die leaked footage ziet er toch wel top uit heur 
ik denk imo dat het een marketing truc is...dnf goes gold
ik denk imo dat het een marketing truc is...dnf goes gold
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Een film met twee uur lang Duke Nukem die aliens afslacht op de meest gruwelijke manieren en constant one-liners uitspuugt was alles dat nodig was om 3DRealms te redden.defiant schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:51:
Ze moeten gewoon een film/docu maken over het development proces van DNF en dat aan de man gaan brengen, inkomsten gegarandeerd
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
New press release from Apogee Software regarding Duke Nukem coming next week.
[ Voor 16% gewijzigd door Gusev op 10-05-2009 23:09 ]
Alleen jammer dat die apogee helemaal NIETS te maken heeft met 3drealms. Joe Siegler heeft het allemaal uitgelegd 3drealms = apogee LTD. Apogeesoftware is een bedrijf dat heeft betaald voor de naam apogee en en voor de IP. Het is een compleet apart bedrijf. Geen onderdeel van Apogee, LTD.Gusev schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:04:
Misschien wat hoop voor de mensen die denken dat dit allemaal een stunt is![]()
Officiele twitter van Terry Nagy (CEO ApogeeSoftware):
[...]
Apogee is opnieuw in het leven geroepen, er gaan geruchten dat het wellicht de bedoeling was om 3drealms de das om te doen en in te leven bij het nieuw leven in geblazen apogee en dat alle werknemers dus daadwerkelijk ontslagen zijn bij 3drealms maar ondergebracht zullen worden bij Apogee. Echter vind ik dat allemaal wel sterk hoor en ik zou het voordeel daarvan niet zien. Alhoewel weet ik niet waar George Broussard toe in staat is.Adlermann schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:07:
[...]
Alleen jammer dat die apogee helemaal NIETS te maken heeft met 3drealms. Joe Siegler heeft het allemaal uitgelegd 3drealms = apogee LTD. Apogeesoftware is een bedrijf dat heeft betaald voor de naam apogee en en voor de IP. Het is een compleet apart bedrijf. Geen onderdeel van Apogee, LTD.
[ Voor 7% gewijzigd door CR35 op 11-05-2009 00:01 ]
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze zijn gaan rommelen met de IP rechten of juridische contracten en hiervoor trucs uithalen om dit weer in andere/nieuwe vormen te gieten. Maar dat lijkt me allemaal inderdaad een beetje vergezocht.CR35 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:57:
Apogee is opnieuw in het leven geroepen, er gaan geruchten dat het wellicht de bedoeling was om 3drealms de das om te doen en in te leven bij het nieuw leven in geblazen apogee en dat alle werknemers dus daadwerkelijk ontslagen zijn bij 3drealms maar ondergebracht zullen worden bij Apogee. Echter vind ik dat allemaal wel sterk hoor en ik zou het voordeel daarvan niet zien.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Blijkbaar kregen we het spel bijna te zienThey basically started making the game again from scratch (as they've done a few times) about a year and a half ago.
They had a hard cut-off date for development (11/2009) and a ship date (4/2010). They were stupid close to actually finishing this thing.
Willybubba schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:16:
De lijst (laatste update is van ergens 2007):
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
KPN - Vodafone Ziggo Partner
[ Voor 7% gewijzigd door Tyrian op 11-05-2009 11:27 ]
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Tja als het geld op is, letterlijk OP, en je wilt je IP niet verkopen. Tja, dan moeten ze welappelsientje schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:34:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een gamemaker zo´n sterkte titel (in potentie) zal laten vallen. Dat lijkt me zo onwaarschijnlijk... maar tja je weet maar nooit.
[ Voor 32% gewijzigd door Adlermann op 11-05-2009 12:32 ]
[ Voor 12% gewijzigd door HertogJanNL op 11-05-2009 13:15 ]
The file could not be found. Please check the download link.HertogJanNL schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:02:
http://rapidshare.com/files/23163172...er_Screens.zip
High-res screensHet plot staat trouwens op de duke.net forums, maar die hele site is down nu...
Hmm, minder... Dan zullen jullie het hiermee moeten doen:Hacku schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:06:
[...]
The file could not be found. Please check the download link.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Fixed! Had de link gekopieerd uit een quote op een ander forum, voordat die zelf de link gefixt had.Hooglander1 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:13:
De link is verkeerd gecopy-pasted. Vandaar de ... Heb je misschien de originele url nog, want de screens die je post zien er goed uit.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[ Voor 5% gewijzigd door CR35 op 11-05-2009 14:27 ]
[ Voor 9% gewijzigd door HertogJanNL op 11-05-2009 14:35 ]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door tweeny op 11-05-2009 18:08 ]
Ziet er echt super uit jammer dat ze niet nog wat centen hadden liggen om hiermee door te gaan, lijkt me dat je hiervoor ook wel iemand kan vinden die het wil financieren?HertogJanNL schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:16:
[...]
Fixed! Had de link gekopieerd uit een quote op een ander forum, voordat die zelf de link gefixt had.
http://rapidshare.com/fil...Nukem_Forever_Screens.zip
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Maar 12 jaar na aankondiging is toch ook wel een beetje teveel van het goede. In zo'n tijd had je makkelijk 6 goede delen kunnen makentweeny schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:07:
Het spel is in 1997 aangekondigt
En ik hoop ook dat EA onderaan staat, want dan krijg je volgend jaar DNF2, dat jaar erop DNF3, terwijl ze beter 1 goede kunnen brengen
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik hoop dat ze er nog niet eens aandenken om het door EA te laten overnemen.tweeny schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:07:
Het spel is in 1997 aangekondigt
En ik hoop ook dat EA onderaan staat, want dan krijg je volgend jaar DNF2, dat jaar erop DNF3, terwijl ze beter 1 goede kunnen brengen
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
url/bron?merauder schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:00:
En er gaan ondertussen ook geruchten dat Microsoft 3D Realms heeft over genomen. Vraag me af wat er van waar is, maar het zou Microsoft een system seller kunnen opleveren voor de Xbox 360 en Windows 7
Ik kende dit gerucht ook niet, wel oproepen van mede wanhoperige gamers. DNF moet wel erg slecht zijn wil ik er niet voor overstappen op Windows 7
Moet zeggen dat ik een heleboel resultaten vond op google, meer dan ik verwacht had hierover:
Heb je daar ook een bron van?HertogJanNL schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:57:
3DRealms echt wel langs vele publishers etc is gegaan met DNF om het te verkopen.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 4% gewijzigd door Crell op 14-05-2009 14:40 ]
het probleem zat hem vooral in de aansturing. Een normaal persoon zou bv een level regelmatig reviewen, gebaseerd op early storyboarding, tussenproducten enzo, etc. Hier werd gewoon rustig een jaar aan een level gewerkt en dan door scott miller/george broussard afgekeurd. Ja zo duurt het wel 12 jaarCrell schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:40:
Als ik de verhalen lees over hoe het ontwikkelen in zijn werk ging, hebben ze alleen iemand nodig met een grote voet die de ontwikkelaars even flink onder de kont kan schoppen zodat het spel afgemaakt wordt!
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2009 15:31 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit brengt de requirements engineer in mij naar boven.oisyn schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:30:
En dan vooral ook niet "het is niet goed, kun je dit en dit even verbeteren", maar "het is niet goed, doe het maar overnieuw". Maar ja, dat heb je al snel na maanden werk zonder controle en steeds veranderende eisen.
Wat een nuttige post.. -kuch-syberjunky schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:23:
de duke is dood laat het in vrede rusten.Het spel is +-12 jaar telaat zal nooit meer wat worden.
[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2009 19:04 ]
staat 6 reacties hierboven....tweakkuiken schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:40:
Sommigen zeiden dat het een reclame stunt is, nou dat is het dan wel niet maar die functie heeft het nu onder andere wel! Genoeg mensen willen nu die game wel eens zien, dus er zit genoeg geld in.
Noob vraagje: waar staat IP voor?
Lekker kort.
"moge het in vrede rusten" is RIP.. "laat het in vrede rusten" is een soort van bevel; in mijn woordenboek tenminste.oisyn schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:40:
Euhm, "laat het in vrede rusten" is zoiets als R.I.P. en betekent dus niet dat iedereen z'n mond erover moet houden.
[ Voor 10% gewijzigd door Barleone op 19-05-2009 20:24 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Eerst verificatie voor validatie schiet ook niet opBarleone schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:23:
Als ik dit zo lees kan ik alleen maar denken aan de ontwikkelaars daar. DNF ging ik als ontwikkelaar/developer nooit op mijn cv zetten.
recruiter: En wat heb je de afgelopen 12 jaar dan gedaan? Ik zie een flink gat in je cv.
sollicitant: Ow eh... beetje van alles wat.
recr: En requirements verification en validation. Heb je daar ervaring mee?
soll: NEEEEEEEE, boehoehoeeeee
Waarom niet? Je bent als developer zelf niet verantwoordelijk voor de mismanagement.Barleone schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:23:
Als ik dit zo lees kan ik alleen maar denken aan de ontwikkelaars daar. DNF ging ik als ontwikkelaar/developer nooit op mijn cv zetten.
recruiter: En wat heb je de afgelopen 12 jaar dan gedaan? Ik zie een flink gat in je cv.
sollicitant: Ow eh... beetje van alles wat.
recr: En requirements verification en validation. Heb je daar ervaring mee?
soll: NEEEEEEEE, boehoehoeeeee
Precies, en loyaliteit, vertrouwen en visie om de game te maken zijn ook belangrijkmerauder schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:32:
[...]
Waarom niet? Je bent als developer zelf niet verantwoordelijk voor de mismanagement.
Niets mis meeBarleone schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:23:
Luister, ik heb het al 3x uitgelegd. Als je daar werkt dan werk je daar niet 12 jaar. De mensen die er aan het eind nog bij waren (afgezien van wat 3DR sleutelfiguren), en enkele uitzondering daargelaten, werkten er hooguit 4 jaar oid, want je bent echt dom als je daar blijft zonder enig toekomstperspectief. Met die lui die er daadwerkelijk 12 jaar hebben gezeten hoef je dus ook geen medeleiden te hebben - die hebben daar zelf voor gekozen. En gewoon een paar jaar gewerkt hebben aan DNF staat echt niet slecht op je CV hoor, zolang je verder maar kan laten zien dat je de skills hebt.recruiter: En wat heb je de afgelopen 12 jaar dan gedaan? Ik zie een flink gat in je cv.
"Die gozer nemen wij mooi niet aan. Anders komt er nooit iets af"..oisyn schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:50:
[...]
En gewoon een paar jaar gewerkt hebben aan DNF staat echt niet slecht op je CV hoor, zolang je verder maar kan laten zien dat je de skills hebt.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Joe Siegler, de webmaster, heeft op zijn weblog gebedeld om donaties om zijn familie de komende tijd te kunnen supporten. [nelson]Ha-ha![/nelson].oisyn schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:50:
Met die lui die er daadwerkelijk 12 jaar hebben gezeten hoef je dus ook geen medeleiden te hebben - die hebben daar zelf voor gekozen. En gewoon een paar jaar gewerkt hebben aan DNF staat echt niet slecht op je CV hoor, zolang je verder maar kan laten zien dat je de skills hebt.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Dat was een tijdje terug toch al? En dat had toch alleen te maken met het feit dat hij voro een aantal websites gratis beheer deed. En als mensen dat kondne waarderen, vond hij een donatie op z'n plaats. Zoiets was het.Not Pingu schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:11:
[...]
Joe Siegler, de webmaster, heeft op zijn weblog gebedeld om donaties om zijn familie de komende tijd te kunnen supporten. [nelson]Ha-ha![/nelson]
Precies, heeft niks met DNF te maken, maar met het feit dat hij websites heeft die zich met heel andere dingen bezig houden. En zoals veel andere websites staat daar een donate button op, die nu dus OOK gebruikt wordt door mensen die hem sympathiek vinden (hij was de knuffel moderator op het 3DR forumAdlermann schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:22:
[...]
Dat was een tijdje terug toch al? En dat had toch alleen te maken met het feit dat hij voro een aantal websites gratis beheer deed. En als mensen dat kondne waarderen, vond hij een donatie op z'n plaats. Zoiets was het.
Sorry, maar bij een werkgever die er zo over denkt wil je niet eens werken. Gelukkig zijn er imo maar weinig werkgevers in de gamesindustrie die er daadwerkelijk zo over denken. Het getuigt namelijk niet heel erg van verstand van zaken en management.The Zep Man schreef op maandag 25 mei 2009 @ 07:57:
[...]
"Die gozer nemen wij mooi niet aan. Anders komt er nooit iets af".
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2009 15:35 ]
In deze post attendeert hij nog eens even op zijn Donate-button met het bericht dat hij zijn baan kwijt is en binnenkort zijn zoon geboren wordt. Alsof ie het sluiten van 3DR niet allang kon zien aankomen.Adlermann schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:22:
[...]
Dat was een tijdje terug toch al? En dat had toch alleen te maken met het feit dat hij voro een aantal websites gratis beheer deed. En als mensen dat kondne waarderen, vond hij een donatie op z'n plaats. Zoiets was het.
[ Voor 5% gewijzigd door Not Pingu op 25-05-2009 15:45 ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
De meeste mensen deugen!
En op het forum van 3d realms maakte hij duidelijk dat donatie voor deze site EN voor die van black sabbath los stond van z'n ontslag. Deze donatieknoppen stonden er al langer namelijk...Not Pingu schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:44:
[...]
In deze post attendeert hij nog eens even op zijn Donate-button met het bericht dat hij zijn baan kwijt is en binnenkort zijn zoon geboren wordt. Alsof ie het sluiten van 3DR niet allang kon zien aankomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 25-05-2009 16:07 ]
Een paar euro, of €60?Cassius schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:57:
dan zie ik nog veel mensen (mede dankzij de naamsbekendheid) nog een paar euro neer leggen om Duke weer eens te bespelen.
Zoals ik al zei in een eerdere post, ik sluit ook helemaal niet uit dat er een nieuwe DN shooter komt (Apogee is overigens bezig met een DN trilogie voor de handhelds). Ik betwijfel echter ten zeerste dat dat DNF gaat zijnIk zou DNF, noch een andere Duke shooter neverniet uitsluiten.
De meeste mensen deugen!
Yippie kayak, other buckets!
Klinkt alsof je zélf de originele DN van Apogee niet gespeeld hebt. Die vond ik persoonlijk leuker, maar goed, ik hou dan ook niet van 3D-shooters.jmk schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:36:
ik heb het spel vroeger ook veel gespeeld, met veel plezier. Het was mooi, je had echt het gevoel dat je er echt was, op straat in de bioscoop, op de WC. Je kon dingen kapotschieten, actie was goed, verhaal leuk en boeiend. De hoofdrolspeler had oneliners, die IEDEREEN dan kende, het was gewoon iets magisch bijna. Wanneer zie je nu nog een shooter waarbij je dit soort zinnen hoort?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ah ja, en die maps en textures heb je dan toevallig al liggen?jmk schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:36:
Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet waarom het zo lang moest duren. Je kan toch gewoon een licentie nemen op een engine van Crisis-warhead of FAR Cry 2, en zelf het verhaal en de textures en de maps daar overheen leggen?
Wat denk je zelf?Of denk ik te simplistisch?
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2009 16:51 ]
DNF wilde geen TC doen. Alleen artwork + levels kondne ze zo in een jaar of 2 bouwen. Ze wilden iets spectaculairs, iets nieuws iets COMPLEET anders. Blijkbaar duurde dat 12 jaar (met een paar resets) en was het 5 miljoen dollar te duur.oisyn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:50:
[...]
Ah ja, en die maps en textures heb je dan toevallig al liggen?
[...]
Wat denk je zelf?
Verwijderd
Als dat zou was had dat hier gestaan, en door jou komt iedereen hier nu weer in kijken in de hoop dat er nieuws is , eikelOmnyakom1 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:17:
kom ie nou uit of niet, iemand nog uitspraken gehoord van 3drealms?
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Hail to the king baby!
Bah, beetje zinloos topic schoppenOmnyakom1 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:17:
kom ie nou uit of niet, iemand nog uitspraken gehoord van 3drealms?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq