Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Anoniem: 40071 schreef op 14 July 2003 @ 19:30:
S>E> SUCKS BIGTIME!!!!!!!!!!!
Maar ze maken ook mooie phones... nou als ie het weer doet laat ik weer van me horen..
ps dat kan ook over 2 jaar zijn :)
que specs zijn het goede telefoon maar lees de lijst met problemen van de t610 maar eens door dan weet je al weer genoeg :(

die combo nokia & kpn is idd zeer goed, had me eerste telefoon (3210) ook en die is nog nooit uitgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 00:04
zoals gezegd heb ik ook al 3 nokia's gezien die signaal problemen hebben met t-mobile! en daar zit een 3210 ook bij... zou er dan iets kunnen zijn met een gsm1800 signaal in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 17:32
Oke, vanochtend nieuwe telefoons op de zaak, dus ik bel met een nieuwe handset in de ene hand naar mijn T68i in de andere hand... je raadt het al... niet bereikbaar, terwijl ik WEL bereik had! (en nee, lag niet aan handset, getest naar ander mobiel).

Dus meteen 0800-7111 gebeld, kreeg vlot de TD, en die deden meteen een verhaal over , constructiefout, "losse schroefjes" en daardoor wegvallend bereik.

Ik verteld dat ik alleen maar m'n telefoon met testrapport had gehad met overal PASS achter en verder geen repartatiebon o.i.d. Was volgens hun niet de bedoeling.

Morgen wordt de telefoon voor de 3e keer (2e keer in precies een week) opgehaald.

Bij een ongewenst piepje stuur ik hem linea recta weer terug

Bah

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de 2e reparatie zoals eerder verteld keek ik vanochtend om m'n display en wat stond daar: geen toegang

:( SE :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40071

gatverdamme.. nou heb ik vanochtend gedropt bij teleworld en nu maar afwachten wat er nu gebeurt....moet ongeveer 2 weken wachten.. Is hier geen mogelijkheid over zoals bv:
breekijzer,ook dat nog..oid... Ik ben het gewoon beu dat je elke keer maar weer je phone kwijt bent en dan maar steeds afwachten en in spanning zitten of je wel bereikbaar bent of niet....dit is gewoon niet normaal.. en ik wil eigenlijk een andere phone afdwingen..wel eentje die gewoon het doet...
Iemand ook ervaring in retour van zn eigen phone?
en zoja anls je kan klagen bij wie en waar?
gr ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40071 schreef op 15 July 2003 @ 14:13:
gatverdamme.. nou heb ik vanochtend gedropt bij teleworld en nu maar afwachten wat er nu gebeurt....moet ongeveer 2 weken wachten.. Is hier geen mogelijkheid over zoals bv:
breekijzer,ook dat nog..oid... Ik ben het gewoon beu dat je elke keer maar weer je phone kwijt bent en dan maar steeds afwachten en in spanning zitten of je wel bereikbaar bent of niet....dit is gewoon niet normaal.. en ik wil eigenlijk een andere phone afdwingen..wel eentje die gewoon het doet...
Iemand ook ervaring in retour van zn eigen phone?
en zoja anls je kan klagen bij wie en waar?
gr ......
Toevallig luister ik net naar The Knightrider Theme
maar idd je hebt gelijk, klagen heeft geen zin, als we dit probleem onder de aandacht krijgen van iets bekends zoals een consumentenprogramma dan is SE vast wel bereid om iets te zeggen... maar hoe ik dit aan moet pakken... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit sterk te twijfelen om een T610 te kopen maar iets in me zegt (niet doen henry niet doen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Anoniem: 55212 schreef op 15 juli 2003 @ 22:35:
Zit sterk te twijfelen om een T610 te kopen maar iets in me zegt (niet doen henry niet doen!)
mjah de technische dienst van T-Mobile heeft vorige week verteld dat ook de nieuwe SE's met problemen kampen, net als T68i

kijk ik vind die T610 er ook beter uit zien als de T68i, leuke functies, maar als ik mijn nokia 6510 terugkrijg ben ik ook al tevreden volgens mij.

Alleen jammer van de BT spullen, want de 6510 heeft dat dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Nou ik heb hem weer terug binnen paar dagen: di 15-07 opgehaald en vr 18-07 weer terug.

Software/IMEI zijn deze keer niet veranderd (Escrimador in "Ben/T-Mobile & T68i")

Ook m'n telefoonboek stond er nog in, eigen geluiden en afbeeldingen.

Benieuwd hoe lang die het naar m'n zin doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen zin om te checken hoeveel keer die van jou nou stuk was gegaan maar hoeveelste is dit nou escrimador?
ik wacht nog steeds vanaf afgelopen maandag!!!
ik heb nu effe de 8210 """geleend"""" van mn zus..
op de standby/gesprekstijd na vindt ik hem alweer beter dan mn eigen t68i. en das nou niet de bedoeling he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Anoniem: 40071 schreef op 19 juli 2003 @ 15:53:
geen zin om te checken hoeveel keer die van jou nou stuk was gegaan maar hoeveelste is dit nou escrimador?
*bwuh* één keer omgeruild aan de deur en toen een hele tijd laten versloffen en nu 2x naar SE gestuurd de afgelopen maand.
op de standby/gesprekstijd na vindt ik hem alweer beter dan mn eigen t68i. en das nou niet de bedoeling he?
*LOL* ik gebruik ook steeds m'n 8210 en kwam vorige week tot dezelfde conclusie. Merkte ook meteen hoeveel beter (of fijner, is subjectief) ik het toetsenbord van de nokia vind.

:( WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa :(

nacht zondag op maandag, 0:32, telefoon weigert weer voor het eerst sinds reparatie (afgelopen vrijdag telefoon ontvangen). 4 streepjes (groen) bereik.

als ik iemand mij de richting van SE kan wijzen, smijt ik hem er wel heen... |:(

ik heb hetzelfde gevoel als bij die eindeloze BSOD's van vroeger... en toen redde linux me...

Moet ik dan WEER gaan bellen. Waarom kan dit niet per email, ik wil die eindeloze in-de-wacht-tunes niet meer horen. Mjah, ze zullen ook wel gek zijn om met emailadressen te gaan lopen smijten.

Eens kijken of ik dat blaadje met die namen van die medewerkers nog heb, plakken we daar @T-Mobile.NL aan vast. Toch handig, alles noteren als je belt >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Escrimador op 21-07-2003 01:00 . Reden: SE Error ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was het zow zat met de T68i en nu is ie verkocht :)
Hierna komt er gewoon weer een nokia of een siemens, dan maar iets meer betalen weet je tenminste zeker dat ie het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51

Wallie

Herr

Anoniem: 55212 schreef op 21 July 2003 @ 11:17:
Ik was het zow zat met de T68i en nu is ie verkocht :)
Hierna komt er gewoon weer een nokia of een siemens, dan maar iets meer betalen weet je tenminste zeker dat ie het doet.
Kijk maar uit, T-mobile sim's en Siemens is ook geen succes. Die t-mobile kaartjes zijn nogal erg afwijkend van de andere lijkt het.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wallie schreef op 21 July 2003 @ 11:26:
[...]

Kijk maar uit, T-mobile sim's en Siemens is ook geen succes. Die t-mobile kaartjes zijn nogal erg afwijkend van de andere lijkt het.
Ik heb geen T-Mobile maar Orange en hetzelfde probleem. Maar ga waarschijnlijk toch voor een simpele nokia zonder kleurenscherm e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al een ander toestel dan een Sony Ericsson kunnen krijgen via de provider? Dat is mij namelijk niet gelukt zoals hierboven te lezen is.

quote uit het nieuwsbericht dat ooit op webwereld stond:

...'Ook Sony Ericsson onderzoekt dit vreemde probleem op het moment, aldus Henny van der Heijden van T-Mobile'

Hebben ze uberhaupt wel iets gedaan? Ik denk ook niet dat er ooit een oplossing voor komt want het probleem schijnt zelfs nog in de T610 te zitten. Ik zie al die arme mensen met Orange en T-Mobile al zo'n 'mooie' T68i of T610 uitzoeken. Sony Ericsson gooit op deze manier hun eigen glazen in.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 21-07-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
want het probleem schijnt zelfs nog in de T610 te zitten.
bij de technische dienst van T-Mobile vertelden ze mij dat ook de nieuwe SE's allemaal dit probleem nog hadden

mjah mijn t68i heeft vandaag alweer tweemaal geweigerd sms te versturen bij "groen" bereik.

Krijg je weer die melding SMS niet verstuurd, opslaan in niet-verzonden o.i.d.

Ik vind het echt van geen fatsoen getuigen dat ze je nou niet gewoon eerlijk zeggen - nadat ik dat uitdrukkelijk in mijn 2 brieven heb gevraagd - dat ze het technisch niet kunnen en je wat anders aanbieden. En nee, ik hoef niet meteen de nieuwste van de nieuwste nokia (en zeker geen SE), maar toch zeker iets wat werkt.

Ook als je je telefoon terugkrijgt zit er niets bij van een uitleg ofzo, alleen zo'n testrapport van 2 A4tjes.

ik ben mij nu moed aan het indrinken voor morgen. Zo wordt het eigenlijk een hele dure telefoon, na die fles single malt...

[ Voor 13% gewijzigd door Escrimador op 22-07-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou die van mij ligt nu dus bij de importeur..mijn t68i dan..dan kon ik zien via de site van teleworld.lekker dan.. dat houdt dus in: 14 tot 40!!!! dgn kwijt... S.E..""KOTS""
Never een S.E meer voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
gvd laten we tmobile aanklagen dan !!!!!!!! ik ben er wel bij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankjanse schreef op 23 July 2003 @ 20:48:
Probleem ligt ook heel veel bij Sony Ericsson en trouwens wat voor 2 telefoons heb je eigenlijk?

Sony Ericsson is op dit moment bezig hun imago naar de kloten te helpen door nog steeds telefoons met een netwerkprobleem te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 17:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hun imago naar de kloten helpen lukt ze goed.

Ik ben vanochtend naar het postkantoor geweest.
Ik dacht dat ze mijn T68i gingen repareren, wat blijkt ik heb weer een nieuw toestel gekregen. Dit om de klanten tevreden te houden.
De accu is inmiddels weer opgeladen en zowaar ik kan weer bellen.
Ik hoop dat deze het wat langer gaat volhouden.

Ik heb nog wel een vraagje: omdat ik nu weer een nieuw toestel heb moet ik dus eigenlijk weer de telefoonnummers van m'n sim naar m'n toestel kopieren.
Dit vind ik irritant, ik bel liever van m'n sim. Weet iemand of dit mogelijk is??

[ Voor 68% gewijzigd door Coenen op 24-07-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankjanse schreef op 23 July 2003 @ 20:48:
nou frank..dat is dus mijn probleem niet.. ik heb t mobile gehad en moet eerlijk zeggen.TOP.. Ik heb nu o2 en qua kosten is o2 beter maar bereikbaarheid iets minder..maar ja voor 12,50 euro p/m :X

Ik heb gewoon klachten met mijn "klote" t68i...hetzelfde wat jullie dus beschrijven met t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26738

Even een vraagje:

Wat voor recht heb je als consument in dit soort situaties? Ik heb mijn t68i destijd gekocht in combinatie met een o2 abbonement (voor 300 euro), maar na een jaar goed gewerkt te hebben kwamen bij mij ook de problemen (eerste problemen + reparatie waren ergens in mei). Heb ik dan nu het recht om een nieuwe telefoon met enigzins dezelfde features en waarde te eisen?(en dus geen nieuwe t68i maar b.v. een nokia 6310i).

Ik heb nu namelijk in principe een niet werkend product gekocht, en dat heeft inmiddels tot enige verotte situaties geleidt (niet bereikbaar zijn in een sollicitatie periode is nogal lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou Gio.. als je er achter bent gekomen laat het dan weten via deze site/link.. dan doe ik ook mee.super hoor een t68i.nu 4mnd oud en 0,5 mnd in mn bezit en werkend gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 20:49
ik heb nu al 3 nieuwe t68i's van tmobile gehad en 1 keer reparatie.
heeft nu weer zelfde verschijnselen dus bel netjes tmobile, ze beloven om nog een keer de telefoon te repareren. en ze zeggen dat koerier savonds komt, maar deze komt sochtends: niemand thuis.
dus bel netjes tmobile weer. en vraag hoe we dit gaan oplossen, want kan al vanaf april niet normaal meer bellen (4*25=100euro abbo voor niks). zeg die jongen dat ik 10 euro kan terug krijgen als ik een klachtenbrief schrijf!!!!!!!!!!!
Dus ik vraag of ie wel lekker in zijn hoofd is.
kan al 4 maanden niet bellen, en de enige actie die hun willen ondernemen is nog een keer reparatie om te kijken of ie et dan misschien wel gaat doen.
En vraag of ik mijn abbo niet hoef te betalen tot ie et weer doet, maar dat was toch de bedoeling niet. dus ik zeg dat ik mijn abbo dan wil opzeggen, want ik trek et niet meer met ze!!!

dus betekent moet stukende tel houden niet zeuren en gewoon abbbo doorbetalen.

Ben bij t for telecom geweest deze beste man vertelde dat ie dit probleem kent, legt niet aan sony ericsson want deze werkt met bijna alle providers goed (heeft demo met mijn tel gegeven!!!) en was alleen met t mobile. dus hij beweert dat het probleem bij t mobile legt. denk dat dit kan kloppen, had hietvoor een t69m icm BEN en heb nog nooit een probleem gehad.

wat moet ik nou mee doen of heen???
wie heeft een goede wijze raad voor mij, zo werkt het toch niet.

[ Voor 23% gewijzigd door dandeman58 op 25-07-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
vandaag weer naar t-mobile gebeld ze willen het er niet meer telefonisch over hebben. ik moet maar een brief schrijven. zegt de vriendelijke mevrouw van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
Deze brief heb ik zojuist verstuurd, ben benieuwd!!!!

T-Mobile nethelands bv
Tav klachtenafdeling
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
fax: 061-4095024

Geachte heer/mevrouw, 25 juli 2003

Ik heb reeds vier jaar een contract bij Ben, afgelopen april heb ik mijn contract met een jaar verlengd. Hierbij kreeg ik een Sony-Ericsson T68i, deze kreeg al snel netwerk problemen. Ondertussen heb ik al drie maal een nieuwe gehad en een keer reparatie (19/06/2003). Nu heeft mijn telefoon alweer hetzelfde probleem, ik heb woensdag 23/07/2003 contact met u opgenomen. De afdeling reparatie beloofde mij om de telefoon nog een keer te repareren, om te kijken of als de telefoon nog een keer gerepareerd wordt deze misschien wel goed zou gaan werken. Er zou donderdag avond een koerier komen om de telefoon op te halen. Maar deze kwam donderdag ochtend, en toen was er niemand thuis. Dus ik neem s’avonds opnieuw contact met jullie op. Ik vraag hoe we dit probleem gaan oplossen, jullie willen opnieuw een koerier sturen voor reparatie. Maar ik geloof er niet meer in dat jullie de telefoon kunnen repareren, op internet vond ik dit forum: Ben/T-Mobile & T68i
Hier lees ik dat een heleboel mensen dezelfde problemen met T-mobile hebben in combinatie met een Sony-Ericsson T68i. En dat de reparatie’s ook weinig verbeteren.
Want dit ligt niet aan de telefoon, want simkaarten van andere providers doen het perfect in de telefoon.

Ondertussen ben ik al 4 maanden niet goed bereikbaar en kan niet bellen
(krijg alleen tuut, tuut, tuut te horen). SMS berichten ontvang ik vaak een dag nadat ze verstuurd zijn, en versturen lukt ook niet.

Nu betaal ik al 4 maanden mijn facturen gewoon maar kan mijn ingekochte belminuten niet opmaken. Dus ik vroeg aan de man bij de klantenservice wat ik hiermee moet, deze zegt dat ik een schadevergoeding kan aanvragen van €10,-. Maar dit is toch niets vergeleken met de gemaakte kosten. Ik betaal nu braaf aan iets waar ik niks aan heb.

Als u mij na vier maanden laten prutsen geen normaal werkende telefoon kunt geven of een andere oplossing kunt geven.
Wil ik mijn contract met u verbreken wegens het niet verlenen van de contractuele diensten, en het leveren van een niet behoorlijke service.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Hoogachtend en met vr. groet,

Bijlagen: Factuur telefoon
Reparatie rapport
Bewijs van koerier niet volgens afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
is het misschien een idee eens het verhaal van de kant van SE te horen?

eens kijken of ik nog een pakbon heb met adres ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou eindelijk hoor.. ik kon hem zaterdag 26 juli ophalen.kan niet eerder dan woensdag er heen.mocht er nog iets gebeurt zijn dan laat ik het wel weten.
weet iemand ook of je een update mag opeisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Kvond deze link, gewoon ter aanvulling:

http://www.nelus.nl/weblog/archive_2003-15.html

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he die mujo... beter artikel hoor... maar ik heb o2 en daar heb ik ook problemen mee. :(
ik kan het niet uitstaan dat ik misschien wel de enige ben met een o2 probleem. kan ook aan de phone zelf liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Nou de mijne gaat weer terug hoor, ik dacht eerst ik kan er wel mee leven als ie af en toe weigert maar dat is dus niet zo.

Aanstaande vrijdag voor de 4e keer inleveren dus. Kreeg bij T-Mobile weer het standaardverhaal: ja sommige T68i's, sturen hem weer op, enzovoorts.

Toen dacht ik, laat ik nou toch maar eens bellen naar dat service centre. Ik had de naam van de envelop, even naar http://www.telefoongids.nl en zie daar:
  • Evic Service & Repair Center BV Voltaweg 12 6101XK Echt 0475-419500
Daar een bandje waarop verwezen wordt naar 0475-419941

Kreeg weer vriendelijke dame. Het probleem was bekend en ze weten sinds een maand waar het aan zou moeten liggen MAAR waarom sommige telefoons het nog niet doen is onduidelijk.

Ze heeft de techneuten aldaar gesproken en die zeggen dat de telefoon helemaal nagekeken wordt, getest wordt met SIMkaarten van t-mobile en dat de bekende fixes allemaal toegepast worden

De telefoon vertrekt daar dus tip-top en waarschijnlijk heeft het dus ook met (de combinatie telefoon en) netwerkprovider te maken...

En waarom dezelfde SIM toen het nog Ben was en er een Nokia omheen zat wel werkte blijft een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ik heb mijne ook weer terug. met nieuwe update.. totzover lijkt het wel alsof ie sneller is en meer games zitten er op. maar ik heb die vent duidelijk gemaakt: NOOIT MEER S.E.
het rare vind ik nu dat ze hem gefixed hebben?? maar al mijn prive dingen stonden nog in mn agenda en mn contacten zijn ongewijzigd..maar ja.. als ie het maar weer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Anoniem: 40071 schreef op 28 juli 2003 @ 22:56:
... als ie het maar weer doet...
dat gaat vanzelf over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
Escrimador schreef op 28 juli 2003 @ 23:18:
[...]

dat gaat vanzelf over...
............ hij doet t een paar weken en dan is 't weer tuut,tuut,tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 05-07 22:44
jep, en toen deed mijn 15 maanden oude t68 ineens hetzelfde, terwijl ik er nooit eerder last van had :(

De telefoon laten repareren is geen optie want dat gaat vast geld kosten, dan tmobile maar eens bellen (mits hij werkt that is) :(

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26738

Wow, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. O2 klantenservice heeft mij teruggebeld naar aanleiding van mijn (4de) klachtenbrief. Enige wat ze te melden hadden:"breng hem maar naar een S.E Service point, en we geven u 3 maanden gratis voor uw abbo."

Een nieuw toestel zat er helaas niet in :(

Ik heb ze ook maar even doorverwezen naar deze thread, hopelijk komen ze eens in actie (want, zoals ik al had verwacht, was dit probleem met de t68i niet bekend).

Wordt (helaas) vervolgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26738 op 31-07-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
afgelopen vrijdag vanaf 11.30 tot 18.15 thuis gezeten en dan komen ze niet langs... nu morgenavond tussen 18 en 21

ik vind het echt een hopeloze zaak worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Escrimador schreef op 04 August 2003 @ 15:54:
afgelopen vrijdag vanaf 11.30 tot 18.15 thuis gezeten en dan komen ze niet langs... nu morgenavond tussen 18 en 21

ik vind het echt een hopeloze zaak worden...
Ach wie niet.
Sony Ericsson helpt zichzelf wel naar de klote op deze manier.

Ik raad iedereen aan die een T68i of ander SE toestel met netwerkproblemen heeft deze particulier te verkopen en een niet SE toestel er voor terugkopen. Je blijft hem anders toch in het oneindige terugsturen wat niet gaat helpen.

Even een paar dingen rechtzetten: Het probleem doet zich ook voor bij Vodafone (T200) en ook bij Orange.

Niet alleen de T68i maar bijna alle toestellen na de T39 hebben er last van.

VOOR MIJ NOOIT GEEN SE WEER zelfs niet de T670i*

Heb nu een simlockvrije nokia 6610 besteld en hoop daarmee wel altijd te kunnen bellen.
*fantasie

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 04-08-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:20

Kr3Kr

Melpomene

Oke, ik had dit probleem ook, alleen niet topic echt gevolgd...
mja makkelijk op te lossen: ik ga maar overstappen op vodafone, geprobeert met 2 vodafone sims van een vriend...
bestaat de kans dat vodafone ook overstapt op 800mhz?
even kijken alleen nog of ik mn nummer kan behouden :)

/e/ of kan ik ondertussen weer een keer naar nijkerk om voor de zoveelste keer een firmware upgrade te halen?
Heb nu R6a012... is er al verbetering?

[ Voor 21% gewijzigd door Kr3Kr op 05-08-2003 09:15 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Snappen jullie het hier nou allemaal gewoon niet? HET IS GEEN SE PROBLEEM !!!!
Beetje kort door de bocht om de telefoons van SE als klote te bestempelen terwijl de oorzaak juist bij de providers ligt.
Het is wel heeeeel erg verdacht dat de telefoons op de netwerken van zowel KPN als Vodafone en ook in het buitenland geen enkel probleem hebben.
Even wakker worden allemaal !!!!!!
Het is inmiddels ook al bij de el cheapo providers duidelijk dat het steeds moeilijker verkoopbaar word om SE de schuld te blijven geven.
Blijf ze aanspreken op hun verantwoordelijkheid dat zij voor een deugdelijk bereikbaar netwerk moeten zorgen. Ze hebben zelfs de telefoons van SE verkocht voor hun eigen netwerk, dus al consument mag je ervan uit gaan dat je dan een deugdelijke verbinding mag verwachten.
Tja, en anders zijn er nog KPN en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
regmaster schreef op 05 August 2003 @ 09:47:
Snappen jullie het hier nou allemaal gewoon niet? HET IS GEEN SE PROBLEEM !!!!
Ik heb dat bedrijf gebeld waar T-Mobile mijn telefoon steeds heen stuurde en die hadden het erover dat er zeker wel een aantoonbaar probleem met de SE's was maar dat daar inmiddels een oplossing voor was (dat met die schroefjes...)

De problemen die mensen daarna nog hebben kunnen zij ook niet verklaren, maar er werd daar ook heel voorzichtig in de richting van de provider gewezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

LOL :D Een paar loszittende schroefjes waardoor ik wel bij vodafone kan bellen, maar niet bij O2? Selectieve schroefjes dan :D
regmaster schreef op 05 August 2003 @ 09:47:
Tja, en anders zijn er nog KPN en Vodafone.
KPN heeft misschien geen problemen met SE, wel met zn gebruikers :+

[ Voor 30% gewijzigd door Kr3Kr op 05-08-2003 10:39 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Waarom zegt niet iedereen die hierdoor wordt getroffen massaal zijn contract op? Je kan het je ook gewoon laten overkomen in plaats van actieve actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem doet zich OOK voor bij KPN en Vodafone en het ligt wel degelijk aan SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Kr3Kr schreef op 05 August 2003 @ 10:35:
LOL :D Een paar loszittende schroefjes waardoor ik wel bij vodafone kan bellen, maar niet bij O2? Selectieve schroefjes dan :D
ja er stond niet voor niets ... achter

ik liet het woord schroefjes vallen aan de telefoon met dat bedrijf in Echte en toen barstte men ook spontaan uit in lachen.

overigens, de schroefjes zijn nog selectiever, want de ene T-Mobile SIM doet het wel in een T68i en de andere niet...

go figure

volgens mij is mijn Ben SIM gewoon pissed off dat ie eigenlijk T-Mobile heet nu zonder dat hem dat lief gevraagd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
nou telefoon weer opgehaald van postkantoor

geen nieuwe software, telefoonboek/afbeeldingen/geluiden allemaal ongewijzigd, wel weer testrapport bij van deze keer wel 3 pagina's

we hopen er maar het beste van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjanse
  • Laatst online: 05-05-2022
mijn telefoon doet het nu weer, sinds ik hem in het airco-koelvakje van de auto heb gelegd had hij opeens weer netwerk (hij volede echt ijskoud aan) en hij werkt nu al weer bijna 2 dagen goed :) supermooi, snel mn minuten opmaken voordat hij er weer mee ophoudt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Problemen doen zich oo overigens voor met VodaFone. Kan heel vaak niet bellen als ik wel bereik heb :(

Wat een grove fout van mij om ooit een SE te kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Escrimador schreef op 11 August 2003 @ 14:53:
nou telefoon weer opgehaald van postkantoor

geen nieuwe software, telefoonboek/afbeeldingen/geluiden allemaal ongewijzigd, wel weer testrapport bij van deze keer wel 3 pagina's

we hopen er maar het beste van...
Zelfde hier. Telefoon terug gekregen, geen idee wat ze er mee hebben uitgevoerd. Ook een testrapport, verder geen vermelding of enige vorm van uitleg.

En nu maar hopen dat die het blijft doen, driemaal is scheepsrecht (hopelijk ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
oke heb nu iets nieuws: :'(

telefoon maakt het er-komt-een-sms-binnen-piepje maar je krijgt helemaal geen SMS. Zou ook een foutmelding kunnen zijn, er schoot ook een melding door het scherm die ene keer dat ik er met mijn neus bovenop zat, maar gaat te snel.

Is erg vreemd, telefoon ligt op tafel en maakt dan dat SMSgeluidje. Ga je kijken, geen SMS. Ik heb berichtensignaal op stil gezet, en ook dan doet ie dus soms spontaan dat geluidje. Ik dacht eerst dat het was omdat GPRS ontvangst weg was (zag ik namelijk de eerste keer bij dit onverwachte piepje), maar later piepte hij ook terwijl er ogenschijnlijk niets aan de hand was. 8)7

Anyway, dit piepje zal ook wel gebruikt worden als waarschuwingssignaal, maar waarvoor?!

iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Laatst online: 04-03 23:10

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Mijn 0-knop heeft het momenteel begeven. Lijkt natuurlijk een mechanisch defect. Maar het probleem doet zich voor sinds de software is vastgelopen. De knop is niet lam en voelt precies hetzelfde aan als de anderen. De telefoon koelen lost nu het probleem op, bij iets warmer weer doet de 0 het weer niet meer.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
lvmeijer schreef op 19 August 2003 @ 18:36:
Mijn 0-knop heeft het momenteel begeven. Lijkt natuurlijk een mechanisch defect. Maar het probleem doet zich voor sinds de software is vastgelopen. De knop is niet lam en voelt precies hetzelfde aan als de anderen. De telefoon koelen lost nu het probleem op, bij iets warmer weer doet de 0 het weer niet meer.

Iemand enig idee?
oorzaak: door vocht zijn de contacje gaan oxideren.
oplossing: tel open schroeven, stickervel onder knopjes van print los peuteren en de contacten op print en contacten op sticker schoonmaken, ik heb met polijst schijfje op de dremel gedaan.
en alles werkt weer als eens tevoren!!
--------------------------------------------------------------------------------------
heb mijn t86i weer terug gehad van repartie, zonder uitleg of iets dergelijks erbij. alleen een pakbon. aan tel niets te zien, zelfde SW versie R8a. dus ben benieuwd hoelang ie het blijft doen, om de 150 belminuten op te maken die ik van tmobile heb gekregen voor het ongemak.

[ Voor 22% gewijzigd door dandeman58 op 20-08-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Laatst online: 06-12-2024
hm, ik heb sinds 15 Aug. OOK last van een soort gelijk probleem. Ik heb alleen Telfort/o2 en geen t-mobile...
lijkt erop dat deze overstap ook problemen geeft bij de t68i... meerdere mensen er last van?

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

150 belminuten gekregen voor het ongemak, das wel aardig ik heb nog niks gekregen.
MAar mijn toestel doet het nog steeds sinds 23 juli, al bijna een maand geen problemen meer. :)

• MaKK0
Hoe is het probleem te verhelpen (zie mijn post hierboven)? Want ik zit er nu nog steeds mee en denk niet dat het nog ophoud vnzelf... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
jippie telefoon weer kaduuk en nu ben ik ook geen vriendjes meer met de helpdeskmannetjes en -vrouwtjes

kleine tip van mij, vraag, na afloop van een gesprek, of ze het geLOGd hebben

ik had namelijk afspraak gemaakt met iemand aldaar maar helaas hij heeft het niet geLOGd en nu komen ze de afspraak niet na.

uit dank stuur ik nu een klachtenbrief van 3 A4-tjes... *)

ik Ben (c) Pissed off... :( :( :(

*) en 14 pagina's bijlagen

[ Voor 4% gewijzigd door Escrimador op 25-08-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
dandeman schreef op 25 July 2003 @ 13:01:
Deze brief heb ik zojuist verstuurd, ben benieuwd!!!!

T-Mobile nethelands bv
Tav klachtenafdeling
Postbus 16272
2500 BG Den Haag
fax: 061-4095024
hoe lang duurde het voor je antwoord had van de klachtenafdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
Escrimador schreef op 26 augustus 2003 @ 17:56:
[...]

hoe lang duurde het voor je antwoord had van de klachtenafdeling?
na een dag of 3 kreeg ik een brief dat mijn brief in behandeling was, en een week later werd ik gebeld door iemand van tmobile voor de oplossing.

werd beloofd dat tel gerepareerd werd en deze keer echt goed zou blijven werken en voor de overlast een gratis belbundel.

maaaaar, sind gister weer tuut, tuut, tuut.

dus ga maar weer een brief schrijven......

ik wordt er ondertussen een beetje droevig van!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
hmmm ik heb maandag brief en gefaxt en aangetekend verstuurd. Zojuist 0800-7111 gebeld maar de brief stond nog niet in het systeem. Zou volgens klantenservice inderdaad reactie moeten krijgen, meestal binnen een week.

Ik ben het echt helemaal zat. Ze hadden inmiddels een info request bij Evic gedaan en wisten te vertellen dat de antenne + antennecircuit vervangen was, maar ik heb ook alweer storingen gehad sinds ik hem terughad.

maargoed, nog een weekend wachten op reactie dus.

PS het lijkt me trouwens voor iedereen wel duidelijk nu toch? Ze kunnen het gewoon echt niet repareren. Nooit meer SE voor mij, bah. Heb ik ook proberen te bereiken, maar telefoon nummer klopte niet en op email reageren ze niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Escrimador op 02-09-2003 13:20 . Reden: post scriptum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
ok, als ze em niet kunnen repareren (kan gebeuren).
maar laat ze dan een alternatief aanbieden, heb nu al 5 maanden een mooie telefoon maar kan er niks mee. dit vind ik slordig, ze bieden iedere keer een nieuwe of een reparatie aan maar schiet er niet me op.
of is dit hun taktiek aan laten kloten totdat de garantie vervallen is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het is iniedergeval mijn taktiek, zo lang m'n tel het niet doet laten ophalen om hem te laten "repareren" , dan moeten ze iniedergeval TNT betalen voor het ophalen en brengen.
Sinds de laatste keer heb ik nog maar 1 keer tuut tuut tuut gehad.

Een andere telefoon leveren zien ze niet zitten en das best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
net weer gebeld, maar nu liggen de computers bij aftersales eruit en kunnen ze al 2 dagen (maandag en dinsdag dus?) geen afspraken maken.

of ik het morgen weer wil proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Mijn lieve :> T68i draait nu alweer een weekje of 2 prima op VODAFONE!
eindelijk weer eens gewoon bellen :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ai... ikke heb dus ook zo'n schitterende telefoon... Die dus sinds deze week hetzelfde probleem vertoont... Dus net t-mobile gebeld... Ze komen hem morgen ophalen... Zal dus ook wel niks worden... Ik baal... :@
Goed, gelukkig heb ik nog een Siemens s-55 die het wel doet... Maartoch... Zwaar kl**e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
ze komen hem halen op zaterdag? deden ze bij mij niet, werd dan maandag (of later)

ik heb nog steeds niets op mijn klachtenbrief gehoord, maar had hem aangetekend verstuurd en volgens tracktrace.nl is ie 26-8 aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij zijn ze al twee keer op Zaterdag geweest.
Vandaag heeft m'n telefoon het weer opgegeven, het aanmelden lukt niet en als het lukt valt er niet te bellen. GRRRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

yepz... vanmorgen om 11 uur stonden ze voor de deur... maar na jullie verhalen vrees ik met grote vrezen....volgens mij begin ik toch erg spijt te krijgen van mijn keuze voor de t-68i ipv de 6610... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Telefoon is vanmorgen voor de vierde keer kapot gegaan. T-Mobile weigert een ander model aan te bieden en blijft vasthouden aan het "repareren" van het toestel. Ook al heeft dat de voorgaande drie keer niet geholpen. Ik wordt er moedeloos van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:35
Hoi,

Ik heb sinds juni ook een T68i met een 2-jarig T-Mobile abonnement. Ik heb gisteren het toestel ter reparatie aangeboden bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht.

Ze gaven daar aan dat het probleem bekend was en dat het best kon zijn dat na de reparatie het toestel misschien nog steeds niet goed werkte (in ieder geval wel eerlijk). Ook gaf de verkoper aan dat hij in de tussentijd (tijdens de reparatie) na zou vragen of er andere mogelijkheden waren zoals het ruilen van de Sony tegen een ander toestel.

Er is dus nog hoop (hoewel ik natuurlijk blij zal zijn als mijn Sony het na de reparatie gewoon weer doet)?

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:54
Zelfde probleem, maar dan bij Orange... Ik ga vanavond een mailtje tikken met een verwijzing naar deze pagina. Hopelijk nemen ze dan allemaal fijn contact op met SE, want dit is echt niet grappig meer. Ben overigens ook aan m'n 2e toestel bezig, dus dat omwisselen heeft echt weinig nut.

• Escrimador
iCe01 schreef op 10 september 2003 @ 16:54:
Ben overigens ook aan m'n 2e toestel bezig, dus dat omwisselen heeft echt weinig nut.
je tweede?

woehahahaha })

je bent nog niet op de helft... :'(

T-Mobile wist na het miljoenste telefoontje van de week eindelijk te vertellen dat mijn klachtenbrief van eind augustus in behandeling was genomen

ik kon mijn telefoon juli elke week opsturen (en ook gedaan!) en nog werkt ie niet. 8)7

• jsiegmund
Ja en dus ga ik 'm niet meer nog een keer omwisselen, ze gaan eerst maar eens met SE overleggen over dit probleem en dan een oplossing aanbieden. Elke keer m'n toestel kwijt zonder dat het enig verschil geeft, dacht het niet. Ben aan het bellen met de helpdesk, meer volgt....

Update: laat dat bellen maar weer zitten, kom er weer niet doorheen. Gemaild richting klantenservice@orange.nl, hoop dat dat adres werkt want ik vind het nergens terug. Maar aangezien dat voor dutchtone ook zo was....
En mocht dat echt niet baten ga ik morgen met een vaste telefoon bellen richting klantenservice en anders weeeeeeer terug naar de orange shop! Zucht: leuke tel hoor maar op deze manier had ik toch liever een andere (bereikbare) gekozen!

Update2: Er is licht in de duisternis! Orange heeft het probleem in hun systeem ingevoerd en ik mag morgen met de Techinsche Dienst gaan bellen om met hun te overleggen over een oplossing op dit probleem: jullie worden uiteraard op de hoogte gehouden, al denk ik dat het zaterdag zal worden voordat ik kan bellen.

[ Voor 66% gewijzigd door jsiegmund op 11-09-2003 22:08 ]

• Escrimador
iCe01 schreef op 11 September 2003 @ 21:35:
: Er is licht in de duisternis! Orange heeft het probleem in hun systeem ingevoerd en ik mag morgen met de Techinsche Dienst gaan bellen
heerlijk die kinderlijke onschuld ;) no offense intended

maargoed, samengevat, mijn telefoon is omgeruild, en 3x in 1 maand "gerepareerd", heb diverse (en uitvoerige >15 min) gesprekken met technische dienst T-Mobile gehad, met AfterSales van T-Mobile, met Evic Service Centre (waar T-Mobile de telefoons heenstuurt), en uiteindelijk lange klachtenbrief gestuurd waar ik nog steeds antwoord op moet krijgen

...en ook daarover heb ik al weer 4-5 keer gebeld deze maand, en vanavond is me *weer* beloofd dat ze er spoed van maken en me terug zullen bellen.

Ik heb een hele lijst met namen van klantenservice, technische dienst en aftersales en ik vrees dat ik elke medewerker bij naam ken, alvorens dit probleem opgelost is.

maargoed, er is altijd hoop.... zolang er drank is.

PS oja en SE reageert eindelijk op mijn emails; helaas niet echt inhoudelijk maar in de trant van "we vinden het heel vervelend, stuurt u hem nog maar eens op ter reparatie en wist u dat u op de site sonyericsson.com leuke ringtones en wallpapers kunt downloaden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Mijn toestel is ook al drie keer omgewisseld en "gefixt". Hij is echter ook al drie keer kapot gegaan. De enige oplossing die T-Mobile mij wil aanbieden is het toestel OPNIEUW op te sturen, zonder garantie dat het werkt. Dat is natuurlijk een belachelijk alternatief. Ik eis gewoon een nieuw model, aangezien ik nu voor een niet-werkend toestel heb betaald.

Overigens wist de technische dienst mij gisteren te melden dat het probleem zich nu heeft verplaatst naar de antenne. Door de antenne te vervangen en de software te update zou het probleem zich kunnen oplossen. Toch vreemd, eerst is het de software, dan de schoefjes, en vervolgens de antenne. Maybe zouden ze het hele model eens moeten vervangen ?!

PS: Zijn er mensen bij wie dit probleem WEL is opgelost ?

[ Voor 6% gewijzigd door /TheDuke\ op 12-09-2003 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
/TheDuke\ schreef op 12 September 2003 @ 07:50:
Mijn toestel is ook al drie keer omgewisseld en "gefixt". Hij is echter ook al drie keer kapot gegaan. De enige oplossing die T-Mobile mij wil aanbieden is het toestel OPNIEUW op te sturen, zonder garantie dat het werkt. Dat is natuurlijk een belachelijk alternatief. Ik eis gewoon een nieuw model, aangezien ik nu voor een niet-werkend toestel heb betaald.
ja ben het hier helemaal mee eens, maar heb jij enig idee hoe we dit af moeten dwingen? Ze schriftelijk in gebreke stellen en als er dan niets gebeurt het via de consumentenbond spelen of iets dergelijks?

En heb je toestel toch maar weer opnieuw aangemeld ter reparatie?

[ Voor 6% gewijzigd door Escrimador op 12-09-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Nee, ik heb het ophalen van mijn toestel geweigerd.

Ze mogen hem alleen op komen halen indien ik een schriftelijke garantie krijg dat dit probleem wordt opgelost.

Probleem is dat wettelijk gezien ze duidelijk in gebreken zijn gebleven. Ik heb als klant een product bij hun gekocht (T68i). Dit toestel heeft een aantoonbaar probleem wat ze erkennen. Ik heb ze ruimschoots de kans gegeven dit probleem op te lossen (tot 3x) en dit werkt niet. Nu wil ik dus een andere oplossing.

T-Mobile heeft zijn helpdesk echter zo ingericht dat het niet mogelijk is iemand aan de lijn te krjigen met beslissingsbevoegdheid. Het servicecentrum kan mij alleen door verbinden met het reparatiecentrum. Het reparatiecentrum kan alleen toestellen laten ophalen. Iedere vorm van communicatie over omruilen moet via brief. Erg practisch *not*, aangezien dit traag gaat en de brieven niet aankomen. Daarbij kan ik dus gewoon niet bellen in de tussentijd (mijn abbo loopt door !) en daar kunnen ze niks aan doen.

Ik stuur nu iedere dag een klachtenbrief via email (als je faxt gaan ze worden ze gewoon weggegooid hoorde ik van de servicedesk) totdat ik antwoord heb. Indien T-Mobile niet op korte termijn in actie komt ga ik andere wegen proberen. Radar, consumentenbond, Kassa!, Ook dat Nog, etc...al vind ik het enorm triest als dat de enige manier is om als consument mijn recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Mijn klachtenbrief, al heb ik er weinig hoop in dat ze er ooit iets mee gaan doen :(
T-Mobile netherlands bv
Tav klachtenafdeling
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Geachte meneer/mevrouw,

Al sinds '99 ben ik abonnee bij T-Mobile, voorheen Ben. In de afgelopen jaren ben ik een tevreden klant geweest, helaas moet ik zeggen dat dit veranderd is.

Begin dit jaar, 2003, heb ik gebruik gemaakt van een verlengingsactie. Voor € 19 heb ik een T68i gekocht van T-Mobile, waarbij ik mijn contract voor twee jaar heb verlengt. De eerste maanden heeft dit geen problemen opgeleverd, tot eind maart.

Storingen T68I

Het toestel begon in die tijd onverklaarbare storingen te krijgen. Geen mogelijkheden om te bellen, toegang geweigerd en onbereikbaar zijn met volledig bereik zijn maar enkele van de vele problemen met het toestel. Via de klantenservice heb ik vervolgen een afspraak gemaakt over het omwisselen van het toestel. Dit is vervolgens gebeurd en ik heb een werkend toestel terug gekregen, voor korte tijd.

Na enkele weken zijn exact dezelfde problemen opgetreden (met een andere T68i dus). Contact met de klantenservice leerde mij toen dat de oorzaak van het probleem bekend was. Losse schroefjes binnen het toestel zorgen voor de bovengenoemde problemen. Ik heb vervolgens het toestel laten ophalen en heb het toestel retour gekregen. Ook toen werkte het toestel weer, en wel weer voor even.

En weer enkele weken later zelfde probleem. Alweer contact met de klantenservice, en toen is mij verteld dat het toestel gemaakt zou worden. Dit was dus de derde keer dat het toestel zou worden opgestuurd voor HETZELFDE probleem. Er is toen afgesproken met een medewerker van T-Mobile dat dit de laatste keer zou zijn. Bij een nieuwe storing zou ik een ander model toestel krijgen. Mijn T68i is vervolgens voor de derde keer opgehaald en "gemaakt".

Het is inmiddels drie weken na het terug krijgen van mijn "gemaakte" T68i, en verrassing, het toestel is WEER defect. Dezelfde problemen, zelfde oorzaak en dezelfde routine. De afdeling reparatie biedt WEER aan het toestel te laten maken, terwijl vorige keer duidelijk is gemeld dat het de laatste keer zou zijn. De afdeling kan geen ander alternatief bieden dan reparatie.

Problemen en oplossingen

Dit is voor mij een work-arround, en geen oplossing van het probleem.

Het toestel is inmiddels DRIE keer opgehaald en "gemaakt". DRIE keer zijn de precies dezelfde klachten terug gekomen. DRIE keer weet de afdeling reparatie en de telefonisch helpdesk mij alleen hetzelfde te zeggen. Daarbij is mij de vorige keer beloofd door de T-Mobile beloofd dat DRIE keer voldoende zou zijn om een tot een andere oplossing te komen, in de vorm van een ander model toestel.

Storend vind ik dat T-Mobile geen enkele actie heeft ondernomen om mij, als klant, tegemoet te komen. Door alle storingen heb ik enkele weken totaal NIET kunnen bellen. Tijd waar ik als klant voor betaal om bereikbaar te zijn en om zelf te bellen. Klachtenbrieven, al gestuurd bij de eerste storing, zijn nooit beantwoord of zelfs maar ontvangen. Neem hierbij dat het volgens de klantenservice normaal is dat het behandelen tussen de twee weken en twee maanden duurt, geeft mij dat weinig vertrouwen in het bedrijf T-Mobile. Ik ben inmiddels ook al enkele uren kwijt geweest aan het bellen, wachten op koeriers en klachtenbrieven schrijven. Allemaal ZONDER restitutie van T-Mobile hier tegen over.

De medewerkers die ik te spreken krijg van T-Mobile zijn zonder uitzondering vol begrip over mijn problemen, maar niemand kan ze oplossen. De servicedesk mag alleen door verbinden, de reparatieafdeling mag alleen vervangen en verder weet niemand iets over wie WEL een beslissing mag nemen. Zo word ik als klant van het kastje naar de muur gestuurd, terwijl mijn duur betaalde abonnement gewoon doorloopt. Daarbij kan ik contact opnemen per email, fax of post. De email duurt twee weken om te beantwoorden, de faxen worden weggegooid en de postbrieven komen niet aan, waarop personeel van T-Mobile mij aanraad aangetekend te versturen. Alsof er alleen post waarvan gecontroleerd kan worden door de verstuurder, in behandeling wordt genomen. Dit geeft mij, als klant, een gevoel alsof ik tegen een muur aan praat.

Vanuit de media en diverse internetbronnen ( Telegraaf, Ben/T-Mobile & T68i , fora van de televisieprogramma's Radar en Kassa ) , en niet van T-Mobile, heb ik moeten vernemen dat ik absoluut niet de enige ben met problemen met de T68i. Dit vind ik een kwalijke zaak. Als jullie weten dat er problemen zijn met een model toestel verwacht ik communicatie van mijn leverancier. Dit noemen ze klantenservice en informatie, daar heb ik als klant recht op. Misschien heb ik er toevallig geen last van, maar dan ben ik wel geïnformeerd en weet ik wat ik moet verwachten als er problemen komen.

Aangezien ik de telefoon van T-Mobile heb gekocht verwacht ik ook van mijn leverancier een voor mij acceptabele oplossing. Dat de oorzaak van het probleem ligt in een toestel van SonyEricsson is het probleem van T-Mobile, niet van mij als klant. Ik heb immers het toestel van T-Mobile gekocht, NIET rechtstreeks van SonyEricsson. Daardoor is T-Mobile verantwoordelijk voor een voor beide partijen acceptabel oplossing.

Samengevat:

 T-Mobile heeft een ondeugdelijk toestel (T68I) geleverd
 T-Mobile weigert verantwoordelijkheid te nemen als leverancier
 T-Mobile weigert zijn klanten te informeren over problemen
 T-Mobile weigert een acceptabele oplossing aan te aanbieden en houdt vast aan oplossingen die, tot drie maal toe, niet werken
 T-Mobile houd zijn klanten kunstmatig op afstand door de huidige inrichting van de contactstructuur
 Ik, als klant, betaal voor iets waar ik geen volledig gebruik van kan maken door ondeugdelijke apparatuur geleverd de aanbieder van de dienst
 Ik heb geen enkele vorm van compensatie gehad voor alle tijd dat ik niet bereikbaar ben geweest en heb gestoken in dit probleem
 Ik heb T-Mobile ruimschoots de kans gegeven om de problemen weg te nemen. Ondanks drie kansen verzuimt T-Mobile het probleem op te lossen.

Door alle problemen, en het uitblijven van oplossingen, ook bij andere personen, heb ik alle vertrouwen in de T68i verloren. Kortom, ik verwacht, binnen korte termijn, een definitieve oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,

[naam]
[adres]
[IMEI nummer]

[ Voor 1% gewijzigd door /TheDuke\ op 12-09-2003 11:32 . Reden: quote tag fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

goed... vandaag mijn telefoontje weer teruggekregen... ditmaal met nieuwe firmware (r8a015)... Vind het ding nogsteeds retetraag... Maar hij belt iig weer... Eens kijken hoelang het duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Contact gehad met Orange: volgens de technische dienst heb ik een SIM uit de serie waar vaker problemen mee zijn geweest. Gevolg; ik krijg een nieuwe opgestuurd en en mn nummer wordt overgezet, ach ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:24

RKD

iCe01 schreef op 12 September 2003 @ 14:22:
Contact gehad met Orange: volgens de technische dienst heb ik een SIM uit de serie waar vaker problemen mee zijn geweest. Gevolg; ik krijg een nieuwe opgestuurd en en mn nummer wordt overgezet, ach ben benieuwd!
Ik heb vanmiddag gebeld met orange klantenservice, en daar zeiden ze dat ze nog nooit van het probleem gehoord hadden :X

Het lag iig aan de telefoon en niet aan de sim.

Heel erg wazig

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
ik heb mijn telefoon opgehaald, hij was gerepareerd zeiden ze. Tot mijn grote verbazing heb ik veel meer bereik dan voorheen en ik kan ook weer normaal bellen!

Ik had em opgestuurd vanwege die 3 piepjes, dat ik niet meer kon bellen (met o2/Telfort). Eenmaal opgehaald bekijk ik op de bon wat ze allemaal vervangen hebben:

-t68i T-mobile setje
-Antenna,Flex
-Joystick
-Joystick Gasket
-Keybord, Latin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
RKD schreef op 12 september 2003 @ 14:41:
[...]

Ik heb vanmiddag gebeld met orange klantenservice, en daar zeiden ze dat ze nog nooit van het probleem gehoord hadden :X

Het lag iig aan de telefoon en niet aan de sim.

Heel erg wazig
Tja en met dat antwoord heb ik dus geen genoegen meer genomen, je moet zorgen dat je bij de Technische dienst terecht komt via de klantenservice, die nemen je probleem een stuk serieuzer dan "ach lekker toestelletje wisselen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
/TheDuke\ schreef op 12 september 2003 @ 11:24:
Nee, ik heb het ophalen van mijn toestel geweigerd.
ik ook tot ze mijn klacht in behandeling hebben genomen
Ik stuur nu iedere dag een klachtenbrief via email (als je faxt gaan ze worden ze gewoon weggegooid hoorde ik van de servicedesk) totdat ik antwoord heb.
Welk email adres heb jij gebruikt? En welk faxnummer? Ik heb namelijk weleens gemaild, maar nooit reactie gehad. Toen sprak ik later iemand van de klantenservice en ze hadden mijn email wel in het systeem staan.

Ik heb ook brief aangetekend verstuurd, is 25-8 op de bus gegaan, 26-8 aangenomen, en, zo vernam ik gister, 8-9 pas op de afdeling terecht gekomen. Hoe dat kon wisten ze ook niet.
Indien T-Mobile niet op korte termijn in actie komt ga ik andere wegen proberen. Radar, consumentenbond, Kassa!, Ook dat Nog, etc...al vind ik het enorm triest als dat de enige manier is om als consument mijn recht te halen.
Nou ik doe met je mee, maar betwijfel of we een interessante groep zijn voor dat soort programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nouja... als er maar genoeg mensen zijn, is het natuurlijk altijd interessant... Helemaal omdat velen van ons ook in "de branche" werken als bijvoorbeeld verkoper... Maargoed, count me in!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb vandaag maar weer eens met T-Mobile gebeld, we nu een nieuwe sim proberen.
Ik ben benieuwd of dat wat oplevert. Als dat niet werkt dan ga ik hem weer eens omruilen.
Ze willen mij nog steeds geen ander toestel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Coenen schreef op 12 september 2003 @ 21:43:
Ze willen mij nog steeds geen ander toestel geven.
ja, maar wat ik me dus afvraag, hoeveel ze nog te willen hebben als je het al een x-aantal malen hebt geprobeerd.

als klant zal je op een gegeven moment gewoon recht hebben op een ander toestel als je ze de kans hebt gegeven het te repareren.

maanden defect toestel, >3 reparaties lijken mijn redelijkerwijs reden een ander toestel te krijgen.

Waarom moeten wij als klant maar lijden omdat zij niet weten wat er aan de hand is en maar wat proberen.

Mij is door een mederwerker een ander toestel aangeboden; later draaide een andere medewerker dit terug, maar ik ben hier dus niet mee accoord gegaan.

En ik weet dat het bovenstaande (dus ander toestel aangeboden krijgen en vervolgens ineens niet kunnen) bij tenminste een andere mede-tweaker is gebeurd.

Dus als er nog meer zijn met dit verhaal, meldt het hier en dan kunnen we er samen wellicht wat aan doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Escrimador op 30-09-2003 19:11 . Reden: t=d ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60359

Weet niet of dit al eerder gemeld is maar hier hetzelfde probleem maar dan met een SE T200 in combinatie met een T-mobile prepaid kaartje. Een orange kaartje erin gedaan en hij doet het weer. Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat...
Het T-mobile simkaartje doet normaal in een andere foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Niet online
Vandaag weer gebeld, omruilen blijft onmogelijk. Dan maar dagelijks een klachtenbrief sturen en hopen dat ik ooit antwoord krijg. kl*te T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
/TheDuke\ schreef op 15 September 2003 @ 10:15:
Vandaag weer gebeld, omruilen blijft onmogelijk. Dan maar dagelijks een klachtenbrief sturen en hopen dat ik ooit antwoord krijg. kl*te T-Mobile
hmmm ja wij hadden het hier vrijdag toch over?

bij mij wil de desbetreffende medewerker met beslissingsbevoegdheid geloof ik niet aan de telefoon komen, want volgens collega vrijdag zou zij vandaag al om 8u beginnen, maar om 10u was ze er toch niet toen ik belde en wilde iemand anders mij helpen.

Mjah, daar begin ik niet meer aan, kan wel met iedereen een afspraak maken maar ze komen ze toch niet na. Heb nu al zoveel mensen me wat horen beloven en het niet zien nakomen.

[cynisch+7]nu wordt ik terugbeld...[/cynisch]

maargoed, 30 dagen staat er voor een klachtenbrief, 26-8 is ie aangepakt. En wat doen we als ze dan nog niet gereageerd hebben? Weer een klachtenbrief sturen? Dan ga ik m'n hele dossier maar eens naar een andere instantie sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 05-07 22:44
telecom geschillencommissie erbij halen denk ik.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
P5ycho schreef op 15 September 2003 @ 22:28:
telecom geschillencommissie erbij halen denk ik.
ja ik heb aan geschillencommissie gedacht maar twijfel aan of zij hiervoor bedoeld is.

zou ik eens op moeten zoeken:

http://www.opta.nl/index....liteitdienstverlening.asp
Wat te doen bij klachten?
Misschien bent u over bepaalde zaken van de aanbieder waar u bij zit niet tevreden en wilt u een klacht indienen. Dan kunt u het beste een schriftelijke klacht indienen bij de aanbieder zelf. Alle aanbieders kennen immers een geschillenregeling en hebben deze vermeld in de algemene voorwaarden. Als u geen of slechts een oud exemplaar heeft van uw algemene voorwaarden, kunt u een exemplaar opvragen bij uw aanbieder.

Uw aanbieder zal binnen 30 dagen (tenzij anders vermeld in de algemene voorwaarden) een reactie moeten geven op uw brief. Ontvangt u geen reactie van uw aanbieder, of een reactie waar u het niet mee eens bent, dan kunt u als particulier terecht bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Misschien is dat dus wel iets

Dus allen, mocht je er niet uitkomen met T-Mobile en ze redelijkerwijs gelegenheid hebben gegeven voor het aandragen van een aanvaardbare oplossing, stuur een email naar mail@opta.nl

PS en uiteraard ben ik vandaag niet teruggebeld

[ Voor 77% gewijzigd door Escrimador op 15-09-2003 23:58 . Reden: post scriptum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik wacht nog even op een nieuwe SIM, m'n oude BEN SIM zou ook voor een hoop problemen zorgen. De combi BEN SIM T68I zou het probleem zijn.
Vroeger moest je betalen voor een nieuwe SIM nu is ie gratis, dus ik wil het wel proberen.
Ik heb er alleen weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Coenen schreef op 16 September 2003 @ 08:43:
Ik wacht nog even op een nieuwe SIM, m'n oude BEN SIM zou ook voor een hoop problemen zorgen. De combi BEN SIM T68I zou het probleem zijn.
ik heb het daar ook al eens over gehad, maar ze hebben altijd volgehouden dat het daar niet aan ligt.

En ik heb dat weleens in een brief gezet, omdat dat eigenlijk het enigste was, wat er niet vervangen was, maar was door hun uitgezocht en was dus absoluut het probleem niet.

Volgens mij proberen ze maar wat, maar je kan het altijd proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
wat wel geinig is: is dat als je geen ontvangst heb met je t68. en je houd de bovenkant vast en knijpt (erg hard) hierin, dus ene kant het kapje andere kant speaker gedeelte. krijg je weer ontvangst en kan zelfs weer bellen, maar als je los laat niet meer. dus dat verhaal met schroefjes en slechte antenne klopt wel....
maar denk dat ze geen goede oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
ik kan iedereen aanraden contact op te nemen met SonyEricsson. Staan je welwillend te woord, niet 4x doorverbinden en telkens een ander.

en wat nog grappiger was, ik kreeg het idee dat ze zich daar helemaal niet bewust waren dat dit probleem van april nog steeds speelt.

ik wacht nog 5-6 dagen op een reactie van T-Mobile en dan is hun tijd om te reageren (30 dagen) verstreken.

dan maar weer eens consumentenbond bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat is ook vaag, T-Mobile vertelde mij ooit dat ze met SonyEricsson aan het overleggen waren hoe ze de problemen met de T68i moesten oplossen.

Anyway, vandaag maar weer eens gebeld om te kijken hoe het met mijn nieuwe SIM staat, er was dus niks gebeurd, ze gaan hem opnieuw aanmaken, en dat duurt maar liefst 3 dagen. Het zal wel woensdag wil ik hem hebben.

Lekker vaag, maar Zaterdag lag er dus een nieuwe SIM op mijn deurmat.
Helaas lijkt het erop dat dit niet de oplossing gaat zijn.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik niet kon bellen. Ik kijk het deze week nog even aan en dan maar weer eens bellen.......

Vandaag reeds voor de derde keer een weigerende foon gehad.
Toen ik het hoorde ben ik gelijk even gaan experimenteren, als je geen verbinding hebt met het netwerk moet eens op het plastic "klepje/stukje" boven je batterij drukken, dan lijkt ie het weer te gaan doen.
Ofwel, de constructie van deze foon is nogal brak, ik draag hem eigenlijk altijd in mijn broekzak, dus dan kan ik me voorstellen dat ie er dan mee stopt.
Schijnbaar verandert er dan binnenin iets waardoor de antenne waarschijnlijk geen contact meer maakt. Als je gaat duwen op dat klepje zie je je signaal sterkte meter ook allerlei gekke sprongen maken.

[ Voor 61% gewijzigd door Coenen op 23-09-2003 20:39 ]

• Escrimador
Zijn er meer mensen die op hun klachtenbrief geen inhoudelijke schriftelijke reactie hebben gehad?

Ik werd gisteren naar aanleiding van mijn brief namelijk gebeld - net binnen de 30 dagen termijn - maar ze willen niets op papier zetten

Dus ik even checken in hun algemene voorwaarden en warempel:
...indien deze Klant zijn/haar klacht eerst schriftelijk aan T-Mobile heeft voorgelegd. T-Mobile zal hierop binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
heb er nu geen zin meer in heb een SE T100 gekocht prepay (69 eurie) en abbo erin gedaan, en werkt perfect. kan weer bellen nu al 3 weken!!!

ga t68i maar verkopen en geen gezeur meer.
andere oplossing weet ik anders ook niet, heb geen zin meer om er nog tijd aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
dandeman schreef op 26 september 2003 @ 13:37:
andere oplossing weet ik anders ook niet, heb geen zin meer om er nog tijd aan te besteden.
geschillencommissie, kan dus wel Geschillencommissie Telecommunicatie

Met erg handig invulformuliertje: Formuliertje

Kost alleen €35, maar als je (ten dele) in het gelijk wordt gesteld kan je dit (ten dele) vergoed krijgen.

• jsiegmund
Jullie zullen het misschien niet geloven; maar het probleem is gevonden, en verholpen. Ik heb zojuist met de technische dienst van Orange gesproken en die hebben me verteld dat het aan de schroefjes ligt die in het toestel zitten. Die stoorden op de een of andere manier op het netwerk waardoor je dus af en toe niet kan bellen / smsen enz. Het probleem is inmiddels opgelost en mijn toestel wordt omgewisseld voor een versie waarbij zich dit niet meer voordoet: WOEHOEW! Okee, ik zal niet te vroeg juichen, kan altijd weer misgaan maar in dat geval hou ik jullie weer op de hoogte. Dus mijn hint: ga weer lekker met klantenservices bellen en meld ze dat het probleem inmiddels bekend is en aan het toestel ligt: dan weer fijn omruilen en bellen maar!
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste