Asus A7N8X (Deluxe) [Ervaringen] - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.203 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
TheLemon schreef op 25 June 2003 @ 17:19:
HitmanWVU: dit gebeurt niet, omdat hier gelukkig beveiligingen voor zijn op dit mobo. (C.O.P.)
Wat je ook nog kan proberen is je cmos een paar uur te laten clearen.
Heb het met m'n eigen ogen gezien. Samen met een kennis pc voor hem gebouwd en hij had z'n cooler een milimeter of 2 boven zijn proc zitten. Hij zet z'n pc aan na 2 a 3 seconden valt de pc uit. Hij drukte meteen z'n pc weer aan (hier ging het dus waarschijnlijk fout) en de kamer vulde zich met een o-zo nare brandlucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zie je of je USB2.0 heb ipv 1.1? Ik heb een niet-deluxe, maar daar zou toch ook usb 2.0 op horen. Ik heb wel de drivers geinstalleerd, maar hoe zie ik of het ook werkt (zonder USB2.0 gadgets?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LIDL TARGA PC heeft het topic moederbord. Kan iemand een prof. mening geven over de configuratie en de componenten

http://www.targa.de/ De nederlandse versie is iets eenvoudiger (kan daarover op het net geen info vinden: 3 juli te koop voor €999) en ik mis de afstandsbediening die bij de laatste Aldi PC wel aanwezig was.

Targa Visionary 2700+

Technologie von morgen schon heute nutzen.
Targa setzt mit diesem ultimativen Home-Entertainment-Computer neue Maßstäbe. Mit diesem System haben sie nahezu unbegrenzte Möglichkeiten.
HIER finden sie weitere detailiertere Informationen

Modell Targa® Visionary 2700+ Multimedia PC
Gehäuse Midi-Tower full-size ATX
Prozessor AMD Athlon™ XP2700+ (333 MHz FSB) mit super Silent-Cooler
Motherboard A7N8X (Targa Edition) mit der neuesten Chipset-Technologie (NVidia nForce2)
5 x PCI, 1 x AGP, 3 x DIMM erweiterbar bis 3 GB DDR-RAM, 2 x EIDE
Speicher 512 MB DDR-RAM PC2700 (333 MHz) erweiterbar bis 3 GB DDR-RAM
+ 16 MB USB Speicher-Stick

Festplatte 160 GB Western Digital® UDMA-100 mit 7200 Umdrehungen
CD-ROM/DVD TOSHIBA DVD-ROM
16-fach DVD-lesen, 48-fach CD-ROM-lesen

Toshiba DVD-Brenner und CD-Brenner
Lesen: 12x DVD, 40x CD
Schreiben: 2x DVD-R, 1x DVD-RW, 16x CD-R, 10x CD-RW
Inklusive Brenn-Software VOB Instant CD/DVD
Floppy 3,5", 1,44 MB
Grafik NVIDIA® GeforceFX® 5600
- 128 MB DDR-RAM
- DirectX9
- AGP 8x
TV / Radio Karte
Inklusive Software Power VCRII
Sofortprogrammierung der Aufnahmefunktion, Time Shifting, multifunktionaler Videotext
Soundkarte Asus 6 Channel Dolby 5.1 Digital Sound mit digital und analog Aus- und Eingängen.
Stereo Laustsprecher
Tastatur Kablelloses Multimedia Keyboard (Funkübertragung)
Mouse Kablellose Scroll-Mouse
Maße (BxHxT) in mm 185 x 500 x 440
Power Supply 300 Watt Fortron Source - PFC
Software Microsoft® Windows® XP Home Edition
Star Office 6.0, Pinnacle Studio 8.6 SE, Pinnacle Hollywood FX, Pinnacle T-Rex, Panda Titanium Anti-Virus, Cyerblink Power DVD, Data Becker-Das große Lexikon 2003, Großer Reiseplaner mit Routenplaner 2003/2004, Klickt
Steckplatz 5x PCI (2 davon frei)/1x AGP (8x)
Schnittstellen 6in1 Multimedia-Speicherkarten-Leser, 2 x USB 2.0, FireWire,
S-Video IN, Composite IN, Mikro, Audio IN, Audio OUT
Rückseite:
2 x PS/2, 1 x Parallel, 1 x Seriell, Center und Subwoofer, Rear Speaker, Front-Speaker, LAN RJ 45, 2 x USB 2.0, Line-in, Line-out, 1 x Mikrofon, FireWire 4Pin Anschluss, FireWire 6Pin Anschluss, Audio-Digital IN (SPDIF), Audio-Digital OUT (SPDIF), VGA (analoger Monitor), DVI-I (digitaler Monitor), S-Video OUT inklusive Adapter für Composite OUT, TV-Antennen-/Kabel-Anschluss,
Radio-Antennen-/Kabel-Anschluss, RJ 11 für Modem
Garantie 36 Monate inkl. Vor-Ort-Service
Kostenlose Hotline 365 Tage im Jahr
Chipsatz Nvidia® nForce2
Kommunikation 6-in-1 Targa® Speicherkarten Lesegerät
(Liest und schreibt Daten von CompactFlash, Sony Memory Stick, SD Card, Smart Media, IBM Microdrive und Multi-MediaCard (von Digitalkamera, MP3-Player etc.)
56K V.90 analog Modem, 10/100 MBit Ethernet (DSL Ready)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 00:41:
LIDL TARGA PC heeft het topic moederbord. Kan iemand een prof. mening geven over de configuratie en de componenten

http://www.targa.de/ De nederlandse versie is iets eenvoudiger (kan daarover op het net geen info vinden: 3 juli te koop voor €999) en ik mis de afstandsbediening die bij de laatste Aldi PC wel aanwezig was.

Targa Visionary 2700+

...veel gezwam in het duits...
Voor de prijs is het een goed systeem, maar het blijft pre-build. En het blijft LIDL. En het bord is dus ook geen echte asus, maar een andere versie van Targa. Gewijzigd dus. Verder goed systeem, maar hiervoor moet je niet in dit topic wezen, het gaat hier puur over dit bord, en aanverwante dingen, niet of wij even een systeem voor je willen keuren. ;)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 23:41:
Hoe zie je of je USB2.0 heb ipv 1.1? Ik heb een niet-deluxe, maar daar zou toch ook usb 2.0 op horen. Ik heb wel de drivers geinstalleerd, maar hoe zie ik of het ook werkt (zonder USB2.0 gadgets?)
Als je toch geen gadgets hebt, waarom wil je dan weten of het USB 2.0 is, dat staat toch gewoon op de doos. Als de poorten werken, werken ze gewoon als USB 2.0 poorten, dat is een verschil in de hardware, niet de software. USB 2.0 is wel backwards compatible met USB 1.1, dus USB 1.1 apparaten kun je wel gewoon hiermee gebruiken. Op dit bord zit dus gewoon USB 2.0. Als het werkt, werkt het. Punt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 25 June 2003 @ 23:10:
[...]

Ik had dat zojuist :( Start computer op na alles geassembleerd te hebben, gelijk de bios in en temps checken (hij liep nu op 1250mhz 100x12,5) en ik zie meteen de CPU temp naar 75 graden en oplopen naar 80+!
De tempsensor van mijn kast die ik naast de cpu onder de koeler heb gemonteerd gaf maar 35 graden aan, dus het moet wel een geval van geen contact met koeler zijn... 8)7

Heb ook corsair geheugen, 400mhz heatspreader, dat zal toch geen probs geven zaols hierboven iemand zei!?
Heb twee Corsairs met plat. heatspreaders, geen enkel probleem. Draaien al sinds dag 1 netjes op 202 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

stefijn schreef op 25 June 2003 @ 23:10:
[...]

Ik had dat zojuist :( Start computer op na alles geassembleerd te hebben, gelijk de bios in en temps checken (hij liep nu op 1250mhz 100x12,5) en ik zie meteen de CPU temp naar 75 graden en oplopen naar 80+!
De tempsensor van mijn kast die ik naast de cpu onder de koeler heb gemonteerd gaf maar 35 graden aan, dus het moet wel een geval van geen contact met koeler zijn... 8)7

Heb ook corsair geheugen, 400mhz heatspreader, dat zal toch geen probs geven zaols hierboven iemand zei!?
dit probleem heb ik ook, terwijl er voldoene koelprut tussen zit, goed contact maakt dus, en als ik 2 a 3 mhz(fsb) oc en er een koetje overheen gooi... POeF uit :(

terwijl asus pcprobe aangeeft dat hij maar 41 graden is

[ Voor 5% gewijzigd door mimic op 26-06-2003 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12
Even een vraag. Ik heb gezocht maar kon er niks over vinden. Ik weet ook niet of het a7n8x gerelateerd is. Dit is het probleem; na meerdere BSOD's besloot ik gisteren m'n bios te flashen naar 1004. Dat ging op zich al raar, volgens de manual van het bord zou ik de mogelijkheid krijgen (via de Alt-F2 methode) om een backup te maken van de oude bios... niks dus! Ik typte de naam van de nieuwe bios in, drukte op enter en verwachtte het moment waarop-ie zou vragen om een naam voor de backup. Nope, hij begon meteen te flashen en na hoogstens 10 seconden begon-ie te booten en klaar was kees. Gelukkig ging alles daarna goed, ik had nu ook dat 'Dual Channel' zinnetje en er stond netjes 1004. So far so good maar nu het echte probleem; om te zien of de boel een beetje stabiel (en sneller :) ) was geworden startte ik 3dmark2001se op en rinde de benchmark. Ik zag meteen al dat de beeldkwaliteit veel minder was, niet van de tussenstukken van 3dmark zelf waarin je kunt zien welke test er komt en in welke resolutie enzo, maar de samples uit spellen enzo waren naatje. Er ontbraken polygonen, je 'keek' door de lagen heen, er zaten grote lijnen door de luchten (alsof het in een soort koepel afspeelde) en met name in de bitmap tests zaten 'gaten' in de vormen. De test verliep goed, behalve telkens het omschakelen naar een nieuwe test; in een flits zag ik telkens het tussenscherm van 3dmark maar dan 6 x zo klein én 6 x op mijn scherm. Daarna zag ik weer een totaalbeeld en ging-ie gewoon verder.
Ik weet dus niet of het flashen dit veroorzaakt heeft of dat bijv. m'n videokaart (Ati Radeon 9500 128mb) meer of minder prik nodig heeft. Ik gebruik de laatste Catalyst drivers.
Iemand een idee hoe dit komt?

Ik heb zojuist de Catalyst drivers 3.5 gedownload, die ga ik vanavond proberen. Maybe that will help ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferret op 26-06-2003 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Krewcial schreef op 26 juni 2003 @ 01:32:
[...]

Als je toch geen gadgets hebt, waarom wil je dan weten of het USB 2.0 is, dat staat toch gewoon op de doos. Als de poorten werken, werken ze gewoon als USB 2.0 poorten, dat is een verschil in de hardware, niet de software. USB 2.0 is wel backwards compatible met USB 1.1, dus USB 1.1 apparaten kun je wel gewoon hiermee gebruiken. Op dit bord zit dus gewoon USB 2.0. Als het werkt, werkt het. Punt ;) .
En als je dat niet gelooft, hang je er gewoon een USB 2.0 pendrive oid aan en ga je een stoot data overpompen met de stopwatch erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dual channel op dit mobo schijnt niet zo stabiel te draaien..
Ervarigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:16:
Ervarigen?
"Schijnt niet zo stabiel te draaien.."? Nou, als ik 1 stabiel bord mèt DC heb gehad, dan is het mijn A7N8X Deluxe wel :P Bovendien staan er zat ervaringen met dit mobo en DC hier op GoT. Voorbeeldje > A7N8X Dual Channel zoektocht

Als het echt niet zo stabiel was, dan had je er al veel meer over gelezen lijkt me :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Ik heb ook een vraag over mijn A7N8X Deluxe. Ik had al een WD 120 GB schijf aan de IDE aansluting hangen. Nu heb ik ook zo'n Raptor SATA schijfje gekocht, en wil daar graag windows op installeren en van booten natuurlijk. Nou krijg ik het wel voor mekaar om de schijf in m'n bestaande windows installatie gebuiken, maar ik kan er niet van booten. Ik heb de bios (1.05) al helemaal nagelopen, maar ik kan in de "boot-volgorde" nergens SATA aangeven. Ook als ik m'n andere hd helemaal los haal kan ik nog niet booten van SATA.

Ik heb dus maar 1 Raptor en dus geen RAID.

Kan iemand mij vertellen hoe ik toch van m'n Raptor kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet in de boot order scsi selecteren. Dan boot hij van je SATA schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 09:16:
Ervarigen?
Misschien zou je eerst de FAQ van dit bord eens lezen, een paar reviews, de search gebruiken of google ofzo. En ga nou niet lukraak van die vage vragen stellen. Daar hebben we niets aan. Lees eerst een de oudere topics door, als je daar te lui voor bent, is dat jouw probleem, maar we kunnen je op deze manier niet helpen. Ga zelf eerst eens wat research doen voordat je blaat |:( :O

[ Voor 3% gewijzigd door Krewcial op 26-06-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Krewcial schreef op 26 June 2003 @ 11:20:
[...]

Misschien zou je eerst de FAQ van dit bord eens lezen, een paar reviews, de search gebruiken of google ofzo. En ga nou niet lukraak van die vage vragen stellen. Daar hebben we niets aan. Lees eerst een de oudere topics door, als je daar te lui voor bent, is dat jouw probleem, maar we kunnen je op deze manier niet helpen. Ga zelf eerst eens wat research doen voordat je blaat |:( :O
amen 2 that......

van wie heb je het gehoord...? van een vriend :? |:(

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Krewical: dat mag wel wat subtieler hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 11:08:
Je moet in de boot order scsi selecteren. Dan boot hij van je SATA schijf
Ook dat heb ik al geprobeert, maar dat werkt niet. Het is zelfs zo dat wanneer is van een winxp cd boot, ik niet eens de raptor kan zien, en er dus ook geen windows op kan zetten. Is het zo dat ik misschien aan het begin van de windows installatie een extra driver moet installeren, ookal gebruik in geen RAID of SCSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Maestro.mosjuh schreef op 26 June 2003 @ 11:43:
[...]

amen 2 that......

van wie heb je het gehoord...? van een vriend :? |:(
Sorry wat bedoel je? :9
BalusC schreef op 26 juni 2003 @ 11:57:
Krewical: dat mag wel wat subtieler hoor :)
Ja sorry hoor..maar mensen lezen gewoon niet...lopen maar te schreeuwen dat ze het niet snappen. Ik bedoel als ze nou eerst zelf even zoeken, en de FAQ's doorlezen...krijg er beetje genoeg van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
Bullet_Tooth_Tony schreef op 26 June 2003 @ 12:29:
[...]

Ook dat heb ik al geprobeert, maar dat werkt niet. Het is zelfs zo dat wanneer is van een winxp cd boot, ik niet eens de raptor kan zien, en er dus ook geen windows op kan zetten. Is het zo dat ik misschien aan het begin van de windows installatie een extra driver moet installeren, ookal gebruik in geen RAID of SCSI?
Ja volgens mij moet je voor die windows installatie op F6 drukken of F2 ofzow, moet je even kijken of dat werkt...suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Voor de mensen welke hun bord niet opstart, probeer eens een ander bios batterijtje, schijnt nogal vaak een oplossing te zijn.
ikzelf moet nog wachten tot volgende week om mijn bord te testen, mem komt pas eind volgende week binnen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet, Je moet van de Asus site even de SATA driver op een floppy zetten en dan idd tijdens de installatie op F6 drukken en die driver mee laten installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 15:02:
Bullet, Je moet van de Asus site even de SATA driver op een floppy zetten en dan idd tijdens de installatie op F6 drukken en die driver mee laten installeren
Tnx, ik had dit ook net nodig. :)

Hier trouwens de directe link: klik en dan Sii3112RAID_1281.zip.

Volgens mij is dit hem, ga hem nu uitproberen.

Quote uit de txt-file:
...or the NT/2000/XP boot diskette #1 in the floppy drive if your
system cannot boot from the CD.
Kom, laten we XP van flop gaan installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zo, kheb eindelijk Windows erop gekregen.

Ik had geen FDD in m'n pc, dus die moest ik er eerst inzetten, en uiteraard gaan floppies verrot. Dus tijdens de windows install moest ik weer nieuwe maken. En na een half uur kwam ik erachter dat ik de FDD-controller had uitgezet enzo.
Nee echt geweldig dat S-ATA ;)

Maar het werkt nu, en m'n nieuwe HDD & voeding zijn erg stil :)

[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 26-06-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe snelle vraag... hoe kan je zien of je een V1 of een V2 hebt??? want ik zie nergens staan dat ik een v2 heb op de doos.. en ik maak hem nog niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dan ken je het niet zien :+

Als je ook maar ff had gesearched ofzo had je geweten dat het tussen de PCI sloten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
en daar ging je de fout in... dit is al TIG keer beantwoord.... |:(
volgens mij zij......
hoe kan je zien of je een V1 of een V2 hebt??? want ik zie nergens staan dat ik een v2 heb op de doos.. en ik maak hem nog niet open.
je moet de doos open maken en op het mobo tussen de pci sloten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Op het zicht ziet het er een superbord uit, het enige minpunt aan de lay out zijn die rotte condensatoren onder de socket, daar kan alleen zo'n belachelijk klein koelblokje op, een zalman waaier lukt nog wel maar een grote bloke koper niet bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
Tis allemaal gelukt, bedankt voor het advies ! M'n Raptor is nu ook drive c geworden. En snel dat ie is ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Hmm..standaard bios van me nieuwe bordje (deluxe rev 2) kent alleen maar 100, 133, 166, 200Mhz FSB. Is dat in de laatste bios per Mhz (of per 5 of zo) in te stellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 26-06-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

stefijn schreef op 26 June 2003 @ 21:11:
Hmm..standaard bios van me nieuwe bordje (deluxe rev 2) kent alleen maar 100, 133, 166, 200Mhz FSB. Is dat in de laatste bios per Mhz (of per 5 of zo) in te stellen?
op jou bord ook per mhz in te stellen, je moet het alleen wel activeren in je bios dat je dat kunt doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door mimic op 26-06-2003 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
effe kijken dan maar. O ja heb m al |:(

Iets anders> heb zojuist mijn XP2600 fsb 333 op 13 x 166Mhz (ik dacht 2158Mhz) gezet en bij het opstarten krijg ik een 833mhz processor te zien? Hoe kan dat nou. Bij 13,5 x 166Mhz heb ik een 950 Mhz (ongeveer, weet niet meer wat er stond)
De temp zakt ook meteen ,dus hij draait ook echt zo laag

:?

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 26-06-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
stefijn schreef op 26 June 2003 @ 21:47:

Iets anders> heb zojuist mijn XP2600 fsb 333 op 13 x 166Mhz (ik dacht 2158Mhz) gezet en bij het opstarten krijg ik een 833mhz processor te zien? Hoe kan dat nou. Bij 13,5 x 166Mhz heb ik een 950 Mhz (ongeveer, weet niet meer wat er stond)

Multiplier gelocked...kan het me bijna niet voorstellen, heb je die jumper op je mobo op 100mhz gezet? Zou het anders kunnen zijn dat je gedeelde multipliers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
corpseflayer schreef op 26 June 2003 @ 18:35:
Op het zicht ziet het er een superbord uit, het enige minpunt aan de lay out zijn die rotte condensatoren onder de socket, daar kan alleen zo'n belachelijk klein koelblokje op, een zalman waaier lukt nog wel maar een grote bloke koper niet bijv.
Wat dacht je van een SLK 800, die past hoor..zover ik weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Krewcial schreef op 26 June 2003 @ 22:56:
[...]

Multiplier gelocked...kan het me bijna niet voorstellen, heb je die jumper op je mobo op 100mhz gezet? Zou het anders kunnen zijn dat je gedeelde multipliers hebt?
Als ik 12,5 x 166 doe is het normaal 2,08Ghz, pak ik 12 x 166 loopt ie ook langzamer 1,95Ghz, dus is niet gelocked

Nog iets, heb het geloof ik niet ergens voorbij zien komen, en staat ook niet in de startpost. Verdienen de laatste drivers van Asus of de laatste van Nvidia de voorkeur?

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 26-06-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

stefijn schreef op 26 June 2003 @ 21:47:

heb ik ook, dan pakt ie ipv 13x, 5x en bij 13,5 pakt ie 5,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
MiMiC schreef op 27 juni 2003 @ 02:08:
[...]

heb ik ook, dan pakt ie ipv 13x, 5x en bij 13,5 pakt ie 5,5
Zijn dus gedeelde multipliers... totaal niets aan te doen....fsb omhoog gooien dan maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
o, vandaar dat de lijst er zo ongeordend uitziet. Wat raar zeg. FSB moet geen probleem zijn, heb 400Mhz cas2 geheugen (Corsair Heatspeader Platinum :9 ) en natuurlijk een 400Mhz mobo. Kijken hoe ver de processor komt ;)

Nog effe die drivers: Asus laatste versie of nvidia 2.03 (ivm problemen met 2.04/2.05)? Ik zie trouwens dat in de openeningspost nog wel de 2.05 link staat. Daar waren toch ook problemen mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 27-06-2003 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dat multiplier-verhaal is hier ook al voorbijgekomen hoor, de 2500+ Barton is (op dit mobo iig) gelocked tot max. 12,5 en aangezien je mobo met gedeelde mp's werkt, zal ie daarboven dus de lagere van de twee pakken.
Om het te omzeilen moet je de wire-trick doen, naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou voorlopig hoeft dat nog niet. Ik ga toch met de FSB aan de slag, en als de rek uit mijn processor is ga ik toch aan een lagere multiplier (bijv 12.0) . Ik verwacht dat de rest van mijn systeem een grotere reikwijdte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de UberBIOS 1004, maar ik kan de FSB alleen instellen op 100,133,166,200... Is er geen mogelijkhgeid tot instellen van een waarde tussen de 166 en 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43
Heb een probleempje..
Heb andere waterkoeling ingebouwd en een beetje water gemorst op het moederbord.. dit is gedestilleerd water en geleid dus geen stroom..

Als ik mijn computer probeer op te starten knippert het (groene) ledje.
In de online manual heb ik niet kunnen vinden wat het probeem was, postreporter staat uit.
Weten jullie wat dit zou kunnen zijn?
Alles is wel aangesloten zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 juni 2003 @ 10:48:
Ik heb de UberBIOS 1004, maar ik kan de FSB alleen instellen op 100,133,166,200... Is er geen mogelijkhgeid tot instellen van een waarde tussen de 166 en 200?
Heb je uberhaupt wel gezocht, in je handleiding gekeken, de posts hierboven gelezen? :{

Tuurlijk is die mogelijkheid er wel, waar denk je dat een 'uber' bios voor is?

Procyon for life
Haal je voeding er eens een kwartiertje af.

[ Voor 21% gewijzigd door Aikon op 27-06-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ben er al uit denk ik..
Als ik de power knop aanzet achterop de voeding dan knippert het lampje (op het moederbord) dus groen..
Hardeschijven spinnen niet op en fans gaan niet draaien (fans zitten rechtstreeks aan de voeding vast).

Volgens mij is mijn voeding stuk, logisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nee. Heb je je voeding er al een kwartier afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Voeding van mijn broer doet het wel in mijn computer en die van mij werkt niet bij hem, hij is duidelijk stuk..
Ps: had de voeding al losgehaald en de cmos gecleared door de batterij eruit te halen en het zaakje even te kortsluiten.
Gelukkig was het mijn voeding maar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Das balen. Enig idee hoe dat het kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb zojuist WinXP, de laatste drivers van Asus en Asusprobe geinstalleerd. De rest wilde ik via het netwerk van mijn server oplepelen, maar ik krijg het netwerk niet aan de praat.
Heb in de Bios 1 netwerkkaart gedisabled (nvidia), maar ik weet al niet eens in welke ik de kabel nu moet steken. Ik heb m in de bovenste gedaan (ik denk dus 3Com), daarbij gaan lampjes branden. Ook de ledjes op de router/switch gaan branden.

in de eigenschappen van de netwerkverbinding staat 400Mbps, wat natuurlijk 100 moet zijn, want aangesloten op een 100mbps netwerk.

Ipconfig laat helemaal NIETS zien.

Hij reageert ook niet op het insteken of uithalen van de netwerkkabel.

Hoe moet dit? Alles werkt verder toppie, maar dit lukt me niet

edit: strange, heb nu de Nvidia-NIC geactiveerd en die doet het nu wel (toen net ook niet, ik denk, pak de 3Com dat moet wel goed zijn) maar blijkbaar niet.

Beetje raar dat die 3Com niet wil werken

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 27-06-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:29
@Stefijn:
dit heb ik ook gehad, maar je moet de drivers van 3Com (en/of nVidia?) installeren vanaf de driver-cd. Die 400 Mbps is namelijk de 1394-"poort" volgens mijn Windows XP toen. Na het installeren van de drivers zag hij 't allemaal goed en mijn netwerkje draait nou op de 3com-poort met de nvidia disabled..

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een delux en me geluid kraakt.. oke de southbridge die te warm wordt heel fijn maar koelblokje is niet eens warm :(.

Ik heb enkelle pagina bekeken en heb geen zin om ze allemaal door te lezen dat is me gewoon te veel werk.

Welke oplossing hebben jullie er voor. Ik wil namelijk daar geen fannetje tenzij je goedkope maar mooie fannetjes voor kan kopen want die standaart dingen wordt je ook niet echt vrolijk van :)

En allebei me netwerk kaarten werken perfect.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
O ja, firewire. Zal het eens proberen met de CD drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt echt stront ziek van dat ruis, gekraak echt... heb er al een xtra fan opgericht maar het blijft gewoon.. hier heb ik niet voor betaald :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 20:56:
Ik heb een delux en me geluid kraakt.. oke de southbridge die te warm wordt heel fijn maar koelblokje is niet eens warm :(.
Mijn koelblokje op mn SB wordt wel warm, vooral na een tijdje gamen.

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Er zit geen koelblok op de SB, das de NB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb nogal wat problemen met de temperatuur, tenminste, dat denk ik.

Zie topic [rml][ temp] PC temp nogal hoog[/rml]

Wat kan ik nou werkelijk vertrouwen? Asusprobe geeft nette temperaturen aan (40idle), maar Speedfan gaat daar 15 graden overheen (>55idle)

2 volkomen verschillende waarden, de 2e (van Speedfan) staan me niet aan, maar hoe betrouwbaar is Asusprobe dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

stefijn schreef op 28 June 2003 @ 00:41:
Ik heb nogal wat problemen met de temperatuur, tenminste, dat denk ik.

Zie topic [rml][ temp] PC temp nogal hoog[/rml]

Wat kan ik nou werkelijk vertrouwen? Asusprobe geeft nette temperaturen aan (40idle), maar Speedfan gaat daar 15 graden overheen (>55idle)

2 volkomen verschillende waarden, de 2e (van Speedfan) staan me niet aan, maar hoe betrouwbaar is Asusprobe dan wel?
Ik denk dat SpeedFan Noch asus pc probe betrouwbaar zijn, ze geven allebei een verschillende waarde aan

Zoals jij en vele anderen met een asus a7n8x (deluxe?) is de cpu temp veel te hoog aangegeven, vooal in de bios, zo ineens rond de 60 tot 100 graden... heel lastig, want als ik mijn pc oc dan doet COP de pc uit.... :(

Maar het schijnt dat er een bios update voor is, had ik gevonden, maar hij blijft zo hoog..

Ik denk dat het dan aan de verbinding tussen cpu en kewler is.. maar mijn cpu temp kan nooit 64 graden zijn zoals SpeedFan dat aangeeft.. ik heb een zalman koelr

Als ik mijn koetje opstart dan staat die cpu temp gelijk op 77 graden, terwijl mijn heatsink helemaal niet heet is... warm, net aan toe.

Ik heb dus maar een voorraadje Artic Silver 3 besteld, (Voor de noobs: Een van de beste cpu Pasta die tussen cpu en koeler zit.)

Maar oke.. ik hoop dus dat dat het is.. want een cpu temp van 64 graden lijkt me nou niet echt prettig :(

[ Voor 4% gewijzigd door mimic op 28-06-2003 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 28 juni 2003 @ 00:04:
Er zit geen koelblok op de SB, das de NB. :)
Ow :) even wat door elkaar gehaalt...

Maar hoe kan ik dit oplossen want ik ga anders echt dat mobo terug brengen want dit zuigt vooral omdat ik veel met de koptelefoon werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:15

jotheman

Was like that when I got here!

Heu, stomme vraag sorry maartoch:
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, een radeon 9700 maar sideband adressing staat niet aan, fastwrites wel. Hoort dat zo of kan ik die ook nog aanzetten via een functie ofzo?

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Gisteren een heletijd bezig geweest te achterhalen waarom ik geen (audio) cd kon fikken. Bleek dat al m'n hardeschrijven en cd-rom/writer als SCSI apparaten herkend werden. Dit was dus de reden van de errors in Nero. In de nvidia nforce2 drivers zit dus een bug in de IDE driver die dit veroorzaakt. Ff de asus drivers eroverheen en het probleem was opgelost.
Vervolgens de nvidia driver er overheen behalve de IDE driver.

Dat het mogelijk is een Aero 7 cooler op die bordje te zetten had ik al gelezen in de topic maar geld dit ook voor de Aero 7+ ? aangezien dit koelblok 80x80 is ipv 70x70? iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 14:28:
[...]

Ow :) even wat door elkaar gehaalt...

Maar hoe kan ik dit oplossen want ik ga anders echt dat mobo terug brengen want dit zuigt vooral omdat ik veel met de koptelefoon werk....
Over dat gekraak is al veel geschreven, dus zoek dat nog eens op. En als je koelblok niet warm wordt zit die er misschien niet goed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een 5.1 setje gehaalt van logitech z-640

nu snap ik dus alleen niet welke stekker ik waarin moet steken.
ik heb een groene , een oranje achtige en een zwarte die uit die set komt.
kom er met beide handleidingen niet uit hoe ik het nou aan dien te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 28 June 2003 @ 17:58:
[...]

Over dat gekraak is al veel geschreven, dus zoek dat nog eens op. En als je koelblok niet warm wordt zit die er misschien niet goed op?
veel geschreven maar ga jij maar eens 3x 30 pagina's door zoeken.. dat is te veel werk...

Zoeken werkt ook niet want dat stomme ding gaat niet naar de pagina toe waar het staan :X..

Owja en ik merk dat als ik me cat5 kabel uit me ethernet kaartje haal van de Nforce dat het meeste ruis al weg is alleen me muis hoor ik er nog in :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 19:27:
ik heb net een 5.1 setje gehaalt van logitech z-640

nu snap ik dus alleen niet welke stekker ik waarin moet steken.
ik heb een groene , een oranje achtige en een zwarte die uit die set komt.
kom er met beide handleidingen niet uit hoe ik het nou aan dien te sluiten.
Beste oplossing is gewoon een beetje pielen en constant dat testmuziekje van de nforce laten draaien zodat je erachter komt wat wat is...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57
Weet iemand hoe je de Mic volume harder kunt zetten van de Onboard geluidskaart?
Ik heb nl. alles geprobeerd maar het wil maar niet harder.
Heb ook al de boost aangezet, maar het maakt niet uit.
Ik wil met iemand spreken via MSN of TS2 maar deze klaagt dat hij mij niet kan horen. Mijn vorige PC met audigy was luid genoeg zelfs zonder de boost.
Ik heb een A7n8x-Deluxe Rev 2.0.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg geen Windows 2000 of Windows XP op mijn A7N8X BIOS 1004 :'(
Nieuw systeem met A7N8X, XP 2600 en 2 x 512 mb.
Ik heb mijn oude Maxtor 60 gb. erin, deze wordt gezien en ik kan er van booten.

Met ERD commander wilde ik de oude W2K wegzetten voordat ik een nieuw W2K zou gaan installeren maar ERD blijft hangen.

Vanaf cd heb ik W2K en XP proberen te installeren maar deze blijven hangen bij 'Setup is starting Windows 2000' (na het kopieren van de install files)

Ik heb na de XP installatie wel de start menu optie 'Windows XP Instalation / Upgrade'. Deze start de setup vanaf h.d. en blijft dan ook weer hangen op het blauwe scherm met 'Setup is starting Windows'

Ik begrijp er niets van maar wil wel W2K erop.... Iemand tips?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
dorkie schreef op 28 June 2003 @ 23:43:
Weet iemand hoe je de Mic volume harder kunt zetten van de Onboard geluidskaart?
Ik heb nl. alles geprobeerd maar het wil maar niet harder.
Heb ook al de boost aangezet, maar het maakt niet uit.
Ik wil met iemand spreken via MSN of TS2 maar deze klaagt dat hij mij niet kan horen. Mijn vorige PC met audigy was luid genoeg zelfs zonder de boost.
Ik heb een A7n8x-Deluxe Rev 2.0.
:X

probeer eens je mic in ingang ipv je line in ingang :)
(denk ieg dat het daar aan ligt; meld wel ff of het wel of niet gelukt is... (dus ook wanneer dit de oplossing was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:34
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 02:27:
Ik krijg geen Windows 2000 of Windows XP op mijn A7N8X BIOS 1004 :'(
Nieuw systeem met A7N8X, XP 2600 en 2 x 512 mb.
Ik heb mijn oude Maxtor 60 gb. erin, deze wordt gezien en ik kan er van booten.

Met ERD commander wilde ik de oude W2K wegzetten voordat ik een nieuw W2K zou gaan installeren maar ERD blijft hangen.

Vanaf cd heb ik W2K en XP proberen te installeren maar deze blijven hangen bij 'Setup is starting Windows 2000' (na het kopieren van de install files)

Ik heb na de XP installatie wel de start menu optie 'Windows XP Instalation / Upgrade'. Deze start de setup vanaf h.d. en blijft dan ook weer hangen op het blauwe scherm met 'Setup is starting Windows'

Ik begrijp er niets van maar wil wel W2K erop.... Iemand tips?
Probeer het eens met een kale harde schijf, dus zonder een bestaand OS erop. Als je je HDD in een nieuw systeem gaat planten, zorg er ALTIJD voor dat je de default IDE drivers heb van WindowsXP anders heb je dikke kans dat ie niet opstart op de nieuwe chipset.

Als het met een kale schijf ook niet werkt, check het geheugen met memtest86, en laad de BIOS defaults. Dan zou die het echt moeten doen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberTijn schreef op 29 juni 2003 @ 12:15:
[...]
Probeer het eens met een kale harde schijf, dus zonder een bestaand OS erop. Als je je HDD in een nieuw systeem gaat planten, zorg er ALTIJD voor dat je de default IDE drivers heb van WindowsXP anders heb je dikke kans dat ie niet opstart op de nieuwe chipset.
Als het met een kale schijf ook niet werkt, check het geheugen met memtest86, en laad de BIOS defaults. Dan zou die het echt moeten doen lijkt mij
Kale schijf, met fdisk helemaal leeg gemaakt. Zelfde probleem. Booten van W2K cd, deze kopieert wat en dan bij starten setup helemaal hangen. Hoe weet je of je de def. IDE drivers hebt, die heb je toch standaard?
Memtest kan ook al niets vinden........ [edit] toen ie klaar was wel :0 [edit]
Zie ook: http://www.nforcershq.com...7n8x+install+windows+2000
(ik heb mijn Maxtor al vervangen door een IBM. Helpt ook niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
kan je niet beter de drivers an je mobo op flop zetten en bij setup direct laden???

dat kan bij windows 2000 in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberTijn schreef op 29 June 2003 @ 12:15:
Check het geheugen met memtest86
Net was ie nog niet klaar, maar Memtest vindt +/- 35788 errors. Wisselend in test 5 en 6. Tis Infinion geheugen en ik heb het samen met het mobo bij de compu-shop gekocht. Daar zeiden ze niets over de problemen met deze combo. Dinsdag maar gaan omruilen voor Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
wat een graf moederbord is het eigenlijk...

ik hoor hier iedereen maar over problemen dit, problemen dat...
denk dat er nog wel 6 versies van dit moederbord uit moeten komen voordat alles wel een beetje werkt..

win2k installeren op SATA RAID is gewoon weg niet mogelijk via de normale manier.. win2k blijft gewoon keihard hangen tijdens setup bij een paar % tjes..

ik heb nu WEER een nieuw probleem.. ik heb geen beeld meer.. PCI videokaart maakte niets uit.. ik ga nog maar ff een andere videokaart gebruiken, een andere AGP kaart. want dit is al de 2e keer dat ik dit heb. met die agp kaart ging het rooie lampje branden op het moederbord, van dat er geen goeie kaart in zat. na het plaatsen van de originele videokaart werkte de pc wel weer...

maarja, voor hoelang?

echt miskoop nr1 dit moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
ik had ook problemen met dit bord, tot ik jawel, mijn videokaart van teveel koelprut ontdeed, ik gebruik me primaire aansluiting om me os te installen, snap zowiezo niet waarom je dat perse via serial ata moet doen, :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Krewcial - Thursday 26 June 2003 22:59

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
corpseflayer schreef op 26 June 2003 @ 18:35:

------------
------------

Wat dacht je van een SLK 800, die past hoor..zover ik weet....
---------------------------------------------------------------------------------

Ja, die past inderdaad. En zet er dan een 92mm fan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik krijg geen geluid uit de centerspeaker van mijn Creative 5100 5.1 speakerset icm mijn A7n8x deluxe rev 2.0.

In de Soundstorm controlpanel staat ie op 6 speakers, in de windows geluidscontrolpanel staat ie op 5.1 speakers.

Als ik de speakertest uitvoer hoor ik - afhankelijk van de instellingen - óf het centergeluid op normaal niveau óf voor 95% gedempt, maar altijd alleen uit de linker en rechter frontspeaker.

Ook als ik met de bij de mobo geleverde 5.1 WinDVD een dobly digital film afspeel krijg ik geen geluid over de centerspeaker.

Als ik bij de instellingen van WinDVD kijk staat de audio op "2 speakers" en surround, maar de "6 speakers (5.1)" optie is grijs.

Weet iemand hoe dit op te lossen? Heb de laatste drivers van Asus geinstalleerd.

[ Voor 214% gewijzigd door Stefke op 29-06-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Heb een hele order aan meuk besteld met oa SLK 800 met delta fan, het zal me een hoop tijd kosten om de boel te modden in die crappe HQ08 maar met 4 weken verlof in het vooruitzicht moet dat lukken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

DARKLORD schreef op 29 June 2003 @ 17:36:
echt miskoop nr1 dit moederbord
Dat is de MSI K7N2 Delta.. 2 gehad, bijde zuigen aars, toen deluxe gekocht, geen enkel probleem meer.. nahja... mijn cpu temp schijnt 73 te zijn :P .. maar dat is niet zo, dus geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:33
Dit mobo werkt bij mij ook perfect :)

Nooit problemen mee gehad, Deluxe Rev2.0 Uber Bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is stuk :( wil geen beeld meer geven :(... ik ga vanmiddag maar effe omruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Tiuri schreef op 30 June 2003 @ 00:50:
Dit mobo werkt bij mij ook perfect :)

Nooit problemen mee gehad, Deluxe Rev2.0 Uber Bios
Jep bij mij ook Rev 2.0, 1005 Uber Bios een geen problemen tot dus ver. (morgen komt mijn raptor dus dat moeten we nog ff afwachten)

Voor de rest een prima bordje veel beter dan mijn GA7-VAXP van gigabyte. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 20:40
Bullet_Tooth_Tony schreef op 26 June 2003 @ 20:07:
Tis allemaal gelukt, bedankt voor het advies ! M'n Raptor is nu ook drive c geworden. En snel dat ie is ! :)
ik ga zeer binnekort ook dit bordje kopen met nog wat leuk spul, nu heb ik nog 2 IDE schijven, 1 moet ik sowieso houden voor school..
maar werkt het een beetje? sata+ide schijven?
geeft dit geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje met het updaten van mijn BIOS..
Ik heb een ASUS A7N8X rev 2.0 en nu wou ik mijn 1003 BIOS updaten naar 1005..

De volgende bios heb ik gedownload: C18d1005.bin (512kb)
Nu ga ik met Alt + F2 AWDflash util in begin de operatie en opeens krijg ik de melding File size doesn't match.. dit is het geval bij bijna elke bios die ik hierop geprobeerd heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 16:58:
ik heb een probleempje met het updaten van mijn BIOS..
Ik heb een ASUS A7N8X rev 2.0 en nu wou ik mijn 1003 BIOS updaten naar 1005..

De volgende bios heb ik gedownload: C18d1005.bin (512kb)
Nu ga ik met Alt + F2 AWDflash util in begin de operatie en opeens krijg ik de melding File size doesn't match.. dit is het geval bij bijna elke bios die ik hierop geprobeerd heb..
Je kan het ook nog even met dat Asusupdate progje in windows proberen en dan gewoon de file update doen de internet update deed het niet bij mij (afgelopen zaterdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik btw die uber bios vinden waar iedereen het steeds over heeft
edit: lama: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=15505

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
Maestro.mosjuh schreef op 29 June 2003 @ 12:01:
[...]

:X

probeer eens je mic in ingang ipv je line in ingang :)
(denk ieg dat het daar aan ligt; meld wel ff of het wel of niet gelukt is... (dus ook wanneer dit de oplossing was)
hij zit in 38 (pink)
dit is volgens het boekje de Microphone. Het is gewoon echt te zacht.
Als ik de Nvidia console open dan zie ik ook Mic2 staan maar waar zit die dan?
Op mijn front (kast) heb ik niets aangesloten want ik heb geen aansluitingen op mijn kast

/edit spelfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een klein vraagje die vast simpel te beantwoorden is.
wat houd die uber bios in?
ik zie het namelijk niet zitten om 4 delen door te spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een berichtje van mij.
ik heb net mijn mobo geupdate naar versie 1004.
alles zonder problemen.
alleen nou loopt mijn xp 2600 maar op 1,24 ghz.
iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
in de bios staat de fsb gewoon op 166 en de multi heb ik op 12.5 staan.
ik heb hem al op automatisch gehad en op handmatig.
hij blijft hem gewoon booten op 1,24 ghz ipv 2,04 ghz

edit:
als ik trouwens iets verander in de bios dan moet ik eerst helemaal de pc uitschakelen voordat ie opnieuw opstart.
na save & exit boot ie dus niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
dorkie schreef op 30 June 2003 @ 17:46:
[...]

hij zit in 38 (pink)
dit is volgens het boekje de Microphone. Het is gewoon echt te zacht.
Als ik de Nvidia console open dan zie ik ook Mic2 staan maar waar zit die dan?
Op mijn front (kast) heb ik niets aangesloten want ik heb geen aansluitingen op mijn kast

/edit spelfout
mic2 zit als connector op je mobo....

ik heb een xaser III kast en die heeft bovenop een mic ingang... daar kan je mic2 voor gebruiken.

hier dus:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mkorthuis/case/bovenkantusb.jpg

en dit zijn de connectoren die aan de binnenkant van mijn case zitten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mkorthuis/casemichiel/SIMG1401.JPG

die connectors op het 2e (vage) plaatje kan je dus aan je mobo bevestigen en dan heb je 2 microfoon ingangen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mkorthuis/case/Simg1288r.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 30-06-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

ZiPsop schreef op 30 juni 2003 @ 17:01:
[...]

Je kan het ook nog even met dat Asusupdate progje in windows proberen en dan gewoon de file update doen de internet update deed het niet bij mij (afgelopen zaterdag)
je kunt ook die file 1005**.bin renamen naar asus.bin en dan typ je dat in bij ALT+f2... heb ik ook gedaan, en dat werkte wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
[quote]Maestro.mosjuh schreef op 30 June 2003 @ 19:51:
[...]

quote]

off-topic: Mooi kasse zeg, moet ik maar even voor sparen dan.

on-topic: Maar is die MIC 2 harder in Volume?
Heb even een search over verschillende fora gedaan maar weinig resultaat.
Misschien maar even wachten op een update dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
dorkie schreef op 30 June 2003 @ 22:02:
[...]
off-topic: Mooi kasse zeg, moet ik maar even voor sparen dan.

on-topic: Maar is die MIC 2 harder in Volume?
Heb even een search over verschillende fora gedaan maar weinig resultaat.
Misschien maar even wachten op een update dan maar.
mic2 werkt hetzelfde als mic1..... en ik kan gewoon het volume instellen (d8 ik :P )

ik denk dat het een driver-probleem is ofzo....

offtopic:
buitenkant case
binnenkant case
paginas zijn wel verouderd......
(oa oud moederbord :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 30-06-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er hier een de luxe in combinatie met een logitech z-640 en kan me vertellen hoe die %$#%$# volgorde is van de plugjes op het mobo, k heb voor mijn gevoel alle opties wel gehad
boekje vam logitech vertelt me niet welke stekker wat is, dus ik zoek me suf
ik heb in elk geval 3 stekkers uit die logi.set. een zwarte een oranje en een groene.
iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

is dat ff toevallig :+

Afbeeldingslocatie: http://keez.ath.cx/kast.jpg

heb ik die nou net ook met idem plankje ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
KeeZ schreef op 30 June 2003 @ 22:42:
[...]

is dat ff toevallig :+

[afbeelding]

heb ik die nou net ook met idem plankje ;)
*only the best is good enough ;) *
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 22:17:
wie heeft er hier een de luxe in combinatie met een logitech z-640 en kan me vertellen hoe die %$#%$# volgorde is van de plugjes op het mobo, k heb voor mijn gevoel alle opties wel gehad
boekje vam logitech vertelt me niet welke stekker wat is, dus ik zoek me suf
ik heb in elk geval 3 stekkers uit die logi.set. een zwarte een oranje en een groene.
iemand een ideetje?
heb je al een search gedaan op de logitech site? misschien dat daar een uitgebreide handleiding te vinden is (ik moetst ook ff op de thermaltake site kijken voor de plugjes indeling)

[edit]
hierin staat wel iets van plugjes e.d.
http://www.logitech.com/p...ort/speakers/pdf/z640.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 30-06-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Tot gister had ik erg mooi geluid via de onboard sound, maar vandaag windowsupdate gedraaid, directx 9 gedownd en nu is het een en al ruis wat mijn oor treft :(. Ik heb al een herstelpunt geladen in winxp maar de ruis blijft ook na bios update naar 1005 en driver update. MObo temp is 25 en me cpu 31, dus te heet zal hij het ook niet hebben. Iemand nog een leuke tip (aub niet lees alle vorige topics)

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 19:00:
Dat zou ik ook wel eens willen weten

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

--------------------------------------------------------------------------------
lichtflits schreef op 30 juni 2003 @ 19:00:

meer mogelijkheden instellen voltages geloof ik

[ Voor 80% gewijzigd door hellegers op 30-06-2003 23:13 ]

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Evil M@V schreef op 30 June 2003 @ 23:11:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten
Vele malen meer instellingen voor zo'n beetje alles wat je kan bedenken in ieder geval... enne, testen kan geen kwaad hoor ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 19:31:
als ik trouwens iets verander in de bios dan moet ik eerst helemaal de pc uitschakelen voordat ie opnieuw opstart.
na save & exit boot ie dus niet.
Dat heb ik ook ja, nadat ik iets verander in m'n bios vwb fsb en multiplier settings, reboot m'n pc maar boot niet, leds van pc blijven branden. Na een complete shut down en restart boot ie wel weer gewoon. weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 07:30

Kr3Kr

Melpomene

Ik ben van plan zo'n mooi bordje te kopen, alleen nu zit ik ff te denken over die dual channel technologie... moeten de reepjes exact hetzelfde zijn?
Ik heb nl 2 reepjes oem 512 333mhz, alleen zijn ze niet identiek. ze hebben wel aan beide kanten chips zitten...
Gaat dat werken?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 29 June 2003 @ 20:26:
Ik krijg geen geluid uit de centerspeaker van mijn Creative 5100 5.1 speakerset icm mijn A7n8x deluxe rev 2.0.

In de Soundstorm controlpanel staat ie op 6 speakers, in de windows geluidscontrolpanel staat ie op 5.1 speakers.

Als ik de speakertest uitvoer hoor ik - afhankelijk van de instellingen - óf het centergeluid op normaal niveau óf voor 95% gedempt, maar altijd alleen uit de linker en rechter frontspeaker.

Ook als ik met de bij de mobo geleverde 5.1 WinDVD een dobly digital film afspeel krijg ik geen geluid over de centerspeaker.

Als ik bij de instellingen van WinDVD kijk staat de audio op "2 speakers" en surround, maar de "6 speakers (5.1)" optie is grijs.

Weet iemand hoe dit op te lossen? Heb de laatste drivers van Asus geinstalleerd.
Ik heb dus nu hetzelfde
het gekke is dat ik zekr weet dat ik voor de niewste Drivers gewoon Center hoorde zegge en nou is het net of ze wat mompeld :?

Ik nog is eve nagedacht, denk ik opeens van owjah ik heb ze niet meer op line-in en mic zitte, dus ik dat weer gedaan en dan is het wel goed, wat namelijk het geval is als ze via de andere connectoren inplugd dan zegt ze "centre"via de subwoofer daarom lijkt het dan zo gedemdt klinke, dus dat is de oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Kr3Kr schreef op 01 juli 2003 @ 11:22:
Ik ben van plan zo'n mooi bordje te kopen, alleen nu zit ik ff te denken over die dual channel technologie... moeten de reepjes exact hetzelfde zijn?
Ik heb nl 2 reepjes oem 512 333mhz, alleen zijn ze niet identiek. ze hebben wel aan beide kanten chips zitten...
Gaat dat werken?
'in princiepe' zou het gewoon moeten werken. net zoals dat je op een 'normaal' bordje (zonder dc) 2 verschillende reepjes kan gebruiken.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.