Zit er dan niet ineens een duitse handleiding bij?Reinier schreef op 24 januari 2003 @ 12:06:
[...]
Ik weet niet zeker of het klopt, maar bij Topvision is hij én maar EUR 625,- én is hij "Available", d.w.z. op voorraad (volgens mij). Check dit ook.
Edit: kan zijn dat die prijs niet helemaal klopt i.v.m. levering naar andere landen dan Duitsland.
Ik heb ongeveer twee weken geleden ook de s45 besteld, ook bij dcamera.nu. Volgens Shopsurvey was dit een goede zaak, maar ik kreeg geen orderbevestiging. Na een mailtje kreeg ik te horen dat ik maar moest wachten en dat ze wel zouden bellen als ie binnen was. Tot op heden niets gehoord.MXL schreef op 23 January 2003 @ 23:17:
Wie weet wat de actuele levertijd van de s45 is? Ik heb twee weken geleden mijn s45 besteld bij digitalecamera.nu, ik ga zaterdag op vakantie, maar hij is er nog steeds niet en ze kunnen ook niet vertellen wanneer wel.
Ik ga hem gebruiken voor showfoto's van onze drive-in show (zie sig) en we hebben de afgelopen weekenden hele mooie boekingen gehad waar ik graag foto's van had gehad.
Is de s45 daar uberhaupt geschikt voor? Begrijp dat onze lichtshow redelijk onze trots is en dat ik dus op feesten ga knippen zonder flits.
edit:
Ik kan ze telefonish niet bereiken, anders had ik gepost wat zij te vertellen hebben over de levertijd.
Ik kan ze telefonish niet bereiken, anders had ik gepost wat zij te vertellen hebben over de levertijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Twan V op 24-01-2003 13:09 . Reden: Update... ]
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Volgens de Shop Survey leveren ze wel camera's met een Nederlandse handleiding. Misschien moet je er expliciet om vragen.
Hoezo kan je ze niet bellen dan? Nummer is +31 23-5101900 mocht je dat niet wetenTwan V schreef op 24 January 2003 @ 13:07:
[...]
edit:
Ik hoop dat je je camera nog een beetje op tijd krijgt trouwens.
Daar was ik zelf ook nog wel achtergekomen 
Het probleem is alleen dat er
- Niemand opneemt of (nog geen vijf minuten later)
- De telefoon een kwartier in gesprek is
Heb het inmiddels de hele ochtend gepobeerd
Het probleem is alleen dat er
Ja, dat hoopte ik al voor je, hehe
Waardeloos. Een beetje fatsoenlijke webshop zorgt ervoor dat ie goed bereikbaar is.Het probleem is alleen dat er
Op de site staat ook:
Excuses voor de moeilijke telefonische bereikbaarheid. Door het succes van onze zeer scherpe aanbiedingen, is onze telefonische bereikbaarheid inderdaad niet goed. Wij willen u echter de beste aanbiedingen van Nederland blijven bieden, en de keerzijde daarvan is een moeilijke telefonische bereikbaarheid. Vragen per e-mail en fax worden maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren beantwoord.
Nou ik moet zeggen dat ik die shop ook heb opgebeld, omdat ik een A40 wilde kopen, dus ik heb om 10:45 gebeld (op de site stond dat je van 11 tot 1 kon bellen), eerste keer in gesprek. Dus ik 2 minuten later nog een keer bellen, en ik kreeg iemand aan de lijn. Ik even vragen of ze de A40 nog hadden, nee die hadden ze niet, was erg moeilijk leverbaar (wist ik al maar toch
) maar, als ik dat zou willen, zou hij me wel even op een lijstje kunnen zetten zodat ik wordt teruggebeld alsie binnen is. Toppie dus!
Ik had ook camerahuis.nl gebeld (zelfde camera was ongeveer even duur), maar daar kreeg ik veel meer problemen. Zouden bereikbaar meoten zijn van 1 - 5 uur, dus ik om half twee daarheen bellen. Krijg een engelssprekende mevrouw aan de lijn, die wel even zou controleren of er iemand in het gebouw was. 10 ringetjes later kreeg ik haar weer terug met de vraag of ik anders rond 2 uur terug kon bellen. Dus ik om 4 uur weer bellen. Krijg dit keer een Nederlandssprekende mevrouw aan de lijn. Nee, die knakker die daar over gaat is er even niet, of ik over een kwartiertje nog eens kon bellen. Dus ik later bellen, krijg eindelijk iemand aan de lijn, zelfde verhaal, maar als ik die camera wilde dan moest ik hem maar gewoon bestellen, en anders annuleren
Dat heb ik ondertussen gedaan, maar die ga ik zo weer annuleren want ik ga hem nu vanuit amerika kopen. 226 euro tegenover de 314 euro hier in Nederland.. da's nogal een verschil.. Ik weet alleen niet hoe het met de garantie zit.
Ik had ook camerahuis.nl gebeld (zelfde camera was ongeveer even duur), maar daar kreeg ik veel meer problemen. Zouden bereikbaar meoten zijn van 1 - 5 uur, dus ik om half twee daarheen bellen. Krijg een engelssprekende mevrouw aan de lijn, die wel even zou controleren of er iemand in het gebouw was. 10 ringetjes later kreeg ik haar weer terug met de vraag of ik anders rond 2 uur terug kon bellen. Dus ik om 4 uur weer bellen. Krijg dit keer een Nederlandssprekende mevrouw aan de lijn. Nee, die knakker die daar over gaat is er even niet, of ik over een kwartiertje nog eens kon bellen. Dus ik later bellen, krijg eindelijk iemand aan de lijn, zelfde verhaal, maar als ik die camera wilde dan moest ik hem maar gewoon bestellen, en anders annuleren

Dat heb ik ondertussen gedaan, maar die ga ik zo weer annuleren want ik ga hem nu vanuit amerika kopen. 226 euro tegenover de 314 euro hier in Nederland.. da's nogal een verschil.. Ik weet alleen niet hoe het met de garantie zit.
Voor de G1/G2 zoek ik namelijk een nieuwe batterypack van Canon zelf (BP-511)
Nou ben ik wezen kijken en zag packs o.a. van HAMA en HANNOS (of zoiets bij Mediamarkt) voor ongeveer 70 euro (beide)
Heeft iemand ervaring met deze merken? Naar mijn gevoel zijn zij bagger, vandaar dat ik de originele wil van Canon.
Nou ben ik wezen kijken en zag packs o.a. van HAMA en HANNOS (of zoiets bij Mediamarkt) voor ongeveer 70 euro (beide)
Heeft iemand ervaring met deze merken? Naar mijn gevoel zijn zij bagger, vandaar dat ik de originele wil van Canon.
Was die deze week niet in de aanbieding bij de Makro?frim schreef op 25 January 2003 @ 12:10:
Nou ik moet zeggen dat ik die shop ook heb opgebeld, omdat ik een A40 wilde kopen[...]
edit:
Ja dus:
digitale camera
‘Canon Powershot A40‘. •2.0 miljoen pixels •3x optische zoom, 2,5x digitale zoom •LCD-scherm •30 seconden video-opnamen •Incl. 8 MB CompactFlash Card •Incl. software voor PC of MAC •1 jaar garantie
299.- (355.81 incl.)
Edit 2:
Leuke winstpakker, er zijn er in pricewatch ongeveer een 20 goedkoper dan deze aanbieding
Ja dus:
digitale camera
‘Canon Powershot A40‘. •2.0 miljoen pixels •3x optische zoom, 2,5x digitale zoom •LCD-scherm •30 seconden video-opnamen •Incl. 8 MB CompactFlash Card •Incl. software voor PC of MAC •1 jaar garantie
299.- (355.81 incl.)
Edit 2:
Leuke winstpakker, er zijn er in pricewatch ongeveer een 20 goedkoper dan deze aanbieding

[ Voor 52% gewijzigd door Twan V op 25-01-2003 19:00 ]
overal wordt 2-3 weken gezegd voordat ie weer in voorraad is, en dan nog een paar dagen voordat ie weer bij jou thuis isVerwijderd schreef op 25 January 2003 @ 20:20:
Iemand enig idee wat de levertijd op een A40 is?
Verwijderd
frim schreef op 25 January 2003 @ 20:31:
[...]
overal wordt 2-3 weken gezegd voordat ie weer in voorraad is, en dan nog een paar dagen voordat ie weer bij jou thuis is
of je moet hem via amerika bestellen.. daar schijnen ze er genoeg te hebben, en issie ook goedkoper. Bovendien geeft Canon schijnbaar wereldwijde garantie (kan iemand dat bevestigen?), dus dat is ook geen probleem.. Dan heb je hem in 1 á 2 weken als je geluk hebt
Verwijderd
Wij hebben nou ook een s45 gekocht , erg fijn toestel.
Maar als wij nou inzoomen dan word het beeld erg onduidelijk, weet iemand hoe dat komt ?
Maar als wij nou inzoomen dan word het beeld erg onduidelijk, weet iemand hoe dat komt ?
waar heb je die vandaan???Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 23:29:
en heb je hem zeer recent gekocht?
* fenrir wacht nl. ook op mijn bestelde S45 maar dan bij fotohuset.
heb dus (nog) geen tips voor je
Van klussen krijg je grijze haren
Verwijderd
Welk beeld wordt dan onduidelijk? Het display in de opnamemodus of de foto zelf? Verder: gebruik je digitale zoom? Staat macro niet toevallig aan?Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 23:29:
Ik heb de S30 en die bevalt perfect. Is in principe hetzelfde als de s45, maar dan iets verouderd (minder MP en oudere processor/ berekeningsmethoden / minder AF-punten ietsje onzuiniger).
fenrir schreef op 26 January 2003 @ 00:33:
[...]
waar heb je die vandaan???
en heb je hem zeer recent gekocht?
* Zoijar wacht nl. ook op mijn bestelde S45 maar dan bij fotohuset.
heb dus (nog) geen tips voor je
Geachte heer Smit,
De camera is momenteel helaas niet uit voorraad leverbaar. Wij hopen binnen
enkele weken te kunnen leveren. Met vriendelijke groeten,
Liesbeth Cordia, Fotohuset.
De S45 is via de duitse importeur niet zo moeilijk te krijgen dacht ik. Ik heb halverwege november 2002 mijn s45 besteld bij een winkel die het via de NL canon inkocht. Maar 3,5week later en 3dagen voordat ik op vakantie ging kreeg ik te horen dat het niet meer ging lukken voor mijn vakantie. Toen heb ik mijn s45 besteld bij een NL winkel die via de duitse importeur besteld en 1 dag later had ik mijn s45 al thuis liggen :-) Nadeel is een duitse handleiding. Maar goed, het fototoestel was wel gewoon binnen 1dag binnen.
Welke NL winkel was dat dan? En wat heb je ervoor betaald? Ik vind een Duitse handleiding geen probleem en ik wil best iets meer betalen als ik de camera in een dag binnen heb, i.p.v. een onbekende periode moeten wachten.Paul_ schreef op 26 januari 2003 @ 13:43:
De S45 is via de duitse importeur niet zo moeilijk te krijgen dacht ik. Ik heb halverwege november 2002 mijn s45 besteld bij een winkel die het via de NL canon inkocht. Maar 3,5week later en 3dagen voordat ik op vakantie ging kreeg ik te horen dat het niet meer ging lukken voor mijn vakantie. Toen heb ik mijn s45 besteld bij een NL winkel die via de duitse importeur besteld en 1 dag later had ik mijn s45 al thuis liggen :-) Nadeel is een duitse handleiding. Maar goed, het fototoestel was wel gewoon binnen 1dag binnen.
FotokonijnenbergReinier schreef op 26 januari 2003 @ 14:50:
[...]
Welke NL winkel was dat dan? En wat heb je ervoor betaald? Ik vind een Duitse handleiding geen probleem en ik wil best iets meer betalen als ik de camera in een dag binnen heb, i.p.v. een onbekende periode moeten wachten.
Ik ben toen de pricewatch van boven naar beneden gaan bellen. En zij waren toen de eerste die het op voorraad hadden. Het kost daar 720euro excl. verzendkosten maar die 'meer prijs' had ik er toen wel voor over. Succes ermee!
[ Voor 9% gewijzigd door Paul_ op 26-01-2003 15:07 ]
Tnx!Paul_ schreef op 26 januari 2003 @ 15:05:
[...]
Fotokonijnenberg
Ik ben toen de pricewatch van boven naar beneden gaan bellen. En zij waren toen de eerste die het op voorraad hadden. Het kost daar 720euro excl. verzendkosten maar die 'meer prijs' had ik er toen wel voor over. Succes ermee!
Ga ik maandag nog even informeren of digitalecamera.nu inmiddels weet wat de levertijd is, en dan eventueel annuleren en naar Fotokonijnenberg!
Verwijderd
Kijk hier:Timbos schreef op 25 januari 2003 @ 13:50:
Voor de G1/G2 zoek ik namelijk een nieuwe batterypack van Canon zelf (BP-511)
http://www.defotopagina.nl/Batterijen%20video%20accuLION.htm
Daar staat ook de BP511 variant van GP (VCL002), heb er zelf ook 2 aangeschaft (binnen 2 dagen na bestellen ontvangen). GP=goed merk en de capaciteit is hoger dan die van Canon.....en een stuk goedkoper.
Zou je het resultaat daarvan hier even kunnen posten? Ben ook wel benieuwd...Reinier schreef op 26 januari 2003 @ 15:23:
[...]
Tnx!
Ga ik maandag nog even informeren of digitalecamera.nu inmiddels weet wat de levertijd is, en dan eventueel annuleren en naar Fotokonijnenberg!
Coole site en bedankt voor je input. Waar staat dat de capaciteit hoger is dan die van Canon of weet jij dat gewoon?Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 16:44:
[...]
Kijk hier:
http://www.defotopagina.nl/Batterijen%20video%20accuLION.htm
Daar staat ook de BP511 variant van GP (VCL002), heb er zelf ook 2 aangeschaft (binnen 2 dagen na bestellen ontvangen). GP=goed merk en de capaciteit is hoger dan die van Canon.....en een stuk goedkoper.
Verwijderd
Staat erbij:Timbos schreef op 26 January 2003 @ 23:11:
[...]
Coole site en bedankt voor je input. Waar staat dat de capaciteit hoger is dan die van Canon of weet jij dat gewoon?
VCL002 GP Canon... BP- 511- 522 - 535- 512 Li-ion 7,4 1300 72 55x38x21 49,95
en ik heb ze zelf
ik dacht dat canon juist géén internationale garantie had?!?frim schreef op 25 januari 2003 @ 20:34:
[...]
of je moet hem via amerika bestellen.. daar schijnen ze er genoeg te hebben, en issie ook goedkoper. Bovendien geeft Canon schijnbaar wereldwijde garantie (kan iemand dat bevestigen?), dus dat is ook geen probleem.. Dan heb je hem in 1 á 2 weken als je geluk hebt
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik kan het uit die site en uit bovenstaande quote toch niet halen, wat de capaciteit is...Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 12:15:
[...]
Staat erbij:
en ik heb ze zelf
Zijn er meer mensen hier die problemen hebben met de S40, dat hij niet focusd, en daarom geen foto maakt (pas na 5-8 seconden helemaal indrukken maakt ie 'm dan)?
Hji heeft het iig in de auto- en de P-stand, meestal met binnensituaties waar flits nodig is.
Soms gaat het een tijd wel gewoon goed...heel erg irritant.
Weet iemand uit z'n hoofd hoelang er garantie op zit? (heb 'm ongeveer een jaar), en hoelang hij weg zal zijn? Ik gebruik 'm ieder weekend, en doordeweeks ook vaak (zie m'n site).
Ik moet wel zeggen dat ik 'm misbruik door 'm vaak in m'n broekzak te stoppen (met stappen of feestjes), en dat er daardoor al een aantal deukjes inzitten (m.i. geen deuken waar hij last van zou mogen hebben, maar wellicht dat dat de garantie bemoeilijkt). D'r zit voor zover ik kan zien geen stof in ofzo.
Hji heeft het iig in de auto- en de P-stand, meestal met binnensituaties waar flits nodig is.
Soms gaat het een tijd wel gewoon goed...heel erg irritant.
Weet iemand uit z'n hoofd hoelang er garantie op zit? (heb 'm ongeveer een jaar), en hoelang hij weg zal zijn? Ik gebruik 'm ieder weekend, en doordeweeks ook vaak (zie m'n site).
Ik moet wel zeggen dat ik 'm misbruik door 'm vaak in m'n broekzak te stoppen (met stappen of feestjes), en dat er daardoor al een aantal deukjes inzitten (m.i. geen deuken waar hij last van zou mogen hebben, maar wellicht dat dat de garantie bemoeilijkt). D'r zit voor zover ik kan zien geen stof in ofzo.
Twan V schreef op 27 januari 2003 @ 12:50:
[...]
Ik kan het uit die site en uit bovenstaande quote toch niet halen, wat de capaciteit is...
Lijkt mij 1300 mAVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:15:
[...]
Staat erbij:
en ik heb ze zelf
Ah thnx, en van een Canon-batterij is die...?
Geachte heer V.,
De levertijd van de PS S45 is niet bekend, het product is op moment erg schaars.
Hopende u voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Afely R.
edit:
Net meel gehad van Canon.nl:
Net meel gehad van Canon.nl:
Geachte heer V.,
De levertijd van de PS S45 is niet bekend, het product is op moment erg schaars.
Hopende u voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Afely R.
[ Voor 73% gewijzigd door Twan V op 27-01-2003 16:56 . Reden: meeltje! ]
Als je een Canon product in Europa koopt heb je garantie in heel europa maar NIET buiten Europa. Als je iets in Amerika koopt heb je garantie in heel Amerika maar NIET buiten Amerika. Dus nee. (dat hebben ze me bij Canon verteld).Twan V schreef op 27 January 2003 @ 12:50:
[...]
Ik kan het uit die site en uit bovenstaande quote toch niet halen, wat de capaciteit is...
Bij Nikon zijn ze nog ff erger, als je iets niet in NL heb gekocht krijg je mooi ook geen garantie
Verwijderd
Achter voltage staat "capac." met de waarde 1300. Vreemd dat je het niet ziet.Twan V schreef op 27 January 2003 @ 12:50:
[...]
screenshot:

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 18:25 ]
Ik ben blont ik ben blont
ik ben B L O N T
Inderdaad hij is dus 1300 mA
maar wat is de officiele Canon-accu?
ik ben B L O N T
Verwijderd
1100Twan V schreef op 27 January 2003 @ 19:00:
Ik ben blont ik ben blont
ik ben B L O N T
Ahh dat is dan erg interessant moet ik zeggen. Ik zou wel een poging willen wagen om er 1 te kopen via deze website/winkel.
ik ook, alleen ik bestel er wel een kopspiegellampje bij om aan de € 50,- te komen. 49,50 is net zo'n rotgetal

fotohuset heeft S45'ers binnen. weet niet of ze ook nog voorraad hebben maar ik kan de mijne iig ophalen 
morgen doen
* fenrir blij zijnT
dit ff ter informatie voor de zoekenden
morgen doen
* fenrir blij zijnT
cool, thnx. ook maar ff kijken daar danfenrir schreef op 28 January 2003 @ 19:16:
fotohuset heeft S45'ers binnen. weet niet of ze ook nog voorraad hebben maar ik kan de mijne iig ophalen
morgen doen
* fenrir blij zijnT
Mooooody, mail me even over die G 3 lensmate....
Verwijderd
Ik heb sinds kort mijn Powershot S30 en heb daarbij nu reeds een extra CF geheugenkaartje van 128MB gekocht, nu vroeg ik me wel af wat ik best doe om meer foto's te kunnen nemen. Ik heb niet direct de centen om nog meer te investeren...
Verlaag ik beter de resolutie naar 1600x1200 om zo het superfine compressieniveau te behouden (of eventueel RAW), of is het beter om de hoogste resolutie te behouden en een ander compressieniveau (fine ipv superfine) te kiezen?
Verlaag ik beter de resolutie naar 1600x1200 om zo het superfine compressieniveau te behouden (of eventueel RAW), of is het beter om de hoogste resolutie te behouden en een ander compressieniveau (fine ipv superfine) te kiezen?
Jongens, ik heb een vraag, ik denk dat jullie die het beste kunnen beantwoorden.
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera (het moet sowieso weer een canon worden). Ik twijfel tussen de A40, Ixus V2 en S30. Ik ben vooral geinteresseerd in de instelopties, dat de kwaliteit van alle cams goed is, geloof ik wel.
Dus:
1. Heeft de Ixus nou evenveel opties als de A40, of mist hij wat (handmatige) opties.
2. Wat zijn de extra opties van de S30 tov de A40
Ik ken de A40 goed, heb er veel mee geschoten, dus daarom houd ik die aan als referentie
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera (het moet sowieso weer een canon worden). Ik twijfel tussen de A40, Ixus V2 en S30. Ik ben vooral geinteresseerd in de instelopties, dat de kwaliteit van alle cams goed is, geloof ik wel.
Dus:
1. Heeft de Ixus nou evenveel opties als de A40, of mist hij wat (handmatige) opties.
2. Wat zijn de extra opties van de S30 tov de A40
Ik ken de A40 goed, heb er veel mee geschoten, dus daarom houd ik die aan als referentie
Het schijnt (ben zelf nog geen eigenaar dus kan het nog niet testen) dat het verschil tussen fine en superfine bijna niet te zien is. Dus je kunt hem voor zover ik weet gerust op fine zetten.Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 08:06:
Ik heb sinds kort mijn Powershot S30 en heb daarbij nu reeds een extra CF geheugenkaartje van 128MB gekocht, nu vroeg ik me wel af wat ik best doe om meer foto's te kunnen nemen. Ik heb niet direct de centen om nog meer te investeren...
Waar gebruik je de camera voor? De resolutie is best toepassingsafhankelijk. Probeer eens een lagere resolutie en kijk of je voldoende kwaliteit overhoudt. Het scheelt sowieso in bestandsgrootte.
Ik heb zelf de GP accu voor de s45 gekocht, het is gewoon een 580mah batterij net als de originele van canon, er bestaan voor de s30/40/45 momenteel nog geen batterijen mey meer capaciteit. \ik zit overigens ook met het probleem dat ik de camera nog niet heb, drie weken geleden besteld bij digitalecamera.nu, is er nog steeds niet. Ik heb canon gebeld, zij kunnen mij vertellen dat de camera zeer moelijk leverbaar is en dat niet duidelijk is wanneer hier verandering in komtVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 18:15:
[...]
Achter voltage staat "capac." met de waarde 1300. Vreemd dat je het niet ziet.
screenshot:
[afbeelding]
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Iemand al meer nieuws omtrend de levertijden van de S45?
Verwijderd
Levertijd s45: bij mij een week (bij BCC). Ik heb hem daar onlangs voor € 634 gekocht. Hoe staat hier beschreven: [rml][ digicam] Twijfel tussen 3...[/rml] .Da's blijkbaar geen garantie voor anderen maar worth a shot zou ik zeggen!
Omdat mijn handjes niet zo klein zijn, wilde ik een batterijhandgreep voor mijn EOS D60 kopen. Dat viel niet mee. In Nederland geen winkel gevonden die het ding had (“Hij is besteld, maar we weten niet hoelang het duurt …”). Mede gelet op de onduidelijkheden over het voortbestaan van de D60, maar in Duitsland op zoek gegaan. Hier ook veel: “Leider nicht auf Lager”.
Bij Foto Koch (www.fotokoch.de) in Dusseldorp hadden ze de greep op voorraad, dus meteen, via internet en met credit card, een bestelling geplaatst inclusief een extra 511 batterij. Na 4 dagen spullen in huis! HULDE!!!
Alleen ..….. de batterijhandgreep werkt niet goed! Autofocus werd niet geactiveerd bij het half indrukken van de ontspanknop op de greep. Balen natuurlijk, want je denkt meteen het ergste…. Koch gebeld en die zeiden: stuur maar retour, krijg je een nieuwe. Ik naar Postkantoor en ding geretourneerd (5,30 euro). Afwachten maar…..
Na 5 dagen belde de post alweer aan en werd de nieuwe handgreep geleverd. Alles werkt nu naar behoren.
Foto Koch is dus kennelijk een prima zaak!
Ik post dit verhaal om ook eens positieve verhalen over internet aankopen in het buitenland te laten horen.
Bij Foto Koch (www.fotokoch.de) in Dusseldorp hadden ze de greep op voorraad, dus meteen, via internet en met credit card, een bestelling geplaatst inclusief een extra 511 batterij. Na 4 dagen spullen in huis! HULDE!!!
Alleen ..….. de batterijhandgreep werkt niet goed! Autofocus werd niet geactiveerd bij het half indrukken van de ontspanknop op de greep. Balen natuurlijk, want je denkt meteen het ergste…. Koch gebeld en die zeiden: stuur maar retour, krijg je een nieuwe. Ik naar Postkantoor en ding geretourneerd (5,30 euro). Afwachten maar…..
Na 5 dagen belde de post alweer aan en werd de nieuwe handgreep geleverd. Alles werkt nu naar behoren.
Ik post dit verhaal om ook eens positieve verhalen over internet aankopen in het buitenland te laten horen.
Zulke positieve ervaringen, Erry, maken dat we nog vertrouwen kunnen hebben in de mensheid!
Merlijn
Merlijn
Verwijderd
Had je de greep wel geactiveerd? Zit een on-off schakelaar op......Erry G schreef op 10 February 2003 @ 00:56:
Omdat mijn handjes niet zo klein zijn, wilde ik een batterijhandgreep voor mijn EOS D60 kopen. Dat viel niet mee. In Nederland geen winkel gevonden die het ding had (“Hij is besteld, maar we weten niet hoelang het duurt …”). Mede gelet op de onduidelijkheden over het voortbestaan van de D60, maar in Duitsland op zoek gegaan. Hier ook veel: “Leider nicht auf Lager”.
Ikke misschien niet de beste fotograaf ter wereld, maar ZO stom ben ik nou ook weer niet!Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 11:31:
[...]
Had je de greep wel geactiveerd? Zit een on-off schakelaar op......
Ik kreeg na m'n bestelling meteen te horen dat het zo'n 3 weken ging duren. Wel netjes dat zoiets meteen gezegd wordt. Wacht nu anderhalve week, dus nog even geduld maar...Twan V schreef op 10 februari 2003 @ 00:39:
Iemand al meer nieuws omtrend de levertijden van de S45?
Twee maanden geleden zeiden ze tegen mij ook dat het ong. drie weken zou duren...Zoijar schreef op 10 February 2003 @ 14:42:
[...]
Ik kreeg na m'n bestelling meteen te horen dat het zo'n 3 weken ging duren. Wel netjes dat zoiets meteen gezegd wordt. Wacht nu anderhalve week, dus nog even geduld maar...
Wie? Ik heb hem maar bij fotohuset besteld, omdat ik dat soort verhalen hoorde over digitalecamera.nu. En bovendien heeft volgens een bovenstaande post fotohuset ze 28 januari nog geleverd.Twan V schreef op 10 February 2003 @ 22:47:
[...]
Twee maanden geleden zeiden ze tegen mij ook dat het ong. drie weken zou duren...
Ik verwijt digitalecamera.nu niets, Canon zegt zelf dat de camera's schaars zijn.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn S45 gekocht bij Foto Konijnenberg, daar konden ze hem meteen leveren, echter wel met duitse handleiding. Ze vertelden mij dat alleen hun winkel al veel meer verkocht dan dat Canon Nederland geleverd krijgt van de fabriek... Als ik hem met NL handleiding wilde werd dat bestellen en dat kon wel een flinke tijd (maanden werd genoemd) duren...
De NL handleiding schijnt echter wel op het net rond te zwerfen, een collega van me heeft een 100mb pdf (gescanned) kunnen vinden (en dat vertelt ie me net nadat ik de US handleiding heb uitgeprint
)...
De NL handleiding schijnt echter wel op het net rond te zwerfen, een collega van me heeft een 100mb pdf (gescanned) kunnen vinden (en dat vertelt ie me net nadat ik de US handleiding heb uitgeprint
Ik heb sinds kort een S30 en ben op zoek naar een tasje, dat echt "net" om de cam heenpast. Ik heb gekeken naar de Lowepro d-res 8, maar dat kreng is echt veel te groot, vooral te breed. Dat is niks.
Zijn er nog andere tasjes die aan te bevelen zijn? Liever te klein dan te groot.....
Zijn er nog andere tasjes die aan te bevelen zijn? Liever te klein dan te groot.....
vraag in de foto winkel eens naar samsonite tasjes. Ik heb zelf een mooie kleine, de s40 past er netjes in, voorin nog een vakje voor een extra accu en een eventueel compactflashkaartje en klaar. En niet duur ook, ik dacht maar 12 euro ofzo.
Protection compact 1 is het enige dat er op een labeltje staat, geen idee wat het serie nummer is.
Protection compact 1 is het enige dat er op een labeltje staat, geen idee wat het serie nummer is.
Waar heb je hem gekocht? Ik heb hem gevonden en het is inderdaad de best passende tas die ik tot op heden gevonden heb:DinoPK schreef op 11 February 2003 @ 15:08:
vraag in de foto winkel eens naar samsonite tasjes. Ik heb zelf een mooie kleine, de s40 past er netjes in, voorin nog een vakje voor een extra accu en een eventueel compactflashkaartje en klaar. En niet duur ook, ik dacht maar 12 euro ofzo.
S30/S40:s45: 112 x 58 x 42 mm
deze tas: 7 x 4 x 12 cm. Hij zou dus nog 1 cd smaller mogen.....
Verder iemand?
De samsonite trekking 2 is misschien ook wel wat:
1 Innenmaß Länge 6,5 cm
2 Innenmaß Breite 3,5 cm
3 Innenmaß Höhe 10,5 cm
Eigenlijk NET iets te klein, maar vaak zit daar nog speling in. Eens kijken waar dat ding in Nederland te krijgen is.
[ Voor 36% gewijzigd door M_V op 11-02-2003 15:42 ]
Gewoon bij een locale foto boer hier, foto discount. Ik denk dat je ze overal wel kan vinden hoor.
edit: hou er ook rekening mee dat als je tasje echt super strak zit, je problemen krijgt als je de camera eruit wilt halen: het lcd komt dan langs de rits. 1 centimeter extra ruimte is echt niks hoor, ik vind hem soms wel iets te klein.
edit: hou er ook rekening mee dat als je tasje echt super strak zit, je problemen krijgt als je de camera eruit wilt halen: het lcd komt dan langs de rits. 1 centimeter extra ruimte is echt niks hoor, ik vind hem soms wel iets te klein.
[ Voor 56% gewijzigd door pasajo op 11-02-2003 15:42 ]
Ik heb ook nog wel een iets grotere tas, maar deze is om hem in mijn binnenzak te stoppen, dan is echt iedere cm er eentje....... anders stop ik hem er zonder tas in.
Ah ok. Nou dan kan je hem denk ik het beste in een plastic boterhamzakje stoppen
.
Geintje geintje. Even zonder gekheid, je zal ze moeilijk kleiner vinden dan de samsonite, alleen die is eigenlijk ook net iets te groot voor in een binnenzak. Het is echt een super stevige tas (loewe is echt slap vergeleken bij dit) en dus vrij onverwurmbaar. Verder zoeken ben ik bang.
Geintje geintje. Even zonder gekheid, je zal ze moeilijk kleiner vinden dan de samsonite, alleen die is eigenlijk ook net iets te groot voor in een binnenzak. Het is echt een super stevige tas (loewe is echt slap vergeleken bij dit) en dus vrij onverwurmbaar. Verder zoeken ben ik bang.
Ik wil eigenlijk een ixus-formaatje, maar ja, die heeft weer brakke zoom en geen instelmogelijkheden he..... maar ik ga wel even kijken, die samsonite tasjes zien er erg ok uit....
[ Voor 25% gewijzigd door M_V op 11-02-2003 15:58 ]
Klasgenoot heeft ze Ixus gewoon in een washandje in ze tas. Werkt perfectDinoPK schreef op 11 February 2003 @ 15:53:
Ah ok. Nou dan kan je hem denk ik het beste in een plastic boterhamzakje stoppen.
Verwijderd
Maar dat staat gewoon zwaar pauper. En kun je niet vastmaken aan je riem of om je nek hangen etc... Goed tasje hoort gewoon bij je cam.miekol schreef op 11 February 2003 @ 19:05:
[...]
Klasgenoot heeft ze Ixus gewoon in een washandje in ze tas. Werkt perfect
Heel simpel, geen garantie buiten Amerika...frim schreef op 25 januari 2003 @ 12:10:
Hoe wilde je hem trouwens daar bestellen? Zijn niet of nauwelijks webshops die buiten Noord-Amerika verkopen, laat staan voor redelijke verzendkosten...
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Ga anders opzoek naar een 'pouch', dat zijn zachte stoffen zakjes die je dmv een touwtje dicht kan trekken. Zitten vaker bij telefoons en MDspelertjes.Rudy_V schreef op 11 februari 2003 @ 15:45:
Ik heb ook nog wel een iets grotere tas, maar deze is om hem in mijn binnenzak te stoppen, dan is echt iedere cm er eentje....... anders stop ik hem er zonder tas in.
Du zoek iemand op met een Sony MD speler, die krijgen ook grijze zakjes erbij waarin je je kamera mooi kan beschermen tegen krasjes...
[ Voor 14% gewijzigd door DarkHelmet op 11-02-2003 19:49 ]
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
In dit tasje past m`n s30 precies. Hij lijkt op de foto wat te groot, maar dit is in het echt zeker niet zo. Ook beschermt het tasje goed, en zit er standaard ook een stevig koord aan om hem om je nek te hangen. Voor niet zo veel geld bij de makro
Merk is acapulco
[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 11-02-2003 20:09 ]

dit is zo'n Samsonite tasje, de sportive compact 1.
past precies mijn S45 in met nog een 2e CF kaartje in het voorvakje.
Verwijderd
Voor tasje: kijk bij http://www.luxon.nl (verkrijgbaar bij de kijkshop en bij de http://www.defotopagina.nl ) Deze zijn er vanaf slechts € 7.00 !!!! Voor de duurdere tasjes kun je een hoop van deze dingen kopen en ze zijn echt net zo goed...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 22:21 ]
grappig dat je foon en md-speler ook op de foto staanfenrir schreef op 11 February 2003 @ 20:24:
[afbeelding]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
anders kan ik dingen niet vinden als ik weg moetMooooody schreef op 11 February 2003 @ 22:21:
[...]
grappig dat je foon en md-speler ook op de foto staan
mijn koptelefoon( tevens oorwarmer) ligt nog op mijn monitor; is een sennheiser apparaat.
en niet te vergeten mijn schaalstok he, is ook zeer belangrijk
Mooi tasje, maar heb je geen last dat die ritsen precies je lcd verrot krassen? Das wel een voordeel aan tasjes met een "dekselsluiting" zoals die andere fotofenrir schreef op 11 februari 2003 @ 20:24:
[afbeelding]
pfff ben blij da'k bij m'n g3 het display kan wegklappen! heb ik tenminste niet zo snel last van krassen enzo.Rudy_V schreef op 12 februari 2003 @ 10:15:
[...]
Mooi tasje, maar heb je geen last dat die ritsen precies je lcd verrot krassen? Das wel een voordeel aan tasjes met een "dekselsluiting" zoals die andere foto
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Hou je mond aso!abrakadaver schreef op 12 februari 2003 @ 11:57:
[...]
pfff ben blij da'k bij m'n g3 het display kan wegklappen! heb ik tenminste niet zo snel last van krassen enzo.
nee want de rits zit aan de zijkant en ik zorg er altijd voor dat de display altijd naar de onderkant gericht is. ( deze kant is voor mijn gevoel ook iets steviger dan de ander. de rits bovenop is allleen naar een apart vakje waarin ik een klein CF kaartje heb zitten ( meer past daar ook niet in)Rudy_V schreef op 12 February 2003 @ 10:15:
[...]
Mooi tasje, maar heb je geen last dat die ritsen precies je lcd verrot krassen? Das wel een voordeel aan tasjes met een "dekselsluiting" zoals die andere foto
Verwijderd
Vandaag de Metz MZ54-3 gekocht voor mijn D30......een wereld van verschil met de 420EX. Gelijk voetje besteld zodat ie ook op mijn E10 kan. Heerlijk zo'n modulair systeem....
De Metz is gelijk aan of beter dan de Canon 550EX en die kost 115 euro meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 23:38 ]
[zeurmode]
Kost meer, of is duurder
[/zeurmode]
Ik ben toch heel tevreden met mijn 550EX
Kost meer, of is duurder
[/zeurmode]
Ik ben toch heel tevreden met mijn 550EX
Verwijderd
Is ook geen slechte flitser maar de Metz is wat geavanceerder en kan op mijn beide digi's. Voor de prijs dus een knappe flitser. Alleen E-TTL met Omnibounce gaat verkeerd dus dan moet ie in TTL of A of M mode.Ik ben toch heel tevreden met mijn 550EX
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 23:40 ]
In ieder geval: plezier ermee!
Ik leer nog bijna dagelijks mijn flitser beter te gebruiken (zeker bij macro's)
Deze penliite vanavond geflitst:

Verwijderd
hahahahaha, zit jij ook alle mogelijke onzin te fotograferen? Ik heb daar ook last van. Voordeel van digi, bevalt het niet.....delete (dat rijmt)Erry G schreef op 13 February 2003 @ 23:49:
In ieder geval: plezier ermee!
[afbeelding]
Daag mij niet uit!
Verwijderd
Laten we een "wat voor onzin fotograferen wij met de digicams" startenErry G schreef op 13 February 2003 @ 23:54:
Daag mij niet uit!
Goed idee, eens kijken hoe dat moet.
GOT newbee
GOT newbee
Verwijderd
Da's niet zo moeilijk maar lijkt me niet haalbaar, zal binnen no-time een slotje op zitten.
Hate to say I told you soVerwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 22:52:
Vandaag de Metz MZ54-3 gekocht voor mijn D30......een wereld van verschil met de 420EX. Gelijk voetje besteld zodat ie ook op mijn E10 kan. Heerlijk zo'n modulair systeem....
Maaruh ff serieus, kan je es wat voorbeelden posten?
Verwijderd
Wist ik al maar met de Omnibounce en E-TTL heeft ie wel een probleem as i told YOU before. Heb vandaag gelijk een voetje gehaald zodat ie ook op mijn E10 kan........miekol schreef op 14 February 2003 @ 16:07:
[...]
Hate to say I told you so
Maaruh ff serieus, kan je es wat voorbeelden posten?
Klopt het dat het maximum voor de A40 een kaartje van 128 MB is?
Dat hoorde ik iemand zeggen die er eentje heeft.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Da's bullshit, 256 kan ie ook hebbenRAILGUNNER schreef op 16 februari 2003 @ 00:38:
Klopt het dat het maximum voor de A40 een kaartje van 128 MB is?
Verwijderd
WOW die wil ik ook voor me Canon A40.Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 13:41:
[...]
Ik heb een simpel statiefje van hama (Digi Pod Compact I 4023). Die is foldable and plane, dwz dat hij flexibel is, maar ook recht kan staan. Is een leuk ding voor mijn S30. Ik heb hem gekregen voor sinterklaas, maar hij is volgens mij ongeveer 10 euro. Zoiets kun je volgens mij in vrijwel elke fotozaak kopen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat ie een beetje goed verkrijgbaar is,
ik kan hem online niet vinden bij een nl shop.
Ga morgen toch ff wat shops langs kijk ik gelijk ff.
Verwijderd
Ik heb btw mijn Canon Powershot A40 donderdag 13 Februari besteld bij camerahuis.nl
(Ik mocht deze kopen voor me verjaardag op 23 februari.)
In de mail staat max. 2 a 3 weken met rembours
Maar de kans bestaat nu dus gewoon dat ik hem na me verjaardag krijg ?
Maanden w88 heb ik ook geen zin in
Het was namelijk de bedoeling al wat pics te nemen met me verjaardag.
:: Update ::
Ik lees net enkele shop survey's en zie dat het mogelijk nog wel ff kan duren
(Ik mocht deze kopen voor me verjaardag op 23 februari.)
In de mail staat max. 2 a 3 weken met rembours
Maar de kans bestaat nu dus gewoon dat ik hem na me verjaardag krijg ?
Maanden w88 heb ik ook geen zin in
Het was namelijk de bedoeling al wat pics te nemen met me verjaardag.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 02:34 ]
Ik betwijfel ook of ik mijn S45 binnen heb voor mijn verjaardag (19 meiVerwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 02:31:
...

Ik kreeg net een mailtje van fotohuset dat ze waarschijnlijk een zending binnen kregen deze week. Ik hoop het maar... heb 30 jan besteld. Denk dat 19 mei toch wel moet lukken, volgens mij is het bij de meeste winkels nu zo'n 3 weken tot een maand.Twan V schreef op 18 February 2003 @ 11:36:
[...]
Ik betwijfel ook of ik mijn S45 binnen heb voor mijn verjaardag (19 mei)
Ehmm... ja als je 'm echt wilt hebben zou ik zeggen ga naar de lokale fotoboer/fotoketen en koop 'm daar, dan heb je'm meteen! Er is vast nog wel wat van de prijs af te praten. Ook wel handig als je problemen met je cam krijgt..Zoijar schreef op 18 februari 2003 @ 12:11:
[...]
Ik kreeg net een mailtje van fotohuset dat ze waarschijnlijk een zending binnen kregen deze week. Ik hoop het maar... heb 30 jan besteld. Denk dat 19 mei toch wel moet lukken, volgens mij is het bij de meeste winkels nu zo'n 3 weken tot een maand.
Ja alleen is ie daar over de 800 euro ipv 670 oidcatchingfire schreef op 18 February 2003 @ 13:08:
[...]
Ehmm... ja als je 'm echt wilt hebben zou ik zeggen ga naar de lokale fotoboer/fotoketen en koop 'm daar, dan heb je'm meteen! Er is vast nog wel wat van de prijs af te praten. Ook wel handig als je problemen met je cam krijgt..
Verwijderd
iemand een idee hoe je op close range goed kan flitsen? Die flitser schiet bij mij als een dolle full power. Gebruik een s30 die ik inmiddels toch wel aardig doorhebben, iemand een suggestie hoe je die flitser goed onder controle kan krijgen?
Zoals ik al zei.. over die prijs is vast te praten... (ik spreek uit ervaring
En tsja.. als ik maar voor weken aan 't lijntje gehouden zou worden met een camera die maar niet uitgeleverd kan worden.. dan haal ik 'm toch echt liever in de buurt, en dan wil ik daar best wat meer voor betalen. Zeker met een digicam.. zie je het al voor je... na weeeeeeeken wachten komt eigenlijk die fantastische A40/S45/S330 of whatever bij je thuis via de postbode...

Ik bestel zelf best veel via internet, maar ik ben na wat mindere ervaringen iets minder happig erop geworden.. als alles goed gaat is het allemaal fijn.. lekker goedkoop vooral... maar ohjee als er problemen komen. Kijk een videocard ofzo.. ja daar kan niet zo gek veel mee misgaan.. die doet het .. of doet het niet... maar een digicam.. da's verdomd veel techniek! optisch, mechanisch, elektrisch, chemisch... daar kan ook verdomd veel misgaan.
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSS30/PSS30_713-e.html#4Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 13:11:
iemand een idee hoe je op close range goed kan flitsen? Die flitser schiet bij mij als een dolle full power. Gebruik een s30 die ik inmiddels toch wel aardig doorhebben, iemand een suggestie hoe je die flitser goed onder controle kan krijgen?
(Exposure Compensation) helpt niet?
Ja, ik snap wel wat je bedoeld, heb er zelf ook helaas al enige ervaring mee. Harddisk na 2 weken uitpakken, aansluiten, draait niet..hmmm. Geheugen in mn moederbord prikken, werkt niet samen met mijn bord en doet het dus niet
Maar dat is een rede dat ik bij fotohuset heb besteld (die hebben tenminste nog een echte winkel in maassluis), en niet de goedkopere digitalecamera.nu.
Van wat ik heb gelezen zijn deadpixels niet zo'n groot probleem (maar wel vervelend). Op dpreview wordt gezegd dat als een camera er al een heeft (wat volgens anderen weer een kans van iets rond de 0,1% is) dat je het op 95% van de fotos niet ziet. Maar het blijft vervelend, zeker voor een toch redelijk dure camera.
Ik ga bij DigitaleCamera.nu mijn camera toch echt niet meer afzeggen...
* Twan V is namelijk vandaag gebeld dat hij hem morgen thuis heeft!
En of je hem bij een winkel dichtbij of ver weg koopt, de kans dat je hem zelf naar canon op mag sturen is best reeel aanwezig.
* Twan V is namelijk vandaag gebeld dat hij hem morgen thuis heeft!
En of je hem bij een winkel dichtbij of ver weg koopt, de kans dat je hem zelf naar canon op mag sturen is best reeel aanwezig.