Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 22:18:
Nog een vraag voordat ik online wil gaan vliegen: Als ik lekker aan het vliegen ben en kom aan m'n m'n bestemmings vliegveld en heb in m'n fmc ingesteld dat ik ga landen op runway 17 bijvoorbeeld en dan kom ik aan en de controller zegt dat ik mag gaan landen op runway 6 bijvoorbeeld, moet ik dan m'n hele flight plan veranderen? Dat lijkt me namelijk heel gedoe! En ook bijvoorbeeld tijdens het vliegen, dat ze zeggen turn right heading to 286 terwijl dat niet in je flightplan geschreven staat, gebeurd dat ook?
Je kan beter pas je arrival runway aanklikken als je deze weet. Je kan tijdens je vlucht de ATIS opvragen dus dan weet je in de meeste gevallen waar je gaat landen. Anders zal de controller je dat vertellen.
Flightplan zal aan het eind van je vlucht wel anders kunnen zijn dan je verwacht. Controllers kunnen je direct naar een intersection sturen (je slaat er een paar over) en na je STAR zal je vaak genoeg punten in je flightplan moeten toevoegen.
Wat je op EHAM bijvoorbeeld wel eens tegenkomt bij een RKN A-arrival is bijvoorbeeld het volgende:
Je zit op RKN-ALPHA -> DIRECT ARTIP -> DIRECT PAMPUS -> RADIAL 242 (kan je NAV1 gaan tunen), -> CH (of door middel van headings) -> Cleared approach 06 (moet je NAV1 weer klaar staan op 110.55).
Valt van te voren dus allemaal niet in te plannen.
Zo simpel kan het zijn, maar hoeft het zeker niet te zijn.
Zorg er voor dat je flexibel kunt omgaan met je LEGS-page
[
Voor 33% gewijzigd door
Floppie op 03-05-2003 23:19
]