Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Ik ga denk ik morgen bestellen bij progress.

Eerst enven bij onze duitse buren kijken morgen middag en als dat niets opleverd bestel ik hem bij progress.

Ben ook wel benieuwd hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 14:34

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik vroeg me trouwens nog iets af, kun je tijdens dat je bijvoorbeeld een sluitertijd gebruikt van 15 seconden ook nog in/uitzoomen? Dat kan namelijk een mooi effect geven lijkt me, een soort van zoomlens effect toch?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nestor schreef op 15 mei 2003 @ 14:57:
Ik vroeg me trouwens nog iets af, kun je tijdens dat je bijvoorbeeld een sluitertijd gebruikt van 15 seconden ook nog in/uitzoomen?
Nope :)
Dat gaat niet. Zulke effecten kunnen best mooi zijn idd maar dan zou je het handmatig moeten doen. Dus fysiek de camera naar voren of achteren moeten bewegen. Net zoals wanneer de filmmode gebruikt wordt. Tijdens het filmen is zoomen ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

SmartDoDo schreef op 15 May 2003 @ 15:03:
[...]
Nope :)
Dat gaat niet. Zulke effecten kunnen best mooi zijn idd maar dan zou je het handmatig moeten doen. Dus fysiek de camera naar voren of achteren moeten bewegen. Net zoals wanneer de filmmode gebruikt wordt. Tijdens het filmen is zoomen ook niet mogelijk.
He'k ook al ff aan zitten denken, een rails met daarop een statief oid dat je daarover vooruit/achteruit kunt schuiven :+

[ Voor 7% gewijzigd door Tjeerd op 15-05-2003 17:20 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Nestor schreef op 15 May 2003 @ 17:19:
[...]

He'k ook al ff aan zitten denken, een rails met daarop een statief oid dat je daarover vooruit/achteruit kunt schuiven :+
IDD, wilde ook al zoiets gaan doen :)

Trouwens, houden jullie die verrekijkert echt tegen de lens aan? Ik durfde het niet namelijk :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

w0000000t :D verrekijker = cool!! Wat is naar schatting de optische zoom dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

GsJosh schreef op 15 May 2003 @ 18:45:
w0000000t :D verrekijker = cool!! Wat is naar schatting de optische zoom dan? :)
7x50 = 350 mm denk ik oid :? zal wel iets van 10x optische zoom zijn ofzo, zou niet weten hoe ik precies moet goochelen met die cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Nestor schreef op 15 mei 2003 @ 18:51:
[...]

7x50 = 350 mm denk ik oid :? zal wel iets van 10x optische zoom zijn ofzo, zou niet weten hoe ik precies moet goochelen met die cijfers
Hoe 't allemaal zit weet ik niet, maar 't is wel meer dan 10x hoor

Op mijn foto is de schoorsteen zonder zoom "6 pixels"

Met de verrekijkerzoom is ie 365 pixels...

365/60 = 60x zoom :?

Weet ik veel of t zo werkt, maar t zoomt iig wel een teringeind

En dat kan best kloppen, verrekijker is 7-21x40, dus 7 tot 21x zoom....

Cam is zelf 3x, en 3x21x = dus ongeveer 60x zoom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verrekijker van 7x50:
7x vergroting
lens van 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Even wat heel anders: hoe krijg ik die lelijke stickertjes op mn camera er af zonder lelijke lijmresten achter te laten? Iemand ze er al af gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Stickertjes eraf halen was geen enkel probleem. Bleven ook geen lijmresten achter bij mij hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Ik heb ze er nog opzitten, ik zou het ook wel willen weten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Ik was al even bang dat ze alleen op mijn camera zitten (grijze import uit Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Laatst online: 11-09 15:41
Ik denk erover om de A70 te kopen maar zit nog even te kijken welke accessoires ik er bij moet kopen. Geheugen en batterijen zijn op zich nog prima te betalen maar ik vind de prijs van b.v. de ac-adapter nogal hoog. Weet iemand hoe dat komt? Is het zo'n speciale adapater of zou ik het ook kunnen doen met een instelbaar huis, tuin en keuke geval? En die canon tas voor een euro of 30 (meende ik), is dat een goede tas of is ie gewoon veel te duur?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
De camera heeft 4.3 Volt DC (gelijkstroom) nodig. De meeste standaard adapters leveren dit niet volgens mij (wel 4.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
reclamedoos schreef op 15 mei 2003 @ 19:48:
Even wat heel anders: hoe krijg ik die lelijke stickertjes op mn camera er af zonder lelijke lijmresten achter te laten? Iemand ze er al af gehaald?
Ik heb ze er nog steeds opzitten :D Moet nog effe kijken of ik ze eraf haal of niet, ben er zo aan gewend namelijk :)
Gewoon zachtjes eraf trekken en de resten met een zacht lauw-vochtig doekje eraf halen lijkt me voldoende :)

offtopic:
Hmm, aan de reacties te zien wordt het tijd dat ik maar ga slapen /spuit 11 :+

Vanmiddag gebeld door de fotozaak, lensadapter was binnen. Ik was zelf niet thuis maar hoorde het van moeders. Ik langs de zaak, A70 meegenomen om gelijk te passen. Uiteraard had men een verkeerde besteld |:( wat ik al verwacht had :X
Bij het bestellen vorige week hadden ze zelf Canon nog gebeld want ze wisten niet welke erop moest. Wel het nummer doorgegeven maar volgens Canon kon deze er gewoon op (LA-DC52). Canon weet blijkbaar zelf niet zo goed wat er wel en niet op past ;) Afijn, ze gaan nu kijken welke er wel past en dan bestellen ze die. Heel benieuwd wat er de volgende keer ligt :z Waarschijnlijk een LA-DC52B voor de A30/A40 serie :D
Waarom ik nu niet gewoon de LA-DC52C heb besteld denk je dan? Nou, omdat die zowel bij Canon als de fotozaak niet bekend was :+

mhofstra schreef op 15 May 2003 @ 19:58:
Ik denk erover om de A70 te kopen maar zit nog even te kijken welke accessoires ik er bij moet kopen. Geheugen en batterijen zijn op zich nog prima te betalen maar ik vind de prijs van b.v. de ac-adapter nogal hoog. Weet iemand hoe dat komt? Is het zo'n speciale adapater of zou ik het ook kunnen doen met een instelbaar huis, tuin en keuke geval? En die canon tas voor een euro of 30 (meende ik), is dat een goede tas of is ie gewoon veel te duur?
Waarom een AC-adapter kopen als je er goede oplaadbare batterijen bijkoopt? :) Als je 2 setjes hebt, dan mis je die AC-adapter echt niet. € 30,- voor een tasje vind ik wel duur. Er zijn genoeg merken die goede, stevige, waterdichte, grote, kleine etc. tasjes verkopen die wellicht nog beter zijn dan die van Canon :) Gewoon eens rondkijken als je hem hebt en gaan passen is het handigst.

Sorry, maar de smillies zijn vandaag in overvloed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ik zie het nut eigenlijk niet van een adapter als je oplaadbare batterijen hebt. Dan moet je die iets vaker opladen... Ach :)

En de originele tas heb ik. Ik had 'm voor 24eur (Duitsland) Ziet er wel mooi uit. Beetje suede achtig spul. Trekt nogal stof aan. De cam past perfect en het is zacht aan de binnenkant. Er zit een lusje aan, zodat je 'm aan je riem kunt doen. Verder kun je er niks bij doen (Ja een CF kaart zou je in principe onderin kunnen leggen). Maar ik heb hier al verschillende nuttigere tasjes voorbij zien komen, waar een draagriem aan zit en waar je nog batterijen in kwijt kunt EN nog voor minder geld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

een dag niet gelachen :) is een dag niet geleefd ;)
Ik ben bijna overstag en hoop aan het einde van deze maand ook een A70 te gaan aanschaffen. Ik wordt die 1.3 megapixel en geen zoom inmiddels erg beu.
Ik heb begrepen dat je middels een lensadapter andere lenzen kan plaatsen, kun je dan ook filters op die adapter zetten, of heb ik het nu vreselijk mis?

[ Voor 76% gewijzigd door jvdb1975 op 15-05-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook nog een ouwe pentax verrekijker liggen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/verrekijker.jpg

hij heeft niet al te grote openingen om door te kijken dus t was nogal een gekloot :9

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/3.jpg

t wordt er idd wel een beetje flets van... die lenzen die je als accessoires kunt kopen, vergroten die evenveel?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
jvdb1975 schreef op 15 mei 2003 @ 20:09:
kun je dan ook filters op die adapter zetten, of heb ik het nu vreselijk mis?
Filters als in, roodfilters, polarisatiefilters, macrofilters etc. Ja die kunnen er op ja :) Ik zeg er wel bij, de lensadapter is momenteel slecht leverbaar. Waarschijnlijk is DJSmiley zo'n beetje de eerste hier die er een in handen gaat krijgen (besteld in Duitsland dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Kijk! hier heb ik wat aan! Mijn broer heeft nl een hele serie filters :)
Ik moet dus maar eens met hem gaan praten als ik tot aanschaf overga.
SmartDoDo schreef op 15 mei 2003 @ 20:15:
[...]
Filters als in, roodfilters, polarisatiefilters, macrofilters etc. Ja die kunnen er op ja :) Ik zeg er wel bij, de lensadapter is momenteel slecht leverbaar. Waarschijnlijk is DJSmiley zo'n beetje de eerste hier die er een in handen gaat krijgen (besteld in Duitsland dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 20:14:

t wordt er idd wel een beetje flets van... die lenzen die je als accessoires kunt kopen, vergroten die evenveel?
Het fletse kun je met fotosoep wel een deel corrigeren. Door de cam op handmatig te zetten is er denk ik ook wel een hoop aan te verbeteren.

Wat zoom betreft is dit een stuk lomper dan de zoomlenzen van Canon zelf.

Met mn verrekijker zit ik rond de 60x optisch, als ik t goed uitgerekend heb.

De Canon Teleconvertor is 2.4x.
Samen met de 3x van de camara zelf zit je dan op 7.2x optische zoom.. heel iets minder dus.
Kwaliteit is dan wel een STUK beter mag ik aannemen, maar dat kost ook meteen 120 EUR ofzo

Voor 25 EUR (mn verrekijker) vind ik 't iig best de moeite waard om verbeteringen toe te brengen en als telezoom ;)
SmartDoDo schreef op 15 May 2003 @ 20:15:
[...]
Yeps, maandag besteld daar, 24 EUR voor de convertor. Wel 14 EUR verzendkosten. Valt in principe nog mee dus. Heb ook een tasje daar besteld, een mooi lowepro ding.

Met die convertor kun je gewone 52mm lenzen/filters gebruiken.
Met een ring kun je ook nog weer naar 55mm gaan.

Moet alleen nog steeds een pola scoren, 2e hands zie je ze eik niet, en nieuw zijn ze me te duur (50 pleuro ofzo)

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 15-05-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar zitten er dan geen lenzen in de planning voor onze powershotjes die gewoon zo bruut inzoomen als verrekijkers? want ik ga geen 129 euro investeren voor 7x zoom. 8)7 en een verrekijker gebruiken is ook niet iets dat je voor je lol doet ;)
ik heb trouwens geprobeerd een massive lens van mn pa zn analoge spiegelreflex camera voor mn A70 te houden, maar dat werkte niet, dat brandpunt ligt totaal anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

hier nog een pic, 5 minuten jong

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stijn002/lucht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

dbzfan schreef op 15 May 2003 @ 21:14:

[afbeelding]
Nijs! Zodra ik mijn vakantiegeld binnen heb ga ik ook een A60 halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op 15 mei 2003 @ 21:14:

[afbeelding]
wat waren de instellingen bij het maken vanm deze pic? ik krijg ze namelijk nooit zo ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Camera Model Name
Canon PowerShot A60
Shooting Date/Time
15-5-2003 21:06:16
Shooting Mode
Landscape
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/160
Av( Aperture Value )
5.6
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
Auto
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
16.2 mm
Digital Zoom
None
Image Size
1024x768
Image Quality
Superfine
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
File Size
204KB
Drive Mode
Single-frame shooting
Owner's Name
Stijn Derksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

dbzfan schreef op 15 May 2003 @ 21:14:

[afbeelding]
heel erg netjes!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 15 May 2003 @ 21:36:
Owner's Name
Stijn Derksen
Kijk, ik ben nu erg benieuwd hoe jij dat in je camera hebt gezet zodat dit in de EXIF data terecht komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 15 May 2003 @ 21:45:
[...]
Kijk, ik ben nu erg benieuwd hoe jij dat in je camera hebt gezet zodat dit in de EXIF data terecht komt :9
Ehm, dat kon je met de canon software invoegen :)

Serieus, I mean it.

Je kon ergens eigenschappen van de camera doen, en dan kon je dat invullen. Maar kan het niet meer checken, omdat die sofware er weer af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
waar haal je sowieso die lijst met instellingen vandaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 21:50:
[...]

waar haal je sowieso die lijst met instellingen vandaan? :?
Had je zelf ook kunnen vinden door de foto te downloaden en dan naar de properties te kijken (summary/advanced). En met bepaalde software krijg je nog meer details dan daar.. (tenzij de foto is bewerkt met bijvoorbeeld photoshop)

Hij was ouder dan 5 minuten! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Tycoontje op 15-05-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Fileviewerutility, standaard op de cd van canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 15 mei 2003 @ 21:49:
[...]

Ehm, dat kon je met de canon software invoegen :)

Serieus, I mean it.

Je kon ergens eigenschappen van de camera doen, en dan kon je dat invullen. Maar kan het niet meer checken, omdat die sofware er weer af is.
Heel mooi, nu weet ik waar te zoeken :>
offtopic:
Ivm het niet kunnen installeren vanaf DVD èn CD-R drive (can't read from huppeldepup.cab) heb ik de software via de HD moeten installeren. Ik heb waarschijnlijk een progje over het hoofd gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
[...]
Verrek... Gevonden _O_

- Start Zoombrowser (die bij de cam zat)

- Camera & Memory card

- Remote shooting

- Connect: Yes

En dan bij Camera - Camera settings

* DJSmiley vind het iig NIET een logische plek ;)

Smartdodo: Stop maar bij topicstart in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Bij mij zaten iets van 3 of 4 proggies bij:

Zoombrowser - Downloaden, uploaden van foto's. Hier mee heb ik m'n naam erin gezet.
Photostitch - Naam zegt het al, panorama foto's maken
Fileviewerutility - Deze heb ik er nog op staan, hiermee kun je tumbs van je foto's zien, en kun je de exif data zeer gemakkelijk uitlezen.

Djsmiley, daar zat ie ja :) Veel plezier met je naampje in je cam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst zoombrowser starten hoeft niet, het is gewoon het proggie remotecapture 2.7 dat je bedoelt, die kan je ook los starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Woei!

http://www.sterrenkids.nl...ng/maansverduistering.htm

* DJSmiley gaat z'n verrekijker, z'n cam, z'n standaard, remote-shooting software, soldeerbout, netvoeding, en ductape combineren tot..........
een maansverduistering-cam ;)

Na afloop alle shots tot DivX converteren en lol ;)

Edit: ja, ik ben gek >:)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 15-05-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:07

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 21:18:
[...]

wat waren de instellingen bij het maken vanm deze pic? ik krijg ze namelijk nooit zo ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/properties.jpg

Voila! :7

Werkt alleen zolang mensen de originele pic bewerken en posten. Als je de afbeelding cut en paste naar een nieuwe pic staan de instellingen er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:07

hneel

denkt er het zijne van

DJSmiley schreef op 15 May 2003 @ 22:03:
[...]

Verrek... Gevonden _O_

- Start Zoombrowser (die bij de cam zat)

- Camera & Memory card

- Remote shooting

- Connect: Yes

En dan bij Camera - Camera settings

* DJSmiley vind het iig NIET een logische plek ;)

Smartdodo: Stop maar bij topicstart in
Ik ben er intussen ook achter gekomen. Vroeger bij de A40 kon je dat gewoon invullen in het properties scherm van de A40 in explorer. (je weet wel, die je daar als een soort disk ziet hangen).
Ik had daar laatst nog een vraag over gesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door hneel op 15-05-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb 'm binnen. Geweldige camera. Vind ik zo. Het is wel de eerste echte camera die ik heb dus het is wel ff oefenen met foto's scherp krijgen en macro's en dat soort ongijn. Maar dat gaat helemaal goed komen. :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
DJSmiley schreef op 15 May 2003 @ 22:36:
Woei!

http://www.sterrenkids.nl...ng/maansverduistering.htm

* DJSmiley gaat z'n verrekijker, z'n cam, z'n standaard, remote-shooting software, soldeerbout, netvoeding, en ductape combineren tot..........
een maansverduistering-cam ;)

Na afloop alle shots tot DivX converteren en lol ;)

Edit: ja, ik ben gek >:)
Ik hoop dat het je lukt.
* Tycoontje baalt dat ie z'n verrekijker niet gaat vinden voor over zo'n anderhalf uur de maan totaal verduisterd gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effect van de Canon Powershot A70 + Pentax verrekijker :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/moon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

hier wat macrofototjes die'k gemaakt heb met men a60
Afbeeldingslocatie: http://www.onbereikbaar.nl/thumbs/tn_bij.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.onbereikbaar.nl/thumbs/tn_usb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.onbereikbaar.nl/thumbs/tn_nokia.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.onbereikbaar.nl/thumbs/tn_beesje.jpg

kep hier ook nog wat fotos staan, www.onbereikbaar.nl/show.php
heb um nog niet zolang, ben nog wat aan het prutsen met alle instellingen :)

Kep trouwens wel bugje of zo gevonden in software volgens mij, want als ik men cam aansluit op pc, kopieer in verkenner pictures naar mijn documenten, haal de cam eraf, maak nieuwe fotos, sluit um weer aan refresh explorer, wil ik weer kopiere zegt ie write error. Herstart ik verkenner dan wil het wel weer goed..

[ Voor 33% gewijzigd door FRoSTy op 16-05-2003 12:10 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 11-09 20:32
Yes, yes, yes! Ik heb mijn A70! :*) Ik ga mooi dit weekend even alles uitproberen!
Ik moet alleen even tot volgende week maandag wachten op de Compact Flash 512Mb, maar dat moet dan maar even ;)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is ff wat visjes op de foto genomen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~therealhunter/plaatjes/vis.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~therealhunter/plaatjes/vis2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~therealhunter/plaatjes/vis3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~therealhunter/plaatjes/vis4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Dan heb je mooi geluk. Toen ik thuis kwam met mn nieuwe camera vorige week kon ik nog net een reiger op de foto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Ik heb nog steeds last van het klepje voor de lens dat niet goed sluit als je 'm uitzet.
De linkerbovenhoek (1 van de 4 plastic delen die de lens bedekken) blijft openstaan. Als ik dan zachtjes op het plastic deel druk dat wel gesloten is, dan komt ie ook naar buiten.
Niet erg, wel hinderlijk.
Niemand hier last van?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Nog niet eerder van gehoord nee en als ik eerlijk mag zijn zou ik er toch mooi mee terug gaan. Hij hoort geheel te sluiten, nu is de lens niet helemaal beschermd en dat is natuurlijk wel de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Ik heb hem net bij progress besteld.

395 euro incl. btw. Dat is de camera met de trancesnd flash card 128 mb en Lowerpro Z20 camratas.

De levertijd is ongeveer 2 weken heb ik begrepen.

En dan kan ik ook eens wat leuke foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:57

Tubbietje

Illegaal!

jbcyber schreef op 16 May 2003 @ 14:48:
Ik heb hem net bij progress besteld.

395 euro incl. btw. Dat is de camera met de trancesnd flash card 128 mb en Lowerpro Z20 camratas.

De levertijd is ongeveer 2 weken heb ik begrepen.

En dan kan ik ook eens wat leuke foto's plaatsen.
Ik heb hem deze ochtend ook besteld daar voor 395,- met een GP Powerbank Smart :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Woei _O_

Kom ik net thuis om ff wat spul te halen voor mn werk, en wat ligt er???

Een doosje van Imaging one uit Duitsland...

Maandagavond besteld, en vandaag binnen.

Inhoud: PCMCIA CF convertortje, een Lowepro 10AW tasje, EN een LA-DC52C Lens adaptor

ff snel gepast: En hij past ;)

Vanavond wel pics maken ff, moet verder met werken eik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Gefeliciteerd met je adapter DJSmiley :)

Ik vroeg me trouwens af hoe snel je met zo'm PCMCIA CF Converter je data kunt overzetten. Ik zag die van Apacer. Kostte maar 8 euro ofzo. Heb Apacer nog gemaild of ze me dat konden vertellen en ik kreeg van een Taiwanees mooi de pdf van de handleiding, maar daar stond het dus niet in en nog een matilje mocht niet baten (jammer dat ze daar nog geen mensen hebben neergezet die echt engels kunnen..)

Ik heb het idee dat het sneller zou moeten kunnen dan met een USB(1) CF Reader, maar wat de snelheid is van PCMCIA kan ik nergens terugvinden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Kben benieuwd naar de foto's van djsmiley.

Ik ben daarnet naar de dynabyte geweest, heber 4 GP 2000 mah batterijen gehaalt voor 9 euro :) Nu heb ik altijd volle batterijen op zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie macro van mij

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/audi90quattro20v/macro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Crusader schreef op 16 May 2003 @ 14:12:
Ik heb nog steeds last van het klepje voor de lens dat niet goed sluit als je 'm uitzet.
De linkerbovenhoek (1 van de 4 plastic delen die de lens bedekken) blijft openstaan. Als ik dan zachtjes op het plastic deel druk dat wel gesloten is, dan komt ie ook naar buiten.
Niet erg, wel hinderlijk.
Niemand hier last van?
Crusader, mijn A70 had het zelfde euvel. Het onderste deel van de afsluiter bleef open staan na uitzetten. Dit gebeurde al binnen 24 uur, dus ik heb hem direct teruggebracht. Ik wacht nu nog op een vervanger. Het is gewoon een mechanisch falen, daar zal niet moeilijk over gedaan worden. Ik vind dit echter wel een van de kwetsbare delen van de camera.
groet, Ed.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Owke, deze vraag zal vast wel eens eerder langsgekomen zijn, maar ik kan 'em niet zo snel terugvinden... :/
Ik overweeg om een Powershot A60 te kopen, maar ik heb ooit eens ergens gehoord dat de "reactiesnelheid" van de camera (de tijd tussen indrukken van de afdrukknop en het moment van opname) nogal traag is. Nu is dat volgens mij wel bij alle digicams zo (in vergelijking met analoge spiegelreflexen enzo), maar ik hoorde dat dat bij de Canons over het algemeen nog erger is. Mijn vraag dus, is dit bij de A60 (en A70) een beetje verholpen? Post uw ervaringen a.u.b! :)
O ja, nog een vraagje wat nu ineens te binnen schiet. Als ik kijk naar de specs van de A60 en A70, dan zie ik als enige verschil dat de A60 2MP en de A70 3.1MP is. Betaal je alleen hiervoor gemiddeld zo'n €100,- meer, of is er toch nog wel wat meer verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

De digitale zoom verschilt ook een beetje, maar volgens mij was dat het wel weer.

Oja: andere kleur handvat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

tijn.online schreef op 17 May 2003 @ 17:33:
Owke, deze vraag zal vast wel eens eerder langsgekomen zijn, maar ik kan 'em niet zo snel terugvinden... :/
Ik overweeg om een Powershot A60 te kopen, maar ik heb ooit eens ergens gehoord dat de "reactiesnelheid" van de camera (de tijd tussen indrukken van de afdrukknop en het moment van opname) nogal traag is. Nu is dat volgens mij wel bij alle digicams zo (in vergelijking met analoge spiegelreflexen enzo), maar ik hoorde dat dat bij de Canons over het algemeen nog erger is. Mijn vraag dus, is dit bij de A60 (en A70) een beetje verholpen? Post uw ervaringen a.u.b! :)
O ja, nog een vraagje wat nu ineens te binnen schiet. Als ik kijk naar de specs van de A60 en A70, dan zie ik als enige verschil dat de A60 2MP en de A70 3.1MP is. Betaal je alleen hiervoor gemiddeld zo'n €100,- meer, of is er toch nog wel wat meer verschil?
De reactie tijd is gemiddelt, niet zeer traag, ook niet erg snel. Gewoon beetje kunnen timen, dat hoort erbij.

Je betaald die 100 euro voor dat megapixeltje en voor een 2x zo hoge resolutie bij de filmpjes. De digitale zoom is te verwaarlozen, want daar heb je niks aan.

[ Voor 5% gewijzigd door dbzfan op 17-05-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
even tussendoor,
ik was eerst op zoek naar zo'n leuke ultracompacte camera, maar na veel geGoT (nieuw werkwoord?)vond ik die a70 ook wel erg lekker, vooral om die instelmogelijkheden die ik later wel zal gaan gebruiken.
dus gisteren ben ik maar eens naar de lokale fotoboer geweest en een fuji 410, een ixus400 en een a70 vastgehad.
die fuji vond ik helemaal niks, veel te vierkant, die ixus wel aardig, maar niet geweldig, maar de a70 is goed!! ligt lekker in de hand, alle opties die je maar kan willen en maar een klein beetje groter dan de ixus.
ik ben verliefd. O+
nou vroeg ik me af. zijn er eigenlijk mensen met slechte ervaringen met deze geweldige camera? natuurlijk is hij nog helemaal fantastisch als je hem net nieuw hebt, maar kan je ook niks verzinnen als je er heel critisch naar kijkt.
ik heb namelijk nog van niemand iets slechts gehoord.
is ie dan echt zo perfect?

fotoboer had het er trouwens over dat eind juni lensadapters goed leverbaar zouden zijn volgens zijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Zie 4 posts naar boven.
Sorry, 5 posts

[ Voor 26% gewijzigd door Edho op 17-05-2003 18:07 ]

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
tijn.online schreef op 17 May 2003 @ 17:33:
Als ik kijk naar de specs van de A60 en A70, dan zie ik als enige verschil dat de A60 2MP en de A70 3.1MP is. Betaal je alleen hiervoor gemiddeld zo'n €100,- meer, of is er toch nog wel wat meer verschil?
Heb ik zoveel moeite gedaan voor een uitgebreide en nette startpost, kom je nog met deze vraag :( ;)
Het verschil tussen de A60 en A70 staat duidelijk in de beginpost omschreven :)
tijsco schreef op 17 May 2003 @ 18:00:
nou vroeg ik me af. zijn er eigenlijk mensen met slechte ervaringen met deze geweldige camera?...
is ie dan echt zo perfect?
Nee, hij is niet perfect. Van het LCD scherm is het contrast niet in te stellen. Bij veel licht is het dus vrijwel onbruikbaar, wat weer wordt opgelost door het kijkvenster te gebruiken. Het kijkvenster zelf laat een kleiner deel zien van wat er daadwerkelijk op de foto komt. Liever zo, dan andersom uiteraard, dat er minder op komt te staan dan je ziet ;)
Verder wil de camera soms wel eens moeilijk doen als je net batterijen hebt gewisseld (niet bij iedereen).
Tja en verder.... Nog geen problemen ergens mee gehad. Zelf heb ik ook een analoge Canon 500N spiegelreflex en ik krijg stellig de indruk dat de A70 die ik heb beter met de verhouding licht donker kan omgaan. Koop bijvoorbeeld liever geen standaard Apacer geheugen, het schijnt niet zo lekker met een A60/A70 overweg te kunnen. Ik denk dat je dit soort dingen bij iedere camera wel tegen kunt komen :)
fotoboer had het er trouwens over dat eind juni lensadapters goed leverbaar zouden zijn volgens zijn leverancier.
Klopt :) zodra hij leverbaar is bij de lokale fotoboer, wordt hij voor mij besteld. Tot die tijd hoop ik dat we verwend worden door DJSmiley met een aantal mooie foto's mbv zijn lensadapter en bijbehorende filters :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 17 May 2003 @ 18:51:
[...]
Heb ik zoveel moeite gedaan voor een uitgebreide en nette startpost, kom je nog met deze vraag :( ;)
Het verschil tussen de A60 en A70 staat duidelijk in de beginpost omschreven :)
Ik ben te aardig...

Ligt het aan mij, of zijn er meer problemen met de A70 dan de A60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
SmartDoDo schreef op 17 mei 2003 @ 18:51:

[...]
Klopt :) zodra hij leverbaar is bij de lokale fotoboer, wordt hij voor mij besteld. Tot die tijd hoop ik dat we verwend worden door DJSmiley met een aantal mooie foto's mbv zijn lensadapter en bijbehorende filters :P
Moet ik wel filters hebben ;)

Kan nergens polafilters (2e hands) vinden, en nieuw zit je op 40 eur minimaal, en dat vind ik weer beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
dbzfan schreef op 17 May 2003 @ 19:01:
[...]
Ligt het aan mij, of zijn er meer problemen met de A70 dan de A60.
Dat ligt gewoon aan jou :P
Serieus, hoe kom je bij dat idee? Wellicht dat er meer A70 bezitter hun ervaringen ophoesten waardoor je dan meer problemen voorbij ziet komen met een A70? :)
DJSmiley schreef op 17 May 2003 @ 19:04:
[...]

Moet ik wel filters hebben ;)

Kan nergens polafilters (2e hands) vinden, en nieuw zit je op 40 eur minimaal, en dat vind ik weer beetje veel.
Kom nou zeg :( heb je een lensadapter in je handen kun je er nog niks mee omdat je geen geld uit wilt geven voor een simpel filtertje ;)
Vroegàh, toen we nog met guldens betaalde, kocht ik een polafilter voor tussen de 30-40 gulden. Lijkt me toch echt niet onmogelijk om die nu dan voor zo'n 20-25 euro te scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 17 May 2003 @ 19:21:
[...]
Dat ligt gewoon aan jou :P
Serieus, hoe kom je bij dat idee? Wellicht dat er meer A70 bezitter hun ervaringen ophoesten waardoor je dan meer problemen voorbij ziet komen met een A70? :)

[...]
Kom nou zeg :( heb je een lensadapter in je handen kun je er nog niks mee omdat je geen geld uit wilt geven voor een simpel filtertje ;)
Vroegàh, toen we nog met guldens betaalde, kocht ik een polafilter voor tussen de 30-40 gulden. Lijkt me toch echt niet onmogelijk om die nu dan voor zo'n 20-25 euro te scoren :)
Het zal wel aan de ophartigheid van de A70igers liggen :D
Waarschijnlijk valt het ook meer op, omdat er veel meer mensen een A70 hebben dan een A60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Ik heb nog een klein probleempje bij mn A70 ontdekt. Heeeel soms als ik een foto heb geschoten, dan blijft de camera hangen in het preview venster (dus de geschoten foto blijft in het beeld staan) Oplossing: camera even schakelen naar de photo-view stand en weer terug naar de photo-shoot stand en klaar is het weer. Klein bugje, en niet erg vervelend. Maar het is er wel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reclamedoos schreef op 17 May 2003 @ 20:15:
Ik heb nog een klein probleempje bij mn A70 ontdekt. Heeeel soms als ik een foto heb geschoten, dan blijft de camera hangen in het preview venster (dus de geschoten foto blijft in het beeld staan) Oplossing: camera even schakelen naar de photo-view stand en weer terug naar de photo-shoot stand en klaar is het weer. Klein bugje, en niet erg vervelend. Maar het is er wel 1.
of nog makkelijker: het foto-knopje zacht indrukken (dus alleen focussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik ben voor iemand anders nu dringend op zoek naar een A60. Hij moet niet meer dan 290 kosten. Ik heb al een A70.
Ik heb nu bij progress gekeken maar ik weet niet wat de verzendkosten zijn. Heeft iemand een idee want ik kan het nergens op de site vinden, site zit overigens bezaaid met schrijffouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choller schreef op 17 May 2003 @ 21:54:
Ik ben voor iemand anders nu dringend op zoek naar een A60. Hij moet niet meer dan 290 kosten. Ik heb al een A70.
Ik heb nu bij progress gekeken maar ik weet niet wat de verzendkosten zijn. Heeft iemand een idee want ik kan het nergens op de site vinden, site zit overigens bezaaid met schrijffouten
Ik heb 'm zelf bij de combi in huizen gehaald daar koste 'ie 294 euro. Maar ik weet niet of die persoon waar je 'm voor moet hebben al batterijen enz. enz. enz. heeft. Ik ben zelf al ongeveer 100 euro aan assosoires kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Waarom zijn de canon's nou weer zo duur in NL? In de VS kost een A70 +- $270-280. Met de huidige koers dus +-260-270 euro voor een A70... :(

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terabit
  • Laatst online: 09-04 22:49

Terabit

EOS 400D

Choller schreef op 17 mei 2003 @ 21:54:
De verzendkosten zijn (volgens Pricewatch) € 16,66. Je moet er inderdaad rekening mee houden dat er nog wel iets bij komt, als je tenminste een leuk tasje, wat extra batt. + CF-kaartje enz. wil hebben.

Ik ben door die A60/70 ervaringen topics helemaal enthousiast geworden van die cameras.
Binnenkort mag ik mij ook eigenaar van een Canon powershot A70 noemen :*) ,
helaas heb ik nog een Examen voor de boeg, dus ik moet me kop nog ff ergens anders bij houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

In Nederland zijn de marges lager daarom verkoop canon haar camera's liever aan de omliggende landen. En dat kan de prijs weer opdrijven. Dat was ook de reden dat er een tijdje geleden heel veel leveringsproblemen waren met de digitale camera producten van canon.

En je hebt natuurlijk ook nog transportkosten en importbelastingen. Er moeten speciaal voor Nederland (en vlaanderen) handleidingen worden gemaakt die duurder zijn dan de orginele Engelse handleiding om dat er minder van worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Terabit schreef op 17 May 2003 @ 23:49:
[...]

De verzendkosten zijn (volgens Pricewatch) € 16,66. Je moet er inderdaad rekening mee houden dat er nog wel iets bij komt, als je tenminste een leuk tasje, wat extra batt. + CF-kaartje enz. wil hebben.
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 22:41:
[...]
Ik heb 'm zelf bij de combi in huizen gehaald daar koste 'ie 294 euro. Maar ik weet niet of die persoon waar je 'm voor moet hebben al batterijen enz. enz. enz. heeft. Ik ben zelf al ongeveer 100 euro aan assosoires kwijt.
Ik heb zelf ook de A70. Natuurlijk weet ik dat er nog bijkomende kosten komen voor het geheugen en batterijen, maar daar gaat het niet om.
Denk dat ik bij pick2pay gaat bestellen, daar krijg je een camera en 128 geheugen met verzendkosten voor € 440

Ik heb zelf mijn a70 bij Block gekocht voor ietsje meer, maar voor dit persoon moet de prijs zo laaaaag mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Terabit schreef op 17 May 2003 @ 23:49:
[...]
Ik ben door die A60/70 ervaringen topics helemaal enthousiast geworden van die cameras.
...
Binnenkort mag ik mij ook eigenaar van een Canon powershot A70 noemen
Kijk, das leuk te horen :) hopelijk zien we tegen die tijd nog wat leuke foto's voorbij komen.

Welkom @ GoT trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Edho schreef op 17 May 2003 @ 17:14:
[...]

Crusader, mijn A70 had het zelfde euvel. Het onderste deel van de afsluiter bleef open staan na uitzetten. Dit gebeurde al binnen 24 uur, dus ik heb hem direct teruggebracht. Ik wacht nu nog op een vervanger. Het is gewoon een mechanisch falen, daar zal niet moeilijk over gedaan worden. Ik vind dit echter wel een van de kwetsbare delen van de camera.
groet, Ed.
En daar was ik dus bang voor, dat wachten op een vervanger.
Ik heb ermee leren leven. Ik bewaar die cam in een mooi tasje dus hij is altijd beschermd. Ik weet wat ik heb aan mijn A70 en ik weet niet welke euveltjes ik bij een andere A70 ga krijgen. Gewoon 75% van de keren dat ik hem uitzet eventjes het klepje helpen, no problem.
Scheelt al een hoop dat ik niet de enige ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Crusader schreef op 18 May 2003 @ 00:30:
[...]

En daar was ik dus bang voor, dat wachten op een vervanger.
Tja, het is jouw keuze :) maar ik zou hem dus echt wel terugsturen.

Ik had destijds het probleem dat de aan/uitknop kapot was. Op zo'n moment denk je, waarom heb ik hem nu bij een internetshop gekocht, dat gaat lang duren... :/

Ik heb mijn cam opgestuurd en de dag dat hij bij hen is binnengekomen is er een nieuwe opgestuurd :) D'r zat een weekend tussen maar ik heb maar 5 dagen zonder A70 gezeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terabit
  • Laatst online: 09-04 22:49

Terabit

EOS 400D

SmartDoDo schreef op 18 mei 2003 @ 00:08:
[...]
Kijk, das leuk te horen :) hopelijk zien we tegen die tijd nog wat leuke foto's voorbij komen.

Welkom @ GoT trouwens ;)
Thank you, als er hiero mooie plaatjes worden geschoten zal ik ze zeker posten :*)

nog een vraagje, voor fotos kun je een hoop instellen; ISO waarde, Photo Effects, White Balance enz enz.
Kan je bv. ook een ISO waarde instellen voordat je een video-opname maakt? Photo Effect en White Balance gloof ik wel, maar ISO is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Terabit schreef op 18 mei 2003 @ 08:52:
[...]

Thank you, als er hiero mooie plaatjes worden geschoten zal ik ze zeker posten :*)

nog een vraagje, voor fotos kun je een hoop instellen; ISO waarde, Photo Effects, White Balance enz enz.
Kan je bv. ook een ISO waarde instellen voordat je een video-opname maakt? Photo Effect en White Balance gloof ik wel, maar ISO is me niet helemaal duidelijk.
Je kunt je ISO niet instellen als je wilt filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho

Edho

Heeft Canon A570IS

Crusader schreef op 18 mei 2003 @ 00:30:
[...]

Scheelt al een hoop dat ik niet de enige ben :P
Dat dacht ik al Crusader, dus ik reageerde maar even. Ik krijg komende week mijn nieuwe A70 en dan ben ik dat voorvalletje weer snel vergeten en heb ik een camera zonder mankementen. Het is toch geen ding van 3 knaken, dus je mag verwachten dat het heel blijft de eerste tijd. Ik zou als ik jou was nog maar eens nadenken over een garantieclaim. Maar dat is natuurlijk helemaal jou beslissing, als je het zo goed vind, mij best. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met je A70.
groet, Edho.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 18 mei 2003 @ 00:38:
[...]
Tja, het is jouw keuze :) maar ik zou hem dus echt wel terugsturen.

Ik had destijds het probleem dat de aan/uitknop kapot was. Op zo'n moment denk je, waarom heb ik hem nu bij een internetshop gekocht, dat gaat lang duren... :/

Ik heb mijn cam opgestuurd en de dag dat hij bij hen is binnengekomen is er een nieuwe opgestuurd :) D'r zat een weekend tussen maar ik heb maar 5 dagen zonder A70 gezeten _/-\o_
Tja, een aan/uit knopje ligt net effe wat lastiger :P
Ik heb 'm gekocht bij Alternate in Ridderkerk en woon zelf in Zoetermeer. Da's niet echt om de hoek. Ik zal er twee keer heen moeten rijden (pfoe hee, da's errug >:) ) en het ergste vind ik nog dat ik een tijdje zonder zit.
Met een rondhuppelend zoontje van ruim 18 maanden zou ik geen enkel bijzonder moment willen missen ;)
Ik vind het wel best zo, de camera is verder perfect.

[ Voor 31% gewijzigd door Crusader op 18-05-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Trouwens, ik zit met in totaal 7 sets GP oplaadbare batterijen (de laatste drie sets heb ik te danken aan een tip eerder in dit topic over de aanbieding bij Dynabyte) en die 28 batterijen wil ik netjes kunnen bewaren. Ik raak die krengen erg makkelijk kwijt.
Weet iemand een oplossing in de vorm van een soort bewaardoosje ofzo en zo ja, waar kan ik dat kopen? Is niet echt een product dat erg gangbaar is heb ik de indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

GP heeft zelf van die hoesjes waar er 4 AA's in kunnen. Die werden een tijdje geleverd bij 4 bats. Heb ook gelezen dat iemand GP had gemaild en vroeg ofdat je die hoesjes nog ergens kon krijgen en dat hij toen gratis van GP een paar kreeg opgestuurd....

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

TjarkVerhoeven schreef op 18 May 2003 @ 21:47:
GP heeft zelf van die hoesjes waar er 4 AA's in kunnen. Die werden een tijdje geleverd bij 4 bats. Heb ook gelezen dat iemand GP had gemaild en vroeg ofdat je die hoesjes nog ergens kon krijgen en dat hij toen gratis van GP een paar kreeg opgestuurd....
Bedankt voor je snelle antwoord, in de tussentijd heb ik even zitten kijken bij Conrad en daar gevonden wat ik zocht.
Die losse hoesjes die jij bedoelt, is niet echt iets voor mij, er slingeren dan bij mij thuis 7 van die hoesjes rond en dat raak ik ook nog vrij snel kwijt denk ik.
Wat ik heb gevonden is dit (artikelnr. 250252-8A als je snel wilt zoeken en eventueel bestellen op de Conrad site):
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/IMS_Docs/AF/AF0B953E8667AA8EE10000000A010251.JPG
Voordeel voor mij is dat dit soort doosjes aan elkaar te koppelen zijn en dat je per compartiment kunt aangeven of de batterijen geladen of leeg zijn. Errug makkulluk :P
Kost 3,45 euro per doosje waar er 8 in gaan.
Ik ga maar gauw bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
TjarkVerhoeven schreef op 18 May 2003 @ 21:47:
LOL :P Your'e talking about the Topicstarter ;)

SmartDoDo in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic"

Overigens heeft Lowepro daar ook hele nette pockets voor :) zie hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

SmartDoDo schreef op 18 mei 2003 @ 22:02:
[...]
Overigens heeft Lowepro daar ook hele nette pockets voor :) zie hier. :)
Ja, da's meer iets voor onderweg. Ziet er erg netjes uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze weel wil ik ook een A70 aanschaffen. Nu heb ik hier nog 2x4 GP 1300 mAh's liggen. Nu wordt overal zo'n beetje aanbevolen om minimaal 1600 mAh te gebruiken.
Wat zijn jullie ervaringen over het verbruik v.d. A70 en welke batterijen gebruiken jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd

Tjeerd

Hmmpf, 7 mei m'n A70 besteld bij Progress, heb tot nog toe niets ontvangen, maar ik verwacht hem a.s. donderdag toch wel te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 22:25:
Nu heb ik hier nog 2x4 GP 1300 mAh's liggen. Nu wordt overal zo'n beetje aanbevolen om minimaal 1600 mAh te gebruiken.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon en kijk zelf of de camera er goed mee werkt. Zo niet, kun je altijd nog sterkere aanschaffen. :)
Wat zijn jullie ervaringen over het verbruik v.d. A70 en welke batterijen gebruiken jullie.
Is al wel wat over gezegd hier en daar. :) Zelf heb ik 2 sets van 4 1800mAh GP's. Ik kan je geen harde cijfers geven over het verbruik, maar ik heb zo'n 3 weken met een set gedaan. Af en toe wat foto's maken, instellingen wijzigen, terugkijken op het display, overzenden naar de PC iedere keer als ik wat foto's had gemaakt. De camera ook constant met display aan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 22:25:
Deze weel wil ik ook een A70 aanschaffen. Nu heb ik hier nog 2x4 GP 1300 mAh's liggen. Nu wordt overal zo'n beetje aanbevolen om minimaal 1600 mAh te gebruiken.
Ik heb zelf tot nu toe 1800 mAh's gebruikt en ga binnenkort overstappen op de 2000 mAh's, maar da's niet omdat die 1800 ontoereikend zijn (integendeel!).
Ik had voor de A70 een HP PhotoSmart 618 en daarin gingen voor mijn gevoel dezelfde 1800 mAh's 5x zo snel leeg.
Onlangs een dagje dierenpark geweest en heb ongeveer 140 foto's kunnen maken waarbij ik de camera zeer vaak uit en aan heb gezet (minstens 25-30 keer uit en aan). Ook continu het lcd scherm gebruikt.
Naar mijn idee een goede score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 22:25:
Ik gebruik nu zelf 2100 Mah batterijen van digiphoto. Ik doe nu al min 5 uur met die dingen. Ik heb alleen een a60 maar ik denk dat dat niet al te veel uitmaakt.

Maargoed ik heb vandaag eigenlijk voor het eerst een beetje kunnen klooien met me cam (en wat voor weer was het :( , Maar er zullen nog vele mooie dagen volgen) maar hier is in elk geval een piccie. Ik vond m zelf wel geinig. Maarja ik moet nog een hoop leren.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~rkouw/Copy%20of%20IMG_0212hj.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Is er trouwens al nieuwe firmware? Kan niets vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Toevallig vandaag nog gekeken. Er is nog geen nieuwe firmware nee, zat je er om een bepaalde reden op te wachten dan? :)

De startpost is inmiddels weer aangepast. Het stukje over batterijen is wat aangepast en er zijn 2 links toegevoegd. Er is ook een user overzichtje geplaatst :)

[ Voor 43% gewijzigd door SmartDoDo op 19-05-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Laatst online: 19-06-2023
Heeft iemand van jullie ervaring met 256 Mb Transcend CompactFlash 30x?
--
Lees net de aanpassing in de topicstart. Smartdodo hoe zijn je ervaringen hiermee?

[ Voor 39% gewijzigd door Swa-baldie op 19-05-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 11-09 20:32
Als het goed ik krijg ik Transcend CompactFlash 512Mb 30x. Zodra ik 'm binnen heb post ik wel...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Swa-baldie schreef op 19 mei 2003 @ 14:38:
Heeft iemand van jullie ervaring met 256 Mb Transcend CompactFlash 30x?
--
Lees net de aanpassing in de topicstart. Smartdodo hoe zijn je ervaringen hiermee?
Heel goed, ik wilde je al op je donder geven aangezien het in de topicstart vermeld is ;)

Tja, welke ervaring wil je horen? Het kaartje heeft het vanaf het begin goed gedaan, zonder formateren erin en werken. Doet het ook goed in mijn Transcend 6-in-1 cardreader. Compabiliteit met de A70/A60 is dus wel goed. Wat snelheid betreft durf ik er weinig van te zeggen. Filmpjes worden zonder haperen gemaakt :)

Ik zal zo nog even wat cijfers neerzetten van continue schieten, dan krijg je een indruk van de grenzen die de A70 heeft met een Transcend 30x kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Hi Guys, ik heb zojuist mijn Canon A70 besteld, met GP lader, 2 sets batterijen, 2x 128Mb CF kaartjes van Transcend.

Nu nog even opzoeken waar ik las over welke tas iedereen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
Ik krijg bij mijn camera die ik bij Progres heb besteld heb het volgende geheugen: Transcend Compact Flash Card 128 Mb

Heeft transcent nog verschillende soorten geheugen of is dat allemaal hetzelfde??

De website van transcend is hier erg onduidelijk in moet ik zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door jbcyber op 19-05-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Ik heb mn camera al weer 1.5 week, en heb even kunnen oefenen. Nu zijn de plaatjes al wel toonbaar, zodat ik me denk ik niet meer hoeft te schamen voor het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.koel/bloempie.jpg
klikbaar

Een bloempje in mn achtertuin

Iemand nog op en of aanmerkingen? Tot 2 weken terug had ik nog nooit een eigen camera gehad, dus ik wil erg graag leren hoe het beter kan.

[ Voor 21% gewijzigd door reclamedoos op 19-05-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zaterdag 17/5 de A70 besteld bij Topvision.de. Hoop hem deze week binnen te krijgen wanneer ik naar de resultaten van de shopsurvey kijk.

Heeft er iemand al eigenlijk ervaringen opgedaan met de waterdichte case voor deze camera? Ben zelf namelijk van plan om over enige tijd wat onderwater foto's te gaan schieten.

Hoe zit het trouwens met de flitser onderwater? Aangezien de meeste flitsers van digitale camera's in twee stappen flitsen? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 15:14 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.