Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 10:44:
Doe research eer ge blaat![]()
*knip
Dit was voorlopig mijn geblaat. Houden jullie je maar bij je sim ipv hardware talking.

en ja tot boven Engeland had ik niet door dat mn flightdeck verlichting aan was
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
mooie picsND schreef op 03 april 2003 @ 20:36:
Testvlucht EHAM-EGLL met de Boeing 747-200
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en ja tot boven Engeland had ik niet door dat mn flightdeck verlichting aan wasen let niet op de fps, want landen doe ik toch alleen in de cockpit. En de replay verliep wel 'smooth'
![]()
En wat is dat balkje bovenin met max cruiz en vref e.d. Hoort dat bij dit panel?
Bedankt!rellehenk schreef op 04 April 2003 @ 01:24:
[...]
mooie pics
En wat is dat balkje bovenin met max cruiz en vref e.d. Hoort dat bij dit panel?
Joszwa, bedankt en LOL
Verwijderd
Nope, S-Combo is alleen maar voice prog om sfeer te creeren, FDC doet ook nog eens voor jouw de flaps en gear uit etcjos_zwa schreef op 04 April 2003 @ 10:43:
s-combo ? das toch gewoon FDC ?
Het is namelijk zo dat we hier met vier FS2002-fans in een netwerkje zitten. Natuurlijk is niet iedereen de hele dag beschikbaar en staat elke pc niet altijd aan.
Dus eigenlijk moet er een pc draaien die gewoon host en als iemand dan wilt vliegen dat ie daar gewoon op kan joinen. Kan dit ?
Was al een keertje toen er een topic was een Asiaanse airliner (Biman ofzo) wel veilig was enzo in SG.Bizzarro schreef op 03 april 2003 @ 17:13:
ik zat eens wat op inet rond te snuffelen, kwam ik deze tegen
KLIK
die piloot kan vliegen man, (met uitzondering van het aanvliegen)
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
http://www.chocolatesoftware.com/fshost/Pizzaman schreef op 04 April 2003 @ 15:00:
Even een vraagje betreft multiplayer. Is het mogelijk om een stand-alone server te maken ?
Het is namelijk zo dat we hier met vier FS2002-fans in een netwerkje zitten. Natuurlijk is niet iedereen de hele dag beschikbaar en staat elke pc niet altijd aan.
Dus eigenlijk moet er een pc draaien die gewoon host en als iemand dan wilt vliegen dat ie daar gewoon op kan joinen. Kan dit ?
astu
Volgens mij zo rond de 80, maar pin me d'r niet op vastrellehenk schreef op 04 April 2003 @ 10:57:
Weet iemand welke Cost-Index KLM gebruikt? Of wat is ongeveer een standaard index voor de meeste maatschappijen?
Berlijn - Frankfurt:

ND: dat kun je in FDC ook uitzetten hoor (dat de co-pilot gear en flaps enz. voor je doet)
Enige probleem is dat ie mijn externe ip pakt en niet het ip van mijn interne netwerk. Zijn daar al oplossingen voor
Verwijderd
Ben me kratje bier toch al kwijt, dus vooruit dan maar.rellehenk schreef op 04 April 2003 @ 10:57:
Weet iemand welke Cost-Index KLM gebruikt? Of wat is ongeveer een standaard index voor de meeste maatschappijen?
Cost Index is niet airliner afhankelijk (wel een klein beetje trouwens, hangt er ook vanaf hoeveel stoelen je in een kist propt.
Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat de KLM voor de 737 een CI van 030 aanhoudt. Dit wordt ook duidelijk vermeld in het FPL.
Feitje:Dutchbird heeft het record stoelenproppen ruim verbroken. 180 seats in een holy A320!!
Prettige avond
en dan maar zeuren over DVT (deep veign trobosis ofzo), en alles. Maarjah, ze je betaalt ervoorVerwijderd schreef op 04 april 2003 @ 21:26:
[...]
Feitje:Dutchbird heeft het record stoelenproppen ruim verbroken. 180 seats in een holy A320!!
Vandaag voelde ik me een stuk beter dus heb ik maar weer even de verf blikken uit de kast gehaald en op de net uitgekomen paintkit van de aardvark b737-400

bedankt voor je infoVerwijderd schreef op 04 april 2003 @ 21:26:
[...]
Ben me kratje bier toch al kwijt, dus vooruit dan maar.
Cost Index is niet airliner afhankelijk (wel een klein beetje trouwens, hangt er ook vanaf hoeveel stoelen je in een kist propt.
Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat de KLM voor de 737 een CI van 030 aanhoudt. Dit wordt ook duidelijk vermeld in het FPL.
Prettige avond
En 180 stoelen is vrij veel inderdaad.
Hoeveel zal easyjet er dan wel niet inproppen
Zeker supermooi.The_FrankO schreef op 04 april 2003 @ 22:15:
Tijdje niet gepost hiero vanwege ziekteHeb het wel elke dag gelezen (niet dat het veel was
)
Vandaag voelde ik me een stuk beter dus heb ik maar weer even de verf blikken uit de kast gehaald en op de net uitgekomen paintkit van de aardvark b737-400
[afbeelding]
En check dit (site is een beetje traag op het moment)

[ Voor 5% gewijzigd door Floppie op 04-04-2003 23:10 ]
Dit heb ik niet zelf geschilderdrellehenk schreef op 04 April 2003 @ 23:08:
[...]
Zeker supermooi.Hoe kan je zulke gedetailleerde dingen tekenen en hoeveel tijd kost zoiets??
En check dit (site is een beetje traag op het moment)
[afbeelding]
Ik heb een foto op maat geknipt en erop geplakt
Maar ik heb net begrepen dat ik dit niet mag upload naar avsim van disney
Verwijderd
Dat is vectorwerk met gradients...als je een foto hebt die groot genoeg is om alle details te zien...3 a 4 uur vectortjes, uurtje gradients...rellehenk schreef op 04 April 2003 @ 23:08:
[...]
Zeker supermooi.Hoe kan je zulke gedetailleerde dingen tekenen en hoeveel tijd kost zoiets??
[afbeelding]
Ik heb een paar keer gekeken of ik FSHost goed aan de praat kon krijgen, maar het is me uiteindelijk niet gelukt helaasPizzaman schreef op 04 April 2003 @ 16:39:
[...]
Enige probleem is dat ie mijn externe ip pakt en niet het ip van mijn interne netwerk. Zijn daar al oplossingen voor
Kun je een mailtje sturen met als onderwerp: disney paint
En inhoud je email adres dan zal ik hem naar je versturen.
Voor de mensen die het kant en klare pakket van mij gebruiken die zullen hem vanzelf krijgen
mailen naar Frank_van_Brandwijk@hotmail.com
Ik hoop dat dit niet teveel onder spam valt
En waar denk jij dat op te bazzeren ??
36015KT @ 06
[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 05-04-2003 12:21 ]
Was het een autoland of heb je em zelf aan de grond gezet. Ook IRL zou ATC je naar 36C of 36R laten gaan. Maargoed, FS is nog niet zo slim.
Zeker mooie shots hoor
[ Voor 11% gewijzigd door djblackbird op 05-04-2003 13:55 . Reden: little typo ]
cabin crew, yellow door selectors, automatic
Met je rudder kan ook hoordjblackbird schreef op 05 april 2003 @ 13:53:
IRL moet je die kist recht trappen vlak boven de baan zodat de langsas evenwijdig is met de centreline. Om de xwind op te vangen moet je je ailerons in de wind houden. Puur om de stress bij touchdown in xwind van je gear af te halen.
Was het een autoland of heb je em zelf aan de grond gezet. Ook IRL zou ATC je naar 36C of 36R laten gaan. Maargoed, FS is nog niet zo slim.
Zeker mooie shots hoor
IRL zouden ze dat niet altijd doen, Schiphol heeft prioriteiten met e baan keuze, met 36C als departure en 06 als arrival runway op prioriteit nummer 1
De A330 is echt
Verwijderd
Dat zegtie........"Recht trappen"ND schreef op 05 april 2003 @ 13:56:
[...]
Met je rudder kan ook hoor
IRL zouden ze dat niet altijd doen, Schiphol heeft prioriteiten met e baan keuze, met 36C als departure en 06 als arrival runway op prioriteit nummer 1
De A330 is echt
En hangen in de wind is ook
Indien relevant, is de baankeuze is afhankelijk van crosswind/tailwind component.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 14:35 ]
(alle 747ens zijn

Ik heb net de Go Fly livery voor mijn ariane
Maar er is iets raars met de winglights. 1 set zit netjes aan de wingtip, maar er zweeft ook nog een setje er net achter en dat heb ik ook met het licht aan de achterkant. Is dat iets wat in de Airfile niet goed geconfigureerd is?
Tevens heb ik veel last van flikerende textures, met name met addon vliegvelden. Nou heb ik gehoord dat dat aan de directx versie kan liggen (ik draai 8 ). Ik heb de nieuwste versie van mijn Geforce2 GTS drivers.
Iemand met dezelfde problemen (of had)?
Gr
Ik ben net even met mn F16 boven Bagdad gaan vliegen en vertrokken vanaf SADDAM INT, Airport

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Zag pas nog ergens goeie scenery daarvoor voorbijkomen. Was nie zo groot, bestond alleen uit wat flatten lines.Blackhole schreef op 05 April 2003 @ 19:14:
ZO hier weer eens wat foto's van mij ...
Ik ben net even met mn F16 boven Bagdad gaan vliegen en vertrokken vanaf SADDAM INT, Airport
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Net zo als heel Bagdad Zekers ..achappey schreef op 05 April 2003 @ 19:27:
[...]
Zag pas nog ergens goeie scenery daarvoor voorbijkomen. Was nie zo groot, bestond alleen uit wat flatten lines.
Hier nog een paar mooie Foto's van de LAGO F 16

[ Voor 53% gewijzigd door ravw op 05-04-2003 19:57 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja ik heb ze zie hier voor Tiger uit 1998
Maar die van eerder zijn er ook ..
PS voor die gene die de F16 hebben er is een update uit voor dat planetje
Met meer planes liv
Die ene waar 75% van de body met tijger motief is geverfd bedoel ikBlackhole schreef op 05 april 2003 @ 19:59:
[...]
Ja ik heb ze zie hier voor Tiger uit 1998
Maar die van eerder zijn er ook ..
PS voor die gene die de F16 hebben er is een update uit voor dat planetje
Met meer planes liv
het kan aan mij liggen maar volgens mij wordt er op 36C op EHAM IRL nooit geland hoor. correct me if i'm wrongdjblackbird schreef op 05 April 2003 @ 13:53:
Ook IRL zou ATC je naar 36C of 36R laten gaan. Maargoed, FS is nog niet zo slim.
[ Voor 4% gewijzigd door jos_zwa op 05-04-2003 20:18 ]
Met de Posky V3 KLM NEW LIVERY worden bij mij de textures niet geladen?
Oke op algemene aanvraagND schreef op 05 April 2003 @ 20:02:
[...]
Die ene waar 75% van de body met tijger motief is geverfd bedoel ik

PS deze zit alleen bij de nieuwe update
[ Voor 6% gewijzigd door alexbl69 op 05-04-2003 21:33 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit soort dingen mag je écht best vaker delen! Die onderste is nu mijn nieuwe achtergrond. Thx!jos_zwa schreef op 05 April 2003 @ 20:21:
ik moest ze even met jullie delen:
[afbeelding]
[afbeelding]
ga binnenkort ook maar weer eens lekker vaak met de 747 vliegenwel klote dat de FMC van PSS 744 geen airways kent
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
helemaal mee eens, zelfs het achtergrond stuk-Sander_ schreef op 05 april 2003 @ 21:42:
[...]
Dit soort dingen mag je écht best vaker delen! Die onderste is nu mijn nieuwe achtergrond. Thx!
Ik dacht net weer even een leuke vlucht te maken vanaf Barcelona naar Amsterdam.
Alseerste loopt weer dat klote SBHOST vast. Na een paar keer kloten doet ie het dan eindelijk.
Ik fijn connecten met VATSIM en dan zit die controller weer op zo'n klote-rw-server met een veel te hoge ping waarbij de helft van wat hij zegt wegvalt. En dan heeft hij ook nog de microfoon 10x te hard staan wat veel ruis oplevert.
Ik heb maar geen contact gemaakt met die gast want dat zou toch miscommunicatie opleveren. Ik ben blij dat die Nederlandse controllers in de meeste gevallen goed te horen zijn
Morgen weer een dag
JA weet het
Als je hem wil hebben moet je de LAGO FALCON DLL en de UPDATE .
dan zit hij er gelijk bij
Hier gelijk weer eens wat Foto's van een Vertrek vanaf EHAM

Als je zo hoog vlieg heb je wel een mooi uitzicht
[ Voor 64% gewijzigd door ravw op 05-04-2003 23:35 ]
Helsinki, taxi naar the active

Airborne..beetje scheef want er staat vandaag een hoop wind

Enroute to EHAM

Lining up on 18R

Flare en kort daarna de touchdown. Appeltje eitje

ja idd, die Wietse de Graaf kan er wat van.Tai-Pan schreef op 05 april 2003 @ 23:35:
Jos_Zwa
Gadverdamme...wat is die bovenste toch gruwlijk...MOOI!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Die staat dus nu als desktop. Zeer schoon! Ik wou dat ik een digi cam had, dan kon ook ook eens dit soort mooie shot maken.
Chapeau!
Maar die digicams die die gasten gebruiken kosten ook wel een paar duiten. Die digitale spiegelreflexcamera's (canon 10D) van een paar duizend eurootjes

Verwijderd
Hij blijft wel koel in die C152...voorwiel netjes op de streep...
Vind hem wel lachen..! gelukkig heeft een 152 geen achteruitkijkspiegel...
ATC to 747 : Do you have the traffic in sight?
747 : negative, position?
ATC : 12 o'clock
747 : still negative
Cesna : I AM UNDER YOUR NOSE YOU MORAN!
'Confirm you want us to taxi in front of the boeing 747' en niet 'can I taxi in front of the 747'jos_zwa schreef op 06 April 2003 @ 13:51:
Cessna: Can i taxi in front of the 747 ??? ATC: Yes, don't be affraid he's not hungry
http://www.405themovie.com/
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
haha, fantastisch456 schreef op 06 April 2003 @ 14:28:
Doet me denken aan dat internet (speel)filmpje 405.
http://www.405themovie.com/
Cool! Ik zag d'r 20 minuten geleden over m'n huis vliegen... zuidwaarts.
Alleen kan ik geen Dutchbird vlucht terugvinden bij de vertrekken op Schiphol
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hier wat foto's als bewijs:

Het PSS 747 panel gemerged met de Globemaster. Gaat aardig goed behalve de flapsetting.

Taxi naar de active....24 in dit geval

Ik mocht de S6 gebruiken op runway 24. Had een voordeel want iedereen anders wachtte op de S7.

Airborne and ready to retract the landinggear

Gear is going up

Bocht ingezet naar ARNEM

Daling ingezet naar EDDM

Inbound op de 08R op Munchen. Niet helemaal netjes in de lineup op de baan, maar ik heb me aardig vergist in de handelbaarheid (of liever...hoe deze kist niet erg lekker handelt).

Ghe...mijn achterwielen maken geen contact met de grond volgens het plaatje

Turning left to leave the runway.

Misschien richting EHRD ofzo, voor een vlucht naar verweggistan.Tourniquet schreef op 06 April 2003 @ 15:19:
[...]
Cool! Ik zag d'r 20 minuten geleden over m'n huis vliegen... zuidwaarts.
Alleen kan ik geen Dutchbird vlucht terugvinden bij de vertrekken op Schiphol
Verwijderd
Verwijderd
EHBK-LIPT (Vicenza)

Griek op de achtergrond.

Passing het o zo belangrijke ETAR (Rammstein AB)

Daar moeten we dus op "mikken"

Qu'est-ce que c'est? Non ILS?

Hmm Ariane beestje staat bekend om lastige maar o zo heerlijke handling.

Going around, missed threshhold.

2nd Try. Low approach ditmaals.

Leuk veld om op te vliegen. Als je vanuit het noorden aan komt vliegen op rwy 18 moet je ineens een steep descent doen, vanwege de bergen en de MOCA. Dan nog een right/left downwind for rwy 36, visual.

Verwijderd
Tegen deze fraaie shots kan ik niet op...
Desalnietteplus...toch hoop ik dat jullie ze nog een beetje kunnen waarderen

744 op ze'n plekkie:

Blast fence (de 744 van 't vorige plaatje stond hier links van:)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Waarom mocht jij hem niet Uploaden, en Chris Warner wel???The_FrankO schreef op 04 April 2003 @ 23:19:
[...]
Maar ik heb net begrepen dat ik dit niet mag upload naar avsim van disneyMaar hij komt wel in het ai traffic pakket
En is aanvraagbaar natuurlijk
Hij staat nu namelijk op AVSim....

link

ik heb die 737-700 maar gewoon in de 737-400 map van mijn ariane gezet. (gewoon panel en model mapje aangemaakt) want origineel krijg ik hem gewoon NIET de lucht in
Nice shotsjos_zwa schreef op 07 April 2003 @ 14:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb die 737-700 maar gewoon in de 737-400 map van mijn ariane gezet. (gewoon panel en model mapje aangemaakt) want origineel krijg ik hem gewoon NIET de lucht in
Even trimmen will fix the job
waarom zou ik moeten weddenjos_zwa schreef op 07 April 2003 @ 14:44:
wedden van nietis gewoon een fout ergens in de aircraft.cfg
Ik heb het toch zelf gedaan zonder enige modificaties
jos_zwa schreef op 07 April 2003 @ 14:44:
wedden van nietis gewoon een fout ergens in de aircraft.cfg
Ja vliegt gerwoon goed hoor, wel ff iets trimmen maar goed.
Nice shots and 744ERF pics
@Gilly Ik had die lompe foutmelding altijd in XP maar sinds ik er 2000 erop gezet had eigenlijk bijna nooit meer gehad...
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Mij is vertelt dat disney dat niet toelaat. En ik moet zeggen dat mijn paint er beter uitzietVerwijderd schreef op 07 april 2003 @ 13:31:
Waarom mocht jij hem niet Uploaden, en Chris Warner wel???
Hij staat nu namelijk op AVSim....
![]()
link
Je pitch instellenVerwijderd schreef op 07 April 2003 @ 16:01:
[noobvraag] WTF is trimmen dan?
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
lol... lekker ruime marginWilde schreef op 07 april 2003 @ 17:32:
Oh ik herinner me een vraag van iemand over de kost index die gebruikt wordt bij KLM. Deze is normaal gesproken 150, 100 of 300 maar er wordt meer dan af en toe op 400 gevlogen
Gaaf zeg! De PH-CKA is echt een beautyWilde schreef op 07 april 2003 @ 10:18:
Zoals ik al eerder beloof had, hier een aantal fotos van de nieuwe KLM 744 ERF. Vanuit zijn hangar te Schiphol oost:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
744 op ze'n plekkie:
[afbeelding]
Blast fence (de 744 van 't vorige plaatje stond hier links van:)
[afbeelding]
Hoe kwam je daar zo in de hangar verzeild?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ja die vraag stelde ikWilde schreef op 07 april 2003 @ 17:32:
Oh ik herinner me een vraag van iemand over de kost index die gebruikt wordt bij KLM. Deze is normaal gesproken 150, 100 of 300 maar er wordt meer dan af en toe op 400 gevlogen
Nu zijn er drie personen die verschillende dingen zeggen
Jij: 100-300
Iemand anders: 80
Fly High: 30
Maar een waarde van 300 pakt de dreamfleet iig niet
De stand van de elevator verandertjos_zwa schreef op 07 April 2003 @ 17:40:
Weet iemand wat er fysiek eigenlijk gebeurt aan de kist als de de trim veranderd ?
[ Voor 20% gewijzigd door Floppie op 07-04-2003 17:46 ]
Hoe bedoel je fysiek? Als je de pitch trim verandert, gaat een deel van de elevator omhoog/omlaag, itt normale pitch up/dn waar de hele elevator beweegt. Dito voor yaw en bank trim.jos_zwa schreef op 07 April 2003 @ 17:40:
Weet iemand wat er fysiek eigenlijk gebeurt aan de kist als de de trim veranderd ?
[ Voor 34% gewijzigd door kenneth op 07-04-2003 17:47 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
dank voor de tipBlackhole schreef op 07 April 2003 @ 17:46:
NU op Ned 1 de Conny
Was erg mooi om te zien
Even een traanje wegpinken
Dit topic is gesloten.