Say hello to... PlayStation Pocket! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.872 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57209

Topicstarter
Jaja, het is zover... Sony gaat de gok wagen! Er komt een heuze Sony handheld. :)

13 mei, 2003 om 19:56 - SONY heeft net de PSP aangekondigd. De Playstation Pocket.

SONY ziet deze stap als het uitbreiden van haar terein van alleen consoles naar ook handhelds.

De spellen voor de PSP zullen op UMD's staan wat staat voor Universal Media Disc en deze zullen de helft zijn van een DVD qua grootte (60mm). De opslagcapaciteit is 1,8 GB van een UMD(!!).

Via speciale compressietechniek zal het mogelijk zijn DVD kwaliteit beeld weer te geven op deze handheld.

Ook zal de PSP kunnen connecten met andere PSP's, de Playstation 2, telefoons en de PC.

Als opslag voor gamesaves worden memorysticks gebruikt waarvoor een aparte ingang zit op de PSP.

Oh jah en hij is ook nog back-lit ;)

SONY noemt dit ook wel 'the walkman of the 21st century'.

Dit zijn mooie tijden voor gamers met nu naast meerdere consoles nu ook meerdere handhelds.

Bron: GFactor.nl

Interessant! Stel je voor... Een 3D Square RPG incl. FMV op een handheld... *droom* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat was wel te verwachten. Sony heeft toch een naam hoog te houden op het gebied van portable entertainment én spelcomputers. Werd hoog tijd om die een keer te combineren.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd. Sony is ook de enige in mijn ogen die echt concurrentie is voor Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:40
Het zal mij benieuwen wat voor een accu ze erin gaan plaatsen, want al die features dat is natuurlijk :9~ maar, als je er maar 2 uurtjes of minder iets aan hebt, dan shiet je er ook niet zoveel mee op.

Midden in the Matrix: Low Batt.... AAARGH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, ik wil eigenlijk eerst wat specs zien van dit speeltje. Tuurlijk, het is zeer interesant, maar het voordeel wat Sony in de console markt heeft, heeft Nintendo in de handheld: backwards compatibility...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ik denk zo'n GSM accu...

Ligt wel het meest voor de hand aangezien Nintendo ook is overgestapt op die accu's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-04 23:02

Wom

White Dust schreef op 13 May 2003 @ 21:00:
Hmm, ik wil eigenlijk eerst wat specs zien van dit speeltje. Tuurlijk, het is zeer interesant, maar het voordeel wat Sony in de console markt heeft, heeft Nintendo in de handheld: backwards compatibility...
Sony doet een poging de alleenheerschappij van Nintendo op het gebied van draagbare spelcomputers te beëindigen en hoopt tegen het eind van 2004 een stevige concurrent voor de GBA klaar te hebben staan.

Sony's draagbare entertainment platform zal PSP gaan heten en biedt een scherm van 480x272 pixels, in de verhouding 16 : 9. De opslagcapachiteit van de cartidge is enorm: maar liefst 1,8 Gb kan je kwijt op deze 60 mm optische schijfjes.

De PSP zal gebruik maken van een 3D rendering engine welke wordt versterkt door NURBS in samenwerking met conventionele polygonentechnologie. Ook zal de PSP voor het weergeven van videobeelden gebruik maken van de MPEG4 codec. Ook zal de PSP USB 2.0 ondersteunen waardoor je het onder andere aan een PS2 kan koppelen.

In de herfst van dit jaar zullen de development kits voor de PSP beschikbaar worden gesteld aan ontwikkelaars. Deze zomer zal reeds worden bekend gemaakt hoe het nieuwe licentiesysteem voor het platform in zijn werk zal gaan. De PSP zelf zal in het vierde kwartaal van 2004 gelanceerd worden.

gamer.nl
De Specs. :)
Sony Computer Entertainment ontwikkelt nieuw draagbaar entertainment platform.

Los Angeles – Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) heeft vandaag bekend gemaakt hun sterke platformstrategie nog verder uit te breiden met de introductie van een gloednieuw, all-in-one draagbaar entertainment platform, genaamd de “PSP™”. Met een geplande releasedatum in het vierde kwartaal van 2004, is het SCEI’s bedoeling de reikwijdte van PlayStation te vergroten naar een breder publiek, en consumenten overal en altijd in staat stellen te genieten van gaming en ander entertainment. Specifieke details omtrent prijs en datum van de introductie volgen in een later stadium.

De introductie van “PSP™” benadrukt de lang gekoesterde wens van Sony om zich te begeven op de portable entertainment markt. Met de ongeëvenaarde voordelen die de Sony Group biedt, zoals wereldwijde merkherkenning en superieure technologie op het gebied van geavanceerde halfgeleiders, vergroot de “PSP™” computer entertainment nu ook op het gebied van draagbaarheid.

De basis van dit nieuwe platform is de Universal Media Disc (UMD), die bestaat uit een 60mm optische disc (1,8 GB) in een cartridge, ontwikkeld door de Sony Group en gebruikmakend van de allerlaatste disc-technologie. Vergeleken met de achterhaalde ROM cartridge hebben optical discs ongekende voordelen zoals snellere fabricage, grotere datacapaciteit en lagere kosten. De allernieuwste kopieerbeveiliging zal worden toegepast om te zorgen voor een veilig en betrouwbaare platform voor content-ontwikkelaars en uitgevers.

“PSP™” zal worden uitgerust met een wide screen 480 x 272 pixel (16:9) TFT LCD monitor met backlight en aangestuurd worden door een super chipset die gebruik maakt van de nieuwste 90 nm halfgeleider technologie. Voor het genereren van graphics zal 3D-rendering worden gebruikt versterkt door curved surfaces (NURBS) in samenwerking met conventionele polygontechnologie. Voor videokwaliteit zal gebruik gemaakt worden van het MPEG4-formaat dat DVD-kwaliteit levert voor een lage data transfer.

“PSP™” beschikt verder over een USB 2.0 poort voor verdere uitbreiding en aansluitingsmogelijkheden met andere PSP’s, PlayStation®2 en andere systemen. Ook heeft de “PSP™” een Memory Stick™-ingang voor netwerkapplicaties en draagbaarheid van data in een draadloze omgeving.

SCEI zal op PC-hardware gebaseerde development kits aanbieden vanaf herfst 2003 voor de voorbereiding van nieuwe computer entertainment content. Een nieuw licentiesysteem voor “PSP”-software zal in de zomer van 2003 worden aangekondigd. In navolging van de grondbeginselen van de PlayStation-markt zal Sony Computer Entertainment extra actie ondernemen om content-ontwikkelaars bij te staan en te ondersteunen om zo nieuwe vormen van computer entertainment te creëren.

Samen met zakenpartners richt SCEI zich erop dit nieuwe platform agressief te promoten om zo de entertainment arena verder te vergroten.

“Net zoals PlayStation en PlayStation®2 voor een revolutie in de home computer entertainment markt hebben gezorgd, gaan wij ervoor een leidende factor te worden in de draagbare entertainmentmarkt.”, zegt Ken Kutaragi, directeur en CEO van Sony Computer Entertainment Inc. “De wereld van Playstation omhelst honderden miljoenen gebruikers wereldwijd, van wie de meesten computer entertainment beschouwen als iets dat hoort bij hun dagelijks leven. Wij kijken ernaar uit deze ervaringen uit te breiden via ons draagbare entertainment platform en zijn opgewonden over de mogelijkheden en de impact die “PSP™” zal hebben op de markt. Naast speltoepassingen, heeft “PSP” een enorm potentieel voor het brengen van andere vormen van entertainment alsmede live entertainment via het netwerk, overal en altijd. Dit is de ‘walkman’ van de 21ste eeuw”

PSP” Specificaties

Platform name: PSP
Display: Wide screen (16:9) TFT LCD with backlight (480 x 272 dots)
Disc medium: “UMD” 60mm optical secured ROM disc with cartridge (1.8GB)
Video CODEC: MPEG4
Graphics: 3D Polygon/NURBS
Sound: PCM (built-in stereo speakers, stereo headphone output)
I/O: USB 2.0, Memory StickTM slot
Battery: Rechargeable (lithium-ion)

dgs-online.nl
En hier het persbericht.

[ Voor 63% gewijzigd door Wom op 13-05-2003 21:06 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Hmm, maar wat betekent dat in de praktijk qua graphics? PSX kwaliteit ofzo :?
Krijg je zeker allemaal PSX ports ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Misschien dat Nintendo dan wel zijn GBA game prijzen gaat verlagen...

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Dit noem ik nauwlijk specs, word gewoon gezegd op wat voor reso er wordt gedraait, dat ze van één of andere 3D techniek gebruik maken en dat er USB2.0 aanwezig is... ik wil eerder de chip enzo weten, snelheden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PSX kwaliteit ja... zoiets. Misschien wel beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78856

Anoniem: 57209 schreef op 13 May 2003 @ 21:13:
PSX kwaliteit ja... zoiets. Misschien wel beter. ;)
k ben benieuwd hoe die er uit gaat zien en hoe die nou precies gaat werken, maar des te meer vraag ik me af wat de kwaliteit ervan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Euhm HOAX???
Een portable ding wat DVD's afspeelt? Denk niet dat dat met de huidige techniek mogelijk is, dat wordt veel te groot.

edit
Ook zet ik m'n vraagtekens bij USB 2.0 en standaard mem. stick I/O. Willen ze graag illegale kopieën ofzo :?

edit2
PSX kwaliteit lijkt me best wel stupide aangezien de GBA dat ook al kan, en die is al een tijdje uit.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 13-05-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 34169 schreef op 13 May 2003 @ 21:18:
Euhm HOAX???
Een portable ding wat DVD's afspeelt? Denk niet dat dat met de huidige techniek mogelijk is, dat wordt veel te groot.
Is ook geen DVD, maar een medium dat DVD kwaliteit filmpjes kan afspelen. Schijfjes worden 6 cm groot. Staat ook in de tekst hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Beetje jammer Sony krijgt nu ook een beetje van die Microsoft trekjes moet ook overal z'n neus in steken om zoveel mogelijk cash te verdienen... als het zo door gaat slaap je over 10 jaar in een bed gefrabriceerd door Microsoft onder een Sony deken met een Sony kussen als je begrijpt wat ik bedoel

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

DarK_M schreef op 13 May 2003 @ 21:24:
Beetje jammer Sony krijgt nu ook een beetje van die Microsoft trekjes moet ook overal z'n neus in steken om zoveel mogelijk cash te verdienen... als het zo door gaat slaap je over 10 jaar in een bed gefrabriceerd door Microsoft onder een Sony deken met een Sony kussen als je begrijpt wat ik bedoel
Tja, daar richt je uiteindelijk toch je bedrijf voor op, om winst te maken. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar het succes van de GBA valt gewoon teveel op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AudiRS4 schreef op 13 mei 2003 @ 21:20:
[...]

Is ook geen DVD, maar een medium dat DVD kwaliteit filmpjes kan afspelen. Schijfjes worden 6 cm groot. Staat ook in de tekst hierboven vermeld.
De spellen voor de PSP zullen op UMD's staan wat staat voor Universal Media Disc en deze zullen de helft zijn van een DVD qua grootte (60mm). De opslagcapaciteit is 1,8 GB van een UMD(!!).
Geen enkel medium speelt trouwens filmpjes af, filmpjes worden op het medium opgeslagen. En dus kan (vrijwel) elk medium DVD kwaliteit filmpjes opslaan (afspelen :?).
En DVD of Mini-DVD, all the same. De apparatuur die nodig is om zo'n schijfje af te spelen wordt dan gewoon veel te groot, dat kan nu nog helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AudiRS4 schreef op 13 May 2003 @ 21:25:
[...]

Tja, daar richt je uiteindelijk toch je bedrijf voor op, om winst te maken. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar het succes van de GBA valt gewoon teveel op denk ik.
IMO is winst willen maken nog altijd wat anders dan een markt stuk maken. Eerste is normaal en begrijpelijk, tweede is IMO zeer fout.
Als Nintendo opeens home cinema's tegen dumpprijzen op de markt zet, dan breekt de hel los. En als MS/Sony dit doen, dan is het opeens omdat ze winst willen maken? Meten met twee maatstaven noemt men dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 34169 schreef op 13 May 2003 @ 21:25:
[...]

[...]

Geen enkel medium speelt trouwens filmpjes af, filmpjes worden op het medium opgeslagen. En dus kan (vrijwel) elk medium DVD kwaliteit filmpjes opslaan (afspelen :?).
En DVD of Mini-DVD, all the same. De apparatuur die nodig is om zo'n schijfje af te spelen wordt dan gewoon veel te groot, dat kan nu nog helemaal niet.
In dat eerste heb je gelijk in, beetje verkeerde formulering van mijn kant.

Maar wat de grootte van het afspeelapparaat betreft, je kunt ook 'CD-Kwaliteit' muziek afspelen op je MP3-speler. Ligt maar net aan de compressie die gebruikt wordt volgens mij.
Anoniem: 34169 schreef op 13 mei 2003 @ 21:29:
[...]
IMO is winst willen maken nog altijd wat anders dan een markt stuk maken. Eerste is normaal en begrijpelijk, tweede is IMO zeer fout.
Als Nintendo opeens home cinema's tegen dumpprijzen op de markt zet, dan breekt de hel los. En als MS/Sony dit doen, dan is het opeens omdat ze winst willen maken? Meten met twee maatstaven noemt men dat.
Wie zegt dat Sony de markt stukmaakt ? Misschien is er wel ruimte voor twee gelijkwaardige handhelds. Tot op dit moment is nog geeneen concurrent goed genoeg gebleken om de Gameboy en opvolgers van de troon te stoten.

En volgens mij is elk bedrijf toch vrij om elke product wat ze willen op de markt te brengen ? Omdat iemand anders 'toevallig' een een soortgelijk product heeft doet daar weinig aan af lijkt me.

Het is trouwens wel wat anders als ze een compleet andere tak op gaan zoeken, bijv. MS die in de vliegtuigbranche gaat. Maar dat lijkt me toch een wat ander verhaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Wom op 13-05-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
PSX kwaliteit lijkt me best wel stupide aangezien de GBA dat ook al kan, en die is al een tijdje uit.
GBA is een opgevoerde SNES, zie jij Gran Turismo of Metal Gear Solid al op een GBA draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

kNarf schreef op 13 May 2003 @ 21:49:
[...]

GBA is een opgevoerde SNES, zie jij Gran Turismo of Metal Gear Solid al op een GBA draaien?
Het is méér dan een opgevoerde SNES hoor. Het is ook geen gelijkwaardige PSX, maar opgevoerde SNES is het zeker niet.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

edit
Ook zet ik m'n vraagtekens bij USB 2.0 en standaard mem. stick I/O. Willen ze graag illegale kopieën ofzo :?
Zo te zien passen die spellen niet op een standaard memorystick. Die is er dus alleen om te kunnen saven. Illegale kopieën kunnen ze lastig tegenhouden, maar dan zal het wel via dvd-branders moeten gaan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
O jee..
Samen met zakenpartners richt SCEI zich erop dit nieuwe platform agressief te promoten om zo de entertainment arena verder te vergroten.
Hoe zal T.net eruit zien als dit ding in de winkels ligt? :{

Maar ik ben wel benieuwd naar dit apparaat. Het klinkt leuker dan een GBA mede wegens de meerdere mogelijkheden om het te verbinden met een ander apparaat. Maar ik ben zeer benieuwd wat voor'n soort spellen ze erop doen. De GBA heeft het makkelijk, die zet er gewoon oude mario games op die hiervoor prima geschikt zijn, maar Tomb Raider 1 op zo'n ding spelen lijkt me niet handig.

Ik vraag me trouwens af wat ze onder DVD kwaliteit verstaan. . .

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:25

AntiPasta

d1 m0z4rella

* AntiPasta wacht tot de GP32 hier ooit uitkomt... als

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

OMFG, Final Fantasy 7 op een pocket in de trein >:)

*smul smul*

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Riekt naar een broodje aap, zoniet, dan lijkt het me zeer interessant, zal dan wel een stuk duurder worden dan de GBA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Officiele persbericht staat al op veel sites. ;) 't Is duidelijk geen hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 21-04 21:18
GolbeZeromus schreef op 13 May 2003 @ 21:51:
[...]

Het is méér dan een opgevoerde SNES hoor. Het is ook geen gelijkwaardige PSX, maar opgevoerde SNES is het zeker niet.
ook niet helemaal. ik vind m net wat minder dan een snes. hij heeft ook geen fx kunstjes als in starfox (als ze dat nou eens gingen poorten :9 )
zelda ziet er ook net ffe een klein tikje minder uit dan op de snes. t scheelt niet veel, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2044

JanMaster schreef op 13 May 2003 @ 21:18:
Euhm HOAX???
hij zal wel ongeveer zo groot worden: Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/cfsdvd_1732_154424

check hier maar es:

http://www.portabledvdstore.com/

dit betekend dat ie kleiner is als 2 cdtjes naast elkaar.. als je goed kijkt

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 2044 op 13-05-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sharkzor schreef op 13 May 2003 @ 23:06:
ook niet helemaal. ik vind m net wat minder dan een snes. hij heeft ook geen fx kunstjes als in starfox (als ze dat nou eens gingen poorten :9 )
De FX chip zat naar mijn weten op de card van het spel ingebouwd, niet in de SNES console zelf. Dus in theorie zou het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Ja. Dat zijn echt DVD's met een doorsnede van 60 mm 8)7

Maar effe ontopic: denk niet dat dit dingetje echte concurrentie voor de GBA zal zijn omdat hij zeker zeker 300+ euro kosten. Ook denk ik dat dat komt doordat de dingen die het allemaal zal kunnen zijn eenvoud 'weghalen' (waar de GBA nou juist in uitblinkt). Ik denk dat net zoals AudiRS4 zei dit dingetje naast de GBA blijft bestaan, maar concurrentie? Neuh.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71442

deze ps fanboy heeft nu al het zweet tussen de bilnaad!
maar ik ben benieuwd hoe ze dat gaan combineren, controller+scherm+laadmechanisme en dan in handzaam formaat & tegen een redelijke prijs

zeg nou zelf, een ps2 ofzo kost 2 meier gba 1, het moet er wel een beetje tussen in gaan komen qua prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Van IGN :

Sony Goes Handheld!
First specs and details on PSP (PlayStation Portable).

May 13, 2003 - Sony came out swinging today with a major announcement regarding its entry into the handheld market: the PSP. With a screen measuring in at a tidy 4.5 inches, the new device surely must have Nokia, Nintendo and other portable/handheld deck-makers quaking in their boots. In fact, the device is apparently so monumental, it has at least one Sony exec calling the unit "the Walkman of the 21st Century." Additionally, Ken Kutaragi, CEO of Sony Computer Entertainment Inc. and father of the Playstation commented that the device will be more powerful than the original PlayStation.

And just what makes this wondertoy so appealing? Well, other than the obvious welcome addition to the handheld market, we'd say it's these drool-worthy (and preliminary) specs:

UMD or Universal Media Device. This storage media is 60mm, about half the size of the traditional CD and has a capacity of 1.8GB. That's right GB. Expect massively complex, detailed gaming (for your handheld anyway). 2.4 inches.

ATRAC encoding support (Sony's proprietary sound format used in their minidiscs). This could mean it will be a multi-media device.

Graphics specs are also impressive: NURB technology for rendering with full 3D polygons.

The unit's widescreen LCD screen (480x272, that's the coveted 16:9 ratio we all love) will be backlit.

The unit's sound processing will feature full 3D sound, PCM, and will be "fully reconfigurable."

MIPS 32-bit processor.

Also, a secure ROM cartridge for anti-piracy efforts.

Super-one-chip solution for graphics, sound, etc.

Memory stick will be used for game saves. Also, for GPS functionality.

Rechargeable battery.

CPU: 90 nanometers with a clock speed TBD.

USB 2.0 connection for talking to your PC, cellphone, even your PS2.

Embedded RAM.

Supports additional video codecs (other than MPEG 4.)

We suspect that the PSP will also come equipped with an analog stick and, since the media is disc-based, it may also have a flip-top lid/cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Maar waarom noemen ze dit niet de Playboy? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81032

WHOEHAHHAHAHHA!!!!! En bedankt! Red Bull over mijn beeldscherm! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Graag gedaan, dan ben je nu ook nog eens de trotse bezitter van een beeldscherm met vleugels :D

Maar ik denk dat ik er in ieder geval niet eentje hoef te hebben....zou niet weten wanneer ik on the move zou kunnen spelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-03 16:39
Ik persoonlijk ben zeer benieuwd naar die psp (hoop dat het een werktitel is).

Velen hebben al geprobeerd voet te krijgen op de handheld consoles. Sony is natuurlijk niet de eerste de beste maar ik denk dat het moeilijker wordt voor hun dan hoe snel ze de consolemarkt overnamen.
En je zal zien dat Bill "Billy Bob" Gates nu ook een handheld speeltje wil. Ze kunnnen nu niet achterblijven natuurlijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharkzor schreef op 13 May 2003 @ 23:06:
[...]

zelda ziet er ook net ffe een klein tikje minder uit dan op de snes. t scheelt niet veel, maar toch...
Gelul, check je facts. Wat jij vindt is überhaupt niet interressant. De GBA is 32 bit, evenals de PSX. De SNES is 16 bit. De Nintendo 64 (je raad het al) 64bit, en de DC, GC, PS2 en Xbox 128bit.
Anoniem: 57209 schreef op 13 May 2003 @ 22:52:
Officiele persbericht staat al op veel sites. ;) 't Is duidelijk geen hoax.
Dat was ook zo met de MS iLoo :)
kNarf schreef op 13 May 2003 @ 21:49:
[...]

MGS draaide al op de GBC :o

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 14-05-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb zelf gisteren de persconferentie gezien: Dit is echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 04-11-2024

RetepV

ALLES valt te repareren

DarK_M schreef op 13 mei 2003 @ 21:24:
als het zo door gaat slaap je over 10 jaar in een bed gefrabriceerd door Microsoft onder een Sony deken met een Sony kussen als je begrijpt wat ik bedoel
Echt niet!

Een Sony deken en een Microsoft bed zijn niet compatible.

:+

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 04-11-2024

RetepV

ALLES valt te repareren

Maar goed, mijn gedachtes:

- Sony heeft nog niets laten zien en ik meen gelezen te hebben dat het eind volgend jaar pas op de markt komt. Nog 1.5 jaar wachten dus, en voor Nintendo dus nog 1.5 jaar de tijd om de opvolger van de GBA SP te bedenken en te maken (daar zijn ze overigens al lang mee bezig).

- Ik zie niet in hoe ze al die features kunnen inbouwen zonder er een navenant grote batterij in te proppen. Het zou een handheld moeten worden, maar ik denk dat het meer een soort mininotebook moet gaan worden. Maar dan is de resolutie van dat schermpje weer veel te laag. Met andere woorden: volgens mij gaat de batterij korter mee dan een movie en dat suckt.
Ook 1.8Gb lijkt me wat overdreven. Daar gaan games gebruik van maken, maar als er veel geladen wordt, wordt er ook veel stroom getrokken. Games met veel eyecandy zullen dus stukken korter mee gaan dan andere 'gewone' games. Geen al te beste reclame als je game met eyecandy maar een half uur met de batterij doet. Stel je voor dat je Half-Life zou moeten spelen op dat ding. Dat kost minstens 12 uur om uit te spelen, dus moet je 24 keer de batterij opladen voor 1 game! Ik heb alvast een nieuw woord bedacht: 'powerjockey' :) (i.p.v. diskjockey zoals vroeger op de Amiga met die floppies)

- Positief: als dat ding 100% PSX compatible wordt, dan hebben ze direkt een vette basis met spellen tot hun beschikking.

[ Voor 3% gewijzigd door RetepV op 14-05-2003 17:01 ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Denk niet dat ie compatible zal zijn met PSX spellen aangezien de discs kleiner zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 17-03 09:02
ja, waarom denkt iedereen dat het een groot ding gaat worden :?? Kan toch vet klein met 60mm DVDs...

edit:
En nu al speculeren dat je maar een halfuur kan doen met de accu vind ik ook een beetje ver gaan 8)7 Lijkt me sterk dat Sony daar niet aan heeft gedacht eh...

[ Voor 46% gewijzigd door dvdgrs op 14-05-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

waarom zo iets op de markt brengen. wat mag het gaan kosten te veel. kijk naar die specs daar krijg ik een natte broek van. maar als er een prijskaartje van 300 a 400 euro aan zit. en de batterijen die het geen 2 uur uithouden is het snelgebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Laatst online: 09-03 16:39
Anoniem: 56386 schreef op 14 May 2003 @ 17:26:
waarom zo iets op de markt brengen. wat mag het gaan kosten te veel. kijk naar die specs daar krijg ik een natte broek van. maar als er een prijskaartje van 300 a 400 euro aan zit. en de batterijen die het geen 2 uur uithouden is het snelgebeurd
Ik zit ook die specs te bekijken en dat kan nooit gba(sp) prijsniveau worden. En ik denk dat mensen niet al teveel willen betalen voor een handheld. Of Sony moet die psp's met verlies willen verkopen.
Maar ja, het is nog ver weg, we zien het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43460

ben ik nu de enige die denkt dat de meeste 3D ps1 spellen niet te spelen zijn op zo'n klein scherm? Dat lcd scherm voor mijn cube heb ik ook teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
Anoniem: 56386 schreef op 14 May 2003 @ 17:26:
Denk eraan dattie pas over 1.5jaar op de markt verschijnt, wie zegt dat hij duur gaat worden, wie zegt dat de batterijen het niet lang uithouden... mensen hier hebben alles al uitgevogeld lijkt wel :| Sony is echt niet achterlijk hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 43460 schreef op 14 May 2003 @ 18:04:
ben ik nu de enige die denkt dat de meeste 3D ps1 spellen niet te spelen zijn op zo'n klein scherm? Dat lcd scherm voor mijn cube heb ik ook teruggebracht.
De N-Gage van Nokia draait Tomb Raider ook gewoon in 3D op een (erg) klein scherm. De eerste reacties zeggen echter dat het niet echt speelbaar is, maar dat zou mede komen door de lage FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bong-One schreef op 14 May 2003 @ 18:38:
[...]
Denk eraan dattie pas over 1.5jaar op de markt verschijnt, wie zegt dat hij duur gaat worden, wie zegt dat de batterijen het niet lang uithouden... mensen hier hebben alles al uitgevogeld lijkt wel :| Sony is echt niet achterlijk hoor...
Er zijn hier mensen die ervaringen hebben met een soortgelijk ding :) Daaruit blijkt dat iets wat zoveel rekenkracht heeft, ook energie slurpt. Zo ook deze PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
Anoniem: 34169 schreef op 14 May 2003 @ 19:39:
[...]
Er zijn hier mensen die ervaringen hebben met een soortgelijk ding :) Daaruit blijkt dat iets wat zoveel rekenkracht heeft, ook energie slurpt. Zo ook deze PSP.
De psp zal best energie slurpen... maar dat betekend niet dat hij een half uur doet op zijn accu of 2 uur ofzo, nogmaals, Sony is niet achterlijk... Bovendien ben ik ook niet achterlijk, en begrijp ik best dat dat ding energie gaat vreten met zn backlit scherm en zn hoge specs... maar mensen schrijven het ding nu al af omdat de accu niet lang meegaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Kickje. Misschien is het leuk om te zien welk medium de PSP gaat gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony3_08.gif

Ja, je kunt er op klikken...

Dit plaatje is gisteren gepubliceerd door Watch Impress uit Japan, nadat Sony een offciele press-release had gegeven over o.a. de nieuwe PSX. De PSP zelf heb ik nog niet met 100% zekerheid kunnen onderscheiden, wellicht is dit hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony3_07.gif

Maar ik zie hier niet echt iets wat lijkt op een spelcomputertje... want waar zijn de knopjes? Het kan dus ook de "PDP" zijn, een digitale A/V-speler met strak LCD'tje.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

NoTimeRemains

I know

Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/ps2/image/psp_052803_01_in.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/ps2/image/psp_052803_03_in.jpg
By IGN.com
More PSP Details

It's a set-top box that's portable!

May 28, 2003 - Rumors that Sony Computer Entertainment's PS3 will be a set-top box of sorts were only strengthened as Sony announced the PSX, a not-so-subtle segue into the unreleased iteration of the console. With the ability to record television shows, play movies, hop on the Internet, and record DVDs among other things, it seems that Sony wants to make the PSX (and eventually the PS3) the one and only box sitting next to you television.
But what about the PSP? More than just a handheld game console, the PSP will in fact be a portable multimedia system. The wide-aspect screen, support for MPEG 4 and ATRAC, and its support for USB 2.0 should have clued you in already, but a new slide from Sony's PSX presentation confirms this. Just take a look at the image below.

So, games, music, security, and movies support are planned for the PSP. And with support and interest from game developers/studios and film studios, the PSP should be the next step in portable entertainment. Though there already exists pocket PCs and the like that have similar functions and abilities, none have the power and storage of the PSP. At 1.8 GB per disc, using MPEG 4 compression, one could fit four to five hours of relatively high-quality video on one disc. And at resolution of the PSP's screen (480 x 272 dots), using lower quality video may be negligible, allowing for even longer movies and videos. You can imagine the possibilities.

Also, in the slide below, it is implied that the PSP will also incorporate PDA functions as the image shows a Sony Clie (Sony's version of a Palm) being incorporated in the PSP.

Sony looks to dominate the home and portable electronics market with their all-in-one systems. Will Sony receive a response from Nintendo or Microsoft? Only time will tell.

Stay tuned to IGN for more news regarding the PSP and the PSX.

[ Voor 91% gewijzigd door NoTimeRemains op 30-05-2003 15:53 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*kick* iemand al meer gehoord ondertussen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15

TrekDr0p

QR niet scannen

Afbeeldingslocatie: http://shop.himeya.com/products/ps_hard/pocket_station/pocket_station.gif
Afbeeldingslocatie: http://mmcafe.telnet.or.jp/tgs98f/tgsf98-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmcafe.telnet.or.jp/tgs98f/tgsf98-4.jpg

is dit hem misschien ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat is de pocketstation van Sony, die is al een hele tijd op de markt. Is vergelijkbaar met de VMU van de Dreamcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

the_Omniscient schreef op 29 May 2003 @ 15:43:
Kickje. Misschien is het leuk om te zien welk medium de PSP gaat gebruiken:

[afbeelding]

Ja, je kunt er op klikken...

Dit plaatje is gisteren gepubliceerd door Watch Impress uit Japan, nadat Sony een offciele press-release had gegeven over o.a. de nieuwe PSX. De PSP zelf heb ik nog niet met 100% zekerheid kunnen onderscheiden, wellicht is dit hem:

[afbeelding]

Maar ik zie hier niet echt iets wat lijkt op een spelcomputertje... want waar zijn de knopjes? Het kan dus ook de "PDP" zijn, een digitale A/V-speler met strak LCD'tje.
japanees: small things come in small packages :Y)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:59

Wiebbe

<none />

ja echt he..
dat is wel HEEL erg klein :P
als je die Psone bekijkt, en dan dat ding, zal niet groter zijn dan een memory card (volgens mij is het er ook een ;) ) ik bedoel, 4 richting toetsen, en dan 1 aktie knop :P

Psone heeft er veel meer!, ik denk dat dat zon interactieve memory Card is, waarmee je rechtstreeks dingen kon deleten enzo?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 13:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

wow geweldig zeg! dit is echt nieuws. Ik kijk er erg naar uit hoe zo iets er uit mag zien en wat het allemaal gaat kosten. gaat dit niet verschrikkelijk batterijen eten?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiebbe schreef op 10 June 2003 @ 18:15:
ja echt he..
dat is wel HEEL erg klein :P
als je die Psone bekijkt, en dan dat ding, zal niet groter zijn dan een memory card (volgens mij is het er ook een ;) ) ik bedoel, 4 richting toetsen, en dan 1 aktie knop :P

Psone heeft er veel meer!, ik denk dat dat zon interactieve memory Card is, waarmee je rechtstreeks dingen kon deleten enzo?
Is het inderdaad, zeg AudiRS4 ook. Is een soort VMU, dus een memorycard met een display erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Ik vind de GBA minder dan een SNES. In theorie zal het wel betere specs hebben maar uiteindelijk draait het om wat je op het scherm ziet en SNES games op een grote tv zien er gewoon beter uit dan een GBA game met dat miezerschermpje.

Kortom:

SNES > GBA

en

PSX > PSP

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41239 op 11-06-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli
  • Laatst online: 06-01 12:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

bedenk wel dat ze juist de beeldkwaliteit hoog willen houden, dat de GBA niet al te duidelijk is dat klopt, maar daar moet de psp hem dan juist op gaan kloppen!

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik wil er heel even op wijzen dat de PS2 de enige 128 bit is, de GameCube 64 bit en de Xbox 32 bit.
De Dreamcast had 2 64 bit processoren.

Maare, hier heb je niets aan, alleen domme consumenten kijken naar de specs. Kijk gewoon naar de spellen. Ik hoef je niet te vertellen dat de Xbox PSOne graphics voort broeit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laten we vooral hopen dat er niets gespaard wordt op het gebied van ergonomie, ik bedoel als er écht psx(1 tegenwoordig) spellen op komen zoals ff, dan wil je geen kramp in je handen krijgen na een half uurtje die spellen moet je lekker lang achter elkaar kunnen spelen. En met de gba (en de gba2 se ofzo) moet je dat echt niet proberen.

en nog een ding, er moeten ook niet te veel functies op zitten naar mijn mening, dan wordt ie toch nodeloos duur. En dan kan je beter een pda nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De Xbox 32 bit... omg... stupid... dat was de GPU ofzoiets... niet de CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Anoniem: 57209 schreef op 12 June 2003 @ 21:59:
De Xbox 32 bit... omg... stupid... dat was de GPU ofzoiets... niet de CPU...
De GPU en CPU van de Xbox zijn beide 32 bits..

Bovendien betekent het aantal bits tegenwoordig helemaal niks meer.. Alleen de slecht geinformeerde consument trapt daar nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 16:09
HuggyB schreef op 11 June 2003 @ 19:13:
Ik wil er heel even op wijzen dat de PS2 de enige 128 bit is, de GameCube 64 bit en de Xbox 32 bit.
De Dreamcast had 2 64 bit processoren.

Maare, hier heb je niets aan, alleen domme consumenten kijken naar de specs. Kijk gewoon naar de spellen. Ik hoef je niet te vertellen dat de Xbox PSOne graphics voort broeit. :)
Dat bit gebeuren wil niet zo heel veel zeggen, de Nintendo 64 was ook al 64 bit (geloof ik ;) )

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor wat meer info wilde ik ook naar deze discussie bij t nieuws verwijzen:

nieuws: Sony PSX details en plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Nieuwe info! :)

Tha specs.. ! (bron: www.gamefront.de)

Cutting Edge Technologies (Aiming to explore the future):
- 90nm Semiconductor Process
- Dual MIPS R4000 Core
- Vector Floating Engines
- Reconfigurable DSP Engine(VME)
- Advanced 3D Graphics Engine
- AVC(MPEG4) Decoder
- AES Crypto System
- 1.8GB UMD

21st Century Portable System:
* Vereint alle Formen der digitalen Unterhaltung *
- 3D-CG Game
- 7.1ch Audio, 3D Sound
- ATRAC3 plus, AAC, MP3 for Music
- AVC/@MP for Picture / Movie
- 16:9 Widescreen TFT LCD
- Embedded Wireless LAN 802.11
- Li-ion Battery
- Extension for GPS, Digital Tuner...

Optical Disc System:
- Large Capacity (3 x to CD-ROM)
- Media for Game/Music/Movie/Publishing
- Lower Manufacturing Cost
- Minimize Inventory Risk
- Repoat Ordering System
- Parental Lock System
- Regional Code System
- Copy Protection

UMD - Universal Media Disc:
* Ultimate Portable Disc for SD System *
- 60mm
- Laser Diode: 660nm
- Dual Layer : 1.8GB
- Transfer Rate: 11Mbps
- Shock Proof
- Secure ROM by AES
- Unique Disc ID

PSP CPU Core:
- MIPS R4000 32-Bit Core
- 128 Bit Bus
- 1~333 MHz @ 1.2V
- 8 MB Hauptspeicher (eDRAM)
- Bus Bandwidth: 2,6 GB/sec
- I-Cache / D-Cache
- FPU, VFPU (Vector Unit): @ 2,6 GFlops
- 3D-CG Extended Instructions

PSP Media Engine:
- MIPS R4000 32-Bit Core
- 128 Bit Bus
- 1~333 MHz @ 1.2V
- Sub Memory: 2MB (eDRAM) @ 2,5 GB/sec
- I-Cache / D-Cache
- 90nm Cmos

PSP Graphics Core 1:
- 3D Curved Surface + 3D Polygon
- Compressed Texture
- Hardware Clipping, Morphing, Bone(8)
- Hardware Tessellator
- Bezier, B-Spline(NURBS)
- ex 4×4 / 16×16 / 64×64 sub-division ~ reduce program /data
~ reduce memory footprint & bus traffic

PSP Graphics Core 2:
- Rendering Engine + Surface Engine
- 256bit Bus, 1-166 MHz @1.2V
- VRAM :2MB (eDRAM)
- Bus Bandwidth: 5.3GB/sec
- Pixel Fill Rate :664 M pixels/sec
- max. 33 M Polygon/Sec (T&L)
- 24bit Full Color: RGBA

PSP Sound Core:
- Reconfigurable DSPs
- 128 Bit Bus
- 166 MHz @ 1.2V
- 5 Giga Operations/Sek.
- CODEC
- 3D Sound, Multi-Channel
- Synthesizer, Effecter, ...

AVC Decoder:
- AVC (H.264) Decoder
- Main Profile
- Baseline Profile
- @ Level1, Level2, Level3
- 2Hours (High Quality) ~ DVD Movie
- 4Hours (Standard Quality) ~ CS Digital

Kommunikation:
- Wireless LAN 802.11 (Hot Spots, Home Server, usw.)
- IrDA (PSP, Handy, usw.)
- Stereo-Kopfhörer-Anschluss
- Memory Stick
- USB 2.0 (PSP, PS2, PC, usw.)

quote van Sony PR dude: "we want to make the ultimative Handheld" - oeh.. Gewaagd >:)

Jammer dat de prijs nog niet bekend is en welke games er bijvoorbeeld tijdens de launch uitkomen (FF7-2?). Ben verder ook wel benieuwd naar de batterij levensduur. Zoveel bekend maar tegelijkertijd ook zoveel vragen..

Het lijkt erop dat de PSP het nog wel eens heel moeilijk voor Nintendo kan maken mits de prijs acceptabel is!

pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp01.jpg

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp02.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp03.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp04.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp05.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp06.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp07.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp08.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp09.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp10.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp11.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20030729/psp13.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 23844 op 29-07-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Prachtig heh?

Kan mn broertje DVD's kijken, ik een spelletje doen (met realtime NURBS ;) ), mn vader kan de weg naar Duitsland weer vinden met de GPS extension, en mn moeder..... tja.. die heeft de rumble functie.

Heh gatsie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

^ Lekker veel respect voor je moeder heb je :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41239 op 30-07-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Je moest es weten hoeveel respect ik voor jouw moeder heb. ;)

Hoho! Ik ben mij er een. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik gok dat Nintendo op dit moment heeel hard aan het werk is, om iets mooiers en goedkopers te maken (grafisch ala Mario 64 en Perfect dark) Als ze ditkeer maar wel wel wat meer knoppen doen (2 +shoulder is niet handig voor ports en emu's :P)

Ik ben echt nieuwsgierig hoe dit allemaal gaat aflopen, lijkt me echt vet om over 2 jaar te lezen (nadat er 1 van de 2 de markt heeft overgenomen) hoe het allemaal begon.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Denk dat dit toch wel een potentiele GBA killer wordt, vooral de mogelijkheid films en muziek erop af te kunnen spelen is een goede zet, zeker als het betaalbaar wordt.....toch lekker als je op reis bent om films te kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Laatst online: 21-04 10:02
ik snap echt niet welke deus er nou films gaat kijken op een portable dingetje in plaats van lekker thuis...

gba killer... dat moeten we nog maar zien. voorlopig heb ik nog niks over software gehoord, dus laat ze eerst maar eens met goeie spellen komen, daar gaat het tenslotte om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

mischien kan je dat ding wel op de tv aansluiten? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09

Eijkb

Zo.

Als ze nu als OS een gestripte linux nemen dan zijn we klaar. Alle spellen dmv bv OpenGL en duizenden ontwikkelaars die handige aps gaan maken. Gaatje in de markt lijkt me, zeker met die configuratie. Plus het feit dat er dan wat meer en professionelere spellen voor linux beschikbaar worden (dan moeten ze wel scalable zijn voor diverse schermformaten natuurlijk)... Of praat ik nu onzin?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

De eerste ontwerpen zijn vrijgegeven :

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/TheDuke/200311/1068022855_0.jpg

Ziet er stijlvol en strak uit als je het mij vraagt.

bron

[ Voor 15% gewijzigd door Wom op 05-11-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 14:49
het lijkt mij dat het beeldscherm snel beschadigd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limit28
  • Laatst online: 21-03 15:05

limit28

Loading.....

nice :9~ :9~ :9~ . alleen dei beeldscherm is beetje aan de neppe kant

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96409

Zeker strak hier kan ik wel mee leven hoor maar ik heb het idee dat het nog steeds aardig groot is. Het moet natuurlijk ook niet te klein zijn. Dit gaat toch wel een hit worden. Vind dat nintendo de laatste tijd een beetje onder doet voor zijn broertje sony. Als het maar geen nieuwe gamegear word. (tof apparaat, alleen geflopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94528

wauw nice.

De uiteindelijke versie zou er wel wat minder uit komen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik vind hem eigenlijk best wel lelijk.. vooral dat touwtje (bleh)
Lijkt me inderdaad dat ook dat hij erg snel zal beschadigen en dan met name het schermpje.. die knopjes zijn btw ook echt supernep nouwja ik was toch al niet van plan dat ding te gaan kopen dus ze gaan hun gang maar.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:18

Damian

Insane Obtrusion

t'is een concept he... houd dat in je achterhoord..

Verder vind ik hem qua design erg stoer, allen de powerknop op een onlogische plek. doe zou ik iets verder weg bij de "gebruiks" knopjes plaatsen...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Oké, ziet er leuk uit, maar wordt vast veel te duur, iedere console zal goedkoper zijn als dit ding uitkomt.

En misschien al snel (dan) een opvolger op de GBA / GC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70626

prijzen van 60$ zijn genoemd en dat vind ik niet duur. maar ja eerst zien. en het ziet er zeker wel vet uit. maar nogmaals het is een concept dus je moet maar zien wat er van overblijft. ik ben benieuwd. dit belooft in ieder geval veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik vindt 'm er wel strak uitzien....vraag me alleen af of de controls gaan werken (lijkt toch dat er wat ruimte zit en het niet zo is als met de ps controller dat je makkelijk een andere richting op kan)....ben benieuwd of het uiteindelijke model er ook zo uit zal zien, maar denk het wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92726

Leuk concept plaatje..
Maar kijk eens waar je linkerduim komt te liggen.. die glijdt zo die schuine rand af |:(

Kga ervan uit dat het uiteindelijke doerakje er geheel anders uit gaat zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:20

Bosmonster

*zucht*

Inderdaad.. ziet er leuk uit maar onmogelijk in mijn handen te houden..

Maar goed.. tis maar een concept.. waarschijnlijk een van de velen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36396

Ik dacht dat de richtprijs ongeveer 200€ zou zijn bij lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96562

Anoniem: 34169 schreef op 13 mei 2003 @ 21:18:
Euhm HOAX???

edit

edit2
sorry voor late reply, maar er zijn al ruim 2 jaar portable dvd spelers 8)7

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een Topic gelezen er over in een Magazine. En daar staat in dat het een betere kwaliteit is dan de PSX. Je kan het geheugen uitbreiden voor je game saves met een Memorystick. En de Naam is PlayStation PORTABLE.. (niet pocket).. Zeg het blad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 11:34
Weet iemand wanneer hij beschikbaar is? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 17:14

Wekkie

Yeah

Zo hé, das een flinke trap :P

Volgens mij is er nog net zo weinig bekend als een paar maanden terug :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Wekkie schreef op 08 februari 2004 @ 17:20:
Zo hé, das een flinke trap :P

Volgens mij is er nog net zo weinig bekend als een paar maanden terug :)
Sony zegt zelf november 2004....ik betwijfel ten zeerste of ze dat gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kezand
  • Laatst online: 28-01 11:34
Ow ik dacht ik haal hem even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Ik hoop dat er een extention is voor mobiele telefonie. Mijn huidige telefoon gaat tegenwoordig niet meer zo lang mee wat batterijen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Ik vind die PSP concept model niet zo slecht hoor, die knopjes zien er goed uit omdat het zo vlak is met de rest :o ik weet niet of dit goed wordt ofzo maar we hebben het wel over Sony hè :P maker van de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 11:20

Bosmonster

*zucht*

HuggyB schreef op 09 februari 2004 @ 16:44:
Ik hoop dat er een extention is voor mobiele telefonie. Mijn huidige telefoon gaat tegenwoordig niet meer zo lang mee wat batterijen betreft.
Ah ja.. je wacht liever een jaar op de PS-Pocket dan dat je ff een nieuw batterijtje koopt :P
Anoniem: 72901 schreef op 09 februari 2004 @ 17:34:
Ik vind die PSP concept model niet zo slecht hoor, die knopjes zien er goed uit omdat het zo vlak is met de rest :o ik weet niet of dit goed wordt ofzo maar we hebben het wel over Sony hè :P maker van de PS2.
Als ik hem zo zie is er onmogelijk op te gamen. Het ding is niet normaal in je handen te houden met die gladde knopjes helemaal aan de rand.

Het is leuke concept-art, maar kan me niet voorstellen dat ze zoiets op de markt gaan zetten (met een beetje testen komen ze vast wel tot de zelfde conclusie als ik hierboven :P).

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 09-02-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

HuggyB schreef op 09 februari 2004 @ 16:44:
Gelukkig komt er in de psp geen telefoonfunctionaliteit, de psp is een echte spel computer en niet zo'n halfslachtig geval als bijvoorbeeld een N-Gage. Het lijkt me dat dat apparaat toch wel bewezen heeft dat 't een heel slecht idee is om te pogen een echte handheld console te combineren met een telefoon...
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.