[FS2002] Vragen En Mooiste screenshots, Deel 52 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kenneth schreef op 05 May 2003 @ 23:28:
Hey achappey, wij waren tegelijkertijd op EHAM vanmiddag :) Veel 747's en F70's op 1 dag, dat ben ik niet gewend, meestal zie ik de ene 737 na de andere.

Anyhow, ik stond daar dus, en vroeg me opeens iets af: bij t/o wordt het licht in het passagiersgedeelte altijd gedimd, tot na de t/o. Waarom is dat?
Omdat mensjes naar buiten willen kijken bij take off :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anyhow, ik stond daar dus, en vroeg me opeens iets af: bij t/o wordt het licht in het passagiersgedeelte altijd gedimd, tot na de t/o. Waarom is dat?
Dat is om de laatste verdwaalde mussen op de kist te laten verdwijnen, die houden niet van donker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:39
The_FrankO schreef op 05 May 2003 @ 21:39:
[...]

Leer je snel genoeg hoor als je erzelf mee gaat vliegen :) En die grote kisten worden voor het grote gedeelte gevlogen dmv de muis ;) (landing doe ik zelf wel altijd met handje)
Met de muis? Vliegt dat dan echt handig?

Ik snap ook wel dat zo'n grote kist toch wat meer uitdaging biedt dan bijv. een Cessna, maar ik zie hier dus echt iedereen met die grote kisten vliegen.
Zijn er dan helemaal geen echte noobs (zoals ik dus) meer hier? 8)7

En ook al die afkortingen... (ik weet alleen dat EHAM Schiphol is, toch?)

Maar ik ben benieuwd hoe het vliegen me bevalt met een joystick. Met het keyboard is het sturen nogal irritant omdat je dan de 'draaisnelheid' aangeeft ipv de 'draaihoek'. Dus als je de toetsen loslaat, blijf je op dezelfde snelheid verder naar links/rechts draaien.
Ik heb het ook even geprobeerd met m'n stuurtje. Dat ging al beter, maar nog niet echt lekker.

Ik zag overigens ook ergens een paar screenshots van de binnenkant van het vliegtuig (de passagiers-ruimte). Zit dat er standaard bij elk vliegtuig ook bij?
En de deuren die opengaan, trap die aan komt rijden, etc. ?
Werken de slurfen op de vliegvelden ook, of staan die altijd hetzelfde?

Is het trouwens ook mogelijk een noodlanding te maken?
Het neerstorten lukt me al wel 8)7, maar het zou wel cool zijn als je een noodlanding kon maken zodat er ook van die glijbanen uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Hey achappey, wij waren tegelijkertijd op EHAM vanmiddag :) Veel 747's en F70's op 1 dag, dat ben ik niet gewend, meestal zie ik de ene 737 na de andere.

Take off en landing zijn kritische gedeeltes van de vlucht.
Kans op eventuele crash is dus het grootst. Als het licht is gedimd, wennen je ogen aan weinig licht. Als je dan neerstort zul je sneller de nooduitgang kunnen vinden.

Als je met licht aan opstijgt en dan crashed, zit je ineens in het donker. Je ogen moeten dan wennen aan weinig licht en het kan meer tijd kosten om de nooduitgang te vinden. Aangezien elke seconde kritisch kan zijn, wordt het licht dus uitgedaan.

Verder wordt er ook wel eens gezegd dat het licht wordt uitgedaan in verband met de nodige energie die het vliegtuig nodig heeft. Maar ik weet niet wat te waarheid achter deze theorie is. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Teweinig energie??? Hebben julie wel enig idee hoeveel stroom/energie 1 APU kan leveren? Laat staan 2 engines die op 100% kracht werken. Je moet zon generator niet vergelijken met een fietsdynamo natuurlijk :P

2 engines driven generators aanelkaar gepropped (parallel) heb je dus 2 zoveel stroom. Voor wat zou je dan meer stroom nodig hebben bij een takeoff? :? de FMC brightness van het display hoeven tijdens t/o niet feller ofzo, de Boeing Intel XP Xeon4+ procjes die de cockpit beheren hoeven ook niet opeens uit de standby stand ofzo.

Omdat de engines dan op full power moeten draaien? Neen, door ze harder te laten draaien word er juist meer energie geleverd.

En stel dat er tijdens de t/o de 4 ovens aan moeten van de keuken dan zal er echt geen spanningsdipje te vinden zijn in de stroomvoorziening. Dat word mooi door electronica geregeld.

[ Voor 61% gewijzigd door ND863 op 05-05-2003 23:42 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 23:37:
[...]

Wat het energie verbruik betreft. Mij is iig altijd geleerd dat een kist a la commercial airliners, gewoon in staat moeten zijn om alles voluit te draaien. Een vliegtuig moet gewoon veel reserves hebben voor ongewilde situaties.

De motoren bijv. hebben ook een reserve die gelocked is. De 757 kan wanneer de N1 limiter deraf ligt op 170% draaien. Dragracen met een spaceshuttle? >:)

Kzalles weer in me boeke duiken voor de voltage/ampere van de generators en hoe ze gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
maikel schreef op 05 May 2003 @ 23:32:
[...]

Ik snap ook wel dat zo'n grote kist toch wat meer uitdaging biedt dan bijv. een Cessna, maar ik zie hier dus echt iedereen met die grote kisten vliegen.

En ook al die afkortingen... (ik weet alleen dat EHAM Schiphol is, toch?)

Maar ik ben benieuwd hoe het vliegen me bevalt met een joystick. Met het keyboard is het sturen nogal irritant omdat je dan de 'draaisnelheid' aangeeft ipv de 'draaihoek'. Dus als je de toetsen loslaat, blijf je op dezelfde snelheid verder naar links/rechts draaien.
Ik heb het ook even geprobeerd met m'n stuurtje. Dat ging al beter, maar nog niet echt lekker.

Ik zag overigens ook ergens een paar screenshots van de binnenkant van het vliegtuig (de passagiers-ruimte). Zit dat er standaard bij elk vliegtuig ook bij?
En de deuren die opengaan, trap die aan komt rijden, etc. ?
Werken de slurfen op de vliegvelden ook, of staan die altijd hetzelfde?

Is het trouwens ook mogelijk een noodlanding te maken?
Het neerstorten lukt me al wel 8)7, maar het zou wel cool zijn als je een noodlanding kon maken zodat er ook van die glijbanen uit komen.
Cessna is leuk om te oefenen. Circuitjes oefenen, trimmen, leveled flight, mooie approaches e.d.

Joystick gaat je veel beter bevallen :)

Passagiersruimte zit niet in elk vliegtuig ingebakken. Meeste freeware spul niet, maar je ziet het wel steeds vaker. Payware meestal wel.
Deuren die opengaan zie je bij de zogenaamde GMAX-vliegtuigen. Meeste vliegtuigen hebben dat wel.
Voor een slurf aan je vliegtuig moet de scenery dat ondersteunen. Veel scenery's doen dan niet (meeste niet).

Noodlanding maken kan zeker. Zet gewoon de motor uit >:) ofzo. Land zonder gear, of zonder flaps. Doe wat geks. De PIC767 heeft van die leuke dingen ingebakken, maar daar zou ik je nog niet mee bezig houden als ik jou was ;)

En iedereen is noob geweest en er zijn nog genoeg noobs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje aan fly high: hoe regel jij het gas. ik zie altijd op jouw pics dat je de auto trottle switch uit hebt staan... doe je het gas gewoon met de hand ?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:39
(jarig!)
rellehenk schreef op 05 May 2003 @ 23:33:
[...]

Verder wordt er ook wel eens gezegd dat het licht wordt uitgedaan in verband met de nodige energie die het vliegtuig nodig heeft. Maar ik weet niet wat te waarheid achter deze theorie is. Iemand?
JA dat had ik van een echt pilot gehoord dat ze het daarom doen ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23

Delphi32

Heading for the gates of Eden

maikel schreef op 05 mei 2003 @ 23:32:

[...]
Hiero nog een fervente prop-flyer. Ik heb sinds ik FS2002 heb geloof ik 3x met een jet gevlogen, de rest is allemaal C172/C421/Archer/Twotter en nog af en toe wat testwerk met andere kisten. Ik zou beslist niet willen beweren dat ik een volleerd vlieger ben, maar een n00b ben ik ook niet meer 8).
We hebben in het verleden nog wel eens langdradige discussies gehad over wat nou leuker was; ik hou het erop dat je toch echt alleen moet doen wat je leuk vindt, en dat voor de gemiddelde Nederlander c.q. flightsimmer het vliegen in een C172 een stuk haalbaarder is dan in de front seat van een Boeing of Airbus. Vandaar mijn voorkeur voor de props (ik wil mn brevet gewoon halen, weet alleen nog niet hoe :'( ).
Ik vlieg trouwens al jaren met stuur + pedalen, gaat uitstekend. Stick en pedalen moet ook leuk zijn, als je maar zorgt dat je voeten niet stil hoeven te staan :)

[ Voor 2% gewijzigd door Delphi32 op 06-05-2003 00:18 . Reden: Hoe kon ik nou de DF Archer II vergeten |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Thnx voor het licht-uit-antwoord iedereen :)

Het is hier nog niet langsgekomen, maar je zou toch denken dat jullie het al weten? (Waarschijnlijk wel :/ ;))
De Boeing 7E7, moet vanaf 2008 gaan vliegen. Grootte van een 767, actieradius van een 747, zuinigheid van een Daewoo Matiz :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
kenneth schreef op 05 May 2003 @ 23:56:

Het is hier nog niet langsgekomen, maar je zou toch denken dat jullie het al weten? (Waarschijnlijk wel :/ ;))
De Boeing 7E7, moet vanaf 2008 gaan vliegen. Grootte van een 767, actieradius van een 747, zuinigheid van een Daewoo Matiz :+
Dit is voor dit topic al oud nieuws deze is namelijk al eens lanks gekomen :)

Maar ik ben benieuwd wanneer hij uit komt voor FSim

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

rellehenk schreef op 05 May 2003 @ 23:33:
[...]

Take off en landing zijn kritische gedeeltes van de vlucht.
Kans op eventuele crash is dus het grootst. Als het licht is gedimd, wennen je ogen aan weinig licht. Als je dan neerstort zul je sneller de nooduitgang kunnen vinden.

Als je met licht aan opstijgt en dan crashed, zit je ineens in het donker. Je ogen moeten dan wennen aan weinig licht en het kan meer tijd kosten om de nooduitgang te vinden. Aangezien elke seconde kritisch kan zijn, wordt het licht dus uitgedaan.

Dit is idd het juiste antwoord.

Zie ook http://www.fatraining.com/manuals/enroute.html
(een site met een online Flight Attendant handboek. Best grappig! :) )

Het is trouwens wel zo dat bij de meeste vliegtuigen het licht tijdens het starten van de eerste motor ook dimt. Dit omdat (als de APU electriciteit én luchtdruk moet leveren voor de start) de Utility en Galley bussen dan even automatisch uit gaan.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

kenneth schreef op 05 May 2003 @ 23:56:

En nog wat pics :)

Afbeeldingslocatie: http://www.boeing.com/commercial/7e7/images/k62348.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.boeing.com/commercial/7e7/images/k62536.jpg

Ik vraag me af of ie echt 7E7 blijft heten, of dat dit "gewoon" de 787 wordt....

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 06-05-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
:P :P :P deze ziet er mooi uit

een PAYWARE DC 9

http://www.vansairco.com/...rame=acfts&type=DC-9&id=2

Deze wil ik ook heel snel op mijn lijst hebben

En deze zou ik er ook heel graag er bij willen hebben

http://www.flightsimbrasil.com/index2.html

ZO hier gelijk weer eens wat anders :)

Ben even een stukje gaan vliegen met een AS341G_Gazelle van EHAM naar EHRD :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/AS341G_Gazelle_EHAM_TO_EHRD_11.jpg

Voor de mensen die hem ook willen

http://perso.wanadoo.fr/gmaxflight2002/

[ Voor 104% gewijzigd door ravw op 06-05-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delphi32 schreef op 05 May 2003 @ 23:56:
[...]
ik hou het erop dat je toch echt alleen moet doen wat je leuk vindt, en dat voor de gemiddelde Nederlander c.q. flightsimmer het vliegen in een C172 een stuk haalbaarder is dan in de front seat van een Boeing of Airbus. Vandaar mijn voorkeur voor de props (ik wil mn brevet gewoon halen, weet alleen nog niet hoe :'( ).
Zolang er niet meer groen linksen komen in dit land blijft het misschien betaalbaar...mijn uurtje Cessna van vorige week koste me weer veel te veel, (in mijn ogen dan he!)...
1 uurtje kist huren en drie landingen, 155 euro, daar zitten dan drie landingen in van 9.25 per stuk, dit is de goedkoopste landing die mogelijk is op EHTE...effe buiten de goedkope uren (is eigenlijk alles wat niet door de week is voor zeven uur 's-avonds) betaal je al gauw 16.75 per landing...(is weekend na 19:00 LT) alle zijn contractprijzen, dus die vindt je niet terug op de website...
Doe in het weekend eens een overlandje...EHTE>EHHO>EHLE de duurste landing is (uiteraard) op EHLE, 20.75 euro...leuk als je er een paar wilt doen, het is per slot een mooie brede baan daar, en dat is weer eens wat anders als het smalle Teuge of het grassige EHHO...
En dan zeggen die groentjes rustig dat het te weinig kost en daardoor kunnen er minder mensen van de bossen 'genieten'...Als er drie bomen bij elkaar staan vlieg ik (en het merendeel van de piloten) er al om heen (bij wijze van), wil wel een noodlanding weitje in zicht hebben...ten tweede, tis zo stervens druk in dat bos (veluwe) dat ik hier geregeld een file naast het huis heb om dat de auto van die groentjes natuurlijk wel tot aan het hek moet worden gereden...en die takkelui n**ken wat af, altijd een stuk of tig kindjes erbij, die allemaal bleren...arrgghhhh.....
oke, ik hou op...erger me dood aan die lui... :) zo lang ze geen verstand hebben van de luchtvaartproblemen moeten ze zich er ook niet mee bemoeien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op 05 May 2003 @ 23:43:
vraagje aan fly high: hoe regel jij het gas. ik zie altijd op jouw pics dat je de auto trottle switch uit hebt staan... doe je het gas gewoon met de hand ?
Gewoon met A/T hoor. Maar ik flikker me AP vaak er al altijd vroeg af, anders issut geen drol an.

Manual kan je tevens gewoon veel sneller reageren dan A/T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kenneth schreef op 05 mei 2003 @ 23:28:

Ja, inderdaad veiligheidsredenen. Ik vroeg mij dat dus ook af na m'n tripje New York en heb het aan een piloot gevraagd; die zei dat het was om je te laten wennen aan het donker en dat je daarna sneller een eventuele uitweg kan vinden d.m.v. de noodverlichtingslijnen.

Maar ik vind het best, doe vooral dat licht uit: daar wordt het uitzicht een stuk mooier van :+

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

inderdaad :) lichtjes uit is veel mooier... en dan wachten op dat geluid van de motoren die langzaam naar vol vermogen gaan!!!. ook dat geluid van de motoren tijdens het taxien vind ik echt kicken als de piloot weer ff een dot gas geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
w000t ik zag net voor het eerst een 737NG opstijgen op EHRD met van die oren :9~ echt een sweety geluidje produceerde dat ding :9~ Was volgens mij zo'n air europe 737-800 ofzo

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Evilernie schreef op 06 May 2003 @ 10:43:
w000t ik zag net voor het eerst een 737NG opstijgen op EHRD met van die oren :9~ echt een sweety geluidje produceerde dat ding :9~ Was volgens mij zo'n air europe 737-800 ofzo
Jij had toch een digicam? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
haha...daar was ik te laat mee...en ik heb maar 3x optical zoom :( en dan is het een klein stipje...Als men examens over zijn ga ik wel weer aans naar de apron

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik wil ook wel eens die aankomst tijden weten van twente airport. dan ga ik er ook ff heen met mijn digicam om foto's te knallen. transavia vertrek daar ook wel eens. een kennis van mij moest daar eens schoffelen langs de baan.. altijd zwaaien naar die piloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Niet geheel ontopic maar toch, hier wat foto'tjes vanaf het panorama terras vanochtend. Behoorlijk wat heavy's op dat moment gelukkig.... :p

Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00149.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00150.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00151.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00152.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00156.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00159.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00160.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00161.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00162.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00163.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00165.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.achappey.nl/Dsc00166.jpg

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

TOP Achappey! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
maikel schreef op 05 May 2003 @ 23:32:
[...]

In fs2002 kun je niet met de muis vliegen, dat heeft MS eruit gesloopt.

Er wel noobs hier denk ik zo, maar die posten waarschijnlijk vrij weinig. Ik ben dan net geen noob meer, maar ik weet lang nog niet alles en heb nog niet heel erg veel ervaring met o.a. landen, fmc programmeren. Ik zou gewoon vliegen wat je wilt, laat je niet dwingen grote kisten te vliegen als je dat niet wilt, Cessna's zijn prima leervliegtuigjes en je kunt er lekker mee rond cruisen :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
met dat met de muis vliegen bedoelde ik meer de ap programmeren etc ;)

Niet dat je dus echt met de muis het vliegtuige bestuurt :P

En ik vlieg trouwens met een race stuurtje :) Gas en rem is hoogte roer :D

[ Voor 23% gewijzigd door The_FrankO op 06-05-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
The_FrankO schreef op 06 mei 2003 @ 15:07:
met dat met de muis vliegen bedoelde ik meer de ap programmeren etc ;)

Niet dat je dus echt met de muis het vliegtuige bestuurt :P

Werkt dat wel handig? Ik kan me voorstellen van niet eigenlijk.
Ik heb een tijd lang een gamepad gebruikt om te vliegen en het werkt zeer brak: als je maar ff naar links drukt stort het vliegtuig zich al naar links. Maar nu heb ik een logitech warrior. Geen super ding, maar het werkt goed en er zit wel een autothrottle bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Qylos schreef op 06 May 2003 @ 15:11:
[...]

Werkt dat wel handig? Ik kan me voorstellen van niet eigenlijk.
Ik heb een tijd lang een gamepad gebruikt om te vliegen en het werkt zeer brak: als je maar ff naar links drukt stort het vliegtuig zich al naar links. Maar nu heb ik een logitech warrior. Geen super ding, maar het werkt goed en er zit wel een autothrottle bij :)
Gaat echt prima hier :) als je een kant in stuurt dan gaat het vliegtuig zeer gelijdelijk die kant uit :) (en altijd beter dan met die toetsjes want dat is echt niet tebevliegen :/ )

Ik heb ook eens met een joystick (proberen) tevliegen bij een kennis. Maar dat was even wennen omdat het gewoon veel sneller reageert dan met mijn stuur :)

En de motor regel ik met F1, F2, F3 of F4. Dat vind ik wel jammer. zeker bij de de landing is het soms lastig. daarom doe ik vaak de snelheid wel op de autopilot :)

[ Voor 10% gewijzigd door The_FrankO op 06-05-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Departure @VTBD... :)

Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd36.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd44.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd55.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd61.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd78.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/vtbd86.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door achappey op 06-05-2003 16:19 ]

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

The_FrankO schreef op 06 May 2003 @ 15:07:
Hier ook racestuur. Alleen doe ik gas/rem pedalen niet de elevator (wel lang zo gedaan) maar rudder. Dat komt meer overeen met hoe een cockpit werkt (lees: iedere keer dat mn instructeur zei 'en nu een stukkie stijgen' ging ik prompt op de rudder pedalen staan :X ), maar dan zit je wel met een elevator die weer niet intuïtief werkt. Het blijft zoeken naar een goed compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
:( wilde ik net eens een keer airbus gaan vliegen loopt fs vast :( Maar toch hier ff m'n eerste airbus plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT70002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT70003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT70004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT70005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT70006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT70007.JPG

Moet toch nog ff aan die andere fmc gewend raken, tis toch wel iets anders dan een boeing fmc dus ik moet nog ff een keer de manual doorlezen van de airbus fmc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Delphi32 schreef op 06 May 2003 @ 16:25:
[...]

Hier ook racestuur. Alleen doe ik gas/rem pedalen niet de elevator (wel lang zo gedaan) maar rudder. Dat komt meer overeen met hoe een cockpit werkt (lees: iedere keer dat mn instructeur zei 'en nu een stukkie stijgen' ging ik prompt op de rudder pedalen staan :X ), maar dan zit je wel met een elevator die weer niet intuïtief werkt. Het blijft zoeken naar een goed compromis.
LOL! :D

Btw Delphi32, me wilt nog een keer met je talken about PPL :)

Ik geef het op met de PSS747 voor nu :( Baal als een External Power stekker dat ie geen airways doet :r
Gelukkig bestaat er nog een 747-200 en een A330 :9~

[ Voor 14% gewijzigd door ND863 op 06-05-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Even een oude transavia van stal af gehaald :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/TRANSAVIA_B737_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/TRANSAVIA_B737_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/TRANSAVIA_B737_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/TRANSAVIA_B737_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/TRANSAVIA_B737_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/TRANSAVIA_B737_06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

jos_zwa schreef op 06 May 2003 @ 11:33:
ik wil ook wel eens die aankomst tijden weten van twente airport. dan ga ik er ook ff heen met mijn digicam om foto's te knallen. transavia vertrek daar ook wel eens. een kennis van mij moest daar eens schoffelen langs de baan.. altijd zwaaien naar die piloten :P
Hier: http://teletekst.nos.nl/gif/768-05.html :?

Of natuurlijk op http://www.enschede-airport.nl :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tourniquet op 06-05-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Qylos schreef op 06 mei 2003 @ 15:05:
[...]

In fs2002 kun je niet met de muis vliegen, dat heeft MS eruit gesloopt.

Er wel noobs hier denk ik zo, maar die posten waarschijnlijk vrij weinig. Ik ben dan net geen noob meer, maar ik weet lang nog niet alles en heb nog niet heel erg veel ervaring met o.a. landen, fmc programmeren. Ik zou gewoon vliegen wat je wilt, laat je niet dwingen grote kisten te vliegen als je dat niet wilt, Cessna's zijn prima leervliegtuigjes en je kunt er lekker mee rond cruisen :)
Ik was ook wel van plan gewoon te vliegen wat ik zelf wil hoor, maar als ik hier alleen maar van die grote vliegtuigen op de screenshots zie komt het bij mij over alsof FS eigenlijk maar een 'simpel spelletje' is. :)
Dat verbaasde me nogal eigenlijk.
Zeker ook als ik de gesprekken (incl. allerlei vreemde codes) hier af en toe lees.

[ Voor 6% gewijzigd door maikel op 06-05-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Ook een vluchtje gemaakt, Madeira bezocht :P

(FPL-TRA6371-IS
-B737/M-SDFGIRWY/S
-EHAM0700
-N0447F370 LEKKO UB31 WOODY UN872 ERIGA UN741 SNT
-LPMA0319 LPPS
-EET/EBUR0012 LFFF0021 LECM0129 LPPC0158 REG/PHHZY OPR/TRA RMK/TCAS
DOF/030320 RVR/200 ORGN/SPLOCHV)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma46.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma53.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma56.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma58.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma63.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma64.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma69.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/lpma73.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
rdluca schreef op 06 May 2003 @ 18:41:

(FPL-TRA6371-IS
-B737/M-SDFGIRWY/S
-EHAM0700
-LPMA0319 LPPS
Is dat Madeira vliegveld een free ware pakket of payware

En zo ja als het Free ware is waar kan ik hem neer halen ...

Mooie foto's trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wouw, zeker gaaf! Zelfs die Lauda 738 uit het filmpje staat er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Mooie picca's iedereen!!!

Ik kwam deze scenery net tegen: Bordeaux Merignac, te halen op www.faitmain.com

Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lfbd0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://happey.demon.nl/lfbd1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Heeft iemand toevallig goede STAR charts en ILS approach charts voor Tenerife Sur (GCTS)
Ik weet dat er ook ergens een mooie scenery moet zijn, maar kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
kaandorp schreef op 06 May 2003 @ 19:28:
Heeft iemand toevallig goede STAR charts en ILS approach charts voor Tenerife Sur (GCTS)
Ik weet dat er ook ergens een mooie scenery moet zijn, maar kan hem niet vinden.
Voor charts van de spaanse velden kan je terecht op : http://www.simuvuelo.org/vatsim-es/en/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Los Angeles - Schiphol (KLAX - EHAM, of eigenlijk ook weer niet; lees verder...), met de Airbus A330-300 van Northwest, in nieuw kleurenschema (POSKY/PSS merge).

Ik heb eigenlijk pas nu voor het eerst de merge van Gilly gebruikt (waarvoor nog dank ;) _/-\o_ , maar na een poosje vliegen kreeg ik twijfels over de hoeveelheid brandstof die verbruikt zou worden. Bij de start gaf de MCDU (Airbus hè :P) aan dat ik genoeg fuel zou hebben om EHAM te halen, maar op een gegeven moment raakte ik zwaar in de min en ook het verbruik ging best rap. Omdat het panel niet op de 330 berekend is wist ik eigenlijk niet meer of ik het wel zou halen, en heb dus maar een tankstop op BGSF (Kangerlussuaq airport, oftwel Sondre Stromfjord) ingelast.

Later heb ik de range van de A330 opgezocht en zag ik dat KLAX-EHAM op zich wel moet kunnen, maargoed, het zekere voor het onzekere zal 'k maar zeggen. :+

Maar nu de PICs! Ik kan deze vlucht iedereen van harte aanraden. Stel FS in op dit seizoen (begin mei) en vertrek van KLAX net voor het donker wordt. Je hebt dan schitterende sfeerbeelden, inclusief adembenemend mooi poollicht bij zonsopgang als je in de Noordelijke regionen vliegt. :9~

Oja, op het FSNav shotje zie je 2 leuke vliegveldnamen (vond ik dan), namelijk "Bagdad" en "Jackass" :P Geen idee dat die plaatsjes bestaan in de VS. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf25.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf26.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf27.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf28.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf30.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf31.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf32.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf33.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf34.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf35.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf36.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf37.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/klaxbgsf38.jpg

Sorry voor de grote hoeveelheid pics, maar ik had er in totaal 78 gemaakt en moest er al met pijn in m'n hart 40 weglaten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

@rico, leuke piccas, maar er zit een klein foutje in jou flightplan, daar staat als regi PH-HZY, maar de 737-7K2's van Transavia zijn geregistreerd als PH-XRA/B/W/X/Y/Z. tot zo ver mijn bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tourniquet schreef op 06 May 2003 @ 19:57:
Los Angeles - Schiphol (KLAX - EHAM, of eigenlijk ook weer niet; lees verder...), met de Airbus A330-300 van Northwest, in nieuw kleurenschema (POSKY/PSS merge).

Ik heb eigenlijk pas nu voor het eerst de merge van Gilly gebruikt (waarvoor nog dank ;) _/-\o_ , maar na een poosje vliegen kreeg ik twijfels over de hoeveelheid brandstof die verbruikt zou worden. Bij de start gaf de MCDU (Airbus hè :P) aan dat ik genoeg fuel zou hebben om EHAM te halen, maar op een gegeven moment raakte ik zwaar in de min en ook het verbruik ging best rap. Omdat het panel niet op de 330 berekend is wist ik eigenlijk niet meer of ik het wel zou halen, en heb dus maar een tankstop op BGSF (Kangerlussuaq airport, oftwel Sondre Stromfjord) ingelast.

Later heb ik de range van de A330 opgezocht en zag ik dat KLAX-EHAM op zich wel moet kunnen, maargoed, het zekere voor het onzekere zal 'k maar zeggen. :+
Ja dat met de feul, ik weet ervan ;) Je zou die vlucht zeker moeten halen, ik heb ooit is met een -200 Newark - Amsterdam gedaan op 80-0-80. inderdaad het nadeel van een ander type panel, maar toch gek, want meestal als je ff opweg bent dan klopt die feul calc toch wel :?

Strak pic werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
He Tourniquet, vraagje: ik heb hetzelfde airbus panel maar bij mij neemt ie 90% van men scherm inbeslag (je ziet ook de pedals etc) hoe heb jij dat zo gekregen eigenlijk? Jij ziet wel een normale cockpit

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 06 May 2003 @ 20:09:
[...]

Ja dat met de feul, ik weet ervan ;) Je zou die vlucht zeker moeten halen, ik heb ooit is met een -200 Newark - Amsterdam gedaan op 80-0-80. inderdaad het nadeel van een ander type panel, maar toch gek, want meestal als je ff opweg bent dan klopt die feul calc toch wel :?

Strak pic werk :)
Ik heb juist vaak dat bij vertrek me FMC aangeeft dat ik niet genoeg heb. Na ff op CRZ te zitten, loopt me "fuel@destination" gelijkmatig weer op :P

en GVD Gil, ik zei laatst nog tegen je......tis FUEL ennie feul ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wilde schreef op 06 May 2003 @ 20:41:
He Tourniquet, vraagje: ik heb hetzelfde airbus panel maar bij mij neemt ie 90% van men scherm inbeslag (je ziet ook de pedals etc) hoe heb jij dat zo gekregen eigenlijk? Jij ziet wel een normale cockpit
:X

Probeer eens SHIFT-2 :P

En Fly High, normaal heb ik dat ook ja, maar met deze merge was het juist andersom. Is natuurlijk wel logisch want in de MCDU komt de hoeveelheid fuel die je kan invoeren voor geen meter overeen met de hoeveelheid die je echt bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 20:41:
[...]

Ik heb juist vaak dat bij vertrek me FMC aangeeft dat ik niet genoeg heb. Na ff op CRZ te zitten, loopt me "fuel@destination" gelijkmatig weer op :P

Mja volgens mij doet fmc van pss/df je feul ( :+) berekenen aan de hand van het verbuik van je motoren op dat moment. Dus als je fuel ( ;)) 23000lbs hebt en je motoren staan idle dan staat er bij mn destination FOB het fuel wat ik er nu in heb zitten 8)7

Volgens mij is irl de fmc stukkie intelligenter, die berekent ook je climb en descent verbuik terwijl je nog op de grond staat. Maarja onze denktenk van de fmc moe took nog 3D beelden bedenken, AI tevoorschijn toveren enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:41:
[...]

Maar je wist wel wat ik bedoelde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Owja Gilly, ik ga morgen kieken naar ut fuel verbuik van je A330 als ik tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennut feul verbruik van de Simubuild A340 zuight ook nog steeds zo erg als een nijlpaard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdluca schreef op 06 May 2003 @ 18:41:

(FPL-TRA6371-IS
-B737/M-SDFGIRWY/S
-EHAM0700
-LPMA0319 LPPS

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Woei :9 welke scenery van Madeira is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Hahah! Misschien wist je het wel, maar Martijn Krabbé is ook zo'n FS fanaat.. En ook vliegfanaat dus :)

Verteld ie net in Holland staat een Huis over een vlucht die terugkomt uit Shanghai:

Rough quote: "Met deze wind, N-E gebruiken ze de kaagbaan. Vliegen ze met FL070 aan op SPL, draaien ze bij om te intercepten op de localizer van de Kaagbaan, runway 06-24." Wel erg grappig, had niets te maken met dat programma, maar lieten ze toch maar even zien.

Moest ik even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GCTS - LPMA

Heb de 732 is wat gewicht mee gegeven, nu is hij pas mannelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/g.ensink2/gctslpma27.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vandaag m'n eerste vatsim vlucht 8) Ik kan trouwens alleen maar connecten op vs brazilie, bij de andere lukt het niet!! Het was trouwens en vlucht van eham naar egll, helaas was er geen atc op egll, volgende keer maar naar egcc, waren wel een paar atc's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Sander_ schreef op 06 May 2003 @ 21:41:
Hahah! Misschien wist je het wel, maar Martijn Krabbé is ook zo'n FS fanaat.. En ook vliegfanaat dus :)

Verteld ie net in Holland staat een Huis over een vlucht die terugkomt uit Shanghai:

Rough quote: "Met deze wind, N-E gebruiken ze de kaagbaan. Vliegen ze met FL070 aan op SPL, draaien ze bij om te intercepten op de localizer van de Kaagbaan, runway 06-24." Wel erg grappig, had niets te maken met dat programma, maar lieten ze toch maar even zien.

Moest ik even kwijt :)
Nee, draaien boven Nieuwvennep, naar CH voor loc ... etc ;)

Maar verder kijk ik er nooit naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 21:40:
[...]

Woei :9 welke scenery van Madeira is dat ?
Werkelijk fantastisch mooi rdluca.

Welke scenery...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Gilly schreef op 06 May 2003 @ 21:43:
[...]

Nee, draaien boven Nieuwvennep, naar CH voor loc ... etc ;)

Maar verder kijk ik er nooit naar :D
Zo precies had ik het niet gehoord, maar ik vond het wel prachtig.. En voor de rest inderdaad ************. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
rellehenk schreef op 06 May 2003 @ 21:46:
[...]

Werkelijk fantastisch mooi rdluca.

Welke scenery...? :)
Die van gilly is ook erg mooi als het freeware is dan wil ik ze ook wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blackhole schreef op 06 mei 2003 @ 21:55:
[...]

Die van gilly is ook erg mooi als het freeware is dan wil ik ze ook wel hebben :)
Die van Gilly is dezelfde als die van rdluca en het is geen Freeware.

http://www.ptsim.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 06-05-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 06 mei 2003 @ 21:55:
[...]

Ze willen ons nog even in spanning laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Me gokt op Madeira Islands van ..........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND schreef op 06 May 2003 @ 21:58:
Me gokt op Madeira Islands van ..........................
http://www.ptsim.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
En terug naar huis maar weer...

(FPL-MPH672-IS
-B763/H-SDHRWYX/S
-LPMA1905
-N0420F380 DCT PST DCT SNT UN741 ERIGA UL976 ARDOD UN873
ADUTO/N0450F280 UN873 FERDI/N0434F220 UG110 DENUT DCT HSD DCT RIVER
-EHAM2236 EHRD
-EET/LPPC0011 LECM0137 LFFF0209 EBUR0320 EBBU0327 EHAA0328 REG/PHMCG SEL/CQBH OPR/MPH DOF/030107 ORGN/EHAMMPHO)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph30.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/mph48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
rdluca schreef op 06 May 2003 @ 22:19:
En terug naar huis maar weer...

(FPL-MPH672-IS
-B763/H-SDHRWYX/S
-LPMA1905
-N0420F380 DCT PST DCT SNT UN741 ERIGA UL976 ARDOD UN873
ADUTO/N0450F280 UN873 FERDI/N0434F220 UG110 DENUT DCT HSD DCT RIVER
-EHAM2236 EHRD
-EET/LPPC0011 LECM0137 LFFF0209 EBUR0320 EBBU0327 EHAA0328 REG/PHMCG SEL/CQBH OPR/MPH DOF/030107 ORGN/EHAMMPHO)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi! :) Inmiddels bekende scenery. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Deze wil ik zeker hebben ziet er goed uit

Maar hier even mij begin van mijn vlucht

Kansai Intl to Schiphol

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/RJBBatEHAM_13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Blackhole schreef op 06 May 2003 @ 22:51:
[...]

Deze wil ik zeker hebben ziet er goed uit

Maar hier even mij begin van mijn vlucht

Kansai Intl to Schiphol

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke pics, zou je beter niet AA aanzetten. Of was jij dat die AA problemen had met je Ati kaart?

Net ff capt sim 727 geprobeerd, was wel brak dat vele textures misten, omdat de setup fs2002 niet in het register kon vinden (ligt aan mij ;) ) Maar ik ga hem toch niet serieus vliegen: de flight dynamics zuigen eigenlijk wel en er zitten wel erg veel knopjes ingebouwd :P Toch maar geen cold&dark startup gedaan :) Toch wel jammer dat er geen fmc in zit, maar die zit ook niet in de echte 727 :)

Is het eigenlijk waard om de Pss 777 te proberen of is dat gewoon niet de moeite waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rico, welk proggie gebruik jij voor je weer? FsMeteo of ActiveSky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Nee niet waard, wacht tot de update/geupdate versie word uitgebracht door PSS waar ze nu mee bezig zijn, dan is ie het pas waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Qylos schreef op 06 mei 2003 @ 23:13:
[...]

Leuke pics, zou je beter niet AA aanzetten. Of was jij dat die AA problemen had met je Ati kaart?

:?
Ja dat was ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey

achappey

...

Ben bezig met nieuw AI pack aant uploaden.

Aircrafts: 1585
- PAI 62,8%
- FSP 20,6%
- Aardvark 14,6%
- overige 2%

Flightplans: 12578

Deze versie is inclusief versie 5 van de FDE's van PAI. :)

http://happey.demon.nl/AI.zip
http://happey.demon.nl/aircraft.zip -> klaar

Installatie: upzip de aircraft.zip in je aircraft directory (verwijder eerst al je vorige ai planes). unzip daarna ai.zip in een tijdelijke directory en run dan het proggie tcompiler.exe (included)

[edit]
upload finished :)

[ Voor 6% gewijzigd door achappey op 07-05-2003 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32

Delphi32

maikel schreef op 06 May 2003 @ 18:03:
[...]
Zeker ook als ik de gesprekken (incl. allerlei vreemde codes) hier af en toe lees.
Kan je aangeven wat je dan vreemde codes vindt? De meeste kan ik namelijk gewoon wel lezen, en een flink aantal gebruik ikzelf ook regelmatig, dus lijkt me dat je ze gewoon moet leren. Zo vreemd zijn ze iig niet... niet voorbehouden aan de airliners onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
O.a. al die codes voor de vliegvelden (ik ken alleen EHAM :) ), dan nog ILS, etc.
Even een goed voorbeeldje:
(FPL-TRA6371-IS
-B737/M-SDFGIRWY/S
-EHAM0700
-LPMA0319 LPPS

Overigens is het niet nodig het allemaal nu uit te leggen hoor, ik kom er waarschijnlijk zelf ook (ooit) wel achter als ik wat meer ga FS'en. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: ik probeer nu FS 2002 te installeren maar telkens krijg ik de error dat mijn 10voices corrupt is :/

keb de inhoud ook al naar de hdd verplaatst = geen effect

andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 10:47:
vraagje: ik probeer nu FS 2002 te installeren maar telkens krijg ik de error dat mijn 10voices corrupt is :/

andere oplossing?
Dan ben ik bang voor je dat je een illegale versie hebt. Ik heb dit probleem al wel vaker gehoord. Is trouwens wel een oplossing voor, maar ik weet niet of dat mag gepost worden. (denk van niet)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
peeth schreef op 07 May 2003 @ 11:09:
[...]

Dan ben ik bang voor je dat je een illegale versie hebt. Ik heb dit probleem al wel vaker gehoord. Is trouwens wel een oplossing voor, maar ik weet niet of dat mag gepost worden. (denk van niet)
[modjes mode]
Denk ik ook niet ;)
[/modjes mode]
Een installatie van officieële CD's hoort geen corrupte files te bevatten. :)

Welke formule kan ik trouwens gebruiken voor de PIC767 om het fuel te berekenen?

[ Voor 21% gewijzigd door SanderTje! op 07-05-2003 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

-Sander_ schreef op 07 May 2003 @ 11:23:
[...]

[modjes mode]
Denk ik ook niet ;)
[/modjes mode]
Een installatie van officieële CD's hoort geen corrupte files te bevatten. :)

Welke formule kan ik trouwens gebruiken voor de PIC767 om het fuel te berekenen?
Met de PIC767 Fuel Calculator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 10:47:

andere oplossing?
Moet je maar de legale versie kopen, heb je ook een mooie handleiding en een doos erbij :)

Nog een keer m'n vraag: is de pss 777 de moeite te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Qylos schreef op 07 May 2003 @ 14:50:
[...]

Moet je maar de legale versie kopen, heb je ook een mooie handleiding en een doos erbij :)

HANDLEIDING ??? je bedoelt toch niet dat blaatje waar de sneltoetsen opstaan :(

Dat noem ik geen goede HL :(
Zo iets als Falcon 4 had van mij wel eerder gemogen :)

Maar die PSS 777 Vraag zou ik voor jou niet kunnen beantwoorden want het is voor mijn niet goed genoeg zou eerst voor de DF B737 /400 gaan
Dan nog eens kijken of je PSS B747 400 op de kop kan tikken ergens en daar mee gaan proberen .

Of je neemt world airliners daar zit de B747 en de B777 gelijk samen in 8)

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 07-05-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

[...]
ND schreef op 06 May 2003 @ 23:21:
Nee niet waard, wacht tot de update/geupdate versie word uitgebracht door PSS waar ze nu mee bezig zijn, dan is ie het pas waard.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Sry ik keek ff niet goed |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Hier 2 foto's van een PSS_B744_KLM

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/PSS_B744_KLM_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/PSS_B744_KLM_02.jpg

Vond ze wel aardig gemaakt dus post ik ze maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

geef mij maar de klm 744 v3 van posky :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Qylos schreef op 06 May 2003 @ 23:13:
[...]

Net ff capt sim 727 geprobeerd, was wel brak dat vele textures misten, omdat de setup fs2002 niet in het register kon vinden (ligt aan mij ;) ) Maar ik ga hem toch niet serieus vliegen: de flight dynamics zuigen eigenlijk wel en er zitten wel erg veel knopjes ingebouwd :P Toch maar geen cold&dark startup gedaan :) Toch wel jammer dat er geen fmc in zit, maar die zit ook niet in de echte 727 :)

Is het eigenlijk waard om de Pss 777 te proberen of is dat gewoon niet de moeite waard :?
Wie ben jij om te zeggen dat de dynamics zuigen?
NOFI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
ZO hier nog even wat foto's van een landing op EHAM

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/B747_AT_EHAM_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/B747_AT_EHAM_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/B747_AT_EHAM_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/B747_AT_EHAM_04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het posky model van de 744 is geweldig, maar ik vind het PSS panel zo zuigen.. Mijn mening hoor, maar ik vind dat er toch iets te veel mist in het PSS panel

Vind 767 stukken beter

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Om te kopen --> NEE
Om gratis ff te testen en te spelen --> JA

Straks na de Gmax update en panel update zal hij wel de moeite waard zijn om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Hier eens wat anders :)

Even een proef vluchtje gemaakt met de X-15

You can easily reach MACH 3.5 and high altitudes

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/X-15_18.jpg

Voor de mensen die van snelheid houden .
je kan hem afhalen van af http://www.avsim.com/

En er staat dit keer ook een mooie DHC-3T Super Otter Amphibian voor de mensen die er van houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
(jarig!)
Hier dan gelijk even foto's van die DHC-3T Super Otter Amphibian

Ik vertrek hier vanaf La Gomera

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20038.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera20039.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/LaGomera200310.jpg

ZO dit was het weer voor deze avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
rellehenk zei:
NOFI
Niemand, zal het niet meer doen gezien ik geen verstand van dynamics heb.

EGLL-EHAM

COA76-LOGAN-XAMAN-TIMEX-REFSO-VALKO-RW6

Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80007.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80008.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80009.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80010.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80011.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80012.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80013.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.fs2002.com/images/GoT80014.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maikel schreef op 07 mei 2003 @ 07:59:
O.a. al die codes voor de vliegvelden (ik ken alleen EHAM :) ), dan nog ILS, etc.
Even een goed voorbeeldje:

[...]

Overigens is het niet nodig het allemaal nu uit te leggen hoor, ik kom er waarschijnlijk zelf ook (ooit) wel achter als ik wat meer ga FS'en. :)
Valt me weer tege......blijkbaar weet de rest het ook niet ofzo....waar is die zogenaamde kennis gebleven.

(FPL-TRA6371-IS
-B737/M-SDFGIRWY/S
-EHAM0700
-LPMA0319 LPPS

Voor zover ik het allemaal weet:

Regel 1: IS= IFR (Instrument Flight Rule) Scheduled Flight

Regel 2: B737-700, Medium, Standaard Equipment, DME aanwezig, ADF aanwezig, INS aanwezig(Inertial NAvigation Sys), RNP (required navigation performance), RVSM gecertificeerd

Regel 3: GS (Ground Speed) 447kts, Flight Level 370 (37000ft), gevolgd door het FPL

Regel 4: Time to Enroute naar LPMA is 3 uur 19, alternate LPPS

Regel 5: EET= Estimated Enroute Time. gevolgd door de airport ICAO en tijd.
REG=Registratie van je bakkie, OPR=Operator (Dit geval Transavia), RMK=Remarks,
TCAS (Traffic Collision Avoidance System) aan boord, DOF=Date of flight in YYMMDD formaat. RVR (Runway visual Range) is 200 meter, ORGN= plaats van FPL filing.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 07 May 2003 @ 16:55:
[...]

NOFI :)
Idd......wel zeggen dat de dynamics zuighen, maar er zitten wel teveel knopjes op. 8)7

Geef mij mar 1000 switches en knopjes en ik spring de lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Qylos schreef op 07 May 2003 @ 19:14:
[...]

Niemand, zal het niet meer doen gezien ik geen verstand van dynamics heb.

EGLL-EHAM

COA76-LOGAN-XAMAN-TIMEX-REFSO-VALKO-RW6

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag ik je een tip geven over je flightplan.

De route EHAM-EGLL kan je niet zomaar omdraaien.
De route die jij beschrijft wordt in omgekeerde volgorde gebruikt naar London.

Dit is een route naar EHAM
BPK R123 CLN L620 REDFA

Leuke pics verder :)

edit: thanks Fly High

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 07 mei 2003 @ 19:23:
[...]

Mag ik je een tip geven over je flightplan.

De route EHAM-EGLL kan je niet zomaar omdraaien.
De route die jij beschrijft wordt in omgekeerde volgorde gebruikt naar London.

Dit is een route naar London
BPK R123 CLN L620 REDFA

Leuke pics verder :)
Je bedoelt route naar EHAM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:24:
[...]

Je bedoelt route naar EHAM. ;)
Ja, pardon.
Krijg je van al die codes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:23:
[...]

Idd......wel zeggen dat de dynamics zuighen, maar er zitten wel teveel knopjes op. 8)7

Geef mij mar 1000 switches en knopjes en ik spring de lucht in.
Sorry voor wat ik ook verkeerd heb gedaan.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.