Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide
Wanneer komen deze bordjes uit? En geldt het ook voor de non-g ?NaZGuLL schreef op 06 juni 2003 @ 12:39:
New HSF on the Abit IC7-series (Anandtech).
http://www.64bits.se/recensioner/ic7-g/index2.php#1
ID4.1M Honey Yellow
En ach anders koop je zelf een orb ofzo erbij en zet je die erop. Om te wachten voor een andere fan/sink combo vind ik een beetje loos. Er is verder toch niks veranderd dus.
ABit brengt niet voor piet snot nieuwe revisies uit, dus er is waarschijnlijk wel meer veranderd dan alleen een HSF'je, die we er toch direct na aankoop vakkundig afslopenroodhoedje schreef op 08 June 2003 @ 10:48:
Er loopt een topic op de ABit forum's over de andere fan/koelblok op de northbridge. Het blijkt dus dat de nieuwe fan/blok combo ook gewoon een rev. 1.0 is dus deze zijn al wel verkrijgbaar maar of dat in Nederland zo is.
En ach anders koop je zelf een orb ofzo erbij en zet je die erop. Om te wachten voor een andere fan/sink combo vind ik een beetje loos. Er is verder toch niks veranderd dus.

Misschien hebben ze de Vdimm opgeschroefd bernard.
Je kan er ook zelf gelijk een zalman NB32 op monteren, met een papst 40x40x20mm fannetje erop, dan ben je zeker van een koele, relatief stille northbridgje ... Als je 4 hoekpennen van de NB32 sink afknipt/zaagt past het metalen haakje van de standaard fan er op...
EDIT:
plaatje zm-nb32j op de northbridge met het originele bevestigingsmechanisme

[ Voor 13% gewijzigd door Dark op 09-06-2003 13:05 ]
[ Voor 4% gewijzigd door NaZGuLL op 09-06-2003 00:03 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
hoeveel langzamer?
[ Voor 30% gewijzigd door NaZGuLL op 08-06-2003 14:32 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden
[ Voor 33% gewijzigd door NaZGuLL op 08-06-2003 15:08 ]
"Supports Wake On LAN, Modem, but your ATX power supply 5V standby power must be able to provide at least a 720mAh current capacity. Otherwise, the functions may not work normally."
Dit alles en meer is terug te vinden in het tekstbestand "ic7-g_eng_v101.pdf"
3,5 Mb groot, op de Abit website.

Ik ga even uit van de Abit IC7-G met onboard LAN, je hebt dan geen aparte PCI kaart nodig.
Het extra benodigde kabeltje voor een PCI kaart zal voor de IC7-G dan wel geintegreerd zijn op het moederbord.
In de handleiding zie ik op de overzichtstekening geen WOL connector, hoe dit dan op een standaard IC7 is opgelost kan ik je niet vertellen.
[ Voor 41% gewijzigd door NaZGuLL op 09-06-2003 00:01 ]
hoe zit het met die heatspreaderIntronic schreef op 06 June 2003 @ 13:13:
Ff result :
[afbeelding]
Dit is op lucht, boxed koeler. Ik kan ook in windows komen, i-netten, msnen op 3500mhz.. maar bij sandra slaat ie vast
Vcore 1,650 & Vddr 2,8. Heb er nu nog maar 1 reepje inzitten.. maar dat gaat snel veranderen
Ohja het is een:
SL6WF
3312A097
Made in Costa Rica
Lekker bordje
ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Artikeltje staat verder op : http://www.overclockers.com/articles198/
Opzich zou je die boutjes aan die haakjes op het mobo vast kunnen maken natuurlijk. Die van het hold down mechanisme. Hmz dat word lekker knutselen als ik em heb.
Gevonden via overclockers.com en even gemirrord.
Zou iets betere memory scores moeten hebben....
fpo/batch is ook op de doos te zien
[ Voor 52% gewijzigd door ken op 15-06-2003 23:38 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Wat haalt die van jouw voor snelheden met standaard koeler en standaard vcore?
Ik haalde net FSB226 (3392 Mhz).... FSB227(3405 Mhz) gaf fouten in Prime95..
Ik heb gelezen dat de nieuwe P4 met 800 fsb niet met een vast voltage
worden uitgebracht, maar in vier groepen van 1.475 t/m 1.550 Volt.
Aan de buitenkant van een boxed versie staat op de verpakking bij mij
1.525 Volt voor een 2.4 Ghz /800.
Mijn vraag kan altijd op de verpakking worden gezien in welke groep
deze processor valt, ik heb namelijk ook gelezen dat dit alleen te be-
merken is indien geinstalleerd in een systeem.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.
moederborden (beta)biosen uitgebracht met "Game Accelerator".
Abit plaatst hierbij de volgende waarschuwing voor de F1 optie:
WARNING: When using F1 performance take the necessary precautions! Inadequate cooling and inferior hardware could result in system burnout, financial hardship, or even death!
Kijk dat noem ik nog eens een waarschuwing
Anoniem: 78258
Heb je de PCI bus wel gelockt, want het zou zo kunnen dat de controller die FSB niet lief vindtRemco20 schreef op 16 juni 2003 @ 13:20:
hum, net even naar 220 FSB gezet met voor de rest niks aan instellingen veranderd, en hij start nog geen eens opBij 210 start ie wel, maar ziet ie mijn raid array niet... conclusie, een slechte batch
Misschien dat vcore opschroeven wat zin heeft...
Krijg het bord van de week(gratis
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 78258 op 16-06-2003 13:50 ]
Precies... AGP/PCI fixen op 66/33 anders werkt die SATA RAID controller niet.Anoniem: 78258 schreef op 16 June 2003 @ 13:49:
[...]
Heb je de PCI bus wel gelockt, want het zou zo kunnen dat de controller die FSB niet lief vindt
Krijg het bord van de week(gratis), hoop dat ie net zo lekker overclockt als mn P4C800 Deluxe(2533 @ 3150)
Memory op SPD settings, of iig settings waarvan je zeker weet dat het werkt. Vmem ook gelijk op maximaal zetten (2.8 volt) FSB 210 en 220 moet zeker wel werken zonder iets te veranderen aan vcore e.d.
NaZGuLL: multivid is dat tegenwoordig met die voltages. Mijn P4 heeft 1.55v op de box staan. Ik geloof dat de ranges lopen van 1.475 tot 1.55
naar een P4 box met een zolaag mogelijk voltage
voor een specifiek type CPU of is dit onzinnig?
M.aw. zegt het voltage dat op de buitenkant van
de doos staat iets over de processor die je erin zult
aantreffen?
Ik heb voor een Zalman CNPS7000-Cu besteld, als het goed is krijg ik hem morgen binnen. als hij gemonteerd is laat ik het resultaat wel weten.Remco20 schreef op 16 June 2003 @ 15:11:
aahhhhhhhhh thx voor de hulp... nu 3.3 ghz (220 fsb)... ik was nog van plan een andere cooler te kopen, want die intel stock cooler maakt een gigantische herrie. Nog tips ? Zalman , swiftech ? Ik ben best n00b op overclockingsgebied (zal jullie wel al zijn opgevallen)
Je hebt wel gelijk zeg zie intel boxed fan maakt erg heel herrie, wel scheelt het om hem in het bios op 70% te zetten. dan draait hij ongeveer 3300 RPM dan is het nog wel om aan te horen. maar als je 100% load werkt slaat de fan weer naar 4500 RPM en dan is het niet om aan te horen.
Hopen dat de zalman stiller zijn werk doet. (en koeler als het kan; 69 graden full load
VOlgens mij moet je je bios updaten. FAnEQ werkte toen niet zo goed.Anoniem: 394 schreef op 16 June 2003 @ 17:19:
Mijn fan van de northbridge maakt een klote herie hebben er daar meer last van ?
Zelf heb ik net een IC7 met HyperX 3500 besteld.
ID4.1M Honey Yellow
Jup, ik had hem dus met speedfan omlaag gezet, en ook meteen ff voor de gein op 0%Griever schreef op 16 juni 2003 @ 15:50:
[...]
Ik heb voor een Zalman CNPS7000-Cu besteld, als het goed is krijg ik hem morgen binnen. als hij gemonteerd is laat ik het resultaat wel weten.
Je hebt wel gelijk zeg zie intel boxed fan maakt erg heel herrie, wel scheelt het om hem in het bios op 70% te zetten. dan draait hij ongeveer 3300 RPM dan is het nog wel om aan te horen. maar als je 100% load werkt slaat de fan weer naar 4500 RPM en dan is het niet om aan te horen.
Hopen dat de zalman stiller zijn werk doet. (en koeler als het kan; 69 graden full load)
Ik wacht je resultaten even af
die van mij is dus gelukkig (nog) stilAnoniem: 394 schreef op 16 June 2003 @ 17:19:
Mijn fan van de northbridge maakt een klote herie hebben er daar meer last van ?
tempraturen en overclocken moet ik nog eens naar kijken. maar op stock speed ligt de temperatuur een paar graden lager op idle.
Temperatuur op full load ligt maar een paar grader koeler (deze proc is gewoon een heethoofd
Dit is echt een vooruitgang 4500 rpm of 1300 dat scheelt nogal
idle Intel hsf

idle Zalman

prime intel hsf

prime Zalman

Over het geluidsniveau van deze koeler ben ik heel erg te spreken, alleen temperatuur had ik iets lager verwacht.
Jep geen nieuwe revisie, alleen nieuwe fan.Anoniem: 8514 schreef op 17 juni 2003 @ 18:26:
Voor de mensen die het nog niet wisten....De Abit IC7 krijgt een nieuwe NB koeler
[afbeelding]
Enig idee of mensen die een IC7 bord hebben aanspraak maken om zo'n (hopelijk iets stiller) koelblok en fan toegestuurd te kijgen... oid??Anoniem: 8514 schreef op 17 juni 2003 @ 18:26:
Voor de mensen die het nog niet wisten....De Abit IC7 krijgt een nieuwe NB koeler
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Griever op 17-06-2003 19:46 ]
1. Is het makkelijk die zalman 7000 CU te monteren of moet je nog capriolen uithalen ?
2. Boeit het weinig of je die CU of AlCU versie erop gooit i.v.m. gewicht ?
3. Was die stock intel heatsink makkelijk te verwijderen i.v.m. die pasta? (ik heb namelijk nog nooit zoiets uitgevoerd
thx
De intel heatsink gaat vrij makkelijk los, even goed voelen waar het bevestigingsmechanisme inhaakt. Eest even neer beneden drukken dan gaat het losmaaken iets makkelijker. (misschien kan het nog makkelijker maar zo creatief ben ik nietRemco20 schreef op 17 June 2003 @ 21:24:
mooi hoor griever, maar hebben die temperaturen ook niet een klein beetje nog te maken met het bekende temperatuurprobleem ? En ik vroeg me nog 3 andere dingen af:
1. Is het makkelijk die zalman 7000 CU te monteren of moet je nog capriolen uithalen ?![]()
2. Boeit het weinig of je die CU of AlCU versie erop gooit i.v.m. gewicht ?
3. Was die stock intel heatsink makkelijk te verwijderen i.v.m. die pasta? (ik heb namelijk nog nooit zoiets uitgevoerd)
thxik wacht nog even je antwoord af en dan ga ik ook maar eens bestellen
De zalman Cu is vrij zwaar, uit mijn hoofd zeg ik 773 gram, officieel ondersteund intel een gewicht van iets meer dan 400 gram (plz correct me if i am wrong) maar het gaat volgens mij prima. De koperen versie is wel iets beter i.v.m. hitte afvoer dan de Koper/Aluminium.
Bevestigen van de 7000 is best makkelijk, volg de bijgeleverde handleiding en het zou zonder problemen moeten verlopen.
(Dit was ook mijn eerste keer dat ik een koeler los maakte die ik gemonteerd had, maar het klusje was na 20 minuten helemaal geklaard
Hoop dat dit je iets help.
[ Voor 7% gewijzigd door Griever op 17-06-2003 22:47 ]
Ik ben net ff begonnen met oc-en dit zijn tot dusver mijn resultaten:
FSB 245
DDR -> CPU 5:4
PCI & AGP fixed 33 / 66
hyperthreading aan ( werkt dit dan nog )
geheugen: 2 5 2 2
voltage: ram default
cpu 1.5750
Wat mij opviel is dat ik direct bij het begin van oc-en de performance mode een stuk lager moest zetten (stond eerst op ULTRA) nu heb ik het op disabled gezet.
In sisoft sandra heb ik een bandwidth van ong: 5300
Wat betekent die performance mode... en waarom moet die lager ?
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Die performance mode is om te timings van je memory en chipset strakker in te stellen. Er zijn niet veel mensen die met zo'n overclock dit nog op ULTRA kunnen zetten en nog stabiel kunnen draaien.Fox1234 schreef op 18 June 2003 @ 00:26:
hallo ik heb vandaag mijn ic7-g opgehaald met p4 2.8 en corsair twinx 3200 LLPT geheugen...
Ik ben net ff begonnen met oc-en dit zijn tot dusver mijn resultaten:
FSB 245
DDR -> CPU 5:4
PCI & AGP fixed 33 / 66
hyperthreading aan ( werkt dit dan nog )
geheugen: 2 5 2 2
voltage: ram default
cpu 1.5750
Wat mij opviel is dat ik direct bij het begin van oc-en de performance mode een stuk lager moest zetten (stond eerst op ULTRA) nu heb ik het op disabled gezet.
In sisoft sandra heb ik een bandwidth van ong: 5300
Wat betekent die performance mode... en waarom moet die lager ?
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Hyperthreading werkt nog wel, het gaat om PAT dat met een verschillende FSB-memory bus ratio dan 1:1 (correct me if I'm wronghyperthreading aan ( werkt dit dan nog )
hopelijk komt mijn bordje ook eens uit de rma en kan ik er ook weer me spelen binnenkort...
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/ic7.php
[ Voor 10% gewijzigd door NaZGuLL op 18-06-2003 12:06 ]
Met deze bios kan ik die hele game Acceleration Mode niet gebruiken anders kom ik niet boven de 205 FSB. Ander ging ik daar makkelijk. Als ik dat uit zet dan kom ik ook noh minder ver dan bios 1.3, ik denk dat het aan het geheugen ligt (driver_irlq_less_or_not_equal BSOD @VDIMM 2,7 dus.....)NaZGuLL schreef op 18 juni 2003 @ 10:21:
Officiele 1.4 bios voor de IC7 serie.
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/ic7.php
Straks zal ik nog een keer memtest doen. Dit bios stresst het geheugen meer dan 1.3 (denk ik
Zoals ik zei werkt alles perfect op 1 ding na.
Als ik mijn computer opstart staat er : unworkable CPU, changes have been made. see CPUSOFT for info. Zoiets staat er
Nou heb ik van Abit een mooie floppy erbij gekregen, maar ik heb dus geen FLOPPY DRIVE erbij genomen

Ik ben ook helemaal nieuw met het merk ABIT. Dus zouden jullie mij verder kunnen helpen met mijn probleem?.
Ik heb nog een andere PC op het netwerk zitten met een floppy drive
Welk bios moet ik downloaden (Er zat al een bios op, weet nu even niet welke versie)
Volgens mij moet je even in het bios om daar de instellingen even een keer op te slaan. druk na die melding op DEL, Kijk even in softmenu of er instellingen verkeerd staan. Esc. Daarna doe je exit saving changes -> YSTIMPPYYY schreef op 18 juni 2003 @ 21:47:
ey luitjes. Ik heb net een nieuwe computer binnen, kheb hem geinstalleerd en alles werkt perfect. Ik zou eerst een p4p800 deluxe krijgen maar die hadden ze niet. Dus ben ik maar voor een Abit gegaan
(mooi ding zeg, lekker veel features)
Zoals ik zei werkt alles perfect op 1 ding na.
Als ik mijn computer opstart staat er : unworkable CPU, changes have been made. see CPUSOFT for info. Zoiets staat er.
Nou heb ik van Abit een mooie floppy erbij gekregen, maar ik heb dus geen FLOPPY DRIVE erbij genomen![]()
.
Ik ben ook helemaal nieuw met het merk ABIT. Dus zouden jullie mij verder kunnen helpen met mijn probleem?.
Ik heb nog een andere PC op het netwerk zitten met een floppy drive. Kheb ook een brander voor evunteel naar een cdtje branden
(als dat mogelijk is).
Welk bios moet ik downloaden (Er zat al een bios op, weet nu even niet welke versie)
Dan moet je pc normaal opstarten. (dit hoort toch gewoon BTW, dit is geen foutmelding
[ Voor 3% gewijzigd door Griever op 18-06-2003 22:13 ]
Ik had gewon 9244 punten

systeem:
2.8 ghz @ 800 FSB
radeon 9700
2 x 256 DDR PC 3200
WD 80 GB BB
voeding 400 W
ABIT IC7
Wtf is hier aan de hand ?!
er staat trouwens in het begin als ik opstart ook geen 2.8 HYPER THREADING
[ Voor 17% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-06-2003 22:24 ]
Ik heb het bios ingegaan en toen wat dingen veranderd met CPU
en nu heb ik 14596 :D: D met het standaard bios. Niet slecht toch
[edit] Ik heb wel drivers van moederbord geinstalleerd (standaard bij het Mobo), maar ik weet niet welke je bedoelt met intel en waar te downloaden ?
[ Voor 37% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-06-2003 22:47 ]
afijn gelijk bios 1.4 geflashed, 512mb corsair twinx erop geprikt, en de 2.8/800.
aanvankelijk wat start problemen, maar met 2.7v ddr gaat het prima, met cas 2336 kom ik ongeveer tot 212(1:1) met iets lossere timings(2337) en 2.8v tot 222(1:1).
nu ben ik ff met met 5:4 aan het stoeien, eens kijken wat deze 2.8c proc in huis heeft. 230 fsb ging prima, prime95, 3dmark2k1(@230fsb 5:4[17657]), alles okee, ik heb 'm nu op 3366mhz(240.4fsb) en dat lijkt ook prima te gaan18077 2k1 score, maar ik moet nog wel wat meer testen.
al met al ben ik al aardig happy met deze clock op default vcore en met standaard cooler
[ Voor 6% gewijzigd door Dark op 18-06-2003 23:51 ]
Scores donderden in elkaar met 66% !
Terug geflasht naar BIOS 13 en de scores zijn weer in orde.
Ik haalde unbuffered memory benches van 930 t.o. 2478 !
Wellicht geldt dit alleen voor (533) CPU's, want ik heb er nog niemand anders over gehoord....
Jongen, ik raad je aan om eens aan je niveau te gaan werken. Dit is werkelijk te gek voor woorden .. Je krijgt netjes een BIOS mededeling dat er een nieuwe CPU op het mobo zit en het lijkt er wel op dat je dit allemaal prompt op GoT postte, zonder überhaupt een beetje te troubleshooten .. Lees de handleiding, dan weet je plots veel meer over jouw eigen mobo, duik eens de BIOS in en check waar de settings allemaal voor staan, etc..etc.. Je zit toch niet voor niks hier op Gathering of Tweakers .. ??
Daarnaast dien je op zichzelf staande problemen in een nieuw topic te zetten, zie ook de sticky van dit subforum: Dit graag lezen eer je post :).
[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 19-06-2003 06:50 ]
Verder zie ik dat mijn CPU koeler (standaard box) maar iets van tussen de 2200 en 3000 omwentelingen draait....
Dus zijn dit rare dingen? ... zit mijn koelblok bijvoorbeeld niet goed. Ik heb de standaard pasta er op laten zitten. Kan dit ook deze temperatuur verklaren, en als ik dit vervang door Artic Silver scheelt dit dan zoveel dat ik weer op ongeveer 50 c Stressed kom?
Ik gebruik overigens standaard voltages... en idle is mijn case 30 graden en mijn cpu 50 c
[ Voor 9% gewijzigd door marenk_vos op 19-06-2003 11:04 ]
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
als je de intel specsheets erop naleest is er sprake van meerdere temperaturen:
1) TC, oftwel Temperature of Casing, de temp aan de buitenkant van de proc in het centrum van de heatspreder. (mag niet boven de 70gr komen)
2) Thermal diode, de ondie diode die het board uitleest. (over de temp die deze mag bereiken wordt niets gezegd, evenmin over de range)
3) Thermal Trip, nog een andere interne diode, die voorkomt dat de cpu verbrandt, deze schakelt de cpu uit bij het bereiken van 135C !
Intel zelf zegt er bij dat er geen relatie bestaat tussen die 3 temps.
De verwarring ontstaat dus omdat de weergegeven temp niet overeenkomt met de benadering van de TC (temp casing) zoals we die gewend waren. De weergegeven data lijken dus hoger dan normaal, maar het betreft dus gewoon een andere benadering.
jij snapt het dus welFox1234 schreef op 19 June 2003 @ 11:37:
conclusie? niets aan de hand?... gewoon door OC-en ?
Misschien is deze temp weergave juist wel een betere benadering van der werkelijke interne temp dan we gewoon waren?.
In de laatste bios heeft abit de cpu temp warning ook op 85C als default stand ingesteld, 15C boven de door intel geadviseerde buitenkant temp, wat dus duidt op een echte interne diode temp
Wat het iig NIET is, dat is een benadering van de TC, en dat is die 70C waar iedereen zo spastisch over doet. Als je heatsink goed warm wordt waneer de proc moet werken is er geen reden tot paniek, en werkt alles normaal.
Mijn boxed fan van de 2.8/800 doet idd ook maar 2600rpm, en gaf met de standaard heatsink + tim ongeveer gelijke temps. Het schijnt dat die fans wel harder gaan draaien als het echt warm wordt, ze zijn tempcontrolled meen ik?Fox1234 schreef op 19 June 2003 @ 11:02:
...Verder zie ik dat mijn CPU koeler (standaard box) maar iets van tussen de 2200 en 3000 omwentelingen draait....
Dus zijn dit rare dingen? ... zit mijn koelblok bijvoorbeeld niet goed. Ik heb de standaard pasta er op laten zitten. Kan dit ook deze temperatuur verklaren, en als ik dit vervang door Artic Silver scheelt dit dan zoveel dat ik weer op ongeveer 50 c Stressed kom?
Ik gebruik overigens standaard voltages... en idle is mijn case 30 graden en mijn cpu 50 c
Vervolgens heb ik de tim verwijdert en een dun laagje arctic op de proc gedaan, heatsink er weer op, en toen werd ie nog heter! Oorzaak: de standaard heatsink was zo krom dat ie niet overal de cpu raakte, met zo'n dun laagje arctic erop.
pic
ik heb de heatsink daarna maar ff gelapt pic , en nu heb ik temps van 39-62C ...
[ Voor 8% gewijzigd door Dark op 19-06-2003 12:50 ]
Anoniem: 394
Door Griever - Tuesday 17 June 2003 19:45
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
NoStra schreef op 17 juni 2003 @ 18:26:
[afbeelding]
--------------------------------------------------------------------------------
Enig idee of mensen die een IC7 bord hebben aanspraak maken om zo'n (hopelijk iets stiller) koelblok en fan toegestuurd te kijgen... oid??
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat zou ik ook wel willen weten het lawaai is echt veschrikkelijk om aan te horen.
Die van mij was ook muis stil het heeft een maand heeft het geduurd.
Heb nu 10 maal zoveel lawaai vind dat abit voor die mensen die de fan van het eerste uur hebben wel tegemoed mag komen.
andere mogelijkheid is (als je hem zo kort hebt, en de fan dus al zo snel stuk is) terugsturen, evt in overleg met de winkelier rma-en...
Mijn NB koeler maakt nu nog geen echte herrie, en op 60% is het nog wel om aan te horen. Maar als hij begint te ratlen ofzo, dan zit er binnen een dag een groter koelblok op met een stillere fan (of passief natuurlijkAnoniem: 394 schreef op 19 June 2003 @ 13:38:
Dat zou ik ook wel willen weten het lawaai is echt veschrikkelijk om aan te horen.
Die van mij was ook muis stil het heeft een maand heeft het geduurd.
Heb nu 10 maal zoveel lawaai vind dat abit voor die mensen die de fan van het eerste uur hebben wel tegemoed mag komen.
ID4.1M Honey Yellow
"PWM" is a circuit on mainboards to convert the voltage level from power supply unit to provide specific voltage to components (ex. Provide CPU with core voltage). We know that CPU could be the hottest component inside a PC system, and we always care about the heat dissipation of it. Actually, the PWM circuit is quite hot too; especially when CPU is at full loading, large current passes through the PWM circuit and was converted to necessary CPU core voltage. Some ABIT boards show "PWM temperature" on BIOS setup page and Windows hardware monitoring tool. This provides users possible hottest temperature inside the PC chassis, and check whether the air conditioning inside the chassis needs to be enhanced or not. When CPU works heavily, the CPU temperature could be around 60 degree C; nevertheless, the PWM temperature may achieve 70 degree C or even higher; depends on the design of thermal convection. The safety limit of the PWM temperature is about 120 degree C, however, we strongly recommend improving the air flow and heat dissipation inside the PC chassis once it rises to 100 degree C.
negatieve temps in BIOS doet het nu. Eerst stond er alleen NA (Not Available), maar nu gaat ie dus ook onder nul.
En bij BIOS 14 liep m'n systeem op 1/3 van de normale snelheid en dat is in dit BIOS verholpen. Hij doet het nu weer prima.
Mirrortje gemaakt: Hier
thnx, deze draait lekker, eerst een mem score (bios 1.3) van 5661/5605 nu 5889/5806 en deze bios is stabiel dat kon ik van 1.4 helaas niet zeggen in mijn geval dan.Vatt schreef op 19 juni 2003 @ 21:52:
Nieuw BETA BIOS 15 is er, en deze keer goed nieuws voor de phase changers...
negatieve temps in BIOS doet het nu. Eerst stond er alleen NA (Not Available), maar nu gaat ie dus ook onder nul.
En bij BIOS 14 liep m'n systeem op 1/3 van de normale snelheid en dat is in dit BIOS verholpen. Hij doet het nu weer prima.
Mirrortje gemaakt: Hier
Ik wil mijn bios gaan flashen/updaten, maar ik weet niet precies hoe dit moet.
Voor de duidelijkheid. Ik heb op de site gekeken van Abit maar die is gewoon down als je op iets drukt (bv help). De handleiding van het boekje is erg onduidelijk (er wordt een bios gebruikt uit 99

Ik heb het standaard bios erop staan (6.00) en heb de nieuwste bios gedowload (15).
In de FAQ heb ik van www.bootdisk.com een programmatje gedownload DRDOS Flash bootdiskette voor XP HOME zonder SP (NL). Ik zou bij god niet weten wat ik hier mee moet
Moet ik het IC7_15beta bestand gewoon met Winrar of iets dergelijks uitpakken ? (als ik het met winrar open krijg ik: 6a79ba19.bin. Ik neem aan dat ik deze op een floppy moet zetten.
Ga nou alsjeblieft niet zeggen : Begin er niet aan ect... Ik wil het gewoon echt graag leren
[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-06-2003 22:19 ]
Dit lijkt me toch niet te kloppen of wel ?
[edit]
kga ff zoeken want ik denk dat dit btje noob vraag is
[ Voor 106% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-06-2003 22:46 ]
Dit doe je natuurlijk bij Deze Computer
[ Voor 6% gewijzigd door ReseT op 19-06-2003 23:24 ]
ID4.1M Honey Yellow
bedankt resetReseT schreef op 19 June 2003 @ 22:44:
Je moet geen bootdisk hebben, maar een disk met systemsysteem bestanden. Dat doe je door een floppydisk te formatteren. en daarna de optie 'systeem bestanden kopieëren' aan te vinken.
Dit doe je natuurlijk bij Deze Computer
iddVatt schreef op 19 June 2003 @ 22:54:
Alles staat echt op de site van Abit hoor: hier
En ja, je hebt engelen geduld nodig voor die site
maar hij start als hij windows opstart gewoon steeds spontaan opnieuw op heeft iemand dit probleem ook ?
Ik ga hem ff terug flashen naar een ouder bios en kijken of hij dan wel werkt.
Anoniem: 87067
Ik heb het volgende probleem(en), ik weet alleen niet waar het zit:
Ic7-G Bios R1.4, P4 2.8C, Kingston HX 3200 / C2, Standaard Box koeler
Kan WinXP/2K niet installeren krijg een blauw scherm
In idle wordt CPU =/- 63C stressed +70C
Andere koeler (ook standaard box) draait +/- 2600RPM idle 56C (is toch ook veel te hoog??)
Nu heb ik MOBO+Proc+geheugen retour gebracht naar Yorcom, die vertelt mij dat vermoedelijk geheugen niet volledig compatibel is met mobo! Daar begrijp ik dus niks van
Off. Zalman forum, daar zit een mannetje die wordt betaald om dit soort vragen te beantwoordenAnoniem: 78258 schreef op 19 June 2003 @ 23:43:
Echt niemand hier met een IC7-G en een Zalman ZM-80HP, wil ff weten of ie past
Ik moest het voltage voor m'n geheugen verhogen , anders deed die het ook niet helemaal lekker.Anoniem: 87067 schreef op 19 June 2003 @ 23:58:
Kan iemand mij mischien helpen:
Ik heb het volgende probleem(en), ik weet alleen niet waar het zit:
Ic7-G Bios R1.4, P4 2.8C, Kingston HX 3200 / C2, Standaard Box koeler
Kan WinXP/2K niet installeren krijg een blauw scherm
In idle wordt CPU =/- 63C stressed +70C, (Koeler maakt 2200RPM)
Andere koeler (ook standaard box) draait +/- 2600RPM idle 56C (is toch ook veel te hoog??)
Nu heb ik MOBO+Proc+geheugen retour gebracht naar Yorcom, die vertelt mij dat vermoedelijk geheugen niet volledig compatibel is met mobo! Daar begrijp ik dus niks van. Of kan het hier aan wel aan liggen??
Deed YorCom niet moeilijk over het terug brengen?
Hebben jullie deze al gezien?
De nieuwe IC7-G MAX3
check die koeling van die MOSFETS rechts op het bordje....

Q3-2003 , dus duurt nog even....
volgens mij is het een fotosoep... die fan blaast vol tegen je kast aan
[ Voor 26% gewijzigd door MrDirect op 20-06-2003 01:15 ]
Anoniem: 87067
[...]
Ik moest het voltage voor m'n geheugen verhogen , anders deed die het ook niet helemaal lekker.
------------------------------------------------------------------------------------------
Nee, yorcom deed niet echt moeilijk. Ze zijn (waren) vanmiddag bezig met testen, ik moet morgen (straks) ff bellen. Hij zegt dat het vermoedelijk aan de geheugenmodule ligt. Ik heb HyperX 3200, ik denk dat ik em ga omruilen voor de 3500 (door de prijsverhoging +€40, das kut)
koop ik gelijk die Media XP erbij
bedankt voor je replaai !
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:43
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Kan iemand mij het nut van deze koeling uitleggen aan de bovenkantVatt schreef op 20 June 2003 @ 00:53:
[...]
Ik moest het voltage voor m'n geheugen verhogen , anders deed die het ook niet helemaal lekker.
Hebben jullie deze al gezien?
De nieuwe IC7-G MAX3
check die koeling van die MOSFETS rechts op het bordje....
[afbeelding]
[afbeelding]
Q3-2003 , dus duurt nog even....
edit:
volgens mij is het een fotosoep... die fan blaast vol tegen je kast aanhmmm en ook geen parallel poort en serial poort meer
Hoop dat die fan past in het gat van i/o backplate.
Ik gebruik zelf cpu-burn-in v1.01 Hiermee valt het mij op dat winbar (en windows) maar 50% belasting aangeeft? hebben jullie dit ook tijdens het stresstesten?
Ook kan ik nog normaal een pagina laden via internet explorer, dit hoefde ik met mijn amd tijdens het stresstesten niet te proberen.....
[search=hyperthreading]
[google=hyperthreading]
Dus: draai even tweemaal cpu-burn-in
[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 20-06-2003 15:55 ]
Ik denk eerder dat het fannetje lucht uit het kanaal zuigt, en aan de achterkant van de pc uitblaast. Het aanzuigen van lucht veroozaakt een stroming over de FET's die precies onder de gaatjes in het plastic kanaal zitten. Door het vervallen van de par en ser poorten zal het uiteraard precies passen met de meegeleverde backplate. Zo'n plaatje is namelijk precies groot genoeg om een 40x40mm fannetje te plaatsen.roodhoedje schreef op 20 juni 2003 @ 13:45:
het idee is dat je dus een kanaal hebt dat stuk plastic die fan blaast daar lucht doorheen en dan worden alle componenten gekoeld die in dat stuk plastic zitten. Dit is effectiever dan er een losse fan van de zijkant op laten blazen.
Hoop dat die fan past in het gat van i/o backplate.
[ Voor 2% gewijzigd door Dark op 20-06-2003 16:36 . Reden: spellen is so moeilijk, soms... ]
Ik vraag me alleen af of je er wat van merkt. Want lijkt me beter om hier en daar een koellichaam te plakken en een goede airflow.
Maargoed dat zien we wel uit de overclocking capaciteiten van de max als die uit is.
Straks maar even kijken wat ik mis op een ic7-g als een vriend van me 'm heeft liggen

Verder loopt de tweaker natuurlijk met het vingertje voelend alle dikke torren en grotere chips af, om te zien of er nog iets anders warm loopt en van heatsinks voorzien kan worden.
Toen ik dat deed viel me op dat de netwerk-chip bestwel heet wordt, iig heter dan de fets van de pwm...
met een 2x256 DDR PC 3200 TwinMos. Wat hebben jullie voor een score met dit moederbord ?
specs:
2.8 800 FSB
Radeon 9700
2x256 PC 3200 TwinMos
WD BB 80 GB
p4 2.8 800 FSB
[edit]
Ik kan nergens vinden wat nou precies dat game accelerator inhoud. Op de site staat geen uitleg, alleen dat je computer er sneller van wordt. Volgens mij is het gewoon hetzelfde als overclocken

[ Voor 30% gewijzigd door STIMPPYYY op 22-06-2003 14:33 ]
Als je hier even leest: http://forum.abit-usa.com...ead.php?s=&threadid=11496 dan weet je hoe het zitSTIMPPYYY schreef op 22 June 2003 @ 14:22:
Ik lees toenet in Hardware doctor dat mijn CPU temp 60 graden is na het gamen. Idle is hij rond de 30 tot 45 graden. Is dit een beetje normaal met dit moederbord of kloppen de tempraturen gewoon weer niet. Ik heb nog geen case fan.
p4 2.8 800 FSB
[edit]
Ik kan nergens vinden wat nou precies dat game accelerator inhoud. Op de site staat geen uitleg, alleen dat je computer er sneller van wordt. Volgens mij is het gewoon hetzelfde als overclocken
De tempratuur wordt berekent ipv afgelezen. Ze gebruiken ook een andere standaard (parameter) voor de I/O chip
idle= onder de 50 graden
stressed = rond de 75 graden
Dit topic is gesloten.