tranztaz schreef op 23 juli 2004 @ 06:42:
In feite de installatie ongedaan maken, zoals je al zei... USB wordt ook steeds opnieuw gedetecteerd als je de driver verwijderd. In feite moet je even op zoek naar de .inf file in de windows directory en deze weghalen (liever even ergens heen verplaatsen).
Maar wat ik mij enigzins afvraag, waarom heb je niks aan een usb serial converter? Het is in wezen net als een GSM, je hebt een kabel die sluit je aan op de COM-poort (serieël) of met een USB-kabel (wat dus een usb serial converter
is) Kan je wellicht toelichten waarom je er niks aan hebt? Dan begrijp ik (en anderen wellicht) het probleem beter.
Als ik het dus goed begrijp zouden de drivers van die usb serial converter gewoon moeten werken om te flashen. Als ik echter ezf-client software opstart meldt deze "no link cable". Toch probeer ik dan de gba te koppelen en aan te zetten met flash kaart erin ( start en select tegelijk ingedrukt). Er gebeurt dan helaas niets.
Volgens mij moeten er drivers geinstalleerd worden (geleverd bij het product) waardoor windows de usb-hardware herkent als "link cable". De bijgeleverde driver of gedownloade driver wordt echter niet geaccepteerd en geinstalleerd. Het "inf" file van de driver geeft de volgende tekst weer:
[Version]
Signature="$CHICAGO$"
Class=MTD
ClassGUID={4d36e970-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Provider=%Prov%
DriverVer = 04/01/2003
LayoutFile=LAYOUT1.INF
[DestinationDirs]
; By default, files will be copied to \windows\system.
EZFA.Files.Ext=10,system32
EZFA.Files.Inf=10,INF
[Manufacturer]
%Device.Mfg% = Models
[Models]
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0100
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0181
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0182
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0183
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0184
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0185
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0186
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0187
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0188
%Device.DeviceDesc% = EZFA, USB\VID_05e3&PID_0189
[EZFA]
AddReg=EZFA.AddReg
CopyFiles=EZFA.Files.Ext,EZFA.Files.Inf
[EZFA.NT]
AddReg=EZFA.AddReg
Gewoon een prima EZFA driver volgens mij maar ik krijg hem niet geinstalleerd. Ik heb het nu geprobeerd op 5 verschillende pc's met zowel win xp als win xp sp1 en geen enkele pc accepteerd hem omdat volgens win deze driver niet past bij de gedetecteerde hardware.
Ik begin al te twijfelen of het misschien aan de kabel zelf ligt.