Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.564 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje gevonden met mij cam (A60).
ik weet alleen niet zeker of dit hoort (N00b) of dat er iets mis is.

Kzat vandaag wat macro fotos te maken toen ik er achter kwam dat de optische zoeker via het kruisje een hoger punt weergeeft dan via het schermpje.
Dus wanneer ik met de optische zoeker een foto probeer te maken komt de foto hoger te staan dan zou moeten.

Iemand hier ervaringen mee? Moet ik de cam terugsturen?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Zeker niet gaan terugsturen. Dit is een normaal verschijnsel bij een compact camera.
De zoeker staat iets boven de lens waardoor je een kleine afwijking krijgt. Alleen bij een spiegelreflexcamera zie je hetzelfde in je zoeker als op de uiteindelijke foto.

Je moet gewoon voor het maken van macrofoto's niet gebruik maken van je zoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
SmartDoDo schreef op 03 June 2003 @ 20:35:
Voor de duidelijkheid, ik had het over de limiet van m'n homepage :)

Nou, waarschijnlijk ga ik er deze maand ook weer overheen dus waarom geen voorbeeld ;)

Volledig ingezoomd, 20cm scherpstelafstand
[afbeelding]
a60 of a70

mij lukt het dus niet om zo'n oto te maken

hoe zou je hem maken als je een a60 hebt, zo specifiek mogelijk vertellen aub, ik wil ook leren macro-en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds enkele weken de A70 en ben er heel tevreden over. Er is echter 1 ding wat me best stoort: ik heb een geheugenkaartje van Dane-Elec erbij gekocht van 256mb. Maar ik krijg af en toe "Geheugenkaart error". En ook als ik dat geheugenkaartje in mijn PC steekt, wordt ie niet altijd van de eerste keer herkend. Paar keer opnieuw uithalen en weer insteken helpt wel, maar het stoort wel. Is dit normaal of scheelt er iets aan mijn kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ikheb ook een A70 met een Dane-Elec 256mb flash kaarrtje maar ik heb nergens last van hoor, ik lees 'm zowel met de camera uit op de pc als met een aparte kaartlezer.
denk dat er dan toch iets mis is met je kaartje, mits je het niet heb met ander CF kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

DJSmiley schreef op 03 June 2003 @ 22:11:
[...]

Instellingen: Auto (geloof ik, moet ik even nazoeken, heb aardig lopen klooien, is verrekte lastig om mooie fotos te maken op zo'n lokatie.

Foto's zijn genomen in discotheek Index, in Duitsland (waar ik meestal heenga)

Ik heb trouwens een aantal "probleempuntjes/vervelende eigenschappen" van mn A70 gevonden... Geen van allen een ramp, maar toch ;)

1. Flitser is veel te sterk, vooral als je dichtbij fotografeerd
Auto stand is gewoon flitser plankgas: <1m redelijk zeker van overbelicht resultaat
2. Auto stand kent geen "levendig": wel handig als je vette kleuren wilt hebben.
3. Bij het overladen van fotos richting PC met zoombrowser doe ik "Select all", maar skipt ie er telkens een zooi als ik veel fotos wil overzetten
4. Macro is niet scherm zodra ik ook maar IETS inzoom. Zoom moet helemaal terug, vergeet je dat ff, dan is ie gewoon wazig.
5. Batterijstatus zuigt. Ding is altijd vol, en zo ineens: bijna leeg, en nog geen minuut later: bam, uit....
6. in AUTO stand: Kan flitser alleen uit of automatisch zetten. Flitser aan kan niet in auto stand, terwijl ik dat soms wel wil (schaduw compenseren, of tegenflits).

Allemaal geen erge dingen, meer een klein gemis, maar prima te overleven.

Conclusie is wel dat ik steeds minder op auto-stand begin te schieten ;)
Gewoon in de P stand schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Carnagy schreef op 04 juni 2003 @ 01:18:
[...]
a60 of a70

mij lukt het dus niet om zo'n oto te maken

hoe zou je hem maken als je een a60 hebt, zo specifiek mogelijk vertellen aub, ik wil ook leren macro-en :D
Hij heeft een a70. Maar die afstanden ga je niet redden met de normale macro functie lees mijn verhaaltje op
"Geje schreef op 03 juni 2003 @ 19:00"

Daar staat een verhaaltje hoe je dit soort afstanden haalt door het reversed lens principe. Dat werkt ook voor de a60. Suc6

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 01:39:
Ik heb ook sinds enkele weken de A70 en ben er heel tevreden over. Er is echter 1 ding wat me best stoort: ik heb een geheugenkaartje van Dane-Elec erbij gekocht van 256mb. Maar ik krijg af en toe "Geheugenkaart error". En ook als ik dat geheugenkaartje in mijn PC steekt, wordt ie niet altijd van de eerste keer herkend. Paar keer opnieuw uithalen en weer insteken helpt wel, maar het stoort wel. Is dit normaal of scheelt er iets aan mijn kaartje?
Heb je de CF kaart als eens geformateerd in de A70?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

ok, its all you guys/girls fault!! Ik heb ehm nu ook besteld! Ik ben benieuwd....kan nu al niet wachten.... Hoe langt duur het ongeveer als je bij Progress heb besteld? Iemand daar ervaring mee...owh wacht, ik blaat nu heel dom....er is natuurlijk ook een shopsurvey. Yeah, thnx voor alle ervaringen van iedereen. Als GoT er niet was...(dan was ik stuk minder arm ;))

great :) staat niets over iemand die een A70 heeft besteld bij hun....dus, de vraag staat alsnog, iemand daar besteld? hoe snel had je het in huis?

[ Voor 18% gewijzigd door Nitai op 04-06-2003 13:37 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Nitai schreef op 04 June 2003 @ 13:35:
ok, its all you guys/girls fault!! Ik heb ehm nu ook besteld! Ik ben benieuwd....kan nu al niet wachten.... Hoe langt duur het ongeveer als je bij Progress heb besteld? Iemand daar ervaring mee...owh wacht, ik blaat nu heel dom....er is natuurlijk ook een shopsurvey. Yeah, thnx voor alle ervaringen van iedereen. Als GoT er niet was...(dan was ik stuk minder arm ;))

great :) staat niets over iemand die een A70 heeft besteld bij hun....dus, de vraag staat alsnog, iemand daar besteld? hoe snel had je het in huis?
Eigenlijk mogen we het er niet meer over hebben maar goed.

Ik heb hem vandaag binnen gekregen. En heb 2.5 week moeten wachten nu zaten er wel feestdagen tussen dus misschien maakt dat uit.

Ik had wel nog een vraagje zijn er meer mensen die er last van hebben dat er heel soms een paar rose strepen in het beeld staan als je scherp stelt. Heb dat nu 2 of 3 keer gehad. Is niet erg maar het viel me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Hey people,

Heb m'n cam vandaag gekregen :) _/-\o_ Powershot A70 wappie ding

vraagje nog wat moest je ook alweer doen voor de orginele nederlandse handleiding bij canon kostenloos te verkrijgen!!!
Heb in het eerste deel wel iets gelzen maar hoorde dat je bij de ene verzendkosten moest betalen en bij de andere niet.....

De ingescande versie heb ik al, maar wilde graag de orginele 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Nitai schreef op 04 juni 2003 @ 13:35:
.... Hoe langt duur het ongeveer als je bij Progress heb besteld? Iemand daar ervaring mee...
ik heb er ook last van. zondag 18 mei besteld, gisteren stond van gend&loos op de stoep, maar was er niemand thuis dus hebben ze hem vanmorgen om 10 uur gebracht.
ik ben nu ook a70er(nouja, in 't weekend als ik weer thuis kom dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 12:30
Heb de A60 nu besteld en hoop dit forum ook onveilig te gaan maken met mn plaatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
jbcyber schreef op 04 June 2003 @ 13:50:
[...]

Eigenlijk mogen we het er niet meer over hebben maar goed.

Ik heb hem vandaag binnen gekregen. En heb 2.5 week moeten wachten nu zaten er wel feestdagen tussen dus misschien maakt dat uit.

Ik had wel nog een vraagje zijn er meer mensen die er last van hebben dat er heel soms een paar rose strepen in het beeld staan als je scherp stelt. Heb dat nu 2 of 3 keer gehad. Is niet erg maar het viel me op.
Zit nu ook pinkstermaandag bij gok ik.

Enne.. over je beeld. Rose heb ik nog niet gezien, maar wel is het beeld bij focussen vaak "out of sync", waardoor er wat dunne horizontale streepjes doorlopen. Misschien dat je dat bedoelt?
Rubke schreef op 04 June 2003 @ 14:02:
Hey people,

Heb m'n cam vandaag gekregen :) _/-\o_ Powershot A70 wappie ding

vraagje nog wat moest je ook alweer doen voor de orginele nederlandse handleiding bij canon kostenloos te verkrijgen!!!
Heb in het eerste deel wel iets gelzen maar hoorde dat je bij de ene verzendkosten moest betalen en bij de andere niet.....

De ingescande versie heb ik al, maar wilde graag de orginele 8)
Het laatste wat ik hoorde was dat Canon totaal geen handleidingen meer (gratis) verstrekt. Dat valt ook nog ergens te lezen. Ik gok in het eerste topic (iemand had de mail van Canon letterlijk ge-paste).

Degene die 'm hebben gekregen van Canon kregen 'm volgens mij helemaal gratis. Anderen (zoals ik) kregen te horen dat ze 'm konden bestellen bij een toko in Tilburg. Zover ik begrepen heb kost dat dan een eurootje of 30. Dus dat verhaal van die verzendkosten van je kan ik niet helemaal plaatsen...

Je kunt het natuurlijk voor de gein toch proberen. Laat dan maar even weten of het je toch lukt, dan doe ik misschien ook weer eens een poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ja zeg heb ik net mn cam binnen van Alternate, is er nu alweer iets mis mee. Dat klepje dat de lens afsluit gaat niet dicht als ie uitgaat, althans de onderste helft niet. Als ik er een tikje in de buurt tegenaan geef gaat ie wel dicht.
Kan ik m weer op gaan sturen, kost me weer 7 euro, oftewel 1.75 broodje kebab :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nitai schreef op 04 June 2003 @ 13:35:

Ik heb 'm daar ook besteld op 27 mei, en toen heb ik gebeld om er ook meteen de nodige extra's bij te voegen

-1 GP batterijlader Powerbank Smart
-1 Lowepro cameratas Z 10
-1 Transcend Compact Flash Card 256 Mb

En eigenlijk wou ik maar een camera van rond de 250, en door dit topic en de reviews toch 108 euro duurder uitgekomen, exclusief extra's :z

En het duurt nog zo lang, er zit pas een week op, nog minimaal een week te gaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

Voor alle mensen die het nog niet weten:

De powershot a70 is in de aanbieding bij progress voor € 299,=

Dus iedereen die hem wil kopen moet daar eens kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdehoog schreef op 04 June 2003 @ 16:20:
Voor alle mensen die het nog niet weten:

De powershot a70 is in de aanbieding bij progress voor € 299,=

Dus iedereen die hem wil kopen moet daar eens kijken 8)
Is dat niet excl. btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 16:30:
[...]

Is dat niet excl. btw?
Zal wel, was laatste keer ook al :(

Edit:
Net gechecked en ja hoor, excl. btw

[ Voor 12% gewijzigd door Syzzer op 04-06-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 14:58
ja, wat dacht je dan, dat ze dat elke keer anders doen? Progress->A70=+/- 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Laatst online: 25-07 11:01
Dag beste mensen, ik heb mijn A60 gister gekregen! Vooralsnog voldoet hij prima aan de verwachtingen, ik ben nog even druk bezig met vanalles uitproberen enzo... en met wachten op de Nederlandse handleiding (bij ProVision stoppen ze mooi de Duitse erbij :/).

Er is echter één raar dingetje waar ik me nogal aan stoor, het heeft met mijn batterijen te maken. Ik heb 4x2000mAh GP en 4x1800mAh van hapé. Toen ik de camera kreeg, pleurde ik meteen de batterijen van 2000mA erin, er probeerde de camera aan te zetten. Dit lukte echter niet, het groene lampje ging even branden en daarna ging de camera weer uit. Aldus probeerde ik de 2 soorten de mixen, dus 2x 2000 en 2x 1800. Dit lukte wel, alleen zijn deze batterijen al in een paar uur op! :?

Weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn? bvd! _/-\o_

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Je moet iig geen batterijen mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
oke, maar wat zou het kunnen zijn dat hij die 2000mA helemaal niet pakt?

(waarom mag je geen batterijen mixen btw? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Krijg nu de *^$^$$^&*

Zit ik DAGEN te wachten op onweer, zodat ik mooie pics kan schieten, niet dus.... En mn bestelde filters waren er nog niet, maar wel mooi weer voor een pola enz.

Nu onweert t, maar is het weer niet donker. Daarnaast heb ik mn pola enz binnen, en juist nu geen zon of mooie lucht te bekennnen. Kan ik weer nix :(

*had dus andersom gemoeten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abbastijn schreef op 04 juni 2003 @ 18:17:

Er is echter één raar dingetje waar ik me nogal aan stoor, het heeft met mijn batterijen te maken. Ik heb 4x2000mAh GP en 4x1800mAh van hapé. Toen ik de camera kreeg, pleurde ik meteen de batterijen van 2000mA erin, er probeerde de camera aan te zetten. Dit lukte echter niet, het groene lampje ging even branden en daarna ging de camera weer uit. Aldus probeerde ik de 2 soorten de mixen, dus 2x 2000 en 2x 1800. Dit lukte wel, alleen zijn deze batterijen al in een paar uur op! :?

Misschien heb je dit wel gedaan maar is het niet zo dat deze batterijen eerst moeten opgeladen worden vooraleer je ze kan gebruiken. Ze zijn niet volladen wanneer je ze koopt.
De reden waarom batterijen niet mogen gemixt worden is volgens mij omdat ze een verschillende "kracht" afgeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
abbastijn schreef op 04 juni 2003 @ 18:17:
Dag beste mensen, ik heb mijn A60 gister gekregen! Vooralsnog voldoet hij prima aan de verwachtingen, ik ben nog even druk bezig met vanalles uitproberen enzo... en met wachten op de Nederlandse handleiding (bij ProVision stoppen ze mooi de Duitse erbij :/).

Hey kerel, waar heb je die nederlandse hanleiding dan bestel???? :?

gratis of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

DJSmiley schreef op 04 June 2003 @ 18:45:
Krijg nu de *^$^$$^&*

Zit ik DAGEN te wachten op onweer, zodat ik mooie pics kan schieten, niet dus.... En mn bestelde filters waren er nog niet, maar wel mooi weer voor een pola enz.

Nu onweert t, maar is het weer niet donker. Daarnaast heb ik mn pola enz binnen, en juist nu geen zon of mooie lucht te bekennnen. Kan ik weer nix :(

*had dus andersom gemoeten*
Waar heb je die polarizerfilter besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
Rubke schreef op 04 June 2003 @ 19:41:
[...]

Hey kerel, waar heb je die nederlandse hanleiding dan bestel???? :?

gratis of zo?
Nou Rubbieboy, ik heb m gewoon via TopVision besteld, ik had ergens gelezen dat je ze gewoon kunt mailen om een handleiding, dan sturen ze je eentje toe. Het duurt alleen nog wel 2 weken, tot dan toe neem ik genoegen met de pdf-handleiding uit de openingspost (hulde aan de maker! _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
abbastijn schreef op 04 juni 2003 @ 20:22:
[...]

Nou Rubbieboy, ik heb m gewoon via TopVision besteld, ik had ergens gelezen dat je ze gewoon kunt mailen om een handleiding, dan sturen ze je eentje toe. Het duurt alleen nog wel 2 weken, tot dan toe neem ik genoegen met de pdf-handleiding uit de openingspost (hulde aan de maker! _/-\o_ ).
Ik heb zeker algenoeg aan die pdf van de openingspost, maar waar kan ik topvision bereiken?

heb je een e-mail of website adres en wat moet ik in die e-mail vermelden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
Topvision is het bedrijf waar ik mn camera gekocht heb, als jij hem daar niet hebt gekocht denk ik ook niet dat je gratis een handleiding krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 14:58
:( eerst naar verkeerd adres, nou is DHL verdomme ook nog het pakket kwijt :r :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Zo, is weer even geleden dat ik gepost heb zie ik. Ik zie ook steeds meer nieuwe mensen voorbijkomen :)
Over die batterijen, nieuw zit er dus niet of nauwelijks lading in. Opladen is dus vereist voordat er mee gewerkt gaat worden. Wat betreft de melding dat de batterijen leeg zouden zijn, dat komt sporadisch voor. Heb het zelf ook gehad en het lost op wanneer je na verwisselen van batterijen even wacht met aanzetten. Eventueel 2x aan en uitzetten wil dan ook nog wel eens helpen. Slordig, maar zeker mee te leven :)

Vandaag mijn 2e Transcend CF 256MB binnen gekregen :P Zo moet ik van de vakantie genoeg foto's kunnen maken :)
Morgen ga ik even langs de lokale fotozaak voor nadere info over de lensadapter, hij zou zo rond deze tijd beschikbaar moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
SmartDoDo schreef op 04 June 2003 @ 23:20:
...
Vandaag mijn 2e Transcend CF 256MB binnen gekregen :P Zo moet ik van de vakantie genoeg foto's kunnen maken :)
Morgen ga ik even langs de lokale fotozaak voor nadere info over de lensadapter, hij zou zo rond deze tijd beschikbaar moeten komen :)
Ik heb aan 1x256Mb genoeg. Verder een elcheapo (ouwe) laptop gekocht: P133, 32Mb, 6 Gb (whoot), en 10" TFT
Beter dan een zooi flashkaartjes, kan een stuk meer op, en ik kan meteen previewen!
en kostte me maar 85 eur ;)

En verder heb ik mn lenzenzut binnen _O_
Alleen net vanavond natuurlijk kloteweer, dus weinig kunnen doen..

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/setjelenzen.jpg

Van links naar rechts:
1. B+W Skylight filter 52mm
2. Luxon Circular polafilter 52mm
3. De Canon LA-DC52C lensadaptor
4. Kaisar ND-4 filter 52mm
5. Helioplan +1 Closeup filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

DJSmiley schreef op 04 June 2003 @ 23:35:
[...]

Ik heb aan 1x256Mb genoeg. Verder een elcheapo (ouwe) laptop gekocht: P133, 32Mb, 6 Gb (whoot), en 10" TFT
Beter dan een zooi flashkaartjes, kan een stuk meer op, en ik kan meteen previewen!
en kostte me maar 85 eur ;)

En verder heb ik mn lenzenzut binnen _O_
Alleen net vanavond natuurlijk kloteweer, dus weinig kunnen doen..

[afbeelding]

Van links naar rechts:
1. B+W Skylight filter 52mm
2. Luxon Circular polafilter 52mm
3. De Canon LA-DC52C lensadaptor
4. Kaisar ND-4 filter 52mm
5. Helioplan +1 Closeup filter
Hoe ga jij je plaatjes dan naar de laptop pompen? Op een P133 zit meestal geen USB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Syzzer schreef op 04 June 2003 @ 23:41:
[...]

Hoe ga jij je plaatjes dan naar de laptop pompen? Op een P133 zit meestal geen USB...
CF-> PCMCIA dingetje van 10 EUR ofzo ;)

ja, daar hadden we al aan gedacht hoor... zou lekker lullig zijn anders.

heb zelfs nog een parallele cdromspeler. fikkert in die behuizing klussen en ik kan 't meteen op cdr fikke

Interessante link over diverse CF Cards en hun snelheden:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 04-06-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51
DJSmiley schreef op 04 June 2003 @ 23:41:
[...]

CF-> PCMCIA dingetje van 10 EUR ofzo ;)

...
Bij de MyCom kost dat 8 euro, ff linkie: [linkie]

Ik heb overigens deze hape baterijen + lader vandaag bij de kijkshop gehaald voor 17 nogwat.

[ Voor 24% gewijzigd door Speedener op 05-06-2003 11:15 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Speedener schreef op 05 June 2003 @ 08:37:
[...]
Ik heb overigens deze hape baterijen + lader vandaag bij de kijkshop gehaald voor 17 nogwat.
schiet toch niet op dat er maar twee batterijtjes inpassen? of zie ik dat verkeerd?

dat zie ik dus verkeerd, volgens de kijkshop kunnen er 2 of vier in, de hapesite zegt er nix van

eigenlijk wel een interessante aanbieding. hoe bevalt ie?
ik heb nou een hema ladertje met daaronder een schakelaartje waar ik het aantal mah in moet stellen, maar dat gaat maar tot 1100 en ik wou toch wel iets betere gaan gebruiken. of zou ik die toch gewoon kunnen gebruiken??

[ Voor 55% gewijzigd door tijsco op 05-06-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
* Tycoontje heeft z'n GP PowerBank Travelkit van die actie binnen _/-\o_ en heeft nu officieel teveel batterijen (4x 1800mAh en 12x 2000mAh)

Dus doe nu maar weer lekker weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Tycoontje schreef op 05 June 2003 @ 12:18:
* Tycoontje heeft z'n GP PowerBank Travelkit van die actie binnen _/-\o_ en heeft nu officieel teveel batterijen (4x 1800mAh en 12x 2000mAh)

Dus doe nu maar weer lekker weer... :)
welke actie? volgens mij heb ik iets gemist. wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

He DJSmiley, post is what pics van die neutralisatie filter.
Wat is de rede eigenlijk voor de koop van al die filters? Hobby of Pro?
(of iets wat ik had moeten lezen :) )

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Naja actie.. was een nette prijs iig van rilex.nl (zie zo'n 100 posts terug - pagina 27 bij mij). Laatste wat ik las was dat iemand ze probeerde te bestellen en dat ze op waren. Maar ik zie nu op de site geen "op=op" meer staan, terwijl je het blijkbaar gewoon kunt bestellen voor die prijs.. Dus misschien hebben ze weer nieuwe binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Tycoontje schreef op 05 June 2003 @ 12:37:
Naja actie.. was een nette prijs iig van rilex.nl (zie zo'n 100 posts terug - pagina 27 bij mij). Laatste wat ik las was dat iemand ze probeerde te bestellen en dat ze op waren. Maar ik zie nu op de site geen "op=op" meer staan, terwijl je het blijkbaar gewoon kunt bestellen voor die prijs.. Dus misschien hebben ze weer nieuwe binnen?
aha die actie, die had ik niet bekeken omdat al gezegd werd dat ie uitverkocht was..

[ Voor 5% gewijzigd door tijsco op 05-06-2003 12:46 . Reden: toch wel veel geld voor een arme student 70 eurotjes=154 gulden voor een lader en wat batterijtjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
insan1ty schreef op 04 June 2003 @ 15:53:
Ja zeg heb ik net mn cam binnen van Alternate, is er nu alweer iets mis mee. Dat klepje dat de lens afsluit gaat niet dicht als ie uitgaat, althans de onderste helft niet. Als ik er een tikje in de buurt tegenaan geef gaat ie wel dicht.
Kan ik m weer op gaan sturen, kost me weer 7 euro, oftewel 1.75 broodje kebab :(
Ja ik heb mn a60 nu ook binnen. Ik heb het ook wel eens met dat klepje.
Maar meestal gaat ie gewoon dicht. Als ie niet dicht gaat gaat ie met een klein tikje ook zo dicht. Zou het niet aan die standaard batterijen kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dat klepje niet sluit ligt echt niet aan de batterijen hoor, het klepje ondervind gewoon wat te veel weerstand waardoor hij niet dicht gaat. Ik denk dat het ook alleen in het begin is, dus als de camera nieuw is.

Je moet trouwens je ondertitel nog aanpassen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Siluro schreef op 05 juni 2003 @ 13:15:
[...]

Ja ik heb mn a60 nu ook binnen. Ik heb het ook wel eens met dat klepje.
Maar meestal gaat ie gewoon dicht. Als ie niet dicht gaat gaat ie met een klein tikje ook zo dicht. Zou het niet aan die standaard batterijen kunnen liggen?
Nee, ten eerste ligt het niet aan geleverde spanning/stroomsterkte en ten tweede heb ik GP 2000mAh's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Vandaag langs de lokale fotozaak geweest. Als het goed is heb ik binnen korte tijd mijn adapter binnen, schijnbaar zijn de adapters in Nederland aangekomen. Gelijk maar een voorzetlens besteld :)

Gisteren een 256MB Transcend CF kaart binnengekregen die het niet doet in mijn A70. Als hij in de camera zit, dan kan ik de camera niet aankrijgen. Zonder de kaart, of met mijn eerder aangeschafte Transcend 256MB kaart werkt de camera prima :? In een reader doet ie het wel goed 8)7 heel fijn allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 05 juni 2003 @ 15:27:
Vandaag langs de lokale fotozaak geweest. Als het goed is heb ik binnen korte tijd mijn adapter binnen, schijnbaar zijn de adapters in Nederland aangekomen. Gelijk maar een voorzetlens besteld :)

Gisteren een 256MB Transcend CF kaart binnengekregen die het niet doet in mijn A70. Als hij in de camera zit, dan kan ik de camera niet aankrijgen. Zonder de kaart, of met mijn eerder aangeschafte Transcend 256MB kaart werkt de camera prima :? In een reader doet ie het wel goed 8)7 heel fijn allemaal weer.
Damn! Het zit jou niet mee he, eerst je camera, en nu dit :'(
Gelukkig heb ik dit (nog) niet gehad.

@djsmiley, zou je wat pics kunnen maken, zodat je het effect van de filters goed kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
SmartDoDo schreef op 05 June 2003 @ 15:27:

Exact hetzelfde type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Tycoontje schreef op 05 June 2003 @ 16:13:
[...]

Exact hetzelfde type?
dude, verander je sig eens:
Heeft de Canon PowerShot A70 met Apacer PhotoSteno Pro 256mb, heeft het originele tasje, wil nog steeds graag de originele Nederlandse handleiding als boekje of pdf file en draait WinXP :)
zie topicstart :? :?
daar staat ie als PDF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
insan1ty schreef op 05 juni 2003 @ 14:14:
[...]

Nee, ten eerste ligt het niet aan geleverde spanning/stroomsterkte en ten tweede heb ik GP 2000mAh's :)
Neej ok ik d8 ook al van niet maar tog.
Ik heb het nu 1 keer gehad met dat klepje maar nu doet ie het gewoon normaal duz.
Ik heb ook ff powerbanks gehaald 4x1800 + laderen 4x2000.
Samen met mn 128 Mb compactflash lijkt me dat voldoende om lekker te fotograferen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
DJSmiley schreef op 05 juni 2003 @ 16:24:
[...]

dude, verander je sig eens:

[...]

zie topicstart :? :?
daar staat ie als PDF :)
Dude, je vergeet een klein detail: er staat "originele". Die scan ligt uitgeprint naast me. Maar zou graag een net boekje en/of de originele pdf willen hebben, dus waar je lekker makkelijk in kunt zoeken met een zoekfunctie... snappie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Tycoontje schreef op 05 June 2003 @ 16:52:
[...]

Dude, je vergeet een klein detail: er staat "originele". Die scan ligt uitgeprint naast me. Maar zou graag een net boekje en/of de originele pdf willen hebben, dus waar je lekker makkelijk in kunt zoeken met een zoekfunctie... snappie? :)
ow, zo :*)

Dan snap ik 't. Een echte PDF is idd mooier dan een gescand "prutje". Voor mij is dat prutje voldoende: Ik kan het lezen en da's toch t belangrijkste
dbzfan schreef op 05 juni 2003 @ 15:39:
[...]

@djsmiley, zou je wat pics kunnen maken, zodat je het effect van de filters goed kunt zien?
Ja, was ik ook van plan. Moet alleen even kijken wanneer. Vanavond is hier de avondvierdaagse afgelopen, dus voordat ik thuis ben is het denk ik al later.. te laat missschien voor wat testen. Cam heb ik wel bij me, maar filters ben ik vergeten |:( (liggen thuis, 10km verderop) Denk niet dat ik die nog ga halen eigenlijk...

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 05-06-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Laatst online: 04-09 22:23
Bij mijn A60 blijft het onderste deel van het lens-klepje ook in 99% van de gevallen open staan als ik de camera uitzet. Best wel irritant. Dat wordt dus opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Kresh schreef op 05 June 2003 @ 17:15:
Bij mijn A60 blijft het onderste deel van het lens-klepje ook in 99% van de gevallen open staan als ik de camera uitzet. Best wel irritant. Dat wordt dus opsturen...
Zou ik zeker doen ja, er was nog iemand in dit topic met hetzelfde probleem.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 05 juni 2003 @ 16:13:
[...]

Exact hetzelfde type?
Ja, exact een zelfde type :D En in een reader werkt hij prima, in de cam totaal niet. :?
Ik kan hem retoursturen en zonodig krijg ik er ander merk geheugen voor terug. Maar even zien wat ze zeggen. Komt iig wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

iik ben benieuwd, morgen heb ik de fotos van mijn a60 bij de kruidvat binnen, voor de 1e keer dat ik digicam foto's heb laten afdrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
ik ben ook zeer benieuwd naar of ik ergens de orginele handleiding kan vinden of een orginele pdf file....

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 05 June 2003 @ 19:14:
iik ben benieuwd, morgen heb ik de fotos van mijn a60 bij de kruidvat binnen, voor de 1e keer dat ik digicam foto's heb laten afdrukken
Hier ook zo... kunnen we ervaringen uitwisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Laatst online: 11-09 15:41
Ik ben sinds maandag ook in het bezit van de canon a70.

Tot nu toe ging het allemaal goed, mooie foto's, lekker veel instellingen, alles OK. Echter ik druk em zonet aan en terwijl ik de aan/uit knop indruk voel ik dat er iets onder die knop breekt. Nu kan ik de aan/uit knop niet meer normaal met m'n vinger bedienen, ik krijg em alleen nog maar aan/uit als ik met een vinger nagel (moet ie niet al te kort zijn) op een bepaalde plaats op het knopje druk. Hebben al meer mensen hier last van (gehad) ?

p.s. Heb pick2pay al even een mailtje gestuurd, ben benieuwd hoe ze het af gaan handelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
mhofstra schreef op 05 juni 2003 @ 21:14:
Hebben al meer mensen hier last van (gehad) ?

p.s. Heb pick2pay al even een mailtje gestuurd, ben benieuwd hoe ze het af gaan handelen.....
* SmartDoDo meldt :/ Heb dit ook gehad ja en heb hiervoor dus een nieuwe A70 mogen ontvangen. Zit niets anders op dan retour sturen. Heeft overigens niets te maken met lomp indrukken ofzo, iig niet bij mij de oorzaak geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvhouwel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 19:13
Vanmiddag de A60 gekocht bij alternate voor 289,-
Helaas is hij voor mijn dochter, voor als ze geslaagd is en de examenuitslag volgende week hoort. Jammer hoor, nu mag ik er een week niet mee spelen.
Ik heb heel dit topic gelezen en uiteraard heel veel reviews, maar toch besloten om voor de A60 te gaan.
Ik heb zelf een Sony DSC S75 en die bevalt ook fantastisch hoor, maar nu ik dit allemaal gelezen heb vind ik het bijna jammer dat ... 8)7
Maar goed, ze zal volgende week wel wat uitleg nodig hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
tvhouwel schreef op 05 June 2003 @ 21:19:
Helaas is hij voor mijn dochter, voor als ze geslaagd is ....
Maar goed, ze zal volgende week wel wat uitleg nodig hebben. ;)
Mja, anders wil ik het wel aan haar uitleggen hoor ;)

Gelukkig zit er een auto-mode op zodat iedere kluns dochter er mee overweg moet kunnen :)

Net even wezen kijken in het HP735 topic en het grappige is dat ik denk dat je beter een 2MP A60 kunt kopen dan een 3MP HP. Niet dat het een slecht toestel is, hij maakt nette foto's als ik het zo zie. Het zit 'm meer in de onscherpte in de foto's en dan met name aan de randen. Wat dat betreft valt me dan toch weer op hoe goed de foto's van de A60/A70 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oven een klein beetje offtopic, maargoed. Ik ben nu heel leuk foto's aant maken. Maar het is een onoverzichtelijk zooitje qua foto's op me pctje. Hoe doen jullie dat met foto's speciale albumsoftware ofzoiets. Ik heb ze nu in My Pictures staan. Maar het is heel onoverzichtelijk. Ik heb ze nu wel op datum staan. Maar misschien hebben jullie nog tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 22:24:
Maar misschien hebben jullie nog tips.
Mja, nog niet echt een probleem mee eigenlijk. Tot nog toe liet ik mijn foto's in Mijn Afbeeldingen/<datum> plaatsen. Maar ik ga binnenkort schiften en dan bewaar ik de foto's die de moeite waard zijn in een aparte dir. Als die een CD groot is, dan brand ik er een CD van :) Aparte software gebruik ik er niet voor iig.

Laatst 18 foto's van mijn lieve cavia'tje O+ gemaakt waarvan ik er 16 zo weg kan gooien omdat ze toch niet zo mooi zijn :) Dat ruimt tenminste op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 05 June 2003 @ 22:29:
[...]
Mja, nog niet echt een probleem mee eigenlijk. Tot nog toe liet ik mijn foto's in Mijn Afbeeldingen/<datum> plaatsen. Maar ik ga binnenkort schiften en dan bewaar ik de foto's die de moeite waard zijn in een aparte dir. Als die een CD groot is, dan brand ik er een CD van :) Aparte software gebruik ik er niet voor iig.

Laatst 18 foto's van mijn lieve cavia'tje O+ gemaakt waarvan ik er 16 zo weg kan gooien omdat ze toch niet zo mooi zijn :) Dat ruimt tenminste op :)
Ja dat van die Cd is wel handig maarja dan zal het wel bij de datum sorterening blijven. En een paar aparte dir's om de macro's enz. enz. te scheiden. Of er moet iemand komen met een geweldig proggie. Zo wat me wel opvalt dat hoe later de datum hoeveel mooier de foto's zijn :P maarja dat zal iedereen wel hebben :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 22:33:
[...]

Ja dat van die Cd is wel handig maarja dan zal het wel bij de datum sorterening blijven. En een paar aparte dir's om de macro's enz. enz. te scheiden. Of er moet iemand komen met een geweldig proggie. Zo wat me wel opvalt dat hoe later de datum hoeveel mooier de foto's zijn :P maarja dat zal iedereen wel hebben :*)
photoshop album

Of iets als Coppermine, is gewoon een fotoalbum dat draait in php met mysql. Zie ook sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Ik heb al een tijdje geen plaatjes meer voorbij zien komen.
En aangezien ik nu mn a60 heb zal ik ff wat plaatjes posten die ik vanavond bij de rivier gemaakt heb.
Links naar het plaatje in het groot staan onder elke foto.
Ze staan alleen niet helemaal in gronologische volgorde....maarja.

1
Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/web/foto1klein.jpg
grote versie

2
Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/web/foto2klein.jpg
grote versie

3
Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/web/foto3klein.jpg
grote versie

4
Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/web/foto4klein.jpg
grote versie

Dit zijn mij allereerste probeersels.
Graag commentaar!

[ Voor 5% gewijzigd door Siluro op 05-06-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

insan1ty schreef op 04 June 2003 @ 15:53:
Precies datzelfde heb ik ook met mijn A70, toevallig ook bij Alternate vandaan (maar wél met NL handleiding :P)
Ik wacht nog ff af tot het me gaat irriteren, dan ga ik er wel mee terug.
Alleen is het bij mij het linker bovenste gedeelte dat niet sluit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Oh ja, nog even twee dingetjes voordat ik het vergeet...

* Crusader is een paar daagjes weggeweest en is de nieuwe posts aan het lezen

Het is mij met de A70 opgevallen dat wanneer je scherpstelt en er is erg veel contrastverschil, dan bedoel ik bijvoorbeeld een binnenfoto met een felle lamp er op of een tegenlichtfoto buiten waar de zon op staat, dan zie je net na het scherpstellen verticale strepen ter hoogte van de felle lichtbron.
Of als het felle licht van een grotere bron komt (bijvoorbeeld fel zonlicht dat door een raam schijnt) als je van binnenuit een foto van de tuin maakt, dan zie je net na het scherpstellen een witte waas ter hoogte van het felle licht, dat zich verticaal over het display verdeelt.
Als je, met de sluiterknop nog half ingedrukt, de camera dan beweegt, dan beweegt zo'n waas of streep ook mee met de lichtbron.

Dat ontdekte ik tot mijn schrik tijdens mijn korte vakantie in Duitsland en dat was behoorlijk balen omdat ik dan niet zo gauw navraag kan doen op GoT of bij de zaak waar ik 'm kocht.
Totdat ik tegen een "Canon shop" aanliep waar ze ook de A70 verkochten.
Ik heb in mijn beste duits mijn probleem voorgelegd en toen hebben ze het eens gecheckt met de A70 die ze in de winkel hadden staan: exact hetzelfde euvel.
De uiteindelijke foto is trouwens wel per-fect!

Aan de andere kant wel vreemd dat als inderdaad elke A60/A70 hier last van heeft ik nog niemand heb horen klagen daarover.
Meer mensen die dit herkennen?

Oh ja, SmartDodo (of iemand anders, maar SD meldde dat ie zo'n filter ging kopen), wat is eigenlijk die aanduiding B+W op zo'n filter? Ik zie het ook staan op het filter dat ik op mijn EOS 300 objectief heb zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

vacuumcleaner schreef op 05 June 2003 @ 17:29:
[...]

Zou ik zeker doen ja, er was nog iemand in dit topic met hetzelfde probleem.
Nu in totaal dus 3 mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Crusader schreef op 06 June 2003 @ 00:23:
....
Oh ja, SmartDodo (of iemand anders, maar SD meldde dat ie zo'n filter ging kopen), wat is eigenlijk die aanduiding B+W op zo'n filter? Ik zie het ook staan op het filter dat ik op mijn EOS 300 objectief heb zitten...
B+W is gewoon een merk. Net als Hama, Luxon, Kaisar, Hoya. Niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DJSmiley schreef op 06 June 2003 @ 00:37:
[...]

B+W is gewoon een merk. Net als Hama, Luxon, Kaisar, Hoya. Niet meer, niet minder.
Domme vragen bestaan niet.

* Crusader kan zich geen dommere vraag voorstellen, dat ie 'm nou net zelf moest stellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Crusader schreef op 06 June 2003 @ 00:16:
[...]

Precies datzelfde heb ik ook met mijn A70, toevallig ook bij Alternate vandaan (maar wél met NL handleiding :P)
Ik wacht nog ff af tot het me gaat irriteren, dan ga ik er wel mee terug.
Alleen is het bij mij het linker bovenste gedeelte dat niet sluit.
Heb m al ingepakt, morgen gaat ie terug.
Iemand enig idee wat het aangetekend verzekerd versturen van een pakket <1kg kost?
Ik dacht 7 euro maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

En dit is de eerste keer dat ik echt foto`s ben gaan maken met mijn A60 :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/n.ve/foto/park/bosbomen.jpg
groot

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/n.ve/foto/park/pboom.jpg
groot

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/n.ve/foto/park/waterenboom.jpg
groot

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/n.ve/foto/park/watertussenbomen.jpg
groot

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/n.ve/foto/park/poes.jpg
groot

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/n.ve/foto/park/hert.jpg
groot

Kommetaar welkom :)

als de plaatjes te groot/veel zijn pas ik mijn post wel aan :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

BAMBI! :D

Mooie foto's. Ben aan het nadenken over een nieuwe digicam. Twijfel eigenlijk tussen de A60, A70 en HP735. De A70 is wat duurder, maar combineert de voordelen van de twee andere camera's wel. 3MP en 3X zoom... :/ Weet het nog niet, moet ook even naar het saldo kijken, en eerst de vakantie boeken/betalen.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerbee schreef op 06 June 2003 @ 03:31:
Twijfel eigenlijk tussen de A60, A70 en HP735. De A70 is wat duurder, maar combineert de voordelen van de twee andere camera's wel. 3MP en 3X zoom... :/ Weet het nog niet, moet ook even naar het saldo kijken, en eerst de vakantie boeken/betalen.
Als je twijfelt vanwege de 3 of 2 megapixel...bij de A60 is die 2 mp ZEER zeker goed voor 10x15 plaatjes. Zelfs uitvergroten (max A4) is absoluut nog goed te doen. De 3x zoom hebben al je gekozen toestellen, dus dat is een makkelijke keus ;)

De A60 maakt dankzij een hulplampje zeer goede foto's in het stevige donker... is misschien ook niet onbelangrijk!!!... Hier struikelen de ander toestellen nog wel eens.

Verder zijn de vele handmatige instellingen een absoluut voordeel, welke je in deze prijsklasse niet tegenkomt bij andere toestellen. Ook de goedkopere CF kaartjes kunnen van belang zijn in je aanschaf... Kortom... de A60 dan maar doen, gezen een misschien wat beperkt budget ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 14:26

weebl

YARR!

SmartDoDo schreef op 05 June 2003 @ 21:30:

Net even wezen kijken in het HP735 topic en het grappige is dat ik denk dat je beter een 2MP A60 kunt kopen dan een 3MP HP. Niet dat het een slecht toestel is, hij maakt nette foto's als ik het zo zie. Het zit 'm meer in de onscherpte in de foto's en dan met name aan de randen. Wat dat betreft valt me dan toch weer op hoe goed de foto's van de A60/A70 zijn :)
Dat is echt niet het enige probleem van die camera. Verder heeft ie ook maar 3 reoluties: 2048, 1024 en 640. Dus je kan nooit 1600 foto's maken. Dus als je ze niet uit hoeft te printen, maar toch redelijk grote foto's wilt hebben (achtergrond). Dan moet je een 3mpixel foto gaan resizen.

Ik heb heel lang naar de HP735 gekeken, en wou hem aanvankelijk ook gaan kopen. totdat de mensen die hem al gekocht hadden met allemaal problemen kwamen. Hierdoor ben ik verder gaan zoeken, en op de Canon A60/A70 gekomen. Die volgens alle posts, en foto's een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Siluro schreef op 05 juni 2003 @ 22:58:
Ik heb al een tijdje geen plaatjes meer voorbij zien komen.
En aangezien ik nu mn a60 heb zal ik ff wat plaatjes posten die ik vanavond bij de rivier gemaakt heb.
Links naar het plaatje in het groot staan onder elke foto.
Ze staan alleen niet helemaal in gronologische volgorde....maarja.

1
[afbeelding]
grote versie

2
[afbeelding]
grote versie

3
[afbeelding]
grote versie

4
[afbeelding]
grote versie

Dit zijn mij allereerste probeersels.
Graag commentaar!
Niemand commentaar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51
tdehoog schreef op 06 June 2003 @ 08:18:
[...]

Dat is echt niet het enige probleem van die camera. Verder heeft ie ook maar 3 reoluties: 2048, 1024 en 640. Dus je kan nooit 1600 foto's maken. Dus als je ze niet uit hoeft te printen, maar toch redelijk grote foto's wilt hebben (achtergrond). Dan moet je een 3mpixel foto gaan resizen.

Ik heb heel lang naar de HP735 gekeken, en wou hem aanvankelijk ook gaan kopen. totdat de mensen die hem al gekocht hadden met allemaal problemen kwamen. Hierdoor ben ik verder gaan zoeken, en op de Canon A60/A70 gekomen. Die volgens alle posts, en foto's een stuk beter is.
Ik had psies hetzelfde idee over die HP, en nu heb ik de A60 gekoopt.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Siluro schreef op 06 juni 2003 @ 08:41:
[...]

Niemand commentaar???
Ik ben geen foto-expert, maar ik wil je best mijn mening geven.

Ik vind die zonsondergang (3x) erg mooi, die 2e foto van dat prikkeldraad vind ik wat minder. Niet echt iets bijzonders of een bijzondere compositie/invalshoek.

Binnen die zonsondergans-foto's vind ik die derde erg mooi uitgekomen met die schaduw op de voorgrond. Wederom zijn die andere twee tamelijk standaard (niet dat ze daarom niet mooi zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Crusader schreef op 06 juni 2003 @ 01:54:
[...]

Domme vragen bestaan niet.

* Crusader kan zich geen dommere vraag voorstellen, dat ie 'm nou net zelf moest stellen :X
Was geen domme vraag hoor :) Als je het niet weet, weet je het niet. B+W is een van de beste merken filters en een van de duurste.

Overigens heb ik ook een keer gemerkt wat die strepen op het display betreft. De foto's zelf zijn wel prima. Ik meen eens iets van een Nikon of Ricoh toestel te hebben gelezen die in zulke situaties dus wel die strepen op de foto liet zien. Dan wordt je er niet vrolijk van, in dit geval sta je even te kijken, maar de foto's zijn gelukkig :*)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 06-06-2003 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

Hm, wat een mooie plaatjes komen hier voorbij.
Heb zelf dus ook de A60 en hij bevalt prima.

Heb alleen soms dat de cam problemen heeft met het geheugen als ik veel plaatjes na elkaar schiet :(. (Nu 2x gehad)

Hier nog een paar macro foto's

1
Afbeeldingslocatie: http://62.234.158.189/fotos/albums/photography/macro/insecten/thumb_IMG_0182.JPG

2
Afbeeldingslocatie: http://62.234.158.189/fotos/albums/photography/macro/bloemen/thumb_IMG_0142.JPG

3
Afbeeldingslocatie: http://62.234.158.189/fotos/albums/photography/macro/bloemen/thumb_IMG_0531.JPG

4
En ja het scherp-stellen gaat ook wel eens fout..
Afbeeldingslocatie: http://62.234.158.189/fotos/albums/photography/macro/bloemen/thumb_IMG_0540.JPG

5
En nu wel goed :7
Afbeeldingslocatie: http://62.234.158.189/fotos/albums/photography/macro/bloemen/thumb_IMG_0542.JPG

6
Afbeeldingslocatie: http://62.234.158.189/fotos/albums/photography/macro/bloemen/thumb_IMG_0546.JPG

Plaatjes klikbaar voor 800x600

Wat vinden jullie ervan?
Jullie kunnen alleen nog niet de orginele versies en de Exif informatie bekijken.

* BoAC moet zijn site nog aanpassen zodat het wel kan O-)

[ Voor 3% gewijzigd door BoAC op 06-06-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 06 June 2003 @ 10:25:
[...]

Was geen domme vraag hoor :) Als je het niet weet, weet je het niet. B+W is een van de beste merken filters en een van de duurste.

Overigens heb ik ook een keer gemerkt wat die strepen op het display betreft. De foto's zelf zijn wel prima. Ik meen eens iets van een Nikon of Ricoh toestel te hebben gelezen die in zulke situaties dus wel die strepen op de foto liet zien. Dan wordt je er niet vrolijk van, in dit geval sta je even te kijken, maar de foto's zijn gelukkig :*)
Ja, gelukkig zijn die strepen niets ernstigs, maar het hield me wel even bezig op mijn vakantie. Ik had wel even het "heb ik dat" moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Misschien is dit een beetje offtopic, maar ik heb de A70 besteld en ik zat er nu over na te denken om zo'n 6 in 1 cardreader te bestellen. Maar is dit nodig of is de bijgeleverde kabel etc. al makkelijk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ricie schreef op 06 juni 2003 @ 11:39:
Misschien is dit een beetje offtopic, maar ik heb de A70 besteld en ik zat er nu over na te denken om zo'n 6 in 1 cardreader te bestellen. Maar is dit nodig of is de bijgeleverde kabel etc. al makkelijk genoeg?
Het kopieren zal misschien wat sneller gaan maar met de bijgeleverde kabel ben ik al tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Kheb hier een krantje voor me liggen van de megapool, daarin staat de A60 met 7.5x digitale zoom :) dat is al misleidend vind ik maargoed, de prijs is pas echt erg, van €439 voor €349, en in de pricewatch is ie op dit moment gewoon maar €274 (en ik heb m net voor €271)

Afzetters of leugenaars of weten ze gewoon niet beter daar?

PS. heeft iemand nog een fotocamera, zodat ie zeg maar de A60 zelf kan fotograferen, naast een bekend voorwep, om de maat eens te kunnen zien?

[ Voor 18% gewijzigd door CSCExter op 06-06-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
BoAC schreef op 06 juni 2003 @ 11:46:
[...]

Het kopieren zal misschien wat sneller gaan maar met de bijgeleverde kabel ben ik al tevreden ;)
Okee tnx, dan laat ik dat (voorlopig) zitten.

En CSCExter, de A70 is op internet te koop voor €357, bij mediamarkt €419, en ik geloof bij Dixons €459. Dus dat scheelt ook nogal wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
Ik heb sinds woensdag me A60 uit Duitsland gekregen. Puik dingetje!! Maar hoe krijg je het voor elkaar om de cam aan een driveletter te koppelen? Dat vind ik veel makkelijker dan dat lastige TWAIN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ricie schreef op 06 June 2003 @ 12:26:
[...]

Okee tnx, dan laat ik dat (voorlopig) zitten.

En CSCExter, de A70 is op internet te koop voor €357, bij mediamarkt €419, en ik geloof bij Dixons €459. Dus dat scheelt ook nogal wat
Ik neem tenminste aan dat je een MS OS draait :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
XP he, moet met de tijd mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
DARKLORD schreef op 06 juni 2003 @ 12:31:
Ik heb sinds woensdag me A60 uit Duitsland gekregen. Puik dingetje!! Maar hoe krijg je het voor elkaar om de cam aan een driveletter te koppelen? Dat vind ik veel makkelijker dan dat lastige TWAIN...
Daar heb je geloof ik dus de kaartlezer voor nodig. Daar heb ik 't een paar posts eerder over. maar als 't toch niet persé nodig is koop ik 'm ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Nog even over die handleiding.
ik kreeg er een spaanse en een engelse bij (besteld bij progress), maar niks duits hoor.
en mijn engels is toch wel goed genoeg voor een engelse handleiding, dus die nederlandse hoeft niet van mij.
iemand toevallig intresse in die spaanse :+ volgende week gaat ie met 't oud papier mee.

er zat bij mij trouwens ook een usa/canada garantiecertificaat bij. maakt dat nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
Pff.. Zou volgens mij niet nodig moeten zijn. Het is standaard bij iedere camera dat dat kan. Alleen dan bij Canon niet :S .
Achja.. Het is niet zo'n probleem, maar het zou wel makkelijker zijn. Gewoon kopieren/plakken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
CSCExter schreef op 06 juni 2003 @ 11:56:
PS. heeft iemand nog een fotocamera, zodat ie zeg maar de A60 zelf kan fotograferen, naast een bekend voorwep, om de maat eens te kunnen zien?
Kijk hier eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Ik heb sinds woensdag ook mijn a70 en na een beetje gekloot hier thuis ben ik een de Doort (bos bij ons in de buurt) ingetrokken.

En aangezien ik als newbie op dit gebied toch ook wel een beetje commentaar wil hebben kijk eens heren:
Als eerste een poging tot een macro foto. Ik vind hem zelf net te ver af maar kun je nu wel of niet zoomen met het maken van macro's??

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/foto's/doort%20320-240/bloem2_doort.jpg

En nog een gewone.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/foto's/doort%20320-240/doorkijk4_doort.jpg

Graag een beetje commentaar.

Meer foto's staan hier.

Ik merkte nu ook dat als je met veel tegenlivcht scherp stelt dat je die strepen in je beeld krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door jbcyber op 06-06-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Crusader schreef op 06 June 2003 @ 00:23:
Oh ja, nog even twee dingetjes voordat ik het vergeet...

* Crusader is een paar daagjes weggeweest en is de nieuwe posts aan het lezen

Het is mij met de A70 opgevallen dat wanneer je scherpstelt en er is erg veel contrastverschil, dan bedoel ik bijvoorbeeld een binnenfoto met een felle lamp er op of een tegenlichtfoto buiten waar de zon op staat, dan zie je net na het scherpstellen verticale strepen ter hoogte van de felle lichtbron.
Of als het felle licht van een grotere bron komt (bijvoorbeeld fel zonlicht dat door een raam schijnt) als je van binnenuit een foto van de tuin maakt, dan zie je net na het scherpstellen een witte waas ter hoogte van het felle licht, dat zich verticaal over het display verdeelt.
Als je, met de sluiterknop nog half ingedrukt, de camera dan beweegt, dan beweegt zo'n waas of streep ook mee met de lichtbron.

Dat ontdekte ik tot mijn schrik tijdens mijn korte vakantie in Duitsland en dat was behoorlijk balen omdat ik dan niet zo gauw navraag kan doen op GoT of bij de zaak waar ik 'm kocht.
Totdat ik tegen een "Canon shop" aanliep waar ze ook de A70 verkochten.
Ik heb in mijn beste duits mijn probleem voorgelegd en toen hebben ze het eens gecheckt met de A70 die ze in de winkel hadden staan: exact hetzelfde euvel.
De uiteindelijke foto is trouwens wel per-fect!

Aan de andere kant wel vreemd dat als inderdaad elke A60/A70 hier last van heeft ik nog niemand heb horen klagen daarover.
Meer mensen die dit herkennen?

Die streep is me wel opgevallen, maar ik vind het echt níet storend :) Dus ik heb het hier ook niet in de groep gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
insan1ty schreef op 06 June 2003 @ 02:36:
[...]

Heb m al ingepakt, morgen gaat ie terug.
Iemand enig idee wat het aangetekend verzekerd versturen van een pakket <1kg kost?
Ik dacht 7 euro maar ik weet het niet zeker.
Goed heb m net weggebracht, €7.80 was het dus.
Zal ik ze ook ff een mailtje sturen van "Hoi ik heb vandaag mijn camera teruggestuurd, track and trace nummer 3SPSCL 08263773", of is dat overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Weet iemand een goedkope cardreader die alleen maar Compact Flash leest met bv. USB aansluiting zodat ik maar 1 driveletter extra krijg en geen 6 of 7 als ik toch alleen maar CF gebruik!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Rubke schreef op 06 June 2003 @ 17:46:
Weet iemand een goedkope cardreader die alleen maar Compact Flash leest met bv. USB aansluiting zodat ik maar 1 driveletter extra krijg en geen 6 of 7 als ik toch alleen maar CF gebruik!

:)
http://shop.informatique.nl/cgi-win/artovz.exe?g=MEMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

insan1ty schreef op 06 juni 2003 @ 16:32:
[...]

Goed heb m net weggebracht, €7.80 was het dus.
Zal ik ze ook ff een mailtje sturen van "Hoi ik heb vandaag mijn camera teruggestuurd, track and trace nummer 3SPSCL 08263773", of is dat overdreven?
Ik zou er nog even bijzetten wat de klacht is en waar ze je eventueel telefonisch kunnen bereiken.
Niet overdreven dus ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.