Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.566 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een statief voor m'n cam: hij moet ongeveer 1 meter hoog zijn, opvouwbaar, stevig, niet te zwaar en niet te duur zijn. Verder ben ik op zoek naar een tas/case voor m'n cam, het moet spatwaterdicht zijn en bescherming bieden aan de cam (hij moet bijvoorbeeld de cam beschermen tegen een bal die er tegen wordt geschoten).

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
shameblaster schreef op 01 June 2003 @ 10:58:
[afbeelding]
Ja mijn oog is nu gevallen op deze cam :9 nee hoor 'never trust a trust' maar zie je dat cam voetje onderin zou die ook op de a60 passen??, ik kan er namelijk via een vriend een kopen(alleen het voetje dan) ;)
Dt voetje past waarschijnlijk wel. Die camera is echt onwaarschijnlijk slecht, niet kopen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

[afbeelding]
Ja mijn oog is nu gevallen op deze cam :9 nee hoor 'never trust a trust' maar zie je dat cam voetje onderin zou die ook op de a60 passen??, ik kan er namelijk via een vriend een kopen(alleen het voetje dan) ;)
Met dat "voetje" bedoel je dat mini statiefje denk ik?
Ik weet niet wat je ervoor gaat betalen maar bij onze lokale fotoboer is ie 2 euro.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 11:39:
Ik ben op zoek naar een statief voor m'n cam: hij moet ongeveer 1 meter hoog zijn, opvouwbaar, stevig, niet te zwaar en niet te duur zijn. Verder ben ik op zoek naar een tas/case voor m'n cam, het moet spatwaterdicht zijn en bescherming bieden aan de cam (hij moet bijvoorbeeld de cam beschermen tegen een bal die er tegen wordt geschoten).

Iemand suggesties?
Ik denk dat je het beste af bent als je eens bij een fotowinkel gaat kijken. Daar hebben ze vaak uiteenlopende merken/kwaliteit en kun je ze zelf eens beetpakken. Een beetje stevig statief lijkt me wel handig maar zijn vaak niet zo goedkoop.

Wat de tas betreft, denk dat dat lastig wordt. Eigenlijk alle tasjes die ik voorbij heb zien komen zijn dan wel redelijk tot goed waterdicht, maar vrij zacht van stof. Als je daar een bal tegenaan krijgt dan houdt het ook op voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A60 ervaringen...Mooi weer buiten, dus maar eens de (200 pagina's tellende) handleiding doorgenomen, en gespeeld met de mogelijkheden. Wat een feest!

GEWELDIG... wat een kwaliteit van de plaatjes (zeker op het hoogste instelling!). De panorama functie werkt top en ook de (softwarematige) afstandsbediening (Remote Capture) is een leuk speeltje (...voor tijdens een feestje...).
Prima (schitterende dus) plaatjes voor 10 x 15 maar een vergroting op A4 kan volgens mij ook nog prima, als ik het tenminste zo op mijn beeldscherm bekijk.

Zeer veel mogelijkheden om in te stellen.... wat wil een mens nog meer (...een tasje voor het ding...).
Krijg waarschijnlijk woensdag de 2000 NiHm batterijen(8 stuks, plus snellader...1 uur, plus carkit...handig voor onderweg ) in huis. Dan wordt het pas echt onbeperkt genieten.
Al zijn geld waard. Absoluut. Het wachten is weer eens beloond.... jawel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
dat statief is wel goed voor een trust cam, bedenk echter wel dat een trust totaal geen techniek aan boord heeft waardoor dat ding 2 gram weegt :9
een A70 is echt veeeeel zwaarder waardoor dat statief heel snel om zal kukelen.

(ik spreek trouwens uit ervaring, ik heb ook ooit eens de fout gemaakt zo'n trust familycam 500 te kopen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Over Remote Capture gesproken, wat is eigenlijk het functionele nut ervan? Ik kan me geen situatie bedenken waarin ik dat kan gebruiken :?
Volgens mij gewoon 100% gadget, 0% nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:17

dbzfan

Nee.

Crusader schreef op 01 June 2003 @ 19:19:
Over Remote Capture gesproken, wat is eigenlijk het functionele nut ervan? Ik kan me geen situatie bedenken waarin ik dat kan gebruiken :?
Remote capture?

heb ik een onontdekte functie op m'n cam? :D

Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Crusader schreef op 01 juni 2003 @ 19:19:
Voor timelapse fotografie bijvoorbeeld:
Timelapse fotografie
dbzfan schreef op 01 juni 2003 @ 19:39:
[...]

Remote capture?

Vertel!
Nee, het is een stukje software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:04
Met wat kan ik het lcd schermpje beschermen? Ik heb al iets gelezen over plastic hoesjes voor pda`s maar waar kun je die kopen? niet op internet graag maar normale winkel anders zijn de verzendkosten zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet alleen dat je ze in iedergeval hier kunt bestellen :

http://www.m5000.de/shop.html

Helaas weet ik geen normale winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Persoonlijk vind ik dat soort dingen vaak afbreuk doen aan mijn spullen :) Ziet er niet netjes uit en het maakt het kijken naar het venster soms nog moeilijker ook. Daarbij, zó snel is het display niet beschadigd. Denk dat het meer iets is voor mensen die wat minder voorzichtig met hun cam omspringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Probeer anders eens 3M Scotch tape. Dat kom je ook heel vaak tegen als je kijkt op een
pda forum. Een van de goedkopere oplossingen. En het is beschikbaar bij elke kantoorboekhandel.

Alleen misschien niet breed genoeg, dus je zult 2 stukjes moeten plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 01 June 2003 @ 20:26:
Persoonlijk vind ik dat soort dingen vaak afbreuk doen aan mijn spullen :) Ziet er niet netjes uit en het maakt het kijken naar het venster soms nog moeilijker ook. Daarbij, zó snel is het display niet beschadigd. Denk dat het meer iets is voor mensen die wat minder voorzichtig met hun cam omspringen?
Kuch :P

Even een vraagje : Ik heb 2 krasjes op m'n lcd schermpje zitten, deze zijn best lang, maar helemaal niet diep. Ik zie ze alleen als ik in de zon sta. Ik heb iets gehoort over tandpasta? Hoe kan ik deze het beste wegkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Sorry, niks gezegd ;)

Volgens mij kun je daar het beste zo'n tube voor halen. Weet niet hoe het heet, maar het wordt vaak gebruikt om krassen in het schermpje van een gsm te verwijderen. Blijkt redelijk goed te werken wat ik er zo van hoor :)

edit: Displex?

[ Voor 11% gewijzigd door SmartDoDo op 01-06-2003 21:05 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Laatst online: 17:04
dbzfan schreef op 01 juni 2003 @ 21:02:
[...]

Kuch :P

Even een vraagje : Ik heb 2 krasjes op m'n lcd schermpje zitten, deze zijn best lang, maar helemaal niet diep. Ik zie ze alleen als ik in de zon sta. Ik heb iets gehoort over tandpasta? Hoe kan ik deze het beste wegkrijgen?
Zo zie je maar het kan iedereen overkomen. scotch tape lijkt mij niet zo goede oplossingen daar krijg je lijmresten van. Volgens mij werken die plastic hoesjes zonder lijm toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.people.zeelandnet.nl/kimodg/schaap.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Kimo op 01-06-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Lijmresten bij Scotch? Nee, dat zeker niet. En geloof me, ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ik duizenden rolletjes van dat spul ingekocht heb voor gebruik tijdens een productieproces. Zijn wel duurder dan normaal plakband, maar later was er geen schoonmaakmiddel nodig om het weer te verwijderen. Ideaal dus.

Maar zoals SmartDoDo al zei; mooi is anders.
Vraag me alleen nog af of het wat doet tegen reflecterend licht, want dat vind ik wel zwaar irritant.

Polijstmiddel zou ik persoonlijk niet doen. Ik heb het bij m'n vorige gsm gedaan en vond het resultaat in eerste instantie wel mooi. Het nadeel is alleen dat de kras toch terugkomt. Dus je blijft polijsten. En elke keer haal je er een beetje af, dus uiteindelijk is het gewoon niet mooi meer. Nee, wat mij betreft fijn laten zitten die krasjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sjonge, heb ik weer. Gisteren naar het strand geweest, cam mee natuurlijk, één enkele rottige zandkorrel heeft even mijn lcd scherm gefreesd :(
Ben ik daar net overheen (was een behoorlijke shock natuurlijk :P), lees ik dat er beschermfolietjes bestaan |:(
Hoe erger kan het nog worden?

* Crusader had de cam nog wel netjes in zijn tasje meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ja, zonde. Maar aan de andere kant, de eerste kras doet het meeste pijn zeggen ze wel eens. :)
Die beschermfolie kan natuurlijk nog steeds om te voorkomen dat er meer bijkomen. Zelf doe ik er geen bescherming op, ben er gewoon voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 01 juni 2003 @ 19:39:
[...]
Remote capture?

Vertel!
Met de bijgeleverde software kan je de camera bedienen (waaronder de gewone functies...), maar waar het om gaat is dat je een tijdsperiode kan instellen (vanaf 5 seconden), welke vervolgens de camera aanstuurd zodat deze met de ingestelde interval een (automatische) foto maakt.
Zet het ding dus op een goed plaats voor een zo groot mogelijk overzicht, laat hem elke 10 minuten of zo een foto maken tijdens een feestje en je krijgt een bonte verzameling paatjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 01 June 2003 @ 22:02:
Ja, zonde. Maar aan de andere kant, de eerste kras doet het meeste pijn zeggen ze wel eens. :)
Die beschermfolie kan natuurlijk nog steeds om te voorkomen dat er meer bijkomen. Zelf doe ik er geen bescherming op, ben er gewoon voorzichtig mee.
Ja, ik ben zelf ook hypervoorzichtig op mijn spulletjes, maar het is schijnbaar gebeurd voor je het weet.
Ik mag nog van geluk spreken, die diepe groef (die met geen enkel middel te verwijderen is) loopt gelukkig niet over het kijk-gedeelte van het scherm, maar net links ervan in het grijze gedeelte.
Anders had ik echt enorm gebaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 16:42:
A60 ervaringen...Mooi weer buiten, dus maar eens de (200 pagina's tellende) handleiding doorgenomen, en gespeeld met de mogelijkheden. Wat een feest!

GEWELDIG... wat een kwaliteit van de plaatjes (zeker op het hoogste instelling!). De panorama functie werkt top en ook de (softwarematige) afstandsbediening (Remote Capture) is een leuk speeltje (...voor tijdens een feestje...).
Prima (schitterende dus) plaatjes voor 10 x 15 maar een vergroting op A4 kan volgens mij ook nog prima, als ik het tenminste zo op mijn beeldscherm bekijk.

Zeer veel mogelijkheden om in te stellen.... wat wil een mens nog meer (...een tasje voor het ding...).
Krijg waarschijnlijk woensdag de 2000 NiHm batterijen(8 stuks, plus snellader...1 uur, plus carkit...handig voor onderweg ) in huis. Dan wordt het pas echt onbeperkt genieten.
Al zijn geld waard. Absoluut. Het wachten is weer eens beloond.... jawel! :P
Hey LOST,

waar heb je die batterijen + lader + carkit gekocht en voor hoeveel??? is dat eentje van GP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Hallo gebruikers!
Ik heb een vraagje (volgens mij heb ik het al eens en beetje voorbij zien komen, maar kon niet echt een antwoord vinden):
Ik kan met mijn A70 alleen maar via de software de foto's downloaden. Met een andere camera die ik had, kreeg ik bij het verbinden met de pc altijd netjes een drive letter (f:) toegewezen, maar deze camera doet dat niet.
Ik gebruik zowel windows 2000 als XP. Onder XP zegt ie wel dat ik een camera heb, onder 2000 zie ik helemaal niets. Ik vond dat via een drive letter altijd wel handig. Is er iemand die weet of dit op te lossen is? Anders moet ik maar een cardreader aan gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een macro foto van een kleine spin, het object daar naast is een zonnebril.
De foto is genomen in de Auto-mode met een A70.

Jammer dat het kleine spinnetje besloot om er vandoor te gaan net toen ik de foto nam :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenl/spin.jpg

dit is trouwens een van mijn eerste macro fotos, heb de A70 pas 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Whoah! _/-\o_

Hoe groot was die ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

Hey mijn Canon A60 bevalt mij ook prima!
Heb 31 mei ook foto's gemaakt van de zonsverduistering maar ze zijn wel een beetje donker en het valt niet over te doen. Ik moet het dus nog wel een beetje leren ;)

Heb'em gelukkig ook onder linux werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 02 June 2003 @ 11:26:
Whoah! _/-\o_

Hoe groot was die ongeveer?
Ik denk dat het spinnetje ongeveer 1 tot 1,5 cm was... het was zo'n supersnel spring-spinnetje :)

Er waren hier nogal wat reakties over onscherpe macro fotos geloof ik, ik heb dat ook een keer gehad met mijn gloednieuwe A70. Ik heb toen even mijn Nederlandse handleiding bekeken en daarin stond dat je even op DISP moet drukken. Dus je LCD-display als het ware uit/aan doen en dan de macro funtie weer even inschakelen. Dit werkte! Gelijk daarna kreeg ik weer scherpe macro fotos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hmmm.. net iets groter spinnetje dan ik dacht. Maar je ziet 'm wel heel goed.

Vaag dat dat met DISP wel werkte. Zoals ik het begrijp uit de handleiding bedoelen ze meer "als je display nog niet aan staat, zet 'm dan nu aan want anders ga je niet veel zien."

Maar bedank in elk geval. Ik ben nog steeds op zoek naar een spinnetje. Denk dat ik direkt maar eens de tuin in ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ook dat ze het zo bedoelden, maar ik dacht laat ik het maar eens op deze manier proberen, zien wat er gebeurt. Het werkte echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
waar zou je die beschermfolietjes kunnen halen, maatje A60. 'k heb ook kleine krasjes erop, ding zat in me broekzat en toch krassen van mijn broek. Ergens bekend waar die dingen te koop zijn.

Wat is trouwens de beste modus om macro foto's te maken, want het is toch alleen een kwestie van tulpje aanzetten, dan inzoomen met het hendeltje scherpstellen proberen, wat dus niet altijd lukt met de sluiterknop en fotootje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Carnagy schreef op 02 juni 2003 @ 12:44:
Wat is trouwens de beste modus om macro foto's te maken, want het is toch alleen een kwestie van tulpje aanzetten, dan inzoomen met het hendeltje scherpstellen proberen, wat dus niet altijd lukt met de sluiterknop en fotootje maken
Niet inzoomen hoor. :) Macro functie werkt het beste als de camera niet is ingezoomd, dan kun je tot zo'n 5 cm dichtbij komen. Zelf gebruik ik macro veel in de P-stand en laat ik hem automatisch scherpstellen, AiAF uit. Ik hoor vanzelf of hij scherp kan stellen of niet, zo niet dan ga ik iets verderaf zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Waarom aiaf uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Op die manier kan ik door half de ontspanknop in te drukken zelf bepalen waarop de camera scherpsteld. Vervolgens kan ik de compositie veranderen en doordrukken :)

Met AiAF aan, bepaald de cam zelf wat hij scherp steld, dat is in principe ook wel het punt wat het meest dichtbij is. Uiteindelijk zal het niet zoveel uitmaken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Weee :D Vanaf morgen kan ik als het goed is ook mijn ervaringen met de A70 neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op 01 June 2003 @ 22:41:
[...]
Hey LOST,

waar heb je die batterijen + lader + carkit gekocht en voor hoeveel??? is dat eentje van GP?
Is een GP... de smart voor 69 euro en 75 incluis verzendkosten.

[GP Powerbank Smart Travel Kit met 8x GP2000 1x DC Auto kabel € 70,- ]
http://shop.rilex.nl/cgi-...52156.html?mv_pc=tweakers

Veel plezier ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een A70 aan te schaffen maar ik lees op verschillende forums dat de error E18 :( frequent voorkomt. Deze error zou ervoor zorgen dat het toestel blokkeert en dat je uiteindelijk niks kan doen. Opsturen naar Canon is de enige mogelijkheid :'(

Heeft iemand dit al ondervonden? :? Of is het een error die hopelijk bijna nooit voorkomt...

Wie een GP Powerbank Smart Travel kit wenst te kopen in België kan eens een kijkje nemen in Action Shop daar loopt momenteel een actie: 89€

Helaas nog een stuk duurder dan bij Rilex (Nederland). _/-\o_

____
Soms iemand een idee waar ik de A70 in België voordelig kan aanschaffen? :P
Bij Pricewatch staan helaas geen Belgische shops.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 17:43:
[...]

[GP Powerbank Smart Travel Kit met 8x GP2000 1x DC Auto kabel � 70,- ]

Veel plezier ermee...
van die site af
Standaard geleverd met GP 19200mAh NiMH AA-batterijen.
netjes toch, 19200mAh 8)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 17:43:
[...]

Veel plezier ermee...
Thanx! Precies wat ik nog nodig had! Mooie prijs ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 18:03:
Ik ben van plan een A70 aan te schaffen maar ik lees op verschillende forums dat de error E18 :( frequent voorkomt. Deze error zou ervoor zorgen dat het toestel blokkeert en dat je uiteindelijk niks kan doen. Opsturen naar Canon is de enige mogelijkheid :'(

Heeft iemand dit al ondervonden? :? Of is het een error die hopelijk bijna nooit voorkomt...
Nou, ik lees dit draadje al vanaf het begin, maar ik heb het nieteens voorbij zien komen :? Zal wel meevallen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 02 juni 2003 @ 18:44:
[...]

Nou, ik lees dit draadje al vanaf het begin, maar ik heb het nieteens voorbij zien komen :? Zal wel meevallen dus :P
Lijkt mij ook ja :)
Ik heb wel die foutmelding een keer op het Powershot forum voorbij zien komen. Maar hier nog niet. Dan is het zo en zo geen veel voorkomende klacht. :)
Wat je ook koopt, er kan altijd wat mis mee zijn. Ik had destijds een defect aan/uitknopje. Ik heb nog niemend anders gehoort met deze zelfde klacht dus ik had gewoon pech :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mooi, me moeder is weer terug uit denemarken, en heeft daar een hoop foto's gemaakt, die ik nu naar de kruidvat verzend, alle kleuren zien er lekker fris uit moet ik zeggen, ze heeft een hoop foto's gemaakt van de koeien enzo in het weiland, en die vind ik er echt mooi uitzien, terwijl ze aleen maar op auto heeft gefotograveerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 01 June 2003 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat je het beste af bent als je eens bij een fotowinkel gaat kijken. Daar hebben ze vaak uiteenlopende merken/kwaliteit en kun je ze zelf eens beetpakken. Een beetje stevig statief lijkt me wel handig maar zijn vaak niet zo goedkoop.

Wat de tas betreft, denk dat dat lastig wordt. Eigenlijk alle tasjes die ik voorbij heb zien komen zijn dan wel redelijk tot goed waterdicht, maar vrij zacht van stof. Als je daar een bal tegenaan krijgt dan houdt het ook op voor de camera.
Bedankt,

Ik zal eens een fotozaak opzoeken deze week. Zal wel posten als ik wat leuks zie.

Jammer, ik neem de cam overal mee naar toe en dan kan ie erg gemakkelijk beschadigen. Een sterke, lichte en kleine tas /case lijkt me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 02 juni 2003 @ 19:14:
mooi, me moeder is weer terug uit denemarken, en heeft daar een hoop foto's gemaakt, die ik nu naar de kruidvat verzend, alle kleuren zien er lekker fris uit moet ik zeggen, ze heeft een hoop foto's gemaakt van de koeien enzo in het weiland, en die vind ik er echt mooi uitzien, terwijl ze aleen maar op auto heeft gefotograveerd,
Zet er 1 online zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 17:43:
[...]

Veel plezier ermee...
Thnx man... is precies wat ik zocht 2000mAh + snellader en autolader ideaal voor bv. op vakantie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Na een tijd niks te posten maar weer is wat interessants wat ik nog niet heb gezien.

Omdat ik nog geen adapter heb, ben ik maar cheap-ass macro's gaan maken.

We nemen een oude 50 mm groothoeklens en zetten deze handmatig op een diafragma van 1,7. Daar zetten we de a70 boven en zoomen volledig in. Dan een kwestie van scherpstellen, en voila.
Heb object is een 20 eurocent muntje. Het picture in picture is wat is de maximale macro in mijn kamer (kunstlicht) is van de a70 op macro stand. Het grote beeld is met de reversed 50mm.
NB. Als er dus zonlicht was geweest waren de resultaten nog beter.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jgmjacob/macrotest.JPG
En het orgineel van e.o.a. eurosite.
Afbeeldingslocatie: http://www.euroswapper.com/coins/020_AT.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door GeJe op 02-06-2003 21:28 ]

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeJe schreef op 02 juni 2003 @ 21:22:
Omdat ik nog geen adapter heb, ben ik maar cheap-ass macro's gaan maken.
[rml][ Foto's] Post hier je mooiste Macro Foto's[/rml] ...misschien ook wat voor je ? Maarehh... mooi gedaan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Rubke schreef op 02 June 2003 @ 20:23:
[...]

Thnx man... is precies wat ik zocht 2000mAh + snellader en autolader ideaal voor bv. op vakantie!!!
Nu blijkbaar uitverkocht, en da's maar goed ook. Had m bijna gekocht terwijl ik al een dubbel setje heb. Geen powerbanks en geen 65 minuten laadtijd, maar vorig jaar in Equador ook niet zonder gezeten. Je doet makkelijk een paar dagen met 1 setje en in de tussentijd liet ik het 2e setje opladen in het hotel. Werkt goed zat, dus ik ben blij dat ik die 70 euro nog bespaard heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
stefijn schreef op 02 juni 2003 @ 22:19:
[...]

Nu blijkbaar uitverkocht, en da's maar goed ook. Had m bijna gekocht terwijl ik al een dubbel setje heb. Geen powerbanks en geen 65 minuten laadtijd, maar vorig jaar in Equador ook niet zonder gezeten. Je doet makkelijk een paar dagen met 1 setje en in de tussentijd liet ik het 2e setje opladen in het hotel. Werkt goed zat, dus ik ben blij dat ik die 70 euro nog bespaard heb ;)
Heb net de A60 besteld samen met 256MB Geheugen bij informatique.nl (A60 = €299 en het geheugen is in de aanbieding voor €55). Had ook gelijk die powerbank travel pakket gekocht. Was bij mij nog niet uitverkocht, net optijd dus _/-\o_ _/-\o_
Hopen dat ik alles deze week binnen krijg (ze hadden het op voorraad) en dan ook lekker schieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 20:22:
[...]

Zet er 1 online zou ik zo zeggen :)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/fam-meijden/upload/koetjes.jpg

vond het voor een "gewone foto" er best mooi uit zien, me moeder had geen speciale instellingen geloof ik, al had dat het denk nog wat mooier kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ahhh bij Alternate stond eerst: Levering binnen 48 uur.
Daarna werd het 3-5 dagen, dus heb ik naar ze gebeld.. Zou vandaag binnenkomen.
Ik vandaag weer gebeld; was het nóg niet binnen en ze wisten niet wanneer het dan wel zou komen.

Minpuntje. :(
Ik wil mn cam!!!! *jumping up and down like a child*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41
Afbeeldingslocatie: http://djsmiley.com/pics/index/index04.jpg

Een van de beter gelukte binnenpics met mn A70.

Ik krijg van de week mn filters binnen, dus dan eens zien wat we er allemaal nog meer uit kunnen toveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:41:
[...]

[rml][ Foto's] Post hier je mooiste Macro Foto's[/rml] ...misschien ook wat voor je ? Maarehh... mooi gedaan hoor ;)
Thanx :)

Ik heb inderdaad even leven in die draad gestopt. Het fotograferen met zo'n lens erbij is heel moeilijk. Je moet namelijk nog meer stilhouden. Maar het detail wat mogelijk is is ongelovelijk.

Beetje crosspost:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jgmjacob/tissot.jpg
Alleen dat paars moet ik nog ff weghalen. (wijzer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

GP 2000 NiMH AA set van 4 stuks voor 20 euro, zijn die aan te raden?

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 12:30
insan1ty schreef op 02 juni 2003 @ 22:56:
Ahhh bij Alternate stond eerst: Levering binnen 48 uur.
Daarna werd het 3-5 dagen, dus heb ik naar ze gebeld.. Zou vandaag binnenkomen.
Ik vandaag weer gebeld; was het nóg niet binnen en ze wisten niet wanneer het dan wel zou komen.

Minpuntje. :(
Ik wil mn cam!!!! *jumping up and down like a child*
Oei en ik wilde woensdag nog wel een A60 (met wat andere zooi bij ze bestellen).
Welke cam heb jij besteld dan de A60 of de A70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

NvE schreef op 03 juni 2003 @ 08:05:
Dat is een redelijke prijs. Maar ik zou zoeken naar een combinatie van batterijen+lader. ben je vaak goedkoper uit. Maar als je die al hebt is het denk ik wel voordelig.

Half jaar geleden waren 2 AAA nimh (800maH) batterijen 9 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

-Lader 220V
-8 batterijen 1800 mAh
-Autolader 12V
-Handige opbergtas

90 euro...
Dat heb ik even niet ;(

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvE schreef op 03 June 2003 @ 08:05:
Ik heb voor 29 euro de GP Powerbank 3 inclusief 4 GP 2000 MiMH batterijen gekocht, dus ik vind 20 euro voor de batterijen wat duur. Vorige week waren ze nog in de aanbieding bij Dynabyta, 4 voor 9,95, maar volgens mij liep die actie tot 31 mei.

De batterijen zelf zijn overigens wel aan te raden, betere kun je volgens mij niet krijgen op dit moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Weet iemand waar je nog zo'n travel kit (GP smart + 8 * 2000mAh + autolader)krijgt???? wil deze namelijk supergraag bij m'n Powershot A70 hebben?? hopelijk zijn ze nog ergens verkrijgbaar??????

:'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubke schreef op 03 juni 2003 @ 10:55:
Weet iemand waar je nog zo'n travel kit (GP smart + 8 * 2000mAh + autolader)krijgt???? wil deze namelijk supergraag bij m'n Powershot A70 hebben?? hopelijk zijn ze nog ergens verkrijgbaar??????

:'( :'( :'( :'( :'(
Die kan je vinden bij rilex.nl (online) maar zoals je hier wat hoger in dit topic kan lezen blijken die uitverkocht te zijn (het was een actie OP = OP). Je kan ook proberen in België bij Actionshop (een keten) waar je deze set (GP Powerbank Smart Travelkit) kan vinden voor 89 euro...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
bartbor schreef op 03 juni 2003 @ 08:53:
[...]

Oei en ik wilde woensdag nog wel een A60 (met wat andere zooi bij ze bestellen).
Welke cam heb jij besteld dan de A60 of de A70?
De A70... Die is zooooo vet...
Ik ga nu even mijn 128MB CF kaartje ophalen op het postkantoor. Natuuuuuuurlijk was ik weer net niet thuis als ze langskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik heb pas een PCMagazine gekocht omdat ik toch wel benieuwd was wat ze over "mijn O+ " A70 schreven. Nu is het zo dat de A60 er beter uit komt dan de A70 :? Heel vreemd maar het zal wel. Als ik de testfoto's op de CD zo eens bekijk (zelfde als ze in het magazine laten zien) dan zie ik dat er geen zichtbaar verschil is tussen de A60 en A70. Als ik in ga zoomen, dan blijft de foto van de A70 langer scherp dan de A60. Logisch omdat de ene foto 1600x1200 is en de ander 2048x1536. :)

De binnenfoto van de A70 is echter van zulke slechte kwaliteit dat ik niet begrijp dat ze zelf niet door hebben gehad dat er iets niet klopte 8)7 Zelfs ik kan niet zo'n slecht belichte en bewogen foto maken :X
Na bestudering van de eigenschappen van de binnenfoto's blijkt dat de foto gemaakt met de A70 bijna geheel is ingezoomd en bij de A60 niet. Met andere woorden, er is imho erg eenvoudig en niet onder vergelijkbare omstandigheden getest. Beetje jammer dus ;)

De A60 komt iig uit de test als "Keuze van de redactie" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 02 June 2003 @ 22:54:
[...]

[afbeelding]

vond het voor een "gewone foto" er best mooi uit zien, me moeder had geen speciale instellingen geloof ik, al had dat het denk nog wat mooier kunnen maken
Lekkere frisse heldere kleuren! Best een mooie foto ookal zijn er geen instellingen bij gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Zijn er trouwens al mensen geweest die hun camera op hun eigen voorkeur hebben ingesteld? Waaronder je naam in de camera gezet, eigen opstart-tune naar de camera geupload etc. :)
Voor degenen die het nog niet weten, dat kan dus ;)
Inmiddels klinkt mijn A70 nu als een heuse spiegelreflex en luiden er klokken wanneer de zelfontspanner afgaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hoe klintk een heuse spiegelreflex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
stefijn schreef op 03 June 2003 @ 15:23:
Hoe klintk een heuse spiegelreflex?
Dan hoor je de spiegel wegklappen :) Dus niet van die huilende wolven of iemand die in een zwembad springt, wat ook in te stellen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik veronderstel dat je bij het geluid van een spiegelreflex moet denken aan geluid van een ontspanner. Dit kan je namelijk instellen zodat je het fictieve 'KLIK'geluid te horen krijgt. Dit is namelijk ook zo bij de G1 die ik thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

SmartDoDo schreef op 03 June 2003 @ 14:58:
Zijn er trouwens al mensen geweest die hun camera op hun eigen voorkeur hebben ingesteld? Waaronder je naam in de camera gezet, eigen opstart-tune naar de camera geupload etc. :)
Inmiddels klinkt mijn A70 nu als een heuse spiegelreflex en luiden er klokken wanneer de zelfontspanner afgaat :P
Welkomstscherm en geluid heb ik ingesteld ja. Ook volume van ander geluiden enz

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Meld! De opstarttune is nu het geluid van een startende motor! 8)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BigEagle schreef op 03 June 2003 @ 15:42:
[...]

Meld! De opstarttune is nu het geluid van een startende motor! 8)
Kijk, dat is dus "cool" 8) Ik vroeg me af of de meesten wel weten dat dit kan :)

Misschien moet ik eens wat in de startpost hierover zeggen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnifex
  • Laatst online: 06:33

Carnifex

auch

Ik wil een digitale camera, maar weet nog niet welke :P. Die A70 lijkt mij een hele goede koop, als je de opties bekijkt. Vrienden van me hebben de S30, maar die is een stuk duurder en heeft nagenoeg dezelfde functies, maar kan wel een langer filmpje opnemen (hoewel ik natuurlijk foto's wil nemen!). Daarnaast is er nog de Ixus, die weer hetzelfde is, maar dan kleiner. De A70 lijkt wel een S30, maar dan iets groter en misschien een minder stevig kastje er omheen (en bijna 100 euro goedkoper). Ik zie in dit topic allemaal leuke foto's staan en als ik de camera met andere camera's vergelijk op www.dpreview.com, dan kan ik me bijna niet voorstellen waarom iemand een andere camera dan de A70 zou kopen ;).

Zouden kopers van de A70 mij misschien kunnen vertellen tussen welke camera's ze hebben getwijfeld voordat ze hun aankoop deden en misschien nog belangrijker: waarom. Er zijn zo veel camera's dat ik door de bomen het bos meestal niet zie, ookal zijn er geweldige pagina's om de camera's te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Carnifex schreef op 03 June 2003 @ 16:11:
Zouden kopers van de A70 mij misschien kunnen vertellen tussen welke camera's ze hebben getwijfeld voordat ze hun aankoop deden en misschien nog belangrijker: waarom. Er zijn zo veel camera's dat ik door de bomen het bos meestal niet zie, ookal zijn er geweldige pagina's om de camera's te vergelijken.
Niet echt getwijfeld moet ik zeggen :) Enige andere alternatief voor mij is de Canon G3 geweest, maar die was te duur en gebruikt accu's. Ik ben een Canon-o-fiel dus andere merken vielen zo en zo al snel af. Niet dat ik merken als Nikon slecht vind, maar heb altijd goede ervaringen met Canon gehad en als beiden merken dan veel als vrij goed worden getest gaat mijn voorkeur toch naar Canon uit. :)

Verder vond ik het model en de instelmogelijkheden erg interessant. Vrijwel elke andere camera die dezelfde mogleijkheden bood, was òf zo lelijk als de nacht (bij wijze van spreken ;) ) òf een stuk duurder dan de A70. Denk bijvoorbeeld aan de G3. Als ik nu camera's vergelijk met de A60/A70 dan valt meestal op dat de minimale afstand voor macro's best netjes is. Sluitertijd en diafragma is in te stellen, iets wat 80% van de camera's in hetzelfde prijssegment niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
ik heb heel erg zitten twijfelen tussen de casio exilim z3 en de canon a70.
de z3 heeft het voor mij hele grote voordeel dat ie zo lekker klein is.
verder kan je er ook handmatig mee scherpstellen, maar is sluitertijd en diafragma weer niet in te stellen.
het verschil was voor mij heel klein, ik vond formaat/prestaties wel tegen elkaar opwegen.
het lezen van dit topic heeft voor mij de keuze richting a70 verschoven en de prijs van 357 voor de a70 ipv 407 voor de z3 hielp daar ook aan mee. als het goed is is vandaag het pakketje van progress met een a70 en een 256 mb cf-kaartje aangekomen en kan ik het morgen op het postkantoor ophalen(er is niemand thuis vandaag :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 03 juni 2003 @ 14:58:
Had ik de 2e dag dat ik hem had al gedaan :)

Maar 3 dagen daarna heb ik alles uitgezet, vind ik veel fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Vreemd dat niemand echt interesse heeft in het reversed lens principe. Terwijl er veel interesse is in een adapter zodat men close-up lensen kan gebruiken. Daarnaast is de vergroting ook nog is veel hoger en scherper dan de close up lenzen.

Hier nog een foto met de constructie. Foto is oorspronkelijk 3x zo groot.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jgmjacob/finalflight.jpg

Voor orgineel naar beneden scrollen.

[ Voor 29% gewijzigd door GeJe op 03-06-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe een tikje zeuren, maar ik heb het gevoel dat er stiekem steeds meer "zomaar" foto's dit topic insluipen... lijkt mij dat er genoeg macrofoto topics of digitale foto topics zijn waar ze beter in passen.

Is dit topic niet meer bedoeld voor de vragen,ervaringen, tips en andere (geschreven) mogelijkheden... ?
Mocht ik er naast zitten... sorry dan, mij hoor je niet meer zeuren. ;)
Zoniet... plaats je post of foto op de juiste plek of topic.

Lees ook starterspost:
SmartDoDo schreef op 13 May 2003 @ 10:15:
Vragen zijn natuurlijk welkom, net als opmerkingen over de A60/A70,
accessoires voor de camera of tips over het gebruik.
Plaatjes (geschoten met een A60/A70 natuurlijk ;) )zien we allemaal graag
voorbijkomen, mits er niet te overdadig mee wordt gepost. Denk daarbij
ook aan de modemgebruikers onder ons. :) Als je iets leuks hebt om te
laten zien, resize ze dan even naar 640x480, dan blijft de lay-out een
beetje op orde :)
Effe een aanvulling.... de plaatjes zijn inmiddels ook vrij groot volgens mij... let op het resizen, zoals aangegeven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hoe kun je dat doen, vertel ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 17:40:
[...]
Effe een aanvulling.... de plaatjes zijn inmiddels ook vrij groot volgens mij... let op het resizen, zoals aangegeven. _/-\o_
en eventueel een linkje naar het origineel... zou die vlieg bijvoorbeeld wel eens nader willen bekijken :)

[ Voor 53% gewijzigd door Tycoontje op 03-06-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 17:40:
Effe een tikje zeuren, maar ik heb het gevoel dat er stiekem steeds meer "zomaar" foto's dit topic insluipen... lijkt mij dat er genoeg macrofoto topics of digitale foto topics zijn waar ze beter in passen.

Is dit topic niet meer bedoeld voor de vragen,ervaringen, tips en andere (geschreven) mogelijkheden... ?
Mocht ik er naast zitten... sorry dan, mij hoor je niet meer zeuren. ;)
Zoniet... plaats je post of foto op de juiste plek of topic.

Lees ook starterspost:
Wist je dat ik dat ook zo jammer vind... Dat als ik iets constructiefs post. Onder het motto "Hoe haal je het maximale uit je a70" dan zo'n reactie krijgt.
En sorry voor mijn layout verneuking. Maar de foto's zijn puur illustratief.

@ tycoontje ik zal mijn vlieg orgineel uploaden.

De vlieg orgineel. 2048x1536 350kb
http://members.ams.chello.nl/jgmjacob/vlieg.jpg

Je ziet de lensrand van de 50mm aan de onderkant. Dat had ik gecropt op de andere foto. DOP is ook best klein. Wat ook erg moeilijk is het scherpstellen want als je 1 mm verschuift heb je al een andere focus spot.

[ Voor 27% gewijzigd door GeJe op 03-06-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeJe schreef op 03 juni 2003 @ 17:54:
[...]
Wist je dat ik dat ook zo jammer vind... Dat als ik iets constructiefs post. Onder het motto "Hoe haal je het maximale uit je a70" dan zo'n reactie krijgt.
En sorry voor mijn layout verneuking. Maar de foto's zijn puur illustratief.
Bedoelde niet perse jou hoor GeJe, integendeel, was niet de bedoeling. In jou geval ben je inderdaad bezig om op een creatieve manier (de lenzen) bezig om een maximaal resultaat te behalen, speciaal met deze camera en zijn mogelijkheden / beperkingen.
Dat dit hier getoond wordt is juist prima denk ik (afgezien van formaat ;) ).

Het gaat mij om de "gewoon effe een plaatje posten voor het plaatje"- foto's (koe in weiland gevoel, waar niks bijzonders mee gedaan is...), zonder dat daar een meerwaarde van de mogelijkheden aan zit (...dus...weer een beetje minder boos GeJe ?... :? ).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
GeJe schreef op 03 June 2003 @ 17:26:
Vreemd dat niemand echt interesse heeft in het reversed lens principe. Terwijl er veel interesse is in een adapter zodat men close-up lensen kan gebruiken. Daarnaast is de vergroting ook nog is veel hoger en scherper dan de close up lenzen.

Hier nog een foto met de constructie. Foto is oorspronkelijk 3x zo groot.
[afbeelding]

Voor orgineel naar beneden scrollen.
Damn erg mooie foto. Ik ben wel geinteresseerd in het reversed lens principe maar weet er weinig van.

Welke lens(zen) heb je gebruikt dan ? Macro ziet er goed uit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
@GeJe
Thanks voor het posten van het origineel.
Vroeg me af of je toevallig ook de mogelijkheid hebt om te laten zien hoe je "opstelling" is. (Ouwe cam, van iemand anders, spiegel.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
:( me A70 is op het verkeerde adres verstuurd :( :( stelletje k*tamateurs

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 03-06-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

DJSmiley schreef op 02 June 2003 @ 23:11:
[afbeelding]

Een van de beter gelukte binnenpics met mn A70.

Ik krijg van de week mn filters binnen, dus dan eens zien wat we er allemaal nog meer uit kunnen toveren!
stoere foto!!
welke instellingen gebruikt?? en waar heb je de foto gemaakt??

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jgmjacob/voorbeeld.jpg

1. Allereerst heb je een 50 mm lens nodig. Zo'n groothoeklens heeft een grote hoek :P en daardoor komt er veel op de foto. Als je dat dus heeel dichtbij een object houd kan er dus heeeel veel op de foto. Het effect is groter als je hem omdraait. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de brandpuntsafstand lens <-> filmrolletje. Als je zo'n lens koopt ,ze worden bij bossen aangeboden op marktplaats 10 E - 300 E, dan moet je op een paar zaken letten. Alles moet handmatig (dus met ringen) in te stellen zijn. Zowel het diafragma (hoe lager hoe beter (deze haalt 1.7)= meer lichtopbrengst (en dat heb je nodig als je 1 cm boven je object zweeft)) als de focus. Voordeel is dat deze goedkoper zijn als motorgestuurde lenzen.
Ook zit er een filter op de lens, zodat je niet met je canon lens krassen maakt op de 50mm lens, maar op een goedkoop filtertje.
2. Rechtsbovenin zie je de foto van het bekende 20 E muntje. Dit haal ik met standaardinstellingen (=macro, licht superslecht) deze foto is niet gecropt.
2. Linksmidden. Als ik nu de lens omgekeerd tussen de camera schuif zie je dat de lens als een vergrootglas werkt.
3. Rechtsmidden. En het mooie is de camera kan door deze lens scherpstellen op het muntje.
4. Rechtsonder. Als je nu gaat in zoomen krijg je het muntje beeldvullend en heb je een macro die ongeveer 40x (!!!) vergroot. En dat is bizar. :P ook deze foto is niet gecropt.

Ik heb niet echt een stoere zetting. Ik hou de lens ervoor. En dan kan je de camera zelfs gewoon op auto zetten het gaat toch prima.
Het kan wel stoer en dat is alsvolgt.

Koop de lensadapter. Schroef daar een conversie ring op van 52mm -> 49mm, dan kan je hier een omkeerring (=dubbelschroefdraad) op bevestigen en daar kan je omgekeerd de 50 mm lens (deze heeft 49 mm schroefdraad) op schroeven.

Kosten?
25 E Lensadapter = 52 mm
12 E Conversie 52 mm -> 49 mm
12 E Omkeerring 49 mm.

Zo nu ben ik wel uitgetypt.

[ Voor 95% gewijzigd door GeJe op 03-06-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
offtopic:
Goh, is er wat gemopper geweest op een foto :P ;)
Het gaat mij om de "gewoon effe een plaatje posten voor het plaatje"- foto's (koe in weiland gevoel, waar niks bijzonders mee gedaan is
offtopic:
Wat mij betreft moet dit ook kunnen :) Natuurlijk zijn bijzondere foto's het meest leuk om naar te kijken, toch verwacht ik dat er meer mensen hier lezen/kijken, dan alleen wij posters hier. Wanneer er zo nu en dan een "gewone" foto voorbijkomt heeft dat net zozeer met het topic te maken als die "bijzondere" foto :)
Er is natuurlijk niets leukers dan iemand die door een topic hobbeld en enthousiast wordt door de reacties en de mooie plaatjes ;) Lukraar neerzetten van foto's is idd niet de bedoeling, maar dat gebeurt ook niet volgens mij :)

Whoops, weer veel te veel smilies :P

Leuk GeJe, zo'n howto :Y) Ben heel benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 03-06-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 03 June 2003 @ 19:12:
offtopic:
Goh, is er wat gemopper geweest op een foto :P ;)
Ik vrees dat ik te strak geoordeeld heb, gezien de reacties. Spijt mij 8)7
De stelling was meer als een vraag dan als directe afkeuring bedoeld. Sorry als ik iemand hiermee op zijn creatieve ziel heb getrapt _/-\o_
Zal verder met veel plezier de verichtingen en foto's blijven lezen, kijken en ook zelf insturen :).

We gaan weer verder met genieten van onze A60 / A70 ! Okee ? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik begrijp het niet GeJe, ik krijg mijn foto niet scherp als ik doe wat jij doet. Heb hier een 50MM f1.8 lens maar hij is niet scherp te krijgen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

SmartDoDo schreef op 03 June 2003 @ 19:41:
Ik begrijp het niet GeJe, ik krijg mijn foto niet scherp als ik doe wat jij doet. Heb hier een 50MM f1.8 lens maar hij is niet scherp te krijgen. :?
Die lens moet omgekeerd tegen de maximale ingezoomde lens van de a70 liggen.
Als je je a70 dan zet op manual focus en dan 20 cm (je kan niet verder omdat je maximaal heb ingezoomd).
Je houdt de 50mm lens +-3 cm boven je object. Totdat het scherp is.
Laat maar weten of het is gelukt.

Edit. De 50mm lens moet zo dichtbij mogelijk gefocused staan.

[ Voor 6% gewijzigd door GeJe op 03-06-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nou, het is gelukt. Ik heb op het moment wel last van te weinig licht. Verder is er idd maar een heel klein gedeelte scherp. Op zich wel grappig om eens te doen, ben benieuwd hoe de close-up filters het gaan doen als die adapter eenmaal verkrijgbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

SmartDoDo schreef op 03 June 2003 @ 20:04:
Nou, het is gelukt. Ik heb op het moment wel last van te weinig licht. Verder is er idd maar een heel klein gedeelte scherp. Op zich wel grappig om eens te doen, ben benieuwd hoe de close-up filters het gaan doen als die adapter eenmaal verkrijgbaar is :)
Post ff iets! Om het weinig licht tegen te gaan heb ik een Bureaulamp op het object gericht. De foto van de vlieg is met zonlicht en daar haalde ik sluitertijden van 1/320 ste daarom is hij ook zo scherp.

[edit!] ik heb hetzelfde gedaan met een 35 mm groothoeklens en nu kan ik nog groter fotograferen factor 1,3x !

[ Voor 11% gewijzigd door GeJe op 03-06-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Euh, heb maar 2GB bandbreedte per maand en daar zat ik vorige maand met bijna 1Gig overheen :X Alleen van die paar plaatjes hier ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 03-06-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

SmartDoDo schreef op 03 juni 2003 @ 20:16:
[...]
Euh, heb maar 2GB bandbreedte per maand en daar zat ik vorige maand met bijna 1Gig overheen :X Alleen van die paar plaatjes hier ;)

Ik zal deze post zo wel even editten
Damn das echt nasty.... ben benieuwd of ik van chello straks een brief krijg :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, ik had het over de limiet van m'n homepage :)

Nou, waarschijnlijk ga ik er deze maand ook weer overheen dus waarom geen voorbeeld ;)

Macromode, afstand ongeveer 5cm
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/104_0489.jpg

Volledig ingezoomd, 20cm scherpstelafstand
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/104_0487.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik vind dat qua licht het wel meevalt. Ziet er wel gruwelijk uit. Je gaat echt anders naar dingen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo je kan me wel mailen, kun je wel wat page ruimte gebruiken van mij, ke? :)

Zo, mijn dag kan niet meer stuk met dit stukje 'goede werk' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

ik krijg hem morgen of overmorgen binnen, maar ben nu al wel benieuwd naar hoe je dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 03 June 2003 @ 21:29:
SmartDoDo je kan me wel mailen, kun je wel wat page ruimte gebruiken van mij, ke? :)

Zo, mijn dag kan niet meer stuk met dit stukje 'goede werk' :D
Liev O+ van je. Voorlopig moet ik het nog wel redden :)
Vind je de foto's goed werk? Is wel lastig hoor zo, is een vastzittende adapter met lens handiger lijkt me. Dat is nog even wachten ben ik bang.
jjwa schreef op 03 June 2003 @ 21:36:
[...]

ik krijg hem morgen of overmorgen binnen, maar ben nu al wel benieuwd naar hoe je dat kan doen?
Ik zal vandaag of morgen wel wat in de startpost vermelden over het "customizen" van de camera. Zo en zo staat het uitgelegd in het boekje over de software wat je bij de camera krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ben vandaag trouwens naar alle speciaalzaken geweest, maar nergens hebben ze lenzen of iets voor de A60/A70. Iemand al wat assesoire gesignaleerd? Wil een lenssie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
zAo schreef op 03 June 2003 @ 21:48:
Ik ben vandaag trouwens naar alle speciaalzaken geweest, maar nergens hebben ze lenzen of iets voor de A60/A70. Iemand al wat assesoire gesignaleerd? Wil een lenssie :)
Ik heb een bestelling klaarstaan bij de lokale fotozaak. Een bestelling voor een adapter dan. Als hij er eenmaal is, dan wil ik me een B+W +5 close-upfilter aanschaffen. Ik ben iig niet van plan een macrolens of telelens van Canon aan te schaffen. Mij veel te duur :)

Overigens, de adapters moeten deze maand verkrijgbaar gaan worden volgens Canon :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 03-06-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:41
bluppy2 schreef op 03 juni 2003 @ 18:59:
[...]

stoere foto!!
welke instellingen gebruikt?? en waar heb je de foto gemaakt??
Instellingen: Auto (geloof ik, moet ik even nazoeken, heb aardig lopen klooien, is verrekte lastig om mooie fotos te maken op zo'n lokatie.

Foto's zijn genomen in discotheek Index, in Duitsland (waar ik meestal heenga)

Ik heb trouwens een aantal "probleempuntjes/vervelende eigenschappen" van mn A70 gevonden... Geen van allen een ramp, maar toch ;)

1. Flitser is veel te sterk, vooral als je dichtbij fotografeerd
Auto stand is gewoon flitser plankgas: <1m redelijk zeker van overbelicht resultaat
2. Auto stand kent geen "levendig": wel handig als je vette kleuren wilt hebben.
3. Bij het overladen van fotos richting PC met zoombrowser doe ik "Select all", maar skipt ie er telkens een zooi als ik veel fotos wil overzetten
4. Macro is niet scherm zodra ik ook maar IETS inzoom. Zoom moet helemaal terug, vergeet je dat ff, dan is ie gewoon wazig.
5. Batterijstatus zuigt. Ding is altijd vol, en zo ineens: bijna leeg, en nog geen minuut later: bam, uit....
6. in AUTO stand: Kan flitser alleen uit of automatisch zetten. Flitser aan kan niet in auto stand, terwijl ik dat soms wel wil (schaduw compenseren, of tegenflits).

Allemaal geen erge dingen, meer een klein gemis, maar prima te overleven.

Conclusie is wel dat ik steeds minder op auto-stand begin te schieten ;)

[ Voor 57% gewijzigd door DJSmiley op 03-06-2003 22:37 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.