Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
jbcyber schreef op 19 mei 2003 @ 14:57:
Heeft transcent nog verschillende soorten geheugen of is dat allemaal hetzelfde??
Bij mijn weten zijn er verschillende soorten Transcend geheugen ja. Even als voorbeeldje.

Ik heb net even mijn A70 getest op continue schieten.
Instelling: P Mode, 2048x1536, Superfijn, Continue opname.

Even een aantal foto's gemaakt terwijl Sonique muziek aan het afdraaien was en daar kwamen de volgende resultaten uit:

Foto1 - 0,76 sec. - Foto2
Foto2 - 0,54 sec. - Foto3
Foto3 - 0,50 sec. - Foto4
Foto4 - 0,54 sec. - Foto5
Foto5 - 0,54 sec. - Foto6
Foto6 - 0,54 sec. - Foto7
Foto7 - 0,59 sec. - Foto8
Foto8 - 1,08 sec. - Foto9
Foto9 - 1,88 sec. - Foto10
Foto10 - 1,95 sec. - Foto11

Hieruit blijkt dus dat op de maximale resolutie er 7 foto's strak achterelkaar geschoten kunnen worden waarna de interne buffer, het flash geheugen òf beiden de datastroom niet meer bij kunnen houden. Vanaf foto 8 zie je dan ook de tijd tussen de foto's oplopen. Wellicht dat iemand met ander geheugen deze test ook eens zou kunnen doen, dan is er wellicht wel of geen verschil te zien in snelheid.

Zo en zo zie je dat (dankzij de interne buffer?) de camera met dit geheugen vlot genoeg is voor normaal fotogebruik :)

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:13:
Heeft er iemand al eigenlijk ervaringen opgedaan met de waterdichte case voor deze camera? Ben zelf namelijk van plan om over enige tijd wat onderwater foto's te gaan schieten.
Misschien kun je dan nog het beste eens op het powershot forum kijken. In Nederland zijn nog vrijwel geen accesoires te krijgen voor de A60/A70 dus ik denk niet dat je veel ervaringen van Nederlanders tegen zult komen hierover :)

[ Voor 17% gewijzigd door SmartDoDo op 19-05-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Woei,

net gebeld en mijn A70 is er, morgen ophalen! Vervolgens langs mediamarkt om de lowepro Z20 te halen.

Kep net de Powerbank 3 gehaald, die gaat dus nu in het stopcontact (18 uur laden, Gaap...)
Morgen komt via tweakers de dane-elec CompactFlash 128mb binnen.

Het belooft een spannende tijd te worden :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
SmartDoDo schreef op 19 mei 2003 @ 15:14:
[...]
Wellicht dat iemand met ander geheugen deze test ook eens zou kunnen doen, dan is er wellicht wel of geen verschil te zien in snelheid.
Hmmm wil ik eigenlijk wel eens uitproberen. Maar hoe heb je dit precies gedaan? (hoe kom je aan zulke nauwkeurige tijden?) Met remotecapture ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Heel eenvoudig :) Gewoon inventief zijn ;)

Ik heb Sonique muziek laten draaien en foto's van mijn scherm gemaakt. Als je de foto's later terugziet, zie je de tijd waarop de foto gemaakt is. Trek de tijd van de ene foto van de andere af en je weet hoeveel tijd er tussen zat 8)

Ik heb net eventjes getest met het Canon geheugen wat erbij geleverd wordt en dat blijkt wel langzamer te zijn. Ik wil de resultaten in een nette tabel zetten dus die krijgen jullie zo wel te zien.

* SmartDoDo is React en HTML-n00b. Ben allang blij dat ik een tabel heb kunnen maken in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
D'oh! Zo simpel dat ik het bijna zelf had kunnen verzinnen ;)
* Tycoontje snapt nu ook waarom Sonique

Hmmm.. vanaf de 16-18e foto ofzo krijg ik busy en wordt ie aanmerkelijk trager. Ook blijft het bovenste ledje nog een tijdje groen knipperen totdat ie volgens mij echt klaar is met wegschrijven. Zelfs als je 'm ondertussen 'uit' zet. Bovendien trekt ie pas na het wegschrijven de lens weer in. Wat je al niet ontdekt tijdens zo'n experiment! :Y)

[ Voor 78% gewijzigd door Tycoontje op 19-05-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ok, ik had toch geen zin om wat aan mn werk te doen dus dan maar een mooi tabelletje :P en dat voor iemand die de ballen verstand heeft van tabellen in react 8)

Transcend 256MB 30x ---- Canon 16MB

Foto10.76Foto2Foto10.77Foto2
Foto20.54Foto3Foto20.55Foto3
Foto30.50Foto4Foto30.58Foto4
Foto40.54Foto5Foto40.58Foto5
Foto50.54Foto6Foto50.55Foto6
Foto60.54Foto7Foto60.63Foto7
Foto70.59Foto8Foto70.58Foto8
Foto81.08Foto9Foto81.80Foto9
Foto91.88Foto10Foto92.54Foto10
Foto101.95Foto11Foto102.43Foto11

Instellingen A70:

• P-mode
• 2048x1536
• Superfine
• Continue mode
• Ontspanknop ingedrukt houden tijdens het fotograferen van afspeeltijd Sonique

Wellicht leuk voor anderen om onder dezelfde omstandigheden ook eens te testen :)

Foto's zijn ongeveer 1,3 MB groot en geschoten op 1/20e sec.

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 19-05-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Ik wil het best proberen, maar ik heb alleen winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 19 May 2003 @ 16:41:
Ik wil het best proberen, maar ik heb alleen winamp.
Dat gaat wat moeilijk omdat winamp geen 1/100ste van een seconde laat zien :) Anders gaat het afronden zo grof ;)

Wellicht een tijdprogje proberen ofzo? Het is en blijft natuurlijk maar een eenvoudige manier van testen.

edit: Oh, Tycoontje je weet dat er een pdf van de NL handleiding beschikbaar is?

[ Voor 11% gewijzigd door SmartDoDo op 19-05-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 19 May 2003 @ 16:45:
[...]
Dat gaat wat moeilijk omdat winamp geen 1/100ste van een seconde laat zien :) Anders gaat het afronden zo grof ;)

Wellicht een tijdprogje proberen ofzo? Het is en blijft natuurlijk maar een eenvoudige manier van testen.

edit: Oh, Tycoontje je weet dat er een pdf van de NL handleiding beschikbaar is?
Daarom zei ik het ook, winamp word geen succes. Mijn mpixels zijn ook lager. Dus echt vergelijkbaar is het niet.

Dane-elec staat niet bekend om z'n snelheid. Dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ben hard op zoek naar een betere timer dan een stopwatch (lcd van zo'n ding is net iets te traag voor een duidelijke tijd.. hehe)

En ik ken de pdf met de gescande handleiding. Sterker nog, een vriend van me is zo aardig geweest om 'm ongevraagd dubbelzijdig voor me uit te printen :)
Toch zou ik graag nog de originele zien te bemachtigen. Is toch leuker als je op een woord wilt zoeken enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog maar een foto'tje. De zon heeft hier vandaag heel even geschenen, dus ik snel met mijn a60 naar buiten.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~rkouw/Paarse%20Bloem%20640x480.jpg

Alleen jammer dat die schaduw eroverheen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:54:
En nog maar een foto'tje. De zon heeft hier vandaag heel even geschenen, dus ik snel met mijn a60 naar buiten.

[afbeelding]

Alleen jammer dat die schaduw eroverheen ligt.
Ik ben er niet echt gecharmeerd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Misschien gewoon een flash stopwatch gebruiken?
http://www.flashsim.com/pubDown/hbps/watch.swf (3x knopje rechts boven, 1x rechts onder).
Misschien eerst 10 minuten testen of ie nauwkeurig is?

Deze is ook leuk: http://www.peoplessavings...stforkids/stopwatch.shtml

[ Voor 18% gewijzigd door Tjark op 19-05-2003 17:09 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Haha
Ik zit net een stopwatch te proggen in flash. Met duizenden van secondes, maar de snelheid deugt niet. Ik zie secondes door elkaar staan.

Bij deze krijg ik de indruk dat de frames per second niet hoog genoeg is, want hij ziet er stukken trager uit dan een echte stopwatch.

Die 2e ziet er beter uit!

Verdorie.. batterijen op 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Tycoontje op 19-05-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 19 May 2003 @ 16:58:
[...]

Ik ben er niet echt gecharmeerd van.
Dat verwachtte ik al, nog maar een entje door oefenen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Heel mooi TjarkVerhoeven :) Is idd een goed alternatief voor Sonique. Nu wacht ik dus nog op een paar mooie tabellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Helaas deugt deze testmethode niet, kom ik net achter. Viel opeens op bij die 2e teller in flash (met 1 groot wit vlak) dat ie veel sneller schiet. Heeft natuurlijk alles te maken met hoe groot het plaatje is en dat ligt er weer aan hoe goed ie het kan compressen...

Oh en die flash teller blijkt ook niet snel genoeg, want ik zie steeds 2 frames met 0.04 seconden verschil over elkaar :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tycoontje op 19-05-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Ik zit er over te denken om ook zo'n A70 te kopen.
Enigste minpuntje wat mij aan het twijfelen brengt is de afdrukvertraging of "shutter lag" (dacht ik)...Is dit niet heel irritant? Er zijn iig camera's die vrijwel geen vertraging hebben, maar veel gebruikers kiezen dus blijkbaar toch bewust voor deze A70 met wel vertraging.

Waarom geen camera zonder vertraging (zoals,volgens verkoper bij steenweg, de Ricoh G3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Wolf3D schreef op 19 May 2003 @ 18:54:
Waarom geen camera zonder vertraging (zoals,volgens verkoper bij steenweg, de Ricoh G3)?
Omdat de specs van die camera anders zijn dan een A70 :)
Daarbij, afdrukvertraging :? Ongetwijfeld maar ik kan me er totaal niet aan storen :)

Kijk, je drukt de afdrukknop half in, de camera stelt scherp wat even tijd (Halve seconde?)nodig heeft, daarna druk je door wat vervolgens vrijwel direct een foto tot gevolg heeft. Als ik echt direct een foto moet kunnen nemen dan stel ik wel handmatig scherp zodat ik direct (zonder enige merkbare vertraging) een foto kan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
AHA ! Ik dacht dat je die afdruk vertraging altijd had...
En zijn actie foto's wel goed te nemen met de A70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Een vraagje Canon adverteert nu met direct print op tv. Nu heeft de A70 dat ook. Nu vroeg ik me af hoe dat precies werkt?

Aangezien ik mijn camera nog niet heb maar wel nieuwsgierig ben zou ik dat toch wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Wolf3D schreef op 19 May 2003 @ 19:08:
AHA ! Ik dacht dat je die afdruk vertraging altijd had...
En zijn actie foto's wel goed te nemen met de A70?
In feite heb je wel altijd een vertraging ja. Per camera verschilt dat. De vertraging waar we het hier over hebben is dus de tijd die de camera nodig heeft om scherp te stellen. Eenmaal scherp gesteld maakt de A60/A70 vrijwel meteen een foto.
Normaal gesproken zul je dus idd niet direct door kunnen drukken omdat er eerst nog scherp gesteld moet worden.

Bij bijvoorbeeld actie foto's zou je handmatig op een bepaalde afstand scherp kunnen stellen en zo gelijk door kunnen drukken. :)
Maar om even terug te komen op de Ricoh G3. Die camera heeft bijvoorbeeld geen diafragmavoorkeuze of sluitertijdvoorkeuze. Ook manual focus kent hij niet. T.o.v. een A60/A70 is het dus een eenvoudiger toestel.
jbcyber schreef op 19 May 2003 @ 19:10:
Een vraagje Canon adverteert nu met direct print op tv. Nu heeft de A70 dat ook. Nu vroeg ik me af hoe dat precies werkt?

Aangezien ik mijn camera nog niet heb maar wel nieuwsgierig ben zou ik dat toch wel willen weten.
Direct print is niets meer of minder dan dat je de camera direct op een fotoprinter of specifieke bubblejet printer kunt aansluiten. Je hebt dus geen PC meer nodig om af te kunnen drukken. :)
Persoonlijk niet zo erg geweldig, via de PC kun je de foto's nog wat nabewerken en dat is eigenlijk altijd wel gewenst (contrast, kleur etc.) :)

Zie ook: http://www.powershot.com/powershot2/directprint/index.html

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 19-05-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Kan iemand mij vertellen wat het A-model betekend? (A-70) Ik zie ook de S-serie.... welke is beter? of is dit een relatief begrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
jvdb1975 schreef op 19 May 2003 @ 19:42:
Kan iemand mij vertellen wat het A-model betekend? (A-70) Ik zie ook de S-serie.... welke is beter? of is dit een relatief begrip?
Ik denk dat het te maken heeft met de instel handmatige mogelijkheden en de totaal mogelijkheden van het toestel

S = Standaard toestel, weinig features
A = Toestel met handmatig in te stellen features
G = Toestel met veel handmatig in te stellen features

Of zie ik dit verkeerd?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 19 mei 2003 @ 19:44:
[...]

Ik denk dat het te maken yheeft met de instel handmatige mogelijkheden en de totaal mogelijkheden van het toestel

S = Standaard toestel, weinig features
A = Toestel met handmatig in te stellen features
G = Toestel met veel handmatig in te stellen features

Of zie ik dit verkeerd?
LOL :P Nee, dat is het niet :)

A-serie is eenvoudig gezegd de eenvoudige gebruikersserie. De lagere prijsklassen
S-serie is wat professioneler. De middelklasse
G-serie is zeg maar semi-professioneel. De hogere klasse
Dan heb je nog de D10 etc. modellen die binnen de professional range zit.

Overigens hebben de A, S en G serie volgens mij wel specifieke namen, welke dat zijn zou ik zo even niet weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

tenx maar weer. Ik ga op korte termijn zeer waarschijnlijk de A70 aanschaffen. Dan is er weer een A70-freak bij het lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
Ja...ik ben ook overtuigd! Nog een A70-freak erbij duzzzz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik lees hier en daar steeds over het merk GP qua batterijen. Maar heeft er hier iemand ook ervaringen met de batterijen van de Hema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Progress. Maar tot op heden heb ik nog geen reactie gehad op mijn mail. (Misschien ben ik ook wel te ongeduldig ->wie kopt hem als eerste in?)

Kan iemand vertellen hoe dat gaat bij Progress? Krijg je een bevestigingsmailtje of staat er zomaar in een keer de postbode op de stoep met eem pakketje?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 20:09:
Hey, ik lees hier en daar steeds over het merk GP qua batterijen.
Dat komt omdat die onder de tweaker gemeenschap nu eenmaal erg bekend is. :) In feite zit er meestal niet zoveel verschil tussen de verschillende merken zolang je maar batterijen neemt met een hoge capaciteit. Zelf heb ik dan wel geen ervaring met Hema oplaadbare batterijen maar ik meen dat ik wel positieve opmerkingen voorbij heb zien komen. Een miskoop doe je er niet aan iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Stimpy001 schreef op 19 May 2003 @ 20:13:
Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Progress. Maar tot op heden heb ik nog geen reactie gehad op mijn mail. (Misschien ben ik ook wel te ongeduldig ->wie kopt hem als eerste in?)

Kan iemand vertellen hoe dat gaat bij Progress? Krijg je een bevestigingsmailtje of staat er zomaar in een keer de postbode op de stoep met eem pakketje?
Ik heb de a70 8 mei besteld bij Progress en tot op heden nog niets ontvangen, schijnt twee weken levertijd te zijn, dus zal wel hopelijk a.s. donderdag worden.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
wow, een vraagje over geheugen en ik krijg gelijk de tabellen om m'n oren... :)

Zal mijn SanDisk 128 MB Compact Flash Card Ultra SDCFH-128 ff testen.. Heb trouwens de transcend al wel besteld... Heb nl nogal veel foto's nodig om al die skyscrapers in NY te schieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Swa-baldie schreef op 19 May 2003 @ 20:24:
wow, een vraagje over geheugen en ik krijg gelijk de tabellen om m'n oren... :)
Tja, dat krijg je ervan als ik even actief wordt ;)
Het leek me wel grappig om het eens te vergelijken. Ik denk zelf dat de snelheid van het geheugen bij normaal gebruik erg weinig uitmaakt, omdat foto's via de interne buffer naar het geheugen gaan. Als er al langzaam geheugen inzit, dan wordt dat deels opgevangen :)

Je ziet duidelijk dat bij het Canon geheugen wat standaard bij de camera zit, na 7 foto's langzamer gaat dan de Transcend. Ik vermoed dat de buffer dan vol raakt en het CF kaartje op dat moment minder snel blijkt te zijn dan de Transcend. althans, dat is mijn theorie dus. :)

Overigens heb ik vanavond maar gelijk mn 2e kaartje 256MB Transcend geheugen besteld 8) Alvast voor de vakantie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
[b][message=17829288,noline]SmartDoDo schreef op 19 mei 2003 @ 20:32
Overigens heb ik vanavond maar gelijk mn 2e kaartje 256MB Transcend geheugen besteld 8) Alvast voor de vakantie :9
BIj interngeheugen.com is de levertijd momenteel ongeveer 10 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Swa-baldie schreef op 19 May 2003 @ 20:37:
[...]

BIj interngeheugen.com is de levertijd momenteel ongeveer 10 dagen
Hoe weet jij waar ik het besteld heb :P (Ja, omdat dat de enige is die dat geheugen heeft, ok ;) )
Voorlopig ga ik toch nog niet op vakantie dus het kan even wachten. Zijn er al A60/A70 gebruikers die hun foto's hebben laten afdrukken? Ik ga vanavond namelijk een aantal foto's op 10x15 en een op 20x30 laten afdrukken via de Hema. Ben heel benieuwd hoe de kwaliteit is op papier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
SanDisk 128 MB Compact Flash Card Ultra SDCFH-128
foto 1 - 0.59
foto 2 - 0.61
foto 3 - 0.56
foto 4 - 0.58
foto 5 - 0.51
foto 6 - 0.52
foto 7 - 0.56
foto 8 - 0.52
foto 9 - 0.52
foto 10- 0.52

Na foto 12 begonen ie even te happeren en weg te schrijven

Instellingen A70:

- P-mode
- 2048x1536
- Superfine
- Continue mode
Ontspanknop ingedrukt houden tijdens het fotograferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Laatst online: 11-04 07:03
Nestor schreef op 19 mei 2003 @ 20:24:
[...]

Ik heb de a70 8 mei besteld bij Progress en tot op heden nog niets ontvangen, schijnt twee weken levertijd te zijn, dus zal wel hopelijk a.s. donderdag worden.
Maar heb je dan wel mail gehad of iets dergelijks of ga je nu uit van blind vetrouwen?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Swa-baldie schreef op 19 May 2003 @ 20:55:
SanDisk 128 MB Compact Flash Card Ultra SDCFH-128
foto 1 - 0.59
foto 2 - 0.61
foto 3 - 0.56
foto 4 - 0.58
foto 5 - 0.51
foto 6 - 0.52
foto 7 - 0.56
foto 8 - 0.52
foto 9 - 0.52
foto 10- 0.52

Na foto 12 begonen ie even te happeren en weg te schrijven

Instellingen A70:

- P-mode
- 2048x1536
- Superfine
- Continue mode
Ontspanknop ingedrukt houden tijdens het fotograferen
Kijk nog gauw even wat je sluitertijd en gemiddelde filegrootte is voor je alles wegdondert... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
Tycoontje schreef op 19 mei 2003 @ 21:00:
[...]

Kijk nog gauw even wat je sluitertijd en gemiddelde filegrootte is voor je alles wegdondert... :)
File Name
IMG_0460.JPG
Camera Model Name
Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time
19-5-2003 20:49:52
Shooting Mode
Program AE
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/40
Av( Aperture Value )
2.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
Auto
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
5.4 mm
Digital Zoom
None
Image Size
2048x1536
Image Quality
Superfine
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
File Size
909KB
File Number
104-0460
Drive Mode
Continuous shooting

Dit is qua grootte het gemiddelde ongeveer.

Hoezo wil je dit weten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Omdat een kortere sluitertijd waarschijnlijk (tenzij ie het multitasking doet) betekent dat je tijden korter worden. En, zoals ik al eerder zei, een grotere filesize (meer details in de foto) betekent dat ie langer moet schrijven, dus het heeft zwaar invloed op je test.

Toch maar even Sonique geinstalleerd...

Apacer PhotoSteno Pro (26x @write?)

Foto10.85Foto2
Foto20.56Foto3
Foto30.59Foto4
Foto40.66Foto5
Foto50.59Foto6
Foto60.58Foto7
Foto70.62Foto8
Foto80.60Foto9
Foto90.56Foto10
Foto100.59Foto11
Foto110.59Foto12
Foto120.62Foto13
Foto130.59Foto14
Foto140.61Foto15
Foto150.62Foto16
Foto160.63Foto17
Foto170.96Foto18
Foto181.51Foto19
Foto191.43Foto20
Foto201.44Foto21
Foto211.49Foto22
Foto221.41Foto23
Foto231.49Foto24
Foto241.46Foto25

Instellingen A70:
• P-mode
• 2048x1536
• Superfine
• Continue mode
• Ontspanknop ingedrukt houden tijdens het fotograferen van afspeeltijd Sonique

Resultaat:
• Filegrootte van zo'n 560kb
• Sluitertijd van 1/10
(Uiteraard heeft dit gigantische gevolgen voor de snelheid en nauwkeurigheid)

Begint dus pas bij 17/18 met trager worden onder deze omstandigheden.

Table afgekeken van SmartDoDo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tycoontje op 19-05-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 19 May 2003 @ 21:36:
Omdat een kortere sluitertijd waarschijnlijk (tenzij ie het multitasking doet) betekent dat je tijden korter worden.

Resultaat:
• Filegrootte van zo'n 560kb
• Sluitertijd van 1/10
(Uiteraard heeft dit gigantische gevolgen voor de snelheid en nauwkeurigheid)

Begint dus pas bij 17/18 met trager worden onder deze omstandigheden.

Table afgekeken van SmartDoDo :)
Afkijken mag, het wiel hoeft natuurlijk niet opnieuw uitgevonden te worden :)

Overigens begrijp ik niet hoe je een aan filesize van zo'n 560kb komt. Iedere foto van mij is zo'n 1,2 à 1,3 MB groot en in dezelfde instelling genomen als je beschrijft. Mijn foto's zijn overigens op 1/20e genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Zo weinig mogelijk detail dus. Dan wordt het echt stukken beter compressed...
Moet je maar eens even mee experimenteren. Misschien dat ik nog wel kortere tijden kan krijgen. Dus tja, eigenlijk zitten we appels met peren te vergelijken, maar het blijft een leuk experiment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

woei, ik heb me ma zover gekregen om een A60 te kopen, echt relaxt, beter dan me kodak dc3200 van 1 meg pixel, en zonder zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Stimpy001 schreef op 19 May 2003 @ 20:56:
[...]

Maar heb je dan wel mail gehad of iets dergelijks of ga je nu uit van blind vetrouwen?
Ja, heb wel mail gehad van ene Frank ofzo. En op de site staat als status nog steeds 'gepland'.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Tycoontje schreef op 19 May 2003 @ 21:46:
Dus tja, eigenlijk zitten we appels met peren te vergelijken, maar het blijft een leuk experiment :)
Heel juist :Y) :+

Er is iig duidelijk zichtbaar dat het interne buffer goed zijn werk doet. Ook denk ik dat hier wel uit blijkt dat het niet veel uitmaakt of je specifiek snel of normaal geheugen gebruikt. :)
_ferry_ schreef op 19 mei 2003 @ 21:49:
woei, ik heb me ma zover gekregen om een A60 te kopen, echt relaxt, beter dan me kodak dc3200 van 1 meg pixel, en zonder zoom
Ik was je in het andere topic al tegengekomen :)
Goede keus, kan niet anders zeggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 19 mei 2003 @ 20:41:
[...]

Hoe weet jij waar ik het besteld heb :P (Ja, omdat dat de enige is die dat geheugen heeft, ok ;) )
Voorlopig ga ik toch nog niet op vakantie dus het kan even wachten. Zijn er al A60/A70 gebruikers die hun foto's hebben laten afdrukken? Ik ga vanavond namelijk een aantal foto's op 10x15 en een op 20x30 laten afdrukken via de Hema. Ben heel benieuwd hoe de kwaliteit is op papier :)
Ik heb er een stuk of 20 op 10x15 laten afdrukken bij een Kodac fotoprint snelservice: CD inleveren, 1 uur wachten en klaar. De kwaliteit was echt super: mooie kleuren en lekker scherp. Wel zag ik dat de gezichten iets bruiner werden weergegeven dan ik verwacht had, niet storend. De volgende keer zal ik ze vragen de foto's niet 'op te fleuren'. Verder vond ik het niet leuk dat de foto's werden bijgeknipt: origineel 4:3 en bijgeknipt tot 3:2. Het schijnt dat het kruitvat ook in 4:3 kan afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Stimpy001 schreef op 19 mei 2003 @ 20:13:

Ik heb afgelopen donderdag bij Progress besteld.

Ik moet zeggen dat het contact via e-mail erg goed verloopt tot nu toe. Ik heb met ene Remko gemaild.

Volgens hem was de levertijd ook ongeveer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hehe, heb progress net ook gemaild over de levertijd :P Als die namelijk 2 weken is kan ik de a60 nu bestellen want over een week ofzo heb ik het geld :) Scheelt me wachttijd...

Wat zijn de echt noodzakelijk accesoires om er een beetje leuk mee te kunnen prutsen? Extra batterijen? Extra geheugen?

[edit]
;)
Extra geheugen is dus wel erg handig...maar er zitten standaard al batterijen bij volgens progress...vind alleen nergens of dit ook goede zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Koetjeboe op 19-05-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
De verhouding heb ik zelf dan al aangepast om inderdaad te voorkomen dat er op de verkeerde plaatsen worden afgeknipt. Aan de hand van de foto's kan ik mijn monitor dan zo instellen dat ze het meest overeenkomen met de afgedrukte foto's.
Koetjeboe schreef op 19 mei 2003 @ 22:39:
Wat zijn de echt noodzakelijk accesoires om er een beetje leuk mee te kunnen prutsen? Extra batterijen? Extra geheugen?
Al eens door de startpost gelezen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door SmartDoDo op 19-05-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Koetjeboe, ik weet niet precies of Progress er met een of andere actie nog batterijen bij stopt, maar de standaard batterijen die Canon erbij levert zijn niet oplaadbaar en dus erg snel op. Ze zijn echt bedoeld om de cam meteen even te kunnen gebruiken ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Tycoontje schreef op 19 May 2003 @ 23:11:
Koetjeboe, ik weet niet precies of Progress er met een of andere actie nog batterijen bij stopt, maar de standaard batterijen die Canon erbij levert zijn niet oplaadbaar en dus erg snel op. Ze zijn echt bedoeld om de cam meteen even te kunnen gebruiken ofzo..
Ah, ok, bedankt voor de opheldering :) Dan neem ik gewoon die set met oplader/4batterijen erbij.

En ja SmartDoDo, en hij's erg mooi en super nuttig :+ Hulde ervoor. Van de geheugenuitbreiding was een beetje domme vraag, maaja, tis al laat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Let ook even op de tip dat een tweede set batterijen aan te raden is (kun je gewoon doorgaan terwijl je de eerste set aan het opladen bent he) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SmartDoDo schreef op 19 mei 2003 @ 21:52:

[...]
Ik was je in het andere topic al tegengekomen :)
Goede keus, kan niet anders zeggen :*)
mooizo, ik hoop dat ik hem snel heb, dan kan ik gaan fotograveren tijdens t feest waar ik volgende week draai, is denk mooie gelegenheid om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik overweeg nu heel erg om een A60 aan te schaffen, maar ik heb toch nog één vraagje. Wat kun je allemaal handmatig instellen bij deze camera? Hij zal ongetwijfeld een hoop automagisch kunnen, maar ik hou er toch ook wel van om zelf een beetje met de instellingen te klooien. Iemand een antwoord? (vast wel... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
tijn.online schreef op 20 May 2003 @ 10:59:
Wat kun je allemaal handmatig instellen bij deze camera?
Zelf in te stellen:

• Handmatig scherpstellen
• Diafragmavoorkeuze
• Sluitertijdvoorkeuze
• +/-2EV (over/onderbelichting)
• Wel/geen flitser
• ISO 50-100-200-400
• Zwart/wit, Sephia, Levendig, Neutraal

Je kunt net zoveel instellen als een normale spiegelreflex camera :9

Daarbij komen de programma's Auto, Landschap, Portret, Manueel (waarbij je zowel diafragma als sluitertijd kunt instellen) etc.
Je kunt dus eenvoudig fotograferen òf net zoveel instellen als je wilt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Voor iedereen die van plan is om t.z.t. foto's te laten afdrukken, ik heb zelf een test gedaan door 6 foto's door 7 verschillende afdrukcentrales af te laten drukken. Ik heb de foto's niet bewerkt en rechtstreeks uit de camera naar de centrales verstuurd. De centrales die ik heb onderworpen aan de test:
- Fujicolor.nl
- Hema (gebruikt dezelfde centrale als Fujicolor.nl)
- DigitaleFotoservice.nl (als beste uit test van het tijdschrift Pixelmania)
- Pixum
- Dixons
- Spector (als tweede beste uit test van het tijdschrift Pixelmania)
- Colormailer

Laat ik beginnen met te zeggen dat de foto's van Hema en Fujicolor.nl (gebruiken dus dezelfde centrale) het slechtst zijn. Te donker, grauwe kleuren en weinig detail.

Op de derde plaats met een voldoende: Spector.
De kleuren zijn erg goed, mooi detail, maar 1 nadeel: onscherp als je ze vergelijkt met andere centrales.
Dit ligt volgens mij niet aan de centrale maar aan de camera, de foto's zijn een beetje soft. De andere centrales gebruiken volgens mij technieken en optimalisaties om de foto's scherper te krijgen.

Op de tweede plaats komen voor mij als goed uit de bus: Digitalefotoservice, Pixum, Spector en Colormailer.
Ze hebben onderling niet veel verschil, de kleuren zijn levendig en haarscherp.

En op de eerste plaats, jawel, Dixons!
Ze drukken af op Kodak Premium papier, de foto's zien er erg strak uit, haarscherp, levendige kleuren en een goede helderheid.

Uiteraard is voor iedereen persoonlijk wat hij/zij mooi vindt, maar dit is voor mij de stand van zaken.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze foto's van Hema prachtig vinden, maar ja, ken je die reclame van Planet Internet van een tijdje terug? "Je bent tevreden met wat je hebt"...
Als je vergelijkt zie je duidelijke verschillen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nou ik ben benieuwd dan :) Heb zelf zo even snel wat foto's van een Casio (3MP) gezien afgedrukt bij de Hema en dat zag er goed uit. Nu heb ik gisteren mijn foto's naar de Hema verstuurd (wel bewerkt op de PC) dus ik ben benieuwd. Ook een 20x30 afdruk laten maken van een foto. Maakt me ook niet uit of het mislukt is of niet, dat zie ik dan wel.
Wellicht dat ik dan ook eens wat foto's via Dixons af laat drukken ter vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Crusader schreef op 20 mei 2003 @ 11:28:
Als je vergelijkt zie je duidelijke verschillen.
Er zijn zeker duidelijke verschillen.

Ik heb zelf Picoprint ( www.picoprint.nl ), Hema en Kruidvat getest.

Picoprint:
Perfect proggie, ff installeren en gaan. Werkt goed en effectief.
Afdruk vond ik slecht, erg wazig, alsof er een soort mist over hangt.
Ik ga ze nog een kans geven, maar de eerste ervaring was niet alles.

Hema:
(enorm) brakke webinterface.
Afdruk: Slechte kwaliteit, veel te veel kleuren, te contrastrijk (in negatieve zin)
Mijn nachtfotos waren ineens overbelicht, en m'n nichtje had ineens rode wangen alsof ze ziek was. Alsof ze "auto-levels" doen en alles een end omhoog stampen.

Kruidvat:
Matige webinterface. Via een java-applet. Niet mijn voorkuer, maar wel beter dan dat brakke hema ding.
Afdrukkwaliteit voor mij tot nu toe #1. Ook de uitvergroting (20x30) is prima kwaliteit. Kleuren minder fel dan Hema, maar tenminste zoals ik ze ook wou...

Edit: misschien een idee om een soort print-db te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 20-05-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Vergeet ook niet dat je de flitssterkte kan instellen!!!!!!! Dat is dus wel ff megahandig. Ik vind die flits van de a40 zo ontzettend fel. En nu zet ik hem ff rustig op low :) Mooie zachte flits, iedereen blij.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
Ben idd ook wel benieuwd naar ervaringen DJSmiley.. IS van een Print db klinkt goed...

[ Voor 19% gewijzigd door Swa-baldie op 20-05-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

voor mensen die laadtijd niet zoveel uitmaakt,
kep deze lader doet het prima, inclusief 4 1800mA batteries 14,99, laadtijd 14-16hr

http://www.kijkshop.nl/on...%5Fid=34820&variant%5Fid=

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 20 mei 2003 @ 11:33:
Nou ik ben benieuwd dan :) Heb zelf zo even snel wat foto's van een Casio (3MP) gezien afgedrukt bij de Hema en dat zag er goed uit. Nu heb ik gisteren mijn foto's naar de Hema verstuurd (wel bewerkt op de PC) dus ik ben benieuwd. Ook een 20x30 afdruk laten maken van een foto. Maakt me ook niet uit of het mislukt is of niet, dat zie ik dan wel.
Wellicht dat ik dan ook eens wat foto's via Dixons af laat drukken ter vergelijking :)
Foto's van Dixons en Hema zijn echt een wereld van verschil.
Moet je echt proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik zou eigenlijk de resultaten moeten inscannen en online pleuren, maar ja, vind de tijd er maar eens voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

WinkelStartprijsPrijs voor een 10x15 afdrukOordeel DJSmileyOordeel Crusader
Dixons0.990.271
Hema0.990.27---
AH0.880.31
Kruidvat0.990.27+
Picoprint1.790.32-
Fuji1.340.34--
digitalefotoservice.nl0.00(actie)0.492
Pixum2.500.292
Colormailer2.490.292
Spector1.470.383

Pffff. Wat is dit een geklooi.
Ik laat het hier maar bij.

[ Voor 116% gewijzigd door jvhaarst op 20-05-2003 13:20 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
GRMBL, pak ik mn camera, zit er een stofje/pluisje tussen de LCD en het plastic raampje wat er voor zit. Nogal vervelend, want ik durf eigenlijk mn camera niet open te maken om het weg te halen. En ik heb de camera nog wel in zo'n mooi tasje zitten. Iemand al wel eens de camera open geschroefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jvhaarst schreef op 20 mei 2003 @ 12:51:
Op de site van Spector kon ik de prijzen niet vinden.
Spector prijzen (je moet er eerst voor inloggen):

Opstartkosten: 1,47 euro
10x15 afdruk: 0,38 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar even geprobeerd m'n A70 op een telescoop te houden....is lastig om stil en precies recht te houden, bijna niet te doen.
Hier de best gelukte uit 20 pogingen (maan is op z'n kop en in spiegelbeeld, komt door telescoop):

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/T.A.J.Kelder/moon.jpg

Ik ben nu bezig een soort "adapter" te bouwen van pvc buis --> verloopstukje van 40-110 mm met op het 40mm stukje een 40mm sok gelijmd zodat ik het oculair van de telescoop én de lens van de A70 daar beide in kan schuiven. het 110 stuk is dan om de A70 in vast te houden/zetten, zodra die af is post ik wat pics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

reclamedoos schreef op 20 May 2003 @ 13:14:
GRMBL, pak ik mn camera, zit er een stofje/pluisje tussen de LCD en het plastic raampje wat er voor zit. Nogal vervelend, want ik durf eigenlijk mn camera niet open te maken om het weg te halen. En ik heb de camera nog wel in zo'n mooi tasje zitten. Iemand al wel eens de camera open geschroefd?
Bij mij zit er ook een pluisje. Zou ik me niet druk om maken, bij het bekijken van de foto's via het LCD schermpje zie je ze niet.
En dan nog, zodra je met veel bloed, zweet, tranen en zenuwen de camera hopelijk weer dichtgekregen hebt, zit er binnen de kortste tijd weer een nieuw stofje.
Don't worry, use the cam! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
Ik heb inmiddels ook een A70 en tot nu toe heb ik maar 1 nadeel kunnen vinden:

De A70 heeft niet aan of de batterijen nog zijn of randje leeg. Pas als de bodem van de batterijen in zicht komt gaat er een rode indicator oplichten in het scherm. Na verwisselen van de batterijen wil de camera nog wel eens deze melding vasthouden. :/

Hopelijk wordt dit via een firmware upgrade opgelost!

Voor de rest echt een SUPER camera! :*)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 15:12
Er is al een overzicht gemaakt op de volgende site:

http://www.digitalefoto.be/fotoservices-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jvhaarst schreef op 20 mei 2003 @ 12:51:
Pffff. Wat is dit een geklooi.
Ik laat het hier maar bij.
En ik wou je net complimenteren voor je mooie werk :)
Goed initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Komt ie nou mee ;)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

BigEagle: Bij mij heeft dat rode lampje nog nooit gebrandt, was altijd *PLOEP* in één keer leeg.

Obliterator: Die site ken ik, maar ben het niet eens met de beoordelingen. Is volgens mij gebaseerd op reacties van personen die incidenteel bij een zaak hebben laten afdrukken en niet hebben vergeleken tussen verschillende centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Ik kreeg net de factuur van progress zodat ik vooruit kon betalen. Heb het net netjes via Girotel gedaan.

Ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed loopt met deze winkel. Hopen dat de levering ook zo gaat :).

Ik wil even iets over de kwaliteiten van die afdrukcentrales ook iets zeggen. Ik heb er nog geen ervaring mee maar denk toch dat het vooral persoonlijk is welke centrale je goed vind. Sommige mensen vinden het mooi als de foto's ópgefleurd worden'. Andere hebben er weer een hekel aan. Maar dat is al gezegd. Ik denk dat ik begin bij de centrale met de laagste kosten. Zeker als je er geen ervaring mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Crusader schreef op 20 May 2003 @ 12:45:
[...]

Foto's van Dixons en Hema zijn echt een wereld van verschil.
Moet je echt proberen!
OK, dan ga ik dezelfde foto's ook bij Dixons afdrukken :) Ben wel benieuwd eigenlijk.
Crusader schreef op 20 May 2003 @ 12:47:
Ik zou eigenlijk de resultaten moeten inscannen en online pleuren, maar ja, vind de tijd er maar eens voor...
Nou, dan beloof ik bij deze een foto bij de HEMA gemaakt en bij de Dixons gemaakt in te scannen als ik ze in huis heb. Dezelfde foto dus van 2 verschillende winkels, dan kan iedereen zelf beoordelen wat hij/zij mooier vind. :)
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 13:17:
het 110 stuk is dan om de A70 in vast te houden/zetten, zodra die af is post ik wat pics....
Leuk man! :Y) Lekker creatief :)

Hopelijk heeft DJSmiley binnenkort een leuk filter voor zijn lensadapter, dan kunnen we eens zien hoe dat eruit ziet :) (hint ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Ik ben ook de gelukkige bezitter van een A60. Nou ja, gelukkig... Ik heb mijn camera een weekend kunnen gebruiken en meteen maandag aan kunnen bieden ter reparatie. Mijn camera had last van een probleem met de lens / lens barrel. Kwam er op neer dat de lens wel naar buitenging maar dan buiten bleef staan. Op de LCD kwam dan de melding E18 en zette de camera zichzelf uit terwijl de lens nog buiten stond. Heel erg irritant. Pas na een keer of zeven aan zetten besloot de camera om de lens weer naar binnen te halen. Hoop dat de reparatie een beetje snel gaat want dit zuigt nogal.

Voor de rest een mooie camera, had er al een paar leuke macrofoto's mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Lorn schreef op 20 mei 2003 @ 14:23:
Hoop dat de reparatie een beetje snel gaat want dit zuigt nogal.
Nou zeker :/
Maar dat ze niet gewoon een andere mee hebben gegeven, zo hoort het eigenlijk wel.
Voor de rest een mooie camera, had er al een paar leuke macrofoto's mee gemaakt.
Iets leuks om te laten zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Ik had ook liever een nieuwe gehad... doe nu maar heel cool aan 'geduld is een schone zaak'. Zal toch wel heel blij zijn als mijn camera weer terug is.

Ik zit momenteel op mijn werk en heb dus niet iets bij de hand, zal als ik thuis ben eens kijken of ik niet iets kan plaatsen hier op GoT. Heb in ieder geval foto's van twee minibusts, eentje van Darth Vader en een van Magdalena. Daarnaast nog wat wijzerplaaten van diverse horloge's op foto gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Ik heb trouwens nog nergens foto's gevonden die zijn gemaakt met een macro lens adaptor. Heb ik er overheen gekeken of zijn ze er inderdaad nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Lorn schreef op 20 mei 2003 @ 14:40:
Ik heb trouwens nog nergens foto's gevonden die zijn gemaakt met een macro lens adaptor. Heb ik er overheen gekeken of zijn ze er inderdaad nog niet?
Ze zijn er inderdaad nog niet. De enige waarvan bekend is hier dat hij een lensadapter heeft, is DJSmiley. Hij heeft alleen nog geen lenzen of filters om erop te monteren |:( ;)

Zelf heb ik hem ook besteld, maar verwacht wordt dat in juni pas in Nederland de lensadapters te krijgen zijn. Denk dat rond die tijd de foto's wel gaan komen. Zelf ga ik iig een +5 voorzetfilter kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik zal wel ff een macro foto posten, bedenk wel dat ik deze camera (de A60) pas net heb en ik ook nog eens een complete foto n00b ben :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/foto1122.jpg

de groene glans die erop valt is trouwens van de pc

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 20-05-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Ik had toch nog een foto op mijn werk... bij deze dus geupload. De rechter bovenhoek is bijgewerkt (hield eigenlijk mijn achtergrond op). Voor de rest niks gedaan aan de foto, zit alleen wat JPG-compressie overheen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lorn/Tweak/Magdalena.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Ziet er zo netjes uit. Alleen jammer dat er geen verhouding te zien is, hoe klein het is zeg maar :)

Grappig effect trouwens PilatuSSS :P , volgens mij moet dat dichterbij kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Woei, mijn eerste digitale foto's met een A70

Resizen moet nog gebeuren maar ik moet nu naar werk helaas dus klik maar ff.
macro 1
James Bond zijn wagen :)

macro 2
Puntje helaas onscherp, wat kan ik daar aan doen de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn

Lorn

I have a bad feeling...

Heb het origineel in gebruik als wallpaper, daarom ook geen indicatie naar de werkelijke grote. Denk dat het beeldje een centimeter of 15 hoog is... zal wel een foto maken van de gehele statue als mijn camera weer terug is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 20 mei 2003 @ 15:50:
Puntje helaas onscherp, wat kan ik daar aan doen de volgende keer?
Je hebt hem op manual focus gezet. Wellicht eens op spotmeting proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Had spotmeting niet enkel effect op belichting en niet op focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Crusader schreef op 20 May 2003 @ 16:08:
Had spotmeting niet enkel effect op belichting en niet op focus?
Ja, dat klopt ;) . Ik zeg het weer eens onhandig 8)7 Ik bedoelde dus autofocus zonder AiAF. Focussen dmv het vakje in het midden van het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Oww ja, als je het zo zegt klopt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok. nu misschien een stomme vraag maar ik ga ervan uit dat jullie deze camera ook wel eens gebruiken voor feestjes toch? Echt ik vind het een super camera en wil hem ook van de week bestellen maar het enige wat me min of meer tegenhoudt is de vraag of hij in die situaties wel makkelijk hanteerbaar is. Kan je hem dan in je zak steken of op een andere manier bijhouden zonder al teveel risico te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
Macro foto's met verschillende lenzen zijn te zien op:

http://forums.powershot-a.com

Er is nu een nieuwe manier die ik nog niet helemaal begrijp. Ze draaien een lens van een wide-angle lens om oid... Deze schijnt dan een hogere vergroting te hebben dan met normale lenzen.

boogadelic: Ik neem mijn A60 regelmatig mee naar feestjes. Maar dan gaat ie wel telkens weer terug in zijn tasje, want ik wil er toch geen bier in hebben. Het formaat is wat mij betreft geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
is er iemand hier die weet of er ergens een superlekkere aanbieding loopt voor de Canon A60, of maybe de A70

heb al wat winkels afgestruind en kan als goedkoopste 280 vinden ongeveer

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obliterator schreef op 20 mei 2003 @ 17:10:
boogadelic: Ik neem mijn A60 regelmatig mee naar feestjes. Maar dan gaat ie wel telkens weer terug in zijn tasje, want ik wil er toch geen bier in hebben. Het formaat is wat mij betreft geen probleem.
Ok dat begrijp maar dan loop je dus de heletijd rond te bungelen met zo'n tasje in je hand. Is dat niet erg vervelend en onhandig? of heb je daar ook geen last van.

-jaja ik moet echt alles weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 17:16:
[...]

Ok dat begrijp maar dan loop je dus de heletijd rond te bungelen met zo'n tasje in je hand. Is dat niet erg vervelend en onhandig? of heb je daar ook geen last van.

-jaja ik moet echt alles weten :)
De meeste tasjes kun je aan je riem bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx. Crusader en iedereen overigens in dit topic die me helemaal enthousiast hebben kunnen maken voor de A-70 terwijl ik eerst voor de v3 wilde gaan. Het schijnt dat de A-70 ook maar iets groter is dan de ixus dus das relaxt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
Het hangt natuurlijk van het soort feestje af... Op een verjaardags feestje leg ik het tasje gewoon ergens neer (binnen handbereik, maar buiten het feest gedruis). Op verjaardagen is de camera trouwens ook meer onderweg van hand tot hand (iedereen kan/wil foto's maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:07

hneel

denkt er het zijne van

GeJe schreef op 20 May 2003 @ 12:01:
Vergeet ook niet dat je de flitssterkte kan instellen!!!!!!! Dat is dus wel ff megahandig. Ik vind die flits van de a40 zo ontzettend fel. En nu zet ik hem ff rustig op low :) Mooie zachte flits, iedereen blij.
Hoe stel je dat in? Ik vind het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
hneel schreef op 20 May 2003 @ 17:53:
[...]

Hoe stel je dat in? Ik vind het niet...
In M mode op Function drukken. Dan kun je de flitssterkte instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Carnagy schreef op 20 May 2003 @ 17:11:
is er iemand hier die weet of er ergens een superlekkere aanbieding loopt voor de Canon A60, of maybe de A70

heb al wat winkels afgestruind en kan als goedkoopste 280 vinden ongeveer

iemand een idee?
pricewatch: Canon PowerShot A60 (2MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Obliterator schreef op 20 May 2003 @ 17:10:

Er is nu een nieuwe manier die ik nog niet helemaal begrijp. Ze draaien een lens van een wide-angle lens om oid... Deze schijnt dan een hogere vergroting te hebben dan met normale lenzen.
Oke, je koopt zo'n lensadapter. Daar zit schroefdraad op. Op een SLR lens (zo'n lens van een spiegelreflexcamera (objectief)) zit ook schroefdraad. Dan koop je een omkeerring (ringetje met aan beide kanten schroefdraad). Je schroeft dan de omkeerring op je lensadapter. Daarop schroef je dan omgekeerd de groothoeklens op. En voila en mega vergroter.

Groothoeklens doet namelijk dit (ff een model het is niet precies)
code:
1
2
3
\    /
 ====     <- dit is de lens en de slashes zijn de beeldhoeken.
  \/

Hij zorgt dus dat je er meer op de foto kan dan bij een standaardlens. Als je dit dus omdraait. Krijg je dus een klein stukje wat heel erg vergroot wordt.
(lekker duidelijke zin maar ik hoop dat je het nu snapt.) (ooit zal ik goed kunnen uitleggen ;-) )

Vandaag is het feest en morgen ook.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.