[PC] Duke Nukem Forever Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 32.771 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:16

The Zep Man

🏴‍☠️

The CarNagE Man schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:11:
[...]

Juist wel.. ik kijk regelmatig op 3drealms.com en op hun forum..
Ook hou ik de twitter van George Broussard regelmatig in de gaten..
De officele teaser kwam december 2007 uit en in de Jace Hall show zijn beelden te zien van DNF.. wanneer dat was ben ik vergeten..
Ook het kerstpakpapier kwam in november 2008 uit met natuurlijk rond kerst de wallpaper..
Ben wel op de hoogte hoor ;)
Kennelijk ben je niet op de hoogte van alles wat zich afspeelt tussen 1997 en nu. Zoek dat maar eens uit en vertel dan maar eens waarom wij het deze keer wel zouden moeten 'geloven'.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158317

1 antwoord : Prey .
Was volgens mij ook aangekondigd in 1997 en opeens , poef was ie er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

The Zep Man schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:27:
[...]
Kennelijk ben je niet op de hoogte van alles wat zich afspeelt tussen 1997 en nu. Zoek dat maar eens uit en vertel dan maar eens waarom wij het deze keer wel zouden moeten 'geloven'.
De geschiedenis van 1997 tot ongeveer 2007 is niet interessant genoeg.. daar zijn te veel engine wijzigingen doorgevoerd en is er weinig uitgebracht...
Zoals lovely al zegt is er tussen door Prey wel uitgebracht welke ook een spel was welke in 1997 geintroduceerd werd...
Gezien de nieuwe dingen die uitgebracht zijn en de reacties van George en zelfs Joe op het forum zegt genoeg. Ze zijn ergens mee bezig alleen wanneer het af is weet niemand behalve die mannen van 3drealms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
The CarNagE Man schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:19:
[...]

De geschiedenis van 1997 tot ongeveer 2007 is niet interessant genoeg.. daar zijn te veel engine wijzigingen doorgevoerd en is er weinig uitgebracht...
Zoals lovely al zegt is er tussen door Prey wel uitgebracht welke ook een spel was welke in 1997 geintroduceerd werd...
Gezien de nieuwe dingen die uitgebracht zijn en de reacties van George en zelfs Joe op het forum zegt genoeg. Ze zijn ergens mee bezig alleen wanneer het af is weet niemand behalve die mannen van 3drealms..
Precies zo denk ik er ook over. Het spel komt er heus wel. Een bedrijf gaat geen moeite doen om met DNF teasers / wallpapers te komen om er vervolgens eigenlijk helemaal niet mee bezig te zijn. Met Prey is het ook goed gekomen en als DNF dezelfde kwaliteit heeft (natuurlijk met verbetere hedendaagse gfx) en de DNfeeling erin zit dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mensen die serieus denken dat dit spel nog komt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

shoombak schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:09:
Mensen die serieus denken dat dit spel nog komt :')
Ieder zijn ding toch ;-)
Hebben we iets om over te dromen..

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Bewijs dat 3drealms bezig is met Duke Nukem Forever:

http://twitter.com/georgeb3dr/status/1200812416

Gepost door George Broussard met een mooi screentje uit hun task database!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Gelukkig schiet het al op! :Z

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

The CarNagE Man schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:31:

Dat noem ik geen 'bewijs'. Een foto maken van een beeldscherm? Respect, man. Vooral omdat op een beeldscherm helemaal niets te vervalsen is...

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Je hoeft het niet te geloven..

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Maar je kan het wel (of niet natuurlijk).

Nuttige discussie. :z

Anoniem: 87302

The CarNagE Man schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:31:

Ik wist het wel! Is it done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Of het klaar is weer maar 1 iemand... Maar als je de twitters van George kan geloven zijn ze wel in de laatste stadium van ontwikkeling en veel bugs aan het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The CarNagE Man schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:40:
[...]

Of het klaar is weert maar 1 iemand... Maar als je de twitters van George kan geloven zijn ze wel in de laatste stadium van ontwikkeling en veel bugs aan het oplossen.
Laat je niet zo opfokken, man :) Dat screenshotje zegt helemaal niets. Als het al echt is, zegt het alleen dat de bugs gevonden zijn. Het zegt helemaal niet of ze ermee bezig zijn en met hoeveel FTE ze uberhaupt aan het hobbyen zijn. Straks zit er een parttime receptioniste bij te klussen tussen de telefoontjes door :+

Laat het links liggen, haal rustig adem. Als DNF uit komt, hoor je het heus wel.
(Grote kans dat het vreselijk stil blijft...)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 13-02-2009 11:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk nog steeds dat ze gewoon eens in de zoveel tijd even iets laten zien om te 'bewijzen' dat ze eraan werken om de geruchten in stand te houden. Zo'n screenshot kost iemand nog geen uur tijd en kijk eens hoeveel aandacht er meteen weer is :)

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
wel hilarisch om een spel forever te noemen. Zal wel met voorbedachte raden zijn om het spel gedurende zoveel jaar in de publiciteit te houden, maar er ondertussen niks aan te doen.

Tot op een bepaalde dag en dan enorm veel omzet draaien.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Hehe zo Creeren ze wel een hele grote hype.
T kan zn voordelen hebben maar ook zn nadelen.
Als iedereen hem straks wil kopen dan draaien ze een dikke omzet.
Maar het kan dan ook zo zijn dat de spelers er naar 3 dagen al niks meer aan vinden.
Ik zie wel wanneer die uitkomt en als ik dan nog veel game dan haal ik hem misschien wel.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 15:27
Joehoe, nieuws over Duke Nukem Forever. Nog maar 71 taakjes en dan kunnen we genieten van het beste spel allertijden ;) :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ik zou gewoon weer eens van engine veranderen. Dat kan helemaal geen kwaad })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Dracul schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:55:
Ik zou gewoon weer eens van engine veranderen. Dat kan helemaal geen kwaad })
Dat is waarschijnlijk één van die 71 taken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:08

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat het verstandiger zou zijn om niet nog een keer van engine te switchen. Ik word er niet jonger op. De geruchten dat ze 'm dit jaar afronden worden geloof ik steeds sterker. Ik blijf er zodoende bij dat ie nog deze eeuw in de winkel komt. Dit jaar, misschien volgend jaar, maar ik zeg het je: hij komt er.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:38

steveman

Comfortabel ten onder

71 klinkt echt als een getal dat je verzint omdat het geloofwaardig klinkt ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

urk_forever schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:47:
Joehoe, nieuws over Duke Nukem Forever. Nog maar 71 taakjes en dan kunnen we genieten van het beste spel allertijden ;) :P
Ik zie nog steeds niet waar er in de bron gerefereerd wordt naar Duke Nukem Forever. Kan iemand dat aanwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 01-06 15:27
Who cares, nieuws van Broussard is per definitie nieuw over Duke Nukem Forever :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Het doek is gevallen voor Duke Nukem Forever:
http://forums.3drealms.com/vb/showthread.php?t=35533
http://www.shacknews.com/onearticle.x/58519

Always bet on Duke :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1 nieuws post en verder berg geruchten erdoor op wat fora, weet het nog niet zo 123.

Naja, dan was het toch duke nukem never :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 16:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij dit soort geruchten kun je er meestal van uitgaan dat ze kloppen.

Eén van de eerste nieuwsberichten waar ik op Tweakers.net over schreef was DNF. Ik had me nog verheugd op het historische moment dat eindelijk de release aangekondigd kon worden :P .

Het positieve nieuws is dat een andere developer nu Duke kan oppakken en er werkelijk wat mee kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
The server is too busy at the moment. Please try again later.
de 3drealms servers kunnen alle belangstelling niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Hier doet ie een database error :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Femme schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 02:05:

Het positieve nieuws is dat een andere developer nu Duke kan oppakken en er werkelijk wat mee kan gaan doen.
Ik mag het hopen want na Wolfenstein3D was Duke Nukem een leuke/goeie eerste echte ervaring wat voor game ervaring er in een spel gestopt kon worden. Wat ik alleen nooit begrepen heb is dat de toenmalige opvolger, verder geborduurd op de eerste engine nooit het daglicht heeft gezien want ze hadden er een lange saga van kunnen maken en met de tijd kunnen doorontwikkelen met nieuwe engine's, homemade of onder licentie :)

Als een ander het al wil overkopen dan vraag ik me af in welke handen het gaat vallen. De hoogste bieder waarschijnlijk maar ik hoop wel onder een ontwikkelteam die de originele gamesfeer wel als uitgangspunt zal gaan nemen.

Moet het ze wel nageven, ze hebben een record met hun uitspraak "When it's done" :)

Laatst nog even de originele oude dooms gespeeld en dan blijven die games velen malen leuker dan de laatste Doom versie van Garmack, ondanks de betere graphics, maar de sfeer blijft daarin het leukste. Doet gelijk weer denken aan de DN platforms, Kommander Keen etc etc.

In dat kader was eigenlijk Shadow Warrior de opvolger van DN maar lang niet zo populair vanwege slechte marketing, terwijl de game feitelijk dezelfde grappen en tricks had, behalve de dancing girls. Maar goed, misschien straks Lo Wang en DN in één game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja het zat er wel een beetje aan te komen helaas.

Weer een stukje jeugdsentiment weg :/.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Verdiende loon, krijg je ervan als je 13 jaar iedereen aan een lijntje houdt en nooit eens een keer met een product komt.

Als ze echt met een kick-ass game waren gekomen waar iedereen op had gehoopt waren het helden geweest. Nu zijn het een stel losers die jaren lang veel blaat hebben gehad maar blijkbaar nooit hun vroegere history hebben kunnen overtreffen.

Echt jammer, zij hebben een paar van mijn favoriete games gemaakt. Ik heb ooit nog 4MB extra geheugen moeten kopen voor in mijn PC zodat ik Duke3D kon draaien die niet wou werken op 4MB maar 8MB nodig had. Kostte me toen nog een flinke duit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:56
:'( dat zou echt zonde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

Wel vreemd. Ze zitten nu op 90% of zo van de development van de game. Juist dan zeg je als investeerder: ik pomp er nog wat miljoentjes in, dan kunnen we gaan cashen. Heb je misschien niet helemaal je investering terug, maar iig een groot deel.

Wel geniale marketingstunt als het een marketing ding is.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruudjah op 07-05-2009 08:47 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Is al bevestigd door 3DRealms, helaas maar dan hadden ze maar eens wat uit moeten brengen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:( zit namelijk al een tijdje te dubben over een aantal oude games bij hun te halen. ROTT, Shadow Warrior, Blood,Whacky Wheels. Raptor Gewoon brand new....maar dat zit er niet meer in dan

[ Voor 5% gewijzigd door Lampuhkap op 07-05-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 23:35

burgt

Starbass

Damn dat is wel jammer, had me er toch wel op verheugd om ooit (over 10 jaar wanneer hij eindelijk echt klaar was geweest) DNF te kunnen spelen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

Ruudjah schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:43:
Wel vreemd. Ze zitten nu op 90% of zo van de development van de game. Juist dan zeg je als investeerder: ik pomp er nog wat miljoentjes in, dan kunnen we gaan cashen. Heb je misschien niet helemaal je investering terug, maar iig een groot deel.

Wel geniale marketingstunt als het een marketing ding is.
Vergeet niet dat ze dit al eerder gezegd hebben en zelfs in game footage enzo hadden. Toen zijn ze ook opnieuw begonnen.

Vind het enorm logisch dat de investeerders het helemaal zat zijn nu.

[ Voor 6% gewijzigd door @r!k op 07-05-2009 09:07 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Phyxion schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:47:
[...]

Is al bevestigd door 3DRealms, helaas maar dan hadden ze maar eens wat uit moeten brengen.
Inderdaad, ik vroeg me al jaren af waar ze het geld vandaan haalden om door te kunnen gaan.

Ik hoop dat DNF (als ze daar al mee bezig waren) wordt opgepakt door een ander.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
RIP 3drealms en RIP duke :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

steveman schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:54:
71 klinkt echt als een getal dat je verzint omdat het geloofwaardig klinkt ;)
Ik geloof pas dat ie komt als ze op 42 taken zitten. Dat is pas een mijlpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-06 11:38

Zorro

Z

Wat Adlermann zegt:

Duke is dood

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Laatst online: 13-02 10:07
Het is inderdaad bevestigd door Joe Siegler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
This cant be happing right? :'(

It is..... :'( RIP 3D Realms.....

[ Voor 37% gewijzigd door Lampuhkap op 07-05-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:02

Player1S

Probably out in the dark

misschien stiekem toch een "marketing thing"?

anyways toch beetje onverwachts. Je zou verwachten dat er eerst een lading geruchten aan vooraf zouden gaan en onlangs melden ze nog dat ze 90% klaar waren. Hoewel dat in dit geval weinig betekent...

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 14:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En er komt opeens nog wel een investor bij, red 3drealms van de ondergang met een doorstart en opeens hebben ze weer footage van duke nukem. Goed bedacht hoor :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 12:13
Ik geloof niet echt dat het dood is, er zal vast en zeker nog wel aan gewerkt blijven worden.

Als dit spel gereleased wordt, man volgens mij breekt het alle records van de afgelopen jaren.
Tevens betekend het dat als je dit spel niet uitbrengt, dat je al die mensen al die jaren lang hebt betaald voor 'niks' en uiteindelijk er dus niks aan verdient.

Ik heb nog wel hoop dat het spel ooit uit zal komen

edit//
De ontwikkelaar is dus failliet. Hoop dat Take Two een andere erop zet om verder te gaan.
Duke Nukem-maker kopje onder

AMSTERDAM - Wat gebeurt er als je twaalf jaar bezig bent met het maken van één game? Dan gaat je ontwikkelstudio failliet. Dat is althans de les die 3D Realms op harde wijze heeft moeten leren. De maker van Duke Nukem Forever heeft de deuren moeten sluiten.

De reden voor sluiting is het gebrek aan financiering. Het bedrijf heeft zichzelf altijd staande gehouden door bijvoorbeeld het uitbaten van oude games als Duke Nukem 3D, die onlangs nog uitkwam voor de Xbox 360 als downloadbare game.

De rechten op uitgave van Duke Nukem Forever liggen nog altijd bij Take Two Interactive, dus het lot van deze game is nog onzeker. Het kan zijn dat Take Two besluit een andere ontwikkelaar aan de slag te laten gaan met de titel.

Duke Nukem Forever heeft een extreem kleurrijke geschiedenis. Ontwikkeling van het spel begon vrijwel meteen nadat Duke Nukem 3D uitkwam in 1996. In 2001 werd het spel voor het laatst getoond op de E3-gamesbeurs totdat in 2007 ineens weer een trailer opdook. Het leek erop dat de game bijna af was toen hoofd van 3DRealms George Broussard op zijn Twitter liet weten dat er een groot gedeelte van de bugs uit de speelbare versie waren gehaald. Wellicht zullen we nooit weten of dat inderdaad zo was...
Bron: De Telegraaf

[ Voor 64% gewijzigd door wsLy op 07-05-2009 10:53 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is officieel nu

De eerste boze developer:
"The 2001 trailer was 100% scripted cinematic, and not actual gameplay. They built specific demo maps just to record video from to make a trailer. Everything you see in that trailer was phony.

The typical work flow there went something like this:
Designer would be assigned a task (build a new map, rebuild an old map, polish a bit of a map, etc.). Designer would work on said task for two, three weeks, a month, all the while lower management would be looking over it and making sure it was going in a "good general direction." Designer would move on to another task. A month or two later upper management would finally look at the work and say, "It's all wrong, do it again." Rinse, repeat.

Entire maps would be done from the ground up, almost to beta quality, and then thrown out simply because no one would make decisions early on in the process. (Read up on Valve's 'orange box' method of design -- that's how you make games)

Another example of is the fact that there was one part of one map that was being worked on before I started working there. Nineteen months later and the same designer was still working on the same part of that same map... I'm not blaming the designer, it wasn't his fault.

I think the biggest problem that the company had in general is being self-funded. When you're a developer working directly with a publisher and you have milestones to meet it's a whole different ballgame. If you don't meet those milestones, you don't get any money. That right there will keep your project on schedule. If, however, you're funding it yourself, you don't really have anyone to answer to except yourself and you can quickly lose sight of just how much money is going out the door."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 28-05 07:31

@r!k

It is I, Leclerq

Nou hopen dat een andere uitgever/developer alsnog DNF kan oppakken er wel iets van weet te maken.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
wsLy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:43:
Ik geloof niet echt dat het dood is, er zal vast en zeker nog wel aan gewerkt blijven worden.

Als dit spel gereleased wordt, man volgens mij breekt het alle records van de afgelopen jaren.
Tevens betekend het dat als je dit spel niet uitbrengt, dat je al die mensen al die jaren lang hebt betaald voor 'niks' en uiteindelijk er dus niks aan verdient.

Ik heb nog wel hoop dat het spel ooit uit zal komen

edit//
De ontwikkelaar is dus failliet. Hoop dat Take Two een andere erop zet om verder te gaan.

[...]

Bron: De Telegraaf
Take2 heeft de rechten in handen, maar die hebben nooit betaald aan DNF in de afgelopen 12 jaar.

Grote kans dat het gewoon op plank komt, of gewoon in de prullenbak wordt gemikt.

Don't hold your breath :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

wsLy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:43:

edit//
slaat dus compleet nergens op, je gaat toch ook geen half afgemaakte cd verder af laten maken door een andere band?

Het gaat toch om de "kwaliteit" die mensen verwachten van 3DRealms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Hun website is ook al uit de lucht.
Anoniem: 30795 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:39:
[...]

slaat dus compleet nergens op, je gaat toch ook geen half afgemaakte cd verder af laten maken door een andere band?

Het gaat toch om de "kwaliteit" die mensen verwachten van 3DRealms
Relax. Er was helemaal geen ontwikkeling aan Duke Nukem Forever. Als het spel echt bijna was uitgekomen (en ze aan konden tonen aan de belanghebbenden dat het spel voldoende zou verkopen), dan had de studio wel ergens financiering vandaan kunnen halen. Met een paar low-res screenshots en wat filmpjes die absoluut niet in-game zijn hou je de massa toch lekker bezig, maar op een gegeven moment kan je die truc niet langer ophouden.

Het lijkt ook alsof hun uitgever, Take2, het niet veel boeit en het risico niet gaat nemen om eraan te beginnen. Anders hadden ze allang bij 3DRealms geklaagd dat ze ondertussen wel een spel wilde zien.

-----------     
   /  REST IN  \    
  /    PEACE    \   
 /               \  
 |   Duke Nukem  |  
 |    killed by  |  
 |   bankruptcy  |  
 |   *  *  *     |  
/\\_/(\/(/\)\//\/|  

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 07-05-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben benieuwd wat Duke Nukem hier zelf van vindt...

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
Ik wordt er gewoon verdrietig van, we hebben er met zijn allen 12 jaar op gewacht hij was bijna klaar en nu dit.
Ik hoop dat ze hem toch nog op een of andere manier gaan uitbrengen.
jelmervos schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:57:
Ik ben benieuwd wat Duke Nukem hier zelf van vindt...
Zoiets waarschijnlijk

[ Voor 40% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-05-2009 12:05 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46
http://gamingisstupid.com.../the-chair-story-revival/

Volgens deze meneer was de hele DNF development grote nep en slechts een warmhouder voor de Unreal Engine van Epic zodat die engine (met zijn periodieke updates) in de spotlights zou blijven staan. Het DNF ontwikkelteam was dus niet meer dan een research- en testteam voor enginupdates en DNF de bijbehorende marketingtruc.

[ Voor 4% gewijzigd door Undertaker2 op 07-05-2009 12:36 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:07:
Het is officieel nu

De eerste boze developer:

[...]
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:09

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me sterk dat je ooit die 12 jaar investering er uit had gehaald. Duke Nukem is wel een klassiekertje maar dat het nou miljoeeenen keer verkocht zou worden. Ik denk dat ze alsnog verlies hadden gedraaid. 12 jaar is wel heel veel namelijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@r!k schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:27:
Nou hopen dat een andere uitgever/developer alsnog DNF kan oppakken er wel iets van weet te maken.
Ik vraag me af wat er "op te pakken" valt. Volgens mij is het enige wat je nog enigszins kunt gebruiken de naam zelf, en zelfs die is al zo beladen dat je liever voor een andere gaat. Gezien de hierboven geschetste management-stijl zul je denk ik niet heel veel hebben aan het werk wat al verzet is. Code en content doorspitten op zoek naar bruikbaar materiaal kost ook tijd, liever ga je gewoon met een getalenteerd team aan de slag om het vanaf de grond helemaal opnieuw te doen, maar dan goed.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 16:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

.oisyn schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:36:
[...]

Ik vraag me af wat er "op te pakken" valt. Volgens mij is het enige wat je nog enigszins kunt gebruiken de naam zelf, en zelfs die is al zo beladen dat je liever voor een andere gaat. Gezien de hierboven geschetste management-stijl zul je denk ik niet heel veel hebben aan het werk wat al verzet is. Code en content doorspitten op zoek naar bruikbaar materiaal kost ook tijd, liever ga je gewoon met een getalenteerd team aan de slag om het vanaf de grond helemaal opnieuw te doen, maar dan goed.
ach kijk naar bijvoorbeeld Prey, de techniek van Prey was al veel ouder en hebben ze jaren over gedaan om dat naar een game te vertalen.

imho zijn het gewoon een stel prutsers bij 3D Realms

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat staat wel buiten kijf ;). Voornamelijk gebrek aan management dan.

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2009 13:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 16:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

.oisyn schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:47:
Ja dat staat wel buiten kijf ;). Voornamelijk gebrek aan management dan.
Mjah dat zeg je nu wel ,maar dat is gerant van developers, kijk dat er IETS schorte aan managment blijkt wel, eensch.....

Maar nu overal tegenaan schoppen is natuurlijk ook erg makkelijk.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
IK heb me jarenlang vermaakt met bijna alle Apogee/ID Software/3D Realms games.Ik heb op steam een aantal maanden terug ook het ID Software pack gekocht, dus de de meeste oude shooters heb ik dan nog wel. Ik vind t zonde, wat ooit een uitgever was van toch best goeie games, is nu verloren. Zonde. Ergens diep in de meesten retro gamers onder ons, sterft er vandaag een stukje.Het is toch iets wat het shooter genre gemaakt heeft wat het is vandaag. :'( voel me toch best een beetje triest. Ik hoop dat het echt een hele hele late slechte 1 april grap is. }:|

:z Ik kwam er gisteren overigens ook pas achter wat voor nummer t intro van Wolfenstein 3D voor iets was. Ook kwam ik tot de geniale conclusie een aantal maanden terug pas, waar het nummer van Doom vandaan kwam. :X

Slecht management zal allemaal best. Humor hadden ze er wel *O* Dat moeten we ze toch even nageven allemaal d:)b

Apogee/ID Software/3D Realms *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CrankyGamerOG schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:02:
[...]

Mjah dat zeg je nu wel ,maar dat is gerant van developers, kijk dat er IETS schorte aan managment blijkt wel, eensch.....

Maar nu overal tegenaan schoppen is natuurlijk ook erg makkelijk.
Misschien moet je .oisyn in 'nieuws: Duke Nukem-ontwikkelaar 3D Realms sluit de deuren' en .oisyn in 'nieuws: Duke Nukem-ontwikkelaar 3D Realms sluit de deuren' ook even doorlezen ;). Daaruit blijkt namelijk dat ik helemaal niet overtuigd ben van het feit dat er nu nog talent zit. Maar dat gebrek aan talent komt door gebrek aan management - talent gaat elders wel aan de slag.

@Speedlink: id heeft hier weinig mee te maken. Ja, Apogee was hun uitgever, maar daar is dan ook alles mee gezegd :). Verder is 3D Realms hetzelfde als Apogee - ze hebben op een gegeven moment gewoon hun naam veranderd. En id Software is nog gewoon live and kicking :)

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Heb toch altijd de illusie gehad dat die 3 gewoon 1 pot nat waren, maar goed....van ID heb ik ook al een hele tijd nix echt gehoord, athans, niets gezien. geruchten over Doom 4, fine, maar serieus beeldmateriaal of gameplay....nope.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan heb je gewoon niet goed opgelet. Carmack is op zich veelvuldig in het nieuws geweest de afgelopen tijd. Ze zijn momenteel met Rage bezig, een game die hun Tech 5 engine gebruikt. En natuurlijk Quake Live.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hmmm....dat van Rage heb ik gemist ja. Quake Live vind k totaal niet boeiend aangezien ik online gamen echt 3x nix vind :)

EDIT: Ik was op zoek net naar de game Blood...maar die is van hun :D

[ Voor 22% gewijzigd door Lampuhkap op 07-05-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:31

Brons

Fail!

Ik dacht altijd dat DNF gewoon een grote grap was en dat 3D Realms eigenlijk niks meer deed. Blijkbaar wel dus. 12 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Damn wat een schok :(
Ik hoop echt dat ze er wel aan hebben gewerkt en dat hij toch een doorstart krijgt. Duke ruled gewoon en verdiend eindelijk een waardige opvolger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

'Gerucht' uit de titel verwijderd.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Hm.

Al 13 jaar was DNF er voor me, om over te lachen, vaporware van ruim een decennium.

Don't take it away from me :'(

EDIT:

De lijst (laatste update is van ergens 2007):

The following things have been accomplished between Duke Nukem Forever's announcement on April 28th, 1997 and its death on May 6th, 2009...

Popular Video Game Series Releases
Duke Nukem

* Duke Nukem 64 (Nintendo 64 - October 1997)
* Duke Nukem: Time to Kill (PlayStation 1 - 1998)
* Duke Nukem: Zero Hour (Nintendo 64, - 1999)
* Duke Nukem (Game Boy Color - 1999)
* Duke Nukem: Land of the Babes (PlayStation 1 - 2000)
* Duke Nukem: Advance (Game Boy Advance - 2002)
* Duke Nukem: Manhattan Project (PC - 2002)
* Duke Nukem Mobile (Sidescroller): (Mobile Phones - 2004)
* Duke Nukem Mobile (3D): (Tapwave Zodiac - 2004, Mobile Phones - 2005)
* Duke Nukem Mobile II: Bikini Project (Mobile Phones - 2005)

Final Fantasy:

* Main Series
o Final Fantasy VII
o Final Fantasy VIII
o Final Fantasy IX
o Final Fantasy X
+ Final Fantasy X-2
o Final Fantasy XI
o Final Fantasy XII
* Cell Phone Games
o Before Crisis: Final Fantasy
o Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
o Dirge of Cerberus: Lost Episode
* Tactics Series
o Final Fantasy Tactics
o Final Fantasy Tactice Advance
* Crystal Chronicles Series
o Final Fantasy Crystal Chronicles
o Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates
o Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearer
* Remakes
o Final Fantasy Collection
o Final Fantasy Anthology
o Final Fantasy Chronicles
o Final Fantasy Origins
o Final Fantasy I & 2: Dawn of Souls
o Final Fantasy III DS
o Final Fantasy IV DS
o Final Fantasy IV Advance
o Final Fantasy V Advance
o Final Fantasi VI Advance
* Games Featuring Final Fantasy Characters
o Ehrgeiz
o Kingtom Hearts
o Kingdom Hearts: Chain of Memories
o Kingdom Hearts: Final Mix
o Kingdom Hearts II
* Movies, Anime Series & Concerts
o Final Fantasy: The Sprits Within
o Final Fantasy: Unlimited, Entire Series
o Final Fantasy VII: Advent Children
o Final Fantasy: Dear Friends, Entire World Tour

Grand Theft Auto:

* Grand Theft Auto
o Grand Theft Auto, Gameboy Color Port
* Grand Theft Auto
* Grand Theft Auto: London 1969
* Grand Theft Auto: London 1961
* Grand Theft Auto 2
* Grand Theft Auto III
* Grand Theft Auto: Vice City
* Grand Theft Auto: San Andreas
* Grand Theft Auto Advance
* Grand Theft Auto: Liberty City Stories
o Grand Theft Auto: Liberty City Stories, PS2 Port
* Grand Theft Auto: Vice City Stories
* Grand Theft Auto IV

The Legend of Zelda:

* Ocarina of Time
* Majora's Mask
* Oracle of Ages
* Oracle of Seasons
* The Wind Waker
* Four Swords Adventures
* The Minish Cap
* Six remakes of previous Zelda titles for the Gameboy Color, Gameboy Advance and Gamecube.
o Link's Awakening DX, Gameboy Color
o A Link to the Past, Gameboy Advance
o Ocarina of Time, Gamecube
o The Zelda Collector Edition, Gamecube
o Classic NES Series: The Legend of Zelda, Gameboy Advance
o Classic NES Series: Zelda II: The Adventure of Link, Gameboy Advance
* Phantom Hourglass
* Twilight Princess

The Sims:

* The Sims
* The Sims: Livin' Large
* The Sims: House Party
* The Sims: Hot Date
* The Sims: Vacation
* The Sims: Unleashed
* The Sims: Superstar
* The Sims: Makin' Magic
* The Sims Online
* The Sims 2
* The Sims 2: University
* The Sims 2: Nightlife
* The Sims 2: Open for Business
* The Sims (Console Port)
* The Sims Bustin' Out
* The Sims 2 (Console Port)
* The Urbz: Sims in the City

Other Popular Game Series:

* Over 75 games based in the MegaMan universe, and 12 games featuring MegaMan universe character cameos.
* Over 50 games based in the Star Wars universe.
* Mario has appeared in 58 different video games.
* Every Massive Multiplayer Online game and expansion with the exception of Meridian 59.
* Every Dance Dance Revolution and Bemani rhythm game
* Every Pokemon game released outside of Japan.
* Every Unreal, every Unreal Tournament, and every game that has used any of the Unreal engines.
* Quake 2, 3, 4, and countless games that have used their engines.
* Every Tony Hawk and extreme sport spin-off game.
* Daikatana began development 10 days before Duke Nukem Forever- Unfortunately no one was made John Romero's bitch when it hit retail shelves on May 23rd, 2000.
* 3DRealms and Remedy bring Max Payne and its sequel from concepts to finished games, porting both to Xbox and PS2.
* Valve released both Half-Life 1 and 2, with several expansion packs and countless mods for each.
* Every version of Counter-Strike and Counter-Strike Source were developed.
* Every Thief game.
* Black Isle was formed, released seven titles and was shut down.
* The Elder Scrolls III: Morrowind and IV:Oblivion, and the entire Baldur's Gate series.
* Wizards of the Coast has printed six Core Sets, 30 Expansion Sets of Magic: The Gathering. If someone bought one of every single card printed since DNF was announced, they would have a collection of approximately 101,742 cards.
* Every installment of Metal Gear Solid released to date, as well as Ghost Babel (MGS for the Gameboy) and the Metal Gear Acid series for PSP. And it is likely that the the apparent conclusion of Solid Snake's legacy, "Guns of the Patriots," will come out before DNF.
* A garage full of programmers in Croatia (Croteam) developed the engine and created the game Serious Sam. Since then there have been multiple sequels and console ports- all off a fraction of the money 3D Realms has blown on DNF's development.
* Every 3D Prince of Persia game.
* Aside from Wolfenstein 3D, every single First Person Shooter based during World War II, including the entire Medal of Honor series.
* While DNF has been in production, Blizzard Entertainment, another studio famous for delays, has released four full games(Starcraft, Diablo 2, Warcraft 3, and World of Warcraft), with expansions for all of them.
* Bioware released Neverwinter Nights with two expansions, Star Wars: Nights of the Old Republic, and Jade Empire. All games are deep, lengthy RPGs that demand multiple playthroughs.
* The entire Halo trilogy.
* Every Gran Turismo game.
* Team Fortress 2

Video Game Systems:

* Microsoft XBOX
* Microsoft XBOX 360
o Several revisions including the Elite and Halo Edition
* Nintendo GameCube
* Nintendo Wii
* Nintendo Gameboy Color
* Gameboy Advance
o Gameboy Advance SP
o Gameboy Micro
* Nintendo DS
o Nintendo DS Lite
* Sega Dreamcast
* Sony PSone
* Sony Playstation 2
o Sony Slim Playstation 2
* Sony Playstation 3
o Several revisions with different hardware, pack-ins, and backwards compatibility options
* Sony PSP
o Sony PSP Slim

* Over 4500 games were released for the above video game systems in the United States.
* Over 350,000,000 consoles and handhelds were sold worldwide.

Fun Facts
Computers & Internet:

* In 1997, the fastest consumer internet connection was a 33.6 kbps modem. On average, consumer internet connections are 300 times faster today.
* When Duke Nukem Forever was announced, the fastest processor available to consumers was a 233Mhz Pentium. Since then the clock speed of consumer processors has increased over 16 times (32 times counting dual cores), and the fabrication process has decreased from 250nm to 65nm.
* In October of 2001, Apple announced the iPod and Slashdot dismissed it as an immediate failure. Since then there have been 5 generations of iPods, as well as the iPod Mini, iPod Shuffle, and iPod Nano with 42 million iPods sold worldwide as of 1/06.
* Steve Jobs was still running NeXT when Duke Nukem Forever was announced.
* Every peer to peer file sharing program including Napster was developed.
* In April of 1997, Google, eBay, and the term "weblog" didn't exist.
* Linux gained at least 10 times the popularity it had while its kernel tripled in size.
* Mac OS switched to UNIX and became the most highly regarded general purpose operating system on the market among the computing press.
* Microsoft released 5 consumer-oriented versions of Windows and might release a Vista service pack or two before Duke Nukem Forever hits shelves.
* Netscape Navigator 4 was released, Microsoft Internet Explorer destroyed it. Netscape 6 released on an entirely different rendering platform, Netscape dies, Mozilla foundation rises. Open-source Mozilla browsers become popular and force Microsoft to start working on new version of Internet Explorer.
* Valve releases Steam and sets a new standard in digital software distribution.
* MySpace has gone from beta to the largest social-networking site in the world (and the fourth most popular English language website).
* Every GeForce and Radeon graphics card.
* The first online casino went live in 1997, since then the industry has doubled in size every year. As of 2008, worldwide online casinos are worth close to $300 billion dollars, with a largest single jackpot of just over $4 million dollars from a 5-reel 20-line online slot machine. Internet gambling has revolutionized random number generation, with some sites using everything from Earth's atmosphere to site-wide user mouse movements as numerical seeds for slots, poker, and everything else.

Movies that were filmed, released in theatres, and have made it to DVD:

* All three Star Wars prequels.
* The entire Lord of the Rings trilogy, with extended editions.
* Every Pixar movie aside from Toy Story.
* Three (possibly four) James Bond films.
* Every movie, animation, and video game from The Matrix series.
* Every Marvel comics movie released.
* Each predictable twist ending of every movie by M. Night Shyamalan.
* In the same vein, the DVD format was finalzed and the DVD forum agreed on the HD-DVD format.

Pop Culture:

* Britney Spears' entire musical career as a pop star has taken place during Duke Nukem Forever's development.
* Theater box office totals since the announcement are over $2.62 billion.
* Colin Farrell's entire movie career has also taken place during development.
* The concept of Bullet Time has been developed, pioneered, and completely run in to the ground.
* Cellular Phones ownership has become commonplace, whereas in 1997 they were viewed as luxurious expenditures.
* In 1997, Apple was taking preorders from Mac OS 8 and had an uncertain financial future. Since then, they completely developed and released two different versions of the iPhone which have seen such massive market penetration that the iPhone has even been joked about on The Simpsons.
* The entire cult following of Family Guy! Family Guy has debuted on FOX, been cancelled, entered syndication, been released on DVD, redebuted on FOX, and seen the release of a feature film.
* The entire Harry Potter series as well as five movies.
* Stephen King has written 16 novels.
* The first episode of South Park was first aired on August 13, 1997, the same year in which DNF was announced. The show is now in the second half of it's tenth season, with 'Tsst' being the 146 episode shown.
* King of the Hill first aired on January 12 of the same year, around the same time prototype work was being done in the Quake Engine for DNF. It recently finished it's tenth season, with 201 episodes.
* The episode count of 'The Simpsons' has more then doubled since DNFs announcement. Season 8, episode 23 was the 176th episode, and aired on May fourth, 1997. The 352nd episode aired on May 1st, 2005.
* Twelve seasons of Survivor. The Thirtenth comes this fall.
* The ending of Star Trek shows Deep Space Nine, Voyager, and the beginning and ending of Enterprise, plus the films First Contact, Insurrection and Nemesis.
* Joss Whedon showed us that he truly is our master with every Buffy The Vampire Slayer, Angel, and Firefly episode. (Oh, and the movie Serenity.)

Science & Technology:

* The Voyager 1 spacecraft has travelled 8.8 billion miles from Earth.
* The two Mars rovers, Spirit and Opportunity were proposed, authorized, announced, designed, launched and successfully landed upon Mars where they have been exploring the surface for over 2.5 years.
* NASA's Deep Impact program also went full circle.
* The International Space Station was assembled and has been orbiting Earth for over 8 years.
* NASA has launched 30 manned space shuttle missions, Russia has launched 17.
* The Airbus A380 "Super Jumbo" plane was designed, built, tested, and delivered to airlines.
* Tier One developed, built, tested, and launched SpaceShipOne- winning the Ansari X-Prize for being the first non-government organization to launch a reusable manned spacecraft into space twice within two weeks.
* In 1997 there were only 50 million US cell phone subscribers in the United States. Today there are more than 200 million, which amounts to over 60% of the population of the USA.
* The U.S.S. Ronald Reagan (the largest nuclear-powered aircraft carrier in the world) was in contract, built, launched, comissioned, and began active duty.
* Costa Concordia, the biggest Italian cruise liner was designed, built and delivered by the Fincantieri shipyards, in Italy.
* The Space Shuttle Columbia burnt up during re-entry, the entire Space Shuttle program went through a safety overhaul, and the Shuttle returned to flight.

Things that have taken less time than Duke Nukem Forever's Development:
Pop Culture:

* The Beatles formed, released every single one of their albums and broke up. During this time they also toured the world several times.
* Led Zeppelin released 7 albums, 9 singles, and toured around the world, crossing international borders 27 times (not counting mainland Europe.)

Science & Technology:

* The Wright brothers designed and flew the first airplane.
* The theory of General Relativity.
* The United States' entire program to put a man on the moon, from Kennedy's challenge to the landing.
* The complete construction of many monumental buildings and engineering projects. To name a few-
o The Empire State Building (Jan 1930 - May 1931)
o The Channel Tunnel (Dec 1987 - May 1994)
o The Golden Gate Bridge (Jan 1933 - May 1937)
o The World Trade Center (Aug 1966 - April 1973)

[ Voor 107% gewijzigd door Willybubba op 07-05-2009 22:27 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik vraag me af of de kids van tegenwoordig uberhaupt nog weten wie Duke is :+

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Echt jammer, ik had/heb veel zin in de game. Maar dat zal er wel nooit meer van komen. Als ze nou gewoon de games uitgebracht hadden zoals ze die hadden, dan hadden we nu al 3 vette DN games gehad...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:36
Of drie games die het elke keer net niet waren waardoor de hele naam van Duke onderuit gehaald was. Een paar keer een top-game uitbrengen is mijn inziens beter dan elk jaar een nieuwe versie (ala Tomb Raider). Het moet wel origineel blijven.

Nee, het is erg jammer dat 3D Realms stopt, maar Apogee is door 3D Realms opgestart, dus zo heel veel hoeft er niet verloren te zijn. Het kan best dat ze gewoon onder de naam Apogee weer verder gaan. Even afwachten dus.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

So, this is what they meant when they say " It's done... " ?

Yeah, it's done....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
drZymo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:57:
Of drie games die het elke keer net niet waren waardoor de hele naam van Duke onderuit gehaald was. Een paar keer een top-game uitbrengen is mijn inziens beter dan elk jaar een nieuwe versie (ala Tomb Raider). Het moet wel origineel blijven.

Nee, het is erg jammer dat 3D Realms stopt, maar Apogee is door 3D Realms opgestart, dus zo heel veel hoeft er niet verloren te zijn. Het kan best dat ze gewoon onder de naam Apogee weer verder gaan. Even afwachten dus.
De filmpjes zagen er anders goed uit. Sommige dingen waren zijn tijd echt ver vooruit. Ze wilden gewoon teveel. Elke keer weer overstappen op een nieuwe engine, dat schiet natuurlijk ook niet op. Als ze iets sneller tevreden waren hadden we toch van de games kunnen genieten.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Undertaker2 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:35:

Volgens deze meneer was de hele DNF development grote nep en slechts een warmhouder voor de Unreal Engine van Epic zodat die engine (met zijn periodieke updates) in de spotlights zou blijven staan. Het DNF ontwikkelteam was dus niet meer dan een research- en testteam voor enginupdates en DNF de bijbehorende marketingtruc.
Diezelfde meneer heeft ergens anders aangegeven dat hij dat alleen maar zei om in te spelen op de hele conspiracy theoriën rondom DNF ;) En natuurlijk zijn er altijd mensen die er met open ogen inlopen.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Neko Koneko schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:57:
[...]

Diezelfde meneer heeft ergens anders aangegeven dat hij dat alleen maar zei om in te spelen op de hele conspiracy theoriën rondom DNF ;) En natuurlijk zijn er altijd mensen die er met open ogen inlopen.
Waar heeft ie dat aangegeven dan?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
de site is weer online! :D
http://www.3drealms.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Screenshots van Duke Nukem Forever:
http://talkinrealatyou.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Duke Nukem Forever Screenshots?
Tramell Isaac's Blog now offers what the artist purports to be previously unreleased screenshots of Duke Nukem Forever, saying he worked on the first-person shooter sequel for two years and nine months before it was revealed that 3D Realms is apparently closing. There's little reason to doubt the veracity of Isaac's claim, as he is a long-time industry veteran whose credits include the first two Fallout games. The shots certainly look legitimate as well., showing off environments and characters, all with a high degree of polish. Thanks I.C.E.
bluesnews
Afbeeldingslocatie: http://www.barakastudios.com/artist/isaac/dnf_shot0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.barakastudios.com/artist/isaac/dnf_shot0001.jpg
Meer hier dus

Ziet er niet verkeerd uit, het is natuurlijk geen crysis.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

Exirion

Gadgetfetisjist

defiant schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:27:
Ziet er niet verkeerd uit, het is natuurlijk geen crysis.
Gameplay is minstens zo belangrijk. Ik beleef nogsteeds plezier aan HL2 - Orange Box op m'n PS3.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Undertaker2 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:35:

God, dat is wel echt een heavy verhaal, kan me eigk niet voorstellen dat Cliffy en T. Sweeny hem hebben geprobeerd te bewerken met een stoel..

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
W1ckeD schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:26:
God, dat is wel echt een heavy verhaal, kan me eigk niet voorstellen dat Cliffy en T. Sweeny hem hebben geprobeerd te bewerken met een stoel..
Het verhaal komt al uit 2007 en is nu en destijds al bewezen dat het fake is, meer in deze thread op bluesnews.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Nou ja, kan Mr. Duke weer in Nederland komen wonen en kunnen wij met z'n allen op de koffie om te vragen hoe het nou zat. (Jon St. John heeft een paar jaar in Nederland gewoond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Ik baal er wel van, als er een game was waar ik toch altijd nog naar uit keek was het DNF wel. Elke keer als er ook maar een kruimel aan nieuws uitkwam deed het toch mijn hart sneller kloppen.

Die screens van die maps zien er trouwens wel erg goed uit! Ze hebben trouwens weer opnieuw alle aandacht naar zich toe weten te trekken. George Broussard kan altijd nog in de PR aan de slag volgens mij.

Stiekem hoop ik nog steeds op een PR stunt. Ook omdat de 3DRealms website weer up is, weliswaar met alleen vaarwel boodschap. Waarom zou je als je stopt ook de website platgooien waar je ook andere franchises/producten promoot? Er is in eens ook geen geld meer om een server en bandbreedte te bekostigen die toch al betaald zijn? Ook was het forum gewoon bereikbaar. Weliswaar langzaam en ook nu is de 3DRealms site langzaam. Of zouden ze apart worden gehost en de 3DRealms website onder de load zijn bezweken. Vind het al met al nog steeds apart.

Ik hoop eigenlijk dat het alsnog wordt opgepakt en dan beter gemanaged, dus een doel voor ogen hebben en ernaar toe werken met milestones en strakkere deadlines. Ik las verhalen op internet dat er gigantisch veel werk werd weggegooid. Bijvoorbeeld Dat een designer aan een level werkt en alles helemaal gemapped word en nog een keer geremapped en nog een keer geremapped om vervolgens te zeggen van dit is het niet en alles wordt weggegooid. Blijkbaar werkte ook een designer aan een map 18 maand. Dan moet je of heel slecht bezig zijn of heel veel geduld. Ook wanneer een andere spel met nieuwe features uitkwam werd er gezegd van dat die dan ook maar in DNF moesten komen. Al met al geen realistische manier om een spel te ontwikkelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

defiant schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:40:
[...]

Het verhaal komt al uit 2007 en is nu en destijds al bewezen dat het fake is, meer in deze thread op bluesnews.
ik kon me het al niet voorstellen, heel sterk verhaal. :+

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:22
It appears a demo reel from Duke Nukem Forever has leaked recently from Bryan Brewer's site (www.liquidmesh3d.com). It contains gameplay footage from numerous levels as well as some animations of the enemies. There are also new one liners from Jon St. John, the Duke himself.
Bron:http://www.duke4.net/news.php

Ziet er nog zeer goed uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
demon326 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:16:
[...]

Bron:http://www.duke4.net/news.php

Ziet er nog zeer goed uit hoor!
Bah nu doet het alleen maar meer pijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:18

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

We worden gewoon genept, DNF is van de week Gold gegaan. ;)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Terror
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 12:38
is er nu al meer duidelijkheid wat er met de game gaat gebeuren? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:56
MrJ schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:04:
We worden gewoon genept, DNF is van de week Gold gegaan. ;)
Dat zou toch wel een enorme grap zijn, dat ze eigenlijk niet failliet zijn maar iedereen van 3Drealms nu op vakantie gestuurd is omdat het spel gold is gegaan. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
twiekert schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:21:
[...]

Dat zou toch wel een enorme grap zijn, dat ze eigenlijk niet failliet zijn maar iedereen van 3Drealms nu op vakantie gestuurd is omdat het spel gold is gegaan. _O-
ik zat wel te denken. Als je dit als PR stunt zou doen. Dan moet je juist je personeel zover krijgen om te faken alsof ze werk zoeken... Maar toch lijkt me dit tever gezocht :)

Ik ga ervanuit dat het over en uit is. Take 2 heeft nog 30 miljoen dollar geboden (aan de steve en george) voor de rechten op het IP van duke nukem......Ik zou toch haast denken als je failliet gaat dat je dan nog snel ff wilt cashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:44
Adlermann schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:27:
[...]

ik zat wel te denken. Als je dit als PR stunt zou doen. Dan moet je juist je personeel zover krijgen om te faken alsof ze werk zoeken... Maar toch lijkt me dit tever gezocht :)

Ik ga ervanuit dat het over en uit is. Take 2 heeft nog 30 miljoen dollar geboden (aan de steve en george) voor de rechten op het IP van duke nukem......Ik zou toch haast denken als je failliet gaat dat je dan nog snel ff wilt cashen :)
30mln is wel heel veel. het s dan wel een bekende naam bij de oudere gamers maar ik denk dat een groot deel van de huidige gamers geen van de oude spellen gespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 00:51
Die gelekte gameplay footage ziet er toch wel erg tof uit. Ze hadden dus nog veel meer screenies en trailers uit kunnen brengen maar dat hebben ze dus bewust niet gedaan denk ik dan. Graphics niet superieur maar als het maar lekker speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Maar het ziet er niet uit als iets wat binnen 3 a 4 jaar af had kunnen zijn.....

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Postius schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:02:
Maar het ziet er niet uit als iets wat binnen 3 a 4 jaar af had kunnen zijn.....
het was een animatie demo, dus de maker heeft alleen nadruk gelegd op de animaties en de ontwikkelomgeving daarin. Dus die halve scenes die je ziet zijn bewust zo gemaakt (omdat je in het volgende shot dezelfde elementen in het spel ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/316675.html

Krijg kriebels als ik het zie..Toch zonde als ze het niet uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Iets zegt mij dat dit spel nog gaat komen, en bij mij in de kast komt te staan :9~

(whishful thinking) :D

[ Voor 17% gewijzigd door tweeny op 10-05-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Deadsy schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:34:
[...]

30mln is wel heel veel. het s dan wel een bekende naam bij de oudere gamers maar ik denk dat een groot deel van de huidige gamers geen van de oude spellen gespeeld heeft.
Plus dat je nog even vergeet dat er aan de naam ook aan zeer zware wanklank hangt.

Als je de naam overkoopt en niet binnen x tijd een spel hebt om aan de naam te hangen dan heb je toch echt wel een probleem...

Ik gok dat de naam DNF alleen maar tegen je gaat werken als spelmaker zijnde en dat het makkelijker is om een spel uit te brengen "van de makers van DNF" dan DNF zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Damn, de muziek en loze opmerkingen met de gameplay doen het toch wel vergeten dat het grafisch niet echt van deze tijd meer is (kreeg echt het gevoel van de oude sfeer weer). Ik krijg er al helemaal zin in na het zien van het tech filmpje :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 10-05-2009 22:26 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.