Say hello to... PlayStation Pocket! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.875 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

D³ schreef op 12 mei 2004 @ 17:18:
PSP 10 uur is voor AUDIO PLAY.

Its built-in lithium-ion battery will have a life of 2.5 hours with video and 10 hours if used for audio playback only

http://www.gamespot.com/news/2004/05/11/news_6097116.html
hier ben ik wat minder van onder de indruk omdat de levens duur toch wel erg belangrijke factor is, leuk als je lotr en dan ding gaat uit

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 14-05-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-04 22:45
Anoniem: 56386 schreef op 14 mei 2004 @ 17:52:
[...]

hier ben ik wat minder van onder de indruk omdat de levens duur toch wel erg belangrijke factor is, leuk als je lotr en dan ding gaat uit
Je gaat toch niet 3 uur dat ding in je handen houden?

Je kunt altijd nog de externe accu erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik hoop alleen dat de witte ook bij release uit komt, dan haal ik die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Blaz0r schreef op 12 mei 2004 @ 18:15:
Volgens mij is dat de speaker hoor.
(ik hoop dat het een analoge stick is, maar ik denk van niet)
Dat kan niet eens een analoge stick zijn, die is namelijk super kwetsbaar in je broekzak en als die onder de pijltjes-knoppen zit, zit die stick enorm in de weg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Misschien al oud, maar ik post m toch ff

[ Voor 44% gewijzigd door LuNaTiC op 18-05-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Anoniem: 60967 schreef op 14 mei 2004 @ 12:59:
er zit geen backlight in, dat hebben de meeste mensen die het getest hebben al gezegd. Van sommige mensen die nu op de E3 zijn en ermee gespeeld hebben geeft het een beetje het gevoel van de eerste gba, vrij leuk als je een grote lamp hebt of als de zon schijnt, maar anders vrij donker.
jasjenl schreef op 14 mei 2004 @ 17:35:
Ik heb nog eens nagevraagd hoe het nu met de helderheid van het schermpje zit, die collega van mij die de psp in handen heeft gehad zei dat het scherm juist heel erg helder was, veel beter dan bijvoorbeeld de GBA SP (die een backlight heeft). Ik denk dat je je dus geen zorgen daar over hoeft te maken.
Nu weet ik het helemaal niet meer hoor! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16

jasjenl

Liab A Tymo

CorteX schreef op 14 mei 2004 @ 19:44:
[...]
Dat kan niet eens een analoge stick zijn, die is namelijk super kwetsbaar in je broekzak en als die onder de pijltjes-knoppen zit, zit die stick enorm in de weg,
Het is ook geen analoge stick maar een analoge pad. Waarschijnlijk vergelijkbaar met die 'clitoris' muis joysticks die sommige laptops hebben, maar dan wat lager en breder. Dat rondje is in ieder geval wel degelijk de analoge controller van het apparaat, en omdat hij zo plat is zal hij waarschijnlijk niet in de weg zetten als je de d-pad gebruikt.
Anoniem: 72901 schreef op 14 mei 2004 @ 20:01:
[...]

[...]

Nu weet ik het helemaal niet meer hoor! 8)7
Tja, ik heb 'm niet zelf gezien, maar mijn collega dus wel. En die heeft genoeg ervaring met een gba sp om te kunnen beoordelen of het psp scherm helderder is of niet. Hij heeft niet expliciet gezegd dat er een backlight in zit, maar er zal toch haast wel zoiets in moeten zitten, als het helderder is dan een sp scherm. Nou ja, waarschijnlijk heb ik binnenkort zelf wel zo'n ding dus dan kan ik misschien meer vertellen.

edit:
een quote van de hands-on met de psp op ign.com:
The TFT screen that composes the bulk of the unit is crisp and beautiful -- evenly lit across the handhold platform.
Volgens mij betekent 'evenly lit' toch echt dat ie gelijkmatig verlicht is?

[ Voor 12% gewijzigd door jasjenl op 14-05-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 13:22
Hier nog wat IGN info over batterylife van de PSP. De quote van de Sony CEO waar het om gaat:
"So, what is the battery life going to be on PlayStation Portable? It will be on par with traditional handheld systems, or approximately 10 hours. It is comparable to an ATC [ATRAC] portable music player, or approximately 8 hours. Or, it will be comparable to portable DVD players, which, in many cases, is about 2 and a half hours."
Het grote probleem is hier natuurlijk, zoals het artikel ook al uitlegt, dat de toekomst van games, vooral zoals Sony die zelf profileert niet veel minder stroom zal verbruiken dan het bekijken van een film - content wordt continue gestreamed vanaf de media om de 3d wereld uit te breiden waarin je rondloopt. Dus ja, 10 uur trek je makkelijk met Tetris Ultimate 3D of iets dergelijks, maar daarvoor koop je niet een PSP met zo'n groot scherm :)

Dan nog over relevantie van het lang meegaan van de batterij: Ik ben een *zeer* intensieve GBA(SP) gamer die per week zo'n 10+ uur portable spelletjes speelt. Voornamelijk in het openbaar vervoer. Ik ben ook wel eens een weekendje weg en moet dan toch zo'n 5+ uur kunnen gamen zonder dat ik met oplader moet rondlopen of ergens een paar uur moet opladen. Dus ja, dat je er minimaal zo'n 5-6 uur intensief op kunt gamen zonder dat de batterij leeg is is absoluut essentieel.

De reden dat ze er zo vaag over doen is overigens volgens mij niet omdat ze het niet weten, maar omdat ze heel goed weten dat batterylife van groot belang is. Ze gaan dus tot op het allerlaatste moment wachten met het selecteren en inbouwen van een generatie of technologie op dat gebied. Vandaar dat ze het niet zeggen: Ze weten het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenB op 14-05-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28959

Wat betreft batery life vind ik 2,5 uur persoonlijk lang zat. Als ik zolang met mijn gba in mijn handen heb gezeten heb ik een dubbele hernia (kromme houding om zonlicht op het scherm te houden), en zware RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 15:28
haha geen verlicht scherm kan nooit

dat zou het doodsvonnis zijn voor een PSP

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04 23:24

Blaz0r

:)

Anoniem: 28959 schreef op 15 mei 2004 @ 00:04:
Wat betreft batery life vind ik 2,5 uur persoonlijk lang zat. Als ik zolang met mijn gba in mijn handen heb gezeten heb ik een dubbele hernia (kromme houding om zonlicht op het scherm te houden), en zware RSI.
Ik zal iidd ook niet veel langer dan 2,5 uur per dag gamen met zo een console maar als je bijvoorbeeld ergens naartoe gaat waar je niet kan op laden oid dan zou het handig zijn als je een wat langere duur hebt (blijkbaar hebben vaste gba gamers dit vaak want zij kraken de psp hier zo hard op af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Inderdaad. De reden is dat het opladen ook een paar uur duurt en je er niet altijd tijd voor hebt. Vaak is het ook niet goed als zo'n ding de hele nacht aan de oplader laat hangen (gaat'ie weer ontladen enzo), daarbij komt dat elke keer aan de batterij denken ervoor zorgt dat je er minder gebruik van maakt omdat je het gedoe vind. Vervolgens koop je dus vrijwel geen spellen en is dat ding geen succes voor Sony (want geld verdienen gaat nog altijd via de games en niet via de aanschafprijs van het apparaat zelf).

Maargoed het zal per persoon verschillen, zo ken ik ook nog mensen die een mobiele telefoon van een jaar of 3-4 oud hebben die om de twee dagen aan het stopcontact moet. Zelf zou ik dat niet volhouden en wil ik zelfs bij redelijk intensief gebruik niet vaker dan om de 6-7 dagen moeten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ehm, een GBA speelt toch ook maar 10 uur?
Met een PSP kan je 8 uur gamen. Tja, dat films kijken maar 2.5 uur is, dat komt omdat dat ding steeds aan het draaien is. Blijkbaar kost het draaien van een game-engine veel minder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Het punt is dat games van tegenwoordig, die de PSP juist mobiel mogelijk zou moeten maken vanwege zijn processing power evenveel moeten streamen als films. Denk aan GTA bijvoorbeeld, waarbij continue 3d content vanaf disc wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Phusebox schreef op 15 mei 2004 @ 00:06:
haha geen verlicht scherm kan nooit

dat zou het doodsvonnis zijn voor een PSP
wachten we toch op de PSP SP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

het idee van die batterylife is juist dat als je weggaat (trein auto vliegtuig) dat je je dan geen zorgen hoeft te maken om een lege batterij. Tuurlijk zal je niet 2.5 uur achter elkaar gamen, maar wel in sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

Anoniem: 60967 schreef op 15 mei 2004 @ 10:50:
het idee van die batterylife is juist dat als je weggaat (trein auto vliegtuig) dat je je dan geen zorgen hoeft te maken om een lege batterij. Tuurlijk zal je niet 2.5 uur achter elkaar gamen, maar wel in sessies.
Daarvoor is dan natuurlijk het prachtige battery pack wat op het plaatje enkele posts terug goed te zien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60967

het lijkt me toch niet de bedoeling dat je een batterij pack moet kopen omdat de makers er een te zwakke batterij instoppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28959

Anoniem: 60967 schreef op 15 mei 2004 @ 13:25:
het lijkt me toch niet de bedoeling dat je een batterij pack moet kopen omdat de makers er een te zwakke batterij instoppen??
Waarschijnlijk zullen ze er een state-of-the-art batterij in stoppen, maar het is nou eenmaal nogal een krachtig apparaatje. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:51

Aidix

Geluidspietlut

JeroenB schreef op 14 mei 2004 @ 22:17:
Hier nog wat IGN info over batterylife van de PSP. De quote van de Sony CEO waar het om gaat:

De reden dat ze er zo vaag over doen is overigens volgens mij niet omdat ze het niet weten, maar omdat ze heel goed weten dat batterylife van groot belang is. Ze gaan dus tot op het allerlaatste moment wachten met het selecteren en inbouwen van een generatie of technologie op dat gebied. Vandaar dat ze het niet zeggen: Ze weten het niet.
Volgens mij doen ze lekker vaag omdat ze geen zin hebben te vertellen dat zowel de drive als de CPUs enorme stroomvreters zijn.
Ze geven variabele MHZen op voor de processoren, dus je kan ze ws sneller/langzamer laten lopen naar behoefte.
Voor muziek bijvoorbeeld heb je maar 20mhz nodig, dus dan gaat ie wel 10 uur mee.
Als je alles op volle snelheid laat draaien gaat het natuurlijk snel verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Aidix schreef op 16 mei 2004 @ 12:20:
Volgens mij doen ze lekker vaag omdat ze geen zin hebben te vertellen dat zowel de drive als de CPUs enorme stroomvreters zijn.
Ze geven variabele MHZen op voor de processoren, dus je kan ze ws sneller/langzamer laten lopen naar behoefte.
Voor muziek bijvoorbeeld heb je maar 20mhz nodig, dus dan gaat ie wel 10 uur mee.
Als je alles op volle snelheid laat draaien gaat het natuurlijk snel verkeerd.
Waarschijnlijk heb je gelijk, tot zover mijn wishful thinking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

Mensen die het raar vinden waarom er zo gek gedaan word over de battery life: zijn jullie nou echte tweakers?

Daar gaan we weer: In de psp zit een umd DRIVE, dit betekend een motor. Dat ding trekt natuurlijk een junk-load aan stroom.
Als je een dvd film kijkt dan draaid de umd disk de gehele tijd, waardoor de battery-life snel afneemt, geschatte duur: 2 uur.
Zodra je mp3's gaat luisteren dan gebruik je de umd drive niet eens, omdat je dan vanaf memmory stick speelt (10 uur)

Het feit dat ze nog niet goed kunnen aangeven wat de battery-life voor games word, komt gewoon door het feit dat er nog geen games zijn! Zodra er een game klaar is kunnen ze pas zeggen hoe lang je ongeveer kunt gamen op een accu. Het type game maakt natuurlijk ook nog uit (wel/geen cutscene's etc)

Al met al is het dus niet gek dat sony nog geen uitspraken doet over de battery-life. Het enigste waar ik me wel een beetje zorgen om maak is dat er nog steeds geen officiele prijs is vast gesteld. Misschien dat ze eerst de prijs van de nds afwachten en a.d.h.v deze prijs hun prijs vaststellen, of misschien is de prijs zo hoog dat ze ons eerst goed gaan voeren met volledige gt4 en mgsa titels, voordat ze de prijs bekend maken....

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

tja de prijs, de nintendo DS gaat ongeveer 150 euro's kosten en het lijkt mij dan ook niet echt slim als ze de psp dan 250 euro ofzo gaan maken omdat er dan veel meer mensen voor de ds zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283

djteddy schreef op 16 mei 2004 @ 17:01:
Mensen die het raar vinden waarom er zo gek gedaan word over de battery life: zijn jullie nou echte tweakers?

Daar gaan we weer: In de psp zit een umd DRIVE, dit betekend een motor. Dat ding trekt natuurlijk een junk-load aan stroom.
Als je een dvd film kijkt dan draaid de umd disk de gehele tijd, waardoor de battery-life snel afneemt, geschatte duur: 2 uur.
Zodra je mp3's gaat luisteren dan gebruik je de umd drive niet eens, omdat je dan vanaf memmory stick speelt (10 uur)

Het feit dat ze nog niet goed kunnen aangeven wat de battery-life voor games word, komt gewoon door het feit dat er nog geen games zijn! Zodra er een game klaar is kunnen ze pas zeggen hoe lang je ongeveer kunt gamen op een accu. Het type game maakt natuurlijk ook nog uit (wel/geen cutscene's etc)
Sony heeft er zelf voor gekozen een umd drive erin te stoppen. ze hadden ook gewoon grote (1gig) memory sticks kunnen nemen, dat had meteen 2 dingen opgelost: stroom en laadtijden.

Als de handheld daardoor slecht verkoopt (wat ik terecht zou vinden) is dat dus hun eigen domme fout. nog dommer dan Nokia met het "side talkin" van de N-gage :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

NoTimeRemains

I know

minpunten PSP:
-batterijlevensduur
-bewegende delen
-geen backlite
-prijs tov de DS

pluspunten PSP:
-graphics
-meerdere functies (film/mp3)

minpunten DS:
-mindere graphics tov de PSP (tot nu toe)
-functies dubbel scherm goed uit te voeren

pluspunten DS:
-prijs (waarschijnlijk goedkoper dan de PSP)
-dubbel scherm
-touchscreen
-backlite
-inklapbaar (krassen scherm)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101719

Aan de shots te zien lijkt het beeldje genoeg helderheid te hebben en anders vinde ze er toch wel wat op.

Ik koop dat ding alleen als GTA erop komt, maakt niet uit of het nou GTA III of VC of SA is, ze zijn allemaal nog verslavend dus.. GhE GhE !
ohh en GT4 ook trouwens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIValicious schreef op 17 mei 2004 @ 16:00:
minpunten PSP:
-batterijlevensduur
-bewegende delen
-geen backlite
-prijs tov de DS

pluspunten PSP:
-graphics
-meerdere functies (film/mp3)

minpunten DS:
-mindere graphics tov de PSP (tot nu toe)
-functies dubbel scherm goed uit te voeren

pluspunten DS:
-prijs (waarschijnlijk goedkoper dan de PSP)
-dubbel scherm
-touchscreen
-backlite
-inklapbaar (krassen scherm)
functies dubbel scherm als minpunt???
Bij de N64 remakes waren de functies idd niet echt iets om een 2e scherm voor de maken (map :r) maar bij bijna alle nieuwe DS games zag ik hele vette functies hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom is geen backlight nu opeens een nadeel. de psp heeft helemaal geen backlight nodig omdat het toch net zo'n scherm is als in tft monitoren. dat scherm zelf is gewoon al licht genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

De PSP is wel degelijk goed verlicht hoor...1st hand experience hiero. En over de DS kan ik kort zijn: het is een geweldig grappig apparaatje met enkele zeer creatieve ideeën maar ik zie het echt niet als een concurrent voor de PSP(Technologisch gezien is de DS een lachertje vergeleken met de PSP).

De grootste tegenvaller vind ik nog wel dat het een gigantische design flaw heeft voor een handheld (HAND-HELD), als je een spel wilt spelen met de D-Pad en de Stylus, zoals bijvoorbeeld Metroid doet, dan kun je dat ding niet in je handen houden (je hebt geen 3 handen, althans de meeste van ons niet) maar moet je hem neerleggen. Daarnaast is een spel zoals Metroid - die ik gespeeld heb - voor linkshandige mensen niet te spelen...hoe gaan ze dat oplossen?

Je kunt natuurlijk met de DS hele leuke dingen bedenken, maar ik zie het niet als een serieuze concurrent voor de PSP (die zelf eerst maar eens een serieuze concurrent van de GBA moet blijken te zijn). De DS en de PSP zullen beiden een heel ander soort publiek aanspreken.
johnnyv.nl schreef op 12 mei 2004 @ 10:37:
Overigens heeft psp racer (racing, whatever, de Engine game :)) wel even wat dikke concurrentie, zoals gt4 en nfs:u.

Waar ik op hoop (nee, voor bid) is een GTA voor de PSP :)
Dat Gran Turismo en Wipe-Out voor de PSP zouden komen, daar hebben we uiteraard op geanticipeerd. PSP Racing is dermate anders dat het geen directe concurrent is van 1 van eerder genoemde titels. Dus echt bang ben ik daar niet voor eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 17 mei 2004 @ 17:02:
De PSP is wel degelijk goed verlicht hoor...1st hand experience hiero. En over de DS kan ik kort zijn: het is een geweldig grappig apparaatje met enkele zeer creatieve ideeën maar ik zie het echt niet als een concurrent voor de PSP(Technologisch gezien is de DS een lachertje vergeleken met de PSP).

De grootste tegenvaller vind ik nog wel dat het een gigantische design flaw heeft voor een handheld (HAND-HELD), als je een spel wilt spelen met de D-Pad en de Stylus, zoals bijvoorbeeld Metroid doet, dan kun je dat ding niet in je handen houden (je hebt geen 3 handen, althans de meeste van ons niet) maar moet je hem neerleggen. Daarnaast is een spel zoals Metroid - die ik gespeeld heb - voor linkshandige mensen niet te spelen...hoe gaan ze dat oplossen?

Je kunt natuurlijk met de DS hele leuke dingen bedenken, maar ik zie het niet als een serieuze concurrent voor de PSP (die zelf eerst maar eens een serieuze concurrent van de GBA moet blijken te zijn). De DS en de PSP zullen beiden een heel ander soort publiek aanspreken.
Lol ik zie het prescies andersom :P de psp is een grappig ding maar is echt geen match voor de DS

Als je bij www.gbaparty.nl ff kijkt naar een DS filmpje van +-40 mb zie je een man (LINKShandig) rustig een paar minuten Metroid Prime Hunters spelen met de stylus in zijn linkerhand :)

misschien kan je dan de 4 buttons gebruiken als 4 punts druktoets? (ik zeg maar wat hoor) omdat die lay out eigenlijk hetzelfde is, alleen geen verbinding tussen de knoppen

Maar sowiso zoals het nu is, heb je die stylus voor metroid prime helemaal niet nodig zo te zien (dus dan maakt het niet uit of je links of rechtshandig bent) want je kan net zo makkelijk met je rechter hand op het schermdrukken (pak maar eens een rechhoekig ding en hou je handen maar eens in die positie :))

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104283 op 17-05-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

geen backlit... nog zo'n ONZIN VERHAAL de wereld in geholpen door wanhopige fanboys die naar mankementen op zoek zijn om de psp af te kraken (mankementen, zoals de eerste gameboy had)...

Neem nou maar aan van de mensen die zelf op de e3 zijn geweest dat het scherm wel verlicht is, alleen niet op de oudbollige manier zoals een gameboy doet, maar op de manier zoals een normale laptop verlicht is.

Kijk goed naar de filmpjes en je ziet dat de omgeving donker is en het scherm mooi sprankelend; oftewel verlicht; oftewel goed...

De enigste zware design 'flaws' zijn de umd drive en de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op 17 mei 2004 @ 17:32:
geen backlit... nog zo'n ONZIN VERHAAL de wereld in geholpen door wanhopige fanboys die naar mankementen op zoek zijn om de psp af te kraken (mankementen, zoals de eerste gameboy had)...

Neem nou maar aan van de mensen die zelf op de e3 zijn geweest dat het scherm wel verlicht is, alleen niet op de oudbollige manier zoals een gameboy doet, maar op de manier zoals een normale laptop verlicht is.

Kijk goed naar de filmpjes en je ziet dat de omgeving donker is en het scherm mooi sprankelend; oftewel verlicht; oftewel goed...

De enigste zware design 'flaws' zijn de umd drive en de prijs...
offtopic:
Over fanboy gesproken zeg :/

Dat de PSP geen licht heeft is niet een onzin verhaal dat door "fanboys" in de wereld is geholpen, maar door sony zelf, door er niks over te vertellen in de specs. en zo zelf deze onduidelijkheid te creeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Anoniem: 104283 schreef op 17 mei 2004 @ 17:37:
[...]

offtopic:
Over fanboy gesproken zeg :/

Dat de PSP geen licht heeft is niet een onzin verhaal dat door "fanboys" in de wereld is geholpen, maar door sony zelf, door er niks over te vertellen in de specs. en zo zelf deze onduidelijkheid te creeren :)
mkay, mijn verhaal kwam misschien beetje fanboy achtig over (terwijl ik niet eens een ps2 heb, al moet ik er voor mgs3 wel een gaan aanschaffen), maar ik stond nog op "16 jarige-fora mode" :)

Ik vind het alleen raar dat mensen sony zo hard afkraken op een spec. die ze helemaal niet snappen; dat het scherm niet backlite is wil niet zeggen dat er geen licht in zit (er werd al weer van alles over wormlights etc gespeculeerd).

Ik heb ook de negatieve kanten van psp al eens aangehaald (umd drive, bewegende delen, prijs, concept (films & mp3 zou niet de dezelfde prioriteit moeten hebben als games))...

Alleen vergelijken met een ds kun je hem gewoon niet, daar liggen de specs te veel voor uit elkaar en ga je dus mussen met kippen vergelijken.

Ook de nds heeft leuke kanten. Ik vind het een goede zaak dat nintendo nu eens de gene is die met iets vernieuwd komt en ik snap best dat mensen daar enthausiast over kunnnen worden.

Zoals ik een aantal posts geleden ook al zei: als de portomonnee het toestaat koop ik ze beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op 17 mei 2004 @ 17:43:
[...]

mkay, mijn verhaal kwam misschien beetje fanboy achtig over (terwijl ik niet eens een ps2 heb, al moet ik er voor mgs3 wel een gaan aanschaffen), maar ik stond nog op "16 jarige-fora mode" :)

Ik vind het alleen raar dat mensen sony zo hard afkraken op een spec. die ze helemaal niet snappen; dat het scherm niet backlite is wil niet zeggen dat er geen licht in zit (er werd al weer van alles over wormlights etc gespeculeerd).

Ik heb ook de negatieve kanten van psp al eens aangehaald (umd drive, bewegende delen, prijs, concept (films & mp3 zou niet de dezelfde prioriteit moeten hebben als games))...

Alleen vergelijken met een ds kun je hem gewoon niet, daar liggen de specs te veel voor uit elkaar en ga je dus mussen met kippen vergelijken.

Ook de nds heeft leuke kanten. Ik vind het een goede zaak dat nintendo nu eens de gene is die met iets vernieuwd komt en ik snap best dat mensen daar enthausiast over kunnnen worden.

Zoals ik een aantal posts geleden ook al zei: als de portomonnee het toestaat koop ik ze beide :)
Ja sorry ik twijfelde al of ik dat stukje ff weg zou halen, want het was zegmaar randje fanboy mode :P

ik vind de PSP en de DS eigenlijk net zoiets al de Cube en Xbox bij de launch

De xbox was veel sneller en mooier, kan muziek spelen en binnenkort online, maar is takkeduur (toen nog 1000 gulden)
De cube was minder mooi, maar was echt totaal gefocussed op de Game ervaring, waardoor veel gamers hem toch kochten, terwijl de tweakers (= tech hoertjes, spec freax meestal dan) voor de xbox gingen.

Ik gok dat het weer zo iets gaat worden met de PSP en de DS.
de PSP vind ik meer iets wat je gaat zien bij MTV cribs ofzo, terwijl een DS iets is wat iedereen voor zijn verjaardag / de feestdagen gaat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283 schreef op 17 mei 2004 @ 17:49:
[...]

Ja sorry ik twijfelde al of ik dat stukje ff weg zou halen, want het was zegmaar randje fanboy mode :P

ik vind de PSP en de DS eigenlijk net zoiets al de Cube en Xbox bij de launch

De xbox was veel sneller en mooier, kan muziek spelen en binnenkort online, maar is takkeduur (toen nog 1000 gulden)
De cube was minder mooi, maar was echt totaal gefocussed op de Game ervaring, waardoor veel gamers hem toch kochten, terwijl de tweakers (= tech hoertjes, spec freax meestal dan) voor de xbox gingen.

Ik gok dat het weer zo iets gaat worden met de PSP en de DS.
de PSP vind ik meer iets wat je gaat zien bij MTV cribs ofzo, terwijl een DS iets is wat iedereen voor zijn verjaardag / de feestdagen gaat krijgen :)
De X-Box is wereldwijd beter verkocht dan de Cube, dus dat zal Sony prima vinden als dat zo gaat gebeuren. Daarbij vrees ik - naar deze E3 kijkende - dat de Cube een zeer moeilijk jaar tegemoet gaat.

Nogmaals, ik denk dat de DS en de PSP allebei een compleet ander publiek gaan aanspreken en dat beide nieuwe handhelds ook NIEUW publiek aan zullen trekken. Dat de DS een zeer creatief apparaatje is spreek ik ook niet tegen, het is echt weer iets nieuws. Het zal afhangen van de briljantie van de developers EN het business model van Nintendo of het een succes word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557 schreef op 17 mei 2004 @ 18:02:
[...]

De X-Box is wereldwijd beter verkocht dan de Cube, dus dat zal Sony prima vinden als dat zo gaat gebeuren. Daarbij vrees ik - naar deze E3 kijkende - dat de Cube een zeer moeilijk jaar tegemoet gaat.

Nogmaals, ik denk dat de DS en de PSP allebei een compleet ander publiek gaan aanspreken en dat beide nieuwe handhelds ook NIEUW publiek aan zullen trekken. Dat de DS een zeer creatief apparaatje is spreek ik ook niet tegen, het is echt weer iets nieuws. Het zal afhangen van de briljantie van de developers EN het business model van Nintendo of het een succes word.
Uhm nee, de cube verkoopt beter als de xbox :) ze zijn alleen maar heel even ingehaald. maar overal (wereldwijd) staan ze gewoon nog voor.

En ik snap al helemaal niet (al jij naar de e3 kijkt) hoe je erbij komt dat nintendo een moeilijk jaar tegemoet gaat :D, want nintendo had toch echt de beste show van de e3, wat zeg ik: de beste e3 show OOIT!! met een nieuwe handheld, een aantal zeer grote verassingen, en Reggie, die echt alles gaat veranderen denk ik zeker.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 104283 op 17-05-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 14:15

weebl

YARR!

Afbeeldingslocatie: http://images.usatoday.com/life/_photos/2004/2004-05/11-nintendo-inside.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040513/psp29.jpg

Zeg nou zelf, wat ziet er mooier uit?

Die Nintendo DS ziet er niet uit, veels te retro, game & watch achtig.

En dan Metroid met een stylus besturen 8)7 kom op zeg

Draadloos is leuk, maar dat heeft de PSP ook. Het is ook erg irritant om telkens op en ene scherm, en dan weer op het andere te moeten kijken. Ik heb zo het idee dat je beter kan wachten op de nieuwe gameboy. Aangezien die de concurentie aan moet gaan met de psp zal die heel wat leuke dingen in huis hebben.

De DS word imho een grote flop omdat:
A. Hij ziet er niet uit
B. Graphics zijn oerlelijk
C. Twee schermen is heel irritant, helemaal omdat ze zover uitelkaar zitten.
D. Spellen spelen met een stylus... B)

De PSP heeft betere graphics, een groot scherm ipv 2 kleine, en gewone knoppen om een spel te besturen, en hij ziet er gewoon veel strakker uit.

Doe mij maar de PSP

edit:
en voor mensen die mij een fanboy gaan noemen: Ik heb altijd Nintendo gespeeld, 3 gameboys (color, GBA, en GBA SP) gehad, en een N64. Maar de DS lijkt gewoon helemaal nergens op. En ja dat is mijn mening, maar daar is dit topic ook enigzins voor?

[ Voor 12% gewijzigd door weebl op 17-05-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Hoezo flop hahah wat je nu schrijft is je eigen mening joh
Sorry fanboy :P

Want ik ga voor allebij eentje om de grafische geweld op zo'n dingetje en de andere voor de langere gameplay! )batterij zegt dat iets)

wacht nou maar eerst rustig af tot ze in de winkel komen en dan kan je ze lekker vergelijken! want er kan nog veel gebeuren in 7 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Was het trouwens geen PSP topic en niet een DS-bash/PSP-bash topic? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283 schreef op 17 mei 2004 @ 18:07:
[...]

Uhm nee, de cube verkoopt beter als de xbox :) ze zijn alleen maar heel even ingehaald. maar overal (wereldwijd) staan ze gewoon nog voor.
ermm...je hebt wel gelijk met je eindconclusie (heb ik even gecheckt) maar tot de $99 pricedrop lag de Cube behoorlijk achter. Met de release van Windwaker, de pricedrop en Final Fantasy:Chrystal Chronicles hebben ze de X-Box net ingehaald (en terecht imho)

Installed base per january 2004
Sony Playstation 2: 70 million units
Microsoft X-Box: 13.7 million units
Nintendo Game Cube: 13.94 million units
En ik snap al helemaal niet (al jij naar de e3 kijkt) hoe je erbij komt dat nintendo een moeilijk jaar tegemoet gaat :D, want nintendo had toch echt de beste show van de e3, wat zeg ik: de beste e3 show OOIT!! met een nieuwe handheld, een aantal zeer grote verassingen, en Reggie, die echt alles gaat veranderen denk ik zeker.
The Big N had een uitstekende persconferentie VOOR de E3 ja, maar de show zelf was maar matig voor Nintendo. De beste E3 Nintendo Show vond ik de introductie van de NGC, toen had Nintendo echt een goeie line-up EN een goeie show. En waar ik op baseer dat Nintendo een moeilijk jaar tegemoet gaat:

- er is nauwelijks tot geen interesse van publishers meer in GBA titels (reden: te duur, Nintendo support alleen eigen produkten goed*, de opvolger staat alweer klaar)
- buiten Nintendo om waren er nauwelijks Gamecube spellen te vinden, maar wel veel PS2 en X-Box produkten. Ook hier geld dat het mijn ervaring is dat weinig tot geen publishers geinteresseerd zijn in Gamecube produkten.

* ter indicatie: in Europa bestaan 80% van de GBA verkopen uit First party titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Ik hoorde net dat we het weer over de PSP gingen hebben hier. Net als met alle andere console discussies: Ieder zijn eigen mening / smaak / wensen. Ik neem niet aan dat iemand hier ooit van zijn standpunt zal afwijken, als hij / zij al jaren Playstation of Nintendo fan is.

Misschien dat, zodra beide systemen uit zijn, er een mooi vergelijkings / discussie topic opgezet kan worden. Voor nu, heeft 99% waarschijnlijk geen persoonlijke ervaring en zit je al gauw vast aan je idealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Precies, daarom ander onderwerp... bijvoorbeeld dit: wie is er net zo blij als mij dat er een YS deel naar een handheld komt? Denk dat ik deze titel toch wel ga aanschaffen.... kan niet wachten tot ik hem op het schermpje van de psp zie draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op 17 mei 2004 @ 20:13:
Precies, daarom ander onderwerp... bijvoorbeeld dit: wie is er net zo blij als mij dat er een YS deel naar een handheld komt? Denk dat ik deze titel toch wel ga aanschaffen.... kan niet wachten tot ik hem op het schermpje van de psp zie draaien :)
En de Japanse naam klinkt alsof het een port van Ys 6 word...en dat roelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-04 23:02

Wom

YS... :? Nu voel ik me redelijk n00b. We helpt me even :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Klopt, word engelse versie van Ys VI: The Ark of Napishtm
Ruud, ik dacht dat ik Bart al eens de japanse versie van Ys had zien spelen @ engine, klopt dat?

Voor iedereen trouwens die zich n00b voelt: Ys... zuch jeugdsentiment... japanse RPG released op NES, SNES en MSX (en vast nog meer systemen)... stond bekend om zijn prachtige muziek die perfect bij de spellen paste... echt een juweeltje voor de psp, reken er maar op dat elke japanner nu zo'n ding wil

[ Voor 50% gewijzigd door djteddy op 17-05-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-04 23:02

Wom

Dank voor de uitleg, ik ben Googlen :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djteddy schreef op 17 mei 2004 @ 20:41:
Klopt, word engelse versie van Ys VI: The Ark of Napishtm
Ruud, ik dacht dat ik Bart al eens de japanse versie van Ys had zien spelen @ engine, klopt dat?

Voor iedereen trouwens die zich n00b voelt: Ys... zuch jeugdsentiment... japanse RPG released op NES, SNES en MSX (en vast nog meer systemen)... stond bekend om zijn prachtige muziek die perfect bij de spellen paste... echt een juweeltje voor de psp, reken er maar op dat elke japanner nu zo'n ding wil
Klopt, Bart en ik hebben allebei de Japanse versie van Ys 6...echt een geweldig spel ook al kan het zich grafisch niet meten met de bekendere RPG's, het is gewoon een heel andere stijl. Hij was wat te makkelijk dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 17-04 22:45
Komt Ys op de PSP? stoer :)

Ys is van Falcom
Link naar Ys 6 (Japans ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
djteddy schreef op 16 mei 2004 @ 17:01:
Natuurlijk begrijpt iedereen hier wel wat de achterliggende redenen zijn, maar juist daarom is iedereen zo benieuwd hoe Sony dit denkt te gaan oplossen. De redenering die je geeft heeft iedereen kunnen maken en juist daarom vraagt men zich af: wat is de truuk van Sony? Want zo duidelijk de mist ingaan op voorhand met "the Walkman of the 21st century" zou wel heel knullig zijn :)

Overigens, wat ik in een andere reactie hierboven nu weer lees: PSP geen backlight? Dat lijkt me wel heel stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 15:42

bAdmuTs

mAzE

Ik denk dat geen van beide gaat floppen, allebei zullen ze hun eigen publiek aantrekken, ik denk dat de meeste N freaks voor de ds zullen gaan en de PS freaks voor de psp.

Om nu al te zeggen dat een of allebei van die handhelds gaat floppen want zus en zo is natuurlijk je reinste onzin. Ze hebben allebei voor en nadelen maar dat heeft elke console/handheld, het ligt er maar net aan wat je meer trekt

Ikzelf zou graag allebei willen hebben als ik daar het geld voor heb :)

[ Voor 34% gewijzigd door bAdmuTs op 17-05-2004 23:16 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30511

Anoniem: 104283 schreef op 17 mei 2004 @ 17:09:
[...]

Lol ik zie het prescies andersom :P de psp is een grappig ding maar is echt geen match voor de DS

Als je bij www.gbaparty.nl ff kijkt naar een DS filmpje van +-40 mb zie je een man (LINKShandig) rustig een paar minuten Metroid Prime Hunters spelen met de stylus in zijn linkerhand :)

misschien kan je dan de 4 buttons gebruiken als 4 punts druktoets? (ik zeg maar wat hoor) omdat die lay out eigenlijk hetzelfde is, alleen geen verbinding tussen de knoppen

Maar sowiso zoals het nu is, heb je die stylus voor metroid prime helemaal niet nodig zo te zien (dus dan maakt het niet uit of je links of rechtshandig bent) want je kan net zo makkelijk met je rechter hand op het schermdrukken (pak maar eens een rechhoekig ding en hou je handen maar eens in die positie :))
DS is inderdaad links en rechtshandig. Je speelt dan met de a, b, x en y toetsen als vierpuntstoetsen. En dat werkt perfect hoor :).
De PSP heeft inderdaad hele indrukwekkende graphics, de afmetingen zijn alleen veel te groot. De PSP is de Xbox onder de handhelds. Verder ligt de DS vele malen beter in de hand dan de PSP. Plus daarbij komt dat Nintendo met de DS niet eens gaat concurreren met de PSP. Dit doen ze met de Game Boy Evolution.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 30511 op 18-05-2004 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik snap niet dat mensen de GBA niet te groot vinden.. maar de PSP wel. Dat ding is in totaal 3 cm groter dan een GBA, dus 1.5cm aan beide kanten.
Dit is amper merkbaar en lijkt me stug dat die 1.5 cm aan beide kanten ineens een wereld van verschil is.
Enige echte minpunt voor de PSP wat ik kan bedenken is idd de levensduur van de batterij, maar sony zelf geeft al aan dat ze de game tijd met deze batterij nog niet weten, mocht dit echt heel slecht zijn dan word er heus wel naar alternatieven gezocht.

Gameboy evolution? :s
Nintendo is wel lekker bezig met een overkill aan consoles laatste tijd vind ik eerlijk gezegd :s

Of de PSP beter is dan de DS weet ik niet, heb met geen van beide gespeeld en kan hier dus weinig over zeggen.
PSP en DS zijn voor verschillende doelgroepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Nintendo DS en de PSP hebben inderdaad beide andere doelgroepen. De Nintendo DS is ook géén concurrent van de Nintendo DS. De Nintendo DS is een derde gameplatform tussen de GameCube en de Game Boy in. Ondertussen is nintendo al lang bezig met een opvolger voor de GameCube en de Game Boy Advance. die laatste zal betere graphics dan de Dreamcast krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30511 schreef op 18 mei 2004 @ 23:47:
De Nintendo DS is een derde gameplatform tussen de GameCube en de Game Boy in. Ondertussen is nintendo al lang bezig met een opvolger voor de GameCube en de Game Boy Advance.die laatste zal betere graphics dan de Dreamcast krijgen.
Dat heeft de DS toch al :S? of bedoel je die :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DS heeft N64 graphics, De GBE zal beyond Dreamcast gfx krijgen, beter dan de PSP dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Anoniem: 30511 schreef op 18 mei 2004 @ 23:47:
De Nintendo DS en de PSP hebben inderdaad beide andere doelgroepen. De Nintendo DS is ook géén concurrent van de Nintendo DS. De Nintendo DS is een derde gameplatform tussen de GameCube en de Game Boy in. Ondertussen is nintendo al lang bezig met een opvolger voor de GameCube en de Game Boy Advance. die laatste zal betere graphics dan de Dreamcast krijgen.
:? Dus de DS is geen concurrent van de DS..?

Lijkt mij een domme zet, die opvolger van de GBA. Je splits je eigen markt op en waarom heeft de DS dan backwards-compatibility met de GBA, als het toch twee verschillende gameplatforms zijn en niet elkaar's opvolger zijn? Dan hadden ze al die extra moeite net zo goed in de echte opvolger van de GBA kunnen stoppen. Tenzij het natuurlijk nog eeuwen duurt met dat ding, en dan is ook meteen de vergelijking met de PSP zinloos.

Ik denk echt wel dat de GBA en de DS dezelfde doelgroep hebben hoor. Kun je trouwens even een bronvermelding geven van die "GBE"? Ben wel benieuwd naar wat Nintendo daar mee wil.

[ Voor 32% gewijzigd door CorteX op 19-05-2004 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

nee want met de ds kan je hele andere games maken dan voor op de gba en dat je er ook gba games op kan spelen is toch handig van nintendo want nou hoef je niet persee eerst ook nog is niewe games te kopen of 2 handhelds meeslepen maar kan je gewoon alles op je DS spelen.

Ik denk zelf dat de PSP vooral voor die modekindjes word die er 1 kopen omdat ie atm ff stoer is maar dat ding veder niet of nooit gebruiken omdat je hem niet makkelijk kan meenemen (onderbeschermt scherm en een stuk breeder dan de DS). Voor een handheld vind ik gameplay en hoeleuk een spel is veeel belangrijker dan dat het er mooi uitziet als ik mooie plaatjes wil ga ik wel op me pc gamen ook batterij duur vind ik veel belangrijker. Als ik op vakantie ga naar spanje voor 3 weken dan ga ik niet 6x per dag een stopcontact opzoeken omdat me PSP weer is opgeladen moet worden.

Ik zou zelf een DS kopen en ik DENK ook dat de DS meer een iets word dat door ouders enzo aan kinderen word gegeven en de PSP word denk meer een mode iets wat door de 'coole' kinderen word gebruikt. Mjah dat is mijn persoonlijke mening wat niet wegneemt dat de PSP ook een mooi apperaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
Anoniem: 30511 schreef op 19 mei 2004 @ 01:14:
DS heeft N64 graphics, De GBE zal beyond Dreamcast gfx krijgen, beter dan de PSP dus.
Dreamcast gfx zijn ook niet superdeluxe hoor, tussen de vorige generatie (n64) en nu in (GC). De PSP heeft gfx die zeer in de buurt van ps2 gfx komen en dus minstens nu al gelijk aan DC gfx.
En het argument van: Ik neem de DS want ik wil gameplay ipv gfx vind ik ook een beetje vergezocht.
Nooit MGS gespeeld zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30511 schreef op 19 mei 2004 @ 01:14:
Uh Metroid Prime, Sonic, en Mario vind ik a ver beyond de N64 hoor _/-\o_, bijna cube is metroid prime :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

Metroid: hunters gebruikt bij lange na niet dezelfde technieken als Prime. GT4 Mobile zal wel dezelfde technieken gebruiken als GT4 op de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieroth schreef op 19 mei 2004 @ 09:26:
[...]

Dreamcast gfx zijn ook niet superdeluxe hoor, tussen de vorige generatie (n64) en nu in (GC).
3d op een handheld moet ergens beginnen, nietwaar?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Nieroth schreef op 19 mei 2004 @ 09:26:
[...]

Dreamcast gfx zijn ook niet superdeluxe hoor, tussen de vorige generatie (n64) en nu in (GC). De PSP heeft gfx die zeer in de buurt van ps2 gfx komen en dus minstens nu al gelijk aan DC gfx.
En het argument van: Ik neem de DS want ik wil gameplay ipv gfx vind ik ook een beetje vergezocht.
Nooit MGS gespeeld zeker?
Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar de GC heeft dus wel een stuk betere gfx dan de ps2. En om nou gameplay te baseren op 1 game :S van nintendo is het bekend dat ze altijd games met goede gameplay hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
Ik ga geen discussie beginnen over welke betere gfx heeft (naar mijn mening de ps2, maar heb maar klein aantal cube spellen gezien).
En MGS bedoel ik puur als voorbeeld, maar ik heb op de psx en ps2 me altijd perfect vermaakt qua gameplay dus dat zal hier ook wel gewoon zo zijn.
Ander soort gameplay dan Nintendo, maar zeker niet slechter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RSP schreef op 19 mei 2004 @ 10:34:
Metroid: hunters gebruikt bij lange na niet dezelfde technieken als Prime. GT4 Mobile zal wel dezelfde technieken gebruiken als GT4 op de PS2.
dat boeit me allemaal niet zoveel. Het enige dat ik weet, is dat hunters er in mijn ogen bijna identiek uitziet als Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22-04 22:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Anoniem: 93354 schreef op 19 mei 2004 @ 10:37:
[...]

Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar de GC heeft dus wel een stuk betere gfx dan de ps2. En om nou gameplay te baseren op 1 game :S van nintendo is het bekend dat ze altijd games met goede gameplay hebben.
Hij noemt de graphics van de DC minder dan die van de GC. Een vergelijking tussen de GC en PS2 zie ik hem niet maken. Las je niet ergens GC terwijl er DC staat? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
[...]

PS2 is zeker wel beter als NGC kwa graphics. Enigste probleem is dat vele programmeurs niet alles uit de PS2 kunnen halen. Als je even kijk naar spellen van de sony team en een ander willekeurig bedrijf dan zie je dat de games van sony zelf vaak gelikter eruit zien. PS2 is gewoon moeilijker te programmeren.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

Alpha-sphere schreef op 19 mei 2004 @ 12:35:
[...]

PS2 is zeker wel beter als NGC kwa graphics. Enigste probleem is dat vele programmeurs niet alles uit de PS2 kunnen halen. Als je even kijk naar spellen van de sony team en een ander willekeurig bedrijf dan zie je dat de games van sony zelf vaak gelikter eruit zien. PS2 is gewoon moeilijker te programmeren.
Dat is gek om te beweren, de PS2 is hardwarematig inferieur aan de NGC en Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101719

[...]

De wereld waarin jij leeft is toch net wat anders van mening.
OK, GC heeft mooie graphics daar kan ik niet over in gaan want heb er zelf een gehad.
Minpunt- om de beste graphics te kopen moest je nog een RGB kabel erbij kopen t.w.v. 30/40 €

Maar denk je dat GC ooit met de graphics van GT4 zou kunnen komen? denk het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

De titel van dit topic kan beter worden veranderd in:

Het grote playstation vs nintento topic.

Dat zou je ook ergens anders kunnen gaan doen, en het hier voortaan gewoon over de psp gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Anoniem: 12316 in "Say hello to... PlayStation Pocket!". Volgens mij is het helemaal niet nodig want het is geen slechte discussie, maar ik blijf het niet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101719 schreef op 19 mei 2004 @ 14:40:
[...]

De wereld waarin jij leeft is toch net wat anders van mening.
OK, GC heeft mooie graphics daar kan ik niet over in gaan want heb er zelf een gehad.
Minpunt- om de beste graphics te kopen moest je nog een RGB kabel erbij kopen t.w.v. 30/40 €

Maar denk je dat GC ooit met de graphics van GT4 zou kunnen komen? denk het net niet.
Bij de ps2 moet je ook een RGB kabel erbij kopen om het beste beeld te krijgen ;) (bij elke console is dit) en die kabel kost voor de cube 22 euro.

En de cube kan zeker wel met de graphics van GT4 komen. Er is alleen geen developper die het doet :)

Denk jij ooit dat Star Wars Rogue leader 2 en 3 (rebel strike) op de ps2 kunnen draaien? ;)

offtopic:
Ow sorry Terrs. post niet gelezen, sorry :/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104283 op 19-05-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Schijnt nu dat de PSP ook online zal kunnen gaan...

http://www.insidegamer.nl/content.php?id=1933

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ze zitten dus nog te denken om het wel of niet standaard erin te doen. wordt nog een leuke afweging voor sony: of wel wifi erin drukken en dan de prijs hoger maken waardoor het prijsverschil tussen psp en ds nog groter(?) wordt of geen wifi en dan heeft de ds een geweldige functie meer tov de psp.

los verkrijgbaar lijkt mij nou niet echt super want hoe mobiel blijft dat ding dan. dan heb je straks een psp met een battery pack en en een wifi pack. dan loopt het wel erg uit de hand.

ik wacht nog steeds vol spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93894

Anoniem: 90104 schreef op 19 mei 2004 @ 21:23:wacht nog steeds vol spanning af :)
dat is dan ook het enige wat we kunnen doen. met al die "next gen" handhelds/consoles die nog niet uit zijn is speculeren en wachten het enige dat je kan doen. (of je moet naar de E3 van 2004 geweest zijn).

maar net zoals met de nintendo DS ben ik ook voor de PSP bang voor een korte speelduur op de battereien/accu. want zo'n groot scherm, en een mini cd speler lijken mij best wel stroom vreters. maar ook hiervoor geld afwachten tot hij uit is, en dan hopen dat men eerlijke specs geven, ook over de speeltijd per lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen die zin hebben om met mij een PSP site te beginnen? Alles ligt al klaar ongeveer, ik heb alleen nog crew nodig.
Voor info mail naar bart @ gameparty.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 93894 schreef op 19 mei 2004 @ 22:31:
[...]

dat is dan ook het enige wat we kunnen doen. met al die "next gen" handhelds/consoles die nog niet uit zijn is speculeren en wachten het enige dat je kan doen. (of je moet naar de E3 van 2004 geweest zijn).

maar net zoals met de nintendo DS ben ik ook voor de PSP bang voor een korte speelduur op de battereien/accu. want zo'n groot scherm, en een mini cd speler lijken mij best wel stroom vreters. maar ook hiervoor geld afwachten tot hij uit is, en dan hopen dat men eerlijke specs geven, ook over de speeltijd per lading.
Volgens mij had men bij Nintendo al lang aangegeven dat de speelduur veel langer zal zijn als de PSP.

De PSP zit tussen de 2 en 10 uur de DS zeker 10 uur.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
Anoniem: 30511 schreef op 20 mei 2004 @ 17:17:
Mensen die zin hebben om met mij een PSP site te beginnen? Alles ligt al klaar ongeveer, ik heb alleen nog crew nodig.
Voor info mail naar bart @ gameparty.net
check je mail :P

Ik denk als de PSP uitkomt dat ik em echt ga kopen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
eurm het zal vast al gezegt zijn maar ik vind de startpost niet echt overzichtelijk dus zodoende;

hoe kan je films of media bestanden afspelen op de PSP ?

Aangezien die kleine schijfjes nou niet zo makkelijk in je brander kunnen, en daarnaast zullen ze dat ook vast wel beveiligt hebben. Dus hoe kan je in hemelsnaam nou een film kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

InterXs schreef op 21 mei 2004 @ 10:05:
eurm het zal vast al gezegt zijn maar ik vind de startpost niet echt overzichtelijk dus zodoende;

Aangezien die kleine schijfjes nou niet zo makkelijk in je brander kunnen, en daarnaast zullen ze dat ook vast wel beveiligt hebben. Dus hoe kan je in hemelsnaam nou een film kijken.
men loopt naar de winkel
men koopt filmp voor de psp
men speelt film af in psp

en zelf kun je mp3's e.d. naar 1 of andere flash memory sturen en daar vanaf spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r

Blaz0r

InterXs schreef op 21 mei 2004 @ 10:05:

Hoe keek jij DVD's toen de branders nog vele hondereden euro's kosten en je deze dus nog niet kon branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95542

Blaz0r schreef op 21 mei 2004 @ 14:16:
[...]

Hoe keek jij DVD's toen de branders nog vele hondereden euro's kosten en je deze dus nog niet kon branden?
lekker aardig bezig zeg, als iemand iets niet snapt wat jij wel snapt, kan je het hem nog wel normaal uitleggen.

on-topic: sony heeft een eigen soort memory: memorysticks. deze heb je in allemaal verschillende maten, beginnend van 16 mb tot iets van een gig. tot ongeveer 128 mb zijn ze nog wel te betalen, daarna gaat de prijs erg snel omhoog, tot 600 euro voor een gig (dat is dan wel een special edition ofzo, maar toch wel 600 euro). nou heb je voor films op de psp natuurlijk niet een gig nodig, omdat het zo'n klein beeldschermpje is en je aan bioscoop formaat geen reet hebt. ik heb geen idee hoe groot filmpjes dan wel worden, maar sony zou zich flink in de vingers snijden als blijkt dat je milionair moet zijn om een redelijke film te kunnen kijken op je psp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105977

Anoniem: 95542 schreef op 21 mei 2004 @ 15:25:
[...]

lekker aardig bezig zeg, als iemand iets niet snapt wat jij wel snapt, kan je het hem nog wel normaal uitleggen.

on-topic: sony heeft een eigen soort memory: memorysticks. deze heb je in allemaal verschillende maten, beginnend van 16 mb tot iets van een gig. tot ongeveer 128 mb zijn ze nog wel te betalen, daarna gaat de prijs erg snel omhoog, tot 600 euro voor een gig (dat is dan wel een special edition ofzo, maar toch wel 600 euro). nou heb je voor films op de psp natuurlijk niet een gig nodig, omdat het zo'n klein beeldschermpje is en je aan bioscoop formaat geen reet hebt. ik heb geen idee hoe groot filmpjes dan wel worden, maar sony zou zich flink in de vingers snijden als blijkt dat je milionair moet zijn om een redelijke film te kunnen kijken op je psp.
Het mooie is dat die films naar alle waarschijnlijkheid op dezelfde schijfjes als de spellen zullen komen en niet op memory sticks of wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105977 schreef op 23 mei 2004 @ 19:09:
[...]

Het mooie is dat die films naar alle waarschijnlijkheid op dezelfde schijfjes als de spellen zullen komen en niet op memory sticks of wat dan ook...
of je daar nou zo blij mee moet zijn :/

Je moet dan dus elke film apart voor de PSP nog een keer kopen :S zelfs als je de "normale" DVD al hebt.

Dat vind ik nou niet echt handig van ze :S, moet je je hele collectie 2x kopen, wil je ze zien op de psp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bovendien...
Sony heeft aardig veel Playstations en PS2s verkocht omdat "alles" gewoon kopieerbaar ervoor was. Dat zal nu met de PSP niet zo zijn.
Tja straks heb je allemaal verschillende discs voor films. PSP, DVD, Blu-Ray. Lekker handig allemaal. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een succes word PSP movies.
Sorry maar de meesten zijn geen filantroop en zeg nou zelf. Wat wil je liever, je films alleen maar op je PSPs kunnen kijken of op je (breedbeeld) tv, Dolby Digital geluidsset en DVD-speler. Nou ik heb liever het laatste, ik weet niet hoe andere erover denken. :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
VinnieWeiss schreef op 23 mei 2004 @ 19:41:
Bovendien...
Sony heeft aardig veel Playstations en PS2s verkocht omdat "alles" gewoon kopieerbaar ervoor was. Dat zal nu met de PSP niet zo zijn.
Tja straks heb je allemaal verschillende discs voor films. PSP, DVD, Blu-Ray. Lekker handig allemaal. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een succes word PSP movies.
Sorry maar de meesten zijn geen filantroop en zeg nou zelf. Wat wil je liever, je films alleen maar op je PSPs kunnen kijken of op je (breedbeeld) tv, Dolby Digital geluidsset en DVD-speler. Nou ik heb liever het laatste, ik weet niet hoe andere erover denken. :X :X
D'r komt vast wel een een of ander "Development kit" zodat je zelf die schijfjes kan schrijven en eventueel wissen (RW idee). En ik kijk liever thuis naar een film dan op een priel scherm in de trein.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Bij minidisc is dit ook nooit van de grond gekomen. Ze maakte wel reclame voor voorbespeelde md's maar dit is nooit echt gaan lopen. Nadat ze de md-rw gingen promoten(lees: betaalbaar maakte), ging het wel lopen.

Of ze zorgen dat de films afspeelbaar zijn via de umd (er komt dus een umd schrijver), of ze zijn in mp4 formaat (er zit een mp4 decoder in) af te spelen vanaf de memory stick.

Het lijkt mij ook onzinnig om de hele film lang een motor te laten draaien om een film te laten spelen. dit vreet onnodig veel energie.

als er 1.8 gb op een umd kan dan is dit ongeveer 1800 mb. In de psp zit 32 mb geheugen. Als er in totaal 57 lees acties van die umd plaatsvinden en de inhoud in het geheugen zetten, dan vreet het veel minder energie. Ik weet alleen niet of er voldoende rekenkracht is om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Alpha-sphere schreef op 23 mei 2004 @ 19:46:
[...]

D'r komt vast wel een een of ander "Development kit" zodat je zelf die schijfjes kan schrijven en eventueel wissen (RW idee). En ik kijk liever thuis naar een film dan op een priel scherm in de trein.
Ik wou net zeggen. Het zal niet lang duren tot er apparatuur is om zelf te kunnen branden. Want wat heeft de playstation nou zo populair gemaakt. Juist, de illegale kopiëen en de goeie spellen natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 28-05-2004 13:04 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

Rakkerzero schreef op 28 mei 2004 @ 09:19:
[...]

Ik wou net zeggen. Het zal niet lang duren tot er apparatuur is om zelf te kunnen branden. Want wat heeft de playstation nou zo populair gemaakt. Juist, de illegale kopiëen en de goeie spellen natuurlijk
Net zoals er zosnel een development kit / brander voor de GC beschikbaar is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115187

€350,- aan zo'n ding uitgeven..
mij niet gezien..
Ik zit toch veel liever achter m´n laptop te gamen.
ook al werkt dat niet altijd even handig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Scorpion schreef op 28 mei 2004 @ 12:37:
[...]

Net zoals er zosnel een development kit / brander voor de GC beschikbaar is? :)
GC spellen zijn al lang gekraakt .. heeft ook niet zo héél lang geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wimo. schreef op 31 mei 2004 @ 01:25:
[...]

Alleen kan je ze kopieeren thuis?
Nee en dat is juist iets wat de PS populair heeft gemaakt. En je kan ook niet even je DVD'tje op zo'n schijfje zetten, opdat je films in de trein kan kijken zonder twee keer te moeten dokken voor een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Display: Wide screen (16:9) TFT LCD with backlight (480 x 272 dots),

Doet me denken aan die Atri spellen, ook zo erg blokerig. ALs ze het nou zo zouden maken zodat je ouwe psx spellen er op zou kunne spellen en de oude memory kaart van me psx er in zal passen dan zou het een stuk intersanter zijn. Maar dan zullen ze er niet veel op kunne verdienen.

DVD kwaliteit is totaal geen norm, meestal houd het alleen in of er mepg 2 op kan worden afgespeeld. Maar de beeld kwaliteit is afhankelijk van de bitrate, mpg decoder, en de mpg encoder waarmee ze het video materiaal mij gecomprimeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Wimo. schreef op 31 mei 2004 @ 01:25:
[...]

Op het moment kan je naar mijn weten alleen GC games streamen vanaf je PC naar je Cube.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

RayNbow schreef op 31 mei 2004 @ 12:57:
[...]

Op het moment kan je naar mijn weten alleen GC games streamen vanaf je PC naar je Cube.
Klopt... werkt goed genoeg om geen originele meer te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat is geen kraken hoor. Ik noem het pas kraken als mensen GC games branden en ze zo in de cube kunnen stoppen en dan pas spelen.

Nintendo heeft uitstekend werk geleverd om de Cube te beveiligen alleen door een fout in een game kun je streamen maar dat is nog aardig wat werk en zal daarom nooit de sales beinvloeden.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

schnumi schreef op 31 mei 2004 @ 13:46:
Dat is geen kraken hoor.
Ik vind van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion

Scorpion

het werkt verre van perfect imho. maar laten we hier niet verder op ingaan gezien dit topic over de PSP gaat en niet over de PSOBBAGCN stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Ik vind het een erg cool ding met veel potentieel. Het enige probleem is die batterij duur kort is want als je een filmt kijkt en de batterijen gaan maar 2.5 uur mee dan gebruikt de psp dus die drive om de cd te lezen en alle procesor kracht om een vloeiend beeld te krijgen. Is het dan ook niet als je een spel speelt dat die de drive gebruikt en alle procesor kracht etc gebruikt om een beeld neer te zetten heeft het toch ook maar 2.5 uur batterij duur ? Of gebruikt een film een deel van de psp dat een spel niet gebruikt? Het lijkt me sterk dat gt4 en een film niet de maximale kracht uit een psp halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wimo. schreef op 31 mei 2004 @ 13:39:
[...]

Klopt... werkt goed genoeg om geen originele meer te kopen
Nou dat zeker niet. veel games doen het niet, en het geluid is bij bijna geen enkele game goed. ook zijn de laadtijden veel langer en loopt het geheel soms vast.

OHja en het aansluiten en instellen is simpelweg een kutkarwei :P
(ik doe het zelf dus ik weet zelf hoe -niet- handig het is. het is leuk om ff iets te proberen voor 10 minuten maar niet om 10 uur te spelen zoals een normale game.

maar dit is het psp topic en hoort eigenlijk meer in het cube topc. sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2024
heb ff de topic doorgelezen en hier wil ik op ingaan.

- accu duur.
- games
- formaat
- gebruik
- kopieeren

Als eerst maar accu duur.

Ik heb uit verschillende bronnen waargenomen dat dit niet 2.5 uur is maar 10 uur. ik weet zo de linkjes niet maar met google kom je erg ver.

Games.

Ik denk dat de psp het wel gaat maken doordat ze een goede game reeks hebben. kom zeg wie wil er nou niet GTA3 vice city op dat ding spelen. ( het zou zomaar kunnen )

Nintendo hiertegen heb ik nu wel gezien met hun reeks games altijd hetzelfde liedje mario, pokemon en nog een hoop zooi erom heen.
Dit kan ook de reden zijn om natuurlijk niet voor de PSP te gaan maar dat is je eigen keuze.
Ik vindt de PSP er mooi bijzitten met zijn game reeks.

Formaat.

Ja ik vondt de gameboy advance ook wat groot maar ja voor zo'n grafisch geweld vindt ik het niks uitmaken.
In vergelijking met die portable koelkast van nintendo. ( geen films voor nintendo maar wel cola en andere frisdrank :P ).

Gebruik.

Ik zit zelf elke zomer weer ongeveer 2 dagen 6 uur in de auto achter mijn gameboy advance.
Mario, mario kart, pokemon. Komt me ongeveer wel me strot uit. (harry potter ziet er niet uit. )
Ik vindt het dan wel handig om lord of the rings te kijken op mijn PSP en Harry Potter lijkt me best leuk.
Is wat anders.

Om nog in te gaan over een eerdere post "wie kijkt er nu liever door zo'n psp schermpje of door een beeldscherm met dolby surround erop.
Ik vindt dat schermpje toch wat handiger dan een dolby surround set met beeldscherm in mijn tent en auto.
Maar ja dat is mijn mening.

Kopieeren.

Kom op zeg 2x hetzelfde kopen. Wat dacht je van internet halen en op DVDtje fikken of gratis bij de normale dvd een psp dvd erbij of nog een oplossing converteer software door sony zodat je het zelf om kan zetten.

PS PS2 worden alleen zo goed verkocht doordat er zo'n gigantische illigale kopieen van de spellen gemaakt worden.
Dit komt door de CDTjes en DVDtjes die kun je fikken dat kon niet met de N64 en dus gingen er een hoop mensen over naar de PS onderandere ik.

nog even wat extra's

Aangezien ik harry potter wel leuk vindt om te spelen lijkt me dat al helemaal op een handheld net zoals andere toppers driver en GTA.

Voor de nintendo fans.

Mario, mario kart en pokemon.

Het is net wat je wilt maar mijn mening gaat nu toch uit naar de PSP veel beter disigne en wat beter game reeks.

Maar ja dan krijg je het weer wat wil je precies

-( EDIT )-

Ook heb een eerdere post gehoord dat de PSP 3 centimetern langers is dan de GBA.
Dit is niet waar hij is nog iets groter dan dat om precies te zijn 4.55 cm groter dan de GBA ( zie foto ).

http://static.gameparty.net/screenshots/672/7608.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Gatygun op 09-06-2004 08:49 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.