Je bedoelt dat je je CMOS heb leeggemaakt... Dat hielp bij mij niet
Misschien ook ff je batterijtje eruit halen voor paar minutjes?Anoniem: 65824 schreef op 07 juli 2003 @ 18:05:
Je bedoelt dat je je CMOS heb leeggemaakt... Dat hielp bij mij niet
Volgens mij heeft dat hetzelfde effect als een CMOS-clear hoor. Alleen bijkomend verschijnsel is dat je klok op 00:00 komt te staan.
Bij sommige borden is het soms toch nodig om echt geheel te resetten. Trouwens voor zover ik weet kan een Checksum ERROR ook voorkomen als je batterij niet helemaal in goede conditie is.BvR-HyPeRiOn schreef op 08 juli 2003 @ 12:31:
Volgens mij heeft dat hetzelfde effect als een CMOS-clear hoor. Alleen bijkomend verschijnsel is dat je klok op 00:00 komt te staan.
Hm, een nieuwe fan op de NB: http://www.tomshardware.c...rd/20030707/i875p-02.html.
Ziet er een stuk beter uit, want die NB's worden nogal warm, misschien weer een hogere OC te halen hiermee. Nu nog een shopje vinden in NL die deze nieuwere rev. verkoopt.
. Maar tot die tijd is waarschijnlijk Tom de enige die er een heeft.
Ziet er een stuk beter uit, want die NB's worden nogal warm, misschien weer een hogere OC te halen hiermee. Nu nog een shopje vinden in NL die deze nieuwere rev. verkoopt.
[ Voor 59% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-07-2003 17:32 ]
D'r staat toch ook in het stukje dat de fan erbij geleverd werd... dus er is nog geen nieuw revisie te koop waar deze fan al op zit... We kunnen toch zeker anders ook wel zelf zo'n fan modden en erop zetten._XipHiaS_ schreef op 08 July 2003 @ 17:16:
Hm, een nieuwe fan op de NB: http://www.tomshardware.c...rd/20030707/i875p-02.html.
Ziet er een stuk beter uit, want die NB's worden nogal warm, misschien weer een hogere OC te halen hiermee. Nu nog een shopje vinden in NL die deze nieuwere rev. verkoopt.. Maar tot die tijd is waarschijnlijk Tom de enige die er een heeft.
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Ja dat zei't (lees bedoelde) ik toch ookFox1234 schreef op 08 July 2003 @ 18:05:
[...]
D'r staat toch ook in het stukje dat de fan erbij geleverd werd... dus er is nog geen nieuw revisie te koop waar deze fan al op zit... We kunnen toch zeker anders ook wel zelf zo'n fan modden en erop zetten.
Wel jammer dat Tom niet ff per board kijkt wat zijn bevindingen op max. haalbare overclock per board is en de max. geheugensnelheid, Anand had dit kortgeleden wel gedaan. Dan konden we mooi zien of er een beetje gelijkwaardige cijfers uitkwamen.
En geen wonder dat MSI er goed vanaf kwam, die's gewoon veel hoger geclocked

[ Voor 27% gewijzigd door _XipHiaS_ op 08-07-2003 18:32 ]
hoi ik ben nieuw in dit topic.
heb me nb cooler ook al vervangen door wat beters.
nu nog een leuke sb cooling zien te vinden
cpu word gekoeld door prometeia met r404a alleen heb ik de cpu nog niet binnen .

cpu word gekoeld door prometeia met r404a alleen heb ik de cpu nog niet binnen .

Probeer eens wat hoger. Want FSB 282 of 283 kan net een exemplarisch verschil zijn natuurlijk... JCViggen kwam niet verder dan FSB 284/285 bv.Rick2001 schreef op 06 juli 2003 @ 16:43:
Ik draai op een FSB van 283MHz zonder problemen. Ook niet met games of 3dmark.
Dit in combinatie met de 5:4 divider.
Ik denk namelijk dat ook jij nu aan de limiet van het bordje zit, anders had je met je standaard vcore heus nog wel wat hoger geklokt....
Maakt het veel uit als je een 2.8 op 3.0 laat draaien ?
Ik deed toenet mijn FSB van 205 naar 215 en meteen begon die te piepen toen ik opstarten. Het was 1 lange piep. Daarna ff resetten en meteen begon die weer op 1.4 ghz moest ik hem weer op 2.8 in het bios zetten. Is dit een beveiliging van intel of Abit ?
Ik deed toenet mijn FSB van 205 naar 215 en meteen begon die te piepen toen ik opstarten. Het was 1 lange piep. Daarna ff resetten en meteen begon die weer op 1.4 ghz moest ik hem weer op 2.8 in het bios zetten. Is dit een beveiliging van intel of Abit ?
je geheugen kan het dus niet aan pak eens 215 met 5:4 dividers
Thnx ik ga het zo heel ff proberen. Hij kan denk ik niet in een keer doorbranden
?
Kga straks ff lezen wat dividers inhouden en alle andere opties van geheugen, want anders kom ik nog niet ver

Kga straks ff lezen wat dividers inhouden en alle andere opties van geheugen, want anders kom ik nog niet ver
BioBlade kun je misschien een foto maken waarop is te zien hoe jeGipsy King schreef op 08 July 2003 @ 20:50:
hoi ik ben nieuw in dit topic.
<foto van waterblok op northbridge>
![]()
het waterblok op de northbridge hebt bevestigd?
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Anoniem: 65824
Ik heb Abit zelf gemailt met mijn probleem en ik heb nu versie 1.5 van bios toegemailt
gekregen. Het lijkt tot nu toe te werken...
Ik heb gelijk even de OC mogelijkheden getest maar ik kom nog niet verder dan FSB van 230
Als ik hoger ga dan lijkt mijn videokaart het niet te trekken...
(ASUS GF4 TI-4600)
Als ik dan in Windows login aankom ziet mijn beeld er net zo uit als in veilige modus
Super groote pics en iets van 16 kleuren. Is dit op te lossen door voltages te veranderen??
Ik heb verder nog niets verandert (qua voltages)
gekregen. Het lijkt tot nu toe te werken...
Ik heb gelijk even de OC mogelijkheden getest maar ik kom nog niet verder dan FSB van 230
Als ik hoger ga dan lijkt mijn videokaart het niet te trekken...
Als ik dan in Windows login aankom ziet mijn beeld er net zo uit als in veilige modus
Super groote pics en iets van 16 kleuren. Is dit op te lossen door voltages te veranderen??
Ik heb verder nog niets verandert (qua voltages)
gebruik je toch wel de agp lock ?? zet deze fixed in het softmenu op 66/33
[ Voor 7% gewijzigd door epo op 09-07-2003 00:36 ]
Phat!! Dat werkte...
Iemand nog meer tips over wat zeker te doen (qua instelling van bios) op IC7-G??
Check spec voor mogelijkheden.
Misschien is het een idee dat iemand hier een how-to neergooit over wat de beste
instellingen voor de IC7-G zijn??
Iemand nog meer tips over wat zeker te doen (qua instelling van bios) op IC7-G??
Check spec voor mogelijkheden.
Misschien is het een idee dat iemand hier een how-to neergooit over wat de beste
instellingen voor de IC7-G zijn??
Lijkt me idd wel handig. Zou ik ook erg warderen
Voor diegene die het intresseert...
Bios Versie 1.5 voor IC7(-G)
En denk ff na over die HOW-TO you guys!!
* Pheno79 is weer effe terug in IC7-G land. Maar meteen de BIOS sectie in de openingspost aangepast 
Een how-to? Met z'n allen gaat dat wel lukken, noem de zooi maar, ik pleur het allemaal in een how-to uiteindelijk. De AGP lock is al genoemd. Ik zal zelf eens de IDE geneuzel eens goed uitpluizen qua settings. Bij mij werkt het al, maar het is eigenlijk het enige wat ik nog niet geoptimaliseerd heb (als dat mogelijk is). Plus dat de manual al verouderd is op dit punt, dus altijd handig om een eigen update te maken
Een how-to? Met z'n allen gaat dat wel lukken, noem de zooi maar, ik pleur het allemaal in een how-to uiteindelijk. De AGP lock is al genoemd. Ik zal zelf eens de IDE geneuzel eens goed uitpluizen qua settings. Bij mij werkt het al, maar het is eigenlijk het enige wat ik nog niet geoptimaliseerd heb (als dat mogelijk is). Plus dat de manual al verouderd is op dit punt, dus altijd handig om een eigen update te maken
Wat is er nu nieuw aan dit verhaal als jullie de thread een beetje doorlezenAnoniem: 65824 schreef op 09 July 2003 @ 01:12:
Voor diegene die het intresseert...
dan kom je op de onderstaande posting uit. Ja, dat is alweer zo'n twee weken
geleden.

NaZGuLL schreef op 27 juni 2003 @ 17:29:
Nieuwe BIOS IC7-series 1.5
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/ic7.php
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Nieuwe intel raid driver versie 3.5
http://www.intel.com/support/chipsets/iaa_raid/
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=44&strTypes=DRV%2CUTL&ProductID=961&OSFullName=Windows*+XP+Professional&submit=Go%21
binnenkort verwacht ik ook een nieuwe bios (1.6?) want na het instaleren van de driver krijg ik(je) het volgende bericht:
http://www.intel.com/support/chipsets/iaa_raid/
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/filter_results.asp?strOSs=44&strTypes=DRV%2CUTL&ProductID=961&OSFullName=Windows*+XP+Professional&submit=Go%21
binnenkort verwacht ik ook een nieuwe bios (1.6?) want na het instaleren van de driver krijg ik(je) het volgende bericht:

[ Voor 20% gewijzigd door Dark op 09-07-2003 11:36 ]
kheb dan wel een Is7, maar kan mijn vraag hier wel droppen..
de hardware monitor geeft een piep via de PC speaker met een error, maar het errorscherm is zo snel weg, dat je hem niet ziet, wie herkent dit ?
de hardware monitor geeft een piep via de PC speaker met een error, maar het errorscherm is zo snel weg, dat je hem niet ziet, wie herkent dit ?
Je kan misschien op 'PAUSE/BREAK' toets drukken.
Dan heb je wat meer tijd om je error code te bekijken....
Dan heb je wat meer tijd om je error code te bekijken....
Nou... heb dus na mijn ervaringen met de 4PCA3+ van EPoX mijn zinnen gezet op dit Abit bord, alleen nu nog de vraag waar ik (nog) geen antwoord op gevonden heb. Zijn de temp. sensoren die Abit gebruikt in dit bordje nu accuraat? Of net als EPoX zo ernstig brak dat om de sec. de temps schommelen tussen de 41 en 46 graden

Abit zelf beweert dat ze zeer acuraat zijn. Ze gebruiken een andere berekening dan op andere moederborden, vandaar dat de moederbord termpraturen tegenover andere wat hoger liggen. Dit vondt Abit zelf beter werken.
Temp sensors zijn brak, ook bij abit, althans zo ervaren veel mensen het ... bekijk de stickies hier maar eens.Tekn0z schreef op 11 July 2003 @ 11:40:
Nou... heb dus na mijn ervaringen met de 4PCA3+ van EPoX mijn zinnen gezet op dit Abit bord, alleen nu nog de vraag waar ik (nog) geen antwoord op gevonden heb. Zijn de temp. sensoren die Abit gebruikt in dit bordje nu accuraat? Of net als EPoX zo ernstig brak dat om de sec. de temps schommelen tussen de 41 en 46 graden
uit de abit faq: http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2003/2003052801.htm is ook van toepassing...
Opzich lijkt het een trend dat die sensors minder nauwkeurig worden, maar het kan ook zijn dat men er steeds meer belang aan gaat hechten, en dat de onnauwkeurigheid daardoor pas opvalt. Ik heb dit waargenomen op meerdere boards en chipsets, b.v. a7v333, a7n8x, ic7-g, enz... Niet alleen de temps wijken af, maar ook de voltages kloppen vaak niet precies met wat je aan een werkende mobo meet.
Intel zelf heeft, om het duidelijker
Mensen even opletten
. Ik heb gemaild met Abit en ze hebben het toch gewoon zeer netjes opgelost. Ze vragen alleen aan mij of ik even dit wil vermelden:
Als jullie problemen hebben met jullie moedborden (mic problemen enzo) stuur dan een mailtje naar : technical@abit.nl en NIET naar rma@abit.nl. de rma is alleen voor het begleiden voor RMA formulieren etc..
Als jullie problemen hebben met jullie moedborden (mic problemen enzo) stuur dan een mailtje naar : technical@abit.nl en NIET naar rma@abit.nl. de rma is alleen voor het begleiden voor RMA formulieren etc..
Ik heb namelijk al meerdere emails gekregen via het forum door uw mededeling van waar de formulieren te verkrijgen zijn. Verder heb ik voor u nog een email adresje voor vragen.
fae@abit.nl
Deze jongens zitten hier voor alle probleem vragen te beantwoorden en ik zit hier om de RMA procedure te leiden het zou alleen maar verspilde tijd zijn als ik de emails eerst moet doorsturen om ze daarna weer terug te krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door STIMPPYYY op 11-07-2003 23:58 ]
Ik heb vandaag ook mijn RMA nummer ontvangen van abit, dus de komende week heb ik een nieuwe, idd gewoon netjes opgelost zoals het hoort: onsite garantie.
Kan ik echt geen aanmerkingen op hebben, gewoon prima service van abit...
Nog even afwachten of het mic probleem dan ook opgelost is, maar ik neem aan van wel natuurlijk, dan ben ik 100% tevreden.
Nog even afwachten of het mic probleem dan ook opgelost is, maar ik neem aan van wel natuurlijk, dan ben ik 100% tevreden.
[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 12-07-2003 00:38 . Reden: euuh gisteren ]
Anoniem: 59549
goh weer iemand die overschakelt, ik had een 4PCA3L welke ik pure poep vond, dus gelijk IC7 besteld, waar ik nog steeds op zit te wachtenTekn0z schreef op 11 July 2003 @ 11:40:

Anoniem: 9095
DE MAX3 KOMT ER AAN!! 
Taipei, Taiwan, July 11th 2003: In 13 days, 17 hours, a time of great change will be upon us. Old ideologies will be swept away in a storm that will shake the very foundations of the silicon-industrial complex and reveal new paradigms of technological evolution. Following in the footsteps of MAX1 and 2, MAX3 is poised to change the world of motherboards forever. What now seems like a radical design will soon become a standard that other companies will soon adopt; ever the innovator, ABIT seeks to release enthusiasts cast down by thermal oppression and usher in a new era of cool, stable computing.
Taipei, Taiwan, July 11th 2003: In 13 days, 17 hours, a time of great change will be upon us. Old ideologies will be swept away in a storm that will shake the very foundations of the silicon-industrial complex and reveal new paradigms of technological evolution. Following in the footsteps of MAX1 and 2, MAX3 is poised to change the world of motherboards forever. What now seems like a radical design will soon become a standard that other companies will soon adopt; ever the innovator, ABIT seeks to release enthusiasts cast down by thermal oppression and usher in a new era of cool, stable computing.
En wat houdt deze evolutie in? de nieuwe NB fan?
Lol, marketing onzin allemaal.. zit alleen nieuwe nb fan op, fan bij de mosfets en tot 3,2v vdimm..
mmm dat laatste is wel interresant, maar om daar alleen mijn ic7-g voor in te ruilen gaat me een beetje te ver.
dat laatste kan je zelf veranderen door een weerstandje weg te halen en te vervangen met een andere, om zo je voltage omhoog te krikken van je ram. sim-pelepo schreef op 14 July 2003 @ 00:57:
mmm dat laatste is wel interresant, maar om daar alleen mijn ic7-g voor in te ruilen gaat me een beetje te ver.
Voor hen die het naog niet gezian hadden:http://www.clubic.com/n/n9147.html
http://www.abxzone.com/fo...ghlight=MAX3&pagenumber=1
http://www.digital-daily....rd/abit-ic7-max3-preview/
Dus toch een nieuwe rev. zoals ik al dacht na het zien van de nieuwe NB fan bij TOM HW, kon ook haast niet anders, dat doen ze toch niet zomaar. Maargoed een extra fan is niet iets waar ik op zat te wachten, dit maal om de spanningsregelaars te coolen. Hadden ze van mij gewoon alu of koperen koelelemantjes op mogen zetten, bij een goede kastventilatie werkt dat net zo goed volgens mij. En op die plek, bij mij flak onder de voeding met 2 fan's, staat al een hele goede luchtstroom. Maarja, dan modden we dat zelf wel weer.
Was al 'n poos naar een goed Canterwood board op zoek, de IC7 maakte veel kans, maar deze gaat het dan toch wel worden, aanemend dat de laatste bugjes nu gekild zijn
.
Dus toch een nieuwe rev. zoals ik al dacht na het zien van de nieuwe NB fan bij TOM HW, kon ook haast niet anders, dat doen ze toch niet zomaar. Maargoed een extra fan is niet iets waar ik op zat te wachten, dit maal om de spanningsregelaars te coolen. Hadden ze van mij gewoon alu of koperen koelelemantjes op mogen zetten, bij een goede kastventilatie werkt dat net zo goed volgens mij. En op die plek, bij mij flak onder de voeding met 2 fan's, staat al een hele goede luchtstroom. Maarja, dan modden we dat zelf wel weer.
Was al 'n poos naar een goed Canterwood board op zoek, de IC7 maakte veel kans, maar deze gaat het dan toch wel worden, aanemend dat de laatste bugjes nu gekild zijn
[ Voor 59% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-07-2003 10:49 ]
Ondersteund het huidige IC7-G mobo straks ook de nieuwe Prescott CPU?
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
jawel, maar wel mbv een soldeerbout, en aangezien ik 2 linkerhanden heb wat dat betreft doen we dat maar niet.Anoniem: 59549 schreef op 14 July 2003 @ 01:41:
[...]
dat laatste kan je zelf veranderen door een weerstandje weg te halen en te vervangen met een andere, om zo je voltage omhoog te krikken van je ram. sim-pel
Daarvoor hebben ze SMD Grabbersepo schreef op 14 juli 2003 @ 17:16:
[...]
jawel, maar wel mbv een soldeerbout, en aangezien ik 2 linkerhanden heb wat dat betreft doen we dat maar niet.
Anoniem: 48688
Ik heb een Abit IC7 met Corsair TWINX pc3700 C2 (2x256mb) en een P4 2.6c.
Maar het probleem is het geheugen wil niet op 233 (466) lopen zelfs 220 MHz en dat met 2,5-8-4-4 timings en 2.8 Volt? De proc wil wel dat is niet het probleem.
Iemand tips?
Maar het probleem is het geheugen wil niet op 233 (466) lopen zelfs 220 MHz en dat met 2,5-8-4-4 timings en 2.8 Volt? De proc wil wel dat is niet het probleem.
Iemand tips?
Denk dat je mem meer volt nodig heeft, pak je soldeerbout en..Anoniem: 48688 schreef op 14 July 2003 @ 19:09:
Ik heb een Abit IC7 met Corsair TWINX pc3700 C2 (2x256mb) en een P4 2.6c.
Iemand tips?
Intronic schreef op 14 juli 2003 @ 19:17:
[...]
Denk dat je mem meer volt nodig heeft, pak je soldeerbout en..

Mwa, die PC3700 van corsair draait op CAS3, heb je dat al geprobeerd? Aangezien je op CAS 2,5 draait.
En anders heeft je mem toch te weinig voltage denk ik, je kan dan een vdimm mod overwegen.
Is dit een nieuwe versie of de MAX 3 ?_XipHiaS_ schreef op 14 July 2003 @ 10:43:
Voor hen die het naog niet gezian hadden:http://www.clubic.com/n/n9147.html
Was al 'n poos naar een goed Canterwood board op zoek, de IC7 maakte veel kans, maar deze gaat het dan toch wel worden, aanemend dat de laatste bugjes nu gekild zijn.
Want anders w8 ik lekker ff met dat RMA formuliertje sturen en dan krijg ik lekker ook zo'n MAX 3
Dat gaat zeker niet lukken voor de Vmem. Je moet toch echt solderen
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Maar die Corsair is CAS3 en geen CAS2,5 zoals al is gezegd door Intronic
Probeer dus eerst alles juist in te stellen in het BIOS....
Probeer dus eerst alles juist in te stellen in het BIOS....
[ Voor 6% gewijzigd door MrDirect op 14-07-2003 20:32 ]
Oke luitjes, het is eindelijk zover. Ik heb mijn moederbord IC7-G
in huis en werkend. Voorlopige stand van zaken met luchtkoeling:
Mijn 2,4 Ghz/800 loopt nu op 3,24 Ghz/1080, mem op 216 Mhz.
Memory van OCZ 3700 kan zeker harder want 1:1 haal ik 240 Mhz.
Vmem nog standaard in bios op 2,8 Volt via MBM5 blijkt dat dan
2,74 Volt te zijn.
2,74 Volt te zijn.
wat is de fpo/batch?NaZGuLL schreef op 14 July 2003 @ 22:46:
Oke luitjes, het is eindelijk zover. Ik heb mijn moederbord IC7-G
2,74 Volt te zijn.
FPO#: L311A867
Ik weet niet of dit een goed resultaat is voor een
luchtgekoeld systeem maar het lijkt erop dat
ik niet boven die 1080 fsb kan uitkomen.
Jullie werken al wat langer met dit moederbord, hebben
jullie een idee of dit aan de CPU ligt of aan het
moederbord.
Ik weet niet of dit een goed resultaat is voor een
luchtgekoeld systeem maar het lijkt erop dat
ik niet boven die 1080 fsb kan uitkomen.
Jullie werken al wat langer met dit moederbord, hebben
jullie een idee of dit aan de CPU ligt of aan het
moederbord.
Heb je de onderste 2 opties van Game Performance al op DISABLED gezet?
De rest van die opties op AUTO laten staan.
Maar FSB 270 op lucht is al zeer netjes hoor
Het zou me niet verbazen als de CPU te warm wordt....
De rest van die opties op AUTO laten staan.
Maar FSB 270 op lucht is al zeer netjes hoor
Het zou me niet verbazen als de CPU te warm wordt....
[ Voor 32% gewijzigd door MrDirect op 15-07-2003 00:27 ]
Ja, het bekende rijtje auto/auto/auto/disabled/disabled.
Die maximale fsb heb ik bij zowel 3:2 als bij 5:4.
Ik heb nog wel die standaard northbridge koeler erop
zitten. Morgen haal ik die eraf om te controleren of
er voldoende koelprut opzit en als ik mij kwaad maak
dan heb ik nog een P3 heatsink liggen.
Het aanbrengen van de prometeia op deze combinatie
heeft denk ik niet veel nut. Ik betwijfel of er nog veel
meer uit te halen valt. We zullen zien, als de OC-Shop
nu even afkomt met mijn aluminiumombouwkit dan kan
ik aan de slag.
ik aan de slag.
Ik zou die Prom zeker aansluiten, want dan kan je mooi kijken wat jouw maximale stabiele FSB is...en welke settings je daarvoor nodig hebt.
Dan hoef je dat met je volgende CPU niet meer helemaal uit te zoeken.
Ik had trouwens gelezen dat die OCZ een Read Delay nodig had van 11 clocks. (zit ook in de bekende rijtje van Game PErformance)
/edit:
Oh ja.. zou je eens kunnen kijken wat jouw maximale FSB is MET 5:4 divider als je de Prom erop hebt gezet?
1 a 2 runs van 3dmark ofzo is genoeg. Mijn 3dmark loopt al vast tijdens de 2e run op FSB 282 en op FSB 283 loopt ie vast in de lobby al in de 1e run.
De NB zal wel te warm worden, maar ik heb er al een andere heatsink opgezet en heeft niks geholpen....
Dan hoef je dat met je volgende CPU niet meer helemaal uit te zoeken.
Ik had trouwens gelezen dat die OCZ een Read Delay nodig had van 11 clocks. (zit ook in de bekende rijtje van Game PErformance)
/edit:
Oh ja.. zou je eens kunnen kijken wat jouw maximale FSB is MET 5:4 divider als je de Prom erop hebt gezet?
1 a 2 runs van 3dmark ofzo is genoeg. Mijn 3dmark loopt al vast tijdens de 2e run op FSB 282 en op FSB 283 loopt ie vast in de lobby al in de 1e run.
De NB zal wel te warm worden, maar ik heb er al een andere heatsink opgezet en heeft niks geholpen....
[ Voor 36% gewijzigd door MrDirect op 15-07-2003 00:58 ]
Ik zal morgen het een en ander gaan testen
voor nu welterusten
voor nu welterusten

Anoniem: 35403
Heb ik nu ook eindelijk een 2.4C voor op m'n IC7-G.
Loopt wel lekker, nu op 3.4ghz, met de mem devider op 3:2, want ik zit nl. nog met crappy samsung pc2700 (2 x 256mb)
. 1.6v op de cpu en 2.75v op de ram.
De vorige nacht de hele tijd 3dmark gedraait, lijkt dus wel stabiel.
Ik heb eens geboot op 3.5ghz vandaag, maar in windows kreeg ik een geheugen fout.
Misschien toch es moeten zien voor Corsair....
Loopt wel lekker, nu op 3.4ghz, met de mem devider op 3:2, want ik zit nl. nog met crappy samsung pc2700 (2 x 256mb)
De vorige nacht de hele tijd 3dmark gedraait, lijkt dus wel stabiel.
Ik heb eens geboot op 3.5ghz vandaag, maar in windows kreeg ik een geheugen fout.
Misschien toch es moeten zien voor Corsair....

ik draai rond de 3.6ghz met luchtkoeling, een 2.8.. alleen heb ik crappy corsair pc3500 ram, die max 265 ofzo aan kan
Niet slechtAnoniem: 59549 schreef op 15 juli 2003 @ 02:16:
ik draai rond de 3.6ghz met luchtkoeling, een 2.8.. alleen heb ik crappy corsair pc3500 ram, die max 265 ofzo aan kan
Komt deze ook van Alternate??
cpu = eynstein = week 17 malay
mobo = alternate = abit ic7
geheugen = alternate = corsair c2 pc3500 256 al half jaar oud ofzo
videokaart = alternate = hercules 9800pro = word verdomd warm die cooler, tijdens idlen

daarnaast moet ik ff zoeken voor wat neophreen, dan douw ik me p4 onder me vapo.
Ik ga ook een week 2.8C week 17 halen
Alleen is deze bij Eynstein niet leverbaar.
moet een andere shop vinden die week 17 Malay verkopen
moet een andere shop vinden die week 17 Malay verkopen
hij doet rond de 3.7 booten, volgens mij nog wel hoger, maar hij komt windows niet in, geen ene setting, geef anders ff lichte settings aan probeer ik die ff. ik heb bios 1.5, enne mijn corsair is ook gaar hoor, hij wilt nu niet meer booten met die ram, dus gebruik ik pc2100 nu, ik zit te wachten op GEiL PC4000 DDR500 Dual Channel... maar mijn geheugen houd me nu dus echt zwaar tegen volgens mij, maar me cpu word ook 50 graden.... heb nog geen tijd gehad om neophreen op te zoeken om hem onder me vapo te douwen.
Met mijn kingston HyperX PC3500 kon ik niet boorten fsb@265+ mhz
met met mijn samsung boot deze gewoon op 275mhz (stabiel)
Deze bord is erg kieskeurig qua geheugen modelen
net een 2.8C besteld bij Alternate. deze gaat mijn 2.6C vervangen
met met mijn samsung boot deze gewoon op 275mhz (stabiel)
Deze bord is erg kieskeurig qua geheugen modelen
net een 2.8C besteld bij Alternate. deze gaat mijn 2.6C vervangen
als chip-con die dingen nu eens opstuurNaZGuLL schreef op 15 July 2003 @ 00:37:
Ja, het bekende rijtje auto/auto/auto/disabled/disabled.
ik aan de slag.
dan ken jij en een paar andere weer aan de slag
Jullie hebben het over het bekende rijtje van instellingen... maar dat rijtje is mij niet echt bekend hoor.. misschien kunne jullie ff een linkje posten of het rijtje ff opsommen of zo
In BIOS bij advanced chipset settings, onderaan heb je die Game Performance settings (zoals F1, streetracer enzo)
Dan instellen zoals ze opgenoemd worden dus AUTO,AUTO,AUTO,DISABLED,DISABLED
(die laatste twee zijn Read Delay Adjust en Command per clockcylce )
Ik noem nu alles uit m'n hoofd, dus het kan ook net iets anders heten.
Soms kan je ook verder komen door AUTO,NORMAL,11clocks,DISABLED,DISABLED
Dan instellen zoals ze opgenoemd worden dus AUTO,AUTO,AUTO,DISABLED,DISABLED
(die laatste twee zijn Read Delay Adjust en Command per clockcylce )
Ik noem nu alles uit m'n hoofd, dus het kan ook net iets anders heten.
Soms kan je ook verder komen door AUTO,NORMAL,11clocks,DISABLED,DISABLED
233Mhz @ Cas 3-8-4-4 met 2.8 Volt Werkt niet ook 220Mhz werkt niet. Als in 1 reepje erin doe krijg percies het zelfde.Intronic schreef op 14 July 2003 @ 19:38:
[...]
Mwa, die PC3700 van corsair draait op CAS3, heb je dat al geprobeerd? Aangezien je op CAS 2,5 draait.
En anders heeft je mem toch te weinig voltage denk ik, je kan dan een vdimm mod overwegen.
Dit geheugen hoort toch gegarandeerd 466Mhz te draaien met Cas 3-8-4-4 en 2.6V
Mijn board is dus gisteren on-site omgeruild, maar het nieuwe bord heeft nog steeds hetzelfde probleemDark schreef op 12 July 2003 @ 00:36:
Ik heb vandaag ook mijn RMA nummer ontvangen van abit, dus de komende week heb ik een nieuwe, idd gewoon netjes opgelost zoals het hoort: onsite garantie.
Ik heb abit weer gemailed hoe nu verder, maar geen antwoord gekregen tot nu toe...
Anoniem: 394
Door Dark - Tuesday 15 July 2003 18:39
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Dark schreef op 12 July 2003 @ 00:36:
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn board is dus gisteren on-site omgeruild, maar het nieuwe bord heeft nog steeds hetzelfde probleem
... de mic in is onbruikbaar door te veel noise...
Ik heb abit weer gemailed hoe nu verder, maar geen antwoord gekregen tot nu toe...
Dark schreef op 12 July 2003 @ 00:36:
Mijn board is dus gisteren on-site omgeruild, maar het nieuwe bord heeft nog steeds hetzelfde probleem
Ja, dus er zal wel een foute BIOS instelling zijn ofzo.Anoniem: 48688 schreef op 15 July 2003 @ 17:55:
233Mhz @ Cas 3-8-4-4 met 2.8 Volt Werkt niet ook 220Mhz werkt niet. Als in 1 reepje erin doe krijg percies het zelfde.
Dit geheugen hoort toch gegarandeerd 466Mhz te draaien met Cas 3-8-4-4 en 2.6V
Heb je die Game Peformance instellingen op AUTO staan?
Ik heb gelezen dat die XMS3700 niet met andere instellingen kan werken... dus alleen maar met AUTO...
Stel hem eens zo in:NOTES: Corsair XMS3700 TwinX will not run with any sort of GAT (Game Acceleration Technology) Enabled.
CAS Latency: 3.0
RAS to CAS delay: 4
RAS Precharge: 3
Cycle Time (Tras): 6
Mijn computer doet opeens raar !.
Als ik hem opstart moet staat er "cannot display this videomode" als ik dan de voeding uitzet (terwijl die aanstaat) en daarna weer aanzet dan doettie het gewoon. Hij werkt anders op geen enkele andere manier (ook geen reset). Dit is opeens ELkE keer als ik mijn computer opstart. Wat is dit voor een onzin ?
Niks is overclocked. Ik heb alleen mijn 9700 NP naar PRO geflashed (warp11 bios erop), maar hij draait niet op pro snelheid. Ik heb er wel 2 beeldschermen er opzitten, maar dit moet mjin videokaart gewoon ondersteunen. Want je kan gewoon uitbreiden naar groter bureaublad.
Als ik hem opstart moet staat er "cannot display this videomode" als ik dan de voeding uitzet (terwijl die aanstaat) en daarna weer aanzet dan doettie het gewoon. Hij werkt anders op geen enkele andere manier (ook geen reset). Dit is opeens ELkE keer als ik mijn computer opstart. Wat is dit voor een onzin ?
Niks is overclocked. Ik heb alleen mijn 9700 NP naar PRO geflashed (warp11 bios erop), maar hij draait niet op pro snelheid. Ik heb er wel 2 beeldschermen er opzitten, maar dit moet mjin videokaart gewoon ondersteunen. Want je kan gewoon uitbreiden naar groter bureaublad.
[ Voor 39% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-07-2003 01:51 ]
Ik heb trouwens nog wel de oude bios, binnenkort ff flashen naar de nieuweVatt schreef op 15 juli 2003 @ 20:03:
[...]
Ja, dus er zal wel een foute BIOS instelling zijn ofzo.
Heb je die Game Peformance instellingen op AUTO staan?
Ik heb gelezen dat die XMS3700 niet met andere instellingen kan werken... dus alleen maar met AUTO...
[...]
Stel hem eens zo in:
CAS Latency: 3.0
RAS to CAS delay: 4
RAS Precharge: 3
Cycle Time (Tras): 6
[quote]STIMPPYYY schreef op 16 July 2003 @ 01:31:
Ditzelfde heb ik ook met een EPoX 4PEAE, zgnde "cool boot syndrom" erg vervelend, maar heb er zelf nog geen andere oplossing voor dan het knopje van mijn Enermax 465 Watt voeding om te switchen, en trouwens? m8 van me heeft hier ook last van met zijn Enermax en EPoX 4PCA3+, jij ook Enermax toevallig?
Ditzelfde heb ik ook met een EPoX 4PEAE, zgnde "cool boot syndrom" erg vervelend, maar heb er zelf nog geen andere oplossing voor dan het knopje van mijn Enermax 465 Watt voeding om te switchen, en trouwens? m8 van me heeft hier ook last van met zijn Enermax en EPoX 4PCA3+, jij ook Enermax toevallig?
Ik zal zo eens kijken. De voeding zit standaard in mijn kast ingebouwd. Het is een 400 W voeding die in een SUPER FLOWER kast zat. Ik heb het idee dat dit ook niet goed is voor mijn computer (hele tijd power knop uitzetten als die aanstaat). Ik heb hier nooit eerder last van gehad, dus vind het erg vreemd.
[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-07-2003 13:16 ]
Anoniem: 88669
Beste gebruikers van de ABIT IC7-(G),
Is er bij jullie de behoefte om een comunity te creeren voor dit moederbord?
Of een speciale website,of een ic7-g gebruikersdag?
Als jullie hierover andere ideeen hebben dan hoor ik dat graag
Ook als er andere dingen zijn waar ABIT Nederland kan helpen dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Dave Stuit
Sales Manager Benelux
ABIT Amor Computer B.V
Ook als er andere dingen zijn waar ABIT Nederland kan helpen dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Dave Stuit
Sales Manager Benelux
ABIT Amor Computer B.V
Heb me bios geflasht en nu kan ik wel booten met het geheugen op 466Mhz. Alleen balen dat ik nog moet w8ten op me koolance pc2 601 , hopenlijk volgende week binnen. Zodra ik de kast heb dan post ik me resultaten!
Sinds gister maakte mijn NB fan ook zo'n irritant geluid dat maar niet weg wilde gaan. Nu zo'n zalman passieve NB heatsink er op gezet. Ah wat een verschil.
Toch jammer, dat het zo'n brakke fan is op die revisie.... alleen nu lees ik dit : http://forum.abit-usa.com...3ff7003bc2&threadid=16730
nouwja misschien een tip voor idereen die nog last krijgt van dit probleem.
Toch jammer, dat het zo'n brakke fan is op die revisie.... alleen nu lees ik dit : http://forum.abit-usa.com...3ff7003bc2&threadid=16730
Ik heb nog een probleem, welke ik niet via de manual op kon lossen.
Mijn temperaturen zijn dik in orde (komen niet boven de 52c).. Maar alsnog komen er regelmatig piepjes of zelfs een sirene uit mijn PC speaker..
ik heb geen proggies die dat doen... En ik zou dus ook niet weten waar het van komt..
de warning temp. in het bios is 65c en aangezien de cpu niet zo warm wordt, zal dat het wel niet zijn...
iemand een idee?
Mijn temperaturen zijn dik in orde (komen niet boven de 52c).. Maar alsnog komen er regelmatig piepjes of zelfs een sirene uit mijn PC speaker..
ik heb geen proggies die dat doen... En ik zou dus ook niet weten waar het van komt..
de warning temp. in het bios is 65c en aangezien de cpu niet zo warm wordt, zal dat het wel niet zijn...
iemand een idee?
Wat je zou kunnen doen is: op het moment dat je die piep hoort gelijk opnieuw opstaren en in het bios de temperatuur bekijken om zeker te weten dat je temp progsel en het bios hetzelfde meten.418O2 schreef op 16 July 2003 @ 19:57:
Ik heb nog een probleem, welke ik niet via de manual op kon lossen.
iemand een idee?
Is verder alles oke. [/flauw] misschien pc speaker los maken
Heb je dat Abit Hardware Doctor programma draaien? Om je temps en voltages en fans te controleren enzo....
Toen ik dat de eerste keer opstartte, kreeg ik ook een sirene EN ging de computer uit... Ik heb het daarna nooit meer gebruikt...
Toen ik dat de eerste keer opstartte, kreeg ik ook een sirene EN ging de computer uit... Ik heb het daarna nooit meer gebruikt...
Bij mij werkt hardware doctor gewoon goed. Hij geeft wel een piepje als die opstart. Misschien even een nieuwere versie downloaden van Abit site.
Maar nu is de NB fan van IC7-(G) ook al brak, na een paar weken ?.
Krijgen we hier dus ook weer een nieuwere voor ?
Maar nu is de NB fan van IC7-(G) ook al brak, na een paar weken ?.
Krijgen we hier dus ook weer een nieuwere voor ?
Hoi,Anoniem: 88669 schreef op 16 July 2003 @ 16:31:
Met vriendelijke groet,
Dave Stuit
Sales Manager Benelux
ABIT Amor Computer B.V
Welkom hier, leuk dat er iemand van van ABIT regeert in deze discussie.
Over het creeeren van een nederlanse community: vind ik een mooi streven, maar betwijfel de haalbaarheid, zeker als over 1 specifiek board gaat, dat is een te smalle basis. Ik denk dat het wel handig zou zijn als de meest voorkomende vragen en problemen in de bestaande fora goed beantwoord zouden worden door iemand van Abit en dat de mensen daar dat ook erg op prijs zouden stellen en dit als goede service zouden ervaren. In dit kader zou het misschien wel handig zijn een faq op een door Abit beheerde site te plaatsen, al was het maar om het herhaaldelijk beantwoorden van dezelfde vragen te voorkomen.
wat mij handig lijkt, is hier eens rond vragen wat nu de meest voorkomende vragen of problemen zijn, en daar een mooie vraag/antwoord post van maken.
ik denk dat ik een paar van de meest voorkomende vragen voor de ic7-g wel kan formuleren:
- northbridge fan wordt lawaaiig, wat te doen? moet het board rma?, zijn er losse 'verbeterde' versie northbridge coolertjes verkrijgbaar of te koop? wat gebeurt er met de garantie bij het aanbrengen van een aftersales solution?
- het mic-in probleem, veel mensen hebben last van zoveel noise op de mic-in van de onboard sound dat deze prakties onbruikbaar is. wat is er aan te doen, en wat is het standpunt van abit(amor) indeze, hoe wordt het opgelost.
misschien dat er nog mensen zijn die verder aan willen vullen, dan maken we een mooi lijstje?
in deze tijden vind ik ocen alles behalve plezierig, tis gloeiend warm, en me vapo's staan ook buiten werking
.... ik heb een beetje probs met me corsair geheugen, 1: tis brak, soms boot ie helemaal niet meer met me ram, dan na een paar dagen weer wel.... 2: tis maar 1 stickie....
ik heb nu
3.5ghz
cpu = 1.575v
ram = 2.8v
3:2 divider
67/33
ik heb nu
3.5ghz
cpu = 1.575v
ram = 2.8v
67/33

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 59549 op 17-07-2003 02:22 ]
hrmms.... bij 256fsb crasht me pc al tijdens windows opstarten, en hij staat dan
cpu = 1.6v
ram = 2.8v
agp = 1.5v
70/35
ram
2/6/3/3
echt nix helpt... okee me cpu word warm zeker 50 graden op het blok, en rond de 55 cpu core, maar volgens mij ligt dit allemaal aan me geheugen
echt brak dit...
cpu = 1.6v
ram = 2.8v
agp = 1.5v
70/35
ram
2/6/3/3
echt nix helpt... okee me cpu word warm zeker 50 graden op het blok, en rond de 55 cpu core, maar volgens mij ligt dit allemaal aan me geheugen
Als je ram niet eens 170FSB aankan issut wel brak ja ..Anoniem: 59549 schreef op 17 July 2003 @ 03:07:
hrmms.... bij 256fsb crasht me pc al tijdens windows opstarten, en hij staat dan
cpu = 1.6v
ram = 2.8v
agp = 1.5v
70/35
ram
2/6/3/3
echt nix helpt... okee me cpu word warm zeker 50 graden op het blok, en rond de 55 cpu core, maar volgens mij ligt dit allemaal aan me geheugen![]()
echt brak dit...
BTW, ik zou je AGP/PCI eerst maar es op fixed zetten.
Ok, lijstje met vragen/problemen aanvullen:
- ikzelf heb tegenwoordig wat bootproblemen. Nu moet ik nog flashen naar 1.5 (eindelijk wat beter weer om binnen te zitten
), maar ik zal het probleem even beschrijven:
als ik boot heb ik wel eens een failed op de bootpartitie van de onchip raid. De schijven staan wel netjes in het rijtje. Als ik CTRL-I doe, geeft de bios ook een melding of ie moet rebuilden, dat doe ik en huppakee, het werkt weer. Wel irritant. Nu komt er ook een nieuwe bios voor de onchip volgens mij, dus misschien lost ie mijn probleem nog op. Tenminste, de driver is er al
- een reset werkt niet echt lekker, het bootprocess komt niet voorbij de onchip sata. Is er ergens een instelling te doen zodat die schijven niet (zo snel) in parkeerstand gaan?
- Handleiding is tegenwoordig een beetje verouderd, is er de mogelijkheid een nieuwe druk daarvan te downloaden? PDF formaatje ofzo
- NB fan, nou ja is al genoemd. Al doet een Zalman mod wonderen, maar niet iedereen wil het moederbord gaan mollen
- misschien een bios guide voor optimale instellingen, scheelt heel wat mensen (including me) instellingen testen. Sisoft sandra e.d. zijn leuk voor een paar keer, maar na een dagje te hebben gezeten voor het geheugen had ik het wel gezien
Ik zal kijken of er wat van de problemen hierboven opgelost worden door 1.5, ik zie weer wolken voorbij drijven dus het is hobbyweer.
- ikzelf heb tegenwoordig wat bootproblemen. Nu moet ik nog flashen naar 1.5 (eindelijk wat beter weer om binnen te zitten
als ik boot heb ik wel eens een failed op de bootpartitie van de onchip raid. De schijven staan wel netjes in het rijtje. Als ik CTRL-I doe, geeft de bios ook een melding of ie moet rebuilden, dat doe ik en huppakee, het werkt weer. Wel irritant. Nu komt er ook een nieuwe bios voor de onchip volgens mij, dus misschien lost ie mijn probleem nog op. Tenminste, de driver is er al
- een reset werkt niet echt lekker, het bootprocess komt niet voorbij de onchip sata. Is er ergens een instelling te doen zodat die schijven niet (zo snel) in parkeerstand gaan?
- Handleiding is tegenwoordig een beetje verouderd, is er de mogelijkheid een nieuwe druk daarvan te downloaden? PDF formaatje ofzo
- NB fan, nou ja is al genoemd. Al doet een Zalman mod wonderen, maar niet iedereen wil het moederbord gaan mollen
- misschien een bios guide voor optimale instellingen, scheelt heel wat mensen (including me) instellingen testen. Sisoft sandra e.d. zijn leuk voor een paar keer, maar na een dagje te hebben gezeten voor het geheugen had ik het wel gezien
Ik zal kijken of er wat van de problemen hierboven opgelost worden door 1.5, ik zie weer wolken voorbij drijven dus het is hobbyweer.
[ Voor 10% gewijzigd door Pheno79 op 17-07-2003 07:51 ]
Pheno:
dat wegvallen van de sata ich5 raid0 schijven bij de boot heb ik ook gehad, maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd wat minder is (misschien zelfs helemaal weg?) sinds ik die IAAR35 driver gebruik, de laatste intel raid driver... aanvankelijk meende ik ook gelezen te hebben dat het een bios issue was, en ik verwacht ook een bios update met iaar 3.5 bios, maar de driver alleen werkt al een eind.
dat wegvallen van de sata ich5 raid0 schijven bij de boot heb ik ook gehad, maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd wat minder is (misschien zelfs helemaal weg?) sinds ik die IAAR35 driver gebruik, de laatste intel raid driver... aanvankelijk meende ik ook gelezen te hebben dat het een bios issue was, en ik verwacht ook een bios update met iaar 3.5 bios, maar de driver alleen werkt al een eind.
Dat zou raar zijn, want die driver is nog niet bezig op dat moment. Maar misschien doet die driver iets goeds tijdens afsluiten
Klinkt mij raar in de oren. Ik heb er ook een tijd geen last van gehad, misschien een hitte issue. Maar bij een cold boot is mijn pc niet warm te noemen 
Nou ja, dat wordt wachten op 1.6
Nou ja, dat wordt wachten op 1.6
Bij het koudstarten zal het idd niet van toepassing zijn, maar bij herstart hoor je iig niet meer die hatelijke klik van het uitschakelen van de drives. Ik denk daarom dat de diskdrives met die 3.5 driver niet meer uitgeschakeld worden, als het systeem gereboot wordt, een bijwerking daarvan is het veel minder vaak voorkomen van het opspin probleem.
170?Intronic schreef op 17 July 2003 @ 03:34:
[...]
Als je ram niet eens 170FSB aankan issut wel brak ja ..
BTW, ik zou je AGP/PCI eerst maar es op fixed zetten.
Ik heb me agp/pci op fixed gezet, daarna beetje omhoog gekrikt, anders kwam ik niet in windows met 3.58ghz, daarna crashde die hoor...
170?
ja je mem draait toch op 2/3e van je fsb... 256Mhz x 0.6666 = 170.6666Mhz ...
......Dark schreef op 17 July 2003 @ 13:12:
170?

Misschien je cpu voltage nog iets hoger, je kan tot 1,7v gaan.. en anders issut msschien een beetje je max (?)
tijd voor wat beter geheugenIntronic schreef op 17 juli 2003 @ 13:46:
[...]
Misschien je cpu voltage nog iets hoger, je kan tot 1,7v gaan.. en anders issut msschien een beetje je max (?)
Dit is iets waar al verschillende keren om is gevraagd!!Pheno79 schreef op 17 juli 2003 @ 07:49:
Ok, lijstje met vragen/problemen aanvullen:
.........
.........
Is er geen OCer die de beginners opweg wil helpen met dit??
Ik denk dat er vele antwoorden al te vinden zijn in dit topic.
Jup, goed mem voor canterwoods is oa. GeiL, OCZ, etc.
Daar zijn ook wel hoge oc's mee gehaald
Een prima idee lijkt me om gewoon regelmatig hier te posten en reageren , net zoals Dhr. Versteeg doet als Epox support medewerker...Anoniem: 88669 schreef op 16 July 2003 @ 16:31:
Met vriendelijke groet,
Dave Stuit
Sales Manager Benelux
ABIT Amor Computer B.V
Kom lekker regelmatig langs hier op GoT en als iemand problemen heeft kunnen jullie hem via dit forum helpen (en daarme ook gelijk iedereen die hetzelfde probleem mocht hebben). Het zal jullie vast een boel tijd schelen, door 1 keer een oplossing te publiceren ipv iedereen afzonderlijk te beantwoorden.
Ook het vrijgeven van beta BIOSSEN enzo, zou perfect via dit forum kunnen.
Misschien kunnen ABIT Amor en Tweakers wel tot een deal komen en een apart Abit-support gedeelte maken op het forum (bv. als sub categorie in Processors,Mobo's & Geheugen oftwel PMG)?
Of een heel apart Abit gedeelte, want Abit maakt ook videokaarten enzo. Maar nu loop ik vooruit op de zaken
Nu ik toch je aandacht heb
Met 1:1 haal ik de DDR 466 2-2-2-5 timings, maar met de 5:4 divider kom ik niet verder dan DDR 450 met 2-2-2-5 timings, terwijl de processor nog niet aan z'n max zit (getest met de 3:2 divider).
Als dat klopt, hoe kan dat dan?
volgens mij is die gast Bull hoor, check die hotmail account...Vatt schreef op 17 July 2003 @ 14:07:
[...]
Een prima idee lijkt me om gewoon regelmatig hier te posten en reageren , net zoals Dhr. Versteeg doet als Epox support medewerker...
Kom lekker regelmatig langs hier op GoT en als iemand problemen heeft kunnen jullie hem via dit forum helpen (en daarme ook gelijk iedereen die hetzelfde probleem mocht hebben). Het zal jullie vast een boel tijd schelen, door 1 keer een oplossing te publiceren ipv iedereen afzonderlijk te beantwoorden.
Ook het vrijgeven van beta BIOSSEN enzo, zou perfect via dit forum kunnen.
Misschien kunnen ABIT Amor en Tweakers wel tot een deal komen en een apart Abit-support gedeelte maken op het forum (bv. als sub categorie in Processors,Mobo's & Geheugen oftwel PMG)?
Of een heel apart Abit gedeelte, want Abit maakt ook videokaarten enzo. Maar nu loop ik vooruit op de zaken
Nu ik toch je aandacht heb, kan het zo zijn dat met gebruik van de 5:4 divider, je geheugen eerder aan z'n max zit dan met de 1:1 divider? (op een IC7-G)
Met 1:1 haal ik de DDR 466 2-2-2-5 timings, maar met de 5:4 divider kom ik niet verder dan DDR 450 met 2-2-2-5 timings, terwijl de processor nog niet aan z'n max zit (getest met de 3:2 divider).
Als dat klopt, hoe kan dat dan?

mwa als je die naam en de search doet dan krijg je toch wel wat hits
. Denk dat ie er toch wel werkt
.
Ik vind het idee van Vatt erg goed, deze dus:
Want om bij ergens bij abit of een door abit gecreerde site een forum op te zetten. Dat lijkt me niet erg opschieten want je hebt het forum al op de gewone abit site. Dus om een Nederlands forum over abit producten te maken lijkt me dat het beste hier kunnen . Dit omdat hier toch al wat mensen zijn die ervaring hebben met abit moederborden en andere spullen en er ook al topics over zijn.
Ik vind het idee van Vatt erg goed, deze dus:
Want om bij ergens bij abit of een door abit gecreerde site een forum op te zetten. Dat lijkt me niet erg opschieten want je hebt het forum al op de gewone abit site. Dus om een Nederlands forum over abit producten te maken lijkt me dat het beste hier kunnen . Dit omdat hier toch al wat mensen zijn die ervaring hebben met abit moederborden en andere spullen en er ook al topics over zijn.
- northbridge fan wordt lawaaiig, wat te doen? moet het board rma?, zijn er losse 'verbeterde' versie northbridge coolertjes verkrijgbaar of te koop? wat gebeurt er met de garantie bij het aanbrengen van een aftersales solution?
neem contact op met technical@abit.nl zij zullen een verbeterde versie op sturen van de northbridge koeler ,we hebben wel graag de oude retour omdat deze terug moeten naar Taiwan.Op dit moment kan het ven duren omdat we op nieuwe NB koelers wachten.De 2e vraag is een interessante ,eigenlijk moet ik zeggen dat de garantie vervalt,maar jullie tweakers zijn echt wel in staat om de NB koeler te vervangen zonder dat er schade aan het bord ontstaat.Als er zichtbare schade is zoals met een schroevendraaier door de sporen op de pcb gaan dan valt dit onder user abuse en kunnen we helaas geen garantie geven.
- het mic-in probleem, veel mensen hebben last van zoveel noise op de mic-in van de onboard sound dat deze prakties onbruikbaar is. wat is er aan te doen, en wat is het standpunt van abit(amor) indeze, hoe wordt het opgelost.
Hier kan ABIT NL op dit moment weinig aan doen omdat deze kwestie op dit moment nog in onderzoek is bij de Field Engineers in Taiwan.Zodra ik hier meer over weet dan kom ik hier op terug.
neem contact op met technical@abit.nl zij zullen een verbeterde versie op sturen van de northbridge koeler ,we hebben wel graag de oude retour omdat deze terug moeten naar Taiwan.Op dit moment kan het ven duren omdat we op nieuwe NB koelers wachten.De 2e vraag is een interessante ,eigenlijk moet ik zeggen dat de garantie vervalt,maar jullie tweakers zijn echt wel in staat om de NB koeler te vervangen zonder dat er schade aan het bord ontstaat.Als er zichtbare schade is zoals met een schroevendraaier door de sporen op de pcb gaan dan valt dit onder user abuse en kunnen we helaas geen garantie geven.
Hier kan ABIT NL op dit moment weinig aan doen omdat deze kwestie op dit moment nog in onderzoek is bij de Field Engineers in Taiwan.Zodra ik hier meer over weet dan kom ik hier op terug.
Beste Vatt,
Ik ben geen Bull,ben steenbok -;)
Als je wilt kun je me ook mailen op dave@abit.nl dit is trouwens voor jouw misschien wel interessant voor het testen van nieuwe producten voor op je website.
Dit omdat ik ook de marketing voor benelux doe.
Met vriendelijke groet,
Dave
Ik ben geen Bull,ben steenbok -;)
Als je wilt kun je me ook mailen op dave@abit.nl dit is trouwens voor jouw misschien wel interessant voor het testen van nieuwe producten voor op je website.
Dit omdat ik ook de marketing voor benelux doe.
Met vriendelijke groet,
Dave
Ik zal gelijk ff de mail adressen er bij doen :
technical@abit.nl voor alle technische vragen
rma@abit.nl voor alle rma aanvragen
salesbenelux@abit.nl voor verkoop gerelateerde vragen
marketingbenelux@abit.nl voor marketing gerelateerde vragen,sponsoring ,banners,posters,vlaggen
orderparts@abit.nl voor het bestellen van Fan's ,bios chips etc
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/generic/ voor onze faq
077-3204428 voor helpdesk
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/ voor manuals biossen etc.
Ik hoop dat ik jullie al een beetje op weg heb kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Dave
technical@abit.nl voor alle technische vragen
rma@abit.nl voor alle rma aanvragen
salesbenelux@abit.nl voor verkoop gerelateerde vragen
marketingbenelux@abit.nl voor marketing gerelateerde vragen,sponsoring ,banners,posters,vlaggen
orderparts@abit.nl voor het bestellen van Fan's ,bios chips etc
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/generic/ voor onze faq
077-3204428 voor helpdesk
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/ voor manuals biossen etc.
Ik hoop dat ik jullie al een beetje op weg heb kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Dave
Echt handig dat er iemand van Abit de tijd neemt om hier om het forum problemen van mensen op te lossen.
De serivce van Abit gaat me steeds meer bevallen. Ik vind het wel jammer dat de garantie vervalt als je je moederbord schade aanbrengt als je je NB vervangt, alhrowel dit wel logisch is.
nog 2 vraagjes.
Zou je met de nieuwe NB fan terug naar de winkel kunnen gaan waar je je moederbord hebt gekocht en vragen of zei hem voor je erop monteren ?
Kan Abit misschien een handleiding maken hoe een de NB gemonteerd zou moeten worden plus de oude eraf halen (hoewel die bij mij nog goed werkt
).
Je kan trouwens ook de
edit button gebruiken
De serivce van Abit gaat me steeds meer bevallen. Ik vind het wel jammer dat de garantie vervalt als je je moederbord schade aanbrengt als je je NB vervangt, alhrowel dit wel logisch is.
nog 2 vraagjes.
Zou je met de nieuwe NB fan terug naar de winkel kunnen gaan waar je je moederbord hebt gekocht en vragen of zei hem voor je erop monteren ?
Kan Abit misschien een handleiding maken hoe een de NB gemonteerd zou moeten worden plus de oude eraf halen (hoewel die bij mij nog goed werkt
Je kan trouwens ook de

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-07-2003 00:27 ]
Dit topic is gesloten.