Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.558 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, nieuw lid hier; ik volg dit topic nu een tijdje en heb besloten over te gaan tot de aankoop van de Canon Powershot A70. Ik heb deze vanmiddag dus besteld bij Progress.

Echter, ik lees een en ander over het geheugen, en een geheugen van 128 MB lijkt me wel geschikt. Ik weet alleen niet precies 'wat' ik dan moet kopen, en 'wat' ik ermee moet doen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/carin.chorus/flash.jpg

Als ik besluit tot aankoop van het geselecteerde, krijg ik dan wat ik nodig heb; 128 MB geheugen om foto's op te slaan? En als ik deze in mijn bezit heb, wijst het zich dan vanzelf, als in, doe ik 'm in de camera en klaar? Waar staat die x30 voor, en is dit überhaubt wel het juiste product?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:28:
Heb hem dan eindelijk binnen! De powershot a60 :) Nu wil ik natuurlijk alles uit gaan vogelen, maar wat blijkt...een duitstalige handleiding :( Het zal vast al eens langs gekomen zijn in die 2 topics, maar dat is wel erg veel zoekwerk. Weet iemand waar ik een pdf'je kan vinden? Liefst nederlandstalig maar engels is ook geen probleem.

Ohja, nog een vraage: Is het de moeite waard om de bijgeleverde software te installeren? Windows XP herkende hem hier meteen...
Dankzij ICD kun je hier Deel I en hier Deel II van de Nederlandse handleiding downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 21:28:
Heb hem dan eindelijk binnen! De powershot a60 :) Nu wil ik natuurlijk alles uit gaan vogelen, maar wat blijkt...een duitstalige handleiding :( Het zal vast al eens langs gekomen zijn in die 2 topics, maar dat is wel erg veel zoekwerk. Weet iemand waar ik een pdf'je kan vinden? Liefst nederlandstalig maar engels is ook geen probleem.

Ohja, nog een vraage: Is het de moeite waard om de bijgeleverde software te installeren? Windows XP herkende hem hier meteen...
Gefeliciteerd :)

Ehm... over die handleiding: lees even de topicstart. Daar heeft SmartDoDo erg z'n best op gedaan, dus laat het 'm maar niet horen dat je het niet gelezen hebt ;)
(Hmmm... ik mis trouwens wel een link naar de engelse.. hint hint)

En die software is best geinig, al heb ik 't allemaal nog niet heel erg vaak gebruikt. Maar remotecapture bijvoorbeeld is wel leuk om je naam in de cam te kunnen zetten 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Tycoontje op 10-06-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:32:
Hallo, nieuw lid hier; ik volg dit topic nu een tijdje en heb besloten over te gaan tot de aankoop van de Canon Powershot A70. Ik heb deze vanmiddag dus besteld bij Progress.

Echter, ik lees een en ander over het geheugen, en een geheugen van 128 MB lijkt me wel geschikt. Ik weet alleen niet precies 'wat' ik dan moet kopen, en 'wat' ik ermee moet doen.

[afbeelding]

Als ik besluit tot aankoop van het geselecteerde, krijg ik dan wat ik nodig heb; 128 MB geheugen om foto's op te slaan? En als ik deze in mijn bezit heb, wijst het zich dan vanzelf, als in, doe ik 'm in de camera en klaar? Waar staat die x30 voor, en is dit überhaubt wel het juiste product?

Als je een CFkaart heb wijst alles zich vanzelf. Kaartje erin en foto's maken. En dan kun je met het bijgeleverde kabeltje en software de foto's naar je computer downloaden. Die "x30" staat voor de snelheid. Elk CFkaartje past in je Camera (geen microdrive) het enige waar je op hoeft te letten is snelheid en capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 10 June 2003 @ 21:36:
[...]

Gefeliciteerd :)

Ehm... over die handleiding: lees even de topicstart. Daar heeft SmartDoDo erg z'n best op gedaan, dus laat het 'm maar niet horen dat je het niet gelezen hebt ;)
(Hmmm... ik mis trouwens wel een link naar de engelse.. hint hint)

En die software is best geinig, al heb ik 't allemaal nog niet heel erg vaak gebruikt. Maar remotecapture bijvoorbeeld is wel leuk om je naam in de cam te kunnen zetten 8)
Ik had er gewoon overheen gekeken, in de startpost :X Zal de software eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Hey photoshooters

een vriend van mij is op zoek naar een Canon PS A60,

weet iemand hier een goede aanbieding van zoals laats bij progress cam+tasje+CF 128MB?? Iemand voor zo rond de 300 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:32:

[afbeelding]

Wat zal ik er van zeggen :) De hoeveelheid geheugen is afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Ik heb zelf een 256MB module en kan er ongeveer 155 foto's op opslaan. Voor de vakantie neem ik 2 modules van 256MB mee zodat ik ruimte heb voor zo'n 300 foto's. Dat is in de hoogste resolutie dan, expres zodat als ik wat foto's wil laten afdrukken ik de beste kwaliteit heb :)
Doe je alleen aan het schieten van wat plaatjes voor internet, dan kan de kwaliteit wat lager waardoor je aanzienlijk meer foto's op het geheugen kwijt kunt. Zie daarvoor de tabel in de startpost.

Het gebruik van het geheugen wijst zich vanzelf, het kan maar op 1 manier in de camera en is (normaalgesproken) gelijk klaar voor gebruik.
Als merk kan ik je Dane-Elec aanraden. Zie ik het meeste voorbijkomen, zit lang garantie op, eigenlijk nooit klachten over gehoord. Daarbij is het iig geen geheugen wat te langzaam is voor de camera. Het Transcend geehugen wat je in je voorbeeld laat zien, is ook goed (ik heb het zelf ook) alleen heb ik toevallig een 256MB module ontvangen wat niet werkt in mijn camera (mijn 1e module, zelfde type) werkt wel. De 30x staat voor 30x de standaardsnelheid (ik dacht 30x 150Kb). Het zou dus sneller moeten zijn dan bijvoorbeeld 10x geheugen :) Staar je er echter niet blind op, in veel tests komt die zogenaamde hoge snelheid niet uit. :)
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 21:42:
[...]

Ik had er gewoon overheen gekeken, in de startpost :X Zal de software eens installeren.
Whoops, jij mazzel dat ik dat niet gezien had ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 10-06-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:04
Rubke schreef op 10 June 2003 @ 21:43:
Hey photoshooters

een vriend van mij is op zoek naar een Canon PS A60,

weet iemand hier een goede aanbieding van zoals laats bij progress cam+tasje+CF 128MB?? Iemand voor zo rond de 300 euro??
hm..ik zoek ook zoiets, maar als t kan dan een A70 voor n iets hogere prijs :)
weet iemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 21:32:

[afbeelding]

Kijk ook eens hier voor het geheugen:
http://shop.tweakers.net/geheugen/?Action=5 (Compact Flash Type I voor een leuke prijs)

Ik zou eerder gaan voor het merk "Dane-Elec", beter/sneller met het overpompen van de foto's dacht ik eens gehoord te hebben. Ik heb hier gister ook een flash kaartje besteld van 256mb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 21:28:

Ik heb de bijgeleverde software juist niet geïnstalleerd. Gewoon Adobe PhotoShop 7.0 erop pleuren voor al je fotobewerkings-gespeel; en je hebt meer dan voldoende. Want voor dit apparaat krijg je die softwarebundel; en voor dat apparaat weer een ander pakket. Voor je het weet heb je 16 volledige grafische Suites erop staan. FotoSoep 7 blijft gewoon een goed allround programma. B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de replies, ik zal het eens aanzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 22:30:
[...]

Ik heb de bijgeleverde software juist niet geïnstalleerd. Gewoon Adobe PhotoShop 7.0 erop pleuren voor al je fotobewerkings-gespeel; en je hebt meer dan voldoende. Want voor dit apparaat krijg je die softwarebundel; en voor dat apparaat weer een ander pakket. Voor je het weet heb je 16 volledige grafische Suites erop staan. FotoSoep 7 blijft gewoon een goed allround programma. B)
ja dat is zo, het verschil is dat je voor die softwarebundel betaald hebt, en dus legaal is....en 9 van 10 keer geldt dat niet voor Photoshop. ;)
Photoshop is nou niet de meeste makkelijke proggie voor een leek, of een beginner. Werk nu al 4 jaar professioneel met Photoshop, en nog weet ik niet alles. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat de software die bijgeleverd is, een goede opstap is naar andere complexere grafische pakketten. Nu weet ik eigenlijk niet wat je bij de A60/70 krijgt..

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RD schreef op 10 June 2003 @ 12:43:
Mijn eerste shots met mijn A70. Macro rules! Heerlijke camera!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk, is dat je eigen XJR 1300? Gaaf ding is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik weet niet hoe off-topic dit is, maar ik zit met een PROBLEEM
Afgelopen vrijdag ontving ik mijn A70, en na een paar uur zat ik met een E18 error. Dus ik heb meteen Canon gebeld, en deze vertelde me dat ik de camera terug moest sturen naar Progress, waar ik hem gekocht heb. Vandaag heeft Progress de camera binnen gekregen. Ze hebben de camera zelf nog getest, en konden de E-18 error niet reproduceren. Ze willen dus geen nieuwe sturen, maar mijn oude terugsturen!!

Als koper heb ik toch het RECHT om een nieuwe camera te krijgen?! Ik heb geen vertrouwen meer in deze camera die ik ontving , ookal heeft ie het in eerste instantie wel een paar uur gedaan, en nu bij Progress dus ook.

Hebben jullie advies? Volgens mij loopt 8 dagen na datum mijn onvoorwaardelijke omruil-recht?!

EDIT: ik lees hun leveringsvoorwaarden nog eens:
Artikel 8. Garantie
Gedurende de periode als omschreven in de met ons gesloten overeenkomst zullen wij naar beste vermogen eventuele materiaal- en fabricagefouten in de door ons geleverde goederen herstellen, indien deze fouten binnen deze periode gedetailleerd omschreven bij ons zijn gemeld en het door ons geleverde product vervolgens binnen 8 dagen na deze melding ter beoordeling van deze fouten aan ons is geretourneerd.
Betekent dit dat ze alleen zelf proberen deze schade te repareren, en mocht ze dat niet lukken, ze het gewoon opgeven?
Onze garantieverplichting vervalt, indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik, van buiten komende oorzaken zoals brand- of waterschade, of indien zonder onze toestemming wijzigingen in de door ons geleverde goederen zijn aangebracht.
Tja, ik heb met ze gesproken voor het terugsturen van de camera, ze bevestigden dat ik hem terug moest sturen?!

Ik ben toch geen n00b die de zoom-lens vastpakt tijdens het fotograferen (dit is hun verklaring van mijn probleem).

[ Voor 44% gewijzigd door Togt op 11-06-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik heb nog een vraagje als je de A70 op de tv aansluit en je gaat naar de vorige of volgende foto is het dan zo dat hij eerst heel wazig is en dan na een tijdje scherp maakt. :?
Dit is namelijk wel zo met de Sony DSC F 707 van mijn vader.
Dit is best irritant. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeee op 11-06-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Misschien heb je hier iets aan:
Vraag:
Mevrouw Huls heeft via Internet een jurk gekocht. Hij valt nogal tegen. Ze heeft wel eens gehoord van een zichttermijn. Is de verkoper verplicht om haar zo'n zichttermijn te geven, waarbinnen ze de jurk terug kan sturen?

Antwoord:
Ja, voordat ze iets koopt via Internet of via een postorderbedrijf, moet de verkoper haar informeren over:

*
het bezoekadres waar ze terecht kan met probleemartikelen
*
de garantie
*
de serviceverlening
*
de bedenktijd (minimaal zeven werkdagen)
*
het telefoonnummer van een eventuele helpdesk
*
de automatische ontbinding van een eventuele betalingsregeling als ze het product teruggeeft om haar geld terug te krijgen

Uitleg:
Als de verkoper mevrouw Huls hierover niet informeert, dan wordt haar bedenktijd automatisch verlengd tot drie maanden. Tenzij de verkoper haar alsnog goed informeert, dan wordt de bedenktijd vanaf dat moment weer zeven werkdagen.

Als mevrouw Huls een product wil terugsturen, dan moet ze dit eerst binnen de bedenktijd melden. Soms hoeft dit niet en kan ze het product binnen de zichttermijn terugsturen. Ze moet altijd een bewijs van terugzending bewaren. Als ze op tijd heeft aangegeven dat ze het product terug zou sturen, dan moet de verkoper haar binnen dertig dagen terugbetalen.

Let op: Bij goederen gaat de bedenktijd in bij ontvangst van het product. Bij diensten gaat de bedenktijd in bij bestelling van de dienst.
Bron:www.sta-ik-sterk.nl

Met andere woorden, je kunt het product bij bestelling via internet dus retoursturen binnen een bepaalde termijn. Het maakt in dit geval dus niet uit of het jou om een defect gaat of niet.

Overigens kun je voor specifieke problemen met de camera ook zelf een topic openen :) Zeker gezien het hier om garantie e.d. gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond ze qua scherpte en kleuren toch redelijk gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Voortuin4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Voortuin2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Tuin5.jpg

A60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- LET OP - LET OP - LET OP - GP Powerbank -

Hij is er weer... de aanbieding van de

*** GP powerbank - Travel/Car/Kit en 8 x 2000 NiHm Batterijen... 69 euro ***

In de hoop dat hij niet snel uitverkocht is... Bestellen maar zou ik zeggen.
Het is net vers van de nieuwsbrief.... (www.rilex.nl)

http://shop.rilex.nl/cgi-bin/rilex.cgi/4891199052156.html

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

over handleidingen:
ik heb hem bij ICD (http://www.internetcamerasdirect.nl) besteld, en ze hebben daar vrolijk bij gezet dat ze er een NL handleiding bij leveren, maar dat is gewoon een lullig PDFje (of 2) op een gefikte CD!
mag je zelf lekker zo'n 100 pagina's uitprinten, en dan heb je nog geen handig boekje, maar een stomme stapel A4.
Er zit wel een normale Engels handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Frame
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 18:59:
- LET OP - LET OP - LET OP - GP Powerbank -

Hij is er weer... de aanbieding van de

*** GP powerbank - Travel/Car/Kit en 8 x 2000 NiHm Batterijen... 69 euro ***

In de hoop dat hij niet snel uitverkocht is... Bestellen maar zou ik zeggen.
Het is net vers van de nieuwsbrief.... (www.rilex.nl)

http://shop.rilex.nl/cgi-bin/rilex.cgi/4891199052156.html
Het kan nog goedkoper!!! :9
Bij mp3cdspeler.nl verkopen ze de GP Powerbank SMART Travelkit voor € 65,- >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M_Frame schreef op 11 June 2003 @ 19:52:
[...]
Het kan nog goedkoper!!! :9
Bij mp3cdspeler.nl verkopen ze de GP Powerbank SMART Travelkit voor € 65,- >:)
Aleen daar zijn de verzendkosten 10 euro en bij Rilex 5 euro.... totaalprijs is dus gelijk ;) .
Ik postte de link ook omdat er vorige week toen ik hem bestelde nogal animo voor was door de A60/A70 tweakers. Hoop nog wat mensen blij te maken dus met deze hernieuwde aanbieding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op 11 June 2003 @ 15:11:
Ik heb nog een vraagje als je de A70 op de tv aansluit en je gaat naar de vorige of volgende foto is het dan zo dat hij eerst heel wazig is en dan na een tijdje scherp maakt. :?
Hier geen last van. Alleen als je dat ''scrolknopje'' ingedrukt houd zodat je heel sneel door de foto's bladert zij ze op het gegeven moment niet scherp meer. Maar dan zie je 3 foto's in 1 seconde, who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik heb het beestje ook vandaag binnen [a60] en ben reuze tevreden.

alleen het zelfsluitende lenskapje blijft hangen en moet ik met mijn vinger dichtdruken. en dat is niet de bedoeling dus morgen canon/alternate maar eens bellen. alleen ben ik hem dan weer een x aantal weken kwijt. :(

de foto`s die die maakt lukken allemaal op 1 of 2 tegenlicht opnames na. _/-\o_
[nu kan ik dan ook wel redelijk fotograveren] ben een eos 1000 gewend zelfde princiepe

o ja en de baterijen gingen ongveer 80 a 85 foto`s mee met display en hij heeft aan de tv gehangen en ik heb 10 x een filmpje gekeken. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/viva2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kikker.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bloem1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bloem2.JPG

[ Voor 46% gewijzigd door cactusman op 11-06-2003 20:29 . Reden: zooi gefixt ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Voor diegene die het nog niet wisten bij mycom nu 128MB CF voor 25euro. Lijkt me geen slechte zaak :p

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

chefke schreef op 11 juni 2003 @ 20:10:

alleen het zelfsluitende lenskapje blijft hangen en moet ik met mijn vinger dichtdruken. en dat is niet de bedoeling dus morgen canon/alternate maar eens bellen. alleen ben ik hem dan weer een x aantal weken kwijt. :(

[nu kan ik dan ook wel redelijk fotograveren] ben een eos 1000 gewend zelfde princiepe

o ja en de baterijen gingen ongveer 80 a 85 foto`s mee met display en hij heeft aan de tv gehangen en ik heb 10 x een filmpje gekeken. :9

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IMG_0018 (Small).jpg

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/100_0028 (WinCE).JPG

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/100_0081 (Small).JPG

http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/100_0003 (WinCE).JPG
Je links geven bij bij allemaal een #404.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

sorry ben bezig maar het lukt niet give me a moment

/edit de plaatjes staan er this forum is down snapte de file names niet

[ Voor 44% gewijzigd door cactusman op 11-06-2003 20:29 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chefke schreef op 11 juni 2003 @ 20:26:
sorry ben bezig maar het lukt niet give me a moment
Take your time. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

chefke schreef op 11 June 2003 @ 20:10:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah, de foto's doen het :D.
De 1e heeft leuke kleuren, maar de laatste 2, daar had je wat meer met kleur en licht instellingen kunnen proberen, ik vind ze persoonlijk iets donker/saai.

[ Voor 4% gewijzigd door jjwa op 11-06-2003 20:44 . Reden: typo en interpunctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman

cactusman

nu met extra naalden

jjwa schreef op 11 June 2003 @ 20:42:
[...]

Ah, de foto's doen het :D.
De 1e heeft leuke kleuren, maar de laatste 2, daar had je wat meer met kleur en licht instellingen kunnen proberen, ik vind ze persoonlijk iets donker/saai.
die eerste twee zijn in de zon genomen en de onderste twee savonds en dan mis je een hoop kleuren.

wie tipt me hoe ik de kleuren er ook s avonds terug krijg?

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

chefke schreef op 11 June 2003 @ 20:10:

Welkom, je bent de vierde in dit topic met dat probleem (inclusief mijzelf).
Ik stuur 'm (nog) niet op, kan ermee leven. Geen ramp, zeker niet aangezien de cam bij mij in een mooi tasje zit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

chefke schreef op 11 juni 2003 @ 21:00:
[...]

die eerste twee zijn in de zon genomen en de onderste twee savonds en dan mis je een hoop kleuren.

Witbalans op zonlicht wil meestal wel helpen. En in photoshop met contrast een collor ballance spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Nou die levertijd van Progress van 2 weken is nu een dag overtijd dus ik hoop dat ie snel aankomt. Maar ondertussen was ik aan het denken gegaan over de voorkant van de camera. gaat dat ding (zoomlens ofzo) bewegen als je in en uitzoomt? Alle plaatjes (die ik gezien heb) van de camera laten een "uitgeklapte" voorkant zien, ik nam al aan dat ie ook terug kan maar zat toch ff te twijfelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door CSCExter op 11-06-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

imperfectie van de PowerShot die ik heb gevonden:
als je een felle lichtbron, zoals een felle lamp of de zon in beeld hebt, zie je op de LCD een verticale lijn helemaal van bovenaan tot onderaan het schermpje door die lichtbron heen. Op de foto is het gelukkig niet te zien.
chefke schreef op 11 juni 2003 @ 21:00:
[...]

probeer dat leuke ronde draaiknopje bovenop eens, daarmee kan je een soort van "nacht-modus" gebruiken, experimenteer daar eens mee, en kijk ook eens wat de flitser daar doet.
Experimenteer ook eens wat met verschillende witbalansen (via functie menu kan je dat vinden).

En als het dan nog niet goed lukt, tsja, dan kan je fotosoepen. Zelf wil ik gewoon een goeie foto maken ipv een matige foto en dan bijsoepen, vind ik een stuk leuker/beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/Picture%20024.jpg
Clickable..
Ik vond m wel mooi... Gewoon met Portrait gedaan en dan macro aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
insan1ty schreef op 12 June 2003 @ 00:07:
[afbeelding]
Clickable..
Eigenlijk is er weinig aan de compositie van de foto, maar je kunt wel wat leuks maken van zulke instellingen :) Het idee is leuk iig.

/me Algehele vraag aan de gebruikers/posters van de a60/a70. Ik ben bezig wat kleine aanpassingen en aanvullingen te maken voor deel 3 van het a60/a70 ervaringen topic en wil graag weten of er nog behoefte is aan bepaalde zaken met betrekking tot de camera's. Bijzonderheden die niet in de huidige topicstart staan en wel het vermelden waard zijn. Zo wil ik iig een stukje opnemen over de voorkomende problemen van de camera (lenskapje weigerd af en toe) en zal er iets inkomen over het instellen van andere geluiden etc.

Mijn excuses voor de opvallende rode letters, maar dan weet ik iig zeker dat men er niet snel overheen zal lezen :)

Verzoeken/opmerkingen mogen jullie via mail aan mij richten, anders is het topic vanavond misschien al volgelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Laatst online: 11-09 12:39
insan1ty schreef op 12 June 2003 @ 00:07:
[afbeelding]
Clickable..
Is leuk idd maar ik vind het ook altijd leuk om met de M(anual) stand te klooien en de sluitertijd heel laag te zetten als de zon ondergaat.
Krijg je dit soort pics: (vanavond gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/web/foto2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor nog wat foto's van de a60 kijk ff hier in het digi foto topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei ik heb hem net ook besteld :D , o.a. dankzij al jullie positieve reacties in dit forum over de cam _/-\o_

Nu heb ik nog een vraagje, ik wil de camera namelijk om m'n nek hangen. En als ik zo het plaatje bekijk van de accesoires, gaat dat niet lukken met het meegeleverde polsbandje. Iemand tips wat te gebruiken (bij fotozaak kijken ervoor? of is een gewone keykoord voldoende?) of hoe doen jullie het zelf?

Ik koop uiteraard een geschikt tasje maar voor de veiligheid wil ik dus ook een koordje om de cam :)

edit:

is het eigenlijk ook mogelijk om met een gewoon Dane Elec 128 mb geheugen filmpjes van 3 min te maken???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 09:08:
Nu heb ik nog een vraagje, ik wil de camera namelijk om m'n nek hangen. En als ik zo het plaatje bekijk van de accesoires, gaat dat niet lukken met het meegeleverde polsbandje. Iemand tips wat te gebruiken (bij fotozaak kijken ervoor? of is een gewone keykoord voldoende?) of hoe doen jullie het zelf?
Mja, daar is de camera ook niet op gebouwd moet ik zeggen. Er is dus alleen ruimte voor het bijgeleverde pols-koortje. Wellicht dat je zelf iets kunt fabriceren zodat je met een brede band om je nek en een klein koortje aan de camera rond kun lopen. Er is iig maar 1 ophangpunt aan de camera.
is het eigenlijk ook mogelijk om met een gewoon Dane Elec 128 mb geheugen filmpjes van 3 min te maken???
Wat snelheid betreft is dat geen probleem. Ik weet alleen niet hoe groot een filmpje van 3 minuten is, zou dus kunnen dat het geheugen vol is voordat je aan 3 minuten zit. De snelheid van het geheugen is iig geen begrenzing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 12 June 2003 @ 09:22:
[...]
Mja, daar is de camera ook niet op gebouwd moet ik zeggen. Er is dus alleen ruimte voor het bijgeleverde pols-koortje. Wellicht dat je zelf iets kunt fabriceren zodat je met een brede band om je nek en een klein koortje aan de camera rond kun lopen. Er is iig maar 1 ophangpunt aan de camera.
hmz das een beetje jammer, naja ga wel kijken wat de mogelijkheden zijn als ik hem eenmaal in bezit heb. De camera hoeft niet eens zo zeer recht te hangen
[...]
Wat snelheid betreft is dat geen probleem. Ik weet alleen niet hoe groot een filmpje van 3 minuten is, zou dus kunnen dat het geheugen vol is voordat je aan 3 minuten zit. De snelheid van het geheugen is iig geen begrenzing. :)
Ah de snelheid was m'n enigste zorg. Zag op dpreview namelijk dit staan:

Three minute video clips require a high speed Compact Flash card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 09:26:
Ah de snelheid was m'n enigste zorg. Zag op dpreview namelijk dit staan:

Three minute video clips require a high speed Compact Flash card
Tja, zelf heb ik dan een Transcend 30x kaart (wat dus op hoge snelheid moet duiden) maar hij is volgens test niet echt sneller dan de Dane-Elec kaartjes :)
Heb ook nog totaal niemand horen zeggen dat ze geen films of maar kort filmpjes konden maken met welke kaart dan ook. Daarin zie je ook het gebruik en nut van het interne buffer terug. Mijn advies iig is om niet de duurste kaart aan te gaan schaffen puur om er zeker van te zijn dat je ook films kunt schieten, dat kan zo en zo dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

jjwa schreef op 11 juni 2003 @ 23:24:
imperfectie van de PowerShot die ik heb gevonden:
als je een felle lichtbron, zoals een felle lamp of de zon in beeld hebt, zie je op de LCD een verticale lijn helemaal van bovenaan tot onderaan het schermpje door die lichtbron heen. Op de foto is het gelukkig niet te zien.
Deze imperfectie had ik al eerder in dit topic gemeld :P

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SmartDoDo schreef op 12 June 2003 @ 09:33:
[...]

Tja, zelf heb ik dan een Transcend 30x kaart (wat dus op hoge snelheid moet duiden) maar hij is volgens test niet echt sneller dan de Dane-Elec kaartjes :)
Heb ook nog totaal niemand horen zeggen dat ze geen films of maar kort filmpjes konden maken met welke kaart dan ook. Daarin zie je ook het gebruik en nut van het interne buffer terug. Mijn advies iig is om niet de duurste kaart aan te gaan schaffen puur om er zeker van te zijn dat je ook films kunt schieten, dat kan zo en zo dus wel :)
Volgens de meneer van Progress had het geen merkbare effecten tussen de standaard en de snelle kaarten.

offtopic: 't is sowiezo, niet zo en zo ;) Ik zie 't bij elk berichtje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:20:
[...]

Leuk, is dat je eigen XJR 1300? Gaaf ding is dat.
nee, helaas van mijn pa! Heeft in januari zijn rijbewijs gehaald en gelijk een XJR gekocht..... hehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ricie schreef op 12 juni 2003 @ 10:46:
[...]

Volgens de meneer van Progress had het geen merkbare effecten tussen de standaard en de snelle kaarten.
Dat klopt, tenzij je in de hoogste resolutie en continue mode gaat fotograferen, dan blijkt dat rond foto 8 je wel een verschil in snelheid kunt opmerken. Op dat moment loopt het buffergeheugen vol en kun je dus verschil gaan merken in snelheid. De meeste mensen nemen geen 20 foto's achter elkaar dus is het dan ook niet van belang om een "snelle" kaart aan te schaffen :)
offtopic:
Dat is nou mijn spreektaal, laat me maar in de waan dat het klopt ;) Zolang je geen fouten in d's en t's ziet vind ik het allang best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Net terug van vakantie en mijn A70 voor het eerst echt gebruikt!
1 van de meest 'aparte' foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~mattievanrijen/106_0612bew.jpg
CLICK

Vond hem wel geslaagd.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
ikmattie schreef op 12 juni 2003 @ 11:14:
Net terug van vakantie en mijn A70 voor het eerst echt gebruikt!
1 van de meest 'aparte' foto's:
[afbeelding]
CLICK

Vond hem wel geslaagd.
Hij is wel apart inderdaad. Heb je hem bewerkt met Photoshop, want ik denk dat je met autobalans misschien iets meer kleur en helderheid in de foto kunt krijgen :)

edit: of andere bewerking zoals auto-color etc.

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 12-06-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Er is helemaal niks aan veranderd. Eens even kijken wat voor effect dat zal hebben.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ricie schreef op 12 juni 2003 @ 10:46:
[...]
offtopic:
om daar maar weer op in te gaan 't is sowieso en niet sowiezo,
zie hieronder de resultaten van vandale.nl:

U hebt gezocht op sowiezo:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.

U hebt gezocht op sowieso:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
so·wie·so (bw.)
1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik ben er bijna uit; ik denk dat het uit budgettaire overwegingen de a60 gaat worden (omdat er ook nog nog nimh 2100 + 128 CF bij gaan moeten) Heb net een foto uit dit topic op A4 formaat afgedrukt en het lijkt me allemaal dik oke.

Toch 1 vraag: de a70 is doorgaans 80 a 90 euro duurder; is dit mij als amateurfotograaf echt waard of maak ik een goede keuze met de a60 plus accessoires ?

(Ik ga iig niet de HP PS C735 kopen want die foto's zijn best wel inferieur aan de foto's in dit topic :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 12:51:
Toch 1 vraag: de a70 is doorgaans 80 a 90 euro duurder; is dit mij als amateurfotograaf echt waard of maak ik een goede keuze met de a60 plus accecoires ?
Heb je een foto in de resolutie 1600x1200 laten afdrukken op A4 formaat (20x30)? Als je die van voldoende kwaliteit vind, dan denk ik dat je aan de A60 voldoende hebt :)
Zelf ben ik nogal een muggenzifter met foto's en vind mijn A70 dus net voldoende voor een A4 afdruk, maw het is dus iets persoonlijks. Als de verdere verschillen tussen de A60 en A70 (aangegeven in de topicstart) niet interessant zijn voor je, dan kun je beter voor de A60 gaan. Het verschil in prijs kun je dan inderdaad gebruiken voor accessoires.
(Ik ga iig niet de HP PS C735 kopen want die foto's zijn best wel inferieur aan de foto's in dit topic :) )
Iets wat ik zelf ook wel een beetje denk hoewel het op zich best nette foto's zijn. Alleen de scherpte valt me tegen van deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:04
Steef1983 schreef op 11 June 2003 @ 20:13:
Voor diegene die het nog niet wisten bij mycom nu 128MB CF voor 25euro. Lijkt me geen slechte zaak :p
Ja, maar als je de openingspost had gelezen, had je gezien dat de gewone Apacer CF kaartjes problemen kunnen geven met het lezen van de foto's.
Welk merk je koopt maakt op zich niet zoveel uit, alleen het
standaard Apacer geheugen is niet aan te raden omdat deze problemen
kan geven bij het lezen van de foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Zo, ik heb weer een paar grappige foto's B)
(allemaal klikbaar voor de originele versie, tussen de 0.6 en 1.4 mb groot, in 1600x1200 of 2048x1536)
Als vervolg van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.annot.net/jjwa/GoT/006_tiny.jpg
die ik al eerder in het topic heb gepost, heb ik nu deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.annot.net/jjwa/GoT/IMG_0530_small.jpg
Vandaag zat er een bijtje op :P

Hier nog een bloemetje dat ik erg mooi vind, met onderaan in beeld een mier die het daar vast wel mee eens was! (leuk subtiel effectje vind ik die mier geven :D)
Afbeeldingslocatie: http://www.annot.net/jjwa/GoT/IMG_0543_small.jpg

Gisteren hadden we een zon die het leuk vond om de lucht in te kleuren:
(jammer dat die schutting verlicht is)
Afbeeldingslocatie: http://www.annot.net/jjwa/GoT/IMG_0397_small.jpg

En we hadden een bezoeker, een specht die het nodig vond om met zijn duffe kop keihard tegen ons raam aan te vliegen. Heeft daar 10 minuten lang stoned zitten zijn en vloog toen weer weg.
Afbeeldingslocatie: http://www.annot.net/jjwa/GoT/digicam%20060_small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jjwa op 12-06-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

-=L.O.L=- die vogel is eg goed

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

shameblaster schreef op 12 juni 2003 @ 13:29:
-=L.O.L=- die vogel is eg goed
Moet je eens kijken hoe vreselijk tam het beestje was door die klap(clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.annot.net/jjwa/GoT/digicam%20065_small.jpg
Hij/zij liet zich nog makkelijker oppakken dan de gemiddelde huiskanarie.

[ Voor 4% gewijzigd door jjwa op 12-06-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wauw, mooi beest man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Laatst online: 24-12-2023
Erg cool die specht. Die kans krijg je niet snel weer om er 1 zo van zo dichtbij op de foto te zetten.

PS: Waar blijft deel 3 van het Het Canon A60/A70 ervaringen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
reclamedoos schreef op 12 June 2003 @ 14:36:

PS: Waar blijft deel 3 van het Het Canon A60/A70 ervaringen topic?
Pardon, heb je haast? Topic is bijna klaar en dan is het nog wachten tot we met deel 2 tegen of op de 1000 posts zitten :)

In andere woorden, deel 3 is er als deel 2 gesloten wordt :+

Leuke foto's jjwa, vooral de zonsondergang vind ik erg apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
SmartDoDo schreef op 12 June 2003 @ 14:41:
[...]
Pardon, heb je haast? Topic is bijna klaar en dan is het nog wachten tot we met deel 2 tegen of op de 1000 posts zitten :)

In andere woorden, deel 3 is er als deel 2 gesloten wordt :+
Nee hoor, geen haast. Ben gewoon enthousiast. :)

Doe maar lekker rustig aan, we zien het wel een keer verschijnen

[ Voor 9% gewijzigd door reclamedoos op 12-06-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak zaterdag tijdens DefQon foto's. Eens zien of daar wat leuks valt te schieten. Uiteraard hier pics + filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

offtopic:
Nu ben ik helemaal gek van foto's maken geworden, maar nog wel redelijk noobie :) Ook ben ik de enige in mijn omgeving die het echt leuk vind, niemand die in Barendrecht woont toevallig? :) Anders niemand zin om een meeting te houden? Was voorheen wel vaker zag ik op GoT ;)

edit:
Een Canon digi meeting :9

[ Voor 10% gewijzigd door zAo op 12-06-2003 15:23 . Reden: Een Canon digi meeting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Ik woon in tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Ik in Zutphen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

jjwa schreef op 12 June 2003 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]
Volgens mij is hij/zij ziek, want dat wit is zo ranzig, wellicht liet hij zich daarom ook zo makkelijk pakken, wel leuke foto verder :)

* AaroN is verder nog aan het twijfelen over een camera: a70, s50 of de g3 Ja ik weet het, enorm verschil, vooral in prijs ;), maar t blijft moeilijk : zijn de foto's van de g3 zoveel beter dan die van de a70 :?.

[ Voor 30% gewijzigd door AaroN op 12-06-2003 15:49 ]

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ik wil mijn A70 eigenlijk morgen meenemen als ik ga stappen, maar hoe bescherm ik hem tegen bier enzo... Als da over mij heen gegooid wordt, is da dan erg als ie in mijn zak zit?
Een tasje meenemen is neit echt een optie en in mn hand houden ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

insan1ty schreef op 12 juni 2003 @ 18:03:
Ik wil mijn A70 eigenlijk morgen meenemen als ik ga stappen, maar hoe bescherm ik hem tegen bier enzo... Als da over mij heen gegooid wordt, is da dan erg als ie in mijn zak zit?
Lijkt me niet erg verstandig. Maar als je hem dan toch wilt meenemen zou ik hem niet onbeschermd ergens indoen. Desnoods een simpel plastic zakje, want water (bier) en je apparatuur gaan niet zo goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Koraalduivel schreef op 12 June 2003 @ 18:09:
[...]

Lijkt me niet erg verstandig. Maar als je hem dan toch wilt meenemen zou ik hem niet onbeschermd ergens indoen. Desnoods een simpel plastic zakje, want water (bier) en je apparatuur gaan niet zo goed samen.
Ja dacht ik ook al aan, neem dan wel gewoon een boterhamzakje mee ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

AaroN schreef op 12 juni 2003 @ 15:45:
[...]
Volgens mij is hij/zij ziek, want dat wit is zo ranzig, wellicht liet hij zich daarom ook zo makkelijk pakken, wel leuke foto verder :)
ja, denk je dat?
ik weet het niet, weet niet precies wat voor kleur dat hoort te zijn als ze gezond zijn, maar ik weet wel dat hij gewoon zo tam was omdat hij met een keiharde rotvaart tegen het raam was gevlogen!
Dan zijn vogels altijd duf en doen niks anders kan zitten en voor zich uit loeren... (als ze "hard genoeg" zijn gebotst iig)

het regent, straks als het opgehouden is eens experimenteren met waterdruppel-foto's... :D

ik nam normaal nooit foto's, al dat gepiel, en dan kost het ook geld enzo voor het rolletje, duurt het weer 3 weken voor je de foto hebt om te zien, etc etc.
nu is het gewoon klikklik (natuurlijk ook wel zelf stuff instellen na de 1e paar experimenten), je kan het meteen zien, en het kost niks.
het is nog mooier ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

insan1ty schreef op 12 June 2003 @ 18:03:
Neem gewoon zo'n Lowepro Z5 tasje. Is heel klein en kan je aan je broekriem hangen. En het overleeft een plens bier ook wel ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Microkid schreef op 12 June 2003 @ 19:16:
[...]

Neem gewoon zo'n Lowepro Z5 tasje. Is heel klein en kan je aan je broekriem hangen. En het overleeft een plens bier ook wel ;)
Ik doe nooit een riem aan als ik ga stappen 7(8)7

Btw iemand nog tips voor instellingen in donkere ruimtes? :)
Night mode, flits aan/uit, Tv Mode, etc ?
Ik ook! :D
Btw zelfde specs als jij, alleen dan 4x 2000 GP batts en een A70

[ Voor 21% gewijzigd door insan1ty op 12-06-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

jjwa schreef op 12 June 2003 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]
Ik had vandaag hetzelfde met een koolmeesje:

Afbeeldingslocatie: http://www.majesticmoose.net/temp/CRW_1864.jpg

Na een half uurtje suffen was ie weer de oude.

(sorry, geen A70 pic, ik heb een 10D) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:00
insan1ty schreef op 12 juni 2003 @ 18:03:
Ik bescherm mn cam gewoon niet ;)
Past net in mn broekzak. Tasje eromheen is onhandig: Je moet m dan echt meeslepen. Nu past ie in een (ruime) zak.

En als er bier overheen gaat... Heb ik nog niet gehad. Als ie in je zak zit zal ie wel vochtig worden. Ren dus naar de plee en zoek toiletpapier ;)

Foto's: Heb ik ook veel mee lopen kutten. Flitser is niet handig, tenzij je personen wilt fotograferen. In alle andere gevallen: flitser (al-dan-niet-handmatig): UITzetten.

Lasers kon ik t beste maken op " sport " modus. (uit mn hoofd).

Pics die ik geschoten heb:
www.djsmiley.com/pics/index/

Lokatie: Index, Shuttorf, Duitsland.

Vorige week mn cam vergeten... Was EarthQuake, met Prophet, Pavo en Melani di Tria. Had hele mooie shots kunnen maken, tot een macrotje van de naald, stond er ongeveer bovenop.. maar ja, cam niet bij me |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Het maken van een lijst om de foto, wit/zwart, doen jullie dat met photoshop en zo ja hoe. Als ik via canvas size één pixel rand wil aanbrengen wordt deze alleen aagebracht aan de onderkant en de rechterzijde. RAAR ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

RD schreef op 12 juni 2003 @ 22:50:
Het maken van een lijst om de foto, wit/zwart, doen jullie dat met photoshop en zo ja hoe. Als ik via canvas size één pixel rand wil aanbrengen wordt deze alleen aagebracht aan de onderkant en de rechterzijde. RAAR ... :?
Dan moet je je canvas met 2 pixels vergroten. Wat Photoshop namelijk doet is het vergroten van het beschikbare gebied. In dit geval dus met 1 pixel. Het is niet mogelijk om het aantal pixels in even aantallen te verdelen dus zet hij aan twee kanten een pixeltje meer neer dan aan de andere twee kanten. Hier dus onder en rechts. De oplossing is simpel: als je een klein randje wilt om je foto moet je dus niet je canvas met 1pixel vergroten maar met 2x 1pixel. Zelf gebruik ik gewoon Photoshop voor het maken van mooie lijstjes.

[ Voor 30% gewijzigd door dArtagnan op 12-06-2003 23:03 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Je kunt toch ook gewoon je foto in paint shop selecteren en kopieren, nieuwe lege image maken met witte achtergrond die iets groter is en daar je foto in plakken?

Btw wat ik net zag, er zit een druppeltje van 1mm in doorsnee op mn lens.. Hoe krijg ik die eraf? Heb al geprobeerd met papier te absorberen, maar blijft een vlekje achter, dat zichtbaar is op foto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Laatst online: 23-08-2024
Wil toch ook een paar foto's laten zien :D
Welke ik wel mooi/leuk vond:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/img_1_thm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/img_2_thm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/img_3_thm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/img_4_thm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/img_5_thm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/gfm.stolp/pics/img_6_thm.jpg

Klik op de foto voor grote versie. Genomen met de A60....commentaar is welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er niet genoeg topics waarin je foto's gepost kunnen worden :? Ik snap wel dat iedereen heel blij is als ie een nieuwe cam heeft en iedereen z'n foto wil laten zien en reacties daarop wil krijgen, maar dit was toch het Canon A60/A70 ervaringen topic en niet het "Post alle foto's die je met je nieuwe cam maakt" topic. Echt bijzondere foto's snap ik wel, maar de meeste foto's die hier gepost worden zijn niet echt bijzonder te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik ben van mening dat je foto's ook onder de ervaringen horen. Ik vind het geen probleem als mensen hun foto's gemaakt met een A60/A70 hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Laatst online: 04-09 11:05
Bartistuta schreef op 13 June 2003 @ 00:13:
Wil toch ook een paar foto's laten zien :D
Welke ik wel mooi/leuk vond:
Klik op de foto voor grote versie. Genomen met de A60....commentaar is welkom :D
Netjes / scherp. Heb je ook foto's van op afstand? en van bewegende beelden?
Binnenkort ga ik denk ook maar een A60 aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Laatst online: 11-09 21:00

SilencerNL

No remorse

Bartjeee schreef op 11 June 2003 @ 15:11:
Wat voor een tv heeft je vader? Als hij zo'n philips pixelplus tv heeft, dan doet die camera het niet, maar de pixelplus processor. ;)

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 09:43:
Echt bijzondere foto's snap ik wel, maar de meeste foto's die hier gepost worden zijn niet echt bijzonder te noemen.
offtopic:
Ik geloof dat ik het al eerder heb gezegd, maar wat mij betreft is het geen enkel probleem als er zo nu en dan een "gewone" foto wordt gepost :) Als er alleen maar bijzondere foto's zouden kunnen worden gepost dan zou er denk ik weinig te zien zijn, niet iedereen is immers een behendig fotograaf. Daarbij is het denk ik ook voor andere lezers leuk om te zien wat een beginneling, die misschien voor de eerste keer in z'n leven een digicam in handen heeft, voor foto's kan maken met deze camera's :) Het "dumpen" van foto's is iig niet de bedoeling maar dat heb ik hier ook nog niet zien gebeuren.

Deel 3 ligt klaar en als het meezit zitten we vanavond/morgenochtend rond de 1000 posts. Zijn er mensen die al wat hebben gehoord van de lensadapters of is er niet vele animo voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

SmartDoDo schreef op 13 juni 2003 @ 10:36:
[...]
offtopic:
Ik geloof dat ik het al eerder heb gezegd, maar wat mij betreft is het geen enkel probleem als er zo nu en dan een "gewone" foto wordt gepost :) Als er alleen maar bijzondere foto's zouden kunnen worden gepost dan zou er denk ik weinig te zien zijn, niet iedereen is immers een behendig fotograaf. Daarbij is het denk ik ook voor andere lezers leuk om te zien wat een beginneling, die misschien voor de eerste keer in z'n leven een digicam in handen heeft, voor foto's kan maken met deze camera's :) Het "dumpen" van foto's is iig niet de bedoeling maar dat heb ik hier ook nog niet zien gebeuren.
Oke vanavond krijg je van mij een 'gewone' foto van m'n dochtertje te zie ;)
Had bij die foto alleen een probleem met licht :( waardoor die foto wat donkerder uitvalt of soms wel bewogen is * BoAC heeft nog geen statief

Hier nog een leuk plaatje van een roos:
Afbeeldingslocatie: http://62.234.158.189/fotos/albums/photography/macro/bloemen/roos/thumb_IMG_0550.JPG

Comments natuurlijk altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BoAC schreef op 13 June 2003 @ 11:08:
[...]

Oke vanavond krijg je van mij een 'gewone' foto van m'n dochtertje te zie ;)
Wacht dan even op deel 3 anders verdwijnt ze achter slot en grendel ;)
Hier nog een leuk plaatje van een roos:

Comments natuurlijk altijd welkom ;)
De foto is nogal donker waardoor je snel detail mist. Heb je enige bewerking op deze foto uitgevoerd? Verder een nette foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

SmartDoDo schreef op 13 juni 2003 @ 11:13:
[...]
Wacht dan even op deel 3 anders verdwijnt ze achter slot en grendel ;)
Uiteraard ;)
[...]
De foto is nogal donker waardoor je snel detail mist. Heb je enige bewerking op deze foto uitgevoerd? Verder een nette foto :)
De foto is zo donker omdat de bloem in de schaduw hing en ik gebruik niet graag flits omdat de foto dan te 'wit' wordt naar mijn zin.
En nee geen bewerking. Dan verdwijnt naar mijn mening de originaliteit van het fotomaken.
Wanneer ik een foto wil uitprinten/laten ontwikkelen wil ik dat nog wel eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BoAC schreef op 13 juni 2003 @ 11:19:
En nee geen bewerking. Dan verdwijnt naar mijn mening de originaliteit van het fotomaken.
Ik moet zeggen dat ik tot niet zo lang geleden alles wat met digitale bewerking van foto's te maken had verguisde, ten onrechte ben ik nu van mening. Het blijkt wel uit het feit dat veel van mijn foto's er een stuk helderder en beter uitzien wanneer ik er "even " een bewerking in Photoshop overheen gooi. Omdat ik verder weinig met Photoshop kan is dat meestal het enige wat ik doe, maar heeft wel het effect dat veel van mijn foto's een stuk mooier worden :Y)

Bedenk het zo, de foto die je maakt wordt dmv software bewerkt en opgeslagen in het geheugen. Na deze bewerking haal je de foto van de camera naar de PC over en bewerkt hem niet meer. Als de software anders zijn werk zou doen, dan zou je ook een andere foto krijgen :) Hetzelfde geldt voor analoge foto's. Bij de ene afdrukcentrale krijg je een andere foto dan bij een andere afdrukcentrale :) In feite doe je met het aanpassen van de kleurbalans of het contrast in Photoshop niets anders :)

Ik wil niet zeggen dat je per sé foto's moet bewerken, maar wel dat het imho iets relatiefs is :)

edit: Vergeet ik te zeggen, ik zal eens kijken of ik een mooi voorbeeld kan geven in het 2e deel :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 13-06-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, dames,

Ik heb sinds kort mijn PowerShot A70 en ik heb er twee problemen mee:

Ten eerste sluit het klepje voor de lens niet altijd goed (vaak blijft het hoekje rechtsbovenin hangen), en ten tweede begint het display nogal te strepen als je in- of uitzoomt.
Heeft iemand anders dit ook bij zijn/haar camera (en dan heb ik het voornamelijk over het strepen), want bij de winkel zeggen ze dat het bij alle camera's zo is.

De strepen lopen trouwens horizontaal over het scherm, en zijn een beetje te vergelijken met het effect van een slechte videoband in je recorder.

Alvast bedankt,

HJO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Ik neem je raad ter harte want je hebt wel gelijk ;)
Maar om nu elke foto die ik maak te bekijken of ik hem mooier kan maken :/ kost me veel te veel tijd en je praat toch bij elke foto die je bewaard over liefde op het eerste gezicht dus..
edit: Vergeet ik te zeggen, ik zal eens kijken of ik een mooi voorbeeld kan geven in het 2e deel :)
Moet je doen: origineel met bewerking.
Misschien is het ook leuk om panorama te showen
Heb ik gisteren ook gedaan alleen 'lijmde' het programma bij de cam geleverd niet alle plaatjes goed aan elkaar :( maargoed was eerste probeerseltje.
Laat ik in deel 3 ook wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 11:43:
Heren, dames,

Ten eerste sluit het klepje voor de lens niet altijd goed (vaak blijft het hoekje rechtsbovenin hangen), ..
Worden die cam's telkens weer opnieuw uitgeleverd? })
.. en ten tweede begint het display nogal te strepen als je in- of uitzoomt.
Heeft iemand anders dit ook bij zijn/haar camera (en dan heb ik het voornamelijk over het strepen), want bij de winkel zeggen ze dat het bij alle camera's zo is.

De strepen lopen trouwens horizontaal over het scherm, en zijn een beetje te vergelijken met het effect van een slechte videoband in je recorder.

Alvast bedankt,

HJO.
Nope nog niets van gezien op mijn A60 maar misschien anderen ik zou me er opzich niet aan storen als het maar niet is tijdens het schieten.
Wel gehoort bij veel licht maar dan alleen op het display niet in het resultaat.

Edit: Is dat soms bij het digitaal zoomen of optisch?

[ Voor 4% gewijzigd door BoAC op 13-06-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BoAC schreef op 13 June 2003 @ 11:44:
[...]
Maar om nu elke foto die ik maak te bekijken of ik hem mooier kan maken :/ kost me veel te veel tijd en je praat toch bij elke foto die je bewaard over liefde op het eerste gezicht dus..
Liefde is ook relatief ;) Daarbij kun je automatiseren in Photoshop, 1 druk op de knop en je hebt het contrast van een foto gebalanceerd :)
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 11:43:

Ten eerste sluit het klepje voor de lens niet altijd goed
ten tweede begint het display nogal te strepen als je in- of uitzoomt.
Het probleem van het lenskapje begint steeds vaker op te doemen lijkt het wel. Blijkbaar is er teveel wrijving waardoor de lamellen niet helemaal goed dichtvallen. Ik zou er iig naar laten kijken want de lens is iets wat je goed wilt beschermen. :)

Wat de lijnen betreft, dit heb ik bij mijn camera ook gehad en is mysterieus genoeg ook weer verdwenen na vrij korte tijd. Het doet iig geen afbreuk aan de foto's, sommige camera's hebben er last van en niet allemaal zoals de verkoper beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoAC schreef op 13 June 2003 @ 11:47:
[...]

Worden die cam's telkens weer opnieuw uitgeleverd? })

[...]
Dat probleem komt dus vaker voor.... OK.
BoAC schreef op 13 June 2003 @ 11:47 ook nog:
[...]
Nope nog niets van gezien op mijn A60 maar misschien anderen ik zou me er opzich niet aan storen als het maar niet is tijdens het schieten.
Wel gehoort bij veel licht maar dan alleen op het display niet in het resultaat.

Edit: Is dat soms bij het digitaal zoomen of optisch?
Het klopt dat het alleen in het display is, of het ook bij digitaal zoomen is weet ik niet (heb ik direct uitgezet). Op zich stoor ik mij er niet aan, maar omdat hij toch terug moest vanwege het klepje..........

Het strepen is trouwens niet afhankelijk van de hoeveelheid licht, maar valt wel meer op bij meer licht.

HJO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 11:43:
Heren, dames,

ten tweede begint het display nogal te strepen als je in- of uitzoomt.

Ik heb hetzelfde probleem ook. Bij situaties met veel licht <--> donker op je scherm, zie je dat de lichte gedeelten gaan 'strepen' over de donkere gedeeltes (horizontaal). Op een foto zie je dit (zoals al gezegd) gelukkig niet terug

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat met een a60/a70 ook zwart/wit foto's gemaakt kunnen worden... Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er ook nog andere ingebouwde mogelijkheden voor 'speciale' foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 12:39:
Ik ga er vanuit dat met een a60/a70 ook zwart/wit foto's gemaakt kunnen worden... Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er ook nog andere ingebouwde mogelijkheden voor 'speciale' foto's?
Jep, zwart-wit zit bij de opties. evenals

sephia --> bruintinten ;) Ziet er uit als foto's uit grootmoederstijd.
Levendig --> meer contrast kwa kleuren, de kleuren worden dus levendiger.

(zit op werk, kan iemand het ff aanvullen :) )

offtopic:
Ik ga over 2 weken naar maleisie, ik heb nu 128mb dane-elec CF. Graag wil ik meer geheugen, is het goedkoper op daar CF kaartjes te kopen? iemand ervaring?

[ Voor 19% gewijzigd door vacuumcleaner op 13-06-2003 12:48 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor statief gebruiken jullie voor je A60/A70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 13 June 2003 @ 12:46:
[...]

... komt ie:

Neutraal --> contrast en kleurintensiteit worden afgezwakt, zodat er neutrale tinten ontstaan
Onscherpte --> vervaag de randen van het onderwerp iets
ZW/W -->opnamen in zwart/wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khebbem binnen!!! Allemaal jullie schuld :+
Ik heb er alleen de Deutsche handleiding bij, wordt dus weer moeilijk doen met PDF'jes.

Tijd voor deel 3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

vacuumcleaner schreef op 13 June 2003 @ 12:46:
[...]

Jep, zwart-wit zit bij de opties. evenals

Dit is eigenlijk allemaal preprocessing wat je ook (soms beter) in editors op je compu kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Met post 998 denk ik dat we wel aan deel 3 toe zijn :)

Vanaf hier dus verder met Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.