Afgelopen week vrij druk geweest met werk enz, dus geen tijd gehad om rond te touren en foto's te maken.
Stond voor vandaag op de planning, alleen behalve regen heb ik niets gezien (kutweer).
Morgen (2e pinksterdag) dus een nieuwe poging, hope dat t dan wat droog blijft.
Bartistuta schreef op 08 June 2003 @ 21:06:
Ik ben sinds een paar dagen ook een trotse bezitter van de A60

Nu had ik afgelopen zaterdag een feestje, en lekker veel foto's geschoten.
Alleen sommige foto's zijn gewoon niet zo scherp

Hebben jullie nog tips om
de betere foto's te nemen op feestjes?
Had eerst foto's zonder flits genomen van dansende mensen, maar die zijn heel erg onscherp, omdat de mensen dan veel bewgen.
Met flits is het al een stuk beter, maar ik vind ze nog steeds niet super.
Ben eigenlijk benieuwd naar wat voor tips jullie hadden
P.S. degene die nog een leuk tasje zoeken,
deze bevalt mij goed en niet te duur

Foto's nemen op feestjes is idd lastig. Een paar mogelijkheden:
1. Onderwerp dichtbij fotograferen, met flitslicht. Vaak is dat echter dus net niet de bedoeling

Rode ogen functie werkt trouwens brak op de A70, mn ouwe olympus deed dat beter

2. Lange sluitertijd. Nadeel dat de cam dus goed stil moet blijven, en met bewegende objecten is dat ook een probleem.
3. Extra flitser. Cam heeft zelf geen aansluitmogelijkheid hiervoor. Maar met een slave-flitser (Die getriggerd wordt door de cam) kan het natuurlijk wel.
4. Maak gebruik van aanwezige lichten/lichteffecten.
4 is imho de beste optie, iig voor discotheken. Gewoon continuos shoot gebruiken, en een sec of 5 schieten. Door de aanwezige stroboscopen (mits die op dat moment gebruikt worden) zal er vast wel 1 of 2 van die foto's goed belicht zijn
Voor lasereffecten haal ik de beste resultaten met een korte sluitertijd.
Een 2tal foto's die ik gemaakt heb (Index, Shuttorf, Duitsland)
Verder maakt Binne ook goeie foto's. Heeft ook in deze topics rondgehangen. Hij heeft oa toffe pics op Qlimax gemaakt
Wat betreft tasje:
Ik heb zelf
http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres10aw.html
Dat tasje kostte me 21 EUR, bij Imaging-one.(Heb daar mn lensadaptor ook vandaan btw) Kan een extra CF kaartje in, en een setje batterijen. Is goed degelijk uitgevoerd, mn cam zit er perfect in.
Zie hierboven. Een slave-flitser is de oplossing. Die "ziet" een flits, en flitst op dat moment ook ff mee.
Je moet alleen eentje hebben die in te stellen is: De cam flitst 2x. Eerste keer is witbalans enz meten, 2e keer is de echte foto.
Je moet dus een flitser hebben die je eventueel ook op een 2e flits kan triggeren.
Ik heb het idee nog liggen om zelf zo'n schakeling te bouwen. Een thyristortje laten triggeren door een stukkie logica, i.c.m een fotodiode lijkt me niet zo moeilijk.
[
Voor 14% gewijzigd door
DJSmiley op 09-06-2003 00:43
]