Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.563 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
bones schreef op 23 May 2003 @ 21:15:
Weet iemand of er grote vershillen zijn tussen de a70 en de a300 (behalve de zoom dan) ? En dan heb ik het meer over de kwaliteit van de fotos.
Prijs verschilt wel 100 euros, vind ik best veel geld en ze zijn beiden 3,2 megapixels.
De A300 heeft:

• Minimaal 1 sec. sluitertijd, A70 15 sec.
• Geen handmatige focus, A70 wel
• Geen sluitertijd voorkeuze, A70 wel
• Geen diafragma voorkeuze, A70 wel

Verder gebruikt de A300 twee batterijen, de A70 vier. Zo even de belangrijkste verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 23 May 2003 @ 21:49:
[...]

De A300 heeft:

• Minimaal 1 sec. sluitertijd, A70 15 sec.
• Geen handmatige focus, A70 wel
• Geen sluitertijd voorkeuze, A70 wel
• Geen diafragma voorkeuze, A70 wel

Verder gebruikt de A300 twee batterijen, de A70 vier. Zo even de belangrijkste verschillen. :)
Minimaal=maximaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

A60

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen de Canon V3 en de Canon S400. Kan iemand me duidelijk maken of de S400 zijn €150 meerprijs waard is ten opzichte van zijn kleinere broertje?
Persoonlijk vind ik €150 meerprijs flink. Als tweede vraag wil ik graag een advies (geen url aub maar een persoonlijk advies) welk geheugenkaartje ik hierbij moet nemen. Het moet in ieder geval 128mb zijn en het liefst een snelle uitvoering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 00:39:
Ik ben aan het twijfelen tussen de Canon V3 en de Canon S400. Kan iemand me duidelijk maken of de S400 zijn €150 meerprijs waard is ten opzichte van zijn kleinere broertje?
Persoonlijk vind ik €150 meerprijs flink. Als tweede vraag wil ik graag een advies (geen url aub maar een persoonlijk advies) welk geheugenkaartje ik hierbij moet nemen. Het moet in ieder geval 128mb zijn en het liefst een snelle uitvoering. :)
volgens mij gaat deze vraag niet over de canon a60 of a70...
je kan hiermee beter naar het "Centraal Canon Topic" gaan denk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet al iemand die de a60/70 bij camfilm.com heeft besteld? Ik heb hem vorige week dinsdag besteld, de man zei afgelopen dinsdag (een week later) dat hij hem die dag op de post zou doen, vrijdag weer gebeld, had hij hem verdomme nog niet op de post gedaan :( Ik vertrouw het voor geen cent daar...betaal gelukkig met rembours maar het duurd me wel erg lang zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
* Mr.CeeJay is zojuist de gelukkige eigenaar geworden van een Canon Powershot A70 :Y)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ARGH!
Open nou eindelijk een A70&A60 besteltopic!
Ik wordt echt een beetje gedesinteresseerd van al die bestelverhalen.
1x posten: Ik heb em! is leuk, maar om de 10 minuten je laatste track&trace update posten niet meer....
Laten we het op ervaringen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
Ik heb het niet over bestellen.
heb hem gewoon gekocht bij www.foto-rembrandt.nl voor 429 eur.

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 14:27:
ARGH!
Ik wordt echt een beetje gedesinteresseerd van al die bestelverhalen.
Een troost, de belangrijke zaken zul je terugvinden in de startpost ;)

Mr.Ceejay, plezier met je A70 :Y) Heb je er verder nog spullen bijgekocht en zo ja welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

ik ga ook denk ik de a60 kopuh maar weet iemand toevallig of je met de kodak CX4230 ook macro foto's kan maken...... jah ik weet het het is een beetje off topic maar plz zeg ff

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
Batterijen had ik nog van de vorige dig.camera (HP215 :/) GP 1800Ah Ni-MH.
Verder nog een tasje van 8 euro erbij gekregen.
Buiten de standaard 16MB CF-type1 had ik nog 64MB van Dane Elec liggen.
Heb dus verder niet veel bijgekocht.

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 24 mei 2003 @ 16:40:
ik ga ook denk ik de a60 kopuh maar weet iemand toevallig of je met de kodak CX4230 ook macro foto's kan maken...... jah ik weet het het is een beetje off topic maar plz zeg ff
Hmmm, was heel makkelijk te vinden :o Kijk hier maar eens. Macro vanaf 10 centimeter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Een vraagje. Ik zag op de geheugenshop van tweakers dat er van dane electric diskette adapters bestaan zodat je je CF kaart dus in je diskettestation kan uitlezen. Nu vroeg ik me af of dit een beetje goed werkt en hoe het dan met de snelheid zit van het kopieren van de foto's?? Iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

jbcyber schreef op 24 mei 2003 @ 17:43:
Een vraagje. Ik zag op de geheugenshop van tweakers dat er van dane electric diskette adapters bestaan zodat je je CF kaart dus in je diskettestation kan uitlezen. Nu vroeg ik me af of dit een beetje goed werkt en hoe het dan met de snelheid zit van het kopieren van de foto's?? Iemand hier ervaring mee.
Waarschijnlijk niet echt snel, denk maar aan vroeger hoelang het duudre om een diskette (1.44mb) vol te schrijven, het lijkt mij niet dat ze het station 100x zo snel hebben gemaakt, terwijl de diskette's het toch niet aankunnen.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik vraag me ook af in hoeverre het ding goedkoper is dan een USB-reader. Zal vast niet erg veel schelen en dan is een beetje snelheid noit weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Syzzer schreef op 24 May 2003 @ 21:21:
Ik vraag me ook af in hoeverre het ding goedkoper is dan een USB-reader. Zal vast niet erg veel schelen en dan is een beetje snelheid noit weg :)
Persoonlijk zou ik ook niet weten wat je met zo'n fdd ding moet.. KAN dat eik wel? Volgens mij is een CF card toch dikker dan een diskette? How-the-hell wou je dat dan in je fdd drive krijgen :?

En een USB ding is toch sneller dan een (trage) floppy. Komt bij dat die USB dingen voor 10-15 EUR gedumpt worden (Aldi, Lidl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Heb vandaag mijn eerste buitenopnamen gemaakt. Het viel niet mee, ik werk nu voor het eerst met zo'n lcd-schermpje en dat is toch ff wennen.
Ook een powerbank 3 met 4x1800 bats gekocht. Ik zette mijn A70 op de toonbank en zei dat ik een tasje zocht voor dit toestel. Zegt tie: heb ik, en hij pakt me daar het perfecte tasje zeg! Het merk is Lamborghini en het is een verticaal tasje, je laat het toestel er vanaf boven zo inzakken. Rits dicht, kliksluiting dicht en veilig opgeborgen. Goed draagbaar aan de riem en er zit ook een draagband voor om je nek bij. Ook voldoende plaats voor 4 bats en 2 cfcards. Ik ben heel blij met dit tasje, al koste het wel € 29. Het is dik gevoerd en ik heb de indruk dat als ik hem laat stuiteren, dat de camera dan heel blijft. Je zult begrijpen dat deze test mij iets te ver ging ;)
Ik zou er graag een foto van posten als daar liefhebbers voor zijn, maar ik weet niet hoe dat moet.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 11-09 15:07

PCR

* PCR heeft ook een a70 gekocht
Zie hier een pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.kloeze-handel.nl/invert.jpg

Ik kan niet anders zeggen dan een dat het een superding is. Zeer makkelijk te bedienen.
Ook de filmpjes die er uit komen zijn verre van slecht te noemen.
Kortom super! :)

[ Voor 15% gewijzigd door PCR op 24-05-2003 23:56 ]

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

Edho schreef op 24 May 2003 @ 23:00:
Ik zou er graag een foto van posten als daar liefhebbers voor zijn, maar ik weet niet hoe dat moet.
Ahbuh 8)7

Ok je pakt je cam, je zet hem aan, richt op het tasje, en drukt op de ontspan-knop. Vervolgens laad je de foto's op de pc en post ze hier.

Krijg je daarna een snoepje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
[...]

[ Voor 100% gewijzigd door Tycoontje op 25-05-2003 00:17 . Reden: sorry, ging iets fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Edho schreef op 24 May 2003 @ 23:00:
Heb vandaag mijn eerste buitenopnamen gemaakt. Het viel niet mee, ik werk nu voor het eerst met zo'n lcd-schermpje en dat is toch ff wennen.
Ook een powerbank 3 met 4x1800 bats gekocht. Ik zette mijn A70 op de toonbank en zei dat ik een tasje zocht voor dit toestel. Zegt tie: heb ik, en hij pakt me daar het perfecte tasje zeg! Het merk is Lamborghini en het is een verticaal tasje, je laat het toestel er vanaf boven zo inzakken. Rits dicht, kliksluiting dicht en veilig opgeborgen. Goed draagbaar aan de riem en er zit ook een draagband voor om je nek bij. Ook voldoende plaats voor 4 bats en 2 cfcards. Ik ben heel blij met dit tasje, al koste het wel € 29. Het is dik gevoerd en ik heb de indruk dat als ik hem laat stuiteren, dat de camera dan heel blijft. Je zult begrijpen dat deze test mij iets te ver ging ;)
Die kennen we nog niet en willen we dus graag zien.
Maak een foto, zet die op je eigen webspace en zet 'm hier d.m.v. img tags (zie faq of spiek bij iemand met view message :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat ik me nu afvraag is die dead/hot pix test: Hoe werkt dat ding nou precies? Ik krijg een mooi histogrammetje, maar meer ook niet. Heb die doc gelezen, maar dat is ook crap, want ik heb een andere versie van het prog (zo lijkt het althans) :?

Hier nog ff pic trouwens, niets bijzonders :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/IMG_0453____30.JPG

Van 20 hoog in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik -zeer waarschijnlijk- toch ook maar voor de A70 ga, kijk ik gelijk even naar de accesoires. Maar omdat ik nog niks ben tegengekomen vraag ik het hier; zijn er in NL al telelenzen en filters te koop voor de A70?
En voor een beetje aardige prijs hopelijk :) ?

Zo nee, wanneer komen ze dan richting NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
Voordat ik één van de 2 ga kopen (zit nog ff met een verschil van 80 euro, en ik weet nou niet of dat het waard is voor 1 MP meer). Heb ik nog een vraag. Ik wil de cam ook meenemen, even in mijn zak stoppen enzo. Is deze cam een beetje handeerbaar? Niet al te groot. En dat "uitsteeksel" aan de linkerkant (als je van voren kijkt) is dat niet heel vervelend?

Voor de rest ziet het er allemaal zeer goed uit wat ik hier zo lees.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Speedener schreef op 25 May 2003 @ 11:14:
Voordat ik één van de 2 ga kopen (zit nog ff met een verschil van 80 euro, en ik weet nou niet of dat het waard is voor 1 MP meer). Heb ik nog een vraag. Ik wil de cam ook meenemen, even in mijn zak stoppen enzo. Is deze cam een beetje handeerbaar? Niet al te groot. En dat "uitsteeksel" aan de linkerkant (als je van voren kijkt) is dat niet heel vervelend?

Persoonlijk vind ik hem redelijk handbaar. Ik ben ook iemand die zijn cam overal (echt overal :)) mee naartoe neemt. Hij past in mijn jaszak, maar die gaat er wel scheef van hangen ;) Doe ik wel bijstellen met mijn MD :P
Dat uitsteeksel zal je trouwens geen last van hebben, waarschijnlijk neem je er tasje bij, niet? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

SmartDoDo schreef op 24 May 2003 @ 16:49:
[...]
Hmmm, was heel makkelijk te vinden :o Kijk hier maar eens. Macro vanaf 10 centimeter. :)
Ok bedankt oja denkje dat ik met die macro afstand ook zoals jullie allemaal doen mooie foto's van bijv een bei op een bloem kan nemen

Wat voor macro afstand heeft de a60 eigenlijk?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 25 May 2003 @ 12:16:
[...]
Wat voor macro afstand heeft de a60 eigenlijk?????
A60 en A70 hebben een afstand van 5 centimeter.

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/macrovoorbeeld1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/macrovoorbeeld2klein.jpg

1e Edit:
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 10:06:
Maar omdat ik nog niks ben tegengekomen vraag ik het hier; zijn er in NL al telelenzen en filters te koop voor de A70?

Zo nee, wanneer komen ze dan richting NL ?
Accessoires worden in Juni verwacht. De adapter zal in de winkel zo'n 30 euro kosten denk ik en de Canon filters/lenzen tegen de € 100,- Niet goedkoop dus. Maar je kunt er ook filters van andere merken (goedkoper) op zetten. :)

Nog even terugkomen op die Deadpixel test, er moet een donkere foto gemaakt worden. De lens moet dan afgeschermt worden zodat er geen licht op de CCD kan vallen. Het programma'tje laat je dan de zwarte foto analyseren. Dus geen foto's van de achtertuin of de buurvrouw laten analyseren, want dan geeft het programma aan dat er heel veel dead of hot pixels op je CCD zitten. :)
DoD Cerberus schreef op 25 mei 2003 @ 13:01:
nou hoorde ik dat er software was van canon om digitale foto's als een panorama aan elkaar te zetten..

weet iemand hoe deze software heet??
PhotoStitch en wordt bij de camera geleverd :)

[ Voor 85% gewijzigd door SmartDoDo op 25-05-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

nou hoorde ik dat er software was van canon om digitale foto's als een panorama aan elkaar te zetten..

weet iemand hoe deze software heet??

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

weet iemand ook toevallig wat voor macro afstand de skanhex SX210z3 heeft
gezien op www.it2move.nl jah ik weet het weer off topic maar tog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedener schreef op 25 mei 2003 @ 11:14:

Ik ben eergisteren even langs de fotozaak gegaan, maar dat uitsteeksel is juist reuze handig, ligt echt goed in de hand, en over in je zak. Denk dat het wel kan maar of het echt aanteraden is weet ik niet. Maar het kan wel!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

echt leuk speelgoed man :9 ik heb net een foto gemaakt met een verderkijker ervoor, niet zon goede, dus je ziet een beetje wazig (en het trilt natuurlijk een beetje) maar alsnog kan je gewoon heel ver inzoomen

normaal beeld:
http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/test007.jpg
3x optische zoom:
http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/test006.jpg
3x optische zoom+ verrekijker:
http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/test004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 25 May 2003 @ 12:41:
[...]
Accessoires worden in Juni verwacht. De adapter zal in de winkel zo'n 30 euro kosten denk ik en de Canon filters/lenzen tegen de € 100,- Niet goedkoop dus. Maar je kunt er ook filters van andere merken (goedkoper) op zetten. :)
Hmm, Juni zou net op tijd zijn voor de vakantie, maar dan moet het dus niet uitgesteld worden.

Overigens, er is hier op GoT een topic over de accesoires voor canon camera's, dacht ik.
Daar heb ik iets gelezen over andere merken (aluminium lens, alleen te bestellen via die website voor +/- €70,-) weet iemand hier meer info hierover, want ik kan het niet terugvinden in de search :?

(het kon hier ook wel over de G3 gaan .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 13:23:
[...]
Overigens, er is hier op GoT een topic over de accesoires voor canon camera's, dacht ik.
Daar heb ik iets gelezen over andere merken (aluminium lens, alleen te bestellen via die website voor +/- €70,-) weet iemand hier meer info hierover, want ik kan het niet terugvinden in de search :?
Welke accessoires je aan lensen/filters ook wilt gebruiken, je zult toch eerst de LA-DC52C lensadapter erop moeten zetten :) Dat is 52mm waarop je B+W, Canon, Hoya, etc. filters kunt monteren. Skylight, UV en Pola filters of bijvoorbeeld macro- of voorzetlenzen kun je dan gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Damn, m'n batterijen willen niet op :D

Ik ben al een week aan het schieten met 4 2000 mah batterijen, heb al diverse filmpjes gemaakt, en veel geflitst. En ze zijn gewoon nog niet op :D

geweldig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 25 May 2003 @ 15:22:
Damn, m'n batterijen willen niet op :D

geweldig >:)
Ik ken het ja.... Heb gisteren 4 stuks 2000mAh gehaald bij Dynabyte en mijn 1800 zitten nog in de cam, ook niet op te krijgen lijkt het wel :*) Je hoeft echt niet zuinig aan te doen ofzo :9 Nog niet veel genoemd maar wel waar, het energieverbruik is volgens mij erg goed geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

LoL:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedener schreef op 25 May 2003 @ 11:14:

Of die 1MP je 80 euro waard is moet je zelf beslissen, zal er voornamelijk van afhangen wat je met de camera van plan bent. Wil je op A4 formaat afdrukken maken dan zou ik voor de A70 gaan, wil je alleen maar 10x15 afdrukken maken dan heb je aan 2MP meer dan voldoende.
De camera ligt erg fijn in de hand, mede door dat "uitsteeksel", is daardoor ook eenvoudig met één hand te bedienen. Als je normale zakken hebt kun je de camera er makkelijk instoppen, maar een Sony P8 is makkelijker heb ik gemerkt, omdat die geen "uitsteeksels" heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

Klik!

voor een panorama foto die m'n ouders vandaag in blijdorp hebben gemaakt met de A60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
hoe kan ik een film op mijn harde schijf zien ? Ik krijg een videoclip bestand samen met een .thm bestand maar de videobestand geeft geen beeld alleen geluid..... ik kan dit ook niet vinden in de manual :/ .

Iemand een idee ? (vast wel)

edit: ook lukt het met niet om continue shots te maken, ik hou de knop ingedrukt en daarna maakt hij maar 1 foto, daarna waren ook al mijn andere foto's te donker :/ .

Kortom :/

[ Voor 28% gewijzigd door Choller op 25-05-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

DoD Cerberus schreef op 25 mei 2003 @ 17:58:
Klik!

voor een panorama foto die m'n ouders vandaag in blijdorp hebben gemaakt met de A60
leuke foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
je moet daarvoor waarschijnlijk de motion jpeg codec hebben. Dat is een commerciele codec, dus die zou je moeten kopen.

Morgan Mjpeg is er één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Choller schreef op 25 May 2003 @ 19:59:
edit: ook lukt het met niet om continue shots te maken, ik hou de knop ingedrukt en daarna maakt hij maar 1 foto, daarna waren ook al mijn andere foto's te donker :/ .

Kortom :/
Mja, daar valt weinig over te zeggen zonder wat meer info hé ;) Welke instellingen heb je gebruikt etc. Gooi desnoods een voorbeeldfoto op die te donker is naar jouw mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
SmartDoDo schreef op 25 May 2003 @ 20:11:
[...]
Mja, daar valt weinig over te zeggen zonder wat meer info hé ;) Welke instellingen heb je gebruikt etc. Gooi desnoods een voorbeeldfoto op die te donker is naar jouw mening :)
Tja... dat wel. Het was gewoon irritant dat ik de hele tijd normale foto's maakte, en dat het opeens na de pogingen om continue shots te maken dat het allemaal mis ging. Het is mij echter nog steeds niet gelukt om continue shots te maken (in de " sport" stand

Voorbeeldfoto:

Afbeeldingslocatie: http://www.themainclick.net/temp/103_0367.JPG

Instellingen
File Name
IMG_0367.JPG
Camera Model Name
Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time
5/25/2003 3:09:05 PM
Shooting Mode
Fast Shutter
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/60
Av( Aperture Value )
4.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
Auto
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
16.2 mm
Digital Zoom
None
Image Size
2048x1536
Image Quality
Superfine
Flash
On
Flash Type
Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
0
Red-eye Reduction
On
Shutter curtain sync
1st-curtain sync
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
File Size
1150KB
File Number
103-0367
Drive Mode
Single-frame shooting
Owner's Name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Je sluitertijd is vrij hoog (korte sluiter) , daardoor heb je te donkere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

stefijn schreef op 25 May 2003 @ 20:06:
je moet daarvoor waarschijnlijk de motion jpeg codec hebben. Dat is een commerciele codec, dus die zou je moeten kopen.

Morgan Mjpeg is er één
Een codec kopen voor je A60?

Dat lijkt me nogal onzin, ik heb ook niks gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
stefijn schreef op 25 May 2003 @ 20:06:

Morgan Mjpeg is er één
Ik heb Morgan Mjpeg en het werkt niet :( ....

Ik krijg alleen een groen beeld...grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Choller schreef op 25 May 2003 @ 20:26:
[...]

Tja... dat wel. Het was gewoon irritant dat ik de hele tijd normale foto's maakte, en dat het opeens na de pogingen om continue shots te maken dat het allemaal mis ging. Het is mij echter nog steeds niet gelukt om continue shots te maken (in de " sport" stand

Voorbeeldfoto:

[afbeelding]

Instellingen

[...]
1e tip: Let erop dat als je inzoomt, wat je bij deze foto hebt gedaan, een niet te korte sluitertijd krijgt. Ik heb altijd geleerd, 100mm zoom is 1/100e seconden sluitertijd of sneller. Bij panoramaview, zo'n 35mm, zit je op zo'n 1/35e seconden om een niet bewogen foto te kunnen maken.

Verder zou ik het niet zo 1-2-3 weten. Wat me wel opvalt is dat je zegt dat je geen continue opnames kunt maken in de Sport stand. Net even geprobeerd en dat lukt zonder problemen op mijn A70 :) Heb je het wel ingesteld nadat je de Sportstand hebt gekozen? Werd er bij deze foto's die je gemaakt hebt ook geflitst? Het kan zijn dat de flits te zwak (toestel te ver af) was om effect te hebben op de belichting van je onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Ik kan de films inmiddels zien door een trial te downloaden.

Alleen het continue shooting mode gaat niet.... misschien dat ik toch maar naar de winkel ermee ga.

En ja... ik heb eerst de sportstand gekozen en daarna de instelling van continue gewijzigd. Dan druk ik de knop helemaal in en dan wacht ik... maar hij maakt gewoon 1 foto... en daarna doet de camera niks meer behalve mijn gemaakte foto weergeven, en ik hou de knop zeker 30 seconden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Choller schreef op 25 May 2003 @ 20:51:
Alleen het continue shooting mode gaat niet.... misschien dat ik toch maar naar de winkel ermee ga.
Ik ben eigenwijs dus maar even een n00b doorlopertje.

• Camera aanzetten
• Wieltje verdraaien naar Sportstand (hollend mannetje)
• Op de knop Func.(tion) drukken
• Via de knoppen naar Transport mode
• De 3 overliggende beeldjes kiezen (2e optie)
• Op Func. drukken

In mijn display zie ik overigens staan dat mijn flitser op automaat staat, wat zelf ook is te veranderen in de Sportstand. Verder zie ik links op het display de 3 overliggende beeldjes (continue-mode) staan. Ik druk op de knop, even focussen en het is flits, flits, flits. Dat waren 3 foto's :) Tenminste, bij mij dan ;)

Als je alles doet zoals ik hierboven en het werkt niet, dan zou ik het niet meer weten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Of probeer eens continue te schieten in de p, of auto stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Na dagen van rot weer was vanavond toch weer een mooie avond avond.

Ik ben een beetje gaan expirimenteren met mijn cam en de mooiste plaats ik hier.

1.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fotos/wolken.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fotos/zon.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fotos/lucht.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fotos/flare.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fotos/water.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fotos/ring.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/fotos/riet.jpg

Ik kreeg vooral de wolken niet echt scherp, enig idee hoe ik dan wel zo krijg?

feedback is altijd welkom :)

edit/
alles geresized, 2048 rekt alles hier zo uit

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Leuke foto's :) Zien er goed uit. Dat de wolken niet scherp zijn is niet te zien zo. Wellicht ook wel een passend effect bij de sfeer van de foto's :)

Heb je verder nog wat bijzonders gedaan om deze foto's te maken, nabewerking enzo?

Trouwens blij te zien dat de cam goed omgaat met zulke tegenlicht foto's, dat bied perspectief :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

* NvE Heeft sinds gister een A60 :)

Dit is mijn eerste cam, maar ik kan er al (ahum) goed mee overweg. Dat wil zeggen dat ik al een paar redelijke foto`s heb genomen :)

Ik ben er echt zeer tevreden over :)

Maar hoe komt het dat je A60 minder kost dan de A40?

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
het lijkt me echt behoorlijk moeilijk om echt mooie foto's te maken, al die sluitertijd etc. Ik snap er nog relatief weinig van, kan iemand me uitleggen of een site geven waarin echt veeeel info staat voor een beginnende fotograaf, zodat ik straks mooie foto's kan maken met m'n a60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Ik ben ook aan het wachten op m'n Canon Powershot A70,
ben zeer benieuwd maar als ik dit allemaal lees kan ik niet wachten dat ik hem
krijg. Heb hem bij progress.nl besteld iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Carnagy schreef op 26 May 2003 @ 11:02:
het lijkt me echt behoorlijk moeilijk om echt mooie foto's te maken, al die sluitertijd etc. Ik snap er nog relatief weinig van, kan iemand me uitleggen of een site geven waarin echt veeeel info staat voor een beginnende fotograaf, zodat ik straks mooie foto's kan maken met m'n a60?
Op zich is het niet moeilijk hoor om mooie foto's te maken :)
De camera geeft in de Manual (handmatig) stand aan of een foto te donker of te licht gaat worden bij de instellingen die je doet. Helemaal blind ben je dus neit als je handmatig gaat instellen. Daarbij zitten er een aantal programma's op de A60/A70 zodat je voor wisselende omstandigheden gelijk de goede instellingen hebt. Korte sluitertijd voor snelle acties, klein diafragma voor portretopnames etc. :)

Als je denk te weinig te weten over het maken van foto's dan zou je kunnen overwegen eens in een bibliotheek naar fotografieboeken te zoeken. Of eventueel op internet natuurlijk.

Wat ik zo tegenkwam is:
http://www.nicktravel.nl/ehfotografie/
http://www.blokzijl.net/foto.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis1/basis1.htm

Deze werd een aantal keer genoemd in de Digitale camera foto's deel xx serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
dbzfan schreef op 25 mei 2003 @ 20:29:
[...]

Een codec kopen voor je A60?

Dat lijkt me nogal onzin, ik heb ook niks gekocht.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je mjpeg moet hebben en dat zijn commerciele codecs. Als ie niet bij je camera geleverd wordt zul je die dus moeten bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zoveel blijde Canon gebruikers is er misschien een die mij kan zeggen of de voorzetlenzen en filters van de A70 passen op de G3?

Ik wil een A70 kopen en daarbij wat filters en later een macrolens en teleconverter.

Als het schip met geld langs komt wil ik overstappen op een G3 of G5 en dan is het wel zo leuk als ik de lenzen en filters van de A70 kan blijven gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
SmartDoDo schreef op 26 mei 2003 @ 00:40:
Leuke foto's :) Zien er goed uit. Dat de wolken niet scherp zijn is niet te zien zo. Wellicht ook wel een passend effect bij de sfeer van de foto's :)

Heb je verder nog wat bijzonders gedaan om deze foto's te maken, nabewerking enzo?

Trouwens blij te zien dat de cam goed omgaat met zulke tegenlicht foto's, dat bied perspectief :Y)
Ten eerste heb ik _heleboel_ foto's genomen. Just to be sertain :)

Ik ben ff met photoshop aan de slag gegaan na het nemen van de kiekjes en heb alleen de autolevels aangepast. Bij 4 heb ik geen auto colors aangepast omdat het het resultaat niet mooier maakte.

Met tegenlicht gaat de camera goed om, doormiddel van het aanpassen van de sluitertijd kan je overbelichting makkelijk tegengaan. Op veel foto's die ik gemaakt had is de zon erg blurry omdat die nooit scherp gesteld kunnen worden.

Voorderest is een statief echt een must!

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Laatst online: 11-09 15:41
Weet iemand misschien ook of er Tele adapters van andere merken te koop zijn en die passen op de convertor adapter van canon? Ik vind de prijs van de tele adapter namelijk nog hoog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 13:08:
Met zoveel blijde Canon gebruikers is er misschien een die mij kan zeggen of de voorzetlenzen en filters van de A70 passen op de G3?

Ik wil een A70 kopen en daarbij wat filters en later een macrolens en teleconverter.

Als het schip met geld langs komt wil ik overstappen op een G3 of G5 en dan is het wel zo leuk als ik de lenzen en filters van de A70 kan blijven gebruiken. :)
Zo te zien kun je voor de G3 een converter kopen en daarop 58mm accessoires schroeven. Voor de A70 kom je het meeste tegen voor 52mm. Maar je zou een 52mm naar 58mm converter kunnen kopen en dan je 58mm accessoires kopen, die je dus later zonder de 52mm naar converter kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nou, de foto's die ik bij Dixons had besteld heb ik vandaag opgehaald. Zoals beloofd zou ik hier nog wat van zeggen :)

Wat me als 1e opvalt is dat bij de foto's van Dixons meer is afgesneden. Het scheelt vergeleken bij de Hema wel een paar mm. Foto's zijn van beiden in principe goed. Dixons foto's zijn iets helderder en lichter van kleur. Nadeel is heel duidelijk dat er relatief veel ruis zit in de foto's van Dixons. Voor mij persoonlijk tè veel, wat betekend dat ik geen foto's meer bij Dixons laat afdrukken. Een voorbeeldje van wat ik bedoel heb ik hieronder staan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/hema.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/dixons.jpg

Bij de onderste foto is heel goed te zien hoe de tekst die in Photoshop erbi jis geplaats gekarteld is. Bij de bovenste foto is dit nauwelijks te zien. Ook de overgangen van het paarse stukje blad is karteligger of grover bij de Dixons afdruk.

Positief van Dixons is dat bij foto's van mensen de huidkleur beter wordt afgedrukt dan bij Hema foto's. Hier komt duidelijk het teveel aan rood in Hema foto's naar voren. Bij foto's met rode bloemen zijn deze dan ook snel te fel waardoor details verloren kunnen gaan. Andere foto's zijn over het algemeen goed van kleur, net als de Dixons foto's :)

Oh, vergeet ik bijna te zeggen :X
Bij onscherpte zien de afdrukken van Hema er beter uit dan van Dixons. Nogmaals meer ruis en een grover afdruk. Hema drukt dit veel zachter en dus mooier af.

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 26-05-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Ik vond alleen dat de pixels bij Dixons duidelijker te zien waren, maar vond dit niet storend.
Ik zal als ik tijd heb de foto's van dixons en hema even inscannen, dan kun je zien wat ík bedoel :)
Bij mij was van groot belang in mijn oordeel een portret van iemand waarbij de kleuren veel echter waren. Ook de kleur van een blauwe zomerlucht was veel mooier bij de dixons afdruk.
De hema foto's waren mij te grauw. Dan neem ik de het iets korreligere dixons maar voor lief. Dat zie je alleen maar als je je neus tegen het papier drukt :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
* SmartDoDo moet er even bijvertellen dat hij een enorme zeikstraal is :)

Nou ja, dat valt ook wel weer mee, maar ik merk duidelijk dat wat anderen niet stoort mij wel stoort :) Ik denk dat het ook heel persoonlijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 26 mei 2003 @ 15:34:
* SmartDoDo moet er even bijvertellen dat hij een enorme zeikstraal is :)

Nou ja, dat valt ook wel weer mee, maar ik merk duidelijk dat wat anderen niet stoort mij wel stoort :) Ik denk dat het ook heel persoonlijk is :)
Hehe, hier nog een :) Nu heb ik nog niets af laten drukken, maar dat komt wel.

Wat ik me nu afvroeg is: ik heb laatste vanaf een berg in het pikkedonker foto's gemaakt van Rotterdam. De foto's waren genomen 2/1s, ISO100 en F3.5. De foto's waren iets te donker, maar SUPERnoisy. Wat doe ik hieraan? Moet ik op ISO50 schieten? Ik neem aan dat het dan nog niet helemaal weg is, niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb sinds kort ook de A60 en hij bevalt me heel goed :)
Ben druk met experimenteren maar hier zijn wat pics van mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.evandepol.tweakdsl.nl/blaat/pic/sunset1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.evandepol.tweakdsl.nl/blaat/pic/sunset2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.evandepol.tweakdsl.nl/blaat/pic/boompje4.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
In PMG zie ik een sticky omtrend grote topics:
Belangrijk: wijziging beleid t.o.v. "Grote topics"

In GT en bijvoorbeeld dit topic lijkt me dit dus ook wel relevant, om een wildgroei aan replies te voorkomen. Het topic moet informatief blijven, en geen onzin-forum.

Wat mij betreft:

dont

• Geen onnodige vragen: Check eerst de startpost
• Geen meldingen van "Ik heb m ook gekocht, en hij roeleerd". Wil je melding maken dat je de cam ook hebt: Zie startpost, en je komt erbij.
• Geen onnodige foto's posten, je mooiste fotos kun je in andere topics kwijt
• Geen order-status-info

wel
• Problemen met je cam? Meld, misschien kunnen anderen helpen (wel nadat je de startpost en de rest van t topic doorgelezen hebt!)
• Tips en suggesties
• Foto's waarbij je je cam op creatieve manier gebruikt/benut hebt. Geen normale kiekjes dus, maar foto's van cam i.c.m. uitbreidingen ofzo.

Een foto ter verduidelijking of in een discussie over settings is natuurlijk wel handig.

Op die manier blijft t topic wat mij betreft interessant. Ik zie nu (helaas) teveel posts van "Mooie cam", "ik heb m ook besteld", "Komt over 2 weken", "Kijk, mijn eerste pics [insert-veel-bandbreedte-vretende-pics]"

Behalve voor het testen van je scrollwieltje heeft dit natuurlijk weinig (lees: geen) meerwaarde aan t topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich ben ik het wel met je eens DJSmiley, alleen denk ik wel dat het lekker is voor de mensen die nog twijfelen over de aankoop van de canon A70/A60, een paar mooie pics neer te zetten. Zodat zij ook een idee krijgen van wat er allemaal mogelijk is met deze mooie digicams :)

Maar voor de rest denk ik wel dat je hier een goed punt te pakken hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 22:33:
Opzich ben ik het wel met je eens DJSmiley, alleen denk ik wel dat het lekker is voor de mensen die nog twijfelen over de aankoop van de canon A70/A60, een paar mooie pics neer te zetten. Zodat zij ook een idee krijgen van wat er allemaal mogelijk is met deze mooie digicams :)

Maar voor de rest denk ik wel dat je hier een goed punt te pakken hebt ;)
Mjah.. Die voorbeeldpics zijn veel al (bijvoorbeeld) te vinden in de reviews. Als iemand serieus zit te twijfelen is een mailtje oid naar een bezitter ook wel effectief, en zelfs nog handiger dan ff een volle 3.2Mpixel pic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Hier is dan de foto van mijn tasje. Ik vind het een bijzonder handig ding. Het merk is Corino Lamborghini. Ik heb het gekocht bij de lokale foto/radio/tv zaak. Kostte 29 €.
Het tasje lijkt erg te glimmen op de foto, maar in het echt is dat niet zo. Zwart is nu eenmaal lastig vast te leggen, zelfs met een Canon A70. Ik heb er even een balpoint ingezet om het bovenladereffect te showen. ;)

[afbeelding]

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 26 mei 2003 @ 16:58:
[...]
Wat doe ik hieraan? Moet ik op ISO50 schieten? Ik neem aan dat het dan nog niet helemaal weg is, niet? |:(
Hoe hoger het ISO getal hoe meer ruis je krijgt. Toch ontkom je er soms niet aan om de ISO omhoog te gooien ivm belichting etc. Je zou bij ISO 50 eigenlijk geen ruis mogen hebben. Dat al eens geprobeerd? :)
Er zijn wel programma'tjes die ruis in foto's sterk kunnen verminderen, daar zou je ook eens naar kunnen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

We kunnen aannemen dat GOTers allen over een bepaalde hoeveelheid gezond verstand beschikt om in te zien wat wel en niet mag. Ik vind het persoonlijk niet prettig om in een forum te komen en een dozijn stickies te zien die je allemaal uit je hoofd moet kennen voordat je wat mag posten.

Daarom ga ik die "eisen" ook niet expliciet opschrijven. Ik vind dat grote topics zoals deze een soort fanclub moeten worden met een aantal eigen gebruikers. En in het beste geval zelfregulerend. En dat werkt tot nu toe best wel lekker vind ik. Als er soms wat enkele overdreven slechte replies worden geplaatst (zoals in digicamfoto's waar een of andere grapjas het handig vind om 50 foto's van elk 1MB of groter te plaatsen) dan grijpen wij in bij melding.

Om nou explciet regels te zetten in een faq of middenin een topic om deze te sturen vind ik niet echt handig, daarom. beter een goede openingspost.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Edho schreef op 26 May 2003 @ 23:02:
Hier is dan de foto van mijn tasje. Ik vind het een bijzonder handig ding. Het merk is Corino Lamborghini. Ik heb het gekocht bij de lokale foto/radio/tv zaak. Kostte 29 €.
Het tasje lijkt erg te glimmen op de foto, maar in het echt is dat niet zo. Zwart is nu eenmaal lastig vast te leggen, zelfs met een Canon A70. Ik heb er even een balpoint ingezet om het bovenladereffect te showen. ;)

[afbeelding]
Hee tof, dat tasje heb ik ook al ruim een maand. Alleen betaalde ik 23 euro :P
Ik vind het een super ding!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Foto's van reviews heb je wel wat aan, maar toch prefereer ik foto's van normale newbies, dan ben je toch dicht bij jouw werkelijkheid.

En het grootste nadeel vind ik dat de search functie niet gedetailleerd genoeg is. Als je op keywords zoekt vind ik dat je naar een post moet gaan, niet naar een thread en dan 23 pagina's ga doorspitten :( , dan kunnen jullie "tweakers" toch beter doen ? (zie searchfunctie www.vcdhelp.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choller schreef op 27 May 2003 @ 11:03:
En het grootste nadeel vind ik dat de search functie niet gedetailleerd genoeg is. Als je op keywords zoekt vind ik dat je naar een post moet gaan, niet naar een thread en dan 23 pagina's ga doorspitten :( , dan kunnen jullie "tweakers" toch beter doen ? (zie searchfunctie www.vcdhelp.com)
Het komt een beetje boos over zoals jij het zegt, maar dit is ook mijn grootste ergernis op dit forum en ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken. Op die manier verminder je denk ik ook het aantal dubbele vragen, mensen vinden namelijk sneller een oplossing met de search functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Choller schreef op 27 mei 2003 @ 11:03:
Foto's van reviews heb je wel wat aan, maar toch prefereer ik foto's van normale newbies, dan ben je toch dicht bij jouw werkelijkheid.

ACM is er mee bezig. Zie Searchengine vraagjes ;) (A61-users only)
In eerste instantie wordt gekeken naar hoe het meest effectief gezocht kan worden (wat voor invoer wordt het meest gebruikt)

[ontopic]
We gaan weer verder over de Canon, search-related dingen kun je beter in LA ofzo discussieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Laatst online: 25-02-2024
NvE schreef op 26 May 2003 @ 01:23:

Maar hoe komt het dat je A60 minder kost dan de A40?
Interessante vraag, ik snap dit namelijk ook niet, er zijn zeer weinig verschillen met de A40, de A60 lijkt desalnietemin toch beter, en deze kost minder :?

En oja, hoelang denken jullie dat een A60 het volhoudt met een paar 1400 mAh accu's?

[ Voor 13% gewijzigd door CSCExter op 27-05-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
CSCExter schreef op 27 mei 2003 @ 13:36:
[...]
En oja, hoelang denken jullie dat een A60 het volhoudt met een paar 1400 mAh accu's?
Is moeilijk te zeggen. Daarbij maakt het veel uit wat je ermee doet natuurlijk. Maar stel dat je met 1800mAh batterijen 4 uur enthousiast kunt schieten, dan kom je met 1400mAh op zo'n 3 uur uit :)

4 uur=1800
1400/1800=0,777*4 uur = 3.11 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
SmartDoDo schreef op 27 mei 2003 @ 13:47:
[...]
Is moeilijk te zeggen. Daarbij maakt het veel uit wat je ermee doet natuurlijk. Maar stel dat je met 1800mAh batterijen 4 uur enthousiast kunt schieten, dan kom je met 1400mAh op zo'n 3 uur uit :)

4 uur=1800
1400/1800=0,777*4 uur = 3.11 uur :)
en kan je dan gewoon het schermpje aan laten staan? of doe je dan uit besparingsoverwegingen alles via de optische zoeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
tijsco schreef op 27 May 2003 @ 14:18:
[...]

en kan je dan gewoon het schermpje aan laten staan? of doe je dan uit besparingsoverwegingen alles via de optische zoeker?
Het is puur een gok wat ik doe met die 4 uur :)
Maar omdat iedereen op een andere manier met zijn camera foto's maakt.....

Zelf maak ik zo nu en dan een foto. Gisteren foto's gemaakt van de cavia in z'n nieuwe bak, even 18 foto's. Dan stel ik tijdens het fotograferen nog wat in en daarna zet ik de 18 foto's over op de PC. De dag daarvoor wat macrofoto's in de tuin etc. :) Als ik zo foto's maak dan houden mijn batterijen (1800mAh) het wel een week of 3 uit. Ik heb altijd het display aanstaan, zit regelmatig met de instellingen te klooien, kijk met regelmaat ook foto's terug op het display en ga zo maar door. Stel dat dit gebruik van mij overeenkomt met 4 uur redelijk enthousiast fotograferen, dan houden 1400mAh batterijen het zo'n 3 uur uit. :) Het is dus niet dat ik zeg hoe lang ze het uithouden, maar om de verhouding tussen 1400 en 1800 batterijen aan te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 26 mei 2003 @ 23:16:
[...]
Hoe hoger het ISO getal hoe meer ruis je krijgt. Toch ontkom je er soms niet aan om de ISO omhoog te gooien ivm belichting etc. Je zou bij ISO 50 eigenlijk geen ruis mogen hebben. Dat al eens geprobeerd? :)
Er zijn wel programma'tjes die ruis in foto's sterk kunnen verminderen, daar zou je ook eens naar kunnen kijken :)
Nou, ik vannacht er weer opuit geweest :) En wat denk je!? Geen ruis meer omdat ik op ISO50 schoot. Allemaal perfect, ik gebruikte trouwens ook een sluiter van 10 of 13 sec. ipv 3 sec omdat ze wat donker waren en ik een lagere ISO nam ;) Kom ik thuis, zet ze op mn pc en wat denk je!? Een en al waas! :( Ik had mijn cam op een stabiel bankje gezet en er stond geen wind. Ook gebruikte ik gewoon die timer. Snap er niets van. Wel moet ik zeggen dat ik de optische zoom volledig gebruikt had, maakt dat uit!? De keer ervoor (toen met veel ruis) had ik scherpe foto's, maar toen gebruikte ik ook die zoom niet.

Kan iemand mij dit technisch verklaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 27 mei 2003 @ 15:56:
[...]

Ik zou zo even niet weten :?
Heb je een voorbeeldfoto waarop die waas te zien is? Iig mooi dat je geen last meer hebt van ruis nu, alleen die waas dan nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
zAo schreef op 27 mei 2003 @ 15:56:
[...]

Nou, ik vannacht er weer opuit geweest :) En wat denk je!? Geen ruis meer omdat ik op ISO50 schoot. Allemaal perfect, ik gebruikte trouwens ook een sluiter van 10 of 13 sec. ipv 3 sec omdat ze wat donker waren en ik een lagere ISO nam ;) Kom ik thuis, zet ze op mn pc en wat denk je!? Een en al waas! :( Ik had mijn cam op een stabiel bankje gezet en er stond geen wind. Ook gebruikte ik gewoon die timer. Snap er niets van. Wel moet ik zeggen dat ik de optische zoom volledig gebruikt had, maakt dat uit!? De keer ervoor (toen met veel ruis) had ik scherpe foto's, maar toen gebruikte ik ook die zoom niet.

Ik ben bang dat je camera toch is verschoven oid. Probeer eens in je kast een kiekjes te maken zonder zoom, misschien dat het toch de zoom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VRAAG:
kan ik met deze camera ook foto's op a4-formaat afdrukken, als ik de camera op het grootste formaat instel? Of moet ik hiervoor perse een 4 milj. camera hebben, zo ja welke adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Met de A70 is dit wel mogenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een Canon Powershot A70 via internet bestellen bij Topvision.
Heeft iemand ook ervaring bij deze web-winkel?
De berekende prijs incl. verz.kosten van €350, is dit verzenden naar NL?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 18:50:
VRAAG:
kan ik met deze camera ook foto's op a4-formaat afdrukken, als ik de camera op het grootste formaat instel? Of moet ik hiervoor perse een 4 milj. camera hebben, zo ja welke adviseren jullie?
Zal ik daar als fotozeikert eens antwoord op geven ;)

Ik heb onlangs een foto in de hoogste resolutie gemaakt en laten afdrukken op 20x30, A4 formaat dus. Wanneer je de print vanaf een afstand van 40-50 cm bekijkt dan ziet het er net zo strak en mooi uit als een foto van een analoge camera. Ga je van dichtbij bekijken dan zie je toch wel dat het niet zo scherp is. Maar, je gaat geen afdruk op A4 maken om er net zo dichtbij naar te kijken als met 10x15 foto's :)
3Mpixels is naar mijn (kritische) mening net voldoende voor een mooie A4 afdruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 27 May 2003 @ 19:06:
[...]

Zal ik daar als fotozeikert eens antwoord op geven ;)

Ik heb onlangs een foto in de hoogste resolutie gemaakt en laten afdrukken op 20x30, A4 formaat dus. Wanneer je de print vanaf een afstand van 40-50 cm bekijkt dan ziet het er net zo strak en mooi uit als een foto van een analoge camera. Ga je van dichtbij bekijken dan zie je toch wel dat het niet zo scherp is. Maar, je gaat geen afdruk op A4 maken om er net zo dichtbij naar te kijken als met 10x15 foto's :)
3Mpixels is naar mijn (kritische) mening net voldoende voor een mooie A4 afdruk :)
Dat niet, maar eventueel wel een keertje foto uitvergroten (via hema/kruitvat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 19:13:
[...]

Dat niet, maar eventueel wel een keertje foto uitvergroten (via hema/kruitvat)
Dat kan dus prima met de A70 of andere 3Mpixel camera's :)
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 19:00:
Heeft iemand ook ervaring bij deze web-winkel?
Check de Shopsurvey zou ik zeggen, daar is hij voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx m8

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 27 May 2003 @ 16:01:
[...]
Ik zou zo even niet weten :?
Heb je een voorbeeldfoto waarop die waas te zien is? Iig mooi dat je geen last meer hebt van ruis nu, alleen die waas dan nog....
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar dit is toch echt vet wasig :) Ik zie geen tekenen van beweging :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbkg0002/zooi/got/IMG_0560___.JPG

Btw, foto's die ik later heb gemaakt, op een andere plaats (in een tunneltje) zijn wel gelukt :?

Ik n00b heerlijk :) Maar wil meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 27 mei 2003 @ 19:32:
[...]

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar dit is toch echt vet wasig :) Ik zie geen tekenen van beweging :?

[afbeelding]

Btw, foto's die ik later heb gemaakt, op een andere plaats (in een tunneltje) zijn wel gelukt :?

Ik n00b heerlijk :) Maar wil meer :P
Grapjas ;) Dit noem ik trouwens niet wazig maar onscherp :) Je sprak over een waas, ik had dus een soort witte waas over het beeld in gedachte :)

Wat waren de instellingen van deze foto? Denk dat je het beste handmatig kunt scherpstellen op oneindig om zo'n foto scherp ;) te krijgen.

En btw, n00b'en is geweldig. Op deze manier leer je tenminste wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 27 May 2003 @ 19:41:
[...]
Grapjas ;) Dit noem ik trouwens niet wazig maar onscherp :) Je sprak over een waas, ik had dus een soort witte waas over het beeld in gedachte :)

Wat waren de instellingen van deze foto? Denk dat je het beste handmatig kunt scherpstellen op oneindig om zo'n foto scherp ;) te krijgen.

En btw, n00b'en is geweldig. Op deze manier leer je tenminste wat :)
Met nachtfoto's doe ik altijd alles handmatig, maar hoe stel ik scherp op oneindig dan? |:( 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 27 May 2003 @ 19:49:
[...]

Met nachtfoto's doe ik altijd alles handmatig, maar hoe stel ik scherp op oneindig dan? |:( 8)7 :X

Ja, je bent een lieve n00b ;)

In de meeste programmastanden kun je de macro-optie kiezen. Druk 2x op de macroknop en je ziet onderin een witte balk verschijnen. Met de knoppen rechts van het display kun je de balk naar links en naar rechts laten verschuiven. Het staat er duidelijk bij, naar links is kortere afstand, naar rechts verder. De balk moet helemaal wit zijn, rechts zie je een 8 op z'n kant liggen (oneindig teken).
Als het goed is dan zou vrijwel alles wat je gaat nemen scherp zijn, tenzij het zich binnen een meter of 4-5 van de camera bevindt. Ook de diafragma kan het gedeelte wat wel en niet scherp is beinvloeden. Probeer het zo eens, en ik denk dat je geen wazige foto's meer maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK sta op de drempel van aanschaf, en heb het een en ander gelezen, maar zit met 2 vraagjes

1.Kunnen er ook panorama foto's gemaakt worden ?
2.Kun je vanwege de (vele?) instelmogelijkheden een beetje spelen met scherpte-diepte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Je kunt niet een panorama foto schieten zoals dat gaat met een aps-camera. Maar je kunt wel meerdere foto's schieten die elkaar gedeeltelijk overlappen en dan op de computer samenvoegen. Hiervoor heeft de camera een speciale panoramamode. Dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://www.imaging-resource.com/PRODS/A70/ZMDSTITCH.JPG

Je kunt ook een beetje spelen met scherptediepte.

[ Voor 25% gewijzigd door dArtagnan op 27-05-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Laatst online: 22-06-2021
ja en ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:55:
2.Kun je vanwege de (vele?) instelmogelijkheden een beetje spelen met scherpte-diepte ?
Ja :) Je kunt net als bij een spiegelreflexcamera met de diafragma instellingen spelen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.