[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.770 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 21:16

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 76754 schreef op 26 March 2003 @ 14:21:
Als je dat grijze kapje aan de voorkant weg haalt, kan je dat voetstuk er zo afschuiven
thx voor de info, ik neem aan dat de pomp gewoon op zijn zij te gebruiken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
floriske.nl schreef op 26 March 2003 @ 14:25:
[...]

thx voor de info, ik neem aan dat de pomp gewoon op zijn zij te gebruiken is
Ik hoorde eens dat dat niet mocht bij die eheims.... ik weet het niet zeker. Maar ik zou wel een eheim nemen hoor, mijn sicce is net ook kapot :(

Moetie trouwens in een reservoir bij jouw? Hij werkt ook gewoon inline, zonder aanpassingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

pierre-oord schreef op 26 March 2003 @ 14:36:
[...]

Ik hoorde eens dat dat niet mocht bij die eheims.... ik weet het niet zeker. Maar ik zou wel een eheim nemen hoor, mijn sicce is net ook kapot :(

Moetie trouwens in een reservoir bij jouw? Hij werkt ook gewoon inline, zonder aanpassingen...
Ik weet dat hij ook inline werkt, maar doordat ik beperkt ben in mijn radiatorcapaciteit wil ik hem in een reservoir bouwen, zo wordt het circuit vergroot en zal het water (hopelijk) tijdens de circulatie meer in temp zakken.

voor zover ik begrepen heb van de site van xxlcases
"De kwalitatief hoogwaardige EHEIM waterpompen zijn nagenoeg geruisloos (echt nauwelijks te horen) en werken zowel in als uit het water"
maakt het dus niets uit.

[edit] oops, je bedoelde natuurlijk dat de pomp niet op zijn zij gebruikt mag worden, stupid ikke :D
hmm, iemand die hier toevallig wat meer over weet? de pomp past in de hoogte namelijk niet in mijn case, op zijn zij wel

[ Voor 23% gewijzigd door floriske.nl op 26-03-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

floriske.nl schreef op 26 maart 2003 @ 14:43:
[...]

Ik weet dat hij ook inline werkt, maar doordat ik beperkt ben in mijn radiatorcapaciteit wil ik hem in een reservoir bouwen, zo wordt het circuit vergroot en zal het water (hopelijk) tijdens de circulatie meer in temp zakken.

voor zover ik begrepen heb van de site van xxlcases

[...]
Deze theorie snap ik niet.

Lijkt mij dat je het water juist iets meer opwarmt door warmte afgifte van je pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 29783 schreef op 26 March 2003 @ 15:05:
[...]

Deze theorie snap ik niet.

Lijkt mij dat je het water juist iets meer opwarmt door warmte afgifte van je pomp.
zo het ik het nog niet bekeken idd :D maar mijn gedachte was door de hoeveelheid water in het totale systeem te vergroten betere koeling te verkrijgen en ik heb dus geen plaats voor een los reservoir :(

[EDIT] Herstel: Heb net mijn case nog eens onderzocht en toch een plekje weten te vinden om eventueel een reservoir te plaatsen :D (even gespiekt bij het aquarius setje en verrek ik kan dat ding ook gewoon naast mijn pci sloten zetten 8)7

maar nu zit ik nog steeds met het probleem/de vraag of die 1048 wel of niet op zijn zij gebruikt mag worden :?

[ Voor 31% gewijzigd door floriske.nl op 26-03-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de eerste plaats valt de toename van de hoeveelheid water tegen doordat er een dikke vette eheim pop in je reservoir ligt pompen :)
En in de tweede plaats zou de eventuele toename ook geen verschil maken. Het duurt alleen iets langer voordat je water opwarmt, maar zal uiteindelijk weer de zelfde temperatuur aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

floriske.nl schreef op 26 March 2003 @ 15:16:
[...]

maar nu zit ik nog steeds met het probleem/de vraag of die 1048 wel of niet op zijn zij gebruikt mag worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zie niet in waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat leek verdacht veel op een schopje.... En dat na 13 minuten. foei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 23:07
Ik heb net onderstaande onderdelen besteld bij www.aqua-computers.de

-cuplex evo (Vierloch-Halterung Sockel A, plugncool gerade)
-twinplex Blende Chipsatz, Deckel Chipsatz, plugncool gerade
-Eheim 1046

daar komt nog bij een Black Ice Extreme, maar die bestel ik in Nederland zelf. Het reservoir laat ik door m'n broer maken, die werkt op een kunststofverwerkingsbedrijf.

De radiator plaats ik voorin onderaan bij de intakefan, de pomp achterin onderaan bij de PCI sloten, en het reservoir (rond of rechthoekig) komt aan de achterkant van m'n PC te hangen.

Ik wilde eerst voor nextcool gaan, maar had ergens gelezen dat de afwerking binnenin het waterblokje wat te wensen over hield (het presteerde wel goed hoor). Daarnaast idd gelezen en gehoord dat originele Sicce Nova pompjes wat minder zijn. Die van Nextcool is wel gemod, maar toch..........Verder vind ik de kwaliteit van de waterblokken van aqua-computer erg mooi, werd ook goed getest op Duitse sites. Vandaar m'n keuze

[ Voor 29% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-03-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Thanks for sharing. But what's your point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

http://www.aqua-computers.de/ < doet ut nog neit eens :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zoiets heet nu contrarevolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Het was zonder die "s' dus aqua-computer, maar dan wordt je automatisch doorgelinkt, sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57546

Ff een snelle vraag over die eheim 1048 pompen.
Ik heb die dus vandaag binnen en tot mijn verbazing hebben die geen aan en uit knop of een mb aansluiting waardoor die aangaat als pc ook aangaat.
De pomp staat met andere woorden dus altijd aan (duh).

Hij staat nu in mijn kast en ik vroeg me af hoelang die dingen meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Duizenden uren, niks om zorgen over te maken. Eventueel kan je met een relais ervoor zorgen dat hij samen met je PC wordt opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40212

Jupiler schreef op 27 March 2003 @ 07:29:
Duizenden uren, niks om zorgen over te maken. Eventueel kan je met een relais ervoor zorgen dat hij samen met je PC wordt opgestart.
ff hier op door te gaan,

Als ik nou mijn voeding openschroef, en kijk waar de 220 volt binnenkomt, en zet vervolgens de pomp achter de schakelaar.

Dus: stekker pomp eraf knippen en bij de voeding opzetten.

Kan dit? (volgens een electricien wel) maar das geen pc deskundige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het een idee om dat cooliant (OC-Shop) in de inkoopactie te verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Bedoel je de hoofdschakelaar achter op je voeding? Dat zou best kunnen denk ik. Maar volgens mij kun je die stekker ook wel in dat 'stopcontact' achterin je voeding stoppen. Al lijkt dat miss wat minder mooi.
Nog een simpelere oplossing: een stekker doos met zo'n aan/uit schakelaar en daar alles in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438 schreef op 27 maart 2003 @ 10:35:
Bedoel je de hoofdschakelaar achter op je voeding? Dat zou best kunnen denk ik. Maar volgens mij kun je die stekker ook wel in dat 'stopcontact' achterin je voeding stoppen. Al lijkt dat miss wat minder mooi.
Nog een simpelere oplossing: een stekker doos met zo'n aan/uit schakelaar en daar alles in stoppen.
Ja dat is zo. Maar ik wil het mooi hebben :P Dus als ik de PC knop in druk dat de watercooling ook aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Verreweg de meeste ATX-voedingen hebben geen aan/uit op de 220, en leveren altijd 5V, ook als de pc 'uit' staat.

Ik heb dat opgelost (wilde de versterker mee laten schakelen met de PC) door de 220v en de 12v lijnen IN de voeding op te zoeken, aan beide een draadje te solderen en de 12v een relais met de 220v te laten schakelen.

De 12v kun je ook uit een molex, en de 220v van buiten je kast halen, dan houd je de garantie op je voeding, maar voor mij was dit het simpelste :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Coolant wil ik wel in m'n actie aanbieden, maarre.. Het moet rendabel zijn. Ik moet het vanuit Nederland naar Belgie laten komen, en dan terug naar Nederland sturen. Om het echt rendabel te maken moeten er tientallen bottels besteld zijn, en dat zie ik nog niet gebeuren :)

Ik heb intussen wel wat andere zooi gevonden, zoals een heel assortiment rubberen O-ringetjes, ben nog even aan kijken wat op welke schroefdraad past.

[ Voor 23% gewijzigd door Steve op 27-03-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ok, nu ik die link van aqua computer gezien heb ben ik heel nieuwsgierig of iemand ervaring heeft met hun koelblokjes? Ze zien er wel zwaar vreed uit en ik hoop dus dat ze net zo vreed koelen :D Ze zijn niet duur bbtw, de eheim 1048 bijvoorbeeld is ruim 5 euro goedkoper dan in nl ongeveer.

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/evoconfig/evop4t10.jpg

goh waar doet me dat koperen binnendeel toch aan denken ;)

edit. ook dit reservoir is erg bruut

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/images/aquatube/5.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 27-03-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Op de site van Aqua-computer staan bij produkten ergens wel links naar bepaalde reviews. In de meeste of alle reviews betreft het de normale cuplex evo, en niet de cuplex evo rev. 1.1. De cuplex evo is lager als de cuplex evo rev. 1.1, en bevat dus een kleiner koelblok. De cuplex evo presteert even goed als de InnovaCOOL rev3.0. Ik kan mij voorstellen dat de cuplex evo rev. 1.1 dus nog beter presteert, maar hoeveel beter heb ik zelf ook nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:42

sapphire

Die-hard pruts0r

weet iemand hoe hoog de verzend kosten zijn als je iets bij aqua systems besteld ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand een foto van die kraantjes die jupiler aan bied ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

sapphire schreef op 27 March 2003 @ 13:36:
weet iemand hoe hoog de verzend kosten zijn als je iets bij aqua systems besteld ?
Als je boven de €200,- zit (en dat zit je al snel ;)) dan zijn de verzendkosten gratis.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 07-06 10:06
Ik heb paar vragjes ivm. mijn aansluiting van mijn WC systeem flow en Air Flow
Op de onderstaande tek. zie je hoe ik het nu aangesloten heb.
Er zijn 2 radiatoren die opgesplits zijn in 2 aparte koeling-wegen.
Bij de CPU en NB koeling is de watertoevoer van de 2 fans auto radiator van 10mm slang opgesplits in 2 x 8mm slang (is dat verstandig?)

Mijn spec:

Pomp 1 = Eheim 1048
Pomp 2= Eheim 1250
Radiator 1 = Daihatsu alu. radiator 25 x 13 mm
Radiator 2 = Black Ice Exxtreme
Koelblok 1 CPU = Invovatek rev. 3.0 ( is dat wel goede of moet een betere)
Koelblok 2 NB = Klax Gold Mainboard Koelblok
Koelblok 3 VGA= Innovatek chipset cooling

Pictures:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wc1.JPG

Rood = waterflow CPU + chipset
Blauw = waterflow VGA
Groen Airflow

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/WCPUIDBARTON.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Barton2500.JPG

Hoe zou jij mijn WC kunnen verbeteren?

[ Voor 10% gewijzigd door SlowikPL op 27-03-2003 17:18 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
SlowikPL schreef op 27 March 2003 @ 17:04:
Bij de CPU en NB koeling is de watertoevoer van de 2 fans auto radiator van 10mm slang opgesplits in 2 x 8mm slang (is dat verstandig?)

Mijn spec:

Pomp 1 = Eheim 1250
Pomp 2 = Eheim 1048

Pictures:

[afbeelding]

Blauw = waterflow VGA
Groen Airflow

Alles achter elkaar lijkt me beter, wordt water gedwongen overal goed te stromen. Scheelt je ook weer een pompje, die ook klein beetje warmte afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Twee pompen, twee rads, twee ketens? Dat is echt nergens voor nodig, het veroorzaakt meer geluid en kost een heel stuk meer.

Ook even melden dat ik in mijn WC-accessoires actie nu ook tweakspulletjes verkoop, zoals schroevendraaiers, draadstrippers, boorkoppen en dubbelzijdig kleeftape.

[ Voor 48% gewijzigd door Steve op 27-03-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
En hoe zit het met de airflow ?
Zou ik niet beter ale 5 80mm fans naar binnen laten zuigen en de 3 x 120mm fans naar buiten zuigen ?
is dat niet beter?
Dat innovatek spul is dat goed genoeg?
De waterflow ales aansluiten in serie op de Eheim 1250 pomp ? ook de 2 radiators ?
heeft de pomp genoeg kracht ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56766

Ik zat te kijken naar die Aquarius II van TT. Er word gesproken over een universele koelblok bevestiging, die zowel voor socket 478 als voor socket a geschikt is.
Zou het theoretisch dan niet ook mogelijk moeten zijn deze op een socket 423 te plaatsen?
Weet iemand dat toevallig?

en @ de gast hier beneden: tnx. zal het doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 56766 op 27-03-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
5x 80mm en 3x 120mm.. Waar is dat voor nodig? Stille fans op je rad, en dan 1 80mm intake en 1 80mm outtake (je voeding), en je hebt in principe genoeg.

En je hebt slechts één radiator nodig, die andere is zware overkill. De pomp is zelfs bijna té krachtig :)

En @ die gast hierboven :P: Ik denk het niet, met universeel bedoelen ze gewoon dat het één clip is met gaten voor zowel S478 en S462. Maar je zou ze eens kunnen mailen.

[ Voor 25% gewijzigd door Steve op 27-03-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Anoniem: 40212 schreef op 27 March 2003 @ 10:38:
[...]

Ja dat is zo. Maar ik wil het mooi hebben :P Dus als ik de PC knop in druk dat de watercooling ook aan gaat.
gewoon een relais van 5 -12 volt gebruiken die kun je aansluiten op je molex en daar mee schakel je dan de 230volt die je via een eurostekker gewoon in de achterkant van je voeding prikt.(tenminste als je een 230 volt aansluiting overhebt)

dus zodra er spanning op je molex komt heb je ook spanning op je pomp staan.
de 230 volt rechtstreeks uit je voeding halen in de hoop dat deze geschakeld is, kun je vergeten, want die 230 volt staat er namelijk continue op, of de pc aanstaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80718

eh vraagje heeft iemand van julie al het nieuwe blokje van innovatek X-flow
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/Pics/X-flow2.gif
en wat zijn de prestaties beter dan een maze3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
SlowikPL schreef op 27 maart 2003 @ 17:04:

Mijn spec:

Pomp 1 = Eheim 1048
Pomp 2= Eheim 1250

Pictures:

[fbeelding]

Blauw = waterflow VGA
Groen Airflow

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat ik zou doen is als volgt:
Mik onder je CPU en ook evt onder je CPU een flinke peltier! Door 2 verschillende waterstromen in je pc heb je zeker te weten genoeg capaciteit om de warmte van de peltiers af te voeren.
Voor de CPU zou ik een 172 of 200 watt variant nemen en voor je GPU iets van 80watt +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
arnoman schreef op 27 March 2003 @ 20:14:
[...]

Wat ik zou doen is als volgt:
Mik onder je CPU en ook evt onder je CPU een flinke peltier! Door 2 verschillende waterstromen in je pc heb je zeker te weten genoeg capaciteit om de warmte van de peltiers af te voeren.
Voor de CPU zou ik een 172 of 200 watt variant nemen en voor je GPU iets van 80watt +
Daar zat ik ook an te denken maar ik heb noch nooit met pleiters gewerkt !
De pleiter ansluiten op de CPU is geen probleem maar :

1. kan de pleiter gebruikt worden met de Innovatek ver. 3.0 koelblok ?
2. waar kan ik een voeding kopen voor de pleiter of wat voor een kan ik daarvoor gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Heeft iemand ervaringen met de cooltech CoolPack83 Liquid Cooling Kit??

Ik ga deze namelijk aanschaffen bij Crutam maar ik wil wel weten of het beter is dan luchtkoeling (vooral zomers).

Ik heb de search geprobeerd, maar weinig gevonden wat echt wat verteld over dit setje, helaas!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
SlowikPL schreef op 27 maart 2003 @ 20:22:
[...]

Daar zat ik ook an te denken maar ik heb noch nooit met pleiters gewerkt !
De pleiter ansluiten op de MB is geen probleem maar :

1. kan de pleiter gebruikt worden met de Innovatek ver. 3.0 koelblok ?
2. waar kan ik een voeding kopen voor de pleiter of wat voor een kan ik daarvoor gebruiken :?
Ik ben zelf ook nog hard aan het informeren mbt peltiers. Wat bedoel je met MB?
Als je cpu blokje met zo'n socket klem bevestigd is wordt het lastig denk ik. Voeding voor een peltier zijn te krijgen @ oc-shop of @ marktplaats en dan kijken naar voedingen voor zend apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
wat is een zend apparatuur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Zoiets als radio. Ik denk een 27MC in dit geval :)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Is de Innovater rev. 3.0 goede koelblok ? of zijn er betere ? aub. wat sites met reviews.

Ik zat te denken aan Swiftech MCW462-B (AMD) + mod ( http://www.overclockers.com/articles688 )

[ Voor 36% gewijzigd door SlowikPL op 27-03-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

McFlipp schreef op 27 March 2003 @ 14:09:
[...]

Als je boven de €200,- zit (en dat zit je al snel ;)) dan zijn de verzendkosten gratis.
euh ja, en daar onder? Want ik weet wel cker dat ik niet boven de 200 pleuro ga uitkomen (iig niet bij aqua systems maar met totale setup misschien net erboven :))

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn DangerDen net binnen maar nu zie ik dat de onderkant een beetje gebutst is; er zitten 3 deukjes in. Alsof hij ergens op gevallen is. Is dit erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 21:00
Anoniem: 29783 schreef op 28 March 2003 @ 09:31:
Ik heb mijn DangerDen net binnen maar nu zie ik dat de onderkant een beetje gebutst is; er zitten 3 deukjes in. Alsof hij ergens op gevallen is. Is dit erg?
Alleen als het ter hoogte van de core is. Ergens anders maakt het niet uit.

Weet iemand of een Black Ice pro achter een intake-fan (die dan dus op de rad blaast, al is het niet echt hard) goed genoeg koelt voor 2 XP2400s?
Ik zit een beetje heel erg met ruimtegebrek nl :) Overclocken lukt toch niet met een Tiger MPX dus het gaat mij om de stilte.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mensen, ik heb mijn radiator kastje er tussen gezet!!!

Betreft: Autoradiator van een nissan micra 1987
Koel resultaten t.o.v. standaart watercoolings rad: 10 graden koeler.

:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Anoniem: 40212 schreef op 28 March 2003 @ 10:43:
Nou mensen, ik heb mijn radiator kastje er tussen gezet!!!

Betreft: Autoradiator van een nissan micra 1987
Koel resultaten t.o.v. standaart watercoolings rad: 10 graden koeler.

:D :D
Wat was je standaard watercoolings rad? En wat zijn die temps nu dan vergeleken met eerst? Blok er nog opnieuw opgezet? Welk mobo omdat temp sensoren wel eens afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker hoor, wat heb je daar voor fans op staan, en wat had je eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Wat betreft peltiers (en dus niet pleiters :D).. Het blijft redelijk omslachtig en duur, isolatie, hele klus om het zaakje los te halen etc. En natuurlijk de voeding en bijhorend stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb hier nog een radiator liggen uit een oude convector put bedoelt om als verwarming te dienen hij is ongeveer 160cm lang en bestaat uit enkele koperne buizen met een enorme hoeveelheid finnen volgens de specs moet ie 1600watt kwijt kunnen aan de omgeving(als ie als verwarming gebruikt zou worden) iemand ervaring om dit systeem als radiator te gebruiken in je pc dan(figuurlijk dan aangezien dit nooit zou passen :)

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

stamp666 schreef op 28 maart 2003 @ 11:19:
Ik heb hier nog een radiator liggen uit een oude convector put bedoelt om als verwarming te dienen hij is ongeveer 160cm lang en bestaat uit enkele koperne buizen met een enorme hoeveelheid finnen volgens de specs moet ie 1600watt kwijt kunnen aan de omgeving(als ie als verwarming gebruikt zou worden) iemand ervaring om dit systeem als radiator te gebruiken in je pc dan(figuurlijk dan aangezien dit nooit zou passen :)
het zal best werken, maar het rendament zal in een WC een stuk lager zijn als in een CV...dit om dat de water temp in een CV veel hoger is als in een WC en dus het verschil in temp met de lucht veel hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pierre-oord schreef op 28 maart 2003 @ 10:47:
[...]

Wat was je standaard watercoolings rad? En wat zijn die temps nu dan vergeleken met eerst? Blok er nog opnieuw opgezet? Welk mobo omdat temp sensoren wel eens afwijken
Mobo: Epox 8RDA+

geen fans op externe rad. andere rad is een blackice micro 80 mm.

ik ga straks fans er op zetten (op die externe rad) dan koelt het vast nog bruuter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
stamp666 schreef op 28 maart 2003 @ 11:19:
Moet toch lukken? Gewoon aan je bureau monteren ofzo. Als je 'm niet meer kunt gebruiken, wil ik 'm met alle plezier van je overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb een idee voor een erg strak reservoir.

1) Je haalt twee plexi platen met ongeveer dezelfde dimensies als de zijkant van je kast
2) Je boort er een aantal M4-gaten in, aan de randen
3) Je legt beide platen op elkaar, met aan de rand een rubberen strip
4) Je zet er kleine M4 boutjes en moertjes tussen zodat er druk komt te staan op de rubberen strip => waterdicht

Tenslotte nog wat pilaren erin, het op de zijkant van je kast bevestigen en je bent het mannetje :) Gelijk doen als ik wat geld heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 28-03-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ok, heel tweakers.net roept over het feit dat je geen eheim 1046 moet gebruiken, maar een 1048 omdat die de dubbele capaciteit heeft,

nu heb ik dus eens bij aqua computer systeme zitten lezen en wat blijkt...........zij adviseren de 1046 ipv de 1048, omdat het met hun systeem vrijwel niets in uiteindelijk temperatuur scheelde, na wat verder geneusd te hebben las ik ergens een review van hun profi set en daarin stond weer hetzelfde verhaal, een eheim1046 is ruim voldoende voor de aqua computer systemen, ben ik nu gek aan het worden of heeft menig tweaker een veel te grote/dure pomp in zijn systeem zitten????? :? 8)7 B)

[edit] in de vergelijkingen met andere koelsysytemen, reviews, tests komt het profi systeem vrijwel altijd als zeer goed uit de verf en veslaat zelfs duurdere/bekendere merken

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 28-03-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een 1046 is inderdaad meestal meer dan genoeg.

Echter, sommige mensen hebben veel onderdelen op verschillende hoogte in hun systeem zitten, waardoor er erg veel flow verloren gaat. Dan is een iets zwaardere pomp wel aangeraden.

Ikzelf heb een 1300 l/u pomp, maar alleen omdat hij zo goedkoop was en ook praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

en nog een vraagje, blijf bezig, iemand al ervaring met het "plug&cool" koppelingssysteem? vben er een beetje huisverig voor, maar dat gebeurd wel vaker bij nieuwe dingen, daarom vroeg ik me af of iemand het systeem al in gebruik heeft (de koppelingen dus) ben zelf namelijk erg bang dat zo'n verbinding erg snel gaat lekker :S

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/images/a-plugncool.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En hoe werkt dat spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

floriske.nl schreef op 28 March 2003 @ 17:14:
en nog een vraagje, blijf bezig, iemand al ervaring met het "plug&cool" koppelingssysteem? vben er een beetje huisverig voor, maar dat gebeurd wel vaker bij nieuwe dingen, daarom vroeg ik me af of iemand het systeem al in gebruik heeft (de koppelingen dus) ben zelf namelijk erg bang dat zo'n verbinding erg snel gaat lekker :S

[afbeelding]
Systeem is niet echt nieuw. Deze had ik een aantal jaren geleden op mijn Swifttech blokken zitten. De slangen die ik had, paste er echter niet goed op. Gevolg was dat dat ging lekken.
Ik denk dat er geen problemen zijn mits je de goede maat slang hebt.
Veel mensen hebben zo'n Aqua set, maar je hoort niet vaak dat de blokken lekken dus ik denk wel dat het een veilige systeem is :)

[ Voor 3% gewijzigd door ken op 28-03-2003 17:21 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb wat geld kunnen scoren, en daarvan ga ik eindelijk een deftig reservoir kopen.. Het idee dat ik een paar posts terug had is eerder versiering, de twee platen zitten zo dicht op elkaar dat er weinig inhoud is, waardoor het niet geschikt om bij te vullen.

Maar ik twijfel tussen 2 resjes.. De Innovatek Tank-O-Matic:

Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/Pics/Tanko2gr.gif

En de Aquatube met stalen deksel en LED van Aqua Computer:

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/at10x10blende400.jpg
Deze moet in het toppanel van je kast komen, kan erg strakke effecten geven met de LED.

De prijs is ongeveer hetzelfde. De TankOMatic kan erg strak zijn als je 'm buiten de kast hangt, maar die aquatube is ook zo ongelofelijk sweet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Jupiler schreef op 28 March 2003 @ 18:02:
Ik heb wat geld kunnen scoren, en daarvan ga ik eindelijk een deftig reservoir kopen.. Het idee dat ik een paar posts terug had is eerder versiering, de twee platen zitten zo dicht op elkaar dat er weinig inhoud is, waardoor het niet geschikt om bij te vullen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze moet in het toppanel van je kast komen, kan erg strakke effecten geven met de LED.

De prijs is ongeveer hetzelfde. De TankOMatic kan erg strak zijn als je 'm buiten de kast hangt, maar die aquatube is ook zo ongelofelijk sweet.

Iemand?
waar is die innovatek verkrijgbaar? en nog belangrijker: wat kost ie?

[ Voor 5% gewijzigd door floriske.nl op 28-03-2003 18:24 . Reden: typevouteje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zo'n € 50.. Die Aquatube met stalen deksel ook, en dan heb je nog geen LEDhouder etc.

Te verkrijgen: PerfectSystems, XXLcases etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Steve op 28-03-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Jupiler schreef op 28 maart 2003 @ 18:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Iemand?
Die aquatube lijkt me wel mooi. Zelfs als je hem niet bovenin je kast mod met led. Het lijkt namelijk alu. Waarschijnlijk is dat verguld of hoe dat ook heet, waardoor het ook samen kan met koper. Dat zou ik wel ff nakijken. Als het alu is geleid het warmte beter dus betere koelprestaties.

Trouwens, weet iemand waar je plexi kan halen? De Gamma hier (die zul jij wel nie t kennen jupiler) verkoopt alleen maar lexaan.... een meter bij eem meter bij 6mm kost wel 80 euro!!!

Iets goedkoopt nog te krijgen? Ik wil een beetje kunnen klooien.... Moet wel stevig zijn, dus toch wel 5mm dik ofzo om dingen als reservoir te kunnen maken. Ik dacht zelf nog aan iets dikkers, zodat je het als extra zekerheid kunt vastzetten met schroeven. Resettim z'n reservoir is ook kapot gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ach, hij is toch amper te zien in de kast, dus die schoonheid maakt niet veel uit. Tenzij hij in het toppanel zit.

Enne, een alu reservoir zal echt niets uitmaken voor de koeling.

Gamma heb je ook in België hoor :? Anyway, ik haal m'n plexi bij een bedrijf dat in dezelfde straat als mij gevestigd is :D. Indertijd heb ik 10 euro betaald voor een window met een (ronde) L-vorm, echt plexi, dus geen acryl.

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 28-03-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Jupiler schreef op 28 maart 2003 @ 18:28:
Zo'n € 50.. Die Aquatube met stalen deksel ook, en dan heb je nog geen LEDhouder etc.

Te verkrijgen: PerfectSystems, XXLcases etc.
hmm, xxl heeft hem niet op de site staan

[edit] wel bij perfect systems idd, om je vraag even te beantwoorden, ik zou persoonlijk voor die innovatek, maar dat heeft als reden dat mijn 2x120mm rad boven in mijn case komt en ik die aquatube dan niet meer kwijt zou kunnen

hele stomme vraag, maar kan het kwaad als de bovenkant van je reservoir (het vulgat zeg maar) onder het hoogste punt van je circuit zit, heb ooit een post gelezen dat dat niet gaat, maar je ziet het toch overal. Gewoon ff een vraagje zodat ik het zeker weer :*)

(jah voor degenen die mijn posts gevolgd hebben ;) ik ga toch voor de 120mm fans en toch het radje maar bovenin mijn case :D zit wel een fanspeedcontroller in de weg in mijn xaser II 5000, maar die verslijp ik wel een beetje :D)

[ Voor 58% gewijzigd door floriske.nl op 28-03-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb ook een 2x120mm rad bovenop m'n case :) maar het zou nét passen. En zolang je reservoir boven je pomp zit moet het wel lukken.

[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 28-03-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Die Aquatube is errug sexy zeg ,jammer dat ik geen Li-erhgg euhgg die van Alu weet je wel :) heb.. |:(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

floriske.nl schreef op 28 March 2003 @ 17:14:

[afbeelding]
http://www.legris.com/leg...6/$File/LF3000_coupe.swf/
Kijk hier is ff!! , hier word duidelijk uitgelegd hoe de aansluiting werkt !!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41187 op 28-03-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Laatst online: 17-06 20:15
pierre-oord schreef op 28 March 2003 @ 18:56:
[...]
Trouwens, weet iemand waar je plexi kan halen? De Gamma hier (die zul jij wel nie t kennen jupiler) verkoopt alleen maar lexaan.... een meter bij eem meter bij 6mm kost wel 80 euro!!!
RU-58...maar dta zit wel in Den Haag....prima plexi enzo. Prima prijzen...met de materialen daarvandaan heb ik me res gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

ken schreef op 28 maart 2003 @ 17:20:
[...]

Systeem is niet echt nieuw. Deze had ik een aantal jaren geleden op mijn Swifttech blokken zitten. De slangen die ik had, paste er echter niet goed op. Gevolg was dat dat ging lekken.
Ik denk dat er geen problemen zijn mits je de goede maat slang hebt.
Veel mensen hebben zo'n Aqua set, maar je hoort niet vaak dat de blokken lekken dus ik denk wel dat het een veilige systeem is :)
Lijkt erg veel op van die pneumatische aansluitingen.
Die staan in veel bedrijven dagelijks onder een druk van ongeveer 8 bar dus lijkt me dat waterkoeling daar ook wel mee uit de voeten kan zonder te lekken.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
Oh neeee, Jupiler gaat toch niet aan de ugly fabrieksreservoirs ?! ?!
Maar dan van plexi een mooi reservoir onder je case, of werk em weg achter je frontje, maar geef geen 50 euro uit voor een plexi buis met wat slangklemmen! Ik weet zeker dat je zelf een goedkopere kan maken, en omdat je het zelf doet is die nog mooier ook!

* bredend word wanhopig van al die extreem dure producten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
Me 2. 50 euro voor een res t*ring. Zo'n afezetterij. Die aqaucool...ok gaat wel, maar die innovatek...geen waar voor je geld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik ben het steeds maar aanslepende gezooi met home-made producten zat.. Ofwel lekt het (heeft me een mobo gekost, is gisteren opgezonden voor RMA), ofwel ziet het er mislukt uit etc. En plexi buizen kan ik nergens krijgen.. Wel plexi platen, die zijn trouwens al best duur. Ik wil gewoon een oplossing die 100% zeker en goed werkt.

Ik maak het wel gelijk goed, morgen om een paar cm koperen buis => platslaan en een northbridge-'blokje' van maken. En vergeet dat ander reservoir niet, dat ik ook nog ging maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
Ja ik heb die koperen buis nu ook voor me HD, maar ik wacht nu nog op de pc-cooling IA voor me pomp en mafkees voor het blokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Als je niet eens kan zorgen dat je een mooi en niet lekkend reservoir heb, hoe zal je dan ooit van een koperen buis NB blokje kunnen maken :?
Maak dan van een dikke koperen buis een reservoir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik snap ook niet waarom iemand zo'n peperduur reservoir wil. Bij een inline-systeem is het niet eens nodig!
Ik zou dan toch zelf iets proberen te maken: PVC-buis met eindkappen, en met een perspex ruitje in een van de kappen - afgedicht met een O-ring... o.i.d.
Lak de PVC-buis in een metaalkleur - en het kan er mee door.

Wel weet ik dat die slangaansluitingen echt peperduur zijn - als je ze al kunt krijgen. (Zie o.a. hier, maar die leveren niet aan particulieren).
Voor twee 10mm-aansluitingen ben je al 15 euro (incl. btw) kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nou, toch niet zo moeilijk... Buis platslaan en gladschuren, slang erop en klaar.

Een reservoir heb ik als onminsbaar ervaren. Het ontluchten en vullen is echt 10 keer makkelijker, het is zelfs bijna onmogelijk om perfect te ontluchten met een T-stukje. Mijn radiator zit trouwens op het hoogste punt, wat de zaken bemoeilijkt.

Pilaren kan ik trouwens krijgen voor nog geen euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
Hij bedoelt volgens mij van die klikdingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Maar als je een slangpilaren IA organiseerd zal je vast niet geinteresseerd zijn in luxe slangkoppelingen :+
Ik heb hier nu 3x2 meter koper buis van 12mm buiten, en 6 eindkappen :) Dat word dus een enorme heatpipe. Kijken of dat nog wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
12mm dik? Denk dat ie wat te dik is om goed te functioneren als heatpipe. Maar iig veel succes, vergeet geen pics en een verhaaltje te posten ;)

Morgen ga ik om de spullen van de mensen die iets besteld hebben bij mijn actie, en dan neem ik gelijk ook wat buis en eindkappen mee, in de eerste plaats om een NB-jacket mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit lijkt mij een mooie basis voor een klein reservoir: een 75mm fixeermof (c. 1,80 euro).
Afbeeldingslocatie: http://www.dyka.com/nl/nl/images/products/productfamily/2510707.jpg
Daarop een 75mm afsluitdop (1 euro) vastlijmen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dyka.com/nl/nl/images/products/productfamily/2615207.jpg
Met metallic lak bespuiten.
Dit in een 75mm gat in je kast laten zakken.
Twee slangpilaren er in vastlijmen.
En dan er een perspexplaatje opschroeven - met een platte rubberring eronder ter afdichting. Daarop eventueel weer een metalen plaat met rond gat - ter afwerking.

Moet voor 10 euro te doen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bouwtekening:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/reservoir_2.gif

Wie hem het eerste af heeft!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Als ik wil kan ik 'm morgen maken, vraag me alleen af hoe je die pilaar perfect waterdicht wilt gaan vastmaken.. Mijn PVC-lijm hecht niet op metaal.

Klinkt trouwens zo raar, mof >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Steve op 28-03-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

Jupiler schreef op 28 March 2003 @ 23:40:
Als ik wil kan ik 'm morgen maken, vraag me alleen af hoe je die pilaar perfect waterdicht wilt gaan vastmaken.. Mijn PVC-lijm hecht niet op metaal.

epoxylijm?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die afdichtende rubberring kun je waarschijnlijk gewoon uit een oude (auto- of brommer-) binnenband knippen.

Jupiler: je verkoopt toch schroefpilaren? Steek die door een gat in het reservoir (douw er wél een rubber O-ring tussen) en leg er aan de andere kant een metalen ring omheen, en draai er een moer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Jupiler schreef op 28 maart 2003 @ 21:17:
Ik ben het steeds maar aanslepende gezooi met home-made producten zat.. Ofwel lekt het (heeft me een mobo gekost, is gisteren opgezonden voor RMA), ofwel ziet het er mislukt uit etc. En plexi buizen kan ik nergens krijgen.. Wel plexi platen, die zijn trouwens al best duur. Ik wil gewoon een oplossing die 100% zeker en goed werkt.

Ik maak het wel gelijk goed, morgen om een paar cm koperen buis => platslaan en een northbridge-'blokje' van maken. En vergeet dat ander reservoir niet, dat ik ook nog ging maken :P
plexi buizen in alle maten bij www.ru58.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ru58 ligt op een kleine 400 km van hier, dat is het probleem..

offtopic:
Heb je het chipsetblokje van Mafkees trouwens al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

sturen ze niet je order per post dan? of zou dat te zwaar zijn?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
Vrij groot is volgens mij het probleem...duur...betaal je meer voor de verzendkosten dan voor je plexi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

ik d8 dat ze alles al voor je op maat maakten... toch?? ?
dan is het toch niet zo groot(tenzij je pijpen wil van 8m lang :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
op maat maken, toemaar, kost een berg geld zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
Je kan ze kopen per meter/halve meter ofzo. Maar dan alsnog is het een vrij groot pakketje een plexi buis van 80mm x 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ben terug van de bouwmarkt (heb ook de spulletjes voor de WC actie gekocht).. Moffen hadden ze niet (>:)), ik heb dan maar een gewone PVC-buis genomen met een deksel, een plaat acryl heb ik nog liggen, straks maar even zien wat ermee te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
rimpeldinky schreef op 29 March 2003 @ 12:30:
sturen ze niet je order per post dan? of zou dat te zwaar zijn?
het is 10 euro verzendkosten.

offtopic:
ja ik heb het chipsetblokje en het gpu blokje van tha mafkees ontvangen :9

offtopic:
ik heb hem (voorlopig) nog niet in mijn pc zitten want ik ben nog erg druk de komende dagen.
(mijn vrouw is dinsdag uitgeteld......)

[ Voor 21% gewijzigd door OliverBB op 29-03-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
offtopic:
Zou je dan het oude blokje kunnen opsturen? Contact me pplz via MSN, zie profile voor adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Misschien leuk idee voor reservoir: Als je de kap op de buis heb gezet is die rond :) Maar als je een stuk vanaf zaagt(meer dan de helft) kan je de zeikant ook van plexi maken. Dat ziet er, lijkt me, wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Jupiler schreef op 28 March 2003 @ 23:40:

zat ik ook aan te denken, en gewoon dicht kitten ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nee, aan de ene kant een moer en de andere kant een O-ringetje is het beste idee.

Deksel nu vastgelijmd in de buis, op het eerste zicht goed waterdicht. Binnenkort dan maar eens gaatjes boren en pilaren erin schroeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 30-03-2003 00:36 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.