Het GBA "backup tools" topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Creepy schreef op 03 augustus 2004 @ 08:12:
[...]
EZ-Flash niet. Ik heb al een poosje geprobeert de gasten van EZ-Flash zover te krijgen dat ze iets gingen maken, maar dat is er nooit gekomen. Zelfs aangeboden om zelf de software voor ze te schrijven (eventueel onder hun licentie voorwaarden) als ze me de specs vooe de comminucatie tussen writer en PC wilden geven. Werd wel toegezegd, maar ik heb ze nooit gehad, en reageren doen ze niet meer

VOor bijv. EZ-FA zijn wel Linux drivers te vinden.
Klopt, ligt nogal lastig, de de EZ-Flash heeft een aantal functies die de competitie niet heeft. Dit geven ze uit handen zodra ze de source vrij geven. De EZ-FA linux drivers werken trouwens ook wel op de EZ-Flash maar dan heb je veel minder functies (en tot 256Mbit)

offtopic:
1000ste post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120335

* Welkom op het forum. Het is alleen niet de bedoeling om je vraag op meerdere plekken te plaatsen *

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 06-08-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Anoniem: 15831 schreef op 04 augustus 2004 @ 18:58:
[...]

Klopt, ligt nogal lastig, de de EZ-Flash heeft een aantal functies die de competitie niet heeft. Dit geven ze uit handen zodra ze de source vrij geven. De EZ-FA linux drivers werken trouwens ook wel op de EZ-Flash maar dan heb je veel minder functies (en tot 256Mbit)
Ik wil geen source, ik wil kunnen praten met de writer. Zelfs een binairy lib die met de driver praat willen ze me niet geven (en dat hebben ze aan me beloofd, maar ineens reageren ze nergens meer op). Terwijl de ontwikkelaar van LittleWrite wel alle benodigde info krijgt/heeft gekregen om met de Windows driver te communiceren.

Dat heeft niks met de flash cart competitie te maken.

Hmm.. de EZ-FA linux versie werkt met de EZ-FLash? Interresant, dan ga ik dat eens proberen. De info voor bank switching (nodig voor ondersteuning van 512Mb) hebben ze wel online gezet dus wie weet kan ik de EZ-FA drivers uitbreiden met 512MB support..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, een vraagje over het geheugen.
Ik ben nu een tijdje in het bezit van een Flash 2 Advance ultra 1G.
Na 99 spellen erop te hebben gezet wil ik een ander spel erop zetten. Normaal was dit geen probleem, maar nu zet F2Awriter er geen spellen meer op.
Als ik een spel wil toevoegen aan mijn gba dan zegt F2A writer ok, maar hij heeft het spel niet overgezet naar mijn gba of naar de "gele" lijst.
Als iemand weet hoe je de "gele" lijst kan deleten of nu gewoon spellen kan toevoegen aan mijn gba, hoor ik dit graag.
Ik kan op dit ogenblik namelijk niks met mijn kaartje doen, en dus ook niet met mijn GBA.

Met vriendelijke groet Henny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 05:54
Anoniem: 120335 schreef op 07 augustus 2004 @ 00:22:
Hallo, een vraagje over het geheugen.
Ik ben nu een tijdje in het bezit van een Flash 2 Advance ultra 1G.
Na 99 spellen erop te hebben gezet wil ik een ander spel erop zetten. Normaal was dit geen probleem, maar nu zet F2Awriter er geen spellen meer op.
Als ik een spel wil toevoegen aan mijn gba dan zegt F2A writer ok, maar hij heeft het spel niet overgezet naar mijn gba of naar de "gele" lijst.
Als iemand weet hoe je de "gele" lijst kan deleten of nu gewoon spellen kan toevoegen aan mijn gba, hoor ik dit graag.
Ik kan op dit ogenblik namelijk niks met mijn kaartje doen, en dus ook niet met mijn GBA.

Met vriendelijke groet Henny
Heb zoiets al eens eerder aan de hand gehad met mijn 256 kaart.
Toen ik een andere firware erin wilde flashen ging het ding haywire, ik kon niets meer toevoegen (f2awriter gaf aan dat de kaart vol zat, maar volgens de index was hij leeg) na wat uitzoekwerk heb ik daarna de huidige firmware er weer in geflashed. Toen waren al mijn indexen weer normaal. Ik heb datzelfde later nog eens gehad toen ik de "hide/delete" knop had gebruikt in plaats van over de laatste spellen heen flashen. Opgelost op dezelfde manier.
Of het bij jouw ook werkt weet ik niet, maar het zou natuurlijk kunnen.

Even iets anders: over het gebruik van PoGo Shell op een F2A.
Als ik het goed heb begrepen is pogoshell niets meer dan een "wrapper". Je laad alle spellen die je in pogo wil hebben met dat batchfiletje in 1! rom en die gooi je vervolgens in je F2A writer.. kan iemand dit bevestigen ? want het lijkt mij uiterst ondhandig werken.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:17

SkyStreaker

Move on up!

tranztaz schreef op 30 juli 2004 @ 14:21:
Inmiddels is er versie 3.06 uit: http://www.ezflash.cn/zip/306.zip

Ik heb ze net binnen, maar als ik een spelletje probeer uit te lezen, of in ieder geval als ik hem er in doe, dan blijft hij de hele tijd aan en uit slaan als het ware. De client flikker van actieve iconen weergeven naar niet-actieve iconen. Wat is dit?
Ik ben er inmiddles achter dat de casettes (lees: PCB) van de GBA originelen ietsjes te dun zijn om echt grondig contact te kunnen maken met het EZ-station. Vandaar, de afwisselingen. De fora zeggen ook zelf, gewoon snel wezen met back-uppen, dan komt het wel goed.

Even tussendoor, van originele spelletjes kan je ook savegames backuppen en weer terugschrijven, behalve met EEPROM, daar is nog support voor.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24869

Heeft iemand ervaring met dit apperaatje?
http://www.hotbit.nl/product_info.php?products_id=254

Wil graag een Flash dingetje kopen, maar deze winkel is volgens de enigste in Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 24869 schreef op 07 augustus 2004 @ 20:56:
Heeft iemand ervaring met dit apperaatje?
http://www.hotbit.nl/product_info.php?products_id=254

Wil graag een Flash dingetje kopen, maar deze winkel is volgens de enigste in Leeuwarden.
Ga effe naar inkoopactie.net voor de ia van Tweaker, veel goedkoper, goede kwaliteit cartridges....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Nibble,

Hoe doe je dat de firware er opnieuw er opzetten?

Groetjes Henny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb mijn Flash2Advance 256 mbit van Importshop.nl
Goede zaak, besteld via internet en al na een dag of 4 binnen (vooruitbetaling).
Uitstekende support via e-mail of hun eigen forum. Eigenlijk nog pas bij 2 spellen problemen gehad, GT Advance 3 en Hamtaro Ham Ham Heartbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Nibble schreef op 07 augustus 2004 @ 00:52:
[...]

Even iets anders: over het gebruik van PoGo Shell op een F2A.
Als ik het goed heb begrepen is pogoshell niets meer dan een "wrapper". Je laad alle spellen die je in pogo wil hebben met dat batchfiletje in 1! rom en die gooi je vervolgens in je F2A writer.. kan iemand dit bevestigen ? want het lijkt mij uiterst ondhandig werken.
Klopt helemaal, maar je hebt daar ook weer grafische front-ends voor.

Met de EZ-Flash carts heb je het niet nodig want zoiets zit in al in hun standaard software. Daar komen steeds meer functies in zoals ZIP en RAR ondersteuning, NES en PCE en GB/GBC emulatie. Wachten is nog op automatisch JPG, DiVX en MP3. Nu heb je daar nog andere proggies voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

Fuelke

Forza Ferrari

Iemand zin om een nieuw deel aan te maken ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Zo te zien is er een nieuw deel: Het GBA "backup tools" topic deel 2 :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.