Canon Powershot A70 of de Minolta Dimage S414?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:13

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een (goeie) digicam. Ik heb al gezocht en vergeleken en ik moet zeggen dat ik op de Minolta uitkwam.

4x optische zoom itt de canon met 3
4mp itt canon met 3mp
en de Minolta doet aan TIFF ;)

Ik ben dus min of meer op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze cams (liefst van mensen die bekend zijn met beide toestellen)

Poll: Canon Powershot A70 of de Minolta Dimage S414?
Canon Powershot A70
Minolta Dimage S414
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2070&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:17

dbzfan

Nee.

Kun je niet was specs, en prijzen neerzetten>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Wat zijn je eisen van een cam? Wil je nachtfoto's/macrofoto's/uitvergrotingen maken?
Wil je meer inzomen op een hogere resolutie of juist meer trukjes uithalen met lange of korte sluitertijden?

Wil je ook filmpjes kunnen maken?
Wil je dat de camera in je broekzak past?
Is gewicht een item?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
is dit niet meer iets voor het grote welke camera topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
specs @:
Minolta: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s414.html
Canon: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html

4 Megapixel Minolta S414 Compact Camera € 328.30
3.2 Megapixel Canon Powershot A70 Compact Digitale Camera € 301.10

en als reactie op vormstreber:
- formaat boeit me niet echt, ik heb toch te kleine zakken voor de kleinste van de 2 :)
- gewicht... sjae.. mij lijkt een ietsjes zwaardere cam fijner in de hand liggen
- filmpjes: leuk.... maar ik heb een DV-camcorder :)
- en ja ik wil wel wat gaan spelen met sluitertijden, macro's enz

PS: Ik heb nu zo'n Medion/Skanhex ding (MD9700), dus beide toestellen zijn een vooruitgang hoogstwaarschijnlijk ;)
"nix" is handmatig in te stellen (sluitertijd o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik zou voor de a70 gaan als je een kortete sluitertijd leuk vindt (1/2000 itt minolta 1/1000) en macro foto's nemen gaat met de a70 ook beter (tot 5 cm. afstand itt minolta 10 cm.).

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Tozzman schreef op 14 May 2003 @ 20:03:
specs @:
Minolta: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s414.html
Canon: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html

4 Megapixel Minolta S414 Compact Camera € 328.30
3.2 Megapixel Canon Powershot A70 Compact Digitale Camera € 301.10

en als reactie op vormstreber:
- formaat boeit me niet echt, ik heb toch te kleine zakken voor de kleinste van de 2 :)
- gewicht... sjae.. mij lijkt een ietsjes zwaardere cam fijner in de hand liggen
- filmpjes: leuk.... maar ik heb een DV-camcorder :)
- en ja ik wil wel wat gaan spelen met sluitertijden, macro's enz

PS: Ik heb nu zo'n Medion/Skanhex ding (MD9700), dus beide toestellen zijn een vooruitgang hoogstwaarschijnlijk ;)
"nix" is handmatig in te stellen (sluitertijd o.a.)
hahaha, in dat geval zou ik haast zeggen de minolta.. heb je http://www.dpreview.com al geraadpleegt?

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
mja, 1 duizendste is al kort genoeg lijkt me en het lijkt me dan ook leuker om met langere sluitertijden te pionieren
en hij gaat niet ALLEEN maar voor macro gebruikt worden, zo nu en dan een macrootje schieten is leuk. Dus het gaat me vooral om de allround performance zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Tozzman schreef op 14 May 2003 @ 20:17:
mja, 1 duizendste is al kort genoeg lijkt me en het lijkt me dan ook leuker om met langere sluitertijden te pionieren
en hij gaat niet ALLEEN maar voor macro gebruikt worden, zo nu en dan een macrootje schieten is leuk. Dus het gaat me vooral om de allround performance zeg maar
Minolta hefet ook een optie om op 75 ISO (of 50) in ieder geval lager dan de 100 ISO van Canon (dacht ik), dat compenseert weer.

Verder weet ik uit ervaring dat de Minolta enorm snel reageert. Ik heb nog geen enkele camera dat na zien doen, hij heeft ook een groot buffer waarmee je veel foto's snel achter elkaar kunt maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Canon a70 gaat tot ISO 50.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Ik heb de A70 en vind het een perfecte camera, ik heb er eigenlijk niets op aan te merken, behalve dat ie geen USB 2.0 ondersteunt, maar dat is het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook te twijfelen tussen deze 2 camera's. Het enige dat ik belangrijk vind is de kwaliteit van de foto's en de lengte van de filmpjes die je ermee kan maken. De Minolta is duurder, maar is die ook echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Zie hier het verschil tussen een Canon en een Minolta:

Canon
Afbeeldingslocatie: http://www.fkreklame.nl/albums/ringfotos/IMG_2359.sized.jpg
Minolta
Afbeeldingslocatie: http://www.fkreklame.nl/albums/ringfotos/PICT0008.sized.jpg

Allebei op auto, foto's op hetzelfde moment genomen. Ik zou de Canon kiezen :) Verschil van ... dag en nacht zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

stefijn schreef op 27 mei 2003 @ 22:51:

Canon
[afbeelding]
Minolta
[afbeelding]

Allebei op auto, foto's op hetzelfde moment genomen. Ik zou de Canon kiezen :) Verschil van ... dag en nacht zeg maar ;)
Een enkel voorbeeldje waarbij de Minolta fout gaat vind ik wel heel erg overdereven, want als er foto zou worden gepost waarbij de Canon niet scherp focuste en de Minolta toevallig wel betekent dat niet dat die camera opeens zoveel beter is.

Bij de Minolta foto vult de lichte auto een groter deel van de foto waardoor de foto gemiddeld donkerder is en de camera het zal proberen te compenserenmet dit als gevolg. Het had net zo goed andersom kunnen zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 27 mei 2003 @ 22:51:

Canon
[afbeelding]
Minolta
[afbeelding]

whahah die kerel heeft dus niet twee dezelfde foto's genomen :)
de sluitertijd van de minota heeftie gewoon korter ingesteld...
Dit is een vergelijking van niets. Dit zegt niets...

niet dat ik de minolta wil promoten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
Als je de review van de minolta s404 (voorganger)leest op dpreview, dan zie je dat de kleuren van de minolta wat fletser zijn. Dit is echter makkelijk achteraf op te vangen in photoshop.(zelfde probleem bij de s414?)
Dat is nou juist het belangrijkste voordeel van de minolta s414: Je kan in een ongecomprimeerd formaat opslaan, wat zorgt voor meer mogelijkheden in je digitale doka.

Toch zou mijn keuze ook voor de A70 zijn. Ten eerste vanwege de goeie objectieven van canon, en ten tweede vanwege de achterlijke plaatsing van de mount voor het statief :? op de minolta.

De s414 biedt echter wel een aantal voordeeltjes zoals opslaan in ongecomprimeerd bestand en 4 x zoom. die 4 mp vind ik best, maar daar haalt ie geen voordeel uit.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Wat doet het er nou toe welke instellingen die Minolta gebruikt? Het gaat er om dat beide camera's in automatische stand goede foto's dienen te maken. En de Minolta is hier in mijn mening een stuk minder in geslaagd.

Overigens zijn beide foto's in niet al te beste JPG kwaliteit opgeslagen, het gaat voornamelijk om de kleuren en het feit dat het net lijkt of het op de ene foto onderhand avond is.

Nog 2 foto's met hetzelfde probleem:

Canon
Afbeeldingslocatie: http://www.fkreklame.nl/albums/ringfotos/IMG_2358.sized.jpg

Minolta
Afbeeldingslocatie: http://www.fkreklame.nl/albums/ringfotos/PICT0007.sized.jpg

Oke, de foto's zijn niet identiek, maar het verschil is volgens mij groter dan die 2 meter verschil die in de positie van de fotograaf zit rechtvaardigd.

Foto 1 is zonnig, foto 2 niet. De foto is te donker, de kleuren zijn dof en veel te rood. En ja, je kunt het enigzins corrigeren in Photoshop, maar dat zou natuurlijk niet moeten.
En ja, ongetwijfeld kun je dezelfde heldere foto's krijgen met de Minolta, maar blijkbaar niet in de automatische stand. En dat is toch de stand waar de meeste mensen gebruik van maken lijkt me.

Welke foto's zijn nou het mooist? Doe mij maar een Canon :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 28-05-2003 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar met welke Minolta en Welke Canon zijn deze foto's dan gemaakt?

Verder heeft de Canon een 35-105mm (3x) lens en de Minolta een 35-140mm (4x). Een kennis van mij heeft een Minolta S414, als die foto's maakt met zonnig weer zien die er toch echt niet zo flets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

deze was een kick.
En doorgeslipte slechte topic ook.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.