Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
Versie 2.42 (international) staat hier nog.Krewcial schreef op 17 juni 2003 @ 09:30:
Heeft iemand die 2.42/2.41 nog ergens op webspace staan..misschien wel handig als ik ze terugzet in de startpost.
En werkt die flashutility uit de startpost niet>???

Deze plek is te koop.
Verwijderd
Kun je mij plz een link geven.. ik kan het nergens vinden op de asus sitevoil schreef op 17 juni 2003 @ 10:10:
Ik had ook problemen met die flash utility... Ik heb uiteindelijk dat Asus programmatje maar gebruikt. Wat overegens prima werkte
Dank
Op de southbridge zit geen koelingvoil schreef op 17 June 2003 @ 15:29:
Ja. Op die southbridge zit toch passieve koeling? Dat ding word erg heet. Hoe kan ik dat passieve koel ding eraf halen en er een actieve koeling op zetten? En wat voor actieve koeling zou ik dan het beste kunnen gerbuiken??
Ik heb Rev.2 en dat ding wordt bij mij ook nog altijd gloeiend heet!Supershiva schreef op 17 June 2003 @ 14:27:
Ik geloof dat die NB alleen aso heet werd bij alle 1.0* versies en dat de NB bij de 2.0 versie niet zo heet meer wordt
Wel raar, op mijn huidige leadtek nforce2 valt het heel erg mee met de temperatuur
Dat programmatje Asus Update staat op je Asus meoderbord CD.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:43:
[...]
Kun je mij plz een link geven.. ik kan het nergens vinden op de asus site
Dank
suc6
Wat is dan een normale bandwidth voor 2 x 256MB PC3200 ?Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 16:29:
![]()
![]()
![]()
Kan ik uiteindelijk eens gaan uitzoeken waarom mijn memory bandwidth net 1400 mb/s is
Ik heb, als ik het goed uit mijn hoofd zeg (en dat gaat niet altijd even goed)
Verwijderd
Keej da's dus het tweede A7N8X mobo dat niet goed was! Hoop dat 3 keer scheepsrecht is dan maar? ook al vind ik dat een stink-uitdrukking.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 20:29 ]
Verwijderd
Als je een "oude" Athlon XP hebt moet je dus DDR 266 (PC2100) en met een "nieuwe" Athlon XP DDR 333 (PC2600) en anders is het zonder OC alleen overkill en maakt het je PC slomer, bewijs:
http://www6.tomshardware..../20030214/nforce2-08.html
Ik vraag dat hier omdat ik een Asus A7N8X Deluxe rev2 wil aanschaffen voor mun XPtje met 266 mhz FSB.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 17:28 ]
Als je dan ook verder gaat spitten in het waarom kom je erachter dat de snelheidswinst van 333MHz of 266MHz zit in het feit dat ze synchroon met de FSB lopen, dat blijkt de sleutel van de snelste performance te zijn.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 17:27:
Waarom kopen jullie allemaal zo'n snel geheugen, als je dan niet OC'ed maakt dat je PC toch alleen maarlangzamer?
Als je een "oude" Athlon XP hebt moet je dus DDR 266 (PC2100) en met een "nieuwe" Athlon XP DDR 333 (PC2600) en anders is het zonder OC alleen overkill en maakt het je PC slomer, bewijs:
Ik vraag dat hier omdat ik een Asus A7N8X Deluxe rev2 wil aanschaffen voor mun XPtje met 266 mhz FSB.
Er zijn twee redenen dat mensen toch PC3200 of hoger kopen:
1. Als je de FSB gaat overclocken kun je toch in sync blijven lopen met je mem for obvious reasons...
2. Het hoger geschaalde geheugen (PC3700 ofzo) is vaak het beste getest in de fabriek en zal dus op meer aardse snelheden met extreem strakke timings toch stabiel kunnen draaien.
Verwijderd
Ja daar ging mijn post over, dat syngroom lopen, maar veel mensen denken: oh sneller geheugen is meer performance en daar doel ik op.TheLemon schreef op 17 juni 2003 @ 17:41:
[...]
Als je dan ook verder gaat spitten in het waarom kom je erachter dat de snelheidswinst van 333MHz of 266MHz zit in het feit dat ze synchroon met de FSB lopen, dat blijkt de sleutel van de snelste performance te zijn.
Er zijn twee redenen dat mensen toch PC3200 of hoger kopen:
1. Als je de FSB gaat overclocken kun je toch in sync blijven lopen met je mem for obvious reasons...
2. Het hoger geschaalde geheugen (PC3700 ofzo) is vaak het beste getest in de fabriek en zal dus op meer aardse snelheden met extreem strakke timings toch stabiel kunnen draaien.
Dan hebben die mensen dus niet de FAQ gleezenVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 17:54:
[...]
Ja daar ging mijn post over, dat syngroom lopen, maar veel mensen denken: oh sneller geheugen is meer performance en daar doel ik op.

Verwijderd
Denk idd niet dat alle tweakers de FAQ van PMG lezen voordat ze een pc bouwen, pas als ze problemen krijgen.
Ik anders wel maargoedVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 18:12:
[...]
Denk idd niet dat alle tweakers de FAQ van PMG lezen voordat ze een pc bouwen, pas als ze problemen krijgen.
Ik heb nu een AMD XP 2500+ thuis liggen, en ga morgen de A7N8X Deluxe Rev2.0 erbij halen

Het geheugen weet ik nog niet, ik denk PC 3200, van Dane-Elec ofzo.
Owja, ik hoop dat 4 casefans + een Aero7 genoeg zijn om mn 2500 koel te houden (ik wil hem naar 200 FSB overklokken)
Mensen kopen sneller geheugen omdat ze willen overclocken, ik ga bij m'n Athlon XP 2500+ (333mhz FSB) PC3500 geheugen van Corsair kopen, kwil het liefst op 400mhz fsb draaien, en de rest van de snelheid van het geheugen hou ik dan over als hoofdruimte om de timings lekker strak te zetten...:) daarom dus...en je systeem wordt er dus NIET langzamer van...bullscheisseVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 17:54:
[...]
Ja daar ging mijn post over, dat syngroom lopen, maar veel mensen denken: oh sneller geheugen is meer performance en daar doel ik op.
Tussentijdse info:-={Fred_Perry}=- schreef op 15 juni 2003 @ 12:40:
[...]
Windows 2k3 opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleemHellup!
- Voeding vervangen van 350w Enermax naar 430w Antec True Power omdat de voeding piepte (Condensatoren piepten omdat ze continue op 100% belast werden
- Videokaart vervangen door een andere Club3d 9700 Pro omdat de fan resoneerde
Resultaat:
Nog steeds hetzelfde probleem

(Geen AGP Texture Acceleration dus!)
https://powershellisfun.com
En wat geeft ATi smartgart weer dan ? Is AGP versnelling wel eens ingeschakeld ?-={Fred_Perry}=- schreef op 17 juni 2003 @ 18:40:
[...]
Tussentijdse info:
- Voeding vervangen van 350w Enermax naar 430w Antec True Power omdat de voeding piepte (Condensatoren piepten omdat ze continue op 100% belast werden)
- Videokaart vervangen door een andere Club3d 9700 Pro omdat de fan resoneerde
Resultaat:
Nog steeds hetzelfde probleem![]()
(Geen AGP Texture Acceleration dus!)
Verwijderd
http://www6.tomshardware..../20030214/nforce2-08.htmlKrewcial schreef op 17 juni 2003 @ 18:25:
[...]
Mensen kopen sneller geheugen omdat ze willen overclocken, ik ga bij m'n Athlon XP 2500+ (333mhz FSB) PC3500 geheugen van Corsair kopen, kwil het liefst op 400mhz fsb draaien, en de rest van de snelheid van het geheugen hou ik dan over als hoofdruimte om de timings lekker strak te zetten...:) daarom dus...en je systeem wordt er dus NIET langzamer van...bullscheisse
Toch is het zelfde systeem met DDR400 bijna altijd slomer dan met DDR333, bullshit?
Smartgart, dat is een tabje in je displaypropertiesEaS schreef op 17 juni 2003 @ 19:08:
[...]
En wat geeft ATi smartgart weer dan ? Is AGP versnelling wel eens ingeschakeld ?
als je je bus en geheugen snelheid evenredig laat draaien, dus 333@333 of 400@400 is de laatste toch echt wel serieus sneller! heb je je bus op 333 en dan je ddr op 400 dan is het trager ja. Maar hij zegt dat ie gaat overclocken dus laat ie alles synchroon lopen, en dan is meer fsb altijd snellerVerwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:49:
[...]
Toch is het zelfde systeem met DDR400 bijna altijd slomer dan met DDR333, bullshit?
yep tabje, zie hier:-={Fred_Perry}=- schreef op 17 juni 2003 @ 23:33:
[...]
Smartgart, dat is een tabje in je displaypropertiesMoet zeggen dat ik hem niet kan vinden, of ben ik scheel?

Met 1 x 512 MB (Twinmos/Twinmos PC3200) draait de Prime95 stress test prima maar met 2 x 512 MB (Twinmos/Twinmos PC3200) krijg ik meteen bij de 1e test een fatal error, zowel in Single Channel mode als in Dual Channel. Test ik de geheugenmodules afzonderlijk dan doen ze het prima en ook de geheugen banken op het mobo lijken in orde.
De timings van het geheugen staan erg laag: 2,5-4-4-8 en het Voltage heb ik iets verhoogt naar 2,8 Volt. Verder draait de CPU op standaard 166 Mhz en het geheugen op 200. Verlaag ik nu de geheugen snelheid naar ongeveer 185 Mhz dan werkt 1GB probleemloos.
Het vreemde is dat ik hiervoor een rev1.04 had van dit bord (heb nu 2.0) en daarop had ik precies hetzelfde probleem.
Ik draai momenteel de nieuwste Bios (geen UberBios).
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?? Ik kom er niet meer uit namelijk...
Ik weet niet wat de standaard latency van die chippies is, maar de Vmem verhogen bij die lage timings kan ook nooit gezond zijn.Sandermvdb schreef op 18 juni 2003 @ 00:33:
Ik heb een probleem met dit bord en dat is als volgt:
Met 1 x 512 MB (Twinmos/Twinmos PC3200) draait de Prime95 stress test prima maar met 2 x 512 MB (Twinmos/Twinmos PC3200) krijg ik meteen bij de 1e test een fatal error, zowel in Single Channel mode als in Dual Channel. Test ik de geheugenmodules afzonderlijk dan doen ze het prima en ook de geheugen banken op het mobo lijken in orde.
De timings van het geheugen staan erg laag: 2,5-4-4-8 en het Voltage heb ik iets verhoogt naar 2,8 Volt. Verder draait de CPU op standaard 166 Mhz en het geheugen op 200. Verlaag ik nu de geheugen snelheid naar ongeveer 185 Mhz dan werkt 1GB probleemloos.
Het vreemde is dat ik hiervoor een rev1.04 had van dit bord (heb nu 2.0) en daarop had ik precies hetzelfde probleem.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?? Ik kom er niet meer uit namelijk...
Probeer eens 3-3-3-8. Dat is een meer logische volgorde dan 2.5-4-4-8
Duh! Ik heb hem dus blijkbaar niet, hoe kan dat? Heb catalyst 3.4 + control panel + rage3d tweak....
Hmm die krijg je als je control panel installeerd, probeer die nog n's opnieuw te installeren. En welke versie van control panel gebruik je?-={Fred_Perry}=- schreef op 18 June 2003 @ 08:00:
[...]
Duh! Ik heb hem dus blijkbaar niet, hoe kan dat? Heb catalyst 3.4 + control panel + rage3d tweak....
Over dat 'AGP-oppervlakte versnelling' (zoals dxdiag het noemt) staat bij mij in direct x 9 ook uitgeschakeld, en het knopje 'Inschakelen' is ook niet aanklikbaar.
Erug vaag vind ik dit ook, terwijl in de SMARTGART tab, m'n settings wel op 8x AGP en Fast Write enabled staan.
Ik heb net gestresstest met 1 x 512 MB geheugen (Twinmos/Twinmos PC3200) op 200 Mhz en lage timings. Helaas nu ook weer een fatal error met Prime95HitmanWVU schreef op 18 June 2003 @ 01:26:
[...]
Ik weet niet wat de standaard latency van die chippies is, maar de Vmem verhogen bij die lage timings kan ook nooit gezond zijn.
Probeer eens 3-3-3-8. Dat is een meer logische volgorde dan 2.5-4-4-8
Het vreemde is dat dit geheugen prima draait op 200 Mhz op een A7V8X-X. Kan het zijn dat de Nforce2 moeite heeft met mijn Twinmos geheugen?? Ik weet het anders ook niet meer.
Zal vanavond testen op standaard Voltage, verschillende timings en mbv Memtest. Maar ik vrees dat dit geheugen gewoon niet stabiel op 200 Mhz op mijn bord wilt draaien.
Nou dat is dus precies wat ik heb met mijn HyperX modules, alleen bij mij geen fatal errors, maar reboots. Het is dus niet alleen de HyperX!Sandermvdb schreef op 18 juni 2003 @ 00:33:
Ik heb Kingston gemaild hierover en ze zeiden me dat hoe meer geheugen(modules of MB's), hoe minder tolerant het systeem wordt voor snelle timings. Ze adviseerden me om de timings te verlagen of de het voltage te verhogen.
Het voltage stond al op 2,6 (ipv 2,5 wat Kingston standaard is) en ik heb de timings zo laag mogelijk gezet (latency wilde max 2.5, op 3 krijg ik mem errors).
Helaas hielp dit niets. Op de Kingston site staat een compatibility-list en daar stond natuurlijk HyperX niet bij voor dit bord, dus ik ga het toch maar omruilen.
Ik zou zeggen: mail Twinmos ook eens of kijk op hun site. Ik denk toch dat de meeste problemen veroorzaakt worden door het bord.
Heb je al Prime95 gedraaid?? Daarbij bedoelde ik dus dat ik die Fatal Errors kreeg (en dat betekent een Hardware fout).TheLemon schreef op 18 June 2003 @ 09:26:
[...]
Nou dat is dus precies wat ik heb met mijn HyperX modules, alleen bij mij geen fatal errors, maar reboots. Het is dus niet alleen de HyperX!
Ik heb Kingston gemaild hierover en ze zeiden me dat hoe meer geheugen(modules of MB's), hoe minder tolerant het systeem wordt voor snelle timings. Ze adviseerden me om de timings te verlagen of de het voltage te verhogen.
Het voltage stond al op 2,6 (ipv 2,5 wat Kingston standaard is) en ik heb de timings zo laag mogelijk gezet (latency wilde max 2.5, op 3 krijg ik mem errors).
Helaas hielp dit niets. Op de Kingston site staat een compatibility-list en daar stond natuurlijk HyperX niet bij voor dit bord, dus ik ga het toch maar omruilen.
Ik zou zeggen: mail Twinmos ook eens of kijk op hun site. Ik denk toch dat de meeste problemen veroorzaakt worden door het bord.
Helaas ben ik er net achter gekomen dat ik ook met 1 module Fatal Errors krijg. Alleen minder snel.
Weet eigenlijk niet hoe ik dit ga oplossen omdat ik het geheugen via een webshop besteld heb en dat gaat dan zolang duren voordat is omgeruild. Hopelijk is het probleem met een Bios update verholpen maar ik vrees van niet. Vanavond maar verder testen...
Waarom draai je je geheugen eigenlijk op 200 en je FSB op 166 (async) dat komt de snelheid van je systeem niet ten goede en is soms instabiel. Gewoon geheugen ook op 166 zetten en je systeem wordt sneller en het probleem is weg.Sandermvdb schreef op 18 June 2003 @ 00:33:
In jouw geval voegt PC3500 niets toe. Je kan beter voor de goedkopere PC3200 low latencies modules gaan. Deze PC3200 modules zijn fysiek exact gelijk aan de PC3500. Het enige verschil zit hem in de EEPROM van de module; op welke snelheid de module mag lopen.Krewcial schreef op 17 June 2003 @ 18:25:
[...]
Mensen kopen sneller geheugen omdat ze willen overclocken, ik ga bij m'n Athlon XP 2500+ (333mhz FSB) PC3500 geheugen van Corsair kopen, kwil het liefst op 400mhz fsb draaien, en de rest van de snelheid van het geheugen hou ik dan over als hoofdruimte om de timings lekker strak te zetten...:) daarom dus...en je systeem wordt er dus NIET langzamer van...bullscheisse
PC3500: 2-3-3-7-T1
PC3200: 2-2-2-6-T1
Een PC3200 module kan probleemloos als een PC3500 module lopen als jij je houdt aan de gespecificeerde timings.
Vage shit hoor, wat voor OS draai jij eigenlijk ?DyStiC schreef op 18 juni 2003 @ 08:19:
[...]
Hmm die krijg je als je control panel installeerd, probeer die nog n's opnieuw te installeren. En welke versie van control panel gebruik je?
Over dat 'AGP-oppervlakte versnelling' (zoals dxdiag het noemt) staat bij mij in direct x 9 ook uitgeschakeld, en het knopje 'Inschakelen' is ook niet aanklikbaar.
Erug vaag vind ik dit ook, terwijl in de SMARTGART tab, m'n settings wel op 8x AGP en Fast Write enabled staan.
En misschien een n00b vraag hoor, maar is AGP Texture Acceleration hetzelfde als Fast Write
Nee, AGP texture acceleration is bedoeld om textures sneller naar het hoofdgeheugen te plaatsen indien er een tekort is aan videogeheugen.Supershiva schreef op 18 June 2003 @ 11:23:
[...]
Vage shit hoor, wat voor OS draai jij eigenlijk ?
En misschien een n00b vraag hoor, maar is AGP Texture Acceleration hetzelfde als Fast Write
Bij Fast Write kan de CPU de textures meteen naar de videokaart sturen zonder daarbij het hoofdgeheugen eerst aan te spreken.
Heb Control Panel 3.4 geinstalleerd... Maar jij hebt dus dezelfde problemen als mij, zijn je benchmarks ook erg laag?DyStiC schreef op 18 June 2003 @ 08:19:
[...]
Hmm die krijg je als je control panel installeerd, probeer die nog n's opnieuw te installeren. En welke versie van control panel gebruik je?
Ik wil me geheugen en FSB ook wel synchroon draaien maar eigenlijk wil ik me FSB dan ook op 200. Nu lukt dat dus zowieso niet doordat me geheugen (PC3200) niet op 200 Mhz wilt...voz schreef op 18 June 2003 @ 10:41:
[...]
Waarom draai je je geheugen eigenlijk op 200 en je FSB op 166 (async) dat komt de snelheid van je systeem niet ten goede en is soms instabiel. Gewoon geheugen ook op 166 zetten en je systeem wordt sneller en het probleem is weg.
Nog suggesties??
Ik heb zelf op de gok 2 modules van Hynix gekocht PC3200 CAS 3 en dat draait prima op zowel 200mhz als 166mhz
Verwijderd
Ik draai Windows XP Pro, SP1, Direct X 9.0a, Catalyst + control panel 3.4Supershiva schreef op 18 juni 2003 @ 11:23:
Vage shit hoor, wat voor OS draai jij eigenlijk ?
Yep, inderdaad m'n 3DMark2001SE score is 13213 en bij Project Compare liggen de scores ruim 4000 punten hoger-={Fred_Perry}=- schreef op 18 juni 2003 @ 13:03:
Heb Control Panel 3.4 geinstalleerd... Maar jij hebt dus dezelfde problemen als mij, zijn je benchmarks ook erg laag?
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet aan, fast write en AGP 8x staan overigens wel aan in SMARTGART (control panel).
Ehm... is het nou zo dat hoe hoger de timings hoe beter? nee toch?Degrader schreef op 18 June 2003 @ 10:57:
In jouw geval voegt PC3500 niets toe. Je kan beter voor de goedkopere PC3200 low latencies modules gaan. Deze PC3200 modules zijn fysiek exact gelijk aan de PC3500. Het enige verschil zit hem in de EEPROM van de module; op welke snelheid de module mag lopen.
PC3500: 2-3-3-7-T1
PC3200: 2-2-2-6-T1
Een PC3200 module kan probleemloos als een PC3500 module lopen als jij je houdt aan de gespecificeerde timings.
Ik heb namelijk 512 Corsair PC3200 geheugen en ik snap niet echt veel van die timings en waar ik hem op moet zetten, alleen dat het CAS2 is. De overige 3 instellingen in de bios staan nu op 5-3-3 (van boven naar onder). Als ik de instelling op 'Agressive' zet veranderd de BIOS ze in 8-3-3, is dit dan beter?
ps m'n geheugen draait op 200 Mhz fsb.
ik heb dus dit bord en een amd athlon xp2600+
maar hij loopt maar xp 2000+
waar ow waar kan ik me fsb veranderen in de bios ?, ik zit nog met de factury bios dus als men me ook even wilt mededelen welke de beste is tot nu toe, heb ik dat ook even mooi megenomen
bij voorbaat dank
p.s. het bordje is tot nu toe lekker stabiel en geen problemen, onboard netwerk werkt perfect en is zelfs sneller voor mijn gevoel dan men kaarten ooit waren
2600+ T'bred-B 133MHz 16,0x 2133MHz
2600+ T'bred-B@333 166MHz 12,5x 2083MHz
ik duik ff me bios in voor dingen die ik dan verder kan uitleggen zodat jullie me beter kunnen helpen
[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-06-2003 14:31 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Het rare is dus dat ik het geheugen getest heb op een A7V8X-X mobo en daar draait het prima op 200 Mhz.Supershiva schreef op 18 June 2003 @ 13:29:
Volgens mij heb je dan gewoon BUD geheugen gekocht, (of er zit ergens een foutje in een van de modules)
Ik heb zelf op de gok 2 modules van Hynix gekocht PC3200 CAS 3 en dat draait prima op zowel 200mhz als 166mhz
3 stuks, waarvan 1 voor je CPUTiuri schreef op 18 juni 2003 @ 15:15:
Kan iemand mij vertellen hoeveel fan connectors er op de A7N8X Deluxe Rev2.0 zitten?
Bedankt, ze dan maar op de voeding aansluiten ook al weet ik nog niet precies hoe dat zit (startende tweaker
Dus op XP Pro en W2K3 Enterprise server hetzelfde probleem met een Radeon 9700 Pro? Da´s niet goed, lijkt behoorlijk algemeen.. Misschien dat er in het video gedeelte van dit forum er meer mensen zijn, zal daar eens kijken...DyStiC schreef op 18 June 2003 @ 13:37:
[...]
Ik draai Windows XP Pro, SP1, Direct X 9.0a, Catalyst + control panel 3.4
[...]
Yep, inderdaad m'n 3DMark2001SE score is 13213 en bij Project Compare liggen de scores ruim 4000 punten hoger
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet aan, fast write en AGP 8x staan overigens wel aan in SMARTGART (control panel).
Je had ook gewoon de handleiding van de mobo kunnen downloaden en deze doornemenTiuri schreef op 18 juni 2003 @ 15:15:
Kan iemand mij vertellen hoeveel fan connectors er op de A7N8X Deluxe Rev2.0 zitten?
Check aub de 2e posting van Dit graag lezen eer je post :) mbt postgedrag in de 'grote topics'
SorryBalusC schreef op 18 juni 2003 @ 16:35:
[...]
Je had ook gewoon de handleiding van de mobo kunnen downloaden en deze doornemen
Check aub de 2e posting van Dit graag lezen eer je post :) mbt postgedrag in de 'grote topics'

In ieder geval, ik heb nu de A7N8X Deluxe, gehaald bij Informatique.
Op de site staat geen Rev2.0 erachter, toen ik hem bestelde via de telefoon zei de verkoper mij dat het een Rev2.0 was.
Toen ik hem afhaalde bij de afhaalbalie, wist die man het niet en zei dat ik hem eerst moest openen voordat ik dat kon zien.
Is er een manier om te zien welke Rev je hebt? Want ik wil de 2.0 en lager niet, en daar wil ik dus niet de verpakking voor openen (of maakt dat niets uit met inruil garantie o.i.d.? Het plastic omhulsel heb ik het hier dan over)
Nou ik heb inmiddels al heel wat nieuwsgroepen doorgezocht en kom op een paar mogelijke oplossingen:-={Fred_Perry}=- schreef op 18 juni 2003 @ 15:29:
Dus op XP Pro en W2K3 Enterprise server hetzelfde probleem met een Radeon 9700 Pro? Da´s niet goed, lijkt behoorlijk algemeen.. Misschien dat er in het video gedeelte van dit forum er meer mensen zijn, zal daar eens kijken...
- (in bios) als Aperture size op 256MB in ingesteld wijzigen naar 128MB, 256 MB schijnt nogal eens problemen te geven

- (in bios of SMARTGART) met Fast Write optie spelen, disabellen
- AGP snelheid veranderen schijnt ook nog als een de 'oplossing' te zijn.
- all drivers verwijderen (ook evt. detonator drivers) dan nforce2 chipset drivers en daarna je ATi drivers.
Het probleem schijnt ook te komen doordat er evt. AGP niet (juist) zijn geinstalleerd.
PS: vanavond ga ik alles ff uitproberen, bun nu nog @ work
EDIT:
inmiddels geprobeerd en je raad het nooit, omstebeurt alle bovenstaande punten geprobeerd op de laatste na (drivers). Nog steeds kon ik AGP acc. niet inschakellen in dxdiag. Toen alles maar weer alles terug gezet... en wat denk je! Kan ik hem nu wel inene inschakelen
Ik gelijk 3DMark2001SE gedraait, gewoon ruim 2000 punten omhoog!
[ Voor 18% gewijzigd door DyStiC op 18-06-2003 18:55 ]
Nee, staat alleen op het bord zelf, bij de geheugenbanken, naast 'A7N8X' op het bordje.Tiuri schreef op 18 juni 2003 @ 17:19:
[...]
Is er een manier om te zien welke Rev je hebt? Want ik wil de 2.0 en lager niet, en daar wil ik dus niet de verpakking voor openen (of maakt dat niets uit met inruil garantie o.i.d.? Het plastic omhulsel heb ik het hier dan over)
ben de weg beetje kwijt door al die lange pages door te bladeren
bvd
[ Voor 126% gewijzigd door Tiuri op 18-06-2003 19:27 ]
DyStiC schreef op 18 June 2003 @ 17:26:
[...]
Nee, staat alleen op het bord zelf, bij de geheugenbanken, naast 'A7N8X' op het bordje.
nee die post van jou slaat ergens op ?Stomme post
hij heeft gelijk, zover ik het bij mezelf kan beoordelen staat het alleen daar
dus als je niks beters te zeggen hebt, zeg dan niks
Verwijderd
1) Volgens Sandra is mijn HD lees speed zo'n 16000 kb/s (pic). Het is een WD Caviar 80 GB 8 MB Cache, NTFS, windows xp. Volgens mij moet dit veel sneller kunnen (zie ook reference in pic). Enige suggestie? De drive wordt iig in de bios herkend als ATA100.
2) Met Speedfan komen er 4 temps uit (wederom pic). Welke zijn de wat
Ik had zelf bedacht dat temp1 (1) de diode in de cpu was, temp1 (2) een sensor op het mobo bij de cpu, temp2 de northbridge en temp3 de southbridge. Zit ik er dan helemaal naast
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 19:24 ]
Zo bedoelde ik het niet, ik bedoelde dat mijn eigen post stom was, pas et wel even aan.CrankyGamerOG schreef op 18 June 2003 @ 18:39:
[...]
[...]
nee die post van jou slaat ergens op ?
hij heeft gelijk, zover ik het bij mezelf kan beoordelen staat het alleen daar
dus als je niks beters te zeggen hebt, zeg dan niks
Welk bios het beste ?? Mjah, als ie draait dan draait ie zou ik zeggen, over het algemeen beschouw ik Biosjes alleen als upgrade bij problemen... welke nforce drivers de beste ?? gewoon de 'nieuwste' pakken van de nvidia site, ben je in ieder geval zeker van je zaak...CrankyGamerOG schreef op 18 juni 2003 @ 17:49:
ok ik heb dus de Deluxe Rev 2 maar welke bios is nu het beste en welke nforce2 drivers ?
bvd
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Ik weet het antwoord op die vragen wel, maar als ik dit topic doorles heb ik het idee dat sommige mensen dit niet doen. Daarom stel ik ze, retorisch bedoeld.BalusC schreef op 18 juni 2003 @ 19:56:
Pieter, antwoorden op praktisch al jouw geheugenvraagjes zijn gewoon via de Technische PMG FAQ te vinden. Check met name de RAM FAQ en het nForce2 synchroniteit stukje
Ik snap je niet helemaal, als je het al weet, waarom stel je de vraag dan...goed dat er zo nu en dan een modje optreed want sommige vragen gaan echt nergens over...nogmaals: Lees eerst de FAQ en de andere topics/posts door, als je dan je antwoord nog niet kan vinden, gebruik de Search, of Google, als het dan niet lukt, stel je vraag hier, en stel je vraag dan duidelijk en omschrijf je probleem, en kom niet met vragen als waar kan ik zien welke rev ik heb, want dat is al zo ongelooflijk vaak genoemd in de 3 voorgaande topics, zoiets kan je ongelooflijk makkelijk vinden...dus alvorens je vragen stelt, lees en zoek!Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 20:19:
[...]
Ik weet het antwoord op die vragen wel, maar als ik dit topic doorles heb ik het idee dat sommige mensen dit niet doen. Daarom stel ik ze, retorisch bedoeld.
(deze post van E-Mail is dus het voorbeeld van een goeie post...)Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 19:20:
Twee vraagjes:
1) Volgens Sandra is mijn HD lees speed zo'n 16000 kb/s (pic). Het is een WD Caviar 80 GB 8 MB Cache, NTFS, windows xp. Volgens mij moet dit veel sneller kunnen (zie ook reference in pic). Enige suggestie? De drive wordt iig in de bios herkend als ATA100.
2) Met Speedfan komen er 4 temps uit (wederom pic). Welke zijn de wat?
Ik had zelf bedacht dat temp1 (1) de diode in de cpu was, temp1 (2) een sensor op het mobo bij de cpu, temp2 de northbridge en temp3 de southbridge. Zit ik er dan helemaal naast?
1) als het staat voor 16000 kilobyte/sec is het ongeveer 16 MB/s...volgens mij wel een beetje weinig ja...dat ATA100 klopt trouwens...zijn die van mij ook:)
2)Volgens mij klopt die redenering wel, snelst oplopende temp is je cpu, die daarna is je mobo, de rest heb ik geen idee van, zal vast wel ergens te vinden zijn, ik ga wel even zoeken..als ik wat vind...dan hoor je het nog.
Edit: je pics zijn d00d
[ Voor 11% gewijzigd door Krewcial op 19-06-2003 01:18 ]
Laatst bios is waarschijnlijk de beste...anders zou hij nooit uitgebracht zijn, dus probeer die maar, voor meer voltage opties ed. kan je de Überbios gebruiken, staan beiden in de startpost. Voor de rest gewoon de drivers gebruiken die op je cd staan...die werken goed zover ik weet, voor de rest moet je gewoon ff experimenteren wat bij jou het best draait...CrankyGamerOG schreef op 18 juni 2003 @ 17:49:
ok ik heb dus de Deluxe Rev 2 maar welke bios is nu het beste en welke nforce2 drivers ?
bvd
Verwijderd
Verwijderd
Hmja, mn ADSL lijntje werd een beetje heetKrewcial schreef op 19 June 2003 @ 01:15:
[...]
(deze post van E-Mail is dus het voorbeeld van een goeie post...)
1) als het staat voor 16000 kilobyte/sec is het ongeveer 16 MB/s...volgens mij wel een beetje weinig ja...dat ATA100 klopt trouwens...zijn die van mij ook:)
2)Volgens mij klopt die redenering wel, snelst oplopende temp is je cpu, die daarna is je mobo, de rest heb ik geen idee van, zal vast wel ergens te vinden zijn, ik ga wel even zoeken..als ik wat vind...dan hoor je het nog.
Edit: je pics zijn d00d
Verwijderd
Ik heb zelf 2 weken geleden drie van die spire falconrock's 2 bij paradikkit gekocht.. (9 euri p/s) 2 gebruik ik als casefan en 1 zit compleet op m'n proc. (Barton 2500 @ 200mHz geheugen is cheapazz Infinion pc2700c2.5 @ 2 2 2 5) dit is ruim voldoende! Alles loopt superstabielTiuri schreef op 17 June 2003 @ 18:16:
[...]
Ik anders wel maargoed
Ik heb nu een AMD XP 2500+ thuis liggen, en ga morgen de A7N8X Deluxe Rev2.0 erbij halen
Het geheugen weet ik nog niet, ik denk PC 3200, van Dane-Elec ofzo.
Owja, ik hoop dat 4 casefans + een Aero7 genoeg zijn om mn 2500 koel te houden (ik wil hem naar 200 FSB overklokken)
Verwijderd
Sinds dat ik hem heb krijg ik om de zoveel tijd BSOD.
Ik heb alles al geprobeerd, bios updates, drivers, mem reepjes verwisseld e.d. maar niks helpt.
Temp. blijft zo'n 45 tot 50 graden.
Een bekende van mij heeft hetzelfde probleem en op diverse forums zie ik dat meer mensen dit hebben.
Norrod zegt breng de pc maar langs dan testen wij hem wel, maar ik heb zo ongeveer alles al getest en geprobeerd.
Kan ik hem ook rechtstreeks naar asus sturen of moet het via norrod.
Mijn PC:
AMD 2000+
ASus A7N8X Deluxe rev 1.06 bios 1004
2x 512 MB PC2700 Twinmos DDR
80 Gb Seagate HD
+5V OK
XP Prof. met SP1
Ik had problemen met met brander na het overstappen op een a7n8x deluxe rev. 2.0. Branden ging verschrikkelijk langzaam. Na een aantal topics te hebben doorgelezen erachter gekomen dat je dan handmatig je ide channels op 'dma if available' moet zetten. Dit is dus niet standaard door de drivers gedaan, maar moet met de hand. Na instellen en rebooten alles weer OK!
Weet niet of anderen ook met dit probleem zitten, maar hier dus een oplossing.
Je voeding misschien?Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 09:30:
Ik heb een A7N8X Deluxe rev. 1.06 bios 1004.
Sinds dat ik hem heb krijg ik om de zoveel tijd BSOD.
Ik heb alles al geprobeerd, bios updates, drivers, mem reepjes verwisseld e.d. maar niks helpt.
Temp. blijft zo'n 45 tot 50 graden.
Een bekende van mij heeft hetzelfde probleem en op diverse forums zie ik dat meer mensen dit hebben.
Norrod zegt breng de pc maar langs dan testen wij hem wel, maar ik heb zo ongeveer alles al getest en geprobeerd.
Kan ik hem ook rechtstreeks naar asus sturen of moet het via norrod.
Mijn PC:
AMD 2000+
ASus A7N8X Deluxe rev 1.06 bios 1004
2x 512 MB PC2700 Twinmos DDR
80 Gb Seagate HD
+5V OK
XP Prof. met SP1
Is die Falconrock II een beetje stiller dan de boxed cooler bij een 2500+ ?Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 09:21:
[...]
Ik heb zelf 2 weken geleden drie van die spire falconrock's 2 bij paradikkit gekocht.. (9 euri p/s) 2 gebruik ik als casefan en 1 zit compleet op m'n proc. (Barton 2500 @ 200mHz geheugen is cheapazz Infinion pc2700c2.5 @ 2 2 2 5) dit is ruim voldoende! Alles loopt superstabiel
Ik zie trouwens op hun site €13,- staan, was het een aanbieding?
Ik heb trouwens ff gebeld met Yorcom en ik kan mijn HyperX gelukkig omruilen. Ze hebben helaas geen Corsair, maar ik neem dan Kingston Valueram PC3200 CL2.5, die staat wel in het compatible-rijtje op de Asus-site. En die strakke timings hoeven van mij niet zo persé, ik had HyperX Pc2700, dus ik vind het wel lekker dat ik dan nu een beetje hogere FSB kan proberen.
[ Voor 27% gewijzigd door TheLemon op 19-06-2003 14:55 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet werken die goed...Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 19:34:
Ik lees dat er problemen zijn met die HyperX modules, welke ik eigenlijk wou kopen. Ik heb toen besloten om corsair modules te kopen, CL2 @ 333mhz. Maar op de asus site staat een tabel met geteste modules (waaronder eentje van corsair) die alleen CL2.5 en CL3 zijn. Heeft iemand al CL2 reepjes van corsair geprobeerd?
Ik vind die boxed cooler van die 2500+ juist erg stil en hij koelt ook nog eens aardig , zelfs met deze temperaturenTheLemon schreef op 19 June 2003 @ 11:50:
[...]
Is die Falconrock II een beetje stiller dan de boxed cooler bij een 2500+ ?
kingfriko
Draait hier al 2 weken rocky solid. Ook nog nooit gehoord, problemen met corsair mem.Maar op de asus site staat een tabel met geteste modules (waaronder eentje van corsair) die alleen CL2.5 en CL3 zijn. Heeft iemand al CL2 reepjes van corsair geprobeerd?
Welke heb je nu precies gedaan, wel of niet nforce drivers verwijderen bijvoorbeeld?DyStiC schreef op 18 June 2003 @ 17:25:
[...]
Nou ik heb inmiddels al heel wat nieuwsgroepen doorgezocht en kom op een paar mogelijke oplossingen:
- (in bios) als Aperture size op 256MB in ingesteld wijzigen naar 128MB, 256 MB schijnt nogal eens problemen te geven
- (in bios of SMARTGART) met Fast Write optie spelen, disabellen
- AGP snelheid veranderen schijnt ook nog als een de 'oplossing' te zijn.
- all drivers verwijderen (ook evt. detonator drivers) dan nforce2 chipset drivers en daarna je ATi drivers.
Het probleem schijnt ook te komen doordat er evt. AGP niet (juist) zijn geinstalleerd.
PS: vanavond ga ik alles ff uitproberen, bun nu nog @ work
EDIT:
inmiddels geprobeerd en je raad het nooit, omstebeurt alle bovenstaande punten geprobeerd op de laatste na (drivers). Nog steeds kon ik AGP acc. niet inschakellen in dxdiag. Toen alles maar weer alles terug gezet... en wat denk je! Kan ik hem nu wel inene inschakelen![]()
Ik gelijk 3DMark2001SE gedraait, gewoon ruim 2000 punten omhoog!
Verwijderd
Pagina 25 onderaan, paragraaf 8: IDE Activity led.arnoman schreef op 19 juni 2003 @ 19:11:
Beetje dom, maar ik heb het hele meegeleverde boekje gelezen maar kan echt! niet de aansluiting voor de HD led vinden? Kan iemand mij vertellen waar die precies zit!
Op het bord zelf staat IDELED1. Hij zit bij alle andere aansluitingen zoals power led, pc speaker aansluiting, reset, etc.
Je hdd led zit bij dit bord juist niet bij alle andere aansluitingen zover ik weet, dit probleem is al vaker langsgekomen, als het goed is zit de aansluiting hoeks ten opzichte van de andere aansluitingen, dus in een hoek van 90 graden..Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 23:22:
[...]
Pagina 25 onderaan, paragraaf 8: IDE Activity led.
Op het bord zelf staat IDELED1. Hij zit bij alle andere aansluitingen zoals power led, pc speaker aansluiting, reset, etc.
||
|| <- HDD led aansluiting
hier zit nix ||_||_||_||_||
hier zit nix ||_||_||_||_||<- andere aansluitingen.
Zo moet het er ong. uitzien..niet egt 1337 naar toch...
Edit: Daar zit ie dus...

ff screenshot gemaakt uit de online handleiding (net toegevoegd aan de startpost), pagina 22!
Wijze les: Zoeken helpt dus echt wel:)
[ Voor 23% gewijzigd door Krewcial op 19-06-2003 23:51 ]
Ik heb bovenstaande stappen omstebeurt uitgevoerd, dus:-={Fred_Perry}=- schreef op 19 June 2003 @ 23:17:
Welke heb je nu precies gedaan, wel of niet nforce drivers verwijderen bijvoorbeeld?
- aperture size vernaderen van 256 naar 128, hielp niet.
- in bios AGP fast write uitgeschakeld, in windows gaf SMARTGART echter aan dat
fast write nog wel aan stond, hier dus ook uitgeschakeld, hielp ook niet.
- in bios 8x AGP support uitgeschakeld, ook in windows SMARTGART van AGP 8x
naar 4x gezet. hielp echter ook niet.
Toen alles maar weer terug gezet, en deed ie het inene wel!? erug vaag maar ik ben allang blij, scheelde mij ruim 2000 punten in 3dmarks2001SE.
Dus ik denk dat je het beste gewoon ff met je AGP instellingen moet klooien.
Ik heb gisteren mijn PC geinstalleerd met o.a. een A7N8X (standaard) en een Club 3D Radeon 9700 128MB en ik heb het probleem GELUKKIG niet-={Fred_Perry}=- schreef op 13 June 2003 @ 09:57:
ik heb op mijn A7N8X Deluxe rev2.0 problemen met mijn AGP Texture Acceleration. Ben geupgrade van een MSI KT4 Ultra naar dit bord en W2K3 heeft netjes alle devices gevonden en alle unknown devices waren weg na installatie van de Asus 1.16 drivers. Na benchmarks kreeg ik het idee dat er iets niet klopte, scores waren veel te laag![]()
DXDIAG gedaan en toen zag ik dat de AGP Texture Acceleration uit stond (Overige twee stonden wel Enabled) en niet aangezet kon worden?!?!? Drivers voor mijn Radeon 9700 Pro opnieuw geinstalleerd, Nforce 2.03 drivers geprobeerd, enz... Maar nog steeds hetzelfde probleem, heeft iemand dit eerder gezien? (En een oplossing?)
Mijn volgorde van installatie was als volgt:
- Win XP Pro
- meegeleverde asus cd'tje met drivers gebruikt om drivers te installeren
- Windows updaten inclusief DX9
- REBOOT
- Vervolgens de Asus 1.16 drivers uit de startpost van dit topic gedownload en geinstalleerd
-REBOOT
- Daarna nforce driverpack 2.05 uit de startpost gedownload en geinstalleerd.
- REBOOT
- Hierna ATi Catalyst 3.4 drivers gedownload en geinstalleerd (gewoon de BBA versie)
- REBOOT
- ATi controlpannel gedownload en geinstalleerd
- REBOOT
En vervolgens ff gekeken met DXDIAG en gelukkig stond AGP Texture Acceleration bij mij aan.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Misschien erg basic, maar: sinds dit mobo is mijn HD-led ineens oranje ipv rood met mijn vorige Aopen bord(met dezelfde kast!). Ik heb liever rood, omdat mijn power led ook oranje is. Kan dit aan het voltage van het bord liggen wat de leds krijgen?Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 23:22:
[...]
Pagina 25 onderaan, paragraaf 8: IDE Activity led.
zijn probleem zal puur gericht zijn op windows2003 server....
Deze plek is te koop.
Ik heb mijn versie van installatie ook eigenlijk min of meer gepost omdat DyStiC eerst ook het zelfde probleem had, en ik denk dat er misschien in de toekomst andere mensen hier iets aan hebbenKeeZ schreef op 20 June 2003 @ 10:50:
[...]
zijn probleem zal puur gericht zijn op windows2003 server....
En wellicht is het ook voor Fred_Perry de oplossing
Connector omdraaien?TheLemon schreef op 20 June 2003 @ 09:18:
[...]
Misschien erg basic, maar: sinds dit mobo is mijn HD-led ineens oranje ipv rood met mijn vorige Aopen bord(met dezelfde kast!). Ik heb liever rood, omdat mijn power led ook oranje is. Kan dit aan het voltage van het bord liggen wat de leds krijgen?
Dit topic is gesloten.