[GC] Het Zelda: The Wind Waker Praat Topic (spoilers)

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 14:29:
[...]
Ik heb precies hetzelfde met mijn TV, dat irritante hoge geluid. Schijnt wel de muggen weg te houden trouwens... Echt waar!
Ik heb het ook een tijdje gehad met m'n monitor, daar werd ik echt gek van!!! :(
Hey Jan, wat voor tv heb jij nou? Jij had toch ook zo'n oude..?
Mijne is een Philips 58 cm met zo'n grote toeter aan de achterkant waar een mono(?)speaker inzit..
Heb jij dezelfde? Zoja dan werkt zo'n rgb kabel ook bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedruM schreef op 02 May 2003 @ 19:22:
[...]

Hey Jan, wat voor tv heb jij nou? Jij had toch ook zo'n oude..?
Mijne is een Philips 58 cm met zo'n grote toeter aan de achterkant waar een mono(?)speaker inzit..
Heb jij dezelfde? Zoja dan werkt zo'n rgb kabel ook bij mij :)
Ik heb wel zo'n TV maar niet RGB, ik was in de war met RF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 18:59:
d3 heb je wel eens link to the past gespeeld. (denk aan de bibliotheek daar, en een boek wat daar op een kast lag. hoe kreeg je die er ook alweer af? )
Met de speed boots, maar die heb je in TWW niet! :P Dat herinner ik mij nog heel goed. Niet echt relevant in dit geval zou ik zeggen. Je hebt een reeks van mannetjes die je allemaal pakt door ze aan te raken. Logisch dat je dan denkt dat dat bij het mannetje op de boom ook moet toch? Als je dan naast die vent staat en hij reageert helemaal nergens op, dan noem ik dat een design foutje. Hadden ze hem iig nog iets kunnen laten zeggen van 'You can't catch me from here, try something different mister!' ofzo.
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 19:15:
Oh, en d3 heeft nog nooit Lttp gespeeld. Vond hij te moeilijk destijds. :o B)
As if! ca. 5x uitgespeeld destijds. Ik heb zelfs de CD-I Zeldas gespeeld, jij ook? 8)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

toen was d3 natuurlijk ook wel heel klein =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt mischien heel dom maar ik kan niet bij de dungeon key van dragons roost cavern komen :( , iemand mischien een kleine hint ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

zit ie achter een houten schot ? en je kan er niet bij met je stok want die drop je omdat je een ladder op gaat ? .. probeer het is met gooien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er "maar" 2 ;)

Een zwarte en een platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

/me The Wind Waker review*

Lees alles over hoe ik Zelda TWW de grond in ga stampen! :+

Goed, ik zal mijn mening eens gaan geven over Zelda: The wind waker voor de GameCube. Voor zover het nog niet duidelijk was is Zelda mijn nummer 1 game franchise. Hierdoor ben ik vrij kritisch in mijn beoordeling en stel ik ook hoge eisen aan een Zelda game. Ik heb praktisch elke Zelda gespeeld en uitgespeeld dus ik weet waar ik over praat ;). Ik zal deze Zelda game dus ook voornamelijk vergelijken met voorgaande games.

Allereerst even een waarschuwing. Er zitten kleine spoilers in die onvermijdelijk zijn (niks groots, don’t worry). Ook heb ik een aantal mogelijke spoilers verborgen zodat je zelf kan beslissen of je het wilt lezen. Toch wil ik er nog even voor de duidelijk bijzeggen: Lezen op eigen risico!

Ok, nu dat uit de weg is kunnen we eindelijk beginnen :)

De Pluspunten:
We zijn weer 2 jaar verder sinds de laatste Zelda game en natuurlijk is Zelda ook met haar tijd meegegaan en hoe. Een halve draai in de graphics afdeling is één grote verandering. Ook is er flink gesleuteld aan de gameplay. Ik zal hieronder alle pluspunten in ’t kort toelichten.

• Het vechtsysteem
Wow! Nog nooit heeft een Zelda game zo’n perfect combo systeem gehad als in TWW. Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. De boomerang met z’n multitarget functie is een perfect voorbeeld hiervan.

• De bevolking
Een paar voorbeelden: de ‘battleship-game’ presentator, de jongen met z’n loopneus, de mailsorteerders, de bombshop eigenaar. Deze personen hebben zoveel humor en een eigen persoonlijkheid. Iets wat in OoT ontbrak waar iedereen altijd op dezelfde plek stond etc. Geslaagde toevoeging maar helaas is het niet nieuw, we hebben dit al (veel) uitgebreider gezien in Majora’s Mask.

• Karakter wisselen
Het besturen van objecten en andere personen is een leuke afwisseling van de gameplay. Je wordt zegmaar gedwongen om op een andere manier naar de puzzels te kijken om achter de oplossing te komen. Leuk concept, zie ik graag terug.

• Verhaal
Het is duidelijk te zien dat er veel aandacht is besteed aan het verhaal en het resultaat mag er wezen. TWW heeft zonder twijfel het beste verhaal van alle Zelda games. Door middel van real-time cutscenes wordt het verhaal verteld. Sommige zijn humoristisch, andere zijn weer heel dramatisch. Heel mooi gedaan. TOPPIE :D

• Graphics
Dit mag duidelijk zijn. De nieuwe stijl past heel goed bij Zelda. Een keer wat anders voor de afwisseling. :) Toch gaat mijn voorkeur uit naar een ‘realistischer Zelda game’. :X

• Geluid
Eén woord: SUBLIEM! Er zitten veel catchy tunes in zoals Dragon Roost island, Windfall en natuurlijk de overworld theme. Ook zitten er veel remixes in van Link to the Past. De klassieke overworld theme vond ik geen gemis omdat ik daar meer het ‘land-gevoel’ bij heb en dit speelde zich voornamelijk af op het water.

• Link's happy dance.
GE-WEL-DIG!

Okee, dan nu het minder leuke gedeelte.

De Minpunten:

Nu denk je vast: “Huh, nadelen? Een Zelda game met nadelen? Dat bestaat toch niet?” Nou, ik wou dat het waar was maar TWW rommelt aan alle kanten.

• Moeilijksheidsgraad
Welke moeilijksheidsgraad? Dit is de makkelijkste Zelda ooit, geen twijfel over mogelijk. Imo één van de belangrijkste onderdelen van een Zelda game en ze hebben het grandioos verknald! :+ Er zit totaal geen uitdaging in deze game. Ik heb echt het gevoel dat ze hem expres simpel hebben gemaakt zodat voornamelijk de kleine kids deze game ook kunnen uitspelen maar dat zou niet logisch zijn aagezien het verhaal aardig ‘donker’ en ‘evil’ is.

Ook verlies je bijvoorbeeld nog maar een kwart hartje als je van een hoge afgrond valt (en met hoog bedoel ik ook behoorlijk hoog!). In OoT verloor je een heel hartje waardoor je dus veel voorzichtiger moest zijn. Zo zijn er nog veel meer van dit soort situaties waar je vrijwel geen health door verliest.

Eindbazen zijn zwak en niet vernieuwend. Wat doen al die potten met hartjes daar aan de zijkant tijdens een gevecht met een eindbaas? Om nog maar te zwijgen over eindbazen waarvan je items krijgt als je voorraad op is, zoals bijvoorbeeld pijlen. Zo wordt het je wel heel makkelijk gemaakt. In LttP moest je bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je voorraad voldoende was anders kan je het vergeten.

In voorgaande Zelda’s waren er momenten waar ik dagenlang vast zat, deze ben ik in TWW niet tegengekomen. Erg jammer. Ik noem als voorbeeld de water temple in OoT.
In totaal ben ik nul keer doodgegaan, dat was in LttP wel anders (82 keer doodgegaan tijdens de eerste keer :o). Maargoed, toen was ik natuurlijk ook heeel klein! =)

• Dungeons
Zoals ik al eerder zei: Lineair en veel te makkelijk. Per dungeon was ik ongeveer een uurtje a anderhalf uur bezig, sommige zelfs nog korter.
(spoiler over aantal dungeons)
Ook het aantal dungeons is om te huilen. Er zijn jammergenoeg maar vijf dungeons :’(.
OoT had 9 dungeons en LttP had zelfs 11 dungeons! Ok, Majora’s Mask had daarentegen weer 4 dungeons maar die dungeons waren ook echt moeilijk en uitdagend. Alleen al met de Stone temple was ik 6 uur bezig. Wat een pokke tempel was dat zeg... Waren ze allemaal maar van dat niveau..

• Overworld
GIGANTISCH GROOT en meer dan de helft van de map is LEEG! Zonde zonde zonde! Meer land graag.

• Zeilen
Gadverdamme zeg! Wat is dat saai. Beetje niks doen om van punt A naar B te komen. De eerste keer is leuk, de tweede keer gaat nog wel maar daarna gaat het snel bergafwaarts. Combineer dit met een (te) grote overworld en je bent al gauw 15 minuten bezig om van oost naar west te varen.
(spoiler over de wind waker in combinatie met zeilen)

Later in het spel krijg je een warpsong maar deze zorgt er alleen voor dat je reistijd korter wordt. Het zeilen zelf blijft verschrikkelijk saai.
Komt nog eens bij dat een groot deel van het spel uit zeilen bestaat. Ai ai ai, dit kost veel puntjes in de eindbeoordeling.

• Het oppakken van vijandelijke wapens
Leuk idee maar deze optie wordt bijna niet gebruikt. Zeer slecht geimplementeerd. Drie keer in het hele spel echt nodig gehad. Gemiste kans.

• Rupees
Geld ligt overal voor het oprapen waardoor je in principe alles wel kan kopen in normale winkeltjes. Klopt dus niet helemaal in verhouding. Er is echter maar één reden dat je zoveel geld kan krijgen en die reden is: de speelduur verlengen. Er is namelijk een bepaald figuur die asociale bedragen vraagt voor zijn diensten. Hier spelen de sidequest een grote rol omdat je veel geld krijgt als je deze correct uitvoert. Verder heeft het verzamelen van geld geen nut.

• Speelduur
(mijn schatting hoelang je over dit spel doet)

Ik schat ongeveer 20~30 uur voor de main quest, 50~70 uur inclusief alle sidequests. Het zeilen neemt het meeste tijd in beslag.
De main quest is dus veel te kort. Vooral tijdens een bepaalde quest: ‘op zoek naar de golden triumph forks’ begon het flink te irriteren. Ik had na deze opdracht echt een vieze nasmaak want deze verplichte quest zit er puur in om het spel te verlengen. En maar zeilen, en zeilen.. Dit had veel beter gekund met behulp van dungeons. Het idee was leuk, helemaal voor de echte Zelda fan, want Nintendo ging helemaal back to her roots, namelijk Zelda 1. Het verzamelen van deze fragmenten moest alleen wat beter uitgewerkt worden dan was het perfect geweest.
Verder duurde het ook vrij lang voordat het verhaal vorderde. Meestal ging het zo: verhaalexplosie --> lange tijd niks --> verhaalexplosie --> lange tijd niks etc.. Dit kon wel wat meer verspreid worden.

• Sidequests

Veel te veel, puur bedoeld om de game langer te maken. Er zitten een paar hele leuke sidequests tussen maar ik ga geen 50 sidequests voor een hartpiece of rupees doen als beloning. Sowieso zijn al die extra hartjes niet nodig want het spel is al veel te makkelijk. Wat is het nut van 20 hartjes als je aan 10 genoeg hebt? Juist ja...

Conclusie

Is Zelda niet meer vernieuwend? Kan Nintendo geen nieuwe gameplay elementen meer bedenken? Is de creativiteit op? Kan Nintendo geen uitdagende puzzels meer maken? Natuurlijk niet, ONZIN! Hier is maar één verklaring voor: Zelda:The Wind Waker is afgeraffeld. Ze wilden per se de game voor de kerst uitbrengen in Japan en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Helemaal als je achteraf erachter komt dat twee dungeons eruit zijn gehaald ivm tijdnood. Om het spel niet te kort te maken hebben ze een lange eentonige quest hiervoor in de plaats gedaan. :/

Van de drie dimensionale Zelda games kan je ‘the wind waker’ vergelijken met Zelda II van de 2D games. Beide stelden ze teleur.

Laten we hopen dat Nintendo de volgende keer wat meer tijd gaat besteden aan een Zelda game en dan met name aan de moeilijkheidsgraad. De gameplay is dik in orde met uitzondering van het zeilen. Het zeilen zie ik trouwens graag terug alleen niet als een belangrijk aspect van het spel maar meer als een (korte) side-quest. Verder mag de overworld een stuk kleiner worden en moet er meer land komen, veel meer land!

Ondanks alle minpunten heb ik TWW toch met plezier gespeeld. Ik heb genoten van het verhaal en het einde maakte heel veel goed (best fight ever!).

Eindcijfer: 7.5 (in vergelijking met andere Zelda’s).

Ik kan mij best voorstellen dat sommige mensen dit spel met een 9 waarderen. Het ligt er maar net aan hoe zwaar zij alle minpunten wegen. Het blijft natuurlijk een feit dat dit één van de beste games is op de GameCube, zoniet de beste en ondanks alle minpunten mag niemand deze game missen. Het eindresultaat is alleen niet geworden zoals ik had gehoopt. Voor de beginnende (Zelda) gamer is dit echt een topgame. Voor de ervaren Zelda gamer zal deze game waarschijnlijk tegenvallen. Met als grote boosdoener dat het niet uitdagend genoeg is.

Trouwens, hoe bevalt TWW tot nu toe bij jullie? Kunnen jullie je een beetje vinden in mijn mening of zijn jullie het totaal oneens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens. Het spel is echt te makkelijk, gelukkig zitten er nog een aantal dingen in die de doorgewinterde zelda speler toch nog even doen oppassen (wil je weten wat ik hiermee bedoel ds moet je me maar even mailen ofzo).

Het zeilen vond ik daarin tegen helemaal zo erg nog niet. Vind jij het belangrijk om bij een spel elke minuut op de rand van je bank te zitten om te spelen? Ik ben net weer bezig met de MQ en daar heb je af en toe ook van die geweldige loopstukken die echt even saai zijn als het zeilen. Met als grote verschil dat de wereld van tww erg levendig is, overal is wel wat te doen.

Over de dungeons ben ik het met je eens, deze waren gewoon te makkelijk. Maar wel onwijs mooi gemaakt. Ik denk dat dit te maken heeft met de uitspraak van Miyamoto dat hij spellen gaat maken die voor iedereen te doen zijn, dus ook de kleinere.

Over het minpuntje verhaal ben ik het echt niet eens. Die explosies hebben ze expres zo gedaan, het wordt alleen wat unbalanced door die hele vervelende ene eindquest. Voor de rest loopt het aardig door naar mijn mening.

Sidequests zijn bij elk spel erin gestopt om het spel langer te maken, dat is bij zelda echt niet anders. Alleen zitten er misschien een aantal sidequests in die niet helemaal geweldig zijn omdat ze alleen maar wat rondzeilen van je vragen.

Je moest eens weten hoeveel idee'en er voor alle spellen van de tafel geschoven worden wegens tijdsgebrek. Tuurlijk had het spel veel groter kunnen zijn, met extra dungeons. Maar dat had denk ik niet veel uitgemaakt, want die waren waarschijnlijk niet veel moeilijker geweest dan diegene die er nu al inzitten. 7.5 vind ik persoonlijk te laag, en ik zou dit spel dan ook wel hoger waarderen. Vooral door het inmense oog voor detail wat nintendo heeft. Al die kleine dingen die erin zitten maken het spel zo prachtig, zo uitgewerkt, echt geweldig.

Als je echt wilt oefenen met een moeilijk spel moet je ikaruga eens spelen, pff :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm ik heb een vraagje, ik ben nu al 2x al zeilende een plaatsje op zee tegengekomen waar een soort groenblauwe stralen uit het water kwamen, en de muziek veranderde, zo'n soort hoog aaaaaaaahh geluidje. Wat is dit wat kan ik ermee?
Het frustreert me echt dat ik helemaal niets kan behalve er een beetje stilliggen... :/

edit:
Nee het is toch meer een "glinsterend" geluid... Ik wordt er gek van aaarhhg!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

go fish ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAhhh... Bedankt :)
Maar zitten er alleen maar rupees of kan ik ook nog wat groots winnen? Niet zeggen wat aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

je vraagt iets en zegt er meteen bij dat je geen antwoord wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 02 May 2003 @ 22:34:
je vraagt iets en zegt er meteen bij dat je geen antwoord wilt :+
Nee ik vroeg óf het kon, maar zoja, wil ik niet weten wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Voor gasten die geen slechte dingen over zelda willen lezen, lees dit niet ( spoiler included ) :P

Ds, mooi uitgebreid review.
Ik ben het bijna op alle punten wel met je eens, alleen vind ik het eind cijfer een beetje hoog ;)
Nee, ik meen het serieus. Dit is echt de minst boeiende zelda van de hele reeks.

Ik had voordat ik het spel voor het eerst ging spelen ook reviews op game sites gelezen. En ze hadden het er allemaal over dat het een totaal nieuw verhaal was en dat het niks met OoT te maken had of erop leek.
Nou dat heb ik gezien, het is een en al OoT.

Iets waar ik mij best wel aan erger is dat als je ergens hoog vanaf flikkerd.
Dan kan je op het laatste moment zo'n zwaard slash in de lucht doen en dan gaat er niks van je leven af 8)7.
Ik dacht bij mezelf hadden ze dat niet uit OoT.
Ik OoT spelen, doe precies hetzelfde, bam... ik was blij dat ik nog leefde.
Dus ze hebben het spel eigenlijk te makkelijk gemaakt.

In OoT Master Quest zit ik echt serieus af en toe een half / uur te staren naar het beeld hoe ik daar nou weer verder kom.

En dat zeilen komt ook m'n strot uit.
En die mini-quest zijn ook irritant.
Zoals dat je magisch water naar die boompjes moet brengen.
Nou dat had ik gedaan, zegt die gast, zorg dat je alle 7 besproeid voordat het uitgewerkt is. Kom op zeg, ik ga geen uren zeilen om die kut boompjes te zoeken.

En dan heb je ook nog iets met die pijlen.
In OoT moest je door vuur heen schieten enzo, dat hoeft nu ook niet meer.

Het enige wat mij wel aanspreekt is de cel shading met de real-time lightning

En ik moet toegeven dat, voordat ik het spel thuis had, meer zat uit te kijken naar de bonus disc dan naar Wind Waker :X ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33

NoTimeRemains

I know

HIValicious schreef op 02 mei 2003 @ 23:22:
damn ik zit vast bij zelda...

uhm op windfall isle met die piraten moet ik weten wat ze gaan doen (net na dat kapotte eiland)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Aaaaaaah eh ja ik had even geen zin meer om te Zelda'en (kan dat? ja dat kan)
Ik ben nu bij die ene boom (deku ofzoiets) en dr zitten allemaal van die beestje dingen op en die moet ik eraf halen en ik weet dus even niet hoe :(

'k heb ook gelijk maar even OOT en die MQ gedaan maaruh wat is eigenlijk het verschil dussen die beide.. ik heb alleen even het begin gedaan maar ze zijn volgens mij gewoon hetzelfde.. :?

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Je moet naar die gast gaan die bommen verkoopt en dan moet je via een geheime gang naar binnen gaan ofzo.
'k heb ook gelijk maar even OOT en die MQ gedaan maaruh wat is eigenlijk het verschil dussen die beide.. ik heb alleen even het begin gedaan maar ze zijn volgens mij gewoon hetzelfde..
In master quest zijn voornamelijk de dungeons veranderd.
De eerste dungeon is niet echt super veranderd, maar aan het einde van de eerste dungeon zijn toch bepaalde dingen die anders zijn. En er lopen 2x zoveel beesten rond 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Elroy op 02-05-2003 23:50 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarK_M schreef op 02 May 2003 @ 23:37:
Aaaaaaah eh ja ik had even geen zin meer om te Zelda'en (kan dat? ja dat kan)
Ik ben nu bij die ene boom (deku ofzoiets) en dr zitten allemaal van die beestje dingen op en die moet ik eraf halen en ik weet dus even niet hoe :(

'k heb ook gelijk maar even OOT en die MQ gedaan maaruh wat is eigenlijk het verschil dussen die beide.. ik heb alleen even het begin gedaan maar ze zijn volgens mij gewoon hetzelfde.. :?
je moet tegen de deku boom aanrollen( rennen en A drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Elroy schreef op 02 May 2003 @ 23:47:
In master quest zijn voornamelijk de dungeons veranderd.
De eerste dungeon is niet echt super veranderd, maar aan het einde van de eerste dungeon zijn toch bepaalde dingen die anders zijn. En er lopen 2x zoveel beesten rond 8)7
Hé lekker zinloos om daarvoor een nieuw spel op de markt te brengen (hij is natuurlijk nooit uitgebracht maargoed het was wel de bedoeling om het te doen) en daar dan zeker weer de volle prijs voor te vragen, want de echte Zelda fan koopt het toch wel :p plus dat je er ook nog zo'n Nintendo 64DD voor moest aanschaffen..

@Kishan
Bedankt :) ik ga het zo even proberen..

[ Voor 5% gewijzigd door Dark_M op 03-05-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zijn de grafics van master quest ook beter dan de originele OoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Poll: PU logo op Zelda, goede of slechte zet?
Prima, extra informatie is altijd goed
Maakt me niet uit
Doe dit alsjeblieft NOOIT meer!
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=1843&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

welk PU logo, ben er niet meer lid van namelijk

edit:
jullie bedoelen ckr dat logo op de cover van de game?

[ Voor 44% gewijzigd door wdekreij op 03-05-2003 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarK_M schreef op 03 May 2003 @ 00:21:
[...]

Hé lekker zinloos om daarvoor een nieuw spel op de markt te brengen (hij is natuurlijk nooit uitgebracht maargoed het was wel de bedoeling om het te doen) en daar dan zeker weer de volle prijs voor te vragen, want de echte Zelda fan koopt het toch wel :p plus dat je er ook nog zo'n Nintendo 64DD voor moest aanschaffen..

@Kishan
Bedankt :) ik ga het zo even proberen..
Ik snap je commentaar niet helemaal. De eerste dungeon is nog ong. hetzelfde maar voor de rest zijn ze grondig veranderd, en het grootste gedeelte van OOT/MQ breng je in dungeons door. Je kan dus eigenlijk wel spreken van een nieuw spel. Je commentaar slaat dus weer nergens op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me nogmaals ff helpen ik kan niet bij de dungeon key van dragon roost komen , ik weet dat ie op de 1e verdieping bovein zit (op de kaart zie ik dat daar nog iets ligt wat ik moet hebben).
Weet alleen niet hoe ik er moet komen ik zie wel iets hangen waar mijn grapling hook aan kan maar kan niet dichtbij genoeg komen om hem te gebruiken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 09:26:
Kan iemand me nogmaals ff helpen ik kan niet bij de dungeon key van dragon roost komen , ik weet dat ie op de 1e verdieping bovein zit (op de kaart zie ik dat daar nog iets ligt wat ik moet hebben).
Weet alleen niet hoe ik er moet komen ik zie wel iets hangen waar mijn grapling hook aan kan maar kan niet dichtbij genoeg komen om hem te gebruiken ;(
Walktrough vanaf de grappling hook tot de boss key:
Als je die hook hebt moet je een stukje teruggaan, naar de deur waar je toen uitkwam. Niet die deur ingaan, maar vooruit kijken naar de afgrond. Daar zitten van die haken waaraan je kan slingeren. Volg die en ga naar binnen. Loop naar rechts, op zo'n vogelkooi-achtig iets. Doe een spin attack om alle touwen in 1 keer door te slaan. Eenmaal beneden loop je steeds verder, tot je in een kamer komt met zo'n gare schorpioen, die sla je een paar keer, tot ie in een bal veranderd. Zet die op de switch, en je kan bij de boss key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal het eens proberen thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voordat ik het spel voor het eerst ging spelen ook reviews op game sites gelezen. En ze hadden het er allemaal over dat het een totaal nieuw verhaal was en dat het niks met OoT te maken had of erop leek.
You got to be kidding me. Hoever heb je het spel eigenlijk gespeeld????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm moet nu nog 1 zo´n triforce map scoren en wel die van dat ghostship. Dan ben ik daar ook weer vanaf. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

wdekreij schreef op 03 May 2003 @ 00:40:
zijn de grafics van master quest ook beter dan de originele OoT?
OoT en Master Quest zijn beide grafisch geupdate van het orginele
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 09:53:
[...]
You got to be kidding me. Hoever heb je het spel eigenlijk gespeeld????
Ik heb nu de helft van de triforce verzameld.

[ Voor 51% gewijzigd door Elroy op 03-05-2003 11:31 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

waarom moest master quest op een 64 dd ofzo gespeeld worden (als die was uitgekomen). wat was er precies anders aan dat ie niet genoeg had aan alleen een nintendo 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OoT en Master Quest zijn beide grafisch geupdate van het orginele
Niet veel, alleen de resolutie is anders en de framerate is stabiel. Ze wilden de mensen met een DD gewoon wat leuks geven, niets meer.

-- SPOILER --!!
Ik heb nu de helft van de triforce verzameld.
En jij vond ook dat ene hele geweldige stuk in Hyrule net OoT????? Kan aan mij liggen, maar volgens mij is het verhaal echt heel wat uitgebreider als bij OoT. Zeker op het einde krijgt het nog even een leuke draai. Maar die heb jij nog niet gezien

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus.....
ik moetnu met die dekublad naar forbidden forest "gliden"
maar het lukt niet :( zelf als ik in de wervel wind kom dan kom ik net niet hoog genoeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Vliegtuig, misschien heb ik een beetje overdreven.
Dit onderste stukje is alleen voor vliegtuig bedoeld, dus de rest niet lezen or you'll be sorry :P

Maar je iig gelijk dat het verhaal veel uitgebreider is. Maar het heeft wel degelijk veel weg van OoT.
Je komt eerst allemaal dingen te weten over de time master ( link in OoT ).
Daarna zie je Ganondorf herleven doordat link de master zwaard eruit trok.
Dan zie je die piraat veranderen in de princes van OoT.
Dan moet jij de link ( time master's ) plaats in nemen om de wereld te redden.

En zoals in OoT, nadat Ganondorf weer de macht heeft, worden er weer veel dingen vernield zoals eilanden ( dorpen in OoT ).

Misschien dat ik het spel niet lang genoeg gespeeld heb en dat ik het helemaal mis heb. Maar ik vind het er verdacht veel op lijken 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit er redelijk naast elroy :p, maar het einde zal wel wat duidelijk maken. Je bent er bijna, gewoon even door het laatste stukje heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 11:36:
jezus.....
ik moetnu met die dekublad naar forbidden forest "gliden"
maar het lukt niet :( zelf als ik in de wervel wind kom dan kom ik net niet hoog genoeg :S
Je moet eerst naar dat platform links van je gliden, dan via de wervelwind omhoog. Als je dat doet kom je veel te hoog uit, te laag kan ik me niet voorstellen. Als je het direct probeert kom je idd nét niet hoog genoeg uit, niet doen dus :) Via de wervelwind, bij de kleine platformpje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Oke, sorry, misschien al gevraagd, maar uit vrees voor spoilers een vraag.

Volgens mij ben ik simpel, maar ik zit dus echt mega-vast op het tweede eilandje (Dragon Roost ofzo)? Alles gedaan wat ik kon bedenken, ik heb de steen van de bron af, er ligt nu water zodat ik naar de overkant kan zwemmen, maar daar zit een lava-poel met twee statues ernaast. Kan iemand een subtiele hint geven in welke richting ik moet zoeken? Die Wind Waker helpt ook geen zak... :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op 03 May 2003 @ 12:51:
Oke, sorry, misschien al gevraagd, maar uit vrees voor spoilers een vraag.

Volgens mij ben ik simpel, maar ik zit dus echt mega-vast op het tweede eilandje (Dragon Roost ofzo)? Alles gedaan wat ik kon bedenken, ik heb de steen van de bron af, er ligt nu water zodat ik naar de overkant kan zwemmen, maar daar zit een lava-poel met twee statues ernaast. Kan iemand een subtiele hint geven in welke richting ik moet zoeken? Die Wind Waker helpt ook geen zak... :(
[subtiele hint]
bommen werpen.... (je kan ook een stukje springen met een bom)
[/subtiele hint]

maar ik zit dus in de Dungeon van Dragon Roost en ik heb net de Boss key gevonden, alleen ik kan de deur nergens vinden waar die key in moet 8)7 weet iemand waar die zit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

subtiele hint. lees ff wat postings hier boven door :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hubert schreef op 03 May 2003 @ 13:17:
subtiele hint. lees ff wat postings hier boven door :P
hmmja hierboven staat alleen hoe ik bij de boss key kom, maar dat had ik zelf al uitgevonden.... nu moet ik alleen weten waar de deur zit waar die key inkan.. dat staat geloof ik niet op deze pagina... misschien moet ik die andere pagina's nog ff doorlezen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik zit weer vast :P
ik ben in forbidden forest
en ik moet die bosskey hebben :S
alleen moet ik dan mijn grappling hook gebruiken om ergens op te swingen maar dat lukt niet, plaform is veeels te hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:21:
[...]

hmmja hierboven staat alleen hoe ik bij de boss key kom, maar dat had ik zelf al uitgevonden.... nu moet ik alleen weten waar de deur zit waar die key inkan.. dat staat geloof ik niet op deze pagina... misschien moet ik die andere pagina's nog ff doorlezen dan :)
Ben je al helemaal bovenin op de bovenste verdieping geweest ? daar kun je namelijk naar buiten toe en kom je het meisje weer tegen die geeft je de grapling hook en via daar kom je uit in de boss kamer (dit stuk had ik al gedaan ik heb alleen de boss key nog niet die moet ik nog gaan halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje lomp, maar ik doe het toch omdat hier veel zelda-fans zitten.
Wat vinden jullie nou van mods voor warcraft/quake/half-life/ut2003 die zelda als theme gebruiken.
Misschien er ff bij vermelden welke game vorm(deathmatch, ctf, mmorpg) jullie geschikt vinden of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:57:
[...]

Ben je al helemaal bovenin op de bovenste verdieping geweest ? daar kun je namelijk naar buiten toe en kom je het meisje weer tegen die geeft je de grapling hook en via daar kom je uit in de boss kamer (dit stuk had ik al gedaan ik heb alleen de boss key nog niet die moet ik nog gaan halen)
Ja ik ben daar al geweest en ik heb die grapling hook ook, alleen ik kan nergens meer heen omdat ik zo'n brug kapot heb moeten maken... ik ben nu weer bij dat plato wat aan 3 van die touwen vast zat.... vanaf daar weet ik echt niet hoe ik terug moet komen naar dat meisje.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 02:48:
[...]

Maargoed, je hebt nu eenmaal mensen die altijd zitten te prutsen tijdens spelletjes *kuchphusekuch* ;)

[...]
We hebben niet allemaal een IQ van 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei! volgens mij heb ik het gevonden... ik ben van bovenaf dat plato helemaal naar beneden gesprongen (gelukkig precies op de brug) en toen heb ik het stuk weer gelopen naar boven... nu sta ik bij 2 deuren en voor me is een plas met lava, zodra ik daar overheen ben ben ik bij de deur die ik zoek..... nu moet ik alleen nog zien uit te vinden hoe ik over die plas met lava heen kom, ik zie namelijk geen kruiken met water..

oh fuck.... hoe versla je dat monster :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 13:26:
nou ik zit weer vast :P
ik ben in forbidden forest
en ik moet die bosskey hebben :S
alleen moet ik dan mijn grappling hook gebruiken om ergens op te swingen maar dat lukt niet, plaform is veeels te hoog
Bosskey zit op B1, je moet die gare bloem die in het midde van die grote ronde chamber zit losmaken. Dan pleurt ie, dan zit je op B1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 14:31:
woei! volgens mij heb ik het gevonden... ik ben van bovenaf dat plato helemaal naar beneden gesprongen (gelukkig precies op de brug) en toen heb ik het stuk weer gelopen naar boven... nu sta ik bij 2 deuren en voor me is een plas met lava, zodra ik daar overheen ben ben ik bij de deur die ik zoek..... nu moet ik alleen nog zien uit te vinden hoe ik over die plas met lava heen kom, ik zie namelijk geen kruiken met water..

oh fuck.... hoe versla je dat monster :P
die plas kom je over met je grapling hook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Allereerst complimenten voor deze review :)
De Pluspunten:
• Het vechtsysteem
Wow! Nog nooit heeft een Zelda game zo’n perfect combo systeem gehad als in TWW. Ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. De boomerang met z’n multitarget functie is een perfect voorbeeld hiervan.
Eens. Combat is er dik op vooruit gegaan. Vooral de geluidjes bij een succesvolle hit zijn erg leuk. Raar hoe zoiets de kleins een grote toevoeging is, combat is nu echt leuk. Dat je door meerdere vijanden kunt worden aangevallen itt het afwachten van hun beurt in OOT is wat mij betreft ook een verbetering.

Enige wat ik mis zijn de rustigere, tactischere 1on1 gevechten van OOT. Denk aan de Gerudo Guards, Stalfos gevechten en natuurlijk de Iron Knuckle. Waar je dus echt moest blokken, side-steppen en op het goede moment moest aanvallen.
• De bevolking
Een paar voorbeelden: de ‘battleship-game’ presentator, de jongen met z’n loopneus, de mailsorteerders, de bombshop eigenaar. Deze personen hebben zoveel humor en een eigen persoonlijkheid. Iets wat in OoT ontbrak waar iedereen altijd op dezelfde plek stond etc. Geslaagde toevoeging maar helaas is het niet nieuw, we hebben dit al (veel) uitgebreider gezien in Majora’s Mask.
Eens. Die battleship-game presentator is echt humor :) Dat op dezelfde plek staan zie ik niet zo, in TWW staat iedereen net zo vast toch? OK er lopen er wat rond, maar die lopen steeds hetzelfde stukje, dat noem ik ook 'dezelfde plek' net zoals in OOT de running man, carpenters en dat jochie in de graveyard om er maar een paar te noemen.
• Karakter wisselen
Het besturen van objecten en andere personen is een leuke afwisseling van de gameplay. Je wordt zegmaar gedwongen om op een andere manier naar de puzzels te kijken om achter de oplossing te komen. Leuk concept, zie ik graag terug.
Yep, goede toevoeging.
• Verhaal
Het is duidelijk te zien dat er veel aandacht is besteed aan het verhaal en het resultaat mag er wezen. TWW heeft zonder twijfel het beste verhaal van alle Zelda games. Door middel van real-time cutscenes wordt het verhaal verteld. Sommige zijn humoristisch, andere zijn weer heel dramatisch. Heel mooi gedaan. TOPPIE :D
Zal best ;)
• Graphics
Dit mag duidelijk zijn. De nieuwe stijl past heel goed bij Zelda. Een keer wat anders voor de afwisseling. :) Toch gaat mijn voorkeur uit naar een ‘realistischer Zelda game’. :X
Nou, kan het niet meer met je eens zijn! Erg leuk om eens een 3d Zelda in de stijl van Lttp te zien, vooral het water vind ik super :+ Toch zie ik ook liever een realistischere Zelda. Zelfs het inmiddels 5 jaar oude OOT bezorgt mij meer 'wow'- en 'even stilstaan en genieten van de omgeving'-momenten dan TWW. Toegegeven, dit heeft waarschijnlijk meer met het world-design te maken dan met de cel-shading. De mystieke Kokiri Forest/Lost Woods/Sacret Meadow/Forest Temple, uitkijken over Kakariko Village vanaf de top van Death Mountain (ook al ziet dat er heel knullig uit, het heeft toch wat), de waterval van Gerudo Valley en als je daarvan afspringt (= ultiem) terechtkomen in Lake Hylia, Hyrule Castle Garden (?), het meertje tussen 2 bergen achter Zora's Domain, de Desert Collossus en Haunted Wasteland daarvoor. Spreekt gewoon veel meer tot mijn verbeelding dan zee, zee en nog eens zee.

Bovenstaande hoort misschien meer bij het meer land/minder water verhaal.

Als pluspunten wil ik speciaal nog even het character design noemen, vooral de enemies en daarvan dan vooral weer de Molblins, Dark Nuts en die vliegende-zwarte-met-kleuren-dingen die die kleefbolletjes uitpoepen in die Forest Haven Dungeon. Die dingen zie er zoooo goed uit, niet te weinig! En die animatie ook, super. Lighting is ook heel mooi gedaan, stukken beter dan in bijv. MP.

Enige minpuntje aan de graphics zelf vind ik sommige brakke textures (vooral gras en rots). Ik bedoel, deze stijl is perfect voor simpele, maar toch strakke LTTP-style textures en dan krijg je van die smerige drek af en toe. Snap ik echt niet hoor :? Dat OOT dat nou heeft ok, maar dit. Na ja.
• Geluid
Eén woord: SUBLIEM! Er zitten veel catchy tunes in zoals Dragon Roost island, Windfall en natuurlijk de overworld theme. Ook zitten er veel remixes in van Link to the Past. De klassieke overworld theme vond ik geen gemis omdat ik daar meer het ‘land-gevoel’ bij heb en dit speelde zich voornamelijk af op het water.
Eens. De Ocean theme is geweldig! De mini-boss (vooral met combat-hit-tunes) en Phantom Ganon tunes zijn ook lekker (#140 en #204 :P).
De Minpunten:

• Moeilijksheidsgraad
Welke moeilijksheidsgraad? Dit is de makkelijkste Zelda ooit, geen twijfel over mogelijk. Imo één van de belangrijkste onderdelen van een Zelda game en ze hebben het grandioos verknald! :+ Er zit totaal geen uitdaging in deze game. Ik heb echt het gevoel dat ze hem expres simpel hebben gemaakt zodat voornamelijk de kleine kids deze game ook kunnen uitspelen maar dat zou niet logisch zijn aagezien het verhaal aardig ‘donker’ en ‘evil’ is.
Eens. In OOT hapt een hit van de Iron Knuckle iets van 5 hartjes weg! Nou dan is zo'n gevecht een stuk intenser kan ik je vertellen. Maar goed, met die verminderde damage kan ik nog leven (waarschijnlijk ook gedaan omdat je nu door meerdere vijanden tegelijk kunt worden aangevallen), het makkelijker maken van de dungeons suckt :( IK HEB GEEN 1 KEER echt VASTGEZETEN! En zo'n goede dungeon crawler ben ik niet kan ik je vertellen.
• Dungeons
Zoals ik al eerder zei: Lineair en veel te makkelijk. Per dungeon was ik ongeveer een uurtje a anderhalf uur bezig, sommige zelfs nog korter.
Idd te makkelijk. Het design is af en toe ook ruk. Ik had bij de (binnenkant) van de Tower of the Gods echt zoiets van 'Wat ziet dit er ongelooflijk saai en inspiratieloos uit'. Dragon Roost Cavern is een positieve uitzondering, schitterend! Dat met die draak ook bovenop, dat soort dingen wil ik meer zien! Maar de andere dungeons halen het niet bij toppers als de Forest Temple en Spirit Temple uit OOT.

Die warp-potten vind ik ook een beetje goedkoop, in OOT had je door het slimme design altijd een zeer snelle route naar de eindbaas als je daar doodging. Nu lossen ze dat op door die warps te gebruiken á la LTTP ipv de layout intelligent te ontwerpen, stapje terug dus in mijn ogen.
• Overworld
GIGANTISCH GROOT en meer dan de helft van de map is LEEG! Zonde zonde zonde! Meer land graag.
Meer land indeed (zie eerder geblaat)! Ahoy!
• Zeilen
Gadverdamme zeg! Wat is dat saai. Beetje niks doen om van punt A naar B te komen. De eerste keer is leuk, de tweede keer gaat nog wel maar daarna gaat het snel bergafwaarts.
Ben ik het niet mee eens maar dat wist je al ;)
• Het oppakken van vijandelijke wapens
Leuk idee maar deze optie wordt bijna niet gebruikt. Zeer slecht geimplementeerd. Drie keer in het hele spel echt nodig gehad. Gemiste kans.
Viel idd tegen. In combat zijn die enorme zwaarden ook niets waard, te lastig. Je kunt beter je eigen zwaard gebruiken.
• Sidequests

Veel te veel, puur bedoeld om de game langer te maken. Er zitten een paar hele leuke sidequests tussen maar ik ga geen 50 sidequests voor een hartpiece of rupees doen als beloning. Sowieso zijn al die extra hartjes niet nodig want het spel is al veel te makkelijk. Wat is het nut van 20 hartjes als je aan 10 genoeg hebt? Juist ja...
Wat vliegtuig zegt, daar zijn ze toch voor? :P Vind de sidequests/mini-games van OOT leuker trouwens. Bombchu alley, Horseback Archery, Fishing Game, Epona Race, Dampé eh..run etc etc.
Conclusie

Eindcijfer: 7.5 (in vergelijking met andere Zelda’s).
Heb ook wel interesse naar hoe jij de Zelda's onderling zou rangschikken. Ik kom waarschijnlijk op dit uit:

OOT
LTTP
LA
TWW
LOZ
AOL

MM en OOA/OOS heb ik maar 1/4 gespeeld dus kan ik weinig van zeggen. Schijnen wel absoluut top te zijn dus ze staan op het lijstje uit te spelen games (die lijst is helaas veel te lang). OOT is sinds kort #1, maar ik moet LTTP nog maar eens spelen om echt tot een definitief oordeel te komen. LTTP is voor mij toch eigenlijk wel heilig.

Verder had ik nog een gedachte over het teveel water/te weinig land verhaal. Wat IMO geweldig zou zijn en TWW echt ultiem had gemaakt is als je naast de wind ook de waterstand had kunnen manipuleren! Dus net zoals in LTTP met Light/Dark en in OOT met jong/oud nu hoge/lage waterstand á la Lake Hylia in OOT. Moet je eens indenken dat je het water kunt laten zakken en er zo'n hele wereld tevoorschijn komt net zoals je die in TWW later tegenkomt (niet teveel spoilen :P). Woei! Had de water overworld meteen ook wat kleiner gemaakt want no way dat je datzelfde oppervlak kunt vullen met land :) Compleet met hoog/laag water puzzles natuurlijk. Ik zie het helemaal voor me!

Pluspunten die jij niet genoemd heb zijn wat mij betreft de controls & camera. Als je OOT er naast speelt valt op hoe zeer beiden zijn verbeterd. Controls zijn veel strakker en directer ipv het sloppy gedoe in OOT en vooral in L-targeting (L-targeting zelf is er ook behoorlijk op vooruit gegaan) is de cam in TWW er een stuk op vooruit gegaan. En je kunt hem dit keer ook zelf manipuleren.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn D3, get a life :P
Ik ben het grotendeels met jullie eens alleen zie ik liever een cell shaded én een realistische :P ;) Dan kan ik het pas goed vergelijken.
En het dungeon design is idd nep, in OOT/MM kwam ik er zonder walktrough echt niet uit (OK toen was ik wel heel wat jonger :)), maar hier loop ik er zomaar doorheen.
Doet niet af aan het feit dat ik het wel ontzettend leuk vind trouwens :)
Mijn ranschikking van Zelda games?
OOT
TWW
MM
De rest heb ik te kort gespeeld of het is te lang geleden. MM vond ik eerlijk gezegd een beetje een tegenvaller. BTW D3 get your ass in topic 29 om de stats te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Kan iemand misschien ook wat screenies van de Master Quest posten, ik wil wel eens zien wat nu werkelijk veranderd is aan dat spel. Ik heb zelf altijd een NES, SNES, N64 gehad, maar ben nu nog niet over gegaan op een NGC, misschien omdat ik de spellen van de laatste tijd niet echt best vind, en om nu helemaal een NGC te kopen voor één spelletje (ik vond de Zelda spellen en Mario spellen altijd erg goed. Maar als ik lees dat je het spel nu ook al snel weer uitgespeeld hebt dan denk ik nu tien keer na voordat ik zo'n computer aanschaf, vroeger duurder die spellen heel wat langer :).

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pluspunten die jij niet genoemd heb zijn wat mij betreft de controls & camera. Als je OOT er naast speelt valt op hoe zeer beiden zijn verbeterd. Controls zijn veel strakker en directer ipv het sloppy gedoe in OOT en vooral in L-targeting (L-targeting zelf is er ook behoorlijk op vooruit gegaan) is de cam in TWW er een stuk op vooruit gegaan. En je kunt hem dit keer ook zelf manipuleren.
Helemaal mee eens! De camera in tWW is echt heilig. Een van de beste camera systemen ooit. Stond ongeveer 99% van de tijd op manual control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien ook wat screenies van de Master Quest posten, ik wil wel eens zien wat nu werkelijk veranderd is aan dat spel. Ik heb zelf altijd een NES, SNES, N64 gehad, maar ben nu nog niet over gegaan op een NGC, misschien omdat ik de spellen van de laatste tijd niet echt best vind, en om nu helemaal een NGC te kopen voor één spelletje (ik vond de Zelda spellen en Mario spellen altijd erg goed. Maar als ik lees dat je het spel nu ook al snel weer uitgespeeld hebt dan denk ik nu tien keer na voordat ik zo'n computer aanschaf, vroeger duurder die spellen heel wat langer .
Er is nauwelijks iets veranderd grafisch. De resolutie is alleen hoger en de framerate is vastgezet.

tWW is echt niet snel uit te spelen, niet sneller als OoT ofzo. Het spel is echt immens. De mainquest duurt echt wel lang genoeg (zeker bij mij want ik vond het leuk om heel de wereld te verkennen dus daar was ik ook heel wat uurtjes zoet mee). Als je niet een cube wilt kopen moet je het niet doen natuurlijk, maar er zijn op het moment wel erg veel goeie en leuke spellen. Ook veel multiplayer spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

WOEEEEI
* Leejow(saait) heeft nu genoeg centjes voor TWW

Zijn er nog winkels die de bonusdisc nog hebben? Die wil ik nl. graag hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu net ook gehaald, Pfhew ook maar net op tijd want ik was bij alle winkels die games verkopen geweest en overal uitverkocht , tot ik inene langs bartsmit langs liep en zag dat die er nog 2 had staan :) (whoohoo) meteen maar gekocht en nu spelen, Heb de spoilers niet gelezen dus das mooi mee genomen, denk dat ik nu ook maar actief moet worden in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 17:17:
Heb hem nu net ook gehaald, Pfhew ook maar net op tijd want ik was bij alle winkels die games verkopen geweest en overal uitverkocht , tot ik inene langs bartsmit langs liep en zag dat die er nog 2 had staan :) (whoohoo) meteen maar gekocht en nu spelen, Heb de spoilers niet gelezen dus das mooi mee genomen, denk dat ik nu ook maar actief moet worden in dit topic :)
SSSSSJT niet zeggen, me hart bonkt in me keel :'( strax hebben ze geen Zelda meer voor leo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe lang is deze versie nog in de winkel? wil namelijk wel die pack kopen met zelda en bonusdisc en cube.. maar heb geen geld.. en eerste 260 euro die binnenkomen zijn al gereserveerd:s dus hoelang heb ik ongeveer nog de tijd denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gamecube+zelda game heeft iedereen nog wel :) het is de losse game die zowat overal op is/was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

maar mijn vraag is hoelang dat nog zo blijft.. dat die cubes er nog wel zijn..

enne.. bij ons in bij de free record shop lagen er donderdag nog een stuk of 6..

[ Voor 36% gewijzigd door wdekreij op 03-05-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Hebben jullie ook dat wanneer link wat vijanden neerhakt het beeld ff stilstaat?

ennehm zit nu in deku forest ofzo.. 2e dungeon achtig iets en nu moet ik 2 van die noten tegen zo'n deur aan flikkeren, maar die noten hangen aan touwen en als ik ze probeer eraf te hakken ram ik die noot gelijk doormidden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel uur gameplay zit er eigenlijk in deze Zelda? Op cubezone stond dat hij korter is dan OOT maar volgens mij la sik ergens anders dat hij juist langer was :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 20:16:
Hoeveel uur gameplay zit er eigenlijk in deze Zelda? Op cubezone stond dat hij korter is dan OOT maar volgens mij la sik ergens anders dat hij juist langer was :S
Het ligt er maar net aan hoe snel je erdoorheen gaat en hoe snel je een puzzel kunt oplossen.

Ik ben bij wind waker al zeker over de helft heen en bij Master Quest zit ik nu in de fire temple, dus ongeveer op de helft.
Ik denk dat ik met master quest zeker 2x zoveel tijd aan besteed heb.

Screenie :

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/master3.jpg

Ik post zo wel effe wat hi-res plaatjes.
Deze was nog een oude die ik had van vorige maand :X ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 16:59:
[...]
Er is nauwelijks iets veranderd grafisch. De resolutie is alleen hoger en de framerate is vastgezet.
Is het slim om gelijk met de master quest te beginnen (vanwege de hogere resolutie en een stabiele framerate) zonder dat ik oracle of time ooit gespeeld heb? (uitgezonderd de 2 uur die ik er nu aan bezig ben geweest).. Of ga ik het dan echt moeilijk krijgen? Want het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat de graphics 'ietsje' opgepoets zijn.. of is dat gewoon te verwaarlozen?? :)

[ Voor 13% gewijzigd door blakez op 03-05-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D³ schreef op 02 mei 2003 @ 19:26:
[...]
Met de speed boots, maar die heb je in TWW niet! :P Dat herinner ik mij nog heel goed. Niet echt relevant in dit geval zou ik zeggen. Je hebt een reeks van mannetjes die je allemaal pakt door ze aan te raken. Logisch dat je dan denkt dat dat bij het mannetje op de boom ook moet toch? Als je dan naast die vent staat en hij reageert helemaal nergens op, dan noem ik dat een design foutje. Hadden ze hem iig nog iets kunnen laten zeggen van 'You can't catch me from here, try something different mister!' ofzo.
lol, dat is inderdaad een grove fout ja. Maar het antwoord wordt eigenlijk al voorgezegd. Als je de Deku Tree moet bevrijden van die beesies dan verteld 1 van die koroks ook dat je tegen de boom moet aanrollen. Als er dan nog steeds geen lampje gaat branden dan weet ik niet of je wel serieus aan 't spelen bent. Dit past mooi onder het kopje 'moeilijksheidsgraad': er zitten teveel hints in het spel waardoor het te makkelijk wordt. Die vissen vertellen te veel en die omschrijvingen mogen wat mij betreft wel wat cryptischer.

Als je ergens vastzit dan ga je gewoon verder met een andere quest. Op den duur loop je vanzelf tegen het antwoord van die ene quest. Je moet alleen de 'juiste' hint vinden maar meestal kan je zonder die hints ook wel achter de oplossing komen. Die vissen vertelden voornamelijk ook alleen maar dingen die allang bekend waren (inclusief dingen uit de handleiding. Alsof ze niks beters konden verzinnen).

Vroeger had je tenminste van die hint/tip boekjes, kon je zelf beslissen of je geholpen wou worden. In dit spel wordt alles voorgekauwd. Als de vissen je niet kunnen helpen dan werd je wel geholpen door de King of Red Lions. Maargoed, de King of Red Lions kan ook niet overal aanwezig zijn dus hebben ze daar een andere oplossingen voor gevonden (het is niet waar!). Tijdens dungeons word je geholpen door een pratende steen. AAAAAAAAARGH!!! Rot op met die hints, laat mij toch lekker zelf puzzelen! :(
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 20:56:
Het zeilen vond ik daarin tegen helemaal zo erg nog niet. Vind jij het belangrijk om bij een spel elke minuut op de rand van je bank te zitten om te spelen? Ik ben net weer bezig met de MQ en daar heb je af en toe ook van die geweldige loopstukken die echt even saai zijn als het zeilen. Met als grote verschil dat de wereld van tww erg levendig is, overal is wel wat te doen.
Nee, ik hoef niet elke minuut op het puntje van m'n stoel te zitten maar er is serieus iets fout als je een aantal minuten de controller naast je moet leggen om van Punt A naar B te gaan. Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Verplichte pispauze of zo? De eerste paar keer is niet zo erg, even genieten van het uitzicht. Met de camera om je heen draaien, inzoomen uitzoomen. Bestuderen hoe mooi de overgang van mooi weer naar slecht weer is gedaan etc. Daarna wordt het eentonig, elke keer weer hetzelfde dus wat doe je?
- Je zet de windrichting goed
- Je zet je boot in die richting
- Je legt je controller neer en je gaat ff tv kijken of zo (zappeuh!).. Na een paar minuten zap je weer terug en ben je op de plaats van bestemming gearriveerd. Nou, als speldesigner ben je dan harstikke fout bezig.

Bovendien vind ik de wereld van TWW aardig dood. Ik snap niet wat er zo levendig aan is. Elk vakje van je map heeft 1 eiland met 1 vis. Hier en daar een haaitje, af een toe een paar meeuwen. Voor de rest alleen maar water, water en nog eens water. Beetje saaie boel als je het mij vraagt :D.
Over het minpuntje verhaal ben ik het echt niet eens. Die explosies hebben ze expres zo gedaan, het wordt alleen wat unbalanced door die hele vervelende ene eindquest. Voor de rest loopt het aardig door naar mijn mening.
Hier maak ik ook niet echt een probleem van maar ik werd zo in het verhaal gezogen dat ik meer wilde weten maar het duurde elke keer zolang voordat het verhaal weer vorderde (erg frustrerend kan ik je vertellen :P). Maar dan, als het eenmaal weer zo ver is, dan werd er ook gelijk een heleboel verteld! Als goedmakertje voor de moeite zegmaar :), zo kan je het ook zien :+.
Sidequests zijn bij elk spel erin gestopt om het spel langer te maken, dat is bij zelda echt niet anders. Alleen zitten er misschien een aantal sidequests in die niet helemaal geweldig zijn omdat ze alleen maar wat rondzeilen van je vragen.
Misschien dat ik dit onderdeel nog even moet toelichten. Je zijn er inderdaad ingestopt om het spel langer te maken maar dat mag niet het enige doel zijn. Deze sidequest moeten ook nuttig zijn en dat zijn ze in TWW niet. Voorbeeld: Mocht een bepaalde eindbaas te moeilijk te zijn dan ga je sidequests doen om meer hartjes te verdienen zodat je langer kan leven tijdens het gevecht. In TWW is dit absoluut niet noodzakelijk want alle eindbazen zijn simpel.

Miste nog meer mensen de naam tijdens de introductie van een eindbaas? Een 'dreigende naam' gaf altijd wel een extra sfeertje aan zo'n extreem gevecht :+

Laat ik het zo zeggen: Voor mij waren die sidequests overbodig, voor anderen zijn ze misschien heel nuttig. Gelukkig is het mijn review, dus mijn mening en hoef ik daar geen rekening mee te houden :Y).
Je moest eens weten hoeveel idee'en er voor alle spellen van de tafel geschoven worden wegens tijdsgebrek. Tuurlijk had het spel veel groter kunnen zijn, met extra dungeons. Maar dat had denk ik niet veel uitgemaakt, want die waren waarschijnlijk niet veel moeilijker geweest dan diegene die er nu al inzitten.
Volgens mij waren de huidige dungeons ook niet echt 'af' ivm met tijdnood en konden ze deze gewoon niet uitgebreider en ingewikkelder maken. Een jaar uitstel zou ik dan ook niet zo erg vinden als het om Zelda gaat. Vergeet niet dat Ocarina of Time ook een jaar is uitgesteld en zie het resultaat. Waarschijnlijk is dit een tactische beslissing geweest aangezien Nintendo op dat moment een "killer app" nodig had in Japan (De VS had toen Metroid Prime).
7.5 vind ik persoonlijk te laag, en ik zou dit spel dan ook wel hoger waarderen. Vooral door het inmense oog voor detail wat nintendo heeft. Al die kleine dingen die erin zitten maken het spel zo prachtig, zo uitgewerkt, echt geweldig.
Ik denk niet dat ik mijn cijfer nog ga veranderen. Er zitten al redelijk wat minpunten in en dat vind ik ook niet erg want geen enkel spel is perfect, ook OoT niet maar voor deze tijd had ik er meer van verwacht dan alleen een grafische update. Ik heb het gevoel dat de 'Cube nog meer kan dat dit. De wereld kan een stuk levendiger worden maar dat vergt wel meer processorkracht en dat maakt de beleving alleen maar mooier. :)

Dat laatste ben ik wel met je eens, de details in dit spel zijn echt geweldig! _/-\o_. Het standbeeld van de Hero of Time. De mozaiek ramen in het kasteel van de oude sages uit OoT. Heel mooi gedaan. De schilderijen in Tetra's kamer etc, etc :9~
Elroy schreef op 02 May 2003 @ 23:08:Ik had voordat ik het spel voor het eerst ging spelen ook reviews op game sites gelezen. En ze hadden het er allemaal over dat het een totaal nieuw verhaal was en dat het niks met OoT te maken had of erop leek.
Dat het zoveel verwijzingen naar OoT heeft is juist toch positief?! Of vond jij OoT een slecht spel want dan is het natuurlijk negatief. :o
Zoals dat je magisch water naar die boompjes moet brengen.
Nou dat had ik gedaan, zegt die gast, zorg dat je alle 7 besproeid voordat het uitgewerkt is. Kom op zeg, ik ga geen uren zeilen om die kut boompjes te zoeken.
De deku tree markeert als 't goed is de plaats van die boompjes op je zeemap B).
En ik moet toegeven dat, voordat ik het spel thuis had, meer zat uit te kijken naar de bonus disc dan naar Wind Waker
Geef het nog een kans Elroy, ondanks dat het een mindere Zelda game is betekent dit nog niet dat het een slecht spel is! ;)
D³ schreef op 03 mei 2003 @ 15:46:
Eens. Die battleship-game presentator is echt humor :) Dat op dezelfde plek staan zie ik niet zo, in TWW staat iedereen net zo vast toch? OK er lopen er wat rond, maar die lopen steeds hetzelfde stukje, dat noem ik ook 'dezelfde plek' net zoals in OOT de running man, carpenters en dat jochie in de graveyard om er maar een paar te noemen.
In TWW staan ze ook 'vast', klopt maar wat ik bedoelde is dat er veel meer veranderd nadat je een opdracht hebt uitgevoerd. Je bewoners worden meer betrokken in 't verhaal en dat was bij OoT niet het geval. Je red bijvoorbeeld de dochters van een arme meneer en een rijke meneer om vervolgens erachter te komen dat de arme meneer nu stinkend rijk is en de rijke meneer bedelarm.
Ben ik het niet mee eens maar dat wist je al
Wat vindt jij eigenlijk zo geweldig aan het zeilen? De hele tijd van de omgeving genieten gaat toch snel vervelen of zie ik dat fout?
Wat vliegtuig zegt, daar zijn ze toch voor? Vind de sidequests/mini-games van OOT leuker trouwens. Bombchu alley, Horseback Archery, Fishing Game, Epona Race, Dampé eh..run etc etc.
Met als enige verschil: deze sidequests zijn ook echt nuttig:
- Epona Race voor Epona om het lopen wat plezieriger te maken.
- Dampe run voor de lens of truth.
- Fishing game voor een bottle toch?
etc..
Heb ook wel interesse naar hoe jij de Zelda's onderling zou rangschikken. Ik kom waarschijnlijk op dit uit:
Mijn rangschikking:

1. MQ (die dungeons ehh ;))
1. OoT
2. LttP
3. LoZ
4. MM
5. TWW
6. Zelda II

De gameboy Zelda's laat ik achterwege omdat ik die niet zie als complete Zelda's. Ze hebben bijvoorbeeld geen verhaal die iets toevoegt aan de Zelda Legende. Zijn meer spinoffs dus.
Verder had ik nog een gedachte over het teveel water/te weinig land verhaal. Wat IMO geweldig zou zijn en TWW echt ultiem had gemaakt is als je naast de wind ook de waterstand had kunnen manipuleren! Dus net zoals in LTTP met Light/Dark en in OOT met jong/oud nu hoge/lage waterstand á la Lake Hylia in OOT. Moet je eens indenken dat je het water kunt laten zakken en er zo'n hele wereld tevoorschijn komt net zoals je die in TWW later tegenkomt (niet teveel spoilen ). Woei! Had de water overworld meteen ook wat kleiner gemaakt want no way dat je datzelfde oppervlak kunt vullen met land Compleet met hoog/laag water puzzles natuurlijk. Ik zie het helemaal voor me!
Verder had ik nog een gedachte over het teveel water/te weinig land verhaal. Wat IMO geweldig zou zijn en TWW echt ultiem had gemaakt is als je Hyrule ook echt kunt ontdekken! Dus net zoals in LTTP met Light/Dark en in OOT met jong/oud nu en nu ga ik spoileren dus pas op!)
onderwater-Hyrule en zee-Hyrule. Moet je eens indenken dat er een gehele nieuwe wereld ontstaat die je kan ontdekken waar je bijvoorbeeld de Triforce of Courage fragmenten kunt opzoeken! Woei! Dat was de ideale combo tussen zee en land geweest en was iedereen tevreden. Lijkt me een veel beter idee dan op schatten jacht te gaan. Ik zie het al helemaal voor me!
:+ :D ;)
Eens. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Dat het zoveel verwijzingen naar OoT heeft is juist toch positief?! Of vond jij OoT een slecht spel want dan is het natuurlijk negatief.
Ja, dat is ook erg positief, maar dankzij de reviews had ik een beeld dat het totaal anders zou zijn. Dus ben ik daarom een beetje teleurgesteld.
blakez schreef op 03 May 2003 @ 21:01:
[...]

Is het slim om gelijk met de master quest te beginnen (vanwege de hogere resolutie en een stabiele framerate) zonder dat ik oracle of time ooit gespeeld heb? (uitgezonderd de 2 uur die ik er nu aan bezig ben geweest).. Of ga ik het dan echt moeilijk krijgen? Want het is natuurlijk wel mooi meegenomen dat de graphics 'ietsje' opgepoets zijn.. of is dat gewoon te verwaarlozen?? :)
De grafische kwaliteit van OoT en Master Quest is precies hetzelfde dus daar moet je niet op letten. Als je OoT nog nooit of te weinig gespeeld heb dan raad ik toch aan om gewoon weer te beginnen met OoT.

Trouwens pics :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zelda1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zelda2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zelda3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zelda4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zelda5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zelda6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zelda7.JPG

Effe ter vergelijking een Wind Waker pic erna :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/zelda/zeldaa.jpg

Ohja mijn rankschikking :)

1. Zelda OoT
2. Zelda 1 ( nes )
3. Zelda Lppt
4. Zelda Wind Waker
5. Zelda 2

[ Voor 18% gewijzigd door Elroy op 03-05-2003 21:49 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wdekreij schreef op 03 mei 2003 @ 17:46:
hoe lang is deze versie nog in de winkel? wil namelijk wel die pack kopen met zelda en bonusdisc en cube.. maar heb geen geld.. en eerste 260 euro die binnenkomen zijn al gereserveerd:s dus hoelang heb ik ongeveer nog de tijd denken jullie?
Ik zou er gewoon zo snel mogelijk bij zijn. Anders mail je nintendo.nl ff (info@nintendo.nl). Volgens mij is het gewoon zolang de voorraad strekt. Sorry.

(nee, geintje.. ik heb echt geen flauw idee) :+
RedruM schreef op 03 mei 2003 @ 20:14:
Hebben jullie ook dat wanneer link wat vijanden neerhakt het beeld ff stilstaat?
It's not a bug, it's a feature. Hoort dus zo :). Vraag me niet waarom maar je hebt er verder geen last van.
ennehm zit nu in deku forest ofzo.. 2e dungeon achtig iets en nu moet ik 2 van die noten tegen zo'n deur aan flikkeren, maar die noten hangen aan touwen en als ik ze probeer eraf te hakken ram ik die noot gelijk doormidden..
Noten? wtf? heb ik iets gemist? Probeer je deku leaf eens en anders heb je daar een ander item voor nodig die je in die dungeon vind :)
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 20:16:
Hij is inderdaad korter, de main quest is een stuk korter in vergelijking met OoT. Ik heb een schatting gemaakt in mijn review die op de vorige pagina staat, staat ergens in zwarte blokken (selecteren om te lezen).
blakez schreef op 03 May 2003 @ 21:01:
[...]
Ook Ocarina of Time heeft opgepoetste graphics (Cube is nu eenmaal krachtiger dan de N64 he :)). Als je nog nooit Ocarina of Time hebt gespeeld dan zou ik het je niet aanraden om te beginnen met MQ. Zonder de voorkennis van OoT kom je op den duur grandioos vast te zitten.
Ja, dat is ook erg positief, maar dankzij de reviews had ik een beeld dat het totaal anders zou zijn. Dus ben ik daarom een beetje teleurgesteld.
Maar het verhaal is toch ook compleet anders? Ik kan mij geen zusje herinneren in OoT. Natuurlijk heeft het overeenkomsten met OoT, maar daarvoor is het ook een Zelda game :). Een vervolg lijkt nu eenmaal op z'n voorganger, toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

w00t ik zie dat ze bij de Bonus discs ook die Kleuren van de knoppen bovenin aan hebben gepast :D
Vet :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind heb het al gevonden :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen OOT en Master Quest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

Master Quest is OoT maar dan met andere dungeons (dacht ik) :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

phat man! zelda rulez echt.. maar ik kan geen sponsor vinden die mij 200 euro's gaat lenen :)

maar goed das niet echt iets dat je zegt van: dat voegt iets toe aan de waarde van deze topic..

nu de vraag:

bij zelda op de cube moet je perse (als je wilt saven) een memory card kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 03 May 2003 @ 23:51:
phat man! zelda rulez echt.. maar ik kan geen sponsor vinden die mij 200 euro's gaat lenen :)

maar goed das niet echt iets dat je zegt van: dat voegt iets toe aan de waarde van deze topic..

nu de vraag:

bij zelda op de cube moet je perse (als je wilt saven) een memory card kopen?
Yep , Gamecube heeft geen hardeschijf intern dus je hebt echt een memory card nodig als je wilt saven (geloof me dat wil je ook :p)

Trouwens leuk gedaan dat je ook aangevallen kan worden door een reuze octopus op de zee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
NvE schreef op 03 mei 2003 @ 23:30:
Master Quest is OoT maar dan met andere dungeons (dacht ik) :)
Ik vond inderdaad al dat The Great Deku Tree precies verbouwingen gedaan had ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

is een 4 mb memory card voldoende?

enne.. wel slim die bartsmit.. de gamecube + controller is net zo duur als de gamecube + controller+zelda :+

[ Voor 63% gewijzigd door wdekreij op 04-05-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

wdekreij schreef op 04 May 2003 @ 00:26:
is een 4 mb memory card voldoende?

enne.. wel slim die bartsmit.. de gamecube + controller is net zo duur als de gamecube + controller+zelda :+
En even duur als cube+controller+Metroid Prime....

Dat is overal zo :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even kijken met die memory card heb zelf nu een standaard kaartje van nintendo kost tegenwoordig €24.95 geloof ik en heeft 59 blocks (zelda heeft uit me hoofd er 15 nodig) maar voor €29,95 kan je een 259 blocks kopen tevens van nintendo doe er dus je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 00:34:
Ik zou even kijken met die memory card heb zelf nu een standaard kaartje van nintendo kost tegenwoordig €24.95 geloof ik en heeft 59 blocks (zelda heeft uit me hoofd er 15 nodig) maar voor €29,95 kan je een 259 blocks kopen tevens van nintendo doe er dus je voordeel mee :)
The Wind Waker 12 en Ocarina of Time/Master Quest 15

ask me ni vergis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Desolation Angel schreef op 04 May 2003 @ 01:01:
[...]

The Wind Waker 12 en Ocarina of Time/Master Quest 15

ask me ni vergis :p
JE hebt helemaal gelijk :)
Nja, als t doosje klopt :+
Leejow(saait) schreef op 03 May 2003 @ 21:58:
w00t ik zie dat ze bij de Bonus discs ook die Kleuren van de knoppen bovenin aan hebben gepast :D
Vet :D:D
Bij mij niet, hoor :?
OF is dat enkel bij MQ dan?
Nja, bij mij zie je gewoon de c-knoppen (in dit geval stick) en niet x,z en y (die je wel kan gebruiken, hoor :) )

Of misschien bedoelen we gewoon iets anders, hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Okyah op 04-05-2003 08:58 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 04 May 2003 @ 08:57:
[...]

JE hebt helemaal gelijk :)
Nja, als t doosje klopt :+
Het klopt, ik heb om m'n mem card gekeken :+
[...]

Bij mij niet, hoor :?
OF is dat enkel bij MQ dan?
Nja, bij mij zie je gewoon de c-knoppen (in dit geval stick) en niet x,z en y (die je wel kan gebruiken, hoor :) )

Of misschien bedoelen we gewoon iets anders, hoor ;)
Nee de A en B knop zijn van kleur veranderd, eerst was A blauw en B groen, nu is A groen en B rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

als we daar al blij mee moeten zijn, dat nintendo 2 kleurtjes hebben veranderd:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz.. ik zit een beetje vast bij Zelda :)
noujah, niet echt vast. Ik weet gewoon niet waar ik heen moet.
Ik heb die vogel verslagen (damn, dat was ECHT een simpele baas) en nu heeft die boot 3 plaatsen op me sea map gemarkeerd. op al die plekken vind ik een soort stenen eiland waar je niet op kan.
Behalve bij 1, daar heb je een klein strandje maar daar staat een vage windblazer die je de hele tijd terugblaast.
De boot zelf zegt dat ik rond moet gaan vragen bij mensen in de buurt ofzo :?
iemand een idee? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k vond inderdaad al dat The Great Deku Tree precies verbouwingen gedaan had ^^
Hehe wacht maar tot jabu jabu's belly. Groot wtf gevoel daar.

(OoT was voor mij erg lang geleden, en ben nu alweer een tijdje bezig aan de mq en moet zeggen dati k hier ook nog vrij makkelijk doorheen ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 11:08:
[...]
Hehe wacht maar tot jabu jabu's belly. Groot wtf gevoel daar.

(OoT was voor mij erg lang geleden, en ben nu alweer een tijdje bezig aan de mq en moet zeggen dati k hier ook nog vrij makkelijk doorheen ga)
JJ's belly was sowieso al een groot wtf gevoel bij de gewone OOT , de enige dungeon waar ik echt regelrecht iets tegen had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 11:03:
hmmz.. ik zit een beetje vast bij Zelda :)
noujah, niet echt vast. Ik weet gewoon niet waar ik heen moet.
Ik heb die vogel verslagen (damn, dat was ECHT een simpele baas) en nu heeft die boot 3 plaatsen op me sea map gemarkeerd. op al die plekken vind ik een soort stenen eiland waar je niet op kan.
Behalve bij 1, daar heb je een klein strandje maar daar staat een vage windblazer die je de hele tijd terugblaast.
De boot zelf zegt dat ik rond moet gaan vragen bij mensen in de buurt ofzo :?
iemand een idee? :|
Hint: Ga vissen, maar niet letterlijk 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vissen doe je toch alleen op plekken die aangegeven staan op treasure charts of waar je dat VAGE GELUID hoort.. dat hoor ik op die plaatsen niet geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb net de Master Sword bemachtigd in een kasteel dat denk ik the tempel of time moest voorstellen? maar ik heb het iedee dat ik een beetje snel door het spel heen geen kan iemand mij een indicatie geven over hoe ver ik ongeveer zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 13:33:
vissen doe je toch alleen op plekken die aangegeven staan op treasure charts of waar je dat VAGE GELUID hoort.. dat hoor ik op die plaatsen niet geloof ik :)
Mmm, ik probeerde het zo spoiler vrij mogelijk te houden, maarja je snapt de hint niet :P
Je moet naar de vakjes omliggend het vakje naar vissen zoeken en die gaan voeren voor info.
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 13:48:
Mensen ik heb net de Master Sword bemachtigd in een kasteel dat denk ik the tempel of time moest voorstellen? maar ik heb het iedee dat ik een beetje snel door het spel heen geen kan iemand mij een indicatie geven over hoe ver ik ongeveer zit?
Ik denk dat je ongeveer op de helft zit

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dow, nu snap ik het :+
gelijk ff cuben, Be back later! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

sjeesj,

ik vind het echt een vervelend spel aan het worden, dat zeilen haalt alle vaart (no pun intended) uit het hele spel, terwijl ik deze msg tik ben ik van de ene kant naar de andere kant aan het varen =\ en ik vind het echt super saai, en ik ga ECHT niet alle kistjes die ik zie glinsteren oppakken, omdat ik nu altijd al volle rupee zakjes heb (hopelijk na de 1000 nog een upgrade, anders weet ik ammegod niet wat ik met al dat geld ga doen)

en al die eilandjes om me heen boeien me geen ene flikker, daar kom ik later nog wel een keer als ik gewoon zelf ga uitzoeken, maar ik wil nou gewoon met me quest bezig zijn..

grom, de main-quest verder is wel aardig, maar het is zo irritant dat je zoveel moet zeilen, begin echt beetje pissig te worden op het spel =\, vind metroid prime leuker/beter

edit : net even getest of die hoeren wereld dan wel niet rond was (anders was ik pissig geworden waarom die stink vis me niet verteld had dat ik gewoon naar boven moest varen) maar die wereld is dus niet rond, valt me mee, maar ik was toch minder pissig geweest als die stink wereld gewoon rond was geweest en ik rondjes kon varen, scheelt toch af en toe een hoop neem ik aan.. ach ik moet gewoon snel die ene upgrade krijgen dat ik met die tornado kan varen, anders irriteer ik me er alleen maar nog meer aan

[ Voor 25% gewijzigd door yamAUchi op 04-05-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Wat gebeurd er dan als je bij de rand van de kaart komt?
Ik heb het namelijk nog niet geprobeerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 08-09 16:28
Ik dacht dat je helemaal vrij was en dat je overal naar toe kon zeilen waar je zelf wil, maar ik heb net de eerste boss verslogen (bij dat lava) en m'n boot vertelde me dat ik naar het zuiden moest gaan, maar ik wilde zomaar wat rond zeilen en wat ontdekken, maar als ik dan tever uit de richting ga keert m'n boot automatisch om en zegt dat we eerst naar het zuiden moeten.. Waar is al die vrijheid dan dat je overal heen kan varen waar je zelf wil en vanalles kan ontdekken??? :)

[ Voor 9% gewijzigd door blakez op 04-05-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die komt nog wel, je moet alleen even geduld hebben. Iets waar sommigen mensen nogal moeite mee hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

edit 3: moet weer naar de andere kant .. sigh ..

die vrijheid heb je juist wel, maar alleen op die vierkantjes dat is logisch, als je aan de rand van vierkant komt moet je weer terug, want daar is verder niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

yamAUchi schreef op 04 May 2003 @ 16:47:
edit : net even getest of die hoeren wereld dan wel niet rond was (anders was ik pissig geworden waarom die stink vis me niet verteld had dat ik gewoon naar boven moest varen) maar die wereld is dus niet rond, valt me mee, maar ik was toch minder pissig geweest als die stink wereld gewoon rond was geweest en ik rondjes kon varen, scheelt toch af en toe een hoop neem ik aan.. ach ik moet gewoon snel die ene upgrade krijgen dat ik met die tornado kan varen, anders irriteer ik me er alleen maar nog meer aan
idd. ik heb nu ook die upgrade en ik moet zeggen dat het precies op tijd komt want lange stukken varen (meer dan 3 vakjes) begint te vervelen maar zodra je kan teleporteren is 't niet meer lastig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 04 May 2003 @ 14:02:
[...]

Mmm, ik probeerde het zo spoiler vrij mogelijk te houden, maarja je snapt de hint niet :P
Je moet naar de vakjes omliggend het vakje naar vissen zoeken en die gaan voeren voor info.

[...]

Ik denk dat je ongeveer op de helft zit
Op de helft?! dat ga je niet menen, ik ben pas vanaf vrijdag bezig en heb nog helemaal niet zo heel veel uren gemaakt. Denk nog geen eens 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 16:39:
BTW D3 get your ass in topic 29 om de stats te posten ;)
Jij loopt Metroid Prime te dissen dus NO STATS FOR YOU!

Afbeeldingslocatie: http://www.mountaincable.net/~wildcats/Photos/soupnazi.jpg

:+
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 21:37:
Miste nog meer mensen de naam tijdens de introductie van een eindbaas? Een 'dreigende naam' gaf altijd wel een extra sfeertje aan zo'n extreem gevecht :+
Yep, vooral de omschrijving. 'Parasitic Armored Arachnid' dan heb je echt zoiets van 'slik'.
Volgens mij waren de huidige dungeons ook niet echt 'af' ivm met tijdnood en konden ze deze gewoon niet uitgebreider en ingewikkelder maken. Een jaar uitstel zou ik dan ook niet zo erg vinden als het om Zelda gaat. Vergeet niet dat Ocarina of Time ook een jaar is uitgesteld en zie het resultaat. Waarschijnlijk is dit een tactische beslissing geweest aangezien Nintendo op dat moment een "killer app" nodig had in Japan (De VS had toen Metroid Prime).
Heb ik in HGCT ook al een keer gezegd, die nieuwe 'we halen de release date no matter what'-policy van Nintendo bevalt me niks. Zie ook SMS :/ Laat ze nou maar lekker delayen dan krijg je meesterwerken als OOT en MP waar 3 jaar aan is gewerkt. WTF happened met de Shiggy wijsheid waar ik het HELEMAAL mee eens ben: 'a delayed game is eventually good, a bad game is bad forever'.
Wat vindt jij eigenlijk zo geweldig aan het zeilen? De hele tijd van de omgeving genieten gaat toch snel vervelen of zie ik dat fout?
Mja zal wel een afwijking zijn maar ik vind het hele zeilgebeuren echt 1 van de pluspunten van TWW :D Is voor mij althans een compleet nieuwe ervaring en dat zie ik graag. Varen naar onbekende eilanden is een exponent van 'ontdekken', waar Zelda toch omdraait IMO. Voel me net Columbus :Y) Probleem met de zee in TWW alleen is dat het ontdekken alleen een kwestie van 'wat?' is geworden (omdat je weet dat elk vakje 1 eiland heeft) ipv 'waar?' & 'wat?'. Is wel wat anders dan in LOZ elk struikje afbranden met je kaars en dan aankruisen op je kaart. Hardcore! en de eilandjes veeeeeel te klein zijn.

Kan me de irritatie van yam bijv. wel voorstellen, omdat je dan dolgraag verder met het spel wilt, maar als die drang opzij zet en gewoon gaat exploren, dan is het echt heerlijk wat mij betreft. Ik sla soms zelfs de warp over omdat ik wil kijken wat ik onderweg tegenkom, of echt gewoon te genieten, tja kan er niks anders van maken, sorry :)
De gameboy Zelda's laat ik achterwege omdat ik die niet zie als complete Zelda's. Ze hebben bijvoorbeeld geen verhaal die iets toevoegt aan de Zelda Legende. Zijn meer spinoffs dus.
Gekke Henkie ben je!
Verder had ik nog een gedachte over het teveel water/te weinig land verhaal. Wat IMO geweldig zou zijn en TWW echt ultiem had gemaakt is als je Hyrule ook echt kunt ontdekken! Dus net zoals in LTTP met Light/Dark en in OOT met jong/oud nu en nu ga ik spoileren dus pas op!)
onderwater-Hyrule en zee-Hyrule. Moet je eens indenken dat er een gehele nieuwe wereld ontstaat die je kan ontdekken waar je bijvoorbeeld de Triforce of Courage fragmenten kunt opzoeken! Woei! Dat was de ideale combo tussen zee en land geweest en was iedereen tevreden. Lijkt me een veel beter idee dan op schatten jacht te gaan. Ik zie het al helemaal voor me!
:+ :D ;)
En dan graag ook voor elke shard een aparte dungeon svp :P
Wat een mooi spel he O+
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 17:05:
Die komt nog wel, je moet alleen even geduld hebben. Iets waar sommigen mensen nogal moeite mee hebben
Hear hear :Y)

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zit een beetje vast..

ik ben nu weer terug op Windfall Island, nadat ik de baas in Forbidden Forrest heb gebeukt (makkie trouwens) nu ben ik net bij de bomb shop geweest waar alle piraten waren... dan krijg je een passwd. maar nu weet ik niet waar ik heen moet... en waar k dat passwd voor moet gebruiken...

weet iemand ut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Kun je die vervelende haai die met je meezwemt en steeds uit je boot flikkert ook op de een of andere manier doden? hij is flink irritant aan het worden :(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan moet je naar dat schip natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
Kleine vraag voor Elroy

Hoe heb jij die Z680 verbonden met je GC ? Want ik denk er zelf aan om ook zo een setje te kopen als surround voor bij de TV , GC en DVD
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste