Ik heb 'm nu stil (lijkt het).
Het gaat om Lidl aanbieding van November 2003: een A7N8X zónder S-ATA (en gevoed zoónder aarding)
Mijn ervaringen zijn wisselend geweest, wel laatste driver, niet een laatste driver, kabels "weggehangen"onder de harddisk weg ... het werkte allemaal maar tijdelijk.
Dit doet dus vermoeden dat warmte een factor is (of beter:misschien zou kunnen zijn).
Het gekke was echter, dat als ik bij geruis de nForce opties voor de on-board sound gebruikte (=het icoontje op de werkbalk, dat is opgebouwd uit een speakertje en een nVidia logo), en de instellingen wijzigde, of even de test-toon (=afgaan van alle speakers) liet draaien, dan was de ruis weg.
.Het lijkt dan toch weer te gaan om een probleem veroorzaakt door een instelling, danwel door een driver, danwel een combinatie daarvan.
Momenteel hoor ik dus geen ruis bij muis- of harddisk-activiteiten.
Ik gebruik momenteel driver nr. 2.45, het installatieprogramma daarvan is 24.5 Mb groot.
Mijn instellingen bij het gebruik van 2 speakers :
Tabblad 2; speakerinstellingen:
- digitale output niet aangevinkt
- Dolby Digital codering activering (nu niet actief door uitgevinkt staan van de diggitale output) staat ingesteld op "aan" (dus eerst digitale output aanvinken, dan de codering aanvinken, en dan digitale output weer "uitvinken").
Tabblad 1; Hoofdmenu:
- gedigitaliseerde input staat nu ingesteld op "SPDIF"
[
Voor 3% gewijzigd door
Brothar op 13-06-2004 00:04
]