"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Het doorlinken naar sites met illegale inhoud is juridisch gezien een grijs vlak. Als je dat hier op GoT toelaat loop je het risico dat ineens Nintendo voor de deur staat met een heel leger aan juristen. Het gevolg is dan of gehoor geven aan Nintendo en de betreffende posts wissen, of een lange en dus kostbare rechtszaak tegemoet zien, waar je nog maar moet zien of je hem kan winnen. Dus is het niet zo vreemd dat het linken naar sites met illegale inhoud hier niet toegestaan is.Perfect_Cell schreef op 11 juli 2004 @ 00:27:
Waarom wordt er op GoT altijd zo moeilijk over gedaan, linken naar andere sites mag toch gewoon?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik heb een begin gemaakt met het lezen van de thread, maar ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik nog niet alle 37 pagina's heb gelezen.
Mijn vraag is eigenlijk, welke flashcard is momenteel het best aan te raden?
In het begin las ik alleen maar over de XG en F2A, maar nu is het eigenlijk alleen nog maar EFA en EZ volgens mij.
Want die inkoopactie van die 512 EFA klinkt namelijk best aantrekkelijk, maar ik weet niet of die accu probleempjes er nog steeds zijn.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Anoniem: 58055
Anoniem: 15831
Als je het over mijn inkoopactie hebt, dan gaat het niet over de EFA naar de EZ-Flash II PowerStar. EFA heeft nog geen 512Mbit cart.Cryothic schreef op 11 juli 2004 @ 11:36:
[...]
Want die inkoopactie van die 512 EFA klinkt namelijk best aantrekkelijk, maar ik weet niet of die accu probleempjes er nog steeds zijn.
Er zijn een jaar geleden een aantal EZ-Flash carts met een productiefout (verkeerde laad-diode) op de markt geweest. Deze carts hebben wij nooit gehad.
Dan heb ik weer de naam verkeerd gelezen...
De prijs is namelijk wel erg aantrekkelijk, ondanks dat er pas 1 persoon zich had aangemeld voor dat ding.
Hoe lang blijven die acties? (ivm school betalen enzo heb ik namelijk voorlopig geen geld
EZF- Advance 128Mbit USB (105 €)
Flash2Advance 128Mbit USB (95 €)
(ik zag dus ook berichten met diodeproblemen, daar heb ik bij voorbaat geen zin aan overigens)
En hoe werkt dit precies? -> GBA/SP Super 4Mb Memory Stick
[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 11-07-2004 20:17 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Anoniem: 86495
Ook bij jouw inkoop actie is er wel 1 geweest die niet goed was.
Die van mij was vanaf het begin niet goed en het is geen probleem met mijn usb
poorten of iets dergelijks. De batterij laad wel op, alleen hij loopt te snel leeg.
Gelukkig dat er een oplossing is om de diode te vervangen wat ik binnenkort zal doen.
Met de EZ-Flash carts zijn absoluut geen problemen. Voor 55€ heb je al een 128Mbit EZ-Flash.tranztaz schreef op 11 juli 2004 @ 20:13:
EZF- Advance 128Mbit USB (105 €)
Flash2Advance 128Mbit USB (95 €)
(ik zag dus ook berichten met diodeproblemen, daar heb ik bij voorbaat geen zin aan overigens)
Je stopt dat ding achterin je GBA, met een bepaalde toetsencombinatie start hij op vanaf het geheugen wat erin zit. Daarin zit een menu waarmee je de savegame van een originele gamecart kan op slaan. Die 4Mb is niet in zijn geheel bruikbaar omdat het programma zelf er ook op staat. Jammer genoeg kan je hem nooit updaten dus je moet goed opletten dat je een nieuwe koopt, anders kan je de laatste games niet backuppen.En hoe werkt dit precies? -> GBA/SP Super 4Mb Memory Stick
De EZ-Flash kan ook savegames van originele carts uitlezen, dit is geen prioriteit voor de makers, dus de nieuwste carts doen het nog niet.
Wanneer je een volledige backup van de originele cart op de EZ-Flash zet kan hij natuurlijk wel zijn eigen savegames lezen en schrijven. Op de PC kan je dan weer een backup van die savegames maken. Tegenwoordig zit er zelfs nog een extra backup mogelijkheid in de cart zelf zodat je 2 versies van de zelfde savegame op de cart kunt bewaren.
Welk type diode heb jij danAnoniem: 86495 schreef op 11 juli 2004 @ 20:15:
[...]
Gelukkig dat er een oplossing is om de diode te vervangen wat ik binnenkort zal doen.
[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 11-07-2004 21:38 ]
Heej, dank je voor je antwoord. Echter, waar kan je dan die EZ-flash kaarjtes kopen in NL?Anoniem: 15831 schreef op 11 juli 2004 @ 21:16:
[...]
Met de EZ-Flash carts zijn absoluut geen problemen. Voor 55€ heb je al een 128Mbit EZ-Flash.
[...]
)
www.gbashop.nl / www.flashadvance.nl / www.importshop.nl - die ken ik allemaal, maar ben die niet echt tegengekomen, kaartjes van 55 €
Hier dus. Zelfs maar 50euro.tranztaz schreef op 11 juli 2004 @ 22:02:
[...]
Heej, dank je voor je antwoord. Echter, waar kan je dan die EZ-flash kaarjtes kopen in NL?
www.gbashop.nl / www.flashadvance.nl / www.importshop.nl - die ken ik allemaal, maar ben die niet echt tegengekomen, kaartjes van 55 €
Anoniem: 58055
Ik weet geen oplossing voor de FlashadvanceXtreme.Anoniem: 58055 schreef op 12 juli 2004 @ 21:55:
Ik heb een FlashadvanceXtreme 512Mbit USB Set maar als ik heb ga beschrijven doen de savegames het niet. Ik kan mijn spellen wel saven en ook geeft hij dit weer in het opstartscherm. Maar ik kan de savegamen niet benaderen als ik het spel met mijn Amerikaanse SP speel.,,
Maar één ding is zeker. Er is totaal geen verschil tussen Amerikaanse, Aziatische of Europese Gameboys behalve de verpakking, boekjes en voltage van de lader. Dus het apparaat zelf is identiek. Je kan daarom ook gewoon importgames zonder mod-chip o.i.d. gebruiken.
Dus het probleem ligt bij je Flash cart en niet bij je GBA SP.
Klopt, ik heb er één uit Amerika laten komen, nergens problemen mee. Werkt gewoon met de Nederlandse oplader, flash cartridge werkt ook gewoon uitstekend.Anoniem: 15831 schreef op 13 juli 2004 @ 07:35:
[...]
Ik weet geen oplossing voor de FlashadvanceXtreme.
Maar één ding is zeker. Er is totaal geen verschil tussen Amerikaanse, Aziatische of Europese Gameboys behalve de verpakking, boekjes en voltage van de lader. Dus het apparaat zelf is identiek. Je kan daarom ook gewoon importgames zonder mod-chip o.i.d. gebruiken.
Dus het probleem ligt bij je Flash cart en niet bij je GBA SP.
Je woont in nederland? Want als het goed aankomt zonder import kosten vanaf die lokatie dan ga'k em daar denk ook bestellennioz schreef op 01 juli 2004 @ 17:33:
Ik heb hem pas sinds vandaag 13:00 (afgelopen zondag besteld @ www.e2city.com*) [..]
*ze hadden het wel netjes gedaan, op de envelop stond als waarde 20$ =)
Ik heb hem daar een maand geleden ook besteld en heb geen importkosten hoeven te betalen. Ze leveren trouwens ook best snel, iets van 5 dagen en hij was er.CT schreef op 15 juli 2004 @ 09:06:
[...]
Je woont in nederland? Want als het goed aankomt zonder import kosten vanaf die lokatie dan ga'k em daar denk ook bestellenGoedkoper dan in NL (veel goedkoper).
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Tsja, nl'er he, voor een duppie op de eerste rij.
Dan is het dus goedkoper om hem bij e2city te kopen (tenzij je hem dus zelf komt afhalen met de inkoopactie)
Anoniem: 118959
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 17-07-2004 17:31 ]
Echter als ik save en de gameboy reset moet ik bij deze games opnieuw beginnen.
weet iemand hier een oplossing voor.
Thnx in advance.
nope geen signature
Anoniem: 82465
Je moet de spelen waarschijnlijk patchen. De patchprogramma's vindt je op modbreak: wareztroeplink wegSpaceMarine schreef op 19 juli 2004 @ 19:02:
Ik heb advance wars 1 en 2 op een flash2advancekaart gezet.
Echter als ik save en de gameboy reset moet ik bij deze games opnieuw beginnen.
weet iemand hier een oplossing voor.
Thnx in advance.
[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 20-07-2004 09:32 ]
Want ik las dat dat voor die F2A Ultra niet meer nodig was.
Bij de EZ-Flash II is dat normaal gesproken niet nodig. Het kan soms zijn dat een heel nieuw spel wel een patch nodig heeft, maar dat is met de laatste software update meestal al opgelost.Cryothic schreef op 20 juli 2004 @ 09:27:
moet je met die EZ-FlashII ook nog spellen patchen btw?
Want ik las dat dat voor die F2A Ultra niet meer nodig was.
modbreak: wareztroeplink en e-mailadres weg: lees Licentie of copyright schendingen even door ajb.
[ Voor 78% gewijzigd door F_J_K op 20-07-2004 21:09 . Reden: warez ]
nope geen signature
Anoniem: 82465
oke, sorry, niet bij nagedacht toen ik het er neerzette.SpaceMarine schreef op 20 juli 2004 @ 17:16:
<BLOCKQUOTE><span style="color:blue";>modbreak</span>: wareztroeplink en e-mailadres weg: lees Licentie of copyright schendingen even door ajb.</BLOCKQUOTE>
Anoniem: 119238
http://www.psxshop.com/images/GBA/Ezlinker.jpg
Kijk maar op deze pagina:
http://www.psxshop.com/product_info.php/products_id/880
Ik heb em nu binnen, maar het probleem is dat het me niet lukt roms erop te zetten..
Aan de linkkabel zitten 4 snoertjes, 2 voor de GBA en 2 voor in de PC.
Ik heb de drivers geinstalleerd, heb het progje geopend, maar kan geen roms toevoegen. 'connection failed' staat er steeds..
Weten jullie miss waar dit aan kan liggen??
Bedankt alvast!!
JoRiK
Anoniem: 32089
Ik heb nu sinds een maandje een EZ-FlashII Powerstar 512mbit, als je er ook zo een krijgt dan is het makkelijk: games worden auto. gepatched zodat je gewoon normaal ingame kan saven, wil je de saves extra back-uppen dan kan je hem op je pc opslaan door gewoon via de officiele software "back up game save" te kiezen, je saves worden dan als *.sav op de door jouw gekozen locatie gezet.tranztaz schreef op 21 juli 2004 @ 19:44:
Ik heb even een vraagje, hoe kan ik de savegames bewaren eigenlijk, mocht ik straks dat ding hebben?
Wijst zichzelf echt allemaal vanzelf wel, net zoals de rest van de functies
Anoniem: 82495
Echt geweldig dat ding, imho.
--edit:
Had hem op www.e2city.com bestelt op een zondag, gelijk via pay-pal betaalt en had hem donderdag al op de mat liggen (vanuit canada) en op het pakketje stond keurig dat het maar een waarde van 20$ had.
[ Voor 24% gewijzigd door nioz op 21-07-2004 23:52 ]
en waar heb je die besteld (en hoe lang duurde het voordat je hem binnenhad).nioz schreef op 21 juli 2004 @ 23:21:
Tja, het is natuurlijk vrij persoonlijk wat je zelf onder 'makkelijk' en 'ingewikkeld' etc. verstaat, maar als je gewoon af en toe je EZ-FlashII kaartjes oplaad dan werkt die echt geweldig, software is zeer gebruikt vriendelijk en wijst zichzelf, daarnaast patcht de software wanneer nodig ook (voor zover ik weet) alle games voor je, zodat je gewoon kan saven.
Echt geweldig dat ding, imho.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 82495 op 22-07-2004 13:04 ]
ik heb echt een groot probleem
Het lukt me echt niet mijn XG2 flash card te gebruiken..
Als ik em aansluit op de pc en het progje open, verschijnt dit:

Betekent dit dat ik em niet goed heb aangesloten??
Help me pleazzz!!
Anoniem: 104562
werkt goed kan ik zeggen
Anoniem: 45287
Ik krijg steeds dat hij niet compleet is ...tenminste dat zegt winrar.
Of zou het aan mijn downloadmanager liggen die krijg ik ook al niet uit
3.04 herkent namelijk mijn 512 card weer niet
Ik heb m van de week al gedownload.Anoniem: 45287 schreef op 22 juli 2004 @ 18:59:
Is het iemand hier gelukt om EZClient 3.05 te downen ?
Ik krijg steeds dat hij niet compleet is ...tenminste dat zegt winrar.
Of zou het aan mijn downloadmanager liggen die krijg ik ook al niet uit![]()
3.04 herkent namelijk mijn 512 card weer niet
Ik zou ff een herstart doen
anders kun je m bij mij downloaden: http://www.philipnorth.demon.nl/305.exe
en yay ik kan morgen mijn EZflash II setje ophalen
[ Voor 6% gewijzigd door philipnorth op 22-07-2004 19:24 ]
-Xbox Gamertag: Dbongers
Waarschijnlijk komt dat omdat je een download accelerator hebt gebruikt of een ander niet-standaard-windows download prog. Je accelerator loskoppelen van je browser en gewoon downloaden en saven kan het probleem oplossen. Bij mij werkte het wel.
Ik heb echter een ander probleem. Ik heb sinds deze week een ezf-advance usb 256 mb in mijn bezit. Het installeren van driver en software zou volgens verschillende sites erg simpel moeten zijn. Bij mij niet dus. Ik krijg de driver er al niet op. Ik plug de usb-kabel in en windows herkend nieuwe hardware. Windows wil echter de driver niet accepteren. Hij zegt dat hij geen geschikte driver kan vinden als ik de juiste xp-driver voor ezf-adv aangeef. Ik zoeken op internet en nu heb ik ergens gelezen dat sommige win xp versies problemen hebben met de driver en dat ik eerst enkele bestanden moet verwijderen. Welke bestanden wordt niet genoemd.
Heeft iemand een oplossing want ik word er wanhopig van. Het zou zo simpel moeten zijn en ik loop al vast bij de eerste handeling.
B.v.d
Greetz, Tex
Is dat een manier van betalen ? srry ben beetje noob op gebied van betaalmothodes etc dus... Maar zijn er manieren om via internet die flashkaart te kopen zonder creditkaart, of misschien in een winkel in nl oid?
Ik zit dus echt om hulp verlegen want ik kom er echt niet uit.
HELP !!!!!
ja, op inkoopactie.net is een inkoopactie georganiseerd door tweakerrr en je kan gewoon geld overmaken naar hem en voor 78€ heb je dan een 256 mbit flash kit. (incl verzenden, aangetekend+verzekerd))Anoniem: 82495 schreef op 22 juli 2004 @ 19:44:
[...]
Is dat een manier van betalen ? srry ben beetje noob op gebied van betaalmothodes etc dus... Maar zijn er manieren om via internet die flashkaart te kopen zonder creditkaart, of misschien in een winkel in nl oid?
En in hoeverre is zoiets betrouwbaarphilipnorth schreef op 22 juli 2004 @ 20:55:
[...]
ja, op inkoopactie.net is een inkoopactie georganiseerd door tweakerrr en je kan gewoon geld overmaken naar hem en voor 78€ heb je dan een 256 mbit flash kit. (incl verzenden, aangetekend+verzekerd))
Deze 'gast' die de flashkaartjes regelt is wel betrouwbaarAnoniem: 82495 schreef op 22 juli 2004 @ 21:22:
[...]
En in hoeverre is zoiets betrouwbaar? krijg je gewoon altijd alles, of lichten sommige gasten je gewoon op?
In apparaatbeheer kan je op het icoontje drukken van de zgn. 'usb serial converter. Als je dit gedaan hebt zie je, als het goed is, allemaal tabs, waaronder 'stuurprogramma'. Druk hierop en druk dan op de knop (ergens onderaan in het venster) 'bijwerken' en kies locatie van de driver - kies zelf de geschikte directory uit waarin zich een driver bevind (de computer geeft vanzelf wel een .inf-bestand aan) en druk op OK, wellicht opnieuw opstarten. Als het nog niet werkt, dan moet je een andere driver (of waarschijnlijk een andere selectie) proberen.Anoniem: 118959 schreef op 22 juli 2004 @ 20:27:
Nog even over die ezf-advance usb. Ik heb windows naar een geschikte driver laten zoeken en deze werd dus geinstalleerd. De usb link kabel wordt nu herkend als een usb serial converter. Ik kan hier dus niets mee. ezfa-client herkent dus nog steeds niet de link kabel. Ik heb dus deze driver proberen te verwijderen (uninstall) maar iedere keer dat ik nu de usb kabel inplug installert windows opnieuw die usb serial converter. Ik snap er echt geen hout meer van. Ik wilde dus mijn zoontje blij maken met een flashkaart maar het enige wat het oplevert is een hoop ellende met die driver.
Ik zit dus echt om hulp verlegen want ik kom er echt niet uit.
HELP !!!!!
Meer kan ik op zich niet doen omdat ik de programmatuur nooit onder ogen heb gehad.
Perfect ...tnx voor die link nu doet hij hetphilipnorth schreef op 22 juli 2004 @ 19:23:
[...]
Ik heb m van de week al gedownload.
Ik zou ff een herstart doen
anders kun je m bij mij downloaden: http://www.philipnorth.demon.nl/305.exe
en yay ik kan morgen mijn EZflash II setje ophalen
Dat is het mooie wanneer iedereen dezelfde carts heeft. Dan kan je elkaar tenminste goed helpen.
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik echter al geprobeerd. Win zegt dan dat hij deze niet installeert omdat de driver niet bij de door windows gedetecteerde hardware behoort. Ook heb ik geprobeerd om als juiste driver het inf-file aan te geven. Ook dit pikt win niet en installeert de driver ook niet. Ik kan ook niet alles opnieuw proberen want als ik de driver die er nu op zit uninstall en de usb kabel loshaal en weer terugplaatst dan gaat hij die ene onjuiste driver toch weer automatisch installeren. Ik weet niet hoe ik dit kan voorkomen.tranztaz schreef op 22 juli 2004 @ 22:04:
[...]
In apparaatbeheer kan je op het icoontje drukken van de zgn. 'usb serial converter. Als je dit gedaan hebt zie je, als het goed is, allemaal tabs, waaronder 'stuurprogramma'. Druk hierop en druk dan op de knop (ergens onderaan in het venster) 'bijwerken' en kies locatie van de driver - kies zelf de geschikte directory uit waarin zich een driver bevind (de computer geeft vanzelf wel een .inf-bestand aan) en druk op OK, wellicht opnieuw opstarten. Als het nog niet werkt, dan moet je een andere driver (of waarschijnlijk een andere selectie) proberen.![]()
Meer kan ik op zich niet doen omdat ik de programmatuur nooit onder ogen heb gehad.
Maar wat ik mij enigzins afvraag, waarom heb je niks aan een usb serial converter? Het is in wezen net als een GSM, je hebt een kabel die sluit je aan op de COM-poort (serieël) of met een USB-kabel (wat dus een usb serial converter is) Kan je wellicht toelichten waarom je er niks aan hebt? Dan begrijp ik (en anderen wellicht) het probleem beter.
Is het trouwens echt noodzakelijk om m eerst die 24/30 uur op te laden?
Ga morgenochtend vrij vroeg weg namelijk en wil m wel gebruiken onderweg
Ik neem aan dat dat laden echt puur voor de batterij voor het saven enzo is?
Anoniem: 75177
Heel erg bedankt!! Het connecten lukt in elk geval, nu nog ff kijken of het lukt de spellen er op te zettenAnoniem: 104562 schreef op 22 juli 2004 @ 15:15:
Als je dat kabeltje in je pc gestoken hebt zet je je gba aan, terwijl je em aanzet komt er een wit schermpje met gba enzo, bla bla bla, dan moet je direct op select en start drukken, beide tegelijk, en dan druk je pas op connect
Wat betekent dat SMS eigenlijk??
Ik heb 2 spellen op de cartridge gezet (duurde bes wel lang
Toen ik ze wilde uitproberen werd het beeld opeens zwart en doet ie niks meer..
Ik kan em nu ook nie meer aansluiten op de PS2!!
Wat kan ik hieraan doen??
Pleazz help me k ga as maandag op vakantie en heb de games nodig

Maar 1 van de pc past nergens in:

Waarvoor is deze eigenlijk nodig??
Wat moet ik er mee??
De achterkant van me pc vind je hier: http://members.lycos.nl/a...adbestanden/pc-achter.jpg
Ik gebruik de XG2, mn cartridge ziet er zo uit:

Pleazz help me, maandag ga ik op vakantie
Huh? Leg es uit..Anoniem: 27636 schreef op 23 juli 2004 @ 17:42:
is dat snoertje met die ronde plug niet om de gba te voorzien van prik?
Ik zie nergens op mn gba een aansluiting waar ie in kanAnoniem: 45287 schreef op 23 juli 2004 @ 18:29:
Nou dat lijkt verdacht veel op een adapteraansluiting inplaats van iets wat op de pc moet
Als ik het dus goed begrijp zouden de drivers van die usb serial converter gewoon moeten werken om te flashen. Als ik echter ezf-client software opstart meldt deze "no link cable". Toch probeer ik dan de gba te koppelen en aan te zetten met flash kaart erin ( start en select tegelijk ingedrukt). Er gebeurt dan helaas niets.tranztaz schreef op 23 juli 2004 @ 06:42:
In feite de installatie ongedaan maken, zoals je al zei... USB wordt ook steeds opnieuw gedetecteerd als je de driver verwijderd. In feite moet je even op zoek naar de .inf file in de windows directory en deze weghalen (liever even ergens heen verplaatsen).
Maar wat ik mij enigzins afvraag, waarom heb je niks aan een usb serial converter? Het is in wezen net als een GSM, je hebt een kabel die sluit je aan op de COM-poort (serieël) of met een USB-kabel (wat dus een usb serial converter is) Kan je wellicht toelichten waarom je er niks aan hebt? Dan begrijp ik (en anderen wellicht) het probleem beter.
Volgens mij moeten er drivers geinstalleerd worden (geleverd bij het product) waardoor windows de usb-hardware herkent als "link cable". De bijgeleverde driver of gedownloade driver wordt echter niet geaccepteerd en geinstalleerd. Het "inf" file van de driver geeft de volgende tekst weer:
[Version]
Signature="$CHICAGO$"
Class=MTD
ClassGUID={4d36e970-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Provider=%Prov%
DriverVer = 04/01/2003
LayoutFile=LAYOUT1.INF
[DestinationDirs]
; By default, files will be copied to \windows\system.
EZFA.Files.Ext=10,system32
EZFA.Files.Inf=10,INF
[Manufacturer]
%Device.Mfg% = Models
[Models]
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0100
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0181
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0182
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0183
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0184
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0185
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0186
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0187
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0188
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0189
[EZFA]
AddReg=EZFA.AddReg
CopyFiles=EZFA.Files.Ext,EZFA.Files.Inf
[EZFA.NT]
AddReg=EZFA.AddReg
Gewoon een prima EZFA driver volgens mij maar ik krijg hem niet geinstalleerd. Ik heb het nu geprobeerd op 5 verschillende pc's met zowel win xp als win xp sp1 en geen enkele pc accepteerd hem omdat volgens win deze driver niet past bij de gedetecteerde hardware.
Ik begin al te twijfelen of het misschien aan de kabel zelf ligt.
Evengoed heb ik deze site voor je gevonden, ik hoop dat het helpt, want eerlijk gezegd zit ik nu ook een beetje aan het einde van mijn kennis...
[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 23-07-2004 19:10 ]
Tuurlijk, de EZ-Flash II carts zijn gemakkelijk in gebruik. In tegenstelling tot sommige vage clonesphilipnorth schreef op 23 juli 2004 @ 08:49:
Nou, vanavond na het werk kan ik dus mijn EZII ophalen, ben benieuwd of ik m meteen aan de praat krijg
Als je hem direct gebruikt gaat hij opladen vanuit de GBA zelf. Dus het opladen wat je automatisch doet wanneer je de programma's erop zet zal voldoende moeten zijn.Is het trouwens echt noodzakelijk om m eerst die 24/30 uur op te laden?
Ga morgenochtend vrij vroeg weg namelijk en wil m wel gebruiken onderweg
Ja, is puur om bepaald soort savegames (sram) te bewaren, en natuurlijk om het klokje op tijd te laten lopen.Ik neem aan dat dat laden echt puur voor de batterij voor het saven enzo is?
duidelijkAnoniem: 15831 schreef op 23 juli 2004 @ 22:43:
[...]
Tuurlijk, de EZ-Flash II carts zijn gemakkelijk in gebruik. In tegenstelling tot sommige vage clones![]()
[...]
Als je hem direct gebruikt gaat hij opladen vanuit de GBA zelf. Dus het opladen wat je automatisch doet wanneer je de programma's erop zet zal voldoende moeten zijn.
[...]
Ja, is puur om bepaald soort savegames (sram) te bewaren, en natuurlijk om het klokje op tijd te laten lopen.
Installatie was idd een eitje, en ik laat m lekker iig tot morgenochtend laden, heeft ie er toch goeie 12 uur opzitten
Krijg wel verbinding, maar dan zegt ie dit:

Wat moet ik doen?? K ga maandag al op vakantie!!
Pleazz help me
Anoniem: 104562
Normale gba's kunnen batterypacks gebruiken, en daar moet deze in. Als je dus een sp hebt heb je er in principe niks aanAnoniem: 119238 schreef op 23 juli 2004 @ 15:35:
Maar 1 van de pc past nergens in:
[afbeelding]
Waarvoor is deze eigenlijk nodig??
Wat moet ik er mee??
Over die original card: Der zit daadwerkelijk de XG-Flash kaart in? Zoja, zit er misschien ergens een schuifpinnetje ofzo die nu op locked staat en die je op unlocked moet zetten? Zonne: Gebruik dan je XG-Flash kaart droppie
Neeh.. mn flash card zit erin (MagicFlash) en er zit geen schuifpinnetje op.. Eerst lkte het wel, toen zette ik er 2 spellen op (duurde nog al lang, maar goed..)Anoniem: 104562 schreef op 24 juli 2004 @ 08:13:
[...]
Normale gba's kunnen batterypacks gebruiken, en daar moet deze in. Als je dus een sp hebt heb je er in principe niks aan.
Over die original card: Der zit daadwerkelijk de XG-Flash kaart in? Zoja, zit er misschien ergens een schuifpinnetje ofzo die nu op locked staat en die je op unlocked moet zetten?
Toen ze klaar waren koppelde ik mn GBA SP ff af, en startte ik de cartridge opnieuw op.. Ik zag het menu, drukte op Play Game, maar toen werd het beeld zwart..
Telkens als ik de gba weer aandoe, gaat ie weer heel gek doen als ik niet op SELECT+START druk..
K ga maandagochtend al weg naar frankrijk voor een paar weken en heb em dan graag werkend
Wat bedoel je daarmee??Zonne: Gebruik dan je XG-Flash kaart droppie
PS: @ GC_Stef: Heb jij ICQ of MSN??
http://www.ezflash.cn/english/vbb/showthread.php?t=461
Mooi gedaan!!!!!WhiteDog schreef op 24 juli 2004 @ 16:43:
Nederlandse vertaling voor de EZ-Flash Client:
Directe download-link:
http://www.ezflash.cn/eng...hment.php?attachmentid=59
Korte installatie-instructie:
plaats Dutch.lag uit de zipfile in de directory langdata.
Start EZClient.exe op en kies uit de derde pulldown, onderaan, Nederlands
Sluit en start de EZClient.exe opnieuw op. Nu zou hij Nederlands moeten zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 24-07-2004 21:54 . Reden: Toevoeging installatie instructies ]
Ja ik verveelde me 10 minutenAnoniem: 15831 schreef op 24 juli 2004 @ 21:28:
[...]
Mooi gedaan!!!!!![]()
Directe download-link:
http://www.ezflash.cn/eng...hment.php?attachmentid=59
Korte installatie-instructie:
plaats Dutch.lag uit de zipfile in de directory langdata.
Start EZClient.exe op en kies uit de derde pulldown, onderaan, Nederlands
Sluit en start de EZClient.exe opnieuw op. Nu zou hij Nederlands moeten zijn.
Zelf gebruik ik ut progje nie, maar zie er wel een paar typfouten inzitten, zoals paswoord (1x 's') en de ene keer zeg je cart, en dan weer card etcWhiteDog schreef op 25 juli 2004 @ 04:02:
[...]
Ja ik verveelde me 10 minutenals iemand een typvout vind mag ie me steeds mailen ofzo...

Anoniem: 119532
HELP ME!!!!!!!!!!!!!
Ik kan opeens niet meer deleten..
1. Ik doe: DELETE
2. Er Staat deleted
3. Ik haal de card eruit
4. Ik doe in Gamboy
5. De rom staat er nog steeds
Wel kan ik:
1. Ik doe: DELETE
2. Er staat deleted
3. Er is ruimte vrij ik douw er een nieuwe rom op
Maar ik kan het dus niet zo doen dat het van de card af is.. De enig manier is formateren, dan is het er wel zeker van af. Ik kan dus niet ff een game deleten, maar moet er dan iets nieuws op zetten wil het echt van de card af zij
Bij het deleten schrijft hij geen nieuwe loader. Dus het lijstje van games op de cart blijft hetzelfde. Pas wanneer je iets schrijft naar de cart wordt de loader geupdated.Anoniem: 119532 schreef op 25 juli 2004 @ 18:32:
[...]Maar ik kan het dus niet zo doen dat het van de card af is.. De enig manier is formateren, dan is het er wel zeker van af. Ik kan dus niet ff een game deleten, maar moet er dan iets nieuws op zetten wil het echt van de card af zij
Wat voor een nut heeft het om iets weg te halen als je toch niets nieuws erop zet
Een work-around zou kunnen zijn om de laatste twee games weg te halen en de een-na-laatste weer terug te zetten.

Anoniem: 98316
Er zitten vier aansluitingen op je linkkabel. De eerste is voor in de GBA linkport [EXT1]. De tweede is voor in de GBA SP Battery charge [EXT2]. De derde heb je niet in gebruik, maar die is voor in de GBA wanneer je het externe batterijpack zou gebruiken. En de vierde is de enige PC-aansluiting en wel voor in je USB-poort.Anoniem: 119238 schreef op 22 juli 2004 @ 15:10:
Yoo guys,
ik heb echt een groot probleem
Het lukt me echt niet mijn XG2 flash card te gebruiken..
Als ik em aansluit op de pc en het progje open, verschijnt dit:
[afbeelding]
Betekent dit dat ik em niet goed heb aangesloten??
Help me pleazzz!!
Sluit deze kabel als eerste op de juiste wijze aan. (Eén aansluiting laat je dus ongebruikt).
Vervolgens zet je je GBA aan. Bij het dansende nintendo logo (dus vrijwel meteen) druk je op START en terwijl je deze ingedrukt houdt druk je tevens op SELECT. Je hoort nu een speciaal geluidje, dat je normaal nooit hoort. Nu kan je START en SELECT weer loslaten. Je wacht tot het dansende nintendo logo voorbij is en er enkel nog in het blauwe GAMEBOY staat.
Nu start je op de PC de XG2 software en je klikt op refresh.
Op de je GBA zou nu het XG2 Link logo moeten verschijnen en je kan nu beginnen met je kaart vol te schrijven.
Probeer eerst eens een 'wat ouder' spel, bijvoorbeeld mario kart of f-zero
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98316 op 25-07-2004 21:37 ]
Wat is de lol van dat batterijen progje eigenlijk? Ontlaadt deze de batterij volledig om zo het geheugen effect tegen te gaan?Anoniem: 75177 schreef op 23 juli 2004 @ 13:14:
Er is nieuwe software voor de EZII, versie 3.06 namelijk. Plus een stukje software waarmee je de batterijen kunt testen.
Kaartje eruit, formateren, opnieuw flashen, zelfde verhaal... niks.
Dan toch maar eens in de menuutjes zoeken en een rom check doen, die geeft bijna direct een foutmelding.
Voordat we deze nu kapot gaan verklaren zal ik hem nog wel een tijd in de adapter laten hangen om op te laden, maar komt dit iemand bekend voor? Of is er reden tot paniek?
Anoniem: 75177
De cart heeft inmiddels een nacht aan de lader gehangen maar nogsteeds hetzelfde resultaat; na het enigszins verfrommelde ezclient menuutje blijft hij hangen (meerdere roms geprobeerd inmiddels), en ook de rom check geeft na 1 seonde al de melding "error". Dus allicht toch een gare cart? Of mis ik iets?
@ Tweakerrr: Heb je mijn mails gelezen?
Ik heb ze net binnen, maar als ik een spelletje probeer uit te lezen, of in ieder geval als ik hem er in doe, dan blijft hij de hele tijd aan en uit slaan als het ware. De client flikker van actieve iconen weergeven naar niet-actieve iconen. Wat is dit?
Ik heb een vraagje over de batterij die er in zit. Is het een NiCad of een Li-Ion?
ga maar uit van een NiCad, want het 'verval' van stroom in dat ding is zo zwak als je'm niet gebruikt, dat hij, ookal laad'jem elke dag 10x helemaal op (memory effect) hij nog 3jaar lang genoeg stroom voor een save kan leveren.tranztaz schreef op 31 juli 2004 @ 10:10:
WORDT hier nog wel in GEREAGEERD?
Ik heb een vraagje over de batterij die er in zit. Is het een NiCad of een Li-Ion?
Maar dannog, Flash kan je ook maar 3000 keer of iets dergelijks flashen voordat het afsterft. Maar zo lang gebruik je dit toch niet. Dus don't worry
En anders koop je tegen die tijd een 1GB flash voor 5euro. Dus vervang je je oude ding.
Hoe kunnen er flash-systemen in ontwikkeling zijn voor een systeem dat nog lang niet in de winkel is? Niemand weet nog hoe die cartridges werken behalve Nintendo zelf en ze gaan niet zelf flash-cartridges uitbrengen voor het publiek lijkt mij.BAUKstEr schreef op 31 juli 2004 @ 13:40:
Iemand al iets gehoord over 'Flash'-systemen voor de aankomende Gameboy DS? Ik kan me voorstellen dat Nintendo een kopieerbeveiliging op de geheugenkaartjes zal zetten, maar wie weet valt er al ergens op een plekje waar ik niet gekeken heb wat over te lezen
Ze maken natuurlijk wel flash-cartridges voor officiele developers, maar die zullen er niets over vertellen vanwege de geheimhoudingsverklaring die ze moeten tekenen.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
ahh verkeerd gelezen
anyway; op die EZ-II PS kan je toch gewoon gebackupte .GBA files laden?
[ Voor 34% gewijzigd door meelmark op 01-08-2004 14:45 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Anoniem: 119960
wat doe ik verkeerd, of is de cart gewoon kapot.... de writer kan de pc namelijk wel gewoon lezen.
greetzz sonny
Probeer eens de rom te checken? In ezclient->operation->rom check.Anoniem: 119960 schreef op 02 augustus 2004 @ 16:30:
He Ik had een vraag. heb pasgeleden een ez powerstar 2 gekocht. hij kan echter de cart niet lezen, en slaat vast als ik 3.05 gebruik... ik heb de drivers 1.51...
wat doe ik verkeerd, of is de cart gewoon kapot.... de writer kan de pc namelijk wel gewoon lezen.
greetzz sonny
Ik had iets soort gelijks, flashen leek goed te gaan, maar de gba sloeg vast, net als de rom check. Wordt vervolgd...
Anoniem: 119960
Is er op het gebied van GBA flashers ook iets dat aandacht besteedt aan Linux of Mac OS X?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Naar wat ik ooit eens heb gehoord bewaart deze powerstar je saves beter, klopt dit (Hebben er dus mensen save problemen met een cart uit deze serie?). Wat zijn verder de verbeteringen t.o.v. de eerdere versie? En werken verder alle programma's/spellen ook gewoon op de 1 Gbit versie? (lijkt me van wel, maar je weet maar nooit..)
EZ-Flash niet. Ik heb al een poosje geprobeert de gasten van EZ-Flash zover te krijgen dat ze iets gingen maken, maar dat is er nooit gekomen. Zelfs aangeboden om zelf de software voor ze te schrijven (eventueel onder hun licentie voorwaarden) als ze me de specs vooe de comminucatie tussen writer en PC wilden geven. Werd wel toegezegd, maar ik heb ze nooit gehad, en reageren doen ze niet meer.dawuss schreef op 02 augustus 2004 @ 21:53:
Sorry dat ik zo met de deur in huis kom vallen, maar dat EZ Flash ziet er allemaal leuk uit, maar het is een Windows applicatie.
Is er op het gebied van GBA flashers ook iets dat aandacht besteedt aan Linux of Mac OS X?
VOor bijv. EZ-FA zijn wel Linux drivers te vinden.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dit heb ik ook met mijn EZ Flash 512 Mbit card... Welke drivers gebruiken jullie??tranztaz schreef op 30 juli 2004 @ 14:21:
Inmiddels is er versie 3.06 uit: http://www.ezflash.cn/zip/306.zip
Ik heb ze net binnen, maar als ik een spelletje probeer uit te lezen, of in ieder geval als ik hem er in doe, dan blijft hij de hele tijd aan en uit slaan als het ware. De client flikker van actieve iconen weergeven naar niet-actieve iconen. Wat is dit?
Greetz MrBaaco
@tranztas; thanks, dacht al zoiets
[ Voor 41% gewijzigd door meelmark op 04-08-2004 10:58 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
@ meelmark, in principe je spelcassette in het apparaatje stoppen en dan leest hij de data er uit en dumpt deze data op je HD. zo kom je dus aan backup-roms.
Dit topic is gesloten.