• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Twan V schreef op 19 February 2003 @ 19:30:
En of je hem bij een winkel dichtbij of ver weg koopt, de kans dat je hem zelf naar canon op mag sturen is best reeel aanwezig.
Nou je moet het allemaal zelf weten, ik wil er nog 3 puntjes over kwijt:
1) reken maar dat als een webshop z'n geld binnenheeft ze opeens veeeel minder tijd voor je hebben, de afstand tussen hun als bedrijf en jou als klant is immers prettig (voor hun) groot. Als het geld binnen is is er voor hun niks meer te verdienen, en service.. ach ja...
2) Een beetje Canon dealer regelt zo'n terugstuurgeval wel voor je. Met een webshop kom je altijd zelf aan het versturen.
3) Als je aan het lijntje gehouden wordt zoals je nu zelf al ondervindt is het bij een normale winkel toch net effe iets handiger... daar kun je iets handiger een ultimatum stellen, dingen cancellen, etc, daar kun je immers gewoon naartoe rijden/fietsen/lopen en en-person met iemand van het bedrijf praten. Een gewone winkel vind het niet zo fijn namelijk als je op koopavond met een zaak vol klanten een flinke scene gaat maken.

(PS. off-topic: momenteel ben ik bijv. met een gsm-webshop in "gevecht" omdat ze me een foute gsm hadden opgestuurd, die moest ik terugsturen, heb ik gedaan, en nu krijg ik dus geen nieuwe gsm... als ik hun bel flikkeren ze meteen de hoorn op de haak... en op emails reageren ze niet.. en een adres hebben ze niet (alleen postbus) .. tjsa.. daar sta je dan met je mond vol tanden. Je kunt in zo'n geval -niks-)

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Dat is het aardige van rembours. Pas als je gecontroleerd hebt dat de bestelling klopt, betaal je aan de postbode. En... Wettelijk heb je 10 dagen niet goed geld teruggarantie op aankopen 'aan de deur'.

Maar ik geef toe dat het dan inderdaad handiger is als de winkel op de hoek zit. Maar ach, ik heb OV en die winkel zit tegen het station aan, dus mocht er iets mis gaan, sta ik zo bij ze op de stoep.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Twan V schreef op 20 februari 2003 @ 09:48:
Dat is het aardige van rembours. Pas als je gecontroleerd hebt dat de bestelling klopt, betaal je aan de postbode. En... Wettelijk heb je 10 dagen niet goed geld teruggarantie op aankopen 'aan de deur'.
Rembours == eerst betalen, dan openen!!!

(en anders heb je een hele gewillige postbode!)

En recht.. ja... maar aan dat recht heb je allemaal zo weinig. Zie de Exile Computer Solutions ellende elders op Tweakers: tig mensen zitten met vele honderden euro's schade, eigenaar bedrijf is spoorloos. Aangifte doen bij de politie kan soms zelfs niet omdat het om zg. "civiele zaken" gaat. Als het op "je recht" gaat aankomen dan moet je een lange adem hebben.

Maar we gaan een beetje veel off-topic. VEEL PLEZIER MET JE CANON!!!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Weet iemand of die "256MB Apacer CF Photo Steno Pro" (bij mycom te koop) goed/snel werkt met een S45? Ik neem aan dat ik gewoon het best die 4Mb/s kan kopen ipv 1,2 of 2,4 die niet echt veel goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

catchingfire schreef op 20 February 2003 @ 10:00:
[...]
Rembours == eerst betalen, dan openen!!!

(en anders heb je een hele gewillige postbode!)
[...]
Maar we gaan een beetje veel off-topic. VEEL PLEZIER MET JE CANON!!!
Das het voordeel van op een dorp wonen. Ik ken de postbode best goed en ze weet ondertussen wel voor wat voor een bedragen ik bestel. Zij doet er helemaal niet moeilijk over als ik ff wil controleren wat ik heb en ze is zelfs bereid om de doos, mocht er iets mis zijn, weer met brede plakband dicht te plakken.

Dankjewel! Ik hoop idd dat ik er veel plezier van ga hebben en dat ik een goeie koop heb gedaan, om het zo maar even te zeggen :D

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de Canon EOS 10D is een feit:

http://www.pbase.com/geonahta10d/canon_10d&page=1

Kom nou niet met "dat is Photoshop" want het is real. Slechte foto's......maar wel gaaf.
Specs voorzover bekend:
6.5Mpix CMOS
7 punts AF
Verbeterde AF in low light
Opslag in o.a. Adobe RGB
WB in Kelvin waarden
Verwachte prijs in NL = 1950 euro (body)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op 20 februari 2003 @ 11:52:
Weet iemand of die "256MB Apacer CF Photo Steno Pro" (bij mycom te koop) goed/snel werkt met een S45? Ik neem aan dat ik gewoon het best die 4Mb/s kan kopen ipv 1,2 of 2,4 die niet echt veel goedkoper zijn?
Ik heb Transcend 256 Mb CF geheugenkaartje gekocht bij Interngeheugen (zie pw: pricewatch: Compact Flash 256MB (Transcend)). Doet het prima in mijn S45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag krijg ik mijn G3, en ben benieuwd of iemand van jullie bekend is met lekkere tele-lenzen hiervoor, of voor canontroep in het algemeen. Kan iemand mij iets aanbevelen? Momenteel overweerg ik de "DCR 1850 Pro 1,85x" aan te schaffen voor 162.00 eurootjes.
Ik hoor het wel!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Yeeh ik heb m'n S45 maandag gekregen. Ben erg tevreden, en erg blij dat ik deze heb gekocht en niet de ixus v3. Die Apacer CF Pro kaartjes werken ook erg goed en snel. Al met al een goede keus dus, mede dankzij de adviezen hier; bedankt :)

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

yeah de eerste preview van de d10 is al te vinden op
http://www.dpreview.com/articles/canoneos10d/

op steve digi cam staat hij ook trouwens >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Firecow schreef op 27 February 2003 @ 15:35:
yeah de eerste preview van de d10 is al te vinden op
http://www.dpreview.com/articles/canoneos10d/

op steve digi cam staat hij ook trouwens >:)
ik heb mijn D30 al zo goed als zeker verkocht en een 10D besteld.....dat wordt weer een tijdje met E10 plaatjes schieten.....of met mijn museumstuk, de Olympus 1400XL (die verdraaid mooie foto's maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk in een fotozaak en wij hebben de Canon Powershot G3 gewoon op voorraad ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Gezien de opkomst van de nieuwere generatie (A70) en mijn drang naar nieuwe spulletjes:

Wat kan ik vragen voor mijn in mei gekochte A40 waar ik ongeveer 2500 foto's mee heb gemaakt?

iemand een idee/suggestie voor een redelijke prijs?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
ik zou er niet meer dan 225 euro voor geven aangezien hij nieuw 315 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :)

Ik ben nu een beetje aan het zoeken en vergelijken kwa camera's onder de €250. (en dan ook echt niet hoger). Ikzelf ben uiteindelijk gekomen bij de Fujifilm Finepix A202 en de Canon Powershoot A200

Ikzelf denk de Canon, maar wat is nou écht het voordeel aan de Canon? Ik zie dat de Fuji bijvoorbeeld 16 MB heeft. Dat scheelt natuurlijk alweer wat (kwa opslagruimte, Canon heeft 8 MB) Ik denk echter niet dat het zoveel uitmaakt omdat ik toch wel een 64 MB kaart erbij koop (kan dat overigens wel :? misschien werkt de Canon niet eens met een kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Die geheugenkaart gaat wel werken hoor, CF = CF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo, ik heb gister mijn A40 gekregen voor mijn verjaardag :) Ben er echt blij mee :) Batterijen gaan we snel leeg, maja heb ook 100 foto's met flits gemaakt, en een paar filmpjes, en dat trekt wel wat denk ik.

Camera kwaliteit is redelijk goed, maar ik mag zelf echt nog wat knutselen voordat ik goede foto's kan maken :) zeker om dat ding stabiel in de hand te houden, da's echt lastig :)

nog een vraagje, misschien beetje offtopic, maar hoe houden jullie die camera stabiel als je door het lcd scherm kijkt? als ik door de zoeker kijk gaat het meestal wel, maar bij het lcd scherm ga ik erg trillen. Of gebruiken jullie altijd gewoon de zoeker? :)

link naar plaatje van beeldje als je iets wilt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Das ff wennen, maar als je m dicht bij je houdt kan je m wel steviger vastklemmen natuurlijk, kan soms handig zijn, bv. bij een iets langere sluitertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fenrir schreef op 26 January 2003 @ 00:33:
[...]

waar heb je die vandaan???
en heb je hem zeer recent gekocht?
/me wacht nl. ook op mijn bestelde S45 maar dan bij fotohuset.
heb dus (nog) geen tips voor je
Sorry van mij late reply !!

Wij hebben hem toen bij snogard.de gehaald!!
Wij kregen daar helaas wij een duitse handleiding bij :'( , mijn pa meteen naar canon in nederland gebeld. Vandat we een s45 hadden gekocht en dat we alleen een engelse handleiding hadden :P .
Ze hebben toen nog die dag een nieuwe nederlandse handleiding gezocht en 2 dagen er na hadden we thuis een nederlandse handleiding :) .
Haha ja zo kan je er ook aan komen he !!

Maar goed , ik ben nou eigenlijk de laatste weken met het cameraatje aan het spelen. Alleen Macro Foto's willen niet echt super lukken , wat is de beste afstand die ik kan nemen. Als ik er 5 cm boven ga hangen word het beeld erg wazig.

Ga ik er nou 10 cm boven hangen word het mooi, en welke instellingen kan ik het beste pakken ?? Voor mooie stilstaande voorwerpen ?? Ik gebruik nou eigenlijk alleen auto.

Macro functie is toch die knop met dat bloementje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Tja, je zegt dat je een NL handleiding hebt... lees die dan ook :)

Macro foto's kan je vanaf 15 cm nemen, met een beetje mazzel iets dichterbij. Ik ben zelf fan van de P functie, auto is mij een beetje té auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 21:53:
Hoi :)

Ik ben nu een beetje aan het zoeken en vergelijken kwa camera's onder de €250. (en dan ook echt niet hoger). Ikzelf ben uiteindelijk gekomen bij de Fujifilm Finepix A202 en de Canon Powershoot A200

Ikzelf denk de Canon, maar wat is nou écht het voordeel aan de Canon? Ik zie dat de Fuji bijvoorbeeld 16 MB heeft. Dat scheelt natuurlijk alweer wat (kwa opslagruimte, Canon heeft 8 MB) Ik denk echter niet dat het zoveel uitmaakt omdat ik toch wel een 64 MB kaart erbij koop (kan dat overigens wel :? misschien werkt de Canon niet eens met een kaart)
Ben zelf sinds een week de gelukkige eigenaar van de canon a200. Is mijn eerste digi cam dus kan niet vergelijken of zeggen dat ie beter is dan.... Ben er wel heel tevreden over en het is gewoon een fijn cameraatje.

Kan niet echt vergelijken, maar de ISO van Fuji camera is standaard 100 en kan je dus niet anders instellen. Vind ik persoonlijk wel een nadeel.
Verder werkt de Fuji volgens mij op Smart of Picture Cards. Compact Flash zit standaard in de A200 en is goedkoper.

Ik zou het wel weten, maar kijk anders zelf even op www.dpreview.com
Buying guide en dan side-by-side.

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer al tijdje aan A40 te komen, nieuw dan, voor rond de 320 euro, niet 370 euro ofzo
iemand een idee waar hij WEL in voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Digitalecamera.nu € 313,- + rembours ==> € 12,95 of
Camerahuis.nl € 314,- + rembours ==> € 13,-

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op 03 March 2003 @ 14:36:
Tja, je zegt dat je een NL handleiding hebt... lees die dan ook :)

Macro foto's kan je vanaf 15 cm nemen, met een beetje mazzel iets dichterbij. Ik ben zelf fan van de P functie, auto is mij een beetje té auto.
ja die zie ik er ook op staan is dat een fijne functie dan ??

Ik ga hem is ff uitproberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben sinds 28 februari de gelukkige eigenaar van een Canon PowerShot S45, toen ik hem bestelde zat er een engelse handleiding bij, dus heb even Canon opgebeld en krijg hem vandaag toegestuurd in het Nederlands :)

Ik vind zo'n handleiding wel erg leuk enzo, maar nu wil ik mooie foto's gaan schieten, en eigenlijk wil ik wel wat adviezen met betrekking tot mooie foto's maken met een Canon S45. Dus in welke mode hebben jullie hem staan met foto's nemen enzo; op auto of P dat soort dingen, wat ik ook belangrijk vind is: hoe kan ik goede foto's in het donker maken en kan dit ook zonder flitser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BRAiN schreef op 04 March 2003 @ 13:00:
Ik ben sinds 28 februari de gelukkige eigenaar van een Canon PowerShot S45, toen ik hem bestelde zat er een engelse handleiding bij, dus heb even Canon opgebeld en krijg hem vandaag toegestuurd in het Nederlands :)

Ik vind zo'n handleiding wel erg leuk enzo, maar nu wil ik mooie foto's gaan schieten, en eigenlijk wil ik wel wat adviezen met betrekking tot mooie foto's maken met een Canon S45. Dus in welke mode hebben jullie hem staan met foto's nemen enzo; op auto of P dat soort dingen, wat ik ook belangrijk vind is: hoe kan ik goede foto's in het donker maken en kan dit ook zonder flitser
Hoe je schiet hang eigenlijk een beetje van de situatie af. Ik denk wel veel mensen in het begin op AUTO schieten en vervolgens vaker op manual schieten. Dit geldt ook voor het focussen.

In het donker foto's maken zonder flitsers kan prima... je moet alleen een beetje leren omgaan met de instellingen. Zo is het vaak gebruikelijk je iso waarde omhoog te gooien naar bijv. 200
Er is iig te veel info om hier allemaal uit te leggen. :) Maar toch succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Xenad_

_Xenad_

Ik heb de Canon powershot A200. Kost mij nogal veel moeite om de camera stil te houden.
Je ziet dan altijd die camera met twee handjes als teken dat je bewogen hebt.

Iemand advies hoe je " meer tot rust komt " voor stabielere foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
_Xenad_ schreef op 04 March 2003 @ 13:42:
Ik heb de Canon powershot A200. Kost mij nogal veel moeite om de camera stil te houden.

Ik weet niet hoe het op die A200 zit, maar die handjes zijn juist om als hij focust aan te geven: "ik ga een lange sluitertijd gebruiken, dus hou hem goed stil, anders wordt de foto bewogen".

Zacht uitademen tijdens het afdrukken en je niet te druk maken helpt. Of een statief. Of gewoon zorgen dat je een normale korte sluitertijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Xenad_ schreef op 04 March 2003 @ 13:42:

Zou je me misschien wat voorbeeldfoto's kunnen laten zien die jij ermee hebt gemaakt? Ik heb al diverse mensen proberen te contacten van GoT maar niemand autorisized me op ICQ, of heeft een MSN-adres of reageert op mail 8)7

Kan je me contacten op ICQ ? (75541085)
Of wil je eventueel emailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt maar probleem is niet een goede winkel te vinden maar een goedkope winkel te vinden die hem (A40) in voorraad heeft, tot nu toe zonder succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libertarian
  • Niet online
trouwens de mensen die hier een Canon S45 hebben, wat voor camera hoesje hebben die?

Ik heb deze vandaag besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.pick2pay.nl/images/big/can_scps900.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n krachtschot 45 en ik heb bij de kijkshop (ook verkrijgbaar bij http://www.defotopagina.nl ) een luxon tasje van € 7.00 gekocht. Past ie prima in, geen ritsen, compact, goedkoop en goed genoeg voor de camera. Voor de overige attributen koop ik ook nog zo'n tasje en klaar ben ik.Hij staat op onderstaande foto onderste rij tweede van links.

Afbeeldingslocatie: http://www.luxon.nl/images/cameratassen/Collage.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Is er al iemand die een A60 of A70 gekocht heeft? En z'n ervaringen wilt posten? Vooral de A40 vs. A60 en S30 vs. A70.

Handige links:
- http://web.canon.jp/Imaging/PSA60/index-e.html
- http://web.canon.jp/Imaging/PSA70/index-e.html
- http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

[ Voor 71% gewijzigd door Rhy op 05-03-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 15:58:
[...]

Zou je me misschien wat voorbeeldfoto's kunnen laten zien die jij ermee hebt gemaakt? Ik heb al diverse mensen proberen te contacten van GoT maar niemand autorisized me op ICQ, of heeft een MSN-adres of reageert op mail 8)7

Kan je me contacten op ICQ ? (75541085)
Of wil je eventueel emailen :)
Laat maar, ik heb al iemand kunnen contacten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 21:08:
Ik heb ook zo'n krachtschot 45 en ik heb bij de kijkshop (ook verkrijgbaar bij http://www.defotopagina.nl ) een luxon tasje van € 7.00 gekocht. Past ie prima in, geen ritsen, compact, goedkoop en goed genoeg voor de camera. Voor de overige attributen koop ik ook nog zo'n tasje en klaar ben ik.Hij staat op onderstaande foto onderste rij tweede van links.

[afbeelding]
Ik heb een leren tasje gekocht waar ie precies in past. Was wel 20 :o euro, maargoed, vond het wel een mooie, lekker klein is ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om de Canon A60 of A70 te kopen. in plaats van mijn huidige 1,3 mp camera.
Bij de specificaties zie ik alleen dat de filmopname duur begrensd is op 3 min (320x..) of zelfs 30 sec (640x...)
Eerst wilde ik voor de A70 gaan omdat deze op 640x.. kan filmen, meer mp heeft, etc.
Maar aangezien ik maar 30sec of 3min kan filmen ben ik weer gaan twijfelen.
Zijn er ergens op internet patches verkrijgbaar, of zijn er andere mogenlijkheden om de mogenlijke filmduur te vergroten?

Met m'n huidige digicam kon ik op 320x.. gewoon 10 min achter elkaar filmen, dat vond ik wel prettig. Ik wil geen dvCam kopen omdat ik gewoon een digicam wil, in eerste instantie voor de foto's. Ik heb ook al een analoge videocamera.
Ten tweede voor andere dingen zoals filmen, voice rec, etc (m'n huidige camera heeft ook mp3 mode _/-\o_ )

Wat ik ook belangrijk vind:
scherpe foto's vanaf +/- 10 cm
Goede foto's bij schemering/nacht, eventueel ook bij veel beweging (dansschool situatie)
stevig/een beetje handig meenemen/ kunnen AA-baterijen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erniemars schreef op 05 March 2003 @ 18:08:
Is er al iemand die een A60 of A70 gekocht heeft? En z'n ervaringen wilt posten? Vooral de A40 vs. A60 en S30 vs. A70.

Handige links:
- http://web.canon.jp/Imaging/PSA60/index-e.html
- http://web.canon.jp/Imaging/PSA70/index-e.html
- http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
Die zijn nog niet in de winkels, maar ik heb hem als een van de eersten besteld geloof ik. Zodra ik hem heb, zal ik hem eens onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 12:29:
[...]

Die zijn nog niet in de winkels, maar ik heb hem als een van de eersten besteld geloof ik. Zodra ik hem heb, zal ik hem eens onderzoeken :)
http://www.dcresource.com...ot_a70-review/index.shtml

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a70.html

Reviews van dat ding, die ik zelf ook wil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

BRAiN schreef op 04 March 2003 @ 19:59:
trouwens de mensen die hier een Canon S45 hebben, wat voor camera hoesje hebben die?
Ik heb een Lowepro D-Res 10 AW (27 euro...), flink groot (S45 past ook in een D-Res 8 ), maar nou kan ik ook altijd m'n Flashcard-reader, extra accu en 2 of 3 Compact Flash kaartjes meenemen. Ding heeft ook een waterdichte hoes, D-RES 8 niet.

Heel tevreden met de tas!

[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 13-03-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

miekol schreef op 03 januari 2003 @ 21:33:
[...]
Stap 2, men heeft erg veel geluk en vind een 2e hands D60 + Big Ed + 2e accu voor 1500 euro met garantie :D
Toch geen slechte prijs voor een D60, je ziet ze ook steeds meer voor rond die prijs in .nl en .de. Ik heb bijna een G3 gekocht maar zit nu HEEL ERG te twijfelen nadat ik de G3 in mijn handen heb gehad of ik verder zal sparen voor een d60 (d30 is vaak 'maar' 200 euro minder) en om te starten met een goedkoop objectief a 200,- euro. Totaal dus wel ruim 1.5x de prijs van een G3, maar dan heb je wel een 'echt' piece of equipment in je handen ipv te priegelen met een G3. Qua portabiliteit ga je dan helaas wel de mist in, maar dat is dan een keuze die je maakt. Ik vind persoonlijk het voor een groot deel afhankelijk zijn van een LCD scherm een zeer groot nadeel van de niet-SLR camera's om het nog niet eens te hebben over de grip. Alhoewel de Fuji 602Z wel lekker schijnt te 'pakken', maar dat is dan weer een flinke stap kwaliteit te ver terug.

[ Voor 3% gewijzigd door C0nscious op 13-03-2003 22:14 ]

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de BEBIT site is nieuwe firmware beschikbaar voor onderstaande Kanonnen. Inmiddels draai ik met mijn powershotje s45 versie 1.0.2.0 Geen verschil maar het upgraden verliep zoals te verwachten was: moeiteloos dus.
De gelukkige eigenaren van onderstaande toestellen kunnen de embeetjes gaan ophalen in Japan

PowerShot S230 DIGITAL ELPH
DIGITAL IXUS v3
PowerShot S45
PowerShot G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 21:37:
Op de BEBIT site is nieuwe firmware beschikbaar voor onderstaande Kanonnen. Inmiddels draai ik met mijn powershotje s45 versie 1.0.2.0 Geen verschil maar het upgraden verliep zoals te verwachten was: moeiteloos dus.
De gelukkige eigenaren van onderstaande toestellen kunnen de embeetjes gaan ophalen in Japan

PowerShot S230 DIGITAL ELPH
DIGITAL IXUS v3
PowerShot S45
PowerShot G3
jup, downloaden gaat nu 5x zo snel met mijn G3...
dus een aanrader voor mensen met hetzelfde probleem

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ook hier mijn G3 geupgrade - merk geen verschillen....

Voor uploaden naar de camera gebruik ik een cardreader.... downloaden naar de camera doe ik niet... :P

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik ga binnekort 5 weken naar india, en uiteraard gaat m'n S45 mee :) Maar nu vroeg ik me af op welke kwaliteit ik fotos zal maken. Ik heb 256MB CF, en twijfel nu tussen "fine" of "superfine" (uiteraard hoogste resolutie) Op superfine is er ruimte voor iets van 120 fotos, op zich wel genoeg maar niet zo dat ik alles wat leuk is ff kan schieten. Op fine kan ik meteen zo'n 200 fotos. Dus...zien jullie veel verschil tussen fine en superfine? Kan het natuurlijk ook afwisselen, de mooie plaatjes op super en de huis-tuin-en-keuken op fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Zoijar schreef op 21 March 2003 @ 11:37:
Ik ga binnekort 5 weken naar india, en uiteraard gaat m'n S45 mee :) Maar nu vroeg ik me af op welke kwaliteit ik fotos zal maken. Ik heb 256MB CF, en twijfel nu tussen "fine" of "superfine" (uiteraard hoogste resolutie) Op superfine is er ruimte voor iets van 120 fotos, op zich wel genoeg maar niet zo dat ik alles wat leuk is ff kan schieten. Op fine kan ik meteen zo'n 200 fotos. Dus...zien jullie veel verschil tussen fine en superfine? Kan het natuurlijk ook afwisselen, de mooie plaatjes op super en de huis-tuin-en-keuken op fine.
Wil je ze gaan printen? zo ja dan is de hoge resolutie vanzelfsprekend maar anders heb je meer aan een lagere resolutie met superfine dan aan een hogere met fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
5 weken in India met 256 MB?? Aargh, dat zou ik op de eerste dag al vol hebben. Voor zoiets zou ik echt een portable hdd meenemen als de xs-drive. Kost wel wat, maar dan hoef je je over opslag geen zorgen meer te maken denk ik :) Bij Power in Numbers in Australië redelijk goedkoop te krijgen.

En compromitteren aan de kwaliteit door niet op het maximum van je camera te fotograferen vind ik ook niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Azrael op 21-03-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-07 19:44
BRAiN schreef op 04 maart 2003 @ 19:59:

Ik heb deze vandaag besteld:
[afbeelding]
Die canon hoesjes zijn duur en van stof :(

Ik heb mezelf een lederen gekocht voor de helft van de prijs voor bij mijn PowerShot S50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Vraagje mbt een Canon EOS 300 SLR:

Ik heb nog een externe flitsunit liggen die ik wel graag zou willen gebruiken maar ik weet niet of ik die zomaar op de hotshoe kan stouwen.
Ik begreep dat de huidige generatie camera's volledig computergestuurd communiceren met een externe flitser.
Op zich heel tof maar die unit die hier ligt stamt uit 1978 :P
Ik ben lichtelijk bang dat ik de camera over de zeik help als ik een 'domme' flitser gebruik, temeer omdat ik her en der hoorde dat ze aan een bepaald voltage moeten voldoen.
Nou zul je zeggen " gier, koop dan een modern flitsertje", true, maar heb je de prijzen weleens bekeken? :|

Iemand die me verder kan inlichten?

Specs:

Agfatronic CBS 341, gevoed door 4 x 1.5V

Heb helaas geen afbeelding van het museumstuk kunnen vinden...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Hangloozz schreef op 21 March 2003 @ 16:20:
Vraagje mbt een Canon EOS 300 SLR:

Ik heb nog een externe flitsunit liggen die ik wel graag zou willen gebruiken maar ik weet niet of ik die zomaar op de hotshoe kan stouwen.
Ik begreep dat de huidige generatie camera's volledig computergestuurd communiceren met een externe flitser.
Op zich heel tof maar die unit die hier ligt stamt uit 1978 :P
Ik ben lichtelijk bang dat ik de camera over de zeik help als ik een 'domme' flitser gebruik, temeer omdat ik her en der hoorde dat ze aan een bepaald voltage moeten voldoen.
Nou zul je zeggen " gier, koop dan een modern flitsertje", true, maar heb je de prijzen weleens bekeken? :|

Iemand die me verder kan inlichten?

Specs:

Agfatronic CBS 341, gevoed door 4 x 1.5V

Heb helaas geen afbeelding van het museumstuk kunnen vinden...
Kan niet echt nee ;)
Ik heb een vergelijkbare flitser. Gemeten: +/- 200 V over de contacten ;)

Digicam kan dat niet aan, is namelijk electronisch geschakeld, terwijl een antieke cam gewoon passief is.

Opties: Slave unit op de flitser, of een optocoupler bouwen die voor een galvanische scheiding zorgt. Is met een paar onderdelen te bouwen, vanavond thuis ff kijken, heb ergens schema gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ja maar die EOS 300 _is_ een analoge spiegelreflex ;)

Of was het niet de bedoeling om in dit topic vragen over analoge apparatuur te stellen? :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Hangloozz schreef op 21 March 2003 @ 17:06:

Of was het niet de bedoeling om in dit topic vragen over analoge apparatuur te stellen? :P
Ow, dan kan het denk ik gewoon. Volgens mij is het dan gewoon een schakelaartje die contact maakt en dus flitst ;)

Maar zeker weet ik het absoluut niet.. voor hetzeflde geld zit er weer electronica tussen. Canon mailen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Public_Enemy_#1 schreef op 21 March 2003 @ 15:06:
[...]

Die canon hoesjes zijn duur en van stof :(

Ik heb mezelf een lederen gekocht voor de helft van de prijs voor bij mijn PowerShot S50 :)
Ben naar de kijkshop gegaan en heb voor € 7.00 een tasje gekocht. Zie ook eerder in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Heeft iemand de a70 al ergens in een echte winkel gezien, zodat ie te bekijken is? Zie hem alleen maar bij webshops, maar om nu te bestellen zonder hem gezien te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

DJSmiley schreef op 21 March 2003 @ 18:01:
[...]

Ow, dan kan het denk ik gewoon. Volgens mij is het dan gewoon een schakelaartje die contact maakt en dus flitst ;)

Maar zeker weet ik het absoluut niet.. voor hetzeflde geld zit er weer electronica tussen. Canon mailen imho
Canon mailen lijkt me een goed plan, hebben een erg goede klantenservice... :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 22:27

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Sinds gisteren eindelijk de trotse bezitter van de Digital Ixus V3 :*)

Heb nog niet echt heel veel tijd gehad om ermee te experimenteren, maar zo op het eerste gezicht, werkt het allemaal vrij eenvoudig.

In de doos zat een foldertje van de Canon Image Gateway. Toevallig mensen hieroh die daar ervaring mee hebben?

Verder nog iemand goeie tips voor het gebruik van de Ixus V3? Bepaalde accessoires die zeer zeker aan te raden zijn? Ik zit er zelf iig aan te denken om een extra accu aan te schaffen en ik moet zeker nog ergens een mooi hoesje zien aan te komen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Weet iemand hoe je met de A200 de filmpjes eraf kan krijgen? kan alleen de images eraf halen maar niet de filmpjes :(

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

ZyMoTiC schreef op 25 March 2003 @ 18:39:
Weet iemand hoe je met de A200 de filmpjes eraf kan krijgen? kan alleen de images eraf halen maar niet de filmpjes :(
Met de meegeleverde ZoomBrowser kun je als het goed is ook gewoon de filmpjes eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Ruud2001 schreef op 25 March 2003 @ 20:24:
[...]

Met de meegeleverde ZoomBrowser kun je als het goed is ook gewoon de filmpjes eraf halen.
hmm das fijn kan cd nergens vinden :)
en op internet kan ik alleen de update vinden naar 4.0.2 :/

heeft iemand een gewone versie van ZoomBrowser voor mij? dus geen update

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangloozz schreef op 21 March 2003 @ 17:06:

Moet kunnen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Canon Powershot A200 eindelijk besteld :)

Wou eerst nog even een andere aanbieding uitproberen van de Lidl, maar voorraad was meteen al op :{. Misschien beter ook :). Heb daarna nog een camera geleend, maar daardoor wil ik al helemaal een eigen camera (1,3 Mpixel, batterijen snel op, weinig geheugen. Ik ga geen extra kopen voor een camera die ik leen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

ZyMoTiC schreef op 25 maart 2003 @ 22:17:
[...]

hmm das fijn kan cd nergens vinden :)
en op internet kan ik alleen de update vinden naar 4.0.2 :/

heeft iemand een gewone versie van ZoomBrowser voor mij? dus geen update
Ik dacht dat de ZoomBrowser niet te downloaden is van internet, maar idd alleen een update.

Heb gisteren mijn Ixus V3 op mijn PC aangesloten en ik krijg gewoon een extra drive te zien in de Windows Verkenner. Ik gebruik Windows XP en volgens mij hebben eerdere Windows versies deze mogelijkheid nog niet :?

Mocht uiteindelijk niks lukken om die filmpjes eraf te krijgen, kun je natuurlijk ook altijd nog overwegen een card-reader aan te schaffen, maar ik zou toch eerst eens ff goed zoeken naar dat CD-tje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb de A200 besteld. Iemand nog bijzondere meldingen betreft dit geweldige toestel? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Victorio schreef op 27 March 2003 @ 09:27:
Ik heb de A200 besteld. Iemand nog bijzondere meldingen betreft dit geweldige toestel? :9
Heb eigenlijk maar 1 tip: zorg dat je NiMH batterijen gebruikt.

Heeft er trouwens niemand iets te melden over de Canon Image Gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
He He, eindelijk mijn S50 binnen :) Tijd om te gaan spelen, ik heb geen zin die duitse handleiding door te gaan spitten :P

Eerste indrukken zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Ik moet van een CF kaartje van een S40 de foto's uitlezen. Bij mij thuis heb ik mijn A40 helemaal aangesloten dus ik dacht: "Kan dat CF kaartje mooi in mijn A40 en dan de boel via ZoomBrowser inlezen :) ".
Kan ik zonder problemen het kaartje uit de S40 in de A40 stoppen? Geen gevaar dat ik foto's kwijt raak ofzo? (ivm met andere formatteer methode :? )

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
als ze je formatteert ben je ze kwijt ja :+ anders is het geen probleem ;)

Dan heb ik nog een vraagje: Kan je de iso stand niet uitlezen? Ik kan m bij de exif info nergens vinden, wat ik toch wel enigszins raar vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zit ik op internet naar een camera te kijken en zat ik zelf helemaal op het idee een sony te gaan kopen. Toen ben ik toch verder gaan zoeken, en vond ik de powershot a 40 van canon. Nu sta ik dus op het punt hem te bestellen zie ik de A 60 welke raden jullie me aan nu te nemen. Het enige verschil wat ik snel kon vinden was de grote en het gewicht. Nu is mijn vraag of er nog meer verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
:z http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209

Canon PowerShot A40
Canon PowerShot A60

Compact
Compact
 Price (street)     
US$236
US$350

Max resolution     
1600 x 1200
1600 x 1200

Low resolution     
1024 x 768, 640 x 480
1024 x 768, 640 x 480
 Image ratio w:h     
4:3
4:3

Effective pixels     
1.92 million
1.92 million

Sensor photosites     
2.11 million
2.11 million

Sensor size     
1/2.7 "
1/2.7 "

Sensor type     
CCD
CCD

Colour filter array     
G-R-G-B
G-R-G-B
 Sensor manufacturer     
Unknown
Unknown

ISO rating     
Auto, 50, 100, 200, 400
Auto, 50, 100, 200, 400

Zoom wide (W)     
35 mm
35 mm

Zoom tele (T)     
105 mm (3 x)
105 mm (3 x)

Digital zoom     
Yes, 2.5 x
Yes, 2.5 x
 Auto Focus     
Yes
Yes

Manual Focus     
No
Yes
 Auto focus accuracy     
Ai AF TTL 3-point
Ai AF TTL 5-point

Normal focus range     
76 cm
46 cm

Macro focus range     
16 cm
5 cm

White balance override     
Yes - 6 positions
Yes - 6 positions plus manual

Aperture range     
F2.8 - F4.8 / ??
F2.8 - F4.8 / ??

Min shutter     
15 sec
15 sec

Max shutter     
1/1500 sec
1/2000 sec
 Built-in Flash     
Yes
Yes
 Flash guide no.     
2.5 m (8.2 ft) 5 m
2.5 m (8.2 ft) 5 m
 External flash     
No
No
 Flash modes     
Auto, Fill-in, Anti-red-eye, Slow Sync, Off
Auto, On, Off, Manual (Red Eye On/Off)

Focal length multiplier     

Exposure compensation     
-2EV to +2EV in 1/3EV steps
-2EV to +2EV in 1/3EV steps
 Metering     
Evaluative, Manual
Evaluative, Center Weighted, Spot

Aperture priority     
No
Yes, full range manual

Shutter priority     
No
Yes, full range manual
 Lens thread     
Yes, with adapter
Yes, with adapter
 Continuous Drive     
Yes, 2.5 fps
Yes, 2.6 fps, 6 frames
 Movie Clips     
Yes, 20 fps, max 10/30 sec, audio
Yes, 320 x 240, 15 fps, max 3 mins
 Remote control     
No
No
 Tripod mount     
Yes
Yes
 Self-timer     
2 or 10 sec
2 or 10 sec

Time-lapse recording     
No
No

Storage types     
Compact Flash (Type I)
Compact Flash (Type I)
 Microdrive compatible     
No
No
 Storage included     
8 MB CompactFlash
16 MB CompactFlash

Uncompressed format     
No
No

Compressed format     
JPEG (EXIF 2.2)
JPEG (EXIF 2.2)
 Quality Levels     
Super-Fine, Fine, Normal
Super-Fine, Fine, Normal

Viewfinder     
Optical
Optical

LCD     
1.5 "
1.5 "
 LCD Pixels     

Playback zoom     
Yes
Yes
 Video out     
Yes
Yes

USB     
Yes
Yes
 Firewire (IEEE 1394)     
No
No

Serial     
No
No

Battery / Charger     
No
No

Battery     
AA (4) batteries (NiMH recommended)
AA (4) batteries (NiMH recommended)
 Weight (inc. batteries)     
350 g (12.3 oz)
315 g (11.1 oz)
 Dimensions     
110 x 71 x 38 mm (4.3 x 2.8 x 1.5 in)
101 x 64 x 32 mm (4 x 2.5 x 1.3 in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok tnx. Keuze gemaakt, het word de A60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik ben op zoek naar een driver voor een canon bjc 220. Een driver voor een bjc 210 zou ook moeten werken maar ik kan geen van bijde vinden voor Win XP..

Ik hoopte dan iemand in dit topic een website of een url weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

Ik wilde eigenlijk na mijn huidige Fuji FinePix F601 naar een opvolger van Canon's G3 maar nu ik de review van de Canon EOS-10D gelezen heb ga ik misschien daar wel voor. Wat een camera!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

-Stef- schreef op 05 april 2003 @ 00:35:
Ik wilde eigenlijk na mijn huidige Fuji FinePix F601 naar een opvolger van Canon's G3 maar nu ik de review van de Canon EOS-10D gelezen heb ga ik misschien daar wel voor. Wat een camera!
Dat is wel een behoorlijk verschil.

Bedenk wel het volgende:

De G3 kost ongeveer 1000-1200 euro, de 10D 2200 euro voor de body. Ga er maar vanuit dat je minimaal 500-1000 euro kwijt bent aan lenzen, CF kaartjes, filters, statief etc. etc.

Daar komt ook nog eens bij dat de 10D wel 3x zo groot is, dus ff een snapshotje maken is er niet meer bij. Al helemaal niet van wildvreemde mensen, die denken namelijk vaak direct dat je journalist of fotograaf bent.

Ook nog een bijkomend feit is dat de meeste foto's direct uit de D30/D60/10D vaak een beetje mat en zacht zijn en praktisch altijd wel wat post processing kunnen gebruiken.

Als dat allemaal geen bezwaar is, veel plezier met je 10D :Y)
(Oh ja, ik zou maar niet de review van de Canon EOS 1Ds lezen als ik jou was :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:05
miekol schreef op 05 April 2003 @ 11:48:
[...]
De G3 kost ongeveer 1000-1200 euro, [...]
Nee, het is nog erger.. De G3 kost 'maar' €731 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

miekol schreef op 05 april 2003 @ 11:48:
(Oh ja, ik zou maar niet de review van de Canon EOS 1Ds lezen als ik jou was :+)
:9

Het is ook nog lang niet zover en van het prijsverschil ben ik me bewust. Van die matte foto's wist ik trouwens niet. Nou ja, misschien dat het tussenmodel, de G3 (of dan de G4) misschien inderdaad wel aantrekkelijker is alles afgewogen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ben ik in het bezit van de ixus v2. Wilde in eerste instantie de A60 hebben maar ik ben toch maar voor de compactheid van de ixus gegaan.
Ik had niet verwacht dat ie zo klein zou zijn. Ik heb nog niet veel foto's kunnen maken want ik was te laat met bestellen van 128mb geheugen.
Eerste ervaring is goed. Mooi design en een duidelijk menu.
Ik hoop er nu veel plezier van te hebben. Even wachten op mijn geheugen en ik kan echt aan de slag.
Als ik zo de topic lees zie ik dat er veel mensen fan zijn van de S serie. Ik vond mijn ixus al prijzig, laat staan die s serie. Krijg je voor zoveel geld zoveel meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michelb.... Yep.... Enjoy it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag bij de battery barn 2 accu's gekocht voor mijn s45. Vandaag al binnen en sterker nog... je kunt er langer mee schieten dan met de originele accu... Jottem wah een fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig canon topics blijkbaar maar toch...Klein probleem thans... mijn lader van de Canon S45 scheidt er midden tijdens het opladen mee uit. Zelfs i.g.v. de originele Canon Accu. Heeft iemand anders ook al een dergelijke ervaring gehad? Als ik daarna 15 minuten de lader van de stroom afhaal en dan opnieuwe de stekker in het stopcontact stop gaat ie verder. Rarara wha'zz happening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 00:06
oops

[ Voor 99% gewijzigd door Hielko op 20-04-2003 13:43 . Reden: kan niet lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

GFM schreef op 05 april 2003 @ 15:17:
[...]

Nee, het is nog erger.. De G3 kost 'maar' €731 :)
ik heb m gister gekocht voor 800 koedos, maar goed... daarbij wel een echte draagtas gekregen ;)

256 MB extra CF sandisk geheugen erbij en een nieuw NiMh accuutje... morgen lekker foto's schieten bij het motocrossen :) Kijken hoe ze zich houdt met al die beweging ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wie hier met een PowerShot S30, S40, S45 of S50 kan een paar macro foto's posten? Ik overweeg namelijk de aanschaf van de laatste maar ik vraag me af of je wel een beetje macro's kan maken als de minimale afstand 10cm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet doen... is tie niet zo geschikt voor... (al was het maar vanwege het ontbreken van lenzen hiervoor). Je kunt dan beter richting nikon gaan (en dan te bedenken dat ik een ware CanonFan ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:05
Of richting een G3 (die bijna net zo duur is als een S50). Ik moet zeggen dat de macro-functie van de G3 mij echt niet tegenvalt. Ik overweeg wel om een keer een macrolens erbij te kopen, dan krijg je natuurlijk nog betere macro's...
Als je wilt kan ik een macro foto voor je posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Hielko schreef op 21 April 2003 @ 02:10:
Wie hier met een PowerShot S30, S40, S45 of S50 kan een paar macro foto's posten? Ik overweeg namelijk de aanschaf van de laatste maar ik vraag me af of je wel een beetje macro's kan maken als de minimale afstand 10cm is.
Wil je macro's schieten moet je GEEN S50 kopen, camera is fantastisch voor elk soort foto (heb er zelf een :) ) maar niet geschikt om echte macro's te schieten met een afstand van 10cm, mijn advies: koop een G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Aan een G3 wil ik niet, ik wil namelijk wel perse een compacte camera. Ik 'heb' trouwens nu al een Nikon Coolpix 990 die op 2cm afstand al foto's kan maken, alleen deze camera vind ik wat te groot om makkelijk mee en ik ben niet in alle gevallen helemaal tevreden over de beeldkwaliteit. Ik verwacht niet met de S50 evengoede macro foto's te kunnen maken als met de Coolpix 990, maar ik ben wel benieuwd hoe dicht hij in de buurt kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Hielko schreef op 21 April 2003 @ 11:29:
Aan een G3 wil ik niet, ik wil namelijk wel perse een compacte camera. Ik 'heb' trouwens nu al een Nikon Coolpix 990 die op 2cm afstand al foto's kan maken, alleen deze camera vind ik wat te groot om makkelijk mee en ik ben niet in alle gevallen helemaal tevreden over de beeldkwaliteit. Ik verwacht niet met de S50 evengoede macro foto's te kunnen maken als met de Coolpix 990, maar ik ben wel benieuwd hoe dicht hij in de buurt kan komen.
Ik kan zo wel ff naar buiten lopen en wat bloempjes erop zetten :)
deze close-up had ik nog liggen, ik zoek nog naar echte macro's,
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~d.tenbrinke/S50/bloempje.jpg

edit: Zet die dan wel in het foto topic, aangezien dit topic voor andere doeleinden is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Public_Enemy_#1 op 21-04-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Kan je dan misschien ook de full resolution foto's neerzetten achter een linkje, wil namelijk wel graag zien hoeveel detail er aanwezig voordat er geresized gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Public_Enemy_#1
Hielko schreef op 21 April 2003 @ 11:49:
Kan je dan misschien ook de full resolution foto's neerzetten achter een linkje, wil namelijk wel graag zien hoeveel detail er aanwezig voordat er geresized gaat worden :)
Heb net even wat geexpirimenteerd, maar geen top resultaat :| heb de camera ook pas net, maar heb even een linkje opgezocht waar je waarschijnlijk meer aan hebt dan mijn amateur-pics :)

Tis van een S45, maar deze is zoals je wellicht weet qua techniek/lens identiek aan de S50 minus 1mpix. Er zitten ook een full-reso pics bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Heeft iemand al de S400 of kent iemand de S400 en hoe is tie?
Ik ben namelijk een beetje info erover aan het zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe canon EOS 300v? ben van plan om deze aan te gaan schaffen, en welke lenzen kan ik er het beste bijnemen? heb een aanbieding gezien met een lens van sigma bereik: 28-200 mm vond ik nogal veel om echt goed te zijn (in een nogal kleine lens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg binnenkort m'n PowerShot A70 :*) kan ik hier ook meediscussiëren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 05:16:
ik krijg binnenkort m'n PowerShot A70 :*) kan ik hier ook meediscussiëren :D
Wist je dat er over de A70 een apart topic is? Heb ik tijdens mijn aanschaf van de A70 ook meerdere malen gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

jammer dat die er niet is voor de EOS 300 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
aaaaaaaaah nu eindelijk m'n cam een beetje compleet :p
heb nu dus een g3 + 420ex en nog 32+128+256 mb CF

die extra flitser dat merk je echt wel! ik maak steeds meer concertfoto's en daarbij is dat extra licht wel fijn.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 16:22

bdu

Hallo,

(Ik heb al gekeken naar antwoorden maar heb niets gevonden.)

Ik ben van plan een 'Canon Ixus v2' te gaan kopen. Ik heb nu al een digitale camera maar die is redelijk groot en ik zoek een compact cameratje. Ook vind ik een nadeel van die grote dat de batterijen heel snel leeg zijn. Nu wil ik aan jullie vragen hoe dat zit bij de canon. Hoelang doen de batts er bij de canon over?

En heeft iemand hier misschien een pic gemaakt door de canon? En kan die eventuuel mailen. ( naar info@yoi.nl )

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb vorige week mijn S45 ontvangen, en nu wil ik er een 128MB kaartje voor kopen, maar nu hebben ze bij MyCom 3 verschillende, maakt de camera nu echt goed gebruik van de max. 4MB/sec schrijfsnelheid van de Photo Steno Pro? Of kan ik net zo goed die goedkoopste kopen, die 1.2MB/sec schrijfsnelheid heefT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 02:27:
Ok, ik heb vorige week mijn S45 ontvangen, en nu wil ik er een 128MB kaartje voor kopen, maar nu hebben ze bij MyCom 3 verschillende, maakt de camera nu echt goed gebruik van de max. 4MB/sec schrijfsnelheid van de Photo Steno Pro? Of kan ik net zo goed die goedkoopste kopen, die 1.2MB/sec schrijfsnelheid heefT?
Ik heb zelf een Digital Ixus V3 en daarvoor een Transcend 256MB 30x kaartje gekocht. Deze werd mij geadviseerd als ik ook filmpjes wilde maken langer dan 15 seconden. Ik kan nu echt filmpjes maken van een paar minuten (heb het maximale trouwens nog niet geprobeerd). Weet niet zeker of de S45 ook van die lange filmpjes kan maken, maar anders zou dat volgens mij de enigste reden zijn om een snelle CF card te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik heb 2x 128mb steno pro gekocht bij mycom voor mijn S45, werkt perfect. Kan idd ook filmpjes maken in 320x240 van enkele minuten (minuut of 6 maar op 128, vreet wel geheugen) Fotos worden erg snel weg geschreven, weet niet of het geheugen echt veel uit maakt maar nam liever het zekere voor het onzekere. Eigenlijk amper write delay voor raw images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Laatst online: 22-01 23:36
Public_Enemy_#1 schreef op 21 April 2003 @ 11:38:
[...]

Ik kan zo wel ff naar buiten lopen en wat bloempjes erop zetten :)
deze close-up had ik nog liggen, ik zoek nog naar echte macro's,
[afbeelding]

edit: Zet die dan wel in het foto topic, aangezien dit topic voor andere doeleinden is :)
als je wil kan ik es een fotootje van mij ergens zetten (weet alleen niet waar op GoT), ik heb dus ook een g3, maar wel een macro filter 10+ erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb zojuist een raynox 0.5x groothoek converter gekocht. Hierbij wordt een ring geleverd die van 58mm naar 52mm gaat omdat mijn adapterring een uiteinde heeft van 58mm. Nou is mijn vraag of het mogelijk is om mijn filters te blijven gebruiken tussen de convertor en de adapterring. Iemand een idee?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste