Phusebox schreef op 02 May 2003 @ 09:50:
[...]
je maakt mij niet wijs dat je alles METEEN wist... kun je zeggen wat je wil
ja misschien dat je het meteen wist omdat je ooit van tevoren al op internet iets ervan had gezien, maar sommige dingen in het spel zijn wel heeeeel ver gezocht en niet echt voor de hand liggend...
Haha, natuurlijk wist ik niet meteen alles. Wel grappig trouwens dat je het water op die planten als voorbeeld neemt want toen ik op die locatie was had ik een vriend naast me zitten die vrijwel direct met het antwoord kwam. En die vriend is wat dat betreft een echte Zelda-n00b! Zegt volgens mij wel genoeg over de 'moeilijkheidsgraad' van deze game.
Daarnaast is het water-op-planten-gooien niet nieuw want in OoT en MM is dit element al uitgebreid aan bod gekomen. Ja, het lag dus voor de hand.
Die vier kwajongens zoeken is weer een heel ander verhaal. Die eerste drie had ik zo gevonden. Ik snap ook niet echt waarom mensen die jongen op de boom altijd missen. Ik bedoel, die kan je praktisch niet missen als je door dat poortje loopt. Volgende keer ff beter uit je

kijken

. Nee, die vierde jongen.. daar heb ik ongeveer een half uur over gedaan omdat hij helemaal achter een winkel zat verstopt aan de andere kant van het eiland. Uiteindelijk wel gevonden maar die was wel ff lastig. Maargoed, niks vergezocht imo. Gewoon goed het eiland van top tot teen onderzoeken en dan vind je ze vanzelf. Dit vereist vrijwel geen tactisch inzicht omdat je alleen maar doelloos hoeft rond te lopen terwijl je de 'verdachte' plekjes controleert. Dit soort 'puzzels' vind ik dus ook geen hol aan.
Voor die kippen in OoT hetzelfde verhaal. Die kip in de kist maakt zoveel lawaai dat je die gewoon niet kan missen tenzij er iets aan je oren mankeert. Even LOGISCH nadenken hoe je die kip bevrijd en klaar is phuse.
Er zat welgeteld één puzzel in die ik echt uitdagend vond, en dat was een spiegel puzzel in een bepaalde dungeon. Maar als je die goed bestudeert dan moet hij goed op te lossen zijn. Nee, de moeilijksgraad ligt echt bedroevend laag. Maar daar kom ik vanavond nog wel op terug.
ReCreator schreef op 02 May 2003 @ 10:59:
[...]
Aha zoiets d8 ik al.. volgens mij zit ik ook nog ene beetje in de introductie...
(op da eiland met al die zoeklichten zeg maar... erg gaaf trouwens...)
Maar ik wordt echt nog gestuurd zeg maar.. nog geen echte vrijheid...

Duurt niet lang meer

. Begin is inderdaad lineair maar de vrijheid die je daarna krijgt is echt gigantisch!
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 11:31:
ehm ja die ene kerel in die boom.. hoe krijg je die eruit?? ik zag hem toevallig toen k een beetje met mn verrekijker aant rondkijken was. Maar hoe krijg je hem eruit..?
TIP: Wat doe je normaal als je iemand uit een boom wilt laten vallen? Zorgen dat hij zijn evenwicht verliest. Hoe? Dat is de grote hamvraag.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 02-05-2003 12:06
]