Ik heb sinds kort een Asus A7N8X Deluxe, wat btw een geweldig bordje is
.
Alleen tijdens het spelen van games of ik speel wat muziek af in Winamp, dan begint soms het geluid kraken of te storen.
Ik weet dat dit probleem veel voorkomt met het bekende Nvidia Soundstorm geluidschip.
Maar is er ook iemand die dit totaal niet heeft
...(kraken/storen)
Met bepaalde drivers of IRQ instellingen schijn je hier geen last van te hebben. Maar nu is de vraag dus hoe en wat ?
Mijn huidige instellingen:
IRQ 22 Nvidia Soundstorm
IRQ 22 USB
(de rest deelt niet een IRQ)
Ik weet dat ze deze IRQ delen, maar hoe kan je ervoor zorgen dat ze dit niet doen ? Ik heb trouwens de rest allemaal uitstaan in BIOS, zoals Firewire, 3Com Netwerkkaart, Modem sound, parralel/serial/midi/game poort. Want deze gebruik ik niet...
Verder:
Standaard BIOS
Rev2.0
Allernieuwste drivers van Asus [v116 XP]
XP met alle updates
Iemand raad ? ervaring
[Ik weet niet als het wel tussen CPU, mobo's & RAM thuis hoort, maar het heeft met beide te maken duz]
Alleen tijdens het spelen van games of ik speel wat muziek af in Winamp, dan begint soms het geluid kraken of te storen.
Ik weet dat dit probleem veel voorkomt met het bekende Nvidia Soundstorm geluidschip.
Maar is er ook iemand die dit totaal niet heeft
Met bepaalde drivers of IRQ instellingen schijn je hier geen last van te hebben. Maar nu is de vraag dus hoe en wat ?
Mijn huidige instellingen:
IRQ 22 Nvidia Soundstorm
IRQ 22 USB
(de rest deelt niet een IRQ)
Ik weet dat ze deze IRQ delen, maar hoe kan je ervoor zorgen dat ze dit niet doen ? Ik heb trouwens de rest allemaal uitstaan in BIOS, zoals Firewire, 3Com Netwerkkaart, Modem sound, parralel/serial/midi/game poort. Want deze gebruik ik niet...
Verder:
Standaard BIOS
Rev2.0
Allernieuwste drivers van Asus [v116 XP]
XP met alle updates
Iemand raad ? ervaring

[Ik weet niet als het wel tussen CPU, mobo's & RAM thuis hoort, maar het heeft met beide te maken duz]
[ Voor 1% gewijzigd door rlkz op 18-09-2003 22:23 . Reden: Ik heb eigenlijk geen zin om mijn SB128 er weer in te doen.... ]
I browse with Vivaldi