Het GBA "backup tools" topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Heeft er niemand zin om een Flash2Advance/USB/256Mbit inkoopactie op te zetten (eventueel ism GBAshop.nl). Ik zou het ook wel willen doen maar ik heb geen ervaring met inkoopacties dus....

edit:
en evt ism fok.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 28-04-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

Anoniem: 31189 schreef op 28 April 2003 @ 20:46:
ik wil eigenlijk zo'n XG setje van 256 mb gaan halen maar nu zie ik iemand hierboven zeggen dat daar een nieuwe versie van voor de deur staat???
hoe zit dat?

(waarom?) wachten of gewoon kopen?
op http://218.16.124.98/index-e.htm kun je alles daar over lezen,
in het forum ook, ene "superman" is daar moderator/ontwikkelaar die soms wat vage verhalen verteld, de XG2 is bijna klaar, specs zijn op de site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 80529 schreef op 28 April 2003 @ 21:14:
Heeft er niemand zin om een Flash2Advance/USB/256Mbit inkoopactie op te zetten (eventueel ism GBAshop.nl). Ik zou het ook wel willen doen maar ik heb geen ervaring met inkoopacties dus....

edit:
en evt ism fok.nl
ik zou het zelf niet aankunnen, ik wil wel helpen organiseren maar financieële kant is te grote verantwoordelijkheid voor moi. Ik zou evt. helpen organiseren met het een of ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

een schop:
Weet iemand al een goedkope shop voor XG flash en Flash2advance,

ik wil trouwens een lijstje hebben met pro's en contra's voor de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Leejow: www.gbashop.nl is naar mijn weten de goedkoopste shop in de nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 22:56
Owkee wat is nu het beste 256 mbit flashpakket en waar kan ik die het beste bestellen ZONDER creditcard? Er worden steeds nieuwe uitgebracht (die dan ook 20-30 euro duurder zijn) maar zijn die ook echt beter? USB hoeft niet per se maar als het 5 euro oid scheelt dan liever wel natuurlijk :)

Ohja en ik neem aan dat savegames altijd goed gaan met zo'n flashding? Enneh iemand al evaringen met GC-connectivity/multipak multiplayer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 80529 schreef op 30 april 2003 @ 18:45:
@Leejow: www.gbashop.nl is naar mijn weten de goedkoopste shop in de nl.
In de NL ja, maar buitenland mag ook voor een IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 12:50
De vraag "welke kaart is nou het beste ?" ben ik nu in korte tijd al meerdere keren tegen gekomen.
Bij deze ff het verzoek aan iedereen om eerst het topic door te lezen, en zelf wat research te doen.

Overigens ga ik 100% voor de XG-Flash O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga in de vakantie een Flash2Advance aanschaffen. Over het geheel genomen wmb een beter prijs/kwaliteit verhouding. Voor saves gebruik je gewoon PogoShell (icm met regalmatige backups natuurlijk). Dat van die batterijen is zeker voor een SP onzin want je kunt gewoon tijdens het flashen er even de accu op zetten. En hij is goedkoper (vlgns mij zon 50 eurie) dan een XG/EZ flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@leejow: mail me op sk1n47@hotmail.com (is mn rotzooiadres. Dan reply ik wel met mn gewone adres, kheb geen zin om voor hee GoT mn email openbaar te maken ;) )

edit:
gan nu op zoek naar een goedkope sjop. Hulp word op prijs gesteld

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 30-04-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 80529 schreef op 30 April 2003 @ 19:15:
@leejow: mail me op sk1n47@hotmail.com (is mn rotzooiadres. Dan reply ik wel met mn gewone adres, kheb geen zin om voor hee GoT mn email openbaar te maken ;) )

edit:
gan nu op zoek naar een goedkope sjop. Hulp word op prijs gesteld
Done,
Is wel zo handig, dan kunnen we in dit topic gewoon naar een link bijv. verwijzen als we het pro/contra lijstje afhebben.

Want, wat heeft de XGflash wat de F2a niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
M@NIC schreef op 30 April 2003 @ 18:59:
De vraag "welke kaart is nou het beste ?" ben ik nu in korte tijd al meerdere keren tegen gekomen.
Bij deze ff het verzoek aan iedereen om eerst het topic door te lezen, en zelf wat research te doen.

Overigens ga ik 100% voor de XG-Flash O-)
Er zijn niet echt veel objectieve(?) reviews te vinden over dit soort backup tools geloof ik. Daarom dacht ik dat ik hier om ervaringen kon vragen.

Maareh als ik zo het een en ander lees kan je niet echt een buil vallen aan elk van de beschikbare flashsetjes?

[ Voor 12% gewijzigd door RedruM op 30-04-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

RedruM schreef op 30 April 2003 @ 19:56:
[...]

Er zijn niet echt veel objectieve(?) reviews te vinden over dit soort backup tools geloof ik. Daarom dacht ik dat ik hier om ervaringen kon vragen.
Precies, daarom wil ik ook zo'n lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leejow(saait) schreef op 30 April 2003 @ 20:00:
[...]

Precies, daarom wil ik ook zo'n lijstje ;)
ja, maar wie heeft er EN een XG/EZ EN een flash2advance,
anders krijg je nooit een objectieve mening.

volgens mij kan je je er ook geen buil aan vallen, aan beiden zitten voor en nadelen, XG/EZ is wat duurder maar sneller bijvoorbeeld. XG/EZ heeft geen problemen met SAV`s itt tot de flash2advance, enzovoorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Bedoel je daarmee dat je gekloot hebt met de savegames als je zo'n F2A neemt?
En hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 49158 schreef op 30 April 2003 @ 20:06:
[...]

ja, maar wie heeft er EN een XG/EZ EN een flash2advance,
anders krijg je nooit een objectieve mening.

volgens mij kan je je er ook geen buil aan vallen, aan beiden zitten voor en nadelen, XG/EZ is wat duurder maar sneller bijvoorbeeld. XG/EZ heeft geen problemen met SAV`s itt tot de flash2advance, enzovoorts...
Goed goed.. dan zit er maar 1 ding op ;) :*)
Mensen zoeken die ze allebei hebben..

Zijn er ook mensen die graag foto's van hun flasher willen plaatsen?

[ Voor 12% gewijzigd door Leejow(saait) op 30-04-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat van die saves is niet waar. Ik heb in geeneen review iets negatiefs gelezen over saves op de F2A. Trouwens, het is sowieso handig om PogoShell te gebruiken en dit zorgt gelijk voor het beheren van je saves (buiten F2A/XG etc om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 80529 schreef op 30 april 2003 @ 21:19:
Dat van die saves is niet waar. Ik heb in geeneen review iets negatiefs gelezen over saves op de F2A. Trouwens, het is sowieso handig om PogoShell te gebruiken en dit zorgt gelijk voor het beheren van je saves (buiten F2A/XG etc om).
Het is wel zo dat sommige games gepatched moeten worden.
Dit is bij beide flashers het geval. Ik heb hierover genformeerd bij de gbashop.nl .
Dat de XGFlash dit niet nodig zou hebben klopt gewoon niet. Deze informatie komt namelijk van de site van de maker van de XGFlash, en daar staat wel meer dat niet klopt.

Denken jullie eraan even na te vragen of jullie een IA op t forum mogen starten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door itsme op 30-04-2003 21:57 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay,.. hij is wel sneller, dan zal dat het enigste zijn?
pogoshell vind ik niet handig, je doet er echt verder niets mee toch dan
alleen zo`n semi windows interface scheppen waaruit je je games en saves beheert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Anoniem: 49158 schreef op 30 April 2003 @ 22:01:
okay,.. hij is wel sneller, dan zal dat het enigste zijn?
pogoshell vind ik niet handig, je doet er echt verder niets mee toch dan
alleen zo`n semi windows interface scheppen waaruit je je games en saves beheert?
Pogoshell zorgt er bij de Flash2Advance ook voor dat je voor alle games op de cardridge een apart saveslot heeft. Normaal kun je maar 4 savegames op de Flash2Advance gebruiken namelijk. Er is dus een zeer groot voordeel voor Flash2Advance gebruikers. Hoe dat zit bij de XGFlash weet ik niet.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:13
its_me schreef op 30 April 2003 @ 22:32:
[...]Pogoshell zorgt er bij de Flash2Advance ook voor dat je voor alle games op de cardridge een apart saveslot heeft. Normaal kun je maar 4 savegames op de Flash2Advance gebruiken namelijk.
Hoe gaat dat dan met backuppen van saves weer naar je PC? In de linker software kun je normaal vrij makkelijk één van de vier kiezen, hoe weet je dan - als je pogoshell saves gebruikt - welk gedeelte van 't geheugen je moet opslaan (bij welke game welk stuk geheugen hoort)?

[ Voor 3% gewijzigd door Eegee op 30-04-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

TdV

its_me schreef op 30 April 2003 @ 22:32:
[...]
Pogoshell zorgt er bij de Flash2Advance ook voor dat je voor alle games op de cardridge een apart saveslot heeft. Normaal kun je maar 4 savegames op de Flash2Advance gebruiken namelijk. Er is dus een zeer groot voordeel voor Flash2Advance gebruikers. Hoe dat zit bij de XGFlash weet ik niet.
Dit is de reden dat ik voor de XG ben gegaan. De XG of EZ software deelt zelf de ruimt in voor je saves en "weet" ook hoe groot het gebied moet zijn. Voor het veelvuldig wisselen van spellen (wat menig flasher doet) is dit toch wel gebruiksvriendelijker, dus een echt voordeel voor de XG.

Grootste nadeel vind ik de support; een bedrijf dat iets namaakt van een ander (EZ namelijk waar die niet echt blij mee zijn) en vervolgens ook op de software vand e ander vertrouwt is niet echt jofel. Als EZ een beveiliging in weet te bouwen zit je zonder updates voor je XG waardoor je mogelijk geen nieuwe spellen meer kan spelen.

Een van de goedkoopste winkel is www.superufo.com = www.succes-hk.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Eegee schreef op 30 April 2003 @ 22:39:
[...]

Hoe gaat dat dan met backuppen van saves weer naar je PC? In de linker software kun je normaal vrij makkelijk één van de vier kiezen, hoe weet je dan - als je pogoshell saves gebruikt - welk gedeelte van 't geheugen je moet opslaan (bij welke game welk stuk geheugen hoort)?
Zonder PogoShell:
Zonder Pogoshell slaan de eerste 3 games hun saves in saveslot 1 tm 3 op.
Game 4 en hoger delen Save slot 4, als je in game 4 saved en dan in game 5 overschrijf je de Save van 4 dus.

Met PogoShell:
Uit de PogoShell Faq:
PogoShell unpacks it's savefile to SRAM bank 1 whenever you start a game and repacks it from that bank when you start the shell again - so if you have a save for a game (A raw 64KByte sramfile) you can just do this:

Start the game from PogoShell
Turn off your GBA, remove the cart and upload your save to bank 1
Turn on the GBA again - PogoShell should save the data into a file in the filesystem
You can use the same technique to get raw savefiles from PogoShells savefiles too of course...
PogoShell pakt dus alle Save informatie in, van de Game die je het laats hebt gespeeld staat de Save Informatie in Slot 1, de andere Savegames zijn ingepakt.

Overigens heeft PogoShell nog meer voordelen, stukje uit de FAQ van PogoShell:
Pogoshell is (at it's simplest) a replacement for the menu-program you get when you put several roms on your flash cart. But it's more than that since it actually uses a filesystem with directories so you can put roms along with other files just like you would on your computer. Pogoshell can be extended to handle different file types (like playing music, running nes and spectrum games, viewing pictures etc).
Je kunt dus bijvoorbeeld een WalkTrough bij de game op de kaart zetten :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

its_me schreef op 01 May 2003 @ 09:44:
[...]

Overigens heeft PogoShell nog meer voordelen, stukje uit de FAQ van PogoShell:

[...]

Je kunt dus bijvoorbeeld een WalkTrough bij de game op de kaart zetten :)
maar dan moet je uit je spel en je GBASP toch weer uit-en-aan zetten voor je daar weer bij kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

De XG set is bij succescompu 126 dollar, en daar komen nog verzend + BTW bij.
Ik kan alleen nergens de verzendkosten internationaal vinden. De XGflash is daar trouwens ook goedkoper dan de flash2advance../

(de euro staat trouwens erg gunstig nu tov. de dollar dus misschien word het wel goedkoop)

[ Voor 19% gewijzigd door Leejow(saait) op 01-05-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

TdV

Leejow(saait) schreef op 01 mei 2003 @ 10:08:
De XG set is bij succescompu 126 dollar, en daar komen nog verzend + BTW bij.
Ik kan alleen nergens de verzendkosten internationaal vinden. De XGflash is daar trouwens ook goedkoper dan de flash2advance../

(de euro staat trouwens erg gunstig nu tov. de dollar dus misschien word het wel goedkoop)
ik betaalde geloof ik 27.5 dollar en geen btw (werd verzonden als pc hardware twv. 300 HKD = geen drol)

[ Voor 8% gewijzigd door TdV op 01-05-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

DAn is de prijs van de Xgflash goedkoper dan hier in NL... Als je er 10 besteld, worden de verzendkosten dan niet hoger? want dan zouden we nog voordeliger uit zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Anoniem: 49158 schreef op 01 May 2003 @ 10:04:
[...]

maar dan moet je uit je spel en je GBASP toch weer uit-en-aan zetten voor je daar weer bij kunt?
Dat klopt idd, maar op vakantie heb ik mn PC niet bij me, en dan is een WalkTrough als ik vast zit wel handig. Of anders een stukje handleiding :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59023

hier is de XG FLASH nog goedkoper:
http://www.r1.com.mo/gbabackup.htm
al komt er een IA actie, ik heb interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F***, da`s wel erg goedkoop zeg,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
Als er een inkoopactie komt voor een 256 mb XG Flash, count me in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

de bezorgkosten bij die winkel zijn ook 27.50 dus dan zijn we zowiezo goedkoper uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

ik wil er ook wel 2 !!! (ik ken nog iemand die er wel 1 tje wil voor de prijs.

maruh, is die dsite wel een btje te vertrouwen :? de naam is wel erg vaag

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Dr is genoeg animo maar wie wil hem starten?
ik durf het zelf iig niet aan, ben veels te bang dat er iets mis gaat waardoor iedereen boos word enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83968

Ik heb er ook wel animo voor.
Btw : http://www.xinga.com/shop/show.php?product=GA3108 , vanaf 10 stuks 109 dollar per stuk = 98,36 euro :-) ( excl. verzenden )
Betreft hier wel de XG flash 256 mbit en het is een bedrijf in Hong Kong, dus ik weet niet hoe iedereen daar tegenover staat. Ik ken iemand die de set hier gekocht heeft en dat ging goed.
Ff dit topic volgen maar wat eruit komt.

Btw ik weet zelf ook niet meer wat het beste is. Xg is een clone van EZflash, en heb het id dat de onderdelen van de Xg redelijk sucken. Er komt ook een Xg2 aan die in juni gereleased word ( volgens superman(xg-mannetje ).
De software/support zal me redelijk aan m'n reet roesten, omdat flash2advance en xgflash allebei door littlewriter en pogoshell ondersteunt worden.
Allebei compatible met de gba sp, indien je de usb versie van flash2advance hebt.

Ik denk persoonlijk dat ze allebei ongeveer even goed hun werk doen ( xg flasht je cartridge sneller en dit gebeurt buiten je gba), maar dat je wel een beetje geluk moet hebben dat je niet net een brakke cartridge hebt ofzow. Ik geloof dat dat met de XG nogaleens het geval is.

Dus...
Dat is mijn mening, informatie zoeken vind ik maar redelijk lastig omdat er redelijk veel bullshit op i-net staat.

Ik lees net btw op de officiele site van XGflash dat 10 mei Xgflash2 al uit komt...

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 83968 op 01-05-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Zijn er al mensen die zich als organisator willen opofferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58392

Hmm ik heb ook wel interesse! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien zou ik het over een tijdje kunnen organiseren. De vraag is alleen hoeveel vertrouwen iedereen in mij heeft :p . Ik heb zelf nl niet zoveel geld dat ik voor iedereen voor kan gaan schieten dus dan zou iedereen vantevoren moeten betalen.
Ik woon ook in Tilburg dus das ook niet zo handig ( niet echt centraal )
dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18

NoTimeRemains

I know

ik wil wel meedoen... als ik weet waar het over gaat ...

[ Voor 47% gewijzigd door NoTimeRemains op 03-05-2003 16:16 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 83968 schreef op 03 mei 2003 @ 15:59:
Misschien zou ik het over een tijdje kunnen organiseren. De vraag is alleen hoeveel vertrouwen iedereen in mij heeft :p . Ik heb zelf nl niet zoveel geld dat ik voor iedereen voor kan gaan schieten dus dan zou iedereen vantevoren moeten betalen.
Ik woon ook in Tilburg dus das ook niet zo handig ( niet echt centraal )
dus...?
je hebt nog maar 2 post ja, ik denk niet dat iedereen je dan zomaar dt geld gaat geven zonder engie vorm van garantie ;)

diegene die had gaat organiseren moet toch wel minstends 1000+posts hebben lijkt me, iemand die bekend is op het forum, of die iemand in real life kent.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

HIValicious schreef op 03 May 2003 @ 16:13:
ik wil wel meedoen... als ik weet waar het over gaat ...
:P

een inkoopt actie van XG-Flash 256Mbit
er namelijk nogal wat animo voor hier

ikwil er zelf al 2 bestellen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom niet EZ Flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

TheEvilCuber schreef op 03 May 2003 @ 16:19:
[...]

:P

een inkoopt actie van XG-Flash 256Mbit
er namelijk nogal wat animo voor hier

ikwil er zelf al 2 bestellen.
count me in...
maar eerst een sp kopen :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Omdat de XG-Flash gewoon beter is.
-USB 2.0 support
-Docking station (erg handig)
-goed systeem ivm patches/saves
-NES /GB /GBC support (via emu ofzo)

Hij is gewoon goed en via deze link is ie maar 80$, de 256Mbit versie

maar we moeten eens iemand vinden die het allemaal wil regelen/ die te vertrouwen is.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus 80 dollar, das wel erggg weinig. Btw de EZ flash heeft wel een betere kwaliteit geloof ik en de xg flash is een cloon van EZflash he. Maar idd een betrouwbaar persoon nodig :P
count me iig maar in voor 80 dollartjes, dan hoef ik ook niet echt meer na te denken.
Btw is dat wel een beetje een goed/betrouwbaar bedrijfje?

Hmzl waar w8 ik eigenlijk nog op, kan ook gewoon in mn eentje bestelle :-)
Maarja net golden sun 2 binne dus die nog ff afwerke + veel aan school doen nog komende maand. Maar es ff kijke over een maand ofzow.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 83968 op 03-05-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Count me in bij een inkoopactie!!!!!

80 US Dollar = 71.25679 Euro

Dus zo'n dingetje onder de 100 Euro moet toch wel lukken ;)

First 0.5kg: USD$ 27.00
■ Follow-up each 0.5kg: USD$ 6.60
■ Arrival date : 5-6 work days

Hebben ze nog vette winst natuurlijk. Het is nl. gewoon aan onderdelen een 32Mb smartmedia-card met een ander plasticje erom, reader + usb kabel. 23Mb smartmedia kost maar 19 euro volgens de pricewatch. :7

Anders wil ik wel de inkoopactie doen zonder vooruitbetaling. Ik heb berekend dat ik het wel wil doen voor 100 euro per stuk. (Ik heb er een percentage opgezet vanwege import en btw-risico)

Afhalen in Amsterdam of overmaken wanneer ze bij mij op voorraad zijn (+ iets van 5 euroverzendkosten)

Wie doet er mee?

[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 15831 op 03-05-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 15831 schreef op 03 May 2003 @ 18:24:

Hebben ze nog vette winst natuurlijk. Het is nl. gewoon aan onderdelen een 32Mb smartmedia-card met een ander plasticje erom, reader + usb kabel. 23Mb smartmedia kost maar 19 euro volgens de pricewatch. :7

Anders wil ik wel de inkoopactie doen zonder vooruitbetaling. Ik heb berekend dat ik het wel wil doen voor 100 euro per stuk. (Ik heb er een percentage opgezet vanwege import en btw-risico)

Afhalen in Amsterdam of overmaken wanneer ze bij mij op voorraad zijn (+ iets van 5 euroverzendkosten)

Wie doet er mee?
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=258 een animocheck
Oke, ik denk dat de modjes het nu wel fijner vinden als we verder gaan met het discussieren over de Back-up tools want GoT wil/heeft verder niets te maken (hebben) met Ia's

[ Voor 5% gewijzigd door Leejow(saait) op 03-05-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Wie doet er mee?
DOE MIJ ER MAAR 2 :*)
ik kom ze persoonlijk ophalen in Amsterdam als ze er zijn (woon er)

zullen we anders een aprt topic maken voor een inkooopt actie :?, wel even eerst vragen aan de modjes.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

TheEvilCuber schreef op 03 May 2003 @ 19:29:
[...]

DOE MIJ ER MAAR 2 :*)
ik kom ze persoonlijk ophalen in Amsterdam als ze er zijn (woon er)

zullen we anders een aprt topic maken voor een inkooopt actie :?, wel even eerst vragen aan de modjes.
IA's mogen niet meer op GoT worden gehouden

kijk op laupro.nl/ia voor de animocheck

[ Voor 7% gewijzigd door Leejow(saait) op 03-05-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Leejow(saait) schreef op 03 mei 2003 @ 19:38:
[...]

IA's mogen niet meer op GoT worden gehouden

kijk op laupro.nl/ia voor de animocheck
zo raar, laatst was er hier nog een IA van NGC USB memory cards, ene maandje geleden :?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Luister, ik wil dat dit topic blijft voortbestaan dus je kan het beste mbt. IA's bij laupro terecht.

TheEvilCuber: Ja, en 2 weken daarna mocht het niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Leejow(saait) op 03-05-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Leejow(saait) schreef op 03 May 2003 @ 19:53:
Luister, ik wil dat dit topic blijft voortbestaan dus je kan het beste mbt. IA's bij laupro terecht.

TheEvilCuber: Memory cards is iets anders dan backup tools. ;)
zoals je al zegt. backup tools ;) ik wil er zelf ook leren spellen op te maken voor mijn SP

maar ik kan trouwens nergens vinden dat een mod zegt dat we niet de XG-flash of een ander backup product mogen inkopen, en M@NIC heeft notabene zelf dit back tools topic geopend :X 8)7

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

TheEvilCuber schreef op 03 May 2003 @ 19:55:
[...]

zoals je al zegt. backup tools ;) ik wil er zelf ook leren spellen op te maken voor mijn SP

maar ik kan trouwens nergens vinden dat een mod zegt dat we niet de XG-flash of een ander backup product mogen inkopen, en M@NIC heeft notabene zelf dit back tools topic geopend :X 8)7
Nee dat is niet verkeerd, maar IA's zijn hier taboe geworden. verder kletsen op laupro aub!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou zeggen, wacht totdat de XG/EZ Flash2 uit is, dan kun je overwegen die in te kopen of misschien dalen de prijzen van de oude versie. XG Flash is een cloon van EZ Flash, maar iemand zegt hier dat XG Flash slechtere kwaliteit levert? Ik weet wel dat er soms versies zijn die het niet doen en die moet je weer helemaal gaan terugsturen enzo. Dus misschien is EZ Flash een betere keus, maar wacht eerst met inkopen tot versie 2 uit is.

edit
Oja, zelf zou ik het nut niet inzien van deze IA al is het 100 euro, aangezien al koop je het zelf je uitkomt op 97 euro.
En de XG Flash 2 schijnt pas in juni te koop te zijn, ik denk zelf dat 1 maand het wachten waard zal zijn

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 59023 op 04-05-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59023 schreef op 03 mei 2003 @ 23:58:
En de XG Flash 2 schijnt pas in juni te koop te zijn, ik denk zelf dat 1 maand het wachten waard zal zijn
ja en een 512mb kaart zou al uit zijn :| dus niet, wat nou precies de geweldige voordelen van de XG2 zijn zie ik niet zo, behalve wat saven betreft.

ik heb iig niet gew88, ben blij met mijn XG1 en heb er nog steeds geen spijt van,
al heb ik wel meer betaald dan de prijzen die ik nu zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 12:50
Betreft die inkoop actie, daar heeft laupro een prachtige site voor gemaakt, daar kunnen jullie het allemaal regelen.
Zodat wij het hier weer over deze tools kunnen hebben :)
En Leejow(saait) bedoelt vast dit topic: Einde aan de Inkoopacties

TheEvilCuber > En topic openen voor een discussie kun je niet vergelijken met een topic voor een inkoop actie :?
Dat ik dit topic geopend heb staat los van of een inkoop actie is toegestaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 59023 schreef op 03 May 2003 @ 23:58:

Oja, zelf zou ik het nut niet inzien van deze IA al is het 100 euro, aangezien al koop je het zelf je uitkomt op 97 euro.
Scheelt aanzienlijk in de verzendkosten meneer, als je in je eentje 27 dollar aan verzend moet betalen is veel, ik weet niet hoeveel van die flashers er in een halve kilo gaan maar het scheelt iig aanzienlijker als je met z'n 2en bent snaptu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat snap ik, maar als je toch 100 euro exclusief verzendskosten moet betalen bij degene die de inkoop actie start, kan je hem net zo goed bestellen bij de site zelf en dan betaal 97 euro inclusief verzendskosten.
het scheelt dus aanzienlijk voor degene die de inkoopactie start, maar niet voor degene die er aan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en kunnen we nu het weer hebben over de "tools" zelf ipv hoeveel het wel of niet kost op die en die site en wel of niet met een IA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84111

Ik ga binnenkort de Flash2Advance 256M USB voor 160 euro, lijkt me wel super handig zo'n ding. Maar ik vraag me af of er binnenkort niet grotere games voor de GBA gaan uitkomen dan 256M want anders zou het natuurlijk wel een beetje zonde zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me aangemeld bij laupro
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=258
Anoniem: 84111 schreef op 04 May 2003 @ 12:05:
Ik ga binnenkort de Flash2Advance 256M USB voor 160 euro, lijkt me wel super handig zo'n ding. Maar ik vraag me af of er binnenkort niet grotere games voor de GBA gaan uitkomen dan 256M want anders zou het natuurlijk wel een beetje zonde zijn 8)7
Pssst, zou je niet even naar laupro kijken, dan kost zoiets max 100 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even verder in het topic:

De Flash2Advance, EZ-Flash, XG-Flash etc. geheugenkaarten zijn zeer vergelijkbaar. Het grootste verschil is de bijgeleverde software.

Bij de Flash2Advance wordt een mooie verpakking en een CD bijgeleverd, alle ander leveren alleen de geheugenkaart, docking en kabeltje. Daar moet je zelf de software ergens downloaden.

Flashgeheugen is de laatste tijd erg goedkoop geworden en er komen steeds meer kopieen op de markt dus er is nog kans dat de prijzen verder dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mijn XG zat netjes een floppy met de software hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Anoniem: 15831 schreef op 04 May 2003 @ 12:35:
Even verder in het topic:

De Flash2Advance, EZ-Flash, XG-Flash etc. geheugenkaarten zijn zeer vergelijkbaar. Het grootste verschil is de bijgeleverde software.

Bij de Flash2Advance wordt een mooie verpakking en een CD bijgeleverd, alle ander leveren alleen de geheugenkaart, docking en kabeltje. Daar moet je zelf de software ergens downloaden.

Flashgeheugen is de laatste tijd erg goedkoop geworden en er komen steeds meer kopieen op de markt dus er is nog kans dat de prijzen verder dalen.
tweakerrr, jij was bereid om een verdere actie te starten he?
Add me misschien ff op MSN lhvdham[at]hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
TheEvilCuber schreef op 03 mei 2003 @ 17:01:
[...]

Omdat de XG-Flash gewoon beter is.
-USB 2.0 support
-Docking station (erg handig)
-goed systeem ivm patches/saves
-NES /GB /GBC support (via emu ofzo)

Hij is gewoon goed en via deze link is ie maar 80$, de 256Mbit versie

maar we moeten eens iemand vinden die het allemaal wil regelen/ die te vertrouwen is.
Dit gaat dus voor verwaring zorgen.
Er staan hier een aantal onjuistheden mbt de XG-Flash

USB 2.0 support, bedoeld men mee dat t ook op een USB 2.0 controller werkt, hij loopt echter maar op USB 1.1. De andere USB apparaten kunnen dit ook.

DE EZ Flash heeft OOK een dockingstation, de XG-flash is er zelfs een kopie van. De Flash2Advance heeft dit niet.

Patches etc werken bij alle systemen ongeveer hetzelfde, voor sommige games is er een patch nodig om te kunnen spelen, er zijn programma's die dit tijdens t flashen vanzelf doen. (dacht Littlewriter ?) deze werkt voor de meeste flashers.

NES Support, werkt bij alle flashers. Een NES emulator op de cardridge in gameboy advance speeld de NES rom dan af.
GB/GBC support hebben ze allemaal NIET
Daarvoor is een Bridge nodig, deze werkt in elk geval bij de Flash2Advance, of het voor de EZ/XG-Flash werkt weet ik niet.
Er is een GB/GBC emulator maar deze is momenteel veel te traag.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 49158 schreef op 04 mei 2003 @ 12:44:
bij mijn XG zat netjes een floppy met de software hoor ;)
meestal is het verstandiger om de software te downloaden van internet, aangezien er meestal 'verouderde' software bij zit.

de proggels worden snel achter elkaar geupdate en vele bugs zijn er meestal alwerr uit gehaald in de nieuwere versie...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Slecht nieuws voor iedereen die nog een bestelling heeft openstaan bij gbashop.nl:

Op de site:
Op dit moment kan de levertijd oplopen tot 4 weken, ivm leveringsproblemen van onze leverancier
* itsme hoopt dat zijn bestelling er toch sneller is ;(

Niet dus :'( :(

[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 05-05-2003 15:26 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:27
its_me schreef op 05 mei 2003 @ 14:41:
Slecht nieuws voor iedereen die nog een bestelling heeft openstaan bij gbashop.nl:

Op de site:

[...]

* sharkzor hoopt dat zijn bestelling er toch sneller is ;(

Niet dus :'( :(
#$%@#$%@$#^@$#%
als het heel lang gaat duren storten ze m'n geld maar terug. importeer ik het zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
sharkzor schreef op 05 mei 2003 @ 16:37:
[...]

#$%@#$%@$#^@$#%
als het heel lang gaat duren storten ze m'n geld maar terug. importeer ik het zelf wel.
Ja daar ben ik nu dus ook over aan het denken.
Ik heb mailcontact met ze gehad:
Hoi its_me,

Ze doen daar in china op dit moment erg moeilijk met alles op tijd
versturen. We hebben vanmorgen met onze leverancier in china gebeld
en de zending waar jou set bij zit staat nog steeds daar terwijl hij
anderhalve week geleden besteld is. Nu weer omdat er een aantal
dingen niet op voorraad waren, zeiden ze. Ik verwacht dat jou set
binnen nu en 2 weken bij ons binnen is.
Sorry, maar ook wij kunnen hier niets aan doen.

Met vriendelijke groeten.
HarPet/ Marion Hofkens
Tilburg (www.gbashop.nl)
Ze reageren overigens wel heel snel altijd, dus wat dat betreft heb ik er zeker vertrouwen in. Maar met een mogelijke IA in aantocht ...

* itsme heeft overigens nog niet betaald, laat t onder rembours komen.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, SARS zorgt ervoor dat alles langer duurt. Gelukkig liggen deze dingen nu op voorraad en worden er 10 voor mij vast gehouden.

Betaling duurt zo'n 3 dagen. Transport naar Nederland zal zeker niet langer duren dan een week. Dus binnen 2½ week heb ik ze binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Oke mensjes, ik kan zelf niet meer meedoen als er een echte IA komt voor die Flashers, de animo check blijft nog tot zaterdag open zodat er misschien nog een organisator opstaat voor de mensen die meededen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik heb me aangemeld bij laupro...

heeft iemand msn op dit moment die mij dat wil uitleggen wat ik dan allemaal nodig heb...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Erg jammer dat dit topic (voor mij) verpest wordt door het inkoop actie gezeur voor een flash device. Zowieso wens ik jullie veel succes, want de levertijden zijn erg lang, en de hardware staat bekend om het aantal DOA's.

Veel leuker lijkt het mij hier te praten wat je nou allemaal met je flash card doet, en waar je naar uit kijkt.

Ikzelf gebruik mijn XG Flash (die tot nu toe echt perfect werkt, geen behoefte aan een versie 2) voor allerlei dingen eigenlijk. Ook al doet het apparaat lang niet alles wat 'Superman' belooft (understatement, wat een loser is die gast zeg), er is genoeg software op de markt waar ik mij mee vermaak (helaas nog geen pogoshell support voor de xg, maar ik mis het niet echt).

Als brandsoftware gebruik ik de ez flash 2.02 tool. Ik hoef niets te patchen, het programma is gebruiksvriendelijk en werkt gewoon goed (alleen een bug bij het afsluiten indien de usb hub uitgezet wordt (in dit geval mijn monitor)). Littlewriter heb ik mij nog niet echt in verdiept, maar op het eerste gezicht was dit iets minder gebruiksvriendelijk dan de ez software.

Verder maak ik boven mijn verwachting gebruik van de public domain roms, volkomen legaal dus!> www.pdroms.de
Misschien duf maar herg's solitaire is super verslavend (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen). Verder is hier zoveel te krijgen dat je voorlopig genoeg te doen hebt (bijv elite).

Een grote favoriet bij mij is Pocketnes. Werkelijk een wereldemulator, alleen jammer dat de scale opties games met text net niet leesbaar genoeg maken.

Erg leuke projecten die lopen lijken mij PCEadvance, iets te buggy tot nu toe, en de aangekondigde MSX en Commodore 64 emu's.

Helaas is een snes emu niet haalbaar... Alhoewel heel misschien in de toekomst.. Een genesis emu is natuurlijk ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^^ kan me hierbij aansluiten,.. de pocketnes emulator is werelds. Littlewriter heb ikwel eens geprobeerd maar dat is inderdaad niet te pruimen met de eenvoud van de 2.0 versie van de EZ-client.

uitkijken doe ik naar een stukje software om eens wat bewegende eigengemaakte beelden op mijn SP te toveren, blijkt bijna onmogelijk te zijn hier iets over te vinden, behalve dan stilstaande plaatjes (wat me tot nu toe ook nog niet gelukt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

kan je geen foto's erop zetten?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Kan wel met de slide show viewer voor zover ik het weet. Van www.gbadev.com:

So far the program accepts 10 images called image1.h, image2.h... image10.h. Use
whichever program you wish to create the header files (or stick them all in one
header file if you wish) and then run make.bat. Once you have your glorious
rom run it in your emulator or GBA and use the A button to go to the
next picture and the B button to go to the previous picture.

Je moet alles alleen zover downsamplen qua resolutie en kleuren dat het niet echt om aan te zien is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

HIValicious schreef op 06 mei 2003 @ 12:51:
kan je geen foto's erop zetten?
Op xgflash.com staat een proggie om foto's te kijken.
Je hoeft niets te resizen, alles gaat automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

en dan ik bedoel als ik met me digicam een foto maak en dan die op gba afspeel krijg je dan die foto? maar dan verkleint? scrollen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

verkleind d8 ik.

en trouwens er is gewoon een pogshell versie voor de XG-flash, stond d8 ik een link op de officiele site.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinoPK schreef op 06 May 2003 @ 10:01:
Erg jammer dat dit topic (voor mij) verpest wordt door het inkoop actie gezeur voor een flash device. Zowieso wens ik jullie veel succes, want de levertijden zijn erg lang, en de hardware staat bekend om het aantal DOA's.
Sorry daarvoor, maar het is natuurlijk ook leuk als veel mensen exact dezelfde hebben zodat je ervaringen en programma's kunt uitwisselen.
Erg leuke projecten die lopen lijken mij PCEadvance, iets te buggy tot nu toe, en de aangekondigde MSX en Commodore 64 emu's.

Helaas is een snes emu niet haalbaar... Alhoewel heel misschien in de toekomst.. Een genesis emu is natuurlijk ook niet verkeerd.
Hmmm. als een SNES al niet haalbaar is, is een C64 zeker niet haalbaar. Een C64 is nog een stukje ingewikkelder dan een SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
De commodore is veel minder geavanceerd dan een snes hoor, net als de msx en de zx spectrum gewoon een 8 bit homecomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DinoPK schreef op 06 mei 2003 @ 20:10:
De commodore is veel minder geavanceerd dan een snes hoor, net als de msx en de zx spectrum gewoon een 8 bit homecomputer.
De SNES heeft vrijwel dezelfde CPU als de C64 (65c816 ipv een 6502). Alleen het datapad naar het geheugen is 16bits ipv 8 bits, verder heeft hij dezelfde 8bits instructieset. En je beledigt me heeeeel erg om hem te vergelijken met de zx-spectrum of de msx (Beiden een Z80)

Ik bedoelde met geavanceerd de aparte geluids en beeld-chip die naast de CPU meedraaien. De SNES zat logischer en simpeler(goedkoper) in elkaar. De SNES had alleen een een eenvoudige beeld en geluids-chip. Vandaar dat er ook later cartridges uitkwamen met een aparte co-processor inbouwd (Donkey Kong Country etc.)

Meer info SNES
http://www.zophar.net/tech/snes.html
C64:
http://www.c64.priv.no/

Maar het zou natuurlijk super zijn als 1 van deze 2 machines op de GBA geemuleerd kan worden. Maar ik verwacht eerder dat het zou lukken op een PocketPC of de nieuwste Palm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alles ook even bekeken, het wordt de EZF+USB 256Mbit Kit RealTime USB Flash Linker.

Ik zie geen nadelen, alleen voordelen, geen craddle nodig: kabel gaat direct in de cart, iets goedkoper en RTC voor pokemon freaks ;)

De echte inkoopactie is nu gestart:
Gameboy Advance backup tool EZF+USB 256Mbit Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ontopic: een erg mooie site met veel achtergrond informatie over de hardware:
http://www.ziegler.desaign.de/GBA/gba.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met de docking station laad je de batterij op van de cartridge:) heb je m'n mails trouwens ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59023 schreef op 10 May 2003 @ 22:27:
met de docking station laad je de batterij op van de cartridge:)
Die laatste versie heeft zelfs geen docking station, gewoon een los kabeltje die je achter in de cartridge steekt. Klopt, het is een rechargeable knoopcel die erop zit. De USB spanning is voldoende om hem op te laden.
heb je m'n mails trouwens ontvangen?
Tuurlijk, dat kleine spul kan er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35965

Ik ben de draad nu even kwijt...
We gaan toch voor zo'n EZF (EZ-Flash) ?
Als ik naar onderstaande url kijk dan zie ik daar toch zo'n "cradle"?
http://www.ezflash.com.cn/index_eng.htm

Zit er nou wel een cradle bij? Of moet je die usb kabel rechtstreeks in de GBA cartridge proppen? :?

edit:

Volgens mij heb ik het "al" gevonden :9

Het gaat om deze dingen zeker?
http://www.r1.com.mo/gbabackup.htm
DinoPK schreef op 06 May 2003 @ 10:01:

Veel leuker lijkt het mij hier te praten wat je nou allemaal met je flash card doet, en waar je naar uit kijkt.

Ikzelf gebruik mijn XG Flash (die tot nu toe echt perfect werkt, geen behoefte aan een versie 2) voor allerlei dingen eigenlijk. Ook al doet het apparaat lang niet alles wat 'Superman' belooft (understatement, wat een loser is die gast zeg), er is genoeg software op de markt waar ik mij mee vermaak (helaas nog geen pogoshell support voor de xg, maar ik mis het niet echt).

Als brandsoftware gebruik ik de ez flash 2.02 tool. Ik hoef niets te patchen, het programma is gebruiksvriendelijk en werkt gewoon goed (alleen een bug bij het afsluiten indien de usb hub uitgezet wordt (in dit geval mijn monitor)). Littlewriter heb ik mij nog niet echt in verdiept, maar op het eerste gezicht was dit iets minder gebruiksvriendelijk dan de ez software.

Verder maak ik boven mijn verwachting gebruik van de public domain roms, volkomen legaal dus!> www.pdroms.de
Misschien duf maar herg's solitaire is super verslavend (nooit gedacht dat ik dit zou zeggen). Verder is hier zoveel te krijgen dat je voorlopig genoeg te doen hebt (bijv elite).

Een grote favoriet bij mij is Pocketnes. Werkelijk een wereldemulator, alleen jammer dat de scale opties games met text net niet leesbaar genoeg maken.

Dat is allemaal erg bruikbare informatie.. Maar bekijk het van de positieve kant: Als straks meer people zo'n tooltje hebben dan denk ik dat jij hier uiteindelijk ook wel aan je trekken gaat komen ;) Ik wist zelf niet eens dat dit soort produkten bestonden omdat ik pas sinds kort een GBA SP heb... Voor het eerst in 7 jaar dat ik een Gameboy in m'n handen heb! Ik ga speciaal voor alle tweakertjes een KDX fileserver opzetten waar we info, tutorials, sourcecode en meer van dat soort handige stuff kunnen traden :P Met andere woorden: ik zie dit wel zitten!

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 35965 op 11-05-2003 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond zo'n cradle eigenlijk wel fijn maargoed....Nu moet je heel de tijd dat kabeltje in je gba rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83968 schreef op 11 mei 2003 @ 13:09:
Ik vond zo'n cradle eigenlijk wel fijn maargoed....Nu moet je heel de tijd dat kabeltje in je gba rammen.
Zo'n kabeltje is gemakkelijker mee te nemen dan zo'n craddle. En die craddle neemt toch weer ruimte op het volle bureau in. Met dat kabeltje zijn vast in de toekomst ook meer leuke dingen te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Nieuwe winkel gevonden:

http://www.importshop.nl/

heb er geen ervaring mee btw.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831 schreef op 11 May 2003 @ 14:00:
Met dat kabeltje zijn vast in de toekomst ook meer leuke dingen te doen >:)
en dan denk je aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158 schreef op 11 mei 2003 @ 22:55:
[...]
en dan denk je aan...?
Direct de gameboy vanuit de PC aansturen, net zoals je vanuit de GameCube doet.
Gameboy als een extra display, invoer etc.

Je hebt een direct USB koppeling, dus alles is mogelijk. :7
its_me schreef op 11 May 2003 @ 22:06:
Nieuwe winkel gevonden:
http://www.importshop.nl/
heb er geen ervaring mee btw.
Leuke shop, lijkt wel iemand die met alle inkoopacties meedoet ofzo. Zijn allemaal dat soort spullen.

Wel prijzig: Flash2Advance 256M USB set (cartridge + USB kabel) kost 160 euro
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 00:11
ik heb er een besteld ik ben benieuwd

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

[.... edit ...]

[ Voor 85% gewijzigd door NoTimeRemains op 13-05-2003 15:37 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krijgen we nu in dit topic alleen zoiets van "wanneer komen ze?" "hoelang duurt het nog?"......
dat kun je beter http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=265&p=f&t=553 hier vragen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 13-05-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 49158 schreef op 13 May 2003 @ 13:32:
krijgen we nu in dit topic alleen zoiets van "wanneer komen ze?" "hoelang duurt het nog?"......
dat kun je beter http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=265&p=f&t=553 hier vragen.
Mee eens, ik heb het ding ook besteld, maar op deze manier gaat dit topic straks op slot. Beetje jammer voor een topic wat een boel mensen van ons goed kunnen gebruiken.

Weet iemand trouwens of de cartridge werkt op de GBA-cube adapter die gaat uitkomen (buitenland is er volgens mij al, dus misschien heeft het al ergens gestaan) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

is dat eigenlijk een beetje een betrouwbare site waaer ze die flashers gaan kopen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, het is qua techniek toch ander geheugen. Smartmedia, SanDisk, etc. zijn geheugens die slechts in blokken data te lezen/schrijven zijn. M.a.w. je kunt niet direct 1 geheugenadres lezen zonder het gehele blok te lezen. Dit maakt smartmedia prima geschikt voor een filesystem, maar niet voor een GBA ROM. Tevens moet het gebruikte geheugen voor een zekere minimale snelheid hebben wil het werken. Om deze redenen zijn flashcarts voor GB/GBA duurder dan Smartmedia cards.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

Hoe kan je eigenlijk je savegames weer terugzetten op het kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welk prog gebruik je?
het is bij EZ writer:
1. ga op de rom met je muis staan
2. "upload current ram to cart"

very eazy ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 17-05-2003 11:57 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.