Vreemde ATi Radeon 9700

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij InfoBusiness een ATi Radeon 9700 (non-pro) aangeschaft voor de wel zeer lage prijs van 165 euro. Kaart werd keurig netjes geleverd en zat ook keurig nieuw gesealt in een anti-statisch zakje.
Heb hem direct in mijn systeem geplaats en ATi Catalyst drivers geinstalleerd (versie 03.6). Tot mijn verbazing gaf deze aan dat het geen ATi Radeon 9700 betrof, maar een ATi Radeon 9700 Pro! Ik dacht dat dit een foutje in de drivers was, maar ook 3D Mark 2001 SE en Windows Control Panel geven dit aan.

Hoe kan ik nou chechen of het daadwerkelijk een Radeon 9700 non-pro is of een 9700 pro?

N.B. het betreft een Club3D CGA-9828TVD. Na wat gegoogle zou dit i.d.d. een Radeon 9700 non-pro moeten zijn, maar ik ga nu toch twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
misschien geflashed met een pro bios of werk je met een overclock in je drivers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie voor wat meer duidelijkheid dit topic. Gaat dus om core/geheugen snelheden. Windows en 3Dmark kunnen best een 9500/9700/9700 pro zeggen, maar alleen je core/geheugen snelheid en bepaalde fysieke kenmerken op je kaart kunnen uitsluitsel geven.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een mazzelaar bent. Maar van InfoBusiness, daar lezen we hier wel vaker gekke verhalen over.

3dMark geeft meestal goed weer wat voor kaart je hebt, en maakt volgens mij ook onderscheid tussen pro en non-pro.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

misschien een geflashte 9500 non pro???
misschien kan je wat pics plaatsen.....

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download radeonator 2.0
kijk bij overclock of de core snelheid 325 is en de geheugen snelheid 310
zo ja, is het een pro, als het 275/270 is dan is het een non-pro
ik vrees dat het een hardmodded 9500 is, met geflashte pro bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Een 9700 wordt volgens mij door de driver als een Pro gezien.
Dat heb ik ook bij m'n Sapphire 9700...

3Dmark neemt het gewoon over van de driver dus hier staat ook gewoon Pro.
Echter de clock is wel degelijk langzamer.

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 23-07-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hercules Radeon 9700 en die wordt ook herkend als 9700pro maar is echt een non pro als ik powerstrip installeer zie ik het aan de snelheid 275MHz core 270MHz mem

kijk eens bij jou met powerstrip de pro loopt op 325MHz core 310MHz mem

ps. mijne loopt al sneller dan een pro @ 350MHz core 330MHz mem>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club3D heeft een aantal vage kaarten op de markt, sommige winkels modden deze kaarten namelijk en zetten er een pro bios op en overclocken de kaart iet wat, soms wordt je kaart dan herkend als een pro terwijl het gewoon een overclockde non pro is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb even gecheckt met AIDA32:

Graphics Processor Properties
Videoadapter: ATI R300
GPU Code Name: R300
Transistors: 110 million
Process Technology: 0.15u
Memory Size: 128 MB
GPU Clock: 324 MHz
RAMDAC Clock: 400 MHz
Pixel Pipelines: 8
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders: 4 (v2.0)
Pixel Fillrate: 2592 MPixel/s
Texel Fillrate: 2592 MTexel/s

Memory Bus Properties
Bus Type: DDR
Bus Width: 256-bit
Real Clock: 297 MHz (DDR)
Effective Clock: 594 MHz
Bandwidth: 19008 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 12:26:
Oke, heb even gecheckt met AIDA32:

Graphics Processor Properties
Videoadapter: ATI R300
GPU Code Name: R300
Transistors: 110 million
Process Technology: 0.15u
Memory Size: 128 MB
GPU Clock: 324 MHz
RAMDAC Clock: 400 MHz
Pixel Pipelines: 8
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders: 4 (v2.0)
Pixel Fillrate: 2592 MPixel/s
Texel Fillrate: 2592 MTexel/s

Memory Bus Properties
Bus Type: DDR
Bus Width: 256-bit
Real Clock: 297 MHz (DDR)
Effective Clock: 594 MHz
Bandwidth: 19008 MB/s
Ja dat is precies zon versie waar ik het over had, er waren al een aantal topics over. Dit is zon aangepaste Club3d, een overclockde 9700non pro..

Waar heb je em besteld

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. vreemd, want naar mijn idee was hij echt helemaal nieuw en zat zelfs in een gesealt zakje!

Anyway, wat zouden jullie in mijn geval doen? Hij is aan mij verkocht als een ATi Radeon 9700 non-pro, dus op zich klopt dat hardware-matig. Ik heb hem nu ongeveer een halve dag in gebruik, al een uurtje of zo spelletjes gespeeld (FIFA 2003 en Tomb Raider - AoD). Daarnaast al 2 uur office-applicaties en een keer 3D Mark 2001 SE gedraait. Tot nu toe geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt idd een overclocked 9700 te zijn: de GPU core klopt wel met de pro maar de memory clock wijkt te veel af.

Vraag me dan af hoe het met garantie zit, gaan zij moeilijk doen als de kaart, die ze zelf overgeclocked hebben, stuk gaat en jou beschuldigen van overclocken. Ik zou hier effe e.a. over uitzoeken bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aan eyesonly:
Ja dat vind ik dus ook zo raar, waarom klopt de memory-bus dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

wel een vreemde zaak dat ze die kaart overklokt, en/of flashen??
je hebt toch een non-pro 9700 besteld?en gekregen?
dat ie wat sneller loopt is mooi meegenomen.

klopt het trouwens dat ze maar 3 maanden garantie geven bij die zaak??

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16
9500 = 4 pipelines, 128bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz

9500Pro = 8 pipelines, 128bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz

9700 = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz

9700Pro = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:325MHz, Geheugen:310MHz

Een normale Pro zal een Geheugensnelheid van 310 hebben.

Maar dit ook : De 9500 is verkrijgbaar in een 64 en een 128MB versie, de overige kaarten zijn alle 128MB. Geheugensnelheid wordt bepaald door de fabrikant van de kaart (Hercules, Sapphire, Connect3D, Club3D enz).

hier heb ik de info van ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 6

[ Voor 32% gewijzigd door The_Greater op 23-07-2003 13:16 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 13:04:
aan eyesonly:
Ja dat vind ik dus ook zo raar, waarom klopt de memory-bus dan niet?
Die zou 310mhz moeten zijn ipv de opgegeven 297, verschil is te groot om een meet foutje te zijn. Bij 324 voor de core klop het wel, dat verschil kan aan de meting liggen maar bij memory clock is het verschil te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadMotha schreef op 23 juli 2003 @ 13:10:
wel een vreemde zaak dat ze die kaart overklokt, en/of flashen??
je hebt toch een non-pro 9700 besteld?en gekregen?
dat ie wat sneller loopt is mooi meegenomen.

klopt het trouwens dat ze maar 3 maanden garantie geven bij die zaak??
Of dat zo mooi meegenomen is? Ik zou eerst eens vragen hoe dat met de garantie zit, gaan zij moeilijk doen als de kaart stuk is omdat ie (door hun zelf, maar dat vergeten ze dan natuurlijk) is overgeclocked. 3 maanden garantie, mag hopen dat ze weten dat dat toch echt 2 jaar is. Overigens moeten ze toch echt minimaal 1 jaar hanteren , want de garantie die club3d aangeeft is 1 jaar en hun distributeurs zijn verplicht die periode in acht te nemen, mag wettelijk ook niet vanaf geweken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij één van die Club 3D welke met 3.3 ns geheugen i.p.v. 3.6 ns geheugen is voorzien en waar Club 3D zelf zo aardig is geweest om dan het geheugen maar meteen op 297MHz i.p.v. 270MHz te laten lopen. Menig tweaker doet juist moeite om één dezer kaarten te bemachtigen en jij hebt er per ongeluk één gekocht voor een prijs waar je nog niet eens een Radeon 9500Pro of 9600Pro voor kunt krijgen. Geluksvogel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Dan kun je toch nog altijd een de goeie bios er in flashen :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

(jarig!)
fabrieksgarantie is gewoon evenlang als elke andere Grafische kaart

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 18:33

Scighera

swim-bike-run

(jarig!)
The_Greater schreef op 23 July 2003 @ 13:27:
Dan kun je toch nog altijd een de goeie bios er in flashen :)
Dan ben je je garantie kwijt

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Dacht het niet.. Als het een officiele bios van hun is. Dan vervalt de gerantie niet. Hoe zou het dan wel niet gaan met moederborden?

[ Voor 11% gewijzigd door The_Greater op 23-07-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals want niet iedereen begrijpt het: Dit is een Club3D non pro en deze is niet geklokt als een pro of dergelijk! Hij is gewoon 'standaard' overclocked en heeft een pro bios. Hij draait op een clocksnelheid tussen de pro en non pro..

Ik denk zelf dat het ook gewoon een niet gebruikte kaart is, maar zo geclocked door Club3D zelf. Het is namelijk al voorgekomen, zo waren er meer tweakers die dit 'probleem' hadden. Enkel deze hebben het allemaal bij een andere winkel besteld. Vandaar ook dat ik concludeer dat dit een aagepaste 9700non pro is direct van Club3D en dus niet is gemod door de winkel.. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 13:22:
[...]
Ik zou eerst eens vragen hoe dat met de garantie zit, gaan zij moeilijk doen als de kaart stuk is omdat ie (door hun zelf, maar dat vergeten ze dan natuurlijk) is overgeclocked. 3 maanden garantie, mag hopen dat ze weten dat dat toch echt 2 jaar is. Overigens moeten ze toch echt minimaal 1 jaar hanteren , want de garantie die club3d aangeeft is 1 jaar en hun distributeurs zijn verplicht die periode in acht te nemen, mag wettelijk ook niet vanaf geweken worden.
1 jaar minimaal idd!
maar kijk maar eens op hun website, http://www.infobusiness.nl
daar geven ze op de meeste retailprodukten (VGA) 3 mnd garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadMotha schreef op 23 July 2003 @ 13:44:
[...]

1 jaar minimaal idd!
maar kijk maar eens op hun website, http://www.infobusiness.nl
daar geven ze op de meeste retailprodukten (VGA) 3 mnd garantie.
Ik zie het, maar in hun algemene voorwaarden staat:

"Verder is op alle door ons geleverde producten een fabrieksgarantie van tenminste één jaar van toepassing. Deze garanties laten uw rechten die voortvloeien uit de wet onverlet."

Impliciet geranderen ze dus 2 jaar garantie omdat wettelijke termijn in europa 2 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een vergissing van de leverancier in uw voordeel. Van info business lezen we hier wel eens vaker vreemde dingen. Of die beste man Spiegelenberg is slordig, of het spul is van de vrachtwagen gevallen.

Niet moeilijk over doen, tenzij je een probleem hebt met de extra watts die het spul verbruikt, of dat je kabeltjes mist.

maar zoek maar eens op infobusniss op got en vorm je eingen mening:

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 23-07-2003 15:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Radeon9700 non pro gekocht bij Infobusiness ook voor die belachelijk lage prijs van 165 Euro (hij is inmiddels aangepast naar 199...).. Ik heb net nog even gekeken, maar mijne loopt wel gewoon op 275/270.... Dus je bent gewoon een geluksvogel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb er idd maar 3 maanden garantie op, omdat het een faillisementspartij zou zijn. Ik heb Club3D er al over gemailt en die vertelden dat ik gewoon 1 jaar fabrieksgarantie heb. Dat is dus het probleem niet!

Als ik het zo begrijp heb ik dus heel veel mazzel gehad met dit kaartje? :D Was een beetje een gok om bij InfoBusiness te bestellen, maar ben zeer snel geholpen; dinsdag besteld, woensdag in huis! Alleen die garantie he.. Dat had hij niet van te voren verteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

faillissementspartij.... van wie dan? leuk verhaal, om op die manier onder garantieclaims uit te komen, is wel erg goedkoop. (net als zijn handel trouwens.. :) )

over de garantie zou ik niet te veel over in zitten.

probeer die kaart eens over te klokken met Rivatuner o.i.d.
en zet hem eens op de echte PRO snelheden: 325/310
aangezien je PC hem als PRO ziet, moet dat lukken, en hoef je je BIOS niet te flashen.
die snelheden moet ie wel aankunnen, mijn 9500@9700 trekt het ook makkelijk.

en verder.. veel plezier met je kaart, lucky bastard!!!

[ Voor 18% gewijzigd door BadMotha op 23-07-2003 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) thanks!

Maarre, hoe kan ik zien hoeveel ns het geheugen op die kaart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dat staat op de memory chips. Het is waarschijnlijk infenion 3.6 of hynix 3.3 ofzo. De laatste twee cijfers zijn het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga hem er morgen even uithalen en maak ik gelijk even wat digitale foto's van de kaart. Misschien leuk voor mensen die nog zo'n kaart zoeken, die weten dat hoe hij eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

is dit de kaart die nu al 225 euro is ? want dan stijgt ie behoorlijk snel ( of de restpartij was op ;) )

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik ben verdrietig! De kaart is inmiddels al overleden.. Gisteravond zet ik mijn PC uit en vanochtend probeer ik hem weer op te starten, maar dat ging niet. Heb er toen even snel mijn oude videokaartje ingezet (nVidia GeForce4 Ti4200) en die werkte zonder problemen. Heb de kaart toen ook even in 2 andere systemen geprobeerd, maar ook daar werkt hij niet.

Snap er helemaal niets van, maar ga hem maar terugsturen naar InfoBusiness. Gelukkig heb ik de kaart pas 2 dagen, dus kan ik gebruik maken van de, wettelijk bepaalde, omruilgarantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ze reageren totaal niet op email.. Wordt een vervelend zaakje vrees ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Hebben ze geen telefoon?Dat gaat stukken makkelijker dan mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Niet iedereen reageert binnen een dag op mail... ;) Daarnaast is infobusiness volgens mij een 1 mans bedrijfje dus e-mails beantwoorden kan best wel wat langer duren....

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, toen ik nog niets had besteld, reageerden ze binnen 15 minuten en nu heb ik al 1,5 dag niets gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer die kaart toch nog maar even in een andere PC.. Ik kan mij niet voorstellen dat hij zomaar dood gaat, terwijl jij nog niks overklokt hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ps. mijne loopt al sneller dan een pro @ 350MHz core 330MHz mem >:)
offtopic:
En een PRO kan dan nog verder klokken dan dat... Tis net wat je wil natuurlijk :Y)

Ik weet niet of er verschil is in lay-out van die kaarten, anders zou je daar naar kunnen kijken... Of naar de BIOS van je kaart, als die zegt dat het een PRO is, dan heb je geluk gehad... Zegt ie dat je een NON-PRO hebt... Dan lijkt het me duidelijk :)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al schreef, ik heb de kaart al in 2 andere systemen getest en hij doet echt niets meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 21:04
als je nou gewoon even belt of langsgaat.. dat werkt 10x beter dan e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer,

geweldig verhaal dit! Ik bel op naar InfoBusiness en krijg iemand aan de lijn die opneemt met Spiegelberg. Ik begin het verhaal over videokaart en dat deze ermee gestopt is. Begint die gozer opeens dat ik iemand anders moet hebben en dat ik een verkeerd nummer heb gebeld. Dus ik uitleggen dat ik naar InfoBusiness opzoek ben en dat die eigenaar, toevallig zeg, ook Spiegelberg heet. Toen kwam het verhaal dat ik dan zijn vader moest hebben en dat die, toevallig zeg, op vakantie is. Ik heb die meneer toen duidelijk gemaakt dat ik mij niet laat naaien en dat er juridische stappen zullen volgen.. Wat er toen gebeurde heb ik echt nog nooit meegemaakt, de hoorn werd er op geflikkert!

Zou er iemand nummer 0570-630137 willen bellen en gewoon een vraag stellen of een bepaald moederbord door hun geleverd kan worden? Vind het wel heel toevallig dat ik z'n zoon aan de telefoon krijg op het telefoonnummer van een B.V. en dat die van helemaal niets weet! Nog vreemder natuurlijk dat meneer op vakantie zou zijn!

Please help me!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 14:49:
Ben ik weer,

geweldig verhaal dit! Ik bel op naar InfoBusiness en krijg iemand aan de lijn die opneemt met Spiegelberg. Ik begin het verhaal over videokaart en dat deze ermee gestopt is. Begint die gozer opeens dat ik iemand anders moet hebben en dat ik een verkeerd nummer heb gebeld. Dus ik uitleggen dat ik naar InfoBusiness opzoek ben en dat die eigenaar, toevallig zeg, ook Spiegelberg heet. Toen kwam het verhaal dat ik dan zijn vader moest hebben en dat die, toevallig zeg, op vakantie is. Ik heb die meneer toen duidelijk gemaakt dat ik mij niet laat naaien en dat er juridische stappen zullen volgen.. Wat er toen gebeurde heb ik echt nog nooit meegemaakt, de hoorn werd er op geflikkert!

Zou er iemand nummer 0570-630137 willen bellen en gewoon een vraag stellen of een bepaald moederbord door hun geleverd kan worden? Vind het wel heel toevallig dat ik z'n zoon aan de telefoon krijg op het telefoonnummer van een B.V. en dat die van helemaal niets weet! Nog vreemder natuurlijk dat meneer op vakantie zou zijn!

Please help me!!
Als je het mij vraagt... die gast kan toch gewoon op vakantie zijn ? Heb je niet gevraagd wanneer hij terug kwam. Eerst even rustig afwachten, en niet driect dreigen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

controleer even of de stekker goed op de pwr connector gaat. anders heb je altijd club3d nog. gewoon opsturen en wachten op een nieuwe. tenzij het een 9500@9700 is check de core even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon bellen onder een andere naam... en dan je verhaaltje beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

ik ben nu aan het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

ik heb gebeld. aardige man hoor. midden of eind volgende week komt degene terug. hij zegt stuur even een mailtje met daarin naam adres bla blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for calling! Wel vreemd dat hij eerst heel verhaal met mij heeft over die kaart, tot ik zeg dat hij kapot is en toen wist hij van nix meer!

Anyway, ik heb even op www.club-3d.nl gekeken en heb maar de Nederlandse distributeur gebeld (ECL in Hoofddorp). Zeer vriendelijke man die de gang van zaken erg betreurde en zich goed kon voorstellen dat ik boos was. Hij had al vaker klachten over InfoBusiness gehad. Blijkt dat InfoBusiness onder een andere naam bij hen produkten besteld..

Hij heeft aan de hand van het serienummer gecheckt waar hij vandaan kwam (bleek niet bij hen te zijn) en heeft toen een aantal punten genoemd of ik die even op de kaart wilde bekijken (o.a. brandplekken bij de AGP poort). Welnu, aan de kaart is helemaal niets te zien, die ziet er gewoon als nieuw uit! Toen vroeg hij waar ik vandaan kom, vlakbij Hoofddorp gelukkig :), en vroeg toen of ik wat te doen had vanmiddag.. Helaas ben ik aan het werk, dus hebben we een afspraak gemaakt voor maandag. Mag gewoon bij hen langskomen om de kaart nogeens nader te bekijken. Echt toppie van ECL!!

Ik laat zeker nog even weten hoe afloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 11:16:
Ik heb een Hercules Radeon 9700 en die wordt ook herkend als 9700pro maar is echt een non pro als ik powerstrip installeer zie ik het aan de snelheid 275MHz core 270MHz mem

kijk eens bij jou met powerstrip de pro loopt op 325MHz core 310MHz mem

ps. mijne loopt al sneller dan een pro @ 350MHz core 330MHz mem>:)
Yep, Is hier ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 15:16:
Thanx for calling! Wel vreemd dat hij eerst heel verhaal met mij heeft over die kaart, tot ik zeg dat hij kapot is en toen wist hij van nix meer!

..
Ik laat zeker nog even weten hoe afloopt!
Vul je als het verhaal compleet is ook even de shopsurvey in? Daar hebben andere mensen ook wat aan.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/843

edit: , Je hebt toch wel door dat je door deze uitstel taktiek van infobusiness door "niet goed geld terug" periode heen schiet. (is eenweek of 10 dagen ofzo. kijk eens op www.staiksterk.nl als je het echt wil weten.)

[ Voor 21% gewijzigd door leuk_he op 25-07-2003 15:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

quote en edit door elkaar gehaald.

[ Voor 89% gewijzigd door leuk_he op 25-07-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

trieste zaak, en typisch, als ik zo de verhalen over de leverancier lees..
gewoon volhouden, je hebt sowieso garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

leuk_he schreef op 25 July 2003 @ 15:28:
[...]
edit: , Je hebt toch wel door dat je door deze uitstel taktiek van infobusiness door "niet goed geld terug" periode heen schiet. (is eenweek of 10 dagen ofzo. kijk eens op www.staiksterk.nl als je het echt wil weten.)
Dit is onzin. Als jij binnen 7 dagen een mail stuurt naar een bedrijf waar je een product gekocht hebt met daarin de mededeling dat je het product wilt retourneren dan heb jij binnen de periode gereageerd. Als zij dan pas na 1,5 week (dan komt die man terug van vakantie?) daarop reageren dan is dat hun probleem. Jij hebt binnen de gestelde termijn aangegeven dat je het wilt retourneren.

Om je zaak voor een eventuele 3e partij sterker te maken kun je dat mailtje natuurlijk meerdere malen sturen zodat het zeker is dat jij alle moeite hebt gedaan het product binnne de gestelde termijn te terug te sturen :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

:(

Je kunt nog zo gelijk hebben, maar als de heer S gaat lopen draaien heb jij een probleem. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar het is zeker de moeite waard een mooi briefje te schijven zodat het allemaal op papier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

leuk_he schreef op 25 July 2003 @ 16:28:
[...]

:(

Je kunt nog zo gelijk hebben, maar als de heer S gaat lopen draaien heb jij een probleem. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar het is zeker de moeite waard een mooi briefje te schijven zodat het allemaal op papier staat.
Wat dacht je van een e-mail.....

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 13-09 21:35

JF_

makje schreef op 25 juli 2003 @ 16:35:
[...]

email kunnen ze heel makkelijk 'kwijtraken', en dan heb jij dus nog geen enkel bewijs dat ze op de hoogte hadden kunnen zijn van je retour-plannen. Een aangetekende brief is een stuk lastiger te verdonkeremanen, als ze die accepteren heb jij gelijk zwart-op-wit dat ze de brief ontvangen hebben. Kunnen ze nog wel gaan beweren dat er iets anders in de envelop zat, maar dan wordt 't in ieder geval al een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

makje schreef op 25 July 2003 @ 16:35:
[...]

of een fax:
gedurende onze openingstijden telefonisch of per fax op (0570) 63 01 37......(of e-mail)

http://www.infobusiness.nl/voorwaarden.html

:
"Indien u binnen een periode van 7 dagen na het ontvangen van uw bestelling een gebrek aan het product constateert dient u dit onmiddellijk aan INFOBUSINESS BV. te melden, en het product te retourneren."

Dus als je het over 2 wekeren retourneerd dan krijg je daar weer geemmer over. De prijzen van dit soort hardware fluctueert namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Het lijkt me idd listig om zo lang te w88, maar als je al contact hebt met de leverancier, zie pik niet in waarom dat onderzoekje kwaad zou kunnen.

Daarnaast kan ik je beamen dat die 324/297 de maximum snelheid is waarmee die kaart stabiel wil draaien. (die van mij iig.)
zDaarnaast zou ik je ook adviseren om een kaat van een ander fabrikant te halen als je in o/c geinterreseerd bent. die van club-3d /connect-3d lopen niet zo hard ivm brak geheugen.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scighera schreef op 23 juli 2003 @ 13:28:
[...]

Hoezo zou je bij het flashen van je bios je garantie kwijt zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ben vandaag bij ECL in Hoofddorp geweest.. Stond binnen 10 minuten buiten met een nieuwe ATi Radeon 9700! Echt top!! _/-\o_

Mensen, koop alsjeblieft nooit wat bij InfoBusiness!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 23:56:
Nou, ben vandaag bij ECL in Hoofddorp geweest.. Stond binnen 10 minuten buiten met een nieuwe ATi Radeon 9700! Echt top!! _/-\o_
Fijn voor je. :7

Keken ze nog naar je oude kaart of ging die rechtstreeks in het ronde achief? zeiden ze nog iets over infoBusiness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Om nou direct te zeggen "Bestel nooit wat bij InfoBusiness" is misschien overdreven. Het enige wat niet klopt is dat je kaart voor ge oc-ed was.. en hij uiteindelijk verot ging. Misschien weet infobusiness hier zelf ook niet van. En dat die gast van infobisuness opeens niet zo veel meer wist, kan gewoon komen omdat hoge sjaak niet aanwezsig was, wegens vakantie.. Maar waar ik eigenlijk naar benieuwd ben.. en ik denk iedereen wel.. waar is die kaart geoced. Als dit infobisuness is... dan kunnenn ze van mij ook de pot op ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-07-2003 12:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 23:56:

Mensen, koop alsjeblieft nooit wat bij InfoBusiness!!
Ik moet eerlijk zeggen dat je nu voor 165 Euro een splinternieuwe kaart hebt, die op zn minst 199 euro waard is en toch zeker een jaar garantie ervoor krijgt ook al is het bij ecl.

Hoe bedoel je geluksvogel...

[ Voor 9% gewijzigd door XthinkZ op 29-07-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inmiddels nog een beetje anders gelopen.. De 9700 non-pro die ik van ECL had gekregen heeft het ook begeven! Vervolgens ben ik weer met ECL gaan bellen en volgens hen waren er vele Club3D ATi Radeon 9700 non-pro's die er de geest aan gaven. Ik heb van hen dus, let op, een splinternieuwe Gigabyte 9700 PRO (!!) gekregen!

Dat is nou nog eens service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
man man man, begeven al die kaarten het ofzo?? ik zou me ook een Club 3d 9700 non-pro aanschaffen, maar als ik dit hier allemaal lees... Mss ga ik toch voor Nvidia dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Volgens mij moet een winkel volgens nieuwe Europese wedgeving 3 jaar garantie geven. Of dat het nou anders op de site staat of niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:01

w0w

LOL dus als je je mobo bios flasht, ben je garante kwijt? Als je een progje op je HD zet ben je je garantie van de HD kwijt? Met flashen gaat de garantie er _echt_ niet van af hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik vraag me af, is de prijs niet erg goedkoop? Bedoel halen ze uit het buitenland of is het gewoon 2dehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 18:46

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Nog sterker: Ik heb hier een Radeon 9500 Pro [ja, de pro, dus niet te modden naar 9700 [pro] met een bios flash zodattie kan overclocken] die ook aangegeven word als 9700 Pro :)

t'zegt dus helemaal nix, want het ding presteert gewoon als een 9500 pro ;)

[edit]
Ik zie dat m'n verhaal een beetje nergens meer op slaat :)

Maar met garantie ist inderdaad altijd erg tricky, het ene bedrijf geeft je zonder aarzelen een nieuwe kaart, t'volgende kan ongelofelijk gaan zeiken en dan ben je maanden bezig...

Heeft volgens mij puur te maken met degen die je toevallig aan de lijn hebt / aanspreekt......

[ Voor 42% gewijzigd door Scatman_II op 24-08-2003 20:46 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 20:00:
Het is inmiddels nog een beetje anders gelopen.. De 9700 non-pro die ik van ECL had gekregen heeft het ook begeven! Vervolgens ben ik weer met ECL gaan bellen en volgens hen waren er vele Club3D ATi Radeon 9700 non-pro's die er de geest aan gaven. Ik heb van hen dus, let op, een splinternieuwe Gigabyte 9700 PRO (!!) gekregen!

Dat is nou nog eens service!
Dat zeker, maar als ik jou was zou ik als de bliksem naar je voeding gaan kijken- het kan gewoon toeval zijn dat jij twee brakke Club3D kaarten had, maar als je met een el-crappo voeding zit die rare pieken eruit gooit als hij te zwaar belast is heb je voor je het weet een dooie Hercules. En ooit gaat zelfs ECL ophouden met z'n goede service... :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, Antec 350W met zeer stabiele lijnen.. Heeft echt aan die kaarten gelegen, want het systeem draait nu super en heeft, voor die Club3D's, ook altijd super gedraaid! Check ook m'n sig. voor de rest van de specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 12:58:
Lijkt idd een overclocked 9700 te zijn: de GPU core klopt wel met de pro maar de memory clock wijkt te veel af.

Vraag me dan af hoe het met garantie zit, gaan zij moeilijk doen als de kaart, die ze zelf overgeclocked hebben, stuk gaat en jou beschuldigen van overclocken. Ik zou hier effe e.a. over uitzoeken bij de winkel.
De memory clock klopt wel als ik hem vergelijk met mijn sapphire 9700Pro. Dus zou het een 9700Pro kunnen zijn. Mijn sapphire 9700Pro loopt namelijk (standaard) ook op 324/297 (en heeft 2.8ns memory).
Pagina: 1