Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.565 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 27 May 2003 @ 19:56:
[...]

Ja, je bent een lieve n00b ;)

In de meeste programmastanden kun je de macro-optie kiezen. Druk 2x op de macroknop en je ziet onderin een witte balk verschijnen. Met de knoppen rechts van het display kun je de balk naar links en naar rechts laten verschuiven. Het staat er duidelijk bij, naar links is kortere afstand, naar rechts verder. De balk moet helemaal wit zijn, rechts zie je een 8 op z'n kant liggen (oneindig teken).
Als het goed is dan zou vrijwel alles wat je gaat nemen scherp zijn, tenzij het zich binnen een meter of 4-5 van de camera bevindt. Ook de diafragma kan het gedeelte wat wel en niet scherp is beinvloeden. Probeer het zo eens, en ik denk dat je geen wazige foto's meer maakt :)
Stelt de landschap functie niet oneindig scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 27 May 2003 @ 21:15:
[...]

Nu je het zegt, als het goed is wel ja :) De bedoeling is om vrijwel alles scherp te krijgen en dat beoogd de landschaps-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 27 May 2003 @ 21:06:
[...]
Ja :) Je kunt net als bij een spiegelreflexcamera met de diafragma instellingen spelen.
Kijk, da's goed nieuws. En als ik mijn zoektocht goed volbracht hebt, klopt het dan inderdaad dat andere digicams in deze prijsklasse (ongeveer 300 euro) met 3 x optische zoom, dit niet hebben (... of heb ik een digicam over het hoofd gezien ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo schreef op 27 May 2003 @ 21:16:
[...]

Nu je het zegt, als het goed is wel ja :) De bedoeling is om vrijwel alles scherp te krijgen en dat beoogd de landschaps-stand.
Ja, zover was ik al :) Alleen in het pikke donker gaat dat geen goeie plaatjes opleveren denk ik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 21:17:
[...]

Kijk, da's goed nieuws. En als ik mijn zoektocht goed volbracht hebt, klopt het dan inderdaad dat andere digicams in deze prijsklasse (ongeveer 300 euro) met 3 x optische zoom, dit niet hebben (... of heb ik een digicam over het hoofd gezien ?).
In principe wel ja. Toevallig kwam ik vanavond dit topic tegen. Wellicht ook interessant om deze camera eens te bekijken :)
Verder zijn er vrijwel geen camera's die zoveel functies bieden voor het bedrag wat er voor de camera betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 27 May 2003 @ 21:20:
[...]
Toevallig kwam ik vanavond dit topic tegen. Wellicht ook interessant om deze camera eens te bekijken :)
Verder zijn er vrijwel geen camera's die zoveel functies bieden voor het bedrag wat er voor de camera betaald moet worden.
Powershot A60 is ruim 100 euro goedkoper en iets kleiner... blijft dus bij de canon vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. hoe kleiner je diafragma (hoe hoger het getal), hoe scherper alles wordt. Maar dat betekend ook dat je sluitertijd omhoog gaat en de 15 seconden max is niet echt genoeg voor nachtfoto's vaak... zie ook dit shot:

Afbeeldingslocatie: http://arno.meulenkamp.net/albums/A70testpics/IMG_0675.thumb.jpg

Ik had graag nog 15 seconden meer gehad. En dit shot was geloof ik op 2.8 aperture, ipv 8.0, de hoogste van de A70.

CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Ik heb nog een vraag over het instellen van het diafragma. Bij de a40 kan je alleen kiezen tussen twee diafragmastanden, is dit nog gewijzigd bij de canon a60/70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 27 May 2003 @ 21:17:
[...]

Ja, zover was ik al :) Alleen in het pikke donker gaat dat geen goeie plaatjes opleveren denk ik. :?
Uit de hand niet, zeker niet als je bent wezen stappen. Als je hem op een paaltje zet en de zelfontspanner op 2 seconden, dan kun je zeer scherpe foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koraalduivel schreef op 27 May 2003 @ 21:34:
Ik heb nog een vraag over het instellen van het diafragma. Bij de a40 kan je alleen kiezen tussen twee diafragmastanden, is dit nog gewijzigd bij de canon a60/70?
Gelukkig wel, je kunt nu uit 8.0, 7.1, 6.3, 5.6, 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.2 en 2.8 kiezen. Met zoom wordt dit: 8.0, 7.1, 6.3, 5.6 en 4.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 21:42:
[...]

Gelukkig wel, je kunt nu uit 8.0, 7.1, 6.3, 5.6, 5.0, 4.5, 4.0, 3.5, 3.2 en 2.8 kiezen. Met zoom wordt dit: 8.0, 7.1, 6.3, 5.6 en 4.8.
Dat is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 21:42:
[...]

[n00bmode]

Wat kan je precies met je diafragma?

[/noobmode]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/basis1.htm#aperture

Een diafragma is een ring die voor de lens van je camera zit, vergelijkbaar met de iris van je oog. Praktisch gezien doet een diafragma 2 dingen: ze laat meer of minder licht binnen en beïnvloedt de randscherpte van uw foto's. De opening van je diafragma word uitgedrukt in f/2.8, f/3.4, f/4.0, f/4.8, f/5.6, f/6.8, f/8.0, ... Hoe groter het getal, hoe kleiner de opening van je diafragma; dit houd in dat er weinig licht doorgelaten wordt (alleen voor goedbelichte voorwerpen te fotograferen dus.) en je focusveld is groter. Met een grote diafragmaopening (f/2.8 bijvoorbeeld) is het juist andersom, je krijgt veel lichtinval, maar je focusveld is kleiner.

[ Voor 103% gewijzigd door dArtagnan op 27-05-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Dat van dat focusveld had ik eigenlijk niet aan gedacht, maar wel logisch natuurlijk.

Ik heb trouwens die oneindige focus gebruikt, maar krijg ernstige fletse kleuren. Zal wel een keer wat posten, zit nu op school :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Binnen kort heb ik ook de a40 hoeveel batterijen gaan er eigenlijk in.
En kan je beter een card reader kopen of gewoon de cam op je pc aansluiten [-?-]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 19:00:
Ik wil graag een Canon Powershot A70 via internet bestellen bij Topvision.
Heeft iemand ook ervaring bij deze web-winkel?
De berekende prijs incl. verz.kosten van €350, is dit verzenden naar NL?
Alvast bedankt.
He Barbatruuk,

Heb op 17 mei mijn A70 besteld bij Topvision, moet hem helaas nog binnen krijgen :'( . Schijnen wat problemen te zijn met de levering (ze moeten er binnenkort 20 stuks ontvangen, en diegene die betaald hebben met Banktransfer komen eerst aan bod (ik ben een van die gelukkigen)) 8).

Trouwens de prijs die jij noemt klopt niet helemaal.Ik weet niet of je de verzendkosten of de BTW er wel bij hebt gerekent? Die van mij die komt totaal op 364 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

shameblaster schreef op 28 mei 2003 @ 14:00:
Binnen kort heb ik ook de a40 hoeveel batterijen gaan er eigenlijk in.
En kan je beter een card reader kopen of gewoon de cam op je pc aansluiten [-?-]
Ik heb zelf een A60, maar ik meen dat daar ook gewoon 4x AA ingaat. Over die reader: ik zou het lekker via je cam doen. Om iedere keer je CF eruit te halen is ook gaar en ik denk ook dat het eerder slijt. Mijn advies is dus 2x 4xAA 2000mAh halen en lekker via je pc doen :)

EDIT:
In je tag staat dat je een A60 krijgt, wat is het nou?? :? LOL :)

[ Voor 7% gewijzigd door zAo op 28-05-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
zAo schreef op 28 May 2003 @ 13:58:
Dat van dat focusveld had ik eigenlijk niet aan gedacht, maar wel logisch natuurlijk.
En waarom vind jij dat dan logisch? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de filmpjes die ik schiet. ik kan de AVI's niet importeren in Windows Movie Maker die in Windows XP zit.
Hij zegt dat je niet kan importeren vanaf een webadres, maar ik heb de AVI gewoon op mn C: schijf staan.
Heeft iemand dit ook? of zou iemand het even kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 15:08:
Ik heb een probleem met de filmpjes die ik schiet. ik kan de AVI's niet importeren in Windows Movie Maker die in Windows XP zit.
Hij zegt dat je niet kan importeren vanaf een webadres, maar ik heb de AVI gewoon op mn C: schijf staan.
Heeft iemand dit ook? of zou iemand het even kunnen proberen?
Heb het even geprobeerd. Ben niet echt bekend met het programma (ik gebruik meestal Adobe Premiere), maar volgens mij werkt het gewoon.

Wat ik gedaan heb:
Import into Collections (Ctrl+i) met een filmpje wat in My Pictures stond. Op C: dus.
En ik kreeg netjes het filmpje in een paar stukjes in de collection te zien in het midden van het scherm. Heb je hier genoeg aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik in de winkel... met de intentie de A60 te kopen... duwen ze mij de Nikon coolpix 2100 in handen! Een stuk kleiner, dat wel... maarja..wat nu te doen. Weer de reviews gelezen (gaar wordt je der van...).

Wat wel naar voren blijft komen is dat de A60 in het donker (schemer) goed lijkt te presteren. Kan iemand dit ook bevestigen, want andere digicams (zoals de 2100) laten geloof ik hier wel een flinke steek vallen, maar lijkt mij geen onbelangrijk punt om mee te nemen in de aankoop, hoewel het formaat van de nikon 2100 errug verleidelijk is... HELP MIJ beslissen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 28 May 2003 @ 15:22:
[...]

Heb het even geprobeerd. Ben niet echt bekend met het programma (ik gebruik meestal Adobe Premiere), maar volgens mij werkt het gewoon.

Wat ik gedaan heb:
Import into Collections (Ctrl+i) met een filmpje wat in My Pictures stond. Op C: dus.
En ik kreeg netjes het filmpje in een paar stukjes in de collection te zien in het midden van het scherm. Heb je hier genoeg aan?
ja dat is dus de normale procedure, en met alle andere AVI's lukt het ook wel, maar met filmpjes van mn camera lukt dat niet.
anders had ik ook deze vraag niet in dit topic gesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

stefijn schreef op 28 May 2003 @ 14:23:
[...]

En waarom vind jij dat dan logisch? Ben benieuwd :)
Hehe, nou ik zie zo'n ring om een lens voor me. Als de opening van die ring (diafragma) kleiner word, zal de hoeveelheid licht van de zijkant minder groot worden. Ook de invalshoek veranderd, waardoor het moeilijker scherper te krijgen is :)

Ehh... Natuurkunde2 op Havo niveau is n00b en bijna 3 jaar geleden (dus
alles vergeten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
ff een vraagje, sluitertijd wil alsik het goed begrijp de tijd weergeven vanaf dat je drukt tot aan het punt dat de foto gemaakt wordt. Des te hoger de sluitertijd, des te beter de kwaliteit van de foto? mag er niks bewegen dus als de sluitertijd hoog is of hoe zit dat precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
neeh dat is eigenlijk de tijd die vroeger de sluiter (die zorgde dat er geen licht op in dit geval de chip voroegher de lichtgevoelige plaat) nodig had om open dicht te gaan.

Hoe langer hoe meer licht op de plaat en hoe korter hoe minder licht op de plaat.

Bij sportfoto's moet je een lage sluiterstijd hebben anders word het wazig en bij foto's 's nachts met minder licht moet je een lange sluiterstijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02

hneel

denkt er het zijne van

dbzfan schreef op 27 May 2003 @ 21:15:
[...]

Dat vraag ik me ook af...

Bij een vorige analoge camera (Minolta) had je dat symbooltje ook en daar was het inderdaad: focus oneindig. Handig dus om door ramen te fotograferen, zonder dat hij op het glas scherp stelt.

Het zou bij de A70 misschien ook iets met een grote scherpte-diepte te maken kunnen hebben. Het tegenovergestelde van portret-stand dus.

De manual is hier helaas niet duidelijk over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

jah ik bedoel de a60 -=LoL=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even wat foto's inde tuin gemaakt en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik zelf vind het beter dan eerdre foto's, maar elk commentaar is welkom.

-een macro (weer eens wat anders :P )
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~rkouw/IMG_0601small.jpg

-en een echte ouwe Harderwiekse vuilnisbak :)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~rkouw/IMG_0613small.jpg

Brand maar los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 19:18:
Net even wat foto's inde tuin gemaakt en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik zelf vind het beter dan eerdre foto's, maar elk commentaar is welkom.

-een macro (weer eens wat anders :P )
[afbeelding]

-en een echte ouwe Harderwiekse vuilnisbak :)
[afbeelding]

Brand maar los.
De macro is wel leuk alleen die donkere plekken in de achtergrond storen een beetje.
De tweede is niet echt intressant en waarom sepia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die macro betreft merk ik dat nu ook ja. Maar ik vond die sepia wel leuk overkomen. Omdat de stenen al een beetje sepia zijn en die heksenbezem heeft ook van die bruintinten. Ik vond dat het zo wel leuk uitkwam, Maarja dat is mijn mening.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

OK... heb mijn camera weer terug nadat ik problemen heb gehad met de lens barrel. Heb keurig een nieuwe A60 gekregen. Ben natuurlijk meteen aan het spelen gegaan. Krijg morgen een statief te leen dus dan kan ik pas echt lekker aan de slag.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lorn/Tweak/Solidus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Lorn schreef op 28 May 2003 @ 22:17:
OK... heb mijn camera weer terug nadat ik problemen heb gehad met de lens barrel. Heb keurig een nieuwe A60 gekregen. Ben natuurlijk meteen aan het spelen gegaan. Krijg morgen een statief te leen dus dan kan ik pas echt lekker aan de slag.

[afbeelding]
Morgen kunnen we dus mooie foto's verwachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een statief essentieel om goede foto's te maken? Of kun je uit de hand ook gewoon mooie platen maken? Al die assesoires...je betaalt je scheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 22:25:
Is een statief essentieel om goede foto's te maken? Of kun je uit de hand ook gewoon mooie platen maken? Al die assesoires...je betaalt je scheel :)
Statief is uiteraard niet perse nodig.

Alleen hoe donkerder de omgeving, hoe langer de sluitertijd, en hoe moeilijker t is om je cam stabiel te houden.

Hetzelfde geld bij enorme zoom, maar da's niet het punt bij de 3x die ie standaard heeft.

Kort gezegd: Statief is voor mij alleen van belang bij nachtfotografie. (lees: onmisbaar, tenzij je de cam ergens stil op kunt zetten)

edit: Mijn statief (1.5m hoog max ofzo) was 15 EUR, gewoon een gebruikte, who carez

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:04
Afgelopen zondag naar optreden van KANE geweest heel moeilijk om daar foto`s te nemen zonder statief.
Ik heb een iets hogere iso gepakt 200 en dan kwam de sluitertijd op 1/60 dus je moest de camera nog goed vasthouden er zij er veel mislukt dit is 1 van de scherpste.
Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/kimodg/kane.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 22:25:
Bij normaal gebruik heb je totaal geen statief nodig. Het is handig als je bijvoorbeeld nachtfoto's maakt. Ook foto's in het schemer gemaakt hebben vaak een statief nodig omdat je met te lange sluitertijden zit waarbij je geen bewegend fototoestel wilt.
Wat die accessoires betreft, je kunt het zo gek maken als je wilt. De lensadapter kost zo'n 30 euro en is vereist om met filters etc. te werken. Filters en lenzen die je erbij koopt, kunnen erg in prijs verschillen :)

Andere accessoires zoals een tasje, batterijen etc. moet je gewoon echt meerekenen bij de aanschaf van een camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb toch eindelijk de A70 in de bestelling :*) , meteen maar met 256 MB erbij. Nu zit ik alleen nog met de batterijen :/ . Ik weet dat je het beste 1800-2000 mA kan nemen maar zijn er nog andere merken die goede batterijen hebben behalve powerbank (eigen merk oid, ik heb gelezen over die aanbieding van dixons) of maakt dat niet zoveel uit? Ik moet er dan meteen een oplader bij hebben. Iemand? :?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik zou ut nie weten kheb zelf alvast bij dynabyte 4 200m batterijen van powerbank gehaald en nu alleen nog ff een oplader kopen 2dehands of nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Xaverius schreef op 29 May 2003 @ 09:42:
Ik heb toch eindelijk de A70 in de bestelling :*) , meteen maar met 256 MB erbij. Nu zit ik alleen nog met de batterijen :/ . Ik weet dat je het beste 1800-2000 mA kan nemen maar zijn er nog andere merken die goede batterijen hebben behalve powerbank (eigen merk oid, ik heb gelezen over die aanbieding van dixons) of maakt dat niet zoveel uit? Ik moet er dan meteen een oplader bij hebben. Iemand? :?
De beter batterijen zijn meestal (lees: vrijwel altijd) NiMH batterijen. Daarmoet je dus ook een NiMH-lader bij hebben. Heb je die niet, dan zou ik voor een GP POwerbank gaan. Het zijn gewoon goede batterijen met een goede lader. Ik heb hem hier ook en hij is zijn geld meer dan waard.

De batterijen waren BTW bij de Dynabyte in de aanbieding, niet bij Dixons, maar als je daar nog van wilt profiteren moet je snel zijn want de actie loopt tot 31 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Misschien een vraag waar een simpel antwoord op mogelijk is:
Hoe komt het dat op mijn foto's met flits er vaak een schaduw om het object te zien is?
Dit zou met flits toch niet moeten kunnen, aangezien de flits van hetzelfde punt afkomt, zodat een evt schaduw recht achter het object zou moeten zitten, en niet zoals nu ernaast...

vb: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/104_0438.jpg
(crop van een groter plaatje)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Waarschijnlijk is het de schaduw door licht wat vanaf rechts op je onderwerp valt :) Is de flits wat te zwak (instelling of te veraf) dan kan zoiets voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ikmattie schreef op 29 mei 2003 @ 16:42:
Misschien een vraag waar een simpel antwoord op mogelijk is:
Hoe komt het dat op mijn foto's met flits er vaak een schaduw om het object te zien is?
Dit zou met flits toch niet moeten kunnen, aangezien de flits van hetzelfde punt afkomt, zodat een evt schaduw recht achter het object zou moeten zitten, en niet zoals nu ernaast...

vb: [afbeelding]
(crop van een groter plaatje)
Omdat de flits al NIET recht uit de lens komt, maar al een paar cm ernaast.
Voor een minder "gerichte" flits kun je proberen indirect te flitsen (via plafond oid), of gebruik een (slave)flitser om de achtergrond te pakken.

De A60/70 cams hebben geen verstelbare flits, dus zul je een beetje moeten prutsen. Ik ben nog bezig met een slave-flits, dan zou dat probleem opgelost zijn ;)

Wat ook kan is een langere sluitertijd nemen, en de flits uitschakelen, of verzwakken. Dan wordt de schaduw iig minder hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
kan iemand een mooi voorbeeld geven van het verschil tussen optische en digitale zoom, of gewoon het vershil met niet zoomen en digitaal zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
CSCExter schreef op 29 May 2003 @ 17:21:
kan iemand een mooi voorbeeld geven van het verschil tussen optische en digitale zoom, of gewoon het vershil met niet zoomen en digitaal zoomen?
Normale 3x zoom:
http://www.djsmiley.com/got/a70/zoom/108_0845.jpg

Met digitale zoom @ max, 9.6x totaal dus
http://www.djsmiley.com/got/a70/zoom/108_0846.jpg

Stuk minder scherp. Fotosoep doet het net zo goed, is gewoon foto uitrekken.
Digitaal zoom = zinloos (vind ik)

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 29-05-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

DJSmiley schreef op 29 May 2003 @ 17:37:
[...]

Normale 3x zoom:
http://www.djsmiley.com/got/a70/zoom/108_0845.jpg

Met digitale zoom @ max, 9.6x totaal dus
http://www.djsmiley.com/got/a70/zoom/108_0846.jpg

Stuk minder scherp. Fotosoep doet het net zo goed, is gewoon foto uitrekken.
Digitaal zoom = zinloos (vind ik)
Ik vind het niet zo zinloos. Ze nemen ingezoomd zo veel minder ruimte in op je kaartje. En met een 4mp cam hou je nog genoeg beeldmateriaal over als je 2x inzoomt voor een 10x15 foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een weekje een a70,nu heb ik een vraag over de filmpjes die er mee kan maken,
Als ik filmpjes maak op de hoogste resolutie,dan film hij maar 30 sec,en dan stop ie er mee en kan ik 5 sec later weer filmen,is dit normaal?
Bij films met lagere resolutie kan ik langer filmen.
Ik heb trouwens 128 mb geheugen er in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Het klopt edddy :) Heeft niets te maken met te langzaam geheugen oid. De camera is begrenst op 30 seconden 640x480 opnemen, wat ook in de specificaties staat ;)
Lagere resoluties kun je tot maximaal 3 minuten opnemen :) Je toestel en geheugen is dus prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 17:47:
zooo vandaag ff naar de winkels wezen kijken met digicams!
ik heb de Canon a-60 gekocht!
[... lapje tekst ...]
Dus : Canon a-60, 8 batterijen, lader, auto-lader, tas voor de lader, tas voor de camera, en 128 mb geheugen erbij
voor 400 euro's, heb best wel korting gehad haha
mooi prijsje voor de cam met alles erbij!
Morgen ff ophalen !!!
Waar heb jij deze mooie aanbieding los weten te peuteren als ik vragen mag ? Is namelijk exact mijn boodschappenlijstje, maar met een mooiere prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje speurt kun je wel meer plaatsen vinden waar je dit alles voor 400 euro krijgt, zelf heb ik een A60, een tasje voor de camera, 8 x 2000 MAh GP batterijen + lader en 128 CF (Dane-Elec) voor 375 euro. Vorige week gekocht bij de Mediamarkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 09:17:
Als je een beetje speurt kun je wel meer plaatsen vinden waar je dit alles voor 400 euro krijgt, zelf heb ik een A60, een tasje voor de camera, 8 x 2000 MAh GP batterijen + lader en 128 CF (Dane-Elec) voor 375 euro. Vorige week gekocht bij de Mediamarkt.
Wat kost de A60 dan bij de Mediamarkt? Staat natuurlijk niet op die flutsite van hun :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Mijn oom heb de medion 9700 van een jaar terug bij de Aldi, het nadeel is dat het lcd in 2 fasen scherp stelt. is dat ook bij de a60[-/?\-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 30 mei 2003 @ 10:58:
Mijn oom heb de medion 9700 van een jaar terug bij de Aldi, het nadeel is dat het lcd in 2 fasen scherp stelt. is dat ook bij de a60[-/?\-]
In 2 fasen scherp stellen? Ik weet niet precies wat je bedoelt maar ik geloof niet dat de A60/A70 dat heeft. :)

Bij inzoomen zie je soms wel eens wat lijntjes knipperen op het display, maar is imo niet hinderlijk en ook van zeer korte duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 30 May 2003 @ 10:49:
[...]
Wat kost de A60 dan bij de Mediamarkt? Staat natuurlijk niet op die flutsite van hun :(
329 euro... net gebeld.
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 09:17:
Welke oplader.. een GP ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

SmartDoDo schreef op 30 May 2003 @ 11:00:
[...]
In 2 fasen scherp stellen? Ik weet niet precies wat je bedoelt maar ik geloof niet dat de A60/A70 dat heeft. :)

Bij inzoomen zie je soms wel eens wat lijntjes knipperen op het display, maar is imo niet hinderlijk en ook van zeer korte duur :)
HIj neemt een foto, dan krijg je hem heel lelijk in blokjes 8)7 op het lcd scherm te zien en 5/6 sec later is die scherp dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 30 mei 2003 @ 11:35:
[...]

HIj neemt een foto, dan krijg je hem heel lelijk in blokjes 8)7 op het lcd scherm te zien en 5/6 sec later is die scherp dat bedoel ik
Nee, dat hebben ze absoluut niet. De foto staat gelijk scherp op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

k dan misschien dat ik um vanmiddag al heb :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 14:58
cyberkane schreef op 21 mei 2003 @ 17:47:
zooo vandaag ff naar de winkels wezen kijken met digicams!
ik heb de Canon a-60 gekocht!
[... lapje tekst ...]
Dus : Canon a-60, 8 batterijen, lader, auto-lader, tas voor de lader, tas voor de camera, en 128 mb geheugen erbij
voor 400 euro's, heb best wel korting gehad haha
mooi prijsje voor de cam met alles erbij!
Morgen ff ophalen !!!
en voor 35 euro meer heb ik hetzelfde pakket maar dan met A70

Ben je nou nog blij met je a60? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik vind scherpstellen toch behoorlijk moeilijk met de A70.
Wat ik de beste vond was om manual de focus op minimaal te zetten, toen kreeg ik toen eerst mijn echte "marco" foto.. .voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.themainclick.net/temp/104_0440.JPG
File Name
104_0440.JPG
Camera Model Name
Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time
5/29/2003 7:40:49 PM
Shooting Mode
Program AE
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/30
Av( Aperture Value )
2.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
100
Lens
5.4 - 16.2mm
Focal Length
5.4mm
Digital Zoom
None
Image Size
2048x1536
Image Quality
Fine
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
Manual Focus
File Size
36KB
Drive Mode
Single-frame shooting
Owner's Name
Toen ik daarna van een kleine spin (ongeveer 0.5 cm groot) wou maken ging het niet :( .

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor macro foto's.

En ja, ik weet het...dit is sleeeecccchhthtttt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Dan zit je òf te verweg, òf te dichtbij :) Waarom zet je hem niet gewoon op automatisch scherpstellen dan? Daarbij krijg je dan de melding of het toestel kan scherpstellen of niet, hoe makkelijk wil je het hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Choller schreef op 30 May 2003 @ 12:46:
Ik vind scherpstellen toch behoorlijk moeilijk met de A70.
Wat ik de beste vond was om manual de focus op minimaal te zetten, toen kreeg ik toen eerst mijn echte "marco" foto.. .voorbeeld.
[afbeelding]

[...]

Toen ik daarna van een kleine spin (ongeveer 0.5 cm groot) wou maken ging het niet :( .

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor macro foto's.

En ja, ik weet het...dit is sleeeecccchhthtttt
Heb je uberhaubt het macro knopje wel ingesteld? want dit is idd net alsof je 10 glazen bier op hebt.

Zet de camera op de grond (bureau)
Zet hem op P mode.
Druk het macro knopje in.
Houdt de schietknop :+ half ingedrukt totdat je een piepje hoort
Druk door en klaaar!

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Hahaha, je kondigt de foto aan als "Marco" foto, wie is die Marco dat je zo'n hekel aan hem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
LOL.... "marco" .. hehe ik bedoel Macro (ik ken geen Marco... nou jah.. ex-collega).

Ik zal proberen stofzuiger, alleen als ik "in het wild" ben heb ik geen tafel.

En nog een vraagje... Als je in "M" mode schiet dan krijg je linksboven een rode "-2" , is dat iets over de fliter of iets anders (kan het in de manual niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Choller schreef op 30 May 2003 @ 13:00:
LOL.... "marco" .. hehe ik bedoel Macro (ik ken geen Marco... nou jah.. ex-collega).

Ik zal proberen stofzuiger, alleen als ik "in het wild" ben heb ik geen tafel.

En nog een vraagje... Als je in "M" mode schiet dan krijg je linksboven een rode "-2" , is dat iets over de fliter of iets anders (kan het in de manual niet vinden)
M mode is dat je bijna alles kan instellen. Ik raad je aan deze mode pas te gebruiken als je de camera beter onder controle hebt.

Tot die tijd is de P mode prima voor macro's je kan genoeg instellen om een mooi resultaat te behalen.

Vergeet niet dat je een bloemetje onder in je LCD display moet zien voor het maken van macro's ;)

[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 30-05-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Choller schreef op 30 mei 2003 @ 13:00:

Dat is de stand van je belichtingscompensatie. Dit betekent dat hij de foto 2 stappen donkerder maakt. Met de 'Func' toets kun je deze veranderen.

Nog een tipje om scherpe foto's te maken (met een wat langere sluitertijd): maak gebruik van de zelfontspanner!
Gewoon op 2 s zetten, klikken, camera goed vasthouden (of wegzetten!) even wachten en *click*.
Probleem nl bij de meeste (iedereen waarschijnlijk) mensen, is dat wanneer je de ontspanner indrukt de camera altijd iets zal bewegen, waardoor je tijdens de opname een bewegend beeld krijgt.

(deze tip is al wel vaker voorbijgekomen, maar kan wel belangrijk zijn)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hmmm dat van dat spinnetje klinkt bekend. Ik zag gisteren ook een spinnetje van die grootte. Dus rende ik als een gek om m'n camera te pakken.

Kreeg het helaas niet voor elkaar om 'm scherp op de foto te krijgen. Sterker nog, kreeg 'm al niet eens scherp op m'n LCD! Ik zat in P mode, in macro stand en heb van alles geprobeerd tussen de 5-10cm, maar het lukte maar niet :(
Ik heb het maar opgegeven toen het spinnetje er geen zin meer in had en begon te rennen.. :)

Iemand nog meer tips misschien om het volgende keer wel te laten slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enfin, na wat getob over wel of niet de A60 of de nikon coolpix 2100 (... zie eerdere posts...) nu dan toch maar naar de winkel ge-raced (BCC) om voor 299 het geval aan te schaffen.
De positievere resultaten in het donker t.o.v andere modellen hebben voor mij de doorslag gegeven (... want anders is het straks met de donkere dagen van de herfst weer huilen als de ruis je om de oren vliegt...).
Gelijk maar 256 mb dane-elec kaartje derbij gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 30 May 2003 @ 13:13:
Dan is er maar 1 mogelijkheid, handmatig scherpstellen. Het kan voorkomen dat hij om belichtingsredenen niet zelf scherp kan stellen. Dan op de kortste afstand instellen en de camera op zo'n afstand houden van het onderwerp dat het scherp is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
Tycoontje schreef op 30 May 2003 @ 13:13:
Hmmm dat van dat spinnetje klinkt bekend. Ik zag gisteren ook een spinnetje van die grootte. Dus rende ik als een gek om m'n camera te pakken.

Kreeg het helaas niet voor elkaar om 'm scherp op de foto te krijgen. Sterker nog, kreeg 'm al niet eens scherp op m'n LCD! Ik zat in P mode, in macro stand en heb van alles geprobeerd tussen de 5-10cm, maar het lukte maar niet :(
Ik heb het maar opgegeven toen het spinnetje er geen zin meer in had en begon te rennen.. :)

Heb je ingezoomd of juist niet?
Het is nl zo: bij inzoomen wordt de afstand van de camera tot een scherp object groter. De camera kan tot minimaal 5 cm afstand gebruikt worden, echter alleen in de groothoek stand, bij volledig inzoomen wordt de afstand minimaal 26 cm.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bedankt voor de tips. Ik ben al ernstig op zoek naar een klein spinnetje, maar ik zie tot nu toe alleen maar van die spinnen die je met een riem moet uitlaten...

Ik had het inderdaad ook ingezoomd geprobeerd en vond het al flauw dat ik niet onder de "20" mocht (blijkt volgens de handleiding inderdaad 26 te zijn).

Ik probeer nog wat. Ik moet en zal nu zo'n kreng scherp op een foto krijgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Je moet gewoon geen zoom gebruiken tijdens een macro shot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Nou TYcoontje, zelfde probleem had ik dus..... ook zonder in te zoomen. Ik zal verder proberen mijn marco... uhmmm macro shots te verbeteren.

En stofzuiger... ik gebruik nooit de M mode, maar was toch nieuwsgierig naar wat het was.... kan geen kwaad om dat te weten :) .\

edit: ik zag vandaag de onderwater omhulsel voor 299 (of was het 269) bij een fotozaak in a'dam centraal..

Daar hadden ze ook de a60 voor 369 :X

[ Voor 22% gewijzigd door Choller op 30-05-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Poeh een a60 voor 369? Ik had mijn A70 voor 366 :D
(en nu kost ie daar 336 zie ik: mediaran.de voor de liefhebbers)

Kom maar spinnetjes. Kom maar kom maar kom maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Khad nog ff een vraagje over de a60, als je een macro gaat nemen stel je ene hele hoop in. als je je camera uitzet onthoud die dit dan of kan je het opslaan je instellingen of wist die het gewoon???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Nu online
shameblaster schreef op 30 mei 2003 @ 19:00:
Khad nog ff een vraagje over de a60, als je een macro gaat nemen stel je ene hele hoop in. als je je camera uitzet onthoud die dit dan of kan je het opslaan je instellingen of wist die het gewoon???????????
De instellingen worden onthouden!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

YES!!!!!!!!!!!!!!!!
Sinds vanmiddag ben ik ook de (dol)gelukkige eigenaar van een A70!!!
(sorry, het moest er even uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Er staat (een op sommige punten iets wat onnauwkeurige) test van 44 digitale camera's in de PC Magazine. Ze waren meer te spreken over de A60 dan de A70. De A60 gaf volgens hun een mooier resultaat bij foto's op 10x15 dan de A70... ik als trotse A60 eigenaar was hier natuurlijk wel erg blij mee :)

Opvallend was dat een Leica van bijna €1300,- een hogere score kreeg terwijl de voorbeeld foto er ronduit slecht uizag. Ze hadden een molen gefotografeerd en de Leica maakte er een strak blauwe achtergrond van terwijl de ander foto's allemaal wolken laten zien... fout in de camerasoftware. Helaas tellen dingen als uitrusting even zwaar mee als de kwaliteit van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Hierbij een van mijn eerste shots. Jawel.... een alom bekende poezenfoto, ze doen het altijd goed ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/suzan.vandenberg/100_0057a.jpg

Ik heb nog weinig onvolkomendheden gevonden (behalve mijn onkunde) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Kben is gaan denken : zelf zou ik graag een 3.2 pixel camera willen hebben maar de a70 is ver uit mijn budget , mij budget is ong 280 dus kwam ik op de a300 uit maar die hebt geen optische zoom maar wel 640*480 video+geluid en macro ook 5cm, maar wel 3.2pixels.
Wat zou ik nou doen de a60 met 2.1 of de a300 met 3.2??????? kzou ut niet weten iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

In de grote PC Magazine test krijgt de A300 een magere 49 punten terwijl de A60 er 59 krijgt. Een van de grote minpunten van de A300 is de lange tijd tussen het maken van twee foto's na elkaar. Verder schijnt de A300 een hele stuk minder instelmogelijkheden te hebben. Ook is de lens volgens de test van mindere kwaliteit... lijkt me dus een hele makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Kan je die test ook op internet bekijken of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Jah, zou iemand die test kunnen scannen, en online kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 31 May 2003 @ 13:19:
Jah, zou iemand die test kunnen scannen, en online kunnen zetten?
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd, maar vergis ik me nu of hebben we dan met copyright te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Nee, kan pas volgende maand geloof ik. Anders ff €6,50 achterlaten bij een tijdschrifthandel en dan mag je vast wel een PC Magazine meenemen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb danwel geen Canon :X , maar ik denk dat ik deze vraag toch ff hier stel: ik wil graag weten waar ik het beste (en voordeligst) een lader incl. NiMH batterijen kan kopen (internetshop) en ook een tasje voor m'n cam. Ik heb de Pricewatch al bekeken, maar die is er niet echt voor dit soort accesoires, dus als iemand goede ervaring heeft met de aankoop van deze artikelen bij een bepaalde internetshop, let me know! :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

als je naar www.pcmweb.nl gaat dan staat er niet in dat er een test van camera's is. welk nummer van pcm is het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 31 May 2003 @ 13:23:
[...]

Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd, maar vergis ik me nu of hebben we dan met copyright te maken ;)
:X Ik heb niks gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

http://www.pcmag.nl/pcmagazine.cfm sorry foutje k dagt dat jullie pcm bedoelden mar ik gaat het blad zometeen halen :) ik heb nog een boekenbon dus komt die ook is op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t verschil tussen de a300 en de a60 is de fantastische digic processor, die is gewoon een heel stuk sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
KillerBeeForEver schreef op 31 May 2003 @ 13:38:
Ik heb danwel geen Canon :X , maar ik denk dat ik deze vraag toch ff hier stel: ik wil graag weten waar ik het beste (en voordeligst) een lader incl. NiMH batterijen kan kopen (internetshop) en ook een tasje voor m'n cam. Ik heb de Pricewatch al bekeken, maar die is er niet echt voor dit soort accesoires, dus als iemand goede ervaring heeft met de aankoop van deze artikelen bij een bepaalde internetshop, let me know! :)
Foei! :)

Staat wel in de PriceWatch hoor, onder overigen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/54 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Die pcmag, is die van juni, of van mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Hij is van juni bij onze boekelier hebben ze hem $#%@% niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Tycoontje schreef op 31 mei 2003 @ 15:22:
[...]

Foei! :)

Staat wel in de PriceWatch hoor, onder overigen:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/54 B)
:D Sorrie! Dan heb ik inderdaad niet goed opgelet. I.i.g. bedankt! _/-\o_

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

shameblaster schreef op 31 mei 2003 @ 12:23:
Kben is gaan denken : zelf zou ik graag een 3.2 pixel camera willen hebben maar de a70 is ver uit mijn budget , mij budget is ong 280 dus kwam ik op de a300 uit maar die hebt geen optische zoom maar wel 640*480 video+geluid en macro ook 5cm, maar wel 3.2pixels.
Wat zou ik nou doen de a60 met 2.1 of de a300 met 3.2??????? kzou ut niet weten iemand tips?
Nou, ik denk dat iedereen het hier met mij eens zal zijn: geen twijfel, koop die A60. Ik heb hem zelf en ik heb een Olympus A300 (3.2MP), maar die laatste ligt in de kast :). De A60/A70 schieten fantastisch makkelijk, zijn snel, extreem veel instel-mogelijkheden (maar hoeft niet!!) en zijn relatief niet duur. Verder is het kwalitatief erg goed spul.

Ik weet niet hoe belangrijk jij filmen vind, maar ik zou dan een goedkope digitale videocamera kopen als ik jouw was, kun je ook foto's mee maken, ook zonder optisch zoom.....

No doubt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Hé geweldig :) Daar hebben we wat aan _/-\o_

Alleen jammer dat de NL pdf ook genoemd wordt in de startpost :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Hier nog een A60 bezitter. Ik kan jullie meedelen dat het apparaat best wel stevig is uitgevoerd. De mijne is al gevallen (en vervangen) en deed het na een flinke valpartij nog prima. Afgezien natuurlijk van deuken en krassen in de behuizing.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/apictures/normal/12640-6.gif
Ja mijn oog is nu gevallen op deze cam :9 nee hoor 'never trust a trust' maar zie je dat cam voetje onderin zou die ook op de a60 passen??, ik kan er namelijk via een vriend een kopen(alleen het voetje dan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Met een beetje mazzel is het de standaardmaat die iedere cam heeft. Lijkt me wel zo logisch eigenlijk :)
Als je twijfelt, er zijn volgens mij heel erg veel soorten statieven te krijgen. Ook zulke zoals bij die Trust zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

shameblaster schreef op 01 juni 2003 @ 10:58:
[afbeelding]
Ja mijn oog is nu gevallen op deze cam :9 nee hoor 'never trust a trust' maar zie je dat cam voetje onderin zou die ook op de a60 passen??, ik kan er namelijk via een vriend een kopen(alleen het voetje dan) ;)
Dat voetje is echt flut. Ik heb er hier ook een liggen en daar wíl je gewoon geen gebruik van maken. Je bent alleen al een kwartier bezig met het uitbalaceren van je cam dat hij niet met voetje en al omdonderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ok thnx

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.