Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Ik wil een extra batterij voor mijn S30.
Die krengen zijn duur (¤70 :() dus ik ben even verder wezen neuzen, nou is er een ander merk batterij die ook past: [url="http://www.batterybarn.com/nb2l.htm"]http://www.batterybarn.com/nb2l.htm[/url]
Deze is veel goedkoper! Incl. verzendkosten ongeveer ¤50,
en hij heeft nog meer capaciteit ook (700 mah ipv 570)

Hoe is dat hier in NL, verkopen ze hier alleen de officiele Canon batterijen? Dan ga ik 'm wel bij bovenstaande site bestellen... dat canon spul is veel te duur.
Wat voor reserve batterij hebben andere S30/40 bezitters?

[edit] ik zie net dat er nog een ander type batterij is, Hama 47219... deze is in NL te koop en kost ¤45 :)
Nog steeds duur voor een batterij maar ja. Iemand bekend met 1 van deze vervangende batterijen?

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ik wist niet dat er ook andere batterijen waren...

ik denk dat, ondanks de grotere capaciteit, de batterij minder lang mee zal gaan....

de s30 is namelijk geoptimaliseerd voor de orginele batterij...
maar voor 20 of 30 euro minder, valt het natuurlijk te proberen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 14:24
Zelf heb ik ook een S30 met een extra batterij van een ander merk (Hähnel). Bevalt prima, ik merk geen verschil in gebruiksduur, maar wel in de prijs. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Ik heb ook net een S30, maar gewoon een extra Canon accu besteld van 62,50 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh hoop geld zeg, heb geen powershot S maar hoop maandag mijn A40 binnen te hebben.
Hiervoor heb ik al 4 varta accu's 1900mA(Nickel Hydride) voor 19,42 euro gekocht, vind ik wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 11:06 schreef Senser het volgende:
Zelf heb ik ook een S30 met een extra batterij van een ander merk (Hähnel).
Waar heb je die gekocht, en hoe duur was ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz

PommeFritz

...geen friet

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 13:10 schreef sv650s het volgende:
Hiervoor heb ik al 4 varta accu's 1900mA(Nickel Hydride) voor 19,42 euro gekocht, vind ik wel een groot verschil.
:o 4 voor ¤19,42 of per stuk? Hoe dan ook, veel goedkoper dan dat schrale Canon accu-tje voor de S-30... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 27 juli 2002 13:10 schreef sv650s het volgende:
Poeh hoop geld zeg, heb geen powershot S maar hoop maandag mijn A40 binnen te hebben.
De S30 werkt zo te horen niet op penlites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kweet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik heb ook een tweede accu, van het merk Hahnel, deze kostte dacht ik 55 euro, kreeg hem gratis bij mijn canon toen ik een beetje over de prijs begon. Merk verder geen verschil tov de meegeleverde canon accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik heb een maand geleden een reserve-accu voor mijn S30 gekocht. Dit is een Unomat. Was geloof ik iets van 40 euro bij een Nederlandse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb ook voor mijn S30 een Unomat accu gehaald en het viel mij op dat deze een stuk langer mee ging dan de originele Canon-accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 11:41

mno

Een klein kickje ;)
Ik zoek ook een nieuwe batterij voor de S30 (originele batterij is een Canon NB-2L). Hierboven zag ik al 3 alternatieve merken:
- Hama 47219
- Hähnel
- Unomat

Zou iedereen die deze accu's nog even de volgende informatie willen geven please?
- merk+typenummer
- capaciteit
- prijs
- waar verkrijgbaar
- ervaring

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
werken die powerbanks er niet in?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

418O2 schreef op 04 augustus 2002 @ 17:42:
werken die powerbanks er niet in?!
de s30 werkt niet met penlites, dus: nee.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
mno schreef op 04 augustus 2002 @ 17:36:
Een klein kickje ;)
Ik zoek ook een nieuwe batterij voor de S30 (originele batterij is een Canon NB-2L). Hierboven zag ik al 3 alternatieve merken:
- Hama 47219
- Hähnel
- Unomat

Zou iedereen die deze accu's nog even de volgende informatie willen geven please?
- merk+typenummer
- capaciteit
- prijs
- waar verkrijgbaar
- ervaring
Ok, hier mijn gegevens:

Merk en type: Hähnel HL-2L
Capaciteit: 7.4v - 570mAh
Prijs: niet relevant, heb hem namelijk tegen inkoopsprijs :)
Ervaring: uitstekend, geen verschil met originele Canon batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Senser schreef op 04 augustus 2002 @ 20:51:
Ok, hier mijn gegevens:
Merk en type: Hähnel HL-2L
Capaciteit: 7.4v - 570mAh
Prijs: niet relevant, heb hem namelijk tegen inkoopsprijs :)
Ervaring: uitstekend, geen verschil met originele Canon batterij
Ok, bedankt. Dit is dus een exacte kloon van de Canon (gelijke capaciteit). Waar heb je hem gekocht eigenlijk?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 07:31

Excrusiator

Say wha?

mno schreef op 04 augustus 2002 @ 21:47:
[...]
Ok, bedankt. Dit is dus een exacte kloon van de Canon (gelijke capaciteit). Waar heb je hem gekocht eigenlijk?
Wil ik ook eigenlijk wel weten.
Ben van plan ook een extra accu te kopen, zodra ik een beetje bekomen ben van de digitale camera. 8)7

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Gekocht via een kennis. Maar volgens mij kun je deze batterijen gewoon bij elke fotozaak kopen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
waar ik dus benieuwd naar ben is of er ook accu's zijn die langer meegaan (zoals gezegd die unomat) en die ook een beetje een schappelijke prijs hebben. De originele accu is echt het enige echte minpuntje dat ik heb met de camera, ding gaat veeeels te kort mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Mystikal

It never hurts to help!

DE originele.... maar dat had ik achteraf ook beter niet kunnen doen.... qua prijs dan. Qua kwantiteit van de energie. Ik kan ze redelijk lang gebruiken... en snel opgeladen.. 75 minuten...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Razorfist schreef op 27 juli 2002 @ 16:45:
[...]

De S30 werkt zo te horen niet op penlites ;)
Echt wel vraag maar aan de consumentenbond!!

Niet gaan flamen op mij, Ik ben ook niet dom en heb zelf een s40 :) maar volgens een test in de consumenten gids konden er aa's in de s40

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een kick.

Ik heb hem ook een paar weken inmiddels, de S30 bedoel ik dan. Op zich gaat de batterij lang genoeg mee om een dagje foto's te maken (ik maak er zo 140 met veel gespeel met het schermpje tussendoor). Maar als je op vakantie niet elke dag de accu kan opladen, of je wil een dagje "fulltime" fotograferen, is een tweede accu zeker wel handig. Wat ik zo lees zijn die dingen behoorlijk duur (wist ik van tevoren), maar nu kwam ik dit tegen:

[url="http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/20707.html"]http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/20707.html[/url]

Het lijkt wel de originele Canon accu, voor maar 27,55 euro!!!!! (de bovenste in de lijst). Kan dit kloppen? Helaas is het in Duitsland, vlakbij Frankfurt dus je kan er ook niet zo 123 heen... En ze leveren alleen in Duitsland.

Is dit misschien iets voor een inkoopactie ofzo? Is het verder te verwachten dat accu's in de loop der tijd goedkoper worden?

offtopic:
Ik weet dat er een centraal topic loopt over accu's e.d., maar volgens mij werkt zo'n centraal topic niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je deze vervangende batterijen kan kopen? Want mijn batterij is kapot!
Een origionele koste €75!!!

Wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 17:40:
weet iemand waar je deze vervangende batterijen kan kopen? Want mijn batterij is kapot!
Een origionele koste €75!!!
Hier heb ik de mijne besteld (is dus geen originele Canon maar heeft wel een hogere capaciteit):
http://www.batterybarn.com/nb2l.htm
kost dus $38.95 + $6 verzendkosten.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Kom net een site tegen die ze voor 44 euro (+3 euro verzendkosten) heeft: http://www.xs4all.nl/~housebee/deverkoper/
Hoe betrouwbaar t is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Azrael schreef op 08 februari 2003 @ 20:35:
Kom net een site tegen die ze voor 44 euro (+3 euro verzendkosten) heeft: http://www.xs4all.nl/~housebee/deverkoper/
Hoe betrouwbaar t is weet ik niet.
aan zijn referenties te zien is hij pas net begonnen met zijn verkoop, referenties van meer dan een maand geleden heeft hij er niet tussen staan.

bij fotohuset kan ik een extra accu voor €60 krijgen omdat mijn camera daar vandaan komt. anders is hij daar € 80 geloof ik

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
mno schreef op 02 February 2003 @ 12:51:
[...]

Hier heb ik de mijne besteld (is dus geen originele Canon maar heeft wel een hogere capaciteit):
http://www.batterybarn.com/nb2l.htm
kost dus $38.95 + $6 verzendkosten.
ff een kickje: hoe ging de afhandeling daar bij battery barn? De prijs is goed, maar t moet wel van overzees komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Azrael schreef op 30 March 2003 @ 14:12:
ff een kickje: hoe ging de afhandeling daar bij battery barn? De prijs is goed, maar t moet wel van overzees komen..
Het verzenden gaat normaal binnen een week, netjes verpakt in een kartonnen doosje met van die piepschuim dingetjes. Bij mij duurde het iets langer doordat de douane er met zijn vingers aan is geweest, ik moest dus ook wat BTW betalen :|. Die kans is trouwens niet zo groot en als het gebeurt ben je nog steeds goedkoper uit en heb je meer capaciteit dan bij de gewone batterij.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, en daarom heb ik deze besteld:

DSC-P10/P8 of S85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ik heb trouwens maar gewoon bij de Mediamarkt een 600 mAh Hama accu gekocht voor 47,99, was me toch net wat simpeler :)
Pagina: 1