Het GBA "backup tools" topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82465

Thelema schreef op 07 januari 2004 @ 20:28:
Ik zie dat die dingen bij GBAshop.nl 9euro kosten.

Lijkt mij best een interessant iets als je er ook daadwerkelijk saves van je flash cart kan overzetten naar de originele cartridge.
Of weet iemand daar nog een andere manier voor?

edit:
alleen rekenen ze daar 7,50 verzendkosten bij vooruitbetaling..

misschien iemand die in de buurt van Tilburg woont en een kleine inkoopactie kan regelen? je kan namelijk ook gratis afhalen daar.
Het past gewoon in de brievenbus, dus dan verzenden ze het ook tegen de kosten van 1.50 euro aan postzegels. Dat hebben ze voor mij ook gedaan met een vervangende lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 15831 schreef op 07 januari 2004 @ 22:14:
Gewoon de originele cart in de EZ-Flash reader stoppen. Zo heb ik zelfs een savegame van een emulator op de originele cart kunnen zetten. Dit werkt alleen wanneer de software de cart al kent.
Dat is dus wat mij met Pokemon niet lukt, en dat is een pure frustratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:23
Anoniem: 89695 schreef op 04 januari 2004 @ 16:02:
Maar wat vinden jullie nou het beste tussen:

- Flash2Advance
- XG-Flash2
- EZF- Advance

En wat zijn nou de belangrijkste verschillen ?
Even wat links:

http://harpet.hypermart.net/vergelijking/vergelijking.html
(zegt dat de F2A geen eprom saves kan)
http://shadow_99.tripod.com/f2a_review.htm
(zegt dat de F2A wél eprom saves kan)

Verder vermelden sommige sites dat je met de powerstar 5 uur extra speeltijd hebt. Hoe moet ik dat zien, 13H voor een normale flash cart en 18 voor de powerstar? (SP, zonder licht)

Overigens beweert F2A dat hun ingebouwde batterij 5 jaar meegaat (!), dat lijkt me toch wel een groot voordeel voor F2A.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Milo schreef op 09 januari 2004 @ 02:07:
[...]
Overigens beweert F2A dat hun ingebouwde batterij 5 jaar meegaat (!), dat lijkt me toch wel een groot voordeel voor F2A.
Toch worden nu losse batterijen met soldeerlippen voor de F2A verkocht. :X

De EZ-Flash kan je zeker een maand op de plank leggen zonder dat hij savegames verliest. De accu van de EZ-Flash laadt zich tegenwoordig op tijdens het spelen en tijdens de koppeling aan de PC. Dus als je hem regelmatig gebruikt zal je nooit een savegame verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Afbeeldingslocatie: http://www.success-hk.com/success/images/item/GBA-9958_Xh2s1.jpg
3 new Flash2Advance Sets are available. The new Ultra Cards comes with 256M, 512M and 1024M storage size. And a new flash writer program has been developed.

The Flash2Advance Ultra card features (256M, 512M, 1024M):

- Real Time Clock and Real Time Save functions
- 8M of SRAM, 100% compatible with all the saving functions with today's GBA, including saving 256K SRAM, 512K/1M FLASH, 4K/64K EEPROM
- 100% hardware compatibility of Pokemon Rubin & Sapphire

New flashing software:
The new F2A Ultra also comes with a new flash writer program (supports Zip archive, Cheat, and with both English and Chinese interface). And new GBA starting-up program will gradually upgrade into a mini operating system, providing a Windows like interface, so that users can not just use the F2A Ultra playing games, listening music, watching video and eBook, but will be also able to run applications like education software.
goed nieuws dus! je kunt ze al pre-orderen bij succes

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 10-01-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 04-06 19:35
\o/ da's een mooie, 1 Gbit en veel meer saves ruimte. En hij werkt ook gewoon gelukkig nog met de parallelle poort linker. Even kijken wat de prijs wordt. Ik heb de F2A 256 bij gbax.com besteld, daar zal binnenkort een review van deze F2A Ultra komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Vraagje heb hier nog een Flash2Advance liggen. Werkt deze ook in de Gameboy player voor de Gamecube ?

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Ja dat werkt gewoon.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:54
Die 1g lijken me ook intersant maar zijn vrij prijzig :(
en ik weet niet of ze met de EZflash linker te beschrijven zijn ( denkut nie )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thelema schreef op 07 januari 2004 @ 22:59:)[...]
Werkt dit ook met Metroid Fusion?
en dan met EZ-II Writer 1.02 (met nieuwere versies kan ik de RTC niet gelijk zetten nameljk)
Metroid Fusion heb ik zelf niet, dus dat heb ik niet kunnen proberen.
Als je de RTC niet gelijk kan zetten moet je gewoon de laatste driver gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

ff nog een vraag ik heb een save van Mario & Luigi RPG maar die kan ik dus op de een of andere manier niet terugzetten naar de cartridge ...
Het is een EEPROM save en ik heb een EZ-Flash Cartridge

Kan iemand helpen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 04-06 21:28
HIValicious schreef op 11 januari 2004 @ 18:54:
ff nog een vraag ik heb een save van Mario & Luigi RPG maar die kan ik dus op de een of andere manier niet terugzetten naar de cartridge ...
Het is een EEPROM save en ik heb een EZ-Flash Cartridge

Kan iemand helpen?
Test hem eerst even met een emulator zoals visualboyadvance. Ik heb zelf een f2a, maar ik ga ervan uit dat je gewoon moet zorgen dat je hem naar de goede memorybank terug zet (de bank die het spel gebruikt, te selecteren in het boot menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Welke boot manager gebruiken jullie ?
krijg die van mijn xgflash maar niet werkend , staan wel meerdere games maar als ik er 1 selecteer doet ie niks.
1 game erop werk prima.

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Anoniem: 49158 schreef op 10 januari 2004 @ 14:15:
[afbeelding]

[...]

goed nieuws dus! je kunt ze al pre-orderen bij succes
Iemand ervaring met Success HK en douanekosten? Verzendkosten zijn best ranzig, maar als er geen douanekosten bijkomen is het goed te doen. Die carts zien er namelijk heel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pewwy schreef op 14 januari 2004 @ 12:58:
[...]
Iemand ervaring met Success HK en douanekosten? Verzendkosten zijn best ranzig, maar als er geen douanekosten bijkomen is het goed te doen. Die carts zien er namelijk heel goed uit :)
Douanekosten krijg je jammer genoeg altijd, al is het soms pas een maand of twee later. De verzendkosten worden ook meegeteld voor de BTW en invoerheffing. :(

Ik zou nog even afwachten voordat je de F2A Ultra aanschaft. De meeste "reviews" die je ziet zijn van sites die zelf die carts verkopen of die betaald worden voor de links naar de verkopers. Ik heb al wat negatieve dingen op een onafhankelijk forum gevonden:

First, F2A Ultra claims that it has 8M SRAM but according to the user's guide, you can use only 1M space for this purpose. Other spaces are reserved for the realtime save (aka snapshot, diehard mode). Now this 1M space (half of other flash carts) should be enough to hold TWO 512k save games. But to support 1M flash save of some recent games, F2A Ultra seems to be using the whole 1M space for just one savegame. So basically you can hold only one save game. Generally, I use the flash cart only to play the games I purchased and if I can carry only one game, this cart is meaningless because I can just carry my original cart.

Second, F2A Ultra claims that it handles all the save types but I couldn't save the game when I tried "Sword of Mana" and "SD Gundam G Generation Advance" (Rom images were dumped from my original carts).

Third, the buttons on the cartridge are very very annoying especially if you, like me, don't care about the realtime save feature.

Anyway, as someone else pointed out, I had good experience with F2A non ultra. That's the reason why I bought F2A Ultra immediately. But so far it falls far behind my expectation.

Pas als ze de problemen hebben opgelost ga ik er wel weer een inkoopactie mee opstarten. Ik heb al gechecked, die prijs kan voor aantallen nog een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik heb zelf 2 jaar terug een flashkit besteld bij Succes zonder probs. Heb de verpakking nog even opgezocht en als beschrijving hebben ze TOYS SAMPLE opgegeven en geen waarde opgegeven. Staat dan ook leuk een Schiphol stempel op 'vrij van belasting' *gniffel* ;) Let wel dit was 2 jaar terug en in de tussentijd kan er veel veranderen natuurlijk.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is nieuwe writersoftware voor de EZ Flash carts:
http://www.ezflash.cn/zip/3b7.zip _/-\o_

Deze software is wel erg "beta" maar geeft een goed beeld wat er komen gaat. Emulatoren zijn onderdeel van de writersoftware, dus je kan GB/GBC, NES en PCE files schrijven. Lees de readme over de driver voordat je hem gaat gebruiken. (En maak een backup van je oude driver :X ).

Geen garanties dat hij bij iedereen werkt, maar ik gebruik deze nu al een paar dagen met plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

heeft iemand het multiboot voor de XGflash (2lite) werkend gekregen ?
Krijg het niet voor elkaar :( en daar heb ik geen 256m versie voor gekocht ...

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Anoniem: 15831 schreef op 16 januari 2004 @ 22:28:
Pas als ze de problemen hebben opgelost ga ik er wel weer een inkoopactie mee opstarten. Ik heb al gechecked, die prijs kan voor aantallen nog een stuk beter.
Dan wacht ik wel ff op je volgende ia. Waarschijnlijk heb ik dan meer cartridges nodig, want ik heb een aantal mensen in mijn vriendenkring die lopen te zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pewwy schreef op 19 januari 2004 @ 09:29:
[...]
Dan wacht ik wel ff op je volgende ia. Waarschijnlijk heb ik dan meer cartridges nodig, want ik heb een aantal mensen in mijn vriendenkring die lopen te zeuren :)
Als ze erg zeuren kan je ze altijd doorsturen na de huidige inkoopactie:
http://www.inkoopacties.net/ia/4x73dg4s/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 16:15

SD5k

>4&X

Anoniem: 15831 schreef op 19 januari 2004 @ 07:45:
Er is nieuwe writersoftware voor de EZ Flash carts:
http://www.ezflash.cn/zip/3b7.zip _/-\o_

Deze software is wel erg "beta" maar geeft een goed beeld wat er komen gaat. Emulatoren zijn onderdeel van de writersoftware, dus je kan GB/GBC, NES en PCE files schrijven. Lees de readme over de driver voordat je hem gaat gebruiken. (En maak een backup van je oude driver :X ).

Geen garanties dat hij bij iedereen werkt, maar ik gebruik deze nu al een paar dagen met plezier.
Werkt heerlijk, en lekker uitgebreid. Heel erg makkelijk dat PocketNES nu gewoon ingebakken zit.

Alleen heb ik al een bug ontdekt. Als je GB(C) ROM's er als laatste opzet klopt de teller van hoeveel Mbit er nog vrij is op de cart niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Bij mij werkt dat programmatje gewoon niet (EZ-Flash 256)
hij blijft maar knipperen (cart in/uit)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

TheEvilCuber schreef op 20 januari 2004 @ 13:40:
Bij mij werkt dat programmatje gewoon niet (EZ-Flash 256)
hij blijft maar knipperen (cart in/uit)
bij mij knippert hij ook, maar alles als de cart eruit is. Om te controlleren of je de cart er al terug in hebt gedaan denk ik.

trouwens, je MOET wel die nieuwe driver gebruiken heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thelema schreef op 20 januari 2004 @ 13:28:
[...]
Alleen heb ik al een bug ontdekt. Als je GB(C) ROM's er als laatste opzet klopt de teller van hoeveel Mbit er nog vrij is op de cart niet meer.
Het zit nog vol bugs, maar daarom is het nog "beta". Binnenkort komt er een release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag een magicflash 256 bij psxshop gekocht, de eerste keer werkte hij gewoon, maar daarna vond de pc de gba niet meer. Na zoeken op internet bleek dat ik de gameboy in wachtmodus moest zetten (bij opstarten start en select ingedrukt houden tot nintendo verdwijnt), dan vind ie hem wel :)
Ik ga nog heel wat uurtjes plezier beleven aan dit ding, dat weet ik nu al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43
Anoniem: 15831 schreef op 20 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Het zit nog vol bugs, maar daarom is het nog "beta". Binnenkort komt er een release.
de 1.04 zit al vol bugs wat moet dat dan wel niet zijn :x

Ben hier net een paar uur aan't proberen men cart vol te krijgen, maar hoewel ze nog totaal niet volstaat na een stuk of vier doet hij gewoon erase 0 en hop staat niks meer op, dada de moeite om te wachten ... achja ff die beta testen dan maar, hoewel ik hem totaal niet terug vind op de officïele site. staat die link soms ergens in het forum ofzo ? site gaat wat te traag en geen zin om zelf te checken :p

edit:
en die 3.0 lijkt net hetzelfde te doen altijd erased hij men cart achja zullen het later wel is dichterbij bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door OmegaII op 31-01-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
OmegaII schreef op 30 januari 2004 @ 23:36:
[...]

de 1.04 zit al vol bugs wat moet dat dan wel niet zijn :x

Ben hier net een paar uur aan't proberen men cart vol te krijgen, maar hoewel ze nog totaal niet volstaat na een stuk of vier doet hij gewoon erase 0 en hop staat niks meer op, dada de moeite om te wachten ... achja ff die beta testen dan maar, hoewel ik hem totaal niet terug vind op de officïele site. staat die link soms ergens in het forum ofzo ? site gaat wat te traag en geen zin om zelf te checken :p

edit:
en die 3.0 lijkt net hetzelfde te doen altijd erased hij men cart achja zullen het later wel is dichterbij bekijken.
Probeer dan gelijk de 3.0 release. Link naar de download staat op het forum van www.ezflash.cn/english ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een dubbelpost uit de EZ-Flash IIPS 256 & 512 inkoopactie

Dit zijn een paar tips voor de gelukkige bezitters van een EZ-Flash II 512Mbit.
Deze cart is nogal nieuw dus met de oude software werkt hij blijkbaar niet op alle systemen even stabiel. :X

Gebruik daarom de 1.04 driver:
http://www.gbagod.com/catalog/download/ez2/ezdriver14.zip of
http://www.planetadejuego.com/ezdriver14.zip
En de 3.0 beta 7 writer software:
http://www.ezflash.cn/zip/3b7.zip

In de writer software kies het System Config menu en dan de keuze Software UpData om de laatste updates binnen te halen.

Veel plezier met de cartridge. :*)

Nog een laatste tip die voor iedereen geldig is:
Wanneer het niet betrouwbaar werkt sluit de writer dan direct op de USB poort aan. Sommige USB-hubs, keyboards, monitoren en frontpaneel poortjes geven niet genoeg voedingspanning af. Dit veroorzaakt dat de cart opeens niet wordt herkend en dat de accu voor de save-games niet voldoende opgeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Pewwy schreef op 31 januari 2004 @ 14:44:
[...]
Probeer dan gelijk de 3.0 release. Link naar de download staat op het forum van www.ezflash.cn/english ;)
Die had ik gedld ook, maar was vergeten driver te updaten zoals in de txt file stond. Blijkbaar had 1.04 iets mispeutert, want na format met 3.0 client + driver werkt het terug zoals het moet. Plus dat 3.0 stukken sneller schrijft dan de 1.04.

Ik heb de 3.0 final trouwens gewoon van de frontpage gehaald, gelukkig staat er tussen al dat chinees nog half engels tussen :p.

Nahja, conclusie, 1.04 simpelweg niet gebruiken. Zelfs de 1.04 driver + 3.0 software werkt niet naar behoren.

Ik heb trouwens nog een paar vraagjes.
Is het mogelijk ergens de benaming van de spelletjes te wijzigen ? Sommige spellen lopen gewoon terug over het scherm waarbij het einde van de titel gewoon langs rechts voortgaat. Beetje onduidelijk, ik maak er dan liever afkortingen van dan die warboel :p
Envenals de EZflash loader er niet auto op te laten zetten ? Ik zou er best wel eens pogoshell op willen zetten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Ik heb een Japanse GBA SP, moet ik dan ook een speciale backup tool? Of werkt de europese gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

addictive schreef op 31 januari 2004 @ 18:36:
Ik heb een Japanse GBA SP, moet ik dan ook een speciale backup tool? Of werkt de europese gewoon?
dat werkt prima, GBA is regiovrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
Thelema schreef op 31 januari 2004 @ 18:52:
[...]

dat werkt prima, GBA is regiovrij
oké, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Kan iemand een naam van een werkende GBC emu voor GBA geven ? Goomba is blijkbaar enkel voor GB mono net als GBonGBA.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

OmegaII schreef op 03 februari 2004 @ 10:55:
Kan iemand een naam van een werkende GBC emu voor GBA geven ? Goomba is blijkbaar enkel voor GB mono net als GBonGBA.

thx
Google gebruiken is niet teveel gevraagd toch? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

OmegaII schreef op 31 januari 2004 @ 16:14:

Envenals de EZflash loader er niet auto op te laten zetten ? Ik zou er best wel eens pogoshell op willen zetten eigenlijk.
Er is een optie "use loader" o.i.d (ben de precies benaming ff kwijt) in 1 van de menu's. Deze uitvinken en de EZ Loader zal er niet op worden gezet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Nee dat is ni teveel gevraagd want daar heb'k allang gezien, ge moogt trouwens is zeggen welken url nen hit zou zijn op GBC emu voor GBA ... geen enkele.

Gba emu geeft hits op emu's die gba emuleren en dan gbaemu de site waar ze enkel over goomba en gbongba spreken, zoals eerder gezegd die spelen alleen gb mono af. Ik mag aannemen vermits ge zo een search string opgeeft voor google ge het zelf ook ni weet. Nuja hopelijk iemand die wel zo'n emulator kent dan.

En dank u voor dat van EZ Loader te vermelden, maar had het ondertussen al gevonden :) Niet dat Pogoshell nuttig is met EZ flash kaart vermits de makers ni willen meewerken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

OmegaII schreef op 03 februari 2004 @ 18:32:
[...]

Nee dat is ni teveel gevraagd want daar heb'k allang gezien, ge moogt trouwens is zeggen welken url nen hit zou zijn op GBC emu voor GBA ... geen enkele.

Gba emu geeft hits op emu's die gba emuleren en dan gbaemu de site waar ze enkel over goomba en gbongba spreken, zoals eerder gezegd die spelen alleen gb mono af. Ik mag aannemen vermits ge zo een search string opgeeft voor google ge het zelf ook ni weet. Nuja hopelijk iemand die wel zo'n emulator kent dan.
De eerste hit van google geeft een site met GBA emu's en met emu's die draaien op een GBA. Ik heb daarmee ook PocketGB gevonden. Als er verder geen GB emu's voor de GBA daar staan dan zijn ze er ook zeer waarschijnlijk niet.
En dank u voor dat van EZ Loader te vermelden, maar had het ondertussen al gevonden :) Niet dat Pogoshell nuttig is met EZ flash kaart vermits de makers ni willen meewerken 8)7
De makers van de EZ Flash.. tjah... het zijn chinezen die niet/nauwelijks Engels spreken. De engelse support forums worden door hun bijna niet bezocht, en als je ze een vraag stelt begrijpen ze het niet of geven ze totaal geen antwoord. Zo heb ik al een paar keer verzocht of het mogelijk is om info te geven voor het aansturen van de flasher zodat ik zelf Linux support kan programmeren. Respons is 0, zelfs niet een "No sorry, we can't do that".

Maar er is nog hoop, de maker van LittleWriter krijgt ook support van ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pogoshell werkt prima op de EZ-Flash hoor. Er staat een tutorial op het engelse forum van EZ-Flash.

Ik zal deze wel vertalen als ik even tijd heb.

Maar inderdaad hun engrish is zeer slecht. Gelukkig staan de teksten van de writer software in plain-text en kan je de spelfouten verbeteren.

English.lag
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
English
m_gStrMenuFile=ROM;
m_gStrMenuOpenFile=Open GBA File;
m_gStrMenuDelFile=Delete GBA File;
m_gStrOpertion=Operation;
m_gStrMenuReflashCard=Refresh List;
m_gStrMenuWriteGba=Write ROM;
m_gStrMenuWriteSave=Write ROM Save;
m_gStrMenuBackGba=Backup Game;
... etc...

Dus je zou het zelfs in het Nederlands kunnen vertalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Pogoshell 1.x heeft bij mij nooit goed gedraait. Games starten lukte nooit. Overige opties zoals muziek, nes emu e.d. ging prima. Ik heb echter een 512Kb versie en pogoshell deed zijn werk alleen goed als pogoshell als enige op de cart stond, en 256Mbit of kleiner is.

Een GBA kan standaard maar tot 256Mbit adresseren. Als je weet hoe een flash cart precies werkt kan je ook de rest benaderen, maar pogoshell is helaas niet in staat om dit te doen met de EZ-Flash 512Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Creepy schreef op 04 februari 2004 @ 09:38:
Pogoshell 1.x heeft bij mij nooit goed gedraait. Games starten lukte nooit. Overige opties zoals muziek, nes emu e.d. ging prima. Ik heb echter een 512Kb versie en pogoshell deed zijn werk alleen goed als pogoshell als enige op de cart stond, en 256Mbit of kleiner is.
Inderdaad, ik heb het hier effe getest op een 512Mbit cart, tot 256 gaat ie goed, hoger gaat fout. Ik ga uitzoeken hoe die addressering in elkaar zit. Lekker knutselen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

Ik wil graag gbcroms spelen op mijn 512 flash ....is dat ook mogelijk in kleur zonder bridge ?

en zo ja welke emulator is dat dan ik kan namelijk niets vinden.

bij ezwriter 3 zit wel zoiets ,maar dan speelt hij alleen in zwart/wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
veel kleur ga je zowiezo niet uit gameboy spellen halen.... hoe zou je gba moeten weten welke kleuren hij alles moet geven :)

edit: owwww gb color ;)

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 04-02-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Anoniem: 45287 schreef op 04 februari 2004 @ 23:10:
Ik wil graag gbcroms spelen op mijn 512 flash ....is dat ook mogelijk in kleur zonder bridge ?

en zo ja welke emulator is dat dan ik kan namelijk niets vinden.

bij ezwriter 3 zit wel zoiets ,maar dan speelt hij alleen in zwart/wit
Jij niet alleen ... enkel vind ik totaal geen GBC emulator voor GBA ... en als deze niet bestaat zou ik het wreed absurd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 15831 schreef op 04 februari 2004 @ 20:53:
[...]

Inderdaad, ik heb het hier effe getest op een 512Mbit cart, tot 256 gaat ie goed, hoger gaat fout. Ik ga uitzoeken hoe die addressering in elkaar zit. Lekker knutselen. B)
Lekker knutselen ja :)
Ik ben ook al ff bezig geweest om het USB verkeer tussen driver en Flasher te bekijken, om zo eens te kijken of ik een Linux driver kan maken. Dit moet wel gaan lukken aangezien het een vrij standaard EZ-USB device is. Maar van de internals van een flash cart heb ik helemaal geen kaas gegeten ;)

Sasq (van pogoshell) heeft echter een paar dagen terug EZ Carts ontvangen van de EZ Flash makers voor goed werkende support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 11:23

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

OmegaII schreef op 05 februari 2004 @ 06:58:
[...]

Jij niet alleen ... enkel vind ik totaal geen GBC emulator voor GBA ... en als deze niet bestaat zou ik het wreed absurd vinden.
Ik denk dat deze niet bestaat vanwege de snelheid van de GBA. De GBA kan nu al met veel moeite een GB-spel emuleren, maar dan draait het ontzettend traag, met een GBC-spel zou dit veel erger worden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op 05 februari 2004 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat deze niet bestaat vanwege de snelheid van de GBA. De GBA kan nu al met veel moeite een GB-spel emuleren, maar dan draait het ontzettend traag, met een GBC-spel zou dit veel erger worden.
Ik snap het ,maar een gba kan toch ook een gbc zonder emu spelen dus het blijft vaag dat ze zoiets kleins niet kunnen veranderen .
dus dan heb ik toch zo,n bridge nodig ? heeft iemand daar ervaring mee,want het lijkt me zo onhandig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
MetroidPrime schreef op 05 februari 2004 @ 14:02:
[...]

NES is toch ook niet zo slecht geëmuleerd lijkt me, net als GB nog niet veel last mee ondervonden. + dat naar mijn vermoeden de headroom van de GBA groot genoeg is om een GBC goed te emuleren, zo heel veel verschillen ze ook weer niet lijkt me. Ik ben niet zo thuis in programeren laat staan emuleren, dus het is maar een gok. Maar de specs vergeleken is heeft een NES toch heel wat meer aan alien hardware dat geëmuleerd moet worden dan de GBC tov GBA, daar lijken mij een voor een paar dingen convertie trucks genoeg ( op de specs af gegaan ).
Als ze al een tijdje met Snes emulatie bezig zijn op GBA en dat met wat gamespecific hacks goed lijkt te werken ( op de het laden van de tiles na blijkbaar ) , lijkt het mij heel sterk dat GBC ook niet zou lukken, ook al zou het maar aan 80% CPU snelheid zijn ( met de eerste poging). Als er nog geen pogingen zouden gedaan zijn dan kan niemand de conclusie ook niet trekken denk'k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Anoniem: 45287 schreef op 05 februari 2004 @ 17:32:
[...]

Ik snap het ,maar een gba kan toch ook een gbc zonder emu spelen dus het blijft vaag dat ze zoiets kleins niet kunnen veranderen .
dus dan heb ik toch zo,n bridge nodig ? heeft iemand daar ervaring mee,want het lijkt me zo onhandig ?
Ik heb zelfs nog een betere vraag, met welke flash carts werkt het allemaal. Vermits de GB linker dat ik altijd vind de naam Flash Advance achter zich draagt. Betekend dit dat het duur speelgoed door FA gemaakt is of enkel maar voor de FA dient ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 45287 schreef op 05 februari 2004 @ 17:32:
[...]

De GBA heeft een schakelaartje om van GBA naar GBC te schakelen vanwege het voltage verschil van de GBA en de GBC. Een normale GBA cartridge of flashcartridge drukt dit schakelaartje niet in, zodat de GBA weet dat het GBA voltage benodigd is. Je hebt dus iets nodig wat dat schakelaartje indrukt en het voltage aanpast zodat je flashkaart niet overbelast raakt, dit is dus wat zo'n bridge doet.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
MetroidPrime schreef op 05 februari 2004 @ 17:43:
[...]

De GBA heeft een schakelaartje om van GBA naar GBC te schakelen vanwege het voltage verschil van de GBA en de GBC. Een normale GBA cartridge of flashcartridge drukt dit schakelaartje niet in, zodat de GBA weet dat het GBA voltage benodigd is. Je hebt dus iets nodig wat dat schakelaartje indrukt en het voltage aanpast zodat je flashkaart niet overbelast raakt, dit is dus wat zo'n bridge doet.
Dat schakelaartje zal wel niet enkel en alleen voor het voltage dienen dan neem'k aan ? Anders zou het maar vrij nutteloos zijn.
Dus ik mag aannemen dat de GBA zelf in een interne emulatie/ander circuit heeft dat getriggered word door het schakelaartje. Dan de vraag of dit niet software matig kan omzeild worden dat hij enkel de GB/GBC mode ingaat en niet het nodig voltage erdoor pompt. Zal zeker wel omzeild kunnen worden door een hack op de GBA mahja ... beetje te klein zeker ? :p

arf wat een zeik voor wat GBC roms te kunnen spelen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

OmegaII schreef op 05 februari 2004 @ 18:23:
[...]

Dat schakelaartje zal wel niet enkel en alleen voor het voltage dienen dan neem'k aan ? Anders zou het maar vrij nutteloos zijn.
Dus ik mag aannemen dat de GBA zelf in een interne emulatie/ander circuit heeft dat getriggered word door het schakelaartje. Dan de vraag of dit niet software matig kan omzeild worden dat hij enkel de GB/GBC mode ingaat en niet het nodig voltage erdoor pompt. Zal zeker wel omzeild kunnen worden door een hack op de GBA mahja ... beetje te klein zeker ? :p

arf wat een zeik voor wat GBC roms te kunnen spelen :x
Het is een wat simpele omschrijving, de GBA heeft ook nog eens 2 CPU's. De eerste CPU is een ARM 7 die het lage voltage gebruikt en de tweede CPU is een Motorola Z-80 die een hoger voltage gebruikt. De Z-80 wordt alleen gebruikt om GB(C) spellen te kunnen spelen, dat schakelaartje schakelt dus niet alleen tussen voltages maar ook tussen CPU's. Het lijkt mij dat dit uit veiligheidsoverwegingen niet softwarematig omzeild kan worden, anders krijg je misschien het verkeerde voltage op de ARM 7 en dan gaat die kapot.

EDIT: Wat je misschien wel zou kunnen proberen is je GBA te modden en dan aan de buitenkant nog een schakelaartje bouwen om te kunnen schakelen tussen GBA en GBC mode.

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 05-02-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De GBA heeft naast de ARM7 RISC processor nog een oude Z80 processor voor de GB/GBC games. Wanneer je een GB/GBC cart in je GBA stopt en aanzet boot hij op vanaf de Z80 processor. De Z80 processor kan je jammergenoeg niet benaderen vanaf GBA (ARM7) modus.

Dit is een beetje vergelijkbaar zoals vroeger de Commodore 128 die naast de 6502 processor ook een Z80 had :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijp kan de mijn flashcard niet een gbcrom spelen op die hoge voltage ,maar 2 gbc roms (wings of fury en tetris dx) draaien wel op mijn card alleen niet in kleur alleen mario deluxe doet het helemaal niet omdat die gbc/gba only is .

Maar normale gb roms doen het ook is dat dan weer wel hetzelfde voltage ? (een gameboy dus .

En btw een emulator is toch juist bedoeld om een game op een andere cpu te draaien dus het zou moeten kunen ,want voor de rest kan de gba het wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287 schreef op 05 februari 2004 @ 18:50:
En btw een emulator is toch juist bedoeld om een game op een andere cpu te draaien dus het zou moeten kunen ,want voor de rest kan de gba het wel aan :)
Het grote verschil tussen een GB en een GBC is dat de GBC 2x zo snel werkt en meer geheugen heeft. Het is dus even wachten totdat de emulatoren zo optimaal getuned zijn dat een GBC op volledige snelheid geemuleerd kan worden.

code:
1
2
3
4
5
6
Model              Bits   CPU  Snelheid  Geheugen   Scherm    Kleuren
GameBoy             8-bit Z80   4.17 MHz   64 Kbits 160 x 144 4
GameBoy Pocket      8-bit Z80   4.17 MHz   64 Kbits 160 x 144 4
GameBoy Color       8-bit Z80   8.0  MHz  384 Kbits 160 x 144 56
GameBoy Advance    32-bit ARM7 16.7  MHz 3072 Kbits 240 x 160 32,768
GameBoy Advance SP 32-bit ARM7 16.7  MHz 3072 Kbits 240 x 160 32,768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55449

Ik heb wat vraagjes.

Waar staat RTC voor in "Supports Pokemon RTC"?

Kun je op zo'n wallet nou ook games opslaan? En hoe zit het met savefiles?

Zijn er (of komen er in de toekomst) ook GBA-games groter dan 16 MB (ivm rekening houden met grootte kaart)?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
RTC = Real Time Clock -> Je stelt die clock in op je huidige uur en het RTCtje blijft voort ticken ook als jeje cart niet gebruikt. Handig voor real time games zoals pokémon dus ( atm enkel pokémon btw )

Wallet ? Als je een Flash cart bedoeld. Afhangende van de flash cart maar EZ Flash Advance II PS kan alle soorten ram aan dus ook alle soorten savegames, en de files kunnen naar en van de cart geschreven worden. En ook terug naar het origineel game ( hangt van game tot game af ).
Als wallet iets anders is dan heb ik er geen idee van maar iemand anders zal het wel beantwoorden.

128 Mbit is tot hiertoe de grootste rom size, maar niets houd ze tegen om tot 256 Mbit te gaan vermits dit de max adresseer ruimte is van GBA.

P.s.: Al deze vragen waren hierboven al beantwoord mah bon 'k heb toch niks beters te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Er is al een Japans spel uitgekomen van 256mbit (overgens een rukspel) , en er zullen er ongetwijfeld nog wel een paar komen.

En een Gamewallet is een draagbaar apparaatje waarmee je ROMS van bv een CompactFlash of SmartMedia kaartje kan overzetten naar je GBA Flash Cart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thelema schreef op 06 februari 2004 @ 20:41:
Er is al een Japans spel uitgekomen van 256mbit (overgens een rukspel)
Hoe heet dat spel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eegee schreef op 04 januari 2004 @ 14:32:
het eerste 32mb spel is al gesignaleerd en dat is Minna No Ojisama. Maar goed dat zou dus nog op de 256 passen als het goed is.
Niet toch, aangezien dat besturingsporgramma van 4 MB er ook nog altijd bij moet? Dus voor een spel van 32 MB heb je aan een 256 kaart niet genoeg. Vandaar ook mijn vraag hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 55449 schreef op 07 februari 2004 @ 15:49:
[...]

Niet toch, aangezien dat besturingsporgramma van 4 MB er ook nog altijd bij moet? Dus voor een spel van 32 MB heb je aan een 256 kaart niet genoeg. Vandaar ook mijn vraag hierboven.
Vaak is een ROM iets kleiner, dus bij mij paste precies het progje zelf er ook bij.
Wat overgens maar 1mbit is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je maar één rom op je cart zet heb je geen menu nodig. :+

Je kan in de writer software ook selecteren dat hij zonder de loader schrijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 07-02-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
Als je maar 1 spel-rom op de cartridge zet, dan komt het selectiemenuutje (besturingsprogramma?) er niet voor (aangezien er dan toch niks te selecteren valt). Lijkt me dat dan dan past. Ik het in dit geval over de F2A 256. Misschien dat het voor de EZ anders werkt, dat weet ik niet

/te laat nummertje 634

[ Voor 5% gewijzigd door Eegee op 07-02-2004 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, da's mooi. :)

De reden dat ik dit vraag is dus om uit te vinden of een 256 kaart genoeg is, nu maar ook in de toekomst. Is 32 MB de maximum grootte op de GBA? Want dan kan ik dus gewoon eentje van 256 nemen.

-edit- Lees het net al in een FAQ:
CARTRIDGE: 34.5mm x 60mm x 9.5mm (Maximum 256 Megabit/32 Megabyte)
Een 256 kaart is dus idd genoeg :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 55449 op 07-02-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Voor onderweg is een 512 cart eigenlijk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja daar wou ik dus eigenlijk zo'n game wallet voor nemen... Hoeveel games kunnen daar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 55449 schreef op 07 februari 2004 @ 19:26:
Ja daar wou ik dus eigenlijk zo'n game wallet voor nemen... Hoeveel games kunnen daar op?
In een Gamewallet moet je Smartmedia of CompactFlash kaartjes steken. Dus in feite kun je er wel 1GByte aan ROMS op kwijt.

Maar toch zou ik je gewoon een 512mbit cart aanraden. Of zelfs een van 1Gbit als je die al kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82465

ja de flash2advance Ultra is al te verkrijgen in de 256, 512 en 1 gig versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105469

Weet iemand een prog om via een Flashadvance Xtreme films in avi af te
spelen op de Gameboy Advance?

Thanks

Grtz Dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
Anoniem: 105469 schreef op 09 februari 2004 @ 22:16:
Weet iemand een prog om via een Flashadvance Xtreme films in avi af te
spelen op de Gameboy Advance?

Thanks

Grtz Dan
Hoi Dan,

Allereerst welkom op GoT. En meteen even de opmerking dat wij tweakers elkaar permanent de groeten doen, aldus de netiquette (zou ik even lezen) (dus Grtz Dan hoeft niet onder je posts).

Direct AVI's afspelen gaat niet op de GBA, maar er is een programma (programma's?) waarmee je filmpjes kunt omzetten naar iets wat wel op de GBA af te spelen is. En dat programma heet METEO en hier is daar iets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik heb nog even een vraagje aan de wat meer gevorderde EZ-2 gebruikers.

Ik heb zelf een vertaling van het programma gemaakt die ik onder de naam Dutch.lag in de language map heb gezet. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat die ook in het menu van het programma zelf verschijnt.

Hier gaat hier om EZ-Client 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel simpel, je zet in eerste regel van Dutch.lag "Dutch".
EZ-Writer opnieuw opstarten en je kan Dutch kiezen ;)

Kan je 'm mij mailen? Mag ik hem dan op de Tips & Truucs pagina zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 15831 schreef op 10 februari 2004 @ 21:05:
Heel simpel, je zet in eerste regel van Dutch.lag "Dutch".
EZ-Writer opnieuw opstarten en je kan Dutch kiezen ;)

Kan je 'm mij mailen? Mag ik hem dan op de Tips & Truucs pagina zetten?
Bedankt, dat was ik inderdaad vergeten :)
Ik ga hem eerst nog even perfectioneren, dan stuur ik hem morgen wel naar je op!

Anoniem: 32626

Het was te verwachten natuurlijk dat er meer luitjes aan het vertalen zouden slaan.
Ik bied hier mijn vertaalde EZClient 3.0 release aan. Er is ook in de resource het één en ander vertaald zodat ik maar de volledige versie online heb gezet.
Verwacht geen wonderen en neem me taalfouten niet kwalijk, ik heb gewoon mijn best gedaan.
Ik ben benieuwd naar andere vertalingen, misschien kan er dan nog wat verbeterd worden.

http://home.hccnet.nl/j.andela/ezclient/

• SD5k

SD5k

>4&X

Anoniem: 32626 schreef op 12 februari 2004 @ 01:02:
Het was te verwachten natuurlijk dat er meer luitjes aan het vertalen zouden slaan.
Ik bied hier mijn vertaalde EZClient 3.0 release aan. Er is ook in de resource het één en ander vertaald zodat ik maar de volledige versie online heb gezet.
Verwacht geen wonderen en neem me taalfouten niet kwalijk, ik heb gewoon mijn best gedaan.
Ik ben benieuwd naar andere vertalingen, misschien kan er dan nog wat verbeterd worden.

http://home.hccnet.nl/j.andela/ezclient/
wat en waar heb je in de recource verandert? ik moet namelijk nog enkele dingen aanpassen die niet met een .lag file zijn te veranderen.

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

Heeft iemand toevallig de EZF-A 512Mb versie kunnen spotten? ik vind persoonlijk de 256 nogal wat klein.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Anoniem: 32626

Thelema schreef op 12 februari 2004 @ 08:22:
[...]

wat en waar heb je in de recource verandert? ik moet namelijk nog enkele dingen aanpassen die niet met een .lag file zijn te veranderen.
Juist ja, dat wat niet met dat taal bestandje gaat heb ik met "ResourceHacker" aangepast, maar ik heb het niet gedocumenteerd.
Grotendeels is dat dus de EZClient executable en nog wat kleinigheden in die grote dll. Ik ben ook nog even met een hex-editor in de EZClient executable bezig geweest maar daar ben ik maar mee gestopt om de boel niet corrupt te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

hmm ik had gehoopt dat iemand wel een plekkie wist waar je de 512 Mbit versie kon halen :'(

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hakker schreef op 15 februari 2004 @ 11:50:
hmm ik had gehoopt dat iemand wel een plekkie wist waar je de 512 Mbit versie kon halen :'(
Ik ga binnenkort wel weer een inkoopactie starten voor de EZ-Flash II PS 512Mbit, er zijn nu al 4 mensen die mij gemaild hebben voor zo'n cart.

Maar dan moet ik eerst door mijn 256Mbit carts heen zijn, daar heb ik er nog een paar van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
Waarom geen F2A Ultra inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb een EZ Flash 1 512 MBit, maar sinds een paar dagen worden spellen niet gesaved.

Bijvoorbeeld The Simms - Bustin out. Hij saved, maar als je dan je opgeslagen spel wil hervatten, is het gewoon leeg...

Iemand een idee....???

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Batterij netjes opgeladen van je EZ-cart?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eegee schreef op 15 februari 2004 @ 12:31:
Waarom geen F2A Ultra inkoopactie?
Die hebben nogal wat nadelen. Wanneer de foutjes eruit zijn heb ik pas interesse.

Ik wordt erop aangekeken wanneer ik een inkoopactie begin en later blijkt de cart niet goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
iNSaNe-oNe schreef op 15 februari 2004 @ 15:44:
Batterij netjes opgeladen van je EZ-cart?
Jah, hangt al 2 dagen aan de pc... Die dingen worden toch opgeladen via de usbpoort van de pc?

(Jah, de pc is aan... ;) )

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel ff erg in houden dat je degene aan je moederbord gebruikt (die zitten meestal onder je muis/keyboard aansluiting .

Ik had hem eerst achter zitten via de kabelusb van msi ,maar dan gaat het mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 01-06 13:16
MrBaaco schreef op 15 februari 2004 @ 13:45:
Ik heb een EZ Flash 1 512 MBit, maar sinds een paar dagen worden spellen niet gesaved.

Bijvoorbeeld The Simms - Bustin out. Hij saved, maar als je dan je opgeslagen spel wil hervatten, is het gewoon leeg...

Iemand een idee....???
Al de rom gepatcht met V124_Patcher5? Zonder patch werkt de savefunctie gewoonweg niet. De laatste EZWriter voor de 1-serie heeft geen ondersteuning voor EEPROMV124 saves namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
Warmonger/Baukster: Thanks!! Ga ze morgen beiden uitproberen...

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrBaaco schreef op 16 februari 2004 @ 22:41:
Warmonger/Baukster: Thanks!! Ga ze morgen beiden uitproberen...
Perfect!! ;) Dat is wel een voordeel dat we allemaal dezelfde carts hebben. Kunnen we elkaar allemaal helpen.

MrBaaco, je kan ook de nieuwe EZ-writer 3.0 software gebruiken voor je oudere EZ-Flash cart. Vergeet dan niet de nieuwe driver ook te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

kan iemand even de laatste versie van de software en de drivers voor de EZ Flash I (256) online zetten ???

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Staan gewoon op de ez site hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Kan iemand misschien uitleggen wat het verschil is tussen de 100% real-time clock functie van de FA-Ultra in vergelijking met die van de EZF 2, want ik begrijp werkelijk geen pepernoot van de uitleg die ik er tot nu toe over gelezen heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Hmm Powerstar en Advance... wat is eigenlijk het verschil tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Heel leuk, maar daar heb je toch gewoon te weinig knoppen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
mnee meerderheid van de spellen gebruikt ze niet alle zes dus is het niet erg

k vind wel dat ze een optie der zouden moeten insteken dat je zelf je knoppen schema kan kiezen, want select + L of R ... :x nee dank je

edit: heb ff zitten testen en er werkt eigenlijk nog niets goed genoeg. het is in elk geval al een hele vordering enik hoop dat dit project niet een van de vele word dat in het midden stopgezet word zonder dat ze ooit de source releasen. Maar ik zal wel wachten tot versie 0.7 ofzo eer ik het echt op men gba ga spelen :)

Ik moet wel zeggen voor hetzelfde game heb je wel een veeeel kleindere rom als zen geporte broertje hehe :) 5 Mbit+- tov 32 Mbit voor SMBW bvb belachelijk eigenlijk :)

[ Voor 54% gewijzigd door OmegaII op 18-02-2004 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pewwy schreef op 17 februari 2004 @ 13:00:
Kan iemand misschien uitleggen wat het verschil is tussen de 100% real-time clock functie van de FA-Ultra in vergelijking met die van de EZF 2, want ik begrijp werkelijk geen pepernoot van de uitleg die ik er tot nu toe over gelezen heb :(
Voorheen was de RTC van de FA geemuleerd.
De FA-Ultra heeft nu dezelfde oplossing als EZF 2.
Dus een echte timer die doorloopt wanneer de GBA uit staat. Exact zoals het ook in de Pokemon Cart gebruikt is.
Hakker schreef op 17 februari 2004 @ 16:59:
Hmm Powerstar en Advance... wat is eigenlijk het verschil tussen die twee?
De Flash Advance is van een andere fabrikant dan de EZ-Flash II PowerStar. De Flash Advance is een oudere generatie flash-carts, trager, hoger stroomverbruik, geen echte RTC etc.etc.....

De Flash Advance Ultra is hun nieuwe model, deze lijkt heel erg op de EZ-Flash II PowerStar.

Verschil is dat er 2 buttons op de cart zelf zitten waarmee je het menu kan oproepen (Bij PowerStar met keycombinatie).

De Flash Advance Ultra heeft geen losse Cartreader/writer maar een kabeltje wat in de Link-port van de GBA zelf gestoken moet worden.

Die 2 buttons schijnen nogal onhandig geplaatst te zijn en hij heeft een hoger stroomverbruik dan de PowerStar. De batterij voor de save-games is éénmalig (dus niet oplaadbaar, maar heeft wel een lange levensduur zeggen ze) en het schrijven via de Link-port is iets langzamer.

Hij is nogal nieuw en slecht leverbaar dus het is even wachten op wat meer onafhankelijke reviews.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 18-02-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan iig wel zeggen dat de powerstar 2 super bevalt ...even opletten met drivers en een goede usb gebruiken dan heb je zeker geen miskoop .

let wel ik heb hem nog geen maand dus het kan dat ze na 2 maanden kapot gaan natuurlijk :o

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Anoniem: 15831 schreef op 18 februari 2004 @ 19:28:
[...]

Voorheen was de RTC van de FA geemuleerd.
De FA-Ultra heeft nu dezelfde oplossing als EZF 2.
Dus een echte timer die doorloopt wanneer de GBA uit staat. Exact zoals het ook in de Pokemon Cart gebruikt is.

[...]

De Flash Advance is van een andere fabrikant dan de EZ-Flash II PowerStar. De Flash Advance is een oudere generatie flash-carts, trager, hoger stroomverbruik, geen echte RTC etc.etc.....

De Flash Advance Ultra is hun nieuwe model, deze lijkt heel erg op de EZ-Flash II PowerStar.

Verschil is dat er 2 buttons op de cart zelf zitten waarmee je het menu kan oproepen (Bij PowerStar met keycombinatie).

De Flash Advance Ultra heeft geen losse Cartreader/writer maar een kabeltje wat in de Link-port van de GBA zelf gestoken moet worden.

Die 2 buttons schijnen nogal onhandig geplaatst te zijn en hij heeft een hoger stroomverbruik dan de PowerStar. De batterij voor de save-games is éénmalig (dus niet oplaadbaar, maar heeft wel een lange levensduur zeggen ze) en het schrijven via de Link-port is iets langzamer.

Hij is nogal nieuw en slecht leverbaar dus het is even wachten op wat meer onafhankelijke reviews.
HUH dus jij wilt zeggen dat de EZ-Flash Advance van een andere fabrikant is dan de EZ-Flash II Powerstar?

• OmegaII
Hakker schreef op 19 februari 2004 @ 20:44:
[...]

HUH dus jij wilt zeggen dat de EZ-Flash Advance van een andere fabrikant is dan de EZ-Flash II Powerstar?
Voor de correctheid het is "Flash 2 Advance" en "EZ-Flash Advance" en jep deze zijn van verschillende makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OmegaII schreef op 19 februari 2004 @ 22:14:
[...]
Voor de correctheid het is "Flash 2 Advance" en "EZ-Flash Advance" en jep deze zijn van verschillende makers.
Oeps, nu hebben we het over 3 verschillende fabrikanten:
Bung
Flash Advance
Flash2Advance
Flash2Advance Ultra (met heftige kwaliteitsproblemen :( )

Onbekende fabrikant
EZ Flash Advance (copie van de EZ-Flash met trager geheugen )

CAi
EZ-Flash
EZ-Flash II
EZ-Flash II PowerStar (waar ik er nog een paar van heb liggen)

Ik had het over de "Flash Advance" en de "Flash 2 Advance" en de "Flash 2 Advance Ultra". Deze zijn van een andere fabrikant dan de "EZ Flash" en de "EZ Flash II" en de

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 20-02-2004 08:10 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.