Asus A7N8X Deluxe met geruis in het geluid

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Ik gebruik het onboard sound, Soundstorm op dit bordje. Probleem is dat ik constant geruis hoor in mijn hoofdtelefoon. Dit geruis gaat mee met de bewegingen van de muis, je hoort de HD erin kraken enzovoort 8)7

Op internet vond ik deze thread in een nieuwsgroep. Deze mensen blijken hetzelfde probleem te hebben zoals ik. Maar een oplossing hebben ze nog niet gevonden...

Wat ik al gedaan heb:

-Nieuwste bios geflashed
-Asus drivers en Nvidia drivers getest
-Andere hoofdtelefoon geprobeerd

Heeft er iemand hetzelfde probleem en al een oplossing gevonden voor dit toch redelijk irritant probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

dat vraag je best hier : Groot Asus A7N8X Topic

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Dat heb ik al gedaan :) Maar daar kom ik niet echt verder. Aangezien het een redelijk groot probleem (veel mensen hebben het) blijkt te zijn, heb ik maar een nieuw topic geopend, in de hoop dat ik hier een oplossing krijg voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78258

Sja, het analoge geluid wordt nog steeds verzorgd door de Realtek ALC650, kwalitatief is deze chipset klote.
Koop een Dolby Digital decoder, dan ben je van het geruis af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

*kug kug kug kheb nog een creative live liggen kug kug kug *

mare als het goed is word alles tog gedaan door de nvidia sound storm of zit die hier niet op /?

ik heb zelf een epox 8RDA+ en het geluid hier van (getest op een prof 5.1 setje en en augy 1 ) het geluid was gewoon echt 10x zuiverder dan die augy _/-\o_
mare het lijkt mij dat die asus het zelfde soort geluid moet geven dan tog ?

[ Voor 43% gewijzigd door Shunt op 09-03-2003 13:02 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Shunt schreef op 09 March 2003 @ 12:58:
*kug kug kug kheb nog een creative live liggen kug kug kug *
Ik ook 8) Maar het geluid van Soundstorm zou toch veel beter zijn en toch zeker zonder geruis :(
mare als het goed is word alles tog gedaan door de nvidia sound storm of zit die hier niet op /?

ik heb zelf een epox 8RDA+ en het geluid hier van (getest op een prof 5.1 setje en en augy 1 ) het geluid was gewoon echt 10x zuiverder dan die augy _/-\o_
mare het lijkt mij dat die asus het zelfde soort geluid moet geven dan tog ?
Dit zou idd ook zo zuiver moeten zijn, maar dit blijkt dus niet te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 07-06 21:45

Shunt

Boe

uit :
http://www.active-hardwar...views/mainboard/a7n8x.htm
Audio

The Asus A7N8X's audio circuitry is based around a Realtek ALC650 sound-chip. The ALC650 supports AC3, Dolby digital and 5.1 Surround Sound, and allows users to hook-in upto six audio channels, including a center base channel.

From a fidelity standpoint, the Realtek AL650 is quite good at what it does, and should satisfy most users.
niet echt een super geluid dat er uit komt dus

[ Voor 8% gewijzigd door Shunt op 09-03-2003 13:20 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78258

Dolby Digital encoding van de Soundstorm is alleen van toepassing als er een Dolby Digirtal encoder achter hangt(dan is het geluid echt goed, even goed als een Audigy)
Analoog gezien blijft het klote omdat er gebruikt wordt gemaakt van de D/A converter van de ALC650 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Is je computer wel op een geaard stopcontact aangesloten? Als je kast aan de achterzijde namelijk helemaal onder stroom staat door een niet-geaard stopcontact veroorzaakt dit heel veel interferentie op de audiopluggen op het moederbord. Ik heb dit probleem bij een vriendin van me ook gehad toen ik daar een computer voor bouwde met een ASUS A7N8X.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
--MeAngry-- schreef op 09 maart 2003 @ 13:44:
Is je computer wel op een geaard stopcontact aangesloten? Als je kast aan de achterzijde namelijk helemaal onder stroom staat door een niet-geaard stopcontact veroorzaakt dit heel veel interferentie op de audiopluggen op het moederbord. Ik heb dit probleem bij een vriendin van me ook gehad toen ik daar een computer voor bouwde met een ASUS A7N8X.
Jup, mijn computer is aangesloten op een geaard stopcontact. Ik heb voor alle zekerheid mijn moederbord eruitgehaald (zodat het nergens contact mee maakt) en dan het geluid nog eens getest. Resultaat: het geruis blijft.

PS: neem een 9800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33102

ik heb hetzelfde aan de hand gehad. Bij mij was het opgelost door de lijningangen die ik niet gebruikte te dempen (mute aanvinken) in de Nvidia nforce bedieningspaneel. (Vooral de Line In zorgde bij mij voor ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 13:17
Anoniem: 33102 schreef op 09 March 2003 @ 18:11:
ik heb hetzelfde aan de hand gehad. Bij mij was het opgelost door de lijningangen die ik niet gebruikte te dempen (mute aanvinken) in de Nvidia nforce bedieningspaneel. (Vooral de Line In zorgde bij mij voor ruis)
hielp hier ook bij een A7V266 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Anoniem: 33102 schreef op 09 March 2003 @ 18:11:
nope, het helpt niet. Er gaat wel al een piepend geluid weg als ik de Line in mute. Maar het geruis dat blijft :(
Als ik games speel, films, mp3's beluister dan heb ik er geen last van hoor. Maar als het geluid hoort stil te zijn, dan hoor ik irritant geruis. Dat geruis gaat mee met de bewegingen van mijn muis, je hoort de HD er in "kraken".

Op het forum van Nforcershq staat er ook een topic over "crackling noise".

[ Voor 11% gewijzigd door RumaNoV op 09-03-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 15:18
Ik heb het probleem net omgekeerd, bij splinter cell na een half uur begint het ineens enorm te kraken en als ik het afsluit houd dat op en met winamp/media player heb ik dan perfect geluid :S
Ook bij CS krijg ik ruis als ik een tijd speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Klippy

Still Game

Ik schop dit topic ff voorzichtig...

Is het inmiddels opgelost?

Want ik heb precies hetzelfde LiquidSilver in "Groot Asus A7N8X Topic Deel 2"

In dat topic saan 2 mogelijke oplossingen, zal morgen ofzo eens proberen, maar aangezien dit topic vrij dood is vraag ik me af of het nu weg is bij jou?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Het geruis is niet opgelost bij mij. Alhoewel het met de drivers van realtek (http://www.realtek.com.tw...px?series=8&Software=True) veel beter ging. Geruis was minder (was er nog steeds), maar de geluidskwaliteit is ook minder met realtekdrivers.

Conclusie bij mij was: sblive er terug in, soundstorm disable en probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had het ook, maar directx9a verhielp dat probleem. Nu heb ik alleen een instabiel systeem en ik moet nog een beetje uitvogelen wat er mis is. Zelfs memtest crashed. Errug kut en dit terwijl de temps van mobo(25) en cpu(40) niet hoog ofzo zijn... Gekke is ook dat ik nooit een BSOD krijg maar dat de computer gewoon niet meer reageert. En soms ook signaal videokaart weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

ik kreeg altijd gekraak als ik een DVD film afspeelde. Na 5-10 min DVD kijken begon het geluid te kraken. Het lag niet aan het programma omdat ik bij PowerDVD en WinDVD hetzelfde probleem had.
Voor de rest had ik geen gekraak. Spelletjes speel ik niet (meer), dus weet niet of ie dan ook gekraakd zou hebben.
Nadat ik een clean install van windowsME had gedaan was alles weer ok: geen gekraak meer.
Het verschil:
• ik heb nu directx8.1 geinstalleerd (voorheen was dat 9.0)
• ik heb de nieuwste nforce2 drivers geinstalleerd, ipv de asus driver cd
• heb de 3com lan geinstalleerd maar nu zonder diagnostische blabla

Dus ik denk dat het probleem bij mij aan een van die 3 dingen lag.

Voor de duidelijkheid:
• mijn PC is niet geaard
• ik heb mijn stereotoren op de PC aangesloten (op de line-out connector)
• hoorde geen geruis als ik muis bewoog
• ik heb geen cd-audio kabeltje in m'n pc

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 70038 op 27-03-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:22

Klippy

Still Game

DRaakje schreef op 27 March 2003 @ 00:00:
Ik had het ook, maar directx9a verhielp dat probleem. Nu heb ik alleen een instabiel systeem en ik moet nog een beetje uitvogelen wat er mis is. Zelfs memtest crashed. Errug kut en dit terwijl de temps van mobo(25) en cpu(40) niet hoog ofzo zijn... Gekke is ook dat ik nooit een BSOD krijg maar dat de computer gewoon niet meer reageert. En soms ook signaal videokaart weg :(
Had je PRECIES hetzelfde?

Dus je hoort je HD en je monitor om het maar ff zo te zeggen en (alleen door koptelefoon) als er verder bijna geen geluid is?

Edit: DX9.0a helpt niet :(

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 27-03-2003 00:44 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Ja als ik bijvoorbeelde scrolde hoorde ik mezelf scrollen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je geluiden van binnen in je PC hoort kan het zijn dat je een analoog CD-audiokabeltje gebruikt van je Cd-rom naar je mobo! Dit had ik ook bij een oude computer hier, als je die optische muis bewoog begon het signaal op de Cd-in te zoemen. Als ik het volume van de CD-audio dan op mute zette, hoorde ik niets meer.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59403

Ik heb ook het probleem dat tijdens het spelen van bijv. Max Payne of SOF mijn geluid erg kraakt. Bij het afspelen van mp3's echter geen enkel probleem! Nieuwste bios ---> geen verbetering... Nieuwste nforce drivers ---> geen verbetering.. Bij mij zitten de speakers gewoon op de ingang van het mb. Wat kan bij mij het probleem zijn?
Mijn PC zit niet aangesloten op een geaard stopcontact, hoe kan ik deze het beste aarden zodat ik alvast nog een oorzaak kan uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9462

Eerder in de topic werd een decoder er aan hangen gesuggereerd... maar dit werkt niet... ik heb het geprobeerd. ook ik heb het probleem met splinter cell. Maar dat vnd ik nog mee vallen. gewoon spel opnieuw opstarten. Maar bij metal gear solid 2 werkt het gewoon al vanaf het begin niet. de intro kraakt al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Op het Nforceforum werd een mogelijke oplossing gevonden voor het "crackling"probleem. Ik heb het hier natuurlijk ook uitgeprobeerd en sindsdien geen problemen meer ondervonden :D

De oplossing staat hier .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damn.... bij mij is het probleem nog niet opgelost. Gebruik jij ook digitaal uit en encoder aan Rumano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga in elk geval kijken of het probleem zich nog bij Splintercell voordoet. Iemand dit al getest met metal gear solid 2 substance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Gebruiken jullie WinXP of andere windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Hey Robszombie, bij mij is het probleem nog niet opgelost. Ik juichde iets te vroeg :(

Ik gebruik gewoon een analoge koptelefoon (werkt perfect, getest op ander systeem).

Ondertussen heb ik niet stilgezeten en vanalles getest:

Win98se geinstalleerd --> Geruis blijft
Rounded cables vervangen door gewone platte --> Geruis blijft
Andere HD --> Geruis blijft
Andere Vga kaart --> Geruis blijft
Apic in bios gedisabled maar niets helpt...

Het hangt ondertussen sterk mijn voeten uit en wil dan ook zo vlug mogelijk af van dit moederbord. Ik ga garantie gaan claimen bij de winkel waar ik het mobo gekocht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 22:32
Ik heb ergens gelezen dat je, om het op te lossen, in de instellingen van nvidia soundstorm (dat configproggie) een omgeving moest instellen (het maakte niet uit welke).

Bij de meesten werkte dit, ik hoop voor jullie ook!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik ook al geproberd om omgevingsgeluiden aan te zetten en werkte niet. Ik gebruik inderdaad de soundsorm op een dolby digital decoder. Daarom is dit mobo the only one for me. Heeft als enige de mogelijkheid om met digitaal coax kabel surround geluid te krijgen. Ik kijk 3 keer per dag of er al nieuwe drivers zijn voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bah... nog steeds geen update... Schiet ook niet op zo.... Ik gok er op dat in elk geval bij hett uitkomen van hun nieuwe moederborden ze ook nieuwe drivers releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heej mensen met bovenstaande problemen. check deze pagina. Nvidia komt binnenkort met drivers uit die deze problemen zouden moeten oplossen. Ze worden nu alleen nog op WHQL getest ofzoiets.

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=11247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej RumanoVVV als je nu je moederbord inwisseld krijg je spijt. sinds 27 maart zijn ze al aan het WHQL testen. De drivers komen er aan. Ze zijn speciaal voor de audio issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 20:31
Ik heb ook op sommige mobo's problemen gehad met ruis enzo, en meestal verhielp het door alle kanalen die niet nodig zijn op mute te zetten. Vooral het micro kanaal, waar dan niets op aangesloten is zorgt voor problemen. Ook line-in, analog cd-in, aux-in afzetten

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Anoniem: 9462 schreef op 11 april 2003 @ 01:17:
Heej RumanoVVV als je nu je moederbord inwisseld krijg je spijt. sinds 27 maart zijn ze al aan het WHQL testen. De drivers komen er aan. Ze zijn speciaal voor de audio issues.
Ik ga nog effe wachten op de nieuwe drivers, maar als dit mijn probleem niet oplost, dan vliegt het })

Wel ben ik bang van dit:

"Noise pickup from poor motherboard design. This one isn't fixable as it would have needed to be caught when the layout was done. This is the whir, hums, and pops you hear when drives, graphics cards, and the like power up."

Dit is denk ik ongeveer mijn probleem, ik hoor de HD, de muisbewegingen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow? bij mij gin g het een keer een beetje kraken toen ik een vodoo 5 pci er bij had gekocht voor dualmonitor doeleinden. Later bleek het er aan te liggen dat mijn voeding te weinig watt was. Die was ook maar 230 watt. Maar ik weet bij het gekraak dat het niet door mun moederbord komt omdat het echt bij sommige spellen is. Ik heb trouwens net nog 45 minuten Splintercell gespeeld en hij is niet gaan kraken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 12:50
Ik had pas nog de nieuwste Nvidia drivers voor m'n A7N8X Deluxe gedowned, maar ik heb vandaag weer eens een Windows-update (voor Win XP Pro) gedraaid.

En daar zat werdt dus een nieuwe sound driver aangeboden. :P

Sindsdien geen irritant geruis meer tijdens HD activiteit of muisscroll.
Update lijkt dus te werken.

Eindelijk !! _/-\o_ _/-\o_

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Klinkt leuk, maar ik krijg em niet op de windows update :(
Kan je em ergens plaasten waar ik em kan downloaden pleaseeee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 08-06 12:50
RumanoVVV schreef op 21 april 2003 @ 13:48:
Klinkt leuk, maar ik krijg em niet op de windows update :(
Kan je em ergens plaasten waar ik em kan downloaden pleaseeee :)
Ja, dat is nou net het nadeel van de Windows-update, je krijgt er geen .exe bij maar het wordt direct geinstalleerd.

Ik zou dus niet weten hoe ik die ergens moet plaatsen.

Wel vreemd dat jij de update niet ziet. Heb jij ook Windows XP PRO (Engels)??

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Ik heb windows XP pro, maar wel de NL. Kun je is effe iets testen voor mij?

Hang eens een koptelefoon op je analoge uitgang en zet het volume volledig open. Hoor je dan nog enig geruis, gekraak?

Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83433

Ik heb hetzelfde probleem gehad met m'n AC'97 onboard adapter. Uiteindelijk opgelost door het Aux kanaal te muten. Het Aux kon ik via advanced settings zichtbaar maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
De winXP update:

NVIDIA Corporation Media Driver Version 5.10.2934.0

Staat in driverupdates.
Ik heb um eventueel als ace, maar ik weet niet of je hem zo kan installen (zit wel een .inf bij).
Als je die ace wilt hebben (585 KB), geef maar een gil.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21767

TSS_Droopy schreef op 20 april 2003 @ 23:39:
Ik had pas nog de nieuwste Nvidia drivers voor m'n A7N8X Deluxe gedowned, maar ik heb vandaag weer eens een Windows-update (voor Win XP Pro) gedraaid.
Heb je die drivers van de ASUS of van de Nvidea site geleeched?
u-r-elletje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
hmmm hier hielp die updat niet echt veel.
Ik heb nu een minimale (ruis):(static poping) als ik Master volume op 50 % zet en dan verder het volume aanpas met wave volume.
Beetje jammer.

Weet iemand of er een manier is om je analoge koptelefoon aan te sluiten op de sp/dif uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3758

Ik had dit probleem alleen als ik die cd audio kabeltjes aansloot op m`n cdrom of DVD...

sleur die los en je hebt nergens last meer van :)

zit wel een hele nare latency tussen de line in en de digital out trouwens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
NOVA_SuicideCrew schreef op 23 April 2003 @ 13:13:
De winXP update:

NVIDIA Corporation Media Driver Version 5.10.2934.0

Staat in driverupdates.
Ik heb um eventueel als ace, maar ik weet niet of je hem zo kan installen (zit wel een .inf bij).
Als je die ace wilt hebben (585 KB), geef maar een gil.
SCREEAAAMMM >:)

Kan je me ze opsturen naar gamer4ever@pandora.be?

Bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door RumaNoV op 23-04-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epjwpsvk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik had eerst ook flinke ruis als ik battlefield aan het spelen was. Nu heb ik via de windows update site nieuwe driver gedownload en ik heb helemaal geen ruis meer :)
Ik heb asus a7n8x deluxe en windows xp draaien.

AMD Athlon64 2800+, Asus K8V, 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (PMI), (2x Hitachi Deskstar 7K250 80GB (7200RPM, SATA, 8MB) Raid 0, Club3D GeForce FX5900 XT 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
RumanoVVV schreef op 23 April 2003 @ 17:46:
[...]

SCREEAAAMMM >:)

Kan je me ze opsturen naar gamer4ever@pandora.be?

Bedankt :)
You have mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Bedankt :) Ik zal ze vanavond eens uittesten en hopelijk werken ze. Ik post het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Ik heb dit probleem niet, net een 5.1 setje gehaald. Volume vol maar geen geruis.
Ik gebruik wel de analoge uitgangen en niet die in het boekje staan want dat werkte niet.

Ik heb deze truc gebruikt:
-Open je nForce Soundstorm bedieningspaneel.
-Ga naar het 2e tabblad "Speakersinstelling".
-Klik vervolgens op de "Wizard Speakerinstelling" en klik op Volgende.
-Zet bij het volgende scherm alle twee vinkjes aan en sluit je kabels ook op deze manier aan, dus je achterspeakers (zwarte plug ) sluit je aan op je "Line-in" (blauw), je frontspeakers (groene plug) op de "Line-out" (groen) en je centerspeakers (oranje plug) op de "Microphone" (roze).
-Klik op Volgende en geef aan dat je 6 speakers hebt. Nadat je weer op volgende hebt geklikt selecteer je ook die 2 vinkjes weer, daarna kies je voor dolby digital ondersteuning. Bij de laatste optie van de wizard heb ik de tweede optie gekozen.
-Zorg ook dat de "Matrix" knop op je centerspeaker NIET is ingedrukt.

Dus de oranje ingang voor je "Center/LFE (bass)" en de paarse ingang voor je surround/achterspeakers gebruik je niet en heb je dus vrij.

Bij mij is de volgorde anders maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 14:35

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij geeft dit ook een verbetering, maar ik heb juist voor de deluxe uitvoering gekozen omdat ik dan deze truuk niet hoefde te doen. Dan kan ik m'n microfoon ook continu aangesloten laten.

Het updaten van de NVidia driver gaf bij mij geen verbetering.

[ Voor 17% gewijzigd door Coenen op 25-04-2003 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Spijtig genoeg heb ik geen surround setje. Ik moet het doen met een simpele (maar toch wel goede :p) koptelefoon. En hier is er constant geruis in, echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Laatst online: 01-01 18:10
RumanoVVV schreef op 01 april 2003 @ 19:33:
Op het Nforceforum werd een mogelijke oplossing gevonden voor het "crackling"probleem. Ik heb het hier natuurlijk ook uitgeprobeerd en sindsdien geen problemen meer ondervonden :D

De oplossing staat hier .
Lijkt bij mij idd. te werken! :) Alleen nog wat lichte ruis op achtergrond, maar ja connectie direct op koptelefoon blijft natuurlijk analoog, dus 'static' van het systeem zal altijd wel wat op de audiokabel storen. Kheb overigens ook line-in, cd & aux gemute kan nooit kwaad (vooral aux gaf bij mij extra ruis).

Ben benieuwd of komende drivers een dergelijk probleem gaan oplossen. Ik vraag me af of je dan je sys zelf weer terug moet zetten naar 'ACPI uniprocessor pc' om hun fix te laten werken :r
g'd luck

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
Leuk om te horen dat het bij jou werkt :)

Maar bij mij werkte het echter niet en ik heb dan maar direkt drastisch maatregelen genomen. De winkel waar ik het bord kocht wou dat ik heel mijn computer binnenbracht en dan zouden zij testen of er daadwerkelijk geruis in zat.

Maar om mijn computer daar binnen te doen had ik niet echt veel zin in.

Kheb nu een Abit NF7-S en Soundstorm werkt hierop perfect, geen enkel geruis.

Het zal prolly toch iets met die Asus geweest zijn, fabrikagefout ofzo. Maar dat kan mij niet meer schelen, dat zijn kopzorgen voor de nieuwe eigenaar })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
RumanoVVV schreef op 12 May 2003 @ 00:04:
... kan mij niet meer schelen, dat zijn kopzorgen voor de nieuwe eigenaar })
hihi, altijd prettig als je iemand anders jouw probleem overneemt/ wegneemt/ op zich neemt ;) Good for you :)

Toch blijft het een vaag plobleem, omdat het pas na een tijdje (gamen) begint.
Lijkt mij dat de apparaten óf de soundstorm zelf(!) die met elkaar een IRQ sharen, hun IRQ requests niet vrijgeven, waardoor deze port wordt bezet/vertraagd en dit 'geknerp' (vervorming door signaal interferentie) tot gevolg heeft.
Vink zelf wel een aardige theorie. 8)7 Zeker omdat meen ik de ACPI juist tot taak heeft om oa. IRQ requests te managen... blijkbaar pakt de "advanced configuration and power interface (ACPI) pc" driver - bij mij - de verdeling beter op. :)

De (analoge) sound van de soundstorm vind ik trouwens veel rijker/ voller dan mijn oude Live! Ook het controlpanel is veel beter/ overzichtelijker, mét meer opties. Dus ben blij dat onboard sound eindelijk volwassen lijkt te zijn geworden. :)

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
RumanoVVV schreef op 12 mei 2003 @ 00:04:
.... Leuk om te horen dat het bij jou werkt :) })
<off topic>
RumanoVVV, ik zie dat je een enermax350W hebt. Welk type? Is dat een goeie? Waar kan je die het beste -rond Adam- kopen (service+prijs)?
Mijn voeding lijkt voor mijn huidige sys wat magertjes: soms krijgt USB geen spanning bij cold boot en als ik dan na boot in XP bv. de voeding van mijn DVD eruit trek (en er weer in stop!), dan komt USB weer tot leven!... Klinkt als gebrek aan voldoende voeding, toch? :?
< /off topic>

Grappig dat jouw Abit boardje dit probleem niet heeft, want ik had begrepen dat de nForce2 boardjes bij 'alle fabrikanten' volgens ref. design zijn geproduceerd.

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
<off topic>
Deze voeding heb ik. Ik ben er zeer tevreden over, stabiele voltages en zeer stil. Ook de lengte van de kabels is zeer goed voor een grote case + ze zijn mooi gebundeld :)

Ik ken echter geen winkel in A'dam, vermits ik in België woon ;)
</off topic>
Grappig dat jouw Abit boardje dit probleem niet heeft, want ik had begrepen dat de nForce2 boardjes bij 'alle fabrikanten' volgens ref. design zijn geproduceerd.
Dat dacht ik nou net ook. Maar het valt mij wel op dat de socket op het Abit bord verder verwijdert is van het geluid. Mss stond de socket op het Asus bord te dicht tegen de geluidsbron en trad er zo interferentie (bestaat dit? 8)7 )op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relix
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

ik heb hetzelfde als ik een half uurtje half-life speel ofzo. dan sluit ik half-life af en in winamp heb ik perfect geluid, maar de windows-geluidjes (bv bij afsluiten) zijn dan nog steeds vol ruis :(

If you come here... you'll find me... I promise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 22:35
... niet verder gekeken dan mn neus lang is :>

[ Voor 81% gewijzigd door Lord_Gaav op 27-05-2003 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 12:25

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Bij mijn 5.1 set doen of de achterspeakers het en dan de center niet
of
de center wel en de achterspeakers niet... Ik heb alle instellingen geprobeerd...
NOVA_SuicideCrew schreef op 24 april 2003 @ 18:40:
Ik heb deze truc gebruikt:
-Open je nForce Soundstorm bedieningspaneel.
-Ga naar het 2e tabblad "Speakersinstelling".
-Klik vervolgens op de "Wizard Speakerinstelling" en klik op Volgende.
-Zet bij het volgende scherm alle twee vinkjes aan en sluit je kabels ook op deze manier aan, dus je achterspeakers (zwarte plug ) sluit je aan op je "Line-in" (blauw), je frontspeakers (groene plug) op de "Line-out" (groen) en je centerspeakers (oranje plug) op de "Microphone" (roze).
-Klik op Volgende en geef aan dat je 6 speakers hebt. Nadat je weer op volgende hebt geklikt selecteer je ook die 2 vinkjes weer, daarna kies je voor dolby digital ondersteuning. Bij de laatste optie van de wizard heb ik de tweede optie gekozen.
-Zorg ook dat de "Matrix" knop op je centerspeaker NIET is ingedrukt.

Dus de oranje ingang voor je "Center/LFE (bass)" en de paarse ingang voor je surround/achterspeakers gebruik je niet en heb je dus vrij.

Bij mij is de volgorde anders maar het werkt wel.
Als je dit doet, micro en line-in gebruiken voor de speakers. Hoe moet je dan je Microfoon aansluiten? En als je de line-in al gebruikt voor een ander apparaat (in mijn geval een TV kaart van Hauppauge)

Kan je dan de oranje en paarse voor deze gebruiken? Want ik gebruik mijn microfoon en line-in dus al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Probeer in elk geval even of dat zo wel werkt. Kun je dan proberen met 1 plug wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

'k Had hetzelfde probleem bij een Aldi PC.
Na installatie van drivers + software bleken de speciale 3 uitgngen voor 5.1 gelud wél te werken.
(wel 6 speakers kiezen, niet laten muten)

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 12:25

niq

Eet nooit gele sneeuw!

NOVA_SuicideCrew schreef op 03 June 2003 @ 20:40:
Probeer in elk geval even of dat zo wel werkt. Kun je dan proberen met 1 plug wijzigen.
Vervelend, als ik de center speaker aansluit op de mic ingang (roze), doen alle boxen het goed.

Helaas krijg ik dan mijn microfoon niet meer aan de praat. Ik heb hem in de vrije ingangen getest, maar er wordt geen geluid opgenomen. Ook niet als ik de line-in gebruik... Is dit ergens inte stellen, zodat de microfoon via oranje doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

Mic gewoon voor microfoon gebruiken.

Is inderdaad in te stellen, ik dacht bij eigenschappen (XP)
't is niet mijn PC geweest nl.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
niQ2001 schreef op 03 juni 2003 @ 22:16:
[...]

Vervelend, als ik de center speaker aansluit op de mic ingang (roze), doen alle boxen het goed.

Helaas krijg ik dan mijn microfoon niet meer aan de praat. Ik heb hem in de vrije ingangen getest, maar er wordt geen geluid opgenomen. Ook niet als ik de line-in gebruik... Is dit ergens inte stellen, zodat de microfoon via oranje doet....
Je kunt in het nForcebedieningpaneel instellen waarmee je wilt opnemen, line in wordt gebruikt als gedigitaliseerde input.

Ik zou zeggen try all!
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

Ik heb dit bord ook de deluxe versie. Ik krijg helemaal geen geluid uit de onboard soundcard. Hij staat gewoon op auto in de bios en ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd en windows XP ziet de geluidskaart gewoon goed alleen komt er geen geluid uit de normale poort maar ook niet uit de surround poorten.

Wie weet wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Heb je de audio wizard van het NForce Panel al geprobeerd?
Als je die doorloopt moet in een mum van tijd audio hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

ja dat heb ik allemaal al geprobeerd.. heb alle instellingen gehad en alle nieuwste drivers erop gezet maar hij geeft geen geluid. en het ligt niet aan de boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Misschien handig om hier verder te discussieren :) namelijk:

Asus A7N8X (Deluxe) [Ervaringen] - Deel 4

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik schop dit nog ff omhoog want er is iig nog geen oplossing voor de redding die hierboven staat gemeld is een ander iets.
er zijn 2 problemen met die soundstorm audio 2:
1: je hoort alles wat je met je pc doet hdd laden cpu laden enz
2: na een tijdje een spel te gespeelt hebben begint het geluid ineens heeel erg te kraken.
Dit zijn dus 2 totaal verschillende problemen waarbij de 2e al opgelost schijnt te zijn met de boven genoemde oplossing!

en toch wil ik van dat gekraak af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Daar wil ik ook nog steeds vanaf, ik had eerst een rev1.04 met kraak probleem 1 nu heb ik een rev2.0 met nog steeds gekraak. Zoals hier boven al aangegeven is het gebruiken van je microfooningangn en line-ingang een oplossing. Ik zelf word hier niet blij van, maar goed het is een verbetering.
Van Kraak-Probleem 2 heb ik nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

KiLLaHc5 schreef op 23 July 2003 @ 03:06:
Ik schop dit nog ff omhoog want er is iig nog geen oplossing voor de redding die hierboven staat gemeld is een ander iets.
er zijn 2 problemen met die soundstorm audio 2:
1: je hoort alles wat je met je pc doet hdd laden cpu laden enz
2: na een tijdje een spel te gespeelt hebben begint het geluid ineens heeel erg te kraken.
Dit zijn dus 2 totaal verschillende problemen waarbij de 2e al opgelost schijnt te zijn met de boven genoemde oplossing!

en toch wil ik van dat gekraak af!!
ik heb dus nog steeds last van probleem 2 (probleem 1 nooit gehad)

deze link gevonden naar een ander topic:

http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=11366.

werkt niet :(
Anoniem: 78258 schreef op 09 maart 2003 @ 13:42:
Dolby Digital encoding van de Soundstorm is alleen van toepassing als er een Dolby Digirtal encoder achter hangt(dan is het geluid echt goed, even goed als een Audigy)
Analoog gezien blijft het klote omdat er gebruikt wordt gemaakt van de D/A converter van de ALC650 chipset
dit snap ik niet helemaal :? als ik die decoder niet heb, en gewoon een 4.1 setje op mijn mobo heb aangesloten dan heb ik dus geluid van de Alc650 ? (kan wel kloppen want het is vrij bagger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ik heb het probleem als ik de audiokabel van de tv-kaart in de line-in doe van mn onboard geluidskaart, en dus als ik het kabeltje eruit haal is het probleem opgelost.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Volgens mij als je juist de analoge lijnen gebruikt maak je gebruik van de Soundstorm... digitaal is namelijk gewoon doorsluizen naar een externe decoder.

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

even een klein kickje, er waren meer mensen met dit probleem, maar lang niet iedereen heeft gepost hoe het is opgelost, mischien rollen daar nog bruikbare tips uit, wordt er wel een beetje moe van namelijk (anders moet ik toch maar een andere geluidskaart kopen, terratec of audigy ofzo)

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 16:17

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Als je een onboard kaartje gebruikt, dan kan het zijn dat je analoge ingangen gestoord worden door de andere chips en dergelijke op het moederbord. Zet in de mixer alle ingangen op mute die je niet gebruikt, dit scheelt al enorm. En wil je het echt zo min mogelijk, dan moet je toch echt een betere geluidskaart kopen, of een exerne nemen.

Als je alleen digitale bronnen gebruikt, en digitaal uitstuurd zou je het probleem niet mogen hebben... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Interessante draad, ik heb er ook schrikbarend veel last van en dat is misschien een reden om hem weg te doen!

Beetje een late schop hier, maar ik vond het te vermelden waard.

En ik draai laatste drivers, directx9.0 en nieuwste bios. Dus een oplossing is er nog steeds niet echt.

Straks als ik thuis ben even de rest van de ingangen muten, maar dat is volgens mij al zo. Soundstorm rulez echt boven Audigy vind ik dus dan wordt het weer een andere plank dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik kreeg afentoe na een aantal uurtjes winamp te hebben gebruikt ook last van vervormingen. Na een aantal keer ontdekte ik dat dit effect optrad nadat ik met een draadloze telefoon achter m'n pc had zitten bellen. (de reden dat ik dit niet meteen door had was dat ik het volume laag draaide voor telefoongesprek en pas na kwartiertje ofzo weer openschroefde)

Het lijkt er sterk op dat een externe storingsbron (telefoon in mijn geval) het een en ander in de war kan schoppen.

Na een reboot waren alle problemen weer opgelost, sinds ik niet meer draadloos bel achter m'n pc hebben de problemen zich ook niet meer voorgedaan.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethoxyethanol
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11-2019
Je kan wel heel ver gaan om een topic van september wat leven in te blazen ;) Maar ja, ASUS A7N8X Deluxe geluid tijdens typen blijft hangen.

Check die eens uit, heb zelf gepost. Laat me weten of het werkt. iig bij mij wel.
-Ethoxyethanol-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Hallo, ik heb een ASUS A7N8X Deluxe en mijn broertje ook ASUS A7N8X Deluxe, verder zijn de systemen bijna iedentiek. (andere HD, ik 1x512ddrpc2700 en broertje 2x256ddrpc3200DC en andere voeding, ik heb een Aopen en mijn broertje noname voeding) Systeem: amd xp2500+ / radeon 9600pro.

Nou is de probleem dat het geruis bij mij al na 20/30 minuten begint en bij mijn broertje na 3+ uur. Is het nou dat mijn moederbord stuk is, of heeft mijn broertje geluk met zijn asusje?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92021

Ik heb dus ook heel even "genoten" van het on-board geluid van mijn AsusA7V8X, en wat was ik blij toen ik mij creative extigy binnen kreeg, een werkelijke wereld van verschil. Het is voor mij een aanleiding om geen on-board sound meer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 13:17
zpolat schreef op 24 februari 2004 @ 19:19:
Hallo, ik heb een ASUS A7N8X Deluxe en mijn broertje ook ASUS A7N8X Deluxe, verder zijn de systemen bijna iedentiek. (andere HD, ik 1x512ddrpc2700 en broertje 2x256ddrpc3200DC en andere voeding, ik heb een Aopen en mijn broertje noname voeding) Systeem: amd xp2500+ / radeon 9600pro.

Nou is de probleem dat het geruis bij mij al na 20/30 minuten begint en bij mijn broertje na 3+ uur. Is het nou dat mijn moederbord stuk is, of heeft mijn broertje geluk met zijn asusje?
lijkt heel erg op een Southbridge die te warm wordt :)
Anoniem: 92021 schreef op 24 februari 2004 @ 19:56:
Ik heb dus ook heel even "genoten" van het on-board geluid van mijn AsusA7V8X, en wat was ik blij toen ik mij creative extigy binnen kreeg, een werkelijke wereld van verschil. Het is voor mij een aanleiding om geen on-board sound meer te nemen.
tis maar goed dat het hier dan over de A7N8X Deluxe gaat ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Crash op 24-02-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Om wat voor geruis gaat het hier nou, want ik heb dus ook wel een klein beetje ruis als ik mijn speakers (creative fps1600) erg hard zet, en ruis wordt natuurlijk ook meer als ik ze echt super hard zet. Maar als ik hem gewoon aan zet heb ik eigenlijk nergens last van. Als ik de kabels tussen speakers en pc weg haal is ruis ook weg, dus ligt niet aan de speakers denk ik.
(heb pc niet geaard... moet ik binnekort maar eens ff proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het geruis is meer een soort geratel, je hoort je HD activiteit en Proc activiteit of het bewegen van je muis.
IK hoor niks op m'n fronts, wel op m'n center en rear speakers.
Als Ik de line in en microfoon in gebruik dan is het geratel/geruis een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Ik heb ook al last van ruis en popjes tijdens het booten, southbridge denk ik toch snel te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tis maar goed dat het hier dan over de A7N8X Deluxe gaat
Met exact dezelfde geluidschip, dat had ik van te voren wel even nagekeken, en als je een heeeeel klein beetje op de hoogte zou zijn had je dat ook geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 92021 schreef op 25 februari 2004 @ 13:33:
[...]

Met exact dezelfde geluidschip, dat had ik van te voren wel even nagekeken, en als je een heeeeel klein beetje op de hoogte zou zijn had je dat ook geweten.
Die N == nForce == SoundStorm bij een Deluxe ;) Jij hebt waarschijnlijk gewoon een Realtek ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik heb de Abit NF7-S, en heb hetzelfde probleem...
heb gisteren naar aanleidinge van deze topic heel wat gezocht, o.a. op nforcershq.
ik heb die ACPI <=> APCI truck toegepast zonder resultaat, nieuwste sound drivers (4.09)
heb zowiezo al laatste BIOS. dus ik denk dat het een prob is wat niet snel zal opgelost worden...
volgens mij kan het wel eens parasitaire inductie zijn...

parasitaire inductie (digitaal kun je spreken van interferentie) krijg je door hetzelfde effect van condensatoren, maar dan toegepast op bvb lijntjes op je mobo die parallel lopen of binnen de chip zelf. (bij nVidia noemen ze het slecht design van de 'traces' op het moederbord)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

nero355 schreef op 25 februari 2004 @ 13:40:
[...]Die N == nForce == SoundStorm bij een Deluxe ;) Jij hebt waarschijnlijk gewoon een Realtek ;)
wil je nou ff...
die Realtek is ENKEL en ALLEEN de DAC, ofte digital-to-analog convertor...
zit op de meeste nForce mobo's (sommige mobo's gebruiken een C-media controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

HIGHGuY schreef op 25 februari 2004 @ 13:47:
[...]

wil je nou ff...
die Realtek is ENKEL en ALLEEN de DAC, ofte digital-to-analog convertor...
zit op de meeste nForce mobo's (sommige mobo's gebruiken een C-media controller)
Dat weet ik maar hij heeft dus een Via mobo en hier gaat het over de NForce uitvoering ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de A7V8X treffen we aan:
Realtek 6-channel CODEC
S/PDIF in/out interface
Bij de A7N8X treffen we aan:
Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier
Integrated APU(Audio Processor Unit) SoundStorm?/ Dolby® Digital (AC-3) Encoder
Dit heb ik van de Asus-site. Bij alletwee zit er dus dezelfde realtek-chip op, dat is die ALC650, het verschil is de soundstorm die er bij de A7N8X bij zit. Dan mag je denk ik toch wel veronderstellen dat als ik ook last had van dat gedoe met het geluid, dat dat wordt veroorzaakt door die realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

nero355 schreef op 25 februari 2004 @ 13:58:
[...]

Dat weet ik maar hij heeft dus een Via mobo en hier gaat het over de NForce uitvoering ;)
ah soz...

btw: daarpas op dit forum iemand met zo'n bewegende avatar van britney...
ik hoorde klikjes in m'n koptelefoon die exponentieel(in tijd) met de voortgang van z'n avatar klikten... klik.......klik.....klik....klik...klik..klik.klik en dan opnieuw...

vaag he B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 92021 schreef op 25 februari 2004 @ 14:16:
Bij de A7V8X treffen we aan:

[...]

Bij de A7N8X treffen we aan:

[...]

Dit heb ik van de Asus-site. Bij alletwee zit er dus dezelfde realtek-chip op, dat is die ALC650, het verschil is de soundstorm die er bij de A7N8X bij zit. Dan mag je denk ik toch wel veronderstellen dat als ik ook last had van dat gedoe met het geluid, dat dat wordt veroorzaakt door die realtek.
Dat klopt ja maar toch zijn het 2 werelden van verschil ;)
HIGHGuY schreef op 25 februari 2004 @ 15:06:
[...]

ah soz...

btw: daarpas op dit forum iemand met zo'n bewegende avatar van britney...
ik hoorde klikjes in m'n koptelefoon die exponentieel(in tijd) met de voortgang van z'n avatar klikten... klik.......klik.....klik....klik...klik..klik.klik en dan opnieuw...

vaag he B)
Ehm.......... ik gok op het volgende : monitor refreshed en koptelefoon kabel vangt dat op :? nog vager maar schijnt te kunnen B) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Ik heb dit ook, Alleen met een A7V8X-X :(

/edit woei!!!, Ik DAcht eerst dat het aan mijn prutboxen lag, (12€ Wel mooie :Y) )
Maar ik heb bij volume regeling (in de systray) heb ik Phone uitgezet. En nu heb ik geen ruis meer!! Misschien helpt dit ook bij jullie>??

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 87541 op 25-02-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68352

hier een A7N8X-X met SB LIVE..... ik heb van mijn LITE-ON cdfikker de audiokabel losgemaakt.....

weg probleem! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
hmmz audio kabel van cd/dvd kan ik nog wel es pogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

NOVA_TheCrew schreef op 25 februari 2004 @ 23:41:
hmmz audio kabel van cd/dvd kan ik nog wel es pogen
helpt bij mij... ik mute CD-audio en meteen is dat hele geruis ook weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
ik heb al ruis bij het booten, dus buiten windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

NOVA_TheCrew schreef op 08 maart 2004 @ 10:48:
ik heb al ruis bij het booten, dus buiten windows.
Dit heb ik ook... Wat me opvalt, is dat het geruis op te nemen is met Geluidsrecorder als Stereo Mix als opnameapparaat geselecteerd is.
offtopic:
Dit geruis geeft wel aparte effecten, zoals bij het draaien van PiFast.
noise.ogg
Pagina: 1 2 Laatste