Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DIY-Wedstrijd] discussietopic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.543 views sinds 30-01-2008

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Geen pics, maar ik heb de bedrading nu af en ietwat demping aangebracht. Vloekend in de kerk heb ik daar lekker noppenschuim voor gebruikt, hetgeen not done is bij TL speakers :X Je bouwt el cheapo of niet (en bovendien moet ik van dat vele voorhanden noppenschuim af ;) ). We zien wel wat het wordt.

Een korte luistersessie met provisorisch de zijkant er op en de speakers handmatig op hun plek gedrukt wist dat ene radiozendertje op de toren van mijn ouders zowaar wat potentie los te schudden van het woofertje. Ik kamp daar project na project met erg weinig bas bij een luistersessie aldaar, dus dat is voor mij totaal niet toonaangevend, zo'n korte luisterimpressie daar. De tweeter lijkt niet al te erg boven de woofer uit te brullen, wel was iets meer demping nodig omdat het wat bonkerig klonk qua bas als het iets harder werd gezet. Vandaar dus wat meer demping dan alleen achter de woofer.

Raveland master is comin' up :P

Verwijderd

Da was de 1000ste post :D pls make a new one....

Verwijderd

Indoubt schreef op 30 June 2003 @ 20:41:
Thanks CornelisJ

Ik ben inderdaad niet van plan om LSPCad Pro o.i.d. te kopen. Daarvoor gebruik ik het eenvoudig weg te weinig.

Dit lijkt een aardig alternatief, ondanks dat er redelijk wat bugs in de software zitten lijkt datgene waar het omgaat in orde te zijn.

Als ik er niet uitkom dan ga ik misschien nog wel hulp zoeken maar ik wil het eerst zelf proberen.
Het is nog in beta versie, dus je moet maar zo denken, het kan altijd nog beter worden :D

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Nee joh door gaan kan toch prima?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49
Geen pics, maar ik heb de bedrading nu af en ietwat demping aangebracht. Vloekend in de kerk heb ik daar lekker noppenschuim voor gebruikt, hetgeen not done is bij TL speakers
heb ik ook B)

en ik heb geen zin om een nieuw topic te maken :P
schop maar 1 van me collegaas

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

Heb een eerste berekening en simulatie gemaakt van het testfilter
Dat gaat er als volgt uitzien:
Tweeter Vifa XT300, omgepoolde polariteit
L1, parallel aan tweeter, 0.47 mH , luchtspoel 0.71 mm
C1, in serie met tweeter, 8.2 uF, Audyn cap MKP
Attenuation schakeling met R1= 1 ohm in serie en R2 met 12 ohm parallel. Deze laatstse schakeling is nog niet zeker omdat de tweeeter en woofer in het crosover gebied dezelfde efficiency hebben.

Woofer Peerless HDS134
L2, in serie, 1 mH, luchtspoel 1.4 mm, 0.3 ohm
C2, parallel, 3.9 uF, MKT of MKP
Impedantie correctie schakeling: C3 bipolair 22 uF in serie met R3 8.2ohm, beide parallel aan woofer.
Deze laatste schakeling lijkt in xoversim.exe geen enkel effect te hebben op de impedantie curve van de woofer.

Heeft iemand enig idee het toevoegen van een impedantiecorrectie netwerk in xoversim goed wordt berekend?

links naar mijn frd en zma files
FRD file woofer
ZMA file woofer
FRD file tweeter
ZMA file tweeter

edit: corrected links

Verwijderd

voor impedantie correctie van de hds-134 volstaat 7uF, kijk maar in de datasheet .. bespaart je heel wat geld, en vergeet MKT ..

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 21:11

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Je bent weer lekker aan het klussen geweest Wekkel.
Het ziet er weer goed uit. Ik ben zeer benieuwd.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 21:04

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Zullen we hier verder gaan?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Geen MKT idd, dat is zonde. Voor het zelfde geld haal je Audyn Cap MKP's welke al een stukje beter zijn. Natuurlijk is er nog veel beter (en duurder) ;)

Dit vindt ik wel een interessante opsomming/review. (van Geenius)

Lijkt mij trouwens het handigste als Skef een nieuw topic begint, kan hij de openingspost weiden aan de stand van zaken. :)

edit: das toeval...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 08:45 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.