Asus A7N8X (Deluxe) [Ervaringen] - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.140 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Groot A7N8X Topic Deel 4

Deel 1 vind je hier terug:
Groot Asus A7N8X Topic

Deel 2 vind je hier:
Groot Asus A7N8X Topic Deel 2

En Deel 3 hier:
Groot Asus A7N8X Topic Deel 3

Plaatje ASUS A7N8X:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-d/a7n8x-d_l.jpg

Reviews:

Nordic Hardware: NF7-S v1.0 & v1.2, A7N8X, K7N2G-L. SL-75FRN-L
Hardware.Info: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJL1, 7NJS, 8RDA+, 75FRN2-RL Golden Flame en K7N2
Digit-Life: NF7-S, A7N8X, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
Extremetech: NF7-S, A7N8X Deluxe, 7NJS, 8RDA+, K7NCR18D-Pro en K7N2
Tom's Hardware Guide: A7N8X, 7NJS en K7NCR8D
OC Workbench: A7N8X
Overclockers New Zealand: A7N8X
GamePC: A7N8X Deluxe

Bios versies:

Non-Deluxe:
-Klik Hier voor bios v1005 voor PCB revisie 2.0 en nieuwer. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer [Mirrorsite]
-Klik Hier voor bios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]

Deluxe:
-Klik Hier voor bios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer.[Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0 en nieuwer. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor bios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]
-Klik Hier voor Überbios v1004 voor de PCB revisies 1.03, 1.04 en 1.06. [Mirrorsite]

Drivers & Utilities:

Utilities:
-Award Bios Flash Utility Programma om je bios in Windows te flashen.
-Asus Probe Programma om al de info van je bordje uit te lezen.

Drivers, Asus:
-Asus All-In-One Drivers voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Linux.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Win9x.
-Asus Drivers v2.82 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinNT.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, Win2k.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinME.
-Asus Drivers v1.16 voor de A7N8X Deluxe/Non-Deluxe, WinXP.

Drivers, Nvidia:
-Klik Hier voor versie v2.03 van het nForce2 unified driverspack van Nvidia.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, WinXP.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, Win2k.
-Klik Hier voor versie v2.05 van het nForce2 driverspack van Nvidia, Win98/ME.
-Klik Hier voor versie v2.78 van het nForce2 unified driverspack van Nvidia.

Tips & Tweaks:

-Klik Hier voor tutorials over voltmods voor dit bordje.
-Klik Hier voor een uitgebreide FAQ.
-Klik Hier voor de online handleiding, Deluxe.
-Klik Hier voor de online handleiding, Non-Deluxe.
-Uit de vorige topics kunnen we opmaken dat er nog al wat problemen zijn met HyperX geheugen, voor meer info hierover moet je even in Deel 2 & 3 teruglezen.
-Ook uit het vorige topic bleek dat krakend geluid uit de Soundstorm chip op de Deluxe versie van dit bord veroorzaakt kan worden door de southbridge die te warm wordt.
-Heb je nog iets toe te voegen aan deze Tips & Tweaks? Meld het even!

Iedereen heeft alweer veel ervaringen opgedaan met dit bord, zelf moet ik nog even wachten totdat ik hem kan bestellen, maar als het goed is kun je in dit deel en vorige delen alles vinden wat je wilt weten, van bios setting, tot S-ATA dongles, tot welk geheugen je het beste kunt gebruiken, ook in dit deel geld het volgende:

Help elkaar en veel plezier in Deel 4 van dit Topic!

[ Voor 21% gewijzigd door Krewcial op 19-06-2003 23:41 ]

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:56
Is dit een S-ATA ATA133 convertor die ik kan gebruiken voor mijn IDE HD?

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=40004

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/40004-big.jpg

En heeft dat ding zelf power nodig zo te zien?

[ Voor 34% gewijzigd door Stefke op 12-06-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
stefijn schreef op 12 June 2003 @ 17:06:
Is dit een S-ATA ATA133 convertor die ik kan gebruiken voor mijn IDE HD?

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=40004
Yep het staat erbij, je kan em voor dit bord gebruiken:)

Edit: Over die power heb ik geen id...iemand anders? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Krewcial op 12-06-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja oke, maar ik bedoel of dat nou een S-ATA ATA133 convertor is, blijkbaar wel dus.

En hij heeft zon aansluiting die lijkt op de poweraansluiting van een diskdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47426

mooi boy :) Deel 4 alweer.

Weet iemand wat het verschil is met de Deluxe Rev2 en de normale Deluxe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:09
Stefijn, check hier eens :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Door stefijn - Thursday 12 June 2003 17:09

Ja oke, maar ik bedoel of dat nou een S-ATA ATA133 convertor is, blijkbaar wel dus.

En hij heeft zon aansluiting die lijkt op de poweraansluiting van een diskdrive
Ja dat zag ik ook, maar volgens mij heb je dat alleen nodig als je de S-ATA voedingskabel gebruikt, als je gewoon een mollex gebruikt heb je die niet nodig:).
mooi boy :)Deel 4 alweer.

Weet iemand wat het verschil is met de Deluxe Rev2 en de normale Deluxe ?
Ey Amin;) Het verschil tussen die twee is al meerdere malen in het vorige topic uitgelegd, er zit een nieuwe Northbridge op die 400mhz FSB ondersteunt, en als het goed is ook een nieuwe revisie van de Southbridge die koeler draait. Dit zijn de meest belangrijke veranderingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Krewcial schreef op 12 June 2003 @ 17:17:
[...]

Ja dat zag ik ook, maar volgens mij heb je dat alleen nodig als je de S-ATA voedingskabel gebruikt, als je gewoon een mollex gebruikt heb je die niet nodig:).
Wat is een mollex?

Anyway, je kunt dus alleen nog maar MET zon dongle een P-ATA HD op zon mobo aansluiten?

Damn..ik zoek gewoon een nforce2 mobo met Soundstorm en multiplierverstelling (heeft mijn huidige niet), dus ik denk pak Asus, krijg je dat S-ATA gezever :|

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 12-06-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31651

Een vriend van mij heeft hem nu ook gekocht,maar hij krijgt windows niet geinstalleerd.
Zijn HD word wel in de bios herkend/gevonden,maar zodra hij gaat installeren,kan windows hem niet vinden :?
Hij gebruikt overigens 1 Hd gewoon op IDE poort 1,weet iemand een oplossing??
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

stefijn schreef op 12 June 2003 @ 17:24:
[...]
Wat is een mollex?
Anyway, je kunt dus alleen nog maar MET zon dongle een P-ATA HD op zon mobo aansluiten?
Damn..ik zoek gewoon een nforce2 mobo met Soundstorm en multiplierverstelling (heeft mijn huidige niet), dus ik denk pak Asus, krijg je dat S-ATA gezever :|
Molex=gewoon zo'n voeding-aansluiting met 2x ground, 1x12V (geel) en 1x 5v(rood).
Maar wat is je probleem? Er zit ook gewoon IDE ATA133 op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ow..dan is er geen probleem :) Ik had de indruk gekregen van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 18:09
Anoniem: 31651 schreef op 12 June 2003 @ 17:24:
Een vriend van mij heeft hem nu ook gekocht,maar hij krijgt windows niet geinstalleerd.
Zijn HD word wel in de bios herkend/gevonden,maar zodra hij gaat installeren,kan windows hem niet vinden :?
Hij gebruikt overigens 1 Hd gewoon op IDE poort 1,weet iemand een oplossing??
Thnx
Wat denk jezelf? Op zo'n manier kunnen we jouw vriend natuurlijk nooit helpen. Installeer eerst eens de driver voor de SATA controller (de welbekende F6 bij het installeren) als de disk daar aan hangt. Overigens is het topic hier ook helemaal niet voor bedoeld, plus dat jouw vraag veel te algemeen is zonder verdere omschrijving van wat er al geprobeerd is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hmm..als ik het goed begrijp is de S-ATA op zo'n bord optioneel en alleen te gebruiken ALS je zo'n adapter koopt? Eigenlijk andersom dus: standaard P-ATA, maar optioneel met adapter S-ATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Als ik me goed herinner zijn er inderdaad eerder problemen geweest bij het installeren van windows op een S-ATA schijf...geen id waar dat stond eigenlijk...deel 2 ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
stefijn schreef op 12 June 2003 @ 17:51:
hmm..als ik het goed begrijp is de S-ATA op zo'n bord optioneel en alleen te gebruiken ALS je zo'n adapter koopt? Eigenlijk andersom dus: standaard P-ATA, maar optioneel met adapter S-ATA?
Nee ik denk dat je het niet helemaal snapt, kijk, er zitten 2 IDE aansluitingen op, standaard P-ATA133, en er zitten twee S-ATA aansluitingen op, die kan je gebruiken voor P-ATA, maar dan moet je wel dongles hebben....zo simpel is het:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Ik heb hier 2 SATA converters in gebruik en die moeten ook voeding hebben. Standaard zit bij een SATA dongle een splitter bijgeleverd om aan te sluiten op je harddisk en dongle. Ik heb de mijne bij Informatique gekocht en dat waren beiden dongles van Asus.

De dongle steek je direct in de PATA aansluiting van de harddisk, de (bij het bord bijgeleverde) SATA kabel steek je in de dongle en aan de andere zijde in het moederbord.

Voor het installeren van Windows op een SATA (of via dongle) geldt hetzelfde als voor PCI PATA/RAID controllers (zoals Promise) nl. dat je F8 moet drukken tijdens installatie om Windows de juiste driver te geven die hij nodig hebt om de setup te beginnen. (bijv deze: http://www.asus.com.tw/su...ilicon_v10022.zip~zaqwedc

In het 2e geval had ik er zelf voor gekozen om eerst de PATA harddisk aan de PATA te hangen en de setup te voltooien, daarna de driver installeren, PC uit en de zooi aan de SATA via dongle, daarna herkende Windows gewoon de SATA-zooi.

De A7N8X deluxe heeft 2x P-ATA-133 en 2x S-ATA RAID.
Op de P-ATA kun je maximaal 4 devices kwijt, en op de S-ATA maximaal 2 devices. In totaal kun je dus 6 ATA devices kwijt op een A7N8X deluxe.
Met een PCI ATA/RAID controller kun je er weer 4 meer aansluiten, wat ik in mijn geval ook nog extra gedaan heb. In totaal heb ik nu 8 harddisken en 3 optical devices hangen aan de A7N8X deluxe (2x HDD via onboard-S-ATA met dongle, 3x optical via onboard-PATA, 4x HDD via PCI Promise PATA, 2x HDD via PCI SCSI).

Conclusie:
Standaard kun je dus PATA harddisken aansluiten op de PATA aansluiting of via (een los te kopen) SATA->PATA dongle. Of je neemt SATA harddisken en sluit die direct op de SATA aansluiting. Optical devices sluit je zowieso aan op de PATA aansluiting (of extern op de USB2.0 / FireWire aansluiting)...

Mezelf quoten:
Over de S-ATA Raid op de Asus A7N8X Deluxe:
Er worden geen converters bijgeleverd, maar je kunt van elk merk een S-ATA naar P-ATA dongle gebruiken, ik heb er zelf 2 gekocht bij Informatique en daar hangen nu 2 harddisken aan. In de PriceWatch staan ze ook:
- pricewatch: Asus SATA Dongle (vanaf 10 euro)
- http://www.tweakers.net/pricewatch/55226 (vanaf 15 euro)

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 12-06-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77808

heb net bios 1004 erin gezet (a7n8x dlx 2.0) en nu start ie niet meer op, geen beeld nix, hij zegt alleen dat ie in de memory test failed, heb al 2 andere reepjes (dane elec) geprobeerd maar hij blijft zeuren, heeft iemand dit al eerder gehad? anders stuur ik m'n bord terug voor een nieuwe...

(P.s. hiervoor had ik bios 1005 en de 2.42 drivers, dus ik opnieuw windows (xp) installeren, maar dat lukte dus niet, vastlopers/blauwe schermen enzow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Laatst online: 14-06 02:53
( Nvidia Nforce Driverpack 2.41 en 2.42 zijn verwijderd vanwege problemen. )

Hmmm ik heb die drivers er ook in en van af dat ze ter beschikking kwamen draaien ze al heel goed hier en heb ik geen rare problemen gehad .

Dit ff ter informatie .

Ik heb een non de luxe rev 1.6 .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ook uit het vorige topic bleek dat krakend geluid uit de Soundstorm chip op de Deluxe versie van dit bord veroorzaakt kan worden door de southbridge die te warm wordt.
Ik lees hier iets over krakend geluid...
Ik heb een non-pro [rev 2.00], en als ik onder Windows XP géén geluid maak (daarmee bedoel ik; geen films, geen MP3, geen games etc etc), dan hoor ik een zachte ruis. Ik hoor dit zowel uit mijn speakers en veel duidelijker uit mijn koptelefoon. Ik maak gewoon gebruik van de onboard soundcard.
Is hier iets over bekend oid?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Begrijp ik het goed dat:
Als je 2 ATA133 drives aan wilt sluiten op de SATA RAID poorten, je bij de Windows installatie gewoon de drivers voor de RAID controller moet installeren (logisch natuurlijk) en dat dit dan naar behoren werkt? (Dus ook met RAID 0, terwijl je ATA133 schijven op de SATA connectors gebruikt ?)
Ik wil nl RAID 0, door 2 ATA133 drives aansluiten op de SATA RAID connectors...

[ Voor 9% gewijzigd door Laurenz op 12-06-2003 22:52 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 77808 schreef op 12 June 2003 @ 19:11:
heb net bios 1004 erin gezet (a7n8x dlx 2.0) en nu start ie niet meer op, geen beeld nix, hij zegt alleen dat ie in de memory test failed, heb al 2 andere reepjes (dane elec) geprobeerd maar hij blijft zeuren, heeft iemand dit al eerder gehad? anders stuur ik m'n bord terug voor een nieuwe...

(P.s. hiervoor had ik bios 1005 en de 2.42 drivers, dus ik opnieuw windows (xp) installeren, maar dat lukte dus niet, vastlopers/blauwe schermen enzow).
deze stond nog van mij in het vorige topic (over reseten van bios):
- computer uit
- powerkabel eruit
- batterij eruit
- jumpertje om
- voor de zekerheid een tijdje w88
- jumper terug
- batterij terug
- powerkabel aansluiten
en gaan met die hap...

bij mij ging het resetten ook 1 maal niet goed, probeerde het daarna nogmaals en toen ging het wel ok.
je moet echt heel uitgebreid te werk gaan om dit mobo te resetten... het is niet zo 123 klaar.

enneh: mocht je de mogelijkheid hebben: probeer dan ook een andere voeding uit... ik heb een keer ook een 'geheugen'-probleem gehad: geheugen en daarna mobo terug gebracht naar leverancier om er vervolgens achter te komen dat de voeding rot was ....

ik zal in dit topic nogmaals de benchmarks posten die ik ook al heb gegeven in vorige topic:

vergelijking van een msi k7t266 pro 2 met een asus a7n8x dlx.
bios versies:
msi: de nieuwste
asus: de 1003 versie

amd xp1600+ --> allebei de keren oc'ed naar 1700+ (fsb 140)
geheugen: geheugen 2x 512MB crusial @cas2 (140 fsb). (asus; dual channel)
leadtek geforce4 ti4400 @ 290/610

op hd-gebied maakt het niet veel uit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
processor prestaties:
MIPS    FLOPS   integer floatpoints
4032    2019    7889    9233        --> msi
4042    2024    7933    9288        --> asus

en dan de beste boost:
dit is (natuurlijk) op geheugengebied
int     float   (MB/s)
1755    1658    msi
2131    2032    asus

3dmark 2003
msi:    1520
asus:   1602

[ Voor 23% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 12-06-2003 23:52 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik hoorde van die gast van flashbios.org dat het wel eens wil helpen om hem een hele nacht lang te laten cmos clearen (dus jumper op 2-3 laten staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
TheLemon schreef op 12 June 2003 @ 23:48:
Ik hoorde van die gast van flashbios.org dat het wel eens wil helpen om hem een hele nacht lang te laten cmos clearen (dus jumper op 2-3 laten staan).
idd: en dan natuurlijk ook batterij eruit en powerkabel lostrekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
NielZjU schreef op 12 June 2003 @ 22:29:
[...]

Ik heb een non-pro [rev 2.00], en als ik onder Windows XP géén geluid maak (daarmee bedoel ik; geen films, geen MP3, geen games etc etc), dan hoor ik een zachte ruis. Ik hoor dit zowel uit mijn speakers en veel duidelijker uit mijn koptelefoon. Ik maak gewoon gebruik van de onboard soundcard.
Heeft volgens mij met de aarding van je systeem te maken, of met slechte kwaliteit van je audiokabels. Check ff zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
mmxmmx schreef op 12 June 2003 @ 20:00:
( Nvidia Nforce Driverpack 2.41 en 2.42 zijn verwijderd vanwege problemen. )

Hmmm ik heb die drivers er ook in en van af dat ze ter beschikking kwamen draaien ze al heel goed hier en heb ik geen rare problemen gehad .

Dit ff ter informatie .

Ik heb een non de luxe rev 1.6 .
Kheb deze verwijderd naar aanleiding van een bericht op tweakers.net zelf. Als het bij jou wel goed werkt heb je geluk denk ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Ik had juist problemen met de standaard MS drivers (win2k). Brander wilde alleen werken in PIO-mode. Met een ergens opgeduikelde 2.41 is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86649

Ok heb gisteren een AMD xp 2600 aangeschaft en een nforce2 a7n8x deluxe moederbord (rev 2.0)

specs

AMD xp 2600
2 x 256 ddr 2100/266 mhz geheugen
2 x 40 gb
voeding 350 wat
grafische kaar geforce 2 ti 64 mb

Heb alles gewoon aangesloten zoals hardeschijf grafishe kaart geheugen erin

Waneer ik pc opstart krijg ik geen beeld heb al een andere voeding geprobeerd andere hardeschijf andere grafishe kaart maar krijg toch geen beeld pc start wel alles gaat aan maar geen beeld en men lichje in mij hardeschijf gaat naar 4 seconden uit is dat normaal?
Heb ook andere cpu geprobeerd nog steeds probleem aanwezig

Heb faq doorgenomen daar stond ik wat het mischien kon zijn maar kwam er niet uit

Was nog vergeten te melden als ik alles los haal zoals hardeschijf en geheugen start hij nog steeds niet op krijg geen biepjes ofzo

help aub dank

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 86649 op 13-06-2003 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

NielZjU schreef op 12 June 2003 @ 22:29:
[...]

Zet de input van je cd-rom drives eens uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Anoniem: 86649 schreef op 13 June 2003 @ 09:01:
Ok heb gisteren een AMD xp 2600 aangeschaft en een nforce2 a7n8x deluxe moederbord (rev 2.0)

specs

AMD xp 2600
2 x 256 ddr 2100/266 mhz geheugen
2 x 40 gb
voeding 350 wat
grafische kaar geforce 2 ti 64 mb

Heb alles gewoon aangesloten zoals hardeschijf grafishe kaart geheugen erin

Waneer ik pc opstart krijg ik geen beeld heb al een andere voeding geprobeerd andere hardeschijf andere grafishe kaart maar krijg toch geen beeld pc start wel alles gaat aan maar geen beeld en men lichje in mij hardeschijf gaat naar 4 seconden uit is dat normaal?
Heb ook andere cpu geprobeerd nog steeds probleem aanwezig

Heb faq doorgenomen daar stond ik wat het mischien kon zijn maar kwam er niet uit

Was nog vergeten te melden als ik alles los haal zoals hardeschijf en geheugen start hij nog steeds niet op krijg geen biepjes ofzo

help aub dank
heb ik ook gehad.
zorg ten eerste dat je zeker weet dat je je bios goed gereset hebt:
Maestro.mosjuh in "Groot Asus A7N8X Topic Deel 4"

als je hem alleen met processor opstart en je hoort geen piepjes, dan begint hij nieteens met de post-sequence

als dat zo is issie doa :(

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

ik heb op mijn A7N8X Deluxe rev2.0 problemen met mijn AGP Texture Acceleration. Ben geupgrade van een MSI KT4 Ultra naar dit bord en W2K3 heeft netjes alle devices gevonden en alle unknown devices waren weg na installatie van de Asus 1.16 drivers. Na benchmarks kreeg ik het idee dat er iets niet klopte, scores waren veel te laag :'(

DXDIAG gedaan en toen zag ik dat de AGP Texture Acceleration uit stond (Overige twee stonden wel Enabled) en niet aangezet kon worden?!?!? Drivers voor mijn Radeon 9700 Pro opnieuw geinstalleerd, Nforce 2.03 drivers geprobeerd, enz... Maar nog steeds hetzelfde probleem, heeft iemand dit eerder gezien? (En een oplossing? _/-\o_ )

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53146

Weet er iemand of de Thermalright SLK900 op de a7n8x delux past ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86649

Maestro.mosjuh schreef op 13 June 2003 @ 09:35:
[...]

heb ik ook gehad.
zorg ten eerste dat je zeker weet dat je je bios goed gereset hebt:
Maestro.mosjuh in "Groot Asus A7N8X Topic Deel 4"

als je hem alleen met processor opstart en je hoort geen piepjes, dan begint hij nieteens met de post-sequence

als dat zo is issie doa :(

suc6
Ja heb mycom gebeld waar ik gekocht heb ga eind van middag evens langs gaan ze kijken wat er mee aan de hand is ik denk ook dat moederbord pleite is :(

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp ik het goed dat:
Als je 2 ATA133 drives aan wilt sluiten op de SATA RAID poorten, je bij de Windows installatie gewoon de drivers voor de RAID controller moet installeren (logisch natuurlijk) en dat dit dan naar behoren werkt? (Dus ook met RAID 0, terwijl je ATA133 schijven op de SATA connectors gebruikt ?)
Ik wil nl RAID 0, door 2 ATA133 drives aansluiten op de SATA RAID connectors...
• Hardisken die je in RAID wilt hebben, aansluiten aan de S-ATA (al dan niet met dongle).
• PC booten en in Bios van S-ATA de schijven aanmelden als RAID
• Raid schijven indelen / Fdisken/formateren
• Installatie van Windows beginnen
• en ATA/RAID driver aan Windows geven tijdens setup.

Dat zou moeten werken....

De schijven die je aansluit op een S-ATA moet je instellen als MASTER.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 13-06-2003 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03:20
-={Fred_Perry}=- schreef op 13 June 2003 @ 09:57:
ik heb op mijn A7N8X Deluxe rev2.0 problemen met mijn AGP Texture Acceleration. Ben geupgrade van een MSI KT4 Ultra naar dit bord en W2K3 heeft netjes alle devices gevonden en alle unknown devices waren weg na installatie van de Asus 1.16 drivers. Na benchmarks kreeg ik het idee dat er iets niet klopte, scores waren veel te laag :'(

DXDIAG gedaan en toen zag ik dat de AGP Texture Acceleration uit stond (Overige twee stonden wel Enabled) en niet aangezet kon worden?!?!? Drivers voor mijn Radeon 9700 Pro opnieuw geinstalleerd, Nforce 2.03 drivers geprobeerd, enz... Maar nog steeds hetzelfde probleem, heeft iemand dit eerder gezien? (En een oplossing? _/-\o_ )
Misschien komt dit omdat jij W2K3 (server neem ik aan ?) draait ?
Geen idee of het zo is, t'is maar een idee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Supershiva schreef op 13 June 2003 @ 11:08:
[...]

Misschien komt dit omdat jij W2K3 (server neem ik aan ?) draait ?
Geen idee of het zo is, t'is maar een idee :/
Ik heb nu al een tijdje W2K3 Enterprise draaien. Eerst had ik een Ti4600 die zonder problemen draaide. Alle opties binnen dxdiag stonden toen gewoon aan. Toen ben ik, nog steeds op mijn Kt4 Ultra, overgegaan naar een 9700 Pro. Nog steeds geen probleem, alles snel enz... Toen ik mijn KT4 Ultra had vervangen voor een A7N8X Deluxe Rev2.0 kwamen deze problemen pas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 27-05 23:47
Gaat het niet ten koste van de snelheid als je SATA<->ATA dongles gebruikt, als RAID 0?
Ik bedoel, ik moet dan 2 dongles van 15 euro p/s kopen en 15 euro verzendkosten. Dan kan ik toch net zo goed een highpoint raidcontroller kopen (94 EURO), want dat gaat wel sneller.

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
-={Fred_Perry}=- schreef op 13 June 2003 @ 11:14:
[...]

Ik heb nu al een tijdje W2K3 Enterprise draaien. Eerst had ik een Ti4600 die zonder problemen draaide. Alle opties binnen dxdiag stonden toen gewoon aan. Toen ben ik, nog steeds op mijn Kt4 Ultra, overgegaan naar een 9700 Pro. Nog steeds geen probleem, alles snel enz... Toen ik mijn KT4 Ultra had vervangen voor een A7N8X Deluxe Rev2.0 kwamen deze problemen pas :'(
CRAP, slecht verhaal zeg, het lijkt er dus idd op dat de A7N8X de boosdoener is :(
Ik hoop echt dat er snel iemand met een oplossing komt voor jouw probleem, anders vrees ik dat dit in de toekomst ook voor mij een probleem gaat worden.

Ik ben namelijk ook van plan om een Club 3d Radeon 9700 aan te schaffen. (die dingen zijn momenteel wel erg aantrekkelijk geprijsd, € 197,- is natuurlijk niet veel voor zo'n kaart)

[off topic] ff uit nieuwsgierigheid, waarom draai jij eigenlijk W2K3 Enterprise i.p.v. bijv. Win XP Pro ? [off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43632

Even een schnelle vraag waar ik eigenlijk nog geen antwoord op heb kunnen vinden in dit lange topic. FF wat info : ik heb nu in mijn systeem A7N8X Deluxe een promise raid tx2000 kaart voor raid 0 geinstalleerd. Zou ik er met de snelheid op vooruitgaan als ik de harddisks met een converter op de S-ATA interface stop.
En even algemeen, ik heb versie 1.04 en die draait prima op FSB 218 met een XP2600. Wel de northbridge gekoelt met een 486 koelertje.
En lekker stabiel, geheugen snelheid is 3564 MB/s best lekker dit is met Twinmos geheugen, met timings op 6-2-2-2 en de voltage van de proc op 1.80v en lucht gekoelt. (Herrie lol, water komt nog) :)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 43632 op 13-06-2003 14:06 . Reden: ahum wat leestekens bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Supershiva schreef op 13 June 2003 @ 11:43:
[...]

CRAP, slecht verhaal zeg, het lijkt er dus idd op dat de A7N8X de boosdoener is :(
Ik hoop echt dat er snel iemand met een oplossing komt voor jouw probleem, anders vrees ik dat dit in de toekomst ook voor mij een probleem gaat worden.

Ik ben namelijk ook van plan om een Club 3d Radeon 9700 aan te schaffen. (die dingen zijn momenteel wel erg aantrekkelijk geprijsd, € 197,- is natuurlijk niet veel voor zo'n kaart)

[off topic] ff uit nieuwsgierigheid, waarom draai jij eigenlijk W2K3 Enterprise i.p.v. bijv. Win XP Pro ? [off topic]
Draaide altijd WinXP Pro en toen kwam W2K3 Enterprise server voorbij. Ik las een stukje op Neowin.net over hoe je van een W2K3 server een workstation kon maken en dacht... Workstation met server stabiliteit :9 (En uitgebreidere Terminal Server, iets wat handig voor mij is via internet)

Het performed net zo goed of beter als WinXP Pro, dus was er zeer tevreden mee! Maar nu ik dit probleem heb denk ik dat het opnieuw installeren wordt, denk dat ik dit zondag maar ga doen... (Morgen naar Defcon toe op Almere strand }) ) Laat het wel weten wat er uit komt, hoop echter dat ik een oplossing van iemand krijg voor die tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

Is de micro-ATX versie van dit bord voor de rest precies hetzelfde als zn grote broer? Oftewel: zijn BIOS-updates universeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn BIOS-updates universeel?
Kijk eens bij Asus en je zult zien dat er voor deluxe en non-deluxe verschillende biossen zijn, wellicht ook voor de MicroATX (vooral als er minder/andere functies zijn tov de full ATX)...
Disket schreef op 13 juni 2003 @ 10:02: Disket schreef op 13 June 2003 @ 13:25::
kick! :P

[...]
http://www.google.nl/sear...rmalright+SLK900%22+A7N8X

Blijkbaar niet... had je zelf al gezocht?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 13-06-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53146

kick! :P
Anoniem: 53146 schreef op 13 juni 2003 @ 10:02:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31014

Mijn specs:

A7NX8 Non-deluxe 1.004
XP 2600
2 x 256 mb
Promise Ultra100 TX2 Ultra ATA/100 controller
Ati 9100
Dynalink firewire kaart
e.o.a. dvd rom
plextor 40/12/40 a cdrw
yamaha 40/8/4 cdrwv

Mijn prob:
pc loopt als een trein, alles werkt ok....behalve:

als ik de pc opstart met een lege cd in de writer dan komt ie
tot halverwege het opstarten van XP

als de pc gewoon loopt en ik doe dan een lege cd in de writer
dan hangt de hele pc

dvd rom doet het normaal
writers doen het wel goed in een andere pc

geprobeerd:
writers in een andere pc = ok werkt goed
asus 1.16 drivers = geen verbetering
master / slave veranderen = geen verbetering
writer op onboard of op promise kaart = geen verbetering

heb de GROTE topics doorgspit, gegoocheld, nforcehq etc geprobeerd maar nada...

iemand hier nog ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Anoniem: 31014 schreef op 13 juni 2003 @ 13:59:
Mijn specs:

A7NX8 Non-deluxe 1.004
XP 2600
2 x 256 mb
Promise Ultra100 TX2 Ultra ATA/100 controller
Ati 9100
Dynalink firewire kaart
e.o.a. dvd rom
plextor 40/12/40 a cdrw
yamaha 40/8/4 cdrwv

Mijn prob:
pc loopt als een trein, alles werkt ok....behalve:

als ik de pc opstart met een lege cd in de writer dan komt ie
tot halverwege het opstarten van XP

als de pc gewoon loopt en ik doe dan een lege cd in de writer
dan hangt de hele pc

dvd rom doet het normaal
writers doen het wel goed in een andere pc

geprobeerd:
writers in een andere pc = ok werkt goed
asus 1.16 drivers = geen verbetering
master / slave veranderen = geen verbetering
writer op onboard of op promise kaart = geen verbetering

heb de GROTE topics doorgspit, gegoocheld, nforcehq etc geprobeerd maar nada...

Firmware updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

firmware van de plextor al geupdate, maar zoals gezegd, in een andere pc doen beide writers het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Probeer ff een oudere windows (2000 bijv) en dan kijken of je wel gewoon kan branden, XP heeft de neiging om zelf wat te willen gaan doen met lege cd-r(w)'s namelijk. Zo kun je in ieder geval zien of het aan je hardware ligt (denk zelf van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op die andere pc waar het wel werkt heb ik xp , w2k , w2003 draaien en die
branden allemaal zonder probleem, ikzelf vermoed toch iets met comptabiliteit
met het moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik bedoel dan wel een ander os, maar verder exact dezelfde hardware. (misschien heeft het met de nForce-drivers te maken namelijk, dat zie je wel als je een ouder os installeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, probeer straks ff op dezelfde hardware een ander os, to be continued.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77808

uh schreef op 12 juni 2003 @ 23:44[/message]:[/b]
[...]

deze stond nog van mij in het vorige topic (over reseten van bios):

[...]

je moet echt heel uitgebreid te werk gaan om dit mobo te resetten... het is niet zo 123 klaar.

enneh: mocht je de mogelijkheid hebben: probeer dan ook een andere voeding uit... ik heb een keer ook een 'geheugen'-probleem gehad: geheugen en daarna mobo terug gebracht naar leverancier om er vervolgens achter te komen dat de voeding rot was ....

[/quote]

oh, moet je ook nog een jumper verzetten, ik had 'm namelijk al een gereset maar had alleen het batterijtje er ff uit gehaald (en stekker eruit) us ff proberen dan...
En het lijkt me btw sterk dat het aan m'n voeding ligt, heb er net een nieuwe enermax 350 watt inhangen dus..

[/edit] nou dat werkt dus niet, start nog steeds niet op
[/edit2] andere voeding werkt nie en nog een keer resetten werkt ook niet..

dat wordt dus een nieuwe denk ik zo

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 77808 op 13-06-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 03:59

Ulti23

Quality Time

Ik heb hier ook een raar gevalletje met de revisie 2.0 van de A7N8X Dlx. Als ik aan het overclocken ben door mijn FSB te verhogen en ik start opnieuw op dan gaat dit zonder problemen. Maar zet ik em dan terug van bijvoorbeeld 200 FSB naar 166 FSB dan boot ie niet meer. Ik moet de PC dan uitzetten en wanneer ik em dan weer opstart dan boot ie gewoon op de ingestelde snelheid door. Vreemd dus... :?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 21:10

voz

De echte kenner

Anoniem: 31014 schreef op 13 June 2003 @ 13:59:
[...]

Driver 1.16 deinstalleren, dan herinstalleren zonder SWIDE driver. Deze gaf bij mij soortgelijke problemen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehhhhh.... heb de asus 1.16 opnieuw geinstaleerd, denk probeer het nogmaals
en jippie, het werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 12-06 09:22
Owkay, heb zonet men pc eens uitgekuist en heb op men CPU fan connectortje een papst fan geconnecteerd die in een HD rack zit. Men CPU fan wordt via baybus geregeld.
Nu start ik men pc en krijg ik de melding "CPU Fan Failed" te horen.
De papast fan draait echter wel.
Wat kan hier het probleem zijn ?
Heb A7N8X Deluxe revisie 1.06 met Bios revisie 1004 en 3 papst fans aangesloten op moederbord (mbm 5 kan van geen enkele van die fans de rpm weergeven).

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82643

Mijn rev2.0 maakt piep-geluiden. Eerst dacht ik dat de onboard LAN geluid maakte.
Dat is niet zo. Ik denk nu dat het de S2K bus disconnect is (dit is niet zo, zie pagina 5) Simpel gezegd is dat een power-saver voor je CPU. Die is nuttig omdat ie dan niet constant de volle energie gebruikt en veel minder heet wordt (+/- 15 graden celcius (let dus op overklokkers, hier valt dus de winst te behalen)). Interessant hieraan is dat de A7N8X deze feature pas vanaf rev2.0 ondersteunt.

De rev 1.04 die ik eerder had (en niet stabiel wilde zijn waardoor ie vervangen moest worden door mijn huidige rev 2.0) had het piep-probleem niet. Het lijkt erop dat er een schakeling constant aan en uit gaat als de CPU laag belast is. Dat genereert een heel erg irritante pieptoon. Als ik mn cpu b.v. 5% belast is het probleem weg.

Als ik dus aan het internetten ben via de onboard LAN en verder alleen mn browser draai dan gaat mn pc piepen op netwerkactiviteit omdat dat de CPU licht belast.Voorlopig draai ik constant winamp op de achtergrond met onzin-divxjes zodat t geen herrie maakt maar ik wil eigenlijk van dat irritante gepiep af!

Maar wat ik me dus een beetje afvroeg... is dit een algemene rev2.0 feature?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82643 op 17-06-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 21:10

voz

De echte kenner

PeGys schreef op 13 juni 2003 @ 23:56:
Owkay, heb zonet men pc eens uitgekuist en heb op men CPU fan connectortje een papst fan geconnecteerd die in een HD rack zit. Men CPU fan wordt via baybus geregeld.
Nu start ik men pc en krijg ik de melding "CPU Fan Failed" te horen.
De papast fan draait echter wel.
Wat kan hier het probleem zijn ?
Heb A7N8X Deluxe revisie 1.06 met Bios revisie 1004 en 3 papst fans aangesloten op moederbord (mbm 5 kan van geen enkele van die fans de rpm weergeven).
Misschien draaien die pabst fans zo langzaam dat het BIOS dat niet herkent? Ik geloof dat als de fans onder 1500rpm draaien de snelheid neit meer herkend wordt, kan me vergissen. Anyway, zet gewoon HALT ON: op NO ERRORS dan ben je er vanaf.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 12-06 09:22
voz schreef op 14 juni 2003 @ 02:18:
[...]

Misschien draaien die pabst fans zo langzaam dat het BIOS dat niet herkent? Ik geloof dat als de fans onder 1500rpm draaien de snelheid neit meer herkend wordt, kan me vergissen. Anyway, zet gewoon HALT ON: op NO ERRORS dan ben je er vanaf.
Mjah, men enermax draaide op 1200 rpm en werd herkend, maar zal de bios wel aanpassen. tnx

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1933

zag dat er weer nieuwe nforce2 drivers waren... met versie nummer 2.78

meuktracker: nVidia nForce2 2.78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 21:04

jotheman

Was like that when I got here!

Anoniem: 1933 schreef op 14 June 2003 @ 23:07:
zag dat er weer nieuwe nforce2 drivers waren... met versie nummer 2.78

meuktracker: nVidia nForce2 2.78
Die zijn niet nieuw.... Die zijn van MSI die weer een andere telling gebruiken. Alleen de Full IDE driver is nieuw en de audio driver is anders. 't Is maar net wat je onder "nieuw" verstaat ;)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

-={Fred_Perry}=- schreef op 13 June 2003 @ 11:59:
[...]

Draaide altijd WinXP Pro en toen kwam W2K3 Enterprise server voorbij. Ik las een stukje op Neowin.net over hoe je van een W2K3 server een workstation kon maken en dacht... Workstation met server stabiliteit :9 (En uitgebreidere Terminal Server, iets wat handig voor mij is via internet)

Het performed net zo goed of beter als WinXP Pro, dus was er zeer tevreden mee! Maar nu ik dit probleem heb denk ik dat het opnieuw installeren wordt, denk dat ik dit zondag maar ga doen... (Morgen naar Defcon toe op Almere strand }) ) Laat het wel weten wat er uit komt, hoop echter dat ik een oplossing van iemand krijg voor die tijd :X
Windows 2k3 opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem :( Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 14:15

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

-={Fred_Perry}=- schreef op 13 juni 2003 @ 11:59:
[...]

Bij mij wilde het eerst ook niet. Je moet echter gewoon bij de eigenschappen van je beeldscherm het "Hardware Acceleration" schuifje even op full zetten.
Dat stond bij mij (GF2 mx 400) op basic en nu werkt alles prima.
DirectX 9 piept nu ook niet meer en dat is wel fijn bij een Games server ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bvk schreef op 15 June 2003 @ 13:18:
[...]

Bij mij wilde het eerst ook niet. Je moet echter gewoon bij de eigenschappen van je beeldscherm het "Hardware Acceleration" schuifje even op full zetten.
Dat stond bij mij (GF2 mx 400) op basic en nu werkt alles prima.
DirectX 9 piept nu ook niet meer en dat is wel fijn bij een Games server ;)
Hardware Acceleration staat al op full :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 14:15

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Heb je ook DirectX opnieuw geinstalleerd?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
-={Fred_Perry}=- schreef op 15 June 2003 @ 12:40:
[...]

Windows 2k3 opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem :( Hellup!
Je zou toch Win XP Pro opnieuw installeren of ben ik nou meloepie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Supershiva schreef op 15 June 2003 @ 14:38:
[...]

Je zou toch Win XP Pro opnieuw installeren of ben ik nou meloepie 8)7
Uh ja, jij bent meloepie ;) Ik zou Windows Server 2003 Enterprise Edition opnieuw installeren vandaag. Gedaan, maar dat hielp dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bvk schreef op 15 June 2003 @ 14:27:
Heb je ook DirectX opnieuw geinstalleerd?
Ja, directx 9.0a heb ik al opnieuw geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:28
Specs :
Asus A7N Delexe V2.0.
2 x PC3200 Kingston Value RAM
AMD XP 2400+

Nu het probleem :

Instelling 1: geen probleem
AMD 2400+ @ 2000, alles normale snelheden en voltages.
Geheugen op 400Mhz, Dual Channel, Timings zijn op SPD gezet.

Instelling 2: Lekker snel, geen probleem
AMD XP @ 2250, 1.75V, 40C (13.5 * 166)
Geheugen op 333Mhz, Dual Channel, Timings 2-2-2-5 @ 2.7V

Instelling 3 : Problemen, craches en boot probelem
Geheugen op 400Mhz, Dual Channel, snelheden zijn SPD gezet. Timings 3-3-3-8

Wie weet wat hier aan de hand is?
Ik ga straks nog eens single channel proberen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
The_Greater schreef op 15 June 2003 @ 17:30:
Specs :
Asus A7N Delexe V2.0.
AMD XP 2400+

Nu het probleem :

Als ik mijn geheugen op 3-3-3-8 zet dan geeft cpu-z aan dat het geheugen niet dual channel draait ook al geeft hij tijdens de post aan van wel.

Probeer anders je Vmem op te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:42

KneoK

Not in a million lightyears

The_Greater schreef op 15 June 2003 @ 17:30:
Specs :
Asus A7N Delexe V2.0.
AMD XP 2400+

Nu het probleem :

Geen oplossing voor je huidige probleem, wel een opmerking:

Laat je geheugen gewoon synchroon aan je FSB lopen. Als je je geheugen niet synchroon laat lopen dan heb je in het beste geval geen snelheidswinst. In alle overige gevallen blijkt het alleen je systeem maar te vertragen, omdat er altijd een component op een ander moet wachten (in dit geval kan je processor dus de data niet snel genoeg kwijt aan je geheugen, waardoor het gedeelte dat niet is aangekomen opnieuw moet worden verstuurd wat dus weer vertraging oplevert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Nu schijnt het aardig stabiel te zijn. Het enigste wat ik nu veranderd heb ik de geheugen module verplaatst. Van combo bank 1,3 naar bank 2,3.
Nog een aantal geheugen tests moeten nog laten blijken of het ook goed loopt.

Edit:
Nou..., het is stabieler nu. Maar nog niet stabiel genoeg. Loopt nog soms vast :'(

[ Voor 21% gewijzigd door The_Greater op 16-06-2003 10:30 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Kzit nog steeds te twijfelen over een Zalman 6000CU met dit bord, of een Coolermaster Aero 7...hoeft niet persé superstil te zijn...icm met een 2500+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Krewcial schreef op 16 juni 2003 @ 00:03:
Kzit nog steeds te twijfelen over een Zalman 6000CU met dit bord, of een Coolermaster Aero 7...hoeft niet persé superstil te zijn...icm met een 2500+
Ik zou voor de Coolermaster Aero 7 gaan. Deze heeft betere koeling dan de ZalmanCU. En is ook geen herrie maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
En die verhalen over spontaan in de fik vliegen van die Aero 7 dan? Om die reden heb ik ervan afgezien en komt er binnenkort een Nexus 2700 in plaats van de Zalman 6000CU. De laatste kon mijn 3000 nl. niet koel houden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56924

ik heb geen problemen met de Zalman 6000Cu op mijn XP 3000+, en dit is op een A7N8X DeLuxe rev 2.0. cpu temp ligt stressed op ongeveer 42 graden, dus da's prima voor een AMD. nu heb ik wel 4 (stille) casefans die uiteraard ook goed helpen het zaakje koel te houden. misschien dat ik het alleen met de zalman cooler ook niet zou redden. voorlopig komt geen enkele fan boven het geluid van m'n HD's uit en toch is alles goed gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Mijn temp is 42 idle, met drie casefans en Zalman op hoogste stand. Stressed gaat ie tot ver over de 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56924

hmmm...tja of ik heb mazzel met die lage temps, of er is iets niet helemaal ok ingesteld op jouw machine. ik neem aan dat je wel koelpasta tussen de koeler en cpu hebt zitten?

maar goed, je kan er uren over speculeren, er kan van alles aan de hand zijn. voor hetzelfde geld is je Zalman gewoon stuk. ik hoop voor je dat die andere koeler je temps wel goed houdt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 56924 op 16-06-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Uiteraard zit er koelpasta bij, de standaard bij de Zalman geleverde. Voor de nieuwe heb ik maar gelijk Arctic Silver 3 besteld. Je weet nooit!

Met dank aan Informatique voor het aansmeren van een niet voor deze CPU gecertificeerde cooler overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
We dwalen weer een beetje af...maar zijn er wel mensen die die Aero 7 gewoon passend hebben gekregen op hun A7N8X? Want ik hoorde dat de bevestigingsclip nog al problemen kon opleveren omdat hij de eerste geheugenbank in de weg zat oid....niet dat we dat niet kunnen modden, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28
Als ik het goed begrijp is deze bios (Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0) de meest uitgebreide en stabiele bios die beschikbaar is voor dit moederbord met revisie 2! Klopt dat? Ik ben namelijk nogal een diehard n00b wat betreft flashen en doe het liever zo weinig mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
arnoman schreef op 16 juni 2003 @ 14:29:
Als ik het goed begrijp is deze bios (Überbios v1005 voor de PCB revisie 2.0) de meest uitgebreide en stabiele bios die beschikbaar is voor dit moederbord met revisie 2! Klopt dat? Ik ben namelijk nogal een diehard n00b wat betreft flashen en doe het liever zo weinig mogelijk
Als je een n00b bent voor wat betreft flashen gebruik dan alsjeblieft lekker de officiele Asus Bios, mocht er wat fout gaan (kan eigenlijk niet want het is echt fucking makkelijk) dan kan je altijd nog een beroep doen op je garantie.

Wat betreft stabieliteit van deze Uberbios, daar valt over te twisten.
Lees deze (gelukkig korte) thread van mij maar eens A7N8X rev2.0 komt niet verder dan "detecting IDE devices"

Ik weet niet of het door deze bios komt, maar ik ben snel weer terug gegaan naar de officiele BIOS, en ik denk omdat jij zelf al zegt een diehard n00b te zijn, dat je de extra opties van de Uberbios niet snel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Brigitte schreef op 16 June 2003 @ 11:20:
Mijn temp is 42 idle, met drie casefans en Zalman op hoogste stand. Stressed gaat ie tot ver over de 60.
Volgens mij is er dan toch iets niet helemaal in orde.
mijn idle temp zit ook zo rond de 40 en mijn stressed (lees Prime 95 een uurtje of 3 draaien) zit op 60 en dat is dan met een 2500+@2800+ met een Falconrock II van Spire (lekker stil trouwens) in een meuk kast zonder extra case fans.

Ik heb trouwens een AQXDA 0317MPMW core(of stepping, weet niet precies meer hoe die getallen heten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik heb een probleem met dit bord en mijn cd-branders (plextor 12/10/32A en AOPEN48). Nou las ik dat het te maken kon hebben met de drivers. Zoals user timeloop al aangaf kan het helpen om de asus 1.16 drivers t egebruiken, maar in de startpost staat dat deze alleen voor de non-deluxe beschikbaar zijn. Ik heb zelf de deluxe rev 2.00. Zij de drivers daar ook voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:55

EaS

MrEdge_ schreef op 16 June 2003 @ 15:55:
Ik heb een probleem met dit bord en mijn cd-branders (plextor 12/10/32A en AOPEN48). Nou las ik dat het te maken kon hebben met de drivers. Zoals user timeloop al aangaf kan het helpen om de asus 1.16 drivers t egebruiken, maar in de startpost staat dat deze alleen voor de non-deluxe beschikbaar zijn. Ik heb zelf de deluxe rev 2.00. Zij de drivers daar ook voor beschikbaar?
Zeker ! Zie hier

Zijn trouwens volgens mij gewoon dezelfde drivers, het pakketje vind zelf uit wat er geinstalleerd moet worden (afhankelijk van MCP of MCP-T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
-={Fred_Perry}=- schreef op 13 June 2003 @ 09:57:

Bij deze probeer ik dit probleem nogmaals onder de aandacht te brengen.
Is er al iets meer over bekend, het lijkt me sterk dat Fred_Perry de eerste ter wereld is met een Nforce 2 mobo i.c.m. een Radeon 9700 kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Supershiva schreef op 16 June 2003 @ 16:44:
[...]

Bij deze probeer ik dit probleem nogmaals onder de aandacht te brengen.
Is er al iets meer over bekend, het lijkt me sterk dat Fred_Perry de eerste ter wereld is met een Nforce 2 mobo i.c.m. een Radeon 9700 kaart
Ik heb idem combo, alleen niet onder win2k3...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
*** Heb even de drivers geupdate naar aanleiding van de meuktracker op tweakers, v2.78 en v2.05 van nVidia zelf zijn erbij gekomen, respectievelijk van Warp2Search forum en de site van Soltek. Het enige verschil tussen v2.05 en v2.78 is dat de laatste een geupdate audodriver heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door Krewcial op 16-06-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ik krijg met dit mobo (non-deluxe) telkens een melding: "netwerkkabels niet aangesloten"
Moet je de NIC op een speciale manier installeren? Ik heb geen 2e PCI NIC, dus voor ik die ga kopen, kan iemand mij even helpen?

Ik kan wel naar mezelf pingen. alles staat goed ingesteld. (geen fouten in apparaatbeheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
KeeZ schreef op 16 June 2003 @ 17:35:
[...]

Ik heb idem combo, alleen niet onder win2k3...
En jij hebt geen problemen :?
En welk OS draai jij ?

[ Voor 6% gewijzigd door Supershiva op 16-06-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
EaS schreef op 16 June 2003 @ 16:35:
[...]

Zeker ! Zie hier

Zijn trouwens volgens mij gewoon dezelfde drivers, het pakketje vind zelf uit wat er geinstalleerd moet worden (afhankelijk van MCP of MCP-T)
Bedankt :)

Het werkt alleen nogsteeds niet. Hij ziet mijn plextor 12/10/32A als een 32 speed brander terwijl het toch echt maar 12 speed is. Branden doet ie niet. Krijg allerlei vage errors. Soms power calibration, soms invalid command. Om helemaal gek van te worden. Ik heb verschillende varianten van nero geprobeerd maar het maakt niets uit.
Kent iemand dit probleem en zijn er nog tips?

edit: De writer op pio-mode zetten ipv UDMA werkt wel, de brander wordt correct herkend. Maar dit kan niet de bedoeling zijn toch? De setting was DMA if available.

[ Voor 11% gewijzigd door MrEdge_ op 16-06-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
MrEdge_ schreef op 16 June 2003 @ 18:51:
[...]

Bedankt :)

Het werkt alleen nogsteeds niet. Hij ziet mijn plextor 12/10/32A als een 32 speed brander terwijl het toch echt maar 12 speed is. Branden doet ie niet. Krijg allerlei vage errors. Soms power calibration, soms invalid command. Om helemaal gek van te worden. Ik heb verschillende varianten van nero geprobeerd maar het maakt niets uit.
Kent iemand dit probleem en zijn er nog tips?

edit: De writer op pio-mode zetten ipv UDMA werkt wel, de brander wordt correct herkend. Maar dit kan niet de bedoeling zijn toch? De setting was DMA if available.
ASPI geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
He, ik had precies hetzelfde probleem met dezelfde Plex op een Asus A7N8X deluxe (rev. 2). Ik heb de IDE-drivers van Nvidia, versie 2.41 (inderdaad, die wegens problemen teruggetrokken versie) geïnstalleerd en de brander doet het nu weer perfect in "multiword DMA". Installeren van deze drivers is alleen aan te raden als je eerst een backup maakt trouwens.

Aspi geïnstalleerd, brander als enige op de sec. IDE, brander als slave op de pri IDE, het hielp geen barst, maar die drivers dus wel.

(OS trouwens w2k sp3).

[ Voor 4% gewijzigd door Brigitte op 16-06-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 09-06 12:38
Heb net de deluxe versie besteld en 512Mb DDR. Ik vraag me alleen nog af of m'n huidige Athlon TB 1,33Ghz er goed in werkt. Wordt deze nog ondersteund? :P

Ik ga d'r overigens wel wat beters inzetten, maar ik wil nog ff wachten tot het volgende PC privé project op m'n werk en dat duurt nog een paar maanden. Huidige mobo is echter druk bezig met overlijden, dus ik moet nu wel wat nieuws hebben.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Atomsk schreef op 16 June 2003 @ 21:35:
Heb net de deluxe versie besteld en 512Mb DDR. Ik vraag me alleen nog af of m'n huidige Athlon TB 1,33Ghz er goed in werkt. Wordt deze nog ondersteund? :P

Ik ga d'r overigens wel wat beters inzetten, maar ik wil nog ff wachten tot het volgende PC privé project op m'n werk en dat duurt nog een paar maanden. Huidige mobo is echter druk bezig met overlijden, dus ik moet nu wel wat nieuws hebben.
Een vriend van me heeft een 1.2ghz Duron er in zitten...draait zo stabiel als een huis:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Brigitte schreef op 16 June 2003 @ 20:21:
He, ik had precies hetzelfde probleem met dezelfde Plex op een Asus A7N8X deluxe (rev. 2). Ik heb de IDE-drivers van Nvidia, versie 2.41 (inderdaad, die wegens problemen teruggetrokken versie) geïnstalleerd en de brander doet het nu weer perfect in "multiword DMA". Installeren van deze drivers is alleen aan te raden als je eerst een backup maakt trouwens.

Aspi geïnstalleerd, brander als enige op de sec. IDE, brander als slave op de pri IDE, het hielp geen barst, maar die drivers dus wel.

(OS trouwens w2k sp3).
Misschien een id om de nieuwe drivers te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Supershiva schreef op 16 June 2003 @ 18:46:
[...]

En jij hebt geen problemen :?
En welk OS draai jij ?
No probs @ all op windows 2000....

driver versies :

ati catalyst 3.4
nvidia 2.42 (??) iig degene die als 'fout' werden bestempeld ;)
Bios 1.004 (über)
rev. 1.04 van asus deluxe plank..

ati 9700 pro is iig van club 3d....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
Brigitte schreef op 16 juni 2003 @ 20:21:

(OS trouwens w2k sp3).
Thnx :)

Ik ga het morgenavond even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Deel 4 :) mooi... weet iemand of er een programmaatje bestaat om de bios binnen Windows XP te flashen? Ik heb geen diskettedrive en van mijn dvd-rom station kan om eoa vage rede niet geboot worden |:(.

[edit]
Bij gebruik van het programmaatje uit de startpost: "AwdFlash No Support WinNT/2000/XP OS" :|

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 17-06-2003 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 76570 schreef op 17 juni 2003 @ 06:53:
Deel 4 :) mooi... weet iemand of er een programmaatje bestaat om de bios binnen Windows XP te flashen? Ik heb geen diskettedrive en van mijn dvd-rom station kan om eoa vage rede niet geboot worden |:(.
Asus heeft een pracht van een windows-flash utility voor je liggen ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brigitte
  • Niet online
Krewcial schreef op 16 June 2003 @ 22:00:
[...]

Misschien een id om de nieuwe drivers te proberen?
2.78 pakt ie niet en ik heb geen recentere IDE-driver voor 2000 gevonden dan de 2.41. Nou ja, werkt prima, dus ....
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.