Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal toch wel door de accu komen die er bij zit en een lader natuurlijk. De Ixus is ook nog wat compacter dan de A40 dat zal ook wel een meespelende factor zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 20:20:
Kreeg je niet een boekje bij je canon toen je hem kocht? Of is die kwijt? Zat wel standaard bij mijn powershot a 40 :)
Jawel, maar ik een duitse handleiding...
Bijna geen enkele winkel kon hem (de s45) een week voor de kerstvakantie nog leveren. De enige winkels die het konden waren diegene die bij de duitse canon inkochten. Zodoende heb ik dus eentje uit duitsland (via nederlandse winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
Ik wil binnenkort een camera kopen en zat te denken aan een van de volgende cameras: S40/S45/G2. Ik wil inclusief extra CF en eventueel extra accu onder
de E 1000,- blijven (vandaar dat de G3 afvalt). De hoeveelheid extra flash en wel of geen extra accu hangt dus af van de prijs van de camera.

Wat ik er mee wil: 9 van de 10 keer mooie point-and-shoot foto's maken, af en toe wat extra. Dat kan misschien ook wel met wat goedkopere cameras, maar ik wil als ik wat laat afdrukken of uitprint niet meteen kunnen zien dat het met een digitale camera is gemaakt, het moet er, zeker als ik hem in 13x18 laat afdrukkken net zo goed uit zien als een foto gemaakt met een normale analoge :? camera.

Wat ik nog graag wil weten voordat ik wat ga kopen is
-Hoelang gaan de accus bij deze cameras mee voordat je ze weer moet opladen,
-Hoeveel kwaliteits verlies heb je als je fine gebruikt inplaats van superfine (ivm hoeveelheid flash die ik erbij moet hebben)
-Kun je 1600x1200 gebruiken om 13x18 af te drukken of zou je dan 2272x1704 moeten gaan.
-Ik zie verschillende snelheden bij de flash cards, wat maakt dit uit voor normaal camera gebruik (geen filmpjes etc. maken)
-Wat zijn de voor/nadelen van microdrive t.o.v flash?
-Welke combinatie van camera/flash/accu raden jullie aan als je onder de 1000
euro wil blijven?

Oh ja, ik ga 'em denk ik kopen via http://www.koopdigitaal.nl/
Prijzen aldaar:

S40 689,-
S45 720,-
G2 780,-

Canon NB-2L Accu tbv. S-30/S-40 69,-
Canon Snellader tbv. BP-511/NB-2L 55,-
Accu voor Canon D-30/G2 66,-

Dane-Elec CompactFlash 64 Mb 36,-
Dane-Elec CompactFlash 128 Mb 61,-
Lexar CompactFlash 128Mb/12x 86,-
Lexar CompactFlash 256Mb/12x 179,-
Lexar CompactFlash 256Mb/24x 214,-
340 Mb IBM MicroDrive 183,-
1024 Mb IBM Microdrive 299,-

Alvast bedankt voor wat antwoorden en advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

The_Big_Easy schreef op 30 December 2002 @ 12:43:
Ik wil binnenkort een camera kopen en zat te denken aan een van de volgende cameras: S40/S45/G2.
ik denk dat de S30 de beste keus voor jou is...
deze camera is sneller dan de S40 en heeft in sommige gevallen zelfs betere resolutie dan de S40...
en een goede 3mp camera (wat de S30 is) is genoeg om op A4 af te drukken (dus 20x30)

bij systemen.org kost-ie 500 euro
een 256mb transcend 25x kaart erbij (99 euro bij www.interngeheugen.com) -> snelste CF kaart op de markt (sneller dan die Lexar die je noemde) en aan te bevelen voor kortere opslagtijden...

totaal incl. extra accu: max. 700 euro incl. verzendkosten...
Wat ik nog graag wil weten voordat ik wat ga kopen is
-Hoelang gaan de accus bij deze cameras mee voordat je ze weer moet opladen,
ff ruw...
S30/40/45: 200 foto's
G2: 400 foto's
G3: 450 foto's
-Hoeveel kwaliteits verlies heb je als je fine gebruikt inplaats van superfine (ivm hoeveelheid flash die ik erbij moet hebben)
zelf heb ik ervaren dat je geen verschil ziet (zelfs niet op 200%) tussen superfine en fine, maar wel tussen fine en normal...
dus ik raad in alle gevallen fine aan, en als je echt compressievrij wil zijn, kun je altijd een paar keer RAW gebruiken...
-Kun je 1600x1200 gebruiken om 13x18 af te drukken of zou je dan 2272x1704 moeten gaan.
met een 2mp resolutie kun je wel op 13x18 afdrukken, maar de kans op pixeling is wel redelijk groot...
10x15 is een betere grootte voor 2mp's
-Ik zie verschillende snelheden bij de flash cards, wat maakt dit uit voor normaal camera gebruik (geen filmpjes etc. maken)
snelheid van opslag en bediening (scheelt allemaal maar tienden van seconden, maar die zijn mooi meegenomen (ook als je bedenkt dat de snelste kaart (Transcend 25x) ook een van de goedkoopste is)
-Wat zijn de voor/nadelen van microdrive t.o.v flash?
voordeel: meer mb's voor je geld
nadelen: gevoeliger, vreet meer batterijen

[ Voor 76% gewijzigd door Mooody op 30-12-2002 13:01 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
over de camera's weet ik niet veel, maar over de microdrives kan ik zeggen dat ik al een aantal keer heb gehoord dat ze redelijk makkelijk kapot kunnen gaan. Het ligt natuurlijk ook aan hoe je er mee omgaat, maar doordat er bewegende delen in zitten is hij iets kwetsbaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor DJT, ik ben sinds een week de trotse bezitter van een IXUS V3, en ben er zeer tevreden over! Ik kan je wel aanraden om vooral handmatige instellingen te gebruiken en niet altijd de automatische stand te kiezen. Vooral de witbalans die al eerder genoemd is kun je het beste handmatig kiezen of zelfs laten uitrekenen aan de hand van bv een stukje wit papier wat je voor de lens houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je een (tafel) statiefje voor een Canon Ixus v2 kan kopen ? En wakosda ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 13:35:
Weet iemand waar je een (tafel) statiefje voor een Canon Ixus v2 kan kopen ? En wakosda ?
Ik heb een simpel statiefje van hama (Digi Pod Compact I 4023). Die is foldable and plane, dwz dat hij flexibel is, maar ook recht kan staan. Is een leuk ding voor mijn S30. Ik heb hem gekregen voor sinterklaas, maar hij is volgens mij ongeveer 10 euro. Zoiets kun je volgens mij in vrijwel elke fotozaak kopen.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.top/digicam/statiefin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.top/digicam/statiefuit.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 14:12 . Reden: plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Gaaf! Een canon-topic :)

Ik heb zelf sinds een dik half jaar een A40 en ben er zeer tevreden over. Voor het huis, tuin en keukenwerk is ie werkelijk ruim voldoende.
Nu ben ik sinds kort eigenlijk steeds meer aan het ontdekken. Sinds de winter kwam daar dus de lage belichting bij. Het in schemer of in 'donkerte' fotograferen wil niet erg lukken (bijvoorbeeld de maan of een zanger tijdens zijn optreden). Door twee redenen:

1. Er treedt ruis op in de foto's (iets met iso waarde en ruisonderdrukking geloof ik)
2. Foto's met bewegende subjecten zijn blurry. (langere sluitertijd)

Welnu, wil ik dus eigenlijk weten

1. Welke instellingen zijn nu het best om donkerdere ruimtes/objecten te fotograferen?
Ik gebruik zelf (geloof ik) over het algemeen een klein diafragma, hoge iso waarde en een iets langere sluitertijd. (zeg: ISO400, F2.8, 1/30) is dat wel goed?
2. Als ik een camera koop met een ISO1600 mogelijkheid, is dan 1. de ruis weg?, 2. de blurry weg omdat ik een veel kortere sluitertijd kan nemen?
3. Komt er binnenkort misschien een A60 uit met 3mp en nog leukere opties dan de A40?

Alvast bedankt voor de antwoorden/suggesties!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2002 @ 13:41:
[...]

Ik heb een simpel statiefje van hama (Digi Pod Compact I 4023). Die is foldable and plane, dwz dat hij flexibel is, maar ook recht kan staan. Is een leuk ding voor mijn S30. Ik heb hem gekregen voor sinterklaas, maar hij is volgens mij ongeveer 10 euro. Zoiets kun je volgens mij in vrijwel elke fotozaak kopen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is inderdaad een mooi compact ding !! Ik ga deze week maar eens kijken in de fotozaken. bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Beun_de_Haas schreef op 08 december 2002 @ 21:54:
Ik ben (al een tijdje) op zoek naar een camera met veel zoom en snelheid (met name voor foto's van dieren op grote afstand en die snel bewegen). Nu spreekt de G3 me wel aan alleen had ik liever 8x zoom gehad.

In dpreview laten ze ook van die opzet toeters zien:
[afbeelding]

Wat zijn jullie ervaringen met deze dingen. Haal ik hier het gewenste resultaat mee :?

Ook de macro functie is voor mij van belang. Deze schijnt matig te zijn voor de G3... Maar wat wordt bedoeld met matig :?
Het is wat lang geleden die post maar ik heb wat nieuws: Canon komt volgens CKC Power met een 2.4 x teleconvertor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, hele post opnieuw tikken :(

Ik heb sinds een paar weken de Canon IXUS v3. Camera bevalt uitstekend :)
Auto zorgt soms voor problemen, vooral met de te sterke flits. Dit kan in manual opgelost worden door de exposure wat lager te zetten.

Ik zit alleen nog met een dode pixel :( (Zie: [rml][ Canon IXUS] Ervaringen Canon support?[/rml])

Verder erg tevreden met deze kleine 3MP camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Logos schreef op 30 December 2002 @ 14:02:

1. Welke instellingen zijn nu het best om donkerdere ruimtes/objecten te fotograferen?
Ik gebruik zelf (geloof ik) over het algemeen een klein diafragma, hoge iso waarde en een iets langere sluitertijd. (zeg: ISO400, F2.8, 1/30) is dat wel goed?

Voor bewegende objecten zet ik de iso altijd op automatisch en gebruik ik de nachtflits (zodat je normale foto's krijgt ipv. een fel verlicht object en een zwarte achtergrond)

Stilstaande objecten fotografeer ik op 50 iso (zo min mogelijk ruis) zonder flits op een statief.

De 400 iso instelling vind ik best onbruikbaar, want er zit dan gewoon te veel ruis in je foto's :( voorbeeld

Ik heb geen idee hoe je foto's zou moeten maken van een optreden oid. Je staat meestal te ver weg om de flitser te gebruiken en je zit met maximaal 200 iso.,

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Logos schreef op 30 December 2002 @ 14:02:

2. Als ik een camera koop met een ISO1600 mogelijkheid, is dan 1. de ruis weg?, 2. de blurry weg omdat ik een veel kortere sluitertijd kan nemen?
3. Komt er binnenkort misschien een A60 uit met 3mp en nog leukere opties dan de A40?

Hoi mede-a40-er :D.... Misschien is het allereerst handig als je wat fotosites (zie Faq) doorleest, want daar kan je een hoop van leren. Bijna al je vragen zijn met behulp van die kennis te beantwoorden.

1. Als je niet kan (of wilt) flitsen zet ik hem meestal volledig uitgezoomd (bij inzoomen gaat licht verloren in de lens), f/2.8 (grootste diafragma) en iso 200. Dan kies ik uiteraard afhankelijk van HOE weinig licht er is, de sluitertijd. Effectief kan je geen sluitertijd kiezen (zonder statief) boven de 1/30s, maar meestal houd ik 1/60 ongeveer aan.....
2.1. Nee, die wordt juist erger
2.2. Ja, dat klopt, je hebt minder licht nodig, dus je kan naar een kortere sluitertijd.
3. Ik denk zo rond april, en dan in mei goed verkrijgbaar (A20 is uit april 2001, a40 uit april 2002). Officieel is er nog niks bekend voor zover ik weet.

Achtergrondinfo:
Alles draait om licht, bij voldoende licht draai je de diafragma dicht, zet je de iso op z'n laagst, zet je de sluitertijd op 1/1000ste en je foto is mooi (behalve dat je geen leuke effecten kan klussen :D). Als je minder licht hebt, moet je consessies maken.
* Je kan de sluitertijd naar boven gooien, hierdoor heb je meer licht in je lens, maar worden je fotos bewogen (boven 1/30ste)
* Je kan de beeldgevoeligheid (ISO) naar boven gooien, hierdoor heb je minder licht nodig, maar je beeld wordt korreliger. Een waarde van 400 iso en meer is onbruikbaar en daardoor zinloos op een normale camera
* Je kan je diafragma opengooien (dat komt overeen met de lagere waarde :D). Hierdoor heb je een minder groot gebied scherp (bijv. van 1 tot 5 meter ipv van 1 tot 10 meter) maar heb je meer licht in je lens

Fotograveerze!

Hele nuttige pagina's!!!
http://www.powershot-a.com/
Een gebruikersforum voor de Powershot Aserie
http://www.canon.co.jp/Imaging/BeBit-e.html
Japanse officiele canonpagina, 1000x uitgebreider dan powershot.com

Misschien iets om aan de openingspost toe te voegen.....

[ Voor 8% gewijzigd door Mark_V op 30-12-2002 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuCaS schreef op 30 December 2002 @ 16:48:

* Je kan de sluitertijd naar boven gooien, hierdoor heb je meer licht in je lens, maar worden je fotos bewogen (boven 1/30ste)
Ik hou meestal 1/50 aan als grens. (Met boven bedoelt LuCaS sluitertijden die langer zijn).
* Je kan de beeldgevoeligheid (ISO) naar boven gooien, hierdoor heb je minder licht nodig, maar je beeld wordt korreliger. Een waarde van 400 iso en meer is onbruikbaar en daardoor zinloos op een normale camera
De mate van korreligheid bij een bepaalde ISO hangt volgens mij ook van de kwaliteit van de camera af. De ene camera kan ISO 400 mooier weergeven dan de andere. Ik heb zelf een S30 en die gaat zelfs tot 800 (maar wordt ook wel korrelig).

Verder LuCaS: goede info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

3. Ik denk zo rond april, en dan in mei goed verkrijgbaar (A20 is uit april 2001, a40 uit april 2002). Officieel is er nog niks bekend voor zover ik weet.
Hoe weet je dan dat die camera 3 megapixel is? De a20 en a40 zijn beiden 2 megapixel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik denk trouwens dat als foto's van optredens maken erg belangrijk voor je is, dat je dan beter een andere camera kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49
[...]
KNIP Effectief kan je geen sluitertijd kiezen (zonder statief) boven de 1/30s, maar meestal houd ik 1/60 ongeveer aan.....
KNIP
Ik heb een Ixus V3 en als ik mijn sluitertijd op 1'' heb staan (lager kan niet in manual) zijn alle foto's al bewogen :(
Doe ik iets fout of is het in de manual mode alleen mogenlijk foto's te maken met een statief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
GoEV6 schreef op 30 december 2002 @ 18:20:
[...]

Ik heb een Ixus V3 en als ik mijn sluitertijd op 1'' heb staan (lager kan niet in manual) zijn alle foto's al bewogen :(
Doe ik iets fout of is het in de manual mode alleen mogenlijk foto's te maken met een statief?
LuCas zei dat tot en met 1/30s het mogelijk was om het nog uit de losse hand te doen. Dus 0.0333seconden. Dan wil dus 1.00seconden al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49
Ow ja nu zie ik het ook, foutje..

Maar is het dan niet raar dat de sluitertijd niet lager kan dan 1 sec?
Een beetje mooie foto's maken uit de hand lukt zo dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Ok dan, laat ik het hier ook eens vragen, aangezien er wat canon bezitters zijn :)

ben dus ook op zoek naar een digi-cam.
Prijsklasse: rond de 250 €, mag wel wat meer zijn.(max rond de 300 ofzo)

Wil m gebruiken voor vakanties en allerlei foto;s in t algemeen.
Zit zelf te denken aan:
- minstens 2 MP (lijkt me wel voldoende toch, voor de meest gangbare foto's van 10x15?)
-Goede zoom (is niet het meest belangrijkste)
-Goede foto's, zowel binnenshuis, als met voldoende licht en buiten als t donker is (lees: laat op de avond)
-type geheugen boeit me niet zo eigenlijk
-makkelijk in gebruik, maar ook voldoende zelf in te stellen
- moet een camera zijn waar ik ook wel weer een tijdje mee vooruit kan, dus niet dat ik over een jaar met een crappy camera opgescheept zit :P

Zit zelf te denken aan de a200/a30. Zijn deze een beetje geschikt voor mijn eisen?
Die foto's die ik zie van die a200 zien er leuk uit.
Kan iemand mij wat vertellen over de sluitertijd van die a200? is die vrij in te stellen? heb je met de a200 veel dingen die je zelf in kan stellen?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik je kan aanraden (philipnorth) is te investeren in een goede camera. De A40 is een goede camera met veel instellingsmogelijkheden. De camera's daaronder zijn het in mijn ogen net niet. 2MP is minimaal om goede afdrukken te laten maken. Je kunt daarom beter net even doorsparen voor een goede. Als je dat niet wilt, zou ik juist eerst een goedkopere kopen om te proberen en te spelen en over een jaar een betere (dan zijn die ook iets goedkoper).

Zo denk ik erover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Mooooody schreef op 30 December 2002 @ 12:51:
[...]

ik denk dat de S30 de beste keus voor jou is...
deze camera is sneller dan de S40 en heeft in sommige gevallen zelfs betere resolutie dan de S40...
en een goede 3mp camera (wat de S30 is) is genoeg om op A4 af te drukken (dus 20x30)

[...]

met een 2mp resolutie kun je wel op 13x18 afdrukken, maar de kans op pixeling is wel redelijk groot...
10x15 is een betere grootte voor 2mp's
Mooooody, bedankt voor je uitvoerige reaktie! Wat ik mij nu wel afvraag is waarom de trend naar de hogere megapixel cameras is... Ik kan me niet voorstellen dat al die 4mp cameras worden gebruikt voor afdrukken op A4 formaat... Als je iets met 300dpi wil afdrukken heb je voor een 10x15cm foto toch een formaat van 1770x1180 nodig, en voor 13x18cm een formaat van 2130x1540, dat laatste redt je al niet meer met 3mp... En dan heb je het nog niet eens over een resolutie van 600dpi... Of snap ik het nou niet helemaal :?

Oh ja, ik zag bij alle specs staan dat de operating temperature tussen 0 en 40 graden Celcius lag, dus op wintersport of tijdens een flinke hittegolf op je vakantie aan de costa del sol heb je niets aan die camera? Heeft iemand hier wat meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Verwijderd schreef op 30 December 2002 @ 17:13:

De mate van korreligheid bij een bepaalde ISO hangt volgens mij ook van de kwaliteit van de camera af. De ene camera kan ISO 400 mooier weergeven dan de andere. Ik heb zelf een S30 en die gaat zelfs tot 800 (maar wordt ook wel korrelig).

Verder LuCaS: goede info!
Danku :)

Canon camera's staan ook bij wat hogere ISOwaarden redelijke fotos te maken. Ik heb camera's gezien waar je bij 200 iso geen fatsoenlijke foto kan maken.

Wederom achtergrondinfo (waar ik niet zeker van ben, dus evt kritiek is welkom):
Hoe fatsoenlijk je nog kan fotograferen bij hoge ISO heeft te maken met de kwaliteit van de CCD. Een hogere ISO waarde is niets anders dan dat de CCD gevoeliger wordt gezet voor stroompjes. Hierdoor heeft hij weinig stroom nodig om een voldoende belicht beeld te maken. Het probleem is dat eventuele ruis, die normaal gesproken wegvalt, ook versterkt wordt.

Voorbeeldje:
We beschouwen een CCD met 3 pixels (niet Mega dus, goeie CCD is dat :D)

Bij 100 iso moet je hem voor voldoende belichting bijv. 1/10 seconde openzetten. De CCD meet in die 1/10ste sec bijv. 4x welke kleur er op de drie pixels vallen (feitelijk is het een analoog signaal, maar dit is voor het begrip):
GROEN - ROOD - RUIS
GROEN - ROOD - BLAUW
GROEN - RUIS - BLAUW
GROEN - ROOD - BLAUW +
---------------------------------
Groen - bijna goed rood - Bijna goed blauw

Nu gaan we naar 400 iso. Dan hoef je hem voor voldoende belichting nog maar 1/40ste open te zetten.
De CCD meet in die 1/40 ste seconde bijv. maar 1x welke kleur er op de drie pixels vallen
GROEN - RUIS - BLAUW
en dat wordt 4x versterkt!
Effectief is dus een van de drie pixels brak, wat ook gebeurde bij de 100 iso, maar daar viel het weg. Waarschijnlijk wordt er nog gebruik gemaakt van slimme Bootstraptrucjes, maar je blijft ruis houden

Een goeie CCD kan "vaker per seconde meten", en daardoor kan hij ook bij hogere ISO nog goede fotos produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
GoEV6 schreef op 30 December 2002 @ 18:35:
Ow ja nu zie ik het ook, foutje..

Maar is het dan niet raar dat de sluitertijd niet lager kan dan 1 sec?
Een beetje mooie foto's maken uit de hand lukt zo dus niet.
Waarschijnlijk heb je hem in "slow sync" of "long shutter mode" gezet. Ik ken de Ixus V3 niet zo goed, maar volgens mij heb je daar die functies op. Of is 1 sec niet de MAXIMALE sluitertijd, 1/30ste is korter dan 1 bijv

Het kan sowieso, want wat heb je nou aan een manual mode die niet onder de 1 sec kan :D

[ Voor 16% gewijzigd door Mark_V op 31-12-2002 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
philipnorth schreef op 30 December 2002 @ 21:19:

Ik wil een digicam maar heb net niet voldoende geld (over?) voor een A40
Mijn advies is hetzelfde als dat van topje

Neem geen A30, spaar door voor een A40 of neem een ander merk. De A30 is niet veel goedkoper en die megapixel ga je echt missen:
* fotos op 10x15 zijn wel te doen, maar het is echt maar NET
* croppen gaat totaal niet
* mensen gaan zeiken, pfff, zoveel betaald voor MAAR een 1.3 mpix camera, wat een wazige harrie ben jij zeg.... terwijl je camera een stuk beter is dan bijna alle 2mpix camera's. Ik word daar ook weleens moe van, dat mensen zeggen: waarom heb je zo veel betaald voor die a40, die is maar 2 mpix. Mijn 3mpix camera (kodak bijv. of soms zelfs trust) is toch veel beter en nog goedkoper ook........ :'( Ik trek me daar niet zo snel iets van aan, maar vervelend is het wel.

De A200 is een goede optie, is veeeel goedkoper (bijna de helft), maar heeft geen zoom natuurlijk

Opties voor rond de 250 zijn (met zoom):
Nikon CP 2000
Olympus C-220 (maar dan zit je aan obsolete, maar wel goedkoop, smartmedia vast)
Fuji A203/204 is imho een no-go, want die mag dan wel 270 zijn, 128mb geheugen voor dat kreng is 30 euro duurder dan canon en olympus, en dan zit je al op de a40 prijs zo'n beetje

Conclusie:
* Spaar door voor een A40 (aanrader!!!!)
* Neem een A200 en ga vanavond goed zuipen (ook aanrader :D, maar eigenlijk alleen dat laatste)
* Neem die Nikon CP2000

[ Voor 74% gewijzigd door Mark_V op 31-12-2002 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

The_Big_Easy schreef op 31 December 2002 @ 09:01:
[...]

Mooooody, bedankt voor je uitvoerige reaktie! Wat ik mij nu wel afvraag is waarom de trend naar de hogere megapixel cameras is... Ik kan me niet voorstellen dat al die 4mp cameras worden gebruikt voor afdrukken op A4 formaat... Als je iets met 300dpi wil afdrukken heb je voor een 10x15cm foto toch een formaat van 1770x1180 nodig, en voor 13x18cm een formaat van 2130x1540, dat laatste redt je al niet meer met 3mp... En dan heb je het nog niet eens over een resolutie van 600dpi... Of snap ik het nou niet helemaal :?
300 dpi is meer dan genoeg voor afdrukken in afdrukcentrales (bijv. Hema)
180 dpi is zelfs genoeg voor afdrukken thuis, want meestal is de apparatuur te 'slecht' om echt verschil te kunnen zien tussen 180 en hogere waarden...en je stelt ook lagere eisen aan je resultaat thuis...

dus in principe kun je met 3mp goed laten afdrukken op 20x30, in enkele gevallen zou je kunnen zien dat het een 'digitale foto' is (te hoge ISO gebruikt, teveel compressie e.d.)
Oh ja, ik zag bij alle specs staan dat de operating temperature tussen 0 en 40 graden Celcius lag, dus op wintersport of tijdens een flinke hittegolf op je vakantie aan de costa del sol heb je niets aan die camera? Heeft iemand hier wat meer info over?
die getallen zijn erg krap genomen...
de echte waarden zitten tussen de -10 en 45 graden waarbij een camera nog goed zal functioneren (evt. trager), maar wanneer je camera kapot gaat bij een te hoge of lage temperatuur (<0 en >40) valt dit dus niet meer onder garantie...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Bedankt LuCaS voor je fantastische post (en Topje voor de aanvulling)

Ik heb gister wat ge-expirimenteerd met de ISO instellingen icm sluitertijd. Ik merkte dat bij een lagere iso (50) er minder/ander licht in de lens kwam. Om de ruis zo veel mogelijk te vermijden is het inderdaad het beste om bij weinig tot geen licht met ISO200 de schieten; daaronder wordt het te donker/flets, daarboven te ruis.

Die A60 met 3mp enzo is ook maar wishful thinking, maar ik denk dat dat toch wel een zeer succesvolle camera gaat worden als ie er komt. 3mp voor dat 'net even iets meer' resolutie (die ik nu dus mis) en de rest van de camera is nagenoeg perfect. Vooral de AA-batterijen ipv de accu's zijn een zegening. Die zijn goedkoop, gaan lang mee (GP1800 meer dan 300 foto's zonder flits en rond de 250, waarvan dik de helft met flits;beiden met display aan) en zijn eventueel ook nog ergens anders voor te gebruiken. De genoemde aantallen zijn overigens niet exact eea is afhankelijk van het gebruik van flits/display/lichtsterkte/grootte foto/etc.

Nog een vraagje... heeft iemand ervaring met een vergrootglas voor de lens houden; zo ja, werkt dat een beetje?

[ Voor 7% gewijzigd door MicroWhale op 31-12-2002 10:38 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
The_Big_Easy schreef op 31 December 2002 @ 09:01:
[...]

Moooooooooooooooody ga weg, ik was hier dingen aan het beantwoorden >:) :D (ik moet heel nodig aan mijn studie, vandaar :D)
edit:
Maar je hebt wel gelijk :)

Houd aan: boven de 300dpi zie je GEEN verschil, boven de 150 bijna niks.

Voor huis-tuin-en keuken gebruik heb je dus NIKS (nou ja, bijna niks) aan meer dan 2mpix, behalve als je gaat vergroten. Helaas denken mensen dat meer megapixels meteen een beter fototoestel oplevert. Een 10mpix CCD met een brakke lens geeft een brakkere foto dan een goede 2mpix.

Maar waarom waarom gaat men steeds hoger? Drie redenen:
1. Je kan beter een mooie compositie croppen zonder kwaliteitsverlies
2. Hogere vergrotingen
3. Digitale zoom wordt interessanter
4. Het kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
Logos schreef op 31 december 2002 @ 10:30:
Bedankt LuCaS voor je fantastische post (en Topje voor de aanvulling)

Nog een vraagje... heeft iemand ervaring met een vergrootglas voor de lens houden; zo ja, werkt dat een beetje?
Dankje!!

Canons zijn geen macrowonders, zeg maar gerust erg slecht. Maar ja, je kan niet alles hebben he...... Met een vergrootglas (of de peperdure voorzetlenzen :D)kan je echter toch aardige dingen bereiken (ik heb een hekel aan macros dus spreek niet uit eigen ervaring)

Met de search (de omega-search, die andere is brak) had je dit gewoon kunnen vinden (zoeken naar lens en vergrootglas).

MACROFOTOS MET CANON TOESTELLEN
Hoe maak je macrofoto's?
macro shots canon powershot a40 (aanrader!!)

En nu ga ik door-modelleren (of doormodderen) met Athena Visual Workbench :r (steunbetuigingen zijn welkom :)) Mensen die het programma kennen snappen mijn gepaste tegenzin....

[ Voor 84% gewijzigd door Mark_V op 31-12-2002 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

LuCaS schreef op 31 december 2002 @ 10:45:
[...]

Dankje!!

Canons zijn geen macrowonders, zeg maar gerust erg slecht.
ze zitten onderaan de macroladder dat klopt :)
maar met wat proberen, kun je er best goede en scherpe macro mee maken hoor...

zie bijv. hier
(gemaakt met de S30, die al helemaal bekend staat om zijn matige macrocapaciteiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Mooooody, LuCaS, bedankt voor jullie antwoorden. Het volgende had ik ondertussen van de Hema site geplukt:

9x13 (8,9x13,0 cm) optimaal: 1050x1575, minimaal: 500x750
10x15 (10,2x15,2 cm) optimaal: 1200x1800, minimaal: 600x900
13x18 (12,7x19,0 cm) optimaal: 1500x2250, minimaal: 700x1050
20x30 (20,3x30,0 cm) optimaal: 2400x3600, minimaal:1200x1800

Aangezien ik mijn foto's toch niet thuis ga afdrukken (ik heb niet eens een printer) wil ik ze wel graag in de optimale resolutie aanbieden, en dan is voor 13x18 wel 4mp nodig... Uiteraard in combinatie met een goede lens etc., maar daar voldoen doen de s40/s45/g2 wel aan lijkt me, als ik de reviews enzo mag geloven tenminste...

Stel ik schaf een printer aan, welke zouden jullie dan aanraden? Zo een waar je je camera rechtstreeks op kan aansluiten of toch maar wat anders omdat er altijd wel nabewerking van de foto nodig is? (vraag hoort hier wellicht niet thuis, maar ik ben wel benieuwd naar de antwoorden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

En weer bedankt LuCaS! (ik blijf niet bezig hoor)

Ik heb net even zitten expirimenteren met een S10 en een paar vergrootglazen/-lenzen (3x, 7x en 8x) en ik moet zeggen dat het er allemaal tot in bizar detail (stofjes en vuiltjes) goed uitkwam. Bij de 8x lens was er 0.0 scherpte-diepte maar wel het object scherpgesteld.

/me gaat maar eens snel stevig shoppen dus...

Even nog een tip: als je een standaard (voor de schroefdraad) hebt, kun je met behulp van wat ijzerdraad ofzo een constructie maken die je voor je vaste lens kan schroeven, zo blijft de afstand tussen de 'opzetlens' en de vaste lens constant (en zonder draaiing van de losse lens!!) en hoef je niet bang te zijn dat er wat veranderd tijdens het afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

LuCaS schreef op 31 december 2002 @ 10:16:
[...]

Mijn advies is hetzelfde als dat van topje
<snippet>

De A200 is een goede optie, is veeeel goedkoper (bijna de helft), maar heeft geen zoom natuurlijk

<snippet>

Conclusie:
* Spaar door voor een A40 (aanrader!!!!)
* Neem een A200 en ga vanavond goed zuipen (ook aanrader :D, maar eigenlijk alleen dat laatste)
* Neem die Nikon CP2000
beiden bedankt voor het advies, die a30 laat ik sowieso schieten, nu blijft (qua canon iig) de keuze dus tussen de a40 en de a200.
Aan de ene kant heb ik idd zoiets van: ik ga voor de a40 (maar duur) ivm de kwaliteit.
Aan de andere kant begin ik mij net te begeven op het gladde digitale fotografie ijs, dus vraag ik me ook af in hoeverre die investering verstandig is.....maar het is waarschijnlijk wel een cam waar ik langer mee doe dan die a200.

Daarnaast natuurlijk nog de andere merken (idd die Nikon) die er over blijven.

* philipnorth gaat drukke tijd gemoet qua denken/research doen hiervoor :P

[ Voor 65% gewijzigd door philipnorth op 31-12-2002 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg jongens, weet iemand waar ik dit tasje kan kopen online voor de ixus v3 (liefst in nederland), het is de hard rubber case:

Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europa.com/ixuscollection/media/right_product_img/hard_rubber_case.jpg

ik wil hem graag samen met de v3 kopen.

owja ik weet ook geen typenummer, maybe dat iemand dat ook weet?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2003 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic ging het om de accu voor de S30/S40: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/557935

Hierin poste ik al het volgende:

"Ik heb hem ook een paar weken inmiddels, de S30 bedoel ik dan. Op zich gaat de batterij lang genoeg mee om een dagje foto's te maken (ik maak er zo 140 met veel gespeel met het schermpje tussendoor). Maar als je op vakantie niet elke dag de accu kan opladen, of je wil een dagje "fulltime" fotograferen, is een tweede accu zeker wel handig. Wat ik zo lees zijn die dingen behoorlijk duur (wist ik van tevoren), maar nu kwam ik dit tegen:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/20707.html

Het lijkt wel de originele Canon accu, voor maar 27,55 euro!!!!! (de bovenste in de lijst). Kan dit kloppen? Helaas is het in Duitsland, vlakbij Frankfurt dus je kan er ook niet zo 123 heen... En ze leveren alleen in Duitsland.

Is dit misschien iets voor een inkoopactie ofzo? Is het verder te verwachten dat accu's in de loop der tijd goedkoper worden?"

Ik post hem hier ook omdat er daar niet gereageerd werd (in een oude topic gepost) en omdat ik er niet een apart topic voor wil openen. Terwijl het toch erg interessant is!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Wat ik graag zou willen weten of er bij Canon ook mogelijkheden bestaan voor wereldwijde garantie?
De meeste zeggen van niet, maar weer andere hoor je spreken over WereldGarantie versies van camera's....
Fuji geeft garantie over de hele wereld, Canon standaard niet, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheden zijn!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die ervaring heeft met die extra voorzet lenzen van canon zoals bv de macro lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de Powershot S30 in manual mode wel ingesteld worden op een sluitertijd die lager ligt dan 1". Anders is dat toch zeer onhandig om foto's te schieten in manual mode??

Groot nadeel aan de Ixus V3 blijkbaar, samen met beperkte zoom en geen RAW of TIFF...

Twijfel zelf tussen beide modellen, dit zou wel eens de doorslag kunnen geven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier met een EOS D30 of D60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

ok, ik denk dat ik er bijna uit ben :)

zit alleen nog met 1 ding:

in hoeverre is de a40 die (pakkumbeet) 100€ meer waard t.o.v. de a200?
Ik bedoel: ja er is meer in te stellen en je hebt een optische zoom, maar dat is het zo'n beetje wel volgens mij. toch?

Of komen er echt veel betere foto's uit de a40? En is de kans groter dat ik langer met die a40 doe dan met die a200?

sorry als ik pietlutterig (is dat een echt woord?) overkom, maar t is m'n 1e digi-cam, en heb weinig zin om een kat-in-de-zak te kopen om t maar zo te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philipnorth schreef op 02 januari 2003 @ 22:30:
ok, ik denk dat ik er bijna uit ben :)

zit alleen nog met 1 ding:

in hoeverre is de a40 die (pakkumbeet) 100€ meer waard t.o.v. de a200?
Ik bedoel: ja er is meer in te stellen en je hebt een optische zoom, maar dat is het zo'n beetje wel volgens mij. toch?

Of komen er echt veel betere foto's uit de a40? En is de kans groter dat ik langer met die a40 doe dan met die a200?

sorry als ik pietlutterig (is dat een echt woord?) overkom, maar t is m'n 1e digi-cam, en heb weinig zin om een kat-in-de-zak te kopen om t maar zo te zeggen :)
Mijn 1ste digi cam is de a40, voorheen hield ik me niet bezog met fotografie, maar sinds ik de camera heb is het een van mijn grootste hobbies geworden, ik vindt het persoonlijk een geweldige camer voor het geld dat hij kost. Optische zoom is btw heel belangrijk als je een camera neemt die geen optische zoom heeft krijg je er gegarandeerd spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Ik heb sinds een paar dagen een Ixus V3. Nu heb ik af-en-toe corrupte data, enig idee hoe dat komt? Zou het aan het CF kaartje liggen (Dane-Elec) of is er iets met mijn camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er al iemand hoe het zit met de instelling van de sluitertijd van de S30 in manual mode? Denk dat je die beter kan instellen dan de Ixus V3, minimum 1/1500 dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak ff m'n s30 erbij...

manual gaat tussen de 15" en 1/1000. In de Tv stand (shutter priority) gaat hij van 15" t/m 1/1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Verwijderd schreef op 02 January 2003 @ 17:45:
Iemand hier met een EOS D30 of D60?
Heb sinds kort een D60 maar heb nog geen lenzen :D Maaruh, hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

miekol schreef op 03 January 2003 @ 21:17:
[...]
Heb sinds kort een D60 maar heb nog geen lenzen :D Maaruh, hoezo?
iemand van 18 met een D60

wat doe ik fout :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Mooooody schreef op 03 January 2003 @ 21:21:
[...]

iemand van 18 met een D60

wat doe ik fout :? ;)
Stap 1, men zet zijn Fuji S602Z + accesoires voor 1100 euro op marktplaats.

Stap 2, men heeft erg veel geluk en vind een 2e hands D60 + Big Ed + 2e accu voor 1500 euro met garantie :D

Stap 3, men neemt de D60 over.

Stap 4, men krijgt een emailtje, of men zijn 602 voor een 2 maanden oude dell lattitude C640 wil ruilen.

Stap 5, men heeft exteem veel geluk gehad, is erg blij, maar heeft geen geld meer voor objectieven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

miekol schreef op 03 January 2003 @ 21:33:
Stap 5, men heeft exteem veel geluk gehad, is erg blij, maar heeft geen geld meer voor objectieven :D
Stap 6, men werkt zich uit de naad om objectieven te kopen, maar opeens komt de D90

ook zal je er een cameraatje bij moeten kopen voor op vakantie denk ik...

* Mooody geeft toe, hij is jaloers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeeee, Miekol met zijn 1500 euro D60 :)
Nog steeds geen lenzen?
Ik heb nog een Canon 35-80 liggen, zowat ongebruikt voor 45 euro compleet met tasje. Op te halen in Den Haag....
Het is niet de mega-toplens maar wel goed. Ik doe m weg omdat ik iets meer groothoek wilde en heb nu een 28-80.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 03:52:
zeg jongens, weet iemand waar ik dit tasje kan kopen online voor de ixus v3 (liefst in nederland), het is de hard rubber case:

[afbeelding]

ik wil hem graag samen met de v3 kopen.

owja ik weet ook geen typenummer, maybe dat iemand dat ook weet?
weet iemand dit nou? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De macro functie van de Canons valt best mee afaik. Het is niet zo dat je gigantisch ingezoomd en heel dichtbij moet gaan werken. macro functie aan, niet inzoemen en op 10cm afstand foto's nemen.

Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/Canonmacro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien eens kijken op www.powershot.com, daar staat bij de powershot S230 iets over een giftset: COACH, misschien is dat wel iets, daar is een tasje bij...

PS: bestaat dit ook voor de Powershot S30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Ik heb een probleempje met de Canon Powershot G3 en Windows XP. In de transfermode 'normaal' wordt de camera gewoon gevonden, maar ik kan 'm niet benaderen omdat de camera altijd in gebruik is :? In PTP mode krijg ik helemaal geen verbinding. Wie o wie kent dit probleem?

In Windows 2000 werkt alles prima, maar dat gaat dus via een andere (TWAIN) driver.

Ff een schreenshotje gemaakt, dit krijg ik dus:

Afbeeldingslocatie: http://galleries.vinyamar.com/ps/show.php?id=av1j0HD8FBbuKPYpoqxMFHFyV

Fijn, zulke dingen heb ik altijd, en het is ook zo'n dirt-cheap cameraatje |:(

[ Voor 30% gewijzigd door scorpionv op 14-01-2003 22:39 ]

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Ff een schreenshotje gemaakt, dit krijg ik dus:

Afbeeldingslocatie: http://galleries.vinyamar.com/ps/show.php?id=av1j0HD8FBbuKPYpoqxMFHFyV

Fijn, zulke dingen heb ik altijd, en het is ook zo'n dirt-cheap cameraatje |:(

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08
Sinds kort heb ik hier de S200, ik wil graag alleen meer geheugen hebben dan de 8 en 64 die ik nu heb. Op powershot.com staat in de specs niets over hoeveel geheugen er maximaal in kan.
(Alleen een tabelletje van de filesizes en hoeveel foto's er op 1 card kunnen, de tabel ging slechts tot 128 MB.
En in de review van Steve's Digicams zag ik een foto waarbij ze wél een 256 CF card in hadden.)
Ik zou graag willen weten hoeveel geheugen er dus maximaal in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

www.crucial.com

Heb je hier wat aan?

[ Voor 65% gewijzigd door U-96 op 11-01-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
ik ben van plan om een A40 te halen.. maar er staat op de site van canon geloof ik niks over de max size van de cf kaartjes die erinkunnen.
Tot hoe groot kan je er in doen? Ben zowiezo van plan om er een 256 dane-elec ding bij te halen neem aan dat dat nog wel goed gaat .. maar heb hier ook nog een 512 liggen van mijn mp3speler.. gaat dat ook goed ?

edit:
En hoe lang houden 4 1800mAh's het eigenlijk uit met sporadisch LCD gebruik ?

[ Voor 12% gewijzigd door Mannes op 11-01-2003 00:40 ]

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

Mannes, maximaal 512mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
Helaas niet want die website is onbereikbaar,
misschien helpt het als ik zeg dat de canon s200 nagenoeg dezelfde is als de Digital IXUS v2. De S200 is alleen een stuk goedkoper met 300 dollar terwijl je 372 euro neerlegt voor de goedkoopste IXUS v2 (pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
HyPeRSTiLe schreef op 11 January 2003 @ 15:13:
[...]

Helaas niet want die website is onbereikbaar,
misschien helpt het als ik zeg dat de canon s200 nagenoeg dezelfde is als de Digital IXUS v2. De S200 is alleen een stuk goedkoper met 300 dollar terwijl je 372 euro neerlegt voor de goedkoopste IXUS v2 (pricewatch).
De SXX0 is gewoon de Amerikaanse versie van de Ixus (in Japan heet hij weer Ixy). In Amerika is alle camerazooi veel goekoper, maar:
* Je moet vaak nog BTW (19.5%) en heeele hoge verzendkosten (E80 ong) betalen.
* De Amerikaanse versie is vaak wat soberder uitgerust (bijvoorbeeld geen lader oid)

Even uit het hoofdje:
Ixus = S100 Digital Elph
Ixus V = S110 Digital Elph
Ixus V2= S200 Digital Elph
Ixus V3= S230 Digital Elph
Ixus 300 = S300 Digital Elph
Ixus 330 = S330 Digital Elph

KOOP HEM GEWOON IN NEDERLAND! Is ook makkelijker met garantie, en het prijsverschil is maar klein. In Amerika of Hong Kong kopen is alleen interessant bij dure Euro800+ cameras.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyPeRSTiLe
S200: Gekocht in Amerika, inclusief lader(wallplug), batterij 8mb CF en bijbehorende draden voor 300 dollar bij de circuit city. Doos daar achtergelaten, dus geen btw of invoerrechten. :) Het prijsverschil was dus wel aanzienlijk (+/- 80 euro=veel geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Het zal mischien al eerder genoemd zijn, maar welke batterijen zijn er allemaal te krijgen voor de powershot s45 i.p.v. een dure originele canon batterij?