GolbeZeromus schreef op 09 juni 2003 @ 00:38:
[...]
Een nieuwe dag, met allemaal mooie nieuwe kansen.

Gelijk even gebruik van gemaakt om Ganon toch maar even af te maken. Volgens mij had ik puur mazzel dat ik per ongeluk op A drukte en hem zo van kant maakte. Maar ik heb nu wel zoiets van:

WTF. Ik snap echt geen drol van het verhaal

Echt waar niet. Wat is nu Hyrule? Boven of onder? Speelt het verhaal zich nu af zoveel eeuwen na OoT? Ik snap het echt niet.
Wat houdt trouwens Quest 2 in? Ik ga nu maar verder met The Master Quest... Nog steeds in die irritante Dodongo's Cavern.
De hyrule zoals we die in OoT kennen ligt onder water..
De 'nieuwe' hyrule zullen we tegenkomen in de opvolger van TWW.
Er bestaat geen hyrule boven water, die heet namelijk: "the great sea".
In de intro zien we dat het verhaal zich inderdaad afspeelt enkele honderden jaren na OoT. Ganondrof is ontsnapt en de bevolking gaat ervan uit de Hero Of Time zal terugkeren om alles weer normaal te maken, alleen deze keer... verschijnt hij niet. De king of Hyrule bidt vervolgens naar de goden om Hyrule te helpen. Zij reageren hierop en besluiten om Ganondrof samen met de bevolking van Hyrule stil te zetten in tijd. Vervolgens wordt hyrule verborgen onder water door het land over te laten stromen. De goden wisten dat dit het einde van Hyrule zou betekenen dus een paar uitverkorenen mochten op de bergtoppen leven om Hyrule opnieuw op te bouwen. Dit werden verschillende eilanden in de The Great Sea.
Tientallen jaren later ontsnapt Ganondorf naar de overworld (hoe dit kan wordt niet uitgelegd) en vanuit een geheime basis ging hij z'n nieuwe plan uitvoeren namelijk uitzoeken wie de triforce of wisdom heeft. Een grote vogel moet alle vrouwen met blond haar en lange oren ontvoeren. Link's zusje valt onder deze categorie en wordt ontvoerd. En zo begint het verhaal...
De rest weten we allemaal al totdat Link op het punt komt waar hij de Master Sword uit het pedestal moet halen. Het hyrule die bevroren was in tijd komt weer tot leven en de spreuk die Ganondorf en zijn onderdanen gevangen moest houden, wordt verbroken.
De King of Hyrule legt uit dat Link alle fragmenten van de Triforce of Courage moet verzamelen om de volledige spreuk te verbreken en daarme Hyrule te redden. Ook legt hij uit dat de master sword zijn kracht heeft verloren "to repel evil". Dit betekent dat er iets is gebeurd met de Wind sage en Earth sage. Link komt erachter dat deze zijn gedood door Ganondorf en Link moet twee vervangers zien te vinden.
Aan het einde zien we dat Ganon er inderdaad in slaagt alledrie de triforce fragmenten te bemachtigen. Ganon wenst om het oude hyrule te herstellen in zijn oorspronkelijke staat alleen met 1 verschil. Hij wordt de nieuwe de leider samen met z'n woestijnvolk, de gerudo's. Helaas steekt de king of hyrule hier een stokje voor.
Voordat Ganon zijn wens kan uitvoeren zorgt de King of Hyrule ervoor dat het huidige Hyrule eens en voor altijd moet verdwijnen. Het magische schild dat Hyrule beschermde tegen het water verdwijnt en langszaam aan loopt Hyrule onderwater. Vervolgens zegt de King nog dat het tijd is om aan een nieuwe toekomst te beginnen, een toekomst met hoop en glorie voor Link en Zelda.
Ganondorf is nu helemaal pissed: "Als ik hyrule niet kan krijgen dan komt er ook geen nieuwe toekomst!" Op deze manier probeert Ganondorf het plan van de King te dwarsbomen. Geen Link en geen Zelda betekent immers geen nieuwe toekomst.
En zo begint het ultieme en laatste gevecht. Samen gaan Link en Zelda de strijd aan met hun grootste nachtmerrie. Na een lang gevecht slagen zij erin om Ganondorf te verslaan. Link springt in de lucht en met al zijn kracht plaatst hij zijn zwaard in Ganondorfs hoofd. Ganondorf versteend en Link en Zelda drijven naar de oppervlakte dankzij twee waterbubbels. De king of Hyrule blijft achter nadat hij spijt heeft getoond wat hij met Hyrule heeft gedaan..
Tenslotte zien we dat Link en Tetra wegzeilen, op zoek naar een nieuwe Hyrule.
Ik hoop dat het verhaal zo iets duidelijker is.. Dit is tenminste wat ik ervan maak.
Wel grappig eigenlijk dat de King of Hyrule de 'slechterik' is door Hyrule te vernietigen en Ganon juist Hyrule wou redden.
Wel onverwacht op zich
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 09-06-2003 15:36
]