Abit IC7(-G) [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
hum ik heb het net even bekeken:
idle 47 graden
stressed 63 graden
En dat met een stock intel heatsink :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

iemand dit bord al Vmem gemod??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:23

Dark

who tweaked the light?

ken schreef op 25 June 2003 @ 17:39:
iemand dit bord al Vmem gemod??
Komen je repen prik tekort? Corsairs houden meestal iid wel van een beetje meer ...

Ik heb het zelf nog niet gedaan maar er is wel een mod voor de VDDR te vinden op http://www.xtremesystems....12914&highlight=vmod+ic7g

het 'nadeel' van deze mod is dat de VDDR wel omhoog gaat maar de VTT niet (vtt=normaal gesproken de helft van vddr) als je via het bios verhoogt gaat vtt wel mee. De mod werkt wel, maar het werkt het best bij een gering verschil 2.8+0.1v of +0.2v ofzow want dan wijkt vtt het minst af van vddr /2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:12
Er komt een na een tijdje een piep van mijn hardeschijf af (WD 80BB 80 GIG). Hij zit op een IC7. Systeem is net een week oud. Zal ik garantie vragen. Het is overingens weg als ik hem uitschakel en weer aanzet. Dit vind ik zeer irritant ik ga hem ook niet openmaken :)
[edit]

Heb ik het goed als ik zeg: Dat de IC7 een van de langzaamste moederborden is qua games/performance ? of zit ik nu echt helemaal verkeerd. Ik lees overal wel goede reviews over dit bord, maar ik zie hem alltijd als slechste presteren in een benchamrk.
In de winkel vertelde ze mij dat de Abit IC7 dezelfde chipset gebruikte als de P4C800 en dat het qua performance weinig uitmaakte.
Misschien dat iemand een goede review heeft waarin de P4P800 en P4C800 en de Abit IC7 worden geshowed.
Die van Tomshardware heb ik al gezien, maar daar draait het bord op bios 1000

[ Voor 53% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-06-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Het maakt qua gameperformance ook vrijwel niks uit. In verschillende reviews zijn de resultaten uiteenlopend..soms staat Asus boven Abit, soms andersom. Als je dan naar het verschil kijkt begrijp je waarom: Het gaat vaak om enkele tienden frames per seconde...Wat is nou het verschil tussen 200FPS en 202FPS @ UT2003? Vrijwel niets dus. Wel aantoonbaar is dat met de Abit de best overclockresultaten behaalden worden.

Ik heb overigens zelf een Abit IC7 met 2x 512MB DDR400 CAS2 Corsair in Dual Channel, P4 2,6C , een Maxtor DMP9 120GB 8MB Cache, en een Sapphire ATI Radeon 9700. Werkt perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja maar in de meeste test zie ik echt een verschil van rond de 10/20/30 FPS tussen de p4p800 en Abit IC7.

Trouwens waarom is de IC7-G sneller als de IC7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
STIMPPYYY schreef op 25 June 2003 @ 19:45:
Ja maar in de meeste test zie ik echt een verschil van rond de 10/20/30 FPS tussen de p4p800 en Abit IC7.

Trouwens waarom is de IC7-G sneller als de IC7 ?
Geef 's een URL van die review dan?! En de IC7-G is voor zover ik weet ook niet sneller dan de IC7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik kan nu even niet vinden welke review dat ook alweer was, waar ze lieten zien dat de IC7-G sneller was.

Maar je hebt voor de rest gelijk. Het scheelt bijna niks. Ik heb denk ik veel oude reviews gelezen (niet die in de openingspost staan) met bios 1.000. :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 12:24
STIMPPYYY schreef op 25 June 2003 @ 20:36:
Ik kan nu even niet vinden welke review dat ook alweer was, waar ze lieten zien dat de IC7-G sneller was.

Maar je hebt voor de rest gelijk. Het scheelt bijna niks. Ik heb denk ik veel oude reviews gelezen (niet die in de openingspost staan) met bios 1.000. :D :)
Bedoel je deze misschien ?
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja dat is hem :). Ik vind het raar dat de IC7-G sneller is. Ik heb uit de specs afgelezen dat er niets beters wordt gebruikt dat de prestaties in spellen zou moet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk
  • Laatst online: 07-07 23:33
Ik heb een ABIT IC7-G in combi met een 2.8C en 2 * 512 MB Corsair 3500 C2
Bios is versie 13

Ik krijg de CPU op 3500 Mhz met een SLK900U koeler ( PAPST 92 mm fan ) maar daar is die niet uiterst stabiel mee.
Echt rockstable krijg ik h'm op 3366 Mhz. Zo draait die al weken.

Ik vind het echt een toppie moederbord met veel features.

Alleen heb ik die serrilel converter nog niet aan de klap gekregen, en soms herkent hij ook niet direct een nieuw USB apparaat wat ervoor zorgt dat ik de pc moet rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:05
Hmz met die usb appraten maakt het uit of die dan aan je usb 2 of usb1.1 hangt ??? Wel intressant om te weten misschien een driver/bios foutje ofzo.

En welk voltage gebruikt iedereen nu want die sudden death .... was toch niet meer bij de d1. Dus dat je mooi gebruik kan maken van volledig voltage of heb ik nu teveel dingen door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
een soortgelijk probleem met die USB heb ik met m'n muis op de PS/2 (via usb -> ps/2 convertor). Zo nu en dan, wanneer ik bijvoorbeeld mijn pc opstart doet m'n muis het niet, na een reboot werkt het weer. Beetje vreemd dus maar goed, heb me er nog niet erg aan gestoord :)

[ Voor 20% gewijzigd door Remco20 op 26-06-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Tomahawk schreef op 26 June 2003 @ 16:11:
Ik heb een ABIT IC7-G in combi met een 2.8C en 2 * 512 MB Corsair 3500 C2
Bios is versie 13

Ik krijg de CPU op 3500 Mhz met een SLK900U koeler ( PAPST 92 mm fan ) maar daar is die niet uiterst stabiel mee.
Echt rockstable krijg ik h'm op 3366 Mhz. Zo draait die al weken.

Ik vind het echt een toppie moederbord met veel features.

Alleen heb ik die serrilel converter nog niet aan de klap gekregen, en soms herkent hij ook niet direct een nieuw USB apparaat wat ervoor zorgt dat ik de pc moet rebooten.
Wat is jouw score in Sisoft sandra ?

Mijne is 4800 op 2x256 DDR (nix overclocked) PC 3200 Twinmos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9095

Heeft hier niemand dit probleem??

http://forum.abit-usa.com...&perpage=15&pagenumber=12

ik heb er namelijk wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
In je sign staat dat je een Asus p4p800 hebt :?.

Ik zal ook ff proberen of me mic vaag doet morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op 26 June 2003 @ 23:53:
In je sign staat dat je een Asus p4p800 hebt :?.

Ik zal ook ff proberen of me mic vaag doet morgen.
lol jaja het gaat snel bij mij ,heb gisteren bij alternate mijn asus p4p800 omgeruild ,omdat mijn usb adsl modem er niet goed op werkte.

Maar ik wilde gisteren mijn nieuwe abit bordje inwijden met een potje bf1942 ,en ik heb toen teamspeak aangezet om te praten met mijn clanmembers ,maar dat werkte voor geen meter ,zware ruis op de lijn ,en ik kon het met geen mogelijkheid oplossen ,ook had ik last van ruis als ik met mijn muis bewoog ,dus ging ik maar op zoek naar abit forum's en toen zag ik die tread over het grote probleem met ic-7 [g] bordje's.

Dat is dus mooi klote ,moet ik weer af reizen naar alternate om hem om te ruilen dit maal voor een epox

Let op ,iedereen heeft hier last van !!!! ja, dus ook jij!!!! :+ Abit heeft het wat dat betreft goed verknalt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik gebruik toch geen mic, dus geen probleem. En dit wordt waarschijnlijk opgelost in bios versie 1.5 dus ik zou nog ff afwachten met omruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope!!!! dan heb je de pagina's niet goed doorgelezen !!! tis een hardware fout!!
kan alleen verholpen worden als je je bordje stuurt naar abit om het te laten maken of het te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Serieus ?!

dan ga ik toch maar eens echt testen zo :). Heel raar dan. Ik ga me mobo niet omruilen voor een nieuwe.

Trouwens je mic sluit je toch aan op je geluidskaart ?! wat heeft dat met het mobo te maken ?

[ Voor 59% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-06-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Is idd een hardware fout
Pcies weet ik het niet. Moet je maar op Abit forum rondkijken. Wel balen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
NaZGuLL, heb je je bordje inmiddels al? Met nieuwe fan of niet?

Readme van BIOS 15:

1. Shows the correct IRQ of IDE Controller in PCI Devices Listing.
2. Fixes CPU Thermal Throttling behavior while under minus temperature and supports minus temperature reading in BIOS Setup.
3. Fixes the problem that system could not automatically get into S4 mode after enabled Power Scheme of "Power Option" under Windows XP
4. Fixes wrong system operation caused by incomplete discharging CMOS data by CCMOS jumper.
5. BIOS Compile Date: 6/23/2003.

Vooral puntje 2 had ik last van. Mijn systeem liep nog maar op 1/3 van de snelheid. Dat zal nu dus opgelost zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Misschien dat iemand ff nieuwe benchmarks kan laten zien hier met bios 1.5 :).

Ik zie nou niet echt een reden om van 1.4 naar 1.5 te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Nog geen moederbord, this is the story that never ends.
Maar aanstaande maandag of dinsdag moet het dan
echt zover zijn :Z .

Ik krijg gewoon nog een oude NB koeler. Het wachten
heeft mij wel de mogelijkheid geboden om wat koel-
lichamen te fabriceren voor de voeding en de klok-
generator.

Tevens voor backup een Zalman CNPS7000Cu koeler
aangeschaft, zodat ik de koellichamen op de MOSFETS
wat hoger kan maken. Het wisselen van de Prometeia
naar een standaard koeling geeft dan geen problemen.

Voor de NB fabriceer ik van een P3 koellichaam wel wat
moois.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
hum ik installeerde zonet dus bios 1.5.. met 2-3-3-6 settings en game accelerator op auto en geen overclocking ging ik van 4700 naar 4800 mb/s ongeveer. Ik ging dus vanaf bios 1.3 naar 1.5. Wel vage zooi trouwens, hij wilde m'n raid array niet meer zien. Moest alles op default gooien qua ICH5R en toen weer alles terug... was wel ff zweten :D
Iemand ervaring met dat game accelerator gedoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

mic issue:
ik heb een mailtje getuurd naar abit nederland om eens te vragen hoe het hier gedaan wordt. Ik zal het wel melden als ik een antwoord krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Idd. Vind het maar vreemd hoor. Oke een software fout is te begrijpen, maar nog steeds krom. Maar een hardware fout is echt SLECHT ! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark schreef op 27 June 2003 @ 20:35:
mic issue:
ik heb een mailtje getuurd naar abit nederland om eens te vragen hoe het hier gedaan wordt. Ik zal het wel melden als ik een antwoord krijg.
Ok , perfekt ben benieuwd ,toegeven ! en ze krijgen een hele lading terug.

het betreft hier trouwens alle bortje's met de i865pe en i875 chipset's van abit.

Ja ,dus ook die van jouw!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ik heb de nieuwe 1.5 bios ff geflashed, ik had 1.4 ... tot nu toe geen problemen of veranderingen waar genomen.

sanmem (met de nieuwe sanMAX3! free) laat ook nauwelijks verschil zien:
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/sanmem-ic7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
ok, ik testte net even mijn Microfoon en ondervond geen problemen... nou deed ik hem even over de speakers, weet niet hoe het zit als je met iemand anders werkelijk praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ,dat is het nou juist ,probeer maar eens te praten met iemand ,die zullen zeggen dat je klinkt alsof je in een viegtuig zit [met open raampjes ;) ]

Maar even voor alle duidelijkheid als jij je microfoon aansluit en aanzet ,hoor dan jij geen brom of ruis in je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
lol, nop geen brom of ruis, heb het zelfs nog ff helemaal VOL gegooid (de input dus) en was gewoon stil. Maar ik zal het morgen even testen met iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeg ,ga jij eens naar bed toe :+ ;)

Omdat je zegt geen probleem te hebben ,zou jij dan willen uitleggen hoe jouw setup er uit ziet [instellingen, hardware,enz ,enz]

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:44

OMX2000

By any means necessary...

Mensen what about the IS7/IS7-G? Ik hoor daar verdacht weinig over hier, terwijl er veel positieve reviews over te lezen zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

OMX2000 schreef op 28 juni 2003 @ 03:02:
Mensen what about the IS7/IS7-G? Ik hoor daar verdacht weinig over hier, terwijl er veel positieve reviews over te lezen zijn.
Dit is een thread voor de IC7-series. Dus alles wat je in deze thread hebt gelezen over de IS7/IS7-G is waarschijnlijk offtopic. Probeer het Abit forum eens, daar reageren mensen vanuit de hele wereld op, dus niet enkel de nederlandstalige zoals in GoT.

http://forum.abit-usa.com

[ Voor 29% gewijzigd door NaZGuLL op 28-06-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik ook effe Quoten

Dit is een reaktie van Claykin ,iemand met wat vrienden bij abit USA ,die hem wel de informatie verstrekken ,die WIJ behoren te krijgen van ABIT zelf,

{{As far as the audio fix, this is forthcoming. New production will incorporate the board modificatio being offered by Abit RMA service right now. That does not mean that current inventory in the USA has this fix, but current production in China running this week has the fix included. These boards will hit our shores in roughly 15-30 days.}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Als ik iets opneem met het soundrecorder progje van windows van de mic ingang, dan klinkt het zo: http://darkforce.dyndns.org/pics/micin.mp3 (dit is wel een beetje versterkt zodat je het volume niet meer zo heel hoog hoeft te zetten om het goed te horen) ...

zoals je hoort, een hoop gepiep en gekraak...

[ Voor 1% gewijzigd door Dark op 28-06-2003 11:44 . Reden: right click, save as ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
ok, ik heb zonet ook even met soundrecorder zitten rommelen en wat me opviel is dat wanneer mic boost +1 uitstaat, het prima klinkt, maar zodra ik het aanzet hoor ik een bepaald ruizend patroon...
Hier het resultaat:
Zonder boost
Met boost
Hier nog een mp3-tje met alleen dat vage ruis (boeit niet of ik de input volume harder of zachter zet):
Ruis patroon

[ Voor 20% gewijzigd door Remco20 op 28-06-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Nu online
Anoniem: 9095 schreef op 28 juni 2003 @ 11:29:
Mag ik ook effe Quoten

Dit is een reaktie van Claykin ,iemand met wat vrienden bij abit USA ,die hem wel de informatie verstrekken ,die WIJ behoren te krijgen van ABIT zelf,

{{As far as the audio fix, this is forthcoming. New production will incorporate the board modificatio being offered by Abit RMA service right now. That does not mean that current inventory in the USA has this fix, but current production in China running this week has the fix included. These boards will hit our shores in roughly 15-30 days.}}
En van wanneer is die gequote post? Als dat recent is, is het wel een enorme flater van Abit. Die postings over krakend geluid zijn al weken aan de gang, en als ze dat nu pas gaan fixen, vind ik erg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alstublieft http://forum.abit-usa.com...&perpage=15&pagenumber=12

Dat het een flater is ,dat wordt wel duidelijk als je die tread doorleest.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 9095 op 28-06-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Iemand nog wat informatie over deze bug ?

Dark heb je al een mailtje terug gekregen van Abit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Is helaas toch echt een hardware fout :(
Volgende week krijg ik mijn Abit IC-7. Gelukkig gebruik ik toch geen MIC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op 29 June 2003 @ 12:08:

Denk niet dat abit zal reageren ,in amerika is het zo ,ls je de helpdesk belt ,willen ze je wel helpen maar open toegeven dat er een hardware probleem is ,nee dat nooit.

Zal hier wel net zo gaan.

Hehe ken ,van wie zou die nou zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 9095 op 29-06-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 9095 schreef op 29 juni 2003 @ 12:37:
[...]

Denk niet dat abit zal reageren ,in amerika is het zo ,ls je de helpdesk belt ,willen ze je wel helpen maar open toegeven dat er een hardware probleem is ,nee dat nooit.

Zal hier wel net zo gaan.

Hehe ken ,van wie zou die nou zijn ;)
uhh, misschien van jou? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

STIMPPYYY schreef op 29 June 2003 @ 12:08:

Ik heb 'm vrijdag gestuurd, dus ik verwacht voor ma/di zeker geen antwoord, als er uberhaubt al een reactie gaat komen, waartoe ik de kans vrij klein acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Nu online
Yes,

ik heb de volt-mod voor vmem gedaan :9

Ik heb nu 0.25v extra. Dus als ik in BIOS m'n Vdimm op 2.8 zet, heb ik 3.05v in werkelijkheid.
OC resultaten heb ik nog niet, ik ben er net pas mee klaar.

Ik zou hem nog hoger kunnen zetten, ik hoef dan alleen maar aan de potmeter te draaien. Meten van het voltage gaat gewoon via MBM5. Die geeft exact aan hoeveel volt er nu door m'n DIMM-tjes loopt .

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvat/vmod/vmod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvat/vmod/vmod_2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 29-06-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ziet er vrij goed uit, meerslags pot, afgewerkt met een krimpkousjes en zo te zien ook netjes gesoldeerd... 8 punten >:) ... de draden hadden nog iets korter gekund, en vtt had ook gemod kennen worden ;) ...

ben overigens zeer benieuwd naar de werking, kom je ook werkelijk op meer mhz uit? welke repen gebruik je dan met welke timings enz... posten dus [plz] als je getest hebt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dark schreef op 29 juni 2003 @ 21:21:
Ziet er vrij goed uit, meerslags pot, afgewerkt met een krimpkousjes en zo te zien ook netjes gesoldeerd... 8 punten >:) ... de draden hadden nog iets korter gekund, en vtt had ook gemod kennen worden ;) ...

ben overigens zeer benieuwd naar de werking, kom je ook werkelijk op meer mhz uit? welke repen gebruik je dan met welke timings enz... posten dus [plz] als je getest hebt ...
Uhm, het werkt zeker perfect.
Mijn boardje draait al een redelijke tijd op 3.08volt voor mijn INFINEON modules.
Deze draaien daarmee heel wat beter dan de maximale 2.8volt die in werkelijkheid maar 2.78volt bedraagt.
Ik zie op het moment niet het nut van de vtt mod in, aangezien het ook stabiel is zonder deze mod en er niet echt bewezen is dat het een verbetering zou zijn met de vtt mod erbij.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 14-06 08:47
Vatt schreef op 29 June 2003 @ 20:31:
Yes,

ik heb de volt-mod voor vmem gedaan :9

Ik heb nu 0.25v extra. Dus als ik in BIOS m'n Vdimm op 2.8 zet, heb ik 3.05v in werkelijkheid.
OC resultaten heb ik nog niet, ik ben er net pas mee klaar.

Ik zou hem nog hoger kunnen zetten, ik hoef dan alleen maar aan de potmeter te draaien. Meten van het voltage gaat gewoon via MBM5. Die geeft exact aan hoeveel volt er nu door m'n DIMM-tjes loopt .

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes gedaan hoor! Ik heb je even op msn toegevoegd, had hier wat vraagjes over.. als 't mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Volgens mij krijgt Vatt nu heel wat mailtjes :)
Deze mod ga ik binnekort ook uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Even een kleine waarschuwing voor mensen die deze mod uitvoeren.
Let op dat het contact goed gesoldeerd wordt. Als er namelijk geen weerstand tussen de 2 contactpunten geplaatst is, dan staat er meer dan 3.5volt op je geheugen en start je board zowieso niet eens op.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Wat loopt Abit lekker te patsen met haar "Game accelerator".

Ik dacht laat ik hem eens op F1 zetten, kijken hoever die overclocked. Er stond wel bij in het bios "this could sterss youre components". FF saven en opnieuw opstarten. Daarna 1 lange piep steeds achter elkaar. Ik vond dat niet echt prettig :P. Moest ik mijn hele bios resetten en men CMOSS jumper van 1-2 naar 2-3 zetten.
Daarna deed hij het gelukkig weer. Ik denk dat mijn geheugen het niet aankon.
2x256 DDR PC 3200 TwinMos. Ze hadden wel eventjes iets duidelijker mogen zijn met hun Game accelerator. Bijvoorbeeld dat niet alles automatisch wordt overclocked etc...
Ik laat hem nu lekker op Auto staan.
Toen mijn computer opstarten na reset stond er dat de brand name van me CPU 2.8 ghz was en dat hij maar draaide op 1.4 ghz. Natuurlijk heb ik dit even in mijn bios goed gezet, maar toch vreemd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
STIMPPYYY, dat heb ik al een paar keer gehad, in het boekie staat iets over INSERT ingedrukt houden, dan pc starten, INSERT loslaten en meteen DEL drukken voor bios :D werkt prima so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja klopt heb ik ook iets over gelezen in het boekje. Maar dat had geen zin, want ik kreeg geen beeld :'(. Btw is dat voor om hem op F1 stand te laten staan of om hem terug te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Abit heeft (gisteren al) gereageerd op mijn mailtje met betrekking tot het "ic7-g sound/microphone static issue".

Mij is een RMA formulier toegestuurd (met de naam MAX onsite Dutch), en ik kan het moederbord onsite om ruilen, want abit.nl hanteert kennelijk een 1 jaar onsite garantie op de MAX serie. Ik krijg van de koerier een nieuw danwel gerepareerd bord en geef het oude direct mee. Dit gebeurt in een van te voren bekende periode van enkele dagen, dus je hoeft niet weken zonder comp te zitten.

Er is verder (nog) niet ingegaan op de vragen die hierop had, maar ik denk wel dat ik het doe.

Ik heb gevraagd of ik de inhoud van de email openbaar mocht maken, maar omdat ik nog geen antwoord gehad heb, wacht ik hier nog maar even mee, verder ook niks schokkends ofzow hoor, er wordt niet op de fout ingegaan. Ik denk dat het op een per-user basis afgehandeld gaat worden. Ik neem aan dat als je zelf ook een mailtje stuurt naar rma@abit.nl met als topic "ic7-g sound/microphone static issue" dat je dan ook netjes een reactie zult krijgen, zoals ik.

_/-\o_ Heel netjes _/-\o_ van abit-NL, die onsite omruil actie, in vergelijk wat ik lees over het in de US en UK gevoerde beleid tav. dit probleem, en keurig tijdige reactie ook!

[ Voor 10% gewijzigd door Dark op 01-07-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Weet je misschien hoe lang het duurt voordat je je mobo terug krijgt als je hem opstuurt ?

Ik heb zelf een Abit IC7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

STIMPPYYY schreef op 01 July 2003 @ 17:54:
Weet je misschien hoe lang het duurt voordat je je mobo terug krijgt als je hem opstuurt ?

Ik heb zelf een Abit IC7
Ik heb mijn post licht aangepast, zodat dat onsite deel wat duidelijker is.

Het duurt 1 tot 3 dagen voor de koerier met het ruilbord komt, nadat je het rma nummer van abit hebt ontvangen, blijkt uit een van de vragen op het rma formulier dat ik kreeg.

edit:
of dit voor de ic7 ook geldt weet ik niet, want is geen MAX serie dacht ik? de ic7-g wel, maar hang me er niet aan op. Het beste kan je gewoon zelf even rma aanvragen om te zien of het net zo gaat met die serie.

[ Voor 19% gewijzigd door Dark op 01-07-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Zeer netjes van Abit. Ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar Abit. Ik verwacht binnenkort antwoord. Ik hoop dat ze net zo reageren als bij jou dark :D
Ik kan trouwens geen nederlandse site van Abit vinden :). Die bestaat volgens mij niet. Maar wel een nederlandse helpdesk dus... :P

[edit]

Ik heb het getest met mijn microfoon en het valt echt niet aan te horen. Ik kan er niets verstaanbaars uit opmaken. Ik denk wel dat het ook voor deze versie geld anders zou ik dat heel krom vinden. Want ze weten denk ik wel dat de IC7 serie er ook last van heeft.

[ Voor 64% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-07-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Wat voor moederbord krijg je van de RMA terug dan? ik heb een revisie 1.0 IC7-G en nog niet getest (heb geen microfoon) ..... Als ik RMA zou aanvagen wat krijg ik dan dus voor moederbord terug?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
waarschijnlijk versie 1.1 waar dus het probleem met de microfoon is gefixt.

Je krijgt zowiezo een board waar de fix op zit van de microfoon, maar ik denk dat ze die dan uitbrengen onder 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Fox1234 schreef op 01 July 2003 @ 20:06:
Wat voor moederbord krijg je van de RMA terug dan? ik heb een revisie 1.0 IC7-G en nog niet getest (heb geen microfoon) ..... Als ik RMA zou aanvagen wat krijg ik dan dus voor moederbord terug?
Naar ik aan mag nemen een zelfde bord waar deze functie wel werkt zoals het behoort.

Ik heb in het abit-usa forum gelezen dat de reparatie een procedure is die in een minuut uit te voeren is, dus ik neem aan dat ze de geretourneerde borden wel repareren en weer naar de volgende sturen.

Ik weet verder ook nog niks zeker, want ik heb de procedure nog niet doorlopen, maar ik heb wel het ingevulde rma formulier opgestuurd, dus ik zie het wel gebeuren. Het is nu afwachten op het rma-nr, zodra ik dat krijg kan ik mijn bord los gaan halen en zal binnen enkele dagen de koerier op de stoep staan, zo begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Yes :)

Mijn Vmem mod is ook gelukt :) Ziet er netjes uit. Bord heb ik vandaag gekregen en dus gelijk gemod. Ook heb ik vandaag 2x256 HyperX PC3500 en P4 2.4C FPO:3317 binnen. Kijken hoe ver ik met dit setje kom :)

Vatt: Bedankt nog voor je tips ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ken op 01-07-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

ken schreef op 01 July 2003 @ 21:36:
Yes :)

Mijn Vmem mod is ook gelukt :) Ziet er netjes uit. Bord heb ik vandaag gekregen en dus gelijk gemod. Ook heb ik vandaag 2x256 HyperX PC3500 en P4 2.4C FPO:3317 binnen. Kijken hoe ver ik met dit setje kom :)

Vatt: Bedankt nog voor je tips ;)
En hoever wil jouw week 17 processor uit Costa Rica ?
Bij mij tot nu toe 3400MHz prime stabiel met 1.625volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Rick2001 schreef op 01 juli 2003 @ 23:05:
[...]

En hoever wil jouw week 17 processor uit Costa Rica ?
Bij mij tot nu toe 3400MHz prime stabiel met 1.625volt.
Net alles ingebouwd. Nog niet toe gekomen aan OC :)
Post zo snel mogelijk wat resultaten. Mijn vorige 2.4C ook 3317 kwam maar tot 3.25 prime stabiel met 1.65V
Hopenlijk haal ik ook de 3.4Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

sorry dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door ken op 01-07-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Nu online
M'n bord kan niet sneller dan FSB 295.
Ik heb alles al geprobeerd, langzame timings, 3:2 divider noem maar op...

FSB 295 loopt m'n 2.4 met 1.55 vcore helemaal stabiel. 2 keer Prime opstarten enzo, geen enkel probleem.
Als ik de FSB met 1 Mhz verhoog, dus FSB 296 dan helpt zelfs 1.80 volt nog niet om prime error vrij te houden. Dus dat m'n CPU aan z'n max zit, kan niet. Memory ook niet, want dat loopt met de 3:2 divider zelfs nog onder DDR400.

Het moet gewoon het bord zijn. Ik heb de koeler van de northbridge al schoon gemaakt en voorzien van Artic Silver, maar dat helpt niks. Alle BIOS instellingen op z'n sloomst gezet, enz,enz

Wat kan ik verder nog proberen om de limiet van 295 wat te verhogen?

Ik had eerder al in dit topic een plaatje gepost van verschillende mobo's en de behaalde FSB's.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvat/fsb.jpg
Ik heb dan blijkbaar iets meer geluk, misschien komt dat door de Artic Silver onder de NB, maar ik wil nog verder....

Ik heb deze 2.4 al bij V&A gezet op tweakers, misschien dat iemand van jullie deze super 2.4 wel wil kopen. Ik hou het bij mijn 3.0 (betere multiplier voor mij iig)

Linkje naar screenshot 2.4c (800)

Maar liever dus nog een paar goeie ideeen om de FSB op te hogen....

/edit:
Read delay op 11 clocks zetten heeft me naar FSB 300 gebracht. FSB 290 is veel sneller zeker ivm geheugen snelheid, en hij loopt dan ook nog eens op standaard vcore. screenshot FSB 300

[ Voor 14% gewijzigd door MrDirect op 03-07-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 19:27
Vatt schreef op 02 July 2003 @ 21:08:
M'n bord kan niet sneller dan FSB 295.
Ik heb alles al geprobeerd, langzame timings, 3:2 divider noem maar op...

FSB 295 loopt m'n 2.4 met 1.55 vcore helemaal stabiel. 2 keer Prime opstarten enzo, geen enkel probleem.
Als ik de FSB met 1 Mhz verhoog, dus FSB 296 dan helpt zelfs 1.80 volt nog niet om prime error vrij te houden. Dus dat m'n CPU aan z'n max zit, kan niet. Memory ook niet, want dat loopt met de 3:2 divider zelfs nog onder DDR400.

Het moet gewoon het bord zijn. Ik heb de koeler van de northbridge al schoon gemaakt en voorzien van Artic Silver, maar dat helpt niks. Alle BIOS instellingen op z'n sloomst gezet, enz,enz

Wat kan ik verder nog proberen om de limiet van 295 wat te verhogen?

Ik had eerder al in dit topic een plaatje gepost van verschillende mobo's en de behaalde FSB's.
[afbeelding]
Ik heb dan blijkbaar iets meer geluk, misschien komt dat door de Artic Silver onder de NB, maar ik wil nog verder....

Ik heb deze 2.4 al bij V&A gezet op tweakers, misschien dat iemand van jullie deze super 2.4 wel wil kopen. Ik hou het bij mijn 3.0 (betere multiplier voor mij iig)

Linkje naar prestatie 2.4c (800)

Maar liever dus nog een paar goeie ideeen om de FSB op te hogen....
ff een offtopic vraagje, hoe krijg jij de Vddr te zien bij MBM5? Ik kan nergens iets vinden.

Jouw 2.4C is pcies dezelfde die ik heb, maar die van mij komt niet verder dan 3300Mhz standaard voltage (hoger helpt ook niet)... komt het doordat jij PC heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
ok ik heb een bericht terug van Abit.

Ik had naar hun gestuurd dat dit een bekend probleem was etc... en of ik onsite garantie kreeg.

Naja mail terug gehad van Abit, tevens was die niet echt vriendelijk.

Ik kopieer het bericht niet direct hier, maar het kwam er op neer dat het alleen voor de IC7-G geldt (de omruil actie) en dat dit absoluut geen bekend probleem zou zijn. Ik moest tevens van Abit vermelden waar ik de informatie vandaan had van dit probleem, want het zou voor geen kanten kloppen.

Service: 1
Reactie op mail: 9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Nu online
Ka_ka_rot schreef op 02 July 2003 @ 21:24:

Jouw 2.4C is pcies dezelfde die ik heb, maar die van mij komt niet verder dan 3300Mhz standaard voltage (hoger helpt ook niet)... komt het doordat jij PC heb?
Ik denk het... koeling doet veel.

vdimm vond MBM vanzelf. Ik geloof als je in de settings kijkt dat het diegene is die onder de vcore staat.
STIMPPYYY schreef op 02 July 2003 @ 21:57:
Ik kopieer het bericht niet direct hier, maar het kwam er op neer dat het alleen voor de IC7-G geldt (de omruil actie) en dat dit absoluut geen bekend probleem zou zijn. Ik moest tevens van Abit vermelden waar ik de informatie vandaan had van dit probleem, want het zou voor geen kanten kloppen.
Pfff, geen bekend probleem.... ik neem aan dat je het over dat geluid en microfoon hebt?
Dat weet nu toch onderhand iedereen wel met zo'n moederbord! Anders moeten ze die Abit medewerkers eens internet op de zaak geven en de forums van hun collega's in USA eens laten lezen! Ik geloof dat er nu al meer dan 300 postings zijn in dat ene topic...
En dat het alleen voor de -G versie zou gelden is natuurlijk helemaal raar. Die borden zijn praktisch identiek.

[ Voor 52% gewijzigd door MrDirect op 02-07-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja precies dat dacht ik ook.

Ze vroegen dus of ik informatie wou geven waar ik dit vandaan haalde.
Nou dat zal ik zo ook eens geven ook.. :D

Het ging hier inderdaad om mic isseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Andere oplossing voor het mic-issue: Sweex-soundcardje :P à €15,- erin, gebruiken voor de mic-ingang. Ik weet het, eigenlijk zou Abit dit moeten oplossen, en je zou er dus geen 15 euri voor moeten uitgeven, maar ik heb geen zin om het terug te sturen en weer te gaan wachten. Ik had het soundcardje toch nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ja, kan me voorstellen dat je weinig trek hebt in moeilijk doen als je er makkelijk omheen kan breien en het voor jou op die manier opgelost is, maar het schijnt dat een andere soundcard voor veel mensen ook geen oplossing biedt, en dat ook die card een minder dan gebruikelijke geluidskwali gaat geven. In het geval je het toch gaat doen; gebruik pci slot 5, dat schijnt het minst te storen... zelf wil ik eigenlijk helemaal geen soundcard hoeven plaatsen, ik was van plan het met de onboard af te doen...

STIMPPYYY: als abit-nl niet op de hoogte is van het probleem zoals ze laten blijken (onhandig, maar dat is een ander verhaal) dan is het opzich niet vreemd dat ze voor de ic7 een ander garantiebeleid hanteren dan voor de ic7-g, die laatste is een bordje uit de MAX serie, een soort deluxe pakket, met waarschijnlijk een luxere garantie. De gewone ic7 is dat niet. Dit doet natuurlijk niets af aan het feit dat als ze een beetje netjes zijn ze de fout moeten erkennen en kosteloos repareren, dus ook in de gevallen van non-max boards...

Ik ben wel heel benieuwd wat ik terug ga krijgen, als ze niet van de fout op de hoogte zijn hoe kan het nieuwe bord dan wel gerepareerd zijn op dat punt? Ik beging bang te worden dat ik gewoon een ander bord met dezelfde fout terug ga krijgen... afijn ik laat de procedure wel doorlopen al is het alleen maar om te zien hoe dit afloopt ...

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 03-07-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Vreemd vraagje: Op mijn IC7 zit een LAN-aansluiting (RJ-45). Deze was echter afgeplakt met een stikkertje. (Ik neem aan dat dit bij alle IC7's zo is??) In Windows wordt de aansluiting niet herkent, en in de Bios staat hij ook niet bij "Integrated Peripals"(of zoiets). Dit klopt natuurlijk wel, aangezien de IC7 eigenlijk geen LAN-aansluiting heeft. Nu denk ik alleen dat deze op de een of andere manier softwarematig of biosmatig is uitgeschakeld. (Net als de Radeon9500 4 Pipelines softwarematig uitschakelt, maar verder identiek is aan de 9700, en dus ook naar 9700 te modden is.) Nu vroeg ik me af of dit het geval is, en dan lijkt het me ook zo dat deze dan in te schakelen moet zijn. Wellicht met een IC7-G bios?

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 03-07-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee, de LAN-chip zit fysiek niet op het moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door ReseT op 03-07-2003 14:47 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
BvR-HyPeRiOn schreef op 03 July 2003 @ 14:16:
Vreemd vraagje: Op mijn IC7 zit een LAN-aansluiting (RJ-45). Deze was echter afgeplakt met een stikkertje. (Ik neem aan dat dit bij alle IC7's zo is??) In Windows wordt de aansluiting niet herkent, en in de Bios staat hij ook niet bij "Integrated Peripals"(of zoiets). Dit klopt natuurlijk wel, aangezien de IC7 eigenlijk geen LAN-aansluiting heeft. Nu denk ik alleen dat deze op de een of andere manier softwarematig of biosmatig is uitgeschakeld. (Net als de Radeon9500 4 Pipelines softwarematig uitschakelt, maar verder identiek is aan de 9700, en dus ook naar 9700 te modden is.) Nu vroeg ik me af of dit het geval is, en dan lijkt het me ook zo dat deze dan in te schakelen moet zijn. Wellicht met een IC7-G bios?
?!

Bij elke IC7 is die afgeplakt, was bij mij ook. Hij zit er gewoon op hoor ik weet niet wat je bedoelt. Als je even de cd die je bij het mobo erin douwt en dan rechtermuisnkop en dan openen (dus niet automatisch laten afspelen). Dan zie je daar ergens 3com drivers staan. Die kan je gewoon installeren en dan doettie het ;).

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-07-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
Waar moeten wij als nederlanders zo'n RMA formulier invullen?

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je moet hier ff een mailtje naar toe sturen

rma@abit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als ik mijn hoofdtelefoon aansluit op mijn geluidskaart (DMX Xfire) dan krijg ik zowat hetzelfde effect als je een mic erop aansluit. Op een andere computer doettie het gewoon goed...
Misschien dat dit ook een probleem is ?!
[edit]

Lees net dat dit dus ook een probleem is :/. Lekker dan je krijgt dus geen garantie op IC7 alleen als je een G hebt. Dat wordt dus een Asus p4c800 voor mij :/

[ Voor 28% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-07-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

STIMPPYYY schreef op 04 juli 2003 @ 11:47:
Als ik mijn hoofdtelefoon aansluit op mijn geluidskaart (DMX Xfire) dan krijg ik zowat hetzelfde effect als je een mic erop aansluit. Op een andere computer doettie het gewoon goed...
Misschien dat dit ook een probleem is ?!
[edit]

Lees net dat dit dus ook een probleem is :/. Lekker dan je krijgt dus geen garantie op IC7 alleen als je een G hebt. Dat wordt dus een Asus p4c800 voor mij :/
Uhm, zeker heb je ook met een IC7 gewoon garantie als er iets niet goed is met je board. Je betaald voor het IC7-G board meer omdat deze de extra S-ATA controller heeft en de Gigabit NIC heeft, niet omdat je betere of andere garantie zou hebben.
Gaat gewoon rechtstreeks via AMOR Computer B.V. in Venlo.
Als er een probleem met een board is en er komt geen bios update voor, dan is dit absoluut een reden om het board te RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
rick zie ik daar in jouw sign infineon mem @ 453 mhz en 2-2-2-5..... Dat hoef ik met mijn corsair twin x niet te proberen... hoeveel volt jaag je daar doorheen ....door die chips....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Zo ik heb even terug gemaild naar Abit en heb ze maar wat informatie gegeven, doorgewezen naar links van officieele Abit forum etc...

Btje dom dat ze niet van de fout op de hoogte zijn bij de IC7 en wel bij de IC7-G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 23:49

epo

ik kom helaas niet hoger dan 267 fsb stabiel, hoger kan wel maar dan is het systeem niet meer 100 % stabiel :( mijn geheugen heeft meer voltage nodig snif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Fox1234 schreef op 05 July 2003 @ 14:35:
rick zie ik daar in jouw sign infineon mem @ 453 mhz en 2-2-2-5..... Dat hoef ik met mijn corsair twin x niet te proberen... hoeveel volt jaag je daar doorheen ....door die chips....
Dat doen 2 INFINEON modules met 3.06volt ongeveer. Daar voelen ze zich zeer prettig bij.
Met een vorig board, het EPOX EP-4PEA+ draaide ik met 2 INFINEON modules op 504MHz en 2-2-2-5 timings maar wel met 3.2volt.
Veel voltage, maar met een beetje koeling moet dat wel kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
heb je dan koeling op je geheugenmodules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bedoel je een heatspreader (een koeling die de warmte verspreid) of echt een fan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Nu online
Hoge FSB en 5:4 divider geeft elke keer een vastloper in 3d apps. Prime loopt gerust uren door, maar 3dmark en games enzo zorgen steevast voor een lockup bij FSB 280+ IN COMBINATIE MET 5:4 divider.

3:2 draait dan wel weer gewoon, maar dan is m'n memory weer onwijs laag natuurlijk!
En ik heb juist die vmem mod gedaan, zodat m'n gehuegen sneller kon werken, maar ja, dat heeft nu dus ook geen nut gehad.

Ik ga een ander merk kopen. Weet iemand welk bord WEL 5:4 divider icm hoge FSB kan draaien (FSB meer dan 280)

[ Voor 4% gewijzigd door MrDirect op 06-07-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Vatt schreef op 06 July 2003 @ 15:53:
Rot bord is het!
Hoge FSB en 5:4 divider geeft elke keer een vastloper in 3d apps. Prime loopt gerust uren door, maar 3dmark en games enzo zorgen steevast voor een lockup bij FSB 280+ IN COMBINATIE MET 5:4 divider.

3:2 draait dan wel weer gewoon, maar dan is m'n memory weer onwijs laag natuurlijk!
En ik heb juist die vmem mod gedaan, zodat m'n gehuegen sneller kon werken, maar ja, dat heeft nu dus ook geen nut gehad.

Ik ga een ander merk kopen. Weet iemand welk bord WEL 5:4 divider icm hoge FSB kan draaien (FSB meer dan 280)
Ik draai op een FSB van 283MHz zonder problemen. Ook niet met games of 3dmark.
Dit in combinatie met de 5:4 divider.

Nee, ik heb geen heatspreaders op mijn geheugen maar gewoon een fan erboven hangen zodat er direct koele lucht op geblazen wordt. Helpen doet het zeker want het voelt heel wat koeler aan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

mmm, kan nu opeens wel draaien met een fsb van 270, wel vaag of misschien komt het door een andere bios of me change van videokaart who knows.
Met 3:2 kan ik zelfs naar 280 stabiel maar ja dan loopt het geheugen een stuk trager,
maar goed die paar MHZ merk je toch niet en het is zeker geen rotbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Nu online
Rick2001 schreef op 06 July 2003 @ 16:43:
[...]

Ik draai op een FSB van 283MHz zonder problemen. Ook niet met games of 3dmark.
Dit in combinatie met de 5:4 divider.

Nee, ik heb geen heatspreaders op mijn geheugen maar gewoon een fan erboven hangen zodat er direct koele lucht op geblazen wordt. Helpen doet het zeker want het voelt heel wat koeler aan zo.
Ik heb ook een fan op m'n geheugen blazen, dus dat is hetzelfde...

Heb jij misschien nog wat veranderd aan de NorthBridge koeling?
Ik heb er een gepolijste ThermalTake Tiger1 opzitten met AS3.

Ik ben benieuwd wat de verschillen zijn tussen onze bordjes...
Ik ga nu nog eens proberen om FSB van 283 te draaien. Ben zo terug ;)

/edit:
Ik heb niet lang hoeven testen, in de lobby-test liep die weer vast.
Welke timings gebruik jij Rick voor je memory?

/edit#2:
Mijn exacte limiet is FSB 282, 5:4 , DDR 451 , 2-2-2-5, vcore 1.650
FSB 1 Mhz hoger en ALTIJD een vastloper/lock-up. Timings naar 2-3-3-7 of nog lager maakt niet uit, vcore naar 1.850 helpt niet. Niks helpt... altijd lock-up.

[ Voor 22% gewijzigd door MrDirect op 06-07-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
Ik heb net geprobeerd op te starten op een FSB van 220 met 1:1 divider en 2,8v en 2-2-2-5 op mijn geheugen maar dit draait niet stabiel .... Balen... blijkbaar moet ik een nog hoger voltage gebruiken om dit stabiel te krijgen. Op dit moment draai ik op 240 FSB met 5:4 dus draait mijn geheugen langzamer dan 200 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Weet iemand toevallig een goede setting voor je geheugen bij een 3,2 ghz ?

dus van 2,8 naar 3,2 (fsb weet ik niet uit me hoofd) ik heb 2x 256 pc3200 TwinMos sticks. Ik heb alleen kunnen vinden dat een 400MHZ te draaien valt op 466 mhz. Er wordt ook uitgelegd hoe het moet. Ik kan alleen geen goede timings vinden. Tot nu toe heb ik gevonden dat 2.5 3 2.5 wel goed zou moeten werken, maar dit was niet icm overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Fox1234 schreef op 06 juli 2003 @ 18:28:
Ik heb net geprobeerd op te starten op een FSB van 220 met 1:1 divider en 2,8v en 2-2-2-5 op mijn geheugen maar dit draait niet stabiel .... Balen... blijkbaar moet ik een nog hoger voltage gebruiken om dit stabiel te krijgen. Op dit moment draai ik op 240 FSB met 5:4 dus draait mijn geheugen langzamer dan 200 mhz
ik haal 217mhz 2-3-2-6 (=pc3500 speed) met dezelfde latjes op 2.8v, het is dan wel rocksteady ... als ik de timings nog losser gooi kom ik niet veel verder dus ik denk dat deze reepjes gewoon niet zo erg hoog willen op dit voltage... tras op 5 bij deze snelheid is gelijk al fout, maar al doende kwam ik er wel achter dat latencies op dit platform lang niet zo'n grote invloed hebben als b.v. nforce2/axp. Je kan beter een paar mhz meer fsb hebben met een wat hogere latency, dan een lagere fsb met een lage latency.

ik zit eigenlijk te wachten tot er ddr500/pc4000 op de markt komt, dan schaf ik die aan, want dan kan je iig zonder vmod 250fsb halen. 466/pc3700 zou het ook wel moeten kunnen, maar dan is de kans groot dat je toch weer die vmod nodig zult hebben, denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88102

Heb een probleem met mijn SATA Maxtor 120 G schijven, opeens gaat de pc uit en kan niet meer starten. Als ik ga kijken in de bios herkent hij mijn schijven niet meer
Ik moet de bios recetten, en dan pas zijn de schijven terug.
Iemand een oplossing??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kom op de Abit USA site een: -IC7-G Max II Advance- tegen, is dat een nieuwer model dan de IC7-G, of gewoon de volledige naam?
http://www.abit-usa.com/p....php?categories=1&model=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 20:50

Jack

MHz Matters

In Amerika heet het de Advance en in de rest van de wereld gewoon een IC7-G....

in ieder geval was het hetzelfde bord maar de naam is wat anders op andere plekken op de aardbol dacht ik...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Siris schreef op 07 juli 2003 @ 12:04:
In Amerika heet het de Advance en in de rest van de wereld gewoon een IC7-G....

in ieder geval was het hetzelfde bord maar de naam is wat anders op andere plekken op de aardbol dacht ik...
Aha, ok thanks, ik dacht ff dat men met een nieuwere rev. uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65824

Ik heb een raar probleem wat ik nog niet bij anderen heb gezien.

Ik heb mijn bios geflashed naar de 1.4 versie die op de site van Abit te krijgen is.
Ik had een oudere versie waar ik opties bij het geheugen miste (Performance Mode)

Na het opstarten ging alles ok, bootte winXP maar na restart
kreeg ik gelijk de melding "BIOS CHECKSUM ERROR"

Daarna heb ik de 1.3 versie erop gezet en gebeurde het zelfde weer.
Weer 1.4 erop alles op en hij deed nix meer...
Volgende ochtend maar weer es pc aangezet en nu doet hij het :S:S
Maar als ik nu aan mijn geheugen timings kom krijg ik weer hetzelfde probleem!!

sorry als ik het een beetje vaag breng maar het is ook een vaag probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
lijkt me niet normaal... het zou anders ook geen Checksum ERROR zijn... lijkt me dat je bios niet goed is (de chip bedoel ik dan) dus ff RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

heb het ook een keer gehad, toen ik mijn fsb op 300 had gezet :) daarna ff de boel gereset dmv het jumpertje en daarna was alles weer ok.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.