Zou de PSP ook een UMD-brander hebben? Zou ik wel heel gaaf vinden, brand je 1,8 gig aan MP3 erop en afspelen maar
Aan de andere kant gaan mensen er misbruik van maken en psp games kopieren wat sony niet op prijs zal stellen.
Dus Sony dacht, kom, laten het mogelijk maken om films op de PSP te bezichtigen en voor onderweg kan het van het global positioning systeem gebruik maken.jasjenl schreef op 10 februari 2004 @ 00:16:
[...]
Gelukkig komt er in de psp geen telefoonfunctionaliteit, de psp is een echte spel computer en niet zo'n halfslachtig geval als bijvoorbeeld een N-Gage. Het lijkt me dat dat apparaat toch wel bewezen heeft dat 't een heel slecht idee is om te pogen een echte handheld console te combineren met een telefoon...

En hop hop, weer een schop.
Nieuws :
Trailer
Site van gamedevvers (helaas nog niet open).
Voor de kick is gezocht naar "PSP" en "Death Jr", geen vermeldingen, vandaar de kick.
Nieuws :
BronAt the recent Game Developer's Conference, Sony Computer Entertainment America's executive vice president Andrew House claimed that around 81 developers are at work on PSP games: 23 from North America, 24 from Japan, and 34 from Europe.
During said presentation, the North American company Backbone Entertainment, represented by Digital Eclipse producer Chris Charla, presented a video of its first PSP project: " Death Jr", an action-platformer which will be exclusive to the hightech handheld system. The trailer featured graphics roughly similar to that of PS2 games and had an action-oriented style reminiscent of Spyro the Dragon or Maximo.
Trailer
Site van gamedevvers (helaas nog niet open).
Voor de kick is gezocht naar "PSP" en "Death Jr", geen vermeldingen, vandaar de kick.
[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 30-03-2004 12:31 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Nou is dit misschien het verkeerde spel om als eerste te zien die de kracht van de PSP moet tonen, maar vindt dit er meer PSOne dan PS2 uit zien.......alhoewel het natuurlijk voor een handheld er redelijk goed uit ziet.....
Ik heb het idee dat de kwaliteit van PSOne graphics in de herinnering van een boel mensen toch heel wat beter is dan hij daadwerkelijk was.. Alhoewel het Death Jr nog niet echt laat zien wat de psp allemaal kan, is het naar mijn mening toch wel wat hoger van kwaliteit dan wat een PSOne ooit heeft laten zien. Al was het alleen maar vanwege de betere texturefiltering... De PSP en de PS2 liggen qua (relatieve) kracht echt niet zo veel uit elkaar (in sommige opzichten is een PSP zelfs sterker) en daarbij komt dat het voor de PSP veel makkelijker is om te ontwikkelen dan het in het begin voor de PS2 was (het lijkt meer op coden voor de PSOne, wat ook wat makkelijker was).
Natuurlijk ziet het er wel iets beter uit dan een ps1 spel, maar toch worden in dit spel (wat overigens nog op een emulator loopt en niet op de hardware zelf) weinig gebruik gemaakt van indrukwekkende textures.....als hij qua performance hetzelfde of zelfs beter is dan ps2 dan verwacht ik er meer van....maar ja....1st generation games hebben vaker dat probleem
Tja, het is op dit moment natuurlijk nog erg moeilijk te bepalen waar de psp werkelijk toe in staat is, aangezien er alleen nog maar een emulator van bestaat, waarmee je totaal geen indruk van de echte prestaties kunt krijgen. Performance testen zijn nu dan ook nog niet mogelijk, zelfs de hoeveelheid geheugen ligt nog niet definitief vast. Wat de werkelijke mogelijkheden zijn, zal dan ook pas blijken als de eerste hardware beschikbaar komt.
Dan zullen er ongetwijfeld ook wel weer bekende titels van de Playstation geport worden naar de Playstation Pocket.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Ik denk dat het nog wel eens mee kon vallen, Sony probeert te voorkomen dat er in eerste instantie alleen maar simpele ports naar de PSP komen, ze willen juist stimuleren dat er ook de nodige originele titels voor worden uitgebracht. En aangezien Sony voor elke titel eerst goedkeuring moet geven, hebben ze daar wel redelijk wat invloed op. Neemt niet weg dat er natuurlijk al wel een aantal bekende titels omgezet worden voor de PSP, succesvolle namen zullen ze natuurlijk niet willen weren ten gunste van originele PSP-only titels.Tatsu schreef op 02 april 2004 @ 11:08:
Dan zullen er ongetwijfeld ook wel weer bekende titels van de Playstation geport worden naar de Playstation Pocket.
Er zal vast een gran turismo komen, maar ik denk dat ze een beetje een nintendo situatie willen voorkomen die grotendeels alleen maar oude titels port (alhoewel dat snes spellen zijn, hier waarschijnlijk ps2 games). Portable GTA klinkt heel goed

Opzich is het een mooi apparaatje.
Maar ik heb wat opmerkingen.
Dat zijn:
- Als je het mij vraagt beschadigt het scherpje vrij snel.
- Hij ligt denk ik niet lekker in hand. Het oppervlak lijkt mij zelfs veel te glad, waardoor hij snel uit je hand valt.
- Voor die aan/uit-knop hadden ze wel een andere plaats mogen verzinnen.
[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 02-04-2004 15:29 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Zie je het kopje bovenaan, "concept model"Rakkerzero schreef op 02 april 2004 @ 15:24:
[afbeelding]
Opzich is het een mooi apparaatje.
Maar ik heb wat opmerkingen.
Dat zijn:
- Als je het mij vraagt beschadigt het scherpje vrij snel.
- Hij ligt denk ik niet lekker in hand. Het oppervlak lijkt mij zelfs veel te glad, waardoor hij snel je hand valt.
- Voor die aan/uit-knop hadden ze wel een andere plaats mogen verzinnen.
Dat zegt dus nog helemaal niks
Engine software uit Doetinchem is met een 3d-racer bezig, wel cool dat een Nederlands bedrijfje een launchtitel maakt
Anoniem: 2557
Ho-ho...we mikken helemaal niet op een launchtitel, het zou kunnen dat het een launchtitel blijkt te zijn, maar het is geen doel an sich, en dus ook niet als dusdanig aangekondigd.johnnyv.nl schreef op 02 april 2004 @ 15:26:
[...]
Zie je het kopje bovenaan, "concept model"
Dat zegt dus nog helemaal niks
Engine software uit Doetinchem is met een 3d-racer bezig, wel cool dat een Nederlands bedrijfje een launchtitel maakt
Sorry, true, true, hoorde al dat het wat vertraagd was. Ik bedoelde niet per se launchtitel maar een 'vroege titel' en eentje welke tenminste bekend is nuAnoniem: 2557 schreef op 02 april 2004 @ 16:25:
[...]
Ho-ho...we mikken helemaal niet op een launchtitel, het zou kunnen dat het een launchtitel blijkt te zijn, maar het is geen doel an sich, en dus ook niet als dusdanig aangekondigd.
P.s.: Doe de groeten aan Joris, m'n ex-collega die nu jouw collega is
Bij deze gedaanjohnnyv.nl schreef op 02 april 2004 @ 16:29:
[...]
Sorry, true, true, hoorde al dat het wat vertraagd was. Ik bedoelde niet per se launchtitel maar een 'vroege titel' en eentje welke tenminste bekend is nu![]()
P.s.: Doe de groeten aan Joris, m'n ex-collega die nu jouw collega is
Collega is een groot woord trouwens he, hij is mijn loonslaaf
IGN bericht over PSP Racing (working title).
Eerste beelden @ E³ MrRudi of is dat nog te vroeg?Ruud van de Moosdijk, Engine Software's Head of Development, said, "We acquired an official license from Sony and we are proud to present PSP Racing as a launch title. We feel the PlayStation Portable will enrich the games industry, and we have high expectations for this new device. The PSP offers so many features that it is best described as a portable entertainment system, rather than only a gaming handheld."
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Wel een promotionele trailer...D³ schreef op 07 mei 2004 @ 16:04:
IGN bericht over PSP Racing (working title).
[...]
Eerste beelden @ E³ MrRudi of is dat nog te vroeg?
Anoniem: 104562
Waarom snappen ze nou niet dat ze zon ding opklapbaar moeten maken?
Dat is toch veel beter voor het schermpje?
Anoniem: 72901
Wie weetAnoniem: 104562 schreef op 07 mei 2004 @ 17:14:
Waarom snappen ze nou niet dat ze zon ding opklapbaar moeten maken?Dat is toch veel beter voor het schermpje?
design is nog niet officieel he? Dat plaatje hierboven is een concept design,
Omdat ze er nu weer mooie losse accesoires voor kunnen verkopen...Anoniem: 104562 schreef op 07 mei 2004 @ 17:14:
Waarom snappen ze nou niet dat ze zon ding opklapbaar moeten maken?Dat is toch veel beter voor het schermpje?
Grab shell dude!
Die alleen achter gesloten deuren wordt getoond, dus niet voor jullie
Maar na de E3 zullen er ongetwijfeld wel wat beelden enzo vrijgegeven worden. Is trouwens niet ons idee dat 'achter gesloten deuren' maar van Sony. Maar goed, we zijn nu nog met err..5 man op kantoor aan die trailer aan het werken, dussuh...het leeft al wel zeg maar, die E3.
[edit]
En GC_Stef, ik vermoed dat er wel een beschermklepje voor het scherm bij zal zitten eerlijk gezegd, magoe...we shall see...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 07-05-2004 18:46 ]
*** SCHOP ***
Op http://www.insidegamer.nl staan de eerste beelden van de PSP !!! De persconferentie van Sony is geweest en jawel, ik heb MGS op de PSP gezien !!!! (veel goede hoop voor de toekomst dus!!!!)
Op http://www.insidegamer.nl staan de eerste beelden van de PSP !!! De persconferentie van Sony is geweest en jawel, ik heb MGS op de PSP gezien !!!! (veel goede hoop voor de toekomst dus!!!!)
"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie
Ik vraag me alleen af hoe het ligt in je hand, of het wel relaxed is of niet. Vind ik belangrijk alsje lekker wilt gamen.
De PSP ziet er strak uit en een PSP versie van GT4 draait erop. Ik wordt enthousiast.
[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 11-05-2004 20:26 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hij lijkt veel op de concepts hierboven 
* itsme is benieuwd wat nintendo hier tegenover zet.
* itsme is benieuwd wat nintendo hier tegenover zet.
Nothing to see here
Anoniem: 80648
Hij is echt MOOI!!! Mooier dan de vorige (proto) foto's!.... Wordt dit mijn apparaat?
Anoniem: 36388
Dit ding zit er echt mooi uit: Slank design en groot scherm! Het nadeel alleen daarvan is dat hij heel kwestbaar is en dat er minder ruimte is voor de accu.
Ik denk dat we over 5 jaar niet anders verwachten dan dat er een groot scherm op je portable spel console zit(iig met zelfde beeld resolutie als wat deze heeft).
Het mooie is dat hier ook een memorystick slot op zit. En het is te hopen dat hier wel een ms(duo)pro in gaat (bij de sonyericsson p8/900 is dit niet het geval). In 2005 staat in de roadmap van de ms dat ze dan in ieder geval op 2 gig zitten. Want op die manier kun je (mp4-)films/mp3 afspelen op je gamedevice.
Nu brengen ze zo'n umd disc uit met nieuwe beveilingen enzo. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voordat ik mijn eigen gebackupte games kan spelen, zonder mijn orginele cardrigde. Dus op mijn 2 gig memory stick
Ik denk dat we over 5 jaar niet anders verwachten dan dat er een groot scherm op je portable spel console zit(iig met zelfde beeld resolutie als wat deze heeft).
Het mooie is dat hier ook een memorystick slot op zit. En het is te hopen dat hier wel een ms(duo)pro in gaat (bij de sonyericsson p8/900 is dit niet het geval). In 2005 staat in de roadmap van de ms dat ze dan in ieder geval op 2 gig zitten. Want op die manier kun je (mp4-)films/mp3 afspelen op je gamedevice.
Nu brengen ze zo'n umd disc uit met nieuwe beveilingen enzo. Ik vraag me af hoe lang het zal duren voordat ik mijn eigen gebackupte games kan spelen, zonder mijn orginele cardrigde. Dus op mijn 2 gig memory stick
Hoop snel
dan is het een top ding
en nu hopen dat ze optijd met codecs over de brug komen
De officiele specs druppelen langzaam binnen 
OMG! De accu: 10 uur! Eerst hebben, dan gelovenFirst, some PSP specs. The system is 170mm long, 74 mm wide, and features a 16:9 aspect ratio widescreen 4.3" display. The screen itself is a high-quality TFT running at full color (16.77 million colors) at a 480x272 resolution.
The PSP packs 32 MB of main memory as well as 4 MB of DRAM, along with a wireless port, USB, and a rechargable Lithium Ion battery good for 10 hours of play time.
PSP games and media will use the Universal Media Disc format, a compact, high-capacity optical disc capable of holding 1.8 GB of data.
The PSP is set to debut in North America in spring 2005.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
De eerste hi-res pics zijn binnen
en ook Nintendo's weerwoord is gekomen, de Nitendo DS heeft net zijn presentatie gehad.
Ook een grappig systeem, maar nintendo gaat meer voor 'fun' && games dan voor hi-tech zoals de PSP.
Ook vergeleken ze in hun demo de gameboy met de ps2 en zeiden "kijk, ons systeem verkoopt nog steeds het beste"... yeah right!
Ook een grappig systeem, maar nintendo gaat meer voor 'fun' && games dan voor hi-tech zoals de PSP.
Ook vergeleken ze in hun demo de gameboy met de ps2 en zeiden "kijk, ons systeem verkoopt nog steeds het beste"... yeah right!
Niet voor hightech ... volgens mij heb je de touchscreen en WIFI gemist!djteddy schreef op 11 mei 2004 @ 21:29:
De eerste hi-res pics zijn binnenen ook Nintendo's weerwoord is gekomen, de Nitendo DS heeft net zijn presentatie gehad.
Nothing to see here
En toen ging het licht uit. En toen het licht weer aan ging, stond Kaz Herai, de CEO van Sony, met de PSP in zijn handen. Het uiteindelijke apparaat had veel weg van de eerste concept artwork en is 117 mm lang, 77 mm hoog en 23 mm diep. Het schem is een 4.3 Inch LSD TFT scherm in de verhoudingen 16 : 9. De uiteindelijke versie van de PSP heeft 32 MB RAM aan boord en nog eens 4 MB inbedded RAM.
De PSP heeft behoorlijk wat mogelijkheden tot het aansluiten van andere perhipals, waaronder een microfoon, een koptelefoon, controllers en zelfs meer exotische zaken als een USB camera en een GPS systeem. De PSP maakt gebruk van een lithion batterij en zal daar ongeveer 10 uur op kunnen draaien, afhankelijk van wat je ermee doet. Daarnaast heeft het apparaat connectability met de Playstation 2 en wordt wireless gaming ondersteund. Door de Open GL Api zal het makkelijk zijn ervoor te ontwikkelen.

De PSP heeft behoorlijk wat mogelijkheden tot het aansluiten van andere perhipals, waaronder een microfoon, een koptelefoon, controllers en zelfs meer exotische zaken als een USB camera en een GPS systeem. De PSP maakt gebruk van een lithion batterij en zal daar ongeveer 10 uur op kunnen draaien, afhankelijk van wat je ermee doet. Daarnaast heeft het apparaat connectability met de Playstation 2 en wordt wireless gaming ondersteund. Door de Open GL Api zal het makkelijk zijn ervoor te ontwikkelen.
Games voor de PSP
En toen werd het tijd om de games voor de PSP voor te stellen. In vogelvlucht zagen we korte fragmentjes van een groot aantal PSP games voorbij vliegen. Opvallend was dat de kwaliteit van de graphics nagenoeg gelijk was aan die van de Playstation 2 equivalenten van veel van deze games.
We vingen onder andere beelden op van Frogger, Ape Escape, Formule 1, ATV Offroad Fury, NHL, Fifa, een Gran Turismo achtige titel, een Car Combat titel, Tony Hawk's Pro Skater, Puyo Pop Fever, Death Jr, een beat 'm up en een third person actietitel en een puzzelgame met ballen. Opvallend weinig nieuwe games waarvan nog geen versie op een ander platform bestaat, terwijl juist dat het streven was van Sony voor de PSP.

Vervolgens was het de beurt aan Electronic Arts om op te komen draven. EA is van plan voor de PSP met eenzelfde support uit te pakken als bij de Playstation 2. Destijds had men een zestal launchgames, bij de PSP zullen dat er zeker vier zijn: NBA Street, NFL Street, Tiger Woods PGA Tour en Need for Speed: Underground. De ingame beelden van deze titels waren, zover we konden zien, op ongeveer hetzelfde niveau als de PS2 equivalenten.
PSP releaseplannen
De PSP zal in maart 2005 in Europa en de Verenigde Staten verschijnen. Japan is iets eerder aan de beurt, al tegen het eind van 2004. Korea en de rest van de wereld, volgt als laatst. Men hoopt voor het eind van fiscaal 2005 zo'n 2 miljoen PSP exemplaren verscheept te hebben.
Cell Technologie
Tot slot werd er, met veel technische termen, ietwat uitgelegd over de Cell processor, die Sony in samenwerking met IBM ontwikkeld. De processor zou de nieuwe revolutie op het gebied van processors moeten gaan inluiden. Zo beweert men dat de grens tussen films en games zal vervagen en werpt men een blik in de toekomst met een verhaal over een virtuele Cyberwereld, die tot stand kan komen door meerdere Cell-processoren samen te laten werken. In het vierde kwartaal zal de Cell in de vomr van een prototype voorgesteld worden.
Idd en voice control daarmee kan je met andere mensen lullen binnen zoveel meter etc en nog veel meer.its_me schreef op 11 mei 2004 @ 22:15:
[...]
Niet voor hightech ... volgens mij heb je de touchscreen en WIFI gemist!
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Niet voor hi-tech neej 
Kijk, wi-fi is mooi, dat is nieuw, speel verder ff eerst een 3d game op je palm/pocket pc en je weet dat dit hele touchscreen gedoe niet werkt.
Dan komen ze in princiepe gewoon aan met een draagbare n64, terwijl de psp te vergelijken is met een PS2 (check de tech demo's maar)
Niet te min, vind ik deze handheld console war wel grappig, en voor ons (de betalende klant) is het natuurlijk ook een goede zaak...
(overigens vond ik de versie van metroid voor de nds zeer indrukwekkend)
Kijk, wi-fi is mooi, dat is nieuw, speel verder ff eerst een 3d game op je palm/pocket pc en je weet dat dit hele touchscreen gedoe niet werkt.
Dan komen ze in princiepe gewoon aan met een draagbare n64, terwijl de psp te vergelijken is met een PS2 (check de tech demo's maar)
Niet te min, vind ik deze handheld console war wel grappig, en voor ons (de betalende klant) is het natuurlijk ook een goede zaak...
(overigens vond ik de versie van metroid voor de nds zeer indrukwekkend)
[ Voor 3% gewijzigd door djteddy op 11-05-2004 22:59 ]
Anoniem: 73241
Wel als nintendo zich ermee gaat bemoeien
nee geef mij maar de DS alhoewel mgs en gt4 natuurlijk wel
zijn maar om maar te zwijgen om de prijs
nee geef mij maar de DS alhoewel mgs en gt4 natuurlijk wel

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 73241 op 11-05-2004 23:10 ]
Als mijn portmonnee het toelaat ga ik voor de gulle middenweg en koop ik ze beide
IGN filmpje gezien net, ongelooflijk zeg. Ik was echt verbaasd. 'T is gewoon een mini-PS2. eigenlijk mooier qua graphics.
IS wel echt een hebbedingetje straks
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Anoniem: 104283
Sorry ik vind hem echt lelijk. veel te breed, niet praktisch, en geen goede games die bij een handheld passen.
Sorry een flop imo. ze hebben duidelijk alleen naar de techniek geken maar niet naar de games.
Sorry een flop imo. ze hebben duidelijk alleen naar de techniek geken maar niet naar de games.
Verschillende kleurtjes :

zijn er nergens filmpjes van hoe die games er dan uitzien? screenshots zijn geduldig... en zeker mockups zoals die van GT4
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Grappige kleuren.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Schijnbaar wel gevaarlijk apparaat....je gaat er scheel van kijkenAudiRS4 schreef op 12 mei 2004 @ 08:11:
Verschillende kleurtjes :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik ben inderdaad zelf benieuwd naar wat spellen in actie....screenshots zijn niet al te interessant.....waarvoor is trouwens dat memory stick slot? Save games/muziek etc.? Ik kan me nu al voorstellen dat als dat ding wordt gehackt dat de manier is om de spellen te draaien.....
Je kunt bijvoorbeeld filmpjes gemaakt met je Digicam erop afspelen, naast de miniDVD films die de PSP ook ondersteund. En waarschijnlijk ook als uitwisselbare memorycard.Walkman schreef op 12 mei 2004 @ 09:02:
[...]
Schijnbaar wel gevaarlijk apparaat....je gaat er scheel van kijken
Maar ik ben inderdaad zelf benieuwd naar wat spellen in actie....screenshots zijn niet al te interessant.....waarvoor is trouwens dat memory stick slot? Save games/muziek etc.? Ik kan me nu al voorstellen dat als dat ding wordt gehackt dat de manier is om de spellen te draaien.....
zou je dr divxjes op kunnen afspelen? Kan me best voorstellen dat dat leuk is in de trein
http://c.streamingmovies....railers_051104_wmvlow.wmvPhusebox schreef op 12 mei 2004 @ 08:52:
zijn er nergens filmpjes van hoe die games er dan uitzien? screenshots zijn geduldig... en zeker mockups zoals die van GT4
Overigens heeft psp racer (racing, whatever, de Engine game
) wel even wat dikke concurrentie, zoals gt4 en nfs:u.
Waar ik op hoop (nee, voor bid) is een GTA voor de PSP
GT4 is geen release game, en die van Engine software toch wel ? Maargoed, GTA voor de GBA is er/komt er, dus PSP variant lijkt me geen probleemjohnnyv.nl schreef op 12 mei 2004 @ 10:37:
Overigens heeft psp racer (racing, whatever, de Engine game) wel even wat dikke concurrentie, zoals gt4 en nfs:u.
Ik doel wel op een 3d gta heAudiRS4 schreef op 12 mei 2004 @ 10:39:
[...]
GT4 is geen release game, en die van Engine software toch wel ? Maargoed, GTA voor de GBA is er/komt er, dus PSP variant lijkt me geen probleem
En psp racer is GEEN release game (staat twee pagina's terug ofzo), ze proberen het wel...
Die GBA game is ook 3D. Zie het als de GBA versie van Driver, daar lijkt het sterk op. En als het daar op kan, kan het zeker op de PSP.johnnyv.nl schreef op 12 mei 2004 @ 11:01:
[...]
Ik doel wel op een 3d gta he
En psp racer is GEEN release game (staat twee pagina's terug ofzo), ze proberen het wel...
Ook even de IGN trailer gezien en het ziet er prima uit. Natuurlijk is het aan de ene kant jammer dat het bijna allemaal al bestaande spellen zijn (behalve Death Jr. en dat puzzel spel met die ballen), maar ik zie niets mis met GT4 op een portable...dat zag er echt goed uit......vraag me ook af hoe ze ape escape doen....er zijn geen analoge sticks....
Jawel, 1 analoge stick. (linksonder)Walkman schreef op 12 mei 2004 @ 11:21:
Ook even de IGN trailer gezien en het ziet er prima uit. Natuurlijk is het aan de ene kant jammer dat het bijna allemaal al bestaande spellen zijn (behalve Death Jr. en dat puzzel spel met die ballen), maar ik zie niets mis met GT4 op een portable...dat zag er echt goed uit......vraag me ook af hoe ze ape escape doen....er zijn geen analoge sticks....

[ Voor 9% gewijzigd door Flint op 12-05-2004 11:28 ]
Dat is GBA-3d (crappy dus, heb er zelf ook een en 3d is niks voor de gba)AudiRS4 schreef op 12 mei 2004 @ 11:05:
[...]
Die GBA game is ook 3D. Zie het als de GBA versie van Driver, daar lijkt het sterk op. En als het daar op kan, kan het zeker op de PSP.
Ik doel meer op San Andreas voor de psp, het is immers een apparaat vergelijkbaar met de ps2...
Serious sam op gba is lachuh. Dat is leuk 3d op gbajohnnyv.nl schreef op 12 mei 2004 @ 11:28:
[...]
Dat is GBA-3d (crappy dus, heb er zelf ook een en 3d is niks voor de gba)
Ik doel meer op San Andreas voor de psp, het is immers een apparaat vergelijkbaar met de ps2...
[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 12-05-2004 11:30 ]
Max payne op de gba is een grote pixelbrij, kom op...
De gameplay is wel aardig (alleen staat driekwart van de tijd de vijand buiten beeld) waardoor het spel gered wordt...
edit:
Niet ineens max payne eruit editten he
Niet ineens max payne eruit editten he
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 12-05-2004 11:31 ]
Moet haast wel, zij het in afgeslankte vorm. Sony weet wel waar ze geld mee kunnen verdienen en dat zijn titels als GTA, GT en MGS.johnnyv.nl schreef op 12 mei 2004 @ 11:28:
[...]
Dat is GBA-3d (crappy dus, heb er zelf ook een en 3d is niks voor de gba)
Volgens mij is dat de speaker hoor.
(ik hoop dat het een analoge stick is, maar ik denk van niet)
Ik vind die looks echt altijd kwel van sony en deze is ook weer super en mobile ook nog eens. Ik denk dat ze met dit apparaat toch een hele grote groep consumenten pakken hier durf ik wel mee over straat te lopen
Hopelijk ziet de graphics er ook kwel uit dan is ie voor mij voor @ beach
Hopelijk ziet de graphics er ook kwel uit dan is ie voor mij voor @ beach
[ Voor 3% gewijzigd door _MaLa_ op 12-05-2004 18:18 ]
Heb inderdaad gelezen dat dat een speaker is....Blaz0r schreef op 12 mei 2004 @ 18:15:
[...]
_MaLa_, check dit voor graphics:
http://c.streamingmovies....railers_051104_wmvlow.wmv
Weet iemand waar ik de hele persconferentie van de sony psp kan vinden, die van nintendo heb ik gevonden maar die van sony nog niet.
Als GT4 voor eind dit jaar nog uit komt op de PS2, en je al ruim de tijd heb gehad om het helemaal grijs te spelen, waarom zou je het dan nog kopen voor de PSP? Het is geen launch titel dus het zal op z'n snelst pas in januari beschikbaar zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben GT fan maar dit begrijp ik niet echt.
Assume there are no rules and it's one big free for all
voor meer info over dit ding dat het een jaar of anderhalf jaar volhoud:
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040512/psp1.htm
sony moet niet proberen aan de markt te knagen, nintendo pwned de handheld markt, heeft nu met de DS heel sony de grond in gestampt voor dat sony de psp had laten zien.
Maar goed ik ben hier niet om te flamen, maar om jullie mensen die er wel van houden en denken dat het wat gaat worden (net als de n-gage) niet onthouden van dit bovenstaande linkje met veel mooie plaatjes.
Verder snap ik niet waarom je ene film zou kopen op een psp schijfje wat niet in je DVD speler past, wat vervolgens ook kleiner is en dus minder qua. Echter het hoeft maar op kleiner scherm geprojecterd worden dus kan het kleiner... ah well hf er mee.
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20040512/psp1.htm
sony moet niet proberen aan de markt te knagen, nintendo pwned de handheld markt, heeft nu met de DS heel sony de grond in gestampt voor dat sony de psp had laten zien.
Maar goed ik ben hier niet om te flamen, maar om jullie mensen die er wel van houden en denken dat het wat gaat worden (net als de n-gage) niet onthouden van dit bovenstaande linkje met veel mooie plaatjes.
Verder snap ik niet waarom je ene film zou kopen op een psp schijfje wat niet in je DVD speler past, wat vervolgens ook kleiner is en dus minder qua. Echter het hoeft maar op kleiner scherm geprojecterd worden dus kan het kleiner... ah well hf er mee.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Hihi ^flamebait^ 
Ik vond dit wel een leuk filmpje, waar de psp eens goed van alle kanten geshowed word: http://media.psp.ign.com/articles/513/513453/vids_1.html#

Ik vond dit wel een leuk filmpje, waar de psp eens goed van alle kanten geshowed word: http://media.psp.ign.com/articles/513/513453/vids_1.html#
AudiRS4 schreef op 12 mei 2004 @ 21:13:
[...]
Omdat je de savegames kan uitwisselen tussen PS2 en PSP. Je kunt dus in de trein verder je wagen tunen, dan weer thuis verder die race van 2 uur racen, om in de trein de volgende dag weer je wagen af te stellen.
Dit systeem ga je meer terug zien in Sony producten, let maar op.ye-roon schreef op 12 mei 2004 @ 20:40:
[ Voor 57% gewijzigd door Wom op 12-05-2004 21:15 ]
ahh dat wist ik nog niet, dat is vet!AudiRS4 schreef op 12 mei 2004 @ 21:13:
[...]
Omdat je de savegames kan uitwisselen tussen PS2 en PSP. Je kunt dus in de trein verder je wagen tunen, dan weer thuis verder die race van 2 uur racen, om in de trein de volgende dag weer je wagen af te stellen.
...verkeerde knop...
[ Voor 96% gewijzigd door Wom op 12-05-2004 21:15 ]
quote van IGN:Blaz0r schreef op 12 mei 2004 @ 18:15:
[...]
Basic portable functions like built-in stereo speakers, exterior headphone connector, brightness control and sound mode selectors are among the lineup of features, and the buttons mirror that of a PlayStation 2 controller almost exactly (Square, Triangle, X, and Circle face buttons, a digital pad, start, select, and an analog thumb stick populate the face, with two shoulder buttons on the top).
Laat ik zeggen, de enige rede voor een PSP is als er een remake komt van FF7 (die film komt toch wel eerst op fansub en vervolgens op dvd uit).
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Dat is mooi danFlint schreef op 12 mei 2004 @ 21:19:
[...]
quote van IGN:
Basic portable functions like built-in stereo speakers, exterior headphone connector, brightness control and sound mode selectors are among the lineup of features, and the buttons mirror that of a PlayStation 2 controller almost exactly (Square, Triangle, X, and Circle face buttons, a digital pad, start, select, and an analog thumb stick populate the face, with two shoulder buttons on the top).
[...]
Zijn die 2 kleine dingetjes links en rechts van het scherm dan de mischien speakers?
Dan moeten ze maar in 1 doos het psp en het ps2 spel stoppen, dat scheelt weer geldAudiRS4 schreef op 12 mei 2004 @ 21:13:
[ Voor 69% gewijzigd door Blaz0r op 12-05-2004 21:28 ]
Twee keer raden wat er gaat gebeuren na de introductie van de PSP ? De PS2 daalt dan nog een keer in prijs en je kunt een 'Collecters Item Duo Pack' kopen met misschien inderdaad wel deze twee versies van GT4 erin (die tegen die tijd al lang en breed platinum zal zijn misschien). Marketing hoef je ze bij Sony niet te lerenBlaz0r schreef op 12 mei 2004 @ 21:24:
[...]
Dat is mooi dandat het toch een analoge stick is.
Zijn die 2 kleine dingetjes links en rechts van het scherm dan de mischien speakers?
[...]
Dan moeten ze maar in 1 doos het psp en het ps2 spel stoppen, dat scheelt weer geld
nou als dat een analoge stick is weet ik het niet hoor
zie --> http://www.insidegamer.nl/getimage.php?id=16101
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 12-05-2004 22:00 ]
Ja ik twijfel ook, maar als het bij ign staat neem ik aan dat het wel zou kunnen zijn.Anoniem: 72901 schreef op 12 mei 2004 @ 21:59:
[...]
nou als dat een analoge stick is weet ik het niet hoor![]()
zie --> http://www.insidegamer.nl/getimage.php?id=16101
Anoniem: 90104
hoe groot is dat ding nu ongeveer dan. ik ben namelijk nogal slecht in inschatten maar ik gok dat ie anderhalf keer een gba is ongeveer
Hij is maar 3 centimeter breder dan de orginele gba (dus niet de sp met klepje).Anoniem: 90104 schreef op 12 mei 2004 @ 22:03:
hoe groot is dat ding nu ongeveer dan. ik ben namelijk nogal slecht in inschatten maar ik gok dat ie anderhalf keer een gba is ongeveer
ah dan valt dat dus nog erg mee. hopen dat hij niet verschrikkelijk duur wordt en dan komt er hier wel een in huis
moetje kijken --> http://www.insidegamer.nl/getimage.php?id=16720
iedereen houdt um vast in z'n handen (1 laat um hangen aan nek) omdat het te groot is!!!!!
óf iedereen houdt um vast in z'n handen voor de show, maar dat weet ik niet zeker
iedereen houdt um vast in z'n handen (1 laat um hangen aan nek) omdat het te groot is!!!!!

óf iedereen houdt um vast in z'n handen voor de show, maar dat weet ik niet zeker
Ik heb net een collega van mij die momenteel op de E3 is gesproken, hij heeft even met een PSP kunnen spelen. De kwaliteit van het beeldscherm schijnt echt heel erg goed te zijn, niet te vergelijken met dat van bijv. een gba maar meer de kwaliteit van een tft televisie. Die ronde knop onder de cursortoets is inderdaad een analoge controller. Er was nog niet zo heel veel echt op te spelen, voornamelijk automatisch draaiende demo's van o.a. Metal Gear, een golf spel en een soort rpg van Capcom die niet echt 3d maar isometrisch leek te zijn. Al met al was mijn collega in ieder geval vooralsnog wel onder de indruk van het apparaatje.
Zo, kep ook ff het filmpje van deathjb.zip gezien. Dus dit zijn de graphics van de psp? Zoja tis inderdaad wat 'ps2-achtig'. Het lijkt me zeker een vet ding!
Maar inderdaad waar meer mensen bang voor zijn, is hoe lang de accu het volhoudt. Aangezien hij pas volgend jaar komt hoop ik dat ze daar wel wat aan gaan doen want qua looks en graphics zit het wel goed.
Hoe zit het eigenlijk met de feel van het apparaat?
Maar inderdaad waar meer mensen bang voor zijn, is hoe lang de accu het volhoudt. Aangezien hij pas volgend jaar komt hoop ik dat ze daar wel wat aan gaan doen want qua looks en graphics zit het wel goed.
Hoe zit het eigenlijk met de feel van het apparaat?
ik heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de accu 10 uur volhield dus dat zit toch wel goed lijkt mij?
Ja dat klopt, maar ik geloof dat dat alleen voor muziek was en dat bij het afspelen van een film het 2,5 uur was ofzo, kzou niet weten of games en films evenveel energie kosten.Anoniem: 90104 schreef op 13 mei 2004 @ 18:31:
ik heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de accu 10 uur volhield dus dat zit toch wel goed lijkt mij?
[ Voor 9% gewijzigd door Blaz0r op 13-05-2004 18:45 ]
Ja klopt, die 10 uur is het maximum wat je eruit kunt halen. Net zoals bij gsm's, daarvan klopt de werkelijke standby tijd ook nooit met wat ze opgeven.Blaz0r schreef op 13 mei 2004 @ 18:45:
[...]
Ja dat klopt, maar ik geloof dat dat alleen voor muziek was en dat bij het afspelen van een film het 2,5 uur was ofzo, kzou niet weten of games en films evenveel energie kosten.
Anoniem: 90104 schreef op 12 mei 2004 @ 22:03:
Dimensions: Approx. 170 mm (L) x 74 mm (W) x 23 mm (D)
[ Voor 20% gewijzigd door Thunder op 13-05-2004 19:42 ]
Anoniem: 23844
damn, die PSP ziet er wel heel tof uit moet ik zeggen.
hier nog wat pics van accessoires:

en nog een MGS:ACID (card game) trailer
hier nog wat pics van accessoires:

en nog een MGS:ACID (card game) trailer
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23844 op 14-05-2004 12:38 ]
Anoniem: 60967
ik maak me toch ernstig zorgen over het ontbreken van een backlight en het feit dat ze zeggen dat je 10 uur audio kan luisteren (wat eigenlijk zo'n beetje inhoud dat het aantal speeluren niet bijzonder veel zal zijn)
Waar komen toch opeens die berichten over dat ontbreken van een backlight vandaan? Er zit gewoon een tft-lcd scherm in en het is qua helderheid vergelijkbaar met bijv. een laptop scherm.
Anoniem: 60967
er zit geen backlight in, dat hebben de meeste mensen die het getest hebben al gezegd. Van sommige mensen die nu op de E3 zijn en ermee gespeeld hebben geeft het een beetje het gevoel van de eerste gba, vrij leuk als je een grote lamp hebt of als de zon schijnt, maar anders vrij donker.
Wist niet dat de E3 een open dak heeft? 
Ik snap die drukte er niet over. Nintendo heeft met de eerste GBA al gedemonstreerd hoe het niet moet. Sony weet dat, dus die zal er heus wel wat op vinden.
Hoorde iemand zeggen dat ie de PSP alleen koopt als de Final Fantasy's erop uit komen. Oorspronkenlijk had Squaresoft al belooft een remake op de PS2 te laten verschijnen (van deeltje 7/8/9), daar is het nooit van gekomen. Een remake van deze drie op de PSP zou erg logisch zijn. Die gameplay verouderd niet, en het is natuurlijk ideaal om in de trein eerst FFVII uit te spelen, om vervolgens de film te kijken
Ik snap die drukte er niet over. Nintendo heeft met de eerste GBA al gedemonstreerd hoe het niet moet. Sony weet dat, dus die zal er heus wel wat op vinden.
Hoorde iemand zeggen dat ie de PSP alleen koopt als de Final Fantasy's erop uit komen. Oorspronkenlijk had Squaresoft al belooft een remake op de PS2 te laten verschijnen (van deeltje 7/8/9), daar is het nooit van gekomen. Een remake van deze drie op de PSP zou erg logisch zijn. Die gameplay verouderd niet, en het is natuurlijk ideaal om in de trein eerst FFVII uit te spelen, om vervolgens de film te kijken
Surfin' paradise!
Anoniem: 80154
Mooie shots!

Oh Mijn God!
Darkstalkers
Dit soort games zorgen ervoor dat de psp me veel meer aanspreekt dan de Nintendo DS.
Ik heb nog eens nagevraagd hoe het nu met de helderheid van het schermpje zit, die collega van mij die de psp in handen heeft gehad zei dat het scherm juist heel erg helder was, veel beter dan bijvoorbeeld de GBA SP (die een backlight heeft). Ik denk dat je je dus geen zorgen daar over hoeft te maken.
Dit topic is gesloten.