Zou leuk zijn, ben 13 maart jarig, kan dus nog even wat extra geld scorenIcelus schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:51:
Europese release datum is 24 maart 2005?
Capcom heeft z'n Europese releaselijst onthuld.
Anoniem: 122762
En daar zit je dan in je 2004 BMW 3-serie zonder sigarettenaansluiting (roken in de auto is zoo pasé) omdat er een navigatie in de plaats van de asbak zit....Anoniem: 69767 schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:36:
[...]
Weleens gehoord van een: A U T O L A D E R

Weleens gehoord van een: S P L I T T E R ?Anoniem: 122762 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 09:03:
[...]
En daar zit je dan in je 2004 BMW 3-serie zonder sigarettenaansluiting (roken in de auto is zoo pasé) omdat er een navigatie in de plaats van de asbak zit....

Merk wel weer dat ieder kul argumentje weer aangegrepen wordt....

[ Voor 11% gewijzigd door Arx op 21-12-2004 10:03 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Laten we er hier geen discussie van maken welke auto al dan niet een sigarettenaanstekker/12 volt aansluiting heeft.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Het probleem met de video bestanden overzetten heeft zich opgelost. De videotjes maken gaat heel simpel, maar nu gebruik ik nog een Windows programma die ik onder Virtual PC draai. Moet nog een geschikt programma vinden voor op de MAC of in ieder geval de instellingen vinden.
De laatste twee dagen heb ik de videobestanden er via windows of virtual pc op gekregen, maar toen ik net beter keek bleek dat de bestand extensie met hoofdletters was en de bestanden die ik met mijn MAC er op zette gewoon er op worden gezet zoals ze op mijn schijf staan: met kleine letters dus. Het simpele handmatig alle extensies omzetten van kleine letters naar hoofdletters heeft het probleem opgelost. Wel raar, omdat de memory stick gewoon in FAT is geformatteerd en dus geen onderschijdt moet maken tussen hoofd en kleine letters. MAC is een unix based system en die maakt wel onderscheidt tussen hoofd en kleine letters. Maar hiermee is dus ook het laatste probleempje opgelost. Filmpjes kijken gaat wonderbaarlijk goed en je kan alles goed volgen. Zelfs ondertiteling is te lezen als je dat wilt.
De laatste twee dagen heb ik de videobestanden er via windows of virtual pc op gekregen, maar toen ik net beter keek bleek dat de bestand extensie met hoofdletters was en de bestanden die ik met mijn MAC er op zette gewoon er op worden gezet zoals ze op mijn schijf staan: met kleine letters dus. Het simpele handmatig alle extensies omzetten van kleine letters naar hoofdletters heeft het probleem opgelost. Wel raar, omdat de memory stick gewoon in FAT is geformatteerd en dus geen onderschijdt moet maken tussen hoofd en kleine letters. MAC is een unix based system en die maakt wel onderscheidt tussen hoofd en kleine letters. Maar hiermee is dus ook het laatste probleempje opgelost. Filmpjes kijken gaat wonderbaarlijk goed en je kan alles goed volgen. Zelfs ondertiteling is te lezen als je dat wilt.
En hoe zit het met de grootte van een film, zeg 1,5 uur 
@ Fuelke, geef nou gewoon eens een paar tempbans weg als er weer van dat fanboy-batterij-gezeik voorbij komt.
Vandaag Jak 3 gezien bij de mediamarkt (op de ps2), moet jak 2 nog uitspelen dus nog maar niet gehaald, maar ik hoop eigenlijk dat er een jak-serie op de psp komt (wel lastig, aangezien de serie na 3 is afgelopen geloof ik)
@ Fuelke, geef nou gewoon eens een paar tempbans weg als er weer van dat fanboy-batterij-gezeik voorbij komt.
Vandaag Jak 3 gezien bij de mediamarkt (op de ps2), moet jak 2 nog uitspelen dus nog maar niet gehaald, maar ik hoop eigenlijk dat er een jak-serie op de psp komt (wel lastig, aangezien de serie na 3 is afgelopen geloof ik)
[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 21-12-2004 13:28 ]
IGN heeft een echt uitgebreide artikel over de batterij.
http://psp.ign.com/articles/574/574557p1.html
Korte Overzicht:
Test 1: Hard Performance Test - 3 hours, 32 minutes
Test 2: Heavy UMD Gameplay Test - 5 hours, 9 minutes
Test 3: Sleep Mode Test - Negligible Battery Impact Over 24 hours
Test 4: WiFi Multiplayer Test - 2 hours, 46 minutes
Test 5: MP3 Playback (Memory Stick) Test - 10 hours, 39 minutes
Korte Overzicht:
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Als de sleep mode geen directe invloed op de accu heeft, weet ik wel wat ik met m'n psp doe als ik even stop met spelenArx schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:46:
Korte Overzicht:
Heeft iemand al de PSP binnen? Bij Lik-Sang is hij (alweer) uitverkocht

[ Voor 8% gewijzigd door whiteclear op 21-12-2004 14:34 ]
Ik weet niet of iemand hem "binnen" heeft, maar kiddyl zit in Japan en heeft er een...whiteclear schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:33:
(lucky bastard
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 21-12-2004 15:19 ]
Anoniem: 10818
Ik heb mijn PSP afgelopen zaterdag in ontvangst mogen nemen (heb er 1 kunnen bemachtigen via een kennis die er tijdelijk verblijft) en ik ben er zeer van onder de indrukwhiteclear schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:33:
Helaas wacht ik nog op een levering van play-asia.com (Ridge Racers), dus heb ik tot nu toe alleen met de multimedia functies kunnen spelen.
Ik zou niet weten waar je anders nog terecht zou kunnen om er 1 te bemachtigen, maar play-asia.com heeft er iig nog wat op voorraad (de "kale" versie incl. Ridge Racer voor ong. 448 euro, en de value pack incl. Ridge Racer voor ong. 488 euro - worden binnen 24h verstuurd).
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 10818 op 21-12-2004 15:42 ]
Aardig prijsje als hij bij Lik-Sang 170 euro kostAnoniem: 10818 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 15:37:
Ik zou niet weten waar je anders nog terecht zou kunnen om er 1 te bemachtigen, maar play-asia.com heeft er iig nog wat op voorraad (de "kale" versie incl. Ridge Racer voor ong. 448 euro, en de value pack incl. Ridge Racer voor ong. 488 euro - worden binnen 24h verstuurd).
124138
hallo mijn PSP is onderweg...maar ik weet nu dat er een japans oplader bij is toch? kan ik dan gewoon een doodgewoon converter er voor bestellen of moet dat ook nog een merk sony hebben ? zo niet wat zijn bijvoorbeeld goeie converters? hebben mensen enig idee hierbij anders kan ik hem zometeen niet opladen niet echt handig
Anoniem: 93354
Een standaart converter gaat wel werken denk ik. Lijkt me niet dat het uitmaakt of het van sony is of niet.
Was het maar zo, de laatste zending van Lik-Sang ging ook voor nog +/- 480 over de toonbank.whiteclear schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:27:
[...]
Aardig prijsje als hij bij Lik-Sang 170 euro kost
Anoniem: 10818
De oplader werkt op 100V-240V, het enige wat je dus nodig hebt is een eenvoudige "converter" voor de stekker (van twee platte pinnen naar wat wij hier in NL gebruiken).124138 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:41:
hallo mijn PSP is onderweg...maar ik weet nu dat er een japans oplader bij is toch? kan ik dan gewoon een doodgewoon converter er voor bestellen of moet dat ook nog een merk sony hebben ? zo niet wat zijn bijvoorbeeld goeie converters? hebben mensen enig idee hierbij anders kan ik hem zometeen niet opladen niet echt handig
Voor een paar euro kun je zo'n converter bij de lokale elektroboer halen
Idd als dat zo was dan surf ik nu naar liksang om 'm te bestellen.MaZo schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:47:
[...]
Was het maar zo, de laatste zending van Lik-Sang ging ook voor nog +/- 480 over de toonbank.
Assume there are no rules and it's one big free for all
Anoniem: 130445
aantal mooie foto's !!
http://mobile01.com/newsdetail.php?id=1654
http://mobile01.com/newsdetail.php?id=1654
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 130445 op 21-12-2004 19:50 ]
HOW-TO: get videos and DVDs onto your Sony PlayStation Portable (PSP) for free
http://www.engadget.com/entry/1234000980024404/
http://www.engadget.com/entry/1234000980024404/
[ Voor 3% gewijzigd door T-Junkie op 21-12-2004 21:18 ]
Ik kan echt niet wachten tot hij uitkomt in Nederland... Echt een top apparaat..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Nog beter dan verwachtArx schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:46:
Korte Overzicht:
Bijna 3 uur met WiFi
124138
Ok dan goed dat ik dat nu ook weetAnoniem: 10818 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:52:
[...]
De oplader werkt op 100V-240V, het enige wat je dus nodig hebt is een eenvoudige "converter" voor de stekker (van twee platte pinnen naar wat wij hier in NL gebruiken).
Voor een paar euro kun je zo'n converter bij de lokale elektroboer halen
bron: http://www.gamer.nl/viewdoc/1534/2Helaas is het vanwege de directory structuur van de PSP niet mogelijk om een memorystick direct uit een Sony camera in de PSP te schuiven om vervolgens de foto’s groot te bekijken. Misschien is het in de toekomst wel mogelijk om een digitale camera aan te sluiten op de PSP, om zo vervolgens de foto's op een groter scherm te bekijken
wat is dit voor een onzin?!
klopt dit?
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Ja dat klopt. Dat heeft te maken dat de Directory structuur van een foto camera compleet anders is dan die van een PSP. Hier kun je er meer over lezen: T-Junkie in "Say hello to... PlayStation Pocket!"johnuitalmelo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:44:
[...]
bron: http://www.gamer.nl/viewdoc/1534/2
wat is dit voor een onzin?!
klopt dit?
maar dan nog, het is gewoon onzin..Arx schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:47:
[...]
Ja dat klopt. Dat heeft te maken dat de Directory structuur van een foto camera compleet anders is dan die van een PSP. Hier kun je er meer over lezen: T-Junkie in "Say hello to... PlayStation Pocket!"
het is allemaal sony en het is allemaal compatible,
ik hoop echt dat ze dit gaan veranderen middels een update ofzo..
heb zelf 2 sony camera's, dus ik vind dit best wel 'minder'..
Ik weet niet meer hoe het precies zit, maar met mn DSC-P93 kan ik wel de map bepalen waarin ie de foto's neerzet als ik ze maak.. Maar je kan vast geen andere mappen selecteren dan degene met een bepaalde naam ofniet?
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
het is allemaal sony dus het is allemaal incompatible
Uhm, het is sowieso onmogelijk om een memorystick in 'n memorystick duo slot te proppen, dus ik zie 't probleem niet
Volgens mij zijn de meerste camera's van Sony uitgerust met 'n gewoon memorystick slot.
Het even overzetten op de pc van de bestanden kost ook zoveel moeite 
Overigens moeten de bestanden op de psp gewoon in een speciale afbeeldingendir staan, dus dat zou met jouw camera moeten kunnen.

Overigens moeten de bestanden op de psp gewoon in een speciale afbeeldingendir staan, dus dat zou met jouw camera moeten kunnen.
Mooie review van IGN over de valuepack
http://psp.ign.com/articles/572/572566p1.html
Persoonlijk haal ik geen valuepack. Je kan beter €50 bij die €40 verschil stoppen en een MMS DUO PRO halen van 512MB. En wie heeft er nou geen koptelefoon? Iedereen heeft tegenwoordig toch een apparte mp3 speler
Persoonlijk haal ik geen valuepack. Je kan beter €50 bij die €40 verschil stoppen en een MMS DUO PRO halen van 512MB. En wie heeft er nou geen koptelefoon? Iedereen heeft tegenwoordig toch een apparte mp3 speler
Dat zou ik niet meteen concluderen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de specs van een recente eenvoudige kleine sony camera zoals de DSC-T1.Flint schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:01:
Uhm, het is sowieso onmogelijk om een memorystick in 'n memorystick duo slot te proppen, dus ik zie 't probleem nietVolgens mij zijn de meerste camera's van Sony uitgerust met 'n gewoon memorystick slot.
Ik weet dat sony een held is in het bedenken van nieuwe afwijkende standaarden, maar ze gaan nu ook weer niet zover dat ze de memorystick duo enkel en alleen voor de PSP hebben uitgevonden. De memorystick duo is namelijk gewoon de opvolger van de memorystick.
En dus lijkt het me niet meer dan logisch dat je je memorystick duo inderdaad uit je sony fototoestel zou kunnen halen en hem even in je PSP stoppen om je foto's te bekijken.
Maar goed, misschien lossen ze dit dus alsnog op met een nieuwe firmware versie...
[ Voor 3% gewijzigd door SurfHenk op 22-12-2004 13:58 ]
Dat er alleen Duo-sticks in gaan vind ik echt een kutstreek van Sony. Hebben ze neem ik aan gedaan, omdat deze in groter dan 512 MB nog niet bestaan? Hierdoor is het kijken van kwalitatief goede (en complete) films onmogelijk, waardoor je indien je films wilt kijken wel een UMB-film moet kopen.
Bij een Duo stick wordt ook een adapter geleverd om ze als gewone memorystick te laten werken..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
het gaat erom dat als ik even geen pc heb (maw, voor de mensen die geen laptop hebben), ik onderweg mijn foto's in t groot kan bekijken en evt. direct kan deleten of dergelijke.. of whatever! het zou toch ideaal zijn niet?johnnyv.nl schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:01:
Het even overzetten op de pc van de bestanden kost ook zoveel moeite
maja, op gamer.nl staat dus wat anders, dat dat niet mogelijk is.. maargoed hoe betrouwbaar zijn hun? ik weet t niet
ze pushen de memorystick pro zo echt he.. met mijn sony cam is t ook alleen mogelijk hoge res filmpjes te maken met een pro, nog zoiets, alhoewel er natuurlijk een theorie achter zit maargoedMaZo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:11:
Dat er alleen Duo-sticks in gaan vind ik echt een kutstreek van Sony..
btw, op ownage.nl stond dat de psp 249 euro zou gaan kosten, en op de frontpage stond laatst dat ie maar 150 euro zou kosten, ik word gek van die geruchten

Idd wel truckjes van Sony maar dat was al wel bekend.
Ik denk trouwens dat je eerder van die 249 euro uit kan gaan.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Als zij die PSP hebben, dan lijkt het mij wel redelijk betrouwbaarjohnuitalmelo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:13:
maja, op gamer.nl staat dus wat anders, dat dat niet mogelijk is.. maargoed hoe betrouwbaar zijn hun? ik weet t niet

Onzin, je kunt een gemiddelde film prima encoden in 512mb zodat hij prima te bekijken is op het relatief kleine scherm van de PSP.MaZo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:11:
Dat er alleen Duo-sticks in gaan vind ik echt een kutstreek van Sony. Hebben ze neem ik aan gedaan, omdat deze in groter dan 512 MB nog niet bestaan? Hierdoor is het kijken van kwalitatief goede (en complete) films onmogelijk, waardoor je indien je films wilt kijken wel een UMB-film moet kopen.
Anoniem: 126426
Een film is normaal zo'n 1,4 GB. Het lijkt me stug dat je die nog "prima kan bekijken" als je hem zo hebt ge-encoded dat ie nog maar 512 MB is...
@MaZo
Het is nog altijd UMD
@MaZo
Het is nog altijd UMD
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 126426 op 22-12-2004 18:12 ]
De resolutie van de PSP is zodanig dat als je een film goed overzet het makkelijk past op een 512 MB memory stick pro. Ben ik trouwens vergeten te melden dat er ook al 1 GB Memory Stick Duo Pro's bestaan? Dan is dat probleem ook uit de wereld. Alleen is dat stickje dan bijna net zo duur als de PSP zelf.
Encoden op MAC is me nog steeds niet gelukt. Onder Virtual PC gaat het toch eigenlijk veel te langzaam. Met Quicktime Pro verschillende export formaten geprobeerd en geen van hen heeft tot op heden suc6 opgeleverd. Er is commerciele software beschikbaar die het misschien kunnen, maar ik wil het natuurlijk gewoon doen met opensource software. Iemand tips?
Encoden op MAC is me nog steeds niet gelukt. Onder Virtual PC gaat het toch eigenlijk veel te langzaam. Met Quicktime Pro verschillende export formaten geprobeerd en geen van hen heeft tot op heden suc6 opgeleverd. Er is commerciele software beschikbaar die het misschien kunnen, maar ik wil het natuurlijk gewoon doen met opensource software. Iemand tips?
Ligt eraan. Somminge films zijn 700MB en andere 1,4 Gig. Heb hier een film liggen die maar 700MB is en de kwaliteit is echt niet slecht. Resolutie is 560x304 met (volgens VLC) een bitrate van 133256 bps.Anoniem: 126426 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:11:
Een film is normaal zo'n 1,4 GB. Het lijkt me stug dat je die nog "prima kan bekijken" als je hem zo hebt ge-encoded dat ie nog maar 512 MB is...
@MaZo
Het is nog altijd UMD
De PSP heeft een resolutie van 480x272 en dat is ongeveer 24% kleiner. Een film van 700MB zou dan 532MB worden als je alleen de resolutie aanpast. Ietsjes lagere bitrate en je zit zo op 512 MB. Wel crapjes allemaal natuurlijk maar is zeker te doen. En binnen enkele tijd komt vast wel iemand met een tutorial op een film om te zetten naar precies de juiste specs. Misschien zelfs een gratis progje.
Wel is een 1Gig kaart veel lekkerder
Of de film van 1,4Gig (vaak 2 bestanden) zo encoden dat je het op 2 512MB kaartjes zet
Bedoel ik, was een typo die ik niet heb ontdekt.
@ Kiddyl
http://www.engadget.com/entry/1234000980024404
[ Voor 13% gewijzigd door MaZo op 22-12-2004 19:06 ]
Je krijgt ook nog een beschermhoesje.Alpha-sphere schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:09:
Mooie review van IGN over de valuepack
Een hoesje die zo strak zit dat ik bang ben de analoge stick te slopen. En iets dat helemaal afsluit is toch wel beter.
Check wat ik op marktplaats tegen kwam.
http://marktplaats.nl/mar...1.x%3D61%26submit1.y%3D13
Wie snapt de eerste twee zinnen?Beste klant,
Heb via vriend/importeur Sony PSP.
Sinds vorige week in Japan in de winkel.
Vanaf morgen in Nederland bij mij.
Ik heb 1700 PSP te koop!
180 euro wil ik er voor hebben.
Ben te bereiken op 0642835867.(23-12-2004) 09.00uur tot 17.00uur
Kan komen afhalen in HilversumTot Koops
1700 PSP <-- yeah foking right. Liksang heeft niet eens zoveel.
Ik haat die shit oplichters! Ze zouden gewoon flink gehacked moeten worden.
Lijkt inderdaad op een oplichter. Die gast zou verbannen moeten worden naar een onbewoond eiland.Beste klant,
Heb via vriend/importeur Sony PSP.
Sinds vorige week in Japan in de winkel.
Vanaf morgen in Nederland bij mij.
Ik heb 1700 PSP te koop!
180 euro wil ik er voor hebben.
Ben te bereiken op 0642835867.(23-12-2004) 09.00uur tot 17.00uur
Kan komen afhalen in HilversumTot Koops
Iemand al ervaring met dit "nare"mannetje...?? Natuurlijk ruikt het naar oplichterij...hoop dat het niet zo is dan kan iedereen hier meteen een PSP kopen
...tenzij het gestolen sh*t is, laat dan maar zitten
"De pakketten worden in de winkel verkocht voor respectievelijk 150 en 187 euro"schnumi schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:57:
Idd wel truckjes van Sony maar dat was al wel bekend.
dat stond vermeld op tweakers.net, ze zullen toch wel kunnen rekenen daar?
en het lijkt me toch sterk dat ie opeens hier in europa 100 euro duurder zal zijn..
* johnneman is confused
[ Voor 3% gewijzigd door johnneman op 22-12-2004 20:25 ]
Eigenlijk weet niemand dat nog. Sterker nog, officieel is de PSP nog niet voor Europa en Amerika aangekondigt. Als het goed is, gebeurt dat tijdens de CES 2005 6 tm 9 januari. Details als launch datum en prijs worden dan bekend gemaakt.johnuitalmelo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:24:
[...]
"De pakketten worden in de winkel verkocht voor respectievelijk 150 en 187 euro"
dat stond vermeld op tweakers.net, ze zullen toch wel kunnen rekenen daar?
en het lijkt me toch sterk dat ie opeens hier in europa 100 euro duurder zal zijn..
* Arx is confused
[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 22-12-2004 20:35 ]
je bent niet grappigBaris Ka schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:00:
[...]
Lijkt inderdaad op een oplichter. Die gast zou verbannen moeten worden naar een onbewoond eiland.
Mijn vriend in Hong Kong zei dit laatst tegen me:
played with it around the shops, but hesitating to buy it
the non-jp batch is rumoured to use samsung screens (instead of sharp ASV screen)
and made in china..
no idea where that rumour came from, but it's been going on eveyrwhere
the only evidence is that sony sorta signed something with samsung early on
tho im not too worry about the samsung screen, and i guess sony won't be that mean to drop the ASV for nonjapanese
but i really hate that idea. the world should see what ASV's can do
i only wanted an mp3 player, and i want some cool games, but im not too much of a gamefan myself. but, if there's a browser/pim program developed later, i'll surely get one
Whats the difference between the sharp and samsung screens?
difference between samsung and sharp screen:
sharp has her own patent-ASV screen, which IS amazing, it's the same technology on AQUOS (LCD TVs), and an improvement over the already amazing CG silicon, interms of color reproduction, viewing angle (160degrees),contrast (doubled) and refresh rate
samsung should be using their own TFT technology, which would be acceptable, im sure, but may be marginally inferior to sgarp's ASV for the time being.
who knows if that rumour was just a rumour, some jerks trying to hike the price for the non-flawless (i have to stress that) first batch of PSP...
no clue
Is de PSP al uit in Hong-Kong dan? Ik dacht alleen in Japan...
Dus als ik het goed begrijp is alles nu nog met een Sharp TFT, maar zijn de komende USA en Europa batches allemaal met een Samsung TFT?
Dus als ik het goed begrijp is alles nu nog met een Sharp TFT, maar zijn de komende USA en Europa batches allemaal met een Samsung TFT?
249 euro zou mij echt niet verbazen hoor. Zeker als je weet hoe goedkoop electronica in Azie verkocht wordt. En in Nederland doen we altijd nog graag een schep bovenop de iets hogere Amerikaanse prijzen. Het is vrijwel standaard dat electronica hier 1/4 a 1/3 duurder is.johnuitalmelo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:24:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Helemaal mee eens. Als je alleen al ziet dat een Nikon D70 camera in JP 50% goedkoper is!!Exirion schreef op donderdag 23 december 2004 @ 01:23:
[...]
249 euro zou mij echt niet verbazen hoor. Zeker als je weet hoe goedkoop electronica in Azie verkocht wordt. En in Nederland doen we altijd nog graag een schep bovenop de iets hogere Amerikaanse prijzen. Het is vrijwel standaard dat electronica hier 1/4 a 1/3 duurder is.
Ben trouwens bezig met een mooie first post gezien we al bijna op de 1000 berichten zitten/
[ Voor 9% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-12-2004 01:25 ]
Och ja, heb m'n vriendin er al op voorbereid dat ie er komt, dus weet ze dat ik dan even níet spaar voor de uitzet 
Ik hoop dat hier bij release een GT4 pack leverbaar is, zou ik érg leuk en mooi vinden (helemaal omdat iedereen straks met een zwarte rondloopt, lijkt een witte me
)
Ik hoop dat hier bij release een GT4 pack leverbaar is, zou ik érg leuk en mooi vinden (helemaal omdat iedereen straks met een zwarte rondloopt, lijkt een witte me
Het zou best logisch zijn dat ze een anders scherm in de US en EU versie monteren als dat scherm energie-zuiniger blijkt te zijn.
Nee maar sommige winkels hebben import versie in HKMaZo schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:55:
Is de PSP al uit in Hong-Kong dan? Ik dacht alleen in Japan...
@af_:
Ben jij de auteur van de marktplaats advertentie?
Dit weet ik al. Dit doe ik dus onder Virtual PC wat dus heel erg langzaam gaat. Het werkt maar is niet ideaal. Voor windows PC''s is het kwestie van minuten om een film om te zetten, maar onder emulatie duurt dat veel langer. Langer dan de film is in ieder geval.
nee hahaha, anders zou ik nu opscheppen met mijn psp's?Arx schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:54:
@af_:
Sorry, ik kreeg die indruk van deze post: Anoniem: 130445 in "Say hello to... PlayStation Pocket!"Anoniem: 130445 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:32:
[...]
nee hahaha, anders zou ik nu opscheppen met mijn psp's?. Maar nee dat ben ik niet, ik hou helemaal niet om zulke dingen te doen, dus..
Ja maak niet uit, want ik dacht ook aan dat toen je zei of ik die marktplaats advertentie had geplaatst. Fouten maken magArx schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:19:
[...]
Sorry, ik kreeg die indruk van deze post: Anoniem: 130445 in "Say hello to... PlayStation Pocket!"
Ik hoop dat de PSP in Nederland in ieder geval onder de 200 gaat kosten. Anders is dat echt weer zo'n onzin oplichterij. Het slaat echt helemaal nergens op dat alles hier idd altijd stukken duurder is als elders. Importen kan dan soms uitkomst bieden, maar dan moet de douane niet je pakje eruit lichten en hem extra chargen, mits je hem buiten de EU hebt besteld. Ik wilde al vanaf het moment dat ie aangekondigd werd voor de PSP gaan, laatst nog effe getwijfelt toen de DS in Amerika uit kwam, maar ik blijf nou eenmaal "geilen" op gadgets en graphics, dus de keuze valt toch op de PSP denk ik. Spellen aanbod in het begin zal niet enorm sterk zijn, maar dat zal in de loop der tijd wel goed komen ( voor vergelijking zie de PS2 ) . Ik vind het trouwens juist handig dat er gebruik wordt gemaakt van memory stick duo / pro duo , want dan die duo's gebruikt m'n telefoon ook. Ik twijfel nog of ik de PSP met de ( eu ) launch zal aanschaffen of dat ik moet wachten op prijsdalingen/betere games/combi packs/ verbeteringen ( bijv. batterij-duur ). Dat de PSP momenteel voor zulke hogen prijzen over de toonbank gaat vind ik idioot, maar dat is nou eenmaal hoe de markt werkt. Maareh het schijnt dat sommige mensen zo'n prijs er wel voor over hebben. Ik zou dan als ik hun was een paar "kleine" weekjes wachten, totdat de prijzen weer genormaliseerd zijn.
ik vraag me af hoe ze het aanbod van films gaan aanpakken..
via de videotheken? of alleen via winkels? ben echt benieuwd
en idd ik mag toch hopen dat ie rond de 150euro gaat kosten,
als ze toch al verlies maken op dat ding, dan kan dat er ook nog wel bij
maargoed, niet alles ligt in de handen van sony natuurlijk qua prijs
qua games indeed, ook hopen dat dat goed gaat komen,
maar wat ik las komen er heel veel games aan..
heb btw nog nergens een lijst kunnen vinden met games die nu al uit zijn, anyone?
via de videotheken? of alleen via winkels? ben echt benieuwd
en idd ik mag toch hopen dat ie rond de 150euro gaat kosten,
als ze toch al verlies maken op dat ding, dan kan dat er ook nog wel bij
maargoed, niet alles ligt in de handen van sony natuurlijk qua prijs
qua games indeed, ook hopen dat dat goed gaat komen,
maar wat ik las komen er heel veel games aan..
heb btw nog nergens een lijst kunnen vinden met games die nu al uit zijn, anyone?
Anoniem: 93574
Heeft iemand bij kiddyl besteld? Misschien kan je dan een beetje feedback over hem geven?
Tsja sony past gewoon afroompolitiek toe.. er zijn toch meer dan genoeg mensen die de psp willen en via mond op mond reclame dat ding aanradengreenlizzard schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:07:
Ik hoop dat de PSP in Nederland in ieder geval onder de 200 gaat kosten. Anders is dat echt weer zo'n onzin oplichterij. Het slaat echt helemaal nergens op dat alles hier idd altijd stukken duurder is als elders. Importen kan dan soms uitkomst bieden, maar dan moet de douane niet je pakje eruit lichten en hem extra chargen, mits je hem buiten de EU hebt besteld. Ik wilde al vanaf het moment dat ie aangekondigd werd voor de PSP gaan, laatst nog effe getwijfelt toen de DS in Amerika uit kwam, maar ik blijf nou eenmaal "geilen" op gadgets en graphics, dus de keuze valt toch op de PSP denk ik. Spellen aanbod in het begin zal niet enorm sterk zijn, maar dat zal in de loop der tijd wel goed komen ( voor vergelijking zie de PS2 ) . Ik vind het trouwens juist handig dat er gebruik wordt gemaakt van memory stick duo / pro duo , want dan die duo's gebruikt m'n telefoon ook. Ik twijfel nog of ik de PSP met de ( eu ) launch zal aanschaffen of dat ik moet wachten op prijsdalingen/betere games/combi packs/ verbeteringen ( bijv. batterij-duur ). Dat de PSP momenteel voor zulke hogen prijzen over de toonbank gaat vind ik idioot, maar dat is nou eenmaal hoe de markt werkt. Maareh het schijnt dat sommige mensen zo'n prijs er wel voor over hebben. Ik zou dan als ik hun was een paar "kleine" weekjes wachten, totdat de prijzen weer genormaliseerd zijn.
Ik ben op zoek naar de release tittels van JP, US en EU voor de begin post die ik aan het maken ben maar ik kan ze nergens meer terug vinden. Ik heb het ergens gezien maar kan het niet meer terug vinden
EDIT: first post voor 80% klaar. Laat maar komen die tweede PSP topic
EDIT: first post voor 80% klaar. Laat maar komen die tweede PSP topic
[ Voor 16% gewijzigd door Alpha-sphere op 24-12-2004 02:50 ]
Collega zei dat het omzetten van filmpjes met Image Converter 2 goed werkt. Probleem is alleen dat het volledig Japans is, maar het is hem gelukt.
http://www.google.nl/sear...image+converter+2+psp&lr=
http://www.google.nl/sear...image+converter+2+psp&lr=
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Anoniem: 90104
ik zie net op de site van de dimension plus dat ze daar als release 15 maart hebben. het wordt steeds eerder 
/edit japanse release lijst gevonden op insidegamer.nl
12 december 2004
Armored Core Formula Front (From Software)
Hot Shots Golf (Sony)
Lumines (Bandai)
Mahjong Kakutou Club (Konami)
Ridge Racers (Namco)
Vampire Chronicle: The Chaos Tower (Capcom)
16 december 2004
Shin Sangoku Musou (Koei)
Kollon (CyberFront)
Metal Gear Acid (Konami)
Doko Demo Issyo (Sony)
Kotoba no Puzzle Mojipittan Daijiten (Namco)
Legend of Heroes: Gagharv Trilogy (Bandai)
22 december 2004 Mahjong Taikai (Koei)
AI Series Shôgi (Marvelous)
AI Series Mahjong (Marvelous)
AI Series GO (Marvelous)
Puzzle Bobble Pocket (Taito)
24 december 2004
Puyo Puyo Fever (Sega)
30 december 2004
Piposaru Academia: Dossari! Sarugee Daizenshuu (Sony)
27 januari 2005
Rengoku: The Tower of Purgatory (Hudson)
17 februari 2005
Need For Speed Underground Rivals (EA)
/edit japanse release lijst gevonden op insidegamer.nl
12 december 2004
Armored Core Formula Front (From Software)
Hot Shots Golf (Sony)
Lumines (Bandai)
Mahjong Kakutou Club (Konami)
Ridge Racers (Namco)
Vampire Chronicle: The Chaos Tower (Capcom)
16 december 2004
Shin Sangoku Musou (Koei)
Kollon (CyberFront)
Metal Gear Acid (Konami)
Doko Demo Issyo (Sony)
Kotoba no Puzzle Mojipittan Daijiten (Namco)
Legend of Heroes: Gagharv Trilogy (Bandai)
22 december 2004 Mahjong Taikai (Koei)
AI Series Shôgi (Marvelous)
AI Series Mahjong (Marvelous)
AI Series GO (Marvelous)
Puzzle Bobble Pocket (Taito)
24 december 2004
Puyo Puyo Fever (Sega)
30 december 2004
Piposaru Academia: Dossari! Sarugee Daizenshuu (Sony)
27 januari 2005
Rengoku: The Tower of Purgatory (Hudson)
17 februari 2005
Need For Speed Underground Rivals (EA)
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 90104 op 24-12-2004 10:58 ]
Het wordt inderdaad wel tijd voor een nieuw PSP topic en een juiste topic-naam
.
Ja, en de startpost moet er beter uit zien als die van de DS topic
.
Haha inderdaad !Arx schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:52:
Ja, en de startpost moet er beter uit zien als die van de DS topic.
Trouwens het is nu officieel bekend gemaakt: GTA komt ook op de PSP. Niet de makers zelf, maar het team dat verantwoordelijk is voor Max Payne 2 op de GBA ontwikkelt de game. Het is nog niet duidelijk of de style klasiek is ( dus met de camera van boven ) of dat het volledig 3d wordt zoals we nu onderhand gewend zijn.
Anoniem: 90104
ik neem toch aan dat dat 3d gaat worden. als ik 2d wil koop ik wel een gba.
zou wel wat moois zijn trouwens. heb je een apparaat met top hardware gaan ze er alleen 2d spellen voor maken
zou wel wat moois zijn trouwens. heb je een apparaat met top hardware gaan ze er alleen 2d spellen voor maken
Dat is niet moeilijkArx schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:52:
Ja, en de startpost moet er beter uit zien als die van de DS topic.
@ hansbargeman: Thnx voor de release lijst.
[ Voor 9% gewijzigd door Alpha-sphere op 24-12-2004 16:47 ]
Astu Metal Gear Ac!d review-Sander schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:04:
Zijn er al reviews van Metal Gear Acid opgedoken?
Zal mijn vraag nog maar eens posten: Weet iemand of de GT4 editie van de PSP er nou komt of niet
Die witte van o.a. de E3. Die wil ik namelijk
Vast wel maar wel pas als GT4 uitkomt lijk me. Nog niks officieels van gehoordjohnnyv.nl schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:15:
Zal mijn vraag nog maar eens posten: Weet iemand of de GT4 editie van de PSP er nou komt of nietDie witte van o.a. de E3. Die wil ik namelijk
Ik neem aan in 3D. Ik ben wel bang dat de batterijen van de PSP binnen no time leeg zijn. Want het UMD schijfje zal zeer waarschijnlijk de hele tijd gelezen moeten worden. Dat kost simpelweg veel power.greenlizzard schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:20:
[...]
Haha inderdaad !
Trouwens het is nu officieel bekend gemaakt: GTA komt ook op de PSP. Niet de makers zelf, maar het team dat verantwoordelijk is voor Max Payne 2 op de GBA ontwikkelt de game. Het is nog niet duidelijk of de style klasiek is ( dus met de camera van boven ) of dat het volledig 3d wordt zoals we nu onderhand gewend zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door magnifor op 24-12-2004 19:39 ]
ach gewoon een extra batterij erbij nemen
ik heb trouwens wipeout op mn pc geinstalleerd
(is eigenlijk voor win95 mar ach goed zoeken en je kan ook op je xp spelen 
maar da is echt wel vet voor op de psp
ik hoop alleen nog dat er iets als doa op komt..
ik heb trouwens wipeout op mn pc geinstalleerd
Bedoel je Dead or Alive?LocoShady schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:46:
ach gewoon een extra batterij erbij nemen
ik heb trouwens wipeout op mn pc geinstalleerd(is eigenlijk voor win95 mar ach goed zoeken en je kan ook op je xp spelen
Dat zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren omdat Microsoft een exclusive niet zo snel uit handen zal geven.
De first post is af!
en hij is mooier dan die van de DS 
Voor diegene die alvast een kijkje willen nemen is hier de link naar de ubb code.
Klik op nieuwe reply of nieuwe topic en kopieer de ubb code en plak het in de tekstveld. Druk daarna op Bekijk bericht om de first post te zien. Druk NIET op versturen.
Kritiek is welkom. Mijn nederlands is niet supergoed dus als ik iets verkeerd heb geschreven dan moet je het maar even zeggen.
Voor diegene die alvast een kijkje willen nemen is hier de link naar de ubb code.
Klik op nieuwe reply of nieuwe topic en kopieer de ubb code en plak het in de tekstveld. Druk daarna op Bekijk bericht om de first post te zien. Druk NIET op versturen.
Kritiek is welkom. Mijn nederlands is niet supergoed dus als ik iets verkeerd heb geschreven dan moet je het maar even zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Alpha-sphere op 24-12-2004 21:44 ]
Anoniem: 72901
Dit is al de vijfde keer dat je me afkraakt. Hou op.Alpha-sphere schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:43:
De first post is af!en hij is mooier dan die van de DS
Alpha-sphere schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:43:
De first post is af!en hij is mooier dan die van de DS
ik heb vandaag zowel de DS als de PSP mogen bespelen, beiden supervette gadgets, maar als GT fan ga ik voor de psp 
alleen hoop ik dat er iemand is die antwoord kan geven op de volgende vraag:
waarom word HIMD niet ondersteund?
ik heb de psp van top tot teen bekeken, en mdtjes passen er gewoon in zonder problemen, maar ze werken alleen niet, why? zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat in de software te integreren?
himd is nou juist handig, het kost een fractie van een memorystick en er past een gieg op.
fantastich voor video en muziek dus.
iemand eng idee?
alleen hoop ik dat er iemand is die antwoord kan geven op de volgende vraag:
ik heb de psp van top tot teen bekeken, en mdtjes passen er gewoon in zonder problemen, maar ze werken alleen niet, why? zo moeilijk kan het toch niet zijn om dat in de software te integreren?
himd is nou juist handig, het kost een fractie van een memorystick en er past een gieg op.
iemand eng idee?
HKS-Skyline schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:34:waarom word HIMD niet ondersteund?
iemand eng idee?

Volgens mij is een hi-MD heel wat anders dan een Memory Stick Duo. Het werkt gewoon anders.
ThxArx schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:51:
[...]
Je kon geen inspiratie vinden?
Typo: pakketten, dubbel T dus
. Maareh, puik werk!
Tis wel mooi zo maar ik weet dat het nog wat mooier kan.
Typo is trouwens ook gefixed. Nu nog even wachten tot we op de 1k posts zitten.
Anoniem: 72901 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:47:
[...]
Dit is al de vijfde keer dat je me afkraakt. Hou op.
Tis een gok maar ik denk geld. Ze kunnen nu gewoon veel meer geld verdienen met die Memorysticks.HKS-Skyline schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 22:34:
[ Voor 40% gewijzigd door Alpha-sphere op 24-12-2004 22:53 ]
Ik heb vandaag mijn Sony PSP in ontvangst mogen nemen en
WOW
wat is dit een mooi apparaat.
Ik heb de "normale" Sony PSP-1000 en dus niet het "Value" pack.
Persoonlijk vind ik het Value pack niet echt veel meerwaarde bieden en daar ik deze PSP voor een zooi mooi bedrag
kon aanschaffen heb ik dan ook maar niet getwijveld.
Ik heb mijne trouwens vanaf EBay samen met het spel: Shin Sangoku Musou (Dynasty Warriors) aangeschaft.
De PSP zelf werkt volledig in het Engels of Japans (menu's etc.) maar het spel is in het Japans, behalve daar waar het "press start" gedeelte staat
, Ik heb begrepen dat dit spel ook in het Engels te spelen moet zijn maar tot dat ik doorheb hoe dat kan is het even behelpen
.
Ik zal morgen wel een paar foto's maken.
Accuduur is tot nu toe prima.
Heb het spel toch zeker een aantal uren gespeeld en had daarna (volgens het systeem info scherm) nog +/-3 uur over op de accu.
Ik schat de totale speelduur (onafgebroken met volle lading) toch zeker wel richting de 5 of meer uren.
Mochten er requests zijn m.b.t. foto-tjes e.d. dan hoor ik het wel.
Nu maar even snel Ridge Racers e.d. bestellen en mijn Japans opvijzelen
Persoonlijk vind ik het Value pack niet echt veel meerwaarde bieden en daar ik deze PSP voor een zooi mooi bedrag
Ik heb mijne trouwens vanaf EBay samen met het spel: Shin Sangoku Musou (Dynasty Warriors) aangeschaft.
De PSP zelf werkt volledig in het Engels of Japans (menu's etc.) maar het spel is in het Japans, behalve daar waar het "press start" gedeelte staat
Heb het spel toch zeker een aantal uren gespeeld en had daarna (volgens het systeem info scherm) nog +/-3 uur over op de accu.
Ik schat de totale speelduur (onafgebroken met volle lading) toch zeker wel richting de 5 of meer uren.
Cool, we horen hier graag over nieuwe gebruikers ervaringen! Al zou ik je aanraden om die in het volgende PSP topic te gaan posten, omdat deze dan nog amper bezocht zal worden.Tr1gg3R schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:32:
Ik heb vandaag mijn Sony PSP in ontvangst mogen nemen enWOW
wat is dit een mooi apparaat.
Persoonlijk vind ik het Value pack niet echt veel meerwaarde bieden en daar ik deze PSP voor een zooi mooi bedragkon aanschaffen heb ik dan ook maar niet getwijveld.
De PSP zelf werkt volledig in het Engels of Japans (menu's etc.) maar het spel is in het Japans, behalve daar waar het "press start" gedeelte staat, Ik heb begrepen dat dit spel ook in het Engels te spelen moet zijn maar tot dat ik doorheb hoe dat kan is het even behelpen
.
PS: Is het wel echt genoodzaakt om te wachten op die 1000 posts? Velen wachten nu toch op het nieuwe topic.
Ja, dat bedoelde ik ook met die post.
De topic mag NU gemaakt worden. Als de topic ~950 replies heeft gehaald mag het al.
De topic mag NU gemaakt worden. Als de topic ~950 replies heeft gehaald mag het al.
Wat ik trouwens wel vind is, dat de PSP wel iets geoptimaliseerd mag zijn nu die in Europa waarschijnlijk pas eind maart te koop zal zijn en natuurlijk wel weer duurder zal zijn als elders in de wereld. En anders moeten ze hem toch maar gewoon eerder uitbrengen 
En voor nu: Iedereen een hele fijne ( helaas geen witte ) kerst toegewenst !
En voor nu: Iedereen een hele fijne ( helaas geen witte ) kerst toegewenst !
[ Voor 14% gewijzigd door greenlizzard op 25-12-2004 02:02 ]
hoe bedoel je geoptimaliseerd? Kwa hardware of kwa spelaanbod?
Want ik denk dat ze aan de hardware niks zullen veranderen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ik denk dat ze voor europa wel de kinderziektes eruit halen. Dat was bij de ps2 ook.schnumi schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:26:
hoe bedoel je geoptimaliseerd? Kwa hardware of kwa spelaanbod?
991 posts........ kom maar op met het nieuwe topic 
Maar wat bedoel je met kinderziektes?
Ik heb tot nu toe nog geen enkel (klein) defect kunnen ontdekken.
En als er iets niet helemaal lekker in het XMB OS zit dan kunnen ze dat ook via een "netwerkupdate" fiksen.
Het er-uit-schieten van de UMD's is trouwens echt BS.
Als je wilt dat de lade vanzelf open gaat dan zul je de PSP zo hard en ver moeten verbuigen dat er gegarandeerd een printplaat scheurt
Het lijkt me dan ook stug dat dat zo 1..2..3.. gebeurt.
Ik heb geen defecte pixels en ook geen "stof" onder het scherm.
Heeft iemand misschien een lijstje met onderwerpen die mensen als defect/bug hebben gemeld?
Misschien nog wel iets dan in de volgende SP kan komen. (lijstje met geruchten over bugs/defecten etc.)
Maar wat bedoel je met kinderziektes?
Ik heb tot nu toe nog geen enkel (klein) defect kunnen ontdekken.
En als er iets niet helemaal lekker in het XMB OS zit dan kunnen ze dat ook via een "netwerkupdate" fiksen.
Het er-uit-schieten van de UMD's is trouwens echt BS.
Als je wilt dat de lade vanzelf open gaat dan zul je de PSP zo hard en ver moeten verbuigen dat er gegarandeerd een printplaat scheurt
Het lijkt me dan ook stug dat dat zo 1..2..3.. gebeurt.
Ik heb geen defecte pixels en ook geen "stof" onder het scherm.
Heeft iemand misschien een lijstje met onderwerpen die mensen als defect/bug hebben gemeld?
Misschien nog wel iets dan in de volgende SP kan komen. (lijstje met geruchten over bugs/defecten etc.)
[ Voor 10% gewijzigd door M289 op 25-12-2004 11:59 ]
Dit topic is gesloten.