[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.393 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

jups dat hebbie goed gezien :P von dum wel kewl.. heeft een kerel uit mun klas getekent,.. ik zo die wil ik hebbe voor op mun kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38212

had eerst deze mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sdgroot/Pics/System%20Pics/IMGDuct%20004.jpg

maar vond de geluidsproductie te veel
heb er toen dit van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sdgroot/Pics/System%20Pics/Guard120mm%20002.jpg

simpel en goedkoop maar heel effectief, en daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 10:28

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

The_Resetter schreef op 27 June 2003 @ 22:01:
Zoooo even een CCFL er achter geplakt, en een paar mooie foto's :D zoals beloofd :P

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
strakkkkkkkk :*)
Anoniem: 48293 schreef op 27 June 2003 @ 22:44:
Het is maar een kleine mod vergeleken met de rest van de kast maarja,
heb het window er ff uitgehaald ging wat makkelijker..

[afbeelding]
hehe, ziet er lache uit :D ook fotos met het window weer gemonteerd???
Anoniem: 38212 schreef op 28 June 2003 @ 16:12:
had eerst deze mod:

[afbeelding]

maar vond de geluidsproductie te veel
heb er toen dit van gemaakt:

[afbeelding]

simpel en goedkoop maar heel effectief, en daar gaat het om :)
is dat nu gewoon een autoluidspreker gril??? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38212

idd
is gewoon een autoluidspreker grill
werkt goed als finger guard en houd ook nog grote stofdelen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
die speakergrills zag ik net gister liggen bij mijn electronicazaak allen dan zonder een logo of iets dergelijks. Was ik daarom ook net van plan, moet alleen nog ff opmeten hoe groot ik het gat wil hebben. Ziet er redelijk goed uit, dus denk dat ik ze maar ga halen. 80 mm was slechts 4.50

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18963

Hier is ie dan mijn mod-in-wording

specs:
Pentium 4 2.5ghz@2.75ghz
512mb ddr-2700
2x80gb wd hardeschijf
creative geforce 4 ti-4600
creative audigy
12x lite-on cdr ding
medion tv-kaart

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/1.jpg

De kabels van de voeding zijn al bewerkt met cablemesh en de voeding krijgt wat meer lucht dmv een 12cm papst fan.

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/2.jpg

Achter de radiator zitten 2 8cm papst fannetjes te blazen op geruisloos-niveau (12db) :P

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/3.jpg

Het was officieel een poseidon-setje maar hij heeft nu al een andere pomp (sicce nova), een flowding(via ia) en een kooleance gf4 koeler.

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/4.jpg

Maar er gaat nog heel wat komen. Ik ben van plan om de radiator + eheim 1048 in een kastje te bouwen en onder m'n pc te zetten. Ik heb ook al een 17cm fan die staat te trappelen om de radiator van koele lucht te voorzien. Verder ga ik van 2 halfords binnen/buiten thermometertjes waterthermometers maken. Die dan samen laten zien hoe warm het water is dat in m'n radiator stroomt en hoe warm het is als het eruit komt(met een beetje epoxy en een t-stuk moet dat wel lukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 18963 schreef op 28 juni 2003 @ 19:58:

specs:
Pentium 4 2.5ghz@2.75ghz
512mb ddr-2700
2x80gb wd hardeschijf
creative audigy
12x lite-on cdr ding
medion tv-kaart

[afbeelding]

De kabels van de voeding zijn al bewerkt met cablemesh en de voeding krijgt wat meer lucht dmv een 12cm papst fan.

[afbeelding]

Achter de radiator zitten 2 8cm papst fannetjes te blazen op geruisloos-niveau (12db) :P

[afbeelding]

Het was officieel een poseidon-setje maar hij heeft nu al een andere pomp (sicce nova), een flowding(via ia) en een kooleance gf4 koeler.

[afbeelding]

Maar er gaat nog heel wat komen. Ik ben van plan om de radiator + eheim 1048 in een kastje te bouwen en onder m'n pc te zetten. Ik heb ook al een 17cm fan die staat te trappelen om de radiator van koele lucht te voorzien. Verder ga ik van 2 halfords binnen/buiten thermometertjes waterthermometers maken. Die dan samen laten zien hoe warm het water is dat in m'n radiator stroomt en hoe warm het is als het eruit komt(met een beetje epoxy en een t-stuk moet dat wel lukken).
keep us posted :D zou je iets voor mij kunnen doen? de exacte afmetingen van de 1048 inclusief slangaansluitingen eens op kunnen meten, dan weet ik waar ik hem kwijt kan (ik weet de maten van de 1048 wel, maar wil even weten hoe groot het ding inclusief slangpilaren is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

je hebt je voeding omgedraaid??
of zit dat gaat bovenop je kast er nog voor iets anders.
het ziet er aardig uit

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 28 June 2003 @ 20:21:
[...]
de exacte afmetingen van de 1048 inclusief slangaansluitingen eens op kunnen meten, dan weet ik waar ik hem kwijt kan (ik weet de maten van de 1048 wel, maar wil even weten hoe groot het ding inclusief slangpilaren is)
14.5x12cm
fenrir schreef op 28 June 2003 @ 20:23:
je hebt je voeding omgedraaid??
of zit dat gaat bovenop je kast er nog voor iets anders.
het ziet er aardig uit
ik heb een gat gemaakt in de bovenkant van m'n kast(logisch) en in de onderkant van m'n voeding (je moet dat gat wel in de onderkant maken want aan de bovenkant is het meeste bevestigd.).Komt alleen nog ff zo'n fingerguard op maar da's logisch
Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/5.jpg
je ziet m'n voeding zitten

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 18963 op 28-06-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

Kep ff snel een roundedcable gemaakt (zie je net iets meer van de pc)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.vanweezel/dsc00042.jpg
gewoon wat elastiekjes om de kabel doen (van te voren alle kleine kabeltjes uit elkaar halen met een pincet ofzow)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 81573 op 28-06-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 81573 schreef op 28 June 2003 @ 21:06:
[afbeelding]
gewoon wat elastiekjes om de kabel doen (van te voren alle kleine kabeltjes uit elkaar halen met een pincet ofzow)
klein tipje:

stom toevallig heeft een vriend van me net ook een rounded ide kabel gemaakt, maar die heeft een stuk waterslang dat ik nog had liggen er omheen gedaan.

Als ik dadelijk tijd heb (zit nu bij hem thuis) zal ik ff een pic uploaden om een idee te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 07:41
Anoniem: 18963 schreef op 28 June 2003 @ 19:58:

specs:
Pentium 4 2.5ghz@2.75ghz
512mb ddr-2700
2x80gb wd hardeschijf
creative audigy
12x lite-on cdr ding
medion tv-kaart

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is dat eigenlijk voor kast en wat kost hij ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 28 June 2003 @ 21:18:
[...]
klein tipje:

stom toevallig heeft een vriend van me net ook een rounded ide kabel gemaakt, maar die heeft een stuk waterslang dat ik nog had liggen er omheen gedaan.

Als ik dadelijk tijd heb (zit nu bij hem thuis) zal ik ff een pic uploaden om een idee te geven
OK _/-\o_ , ziet er nu wel wat slordig uit heh?
maar hij is wel goed amateuristisch of neit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Anoniem: 81573 schreef op 28 June 2003 @ 21:46:
[...]

OK _/-\o_ , ziet er nu wel wat slordig uit heh?
maar hij is wel goed amateuristisch of neit?
als je leet bent snijd je met een mes al die draadjes door....heb ik ook gedaan....:P

kan je ehm nog iets dunnder maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86568

Race Eend schreef op 25 June 2003 @ 01:37:
Eindelijk af.. mijn gemodde club3d 9700 NP :)

Resultaat:
core: 394
Mem: 329

Kan allemaal hoger, kaart en heatsinks worden amper warm (zonder fan is de heatsink overigens niet aan te raken zo heet, dus met het contact zit het wel goed ;) )

Binnenkort vmod en dan hoop ik wat verder te komen (toch niet slecht voor een 9700 non-pro :) )

5941:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=946346
hoe heb je die koeler op de 8terkant van je vid kaart gekregen ? (die groene duz )
ik heb es zitten kijken op mijn 9600 TX en daar zitten alleen hele kleine componenten enz dan krijg ik toch kortsluiting als ik die ga linken :S

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 86568 op 28-06-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80884

Anoniem: 86568 schreef op 28 June 2003 @ 22:01:
[...]

hoe heb je die koeler op de 8terkant van je vid kaart gekregen ? (die groene duz )
ik heb es zitten kijken op mijn 9600 TX en daar zitten alleen hele kleine componenten enz dan krijg ik toch kortsluiting als ik die ga linken :S
9600TX. laat me raden p4 2.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Laatst online: 06:32

Sf1nX

Tuinder

1ste post :P

Ik ben nu bezig mijn P2 te modden.
De monitor heb ik al zwart gespoten en ik ben nu bezig met de kast. Ik heb er ook gelijk maar een raampje ingemaakt.
Over een tijdje de Pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49811

Anoniem: 81573 schreef op 28 juni 2003 @ 21:06:
[afbeelding]
Het beste is of ff tape of tie-wraps erom heen doen, want elastiekjes drogen uit en als die dingen op je mobo vallen en smelten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 20:03
Sf1nX schreef op 28 juni 2003 @ 22:45:
1ste post :P

Ik ben nu bezig mijn P2 te modden.
De monitor heb ik al zwart gespoten en ik ben nu bezig met de kast. Ik heb er ook gelijk maar een raampje ingemaakt.
Over een tijdje de Pics.
Kan je dan niet beter wachten tot je de pics heb ipv een loze post te maken?? net zoals mijn post nu is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49811 schreef op 28 June 2003 @ 23:00:
[...]

Het beste is of ff tape of tie-wraps erom heen doen, want elastiekjes drogen uit en als die dingen op je mobo vallen en smelten :'(
ow ik doe er nog wel wat tape omheen ofzow, en tiewraps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 81573 schreef op 28 June 2003 @ 23:07:
[...]

ow ik doe er nog wel wat tape omheen ofzow, en tiewraps :)
floriske.nl schreef op 28 juni 2003 @ 21:18:
[...]
klein tipje:

sorry, geen pic meer kunnen maken, maar het werkt wel iig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86568

Anoniem: 80884 schreef op 28 June 2003 @ 22:20:
[...]

9600TX. laat me raden p4 2.6?
corect alleen hij draaid op 3,3 :D

en ja het is de medion 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heintjeput schreef op 28 June 2003 @ 21:25:
[...]

Wat is dat eigenlijk voor kast en wat kost hij ongeveer?
Heb eigenlijk geen idee wat voor kast het is. Het was gewoon de standaard kast van mycom, maar ik heb hem gedeeltelijk zwart gespoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

even mn prom wat liever gemaakt :). Zal even beginnen bij het begin.
Eerst had mijn kassie nog een blauw/groene metalic kleur:

meer info over deze cm HIER
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/cpu/bebefor.JPG

Toen ik de prom kreeg heb ik hem niet direct gepaint, naar wees eerlijk, tis geen gezicht :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/cpu/geheel.JPG

Weekje later heb ik een paintjob uitgevoerd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/cpu/painted.JPG

En vandaag (2 maanden later) heb ik nog een blauwe cffl onder mn luchtrooster gemod:
Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/cpu/blue.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/cpu/after.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Tutti-frutti op 30-06-2003 17:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

is een knappe verbetering!!! alleen zou een blauwe ccfl in de case zelf misschien ook wel mooi zijn (misschien omdat ik rood sowieso niet zo mooi vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

_ferry_ schreef op 29 juni 2003 @ 12:29:
is een knappe verbetering!!! alleen zou een blauwe ccfl in de case zelf misschien ook wel mooi zijn (misschien omdat ik rood sowieso niet zo mooi vind)
idd, dan matched het geheel ook wat beter, maar zoals ferry al zegt: knappe verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

Ziet er een stuk beter uit in het zwart.
Ik snap alleen 1 ding even niet, je hebt genoeg geld om een prometia te kopen en dan zit je pc in een el cheapo kast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anoniem: 5577 schreef op 29 June 2003 @ 12:46:
Ik snap alleen 1 ding even niet, je hebt genoeg geld om een prometia te kopen en dan zit je pc in een el cheapo kast :?
zo erg is dat toch niet? ik heb ook een el cheapo kast, waarom?
- ik had eerst weinig geld, 60€ voor een kast vond ik meer dan genoeg
- ik vond hem gewoon hardstikke mooi
- andere kast kan altijd nog
- origineel
- er viel een hoop aan te modden

als ik naar bijvoorbeeld chieftec kijk, hoeveel mensen hebben er dan wel niet zo'n case? en bijna allemaal hetzelfde (ccfl achter de grill, window erin, ccfl aan de binnenkant en klaar), bij mij heb ik er nog een hoop aan kunnen verzagen/ boren dus een el cheapo kast kan soms nog een best wel leuke uitdaging zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86479

The_Resetter schreef op 27 June 2003 @ 22:01:
Zoooo even een CCFL er achter geplakt, en een paar mooie foto's :D zoals beloofd :P

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
woww,
ik ben ook met een mod begonnen maar das gewoon een simpel window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86479 schreef op 29 juni 2003 @ 15:56:
[...]

woww,
ik ben ook met een mod begonnen maar das gewoon een simpel window.
Pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 5577 schreef op 29 June 2003 @ 12:46:
Lening bij vader voor prometiea en er heel hard voor werken. Om een prometeia te kopen hoef je dus echt niet veel geld te hebben, maar als ik iets wil, dan ga ik ervoor. Tis misschien wel beetje el cheapo kastje, maar wel degelijk. Er is ook een kast met deze layout maar die is kleiner, veel minder stabiel (resonerend), en kost maar 30 eur. Toen ik deze kast kocht (3 jaar terug) was hij nog 245 gulden incl floppydrive. Ik vind het zelf wel mooi geheel, en denk ook wel dat ik mijn rooie cffl ga vervangen voor een groene, of blauwe.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-06-2003 18:41 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83485

Bob Popcorn schreef op 27 June 2003 @ 12:53:
Ik heb net een plaatje achter het plexi van mn frontpanel gestoken als voorbeeldje omdat ik hier een LCD of een ander soort scherm in ga bouwen.

[afbeelding]
yo vaal, wat voor een merk kast heb jij? toevallig gekocht op pcdiscount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Laatst online: 31-08-2024
Anoniem: 83485 schreef op 29 June 2003 @ 18:58:
[...]

yo vaal, wat voor een merk kast heb jij? toevallig gekocht op pcdiscount?
die kasten zie ik altijd wel op een pc beurs, super mooie kastjes vind ik maar heb het geld er neit voor over :P
er valt nog genoeg te modden aan mijn standaard case ;)

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64665

Vandaag ben ik ook begonnen met een gat te zagen voor een 92mm fan in een oude kast. Met zo'n gaten-boor van 92mm, maar het gaat echt veel te langzaam vind ik... Ligt dit aan mij of hoort dat zo? (ps, er komt ook een takkeherrie vanaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79998

mosymuis schreef op 27 June 2003 @ 11:52:
Hey... ik heb ook voor het eerst wat gemod en aangezien ik niet dacht dat het zijn eigen [CM] topic verdiende post ik het maar hier.

Ik zat niet te wachten op neon slangen en fancy raampjes, dus heb ik maar gekozen voor een praktisch, multifunctioneel cd-rek. 8)7

Ik heb eerst een net gat gezaagd, daarna plankjes bij de Karwei gescoord en een bakje getimmerd (jaja) en daarna samen met wat spijkers in de kast gehangen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Toen nog wat marmeren plakplastic eroverheen...

[afbeelding]
[afbeelding]

....en ik kan er naast zo'n 12 cd's ook nog de hunderd bunderd bos-beesten in kwijt. :+
Merk trouwens ook de 'marmeren' cdrom speler op die nu dienst doet als tijdelijk cd-bakje. (lezen doet hij allang niet meer :'()
je kan zeggen wat je wil maar het is heel orgineel en handig en no lachwekkend ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kijk eens wat een grote mod ik heb gedaan: 8)7

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/tumb009.jpg
een blauwe led in de volume knop van me versterker. de volume knop moest ik er toch afhalen omdat er wat speling op zat, du ook meteen effe de groene door een blauwe led vervangen.
s'nachts ziet me kamer er nu echt gaaf uit, met allemaal groene, rode en blauwe led's en nog en blauw lcd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

_ferry_ schreef op 30 June 2003 @ 22:22:
kijk eens wat een grote mod ik heb gedaan: 8)7

[afbeelding]
een blauwe led in de volume knop van me versterker. de volume knop moest ik er toch afhalen omdat er wat speling op zat, du ook meteen effe de groene door een blauwe led vervangen.
s'nachts ziet me kamer er nu echt gaaf uit, met allemaal groene, rode en blauwe led's en nog en blauw lcd :>
nu het groene ledje van je powerswitch nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

floriske.nl schreef op 30 juni 2003 @ 22:49:
[...]

nu het groene ledje van je powerswitch nog ;)
was eigenlijk ook de bedoeling jah, maar dat is een multicolor led, als ie uit staat is hij oranje, en aan is hij groen. en de ruimte was te klein om er een blauwe naast te prakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81438

Het meesterlijkste idee wat audio apparatuur betreft so far...
Ik heb nog een oude versterker hier, die ik eigenlijk wel non stop gebruik. Hij hangt aan mn pc en mn andere audio shite dus hoort eigenlijk ook wel gemod te zijn... zitten 6 van die geile zilverkleurige draaiknoppen op :9~ dus het MOET gewoon aangepast worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

_ferry_ schreef op 30 June 2003 @ 22:51:
[...]

was eigenlijk ook de bedoeling jah, maar dat is een multicolor led, als ie uit staat is hij oranje, en aan is hij groen. en de ruimte was te klein om er een blauwe naast te prakken
RGB led?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Wilde ik nou net zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jups goed idee :D dat past denk wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71919

ff een klein vraagie:

Ik wil 4 blauwe ledjes (20 mA / 3.5-4.5 V) aan mijn voeding hangen.
Kan ik dat doen door deze ledjes in serie te zetten, en dan aan de 12V te hangen, of moet er toch een weerstand aan?
(Omdat in serie de voltages verdeeld worden, en de stroomsterktes gelijk blijven)

Misschien dat iemand hier een idee over heeft, ik ben nogal n00b op het gebied van electro.
(En die paar lessen electro op school hadden ook weinig in te brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote: XaZa
ff een klein vraagie:

Kan ik dat doen door deze ledjes in serie te zetten, en dan aan de 12V te hangen, of moet er toch een weerstand aan?
(Omdat in serie de voltages verdeeld worden, en de stroomsterktes gelijk blijven)

Misschien dat iemand hier een idee over heeft, ik ben nogal n00b op het gebied van electro.
Nou, je hebt 12V en als je daar 3.5-4.5V leds aan hangt zit je al snel over die 12V heen. Mijn idee is 2 series van 2 leds parallel aan elkaar, met een weerstand ervoor... Dan branden je leds niet door, maar zal de prestatie wel hoog zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81438 schreef op 01 juli 2003 @ 08:30:
[...]

Nou, je hebt 12V en als je daar 3.5-4.5V leds aan hangt zit je al snel over die 12V heen. Mijn idee is 2 series van 2 leds parallel aan elkaar, met een weerstand ervoor... Dan branden je leds niet door, maar zal de prestatie wel hoog zijn...
oftewel:
Afbeeldingslocatie: http://xaza.dyndns.org/Downloads/schakeling.jpg

Ledjes:
- Aantal = 4
- 3.5 - 4.5 [V]
- 20 [mA]

Alleen nu de berekening.
(U-R1 + U-L1 + U-L2) = 12 [V]
U-L1 = U-L2 = U-L3 = U-L4 = 4.5 [V]
U-R1 = 12 - (4.5 + 4.5) = 3 [V]
I = I-1 + I-2
I-1 = I-2 --> I-1 = 10*10^-3 [A]
I-R1 = I-1 = (20*10^-3) / 2 [A] = 10*10^-3 [A]
De weerstandswaarde voor R1 (en dus ook voor R2) = 3 / (10*10^-3) = 300 [Ohm]

Klopt dit :S ?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 71919 op 01-07-2003 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 12:14
Anoniem: 71919 schreef op 01 juli 2003 @ 00:01:
ff een klein vraagie:

Het beste lijkt me ze paralel met een weerstandje ervoor. Doe ik ook, en dat werkt gewoon goed. Ik gebruik dan 1 weerstandje voor 9 ledjes.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Dan krijg je al snel dat de LEDs ongelijk branden door fabricagefouten. Dat is niet te voorkomen. Het mooist is elke LED zijn eigen weerstand dan. Nog mooier is zoveel mogelijk in serie zetten.

Maar Xaza, je zou beter kunnen werken met een gemiddeld voltage per LED. Want op 3 volt werken ze misschien helemaal niet lekker of helemaal niet. Het is het minimale voltage dat het LED nodig heeft.

Ook bestaan er geen weerstanden van 300 ohm. Je zal dus 330 ohm moeten nemen of 3*100 ohm. Maar dat is allemaal veel te ingewikkeld. Je kan beter de LEDs ff een ander voltage voorkauwen.

Stel dat je elke LED 4,2 volt geeft resulteerd dat in 8,2 volt. De weerstand moet dan (12-8,2) 3,8 volt voor zijn rekening nemen. Met 20 miliampere wordt dat een weerstand van 180 ohm. Perfect, want die bestaan gewoon.

- 2 weerstandjes van 180 ohm
- 2x 2 LEDs in serie
- 2 groepen in parallel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59259

Ik ben bezig om me fiets te modden..:) Ik heb er een mercedes ster op gelast, en die hele fiets groen gespoten. Ik ben nu bezig met een led balk voor onder mijn frame. Er komen 5 superfelle leds in. Pics komen nog als ik de leds binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GsJosh schreef op 01 July 2003 @ 12:55:
Dan krijg je al snel dat de LEDs ongelijk branden door fabricagefouten. Dat is niet te voorkomen. Het mooist is elke LED zijn eigen weerstand dan. Nog mooier is zoveel mogelijk in serie zetten.

Maar Xaza, je zou beter kunnen werken met een gemiddeld voltage per LED. Want op 3 volt werken ze misschien helemaal niet lekker of helemaal niet. Het is het minimale voltage dat het LED nodig heeft.

Ook bestaan er geen weerstanden van 300 ohm. Je zal dus 330 ohm moeten nemen of 3*100 ohm. Maar dat is allemaal veel te ingewikkeld. Je kan beter de LEDs ff een ander voltage voorkauwen.

Stel dat je elke LED 4,2 volt geeft resulteerd dat in 8,2 volt. De weerstand moet dan (12-8,2) 3,8 volt voor zijn rekening nemen. Met 20 miliampere wordt dat een weerstand van 180 ohm. Perfect, want die bestaan gewoon.

- 2 weerstandjes van 180 ohm
- 2x 2 LEDs in serie
- 2 groepen in parallel
Heel erg bedankt voor deze informatie, en ik zal het idee meenemen in mijn soldeerwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook met een mod bezig, zou dr eigelijk een CiP van willen maken maar heb geen digicam ter beschikking dus zo kan het ook:

Het is een Antec sx1040: (black)

* Window, waar er een figuur van een soldaat juist in blijft staan. (alsof ie voor t raam staat)

* blowhole van boven.
*Groene CCFL's/ en neonfan

* Mijn fans gespoten ook met groen

* DVD mod, zwart spuiten/ zilver/chrome vlammen en een windowtje

* Frontje vervangen door een plexiglas versie.

* Baybusje knutselen

* PSYCHO uit dremelen aan andere kant kast met rooie leds erachter

* Een logo naast me naam spuiten om dat die zijkant op te vullen

* PSU gemeshed en zo ver mogelijk opruimen.

* Molexen zwart gespoten. Houders van me Fans ook zwart

Uuh mis vast nog wat, maar als jullie tips hebben ofzo? Laat t weten. ALs ie klaar is komt er wel een topicje met pics enzo!

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49811 schreef op 01 juli 2003 @ 13:42:
Ik ben ook met een mod bezig, zou dr eigelijk een CiP van willen maken maar heb geen digicam ter beschikking dus zo kan het ook:

Het is een Antec sx1040: (black)

* Window, waar er een figuur van een soldaat juist in blijft staan. (alsof ie voor t raam staat)

* blowhole van boven.
*Groene CCFL's/ en neonfan

* Mijn fans gespoten ook met groen

* DVD mod, zwart spuiten/ zilver/chrome vlammen en een windowtje

* Frontje vervangen door een plexiglas versie.

* Baybusje knutselen

* PSYCHO uit dremelen aan andere kant kast met rooie leds erachter

* Een logo naast me naam spuiten om dat die zijkant op te vullen

* PSU gemeshed en zo ver mogelijk opruimen.

* Molexen zwart gespoten. Houders van me Fans ook zwart

Uuh mis vast nog wat, maar als jullie tips hebben ofzo? Laat t weten. ALs ie klaar is komt er wel een topicje met pics enzo!

:Y)
Uhhm, ik heb zelf de Antec SX1240 (bijna hetzelfde dus) alleen dan de versie zonder deurtje (kweet nie of jij een deurtje hebt ?)
Misschien is het leuk om "glowing feet" te maken --> Heb ik zojuist ook gemaakt.
De HOWTO ben ik nog aan het maken op mijn website.

Verder is het misschien een idee om ipv die molex stekkers zwart te maken, er een lichie in bouwen (blauw ledje ofzo).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 71919 op 01-07-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn al zwart en t zijn er erg veel dus daar nog lichtjes in maken denk dat btje overdone is. Over die pootjes had ik ookal aan zitten denken. Maar ik ga denk ik later nog een keer zo'n voet voor onder me monitor met leds/plexi maken en dan doek gelijk me kast.
Ik heb btw voor die kast al wat UVactive rounded kables enzo ook nog. En heb oook wat opplak traanplaat gekocht dus, eindelijk vakantie en eens flink klussen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 16-04 09:57
Heb je hier meer details van, als welk materiaal is gebruikt, etc etc.

Echt een topmod en ik wil net zelf iets dergelijks gaan doen, vandaar dat ik wel wil weten hoe die externe power in detail in elkaar zit. En hoeveel mcd zijn die ledjes van je?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het btw erg veel kwaat om een ledje van 3.4 - 4.5 op 5 volt aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:13
Anoniem: 71919 schreef op 01 July 2003 @ 17:36:
Kan het btw erg veel kwaat om een ledje van 3.4 - 4.5 op 5 volt aan te sluiten ?
Ja.. in iedergeval bij mij zijn die allemaal kapot gegaan..
Ze branden wel eventjes extra vel.. maar verder heb je er weinig lol aan.
Niet doen dus.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Gaer: add me anders effe op msn dan is het handiger uit te leggen.
hans__peeters@hotmail.com (let wel op de twee _ streepjes!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

Heeyy medecasemodders,
Met een leuke vakantie in zicht met een hoop vrije tijd is het ook voor mij nu tijd om eindelijk eens te beginnen met een eigen mod. Half casemod internet al gezien, dus ideën genoeg :P . Het zou natuurlijk supervet zijn als waneer die mod af is, niet alleen ik het een vette mod vind, maar ook de gemiddelde andere modder op een LAN of zo.

Ik hoop met deze post ff wat reacties te krijgen over mijn cadeau gekregen kast(je). Ik vind het echt een leuke kast. Alleen nog ff andere voetjes, ander kleurtje en een deurtje voor de drives (naast de rest van de mod natuurlijk). Maar wat vinden jullie er eigenlijk van? Nog wat mod tips voor deze kast? Of is die zo lelijk dat jullie een andere zouden kopen (en welke dan wel??) ??

Na een hoop geblaat van mezelf en veel te veel text :Z :O toch eindelijk maar ff de pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/H/Y.R.v.Geffen/mod/pics1/prev/1.jpg
In 2Mpix bekijken
Wooeeei wat hoog!!
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/H/Y.R.v.Geffen/mod/pics1/prev/2.jpg
In 2Mpix bekijken
Jip het heeft een voorkant...
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/H/Y.R.v.Geffen/mod/pics1/prev/4.jpg
In 2Mpix bekijken
en een zijnkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/H/Y.R.v.Geffen/mod/pics1/prev/3.jpg
In 2Mpix bekijken
Wat je allemaal met een watervaste stift kunt doen, tegenwoordig.

Zo,...heb ik meteen ff mn nieuwe digicam kunnen uitproberen :+

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Laatst online: 06-06 20:21
Mime X schreef op 01 July 2003 @ 22:39:
###KNIP###

Ik hoop met deze post ff wat reacties te krijgen over mijn cadeau gekregen kast(je). Ik vind het echt een leuke kast. Alleen nog ff andere voetjes, ander kleurtje en een deurtje voor de drives (naast de rest van de mod natuurlijk). Maar wat vinden jullie er eigenlijk van? Nog wat mod tips voor deze kast? Of is die zo lelijk dat jullie een andere zouden kopen (en welke dan wel??) ??

###KNIP###
Ziet er uit als een serverkast, daar kan je idd wel iets van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zoals jullie misschien wel weten zijn 12cm casefans niet/moeilijk te krijgen. ik had bovenin me case nog een 8cm glowfan zitten, maar deze maakte zovel geluid datik hem langzaam had draaien, daardoor brandde de leds ook niet. dus heb ik ze overgebouwd in me 12 fan:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/glowfantumb2.jpg
de leds zaten al in serie, dus gaten in de fan boren, voor de leds en voor het draadje. en de led wat platter maken zodatr hij niet tegen de fanbladen aankomt.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/glowfantumb1.jpg
dan inbouwen
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/casetumb017.jpg
en sit is het eindresultaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 12:14
:?
_ferry_ schreef op 01 July 2003 @ 22:54:
zoals jullie misschien wel weten zijn 12cm casefans niet/moeilijk te krijgen. ik had bovenin me case nog een 8cm glowfan zitten, maar deze maakte zovel geluid datik hem langzaam had draaien, daardoor brandde de leds ook niet. dus heb ik ze overgebouwd in me 12 fan:

[afbeelding]
de leds zaten al in serie, dus gaten in de fan boren, voor de leds en voor het draadje. en de led wat platter maken zodatr hij niet tegen de fanbladen aankomt.
[afbeelding]
dan inbouwen
[afbeelding]
Nice maar eh... Waarom zit er tape op je kast :D :?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Anders valt ie uit elkaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80555

yoo peeps, hier ff een klyn modje :P . ik haat veel type-werk dus: pics zeggen meer dan 1000 woorden (ja dat heb ik van vodavone overgenomen :9 )

pics are clickable (let op 56kb/s mensen: ca 1.5 mb per pic)

eerst zo:
Afbeeldingslocatie: http://195.240.37.233/public/downloads/foto's/mini-DSC00109.JPG

dan zo:
Afbeeldingslocatie: http://195.240.37.233/public/downloads/foto's/mini-DSC00113.JPG Afbeeldingslocatie: http://195.240.37.233/public/downloads/foto's/mini-DSC00114.JPG

nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://195.240.37.233/public/downloads/foto's/mini-DSC00127.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80555 op 02-07-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Qylos schreef op 01 July 2003 @ 23:08:
:?
[...]

Nice maar eh... Waarom zit er tape op je kast :D :?
ik moet nog een nieuw reservoir maken van plexi. en dat is dan tevens de voorkant. maar ik heb de afgelopen tijd geen tijd gehad om plexi te kopen. dus voorlopig zit het zo dichtgemaakt zodat de fan's alsnog door de radiator blazen IPV de open voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

_ferry_ schreef op 01 July 2003 @ 22:54:

[afbeelding]
[afbeelding]
dan inbouwen
[afbeelding]
nice gedaan :*) wil uiteindelijk als ik mijn wc heb ook in alledrie de 120mm fans zelf leds maken, altijd fijn om te weten dat er mensen zijn die dit reeds met succes gedaan hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:59
Anoniem: 80555 schreef op 01 July 2003 @ 23:39:
yoo peeps, hier ff een klyn modje :P . ik haat veel type-werk dus: pics zeggen meer dan 1000 woorden (ja dat heb ik van vodavone overgenomen :9 )

pics are clickable (let op 56kb/s mensen: ca 1.5 mb per pic)

eerst zo:
[afbeelding]

dan zo:
[afbeelding] [afbeelding]

nu zo:
[afbeelding]
een beetje tekst kan wel, want ik zie totaal niet wat het doel hiervan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ben nu bezig bij iemand met een goedkoop kastje, pctje van begin 2002. We zijn hard bezig, en zijn het volgende aant modden:
Paintjob : blauw
Windows: frontside & zijkant, in vorm van een vlek
Blowholes: boven een 6 cm (korte kast is het, fan kan niet groter ivm cdrom en voeding), zijkant 2x 8cm.
Wat we vanavond gaan spuiten, zijn 2 lijnen van 8 cm breed, die door de 2 fans gaan, en elkaar kruisen. De lijnen (balken eigk) worden oranje, en ook de 2 fans hebben we gisteren oranje gespoten!
Ook komt er een fan panel, op de baybus. Gaatjes zitten er al in, en we hebben 2 potmeters (1 voor cpu, 1 voor 6 cm), een schakelaar voor de 30 cm cffl (blauw), 2 schakelaars voor de 2 8cm fans (7 en 12 volt), en een schakelaartje om alle casefans uit of aan te schakelen. Dit wordt het zo'n beetje... Denk dat ik een nieuw topic open als hij af is :).

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-07-2003 14:31 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ia met de aansluitingen is aangekomen dus...
Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/7.jpg

Zoals je ziet heb ik nu rood water, ziet er wel stoer uit vind ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/8.jpg

Je ziet m'n trechter nog hangen voor het inline vullen :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/mod/9.jpg

Was wel ff wennen zo'n stille pomp :P Je hoort dat ding echt niet. Die sicce nova die ik eerst had was echt luid als je hem vergelijkt met de eheim 1048 die ik nu heb. De radiator heeft nog geeneens een fan en het scheelt me nu al 10 graden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor telkens van iemand, als ik een weerstandswaarde heb berekend, dat zo'n weerstand (bijvoorbeeld 300 Ohm) niet bestaat.

Heeft iemand een link / lijst van bestaande weerstanden ?
Zou wel erg prettig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 71919 schreef op 02 July 2003 @ 15:33:
Ik hoor telkens van iemand, als ik een weerstandswaarde heb berekend, dat zo'n weerstand (bijvoorbeeld 300 Ohm) niet bestaat.

Heeft iemand een link / lijst van bestaande weerstanden ?
Zou wel erg prettig zijn :)
Een bekende reeks is de E12, hier een lijstje, bij jouw voorbeeld kom je dan op 270 of 330 ohm.

[ Voor 8% gewijzigd door Tele op 02-07-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ben ook weer es aan het modden geweest:

M'n mp3 speler, in de behuizing van een oude Erres Cd-speler. De speler is Slechts 7 cm hoog, 42 cm breed en 27 cm diep.
De inhoud is een oude Compaq Deskpro EP (Celly 400 Mhz, 256Mb ram) er draait momenteel W2K op met daarop winamp. Ik upload muziek naar de speler via het netwerk (zie low profile netwerkkaart :)) en ik kan de hele pc overnemen met VNC.

Het vooraanzicht. (de foto vertekend een beetje, de bovenkant is recht)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-front-closed.jpg

De inhoud.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-front-open.jpg

De achterkant. Ik heb een toetsenbord gesloopt en daar de controller heb uit gehaald. Dit om het niet willen opstarten zonder toetsenbord te voorkomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp3-back-open.jpg

De hele speler heeft nog wel een paintjob nodig, en ik zit te twijfelen over een lcd.

En hier nog 2 pics van de zijkant van mn andere pc. Het UT logo had ik al, maar ik heb het "afgewerkt" met dopmoeren.

UT cutout met afwerking
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sidepannel01.jpg

closeup van de Dopmoeren :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sidepannel-closeup.jpg

Best goed gelukt..al zeg ik het zelf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 02-07-2003 16:10 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

Mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60670

1337 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59259

Leuk gedaan, en netjes afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tele schreef op 02 July 2003 @ 15:44:
[...]

Een bekende reeks is de E12, hier een lijstje, bij jouw voorbeeld kom je dan op 270 of 330 ohm.
Cool, onwijs bedankt.
Via de search is het tamelijk lastig te vinden (kheb gezocht op "bestaande weerstanden").
Weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Meelobee schreef op 02 July 2003 @ 16:04:

M'n mp3 speler, in de behuizing van een oude Erres Cd-speler. De speler is Slechts 7 cm hoog, 42 cm breed en 27 cm diep.
De inhoud is een oude Compaq Deskpro EP (Celly 400 Mhz, 256Mb ram) er draait momenteel W2K op met daarop winamp. Ik upload muziek naar de speler via het netwerk (zie low profile netwerkkaart :)) en ik kan de hele pc overnemen met VNC.

[afbeelding]

De inhoud.
[afbeelding]

De achterkant. Ik heb een toetsenbord gesloopt en daar de controller heb uit gehaald. Dit om het niet willen opstarten zonder toetsenbord te voorkomen.
[afbeelding]

De hele speler heeft nog wel een paintjob nodig, en ik zit te twijfelen over een lcd.

En hier nog 2 pics van de zijkant van mn andere pc. Het UT logo had ik al, maar ik heb het "afgewerkt" met dopmoeren.

UT cutout met afwerking
[afbeelding]

[afbeelding]

modding op zijn best :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nog wat nieuwe pics :)

De bovenkant is nou hetzelfde afgewerkt als het logo, ook met dopmoeren:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/top-case.jpg

De Binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/inside-ccfl-on.jpg

Overview:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/overview.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Meelobee op 02-07-2003 20:30 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Ziet er leuk uit hoor
maar wat zijn de specs en temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Specs:

XP2800+ @ 2100Mhz
Asus A7N8X Deluxe
1Gb DDR (Corsair 512MB DDR400 32MX64 XMS3200, CAS2)
GF4 Ti4400 (WinFast A250)
60Gb 7200rpm Maxtor

temp idle 44 graden
temp na 3 uur gamen 50 graden

[ Voor 16% gewijzigd door Meelobee op 02-07-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Niet online

AMYC

46851

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.wagenaar02/martijn/case/Dsc00919.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.wagenaar02/martijn/case/Dsc00920.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.wagenaar02/martijn/case/Dsc00925.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.wagenaar02/martijn/case/Dsc00926.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.wagenaar02/martijn/case/Dsc00928.jpg

19" 4U kastje (Oud duits AT kastje)
specs in sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Meelobee schreef op 02 July 2003 @ 16:04:

[afbeelding]

De inhoud.
[afbeelding]

[afbeelding]

UT cutout met afwerking
[afbeelding]

[afbeelding]

Waar kan je dat programma downloaden en werkt dat gewoon onder Win. ME en XP????

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Je kan ook het programma PCAnywhere gebruiken (moet je ff googlen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Meelobee schreef op 02 July 2003 @ 19:40:
Nog wat nieuwe pics :)

De bovenkant is nou hetzelfde afgewerkt als het logo, ook met dopmoeren:
[afbeelding]

De Binnenkant
[afbeelding]

Overview:
[afbeelding]
Mooie mod, alleen al die schroeven om dat logo vind ik persoonlijk niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jvvv schreef op 02 July 2003 @ 13:58:
[...]

een beetje tekst kan wel, want ik zie totaal niet wat het doel hiervan is...
kort en krachtig: ik had geen front-usb poorten, dus heb ik die zelf ff gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

die dopmoertjes zijn altijd wel vet... ik heb ze zelf ook gebruikt voor mun case..

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/boutjes.jpg

en ja mun window is wel recht alleen op de foto lijkt ie krom bovenaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293 schreef op 02 juli 2003 @ 23:29:
die dopmoertjes zijn altijd wel vet... ik heb ze zelf ook gebruikt voor mun case..

[afbeelding]

en ja mun window is wel recht alleen op de foto lijkt ie krom bovenaan ..
ehh, waarom heb je je raam gemaakt voor de on-interresante dingen van je case: raan voor je mobo is tog veel cooler... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

mark10123 schreef op 02 juli 2003 @ 22:28:Waar kan je dat programma downloaden en werkt dat gewoon onder Win. ME en XP????
Ja werkt onder ME en XP. http://www.realvnc.com/download.html
Anoniem: 48293 schreef op 02 July 2003 @ 23:29:
Ehm dat zijn geen dopmoeren, maar gewone boutjes, of zie ik dat nou verkeerd?

Het resultaat is ongeveer hetzelfde, ik heb dopmoeren genomen omdat de afwerking wat mooier is. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Meelobee op 03-07-2003 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zie je echt verkeerd... als je nog beter kijkt zie je een bolling, dus zijn het inderdaad dopmoeren. :) Ik vinnem cool hoor! Kvind zelf alleen de window etch dingetje achtig iets wat minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-03 06:56
Anoniem: 80555 schreef op 02 July 2003 @ 23:37:[...]

ehh, waarom heb je je raam gemaakt voor de on-interresante dingen van je case: raan voor je mobo is tog veel cooler... :?
Waarom moet altijd het mobo zichtbaar zijn :? ik vind em lekker strak er uitgehaald nix meer aan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een kort vraagje: Hoe doe je dat afwerken van de randjes nou het best? Met dremel vind ik vrij lastig voor die hoekjes en ook om de ronden kant goed gelijk te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb het met een figuurzaag uitgezaagd, werkt een stuk beter als met een dremel, zeker voor de kleine hoekjes / details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 49811 schreef op 03 juli 2003 @ 12:16:
Nog even een kort vraagje: Hoe doe je dat afwerken van de randjes nou het best? Met dremel vind ik vrij lastig voor die hoekjes en ook om de ronden kant goed gelijk te krijgen!
ik heb het bij mij (zie sig: mod in progress) gewoon eerst met een vijl en daarna schuurpapier nabewerkt om de vormen echt strak te krijgen.
Meelobee schreef op 03 juli 2003 @ 13:22:
Ik heb het met een figuurzaag uitgezaagd, werkt een stuk beter als met een dremel, zeker voor de kleine hoekjes / details
met een figuurzaag _/-\o_ w00t ik vond mijn kunststof deurtje al een takkewerk met de figuurzaag, laat staan een stalen zijpaneel :*)

[ Voor 34% gewijzigd door floriske.nl op 03-07-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49811 schreef op 03 July 2003 @ 12:16:
ik heb dat met een (zoet)vijl gedaan. maar er zit nu toch raamrubber omheen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

floriske.nl schreef op 03 July 2003 @ 13:23:met een figuurzaag _/-\o_ w00t ik vond mijn kunststof deurtje al een takkewerk met de figuurzaag, laat staan een stalen zijpaneel :*)
Tja het is idd wel ff wat werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-06 19:25
dat UT logo met die dopmoeren is echt :9~
heel netjes en opzich ook wel origineel (heb het nog nooit eerder gezien)
mooi gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is namelijk mijn idee voor mijn window

Ivm grote maar even een linkje

http://people.zeelandnet.nl/hwhoug/windowidea2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-06 19:25
Anoniem: 49811 schreef op 03 July 2003 @ 14:08:
Dit is namelijk mijn idee voor mijn window

Ivm grote maar even een linkje

http://people.zeelandnet.nl/hwhoug/windowidea2.jpg
hmmmz, je moet er van houden :P
vind em niet echt mooi, maar ieder z'n eigen smaak
wil je die afbeelding van die legergast met een sticker er opplakken?
of met een andere kleur plexi erachter/ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je zou dat mannetje er ook in kunnen etchen en dan met leds de plexi plaat laten oplichten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou tis juist de bedoel dat ik dat er juist inlaat, dus de rest eruit dremel..

Mjah heb al zoveel logo's bekeken enzo, eerste id was een set tandwielen in elkaar. Maar das erg lastig enzo. En ik wist het echt niet dus ik ga dit maar doen

Jah als jullie beter id hebben ofzo, geef maar door ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 49811 op 03-07-2003 17:59 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.