Zo............
Hard gewerkt gisteren en vandaag.
Ik heb maandag me units bij Indoubt opgehaald die ze weer in Duitsland had besteld (tnx for that mate) en meteen zijn setupje beluisterd en... hij heeft niet gelogen

. Het enige dat me een beetje tegenviel van de bestelling is dat de poorten die ik besteld had te kort waren, op de site stond geen lengte aangegeven en ik gokte het er maar op dat ze ze aan de lange kant zouden houden, neit dus
Ik had inmiddels al MDF laten zagen voor 2 test kastjes van 18 en 25 liter, ook had ik dit al allemaal pas gemaakt met een deuvel setje.
Gisteren meteen na het uit werk en eten aan de slag gegaan met het freezen (ook de frees van Indoubt geleent, again TNX, werkt perfect dat ding!) van de inlays voor de woofers en de gaten voor de BR poort in me testkastjes en meteen een beetje geoefend voor de uiteindelijke kast. Ik heb maar een pvc pijp gehaald om poorten van te maken, 50mm (buitenkant, dus binnen 43mm

. Ze hadden even niets anders) Daarna heb ik de kastjes verlijmt. Ik was om 22.30 klaar, was dus een lange werkdag en geen fut meer voor verslag, vandaar vandaag. Ik heb helaas ook geen pic's omdat me eige camera batterijen VREEEET (22 foto's en ze zijn leeg!) en ik geen batterijen meer had. Ik probeer een betere camera te lenen als ik aan het echte werk ge beginnen.
Vandaag heb ik de schroefgaten voor de bafle geboord en de binnenkant met noppenschuim bekleed (karwij, in de uiteindelijke komt pritex, maar dit is om het verschil niet te groot te maken) en een spoel die ik nog had liggen in een draad gesoldeerd voor bij het testen. Toen de woofers in de baffle gemonteerd en de draad aangesloten. Ik heb de baffle met tochtstrip er tussen, 2 lijmklemmen er op en rondom met schroeven op de kast gezet en proefdraaien maar...
De spoel filterde naar mijn idee niet echt, leek wel alsof er helemaal geen spoel tussen zat, maar met een nummertje met een beetje bas kon ik het potentieel wel horen. De 25L kast klonk naar mijn idee het best, deze had toch een stuk vollere en diepere bas als de 18 liter, terwijl de simulatie elkaat niet zoveel ontloopte, zo zie je maar....
Zowiezo geeft ik de voorkeur aan de 25L kast, de 6cm poort die ik had besteld is nl. wel nét lang genoeg voor de 25L kast, dus morgen ga ik de gaten iets kroter zaken en nog eens luisteren of er veel verbetering is. Maar de kastgrootte die ik neem staat nu iig vast. Ik ga voor een 25L kast.
Nu kan ik de maten van de uiteindelijke kast gaan bepalen en laten zagen