Bij mijn weten zijn er verschillende soorten Transcend geheugen ja. Even als voorbeeldje.jbcyber schreef op 19 mei 2003 @ 14:57:
Heeft transcent nog verschillende soorten geheugen of is dat allemaal hetzelfde??
Ik heb net even mijn A70 getest op continue schieten.
Instelling: P Mode, 2048x1536, Superfijn, Continue opname.
Even een aantal foto's gemaakt terwijl Sonique muziek aan het afdraaien was en daar kwamen de volgende resultaten uit:
Foto1 - 0,76 sec. - Foto2
Foto2 - 0,54 sec. - Foto3
Foto3 - 0,50 sec. - Foto4
Foto4 - 0,54 sec. - Foto5
Foto5 - 0,54 sec. - Foto6
Foto6 - 0,54 sec. - Foto7
Foto7 - 0,59 sec. - Foto8
Foto8 - 1,08 sec. - Foto9
Foto9 - 1,88 sec. - Foto10
Foto10 - 1,95 sec. - Foto11
Hieruit blijkt dus dat op de maximale resolutie er 7 foto's strak achterelkaar geschoten kunnen worden waarna de interne buffer, het flash geheugen òf beiden de datastroom niet meer bij kunnen houden. Vanaf foto 8 zie je dan ook de tijd tussen de foto's oplopen. Wellicht dat iemand met ander geheugen deze test ook eens zou kunnen doen, dan is er wellicht wel of geen verschil te zien in snelheid.
Zo en zo zie je dat (dankzij de interne buffer?) de camera met dit geheugen vlot genoeg is voor normaal fotogebruik
Misschien kun je dan nog het beste eens op het powershot forum kijken. In Nederland zijn nog vrijwel geen accesoires te krijgen voor de A60/A70 dus ik denk niet dat je veel ervaringen van Nederlanders tegen zult komen hieroverVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 15:13:
Heeft er iemand al eigenlijk ervaringen opgedaan met de waterdichte case voor deze camera? Ben zelf namelijk van plan om over enige tijd wat onderwater foto's te gaan schieten.
[ Voor 17% gewijzigd door SmartDoDo op 19-05-2003 15:17 ]