Het GBA "backup tools" topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.333 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:21
Tweakerr heb je er nog want ik heb wel intresse ( deze week krijg ik mijn loon weer :P )

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op 20 oktober 2003 @ 20:32:
Tweakerr heb je er nog want ik heb wel intresse ( deze week krijg ik mijn loon weer :P )
Jawel, alleen nog de EZ-Flash 1 256Mb en 512Mb.

Of je kan natuurlijk meedoen met de nieuwste inkoopactie met de EZ-Flash II 512Mb :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ja maar dat gaat me te lang duren dan :) Hoeveel heb je er nog van de 256 en hoeveel van de 512 want ik wil er mischien ook meteen voor mijn collega's meebestellen :)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harley schreef op 21 oktober 2003 @ 09:03:
Ja maar dat gaat me te lang duren dan :) Hoeveel heb je er nog van de 256 en hoeveel van de 512 want ik wil er mischien ook meteen voor mijn collega's meebestellen :)
Ik geloof van allebei nog ééntje vrij. Over 2 weekjes komen de EZ-Flash II 256 PowerStar carts weer binnen. Maar eigenlijk kan je deze vraag beter stellen per e-mail of op inkoopacties.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

kan je ook snes spelen met de flash kit ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
nee, wel nes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

HIValicious schreef op 07 november 2003 @ 15:48:
kan je ook snes spelen met de flash kit ...
Gaat niet door gebrek aan knoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Thelema schreef op 18 november 2003 @ 14:46:
[...]

Gaat niet door gebrek aan knoppen :)
og ja vergeten ... :Z stom van me :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik krijg met een back-up ROM een foutmelding als ik hem probeer te spelen via mn 'EZ-Flash II' kaartje. Er staat dat de Savefile corrupt is, maar of ik die savefile nu mee upload of niet maakt niet uit, ik blijf die melding houden.

Ook kan ik de tijd in mn flash cart niet aanpassen, als ik die optie kies in het upload programma dan crasht het programma elke keer.

Iemand die me kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Formateer je cart, en voor daarna een save check uit (ram check heet die optie geloof ik). Zet dan opnieuw je roms erop en het zou weer moeten werken

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Creepy schreef op 21 november 2003 @ 23:07:
Formateer je cart, en voor daarna een save check uit (ram check heet die optie geloof ik). Zet dan opnieuw je roms erop en het zou weer moeten werken
werkt helaas niet, iemand andere opties?

Ik had er al een patch voor gevonden maar die lijkt alleen maar te werken voor emulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Thelema schreef op 22 november 2003 @ 11:19:
[...]

werkt helaas niet, iemand andere opties?

Ik had er al een patch voor gevonden maar die lijkt alleen maar te werken voor emulators.
Ik dacht dat je writer software die melding gaf, niet je spel. Dat word een andere patch zoeken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Creepy schreef op 22 november 2003 @ 11:45:
[...]

Ik dacht dat je writer software die melding gaf, niet je spel. Dat word een andere patch zoeken.
enig idee waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

uhm wrom kan ik de savs van mario en luigi niet backup en terugzetten?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

HIValicious schreef op 22 november 2003 @ 16:39:
uhm wrom kan ik de savs van mario en luigi niet backup en terugzetten?
Ik kon eerst niet saven, maar nadat ik de ROM had gepatcht kon ik gewoon saven, en ook saves backuppen en terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de rom had gepatched? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik kan juist wel saven en ik kan uhm back up
alleen ik kan de backup niet terugzettem

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

HIValicious schreef op 22 november 2003 @ 17:25:
ik kan juist wel saven en ik kan uhm back up
alleen ik kan de backup niet terugzettem
Ik ga het meteen even testen of dat bij mij wel goed werkt.

Welk programma gebruik je? Ik gebruik EZ II-Writer 1.04

edit:
werkt perfect bij mij

[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 22-11-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of het ook mogelijk is om zelf een advance cassette te maken waar je een SD kaartje in kan drukken waar de data op staat.
Er zijn voor de gamecube ook memory cards waar je sd kaartjes in kan drukken.
Dit zou echt een gat in de markt zijn!!
ram je een 512 MB sd card in je advance cassette en kun je alle games die er zijn op kwijt :D
Ik vind die flashers veel te duur, en ook slecht te krijgen.
Nou zal dat slecht te krijgen nu wel mee vallen.
2 jaar geleden heb ik het ook geprobeerd maar toen kon ik er 1 voor 450 gulden kopen :S echt belachelijk!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:03:
Ik vraag me af of het ook mogelijk is om zelf een advance cassette te maken waar je een SD kaartje in kan drukken waar de data op staat.
M.b.v. de GameWallet kun je met behulp van SM/CF cards de ROM's naar je Flash2Advance cartridge overpompen.
Je moet dus nog wel een flash cartridge hebben en in dit geval dan een Flash2Advance uitvoering.

[ Voor 17% gewijzigd door Eegee op 23-11-2003 00:08 . Reden: iets duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:03:blabla
blablabla
Het jammere van die dingen is dat ze door de spellen ondersteund moeten worden, en op dit moment ondersteund alleen het Japanse spel 'Animal Forrest +' dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:03:
Dit zou echt een gat in de markt zijn!!
ram je een 512 MB sd card in je advance cassette en kun je alle games die er zijn op kwijt :D
Ik vind die flashers veel te duur, en ook slecht te krijgen.
Nou zal dat slecht te krijgen nu wel mee vallen.
2 jaar geleden heb ik het ook geprobeerd maar toen kon ik er 1 voor 450 gulden kopen :S echt belachelijk!
Nee, dat kan niet. Het geheugen in SD/MMC/CompactFlash/etc is namelijk geen random access geheugen. Je kunt alleen in sequentieel in blokken van X bytes lezen waardoor ze niet geschikt zijn om direct te gebruiken als Game Boy ROM.

SD/MMC kaartjes zijn alleen geschikt voor streaming data of voor applicaties waarbij de leessnelheid niet belangrijk is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

even een vraagje:

Wat kost zo'n GameWallet en waar kan ik die kopen?

• unfor
weet iemand hoe die divxjes voor gba gemaakt worden? wil eens proberen om een divx tot 64 mb (512mbit) te comprimeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Flash2advance 512mbit set gekocht. Nu doet mijn linker heel erg raar. Als ik hem probeer te beschrijven loopt ie vast. Ook wil het lampje amper branden en is de kaart niet goed beschreven. Nu is mijn vraag als ik een Flash2advance koop kan ik hiermee dan mijn flashkaart beschrijven via mijn GBA SP. Ik wil hem kopen via de GBAshop voor 20 eurie.

Reactie gaarne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:53:
Ik heb een Flash2advance EZ/XGFlash(?) 512mbit set gekocht. Nu doet mijn linker heel erg raar. Als ik hem probeer te beschrijven loopt ie vast. Ook wil het lampje amper branden en is de kaart niet goed beschreven. Nu is mijn vraag als ik een Flash2advance koop kan ik hiermee dan mijn flashkaart beschrijven via mijn GBA SP. Ik wil hem kopen via de GBAshop voor 20 eurie.

Reactie gaarne
Volgens mij zijn Flash2Advance cartridges (die maar tot 256 mbit gaan) niet compatibel met die van EZ-Flash, dus de laatstgenoemde zijn niet te beschrijven met een Flash2Advance linker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Wat ik nu nog steeds niet begrijp is :

Kun je 1 spel tussen de rest verwijderen en ervoor in de plaats een ander spel op plaatsen ? of moet iedere keer ALLEs verwijderd worden ? want op een andere manier krijg ik het niet werken :(

Helaas werkt GBA.grotemeid.nl ook al niet meer en heb ik niet de nederlandse versie van EZwriter

Ps ik heb een EZIIPS256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Je moet vanaf de onderstaande verwijderen. Het beste plaats je de de meest gespeelde spellen als eerste op de cartridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Aha dus als ik op delete druk maakt het niet uit welke ik geselecteerd heb hij verwijdert gewoon de laatste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

harley schreef op 06 december 2003 @ 13:44:
Aha dus als ik op delete druk maakt het niet uit welke ik geselecteerd heb hij verwijdert gewoon de laatste ?
juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik heb een 256 mb flash2advance kaart gekocht met de mededeling dat er wel 7 tot 8 spellen op kunnen, nu is mijn vraag van welke spellen gaan ze uit en hoe groot?
Ik krijg er nl. niet meer dan 4 op en dan heb ik de kleinste uitgezocht (8mb) terwijl hij wel aangeeft dat hij 256 mb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

tja...
dan had je iets beter moeten gaan lezen :P

het is zo dat de cartidges in megabit worden aangegeven.
8 megabit = 1 megabyte.

Dus een 256 megaBIT cartridge is (256/8=32) 32 megaBYTE.

dus je kan dan maar 4 games van 8 mb (is 64 Megabit) op zetten.
maar bijv wel 8 games van 32 Mbit.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Inderdaad ik had het dus niet goed gelezen 8)7
Maar weet in ieder geval dat de kaart wel goed is nu... :)

Thnx..)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
da wist ik dan weer wel :P

wat wel jammer is is dat sommige spellen net een tikkeltje meer zijn als precies 4 of 8 mb en dan past er net geen ander spel meer bij :(

Mario en luigi Superstar is best wel een interesant spelleke. Mario advance 4 werkt helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 16:17

SkyStreaker

Move on up!

Ik kan niet op GBAshop.nl komen. De site duurt erg, erg lang met laden... Doet ie dat eigenlijk wel? (zelfs niet door tal van proxy's of andere DNS-servertjes)

[ Voor 38% gewijzigd door SkyStreaker op 08-12-2003 12:15 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

harley schreef op 08 december 2003 @ 10:01:
da wist ik dan weer wel :P

wat wel jammer is is dat sommige spellen net een tikkeltje meer zijn als precies 4 of 8 mb en dan past er net geen ander spel meer bij :(

Mario en luigi Superstar is best wel een interesant spelleke. Mario advance 4 werkt helaas niet :(
Laat me raden, je krijgt een melding dat de savefile corrupt is.. dan moet je daar een ISP patch voor downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
en waar kun je die downloaden ?

Edit lama van gameboyadvance.net ofcourse :)

bedankt iig

edit 2
nou vraagt ie om een ips file en die hebbik dan weer nie :(

[ Voor 79% gewijzigd door harley op 08-12-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

harley schreef op 08 december 2003 @ 19:14:
en waar kun je die downloaden ?

Edit lama van gameboyadvance.net ofcourse :)

bedankt iig

edit 2
nou vraagt ie om een ips file en die hebbik dan weer nie :(
Je moet dus eerst een programma downloaden om zo;n patch te kunnen gebruiken (zoals IPSwin) en dan moet je vervolgens de goede patch downloaden, bijvoorbeeld van deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Thelema schreef op 08 december 2003 @ 20:35:
[...]

Je moet dus eerst een programma downloaden om zo;n patch te kunnen gebruiken (zoals IPSwin) en dan moet je vervolgens de goede patch downloaden, bijvoorbeeld van deze site.
THnx want die patches kon ik dus weer niet vinden :( dacht ff dat je die zelf moest maken in kladblok want ik had wel een hele uitleg gevonden van hoe dat ISP gebeuren nou in elkaar stak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik heb de hele topic gelezen, maar ik ben niet de Nimble Flash tegen gekomen.

Heeft iemand enige ervaring met deze kaart?

Deze Nimble Flash like me wel wat maar ik dacht ik zal ff m'n mede tweakers vraagen 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Reptile-X op 19-12-2003 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Ik heb toch een 256Mbit EZ-Flash besteld voor 100$ + 20$ zending, omdat het beste is :P (Geloof me ik heb niets anders gedaan dan reviews lezen laatste week)
Grootste plus punt is Software otnwikkeling, en heeft ook RTC

Ik heb het bij MW Electronics besteld

WinSunX schijnt toch niet goedkoopste te zijn achteraf lees hier waarom.

Het is een goeie site met reviews op kaarten en verkoopers.

Als je toch van plan bent om een XG te kopen: DOE HET NIET, lees waarom in die review site, en kijk effe hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Het enige waar ik van baal bij de EZ-Flash is dat de support nagenoeg 0 is. Er is alleen een forum waar af en toe wat van de makers van EZ-Flash in posten. Response van hun is aan de lage kant, en als je om iets vraagt wat ze niet willen of kennen dan wordt je totaal genegeerd door ze (zoals ik dus, na een paar keer te hebben gevraagd of er Linux flash software komt, of dat het mogelijk is om dat zelf te gaan maken met wat info van hun.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

hebben meer mensen problemen met savegames die verdwijnen na een tijdje niet gespeeld te hebben?
Ik heb het namelijk regelmatig en da's best vervelend af en toe

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Nog niet ( wel al meer als anderhalve week niet aangekeken :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
rajackar schreef op 23 december 2003 @ 17:39:
hebben meer mensen problemen met savegames die verdwijnen na een tijdje niet gespeeld te hebben?
je moet hem ook af en toe even in de lader drukken, zodat die save batterij oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik heb er nooit last van..
Ik laat hem eens in de week ff een uurtje in de lader zitten (als ik er weer eens de nieuwste releases download.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
rajackar schreef op 23 december 2003 @ 17:39:
Lees de rest van het topic (vooral het begin) nog ff. Je moet je cartridge af en toe opladen om je saves niet kwijt te raken. Een andere optie is natuurlijk het opslaan van je savegames op de pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op 19 december 2003 @ 04:44:
Als je toch van plan bent om een XG te kopen: DOE HET NIET, lees waarom in die review site, en kijk effe hier
ik heb mijn XG 256 al ruim een jaar, werkt prima, nooit last mee gehad en ik gebruik hem echt vrij frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Creepy schreef op 19 december 2003 @ 08:58:
Het enige waar ik van baal bij de EZ-Flash is dat de support nagenoeg 0 is. Er is alleen een forum waar af en toe wat van de makers van EZ-Flash in posten. Response van hun is aan de lage kant, en als je om iets vraagt wat ze niet willen of kennen dan wordt je totaal genegeerd door ze (zoals ik dus, na een paar keer te hebben gevraagd of er Linux flash software komt, of dat het mogelijk is om dat zelf te gaan maken met wat info van hun.)
Sorry ik boedelde eigenlijk EZFA, ik heb dus een EZFA besteld en die hebben de beste support, op hun site en op gbatemp, de maker van de software is heel active in deze forums, en updates blijven komen, goeie support en updates :Y)
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:19:
[...]

ik heb mijn XG 256 al ruim een jaar, werkt prima, nooit last mee gehad en ik gebruik hem echt vrij frequent.
Jij bent een van de weinige gelukige ;) want als je de GBA forums rond zeilt dan begrijp je waarom.

Trouwens als iemand goed overzicht will hebben over flash karten en verkoopers daarvan ga naar deze site: http://www.goldensun-syndicate.net/gbaflash/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

iemand al een idee hoe ik mijn superstar saga save kan terug zetten?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Pewwy schreef op 27 december 2003 @ 12:46:
[...]
Lees de rest van het topic (vooral het begin) nog ff. Je moet je cartridge af en toe opladen om je saves niet kwijt te raken. Een andere optie is natuurlijk het opslaan van je savegames op de pc ;)
Moet je hem dan in die PC cradle duwen of is in een aanstaande GBA ook goed?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help :) !!!

Ik kom er niet meer uit ...zeker niet meer sinds die overzichtsite die iemand hier linkte.
Laat me duidelijk zijn het moet een 512 card worden

mijn twijfels tussen :

*EZ Flash 512M USB

zegt hij niets over op die site behalve dat ze zeldzaam zijn ,maar lijkt mij wel een goede kaart

http://shop.01media.com/en/info.asp?ProductID=11147

*EZ2 Powerstar

Allemaal poitieve dingen over die kaart ,maar dan komt hij met het om de 3 weken moeten opladen van die kaart en is het ineens een slechte kaart ?

bijkoimend voordeel is dat deze via de inkoopactie te verkrijgen is .

*EZ-F Advance

Deze kaart zou het voor mij zonder twijfel winnen alleen 1 probleempje ik kan hem nergens vinden met 512 ...bestaat die niet ?

Graag wat ervaringen het gaat toch om geld besteden op de meest vage sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
rajackar schreef op 30 december 2003 @ 11:58:
[...]

Moet je hem dan in die PC cradle duwen of is in een aanstaande GBA ook goed?
Volgens mij in de cradle, in de GBA lijkt hij wel wat op te laden, maar niet genoeg. Maak ook gewoon backups van je saves als je een tijd niet speelt, is relatief snel en makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 12:06:
Help :) !!!

Ik kom er niet meer uit ...zeker niet meer sinds die overzichtsite die iemand hier linkte.
Laat me duidelijk zijn het moet een 512 card worden

..blablabla..

Graag wat ervaringen het gaat toch om geld besteden op de meest vage sites :)
Lekker met de IA meegaan. Als het goed is komt er ook een 512 Powerstar, dus je kan het best nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die moet de 1ste week van januari komen geloof ik ?

lijkt me een goeie iig ....dus die IA is goed te vertrouwen neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ja hij is 100% te vertrouwen (eigen ervaring)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
TheEvilCuber schreef op 30 december 2003 @ 12:38:
Ja hij is 100% te vertrouwen (eigen ervaring)
Agree, heb voor meerdere mensen deze apparaten bij hem gekocht, en alles is altijd goed geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dan ga ik denk ik toch maar voor de powerstar 512 ,want het enigste nadeel lijkt me dat opladen en daar kan ik wel mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
och... gewoon 1x in de zoveel tijd een paar uurtjes in de lader... geen idee wanneer ie leeg is... maar gaat volgens mij makkelijk een maand mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 18:37:
Mooi dan ga ik denk ik toch maar voor de powerstar 512 ,want het enigste nadeel lijkt me dat opladen en daar kan ik wel mee leven
Dit is toch zowiezo met elke kaart lijkt me? Er zit overal tenminste een batterijtje in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna elke...
de ez flash advance laadt op terwijl je speelt dus dan hoef je hem nooit apart te laden ,maar dat ding heb ik nog niet gevonden in 512 jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

EZFA 512 bestaat ook nog niet ;) dat is de reden waarom jullie het niet kunnen vinden. Op de officiële EZFA site is het tussen de products te vinden maar maker (Borden) van EZFA zegt in de forums dat eerste problemen opgelost moeten worden in alle 512 kaarten voor dat hij 512 kaarten uit kan brengen, ik weet ook niet waarom op de products pagina te vinden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 20:04

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Even een vraag tussendoor - hoe kon je ook al weer meerdere pagina's in het bootmenuutje krijgen van de EZ-Flash ? Als ik meer dan 8 ROMs flash dan kan ik niet boven de 7 ROMs in het menu komen... tips anyone?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet af en toe roms zonder intro rondzweven ....is daar een programma voor en hoeveel kan je ermee winnen of heeft het eigenlijk geen nut ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Even een vraagje, op deze site : http://www.gsmoutlet.nl/bestellen.html verkopen ze de flash 2 advance voor een redelijke prijs.

hebben mensen ervaring met deze shop en wat is een bridge set ?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:21

Wekkie

Yeah

H3llsing schreef op 03 januari 2004 @ 20:57:
Even een vraagje, op deze site : http://www.gsmoutlet.nl/bestellen.html verkopen ze de flash 2 advance voor een redelijke prijs.

hebben mensen ervaring met deze shop en wat is een bridge set ?
IK ken ze niet, maar als ik er een zou kopen dan zou ik gaan voor Importshop. Zijn inmiddels al aardig bekend geloof ik. Goede feedback aan klanten met problemen ( bekijk het forum maar eens ).

offtopic:
Ook maar eens in de discussie mengen, heb mezelf afgevraagd of ik zo'n ding niet moest. Maar ben tot de conclusie gekomen dat het je tóch de spellen minder uitspeelt etc... Oja, ik ben geen medewerker van importshop ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkie op 03-01-2004 21:44 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Het gaat mij er vooral om dat ik me spullen krijg, niet dat ik een zak zand krijg via rembours..

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil er ook een kopen, wie kan mijn meer vertellen, over welke de beste is in prijs/kwaliteits verhouding etc,

En waar ik hem het best kan kopen uiteraard.

Ps: Ik heb een GBA SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:21

Wekkie

Yeah

H3llsing schreef op 03 januari 2004 @ 22:48:
Het gaat mij er vooral om dat ik me spullen krijg, niet dat ik een zak zand krijg via rembours..
Ik ken iemand die er daar een heeft besteld ( importshop ) en volgens hem ging alles gewoon goed...

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ik heb de mijne via de Inkoopactie van ia.net en die werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anny tips voor een 256 of 512 ...bijv mario & luigi (16mb) is dat een uitzondering of kunnen er straks nog maar 2 spelen op 1 cartridge ?
zit toch een leuk prijsverschil in dus kom maar op met je argumenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
het eerste 32mb spel is al gesignaleerd en dat is Minna No Ojisama. Maar goed dat zou dus nog op de 256 passen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 20:04

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

iNSaNe-oNe schreef op 31 december 2003 @ 16:21:
Even een vraag tussendoor - hoe kon je ook al weer meerdere pagina's in het bootmenuutje krijgen van de EZ-Flash ? Als ik meer dan 8 ROMs flash dan kan ik niet boven de 7 ROMs in het menu komen... tips anyone?
Niemand? Ik heb het wel eens voorbij zien komen, maar kan het niet meer terug vinden....

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze is ook goed www.gbashop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat vinden jullie nou het beste tussen:

- Flash2Advance
- XG-Flash2
- EZF- Advance

En wat zijn nou de belangrijkste verschillen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:02:
Maar wat vinden jullie nou het beste tussen:

- Flash2Advance
- XG-Flash2
- EZF- Advance

En wat zijn nou de belangrijkste verschillen ?
Je bent de beste vergeten. De EZ-Flash II PS. ;)
Grootste verschil met de anderen: lager stroomverbruik, snel, RTC en cheatopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 31 december 2003 @ 16:21:
:o Als je gewoon verder naar beneden scrollt gaat ie vanzelf naar de 2e pagina, ik heb al zo'n 30 PD spellen op de cart gezet. Je blijft scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Heeft iemand misschien een idee of ik originele savegames kan backuppen en terug kan zetten? Heb namelijk de Sapphire editie van Pokemon gekocht met GBA erbij, maar ik kan de save-game alleen opslaan en niet terugzetten. Gebruik er trouwens EZwriter 2.06 voor... Ik hoopte namelijk mijn oude savegames erin te kunnen zetten, zodat mijn vrouw en ik samen kunnen spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

wat is jouw ervaring ? zijn ze een beetje snel ? kan je spul terug sturen wat kapot is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is jouw ervaring ? zijn ze een beetje snel ? kan je spul terug sturen wat kapot is ?[/quote]

Als je ze een mailtje stuurt met een vraag krijg je meestal binnen een uur reactie, maar meestal sneller. Ik had mijn pakje met rembours zending de volgende dag al in huis. Heb je problemen met iets, dan nemen ze direct contakt met je op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pewwy schreef op 04 januari 2004 @ 20:47:
Heeft iemand misschien een idee of ik originele savegames kan backuppen en terug kan zetten? Heb namelijk de Sapphire editie van Pokemon gekocht met GBA erbij, maar ik kan de save-game alleen opslaan en niet terugzetten. Gebruik er trouwens EZwriter 2.06 voor... Ik hoopte namelijk mijn oude savegames erin te kunnen zetten, zodat mijn vrouw en ik samen kunnen spelen :D
Je kan hem alleen terugzetten op de EZ Flash, niet op de originele cart.
Daarvoor heb je een savefix nodig, die kan je wel vinden met Google.

Voor meer tips en truucs:
http://gba.grotemeid.nl/
http://www.inkoopacties.net/ia/4x73dg4s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 08:05:
[...]

Ok, thanks. wilde hem alleen terugzetten op de originele cart...

Iemand misschien een idee of die externe memorysticks werken die je voor de GBA kunt kopen? Ik vind 1 save game te weinig voor een spel als pokemon, en die RTC optie is te leuk om zeg maar niet te gebruiken (EZFA1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 11:11
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 08:05:
[...]

Mmm wel zwak dat de EZ Flash niet terug naar een originele cart kan schrijven. Zo een domme Memory Stick kan het dan wel, of is dat alleen omdat de Memory stick GBA's hardware gebruikt, en dit stuk van de hardware niet aanwezig is op de EZ Flash linker ? ... Zou logisch klinken, maar toch. EZ Flash is al vrij prijzig, ze zouden het er toch al eens hebben mogen inbouwen :p

Nuja tweakerrr, niet van plan om een inkoopactie te organiseren rond zulke memory sticks ? :)

P.s.: Ik hoop dat dat mailtje van China snel gaat komen, want ik heb me al hevig moeten inhouden om er vragen over te stellen op het inkoopacties forum :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmegaII schreef op 07 januari 2004 @ 02:55:
[...]
Mmm wel zwak dat de EZ Flash niet terug naar een originele cart kan schrijven. Zo een domme Memory Stick kan het dan wel,[...]
Neej, zo'n memorystick kan je geen games, geen savegames op zetten. Alleen maar filmpjes, mp3's ebooks etc. Die binnen zijn eigen software af te spelen is.

Gewoon Flashgeheugen is veel te traag om voor Games te gebruiken. Gewoon flash is alleen goed bruikbaar voor sequentieele data. Dus waarbij alle informatie netjes op volgorde achter elkaar wordt ingelezen. Willekeurige toegang tot verschillende plekken in het geheugen is traag met gewoon flash, daarom kan je ook niet snel zoeken in die mp3's met memorystick. Dit zou gedeeltelijk opgelost kunnen worden met een grote cache, maar dat is natuurlijk ook prijzig.

Daarom zijn GBA Flash carts zo duur. Daar zit een speciale controller in met cache en supersnel synchroon aangestuurde low-power flash geheugen.

Daarnaast zijn er een aantal soorten gamesave. Zoals codes, eeprom, flash en sram.

Elke softwarefabrikant kan zijn manier ontwikkelen hoe de savegames opgeslagen worden. Ook in hardware.

Er komen regelmatig updates van de software uit dat een nieuwe manier gaat ondersteunen. Dus oude games gaan altijd automatisch goed. Alleen bij de nieuwste heb je soms een patch nodig totdat de laatste updates er zijn.
Bij carts van andere fabrikanten heb je zelfs voor de oude games nog een patch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Waarom zou je een gba back-up tool nodig hebben???

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
rakker zero schreef op 07 januari 2004 @ 09:17:
1 - Om zelf software en games te kunnen maken voor de GBA
2 - Om je savegames en games te kunnen backuppen. En aangezien er meerdere games op 1 flash-cartridge kunnen scheelt dit weer cartridges zoeken.
3 - [sub]En nog iets wat wat minder legaal is..... [sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

rakker zero schreef op 07 januari 2004 @ 09:17:
Recht voor z'n raap, om illegaal spellen te kunnen spelen op je GBA
en als je nog zou kunnen developen dat je zelfgemaakte spellen kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmegaII schreef op 07 januari 2004 @ 02:55:
[...]

P.s.: Ik hoop dat dat mailtje van China snel gaat komen, want ik heb me al hevig moeten inhouden om er vragen over te stellen op het inkoopacties forum :p
Ik ook :) als ik alleen maar weet dat er een bevestiging is dat het komt gaat mijn betaling de deur uit .
Tis allemaal nog zo onduidelijk dat ik nog even wacht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 08:27:
[...]

Neej, zo'n memorystick kan je geen games, geen savegames op zetten. Alleen maar filmpjes, mp3's ebooks etc. Die binnen zijn eigen software af te spelen is.
... <knip>
Mmm, ik heb de indruk dat je het over een ander soort memory stick hebt.

Ik heb het over DIT (GBA/SP Super Memory Stick 4M) product.

HIER staat namelijk in de FAQ :
Q: How to overwrite the SMS game record data to GBA cart?
A: Select option 1- "SMS File Manager" and select a record that you want to overwrite. And then press button "A" to choose it, and press "A" again to confirm overwrite the SMS save data to GBA cart.
En ik vroeg me dus af of deze FAQ wel 100% correct is, en als dat zo is waarom je zulks niet zou kunnen met bvb een EZ flash card ( of ander backup-tool variant ).
Het lijkt me gewoon raar dat je met zulk een stick het wel zou kunnen terwijl je met een backuptool rechstreeks informatie kan sturen naar de originele cart.

Het lijkt me trouwens best wel een interesant product om een IA over te doen mocht je dit echt niet kunnen met een backuptooltje.

[ Voor 6% gewijzigd door OmegaII op 07-01-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik zie dat die dingen bij GBAshop.nl 9euro kosten.

Lijkt mij best een interessant iets als je er ook daadwerkelijk saves van je flash cart kan overzetten naar de originele cartridge.
Of weet iemand daar nog een andere manier voor?

edit:
alleen rekenen ze daar 7,50 verzendkosten bij vooruitbetaling..

misschien iemand die in de buurt van Tilburg woont en een kleine inkoopactie kan regelen? je kan namelijk ook gratis afhalen daar.

[ Voor 31% gewijzigd door SD5k op 07-01-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OmegaII schreef op 07 januari 2004 @ 19:15:
[...]
Mmm, ik heb de indruk dat je het over een ander soort memory stick hebt.
[...]
Inderdaad, ik dacht aan zo'n am3 of GBA movie player:
http://www.play-asia.com/paOS-17-74-ez-71-6.html
En ik vroeg me dus af of deze FAQ wel 100% correct is, en als dat zo is waarom je zulks niet zou kunnen met bvb een EZ flash card ( of ander backup-tool variant ).
Het lijkt me gewoon raar dat je met zulk een stick het wel zou kunnen terwijl je met een backuptool rechstreeks informatie kan sturen naar de originele cart
Die FAQ is lijkt me wel correct maar incompleet. Er staat niet hoeveel geheugen die cart heeft en hoe je de BIOS kan updaten.
Even the third-party not-official memory type (need to upgrade BIOS).
Dit is exact hetzelfde probleem als met de EZ flash. Wanneer er een nieuwe memory type is dan moet eerst de software ge-updated worden voordat die ondersteund is. Gelukkig is de EZ Flash is zo flexibel ontworpen dat alle nieuwe save-types ondersteund worden door een simpele software aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Geheugen is van 4 tot 64Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thelema schreef op 07 januari 2004 @ 21:10:
Geheugen is van 4 tot 64Mbit.
Ik heb alleen een 4M versie kunnen vinden :?

FAQ

Q: How to enter the SMS(GBA super memory stick) menu screen?
A: Firstly, plug in the GBA cart and SMS. When switch on your GBA, press the "select"+"start" button at the same time. Hold on until you hear one "DIN" sound. Then, the menu screen appears.

Q: How to backup the GBA cart save to SMS?
A: Select option 1 -"SMS File Manager". Then press "start" button to add one new record(backup the GBA cart save to SMS. Lastly, press button "A" to confirm the operation.

Q: How to overwrite the SMS game record data to GBA cart?
A: Select option 1- "SMS File Manager" and select a record that you want to overwrite. And then press button "A" to choose it, and press "A" again to confirm overwrite the SMS save data to GBA cart.

Q: How to exchange the SMS save data between 2 SMS?
A: Select option 2-"SMS-SMS Copy". And then press button "A" to load the data of the first SMS to GBA. Then pull out the first SMS and plug in another SMS. The system will overwrite the record to the second SMS automatically.

Q: How to run the game in SMS menu?
A: Select option 5-"Run Game in Cartridge" and press button "A".

Q: How to check the memory status of SMS?
A: You can see the information "Space:????/1899" in the main menu screen, 4M have 1899 blocks free memory size.

Q: How can I enter the SMS manager screen while playing the game?
A: Sorry, you cant do that. You can enter the SMS manager screen when you turn on your GBA only.

Je kan dus niet in het menu tijdens het gamen volgens deze faq. |:(

Die 4M heeft dus 1899 blocks, waarschijnlijk heeft ie dus 4Mbit flash waarvan na de bios minder dan 2Mbit bruikbaar is. Dus er past maximaal 1 Pokemon savegame op die je niet met dit handige tooltje kan aanpassen:
http://www.retrogames.com/cartlist/pokesave.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Behoorlijk nutteloos dingetje dus :)

Nog een vraag aan jou Tweakerrrr:

Weet jij een manier om gebackupte saves op de originele cart te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thelema schreef op 07 januari 2004 @ 21:43:
Behoorlijk nutteloos dingetje dus :)
Best grappig en goedkoop om mee te spelen. Met de EZ Flash zou je de bios waarschijnlijk wel zo kunnen aanpassen dat hij PocketNES draait.
Ik heb al een mailtje uit china terug, ik zou voor 9 euro incl. verzendkosten (postzegel) een inkoopactie van de 4M versie kunnen doen. De 8M bestaat inderdaad ook, die zou op zo'n 15 euro komen.
Weet jij een manier om gebackupte saves op de originele cart te zetten?
Gewoon de originele cart in de EZ-Flash reader stoppen. Zo heb ik zelfs een savegame van een emulator op de originele cart kunnen zetten. Dit werkt alleen wanneer de software de cart al kent.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 22:42 . Reden: 8M versie erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:14:
Best grappig en goedkoop om mee te spelen. Met de EZ Flash zou je de bios waarschijnlijk wel zo kunnen aanpassen dat hij PocketNES draait.
Ik heb al een mailtje uit china terug, ik zou voor 9 euro incl. verzendkosten (postzegel) een inkoopactie van de 4M versie kunnen doen. De 8M bestaat inderdaad ook, die zou op zo'n 15 euro komen.
in dat geval:
count me in :)
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 22:14:
Gewoon de originele cart in de EZ-Flash reader stoppen. Zo heb ik zelfs een savegame van een emulator op de originele cart kunnen zetten. Dit werkt alleen wanneer de software de cart al kent.
Werkt dit ook met Metroid Fusion?
en dan met EZ-II Writer 1.02 (met nieuwere versies kan ik de RTC niet gelijk zetten nameljk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
Je kan desnoods ook gewoon ff de firmware van de EZ-II upgraden save game erop zetten en downgraden ?

Wel tof om te weten dat het gewoon met de EZ-II ook kan.
Maar ik ben zeker ook geintereseerd in de 8M versie ervan :)

Wel idd jammer dat je niet erin kunt ingame, en ook dat er geen concurrentie is op dat gebied op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal :)
Ik weet niet of iemand anders dit al gevraagd had, maar ik kon het niet echt vinden.
Maar heeft iemand ervaring met deze GBA Flash Linker & 256M Flash Card(USB) van Sagame?
Hier een linkje:
http://www.hotbit.nl/product_info.php?products_id=254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 01:05:
[...]
Ik weet niet of iemand anders dit al gevraagd had, maar ik kon het niet echt vinden.
Maar heeft iemand ervaring met deze GBA Flash Linker & 256M Flash Card(USB) van Sagame?
Ken ik niet. Maar is toch totaal niet interessant? Is een onbekende kaart, waarschijnlijk een clone van de oude EZ Flash I of misschien wel de oude Flash Advance (met maar 1 soort save).

Bij http://www.inkoopacties.net/ia/4x73dg4s/1 heb je de EZ Flash II PS voor 125 euro.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.