Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27
Nu is er dan ook een centraal canon topic!

Hier kunnen al de canon-gebruikers (en bijna-canongebruikers) hun

ervaringen, tips, trucs, problemen, foto's, adviezen, vragen, etc

deponeren. Ik hoop dat het een gigantische kennis-database wordt.

Als je iets post zet er dan je camera bij. Vooral bij een foto is het erg handig te weten waar het over gaat. (ook diafragma, sluitertijd, iso e.d. )

Persoonlijk vind ik het geen probleem om de Anologe camera's ook erbij te mogen betrekken. Dus de eos gebruikers kunnen hier ook terecht, tenslotte komen zij dezelfde problemen tegen als digicammers.

Voor productinfo, handleiding, e.d.
http://www.powershot.com/

Zelf heb ik net een PowerShot a40 gekocht, ben er erg blij mee maar vind het
scherp fotograferen met een digicam toch verschrikkelijk moeilijk
i.t.t. een anologe cam. Vooral MacroFoto's nemen vind ik erg moeilijk.

Dus de tips zijn voor mij welkom!

NB. toestemming is verkregen

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
nou... ik zou wel eens willen weten wanneer die powershot g3 nou eindelijk eens in NL uitkomt....

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

abrakadaver schreef op 05 november 2002 @ 14:32:
nou... ik zou wel eens willen weten wanneer die powershot g3 nou eindelijk eens in NL uitkomt....
Ik krijg 'm deze week volgens de leverancier :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was eerder aan het kijken voor de S45. Zelfde technologie maar iets handzamer.
Heeft iemand de S45 al en hoe bevalt deze? Wat zijn de verschillen met de S40 behalve de chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Mooooody schreef op 05 november 2002 @ 16:19:
[...]

Ik krijg 'm deze week volgens de leverancier :)
owww... en in NL? :P dat zou namelijk heeeel mooi zijn. ik heb er eentje besteld bij onze leverancier. maar hij was toen nog niet uit in NL dus zit ik nog steeds te wachten.

over het algemeen zijn ze daar vrij snel met nieuwe producten dus dan zou de mijne ook wel eens deze/volgende week in m'n bezit kunnen zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

abrakadaver schreef op 05 november 2002 @ 16:29:
[...]

owww... en in NL? :P dat zou namelijk heeeel mooi zijn. ik heb er eentje besteld bij onze leverancier. maar hij was toen nog niet uit in NL dus zit ik nog steeds te wachten.

over het algemeen zijn ze daar vrij snel met nieuwe producten dus dan zou de mijne ook wel eens deze/volgende week in m'n bezit kunnen zijn :9
wel zijn de eerste pics op auto mode nog niet echt veelbelovend (lees het forum van dpreview.com)

maar dat was ook zo bij de introductie van de G1 en G2, dus ik maak me er niet druk om. Canon zal heus geen misstap maken met zijn nieuwe G camera...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 16:19:
Heeft iemand de S45 al en hoe bevalt deze? Wat zijn de verschillen met de S40 behalve de chip?
De image processor is veranderd (jah is wel kort genoemd, maar heeft niet de aandacht gekregen die het verdient).

Vrij naar floris

naast de nieuwe chip:

Autofocus is nogal veranderd, waar je bij de S40 3AF areas hebt, heb je nu 'flexizone', wat inhoud dat er 9 AF areas zijn.
Normal focus range is van 80 naar 50cm
White Balance is veranderd (is een manual preset bijgekomen)
Continuous drive is veranders (nu nog max 14 images)
Filmpjes: nu max 91 of 242seconden
Orientation sensor is nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb een bjc-3000 >:)

ooohhh gaat het over camera's :o

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Mooooody schreef op 05 november 2002 @ 16:33:
[...]

wel zijn de eerste pics op auto mode nog niet echt veelbelovend (lees het forum van dpreview.com)

maar dat was ook zo bij de introductie van de G1 en G2, dus ik maak me er niet druk om. Canon zal heus geen misstap maken met zijn nieuwe G camera...
heb inderdaad al vanalles gelezen oa bij het dpreview forum (trouwens een irritant forum)
Maar vaak waren de 'mindere' foto's ook door mensen geschoten waarbij de g3 hun eerste (digitale) camera is.

Ik denk als er over een paar weekjes echte reviews en foto's (gemaakt door mensen die er mee om kunnen gaan) zijn, dat dat allemaal wel mee zal vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

de S45 heeft wel veel tekortkomingen i.v.m. de G3
maar de prijs ligt dan ook zo'n 175 euro hoger...

G3 heeft:
- betere en snellere lens (-> betere lichtgevoeligheid, veel betere macrostand, minder paarsranden (Chr. Ab.))
- 2 x zo lange batterijtijd
- flip LCD
- betere fotokwaliteit (hoeveel beter zal blijken uit de reviews die binnenkort zullen verschijnen)
- hotshoe voor externe flash
- meer manual-instellingen (o.a scherpheid bepalen van foto)

en nog wel een paar dingen, maar die kan je op de site vinden :)
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSG3/index-e.html

het is wel zo dat de G3 een stukkie groter en zwaarder is, maar dat is juist positief als je een beetje serieus aan fotografie wilt doen (ligt beter in de hand en gewicht is nodig voor meer stabiliteit in de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Hier kunnen al de canon-gebruikers (en bijna-canongebruikers) hun ......
gelukkig, ik heb m`n canon powershot s30 binnen ongeveer een week tot 2 weken :) (volgens de winkel).
Leuk topic dit :)

overigens een vraagje:
ik hoor veel mensen over die laupro hoesjes...ben gaan kijken bij fotoshop en heb gevraagd of ie de s45 ff wil doen in zo een hoesje om te kijken hoe ie zit. Maar ik vind die hoesjes wel erg breed in verhouding tot die camera. Daar staat wel tegenover dat ze stevig aanvoelen...maar is er niet een goede kwaliteits hoes die precies past? Hij had namelijk wel een superpro (:?) hoesje dat precies paste, maar die was bij lange na niet zo stevig als die laupro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb een A40 en de af assist beam werkt niet echt. Ik kan met beam even goed focussen als zonder beam. Dus als het een beetje donker is en ik wil bv een macro van iets maken, dan kan m'n cam ondanks dat alles goed oranje belicht wordt toch niet focussen. Zit die beam er voor de lol op of zo? :)

Iemand die wel gemerkt heeft dat het echt werkt?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de G2 net verkocht en was van plan een G3 te kopen. De Canons zijn erg goede camera's die met 4 megapixel nog steeds 5 megapixel cams naar de kroon steken. Toch moet ik een kanttekening plaatsen. Ik gebruikte mijn G2 hoofdzakelijk voor portretten en dan loop je tegen het grootste probleem aan. De AF. Echt scherpe fot's zijn bijna onmogelijk in contrastarme vlakken zoals bijv een gezicht. Richt op een gestreept T shirt en alles komt goed. Ik werd echt gek van die focus. Nu kwam ik er achter dat vele mensen dit probleem hebben en het gewoon een tekortkoming van de G serie is. Ook de G3 schijnt weer hetzelfde euvel te herbergen. Moraal van dit verhaal: wil je gewoon wat landschappen schieten of gelegenheids plaatjes maken, dan is er geen beter camera voor dat geld. Wil je serieus gaan werken op de kortere afstanden, zoals portretten enz, dan loop je kans teleurgesteld te worden. Kom niet aan met de MF, op het LCD scherm kan je nog geen bot mes scherp maken. Uiteindelijk heb ik besloten om voor de D60 te gaan, (ik weet, een totaal andere prijsklasse) en ik hoop dat ik daar mee uit de voeten kan.

Tip: vergeet de AUTO mode, die zuigt. Schiet dan in de P mode, dat ziet er al een stuk beter uit.

Tip: stel zelf steeds je witbalans in, zo gebeurd. Wederom is de AUTO witbalans matig. Steek je wat tijd in je camera dan worden je plaatjes snel veel beter.

www.planetjaxx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
Gizz schreef op 05 november 2002 @ 16:58:
Ik heb een A40 en de af assist beam werkt niet echt. Ik kan met beam even goed focussen als zonder beam. Dus als het een beetje donker is en ik wil bv een macro van iets maken, dan kan m'n cam ondanks dat alles goed oranje belicht wordt toch niet focussen. Zit die beam er voor de lol op of zo? :)

Iemand die wel gemerkt heeft dat het echt werkt?
Ik heb daar ook een beetje last van, volgens mij komt dat ook gewoon omdat je heel erg met die macro afstand moet opletten >16 cm. Daarnaast wil bij mij echt totaal geen macro in het donker lukken. Terwijl daglicht prima gaat.
Je zou het kunnen testen door je camera op statief te houden, je vinger voor de flits en doordrukken. Kijken welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 17:09:
Ik heb de G2 net verkocht en was van plan een G3 te kopen. De Canons zijn erg goede camera's die met 4 megapixel nog steeds 5 megapixel cams naar de kroon steken. Toch moet ik een kanttekening plaatsen. Ik gebruikte mijn G2 hoofdzakelijk voor portretten en dan loop je tegen het grootste probleem aan. De AF. Echt scherpe fot's zijn bijna onmogelijk in contrastarme vlakken zoals bijv een gezicht. Richt op een gestreept T shirt en alles komt goed. Ik werd echt gek van die focus. Nu kwam ik er achter dat vele mensen dit probleem hebben en het gewoon een tekortkoming van de G serie is. Ook de G3 schijnt weer hetzelfde euvel te herbergen. Moraal van dit verhaal: wil je gewoon wat landschappen schieten of gelegenheids plaatjes maken, dan is er geen beter camera voor dat geld. Wil je serieus gaan werken op de kortere afstanden, zoals portretten enz, dan loop je kans teleurgesteld te worden. Kom niet aan met de MF, op het LCD scherm kan je nog geen bot mes scherp maken. Uiteindelijk heb ik besloten om voor de D60 te gaan, (ik weet, een totaal andere prijsklasse) en ik hoop dat ik daar mee uit de voeten kan.

Tip: vergeet de AUTO mode, die zuigt. Schiet dan in de P mode, dat ziet er al een stuk beter uit.

Tip: stel zelf steeds je witbalans in, zo gebeurd. Wederom is de AUTO witbalans matig. Steek je wat tijd in je camera dan worden je plaatjes snel veel beter.

www.planetjaxx.com
De D30 heeft ook even mijn aandacht getrokken, maar deze is al 3 keer zo duur als de G3 en is minder geschikt als portable vakantie camera (waar ik mijn digitale camera ook voor wil gebruiken)

Ik gebruik al 2,5 jaar digicams en heb alleen bij de Ixus het probleem van trage (en soms verkeerde) focus gehad. Bij de S30 was dit al een heel stuk beter.

Maar ik ben het met je eens dat je bij de D serie moet zijn voor écht professionele resultaten. Maarja, de prijs is er ook wel naar :)

* Mooody wacht nog ff op consumenten camera met CMOS of FOVEON chip :)
(zou er binnen een jaar moeten zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Iemand tips voor beetje redelijke macro's met een canona200. Wil mij namelijk nog niet echt lukken ....

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Ik heb met m'n Canon IXUS 300, vaak rode ogen als ik iemand fotograveer met blauwe ogen, hoe verander ik dit ?? Ik hoorde het ookal van iemand met een Canon G2.......

Ligt dit aan de manier van foto maken??!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ruidasilva schreef op 05 november 2002 @ 18:33:
Ik heb met m'n Canon IXUS 300, vaak rode ogen als ik iemand fotograveer met blauwe ogen, hoe verander ik dit ?? Ik hoorde het ookal van iemand met een Canon G2.......

zeg de mensen dat ze in het lampje moeten kijken, daar is-ie voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
Ruidasilva schreef op 05 november 2002 @ 18:33:

Laat ze (of zorg ervoor) dat ze naast de lens kijken. Dan weerkaats het licht de andere kan op en dan heb je minder last van rode ogen.
Het beste is, eerst laten verblinden door de voorflits (pupil wordt kleiner) dan opzij laten kijken kans dat je het netvlies fotografeerd is kleiner. Dat zou moeten lukken in theorie.
eliminator007 schreef op 05 november 2002 @ 18:14:
Iemand tips voor beetje redelijke macro's met een canona200. Wil mij namelijk nog niet echt lukken ....
Het beste is denk ik, veel foto's maken van verschillende afstanden. Eerst 10 cm van het object dan 11 etc.
Zet je camera op een statief en zet hem op zelfontspanner, dan heb je geen trilling bij het nemen van de foto.
Doorloop al je instellingen.
Zorg voor een goede belichting (het liefst natuurlijk, anders lamp, geen flits!)
(NB. Het lukt mij ook nog niet goed... tis vet moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macro en de canon assist beam gaan niet samen. ALs je naar je onderwerp kijkt zie je dat de beam er compleet langsheen straald. Het onderwerk staat gewoon te dicht bij de camera. Belicht het onderwerp gewoon goed met een paar lampen en flits als het nodig is bij.

2: Rode ogen is gewoon de reflectie van de flitser in de ogen van het onderwerp. Dit kan alleen als de flitsbron erg dicht bij de lens zit zodat je bijna een directe weerspiegeling krijgt van het bloed in iemands pupillen, en als de flits ook recht op iemands gezicht gericht staat. Dus als je geen externe flitser hebt dan kan je maar 2 dingen doen. Mensen in de voorflits laten kijken zodat hun pupillen kleiner worden en zo ook het rode oppervlak, of de flits bouncen. Bij de G2 deed ik dat met succes door met een wit stukje platic (van zon koffiebekertje) de flits in een hoek van ongeveer 45 graden tegen het plafond te richten. Ik moest wel de flits intensity iets opvoeren maar dat is met de G2 geen probleem. Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Bedankt voor de tips ik zal het vanmiddag meteen gaan proberen. Neem aan dat ik als statief ook gewoon de tafel of zo kan nemen want heb nog geen statief aangeschaft, dingen zijn vrij duur lijkt mij zo?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooody heb je hem nog niet?

Ik ga voor de S45 denk ik. Heeft wel de functie's die ik wil, en is ook niet zo groot als de G3.
Mijn eigen canon heb ik verpatst voor 250 euro, maar verkoop ik pas als ik zelf de S45 heb :)

Weet iemand een zaakje waar ze nog leuke aanbiedingen hebben? S45 dan in het bijzondere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:47:
Mooody heb je hem nog niet?

Ik ga voor de S45 denk ik. Heeft wel de functie's die ik wil, en is ook niet zo groot als de G3.
Mijn eigen canon heb ik verpatst voor 250 euro, maar verkoop ik pas als ik zelf de S45 heb :)

Weet iemand een zaakje waar ze nog leuke aanbiedingen hebben? S45 dan in het bijzondere...
Ik vond de grootte van mijn S30 meer een nadeel dan een voordeel...
Je kan 'm niet echt goed vasthouden en door zijn gewicht beweeg je 'm sneller en stelt de camera meteen de Ap lager in (op auto mode)

Qua functies en foto kwaliteit zal de S45 niet veel onder doen voor de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik ga eerst naar HCC en daar zal hij vastwel staan, zal m vast wel te zien krijgen daar.

Maar is hij groter dan mijn Powershot A20??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 12:04:
Naja ik ga eerst naar HCC en daar zal hij vastwel staan, zal m vast wel te zien krijgen daar.

Maar is hij groter dan mijn Powershot A20??
de S30/40/45 zijn meer blok-achtig dan de A-serie...
ook wat zwaarder en dikker...en iets minder hoog volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Canon Powershot A40 en ben er erg blij mee. Er zitten erg veel functies op voor het geld :P Ik vind het menu echter een stuk onduidelijker/minder mooi dan de menuutjes bij de Nikon Coolpix camera's Zal ook wel een kwestie van wennen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 23:40:
2: Rode ogen is gewoon de reflectie van de flitser in de ogen van het onderwerp. Dit kan alleen als de flitsbron erg dicht bij de lens zit zodat je bijna een directe weerspiegeling krijgt van het bloed in iemands pupillen, en als de flits ook recht op iemands gezicht gericht staat. Dus als je geen externe flitser hebt dan kan je maar 2 dingen doen. Mensen in de voorflits laten kijken zodat hun pupillen kleiner worden en zo ook het rode oppervlak, of de flits bouncen. Bij de G2 deed ik dat met succes door met een wit stukje platic (van zon koffiebekertje) de flits in een hoek van ongeveer 45 graden tegen het plafond te richten. Ik moest wel de flits intensity iets opvoeren maar dat is met de G2 geen probleem. Probeer het eens.
Even een kleine opmerking tussendoor.
Je hebt het over de afstand tussen de flits en de lens... Dat klopt maar gedeeltelijk. Het gaat uiteindelijk om de hoek tussen de flitser, het oog en de lens.
Ik heb een externe flitser op m'n Pro90IS staan. De afstand tussen lens en flitslamp is groot. En toch rode ogen. Waarom? Die 10x zoom werkt de boel weer tegen. Als ik helemaal inzoom, is de hoek bij het oog tussen flits en lens kleiner dan wanneer ik van dichterbij schiet met minder zoom.

Die voorflits is helaas niet altijd even effectief heb ik gemerkt ;(

Mijn Speedlite 550EX heeft dus een voorflits om de belichtingssterkte te bepalen... maar die helpt helaas niet tegen de rode ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
Heb me a40 nu een tijdje en schiet iedergeval niet meer op auto binnenshuis. Die flitser is echt te vel dan.

Binnenshuis:
In P met iso 200, exposure op -3/2 en flits op auto schiet ik veel natuurlijkere foto's!

Iemand anders nog goede insteltips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
in ieder geval je ISO zo laag mogelijk houden, dus liever gewoon 50 dan 200. Hoe hoger de iso, hoe meer ruis in je foto's en dat is naar mijn mening minder mooi dan een foto van een iets grotere afstand nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

GeJe schreef op 11 november 2002 @ 09:55:
Heb me a40 nu een tijdje en schiet iedergeval niet meer op auto binnenshuis. Die flitser is echt te vel dan.

Binnenshuis:
In P met iso 200, exposure op -3/2 en flits op auto schiet ik veel natuurlijkere foto's!

Iemand anders nog goede insteltips?
exposure.. hmm.. ik had idd ook last van overbelichte binnen foto's. Zal deze tip eens proberen om te zien of de belichting dan beter is...

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 11-09 09:39

Reley

Zoom Zoom

Hier een testje van mijn A200 op macro, zonder flits
ik ben een noob wat dit betreft, maar is dit een redelijke macro? Het onderwerp is de aansluit kabel van de voorganger van de A200 ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~ac50089/macrotest.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
DinoPK schreef op 11 november 2002 @ 10:54:
in ieder geval je ISO zo laag mogelijk houden, dus liever gewoon 50 dan 200. Hoe hoger de iso, hoe meer ruis in je foto's en dat is naar mijn mening minder mooi dan een foto van een iets grotere afstand nemen.
Nadeel daarvan is dat je sluitertijd dan weer langer moet zijn en dan wordt je foto weer onscherp. Grotere afstand is moeilijk te realiseren binnenshuis.

Maar volgens mij kan die iso waarde nog wel wat omlaag. Dan zou de exposure misschien wat lager moeten.
Reley schreef op 11 November 2002 @ 12:06:
Hier een testje van mijn A200 op macro, zonder flits
ik ben een noob wat dit betreft, maar is dit een redelijke macro? Het onderwerp is de aansluit kabel van de voorganger van de A200 ;)
[afbeelding]
Ik vind hem echt heel mooi. Lekker scherp.
Gewoon op auto of heb je nog iets ingesteld?

Ik heb ook nog een stomme vraag, gaat die flitser ooit op? Of zijn die zo gebouwd dat ze 1 miljoen keer kunnen fotograferen zonder op te gaan.
Vroeger had je van die flitsblokjes en die waren na 30 keer op ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

GeJe schreef op 11 november 2002 @ 12:11:

[...]

Ik vind hem echt heel mooi. Lekker scherp.
Gewoon op auto of heb je nog iets ingesteld?
Dank u voor het compliment. _/-\o_
Hij stond op large (1600x1200) compressie op fijn (nog niet superfijn) en de iso op automatisch. Wat zou er gebeuren als ik daarmee spelen? kan iemand dat een beetje uitleggen?

edit:
ik moet leren lezen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~ac50089/macrosnoepie.JPG
weer eentje, begin het door te krijgen,
1600x1200, compressie Superfijn, iso op 50, geen flits etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
Reley schreef op 11 november 2002 @ 12:25:
[afbeelding]
Je snoepje is minder scherp, hij stelt scherp op de achtegrond.

Ik ga als ik wat meer tijd heb een stellage maken voor een 5x lens die ik voor mijn camera kan vastmaken zodat ik betere macro kan maken (ben jaloers op sony en nikon).

Wat ik ook doe is met fotoshop je foto's iets scherper maken
(1x sharpen) dan lijkt het net of je wel scherp kan fotograferen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
Is er al iemand hier met de Ixus V3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

GoEV6 schreef op 11 November 2002 @ 14:40:
Is er al iemand hier met de Ixus V3?
nope, ik heb de A200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op 11 november 2002 @ 12:25:
[afbeelding]
die is niet geheel scherp op het object.. de lijntjes van het papier zijn scherper imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

klopt.. deze beter? Het neusje van de beer was het dichtste bij, dus logisch dat hij daar scherp op stelt
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~ac50089/beer.JPG

edit:

offuhh over de bloemetjes en bijtjes gesproken:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~ac50089/bijtje.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~ac50089/blom.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag mijn A40 gekocht :) geen wattijd, geen levertijd, gewoon uit het rek bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neusje van het beertje nog steeds niet geheel scherp :) maar al wel beter als die andere, ik zal zo wel ff een macro posten die ik persoonlijk wel goed vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals beloofd :)

een macro van ons katje met een Powershot A40

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/koetje_macro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 16:39:
zoals beloofd :)

een macro van ons katje met een Powershot A40

[afbeelding]
damn, dies idd mooi
zal binnenkort es een macro proberen te maken van 1 van de ratten..

Hoe krijg je ze zo mooi scherp? of is dat met mijn camera niet te doen? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Reley op 11-11-2002 16:58 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op 11 november 2002 @ 16:44:
[...]

damn, dies idd mooi
zal binnenkort es een macro proberen te maken van 1 van de ratten..

Hoe krijg je ze zo mooi scherp? of is dat met mijn camera niet te doen? :?
vergrootglas voor je lens houden.. op Macro functie zetten.. en enjoy your new camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 17:25:
[...]

vergrootglas voor je lens houden.. op Macro functie zetten.. en enjoy your new camera :)
Vergrootglas????? :D
da is wel een hele strakke uitvinding :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is erg blij met zijn Ixus V2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 17:25:
[...]

Heb je zo'n huis tuin en keuken vergrootglas (zo'n platic ding) of een mooie glazen lens?

Ziet er namelijk erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
blah..wanneer wordt die ixus v3 nou es een keer leverbaar !! :( :( :(

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

FireFoz schreef op 13 November 2002 @ 11:20:
blah..wanneer wordt die ixus v3 nou es een keer leverbaar !! :( :( :(
Deze zou bij bepaalde shops al leverbaar moeten zijn
Ik heb de mijne besteld bij www.camerahuis.nl. Deze zouden rond 20 November op voorraad zijn :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ken schreef op 13 November 2002 @ 12:45:
[...]

Deze zou bij bepaalde shops al leverbaar moeten zijn
Ik heb de mijne besteld bij www.camerahuis.nl. Deze zouden rond 20 November op voorraad zijn :)
Ik heb ze een week terug gemeeld, en toen zeiden ze idd dat het nog 1-2 weken zou duren.

Maar dat zegt mij eerlijk gezegt nog niks; ik heb namelijk wel eens mee gemaakt dat ze (niet die winkel, andere) dat zeiden en dat ie er een maand later nog niet was. :O

Dat wil ik dus niet nog een keer...dus ik bestel pas als ze mij kunnen garanderen dat ie leverbaar is :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

wou even vertellen dat op dpreview een review voor de S45 is uitgekomen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
Weet iemand al of er een s35 uitkomt?
En zijn de flitsers oneindig bruikbaar op mijn a40 of zijn ze op een moment op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

athlonkmf schreef op 14 november 2002 @ 23:44:
wou even vertellen dat op dpreview een review voor de S45 is uitgekomen.
ja, al anderhalve week :)

toch lief :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik schop dit topic maar even omhoog, want ik vind het niet nodig om hier een nieuw topic voor te openen :)

Ruis!

Ik kan met mijn A40 geen foto's maken op 400 iso :(
Ik heb op internet meerdere mensen zien zeggen dat de a40 weinig last heeft van ruis ivm. andere camera's. Dan moet het wel heel erg zijn met andere camera's :/

Alle foto's op 400 iso zijn niet echt bruikbaar door de hoeveelheid ruis die erin zit.

Nou kan je natuurlijk wel met software lichte ruis weghalen, maar ik vind dat dit wel heel erg is. Echt veel erger dan foto's die met een fotorolletje van 400 iso zijn gemaakt.

Vandaag weer wat foto's gemaakt, 200 iso was te weinig dus toch maar 400 gekozen.

Dit is het resultaat

Is dit normaal of is er iets met mijn camera :?

(het zijn trouwens geen hotpixels of zo want als ik foto's maak op 50 iso met m'n hand voor de lens dan zijn de foto's helemaal zwart)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Gizz schreef op 06 December 2002 @ 23:25:
Ik schop dit topic maar even omhoog, want ik vind het niet nodig om hier een nieuw topic voor te openen :)

Ruis!

Ik kan met mijn A40 geen foto's maken op 400 iso :(
Ik heb op internet meerdere mensen zien zeggen dat de a40 weinig last heeft van ruis ivm. andere camera's. Dan moet het wel heel erg zijn met andere camera's :/

Alle foto's op 400 iso zijn niet echt bruikbaar door de hoeveelheid ruis die erin zit.

Nou kan je natuurlijk wel met software lichte ruis weghalen, maar ik vind dat dit wel heel erg is. Echt veel erger dan foto's die met een fotorolletje van 400 iso zijn gemaakt.

Vandaag weer wat foto's gemaakt, 200 iso was te weinig dus toch maar 400 gekozen.

Dit is het resultaat

Is dit normaal of is er iets met mijn camera :?

(het zijn trouwens geen hotpixels of zo want als ik foto's maak op 50 iso met m'n hand voor de lens dan zijn de foto's helemaal zwart)
jup dat is normaal...

de A40 is goed in ruisverwerking in zijn eigen klasse...
camera's als de G2/G3 zijn natuurlijk beter, maar dat is ook logisch :)

er zijn wel programmaatjes die ruis verminderen, moet je maar ff zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een s45, door mijn tante geimporteerd uit Singapore. Voor ons is hij uitstekend.een foto Wat de verschillen zijn met de s40 kan ik je helaas niet vertellen. Ik heb nl geen. :)
Nog een foto.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey eindelijk een Canon topic. mooizo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dit is een topic van 5 november hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooit gezien. :) oops.

Leuk om uit te proberen trouwens: sluitertijd op 5+ seconden en in het donker met een lamp voor je cam heen en weer bewegen. <- vuur, of andere lichtgevende voorwerpen ook goed. Geeft een apart resultaat. zeker leuk om te proberen.

Die tip van dat vergroot glas vond ik nie mis trouwens, zodra ik tijd heb ga ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherpte diepte probeersel. Op zich geslaagd. belichting ook wel, niet helemaal perfect maar prima als try.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/Got/keyboard.jpg
S30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 00:37:
nooit gezien. :) oops.

Leuk om uit te proberen trouwens: sluitertijd op 5+ seconden en in het donker met een lamp voor je cam heen en weer bewegen. <- vuur, of andere lichtgevende voorwerpen ook goed. Geeft een apart resultaat. zeker leuk om te proberen.

Die tip van dat vergroot glas vond ik nie mis trouwens, zodra ik tijd heb ga ik dat eens proberen.
Hoe kan je je sluitertijd op 5+ zetten, ik heb een A40 en heb ff in het menu zitten kijken maar kon niks vinden over sluitertijd ... :|

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
pvdlaan schreef op 07 december 2002 @ 08:15:
[...]

Hoe kan je je sluitertijd op 5+ zetten, ik heb een A40 en heb ff in het menu zitten kijken maar kon niks vinden over sluitertijd ... :|
Standje M, dan op wb knopje drukken en dan kan je met "links rechts" knoppen de sluitertijd bepalen

Ik vind nog steeds de flits veel te vel. Maar heb nog steeds geen goede instelling truc om het normaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VOor sluitertijden langer dan 1/60 seconde heb je eigenlijk een statief nodig, zeker vanaf 1/30e seconde is het bijna niet meer uit de hand te schieten.

Ik ken de a40 niet maar op de s30 zet je de dial op Tv -> time priority, en kan je met de pijltjes toetsen instellen welke sluitertijd je wilt hebben. Het toestel past dan zelf het diafragma (aperture) aan zodat je een beetje normaal belichte foto hebt. Je kan zo ook in heel donkere situaties goede belichte foto's schieten.
Tot slot kan je evt MET flash experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je bij de canon s30 de zelf ontspanner gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 19:22:
Weet iemand toevallig hoe je bij de canon s30 de zelf ontspanner gebruikt??
euhm handleiding?

als je die niet hebt, moet je gewoon ff zoeken in het menu, is echt niet moeilijk te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Ik ben (al een tijdje) op zoek naar een camera met veel zoom en snelheid (met name voor foto's van dieren op grote afstand en die snel bewegen). Nu spreekt de G3 me wel aan alleen had ik liever 8x zoom gehad.

In dpreview laten ze ook van die opzet toeters zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonG3/Images/acclens02-001.jpg

Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen. Haal ik hier het gewenste resultaat mee :?

Ook de macro functie is voor mij van belang. Deze schijnt matig te zijn voor de G3... Maar wat wordt bedoeld met matig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Beun_de_Haas schreef op 08 December 2002 @ 21:54:
Ik ben (al een tijdje) op zoek naar een camera met veel zoom en snelheid (met name voor foto's van dieren op grote afstand en die snel bewegen). Nu spreekt de G3 me wel aan alleen had ik liever 8x zoom gehad.

[afbeelding]

Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen. Haal ik hier het gewenste resultaat mee :?

Ook de macro functie is voor mij van belang. Deze schijnt matig te zijn voor de G3... Maar wat wordt bedoeld met matig :?
macrofunctie is minder dan van andere camera's in die prijsklasse...

minder in de vorm van 'minder dichtbij'
maar met de scherpte enzo zit het wel snor...

vergelijking: met de S30 kun je tot 10cm. nog focussen
te zien op dit plaatje: http://members.home.nl/martijn2k2/Fotos/grolsch.jpg

met de G3 kun je tot 4cm nog focussen, dus in principe meer dan 2x zo dichtbij komen dan met de S30, lijkt me ver genoeg :)

maar in vergelijking met sommige Nikon's is het 'matig' idd, die kunnen tot bijv. 2cm. goed focussen...

maar er zijn genoeg G2 macro's te vinden, check die en neem erbij in gedachte dat de G3 nog iets beter is (6cm. t.o.v. 4cm.)

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 08-12-2002 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Thx voor de uitleg Moooooooooooooody!! Aan de macro functie zal het dus niet liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
het ruis idee met de A40 heb ik ook weleens, best zonde, in de cam is dat moelijk te zien, maar op je pc op 1600x1200 wel natuurlijk ;(

verder erg tevreden....gewoon vermijden om op 400iso te schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
GeJe schreef op 07 december 2002 @ 10:30:
[...]

Standje M, dan op wb knopje drukken en dan kan je met "links rechts" knoppen de sluitertijd bepalen

Ik vind nog steeds de flits veel te vel. Maar heb nog steeds geen goede instelling truc om het normaal te krijgen.
Wat goed werkt: helemaal INZOOMEN (en desnoods wat verder weg gaan staan). Door de sterkere zoom verlies je meer licht in de lens, waardoor de flash minder fel op de foto komt.

Je kan ook de sluitertijd (op manual) verlengen en je diafragma dichtgooien. De flits flitst ongeveer 1/100ste seconde, als je bijv. 1/60 kiest, is de helft van de belichtingstijd van de foto ongeflitst, waardoor hij donderder wordt. Probleem is dat je A40 maar erg weinig diafragmainsellingen heeft, dus lastig uitvoerbaar.

Weet iemand of de instelling (oogje) (oogje+flitsertje) (flitsertje+a) nog invloed heeft op de sterkte van de flits?

Ik heb zelf een A40 trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Mark_V op 10-12-2002 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
LuCaS schreef op 10 December 2002 @ 15:35:
[...]

Wat goed werkt: helemaal INZOOMEN (en desnoods wat verder weg gaan staan). Door de sterkere zoom verlies je meer licht in de lens, waardoor de flash minder fel op de foto komt.

Je kan ook de sluitertijd (op manual) verlengen en je diafragma dichtgooien. De flits flitst ongeveer 1/100ste seconde, als je bijv. 1/60 kiest, is de helft van de belichtingstijd van de foto ongeflitst, waardoor hij donderder wordt. Probleem is dat je A40 maar erg weinig diafragmainsellingen heeft, dus lastig uitvoerbaar.

Weet iemand of de instelling (oogje) (oogje+flitsertje) (flitsertje+a) nog invloed heeft op de sterkte van de flits?

Ik heb zelf een A40 trouwens.
Goed idee van de zoom, ik gebruik nu exposure control dan heb ik geen last van bewegingsonscherpte.

Ik denk weet niet zeker of hij variabel is. Je hebt geen optie fill-in flash, maar we een optie nachtflits.
Je zou daar uit kunnen concluderen dat hij niet qua felheid te veranderen is maar wel qua tijdsduur van de flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphex
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 23:43
Beun_de_Haas schreef op 08 december 2002 @ 21:54:

[afbeelding]

zie ook: http://www.achatzi.kreativ-foto.com/g3/gal1/G3gal.html

PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g00fy schreef op 09 December 2002 @ 18:58:
het ruis idee met de A40 heb ik ook weleens, best zonde, in de cam is dat moelijk te zien, maar op je pc op 1600x1200 wel natuurlijk ;(

verder erg tevreden....gewoon vermijden om op 400iso te schieten
Heb ik met mijn a40 ook last van. idd gewoon niet op 400 iso foto's maken

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Ik zat zo eens te kijken op bovengenoemde site, en daar stond de volgende foto, gemaakt met de G3:

Afbeeldingslocatie: http://www.kreativ-foto.com/g3/gal1/g3007.jpg

Als je rechtsbovenin kijkt, dan zie je dat de G3 het nogal moeilijk heeft met het felle licht... is dat normaal bij camera's in deze prijsklasse??

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
GFM schreef op 12 december 2002 @ 09:15:
Ik zat zo eens te kijken op bovengenoemde site, en daar stond de volgende foto, gemaakt met de G3:

[afbeelding]

Als je rechtsbovenin kijkt, dan zie je dat de G3 het nogal moeilijk heeft met het felle licht... is dat normaal bij camera's in deze prijsklasse??
als je merkt dat je een stuk overbelicht hebt, dan moet je ff met je sluitertijden spelen, of de ND-filter gebruiken, die het felle licht gedeeltelijk blockt...
ook gewone camera's zouden in deze situatie dit soort foto's produceren, het komt gewoon door de meettechniek die er gebruikt wordt
dus als je alles op auto laat staan zul je dit probleem wel eens tegenkomen maar met een kleine aanpassing is het gemakkelijk op te lossen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Mooody

Mooody

elmoody

Phusebox schreef op 12 december 2002 @ 09:35:
[...]

als je merkt dat je een stuk overbelicht hebt, dan moet je ff met je sluitertijden spelen, of de ND-filter gebruiken, die het felle licht gedeeltelijk blockt...
ook gewone camera's zouden in deze situatie dit soort foto's produceren, het komt gewoon door de meettechniek die er gebruikt wordt
dus als je alles op auto laat staan zul je dit probleem wel eens tegenkomen maar met een kleine aanpassing is het gemakkelijk op te lossen
precies!
als je niet van plan met de instellingen te spelen, kun je beter een goedkopere point&shoot camera kopen :)

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Mooooody schreef op 12 December 2002 @ 11:07:
[...]

precies!
als je niet van plan met de instellingen te spelen, kun je beter een goedkopere point&shoot camera kopen :)
Nee, ik wil geen point & shoot ding. Maar ik vroeg het me alleen maar af, omdat ik geen idee had of die pic geschoten was in auto-mode of met handmatige instellingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Al iemand met een Ixus V3?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen namelijk. Wil er graag eentje hebben voor de vakantiekiekjes en dergelijke. Daarnaast wil ik hem gebruiken om foto's te maken in discotheken (en daar is niet veel licht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

DJT schreef op 17 December 2002 @ 21:51:
Daarnaast wil ik hem gebruiken om foto's te maken in discotheken (en daar is niet veel licht).
dan kun je beter op zoek gaan naar een camera die lichtgevoeliger is...
want ik neem aan dat je geen flits wil gebruiken in een disco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A40 ??? Ik weet nie wat de optiest qua iso en sluitertijd van de V3 zijn, maar met de A40 lijkt het me te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe A40 is binnen gekomen zojuist. Zondag besteld bij Alternate !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne dus ook van Alternate, daar afgehaald. Goeie zaak daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hand voor de lens en dan foto's maken met een steeds langere sluitertijd.

Daarna bekijk je de foto's en kijk je of je stippen ziet (kan ook met een programma, maar het zelf doen gaat net zo makkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 23:34:
A40 ??? Ik weet nie wat de optiest qua iso en sluitertijd van de V3 zijn, maar met de A40 lijkt het me te doen...
Het ligt volgens mij vooral aan de lens. Bijna elke camera heeft wel een lange sluitertijd en iso's van 400 of hoger.

Met een hoge iso krijg je veel ruis en met een lange sluitertijd krijg je alleen maar vlekken in een discotheek.

Als je een heel erg lichtgevoelige lens hebt, dan kun je kortere sluitertijden en/of lagere iso-waardes gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een nieuwe digitale camera te kopen,en heb zo op internet natuurlijk al wel wat rond zitten kijken.En nu viel mijn oog op een Canon PowerShot A200 .

Ik heb nu ook al wel een digitale camera (een Fuji Finepix 1300) maar ik gebruik hem vooral om fotos te maken in discotheken/kroegen/feesten etc. En plaats ze dan op de website.Maar ik vind dat mijn fotos te donker zijn,zo heb ik gisteren even een testje gedaan door een foto te maken ,wanneer het donker buiten was,van mijn buren hun huis.De afstand van mijn huis tot de buren is ongeveer 10 meter.Dus ik een foto nemen,en bekijk hem dus,maar het enige wat ik zie zijn een paar lichtjes:S en verder is alles zwart op de foto.En dat bevalt me niet omdat dat soms ook wel gebeurt in een discotheek of kroeg.Dat zal dus wel voornamelijk aan de flits liggen.

Is de flits van een Canon PowerShot A200 beter?Zodat ik wel fatsoenlijk in het donker fotos kan nemen?

En misschien verder nog wat tips voor me?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:19
Ik kan de S45 iedereen van harte aanbevelen, heb hem nu een maand en perfecte foto's, ook uitgeprint op een Epson 915, en héél véél instellings mogelijkheden.

[PDvD haal die rot kop eens weg!!]

[ Voor 72% gewijzigd door wrcveen op 18-12-2002 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:40:
Is de flits van een Canon PowerShot A200 beter?Zodat ik wel fatsoenlijk in het donker fotos kan nemen?
Een flitser op een kleine camera heeft een richtgetal van 7-9... in de praktijk kom je daar een meter of 5 mee. Wil je nu grotere afstanden flitsen is een enorme externe flitser je enige oplossing.

Mijn tip: een veel langere sluitertijd instellen; de meeste camera's hebben wel een nachtstand oid. Zet de camera dan wel op een statief, zelf zo lang stilhouden lukt je niet.

Wise enough to play the fool

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Wie heeft nog good oldie canon PowerShot A5 in huis? Mijne heeft al duizenden foto's gemaakt, paar keer naar beneden gedonderd (deukjes in metalen behuizing) maar hij doet nog steeds zijn werk. (Soms uitdeuken gedaan) Metalen behuizing is wel kewl.
alleen batterijklep heeft scheur bij draaipunt. Daar moet ik voorzichtig mee doen (is nu met plakband + secondenlijm gefixt maar houdt matig)
Oh ja, het heeft nu 2e accu (andere is versleten)

Nog steeds zijn vrijwel alle foto's gemaakt met A5, op http://mrdummy.mine.nu/ zie je aantal galerijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Weet iemand ook waar online de gebruiksaanwijzingen staan van Canon?

Ik heb voor de kerstvakantie mijn Canon Powershot S45 binnen gekregen maar de gebruiksaanwijzingen zijn in het Duits. En Duits heb ik na 2jaar school eruit geflikkerd. Ik ben dus opzoek naar een engelse of liefst nederlandse gebruiksaanwijzing voor de S45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die staan niet online, die moet je bestellen bij Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
Gizz schreef op 29 december 2002 @ 15:33:
die van de s30/s40 wel, dus ik zou daar maar niet al te zeker van zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me ouders hebben gister de MV500i gekocht.. werkt wel leuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op 29 December 2002 @ 15:33:
12,50€ is 1 boekje ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg je niet een boekje bij je canon toen je hem kocht? Of is die kwijt? Zat wel standaard bij mijn powershot a 40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 15:05:
Mijne dus ook van Alternate, daar afgehaald. Goeie zaak daar.
Goede zaak?! :? Hmm, als er niks kapot gaat.. Ik kreeg een kapotte camera toegestuurd en wat een slechte service heb ik toen gehad :( Verder wel een hele fijne camera die PS A40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Paul_ schreef op 29 december 2002 @ 13:16:
Weet iemand ook waar online de gebruiksaanwijzingen staan van Canon?

Ik heb voor de kerstvakantie mijn Canon Powershot S45 binnen gekregen maar de gebruiksaanwijzingen zijn in het Duits. En Duits heb ik na 2jaar school eruit geflikkerd. Ik ben dus opzoek naar een engelse of liefst nederlandse gebruiksaanwijzing voor de S45.
Als je enige tijd geduld hebt, kun je de handleiding downloaden vanaf: http://www.powershot.com Hij staat er nu dus nog niet op, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog lang zal duren.

Zelf ga ik in januari ook een Canon camera bestellen via mijn werk, alleen nu zit ik nog een beetje te twijfelen tussen een PS A40 en de Ixus V3... Denk dat het uiteindelijk wel de V3 zal gaan worden, want man oh man wat een cool ding is dat zeg :*) Heb ook ff de review op Tom's Hardware gelezen en die was ook positief over de V3. Nog bijna nix negatiefs over gelezen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2001 schreef op 29 December 2002 @ 20:43:
[...]

Als je enige tijd geduld hebt, kun je de handleiding downloaden vanaf: http://www.powershot.com Hij staat er nu dus nog niet op, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog lang zal duren.

Zelf ga ik in januari ook een Canon camera bestellen via mijn werk, alleen nu zit ik nog een beetje te twijfelen tussen een PS A40 en de Ixus V3... Denk dat het uiteindelijk wel de V3 zal gaan worden, want man oh man wat een cool ding is dat zeg :*) Heb ook ff de review op Tom's Hardware gelezen en die was ook positief over de V3. Nog bijna nix negatiefs over gelezen.
Tsja als je een fototje wilt zien gemaakt met een powershot a40 moet je het maar ff zeggen hoor dan mail ik je er wel een paar, heb je daar een idee van... ,
en hier staat nog een beetje over de a40 nieuws: Canon PowerShot A40 digitale camera review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:40:
Ik sta op het punt om een nieuwe digitale camera te kopen,en heb zo op internet natuurlijk al wel wat rond zitten kijken.En nu viel mijn oog op een Canon PowerShot A200 .

Ik heb nu ook al wel een digitale camera (een Fuji Finepix 1300) maar ik gebruik hem vooral om fotos te maken in discotheken/kroegen/feesten etc. En plaats ze dan op de website.Maar ik vind dat mijn fotos te donker zijn,zo heb ik gisteren even een testje gedaan door een foto te maken ,wanneer het donker buiten was,van mijn buren hun huis.De afstand van mijn huis tot de buren is ongeveer 10 meter.Dus ik een foto nemen,en bekijk hem dus,maar het enige wat ik zie zijn een paar lichtjes:S en verder is alles zwart op de foto.En dat bevalt me niet omdat dat soms ook wel gebeurt in een discotheek of kroeg.Dat zal dus wel voornamelijk aan de flits liggen.

En misschien verder nog wat tips voor me?

Ik heb de A200. Het is een simple maar goede camera die ook in het donker mooie foto's weet te maken.
Ik heb alleen veel last van rode ogen.. (op de foto's dus he.. :P) maar daar ben ik nog mee bezig.
Ik zal es zoeken naar een goeie foto in het donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Ik zit zelf heel erg te twijfelen tussen een canon PS A40 en een canon ixus 330... Ze lijken heel veel op elkaar wat betreft specs, maar voor de 330 heb je speciale canon accu's nodig (duur om extra aan te schaffen), maar aan de andere kant is hij wat kleiner dan de A40.

Ik begin eigenlijk net met digitale fotografie, dus veel betere cams dan deze hoef ik (nog) niet.

Door de prijs ga ik denk ik toch voor de A40 kiezen... Is er iemand die weet waarom de 330 nou meer dan 100 euro duurder moet zijn? in de features kan ik heel weinig verschillen ontdekken...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste