Asus A7N8X (Deluxe) [Ervaringen] - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.202 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Supershiva schreef op 20 June 2003 @ 09:07:
Ik had zelf nog ff een vraagje over een optie in de BIOS:

Wat moet ik met de optie "Video RAM Cacheable" deze staat standaard disabled ?
Moet ik deze aanzetten of gewoon zo laten staan ?
Me geheugen zegt me dat het ooit voorbij is gekomen dat je hier niet mee moet kloten:P

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Supershiva schreef op 20 juni 2003 @ 09:07:
Ik had zelf nog ff een vraagje over een optie in de BIOS:

Wat moet ik met de optie "Video RAM Cacheable" deze staat standaard disabled ?
Moet ik deze aanzetten of gewoon zo laten staan ?
Is volgens mij een hele oude functie ivm compabiliteit. Gewoon zo laten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Aikon schreef op 20 June 2003 @ 13:00:
[...]

Is volgens mij een hele oude functie ivm compabiliteit. Gewoon zo laten dus.
Volgens mij betrekt hij dat je werkgeheugen erbij of iets dergelijks...niets aan doen neej..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
zo, net 3 uur aan het lezen geweest, en heb eigenlijk nog 1 dingetje wat me onduidelijk is.
ik heb wat vage posts gelezen over eventuele problemen wanneer je de asus a7n8x (deluxe) aan een enermax hangt.
is dat nu echt zo'n probleem ?
mocht dat niet zo wezen (en lijkt me ook sterk) bestel ik :

asus a7n8x deluxe rev 2.0
xp 2800+
2 x 512mb corsair pc3500

dat moet wel gaan werken volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Krewcial schreef op 20 June 2003 @ 13:05:
[...]

Volgens mij betrekt hij dat je werkgeheugen erbij of iets dergelijks...niets aan doen neej..
This feature enables or disables the caching of the video RAM at A0000h-AFFFFh using the processor's Level 2 cache. This is supposed to speed up accesses to the video RAM. However, this actually does not translate into better system performance.

Many graphics cards now have a RAM bandwidth of 5.3GB/s (128bit x 166MHz DDR) and that number is climbing rapidly. Meanwhile, most system only have SDRAM bandwidth of around 1.06GB/s (64bit x 133MHz) or 2.13GB/s (64bit x 133MHz x 2) with DDR SDRAM. As you can see, the average graphics cards' memory subsystem is at least 2.5 to 5 times faster than system memory. Therefore, it makes more sense to cache the slower system SDRAM instead of the graphics card's RAM.

But even if you want to maximize the performance of the graphics card, caching the video RAM using the processor's L2 cache is actually quite pointless. This is because the video RAM communicates with the L2 cache via the AGP bus which has a maximum bandwidth of only 1.06GB/s using the AGP4X protocol. And that bandwidth is halved in this case because the data has to pass in two directions. So what it means in the end is that the caching of the video RAM has to be done via a 533MB/s-wide bottleneck!

In addition, if any program writes into this memory area, it will result in a system crash. So, there's very little benefit in caching the video card's RAM. It would be much better to use the processor's L2 cache to cache the system memory instead. It is recommended that you disable Video RAM Cacheable for better performance.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Precies, en dat had hij ook gewoon via de FAQ kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks te klagen hier prima bordje de Asus A7N8X (Deluxe) rev 2.0

mijn config

Asus A7N8X (Deluxe) rev 2.0
AMD XP 2400 @ 2.2 GHZ
512 mb pc2700 cas 2.5
Msi Gforce 4 TI4200 Core 380 mem 600 Mhz
2x 40 Gb Maxtor 7200 Rpm

FSB 143 mhz

Score 3dmark2001 11608 :P

ti4200 modded met een custom bios
standaard overgeklokt in bios sba en fastwrites aan
en post text verranderd

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 14:26:
niks te klagen hier prima bordje de Asus A7N8X (Deluxe) rev 2.0

mijn config

Asus A7N8X (Deluxe) rev 2.0
AMD XP 2400 @ 2.2 GHZ
512 mb pc2700 cas 2.5
Msi Gforce 4 TI4200 Core 380 mem 600 Mhz
2x 40 Gb Maxtor 7200 Rpm

FSB 143 mhz

Score 3dmark2001 11608 :P
Misschien een id om je FSB wat meer op te schroeven en je multiplier iets lager te zetten, zelfde processorsnelheid, maar meer performance:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 20 June 2003 @ 14:29:
[...]

Misschien een id om je FSB wat meer op te schroeven en je multiplier iets lager te zetten, zelfde processorsnelheid, maar meer performance:)
is geen oplossing helaas boven de 143 loopt ie niet meer stabiel in prime95 komt waarschijnlijk door me geheugen
btw me stressed temp is wel lekker 45 graden standaard coolermaster koeler
Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martyn3d/images/inside2small.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Nou dat denk ik niet..je geheugen is PC2700, dat moet 166mhz FSB aankunnen....dus ff je multiplier wat lager zetten denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 17:51
Krewcial schreef op 20 June 2003 @ 19:21:
Nou dat denk ik niet..je geheugen is PC2700, dat moet 166mhz FSB aankunnen....dus ff je multiplier wat lager zetten denk...
Dat valt vies tegen! Ik heb Kingston PC3200 Valueram en dat draaid ook niet op 200mhz@!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:33
arnoman schreef op 20 juni 2003 @ 20:36:
[...]

Dat valt vies tegen! Ik heb Kingston PC3200 Valueram en dat draaid ook niet op 200mhz@!
Mijn Twinmos PC 3200 512 draait anders perfect op 200 :*)

Wat ik wel irritant vind, is na het checken van de IDE apparaten, dat er zo een stom RAID scherm komt.

Hopelijk is dit uit teschakelen, want ik heb geen raid :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Tiuri schreef op 20 juni 2003 @ 20:38:
[...]

Mijn Twinmos PC 3200 512 draait anders perfect op 200 :*)

Wat ik wel irritant vind, is na het checken van de IDE apparaten, dat er zo een stom RAID scherm komt.

Hopelijk is dit uit teschakelen, want ik heb geen raid :r
Is het nou echt zo moeilijk om even te lezen en je hersens te gebruiken? Er staat in de handleiding dat er een jumper op je mobo zit om de S-ATA Raid uit te schakelen.... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
arnoman schreef op 20 June 2003 @ 20:36:
[...]

Kijk voor de grap eens wat voor timings je draait...misschien staan die wel veels te strak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Krewcial schreef op 20 June 2003 @ 21:02:
[...]

Is het nou echt zo moeilijk om even te lezen en je hersens te gebruiken? Er staat in de handleiding dat er een jumper op je mobo zit om de S-ATA Raid uit te schakelen.... |:( |:( |:(
Ik vroeg toch ook (nog) niet om hulp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Tiuri schreef op 20 juni 2003 @ 21:04:
[...]

Ik vroeg toch ook (nog) niet om hulp :?
Meld het dan niet als je geen hulp nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

ik heb een a7n8x non-delux v2.0, maar ik krijg mijn internet niet aan de praat (telenet - belgie). Als ik de kabel insteek brandt er een oranje ledje achteraan en wanneer ik hem eruit trek krijg ik een melding dat de stekker niet insteekt. Hij herkent dus vanalles maar internet wil niet werken. Ik heb nu een realtek pci kaartje ering gedaan en dat werkt wel.

Ik gebruik winxp en heb (denk ik) de laatste drivers geinstalleerd (via de beginpost)...

Iemand een idee?

mvg,
lavendel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Supershiva schreef op 20 June 2003 @ 09:05:
[...]

Ik heb gisteren mijn PC geinstalleerd met o.a. een A7N8X (standaard) en een Club 3D Radeon 9700 128MB en ik heb het probleem GELUKKIG niet _/-\o_

Mijn volgorde van installatie was als volgt:

- Win XP Pro
- meegeleverde asus cd'tje met drivers gebruikt om drivers te installeren
- Windows updaten inclusief DX9
- REBOOT
- Vervolgens de Asus 1.16 drivers uit de startpost van dit topic gedownload en geinstalleerd
-REBOOT
- Daarna nforce driverpack 2.05 uit de startpost gedownload en geinstalleerd.
- REBOOT
- Hierna ATi Catalyst 3.4 drivers gedownload en geinstalleerd (gewoon de BBA versie)
- REBOOT
- ATi controlpannel gedownload en geinstalleerd
- REBOOT

En vervolgens ff gekeken met DXDIAG en gelukkig stond AGP Texture Acceleration bij mij aan.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Gedaan en ik heb nu wel mijn SmartGart tabje maar nog steeds geen AGP Texture Acceleration :( Snap er niets van, leek nu behoorlijk goed te gaan omdat ik eindelijk met Smartgart dingen in kon stellen...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 21:56:
Hello,

ik heb een a7n8x non-delux v2.0, maar ik krijg mijn internet niet aan de praat (telenet - belgie). Als ik de kabel insteek brandt er een oranje ledje achteraan en wanneer ik hem eruit trek krijg ik een melding dat de stekker niet insteekt. Hij herkent dus vanalles maar internet wil niet werken. Ik heb nu een realtek pci kaartje ering gedaan en dat werkt wel.

Ik gebruik winxp en heb (denk ik) de laatste drivers geinstalleerd (via de beginpost)...

Iemand een idee?

mvg,
lavendel
Dat is hier al eens vaker genoemd, dit komt omdat je modem het oude MAC adres van je oude realtek niet herkent in de nieuwe kaart. Even je modem resetten en het zou weer moeten werken...suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krewcial schreef op 20 June 2003 @ 12:38:
[...]
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
TheLemon schreef op 20 June 2003 @ 09:18:
[...]

Misschien erg basic, maar: sinds dit mobo is mijn HD-led ineens oranje ipv rood met mijn vorige Aopen bord(met dezelfde kast!). Ik heb liever rood, omdat mijn power led ook oranje is. Kan dit aan het voltage van het bord liggen wat de leds krijgen?

--------------------------------------------------------------------------------

Connector omdraaien? :P Geen flauw id eigenlijk..
Natuurlijk niet omdraaien. Het is een Light Emitting Diode. Als je die omdraait doet ie helemaal nix meer.

Als ie eerst rood was en nu oranje is hooguit de spanning die erop staat te hoog of te laag. Ik heb diverse leds laten doorbranden bij experimentjes en dan veranderde de kleur wel eens een beetje vlak voordat ze naar de eeuwige jachtvelden gingen... })

Brandt dat HD ledje bij jou toevallig ook feller dan vroeger? En wordt ie erg warm? zo ja, ga dan maar vast een nieuwe halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Was te proberen..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 21:56:
Hello,

Iemand een idee?

mvg,
lavendel
Ik heb hier zelf ook mee zitten kloten. Je moet in de bios een optie dat iets met MAC Adress heet, aanzetten. En dan in die optie eronder moet je een MAC Adress aangeven. Dat MAC adress moet het adres van je oude netwerkkaart zijn.

Mij werd verteld om je kabel modem voor een half uur uit te houden en dan weer aansluiten. Dan zou het moeten werken. Maar ik weet niet c-ker of het echt nodig is om je kabelmodem te reseten.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 21 juni 2003 @ 01:05:
[...]

Natuurlijk niet omdraaien. Het is een Light Emitting Diode. Als je die omdraait doet ie helemaal nix meer.
Je hebt ook 2 kleurenleds hoor ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 11:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

sommige mensen hebben een nforce2 control panel ?
a. hoe kom ik eraan want ik heb um niet
b. hoe zet ik um aan

ik heb de laatste nforce2 drivers en de laatste ik meen 1005 uber bios

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info!

Ik heb gisteren liggen sukkelen met die kabel en de modem resetten en het wilde maar niet werken. Deze morgen werkte het niet meer met mijn pci-netwerk-kaart... Ik verwisselde de stekker en nu werkte het wel. Vraag dus niet hoe ik het gedaan heb, maar het werkt...

groeten,
Lavendel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 16-09 17:51
CrankyGamerOG schreef op 21 juni 2003 @ 11:39:
sommige mensen hebben een nforce2 control panel ?
a. hoe kom ik eraan want ik heb um niet
b. hoe zet ik um aan

ik heb de laatste nforce2 drivers en de laatste ik meen 1005 uber bios
Huhz ik las al zoiets op het internet, maar wat is dat voor een leuk dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
arnoman schreef op 21 June 2003 @ 15:59:
[...]

Huhz ik las al zoiets op het internet, maar wat is dat voor een leuk dingetje?
Da's dus het controle paneel voor je Soundstorm geluidschip. Volgens mij zit dit alleen bij de Deluxe. Zoek zelf maar even met google. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Ik heb een Asus A7N8X " Targa Editie" yep bij de lidl,

heb dus laatst in de bios gekeken, en besluit alles is op aggressive te zetten, pc startte daarna niet meer op, dus jumper eruit en erin, maar dan geeft hij Atlhlon 1500+ aan, maar ik heb een 2700+, dus probeer ik het weer in de bios in te stellen, en hij loopt weer vast, zelfs geen bios in beeld elke keer weer opnieuw

Grrrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:29
als een 1500+ herkende hij bij mij ook eerst mijn 2700, maar na flashen van de bios naar de nieuwste versie herkende'ie 'm als de 2700+

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
bartjenl schreef op 22 June 2003 @ 00:58:
als een 1500+ herkende hij bij mij ook eerst mijn 2700, maar na flashen van de bios naar de nieuwste versie herkende'ie 'm als de 2700+
Als ik jou was zou ik ff die bioschip opsturen oid, want die Targa Editions hebben een afwijkende bios, die is 512kB ipv 256kB of andersom..weet niet precies, zou je ff moeten opzoeken... heb je wel gereset volgens de manier die hier op pagina 1 wordt genoemd? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:29
@Krewcial: ik heb 't over mijn eigen A7N8X Deluxe rev 2.0 van de MyCom.. Die herkende in BIOS versie 1003 (volgens mij) mijn 2700+ als een 1500+. Toen heb ik de BIOS geflasht naar versie 1005 en nou herkent'ie 'm goed. Ik neem aan dat beowulfx ook gewoon z'n BIOS moet updaten om z'n processor goed herkend te krijgen.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om ff terug te komen op die S-ata 133 dongle;
- hoe moet je deze monteren??(Ik zie nergens plek op mijn mobo?) en met welk kabeltje
- Is het verschillend (sneller ofzo) dan de originele onboard ata 133 controller??
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Met de search kon ik dit niet vinden:

Als ik in mijn BIOS mijn FSB op 190 zet, en mijn geheugen sync laat lopen, laat hij bij het opstarten (net voordat de IDE devices worden ge-detect) de snelheid van het geheugen zien. Die snelheid is altijd 1tje lager dan mn FSB (dus fsb 190 snelheid geheugen 189)

Iemand enig idee of het klopt? Of moet ik op mijn BIOS afgaan?

Owja, wat wel vreemd is, als ik mijn FSB op 200 zet, dan draait het geheugen wel mee (op 200 dus) maar dan boot XP niet meer :/

Het is geen erg probleem ofzo, maar wil het wel graag opgelost hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

-={Fred_Perry}=- schreef op 20 June 2003 @ 23:10:
[...]
Gedaan en ik heb nu wel mijn SmartGart tabje maar nog steeds geen AGP Texture Acceleration :( Snap er niets van, leek nu behoorlijk goed te gaan omdat ik eindelijk met Smartgart dingen in kon stellen...
Ik heb NL DirectX, en zie alleen AGP-oppervlakteversnelling staan, is dat hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
bartjenl schreef op 22 June 2003 @ 02:08:
@Krewcial: ik heb 't over mijn eigen A7N8X Deluxe rev 2.0 van de MyCom.. Die herkende in BIOS versie 1003 (volgens mij) mijn 2700+ als een 1500+. Toen heb ik de BIOS geflasht naar versie 1005 en nou herkent'ie 'm goed. Ik neem aan dat beowulfx ook gewoon z'n BIOS moet updaten om z'n processor goed herkend te krijgen.
Ik had het ook over die andere met z'n Targa Edition..niet over die van jouw..verkeerd gequote sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Tiuri schreef op 22 juni 2003 @ 12:50:
Met de search kon ik dit niet vinden:

Als ik in mijn BIOS mijn FSB op 190 zet, en mijn geheugen sync laat lopen, laat hij bij het opstarten (net voordat de IDE devices worden ge-detect) de snelheid van het geheugen zien. Die snelheid is altijd 1tje lager dan mn FSB (dus fsb 190 snelheid geheugen 189)

Iemand enig idee of het klopt? Of moet ik op mijn BIOS afgaan?

Owja, wat wel vreemd is, als ik mijn FSB op 200 zet, dan draait het geheugen wel mee (op 200 dus) maar dan boot XP niet meer :/

Het is geen erg probleem ofzo, maar wil het wel graag opgelost hebben
Wat dat eerste betreft weet ik het niet, maar dat hij niet op 200mhz FSB wil lopen kan heel veel oorzaken hebben...te warm bijvoorbeeld, of je geheugen dat het niet trekt vanwege te strakke timings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Krewcial schreef op 22 June 2003 @ 13:55:
[...]

Wat dat eerste betreft weet ik het niet, maar dat hij niet op 200mhz FSB wil lopen kan heel veel oorzaken hebben...te warm bijvoorbeeld, of je geheugen dat het niet trekt vanwege te strakke timings...
Dat is het probleem ook niet, maar dat hij bij het booten zegt dat mn geheugen 189 is, maar in het Bios 190.

Welke is juist? (En het gekke is dus, als ik mijn FSB op 200 zet, dan draait het geheugen ook 200 (originele snelheid PC 3200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiuri schreef op 22 June 2003 @ 14:07:
[...]

Dat is het probleem ook niet, maar dat hij bij het booten zegt dat mn geheugen 189 is, maar in het Bios 190.

Welke is juist? (En het gekke is dus, als ik mijn FSB op 200 zet, dan draait het geheugen ook 200 (originele snelheid PC 3200)
Dit 'probleem' was al langer bekend, en is opgelost met een van de laatste bios updates.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 15:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest met mijn FSB en het lijkt erop dat hij 233 stabiel draait :) Dit is ook tevens de hoogst selecteerbare FSB in de BIOS. Toch heb ik wel eens verhalen gelezen van mensen met dit mobo met een FSB van 240 ofzo. Waarom kan ik die niet selecteren??
Ik draai de Uber BIOS 1005.

Iemand suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 15:28:
[...]

Dit 'probleem' was al langer bekend, en is opgelost met een van de laatste bios updates.
Ik heb Uberbios 1005 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik draai ook UberBios 1005 en heb ook dat bepaalde FSB's 1 Mhz lager zijn dan wat je in de Bios selecteerd. Zal in een toekomstige BIOS update wel verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Is altijd al zo met Asus. Mijn A7V133 had dat 'euvel' ook. Kan er eerlijk gezegd niet om malen, niemand merkt er toch wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Aikon schreef op 22 June 2003 @ 17:14:
Is altijd al zo met Asus. Mijn A7V133 had dat 'euvel' ook. Kan er eerlijk gezegd niet om malen, niemand merkt er toch wat van.
Ik heb het ook met dit bord, staat op 114 fsb, draait op 113..maarja tis ook een i815e chipset van Intel..maar daar gaat het niet om...dat soort dingen wijken altijd wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik heb een deluxe met 2 hdd's op de sata aangesloten en als raid 0 ingericht.
maar als ik hem wil partitioneren en formateren loopt hij helemaal vast.

de 2 hdd zijn via een dongle aangesloten op de sata.
het zijn 2 hdd's van de zelfde grote.

ik heb een xp 2400.
en draai windows 2000.

als iemand de oplossing heeft ben ik heel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Whoei, na paar dagen OC''en zit ik echt vast. Heb een
-XP1700+ week 13 2003.
-Board revision 2.0.
-2x Corsair 3200 c2 2x256.

Ik zit vast bij FSB van 195, MP 11 met Vcore van 1,65. Hoger wil ie niet zelfs niet met vcore 1,75!!!

Wel lekker board dit :) MAARRR kan toch meer?

Probleem met dit grote topics dat je uren moet lezen en zoeken naar data, overzicht begint kwijt te raken.

[ Voor 19% gewijzigd door Industrial_Life op 22-06-2003 22:11 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
De mijne doet het weer......nieuwe bios opgehaald is 512kb werkt perfect, gewoon de opties uitgezet die nvt zijn, dan maar wachten op bios update's van Targa.......

offtopic nog meer mensen met die Lidl pc targa visonary 2700+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 20:32:
He ik heb een deluxe met 2 hdd's op de sata aangesloten en als raid 0 ingericht.
maar als ik hem wil partitioneren en formateren loopt hij helemaal vast.

de 2 hdd zijn via een dongle aangesloten op de sata.
het zijn 2 hdd's van de zelfde grote.

ik heb een xp 2400.
en draai windows 2000.

als iemand de oplossing heeft ben ik heel blij.
Dit probleem is al eens vaker voorgekomen, toen werd er iets gezegd in de trant van eerst windows installeren op de IDE aansluiting..maarja..jij wilt RAID 0...dus dat werkt niet..iemand anders suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
2Cool2Rule schreef op 22 June 2003 @ 22:09:
-XP1700+ week 13 2003.
-Board revision 2.0.

Ik zit vast bij FSB van 195, MP 11 met Vcore van 1,65. Hoger wil ie niet zelfs niet met vcore 1,75!!!

Probleem met dit grote topics dat je uren moet lezen en zoeken naar data, overzicht begint kwijt te raken.
Dit kan zoveel zijn...probeer je proc eens meer voltage te geven, en je geheugen ook...of de timings iets losser te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Krewcial schreef op 23 juni 2003 @ 00:06:
[...]

Dit probleem is al eens vaker voorgekomen, toen werd er iets gezegd in de trant van eerst windows installeren op de IDE aansluiting..maarja..jij wilt RAID 0...dus dat werkt niet..iemand anders suggesties?
Dit is onderhand inderdaad bekend ..
[search=windows setup maxtor sata dongle asus] :)

killer_baby, ik raad je aan om in de toekomst éérst vooronderzoek te doen eer je een vraag stelt. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en de 2e posting van de sticky van dit subforum: Dit graag lezen eer je post :) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_verberne
  • Niet online
Heeft iemand ervaringen met een Chieftec voeding (Matrix full tower 360W) en een ASUS A7N8X moederbord?
Als ik namelijk de rpm connector van de voeding aansluit op het moederbord, dan wordt deze niet herkend door de hardware monitor in de bios.
Echter in MBM kan ik wel gewoon het aantal rpm aflezen (ongeveer 3000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

beowulfx schreef op 22 June 2003 @ 22:55:
De mijne doet het weer......nieuwe bios opgehaald is 512kb werkt perfect, gewoon de opties uitgezet die nvt zijn, dan maar wachten op bios update's van Targa.......

offtopic nog meer mensen met die Lidl pc targa visonary 2700+ ?
Hoe ben je aan die nieuwe Bios gekomen??
Als mijn Bios corrupt raakt heb ik wel graag een reserve Bios liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

Ik heb die dingen gezocht, en daar niet de info die ik zocht gevonden.
Maar het gaat hier niet om een windows installatie. Maar om de raid0 array te partitioneren en formateren. ik heb het geprobeerd met partition magic en met windows format. maakt niet uit welke ik gebruik mijn pc loopt helemaal vast(moet hem uit/aan zetten).
Windows staat op een andere hdd die op de primaire ide aangesloten zit.

het gaat dus om een partitie te formateren. en niet windows installeren.

als je hier een oplossing voor hebt. ben ik blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de searchresultaten überhaupt doorgenomen :? Het gaat niet om Windows Setup, maar om de combinatie Maxtor schijven + Asus dongles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb hem doorgenomen. maar ik heb niet gevonden wat ik zogt omdat ik namelijk al windows draai en hij ziet de hdd wel maar kan niet formateren. en eals dat door de dongle komt vond ik dat vreemd maar niet onmogelijk.

ik ga vandaag nog even opzoek naar andere mogelijk heden.
maar er is geen andere oplossing dan een andere merk dongle zeg je dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 19 juni 2003 @ 11:50:
[...]

Is die Falconrock II een beetje stiller dan de boxed cooler bij een 2500+ ?
Ik zie trouwens op hun site €13,- staan, was het een aanbieding?

Ik heb trouwens ff gebeld met Yorcom en ik kan mijn HyperX gelukkig omruilen. Ze hebben helaas geen Corsair, maar ik neem dan Kingston Valueram PC3200 CL2.5, die staat wel in het compatible-rijtje op de Asus-site. En die strakke timings hoeven van mij niet zo persé, ik had HyperX Pc2700, dus ik vind het wel lekker dat ik dan nu een beetje hogere FSB kan proberen.
Volgens mij is die FalconrockII stiller dan de boxed cooler.. ik weet namelijk niet of de boxed cooler van de barton2500 hetzelfde is als de boxed cooler voor de palamino1800! Ik ben iig erg tevreden over deze cooler.. Hij presteert beter dan de silverado en de TTV7+ en is nog stiller ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

TheLemon schreef op 22 June 2003 @ 12:58:
[...]

Ik heb NL DirectX, en zie alleen AGP-oppervlakteversnelling staan, is dat hetzelfde?
Klopt, is hetzelfde..

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar direct met de deur in huis te vallen...ik heb een probleem met mijn Asus A7N8X (Non deluxe) Rev. 2.0, ik gebruik de uberbios 1.05

De processor is een amd xp3000+ met barton core,
het geheugen is 2x 512mb met infineon chips.. en het loopt in dual channel. (de post vermeld 200mhz, ik meen ergens gelezen te hebben dat dit dual modus is.. )

M'n external clock (zoals het zo mooi in de bios vermeld word :>) staat op 166...
Er zit een club3d ati 9700pro in en gebruik de 3.4 catalyst drivers van ati.com

ALs ik game speel, dan valt ie na onbepaalde tijd uit, hard reboot of hij blijft gewoon vast staan...

Nu is mijn eerste ingeving dat kreng word te heet... maar dat is niet het geval want als ik direct daarna in de bios kijk vertelt 't mij dat de processor 54graden is...

Ik heb al nagekeken of de koeler correct erop zit, heb dit ook een keer opnieuw gedaan, maar niks mag helpen...

Is dit een bekend probleem? ;( ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 16-09 13:08
@h3nk0wZ
Heb je wel eens het geheugen geprobeerd op 333Mhz?
Want een paar pagina's terug -> [rml][ Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 4[/rml]
Mijn probleem is ook nog niet opgelost. Op DDR400 is een en al ellende. En DDR333 is het een zonnetje :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, laat je geheugen in sync lopen met cpu. En dual modus zie je bij het booten staan. Als je je pc opstart staat achter de FSB van je geheugen (bij mij 133mhz :)) "dual mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:36:
Yep, laat je geheugen in sync lopen met cpu. En dual modus zie je bij het booten staan. Als je je pc opstart staat achter de FSB van je geheugen (bij mij 133mhz :)) "dual mode".
ergens een voorbeeldje hoe ik 't sync laat lopen?

@The_Greater:
ik wil me ddr400 bankies gewoon houden, dat probleem wat jij beschrijft was opgelost door een bios, als ik me niet vergis.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je in je bios veranderen. Geheugen op 100% zetten --> dan wordt je geheugen 166Mhz. Daardoor krijg je automatisch ook snellere cas timing. Als je nu ddr400 cas2.5, zal dat met 166Mhz cas2 worden (waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat ga ik even proberen, bedankt.

ik heb nu geheugen op 'auto' staan ipv 'by spd',
ik ga nu ff testen

heb het nu synchroom lopen, en hij komt de hele 3dmark test door, dus dat is een goed teken :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ook erg leuk om mee te spelen alssie uit is....:
NVIDIA Overclocking Utility

denk dat het erg makkelijk is om te ocen:
- je boot
- start proggel
- oc
- burn in
if (stable): oc verder
if(not stable): stel laatste stabiele waarde in bios in....

hopen dat ze hem snel releasen

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Maestro.mosjuh schreef op 23 juni 2003 @ 16:46:
ook erg leuk om mee te spelen alssie uit is....:
NVIDIA Overclocking Utility

denk dat het erg makkelijk is om te ocen:
- je boot
- start proggel
- oc
- burn in
if (stable): oc verder
if(not stable): stel laatste stabiele waarde in bios in....

hopen dat ze hem snel releasen
Dat ziet er inderdaad errug geil uit....iemand die hier iets meer over kan vertellen? Zou wel handig zijn voor de BIOS n00bs onder ons >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
2Cool2Rule schreef op 22 June 2003 @ 22:09:
-XP1700+ week 13 2003.
-Board revision 2.0.

Toch maar wat meer voltage door me XP gepompt.. langzaam maar zeker kom ik tot de 2400 Mhz die ik in gedachte had. MP11,5 FSB 206 @ 1,8v CPU heeft bijna nog niet gedraaid, moet ff beetje ""inkomen"" nog denk ik.. Komt helemaal goed :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
2Cool2Rule schreef op 23 June 2003 @ 20:53:
[...]

Toch maar wat meer voltage door me XP gepompt.. langzaam maar zeker kom ik tot de 2400 Mhz die ik in gedachte had. MP11,5 FSB 206 @ 1,8v CPU heeft bijna nog niet gedraaid, moet ff beetje ""inkomen"" nog denk ik.. Komt helemaal goed :)
ff een paar test draaien...kijken offie helemaal stabiel is..zou mooie oc zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik heb ook een A7N8X deluxe besteld, zou een koeler met deze afmetingen erop kunnen? L99 x W59 x H45 (mm) Top, without fan
L67 x W81 x H45 (mm) Bottom, without fan

Wil iemand eens kijken in zijn moboboekje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
corpseflayer schreef op 24 June 2003 @ 11:17:
Ik heb ook een A7N8X deluxe besteld, zou een koeler met deze afmetingen erop kunnen? L99 x W59 x H45 (mm) Top, without fan
L67 x W81 x H45 (mm) Bottom, without fan

Wil iemand eens kijken in zijn moboboekje? :)
Anders wacht je nog een paar dagen totdat je hem in huis hebt...

Ik zou dit voordat ik hem ging bestellen vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
ik heb op de een of andere manier steeds errors met mijn cdrom en hdd, terwijl deze beide goed zijn als ik ze in een ander systeem heb hangen

in event vieuwer van windows 2000 zijn namelijk steeds opnieuw foutmeldingen te zien , en de pc crashed nog welleens

iemand enig idee of dit een bekent probleem is??

ik heb dus een asus a7n8x deluxe met aan de primary ide controller als master een maxtor hdd van 20 GB en aan de secondairy ide een a-open cdrewriter

[ Voor 20% gewijzigd door NightOwlNL op 24-06-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit graag lezen eer je post :) >> check de 2e posting :)

Je hebt een op zichzelf staand Probleem en dit topic hier is bestemd voor Ervaringen. Open dus gewoon even een nieuw topic, maar ik zou daarin wel wat meer informatie stoppen dan je hierboven vermeldt. Bijvoorbeeld de volledige specs en wélke foutmeldingen je precies krijgt. Zie ook de 1e posting van de genoemde sticky ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 24-06-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 16-09 19:09
pff..heb me deluxe rev 2.0 binnen.. :) alles zit erbij, wat een luxe mobo zeg.

Behalve een zak met schroefjes! |:( De schroefjes van me ouwe mobo heb ik in een andere PC gezet, dus nu heb ik niks :(
Ik mis voornamelijk die pootjes waar je je mobo op zet en van die isolatieringetjes. Schroefjes heb ik wel. Lekker is dat, ik denk ga effe lekker inbouwen, nee hoor.

Hebben ze wel bij elke shop denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Aikon schreef op 24 juni 2003 @ 11:39:
[...]

Anders wacht je nog een paar dagen totdat je hem in huis hebt...

Ik zou dit voordat ik hem ging bestellen vragen :+
Was een Thermalright 900 blok, past niet op de asus, gevonden op de Thermalright site.
Ik wil nu nog 1GB ddr 3200 kopen maar de prijs is hard gestegen laatst, op de frontpage stond een artikkeltje dat hij terug zou dalen, denken julie dat dit binnen de 2 weken al voelbaar zal zijn? Ander betaal ik 320 € voor mijn ram :'(
/e/
Ik ga mijn oud koelblok houden tot die 700 g Zalman hier verkrijgbaar is :9
/e2/
En die komt er niet voor de Xp :(

[ Voor 12% gewijzigd door peke op 24-06-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 20:49
Ik post me reply hier maar even, want die vorige was in een dood topic over dual channel memory.

Ik heb een A7N8X-X, 2x KVR 256 MB PC3200 en ik krijg het niet op dual channel... Kan het niet of moet ik nog iets doen? Heb alle bankjes al geprobeert. Je moet ze op 1 en 3 hebben heb ik gelezen, maar ook dat werkt dus niet.

Verder kan ik ook niet traploos overclocken, dus MHz per MHz. Dat kan wel als ik alles op menu zet, maar dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Dan moet ik dus weer even die BIOS clearen en dan alles weer instellen. Zie specs beneden...

Voor de rest, als je niet overclocked, is het een prima bordje en vind ik hem ook ietsje stabieler dan mijn vorige A7V266. Alles loopt lekker vlot.

Specs:
AMD AthlonXP 1800+ (Palo.)
KVR 2x 256 MB PC3200
A7N8X-X (Rev. 2.0) 1004
EnerMAX Supersilent 460W
2x WD 8MB 40GB --> RAID0
2x Hitachi 8MB 120 GB --> RAID1
HighPoint RocketRAID 404
En verder nog: CD-ROM/DVD-ROM/CD-RW

EDIT: Ik weet nu dus dat dual-channel niet gaat werken op de X-X borden, maar wil wel weten of er meer mensen problemen hebben met überclocken...

[ Voor 10% gewijzigd door theXE op 25-06-2003 00:40 . Reden: verfrissing der primaire geheugencircuit... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
theXE schreef op 24 juni 2003 @ 23:29:
Ik post me reply hier maar even, want die vorige was in een dood topic over dual channel memory.

Ik heb een A7N8X-X, 2x KVR 256 MB PC3200 en ik krijg het niet op dual channel... Kan het niet of moet ik nog iets doen? Heb alle bankjes al geprobeert. Je moet ze op 1 en 3 hebben heb ik gelezen, maar ook dat werkt dus niet.

Verder kan ik ook niet traploos overclocken, dus MHz per MHz. Dat kan wel als ik alles op menu zet, maar dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Dan moet ik dus weer even die BIOS clearen en dan alles weer instellen. Zie specs beneden...

Voor de rest, als je niet overclocked, is het een prima bordje en vind ik hem ook ietsje stabieler dan mijn vorige A7V266. Alles loopt lekker vlot.

Specs:
AMD AthlonXP 1800+ (Palo.)
KVR 2x 256 MB PC3200
A7N8X-X (Rev. 2.0) 1004
EnerMAX Supersilent 460W
2x WD 8MB 40GB --> RAID0
2x Hitachi 8MB 120 GB --> RAID1
HighPoint RocketRAID 404
En verder nog: CD-ROM/DVD-ROM/CD-RW

EDIT: Ik weet nu dus dat dual-channel niet gaat werken op de X-X borden, maar wil wel weten of er meer mensen problemen hebben met überclocken...
Ik wil niet lullig zijn, maar de A7N8X-X is dus Single Channel...kzie dat je daar ook achter bent gekomen, maar toch. Goeie kans dat je niet ver komt met die Palomino, wordt erg heet en is nauwelijks te overclocken...kgeef je weinig kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanda... oh 12 uur geweest, gistermiddag bij MyCom in Hoofddorp de ASUS A7N8X Deluxe en een AMD Athlon XP 2500+ gekocht :) met 2x 256MB DDR 333MHz, zo looptie lekker synchronisch die geile hond van me ;), braaf!

edit:
nu nog kijken hoe ik die koeler op de processor krijg :+ :X
maar als de "GoT FAQ: Bouw je (athlon)pc" zegt dat het met een grote schroevendraaier moet dan moet het met een grote schroevendraaier he :z

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 02:31 . Reden: ik had gewoon even zin om dit te vertellen, ik weet niet waarom maar zo gaat het leven nou eenmaal en daar moet je mee leren leven he.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
En, zaten er schroefjs bij je mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Ja Ranus, zaten er schroefies bij? Want dan haal ik em ook gewoon bij de Mycom..kost wel wat meer..maar locatie Hoofddorp is wel erg goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb m'n A7N8X alweer een tijdje nu en ben nog steeds zooooo tevreden. Win2k heeft nu een uptime van 50 dagen en in die tijd is er nog niks verkeerd gegaan. Systeem reageert snel, is superstabiel, werkt lekker in GTA Vice City en andere games. Ik heb er een Leadtek GF4 Ti4400 in zitten en een Athlon XP 2200+. Als geheugen heb ik gekozen voor Kingston Valueram PC3200 wat nu op PC2700 snelheid draait om het synchroon te laten lopen met mijn Thoroughbred B op 166MHz FSB :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hmm..schroefjes horen bij de kast te zitten, niet bij mobo. Nog eens zoeken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 25 June 2003 @ 09:59:
hmm..schroefjes horen bij de kast te zitten, niet bij mobo. Nog eens zoeken dan
juist :)
Bij elke kast krijg je een zakje met schroefjes (inclusief de koperen verhogingschroefjes). Je krijgt ze iig niet bij je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er zaten helaas geen schroefjes bij, maar toen ik de doos open maakte zat er wel een hele mooie mobo bij (echt!).

Kan ik zonder schroefjes de cooler niet aan de processor vastmaken dan ?
maar ik ga over een paar minuten toch een hele mooie Chieftec bestellen :).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 11:16 . Reden: zeg ik lekker niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 10:33:
[...]

juist :)
Bij elke kast krijg je een zakje met schroefjes (inclusief de koperen verhogingschroefjes). Je krijgt ze iig niet bij je mobo.
OMG! |:( Ik was dom...

Ik had een computerkast met mobo. Dit mobo heb ik doorverkocht aan een vriend, met daarbij een nieuwe kast.
Mobo dus uit mijn eigen kast geschroefd, en daarbij de pootjes (verhogingsschroefjes) laten zitten. Met schroefjes en pootjes uit het zakje dat bij zijn nieuwe kast zit heb ik het oude moederbord in de nieuwe kast geschroefd, en toen had ik ineens geen pootjes meer, ik zoeken en zoeken...helemaal vergeten dat die dus nog gewoon in mijn ouwe kast zitten geschroefd |:( :+ |:(

Exqueeze me Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 11:15:
Nee er zaten helaas geen schroefjes bij, maar toen ik de doos open maakte zat er wel een hele mooie mobo bij (echt!).

Kan ik zonder schroefjes de cooler niet aan de processor vastmaken dan ?
maar ik ga over een paar minuten toch een hele mooie Chieftec bestellen :).
Als je om te beginnen eens zou zeggen wat voor koeler je hebt. Als het een boxed is, zit daar een keurige installatie-guide bij. Als het een andere is, zit die er vast ook wel bij of is het op de betreffende site te vinden :?

/me Lemon vindt dit wel een redelijke n00b-vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 25 June 2003 @ 11:48:
[...]

Als je om te beginnen eens zou zeggen wat voor koeler je hebt. Als het een boxed is, zit daar een keurige installatie-guide bij. Als het een andere is, zit die er vast ook wel bij of is het op de betreffende site te vinden :?

/me Lemon vindt dit wel een redelijke n00b-vraag :X
sorry vergeten, maar ik ben ook een n00b op dit gebied (ben net 14).
Ik heb de boxed versie van de athlon xp 2500+ dus de bijgeleverde AMD cooler, maar ik krijg die clip er maar niet op (ja ik heb de FAQ gelezen!).

De FAQ zegt dat ik een schroevendraaier moet gebruiker om die clip over te halen maar ik snap niet echt waar ik die schroevendraaier in moet steken (ik zal misschien met foto's komen later).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Moet zo'n beugeltje om een uitsteeksel v/d socket. Aan beide kanten, 1 kant is zo gebeurd. Daarna de 2e kant, daar moet je kracht op uitoefenen.
Gewoon die schroevendraaier in dat clipje steken en dan iets naar buiten bewegen en naar beneden. Om dat uitsteekseltje heen en dan weer naar binnen zodat 'ie eronder blijft zitten.

Hoop dat je er wat aan hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja, je moet maar ff kijken naar beide kanten van dat beugeltje, daar zit verschil in, de ene kant heeft nog een extra lipje, daar kan zo een platte schroevendraaier in (max. 3-4 mm breed). Je kunt het het veiligst doen als ie nog uit de kast is en dan op een platte ondergrond of als ie er al wel in zit, even iets eronder schuiven ter ondersteuning (schuimrubber ofzo).
Als je hier klikt, moet je er zeker uitkomen :+ .

[ Voor 17% gewijzigd door TheLemon op 25-06-2003 14:02 . Reden: Filmpje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks !!! Who's the man ???
Aikon en TheLemon!
heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help Help Help ;)

Hardstikke mooie computer bij elkaar geraapt met een A7N8X Deluxe rev2.00. Alles erin geplugd, aanzetten... 5 seconde aan en uit issie weer. Sjips! Krijg geen beeld, dus kan bios niet in.. dus ik probleem zoeken.. HD loskoppelen..DVD los, enz enz... tot uiteindelijk alleen maar een snoertje van de schakelaar naar het mobo loopt en er een AMD2800+ op zit (ow en een voedingskabel natuurlijk).. en nogsteeds gaat ie uit na een paar seconden.
Internet opgegaan... FAQ's gelezen... Blijkt er iets te zijn met Corsair geheugen... Welja.. prima, maar ik had mijn corsair geheugen er inmiddels uitgehaald, alleen de proc zat er nog in en nog gaat ie uit! Kan het zijn dat de BIOS er al een zooitje van gemaakt heeft en dat ie zelfs niet opstart zonder geheugen??
Ik kan het nu niet checken.. ben niet thuis, maar het veroorzaakt wel slapeloze nachten :( Iemand die hier iets meer over weet?? THX in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met dit bordje nu geen problemen meer. Ik heb wel problemen gehad met mijn voeding. Je moet (mijn ervaring) een behoorlijk sterke stabiele voeding hebben wil je met dit bordje probleemloos kunnen draaien. Het gaat daarbij met name om de 5v aansluiting. Als deze heftig fluktueerd dat wil het nog wel eens gebeuren dat je je systeem neit stabiel krijgt.

Ik heb mijn PC nu geschakeld via een UPS, maar als ik deze ertussenuit haal, is het gebeurd met het systeem en krijg ik continue resets.

Wingman5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 15:27:
Help Help Help ;)

Hardstikke mooie computer bij elkaar geraapt met een A7N8X Deluxe rev2.00. Alles erin geplugd, aanzetten... 5 seconde aan en uit issie weer. Sjips! Krijg geen beeld, dus kan bios niet in.. dus ik probleem zoeken.. HD loskoppelen..DVD los, enz enz... tot uiteindelijk alleen maar een snoertje van de schakelaar naar het mobo loopt en er een AMD2800+ op zit (ow en een voedingskabel natuurlijk).. en nogsteeds gaat ie uit na een paar seconden.
Internet opgegaan... FAQ's gelezen... Blijkt er iets te zijn met Corsair geheugen... Welja.. prima, maar ik had mijn corsair geheugen er inmiddels uitgehaald, alleen de proc zat er nog in en nog gaat ie uit! Kan het zijn dat de BIOS er al een zooitje van gemaakt heeft en dat ie zelfs niet opstart zonder geheugen??
Ik kan het nu niet checken.. ben niet thuis, maar het veroorzaakt wel slapeloze nachten :( Iemand die hier iets meer over weet?? THX in advance.
Kan twee dingen bedenken: je voeding trekt het bij lange na niet (lijkt me sterk)
of je cpu maakt niet goed contact met de koeler, waardoor hij binnen een paar seconden extreem heet wordt en uit veiligheidsoverweging uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08 15:36
TheLemon schreef op 25 June 2003 @ 15:45:
[...]

Kan twee dingen bedenken: je voeding trekt het bij lange na niet (lijkt me sterk)
of je cpu maakt niet goed contact met de koeler, waardoor hij binnen een paar seconden extreem heet wordt en uit veiligheidsoverweging uit gaat.
Als het tweede het geval is dan is 5 seconden teveel en kan jeje processor afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor was prima in orde nix aan de hand. Volgens mij lag het aan het geheugen.. ik las op internet dat corsair geheugen problemen kan geven, dus dat heb ik eruit gehaald, maar ik vraag me af of het dan..zonder geheugen... nogsteeds problemen kan geven omdat de bios zich al heeft 'ingesteld' op het geheugen....
De voeding is 350 Wattjes van Aopen in zo'n standaard mycom kastje.. lijkt mij toch voldoende niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm er zijn onwijs veel mensen met dit probleem... leuk leesvoer
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/4071/?o=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Je kan ook de edit-knop gebruiken (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif).
In die link lees ik toch meerdere mensen waarbij het inderdaad aan de montage van de koeler lag, dus check dat ff heel goed. (heb je wel koelpasta gebruikt, etc.), HitmanWVU: dit gebeurt niet, omdat hier gelukkig beveiligingen voor zijn op dit mobo. (C.O.P.)
Wat je ook nog kan proberen is je cmos een paar uur te laten clearen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheLemon op 25-06-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oww.. sorry! Had moeten editen ja :( Dank u voor de tips Lemon!
Ik ga morgen alles nog eens nalopen... na een dag lang googlen heb ik de volgende oplossingen van mensen gevonden, misschien handig voor andere mensen met dezelfde problemen:
-Cooling niet goed aangebracht
-Teveel geleidende pasta
-S-ATA moet uitgezet worden op MB (raar!)
-Geheugen is niet goed
-Voeding niet toerijkend

De laatste en voor mij meest interessante..... naar het schijnt monitort het mobo de CPU fan(duh). Ik gebruik een CoolerMaster Aero7... dit ding heeft een gewone 4pins Molex aansluiting en een driepolig stekkertje (met maar één geel draadje, om rpm te monitorren) wat naar het MB gaat. Beide heb ik keurig aangesloten. Nu las ik dat iemand hetzelfde probleem had met een cooler met molex aansluiting en deze vervangen heeft met een 'normale' cooler. Omdat deze maar één normale 3-polige aansluiting op het MoBo heeft werkte dit raar genoeg wél.
Zou het wel raar vinden als de bollebozen bij ASUS hier geen rekening mee gehouden hebben, maar ik ga het morgen proberen... Ik hou eenieder op den hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hmm, effe een domme vraag: 2x 256mb moet dan in bank 1 en 2 voor het double rate gebeuren of in 1 en 3, kweet t niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

in 1 en 3 of in 2 en 3. Het bankje met aparte kanaal zit wat verder weg van de rest. Ik heb alleen probleempje met dual channel ram, maar daar staat al een topic voor open ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
stefijn schreef op 25 June 2003 @ 22:12:
hmm, effe een domme vraag: 2x 256mb moet dan in bank 1 en 2 voor het double rate gebeuren of in 1 en 3, kweet t niet meer
* Krewcial fluisterd stilletjes in stefijn's oor: Misschien een id om het handboekje te lezen? Als je die niet hebt, wat dacht je van het online handboek, de search, de oudere topics of google?

Is maar een id hoor... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Krewcial op 25-06-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
TheLemon schreef op 25 June 2003 @ 15:45:
[...]

Ik had dat zojuist :( Start computer op na alles geassembleerd te hebben, gelijk de bios in en temps checken (hij liep nu op 1250mhz 100x12,5) en ik zie meteen de CPU temp naar 75 graden en oplopen naar 80+!
De tempsensor van mijn kast die ik naast de cpu onder de koeler heb gemonteerd gaf maar 35 graden aan, dus het moet wel een geval van geen contact met koeler zijn... 8)7

Heb ook corsair geheugen, 400mhz heatspreader, dat zal toch geen probs geven zaols hierboven iemand zei!?

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 25-06-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Heb hem ook, nu alleen nog mijn ddr reepjes, dan ben ik eindelijk af van die kt133a met sdr geheugen :) .
Jammer dat ddr net zo duur is, anders had ik toch een supergoeie prijs/prestatie upgrade gehad :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.