Het GBA "backup tools" topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 12:50
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4319/full.jpg

Omdat het GBA topic nogal overspoeld raakt onder het backup tools geweld leek het ons toch maar een goed idee om een speciaal topic hier voor te maken.

De 2 meest bekende backuptools voor de GBA:

XG-Flash
Enkele XG-Flash reviews

Afbeeldingslocatie: http://www.gamegizmo.com/images/products/gba/xg_flash/xgflash256_x3.gif

Flash2Advance
Enkele Flash2Advance reviews

Afbeeldingslocatie: http://www.gamegizmo.com/images/products/gba/flash256-1_x3.gif

LET OP! Laat één ding duidelijk zijn, geen links naar ROM sites of andere vage praktijken.

[ Voor 3% gewijzigd door M@NIC op 18-04-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Zijn er eigenlijk tweakers die al een eigen homebrowsel hebben gemaakt voor de GBA?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Wat je mischien ook nog in de openingspost kan zetten is waar je ze kan kopen !

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

kareltje_de_grote schreef op 18 april 2003 @ 14:52:
Zijn er eigenlijk tweakers die al een eigen homebrowsel hebben gemaakt voor de GBA?
Ja maar dan op profesioneel niveau :P en daar gebruiken we ook wel eens flash linkers voor hoor, ideaal spul om op een echte GBA te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Ik heb net mijn XG-Flash256 binnen gekregen en ben nu een beetje aan het klooien met back-upjes maken van mijn eigen spelen. Is er nog iets, waar de meer ervaren gebruiken van zegt, dat ik mee moet opletten of kan er niet veel fouts gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Anoniem: 2557 schreef op 18 april 2003 @ 15:16:
[...]

Ja maar dan op profesioneel niveau :P en daar gebruiken we ook wel eens flash linkers voor hoor, ideaal spul om op een echte GBA te testen...
weet jij misschien hoe ik een animatie, bv een gif of avi, op mijn gameboy kan laten draaien? is daar software voor? ik heb het al een paar keer eerder aangesneden maar niemand weet een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 49158 schreef op 18 April 2003 @ 16:23:
[...]

weet jij misschien hoe ik een animatie, bv een gif of avi, op mijn gameboy kan laten draaien? is daar software voor? ik heb het al een paar keer eerder aangesneden maar niemand weet een antwoord.
Er zijn opensource movie players voor de GBA, ik heb een keer de hele Matrix trailer op GBA gezien. Die moet je volgens mij zo kunnen vinden. Een GIF player zou ik zo niet weten...met gehobby bedoelden we hier ook meer "zelf programmeren" :P

En nee, de software die wij gebruiken mag je niet hebben...sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Het bedrijf Mystik Edge heeft een leuke codec. Het is alleen een beetje heeeel erg duur. Maarja, als je het voor professionele doeleinden gaat gebruiken zal het wel goedkoop zijn :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, de Mystik player ligt op het moment effe boven mijn budget,. open-source players MrRudi?
waar kan ik die vinden (met Google iig niet of ik zoek verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27636

gnimmeL_kraD schreef op 18 April 2003 @ 19:23:
Het bedrijf Mystik Edge heeft een leuke codec. Het is alleen een beetje heeeel erg duur. Maarja, als je het voor professionele doeleinden gaat gebruiken zal het wel goedkoop zijn :P
Kolere 2500 pond :o voor een lullige codec, je mag verw8en dat je er een flinke klomp goud bij cadeau krijgt ;) >:) :9 :Y) .

Ik denk dat ik ook wel eens een back-up tool moet aanschaffen, maar welke van de 2 grote mekren raden jullie aan?
F2A
(pro) weinig spul om kwijt te raken (hardware)
(con) werkt niet soepel met GBA SP.

XG-F
(pro)werkt wel met GBA SP.
(con)Losse flasher die kan wel eens verdwijnen in me grote puinzooi.

Reviewers vind ik niet altijd even betrouwbaar, sorry jongens/meiden. en kunnen de tweakers eens vertellen wat de ervaringen ermee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Ik heb zelf alleen ervaring met de XG flash , werkt perfect!

De cart vol Flashen duurt niet lang en trekt geen power van je batterij weg met het flashen.
Ik zelf heb na het lezen van veel reviews voor deze gekozen!
En ben er reuze tevreden mee tot nu toe.(heb hem nu 2 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op 18 April 2003 @ 20:14:
Ik heb zelf alleen ervaring met de XG flash , werkt perfect!

De cart vol Flashen duurt niet lang en trekt geen power van je batterij weg met het flashen.
Ik zelf heb na het lezen van veel reviews voor deze gekozen!
En ben er reuze tevreden mee tot nu toe.(heb hem nu 2 dagen)
Is de XG Flash ook compatibel met GB roms, dus NIET GBA roms?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Als het goed is , kan je er een emulator op draaien , zodat hij ook overweg kan met GB roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

ja GB en GBC games :) en dan zelfs nog NES

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Nes roms werken wel op de XG (pocketnes). Maar helaas zijn er veel loze marketing trucs gebruikt voor de XG door de developer 'superman' (die alleen geinteresseerd lijkt te zijn in de xg2, en echt de meest wazige antwoorden op vragen geeft die ik ooit heb gezien met een commercieel product): GB en GBC is mogelijk maar dan moet je wel die bridge ertussen hebben...
Mp3 enzo is eigenlijk ook allemaal niet echt bruikbaar vanwege zware resampling. En een snes emu is technisch niet echt mogelijk.

Oh en hou er rekening mee dat pogoshell nog niet goed draait op de XG, maar hier wordt hard aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
DinoPK schreef op 18 april 2003 @ 20:27:
Nes roms werken wel op de XG (pocketnes). Maar helaas zijn er veel loze marketing trucs gebruikt voor de XG door de developer 'superman' (die alleen geinteresseerd lijkt te zijn in de xg2, en echt de meest wazige antwoorden op vragen geeft die ik ooit heb gezien met een commercieel product): GB en GBC is mogelijk maar dan moet je wel die bridge ertussen hebben...
Mp3 enzo is eigenlijk ook allemaal niet echt bruikbaar vanwege zware resampling. En een snes emu is technisch niet echt mogelijk.

Oh en hou er rekening mee dat pogoshell nog niet goed draait op de XG, maar hier wordt hard aan gewerkt.
GB GBC werken met een emulator , heb het net opgezocht , ook enkele snes games kunnen ,zoals chrono trigger en nog een paar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op 18 april 2003 @ 20:34:
[...]

GB GBC werken met een emulator , heb het net opgezocht , ook enkele snes games kunnen ,zoals chrono trigger en nog een paar .
Ok dan denk ik dat ik een aparte GB Flash kaart aanschaf voor het draaien van GB roms. Bedankt voor de info.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
henkyyyyyyy schreef op 18 April 2003 @ 20:34:
[...]

Chrono Trigger..... waar????? Heb je die link naar de emu daarvoor.... de rom trek ik wel weer uit mun SNES copybox :P

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 17:35

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik heb de flash advance pro 256 kaart met parallele linker al meer dan een jaar en werkt nog steeds perfect ook op mijn SP 8).

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Hmmm kan ik beter hier niet doen !!

[ Voor 72% gewijzigd door henkyyyyyyy op 18-04-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 09:25

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb de F2A en ondanks verschillende commentaren (ook hierboven) nog geen enkel probleem met de GBA SP. Weet iemand WELKE problemen dat zijn?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
spaceboy schreef op 19 April 2003 @ 11:04:
Ik heb de F2A en ondanks verschillende commentaren (ook hierboven) nog geen enkel probleem met de GBA SP. Weet iemand WELKE problemen dat zijn?
Op verschillende forums werd er gezegd , dat de Flashkaart niet herkend werd met
een GBA SP PAL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik kan de spellen op mijn XG kaart niet meer verwijderen :?
Als ik op delete druk, gaat de onderste spel uit de lijst weg. Ik kan dus ook niet selecteren welke ik weg wil. Als ik dan op refresh druk. komen de spellen weer terug :? Imand die dit herkent??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik kan de spellen op mijn XG kaart niet meer verwijderen :?
Als ik op delete druk, gaat de onderste spel uit de lijst weg. Ik kan dus ook niet selecteren welke ik weg wil. Als ik dan op refresh druk. komen de spellen weer terug :? Imand die dit herkent??

Wal echt cool is, is Zelda2 voor de nes op je gba sp spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan spellen alleen van beneden naar boven verwijderen, (als je het 1e wil wissen, moet je ze allemaal wissen namelijk...) dus als je de onderste weggooit, moet je eerst "flashen" om het spel te wissen. Als je refreshed zonder te flashen blijft het gewoon erop staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 19-04-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 09:25

spaceboy

Op grote hoogte

Oh ja, hoe werkt zoiets? Ik zag dat de XG ook NES spellen op je flash-kaart kon zetten. Werkt dat via een emulator? Kan dat dus NIET met de F2a?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Afbeeldingslocatie: http://www.gameboy-advance.net/img/wisebox/005.jpg deze is ook mooi

Afbeeldingslocatie: http://www.firefly-hk.com/product_image.php?imageid=31 nog een picture

mooi he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Anoniem: 49158 schreef op 19 april 2003 @ 12:43:
je kan spellen alleen van beneden naar boven verwijderen, (als je het 1e wil wissen, moet je ze allemaal wissen namelijk...) dus als je de onderste weggooit, moet je eerst "flashen" om het spel te wissen. Als je refreshed zonder te flashen blijft het gewoon erop staan.
Das best lastig dan.

Hoe zit het dan als je bijvoorbeeld een spel wilt verwijderen die in het midden zit??
Je moet dus eerst alle spellen verwijderen die eronder zitten. Op zich niet echt een ramp, maar hoe zit het met save files?? De spellen die verwijderd zijn moet natuurlijk weer erop zonder dan de save files weg zijn. Is dit dan wel mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 21:46

TdV

ken schreef op 19 april 2003 @ 16:06:
[...]
Hoe zit het dan als je bijvoorbeeld een spel wilt verwijderen die in het midden zit??
Je moet dus eerst alle spellen verwijderen die eronder zitten. Op zich niet echt een ramp, maar hoe zit het met save files?? De spellen die verwijderd zijn moet natuurlijk weer erop zonder dan de save files weg zijn. Is dit dan wel mogelijk??
Je kan de saves ook backuppen en dan weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

NoTimeRemains

I know

Wat kosten zon dingetjes nou eigenlijk?

Welke is aan te raden?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61775

Het probleem met de F2A met de GBA SP is dat de flash linker voor de paralele poort versie van de F2A de stroom van de GBA (SP) haald, Voor de GBA was dat geen probleem omdat die op 2 penlites werkte, maar doordat er in de GBA SP een accu in zit en deze niet werkt op penlites gaat er iets mis met de stroom toevoer naar de F2A, ik heb dit zelf ook ondervonden, en er zijn 2 oplossingen voor, : 1 je past de paralele poort versie aan dat die op 2 penlites werkt, wat ik zelf gedaan hebt en spaart daarmee een paar euro's uit, 2 : Je koopt de nieuwste versie van de F2A die op de USB poort werkt, en dus niet zijn stroom krijgt van de GBA, maar van de usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
HIValicious schreef op 19 april 2003 @ 18:53:
Wat kosten zon dingetjes nou eigenlijk?

Welke is aan te raden?
XG Flash 256 mbit voor om en nabij de 175 euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

nee hoor.. hier kost ie USD 126.00:
http://www.superufo.com/pp/item_detail.asp?itemID={63B4DD00-15E9-4A18-8B3E-56CA4EF91A3F}
dat scheelt nogal war

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 11:09
TheEvilCuber schreef op 19 April 2003 @ 23:07:
http://www.superufo.com/pp/item_detail.asp?itemID={63B4DD00-15E9-4A18-8B3E-56CA4EF91A3F}
dat scheelt nogal war
+ verzend kosten + invoer kosten etc... dan kom je ook daar in de buurt.

ik zie nou nogsteeds niet uit of ik een xg of flash2advance ga halen.
1. de flash2advance (nieuwe versie) is net uit, die xg bestaat alweer een tijdje.
2. volgens mij kan je met die flash2advance gewoon hetzelfde. pogo draait er ook op.
3. hij is 25 pleuro goedkoper. daz meer dan 50 gulden. vind ik nogal wat.

iemand al de nes emulator gevonden+ aan de gang gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
TheEvilCuber schreef op 19 april 2003 @ 23:07:
dat scheelt nogal war
Ik wist het dat iemand moest gaan zeggen dat ie het goedkoper kan krijgen :/

Daarom zeg ik ook "om en nabij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

sharkzor schreef op 20 April 2003 @ 18:44:
[...]
iemand al de nes emulator gevonden+ aan de gang gekregen?
Net heb ik mario 1,2 en 3 en zelda 1 en 2 op pogones gespeeld. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
TdV schreef op 20 April 2003 @ 19:35:
[...]

Net heb ik mario 1,2 en 3 en zelda 1 en 2 op pogones gespeeld. Werkt goed.
aha, k heb m nu ook gevonden.
even in de emulator geprobeert en idd, het werkt. niet helemaal 100%, maar dat komt vast omdat ik nu emulator in emulator doe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Kwam vanavond thuis van m'n werk, ligt er een prachtig mailtje tussen de standaard dreig mailtjes :P
M'n bestelling van GBAShop.nl komt deze week binnen, wooohooo!
GBA'en in de zon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
ik kreeg er net ook 1. vandaag toch maar een xg besteld. docking is wel handig ;)
levertijd 2 weken :(

ben maar alvast een berg tools enzo gaan verzamelen. ffe alvast wat mooie .gba's maken met goede nes roms erin enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 14:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

M@NIC schreef op 21 April 2003 @ 21:40:
Kwam vanavond thuis van m'n werk, ligt er een prachtig mailtje tussen de standaard dreig mailtjes :P
M'n bestelling van GBAShop.nl komt deze week binnen, wooohooo!
GBA'en in de zon 8)
mwaah... gamen in de zon valt tegen...

Met al dat tegenlicht zie je niks meer, of je moet met je rug naar de zon toe zitten en dat is nou ook niet echt ideaal (nek insmeren, hitte etc).

wel een voordeel, je kan het licht uitzetten, want je merkt toch geen verschil :), kun je langer doorspelen

BTW gebruik ik al bijna een jaar een Visoly 256mb turbocard. Werkt heel goed, alleen heb ik problemen met pogoshell 1.3. 't is me nog niet gelukt te flashen en dat ik ook games kan opstarten. Met alle vorige versies van pogoshell had ik nooit problemen, stom dat ie het nou ineens niet meer goed doet.

Die nieuwe textviewer die bij 1.3 zit is namelijk vet relaxter dan de oude. Dat boek dat er bij zit, 'Down and Out in the Magic Kingdom' wil ik eigenlijk wel helemaal uitlezen, moet dan wel met die nieuwe textviewer... maar dan doen m'n games het weer niet... irritant!

[ Voor 35% gewijzigd door Digital-DNA op 22-04-2003 01:41 ]

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Hij is vandaag op de post gedaan, hopelijk heb ik 'm morgen :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Hoeveel games passen er nou gemiddeld op zo'n kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Stond bij dat er ongeveer stuk of 7 op een 256mbit passen.
Maar ja, ik wil dat pogoshell er ook op hebben, dat zal ook wel wat ruimte innemen.
En sommige games waren ook al 128mbit toch ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
M@NIC schreef op 22 april 2003 @ 18:18:
Hij is vandaag op de post gedaan, hopelijk heb ik 'm morgen :9 8)
vet.
hoelang moest je er nou op w8ten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

ligt eraan hoe groot, tussen de 2 (2 x 128Mbit=256Mbit kaartje vol (vb: golden sun 2) of veel kleinere van 32Mbit (de meeste zijn zo groot)(vb Metroid fusion / advance wars) is dus 256/32Mbit = heel veel (8 ofzo)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

M@NIC schreef op 22 April 2003 @ 18:36:
Stond bij dat er ongeveer stuk of 7 op een 256mbit passen.
Maar ja, ik wil dat pogoshell er ook op hebben, dat zal ook wel wat ruimte innemen.
En sommige games waren ook al 128mbit toch ? :/
tot nu toe alleen golden sun 2 en sommige RPG's

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
sharkzor schreef op 22 April 2003 @ 18:36:
[...]

vet.
hoelang moest je er nou op w8ten?
M'n bestelling ging 6 April de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Dat is nog best wel veel, ik bedoel ik heb dan een GBA en als ik zo'n flash linker koop zet ik er een game op die ik graag wil spelen en ga die spelen, ik denk dat als je 8 games erop hebt staan je om het kwartier een andere gaat spelen. ik zit elke dag 2 uur in de bus om naar school te komen en die wil ik best wel besteden aan Metroid Fusion :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reken maar op 4 nieuwe games per 256mb kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Woei!
Ik heb nu ook de XG256 binnen.
Littlewriter werkt erg prettig, beter dan dat proggie wat op die floppy staat.
Er passen 8 normale spelletjes op, maar ik weet niet of dat menu er nou ook automagisch opgezet wordt omdat ik het nu niet kan testen, ik zit nl. op mijn werk. ;(
Kuru Kuru Kururin roelt vet de pan uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Anoniem: 3251 schreef op 23 April 2003 @ 12:44:
Woei!
Ik heb nu ook de XG256 binnen.
Er passen 8 normale spelletjes op, maar ik weet niet of dat menu er nou ook automagisch opgezet wordt omdat ik het nu niet kan testen, ik zit nl. op mijn werk. ;(
Kuru Kuru Kururin roelt vet de pan uit!
Waarom werkt littlewriter prettiger ??

Heb hem nog niet geprobeerd , maar wat zijn de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ziet er iets simpler uit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Anoniem: 3251 schreef op 23 April 2003 @ 12:44:
Op die flop staat een oude versie ven ezwriter geloof ik. Er is een nieuwe (2.01) uit die erg goed werkt; deze kent de nieuwste save types zodat je sonic2 bijvoorbeeld kan spelen&saven hetgeen met oudere programma's niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar ik toevallig die Matrix trailer voor de GBA kan vinden? Wil wel eens zien hoe dat op de GBA er uit ziet :) Heb al een paar links gevonden maar die zijn allemaal dood :( Die trailer is toch niet illigaal of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik zal de link over 5 minuutjes ff posten dan edit ik deze post wel ff.
behalve als ie illegaal is maar dat denk ik niet want die trailer kan je zelfs van de ofciele site downloaden :)

en waag het niet om die link voor mij te posten!! >:) :(

hier is de link:
Matrix trailer in GBA formaat
edit : klaar :) hij doet het nu als het goed is

[ Voor 59% gewijzigd door Collaborator op 23-04-2003 18:16 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan wachten wij even 15 minuten, alvast hartelijk bedankt. Kan ik ons pap nog meer imponeren met de kunsten van de GBA SP :)

EDIT:
Hartelijk bedankt, hij werkt perfect, ziet er echt goed uit, alleen het geluid is wat brak, maar dat kan aan de slechte speakers liggen, toch maar dat koptelefoon ding kopen :) Nogmaals heel hartelijk bedankt :)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 6441 op 23-04-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
ik vond ook ergens een ff10 filmpje. zag er echt niet uit! maar dat kan misschien ook aan de emulator liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:18

Leejow(saait)

Blater

is de GBA shop te vertrouwen? Ik ga trouwens ook ff kijken hoe duur het is als die dingen massaal worden ingekocht (;) @ IA). ik zit er aan te denken om een F2a USB met 128 mbit te kopen, maar 130 euro is best veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Leejow(saait) schreef op 23 april 2003 @ 19:50:
is de GBA shop te vertrouwen? Ik ga trouwens ook ff kijken hoe duur het is als die dingen massaal worden ingekocht (;) @ IA). ik zit er aan te denken om een F2a USB met 128 mbit te kopen, maar 130 euro is best veel..
Ik zal 't je morgen vertellen.
Kan m'n bestelling namelijk morgen ophalen van het postkantoor :)

Maar ik denk van wel hoor, service is iig prima _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door M@NIC op 23-04-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Leejow(saait) schreef op 23 April 2003 @ 19:50:
Ze zijn zeker te vertrouwen , ikzelf heb daar ook gekocht !
Ik koos voor ophalen , omdat ik hem dan toch even werkend kon zien.
Het is gewoon een woonhuis (gezin) , en de man liet me alles even zien!

Perfecte Service , aardige man !!

Feliciteerde me nog , omdat Feyenoord van Ajax had gewonnen !
EN ik had een Feyenoord shirt aan :D :D
M@NIC schreef op 23 april 2003 @ 19:52:
[...]

Ik zal 't je morgen vertellen.
Kan m'n bestelling namelijk morgen ophalen van het postkantoor :)

Maar ik denk van wel hoor, service is iig prima _/-\o_
Hee das toch best wel snel gegaan , maar heb je je nieuwe GBA SP al ??

[ Voor 21% gewijzigd door henkyyyyyyy op 23-04-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stomme vraag:
Wat is de snelste manier om weer in dat bootmenu te komen?
Of kan dat alleen maar door de GBA uit en weer aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Op dit moment moet je hem uit en aan zetten, met de xg2 schijnt er een soort reboot knopje op de flash kaart te komen.

Als je pocketnes bedoelt: L+R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
henkyyyyyyy schreef op 23 april 2003 @ 20:04:
[...]

Hee das toch best wel snel gegaan , maar heb je je nieuwe GBA SP al ??
Nee helaas, ga het vandaag weer proberen.
Elke woensdag middag krijgen normaal gesproken een nieuwe lading binnen.
Nou ja, vermaak me eerst ook wel met dat stipje erin.
Kreng ligt hier al 3 weken niks te doen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

code:
1
2
3
GBA SP Black - € 133
256 MBit        - € 150 + 
                        € 283

veel geld maar is het het waard?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Zo ik heb m'n bestelling, helaas nog geen nieuwe GBA SP, probeer ik morgen wel.
Maar prima verpakt en service van GBAShop.nl hoor, en ik heb een zwarte XG-Flash gekregen! :*
Zo eindelijk gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HIValicious schreef op 24 April 2003 @ 09:43:
code:
1
2
3
GBA SP Black - € 133
256 MBit        - € 150 + 
                        € 283

veel geld maar is het het waard?
ligt eraan hoe vaak je hem gebruikt natuurlijk....

ik bedoel; het aantal (goede) spellen wat je er mee kan spelen (op dit moment en wat er nog bij komt) is heel wat; maar als je er weinig gebruik van maakt... tsja.

ik heb nu al een jaar een gba + 256 mbit flashkaart (kostte mij in totaal toen nog 300 euro). en, ondanks dat ik er niet zo heel vaak op speel (1 a 2 keer per week) vind ik het het wel waard.

en laat ik het anders zeggen:
wil je zowiezo een GBA kopen; dan is het het zowiezo waard om zo'n kaartje te kopen, aangezien spellen tegenwoordig meer als 50 pleuro kostten.

en ik neem aan dat er nog erg veel goede spellen uit gaan komen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M@NIC schreef op 24 april 2003 @ 10:14:
Zo ik heb m'n bestelling, helaas nog geen nieuwe GBA SP, probeer ik morgen wel.
Maar prima verpakt en service van GBAShop.nl hoor, en ik heb een zwarte XG-Flash gekregen! :*
Zo eindelijk gamen :D
Een zwarte, hoeveel MBit is dat dan?
Die van mij is paars (256MBit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Een 256mbit :)
Jammer alleen dat die kabel wit is :P

Zit nu te kloten met pogoshell enzo, toch nog een gekloot hoor :P
Trouwens wel vervelend dat alles in mbit word aangegeven :/

[ Voor 20% gewijzigd door M@NIC op 24-04-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
M@NIC schreef op 24 April 2003 @ 11:08:
Een 256mbit :)
Jammer alleen dat die kabel wit is :P

Zit nu te kloten met pogoshell enzo, toch nog een gekloot hoor :P
Trouwens wel vervelend dat alles in mbit word aangegeven :/
Calc.exe ? ;)

Maar waarom pogoshell ?

Programmatje op de site van xg , doet het perfect ?
Of wil je liever een windows verkenner structuur zien ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Mja zag er allemaal wel leuk uit enzo, heb zonet ff geprobeert maar stelt eigenlijks weinig voor.
ROMs erop en af halen gaat alleen maar lastiger en sommige games doen het niet eens :?
Naja, ik ga dus idd weer naar dat standaard boot schermpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53

Nitai

Live the life you love.

Anoniem: 61775 schreef op 19 April 2003 @ 19:10:
Het probleem met de F2A met de GBA SP is dat de flash linker voor de paralele poort versie van de F2A de stroom van de GBA (SP) haald, Voor de GBA was dat geen probleem omdat die op 2 penlites werkte, maar doordat er in de GBA SP een accu in zit en deze niet werkt op penlites gaat er iets mis met de stroom toevoer naar de F2A, ik heb dit zelf ook ondervonden, en er zijn 2 oplossingen voor, : 1 je past de paralele poort versie aan dat die op 2 penlites werkt, wat ik zelf gedaan hebt en spaart daarmee een paar euro's uit, 2 : Je koopt de nieuwste versie van de F2A die op de USB poort werkt, en dus niet zijn stroom krijgt van de GBA, maar van de usb poort.
Of je kan je SP ook gewoon op de adapter (en dan in de stopcontact douwe) aansluiten. Nog makkelijker :) Zoals ik dat doe.....SP op het stroom, paralelle kabeltje op de SP en burnen maar :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
vet, vond net een site met gba rom release list en ook een berg patches erop voor games die niet te saven zijn met flashcards.

alhoewel ik niet vind dat er illegale content opstaat, vraag ik bij deze aan de mods of ik het hier mag vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61986

ff een vraagje

dat kabeltje om zelf spelletjes op de GBA te zetten, kan je daar ook roms opzetten?

en direct ook meerdere?

want een paar spellen zijn niet te vinden en tja, keb nog geen kabeltje met cardridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Anoniem: 61986 schreef op 25 april 2003 @ 15:54:
ff een vraagje

dat kabeltje om zelf spelletjes op de GBA te zetten, kan je daar ook roms opzetten?
Ja dat kan.
en direct ook meerdere?
Ja dat kan.

Met een flash kaart kun je idd gedownloade roms spelen op de GBA, je kunt ook meerdere roms erop zetten, middels een bootmenu selecteer je dan het spel dat je wilt spelen.

Ikzelf heb een bestelling geplaatst bij www.gbashop.nl .
Ik heb overigens meteen twee kaarten besteld omdat ik ook GBC spellen wil kunnen spelen. Hiervoor heb ik een GBA flashkaart EN een GBC flashkaart besteld.
De GBC flashkaart kan overigens niet geflashed worden op een GBA, hiervoor heb je een GB of GBC nodig, spelen is geen probleem.

Het is ook mogelijk om GBC spellen op een GBA flashkaart te spelen, hiervoor heb je dan wel een apart apparaatje nodig, een Bridge.
Met de GBA SP schijnt dit echter niet lekker in de hand te liggen, vandaar mijn oplossing. (daarnaast is het prijsverschil minimaal en kan ik dan meer roms opslaan).

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Hoe bereken ik het aantal MBits van een rom? Want ik wil graag weten hoeveel mbits ik nodig heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Leejow(saait) schreef op 26 April 2003 @ 14:30:
Hoe bereken ik het aantal MBits van een rom? Want ik wil graag weten hoeveel mbits ik nodig heb :D
8bits = 1 byte

256mbit is dus 32mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

ik ga dan toch voor de 256 versie, dan kunnen er tenminste genoeg spellen op.....
160 euro is niet veel voor zo'n ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leejow(saait) schreef op 26 April 2003 @ 15:41:
ik ga dan toch voor de 256 versie, dan kunnen er tenminste genoeg spellen op.....
160 euro is niet veel voor zo'n ding..
Tja, wat is genoeg?
Met 4 grote spelletjes is die kaart vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

binnenkort komt er een 512mb kaart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
Anoniem: 3251 schreef op 26 April 2003 @ 16:04:
[...]

Tja, wat is genoeg?
Met 4 grote spelletjes is die kaart vol.
4*50pleuro =200€ = meer dan wat een 256mbit flashkaart kost ;)

4 is echt zat. zelf speel ik meestal maar 1 of 2 spellen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Ik hoef niet perse zoveel spellen erop, als ik er maar 1 of 2 op kwijt kan ben ik blij, ik neem ze gewoon allemaal mee op CD als ik bijvoorbeeld op vakantie ga...
Waar zijn die sets trouwens goedkoop te krijgen in het buitenland, dat je ze in een Inkoopactie hierheen haalt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
its_me schreef op 25 April 2003 @ 16:05:
[...]

Ja dat kan.

[...]

Ja dat kan.
ik denk dat diegene die de vraag stelde hem nog ff een keer anders formuleren....

ik heb namelijk het idee dat diegene die de vraag stelde bedoelde
'of hij ook rom's (backups) van spellen op de GBA zelf kan zetten' de gba heeft zelf nl ook een klein geheugen in zich. (wat word gebruikt als je een multiplayer spel speelt met maar 1 cartridge)

en volgens mij PASSEN de 'backups' daar nieteens op.
en als ze er wel op passen werkt het volgens mij niet omdat de opstartprocedure v.d. rom anders is

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op 27 April 2003 @ 23:02:
[...]

ik denk dat diegene die de vraag stelde hem nog ff een keer anders formuleren....

ik heb namelijk het idee dat diegene die de vraag stelde bedoelde
'of hij ook rom's (backups) van spellen op de GBA zelf kan zetten' de gba heeft zelf nl ook een klein geheugen in zich. (wat word gebruikt als je een multiplayer spel speelt met maar 1 cartridge)

en volgens mij PASSEN de 'backups' daar nieteens op.
en als ze er wel op passen werkt het volgens mij niet omdat de opstartprocedure v.d. rom anders is
Hmm, dat zou ook kunnen ja ... overigens denk ik dat je gelijk hebt.
Er is maar weinig geheugen in de GBA.

Je hebt wel een bootkabel waarmee je een klein programma vanaf de PC op de GBA kan booten. Ook daar schijn je geen echt spel te kunnen spelen, die kabel is er meer voor developers.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Hoe zit het trouwens met het opslaan van spellen? Met een emulator gaat dit soms niet goed maar bij dit Back up systeem wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik wil dus die SP gaan gebruiken voor de mijn NGC (link kabel enz) maar als ik er een (illigale) ROM op zet, kan ik dan die connecticty zeg maar dan normaal gebruken.

Ik bedoel dus:
ik heb Metroid Prime, als ik dan Metroid Fusion (rom versie) heb kan ik van een secret gebruik maken dat samus een ander pak aan heeft. Werkt dat dan gewoon?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

HIValicious schreef op 28 April 2003 @ 08:43:
ik wil dus die SP gaan gebruiken voor de mijn NGC (link kabel enz) maar als ik er een (illigale) ROM op zet, kan ik dan die connecticty zeg maar dan normaal gebruken.

Ik bedoel dus:
ik heb Metroid Prime, als ik dan Metroid Fusion (rom versie) heb kan ik van een secret gebruik maken dat samus een ander pak aan heeft. Werkt dat dan gewoon?
jep.
maar als je een PAL metroid Prime hebt moet je el een EUR rom hebben d8 ik.
bij pokemon stadion (pal) werkte een US cart iig niet (pokemon blue/yellow)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83742

Bij www.gsmoutlet.nl hebben ze nu de Flash 2 Advance USB met 256 MB cartridge voor € 159,--. Levertijd is 10 dagen. Is goedkoper dan de GBAshop, maar heeft iemand ervaring met deze toko? Ze leveren namelijk alleen na vooruitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Leejow(saait) schreef op 28 April 2003 @ 08:36:
Hoe zit het trouwens met het opslaan van spellen? Met een emulator gaat dit soms niet goed maar bij dit Back up systeem wel?
Helaas gaat dat niet altijd goed :( maar over het algemeen wel.
Voor de games waar dit niet goed bij gaat moet een patch worden gebruikt, dit zijn er (zo heb ik ergenes gelezen) maar heel weinig.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 83742 schreef op 28 april 2003 @ 09:09:
Bij www.gsmoutlet.nl hebben ze nu de Flash 2 Advance USB met 256 MB cartridge voor € 159,--. Levertijd is 10 dagen. Is goedkoper dan de GBAshop, maar heeft iemand ervaring met deze toko? Ze leveren namelijk alleen na vooruitbetaling.
Is die winkel wel te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Leejow(saait) schreef op 28 April 2003 @ 09:36:
[...]

Voor die 5 euro bestel ik liever bij de GBAShop.nl daar hebben meerdere mensen uit dit topic al ervaring mee ... en ik ook binnen 1,5 week hoop ik ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

its_me schreef op 28 April 2003 @ 09:44:
[...]

Voor die 5 euro bestel ik liever bij de GBAShop.nl daar hebben meerdere mensen uit dit topic al ervaring mee ... en ik ook binnen 1,5 week hoop ik ;)
Dat heb ik idd ook, ik bestel trouwens onder rembours, vind ik nog veiliger dan vooruitbetalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leejow(saait) schreef op 28 April 2003 @ 09:36:
[...]

Ik zag trouwens dat ze wel 'maarliefst' 2 positieve reacties hebben bij de Shop Survey....

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 83742 op 28-04-2003 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54447

Ik zie ook dat mensen minder enthousiast zijn over de flash advance dan de xgflash. Ik heb zelf een flash advance, omdat die al groter waren waardoor er meer spellen op konden (1G bestaat, kheb 512 mb).
Is er ook iemand die ervaringen heeft met beide soorten? Wil wel eens weten wat de verschillen zijn.
Kzag trouwens ook ergens dan iemand als con voor flash advance had staan dat ie niet soepel werkt met SP, maar ik heb er nog helemaal geen problemen mee gehad. Wat voor problemen zijn dit dan, die je zou kunnen/moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 83742 schreef op 28 April 2003 @ 11:04:
[...]

Ik zag trouwens dat ze wel 'maarliefst' 2 positieve reacties hebben bij de Shop Survey....
Jij bent vast een van die gasten van die winkel, je hebt hier nog nooit gepost alleen de link naar die winkel en dat de winkel positieve reacties krijgt.

Jullie doen er zoveel mogelijk aan om de winkel te promoten, de 2e reactie van shopsurvey is ook van iemand die nog nooit gepost heeft, en ik denk niet dat mensen moeilijk gaan registreren om alleen maar shopsurvey in te vullen, dat doen alleen de winkeliers zelf...

[ Voor 27% gewijzigd door Leejow(saait) op 28-04-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Anoniem: 54447 schreef op 28 April 2003 @ 11:07:
Ik zie ook dat mensen minder enthousiast zijn over de flash advance dan de xgflash. Ik heb zelf een flash advance, omdat die al groter waren waardoor er meer spellen op konden (1G bestaat, kheb 512 mb).
Is er ook iemand die ervaringen heeft met beide soorten? Wil wel eens weten wat de verschillen zijn.
Kzag trouwens ook ergens dan iemand als con voor flash advance had staan dat ie niet soepel werkt met SP, maar ik heb er nog helemaal geen problemen mee gehad. Wat voor problemen zijn dit dan, die je zou kunnen/moeten hebben?
Ik heb dit ook gemerkt, maar volgens mij is dit gewoon gebaseerd op dat stroomprobleem dat KAN optreden. Bij de USB variant schijnt dit opgelost te zijn.

Ikzelf heb de USB Flash2Advance besteld. Ik heb m helaas nog niet, maar ik wacht geduldig af.Ik heb voor de Flash2Advance gekozen omdat er veel meer informatie over beschikbaar lijkt te zjin. Ook klopt er een hele hoop informatie op de site van de maker van de XGFlash niet, daarnaast hebben die al weer een nieuwe versie gepland staan. Ik denk dus dat support voor de oude versie snel minder zal worden.
Leejow(saait) schreef op 28 april 2003 @ 11:29:
[...]

Jij bent vast een van die gasten van die winkel, je hebt hier nog nooit gepost alleen de link naar die winkel en dat de winkel positieve reacties krijgt.

Jullie doen er zoveel mogelijk aan om de winkel te promoten, de 2e reactie van shopsurvey is ook van iemand die nog nooit gepost heeft, en ik denk niet dat mensen moeilijk gaan registreren om alleen maar shopsurvey in te vullen, dat doen alleen de winkeliers zelf...
Pst... volgens mij was zijn reactie Csynisch (schrijf je dat zo?) bedoeld ;)

[ Voor 22% gewijzigd door itsme op 28-04-2003 14:07 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leejow(saait) schreef op 28 April 2003 @ 11:29:
[...]

Haha, nee hoor. Ik ben niet bij de shop. Post niet zo vaak bij Tweakers en was mn user en ww vergeten dus heb ik maar een nieuwe aangemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

ik begrijp dat het cynisch bedoelt is, maar ik vind het verdacht dat iemand met 2 posts al gelijk over een winkel gaat beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27636

FF way off-topic.

(DING DANG DONG)
We kijken allemaal wel eens consumenten programma's.

IMHO ontstaat het meeste leed door automatische afschrijvingen, VOORUITBETALEN en vage kranten advertenties.

Ik zeg niet dat die winkel EVIL is, maar de kans is redelijk groot.

En lees altijd ff de voorwaarden.
(NOG EEN PRETTIG BEZOEK)

Kdenk dat ik toch eens met vriendelijk aankijken van me ouders ;) maar eens een XG-flash 256 ga nemen, maar nu een wat andere vraag, kan je met die lezer ook GB(C) kaarten uitlezen en de flashbare mee flashen?

En de drang om te leren programmeren srijgt al steeds meer. >:) :Y) :7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nope GB en GBC kan er niet op (of ik doe iets fout met mijn XG), .. gbashop.nl is gewoon echt te vertrouwen. Na 2 dagen (jaja lekkr snel :P ) mijn writer in huus en een leuk mail-contact.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 28-04-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

ik wil eigenlijk zo'n XG setje van 256 mb gaan halen maar nu zie ik iemand hierboven zeggen dat daar een nieuwe versie van voor de deur staat???
hoe zit dat?

(waarom?) wachten of gewoon kopen?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.