Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.562 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

beste gebruikers,
hoe handzaam is de camera eigenlijk? is de camera makkelijk mee te nemen overal naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Kijk hier en hier eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jvdb1975 schreef op 20 May 2003 @ 19:28:
beste gebruikers,
hoe handzaam is de camera eigenlijk? is de camera makkelijk mee te nemen overal naartoe?
tenzij je een hele vage kleine broekzak hebt zal het moeten passen

need i say more :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik heb Remko van Progress maar ff gemaild voor de zekerheid, agz a.s. donderdag precies 2 weken voorbij zijn. De dag daarna ga ik naar Pampus en wil ik graag die cam kunnen gebruiken eigenlijk. Ik hoop echt dat ik m dus voor vrijdag heb.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Hoe langer je wacht, hoe leuker het is als je hem hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Nestor schreef op 20 mei 2003 @ 20:09:
Ik heb Remko van Progress maar ff gemaild voor de zekerheid, agz a.s. donderdag precies 2 weken voorbij zijn. De dag daarna ga ik naar Pampus en wil ik graag die cam kunnen gebruiken eigenlijk. Ik hoop echt dat ik m dus voor vrijdag heb.
Ik moest ook lang wachten bij CamFilm, maaruh.. ben lekker naar Alternate geweest (is hij nu 299.-), moest 5 minuten wachten en kon na totaal 4 minuten al pics maken :)

Geen gemier over 10 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:29

hneel

denkt er het zijne van

SmartDoDo schreef op 20 May 2003 @ 18:02:
[...]

In M mode op Function drukken. Dan kun je de flitssterkte instellen :)
Ah ja, nu zie ik het. Die M mode gebruik ik niet zo vaak.

Maar geldt die instelling dan ook voor de andere modes? Of is het daar altijd default en alleen in de M mode variabel? Dat soort dingen vind ik een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

hneel schreef op 20 mei 2003 @ 20:47:
[...]

Ah ja, nu zie ik het. Die M mode gebruik ik niet zo vaak.

Maar geldt die instelling dan ook voor de andere modes? Of is het daar altijd default en alleen in de M mode variabel? Dat soort dingen vind ik een beetje onduidelijk.
Je moet het zo zien, als jij het niet kan instellen dan doet die camera het voor je. Dus niet default, want de camera kan het aanpassen.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik met de Canon a60 ook redelijk foto's maken op concerten? ik snap dat je met een digicam geen TOPkwaliteit haalt, maar ik wil ook gewone, redelijke foto's!

Als ik zeg zeg : Canon a60 of Olympus c-350 ?
ik twijfel nog, maar canon heeft een streepje voor nu...ondanks dat het 1 mp minder is... maar het geheugen is ook een stuk goedkoper, en ik maak toch geen fotoafdrukken, en al zeker geen grote....dus maakt 2 of 3 megapix niks uit toch?

of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

zAo schreef op 20 May 2003 @ 20:28:
[...]

Ik moest ook lang wachten bij CamFilm, maaruh.. ben lekker naar Alternate geweest (is hij nu 299.-), moest 5 minuten wachten en kon na totaal 4 minuten al pics maken :)

Geen gemier over 10 euro :P
Mjah, ok, ik had voor 390 euro: a70 + 128 mb + lowerpro z20 tasje, leek me toen wel een aantrekkelijke aanbieding :)

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 21:56:
Kan ik met de Canon a60 ook redelijk foto's maken op concerten? ik snap dat je met een digicam geen TOPkwaliteit haalt, maar ik wil ook gewone, redelijke foto's!

Als ik zeg zeg : Canon a60 of Olympus c-350 ?
ik twijfel nog, maar canon heeft een streepje voor nu...ondanks dat het 1 mp minder is... maar het geheugen is ook een stuk goedkoper, en ik maak toch geen fotoafdrukken, en al zeker geen grote....dus maakt 2 of 3 megapix niks uit toch?

of zie ik dit verkeerd?
Ik denk dat je geen slechtere foto's kunt maken dan andere gemiddelde digicams.
Ik heb geen ervaring met de kwaliteit, maar gewoon redelijke tot goede foto's moeten volgens mij zeker wel te maken zijn. Vooral omdat je zo ontzettend giga veel zelf kunt instellen op de camera, dat geeft je een hoop vrijheid.
Staar je niet blind op aantal megapixels, dat zegt niets over de fotokwaliteit, maar des te meer over de mogelijkheid om op grotere formaten af te drukken.
Zie het zo: het aantal watts van speakers zegt ook niets over de geluidskwaliteit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nestor schreef op 20 May 2003 @ 22:05:
[...]

Mjah, ok, ik had voor 390 euro: a70 + 128 mb + lowerpro z20 tasje, leek me toen wel een aantrekkelijke aanbieding :)
Dat is het ook, nog steeds volgens mij :)
Volgens mij moet je aan 2MP genoeg hebben als je eens een keer een foto op 10x15 af gaat drukken. Verder is de Olympus een stuk minder uitgebreid dan de Canon en dat zeg ik niet omdat je hier in een Canon topic zit ;) Bij de Olympus is een hoop niet in te stellen wat bij de Canon wel kan. Daarbij is de macro stand ronduit bagger (20cm) en wat ik erg vreemd vind is dat er geen NL talig menu op zit. In tegenstelling tot de A60.

Mocht je dus een instelling willen veranderen wegens omstandigheden, dan kun je het beste bij de A60 terecht. Denk dan bijvoorbeeld ook aan een instelbare flitskracht etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

SmartDoDo, ik kan bevestigen wat je zegt: Ik heb hier een Olympus C-330 (3.1MP) en een Canon A60 (2MP). Die Canon schiet veel lekkerder, is zuiniger en je kan meer instellen.

Sterker nog; gister en vandaag bijna 50 pics gemaakt met Canon, de afgelopen maand niets met de Olympus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nou moet ik zeggen dat ik eerder op jou af ga zAo, dan dat ik een tabelletje ga zitten lezen ;) Maar idd, je ziet zo wel welke uitgebreider is of niet. Tis wel zo dat je zo'n ding in je knuisten moet hebben gehad wil je kunnen zeggen dat hij lekkerder schiet etc. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 20-05-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11-09 05:18
Ik zou niet zeggen dat het aantal MPixels niks te maken heeft met de beeldkwaliteit. Als je 5 ipv 2 mpixel hebt dan heb je bij wijze van spreke 3mpixel speelruimte om imperfecties zoals ruis te corrigeren of er wat uit te croppen omdat je de compositie dan wat mooier vind. Maarja dat kost wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
mja, ik snap het concept van pricewatch, maar kijk bivoorbeeld eens bij deze zaak

http://www.camfilm.com/ > €281

Pricewatch is niet super up to date volgens mij, en ik kan me niet voorstellen dat alle bedrijven in nederland in de pricewatch staan. Misschien had iemand een plaatstelijk koopje bij de electronicaboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de prijs van de a60 ligt op internet rond de 280 euro, beter als bijv bij de dixons haha, 349 euro :)

ik ben geloof ik overtuigd van de canon a-60 !!! Morgen even in het echt bekijken in de winkel ,en dan bestellen als het goed is! Heel misschien de a-70, maar het enige verschil is dat die 3 MP is toch? Op zich heb ik dat niet nodig....dus in principe overbodig.

zAo, zou je misshien een foto gemaakt met de a-60 in het donker kunnen plaatsen of mailen naar me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Carnagy schreef op 21 May 2003 @ 00:11:
[...]
Pricewatch is niet super up to date volgens mij, en ik kan me niet voorstellen dat alle bedrijven in nederland in de pricewatch staan. Misschien had iemand een plaatstelijk koopje bij de electronicaboer
Als de pricewatch niet up to date is, dan moeten we daar dus wat aan doen !
Dus vul die prijzen in, dan hebben we er allemaal lol van.

[ Voor 21% gewijzigd door jvhaarst op 21-05-2003 07:57 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 00:40:
Heel misschien de a-70, maar het enige verschil is dat die 3 MP is toch?
In de startpost staan de verschillen naast elkaar 8)7 ... Het is dan je persoonlijk afweging die leidt tot de a60 of de a70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Weet je wat mensen ook vergeten met die 3 MP. Je resolutie is 1,5x hoger. Dus eigenlijk kan je ook verder inzoomen met dezelfde kwaliteit. Het croppen dus.
Dus de a70 heeft 4,5 optical zoom met dezelfde beeldkwaliteit als een a60 op 3x zoom. Zelfde geld dat de macro mode dus ook beter is op de a70. Misschien het overwegen waard (bij mij wel)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeJe schreef op 21 May 2003 @ 13:16:
Weet je wat mensen ook vergeten met die 3 MP. Je resolutie is 1,5x hoger. Dus eigenlijk kan je ook verder inzoomen met dezelfde kwaliteit. Het croppen dus.
Dus de a70 heeft 4,5 optical zoom met dezelfde beeldkwaliteit als een a60 op 3x zoom. Zelfde geld dat de macro mode dus ook beter is op de a70. Misschien het overwegen waard (bij mij wel)
verrek natuurlijk, je vergroottingen zijn ook groter :P
zo had ik t nog niet bekeken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Carnagy schreef op 21 mei 2003 @ 00:11:
[...]

mja, ik snap het concept van pricewatch, maar kijk bivoorbeeld eens bij deze zaak

http://www.camfilm.com/ > €281

Wat wil je hiermee zeggen? Camfilm staat toch in de PriceWatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo vandaag ff naar de winkels wezen kijken met digicams!
ik heb de Canon a-60 gekocht!

Op internet shops was ie al rond de 280 te verkrijgen, ik de winkels lagen de prijzen rond de 350 euro.
Uiteindelijk heb ik gekocht :
Canon a-60
Powerbank Travel kit, met oplader, 8 batterijen, een auto-lader en een tas!
En nu was er een mooie aanbieding, bij elke digicam GRATIS een tas en 32 mb geheugen!
die 32 hebben we weggelaten, en 128 van gemaakt en daar nog korting op gehad ( ipv de 32 dus )

Dus : Canon a-60, 8 batterijen, lader, auto-lader, tas voor de lader, tas voor de camera, en 128 mb geheugen erbij
voor 400 euro's, heb best wel korting gehad haha
mooi prijsje voor de cam met alles erbij!
Morgen ff ophalen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
GeJe schreef op 21 mei 2003 @ 13:16:
A70 heeft 3x optical zoom toch B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
FF heel snel een macro'tje gemaakt in de tuin.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/IMG_0062.jpg

Helaas het origineel vervangen 8)7

Photoshop:
- Auto levels
- Auto contrast

Irfan 3.80:
- geresizen

Niet slecht voor de 3de macrofoto in je leven toch ;)

PS, ik had ook geen mooiere bloemen staan helaas :(

[ Voor 11% gewijzigd door vacuumcleaner op 21-05-2003 18:29 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

gomaster schreef op 21 mei 2003 @ 18:15:
[...]

A70 heeft 3x optical zoom toch B) .
Ja, maar hij neomt de effectieve zoom van de A70 tov de A60 als je dezelfde kwaliteit wilt. Omdat de A70 meer megapixels heeft kun je dus 1,5 keer zoveel op je foto zetten en dus ook die 1,5x extra inzomen (door te croppen naar die 2mp). En 3 * 1,5 levert dus 4,5x zoom op :) .

Hoop dat je het snapt, beetje lastig uitleggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 21 May 2003 @ 18:28:
FF heel snel een macro'tje gemaakt in de tuin.

Niet slecht voor de 3de macrofoto in je leven toch ;)

PS, ik had ook geen mooiere bloemen staan helaas :(
Bloem is mooi genoeg ;) Nette macro hoor! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
GVD, zit ik een beetje mijn foto's te bekijken, zie ik dat 1 pixel rood is, kijk ik de andere foto's en ja hoor overal hetzelfde probleem :(

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/puntje.jpg

precies in het midden.
Garantie werk dit?

Verder heb ik mijn opa lief aangekeken en toen mocht ik zijn statief hebben omdat hij er nix meer mee deed :)

Ook heb ik nog ff een kiekje gemaakt van ons stadhuis :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/stadhuis.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door vacuumcleaner op 21-05-2003 23:38 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net ff een paar filmpjes terg te kijken, en nou viel me ineens iets op. Je hoort door het geluid heen een beetje een vaag geluid. Lijkt wel een beetje op een bandje wat je hoort lopen (ik weet dat dat niet kan ;-) ). Ken iemand hier ook ff naar een filmpje luisteren en zeggen of er ook bijgeluiden zijn >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
vacuumcleaner schreef op 21 May 2003 @ 22:12:
GVD, zit ik een beetje mijn foto's te bekijken, zie ik dat 1 pixel rood is, kijk ik de andere foto's en ja hoor overal hetzelfde probleem :(
[...]
precies in het midden.
Garantie werk dit?
Is dit een 1 op 1 crop? Ik vraag me af hoe goed je het ziet in een volledige foto. Als het echt zo storend is, zou ik daar inderdaad wel mee terug gaan.
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:49:
Ik zit net ff een paar filmpjes terg te kijken, en nou viel me ineens iets op. Je hoort door het geluid heen een beetje een vaag geluid. Lijkt wel een beetje op een bandje wat je hoort lopen (ik weet dat dat niet kan ;-) ). Ken iemand hier ook ff naar een filmpje luisteren en zeggen of er ook bijgeluiden zijn >?
Is dat niet gewoon wind dan? De microfoon lijkt erg gevoelig voor lage tonen. Tenminste, zo komt het op mij over. Viel me meteen op bij het maken van het allereerste filmpje. Misschien kun je een filmpje online zetten zodat we het kunnen beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Tycoontje schreef op 21 mei 2003 @ 23:25:
[...]

Is dit een 1 op 1 crop? Ik vraag me af hoe goed je het ziet in een volledige foto. Als het echt zo storend is, zou ik daar inderdaad wel mee terug gaan.
Het is behoorlijk kut, als je hier kijkt:

http://home.planet.nl/~ber00542/IMG_0023.jpg
zie je op de 2de w van het nrbord ook dat rode puntje en bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/roodpuntje.jpg
is het helemaal erg :(

(vriendin die ligt op het bed, ik heb dus niet perongeluk op het 90 graden knoppie gedrukt :+)

[ Voor 11% gewijzigd door vacuumcleaner op 21-05-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Het valt inderdaad ook erg op moet ik zeggen. Het is ook meer dan 1 pixel. Sterker nog, het is een mooi afgerond puntje. Net of er ergens een vuiltje tussen zit ofzo. Ik zou er in elk geval eens over bellen als ik jou was (en eigenlijk zo snel mogelijk proberen te ruilen ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Tycoontje schreef op 21 May 2003 @ 23:48:
Het valt inderdaad ook erg op moet ik zeggen. Het is ook meer dan 1 pixel. Sterker nog, het is een mooi afgerond puntje. Net of er ergens een vuiltje tussen zit ofzo. Ik zou er in elk geval eens over bellen als ik jou was (en eigenlijk zo snel mogelijk proberen te ruilen ook!)
Kep net een mooi mailtje gestuurd met de bijbehordende pics :+, Hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen!

Maar voorderest een prima camera zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Dag Tjeerd,

Deze camera komt vandaag binnen bij ons, en zal dus morgen/vrijdag bij u worden aangeboden.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben ingelicht,
met vriendelijke groet,

blabla
Ik hoop dat ie morgen binnen is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Nestor schreef op 22 May 2003 @ 00:12:
[...]

Had je de A60 of de A70 besteld?

Ik zit nl. ook bij Progress te wachten op m'n camera....

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Sapstengel schreef op 22 May 2003 @ 06:18:
[...]

Had je de A60 of de A70 besteld?

Ik zit nl. ook bij Progress te wachten op m'n camera....
A70 + Z20 Lowepro tas + 128 MB -> superactieaanbieding oid voor 390 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
Damn! Ik kreeg net een mailtje over het geheugen:

Beste heer BigEagle,

Helaas heeft Transcend nu net als Dane-Elec, Kingston en SanDisk problemen
bij het leveren van de 512MB versie van de CompactFlash. Transcend
verwachten we als eerste binnen te krijgen en hopelijk is dit binnen 10
dagen.

Eventueel kunt u de order annuleren of omzetten naar een 256MB uitvoering.

Onze excuses voor het ongemak en de lange levertijd.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, kunt u altijd contact met ons
opnemen.

Met vriendelijke groet,
InternGeheugen.com

Pieter-Paul Tersmette

[ Voor 1% gewijzigd door BigEagle op 22-05-2003 07:59 . Reden: Typo ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik heb de startpost uitgebreid met een dode pixel test. Wilde het al eerder doen, maar naar aanleiding van de foto's van vacuumcleaner nu toch toegevoegd :)

Tweakers zijn lui, dus Dead Pixel Test. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die niet al te ver van de Duitse grens wonen, de Powershot A60 is nu in de aanbieding bij Mediamarkt in Duitsland (Aken, Herzogenrath). 299 euro met als bijkomstig voordeel dat je twee jaar garantie krijgt ipv een jaar. Nadeel is dat er geen Nederlandstalige handleiding bij zit.

Ik ga hem zelf vanmiddag kopen, heb lang getwijfeld tussen de HP Photosmart 735 en de Powershot A60. Ondanks de mindere specificaties op papier heb ik toch gekozen voor de Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 14:58
Nestor schreef op 22 mei 2003 @ 07:57:
[...]

A70 + Z20 Lowepro tas + 128 MB -> superactieaanbieding oid voor 390 euro.
395, excl verzendkosten a 7 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Nestor schreef op 22 May 2003 @ 00:12:
[...]

Ik ben benieuws hoe lang het dan nog duurd voordat ik hem heb. Ik heb toenet een mailtje gestuurd.

Hopen dat het ook vandaag of morgen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
vacuumcleaner schreef op 21 May 2003 @ 23:37:
[...]

Het is behoorlijk kut, als je hier kijkt:

http://home.planet.nl/~ber00542/IMG_0023.jpg
zie je op de 2de w van het nrbord ook dat rode puntje en bij deze:

[afbeelding]
is het helemaal erg :(

(vriendin die ligt op het bed, ik heb dus niet perongeluk op het 90 graden knoppie gedrukt :+)
Ik heb net een mailtje terug gehad van mijn leverancier, die zei dat hij opgestuurd kon worden. Enig idee hoe lang dat gaat duren? Ik las nl dat iemand op dit forum ook zijn A70/A60 terug had gestuurd naar canon, hoeveel tijd ging daar overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 22 mei 2003 @ 10:56:
[...]
Ik las nl dat iemand op dit forum ook zijn A70/A60 terug had gestuurd naar canon, hoeveel tijd ging daar overheen?
Ik heb destijds een probleem gehad met de aan/uitknop. Heb toen gemaild naar de internetshop waar ik hem vandaan had. Ik kon hem retourzenden en ik zou een nieuwe krijgen. Heb mijn camera 5 dagen moeten missen (weekend zat ertussen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
SmartDoDo schreef op 22 mei 2003 @ 11:27:
[...]
Ik heb destijds een probleem gehad met de aan/uitknop. Heb toen gemaild naar de internetshop waar ik hem vandaan had. Ik kon hem retourzenden en ik zou een nieuwe krijgen. Heb mijn camera 5 dagen moeten missen (weekend zat ertussen) :)
Tja, ik heb de internetshop die plaatjes als bewijs gegeven, sturen zij die dan door naar canon? Of zouden ze bij canon wat tooltjes hebben om dode pixels te vinden?

Anyhow, ik maak nog wat foto's in verschillende resoluties op een witte muur, moet dan wel duidelijk zijn.

@SmartDoDo, weet jij nog waar die camera naar toe is gestuurd? Ik woon practisch naast het grote canon gebouw in amstelveen, zou ik anders ff naar binnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 22 May 2003 @ 12:34:
@SmartDoDo, weet jij nog waar die camera naar toe is gestuurd? Ik woon practisch naast het grote canon gebouw in amstelveen, zou ik anders ff naar binnen lopen?
Mijn camera heb ik naar ICD gestuurd, de internetwinkel dus. Ik neem aan dat zij mijn camera door hebben gestuurd naar Canon ter reparatie of omruil. Zelf heb ik niets met Canon van doen gehad, zoals het ook hoort. Jouw camera is tè nieuw om problemen mee te krijgen dus moeten ze hem imho gewoon omruilen.
Er kan ook voor reparatie worden gekozen, dus opsturen naar Canon. Alleen is dat imho niet redelijk omdat je hem net hebt en nu is hij al defect, althans niet deugdelijk. Reparatie zou waarschijnlijk een lange wachttijd betekenen terwijl je het apparaat net in je handen had, erg ongewenst dus.

Wat ik gedaan heb en ook mijn advies aan jou: Maak idd een paar voorbeeldfoto's en stuur deze op naar je leverancier. Geef daarbij aan dat de camera een defect vertoond (omschrijf welke dit is, maar dat weten ze inmiddels al ;) ) en dat je graag een vervangend exemplaar zou willen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
SmartDoDo schreef op 22 May 2003 @ 12:44:
[...]
Mijn camera heb ik naar ICD gestuurd, de internetwinkel dus. Ik neem aan dat zij mijn camera door hebben gestuurd naar Canon ter reparatie of omruil. Zelf heb ik niets met Canon van doen gehad, zoals het ook hoort. Jouw camera is tè nieuw om problemen mee te krijgen dus moeten ze hem imho gewoon omruilen.
Er kan ook voor reparatie worden gekozen, dus opsturen naar Canon. Alleen is dat imho niet redelijk omdat je hem net hebt en nu is hij al defect, althans niet deugdelijk. Reparatie zou waarschijnlijk een lange wachttijd betekenen terwijl je het apparaat net in je handen had, erg ongewenst dus.

Wat ik gedaan heb en ook mijn advies aan jou: Maak idd een paar voorbeeldfoto's en stuur deze op naar je leverancier. Geef daarbij aan dat de camera een defect vertoond (omschrijf welke dit is, maar dat weten ze inmiddels al ;) ) en dat je graag een vervangend exemplaar zou willen hebben. :)
Dat had ik dus gedaan maar ze hebben er geen enkel meer op voorraad :(. Dus dit zal wel een reparatie worden :(

Ik heb nog ff een macro gemaakt van een wit plaatje zonder flits, en je blijft het duidelijk zien.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ber00542/stip.jpg.

en het origineel,
http://home.planet.nl/~ber00542/stipgroot.jpg
je ziet het rechtsonderaan zitten

edit/ wtf, 2 dode pixels waargenomen, zelfde plaatje (stipgroot) linksboven de eerste stip :(

[ Voor 4% gewijzigd door vacuumcleaner op 22-05-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Ok, sinds vandaag staat er als status "klaar" op de site van Progress, ik hoop dat als ik vanmiddag thuis kom m'n a70 klaar ligt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Nestor schreef op 22 May 2003 @ 13:06:
Ok, sinds vandaag staat er als status "klaar" op de site van Progress, ik hoop dat als ik vanmiddag thuis kom m'n a70 klaar ligt :9
wanneer had je 'm besteld? ik kan ook haast niet wachten! maar het zal nog wel meer dan een week worden(afgelopen zondag besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Syzzer schreef op 21 mei 2003 @ 17:22:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Camfilm staat toch in de PriceWatch?
ja, alleen klopt de prijs niet meer

en klopt de pricewatch dus niet meer

[ Voor 9% gewijzigd door Carnagy op 22-05-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend stond de koerier weer aan mijn deur om me PowerShot A60 te overhandigen (hij was er al vorige week; maar toen was ik niet aanwezig). Eindelijk dus me eerste Cam. Ik post ff wat plaatjes van me achtertuin, de eerste rij pics die ik ermee maakte. Suggesties zijn uiteraard welkom, aangezien ik als enige gedachte erachter had dat de foto recht moet zijn :+ ; dus wellicht hebben jullie nog meer instructies om een mooiere pic te krijgen. Het is een beetje grauw weer hier (Zuid-Limburg), maar gelukkig word 't gecompenseerd door het groen van de tuin. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/1.JPG
1.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/2.JPG
2.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/3.JPG
3.
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/4.JPG
4.

Zijn er ook instellingen waarbij je de kwaliteit van de foto hoger kunt krijgen (misschien met de bijgeleverde software, of gewoon op de Cam?). Ik heb 'em nu op 'default' staan; en draai de shooting-mode op het gezichtje als ik binnen ben en buiten op dat bergje met die wolk. Maar misschien dat er meer mogelijkheden zijn? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Nestor schreef op 22 May 2003 @ 13:06:
Een vraagje welke datum heb jij hem besteld?? Ik heb op 16-5 mijn bevestiging gekregen. Morgen dus een week geleden.

Ik heb namelijk nog geen mail terug van Progress maar jah ben nu ook wel erg ongeduldig moet ik zeggen over de tijd dat het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ff bellen jbcyber

dat werkt echt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

jbcyber schreef op 22 May 2003 @ 13:59:
[...]

Een vraagje welke datum heb jij hem besteld?? Ik heb op 16-5 mijn bevestiging gekregen. Morgen dus een week geleden.

Ik heb namelijk nog geen mail terug van Progress maar jah ben nu ook wel erg ongeduldig moet ik zeggen over de tijd dat het nog gaat duren.
Ik heb hem 8 mei besteld en op dit moment issie nog steeds niet binnen, ik verwacht hem morgen wel binnen te hebben. Dan heeft het dus 15 dagen geduurd (levertijd was ongeveer 2 weken werd me al verteld).

Alleen jammer dat ik nou morgen dus geen pics van Pampus kan maken, agz ik om 6:00 al van huis vertrek :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Ik dacht dat die actie pas op 11 mei startte van dat pakket. Of heb je later je bestelling veranderd naar deze actie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

jbcyber schreef op 22 May 2003 @ 16:35:
Ik dacht dat die actie pas op 11 mei startte van dat pakket. Of heb je later je bestelling veranderd naar deze actie??
Kreeg de dag nadat ik de bestelling had gedaan een mailtje dat die actie zou gaan starten. Dus ik gevraagd of die bestelling kon worden gewijzigd in die 'superactie'. En gisteren nog ff gemaild over wanneer het nou zou worden opgestuurd; zou vandaag of morgen alles binnen krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjeerd op 22-05-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Ik heb net het bericht gehad dan mijn camera word omgeruild voor een nieuwe (had problemen met de lens) :). Hij is al besteld en komt dus zo snel mogelijk mijn kant op. Da's mooi want ik ben 'em nu al langer kwijt dan dat ik 'em thuis heb gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Lorn op 22-05-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Nestor schreef op 22 mei 2003 @ 16:37:
[...]

Kreeg de dag nadat ik de bestelling had gedaan een mailtje dat die actie zou gaan starten. Dus ik gevraagd of die bestelling kon worden gewijzigd in die 'superactie'. En gisteren nog ff gemaild over wanneer het nou zou worden opgestuurd; zou vandaag of morgen alles binnen krijgen.
Wat ik me nu afvraag is of zo'n bedrijven in 1 keer bijv. 10 camera's binnen krijgen of dat ze precies het aantal camera's bij hun leverancier bestellen als wat bij hun word besteld.

Als je dat nu eens wist dan kon je wel meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen we dit topic niet "het grote wanneer krijg jij je A60/A70 topic" noemen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:56:
kunnen we dit topic niet "het grote wanneer krijg jij je A60/A70 topic" noemen? :|
Vanaf morgen zul je me alleen nog maar plaatjes en ervaringen zien dumpen hier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 16:56:
Als je het maar niet in je hoofd haalt :( ;)

offtopic:
Maar de hint is duidelijk en voor wie het niet helemaal snapt, het gaat hier om ervaringen en niet om "wanneer komt mijn camera nu binnen?"-vragen B) :)

Voor specifieke leveringsvragen zou ik gewoon even MSN, ICQ of mail opzoeken. Dat ontlast de overige lezers enigszins ;)

Genoeg wannabee-mod gespeelt B)

Vanmorgen mijn foto's van de HEMA gehaald en ik was er niet ontevreden over. De kwaliteit haalt het iig niet bij een analoge spiegelreflexcamera maar is zeker goed te noemen :) Zoals belooft gooi ik vergelijkingsmateriaal op zodra ik ook m'n foto's van Dixons binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wicked!!! ik (nouja, me moeder dan) heb em, me eerste pic, een macro die ik altijd al heb willen maken, een AMD486, door een bux beschoten, wat er dan overblijft? zie hier:
http://home.zonnet.nl/fam...load/Afbeelding%20001.jpg
(5xx Kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ziet er goed uit :) Foto is zelf niet zo bijzonder moet ik zeggen maar je ziet wel heel mooi de geringe scherpte-diepte. Hijs mooi gebarsten trouwens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

tnks, ik verbaasde me echt over de qualiteit, op zon foto zie je alles gewoon vele malen beter als met het oog, al die dunne draadjes enzo, zie je normaal nauwelijks, laat staan het stof wat er op ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ik zat net in een ander topic over de HP C735 te lezen en dat zag er ook wel leuk uit. Een 3MP camera. Wat me echter wel opviel is dat ik de foto's niet allemaal zo scherp vond. Vooral bij de randen zie ik vaak onscherpte, iets wat ik bij foto's hier nog niet gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 22 May 2003 @ 19:40:
tnks, ik verbaasde me echt over de qualiteit, op zon foto zie je alles gewoon vele malen beter als met het oog, al die dunne draadjes enzo, zie je normaal nauwelijks, laat staan het stof wat er op ligt
Ik vraag me af of het ook mogelijk is die zelfde precessor in z'n geheel scherp te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 21:01:
[...]

Ik vraag me af of het ook mogelijk is die zelfde precessor in z'n geheel scherp is te krijgen....
Lastig, dan zou hij recht vanboven moeten worden gefotografeerd. En anders met het diafragma aan de slag om het geheel wat scherper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 22 mei 2003 @ 17:10:
[...]
Vanmorgen mijn foto's van de HEMA gehaald en ik was er niet ontevreden over. De kwaliteit haalt het iig niet bij een analoge spiegelreflexcamera maar is zeker goed te noemen :) Zoals belooft gooi ik vergelijkingsmateriaal op zodra ik ook m'n foto's van Dixons binnen heb :)
Hehehe... wacht maar tot je die van Dixons ziet :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Crusader schreef op 22 May 2003 @ 21:20:
[...]

Hehehe... wacht maar tot je die van Dixons ziet :)
Daarom heb ik ze toch ook maar daar laten afdrukken. Hopelijk heb ik ze zaterdag in mijn handen dan kan ik wat inscannen. Ik vond bij een paar foto's de kleuren niet helemaal kloppen. Ook het afsnijden van de foto's vond ik toch wat grof bij de HEMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
offtopic:
[quote]Nestor schreef op 22 May 2003 @ 13:06:
Ok, sinds vandaag staat er als status "klaar" op de site van Progress, ik hoop dat als ik vanmiddag thuis kom m'n a70 klaar ligt :9[/quote]

Welke datumnotatie gebruik je dan bij het invoeren? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om mijn status op te vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Stimpy001 op 22-05-2003 22:05 . Reden: Typefout ]

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hoe zorg je dat ie bij het maken van een macro niet zelf op een punt schersteld (groene hokje) maar bijv. gewoon in het midden van t scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
_ferry_ schreef op 22 May 2003 @ 22:11:
hoe zorg je dat ie bij het maken van een macro niet zelf op een punt schersteld (groene hokje) maar bijv. gewoon in het midden van t scherm?
Macro gebruiken in de P stand bijvoorbeeld en dan AiAF uitzetten in P stand. Dan stelt hij scherp op het middenvlak. Je kan anders ook nog kiezen voor handmatig scherpstellen en dan de kortste afstand nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft concertfoto's.... het viel me alles mee. Ben 10 mei naar Keziah Jones gegaan en heb de A70 op 400 iso gezet, het diafragma op zo groot mogelijk (Av stand), 2 stops onderbelicht (om schietsnelheid nog iets op te schroeven en om de donkerte van een concert goed te laten zien) en dan de schiet-maar-raak-voor-een-knaak stand.

Het resultaat natuurlijk door Neat Image heengehaald, en dan krijg je dit soort dingen: (klik voor grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://arno.meulenkamp.net/albums/keziah_le_splendid/IMG_0949_filtered.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arno.meulenkamp.net/albums/keziah_le_splendid/IMG_1007_filtered.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arno.meulenkamp.net/albums/keziah_le_splendid/IMG_1032_filtered.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://arno.meulenkamp.net/albums/keziah_le_splendid/IMG_1045_filtered.thumb.jpg

Kortom, het houdt niet over, maar het is acceptabel.

Ik heb ook nog een filmpje gemaakt tijdens het concert. Al is deze versie van veel mindere kwaliteit dan het origineel, maar ik vond het belangrijker dat de web versie zo'n 8x kleiner was dan het origineel.

Overigens, nog wat losse opmerkingen:

-ik heb nu in 3 weken een 1800 foto's gemaakt. Het shutter knopje begint een beetje wiebelig te worden. Hebben meer mensen dat gemerkt?

-Ben ik de enige die de bouwkwaliteit wel ok vind, op de shutterknop en het klepje om bij de cf-card te komen na? De plek waar je je vinger zou moeten zetten om het te openen is ook niet op de goede plek, hij wil vaak niet lekker open.

-ik zit met smart te wachten op de lensadapter om eens flink te gaan experimenteren, want het lensbereik is niet echt genoeg voor wat ik wil. Is de bevestiging sterk genoeg om de lens op een tripod vast te zetten en de camera te laten bungelen achter de lens zonder support?

En nog iets anders.. purple fringing zit op het randje van acceptabel, zie bv deze foto die ik dinsdag in Barcelona maakte:
Afbeeldingslocatie: http://arno.meulenkamp.net/albums/ripe_45_day_9/img_1769.thumb.jpg

Verder overigens heel blij met de camera, vooral omdat ik veel andere camera's in handen gehad heb. De shutterlag is bijvoorbeeld erg acceptabel.

CC

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:42 . Reden: wilde even wat toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond bij een paar foto's de kleuren niet helemaal kloppen. Ook het afsnijden van de foto's vond ik toch wat grof bij de HEMA.
Heb alleen de Hema nog maar geprobeerd en was wel blij met het resultaat. Aangezien ik toch nog 2x dezelfde foto's moet uitprinten probeer ik meteen maar het kruitvat en de dixons. Leuk om eens te kijken wat het verschil is.

CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:29

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:32:
wat betreft concertfoto's.... het viel me alles mee. Ben 10 mei naar Keziah Jones gegaan en heb de A70 op 400 iso gezet, het diafragma op zo groot mogelijk (Av stand), 2 stops onderbelicht (om schietsnelheid nog iets op te schroeven en om de donkerte van een concert goed te laten zien) en dan de schiet-maar-raak-voor-een-knaak stand.

Het resultaat natuurlijk door Neat Image heengehaald, en dan krijg je dit soort dingen: (klik voor grote versie)
Zou je het onbewerkte origineel eens willen posten? Lijkt me wel interresant om te zien hoe dat verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik trouwens ook de enige die neatimage vind zuigen? het maakt je foto's zo "plastic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hneel schreef op 22 mei 2003 @ 23:17:
Zou je het onbewerkte origineel eens willen posten? Lijkt me wel interresant om te zien hoe dat verbeterd is.
Welke foto had je in gedachten?
ben ik trouwens ook de enige die neatimage vind zuigen? het maakt je foto's zo "plastic"
Het is net als met audio, je moet de noisereduction met mate toepassen, niet alles meteen op 100% gooien, of 1 standaardinstelling voor alles gebruiken.

Voor noisereduction vind ik Neat Image ongeslagen. Het is alleen nogal wat werk.

edit:
Overigens, zoals misschien duidelijk is uit de foto's... ik heb nog een hoop te leren met Neat Image, ik heb namelijk zelfs een A40 profiel gebruikt ipv er zelf een te maken, ik had ook nogal haast, moest een paar uur later een vliegtuig halen, dus er moet veel meer uit te halen zijn.

CC

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 00:06 . Reden: foto's toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 11-09 20:43
Mooie foto's chuckychesthair, alleen wat mij even snel opviel, dat op al deze foto's een blauw puntje te zien is. Op de eerste twee rechtsboven en de onderste twee linksboven/midden...
Ik neem aan dat je die er niet zelf in gezet hebt? Misschien ook een kapotte "pixel"?

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen wat mij even snel opviel, dat op al deze foto's een blauw puntje te zien is. Op de eerste twee rechtsboven en de onderste twee linksboven/midden...
Ik neem aan dat je die er niet zelf in gezet hebt? Misschien ook een kapotte "pixel"?
Nu kan ik het ook niet meer niet zien... Kutjebef, een dode "pixel" in mijn A70... hmm... hij valt gelukkig meestal niet op. Wat zijn de garantiebepalingen eigenlijk? Schermen hebben meestal een bepaald percentage wat als normaal wordt gezien.

Ik heb snel even een behoorlijk aantal foto's gecheckt en het is op alle foto's wel te zien, alleen meestal bijna niet en hoe hoger de iso, hoe beter te zien.

Niet een enorm probleem, maar toch niet heel ok.

CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ik heb vandaag Dane-Elec cf 256Mb besteld

iemand die niet helemaal goede compatibiliteit ervaart met een a60 en dan elec, heb het nergens gelezen maar vraag ff voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook 256 mb van dane alec voor mn A70, geen probs hier.
maar dat verwacht ik ook wel van dane elec, heb in mijn computertje ook dane elec zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hier 128MB Dane Alec in een A60, absoluut geen probs. Ik heb geen ervaring met ander CF (alleen xD) maar het gaat redelijk vlot.

Have phun with the cam and post some pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik ga mij binnenkort ook een A70 cadeau doen :-)
ik stap nu dus over van een PS A30 naar een A70
ik denk wel dat het een hele verbetering zal zijn.

net ff gemaild met Alternate, want hij is daar op het moment niet leverbaar
kreeg een mail terug dattie waarschijnlijk 30 mei weer leverbaar is
en dan ga ik 'm daar ff oppiken, woon er toch vlakbij.
375 eurotjes voor de A70 is toch niet teveel dacht ik zo
oke, volgens de pricewatch zijn er goedkopere , maar dan heb je weer verzendkosten enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
Joepie! De Transcend CF 512Mb 30x module ligt thuis op mijn te wachten! :*) Eergisteren hoorde ik nog dat het 10 dagen ging duren!

_/-\o_ Interngeheugen.com _/-\o_

Ik heb nu een beetje door hoe de camera werkt en zal maandag wat pics posten...

[ Voor 22% gewijzigd door BigEagle op 23-05-2003 12:16 . Reden: Typo ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

zAo schreef op 23 mei 2003 @ 08:34:
Hier 128MB Dane Alec in een A60, absoluut geen probs. Ik heb geen ervaring met ander CF (alleen xD) maar het gaat redelijk vlot.

Have phun with the cam and post some pics :)
Same here, no problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat geëxperimenteerd met m'n A70 op telescoop gemonteerd:
zonder zoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/T.A.J.Kelder/zoom1.jpg
met zoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/T.A.J.Kelder/zoom2.jpg
met telescoop 700x20mm:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/T.A.J.Kelder/zoom3.jpg
met telescoop 700x4mm
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/T.A.J.Kelder/zoom5.jpg

Je ziet bij de grootste vergroting hoe slecht mijn telescoop is :)....volgens mij breekt de lens de verschillende kleuren anders, waardoor je die verschuiving krijgt.
Hierbij bewezen: koop nooit een telescoop onder de €200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

zo, net de stad in geweest, en een A60 gekocht voor het 25-jarig huwelijk van m'n ouders aanstaande zondag... Uiteraard ook voor een deel eigenbelang :P

net ff wat foto's en een filmpje gemaakt, ziet er goed uit...
helaas ook meteen maar weer ingepakt, als t ff meezit as zondag dus foto's van mij..

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
DoD Cerberus schreef op 23 mei 2003 @ 14:10:
helaas ook meteen maar weer ingepakt, als t ff meezit as zondag dus foto's van mij..
Ik neem aan dat je wel wat geheugen erbij hebt gekocht evenals een paar goede oplaadbare batterijen? Anders ben je zondag na een paar foto's niet zo vrolijk meer ;)
feli trouwens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site: http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html

Staan ENGELSE hardware/software handleidingen van de a60 en a70, het is iig beter dan duits mocht je niet de ned. handleiding hebben...

Als iemand de Ned. handleiding in pdf heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 13:12:
Nog wat geëxperimenteerd met m'n A70 op telescoop gemonteerd:
zonder zoom:
[afbeelding]
met zoom:
[afbeelding]
met telescoop 700x20mm:
[afbeelding]
met telescoop 700x4mm
[afbeelding]

Je ziet bij de grootste vergroting hoe slecht mijn telescoop is :)....volgens mij breekt de lens de verschillende kleuren anders, waardoor je die verschuiving krijgt.
Hierbij bewezen: koop nooit een telescoop onder de €200 ;)
Wow, vette vergroting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 14:41:
Als iemand de Ned. handleiding in pdf heeft hoor ik het graag.
Ik durf er wat om te verwedden dat jij de startpost die ik zo zorgvuldig heb gemaakt niet gelezen hebt :P

Doe jezelf een lol en ga daar eens kijken of je daar een Nederlandse handleiding in pdf vorm kunt vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Door de enorme stroom goede ervaringen in het gadgetforum over de Canon Powershot A70 ben ik vandaag over gegaan tot aankoop van dit grappig apparaatje. Meteen natuurlijk ff geprobeerd, maar ik zie dat ik er wel ff voor moet gaan zitten voor ik weet hoe ik mooie foto's kan maken.

Maar toch heb ik heel veel gehad aan de mensen die hun ervaringen hebben gedeeld. Daarom dus bij deze bedankt :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

SmartDoDo schreef op 23 May 2003 @ 14:18:
[...]

Ik neem aan dat je wel wat geheugen erbij hebt gekocht evenals een paar goede oplaadbare batterijen? Anders ben je zondag na een paar foto's niet zo vrolijk meer ;)
feli trouwens :Y)
in 1 keer goed gegokt, heb t topic hier eerst s goed doorgelezen en ben daarna pas de stad in gegaan :)

heb € 304,- betaald voor de camera bij de megapool (via de laagste-prijs-garantie)
meteen naar een fotowinkel waar de CF-cards in de aanbieding waren en 128 mb kaartje gekocht..
en op de terugweg nog ff langs de dynabyte voor een pakje batterijen uit de aanbieding (zoals eerder vermeld in dit topic)

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

DoD Cerberus schreef op 23 May 2003 @ 16:20:
[...]

in 1 keer goed gegokt, heb t topic hier eerst s goed doorgelezen en ben daarna pas de stad in gegaan :)

heb € 304,- betaald voor de camera bij de megapool (via de laagste-prijs-garantie)
meteen naar een fotowinkel waar de CF-cards in de aanbieding waren en 128 mb kaartje gekocht..
en op de terugweg nog ff langs de dynabyte voor een pakje batterijen uit de aanbieding (zoals eerder vermeld in dit topic)
de a60 of a70???

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Om de een of andere reden gok ik op de A60. (Het kan zijn omdat dat een paar posts terug gezegd werd).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 00:19:
[...]

Nu kan ik het ook niet meer niet zien... Kutjebef, een dode "pixel" in mijn A70... hmm... hij valt gelukkig meestal niet op. Wat zijn de garantiebepalingen eigenlijk? Schermen hebben meestal een bepaald percentage wat als normaal wordt gezien.

Ik heb snel even een behoorlijk aantal foto's gecheckt en het is op alle foto's wel te zien, alleen meestal bijna niet en hoe hoger de iso, hoe beter te zien.

Niet een enorm probleem, maar toch niet heel ok.

CC
Join the club :(, ik heb ook 2 dead pixels, een DOA dus. Mijne gaat maandag terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

lol, gister met een sluitertijd van 15 sec een nachtfoto gemaakt, is best grappig om rond middernacht een foto zonder flits te maken waarbij je toch nog alles kan zien. al hebben we het dan natuurlijk niet over de qualiteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
_ferry_ schreef op 23 May 2003 @ 19:05:
lol, gister met een sluitertijd van 15 sec een nachtfoto gemaakt, is best grappig om rond middernacht een foto zonder flits te maken waarbij je toch nog alles kan zien. al hebben we het dan natuurlijk niet over de qualiteit :P
Kwaliteit is heel prima hoor, alleen wel een statief icm zelfontspanner gebruiken, anders wil het idd echt niet.

Zolang je 'm maar stil houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Weet iemand of er grote vershillen zijn tussen de a70 en de a300 (behalve de zoom dan) ? En dan heb ik het meer over de kwaliteit van de fotos.
Prijs verschilt wel 100 euros, vind ik best veel geld en ze zijn beiden 3,2 megapixels.

[ Voor 25% gewijzigd door bones op 23-05-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Heb eindelijk een replacement gekregen voor mijn A70 met kapot sluitertje. Ik heb er trouwens een kingston 128 mb kaartje bij en de oplaadbare bats haal ik morgen even.
Ik hoop dat er nu niets meer mis gaat met de camera. Ga van het weekend lekker schieten, want zoontje is jarig. Hoera! :*)

Edho

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.